Klopt het dat als je P1 of kWh meter stuk gaat (om wat voor reden dan ook) en ik een nieuwe installeer, de historische data in de app verloren gaat?
Als je dit correct wil meten zul je toch een grotere load moeten aansluiten óf een héle dure meter moeten gebruiken, want de meeste kWh-meters hebben op lage wattages flinke afwijkingen.computerjunky schreef op woensdag 27 september 2023 @ 11:55:
[...]
Dit vertelt alleen maar het halve verhaal. Eigenlijk had je een fixed load item zoals een lamp moeten pakken en een stack van 20 moeten maken en dan stack power draw min de fixed load voor het verbruik onder load. Dat kan anders zijn omdat er dan stroom door de stekkers gaat die gemeten en verwerkt moet worden. Die kan hoger uitvallen als idle.
Verder zou een optie led helemaal uit in een V2.0 ook een besparing op kunnen leveren.
Daarnaast wordt van vrijwel iedere smart socket op de markt in de handleiding aangegeven dat je ze niet mag stapelen, dus ik ben ook benieuwd of dat hier voor grotere afwijkingen zorgt.
Voor zover ik heb kunnen testen zit er erg weinig verschil tussen verschillende sockets tenzij je naar de minder accuraat metende sockets gaat. HomeWizard is juist interessant omdat de sockets zo'n goede meting hebben in alles van 0 tot 3680 watt, dat kun je van 99% van de sockets op de markt niet zeggen. Ik heb eerder geklaagd over de prijs van de HWE sockets, maar ik heb ondertussen zeker 15 andere merken/modellen geprobeerd en ze komen allemaal niet in de buurt op lage wattages.
Dus prima als een HWE socket net iets meer dan 1 watt verbruikt wanneer deze aan staat, dat is overhead die ik wel kan accepteren voor het altijd correct kunnen meten
Ja, ik heb eerder begrepen de historische data is per P1 dus een andere unit zal opnieuw beginnen.firecaps30 schreef op donderdag 28 september 2023 @ 10:30:
Klopt het dat als je P1 of kWh meter stuk gaat (om wat voor reden dan ook) en ik een nieuwe installeer, de historische data in de app verloren gaat?
Misschien dat het recent veranderd is dat je P1 dat kan migreren maar dat was toen nog "toekomst muziek".
Werk: Netwerk monitoring prutser —- Prive: Developer Homewizard app voor Homey
@HomeWizard_NL
Zit denk ik nog een bugje in het display: rechts zegt hij dat er 0.0 kWh van het net verbruikt is, maar dat zou 1,0 kWh moeten zijn.
In de app staat het correct, linksonder zie je de individuele correcte waarden heen en terug.
Zit denk ik nog een bugje in het display: rechts zegt hij dat er 0.0 kWh van het net verbruikt is, maar dat zou 1,0 kWh moeten zijn.
:strip_exif()/f/image/tR4yB5KCnnDs2w3276uCVQqq.jpg?f=fotoalbum_large)
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Ik heb een watermeter van maddalena ( de m16 ). Ik veronderstel dat ik dan niet de watermeter kan gebruiken van homewizzard? : / had al eens gekeken en het enige dat ik kan vinden is een 3D printed mount voor de m18 versie.
Is er toevallig iemand die de Growatt API gebruik en deze gekoppeld heeft via Homewizard? Bij mij staat de API offline (sinds vandaag gisteren werkte deze nog)
De Growatt app zelf verzamelt nog wel data.
Enig idee hoe dit op te lossen i?s (behalve een dagje wachten om te zien of het zichzelf hersteld)
Enig idee hoe dit op te lossen i?s (behalve een dagje wachten om te zien of het zichzelf hersteld)
Huidig kunnen we geen data ophalen bij Growatt, het is nog niet duidelijk waarom, maar we lijken niet de enige te zijn met dit probleem. Hier volgt later een update over.Mexflex1980 schreef op donderdag 28 september 2023 @ 13:52:
Is er toevallig iemand die de Growatt API gebruik en deze gekoppeld heeft via Homewizard? Bij mij staat de API offline (sinds vandaag gisteren werkte deze nog)
Hier ook geen data in HW. App van Growatt werkt wel.Mexflex1980 schreef op donderdag 28 september 2023 @ 13:52:
Ik heb HW Energy nu paar maanden in gebruik. Sinds vandaag de Display aangesloten.
Wat ik alleen jammer vind is dat HW connectiviteit naar Google US nodig heeft om te werken. Ook vandaag weer opgemerkt dat de Display naar een andere subnet wilt babbelen van Google dan de rest, namelijk 34.128.0.0/10.
Als andere tweakers bepaalde filtering toepassen, laat je niet in verwarring brengen dat het apparaat aangeeft dat er "Geen internetverbinding" is "met een streep door het wifi signaal logo". Wifi werkt, alleen het apparaat kan geen verbinding maken met Google.
Wat ik alleen jammer vind is dat HW connectiviteit naar Google US nodig heeft om te werken. Ook vandaag weer opgemerkt dat de Display naar een andere subnet wilt babbelen van Google dan de rest, namelijk 34.128.0.0/10.
Als andere tweakers bepaalde filtering toepassen, laat je niet in verwarring brengen dat het apparaat aangeeft dat er "Geen internetverbinding" is "met een streep door het wifi signaal logo". Wifi werkt, alleen het apparaat kan geen verbinding maken met Google.
Als je Growatt data via de website ophaalt werkt het ook niet direct. De site redirect na inlog naar : https://server.growatt.com/indexbC
Haal je de laatste "bC" achter index er vanaf werkt het wel weer. Misschien gaat daar ook iets fout bij het data ophalen van Growatt? Het is overigens niet de eerste keer dat dit gebeurt dit jaar... Die link is al meerdere keren slecht geweest.
@HomeWizard_NL Misschien kunnen jullie hier iets mee. Geen idee hoe jullie systeem werkt maar gezien jullie gewoon inloggen om data op te halen kan het daar ergens fout gaan. Niet dat er direct wat aan te doen is.
Edit: lijkt erop dat de server ook weer overloaded is momenteel gezien de missende datapunten :
/f/image/hou0zeysudwX2wH1BYUcRSnl.png?f=fotoalbum_large)
De server en software blijft helaas toch wel een zwaktepunt bij Growatt. Voor zo'n groot bedrijf best onacceptabel maar heb geen illusie dat ze het ooit voor elkaar krijgen.
Haal je de laatste "bC" achter index er vanaf werkt het wel weer. Misschien gaat daar ook iets fout bij het data ophalen van Growatt? Het is overigens niet de eerste keer dat dit gebeurt dit jaar... Die link is al meerdere keren slecht geweest.
@HomeWizard_NL Misschien kunnen jullie hier iets mee. Geen idee hoe jullie systeem werkt maar gezien jullie gewoon inloggen om data op te halen kan het daar ergens fout gaan. Niet dat er direct wat aan te doen is.
Edit: lijkt erop dat de server ook weer overloaded is momenteel gezien de missende datapunten :
/f/image/hou0zeysudwX2wH1BYUcRSnl.png?f=fotoalbum_large)
De server en software blijft helaas toch wel een zwaktepunt bij Growatt. Voor zo'n groot bedrijf best onacceptabel maar heb geen illusie dat ze het ooit voor elkaar krijgen.
