Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09:50

Yucko

One clown to rule them all !

unconnected schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 11:18:
[...]

's nachts gemeten op de P1 als de panelen het niet doen :9 maar het is idd een soort sinus. 130watt en soms gaat de koelkast dan aan en dan is het 255watt.
idem, al zit ik tussen de 165watt en 260watt.
Met een NAS en mini-pc die 24/7 aanstaan evenals een oudere koelvries combi in schuur valt het me nog best mee.

iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheli
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-09 14:01
Yarisken schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 09:07:
Ik heb sinds kort ook een P1 meter van homewizard. Leuk speeltje.
Mijn verbruik, met alles wat kan uitgeschakeld , is 15w. Dus wat draait nog is router, mini pc voor home assistant en koelkast die niet aan het draaien is.
Mini pc doet een 3w, router doet een 5w dus zit ik met 7w sluipverbruik.
Wel echt knap weinig zeg! Ik had altijd 35 watt maar de warmtepomp verbruikt 10 watt in standby... met 2 kinderen inclusief babyfoons en andere troep helaas nu 54 watt.
Ik vindt de HW sockets en netatmo weather station wel lastig om weg te doen omdat ze ook veel inzicht en controle geven.

ID.4 1st | 2320 Wp NO | 3200 Wp ZW | Climarad Sensa V2X | Pana WH-MDC07J3E5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolarOrbiter
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15-09 14:57
bij mij afgelopen zondag uitgevallen en geen leven meer bij de p1-meter. heb wel eens gehad dat de verbinding eruit lag (rode ring), maar kwam meestal vabzelf weer goed.
Nu werkt het gewoon niet meer. heb de p1-meter pas een half jaar nu.
ik heb net geprobeerd met een nieuwe kabel en adapter, maar werkt niet.
via web-messaging appje gestuurd naar homewizard. ben benieuwd of ze een oplossing voor me hebben :-s

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IvoB2
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 28-12-2024
unconnected schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 11:18:
's nachts gemeten op de P1 als de panelen het niet doen :9 maar het is idd een soort sinus. 130watt en soms gaat de koelkast dan aan en dan is het 255watt.
Zo kan je idd grofweg het verbruik van ieder toestel afzonderlijk inschatten.
Maar je krijgt nooit een correct verbruikersprofiel van een toestel door kortstondig aan/uit te meten.
De sinus van bv. een koelkast is van veel meer factoren afhankelijk dan alleen het verbruik van motor aan of uit.

Ik heb bv. twee koel/vriescombinaties op een verschillende plaats (ingebouwd in keuken en losstaand in koele berging) waarbij de deur van het ene toestel meer open en dicht gaat dan van het andere. En zelfs het etmaalverbruik van ieder toestel verschilt van dag tot dag.
Ook hebben beide toestellen een totaal verschillende sinus, het ene heel regelmatig van 1 - 30 W en de andere een sinus 3 - 64 W waarbij bij de eerste het dal korter is dan bij de tweede. En bij de eerste is er dan om de 24/48 uur ook nog eens een extra "piek" in verbruik als de anti frost functie aanspringt. Dat laatste mis je dus ook (of reken je teveel wanneer je juist op dat ogenblik meet) bij een kortstondige meting.

ps en off topic: gezien ik 's nachts ook continue teruglevering heb op het net zou ik ook via de P1 het verbruik van afzonderlijke toestellen niet kunnen bepalen. :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ofURqhE55DYVfHAmWkJh9_Rj3Ww=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/g8Vdq1eVIDL1S1xNDZd1Yb89.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 79% gewijzigd door IvoB2 op 19-09-2023 14:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yarisken
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 23:17
wheli schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 14:11:
[...]

Wel echt knap weinig zeg! Ik had altijd 35 watt maar de warmtepomp verbruikt 10 watt in standby... met 2 kinderen inclusief babyfoons en andere troep helaas nu 54 watt.
Ik vindt de HW sockets en netatmo weather station wel lastig om weg te doen omdat ze ook veel inzicht en controle geven.
Kinderen kosten geld hé, mijne zijn al wat ouder maar als ze hier zijn dan is het ook feest qua verbruik ze. 2 laptops waarvan 1 game laptop, 2 smartphones die opladen, TV en playstation die aanstaan en dochter die een cake wil bakken :-).
Nu ik alleenstaande ben let ik er veel meer op. Ik begin meer en meer op een Hollander te lijken 8)7 ( ben Vlaming )

• Bendalf
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11-09 07:56
Gebruik al geruime tijd de P1 meter om mijn verbruik op te volgen. Nu merk ik dat ik sinds 9 september er een continu verbruik is van gas. Weliswaar minimaal maar daarvoor was dat er niet.

Kan dat een foutje zijn in de digitale gasmeter, de P1 of zit ik toch met een heel klein lekje ergens?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h3cQ1BFi8qeKkgTtieLoKwoEbgw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/rnk6FyIJSlc8iY67VLP2xXvR.png?f=fotoalbum_large

• wheli
Staat toevallig de comfort stand op je ketel aan?

[ Voor 10% gewijzigd door wheli op 20-09-2023 21:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Bendalf schreef op woensdag 20 september 2023 @ 21:12:
Gebruik al geruime tijd de P1 meter om mijn verbruik op te volgen. Nu merk ik dat ik sinds 9 september er een continu verbruik is van gas. Weliswaar minimaal maar daarvoor was dat er niet.

Kan dat een foutje zijn in de digitale gasmeter, de P1 of zit ik toch met een heel klein lekje ergens?
[Afbeelding]
Toevallig toen onderhoud gehad aan je cv ketel of iets anders met je ketel gedaan?

Ik had zo'n zelfde grafiek toen we nog gas hadden dat werdt veroorzaakt door de comfort stand van de ketel.

Is dat het niet dan heb je inderdaad kans dat er ergens een lekje zit..

Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l, 3x Marstek 5,12kwh.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alwind
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 15-09 20:18
Het is nu nog warm. Dus draai de gaskraan even dicht bij de ketel. Zie je dit dan nog dan draai je hem bij de meterkast dicht. Dan weet je meteen of het de ketel, de leiding of je meter is.

• Bendalf
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11-09 07:56
Comfort-stand staat uit. geen onderhoud ofzo gehad. Vannacht ga ik de kranen dichtdraaien..
Wilde vooral de p1 meter ook uitsluiten als oorzaak..kan altijd een bugje zijn.

Acties:
  • +7 Henk 'm!
Trouwens in mijn agenda is het eind september....
Hoe staat het met de energie display @HomeWizard_NL

😁

Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l, 3x Marstek 5,12kwh.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tebbie
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 09:24
Ronald.42 schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 21:29:

😁
Soon™️ 8)

Werk: Netwerk monitoring prutser —- Prive: Developer Homewizard app voor Homey

• powermarcel10
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:14
Ik sta voor een raadsel...

