Wie heeft er verstand van dit probleem namelijk:mijn p1 meter geeft aan dat ik 6,2 kWh heb teruggeleverd maar m,n enphase zegt dat ik maar 3,4 heb opgewekt de spoelen zitten goed zie geen storingen maar heb het gevoel dat alles te dicht op elkaar is gepropt en daarom verkeerde metingen krijg of zie ik dat verkeerd ?
Ook als de spoelen verkeerd zitten dan zie je geen storingen.Bricklayer schreef op maandag 30 januari 2023 @ 21:47:
Wie heeft er verstand van dit probleem namelijk:mijn p1 meter geeft aan dat ik 6,2 kWh heb teruggeleverd maar m,n enphase zegt dat ik maar 3,4 heb opgewekt de spoelen zitten goed zie geen storingen maar heb het gevoel dat alles te dicht op elkaar is gepropt en daarom verkeerde metingen krijg of zie ik dat verkeerd ?
En de spoelen kunnen naast elkaar zitten en dan nog zitten ze elkaar niet in de weg.
Je weet zeker dat ze goed zitten?
De spoel om de opgewekte stroom te meten wijst de pijl naar de meterkast?
En de spoel bij de meter wijst ook richting de meterkast?
Blauw en wit ook niet verkeerd aangesloten?
Nee zit allemaal goed ook de richting maar het kan toch niet zo zijn dat ik dik 6 kWh heb teruggeleverd plus wat ik gebruikt heb zit je op een dikke 7 kw en hij geeft maar 3,4 aan
Misschien kan je een paar screenshots plaatsen van de P1 meter in de HW app, en van de Enphase app.Bricklayer schreef op maandag 30 januari 2023 @ 22:37:
Nee zit allemaal goed ook de richting maar het kan toch niet zo zijn dat ik dik 6 kWh heb teruggeleverd plus wat ik gebruikt heb zit je op een dikke 7 kw en hij geeft maar 3,4 aan
Oh nice! goed gevonden :-)GM15 schreef op maandag 30 januari 2023 @ 16:39:
[...]
Maar dat is er toch? Ik gebruik spul van hun om idd temp cv/douche leidingen te meten, stroom, zonnepanelen, temp/vochtigheid in kamers.
Nagenoeg plug & play https://openenergymonitor.org/
Ziet er inderdaad super uit, maar het lijkt erop dat de nodige onderdelen niet meer beschikbaar zijn in hun shop..GM15 schreef op maandag 30 januari 2023 @ 16:39:
[...]
Maar dat is er toch? Ik gebruik spul van hun om idd temp cv/douche leidingen te meten, stroom, zonnepanelen, temp/vochtigheid in kamers.
Nagenoeg plug & play https://openenergymonitor.org/
https://docs.openenergymo.../temperature_sensing.html
Hierbij wat foto’s van de enphase en de p1 meter er komt een groottere kast in want de oude kan niet meer dicht door die Ct ringen
Dit is van deze dag dus dinsdag zal die van maandag ook effe erop zetten uit enphase
Wat ik mij dus afvraag;
Er zijn laatste tijd dus wat problemen met de servers, nou vindt ik dit zelf niet echt een probleem.
Echter heb ik sinds de aanschaf (16 december) meerderen malen gemerkt dat de lokale API hier ook last van heeft.
Ik gebruik op dit moment HW dubbel:
- via de 'standaard' cloud
- via de lokale API icm HomeAssistant.
Afgelopen zondag (30-01) kon ik op een aantal van HW devices de lokale API niet uitlezen (timeouts).
Ervaren meer mensen dit; of helpt het ook om de cloudconnectie uit te schakelen?
Er zijn laatste tijd dus wat problemen met de servers, nou vindt ik dit zelf niet echt een probleem.
Echter heb ik sinds de aanschaf (16 december) meerderen malen gemerkt dat de lokale API hier ook last van heeft.
Ik gebruik op dit moment HW dubbel:
- via de 'standaard' cloud
- via de lokale API icm HomeAssistant.
Afgelopen zondag (30-01) kon ik op een aantal van HW devices de lokale API niet uitlezen (timeouts).
Ervaren meer mensen dit; of helpt het ook om de cloudconnectie uit te schakelen?
Hopelijk kan ik hier ook een vraag stellen over de HomeWizard watermeter? 
Recent ben ik verhuisd en wou ik hem in mijn nieuwe huis weer aansluiten op de nieuwe meter.