[ Voor 33% gewijzigd door computerjunky op 28-09-2023 16:10 ]
Hier ook, apparaat al verwijderd en opnieuw proberen toe te voegen maar dat lijkt nu echt stuk.Mexflex1980 schreef op donderdag 28 september 2023 @ 13:52:
Weet iemand of het ook mogelijk is data te importeren in de HomeWizard app?
Omdat ik een slimme meter heb, heb ik de data vanuit verleden in een .csv file. Ik zou graag hiervan de dagstanden willen importeren in de app om het jaarlijks vergelijk te kunnen maken.
Omdat ik een slimme meter heb, heb ik de data vanuit verleden in een .csv file. Ik zou graag hiervan de dagstanden willen importeren in de app om het jaarlijks vergelijk te kunnen maken.
Nee kan nietWebbie426 schreef op donderdag 28 september 2023 @ 20:57:
Weet iemand of het ook mogelijk is data te importeren in de HomeWizard app?
Dan toch alle data uit HW halen en in Excel je vergelijking maken
WP: Quatt Mono + 3kW BUH (DIY), SWW: CV-ketel, PV: 6040 Wp ZW/NO (SE3000H, Enphase IQ8, APsystems), 1x HW PIB 2.7 kWh
Geeft het display meer info aan dan getoond wordt in het schermpje van de screenshots die ik hier zie? Stel je hebt een tiental smart plugs, een 3 fase kwh meter en je omvormer aangesloten, kun je die info ook inzien, door bijvoorbeeld naar rechts te swipen? Of is het mogelijk om te kiezen welke info je kan zien op het display? Wellicht configureerbaar via de app op je telefoon?
Vraagje. Moet de P1 meter perse met de app gekoppeld worden?
Ik zou liever zien dat ik de setup zonder de app kan doen en dat mijn data niet doorgestuurd wordt.
Ik zou liever zien dat ik de setup zonder de app kan doen en dat mijn data niet doorgestuurd wordt.
Ik vind het display wel een leuk dingetje, maar als ik 5 minuten nadenk ga ik het nooit echt gebruiken voor iets. Ik kies ervoor om het niet te kopen, om niet weer te helpen bij het creëren van e-waste en verspilling van grondstoffen.
de p1 moet gekoppeld worden via de app, je kan daarna wel via de locale api alle cloud connecties uitzetten.Lifelogger schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 13:50:
Vraagje. Moet de P1 meter perse met de app gekoppeld worden?
Duidelijk. :-) Dank voor de snelle reactie.HomeWizard_NL schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 14:56:
[...]
de p1 moet gekoppeld worden via de app, je kan daarna wel via de locale api alle cloud connecties uitzetten.
de 3 circles en 3 waardes aan de zijkant zijn zelf te configureren in wat ze tonen, er zijn geen meerdere schermen.Knutselwout schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 12:02:
Geeft het display meer info aan dan getoond wordt in het schermpje van de screenshots die ik hier zie? Stel je hebt een tiental smart plugs, een 3 fase kwh meter en je omvormer aangesloten, kun je die info ook inzien, door bijvoorbeeld naar rechts te swipen? Of is het mogelijk om te kiezen welke info je kan zien op het display? Wellicht configureerbaar via de app op je telefoon?
Same here. @HomeWizard_NL hebben jullie wellicht een idee wanneer dit weer zou moeten gaan werken?Wenzel schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 11:50:
Nog steeds geen data van Growatt.
De app van Growatt werkt wel.
Same same. Al is er bij Growatt meer aan de hand. De hele app is vandaag op momenten traag als *****Mexflex1980 schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 17:08:
[...]
Same here. @HomeWizard_NL hebben jullie wellicht een idee wanneer dit weer zou moeten gaan werken?
Ik ga denk ik toch maar kijken naar een alternatief voor lokaal loggen.
Wat is het eigen verbruik van de KWH meter?
(overigens een best dure oplossing voor wat logging die nog steeds afhankelijk is van een extern bedrijf...)
Sinds deze week is bij mij, en de buren, Growatt gestopt met uitlezen. Enig idee waarom, en een indicatie wanneer dit opgelost is?HomeWizard_NL schreef op woensdag 12 april 2023 @ 14:30:
[...]
Voor alle grafieken met omvormer koppeling is de data per 15 minuten (omdat dit een limitatie is bij de meeste omvormers) je hebt hier inderdaad dus van alle grafiek lijnen gemiddelden van 15 minuten. Als je enkel kWh meters gebruikt is deze per 5 minuten. Door 15 minuten te gebruiken zijn de grafieken meestal wat accurater omdat we niet kunnen garanderen dat de omvormers kwa tijd exact gelijk lopen aan de slimme meter (bij onze eigen kwh meters kunnen we dat wel). Ook is de backend van het ophalen van omvormers veranderd met deze update, waardoor de dag grafieken ook accurater zijn dan voorheen.
Edit: ik moet leren lezen
Nu ligt die Growatt server er al twee a drie dagen uit, aangezien ik eerst dacht dat het aan mij lag het wachtwoord gereset. Maar hoe geef ik aan mijn Homewizard een nieuw wachtwoord voor de reeds bestaande omvormer door zonder dat ik de historische data in mijn Homewizard app kwijt raak?
Vandaag de watermeter en display ontvangen, connectie met WiFi was zomaar geregeld maar het toevoegen van de apparaten aan de hw omgeving mislukte keer op keer. Na 10/20 pogingen per apparaat uiteindelijk wel gelukt.
Dit op meerdere iphone’s / iPad geprobeerd. Gps aan, 5ghz WiFi uit, mesh technologie uit. Als dit proces van toevoegen meer dan 5 seconden duurt dan weet je dat het mislukt. De 2 keer dat het wel goed ging was in een seconde geregeld.
Dit op meerdere iphone’s / iPad geprobeerd. Gps aan, 5ghz WiFi uit, mesh technologie uit. Als dit proces van toevoegen meer dan 5 seconden duurt dan weet je dat het mislukt. De 2 keer dat het wel goed ging was in een seconde geregeld.
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen
Vandaag het schermpje ontvangen, installeren ging in één met zonder problemen.
Schermpje is wel iets kleiner dan ik had verwacht. Je moet wel dichtbij het scherm zijn om het rechter gedeelte goed te kunnen lezen.
Schermpje is wel iets kleiner dan ik had verwacht. Je moet wel dichtbij het scherm zijn om het rechter gedeelte goed te kunnen lezen.
Be Stronger Than Your Excuses
Het schermpje vernieuwd de informatie niet, het blijft op de zaterdag staan, terwijl de informatie op mijn telefoon wel al is vernieuwd en de informatie van zondag laat zien.
In de instellingen staat hij dat hij de info van vandaag moet laten zien.
Edit: Waarschijnlijk iets met de tijdzone te maken, nu na 02:00 uur staat hij wel goed.
@HomeWizard_NL
In de instellingen staat hij dat hij de info van vandaag moet laten zien.
Edit: Waarschijnlijk iets met de tijdzone te maken, nu na 02:00 uur staat hij wel goed.