Ik ben vandaag tot 17:00 niet thuis geweest maar zie een hoop verbruik dat ik niet kan verklaren..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LpAZPrwWXtE8B7JU-RvxBdqd1y4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fJDWWPwNz3ENrET9na7qzpgP.jpg?f=fotoalbum_large

Als ik het goed begrijp; de bovenste grafiek is mijn bruto verbruik, de middelste de opbrengst van mijn zonnepanelen en de onderste het netto verbruik.

Nou lijkt het net alsof ik overdag thuis ben geweest maar dit is niet het geval. Ik heb een Homey in gebruik en kan dus precies zien wat er in huis gebeurd waaronder een heleboel slimme stekkers die stroom meten. En niks heeft aangestaan.

Wat opvalt is dat de grafiek van de zonnepanelen erg lijkt op dat van het bruto verbruik. Kan dit betekenen dat mijn energieleverancier mijn zonnepanelen op afstand heeft uitgezet? En dit als verbruik ziet en vervolgens weer corrigeert met de opgewekte stroom?

• alwind
Nee er is iets anders aan de hand. Hoe zeker weet je dat er niks aan stond?

• NicoHF
  • Registratie: Mei 2022
  • Niet online
Is er een trucje om de gegevens te kunnen exporteren zonder abonnement?
Zit bijna aan een jaar en dan worden de gegevens overschreven

• powermarcel10
alwind schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 20:47:
Nee er is iets anders aan de hand. Hoe zeker weet je dat er niks aan stond?
Eigenlijk behoorlijk zeker. Er zijn stroompieken van meer dan 1000 watt. Elk apparaat dat dit überhaupt kan verbruiken kan ik met logisch denken uitsluiten.. Maar het is toch echt verbruikt. Dus ik ben heel hard aan het nadenken of ik iets over het hoofd zie.

Maar ik vind het erg toevallig dat de tendens van het verbruik redelijk overeen komt met de opgewekte stroom als je naar de pieken in de grafiek kijkt.

• alwind
powermarcel10 schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 21:10:
[...]

Eigenlijk behoorlijk zeker. Er zijn stroompieken van meer dan 1000 watt. Elk apparaat dat dit überhaupt kan verbruiken kan ik met logisch denken uitsluiten.. Maar het is toch echt verbruikt. Dus ik ben heel hard aan het nadenken of ik iets over het hoofd zie.

Maar ik vind het erg toevallig dat de tendens van het verbruik redelijk overeen komt met de opgewekte stroom als je naar de pieken in de grafiek kijkt.
Kun je hem via https://hwenergy.app wat groter bekijken?

• powermarcel10
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ITOULyeVny86Z5Mx83avAvRU3gM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/C4W0RkdJlFnArupKTda3NQCG.png?f=fotoalbum_large

Ik denk dat de grafieken van homewizard niet kloppen. De Homewizzard P1 geeft ook data door aan mijn Homey. En daar zie ik een heel ander beeld. Deze lijkt te kloppen;

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5iu68S7z2pBua3wKGH272f__BWM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/0nrFh6cXdQEgr3URuXmaxQPs.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 32% gewijzigd door powermarcel10 op 23-09-2023 21:34 ]

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 07:56
powermarcel10 schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 20:44:
Ik sta voor een raadsel...

Ik ben vandaag tot 17:00 niet thuis geweest maar zie een hoop verbruik dat ik niet kan verklaren..

[Afbeelding]

Als ik het goed begrijp; de bovenste grafiek is mijn bruto verbruik, de middelste de opbrengst van mijn zonnepanelen en de onderste het netto verbruik.

Nou lijkt het net alsof ik overdag thuis ben geweest maar dit is niet het geval. Ik heb een Homey in gebruik en kan dus precies zien wat er in huis gebeurd waaronder een heleboel slimme stekkers die stroom meten. En niks heeft aangestaan.

Wat opvalt is dat de grafiek van de zonnepanelen erg lijkt op dat van het bruto verbruik. Kan dit betekenen dat mijn energieleverancier mijn zonnepanelen op afstand heeft uitgezet? En dit als verbruik ziet en vervolgens weer corrigeert met de opgewekte stroom?
Ik heb iets soortgelijk ook al een opgemerkt: renzo4000 in "HomeWizard Energy - De modulaire WiFi P1 meter"

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjamo
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 09:37
Ik heb hier de koppeling met de omvormer al een poosje geleden uit de energy app gegooid omdat die grafieken niet kloppen. Total power is correct en dat geeft hier voldoende informatie. De rest werkt alleen maar verwarrend vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
Duidelijk! Dit lijkt het inderdaad te zijn. Dankjewel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheli
.

[ Voor 99% gewijzigd door wheli op 24-09-2023 08:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjamo
Nvt

[ Voor 99% gewijzigd door Sjamo op 24-09-2023 08:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leoniq
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 15-09 18:59
Soon vindt ik een ruim begrip. Maar iets duidelijker zou ik op prijs stellen.

Iets met verjaardag. :)

3 x Sessy's, PV 10320WP solaredge, gasloos

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tebbie
Leoniq schreef op zondag 24 september 2023 @ 10:51:
[...]

Soon vindt ik een ruim begrip. Maar iets duidelijker zou ik op prijs stellen.

Iets met verjaardag. :)
Oh ja, voor mijn verjaardag is het er zeker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unconnected
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-09 08:55
NicoHF schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 20:55:
Is er een trucje om de gegevens te kunnen exporteren zonder abonnement?
Zit bijna aan een jaar en dan worden de gegevens overschreven
Je zou een abbo kunnen nemen voor 1 maandje en dan exporten? Support je @HomeWizard_NL ook weer een beetje ;) Of je kan vast met een beetje hobby'en op de site de json wel sniffen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Niet online
powermarcel10 schreef op zondag 24 september 2023 @ 00:09:
[...]

Duidelijk! Dit lijkt het inderdaad te zijn. Dankjewel!
Hoe heb je je zonnepanelen gekoppeld? Via een losse meter of via de API/Energy+?
Ik zie het gedrag bij mij niet, en ik heb het via de eerste oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online
unconnected schreef op maandag 25 september 2023 @ 10:10:
Je zou een abbo kunnen nemen voor 1 maandje en dan exporten? Support je @HomeWizard_NL ook weer een beetje ;)
Die ene euro per maand is heel schappelijk, minder dan een kannetje bier in de sportkantine heb je een jaar extra functies.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Niet online
Ronald.42 schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 21:29:

😁
https://www.homewizard.com/nl/shop/energy-display/

Hij is er, 60 euro.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• HomeWizard_NL
  • Registratie: Juli 2020
  • Nu online
*knip*

Het forum en specifiek ook bedrijfsaccounts zijn niet bedoeld om nieuwe producten te promoten.