Hij zit er keurig op, echter krijg ik met geen mogelijkheid het ding verbonden met de wifi.
De initiële connectie is er, ik selecteer mijn netwerk (waar ie voorheen ook altijd op zat en feilloos op werkte), voer wachtwoord in, hij gaat groen knipperen en springt op rood knipperen vervolgens.
Gek genoeg zie ik het apparaat wel in de router erbij verschijnen en kan hem pingen, maar hij is niet uitleesbaar en de app wil er ook niks mee.
Iemand een idee?
Omzetten naar 2.4Ghz enzo heeft niet geholpen.
Recent ben ik verhuisd en wou ik hem in mijn nieuwe huis weer aansluiten op de nieuwe meter.
Hij zit er keurig op, echter krijg ik met geen mogelijkheid het ding verbonden met de wifi.
De initiële connectie is er, ik selecteer mijn netwerk (waar ie voorheen ook altijd op zat en feilloos op werkte), voer wachtwoord in, hij gaat groen knipperen en springt op rood knipperen vervolgens.
Gek genoeg zie ik het apparaat wel in de router erbij verschijnen en kan hem pingen, maar hij is niet uitleesbaar en de app wil er ook niks mee.
Iemand een idee?
Omzetten naar 2.4Ghz enzo heeft niet geholpen.
Beste mensen,
Na aanschaf reeds vorig jaar van 4 sockets en een 3 fase meter van home wizard heb ik 26 januari een bestelling geplaatst. Tot op heden nog niks. Ook geen mailtje gehad met de track and track. Op het account en via mail geen reactie. Hoe kan ik telefonisch in contact komen of dat wellicht Homewizard hier reageert. Vindt dit erg jammer.
Na aanschaf reeds vorig jaar van 4 sockets en een 3 fase meter van home wizard heb ik 26 januari een bestelling geplaatst. Tot op heden nog niks. Ook geen mailtje gehad met de track and track. Op het account en via mail geen reactie. Hoe kan ik telefonisch in contact komen of dat wellicht Homewizard hier reageert. Vindt dit erg jammer.
3 x Sessy's, PV 10320WP solaredge, gasloos
Server down?
http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips
Kan mijn ontvangen meter helaas niet koppelen door een error. Zou goed kunnen dus.Serena schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 15:29:
Server down?
Hier werkt de gehele namiddag alles zoals het hoort.
Werkt weer!IvoB2 schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 16:45:
Hier werkt de gehele namiddag alles zoals het hoort.
Waren ze wel voorradig?Leoniq schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 11:44:
Beste mensen,
Probeer deze knop eens op de website.Leoniq schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 11:44:
Beste mensen,
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/r5s55jqqIK4FvZfSrLhci4zs.jpg?f=user_large)
Embedded Software Developer @ HomeWizard | Doet soms wat voor Home Assistant
31 januari een P1 meter besteld, meteen de bevestiging ontvangen. Volgende dag een mail dat hij is ingepakt.Leoniq schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 11:44:
Beste mensen,
Gisteren ontvangen.
Dus als je geen bevestiging hebt gekregen is er misschien al bij het bestellen iets mis gegaan.
Snelle vraag, kun je de Energy sockets ook gewoon aan/uit zetten zoals een normaal smart socket? Of kan ie alleen meten en via taken schakelen?
Ja je kan ermee schakelen aan/uitJustFogMaxi schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 11:30:
Snelle vraag, kun je de Energy sockets ook gewoon aan/uit zetten zoals een normaal smart socket? Of kan ie alleen meten en via taken schakelen?
Via een fysieke kop op de socket of via de app op afstand (indien Wifi verbinding actief).
nvm...
[ Voor 98% gewijzigd door amphora op 03-02-2023 12:23 ]
nickdekruijk.nl Websites & Fotografie, Sony A7CII, 20-70, 85/1.8, 45/1.8, Fuji X-T3, 10-24, 18-55/2.8-4, 35/1.4, 50-230, DJI Mini 3 pro, 16" MacBook Pro M1 Max
@HomeWizard_NL Er gaat iets fout bij jullie distributie. Na mij hebben een aantal familieleden en vrienden ook de P1 meter besteld sommigen zelfs via vattenfal en stuk voor stuk krijgen ze 2 exemplaren toegestuurd. Orders worden dus dubbel uitgevoerd.