@HomeWizard_NL
[ Voor 17% gewijzigd door KSR op 01-10-2023 02:11 ]
Deze al eens geprobeerd? dvdheiden in "HomeWizard Energy - De modulaire WiFi P1 meter"Pjottski schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 18:58:
Vandaag de watermeter en display ontvangen, connectie met WiFi was zomaar geregeld maar het toevoegen van de apparaten aan de hw omgeving mislukte keer op keer. Na 10/20 pogingen per apparaat uiteindelijk wel gelukt.
Dit kan inderdaad wel eens het geval zijn geweest. Wilde ook iedere keer mijn pw kopiëren.dvdheiden schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 07:18:
[...]
Deze al eens geprobeerd? dvdheiden in "HomeWizard Energy - De modulaire WiFi P1 meter"
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen
Is er ondertussen voor de P1 meter al zicht op een functie om de laatste 12 maanden te bekijken ipv xxx-dec vorig jaar en jan-xxx dit jaar? Dus trailing 12 months achtig, ipv kalenderjaar dat veel minder relevantie is.
Jammer dat zoiets simpels als okt-sep niet in een grafiek zichtbaar is. Het huidige jaaroverzicht is eigenlijk alleen maar 1 maand per jaar echt een volledig jaaroverzicht.
Jammer dat zoiets simpels als okt-sep niet in een grafiek zichtbaar is. Het huidige jaaroverzicht is eigenlijk alleen maar 1 maand per jaar echt een volledig jaaroverzicht.
Nog een mooie toepassing voor de Energy Sockets: mappen van de wifi ontvangst in huis
Plaatje met Home Assistant:
/f/image/zx6cKl2nhBMhHujekCOKQ7Cg.png?f=fotoalbum_large)
De signal strength meting zal zeker niet zo accuraat zijn, maar toch ruim genoeg om indicatief te zijn. Ook interessant hoe 's nachts het wifi signal veel constanter is dan overdag, overdag springt het nogal op & neer. Ik vermoed omdat de router vlakbij de meterkast en twee PV omvormers staat die vast allemaal wat storing opleveren zodra 's morgens apparaten aangezet worden, de zon begint te schijnen, en de stromen gaan vloeien.
Ik was al aan het kijken om de router te verplaatsten, hier in huis niet zo makkelijk, en dit lijkt me te zeggen dat dat wel handig kan zijn. En nu kan ik ook dankzij de Energy Sockets wat objectiever voor-na plaatjes bekijken om te zien of het wat afdoet
Plaatje met Home Assistant:
/f/image/zx6cKl2nhBMhHujekCOKQ7Cg.png?f=fotoalbum_large)
De signal strength meting zal zeker niet zo accuraat zijn, maar toch ruim genoeg om indicatief te zijn. Ook interessant hoe 's nachts het wifi signal veel constanter is dan overdag, overdag springt het nogal op & neer. Ik vermoed omdat de router vlakbij de meterkast en twee PV omvormers staat die vast allemaal wat storing opleveren zodra 's morgens apparaten aangezet worden, de zon begint te schijnen, en de stromen gaan vloeien.
Ik was al aan het kijken om de router te verplaatsten, hier in huis niet zo makkelijk, en dit lijkt me te zeggen dat dat wel handig kan zijn. En nu kan ik ook dankzij de Energy Sockets wat objectiever voor-na plaatjes bekijken om te zien of het wat afdoet
Belgisch Limburg | Mitsubishi Electric MSZ-LN35VG2 binnenunit + MUZ-LN35VG2 buitenunit | Diehl 4601S + 3850 Wp (22x Sunflower 175W ZO) | SMA Sunny Boy 4.0 + 7070 Wp (7x JinkoSolar 505W NO + 7x JinkoSolar 505W ZW)
De echte meerwaarde van de P1 wifi module is het weergeven van de real time waarden.Bulldock schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 08:33:
Is er ondertussen voor de P1 meter al zicht op een functie om de laatste 12 maanden te bekijken ipv xxx-dec vorig jaar en jan-xxx dit jaar? Dus trailing 12 months achtig, ipv kalenderjaar dat veel minder relevantie is.
Al de rest (dag, week, maand, jaar,...) inzichten zie je immers (hier toch met een DM) ook in de grafieken van de netbeheerder (en wanneer je de kwartierwaarden ter beschikking stelt van je energieleverancier ook via de leverancier). Deze hebben ook een veel hogere resolutie dan deze van HW ((in de totalen twee digits achter de komma ipv 1 digit bij HW). Maar dan kan je weer niet in real time gegevens opvragen (delay van één tot twee dagen).
Ze vullen elkaar dus goed aan.
Het ideale zou uiteraard zijn dat men vanuit de netbeheerder bij installatie de digitale meters van een wifi module zou voorzien (we zijn immers 2023
Vandaag Display binnengekregen. Mooi leuk ding 
Zou het mogelijk zijn om dit via POE te laten voeden? Kom net een stopcontact te kort
Zou het mogelijk zijn om dit via POE te laten voeden? Kom net een stopcontact te kort
http://tweakers.net/gallery/103719/sys.
Voor die inzichten heb ik zelf juist geen toestemming voor gegeven ivm privacy.IvoB2 schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 09:26:
[...]
De echte meerwaarde van de P1 wifi module is het weergeven van de real time waarden.
Al de rest (dag, week, maand, jaar,...) inzichten zie je immers (hier toch met een DM) ook in de grafieken van de netbeheerder (en wanneer je de kwartierwaarden ter beschikking stelt van je energieleverancier ook via de leverancier). Deze hebben ook een veel hogere resolutie dan deze van HW ((in de totalen twee digits achter de komma ipv 1 digit bij HW). Maar dan kan je weer niet in real time gegevens opvragen (delay van één tot twee dagen).
Ze vullen elkaar dus goed aan.
Het ideale zou uiteraard zijn dat men vanuit de netbeheerder bij installatie de digitale meters van een wifi module zou voorzien (we zijn immers 2023). Of tenminste die optie beschikbaar stellen van de klanten.
Energieleverancier mag bij mij 1x per maand uitlezen meer niet.
Als homewizard dat niet kan is dit mogelijk een workaround: Growatt ww terug veranderen naar de oude?GK87 schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 17:12:
Nu ligt die Growatt server er al twee a drie dagen uit, aangezien ik eerst dacht dat het aan mij lag het wachtwoord gereset. Maar hoe geef ik aan mijn Homewizard een nieuw wachtwoord voor de reeds bestaande omvormer door zonder dat ik de historische data in mijn Homewizard app kwijt raak?
Dan zal je ook niet via de app van HW kunnen werken want dan geef je ze ook inzicht in je "privacy".NicoHF schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 12:18:
[...]
Voor die inzichten heb ik zelf juist geen toestemming voor gegeven ivm privacy.
Energieleverancier mag bij mij 1x per maand uitlezen meer niet.
Trouwens, zonder uitlezen kwartierwaarden geen toegang tot dynamisch tarief.
[ Voor 9% gewijzigd door IvoB2 op 01-10-2023 17:10 ]
Heb een vast contractIvoB2 schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 17:09:
[...]