[ Voor 195% gewijzigd door Orion84 op 25-09-2023 13:48 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Nu online
@HomeWizard_NL
Ziet er mooi uit!
Ik ga volgende week verbouwen en wil deze aan de muur hangen waar nu de thermostaat hangt.

Een drieviertal vragen:
- kan hij ook datum/tijd tonen, of komt dat nog?
- ik zie USB-C, geen batterijen dus of kan je kiezen?
- kan hij vlak aan de muur opgehangen worden?
- vochtigheidssensor komt in Q4, moet je dan een nieuw apparaat aanschaffen?

Feature requests:
- buitentemperatuur/weer op basis van locatie, alles wat je in huis wilt weten op 1 plek :)
- meer icoontjes: airco, audio, server/NAS

[ Voor 28% gewijzigd door hoevenpe op 25-09-2023 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leoniq
Tebbie schreef op zondag 24 september 2023 @ 12:11:
[...]

Oh ja, voor mijn verjaardag is het er zeker!
Gefeliciteerd zou ik zeggen. Heb er 1 besteld. Mooie toevoeging van Home Wizzard.

Hopelijk werkt ie ook op de 3 kwh meter van Home Wizzard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
IJsbeer schreef op maandag 25 september 2023 @ 10:22:
[...]

Hoe heb je je zonnepanelen gekoppeld? Via een losse meter of via de API/Energy+?
Ik zie het gedrag bij mij niet, en ik heb het via de eerste oplossing.
Heb hem via de API gekoppeld. Misschien toch maar eens een kwh meter tussen zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• powermarcel10
Cool! Al moet ik zeggen dat een echte Tweaker natuurlijk z'n eigen dashboard maakt! 😜

[ Voor 57% gewijzigd door Orion84 op 25-09-2023 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unconnected
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-09 08:55
Heel vetjes! :D en idd zeer benieuwd naar de antwoorden op de vragen van @hoevenpe :P

edit:
De vochtigheidssensor lijkt in het scherm te zitten, eveneens als de temperatuursensor. Geinig!

[ Voor 53% gewijzigd door Orion84 op 25-09-2023 13:48 . Reden: quote van aangepaste reactie aangepast ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• HomeWizard_NL
  • Nu online
hoevenpe schreef op maandag 25 september 2023 @ 10:46:
@HomeWizard_NL
Ziet er mooi uit!
Ik ga volgende week verbouwen en wil deze aan de muur hangen waar nu de thermostaat hangt.

Een drieviertal vragen:
- kan hij ook datum/tijd tonen, of komt dat nog?
- ik zie USB-C, geen batterijen dus of kan je kiezen?
- kan hij vlak aan de muur opgehangen worden?
- vochtigheidssensor komt in Q4, moet je dan een nieuw apparaat aanschaffen?

Feature requests:
- buitentemperatuur/weer op basis van locatie, alles wat je in huis wilt weten op 1 plek :)
- meer icoontjes: airco, audio, server/NAS
Hoi Hoevenpe,
- hij kan geen datum en tijd tonen, wij zien het echt als een energie display, niet als alles in een monitoring scherm (anders kunnen we ook wel sportuitslagen en beurskoers gaan tonen). Als het met energie of verduurzaming te maken heeft past het in ons optiek hierbij.
- Dit vonden wij onnodig veel kosten toevoegen (hogere prijs), maar een powerbank kan natuurlijk altijd :)
- hij kan niet worden opgehangen, hij is bedoeld voor op een dressoir, kast, tafel, nachtkastje, tv meubel etc.
- de vochtigheidssensor zit er al in, alleen de ondersteuning komt later.

bedankt voor het aangeven wat je nog meer zou willen zien, we zullen kijken wat we kunnen verbeteren.

[ Voor 9% gewijzigd door HomeWizard_NL op 25-09-2023 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gielz
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 09:49
Weet iemand of dit al kan of zou homewizard dit nog moeten maken?

Ik heb 1 kwh meter met een warmtepomp en een 1 kwh meter met 2 warmtepompen. Deze worden nu los van elkaar getoond in de energy app maar het zou handig zijn als je meters kunt groeperen.

6320wp | Zendure 2400 AC (14.4 kwh) | Bambu A1 | 2x Hisense 2AMW-42U4RRA | Daikin RXM/FTXM35R | AQMOS BMX | Home Assistant OS op DS224+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leoniq
Beste

@HomeWizard_NL, werkt hij ook op jullie 3 kwh meter ? Heb alles zonder P1.

Grtz.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HomeWizard_NL
  • Nu online
Leoniq schreef op maandag 25 september 2023 @ 15:54:
Beste

@HomeWizard_NL, werkt hij ook op jullie 3 kwh meter ? Heb alles zonder P1.

Grtz.
Ja daarop werkt hij ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dextertje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-09 23:22
Heb ook een plus-abo genomen, hoop dan wel dat er op niet al te lange termijn ondersteuning komt voor dynamische tarieven @HomeWizard_NL :)
Anders moet ik toch maar aan de slag met HA of Homey of zo.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Nu online
HomeWizard_NL schreef op maandag 25 september 2023 @ 14:02:
- hij kan geen datum en tijd tonen, wij zien het echt als een energie display, niet als alles in een monitoring scherm (anders kunnen we ook wel sportuitslagen en beurskoers gaan tonen). Als het met energie of verduurzaming te maken heeft past het in ons optiek hierbij.
Het tonen van de tijd laat mensen vaker bewust of onbewust naar het display kijken. Zo is iedereen in huis meer met besparing en het beter inzetten van je overtollige zonnestroom bezig, heel ingewikkeld kan zo'n optioneel paneeltje niet zijn.

Hij is al besteld hoor, just my 2ct... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Niet online
dextertje schreef op maandag 25 september 2023 @ 16:15:
Heb ook een plus-abo genomen, hoop dan wel dat er op niet al te lange termijn ondersteuning komt voor dynamische tarieven @HomeWizard_NL :)
Anders moet ik toch maar aan de slag met HA of Homey of zo.
Gaat niet gebeuren op enigszins korte termijn. Zitten nogal haken en ogen aan, zie dit topic. Wordt knutselen met HA of Homey dus! (ook leuk :D)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dextertje
IJsbeer schreef op maandag 25 september 2023 @ 16:57:
[...]

Gaat niet gebeuren op enigszins korte termijn. Zitten nogal haken en ogen aan, zie dit topic. Wordt knutselen met HA of Homey dus! (ook leuk :D)
Ik heb wel even wat doorgelezen, maar zag zo snel niet aan de kant van HomeWizard dat er onoverkomelijke haken en ogen aan zitten; wel dat het niet mogelijk is om van te voren prijzen voor een komende periode erin te zetten.
Is er nog een specifieke post waar je op doelt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dextertje
[...]