Ik zie geen enkele hiccup in mijn data dus of de servers waren prima of het was minder als 5 min.Serena schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 15:29:
Server down?
Hoi! Dat is gek! Heb je misschien wat ordernummers van deze bestellingen die je kun delen?computerjunky schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 12:32:
@HomeWizard_NL Er gaat iets fout bij jullie distributie. Na mij hebben een aantal familieleden en vrienden ook de P1 meter besteld sommigen zelfs via vattenfal en stuk voor stuk krijgen ze 2 exemplaren toegestuurd. Orders worden dus dubbel uitgevoerd.
Ik vraag me af hoe Energy+ bepaalt dat je op een dag een hoger gebruik hebt dan normaal. Ik kreeg zojuist een alert dat ik een hoger gasgebruik had vandaag dan normaal. Dus ik kijk even.. 0.8m3 verbruik. Hoezo is dat hoger dan normaal?
Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Ik heb een airco die ik wil monitoren, maar hij is aangesloten op een WCD achter een kast. De energy socket is helaas best dik dus dan moet de kast een flink stuk naar voren en dat is het mij niet waard
Zo'n zwaarder apparaat op een verlengsnoer is volgens mij ook niet aan te raden, dus ik denk dat ik het maar zo laat (de P1 meter geeft tenslotte een prima indicatie), maar ik ben benieuwd of anderen in zo'n situatie zitten en misschien tips hebben?
Ik gebruik voor een vergelijkbare situatie een brennenstuhl verlengsnoer van 1,5 meter die 3600 watt aankan, maar zat mij ook niet helemaal lekker. Tot nu toe geen issues.
Het voordeel van de energy socket is dan weer wel dat je kunt meten hoeveel Watt er door dat verlengsnoer heen gaatrachez schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 17:38:
Ik gebruik voor een vergelijkbare situatie een brennenstuhl verlengsnoer van 1,5 meter die 3600 watt aankan, maar zat mij ook niet helemaal lekker. Tot nu toe geen issues.
Een andere oplossing is natuurlijk om je wcd te verplaatsen.
Wat @rachez schrijft moet kunnen. Een aircon gebruikt geen 3600+watt. Zou dat zo zijn dan zou ie sowieso op een eigen groep moeten namelijk.user109731 schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 17:29:
Ik heb een airco die ik wil monitoren, maar hij is aangesloten op een WCD achter een kast. De energy socket is helaas best dik dus dan moet de kast een flink stuk naar voren en dat is het mij niet waardZo'n zwaarder apparaat op een verlengsnoer is volgens mij ook niet aan te raden, dus ik denk dat ik het maar zo laat (de P1 meter geeft tenslotte een prima indicatie), maar ik ben benieuwd of anderen in zo'n situatie zitten en misschien tips hebben?
In Lucht/lucht warmtepomp om mee te verwarmen en te koelen zie ik ook geen zeer grote opgenomen vermogens voorbijkomen (1000/1500W max).
[ Voor 3% gewijzigd door franssie op 04-02-2023 17:46 ]
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Het opgenomen vermogen is maximaal 1700W volgens de specs, maar dat heb ik nog niet gezien. Misschien soms een uitschieter naar 1500. Een kort snoer met ruim voldoende extra capaciteit en van een goed merk zou dan een optie zijn.franssie schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 17:45:
Wat @rachez schrijft moet kunnen. Een aircon gebruikt geen 3600+watt. Zou dat zo zijn dan zou ie sowieso op een eigen groep moeten namelijk.
In Lucht/lucht warmtepomp om mee te verwarmen en te koelen zie ik ook geen zeer grote opgenomen vermogens voorbijkomen (1000/1500W max).
Bedankt voor de reacties
@HomeWizard_NL Kan de p1-meter ook waarde 1.6.0 (Piekvermogen van de huidige maand) uitlezen en tonen in de app in de nabije toekomst? Dit is momenteel in België zeer interessant om te weten ivm het capaciteitstarief.
Al een paar keer gemeld en daar zijn ze tot nu toe niet op ingegaan.
Het is ook maar een klein deel van hun markt (Vlaanderen, alleen gebruikers met een digitale meter en dan nog eens uiteenlopende tarieven per subnetgebied).
Bovendien kan je de piek ieder ogenblik op de DM nakijken en op het einde van de maand de weerhouden maandpiek in de app van Fluvius en sinds januari 2023 zelfs de weerslag van die maandpiek op de facturatie.
