heb je ook een kookplaat op 1 groep ipv kookgroep(=dubbele groep)?powermarcel10 schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 10:30:
Ik heb een vreemd probleem met mijn 1 fase kwh meter:
Deze is in de meterkast geplaatst achter mijn kookplaat om zo aan Homey door te geven of er gekookt wordt en daarmee weer allerlei automatiseringen kan starten.
Wat met regelmaat gebeurt wanneer ik de kookplaat aanzet is dat het vebruik volgens de Homewizzard app (en ook in Homey) stijgt tot 37/38 watt (dit blijft schommelen) en vervolgens niet hoger wordt, maar ook niet lager. Zelfs niet wanneer ik de kookplaat uitzet. Dit verbruik klopt dus niet en wordt ook niet meegenomen in het totale verbuik van de P1 meter.
Pas wanneer ik de groep, en daarmee de kwh meter uit zet en weer inschakel reset hij hem weer naar 0 en werkt alles weer even en wordt het correcte verbruik weer voor een paar dagen gemeten.
Het is geen probleem met de wifi want ook op het display van kwh meter staat het foutieve verbruik vermeld.
Komt iemand dit bekend voor? Heb ik wellicht een brakke kwh meter?
WP: Quatt Mono + 3kW BUH (DIY), SWW: CV-ketel, PV: 6040 Wp ZW/NO (SE3000H, Enphase IQ8, APsystems), 1x HW PIB 2.7 kWh