Hoi Hoevenpe,
(..)
hoevenpe schreef op maandag 25 september 2023 @ 16:51:
[...]

Het tonen van de tijd laat mensen vaker bewust of onbewust naar het display kijken. Zo is iedereen in huis meer met besparing en het beter inzetten van je overtollige zonnestroom bezig, heel ingewikkeld kan zo'n optioneel paneeltje niet zijn.
Ben ik het helemaal mee eens. En daar komt bij: voor mensen met een dynamisch contract kan het ook wel relevant zijn. Bijvoorbeeld: je ziet opeens een piek om 19:30u, merkt dat het de wasmachine is, ziet de tijd en rent naar je huisgenoot en zegt: "Kun je niet even een half uurtje of anderhalf uur wachten, het is dan een stuk goedkoper!"

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjamo
dextertje schreef op maandag 25 september 2023 @ 17:22:
[...]

[...]

Ben ik het helemaal mee eens. En daar komt bij: voor mensen met een dynamisch contract kan het ook wel relevant zijn. Bijvoorbeeld: je ziet opeens een piek om 19:30u, merkt dat het de wasmachine is, ziet de tijd en rent naar je huisgenoot en zegt: "Kun je niet even een half uurtje of anderhalf uur wachten, het is dan een stuk goedkoper!"

:)
Dat lijkt me op zich al een goede reden de tijd er niet bij te zetten :). Kan zo maar ruzie schelen.

On topic, ik vind het goede argumenten van @HomeWizard_NL om het niet te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Besteld! Morgen is ie er.... tenminste dat zou moeten :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GM15
  • Laatst online: 05:27
Sjamo schreef op maandag 25 september 2023 @ 17:53:
[...]

Dat lijkt me op zich al een goede reden de tijd er niet bij te zetten :). Kan zo maar ruzie schelen.

Zo zie je maar weer dat ieder z'n eigen wensen heeft m.b.t. dergelijke displays. Ik vind de argumenten nogal zwak;

- hij kan geen datum en tijd tonen, wij zien het echt als een energie display, niet als alles in een monitoring scherm (anders kunnen we ook wel sportuitslagen en beurskoers gaan tonen).

Hij 'kan' het niet? Uiteraard 'kan' dat wel. De code bepaald wat er op het scherm getoond wordt. Gewoon linksboven de tijd in een klein font is geen rocket-science.

Als het met energie of verduurzaming te maken heeft past het in ons optiek hierbij.

Later komt wel de luchtvochtigheid en temperatuur erbij? Ja dat heeft echt met verduurzaming te maken.?!?!

Kortom, een kwestie van niet willen dan niet kunnen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dextertje
Sjamo schreef op maandag 25 september 2023 @ 17:53:
[...]

Tja, ik denk dat ik het wel handig vind dat als ik om 0:01u kijk en zie dat mijn zonnepanelen 0 kWh hebben opgebracht die dag, dat ik dan ook direct zie: o ja, de nieuwe dag is ingegaan.

Maar goed, ik zou er misschien pas een kopen als je ook het huidige en liefst ook toekomstige tarief kunt zien op basis van dynamische prijzen. En dan is een klok eigenlijk wel essentieel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjamo
GM15 schreef op maandag 25 september 2023 @ 18:07:
[...]

Zo zie je maar weer dat ieder z'n eigen wensen heeft m.b.t. dergelijke displays. Ik vind de argumenten nogal zwak;

- hij kan geen datum en tijd tonen, wij zien het echt als een energie display, niet als alles in een monitoring scherm (anders kunnen we ook wel sportuitslagen en beurskoers gaan tonen).

Hij 'kan' het niet? Uiteraard 'kan' dat wel. De code bepaald wat er op het scherm getoond wordt. Gewoon linksboven de tijd in een klein font is geen rocket-science.

Als het met energie of verduurzaming te maken heeft past het in ons optiek hierbij.

Later komt wel de luchtvochtigheid en temperatuur erbij? Ja dat heeft echt met verduurzaming te maken.?!?!

Zo zie je inderdaad maar weer. Temperatuur en luchtvochtigheid zijn voor ons van essentieel belang binnen ons traject van duurzaamheid. Tijd zie ik ook op de klok of op mijn horloge.

Uiteraard is het mogelijk, maar ik kan me goed voorstellen dat er keuzes gemaakt zijn om het geheel overzichtelijk te houden en de prijs aantrekkelijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GM15
  • Laatst online: 05:27
dextertje schreef op maandag 25 september 2023 @ 18:10:
[...]

Maar goed, ik zou er misschien pas een kopen als je ook het huidige en liefst ook toekomstige tarief kunt zien op basis van dynamische prijzen. En dan is een klok eigenlijk wel essentieel.
Als je een tweaker bent is https://button.plus/ misschien wat voor je. Kun je helemaal naar je eigen hand zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dextertje
GM15 schreef op maandag 25 september 2023 @ 18:19:
[...]

Als je een tweaker bent is https://button.plus/ misschien wat voor je. Kun je helemaal naar je eigen hand zetten.
Tja, wat is een Tweaker.. vroeger bouwde ik zelf mijn PC's, maar tegenwoordig heb ik alles kant en klaar. :o
Maar bedankt voor de link, want het ziet er wel leuk uit!
Misschien dat ik eerst wat tijd teveel moet hebben en dat het er daardoor nooit van komt, maar het is zeker interessant.

Ik zit sowieso qua home automation met een woud aan verschillende leveranciers (Hue, Ring, Netatmo, Tado, HomeWizard, Nedis, Homepod), dus ik kijk nu hoe het zich gaat ontwikkelen.
Zo'n fysieke device vind ik wel wat hebben, dus nogmaals bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HomeWizard_NL
  • Nu online
GM15 schreef op maandag 25 september 2023 @ 18:07:
[...]

Als we overal op antwoord moeten geven op wat er theoretisch kan wordt het wel heel lastig om directe antwoorden te geven :+ . Als je nu een display koopt, kan hij geen tijd laten zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fredhuizinga
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 09:34
[...]

Hoi Hoevenpe,
- Dit vonden wij onnodig veel kosten toevoegen (hogere prijs), maar een powerbank kan natuurlijk altijd :)
- hij kan niet worden opgehangen, hij is bedoeld voor op een dressoir, kast, tafel, nachtkastje, tv meubel etc.
- de vochtigheidssensor zit er al in, alleen de ondersteuning komt later.

bedankt voor het aangeven wat je nog meer zou willen zien, we zullen kijken wat we kunnen verbeteren.
Het ophangen van het display zou ik in een 2.0 versie ook graag zien, dan kan ik hem mooi naast de smart thermostaat aan de muur monteren... Verder ziet tie er puik uit, ik ga er nog even over nadenken om aan te schaffen.

Samsung Galaxy S23 ultra 512gb phantom black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCSBL
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 09:16
.