Dan zal je ook niet via de app van HW kunnen werken want dan geef je ze ook inzicht in je "privacy".
quote]IvoB2 schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 17:09:
[...]
Dan zal je ook niet via de app van HW kunnen werken want dan geef je ze ook inzicht in je "privacy".
[/quote]
[...]
[/quote]
Ik ben best op mijn privacy gesteld, maar zie de link tussen mijn energieleverancier, mijn verbruik en mijn privacy niet helemaal. Ok, ze weten wanneer ik hoeveel gebruik, maar wat kun je daar verder mee wat mijn privacy schaadt? Als ik naïef ben hoor ik het ook graag….
[ Voor 26% gewijzigd door BGFG op 01-10-2023 18:51 ]
Als ze in de winter zien dat mijn warmtepomp een week niet aan staat of in een ander patroon dan normaal is dan kans op wintersport enorm. Inbraakkans etc.BGFG schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 18:49:
[...]
Ik ben best op mijn privacy gesteld, maar zie de link tussen mijn energieleverancier, mijn verbruik en mijn privacy niet helemaal. Ok, ze weten wanneer ik hoeveel gebruik, maar wat kun je daar verder mee wat mijn privacy schaadt? Als ik naïef ben hoor ik het ook graag….
Maar ik geef er ook niet om hoor
ID.4 1st | 2320 Wp NO | 3200 Wp ZW | Climarad Sensa V2X | Pana WH-MDC07J3E5
Of je bent hout aan het stoken,wheli schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 18:51:
[...]
Als ze in de winter zien dat mijn warmtepomp een week niet aan staat of in een ander patroon dan normaal is dan kans op wintersport enorm. Inbraakkans etc.
Maar ik geef er ook niet om hoor
Of je hebt een thuisaccu,
Of,....
M.a.w.. je kan voor alles bang zijn maar in de praktijk kunnen ze er weinig mee.
Precies of een beetje inbreker heeft "mannetjes" zitten bij de netbeheerder/energieleverancier die hem continu data doorgeven van duizenden DM zodat hij zijn beste kansen op succes kan berekenen (en dan het risico loopt tegen een van voorgaande aan te lopen
Een normale inbreker doet ook aan KISS => gewoon even een voorafgaande verkenning door de wijk om de leefgewoontes te evalueren en als laatste proef even belletje trek.
En wie echt bang is voor zijn "privacy" kan maar beter om te beginnen onmiddellijk zijn smartphone op non actief zetten, van het www wegblijven en zich niet meer met een geregistreerd voertuig over de openbare weg begeven.
Helemaal mee eens. Je kunt ook doorslaan…. Als ik op vakantie ben en ze rijden een paar keer langs en missen de auto op de oprit, zou je hetzelfde signaal kunnen afgevenIvoB2 schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 19:37:
[...]
Of je bent hout aan het stoken,
Of,....
M.a.w.. je kan voor alles bang zijn maar in de praktijk kunnen ze er weinig mee.
Precies of een beetje inbreker heeft "mannetjes" zitten bij de netbeheerder/energieleverancier die hem continu data doorgeven van duizenden DM zodat hij zijn beste kansen gaat berekenen (en dan het risico loopt tegen een van voorgaande aan te lopen).
Een normale inbreker doet ook aan KISS => gewoon even een voorafgaande verkenning door de wijk om de daggewoontes te evalueren en als laatste proef even belletje trek.
En wie echt bang is voor zijn "privacy" kan maar beter om te beginnen onmiddellijk zijn smartphone op non actief zetten, van het www wegblijven en zich niet meer met een geregistreerd voertuig over de openbare weg begeven.
Of ze gooien zand of andere rommel op de drempel bij de voordeur en als het er na een paar dagen nog ligt is er waarschijnlijk niemand thuis.IvoB2 schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 19:37:
[...]
Of je bent hout aan het stoken,
Of,....
Een normale inbreker doet ook aan KISS => gewoon even een voorafgaande verkenning door de wijk om de leefgewoontes te evalueren en als laatste proef even belletje trek.
Hierbij de review van ketel Kletsjurgen purgen schreef op woensdag 27 september 2023 @ 13:41:
[...]
Ik denk dat het kanaal van ketel klets op YT er binnekort wel een filmpje over zal maken. Ook een HWE-fanboy
YouTube: HomeWizard Energy Display
Hier heb je wat meer info van een aantal mogelijke risico'sBGFG schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 18:49:
quote]IvoB2 schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 17:09:
[...]
[/quote]
[...]
https://www.theprivacyoff...massa-surveillancemiddel/
Mbt de overige reactie doe wat je wilt, maak je eigen keuze succes
Tsja.ik zou als ik jou was alle verbindingen naar buiten toe afsluiten en in ieder geval vertrekken van het www en ook zeker van tweakers. Ze komen anders ook nog je hobby’s te wetenNicoHF schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 20:30:
[...]
Hier heb je wat meer info van een aantal mogelijke risico's
https://www.theprivacyoff...massa-surveillancemiddel/
Mbt de overige reactie doe wat je wilt, maak je eigen keuze succes
Zal het inderdaad proberen. Vooralsnog ligt een deel van Growatt er nog steeds uit lijkt het. Browser server.growatt.com werkt wel en daar kan ik het dashboard inzien. Shinephone app en HomeWizard kunnen er nog niet bij. Maargoed, dat pak ik wel in een ander topic op dan dit.remcotweakers schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 13:02:
[...]
Als homewizard dat niet kan is dit mogelijk een workaround: Growatt ww terug veranderen naar de oude?
Hoeveel later is later? En enige idee wat er gebeurt met alle nu ontbrekende data? Word die opgevuld of alleen de totalen ?HomeWizard_NL schreef op donderdag 28 september 2023 @ 14:01:
[...]
Huidig kunnen we geen data ophalen bij Growatt, het is nog niet duidelijk waarom, maar we lijken niet de enige te zijn met dit probleem. Hier volgt later een update over.
Ook een homewizard gebruiker met Growatt probleem sinds 28 september om 08:30.
Iemand een idee of het verbruik van een energie socket zichzelf reset naar normale waarden?
Sinds afgelopen woensdag op mijn hifi set extreem verbruik, 20283 kWh oplopende tot zelfs 1216235 kWh gisteren, zondag.
Socket defect of wat is er anders mis, alle overige sockets doen het prima.
Ook de extremen zie ik niet in de totale verbruiken per dag terug.
Sinds afgelopen woensdag op mijn hifi set extreem verbruik, 20283 kWh oplopende tot zelfs 1216235 kWh gisteren, zondag.
Socket defect of wat is er anders mis, alle overige sockets doen het prima.
Ook de extremen zie ik niet in de totale verbruiken per dag terug.
:strip_exif()/f/image/0sPWhqiiIoN2bCWjswroAlNr.jpg?f=fotoalbum_large)
@HomeWizard_NL
Growatt app en ook server werken normaal. Wanneer komt Homewizzard in de lucht?
Mijn HomeWizard laat op de weekview een andere opbrengst zien dan de dagview, terwijl de HomeWizard ingesteld is op de maandag als eerste dag van de week, dus deze waardes zouden identiek moeten zijn. Hoe kan dat? Zie ik iets over het hoofd?