[ Voor 99% gewijzigd door DCSBL op 25-09-2023 21:21 ]

Embedded Software Developer @ HomeWizard | Doet soms wat voor Home Assistant

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gramser
  • Laatst online: 08:40
fredhuizinga schreef op maandag 25 september 2023 @ 18:50:
[...]

Het ophangen van het display zou ik in een 2.0 versie ook graag zien, dan kan ik hem mooi naast de smart thermostaat aan de muur monteren... Verder ziet tie er puik uit, ik ga er nog even over nadenken om aan te schaffen.
Beetje tweaker met een 3D printer maakt een mooi ophangbeugeltje :+

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• IvoB2
Tja als je zo begint dan maakt een beetje Tweaker zelf zo'n display waar alles op getoond wordt wat ie wenst en kan opgehangen worden zoals ie wenst. :+

Zal wel een markt voor zijn maar strikt genomen is dit een gadget/hebbeding dat niets meer te maken heeft met het besparen van energie. Integendeel er wordt veel energie ingestoken in productie, transport, verzending.
En het zal ook in huis nog eens extra energie gaan verbruiken. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gramser
IvoB2 schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 09:11:
Tja als je zo begint dan maakt een beetje Tweaker zelf zo'n display waar alles op getoond wordt wat ie wenst en kan opgehangen worden zoals ie wenst. :+

Zal wel een markt voor zijn maar strikt genomen is dit een gadget/hebbeding dat niets meer te maken heeft met het besparen van energie. Integendeel er wordt veel energie ingestoken in productie, transport, verzending.
En het zal ook in huis nog eens extra energie gaan verbruiken. :)
Beetje Tweaker maakt zelf z'n P1-meter O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjen888
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 04-09 22:10
Ik heb het display binnen! Werkt meteen, super! 1 puntje: is het ook mogelijk om mijn jaar opbrengst in beeld te laten zien? Ik heb nog 900 kwh over dit jaar om weg te salderen voor januari. Ik zie alleen dag opbrengst staan, Is dit naar jaaropbrengst te krijgen? Of zitten hier technische gevolgen aan?

@HomeWizard_NL

[ Voor 3% gewijzigd door arjen888 op 26-09-2023 12:29 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gramser
arjen888 schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 11:39:
Ik heb het display binnen! Werkt meteen, super! 1 puntje: is het ook mogelijk om mijn jaar opbrengst in beeld te laten zien? Ik heb nog 900 kwh over dit jaar om weg te salderen voor januari. Ik zie alleen dag opbrengst staan, Is dit naar jaaropbrengst te krijgen? Of zitten hier technische gevolgen aan?
Even @HomeWizard_NL taggen, dan weet je het. Lijkt me overigens dat dit moet kunnen?

Enne, had je nou niet even een fotootje kunnen posten 😉?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IvoB2
Gramser schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 11:59:
[...]
Die kan je hier ook al vinden: https://www.homewizard.com/shop/energy-display/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gramser
Dat weet ik ook wel, maar een foto door een enthousiaste gebruiker komt vaak toch wat anders over.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IvoB2
My bad, verkeerd begrepen.
Ik dacht dat je om een fotootje van het apparaat vroeg, niet van de enthousiaste gebruiker.

Het fotootje in de link is waarschijnlijk dit van een toestel van een heel enthousiaste producent/verkoper. :+
Dat straalt er toch volledig van af? :)

Maar nu maak je mij toch wel nieuwsgierig of ik op de foto het verschil kan zien of het een toestel is van een enthousiaste producent of van een enthousiaste gebruiker.

[ Voor 63% gewijzigd door IvoB2 op 26-09-2023 12:25 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• arjen888
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 04-09 22:10
Gramser schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 11:59:
[...]

Even @HomeWizard_NL taggen, dan weet je het. Lijkt me overigens dat dit moet kunnen?

Ok ok ok, momenteel een eitje aan het koken. :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M1qf_m_ZS-bjqUgOjr_CGYsFK78=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gxHELMpJ6Rzlvk0DBus4tuDV.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-09 14:07

backupdevice

Boeh!

arjen888 schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 12:32:
[...]

Ok ok ok, momenteel een eitje aan het koken. :P

[Afbeelding]
Hoe voedt je deze?

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gramser
Inductie met een pannetje water vermoed ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

Boeh!

Gramser schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 13:00:
[...]

Inductie met een pannetje water vermoed ik.
:')

Ja sorry ff te snel reageren is nooit goed. Ik was nieuwsgierig of deze gewoon met een adapter aan het net zit of dat hij op te laden is

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gramser
IvoB2 schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 12:22:
My bad, verkeerd begrepen.
Ik dacht dat je om een fotootje van het apparaat vroeg, niet van de enthousiaste gebruiker.

Het fotootje in de link is waarschijnlijk dit van een toestel van een heel enthousiaste producent/verkoper. :+
Dat straalt er toch volledig van af? :)

Maar nu maak je mij toch wel nieuwsgierig of ik op de foto het verschil kan zien of het een toestel is van een enthousiaste producent of van een enthousiaste gebruiker.
Het verschil is óverduidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoEV6
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:30
backupdevice schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 13:01:
[...]

Ja sorry ff te snel reageren is nooit goed. Ik was nieuwsgierig of deze gewoon met een adapter aan het net zit of dat hij op te laden is
Lees even de specificaties door

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gramser
backupdevice schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 13:01:
[...]

En ik zit in een bijdehandte modus waar ik nu maar mee stop 😉

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

Boeh!

GoEV6 schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 13:02:
[...]

Lees even de specificaties door
thx d:)b

Ik heb gisteren wel de reactie van de leverancier gezien maar het was mij ff niet duidelijk.

Excuses voor het misbruiken van uw tijd, en toch bedankt dat u de tijd heeft genomen om een antwoord te geven.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• IvoB2
Naargelang de situatie via het stroomnet en/of via eigen energieopwekking.
En wanneer ik de foto goed interpreteer is er op het ogenblik van de foto al behoorlijk veel kWh vanuit het net afgenomen?

Is er trouwens ergens het continu stroomverbruiker van dit display in gebruik aangegeven?
De specificaties spreken van een "standby" verbruik, het display schakelt zich dan na een bepaalde tijd uit maar wat is het verbruik wanneer er iemand in dezelfde kamer aanwezig is en hij beweging blijft detecteren?

En is er een max. aantal HW grafieken dat je op het display kan tonen?
Ze melden in de specificaties dat hoe meer HW producten je bezit hoe meer grafieken je kan tonen, dus onbeperkt of slechts max. zes (de cirkels) tegelijk?

Ik begrijp echt niet in welke realistische situatie dit toestel zichzelf op vier maanden tijd zou terugverdienen en tot 260 € besparing zou opleveren. Het toont alleen maar wat de HW app je ook al toont. Niet meer niet minder. Wie dus al devices van HW heeft ziet de resultaten dus ook in de app en kan zijn profiel daar eventueel ook op instellen om te besparen.