Hier ook. Nooit eerder op gelet. Ik veronderstel dat de update frequentie van het weekoverzicht meer vertraging heeft.Belecthor schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 14:58:
Mijn HomeWizard laat op de weekview een andere opbrengst zien dan de dagview, terwijl de HomeWizard ingesteld is op de maandag als eerste dag van de week, dus deze waardes zouden identiek moeten zijn. Hoe kan dat? Zie ik iets over het hoofd?
PVoutput / PVoutput-live 1830 Wp op zuidoost 135º en 22º dakhelling in Z.O.-Brabant
Hier ook. Shinephone werkt normaal, maar grafieken in Homewizard Energy+ tonen al dagen een uitroepteken en geen data. Device weggegooid, maar opnieuw toevoegen werkt niet. Melding van verkeerde inloggegevens, maar diezelfde gegevens werken dus wel via Growatt site en app.Wenzel schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 14:34:
@HomeWizard_NL
Misschien wordt Homewizard actief geblokkeerd door Growatt?
[ Voor 6% gewijzigd door Propheticus op 02-10-2023 17:13 ]
Voor mij werkte de growatt app en website de afgelopen dagen (eind spetember) ook heel slecht en onbetrouwbaar.
Vaak op de website en in de app maar heel langzaam data op het scherm, en meestal niet alles.
Nu lijkt het sinds gisteren ineens weer veel stabieler te zijn.
Dus het is (was) vast niet alleen Homewizzard...
Vaak op de website en in de app maar heel langzaam data op het scherm, en meestal niet alles.
Nu lijkt het sinds gisteren ineens weer veel stabieler te zijn.
Dus het is (was) vast niet alleen Homewizzard...
Hier ook belangstelling voor een werkende versie van: umeterlive_2.0.1.1.wireless.zip
Die Shinephone app deed het gisteren ook nog niet, vandaag wel opeens. Inloggen op de Growatt website werkt wel al de hele tijd. Probleem met speelt bij mij 5 dagen, sinds 28 september. Net als bij anderen als ik de comments bij https://updownradar.com/status/server.growatt.com mag geloven. Waarom de Shinephone app vandaag wel werkt en Homewizard nog steeds niet is nog een raadsel.Propheticus schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 17:12:
[...]
Hier ook. Shinephone werkt normaal, maar grafieken in Homewizard Energy+ tonen al dagen een uitroepteken en geen data. Device weggegooid, maar opnieuw toevoegen werkt niet. Melding van verkeerde inloggegevens, maar diezelfde gegevens werken dus wel via Growatt site en app.
Misschien wordt Homewizard actief geblokkeerd door Growatt?
http://server-api.growatt.com/ geeft sowieso een vreemde melding als dat dezelfde API is waar Homewizard gebruik van maakt.
Morgen maar eens met Growatt bellen
[ Voor 7% gewijzigd door GK87 op 02-10-2023 21:20 ]
Kennis van mij kreeg vandaag dit antwoord van @HomeWizard_NL
Goedendag,
Vanwege onderhoud bij Growatt kunnen we op dit moment geen Growatt omvormers koppelen of data ophalen. Er wordt aan gewerkt, excuses voor het ongemak. Aldus homewizzard
Hier ook het probleem met Growatt sinds een aantal dagen.
Gewoon een mid meter er tussen en je bent onafhankelijk en het werkt altijd. Dit gezeur met omvormerportalen zal altijd een ding blijven
Klopt. En je bent dan ook meteen verzekerd van de JUISTE opbrengst, ipv het soms rooskleurige beeld van omvormers.
zit daar zo'n groot verschil in dan?Gramser schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 18:25:
Klopt. En je bent dan ook meteen verzekerd van de JUISTE opbrengst, ipv het soms rooskleurige beeld van omvormers.
De teller van mijn SMA omvormer loopt achter op het telwerk van de MID kWh meter.
Bij @IvoB2 zijn de zaken altijd net wat anders, maar ja, daar zit dus verschil in. Hoeveel dat is weten alleen de omvormer en de MID-kWh meter, en jij als je ze beide hebt
1416 kWh volgens de Homewizard kWh meter en 1423 kWh volgens de Goodwe omvormer dit jaar t/m vandaag. Ik kan er mee leven.
PVoutput / PVoutput-live 1830 Wp op zuidoost 135º en 22º dakhelling in Z.O.-Brabant
De zaken zijn bij niet niet iets anders maar worden naar goede gewoonte gewoon gemeten en zijn niet op basis van buikgevoel noch veronderstellingen.
Ik geef gewoon het gemeten verschil weer tussen een SMA omvormer en een MID gekeurde GSC kWh teller (die overigens gebruikt wordt voor het uitbetalen van groene stroom certificaten).
Het verschil bedraagt trouwens - in het voordeel van de GSC meter - 0,61% (meetgegevens over tien jaar).
En deze meting loopt ook nog eens praktisch gelijk met de derde meting (een energiemeter).
Ik heb dus drie metingen om te vergelijken.
Kan best zijn dat bij een andere omvormer het verschil groter en omgekeerd is.
Maar het is dus zeker geen algemeen vaststaand gegeven dat de omvormer (veel) positiever is dan een kWh teller. En dat weet je idd alleen wanneer je gaat meten en vergelijken.
En daar ben ik steeds een voorstander van.
Ik geef gewoon het gemeten verschil weer tussen een SMA omvormer en een MID gekeurde GSC kWh teller (die overigens gebruikt wordt voor het uitbetalen van groene stroom certificaten).
Het verschil bedraagt trouwens - in het voordeel van de GSC meter - 0,61% (meetgegevens over tien jaar).
En deze meting loopt ook nog eens praktisch gelijk met de derde meting (een energiemeter).
Ik heb dus drie metingen om te vergelijken.
Kan best zijn dat bij een andere omvormer het verschil groter en omgekeerd is.
Maar het is dus zeker geen algemeen vaststaand gegeven dat de omvormer (veel) positiever is dan een kWh teller. En dat weet je idd alleen wanneer je gaat meten en vergelijken.
En daar ben ik steeds een voorstander van.
[ Voor 8% gewijzigd door IvoB2 op 03-10-2023 19:27 ]
Je mocht mijn opmerking laten schieten, @IvoB2, maar je stelt niet teleur 
Ik gaf zelf slechts aan wat er m.n. in de zonnepanelentopics geregeld voorbij komt, namelijk dat een omvormer de opwek wel eens rooskleuriger wil voorschotelen dan de werkelijkheid laat zien. Goed te lezen dat er ook andere ervaringen zijn.
Ik gaf zelf slechts aan wat er m.n. in de zonnepanelentopics geregeld voorbij komt, namelijk dat een omvormer de opwek wel eens rooskleuriger wil voorschotelen dan de werkelijkheid laat zien. Goed te lezen dat er ook andere ervaringen zijn.
Dan doet GroWatt dat heel wat beter dan SolarEdge. Volgens SolarEdge 3,81MWh dit jaar, 3,68 MWh volgens HW in de meterkast (10 mtr kabel)
[ Voor 15% gewijzigd door IJsbeer op 03-10-2023 19:26 ]
SMA hier, maar misschien dan toch nog zo'n MID-KWH meter laten installeren, op zich wel interessant om te weten. En meten is weten idd zoals gezegd.
Maar de slimme meter meet toch ook al....
Met een MID meet je veel meer. Want je weet je P1 en je weet je opbrengst. Dus dan weet je 100% zeker wat je eigen verbruik is.mvrhrln schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 19:36:
SMA hier, maar misschien dan toch nog zo'n MID-KWH meter laten installeren, op zich wel interessant om te weten. En meten is weten idd zoals gezegd.
Wanneer je met de slimme meter de digitale meter bedoelt, die meet alleen wat je afneemt van het net en er terug opsteekt. Niet wat je panelen produceren.mvrhrln schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 19:36:
En de P1 wifi module meet zelf niets maar geeft in real time en in een app weer wat je anders rechtstreeks op het display van de DM moet gaan aflezen.
[ Voor 14% gewijzigd door IvoB2 op 03-10-2023 19:47 ]
@HomeWizard_NL
Wel vervelend dat dit schermpje pas om 2 uur in de nacht gaat vernieuwen, nu zit je 2 uur per dag met een scherm waarmee je niks kan.
Wel vervelend dat dit schermpje pas om 2 uur in de nacht gaat vernieuwen, nu zit je 2 uur per dag met een scherm waarmee je niks kan.
Ik heb twee omvormers, een SMA en een SolarEdge. Het verschil tussen de kwh meter en de omvormer is procentueel veel kleiner bij de SMA. Maar die lijkt niets te verbruiken bijvoorbeeld 's nachts. Op de SolarEdge heb ik eigenlijk een constant verbruik van enkele Watt terwijl de SMA 's nachts geen verbruik toont. Zou wel eens een verschil kunnen verklaren. Als de omvormer zelf een redelijk hoog verbruik heeft, zal die in de statistieken niet worden verrekend. Als een omvormer 2000Watt opbrengt en de omvormer verbruikt zelf 50Watt, dan zal de opbrengst, volgens de omvormer , 2000Watt zijn terwijl de kwh meter slechts 1950Watt zal meten. Hopelijk beetje duidelijkIJsbeer schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 19:25:
Dan doet GroWatt dat heel wat beter dan SolarEdge. Volgens SolarEdge 3,81MWh dit jaar, 3,68 MWh volgens HW in de meterkast (10 mtr kabel)
Heb ook nog een Shelly EM die er al hing lang voor de kwh meter. Maar had zoiets van "dat kan toch niet dat een meting gebaseerd op een magnetisch veld echt betrouwbaar is". Die gedachte wrong gewoon in mijn hoofd. En moet zeggen dat ik toch aangenaam verrast was. Het verschil tussen de kwh meter en de EM is na een jaar minder dan 1kWh.
2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 213 en 215
Waaruit leidt jij af dat de SMA 's nachts niets verbruikt? Door de SMA zelf uit te lezen? Of uit een meter van HomeWizzard?Kenhas schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 08:31:
Ik heb twee omvormers, een SMA en een SolarEdge. Het verschil tussen de kwh meter en de omvormer is procentueel veel kleiner bij de SMA. Maar die lijkt niets te verbruiken bijvoorbeeld 's nachts.
Achter mijn SMA omvormer (een STP 8.0) hangt namelijk een ABB B23 kWh meter, en die meet wel degelijk een (relatief hoog) standbyverbruik van zo'n 5W, wat trouwens ook in de datasheet van SMA staat.
WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D + EV-WP-TWS-1W 300; AC: ME MXZ-2F42VF + 2x MSZ-LN25VGV; PV: 14.08 kWp O/W + SMA STP 8.0; Vent: Zehnder Q600 ERV + Ubbink AirExcellent.
en de beschrijving van HW is goed zoals bij hun op de website?
Dus een KWH meter voor de ALAMAT waar op de omvormer binnenkomt in de meterkast?
Dus:
omvormer -> Werkschakelaar -> KWH Meter -> ALAMAT -> .....
of
omvormer > Werkschakelaar -> ALAMAT -> KWH Meter -> ......
Dus een KWH meter voor de ALAMAT waar op de omvormer binnenkomt in de meterkast?
Dus:
of
Ik heb 2 HomeWizard kWh meters. In de app zie je het niet maar in Home Assistant staat ook het verbruik van de omvormers (ik neem aan dat dit negatieve opwek = verbuik is).Kenhas schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 08:31:
[...]
Ik heb twee omvormers, een SMA en een SolarEdge. Het verschil tussen de kwh meter en de omvormer is procentueel veel kleiner bij de SMA. Maar die lijkt niets te verbruiken bijvoorbeeld 's nachts. Op de SolarEdge heb ik eigenlijk een constant verbruik van enkele Watt terwijl de SMA 's nachts geen verbruik toont. Zou wel eens een verschil kunnen verklaren. Als de omvormer zelf een redelijk hoog verbruik heeft, zal die in de statistieken niet worden verrekend. Als een omvormer 2000Watt opbrengt en de omvormer verbruikt zelf 50Watt, dan zal de opbrengst, volgens de omvormer , 2000Watt zijn terwijl de kwh meter slechts 1950Watt zal meten. Hopelijk beetje duidelijk![]()
Heb ook nog een Shelly EM die er al hing lang voor de kwh meter. Maar had zoiets van "dat kan toch niet dat een meting gebaseerd op een magnetisch veld echt betrouwbaar is". Die gedachte wrong gewoon in mijn hoofd. En moet zeggen dat ik toch aangenaam verrast was. Het verschil tussen de kwh meter en de EM is na een jaar minder dan 1kWh.
Mijn Goodwe omvormer heeft sinds 17 augustus 0,032 kWh verbruikt (2320 wp op NO) en mijn SMA omvormer 1,97 kWh (3200 wp op ZW).
![]() | ![]() |
ID.4 1st | 2320 Wp NO | 3200 Wp ZW | Climarad Sensa V2X | Pana WH-MDC07J3E5
De eerste.mvrhrln schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 09:45:
en de beschrijving van HW is goed zoals bij hun op de website?
Dus:
of
WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D + EV-WP-TWS-1W 300; AC: ME MXZ-2F42VF + 2x MSZ-LN25VGV; PV: 14.08 kWp O/W + SMA STP 8.0; Vent: Zehnder Q600 ERV + Ubbink AirExcellent.
Dat leid ik inderdaad af door twee kWh metersAndrehj schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 09:23:
[...]
Waaruit leidt jij af dat de SMA 's nachts niets verbruikt? Door de SMA zelf uit te lezen? Of uit een meter van HomeWizzard?
Achter mijn SMA omvormer (een STP 8.0) hangt namelijk een ABB B23 kWh meter, en die meet wel degelijk een (relatief hoog) standbyverbruik van zo'n 5W, wat trouwens ook in de datasheet van SMA staat.
SolarEdge

SMA

Maar kan het verkeerd interpreteren.