[ Voor 98% gewijzigd door IvoB2 op 26-09-2023 13:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IvoB2
Gramser schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 13:02:
[...]

Het verschil is óverduidelijk.
Inderdaad, het eitje gaat er al even enthousiast met het benodigde vermogen* om. :)

*indien het display het vermogen van de kookplaat van dat eitje laat zien en niet het totale vermogen van het huishouden op dat ogenblik.

[ Voor 22% gewijzigd door IvoB2 op 26-09-2023 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leoniq
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e-0uq5mJT1tGHjQZTQPXV4oay6o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IJamDZIvcxLxWWnlt6GZJAre.jpg?f=fotoalbum_large

Ziet er mooi uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik vind hem ook grappig.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nJq1A0u_IBI2kZX7432zYbjdX9I=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NlhMIeBVK6Hzffmm1aOYCfZg.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computerjunky
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:20
Iemand die het stroomverbruik al getest heeft?

En zijn er plannen een nieuwe versie van de stekker te maken die minder slurpt? Het verbruik is 3x dat van mijn andere wifi stekkers...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gramser
Niet al te lang geleden heeft iemand nog getest, even terugbladeren, zal niet ver zijn.

Conclusie: “slurpt” is schromelijk overdreven. Klinkt alsof je iets zoekt om op af te geven…?

[ Voor 11% gewijzigd door Gramser op 26-09-2023 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB2
computerjunky schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 17:42:
Iemand die het stroomverbruik al getest heeft?

En zijn er plannen een nieuwe versie van de stekker te maken die minder slurpt? Het verbruik is 3x dat van mijn andere wifi stekkers...
Zit rond de 0.8 tot 1W sluipverbruik.
Welke stekkers verbruiken drie keer minder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:50
SolarOrbiter schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 14:32:
bij mij afgelopen zondag uitgevallen en geen leven meer bij de p1-meter. heb wel eens gehad dat de verbinding eruit lag (rode ring), maar kwam meestal vabzelf weer goed.
Nu werkt het gewoon niet meer. heb de p1-meter pas een half jaar nu.
ik heb net geprobeerd met een nieuwe kabel en adapter, maar werkt niet.
via web-messaging appje gestuurd naar homewizard. ben benieuwd of ze een oplossing voor me hebben :-s
Hij heeft hier ook een hele tijd probleemloos gewerkt, nu knippert ie continu rood. Aan m'n hele wifi-hardware-setup thuis is niks veranderd. Heb al tig keer de P1 meter gepowercycled, wifi opnieuw ingesteld... helpt niks. Wat wel typisch is dat - als ie soms groen blijft na het opnieuw instellen - hij stopt met loggen om exact 3:00uur 's nachts.

[ Voor 7% gewijzigd door catchingfire op 26-09-2023 19:11 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NicoHF
  • Niet online
Zie niet echt een toegevoegde waarde met het display en telefoon waar je ook alles op ziet.
Of gaan jullie de hele dag naar dat display staren? Ik zou er gek van worden.

Mbt dat klokje is wel jammer als er niet eens een klok in zit, dat is toch wel een basis dingetje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NicoHF
  • Niet online
unconnected schreef op maandag 25 september 2023 @ 10:10:
[...]

Je zou een abbo kunnen nemen voor 1 maandje en dan exporten? Support je @HomeWizard_NL ook weer een beetje ;) Of je kan vast met een beetje hobby'en op de site de json wel sniffen :P
Misschien wel handig om voor een maandje te doen, zal eens kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
NicoHF schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 19:21:
Zie niet echt een toegevoegde waarde met het display en telefoon waar je ook alles op ziet.
Of gaan jullie de hele dag naar dat display staren? Ik zou er gek van worden.

Mbt dat klokje is wel jammer als er niet eens een klok in zit, dat is toch wel een basis dingetje
Ik staar niet naar het display iig.

Hij staat hier als een stukje bewustwording voor de jeugd en het parlement.
Ik ben prima op de hoogte van wat waar gebruikt wordt.
Maar de rest meent nog vaak dat alles gratis is.
Vooral het watergebruik vind ik soms schokkend.
Bovendien hoop ik dat er hier zo een stukje inzicht komt voor waneer ze bepaalde dingen wel of niet aan zetten om zo het gelijk verbruik van de pv wat op te krikken.
Daar is nog behoorlijk wat te halen als eens het salderen wordt afgebouwd.

Of het zinvol gaat zijn komen we pas achter maar die paar tientjes is het proberen waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06:42
Leuke gadget iig!

Denk niet dat ik die zomaar mag kopen van de vrouw.
Zal wel zeggen dat ik genoeg van die "zooi" heb (en niet gebruik).
Wellicht de energy sockets maar de deur uit doen en dan kan deze monitor er voor in de plaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computerjunky
IvoB2 schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 18:48:
[...]

Zit rond de 0.8 tot 1W sluipverbruik.
Welke stekkers verbruiken drie keer minder?
Ik had wat filmpjes gezien waar ze ze gestapeld en getest hadden en daar kwamen ze tioch echt op 1.45w uit in de aan stand.

Mijn Nedis stekkers hebben een verbruik van minder dan 0.2 in standby en ongeveer 0.4 watt aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NicoHF
  • Niet online
Ronald.42 schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 19:27:
[...]

Ik staar niet naar het display iig.

Vooral het watergebruik vind ik soms schokkend.
Bovendien hoop ik dat er hier zo een stukje inzicht komt voor waneer ze bepaalde dingen wel of niet aan zetten om zo het gelijk verbruik van de pv wat op te krikken.
Daar is nog behoorlijk wat te halen als eens het salderen wordt afgebouwd.

Of het zinvol gaat zijn komen we pas achter maar die paar tientjes is het proberen waard.
Daar is het inderdaad wel handig voor!
Hopelijk helpt dat en worden ze wat meer bewust.

Heb je al een waterbesparende douchekop? Want dat helpt echt heel goed.
M'n standaart douchekop gebruikte ruim 18l en heb er nu een van 7l p/min
Ook een timer neerzetten voor de Kids helpt (volgens andere dan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB2
Ronald.42 schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 19:27:
Het parlement?
Vooral het watergebruik vind ik soms schokkends
Dus wanneer jij hun dat aangeeft geloven ze je niet maar als het op een schermpje staat wel en gaat ze hun gedrag aanpassen?
Installeer een spaarkop op de douche, geef ze x minuten tijd om te douchen met warm water en draai daarna de toevoer van het warm water dicht. Het zal dan vlug gedaan zijn met langer onder de douche staan. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!
IvoB2 schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 20:12:
[...]

Het parlement?

[...]

Dus wanneer jij hun dat aangeeft geloven ze je niet maar als het op een schermpje staat wel en gaat ze hun gedrag aanpassen?
Installeer een spaarkop op de douche, geef ze x minuten tijd om te douchen met warm water en draai daarna de toevoer van het warm water dicht. Het zal dan vlug gedaan zijn met langer onder de douche staan. :)
Het parlement = wederhelft.

Het meeste water wordt hier niet verknoeid onder de douche dus daar is niet heel veel te halen.
Een enkele keer wordt er wat langer in het bad geknoeid dat is wel te overzien.

Er wordt meer verknoeid met het laten lopen van kranen terwijl dat niet nodig is.

Overigens is het niet heel vreemd om voor iemand zichtbaar te maken wat er gebruikt wordt dat werkt vaak beter dan het telkens weer te zeggen.
"Daar heb je hem ook weer met zijn gezeur"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IvoB2
Bedankt voor de toelichting.
De eerste keer dat ik een partner als een parlement omschreven zie. Weer wat bijgeleerd. :)

Benieuwd naar de resultaten.
Hou ons op de hoogte.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Capt Waffles
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 07:30
computerjunky schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 19:42:
[...]

Ik had wat filmpjes gezien waar ze ze gestapeld en getest hadden en daar kwamen ze tioch echt op 1.45w uit in de aan stand.

Mijn Nedis stekkers hebben een verbruik van minder dan 0.2 in standby en ongeveer 0.4 watt aan.
Capt Waffles in "HomeWizard Energy - De modulaire WiFi P1 meter"

;)

Belgisch Limburg | Mitsubishi Electric MSZ-LN35VG2 binnenunit + MUZ-LN35VG2 buitenunit | Diehl 4601S + 3850 Wp (22x Sunflower 175W ZO) | SMA Sunny Boy 4.0 + 7070 Wp (7x JinkoSolar 505W NO + 7x JinkoSolar 505W ZW)

• computerjunky
Dit vertelt alleen maar het halve verhaal. Eigenlijk had je een fixed load item zoals een lamp moeten pakken en een stack van 20 moeten maken en dan stack power draw min de fixed load voor het verbruik onder load. Dat kan anders zijn omdat er dan stroom door de stekkers gaat die gemeten en verwerkt moet worden. Die kan hoger uitvallen als idle.

Verder zou een optie led helemaal uit in een V2.0 ook een besparing op kunnen leveren.

• Capt Waffles
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 07:30
computerjunky schreef op woensdag 27 september 2023 @ 11:55:
[...]

Dit vertelt alleen maar het halve verhaal. Eigenlijk had je een fixed load item zoals een lamp moeten pakken en een stack van 20 moeten maken en dan stack power draw min de fixed load voor het verbruik onder load. Dat kan anders zijn omdat er dan stroom door de stekkers gaat die gemeten en verwerkt moet worden. Die kan hoger uitvallen als idle.

Verder zou een optie led helemaal uit in een V2.0 ook een besparing op kunnen leveren.
De LED kan toch al helemaal uit? Of is uit niet helemaal uit, dat weet ik niet hoe dat elektronisch zit. In de app kan ik iig een slider op 0 zetten en dan geeft ie alleszins geen licht meer.

Meting onder load zou inderdaad mooie extra data zijn. Ik heb ze allemaal terug geplaatst, voor mij is de meting zo goed genoeg, maar ik kijk uit naar je metingen, je testplan klinkt goed ;)

Ik denk wel dat het in het totaalplaatje niet zoveel zal schelen, bij de meeste toestellen staan ze hier het grootste deel van de dag toch op idle of off, en er zijn maar een paar toestellen die 24/24 draaien, zoals bijvoorbeeld de router, maar dat zijn dan over het algemeen weer lage loads.

Belgisch Limburg | Mitsubishi Electric MSZ-LN35VG2 binnenunit + MUZ-LN35VG2 buitenunit | Diehl 4601S + 3850 Wp (22x Sunflower 175W ZO) | SMA Sunny Boy 4.0 + 7070 Wp (7x JinkoSolar 505W NO + 7x JinkoSolar 505W ZW)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• computerjunky
Capt Waffles schreef op woensdag 27 september 2023 @ 12:06:
[...]

De LED kan toch al helemaal uit? Of is uit niet helemaal uit, dat weet ik niet hoe dat elektronisch zit. In de app kan ik iig een slider op 0 zetten en dan geeft ie alleszins geen licht meer.

Meting onder load zou inderdaad mooie extra data zijn. Ik heb ze allemaal terug geplaatst, voor mij is de meting zo goed genoeg, maar ik kijk uit naar je metingen, je testplan klinkt goed ;)

Ik denk wel dat het in het totaalplaatje niet zoveel zal schelen, bij de meeste toestellen staan ze hier het grootste deel van de dag toch op idle of off, en er zijn maar een paar toestellen die 24/24 draaien, zoals bijvoorbeeld de router, maar dat zijn dan over het algemeen weer lage loads.
Ik heb ze zelf niet en ben ook niet van plan ze aan te schaffen door het verbruik ;) Hopen dat iemand anders het dus test. Enige voordeel dat ik in ze zie is het per seconde meten waardoor je gedrag van een apparaat kan monitoren dus misschien dat ik daarvoor een enkele koop met de tijd maar voor permanent zijn ze niet de beste keuze voor mij. Relatief duur en ook nog eens meer verbruik.

• nick_j
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 05-11-2024
Momenteel gebruik ik een tablet (10 inch) dat ik bv in keuken plaats wanneer we koken om te zien dat we niet plots heel zot aan het doen zijn met verbruik en daar staat de energy app open.
Dit is omslachtig en ik had graag een dedicated toestelletje maar zo goedkoop als deze vind ik niet.

Wat me nog niet duidelijk is of je daar eigenlijk het huidige verbruik op kunt zien in de vorm van een lopende grafiek als in de 'nu' tab van de app of in de hwenergy app website.
Ze tonen steeds die cirkels maar niet de andere dashboard configuraties + features.

Spijtig dat ze geen demo filmpje hebben op hun youtube kanaal waar de volledige functionaliteiten en configuraties toegelicht worden.

Is er iemand dat screenshots/foto's kan/wil posten van die verschillende layouts?

Ik denk wel van het te gaan kopen maar eerst nog eens review afwachten en deze thread volgen. :-)

• jurgen purgen
  • Registratie: Maart 2022
  • Nu online
nick_j schreef op woensdag 27 september 2023 @ 13:07:
Momenteel gebruik ik een tablet (10 inch) dat ik bv in keuken plaats wanneer we koken om te zien dat we niet plots heel zot aan het doen zijn met verbruik en daar staat de energy app open.
Dit is omslachtig en ik had graag een dedicated toestelletje maar zo goedkoop als deze vind ik niet.