Eigenlijk beetje off topic hier
2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 213 en 215
Hier deed de Sunny Boy 4.0 ongeveer ~4W sluipverbruik totdat ik het interne WiFi access point heb uitgeschakeld. Nu zie ik 0W op de HomeWizard kWh meter.Andrehj schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 09:23:
[...]
Waaruit leidt jij af dat de SMA 's nachts niets verbruikt? Door de SMA zelf uit te lezen? Of uit een meter van HomeWizzard?
Belgisch Limburg | Mitsubishi Electric MSZ-LN35VG2 binnenunit + MUZ-LN35VG2 buitenunit | Diehl 4601S + 3850 Wp (22x Sunflower 175W ZO) | SMA Sunny Boy 4.0 + 7070 Wp (7x JinkoSolar 505W NO + 7x JinkoSolar 505W ZW)
Bij mijn STP 8.0 staat zelfs de hele WiFi uit, maar nog steeds 5W. Kan het zijn dat je onder de minimale meetwaarde zit van je kWh meter?Capt Waffles schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 11:11:
Hier deed de Sunny Boy 4.0 ongeveer ~4W sluipverbruik totdat ik het interne WiFi access point heb uitgeschakeld. Nu zie ik 0W op de HomeWizard kWh meter.
Mm, ja, lijkt inderdaad inderdaad onder het minimum te gaan. Als ik kijk naar Total Power Import de afgelopen nacht dan zie ik inderdaad toch een sluipverbruik van ongeveer 3,8W (uitgerekend met de curve) terwijl de Active Power 0W aangeeft (met 1 piekje net boven de 4W). Dan ligt het minimum dat de HW kWh meter toont dus ergens rond de 4W, da’s best hoog. Het omvormer WiFi access point uitschakelen heeft me dan van net boven de minimumweergave tot net eronder gebracht. De energy sockets zijn wat dat betreft veel gevoeliger dan, die geven makkelijk tot 0.5W actief vermogen weer.Andrehj schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 11:16:
[...]
Bij mijn STP 8.0 staat zelfs de hele WiFi uit, maar nog steeds 5W. Kan het zijn dat je onder de minimale meetwaarde zit van je kWh meter?
Kan iemand verifiëren wat het minimum actief vermogen is dat de kWh meters weergeven?
:strip_exif()/f/image/OYEO5GYqA2tjQfNQQx7TGcw5.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/O5pk3Mbg0c7dFqbDb9nkbLmS.jpg?f=fotoalbum_large)
Bedankt voor deze mail, maar ik twijfel er sterk aan dat iemand dit echt gebruikt. De rapportering is veel te traag. Het zou veel interessanter zijn moesten jullie iets verzinnen om bvb Solar Assistant te koppelen aan de app... Veel Growatt users gebruiken SA omdat dit wel elke seconde updates kan geven (tov. de 5 minuten van ShinePhone)omvormerkoppeling met Growatt werkt niet meer in onze app
Homewizard moet gewoon stoppen met externe partijen. Ze maken zichzelf afhankelijk van andere api's en als het even down is straalt het meteen op je merk af.
Leuk mailtje gehad vandaag over Growatt problemen maar word mijn maandelijkse betaling ook gepauzeerd tot dit opgelost is? De enige reden dat ik betaal is namelijk de koppeling. Verder voegt het niets toe in mijn geval.
ik denk dat zo goed als niemand SA gebruikt omdat je er een pi voor nodig hebt en de meeste mensen hebben dat toch echt niet.xbreed schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 12:55:
[...]
Bedankt voor deze mail, maar ik twijfel er sterk aan dat iemand dit echt gebruikt. De rapportering is veel te traag. Het zou veel interessanter zijn moesten jullie iets verzinnen om bvb Solar Assistant te koppelen aan de app... Veel Growatt users gebruiken SA omdat dit wel elke seconde updates kan geven (tov. de 5 minuten van ShinePhone)
En hoe moet @HomeWizard_NL weten dat dat jouw beweegreden is voor het plus-abo? Gewoon die maandelijkse betaling stopzetten als et het niet kunt lijen. Niet zielig doen hier, en stel de vraag aan @HomeWizard_NL .computerjunky schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 15:31:
Leuk mailtje gehad vandaag over Growatt problemen maar word mijn maandelijkse betaling ook gepauzeerd tot dit opgelost is? De enige reden dat ik betaal is namelijk de koppeling. Verder voegt het niets toe in mijn geval.
Je verkoopt een functie als abbonementsvorm. Als die vervolgens niet meer werkt moet je daar je verantwoordelijkheid voor nemen. Simple as that. Waarom zouden je klanten belast moeten worden met het niet werken van jouw product?Gramser schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 15:48:
[...]
En hoe moet @HomeWizard_NL weten dat dat jouw beweegreden is voor het plus-abo? Gewoon die maandelijkse betaling stopzetten als et het niet kunt lijen. Niet zielig doen hier, en stel de vraag aan @HomeWizard_NL .
Het gaat om een euro per maand. Stel dat het 10 dagen niet werkt dan heb je het over 33 cent. Hoeveel denk je dat het HW kost dat terug te geven aan de betalende klanten?? Een veelvoud en dat betalen we met zijn alle via het abonnement (dat dan duurder wordt). Niet doen dus !computerjunky schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 16:53:
[...]
Je verkoopt een functie als abbonementsvorm. Als die vervolgens niet meer werkt moet je daar je verantwoordelijkheid voor nemen. Simple as that. Waarom zouden je klanten belast moeten worden met het niet werken van jouw product?
Ga je na 5 minuten wifi storing, dit ook verhalen op KPN/Ziggo/wat je leverancier ook is?computerjunky schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 16:53:
[...]
Je verkoopt een functie als abbonementsvorm. Als die vervolgens niet meer werkt moet je daar je verantwoordelijkheid voor nemen. Simple as that. Waarom zouden je klanten belast moeten worden met het niet werken van jouw product?
Geen 4G bereik op GSM op zekere locaties in het land verhalen op mobiele provider?
....
Krant te laat bezorgd
PostNL dag later ontvangen
(Kan nog wel even doorgaan)
[ Voor 4% gewijzigd door Toby-Wan op 04-10-2023 17:25 ]
WP: Quatt Mono + 3kW BUH (DIY), SWW: CV-ketel, PV: 6040 Wp ZW/NO (SE3000H, Enphase IQ8, APsystems), 1x HW PIB 2.7 kWh
Voor mij gaat het niet om het geld maar om het principes. Het is gewoon niet netjes geld te vragen voor iets dat niet meer werkt.Sixkiller86 schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 17:11:
[...]
Het gaat om een euro per maand. Stel dat het 10 dagen niet werkt dan heb je het over 33 cent. Hoeveel denk je dat het HW kost dat terug te geven aan de betalende klanten?? Een veelvoud en dat betalen we met zijn alle via het abonnement (dat dan duurder wordt). Niet doen dus !
En Misschien hebben ze 100.000 klanten die er geen gebruik van kunnen maken.
Sorry maar dit commentaar vind ik nogal dom. Zeg dan niets. Het werkt al bijna een week niet. en we weten ook niet wat dit met de data zou doen als het nu weer wel zou werken. Misschien breekt dit het overzicht wel. ik heb het juist genomen als extra overzicht om niet alleen van growatt afhankelijk te zijn en dat was slim/gegrond want Growatt heeft alle dag data van voor 1 juli gewoon verwijderd zonder waarschuwing of reden.Toby-Wan schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 17:23:
[...]