Wat me nog niet duidelijk is of je daar eigenlijk het huidige verbruik op kunt zien in de vorm van een lopende grafiek als in de 'nu' tab van de app of in de hwenergy app website.
Ze tonen steeds die cirkels maar niet de andere dashboard configuraties + features.

Spijtig dat ze geen demo filmpje hebben op hun youtube kanaal waar de volledige functionaliteiten en configuraties toegelicht worden.

Is er iemand dat screenshots/foto's kan/wil posten van die verschillende layouts?

Ik denk wel van het te gaan kopen maar eerst nog eens review afwachten en deze thread volgen. :-)
Ik denk dat het kanaal van ketel klets op YT er binnekort wel een filmpje over zal maken. Ook een HWE-fanboy :P

pvoutput ijsbuffer met NIBE S1255PC

• hoevenpe
  • Nu online
Net binnen, eerste indruk is heel goed! Veel kleiner dan ik had verwacht.

Zie echter grijze lege cirkels en rechts drie grijze lijnen. Hij is online maar lijkt de data niet te kunnen ophalen, duurt dat een tijd?

Update: installatie liep niet vlekkeloos, kreeg steeds een timeout in de update fase waarna hij in de app online stond maar nergens op reageerde. Soms scherm zwart, soms melding dat de internetverbinding verdwenen was (wat niet zo was). Uiteindelijk geprobeerd met de mobiele hotspot van mijn mobiel, toen kwam hij er wel doorheen. @HomeWizard_NL wellicht dat je hier wat mee kunt, lijkt me nog een bugje.

Nu aan de praat, mooi scherp beeld en een leuk ding! Wel valt op dat hij slechts om de 3 seconden lijkt te refreshen ipv elke seconde in de app, 'live' data voelt daardoor traag aan.

[ Voor 58% gewijzigd door hoevenpe op 27-09-2023 17:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gabs0r
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 28-09-2023
Ik ben helemaal klaar met de P1 van homewizard. Sinds een maand of twee 😲krijg ik de el cheapo Wi-Fi P1 Meter van 29,- euro niet meer blijven aan de gang. Hij verliest continu het contact met mn Wifi. Heb een IoT en een gewoon Wifi netwerk, het euvel geschiedt op beide. Heb alles al gereset, de app ge-deinstalleerd en weer geïnstalleerd, 400 keer op de Wifi geconfigureerd.... en dan doet ie het een paar uur.

Dan na enige tijd, knippert ie rood en is de verbinding verloren. Als ik de P1 uit de meter trek en er weer insteek, doet ie het weer even. Afstand tot router is 1 meter, zelfde meterkast.

Hij heeft het een maand of 8 prima gedaan, opeens dit euvel.

Teleurstellend...... zit er over te denken een din rail met lan / ethernet aan te sluiten. Geen geknooi met Wifi.
Iemand een idee waardoor dit ontstaat?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ron321
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 04:33
@gabs0r Wat zeiden ze bij Homewizard?

WPB Ariston Nuos Plus200, SE 4000H+8x Trina Solar 320Wp AB 185°/32°+6x Trina Solar 320Wp AB 185°/10°,APS EZM1+2x Trina Solar 325Wp AB 185°/32° ,2x APS QT2+8x Jinko 435Wp AB 5°/32°,ME MXZ-2F42VF+MSZ-EF35VGK-S+MLZ-KP25VF,WP Atag Energion M Light50

• mike123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07:37
gabs0r schreef op donderdag 28 september 2023 @ 00:11:
Ik ben helemaal klaar met de P1 van homewizard. Sinds een maand of twee 😲krijg ik de el cheapo Wi-Fi P1 Meter van 29,- euro niet meer blijven aan de gang. Hij verliest continu het contact met mn Wifi. Heb een IoT en een gewoon Wifi netwerk, het euvel geschiedt op beide. Heb alles al gereset, de app ge-deinstalleerd en weer geïnstalleerd, 400 keer op de Wifi geconfigureerd.... en dan doet ie het een paar uur.

Dan na enige tijd, knippert ie rood en is de verbinding verloren. Als ik de P1 uit de meter trek en er weer insteek, doet ie het weer even. Afstand tot router is 1 meter, zelfde meterkast.

Hij heeft het een maand of 8 prima gedaan, opeens dit euvel.

Teleurstellend...... zit er over te denken een din rail met lan / ethernet aan te sluiten. Geen geknooi met Wifi.
En als je de P1 meter nu eens wat verder weg op de wifi aansluit? Hij past dan niet op de watermeter, maar blijft dan de verbinding wel stabiel?
Het is namelijk niet zo dat als iets vlakbij elkaar staat dat de verbinding dan stabiel is.

• dhrto
  • Laatst online: 09:11
Te dicht bij de AP levert soms problemen op inderdaad. Is in de afgelopen 8 maanden wellicht iets veranderd aan je router / AP? Firmware update geweest of zo, andere kanalen ingesteld?

Ik heb in de meterkast een aparte AP voor o.a. de watermeter van HW. Op die AP heb ik het zend/ontvangstvermogen geknepen tot 25% voor een stabiele verbinding met de wifi iot apparaten in de meterkast.

• Tebbie
gabs0r schreef op donderdag 28 september 2023 @ 00:11:

Kan je DNS servers forceren? Daarnaast had ik problemen met DHCP welke dezelfde rode knipper ring gaf.
P1 had wel wifi "verbinding" maar door het foutgaan van DHCP was het afgelopen. Kan je wellicht statisch ip toekennen of de "duur" van je DHCP lease verlengen? Andere DHCP server?

My 2cents.

• PinusRigida
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 09:49

PinusRigida

I put the p in pool.

mike123 schreef op donderdag 28 september 2023 @ 07:43:
[...]

En als je de P1 meter nu eens wat verder weg op de wifi aansluit? Hij past dan niet op de watermeter, maar blijft dan de verbinding wel stabiel?
Het is namelijk niet zo dat als iets vlakbij elkaar staat dat de verbinding dan stabiel is.
Hier ook HW P1 meter (de meest recente, die de stroom rechtstreeks van de P1 poort pakt) die op ongeveer 1 meter van m'n WiFi router hangt, sinds december vorig jaar... heeft nog niet één keer een storing gegeven. De enige keren dat ie connectie verloor het afgelopen jaar, was wanneer er een internetstoring was van m'n provider, wat dan uiteraard niet aan de P1 meter aan te rekenen is.

Dit gewoon ter info 4 what it's worth... Mij lijkt dat er iets is in @gabs0r 's setup dat voor de storing zorgt, iets softwarematigs, dat het signaal van z'n P1 meter als ongewenst bestempelt en blokkeert.
Pagina: 1 ... 92 ... 143 Laatste

Let op:
Voor vragen en discussie rondom de Plug-In Battery kan je terecht in Het HomeWizard Plug-In Battery topic