Ga je na 5 minuten wifi storing, dit ook verhalen op KPN/Ziggo/wat je leverancier ook is?
Geen 4G bereik op GSM op zekere locaties in het land verhalen op mobiele provider?
....
Krant te laat bezorgd
PostNL dag later ontvangen
(Kan nog wel even doorgaan)
Als het gewoon zou werken na een paar dagen en alle data netjes aangevuld word heb ik daar geen probleem mee. maar dit lijkt een serieuzer probleem met nog niet voorziene mogelijke gevolgen.
En als mijn internet het een dag niet zou doen dan zou ik daar zeker werk van maken. Internet is deze dagen dan ook gewoon noodzaak.
En als ik postNL kan inruilen door bij een andere shop te kopen die DHL gebruikt doe ik dat meteen inderdaad. Ze zijn nog steeds onderweg met een pakket van mei. En gemiddeld word er 2x vertraagd waardoor je voor niets thuis blijft. Time is money.
[ Voor 9% gewijzigd door computerjunky op 04-10-2023 17:56 ]
Jij als klant kunt hier wat aan doen. Je kunt contact opnemen met @HomeWizard_NL en hen vragen om genoegdoening. Of zelf je abonnement opzeggen. Mij stuit het dan weer tegen de borst dat je eerst hier komt afgeven op @HomeWizard_NL zonder hen te hebben geraadpleegd. Als je dat wel hebt gedaan zou ik graag hun kant horen.computerjunky schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 16:53:
[...]
Overigens “krijg” je nog meer voor die abonnementsvorm, namelijk inzicht langer dan een jaar terug en bepaalde energietaken en -meldingen (mits je daar de stekkers of kWh-meters voor hebt).
Dus wat ga je doen?
Ik betaal ook en maak geen gebruik van die functie. Het is toch gewoon maandelijks opzegbaar. Dan zeg je toch lekker op.computerjunky schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 16:53:
[...]
Je koopt die rp er gewoon bij als je wil, preloaded met de software erop.computerjunky schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 15:33:
[...]
ik denk dat zo goed als niemand SA gebruikt omdat je er een pi voor nodig hebt en de meeste mensen hebben dat toch echt niet.
Op de growatt fora zijn veel mensen al overgeschakeld.
Gekke vraag misschien, maar staat ergens op die HomeWizard website dat er een storing is met die Growatt koppeling? Begin eens met een fatsoenlijke melding op een status pagina ofzo

[ Voor 23% gewijzigd door Eddo op 10-10-2023 08:06 ]
Of het 'slim/gegrond' is, is te bediscussiëren, want je bent nog steeds afhankelijk van growatt.. had je je wellicht iets beter moeten inlezen in de mogelijkheden van HW, want als ik je posts zo lees had je beter de kWh meter kunnen kopen. Volledig onafhankelijk van growatt + geen abonnement nodig.. verkeerde zuinigheid wellicht?computerjunky schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 17:53:
[...]
ik heb het juist genomen als extra overzicht om niet alleen van growatt afhankelijk te zijn en dat was slim/gegrond want Growatt heeft alle dag data van voor 1 juli gewoon verwijderd zonder waarschuwing of reden.
Korting afdingen?alwind schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 18:06:
[...]
Ik betaal ook en maak geen gebruik van die functie. Het is toch gewoon maandelijks opzegbaar. Dan zeg je toch lekker op.
Er hangen hier 4 growatt omvormers en 1 solis omvormer en die zijn alle 5 niet verbonden met internet.
Ik gebruik de HW kwh meters.
Eentje in driefasen met daarachter drie omvormers en 2 enkel fase met elk een omvormer.
In de app wordt het keurig apart weer gegeven plus een grafiekje opwek totaal.
Werkt tot nu toe vlekkeloos.
Enige wat mij op valt met dat leuke energie schermpje... ik heb het idee dat hij de temperatuur wat positief inschat.
Hij zit altijd een ruime graad hoger dan de andere 3 thermometers in huis...
@HomeWizard_NL is daar iets in te kalibreren of een offset mogelijk?
Ik gebruik de HW kwh meters.
Eentje in driefasen met daarachter drie omvormers en 2 enkel fase met elk een omvormer.
In de app wordt het keurig apart weer gegeven plus een grafiekje opwek totaal.
Werkt tot nu toe vlekkeloos.
Enige wat mij op valt met dat leuke energie schermpje... ik heb het idee dat hij de temperatuur wat positief inschat.
Hij zit altijd een ruime graad hoger dan de andere 3 thermometers in huis...
@HomeWizard_NL is daar iets in te kalibreren of een offset mogelijk?
Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l, 3x Marstek 5,12kwh.
Ik heb een vreemd probleem met mijn 1 fase kwh meter:
Deze is in de meterkast geplaatst achter mijn kookplaat om zo aan Homey door te geven of er gekookt wordt en daarmee weer allerlei automatiseringen kan starten.
Wat met regelmaat gebeurt wanneer ik de kookplaat aanzet is dat het vebruik volgens de Homewizzard app (en ook in Homey) stijgt tot 37/38 watt (dit blijft schommelen) en vervolgens niet hoger wordt, maar ook niet lager. Zelfs niet wanneer ik de kookplaat uitzet. Dit verbruik klopt dus niet en wordt ook niet meegenomen in het totale verbuik van de P1 meter.
Pas wanneer ik de groep, en daarmee de kwh meter uit zet en weer inschakel reset hij hem weer naar 0 en werkt alles weer even en wordt het correcte verbruik weer voor een paar dagen gemeten.
Het is geen probleem met de wifi want ook op het display van kwh meter staat het foutieve verbruik vermeld.
Komt iemand dit bekend voor? Heb ik wellicht een brakke kwh meter?
Deze is in de meterkast geplaatst achter mijn kookplaat om zo aan Homey door te geven of er gekookt wordt en daarmee weer allerlei automatiseringen kan starten.
Wat met regelmaat gebeurt wanneer ik de kookplaat aanzet is dat het vebruik volgens de Homewizzard app (en ook in Homey) stijgt tot 37/38 watt (dit blijft schommelen) en vervolgens niet hoger wordt, maar ook niet lager. Zelfs niet wanneer ik de kookplaat uitzet. Dit verbruik klopt dus niet en wordt ook niet meegenomen in het totale verbuik van de P1 meter.
Pas wanneer ik de groep, en daarmee de kwh meter uit zet en weer inschakel reset hij hem weer naar 0 en werkt alles weer even en wordt het correcte verbruik weer voor een paar dagen gemeten.
Het is geen probleem met de wifi want ook op het display van kwh meter staat het foutieve verbruik vermeld.
Komt iemand dit bekend voor? Heb ik wellicht een brakke kwh meter?
Let op:
Voor vragen en discussie rondom de Plug-In Battery kan je terecht in Het HomeWizard Plug-In Battery topic
Voor vragen en discussie rondom de Plug-In Battery kan je terecht in Het HomeWizard Plug-In Battery topic