En hoe ik het begrijp geeft de P1 meter de waarden van de digitale meter niet per klokkwartier door maar met een andere interval (5 minuten?).
Het is ook maar een klein deel van hun markt (Vlaanderen, alleen gebruikers met een digitale meter en dan nog eens uiteenlopende tarieven per subnetgebied).
Bovendien kan je de piek ieder ogenblik op de DM nakijken en op het einde van de maand de weerhouden maandpiek in de app van Fluvius en sinds januari 2023 zelfs de weerslag van die maandpiek op de facturatie.
En hoe ik het begrijp geeft de P1 meter de waarden van de digitale meter niet per klokkwartier door maar met een andere interval (5 minuten?).
[ Voor 21% gewijzigd door IvoB2 op 05-02-2023 10:18 ]
Is er iets veranderd betreffende de kWh meters?
Heb er een om de directe van de zonnepanelen productie opbrengst in de app te combineren.
Volgens mij kon je tot voor kort terug ook de hoogte van de spanning, voltage in de kWh meter zelf af lezen door middel van door menu te schollen.
Nu vindt ik dat er niet meer in terug.
Heb er een om de directe van de zonnepanelen productie opbrengst in de app te combineren.
Volgens mij kon je tot voor kort terug ook de hoogte van de spanning, voltage in de kWh meter zelf af lezen door middel van door menu te schollen.
Nu vindt ik dat er niet meer in terug.
@Wouter06
Je kan deze piekverbruiken uitlezen via het telegram van de P1 meter.
Namelijk code:
- 1-0:1.4.0(00.006*kW) is de piek gedurende het kwartier (start elk kwartier vanaf 0). Niet te vinden op de display van de digitale meter weliswaar.
- 1-0:1.6.0(230204103000W)(03.107*kW) is dan weer het maandelijkse piekverbruik die enkel stijgt, of blijft staan als je het hoogste piekverbruik had in het begin van de maand (start elke maand terug vanaf 0).
Ook af te lezen op het display van de digitale meter.
Inderdaad jammer dat we dit niet in de app kunnen lezen maar zoals IvoB2 zegt, kan je alle piekverbruiken achteraf bij Fluvius ophalen.
Namelijk code:
- 1-0:1.4.0(00.006*kW) is de piek gedurende het kwartier (start elk kwartier vanaf 0). Niet te vinden op de display van de digitale meter weliswaar.
- 1-0:1.6.0(230204103000W)(03.107*kW) is dan weer het maandelijkse piekverbruik die enkel stijgt, of blijft staan als je het hoogste piekverbruik had in het begin van de maand (start elke maand terug vanaf 0).
Inderdaad jammer dat we dit niet in de app kunnen lezen maar zoals IvoB2 zegt, kan je alle piekverbruiken achteraf bij Fluvius ophalen.
klopt maar tot op hden toch nog niet uit te lezen via de app of Home Assistant dacht ik of is dit gewijzigd?Handshake schreef op zondag 5 februari 2023 @ 16:26:
@Wouter06
Namelijk code:
Oh de lokale API staat ook goed nu :
Toevoegen aan HA :
- platform: rest
name: Piekvermogen_Watt
unit_of_measurement: 'W'
resource: http://x.x.x.x/api/v1/data
scan_interval: 60
authentication: basic
value_template: "{{ value_json['montly_power_peak_w'] }}"
- platform: rest
name: Piekvermogen_datum
resource: http://x.x.x.x/api/v1/data
scan_interval: 60
authentication: basic
value_template: "{{ value_json['montly_power_peak_timestamp'] }}"
[ Voor 22% gewijzigd door Repi3 op 05-02-2023 19:45 ]
Bedankt voor de reacties, inmiddels aangeschaft en geïnstalleerd (behalve de kWh meter, die moet nog). Snel in huis, installatie en koppeling ging verder vlekkeloos.veetee schreef op zondag 29 januari 2023 @ 22:31:
Beste Tweakers,
Ik overweeg een Homewizard Energy pakket aan te schaffen - P1 slimme meter, gasmeter, watermeter, en kWh-meter voor de zonnepanelen. Nu lees ik her en der (fb) dat er de laatste tijd, wellicht vanwege de snel stijgende populariteit, nogal vaak problemen optreden (aan de serverzijde) en de bereikbaarheid en klantenservice nou niet bepaald top (understatement 😉) is.
Hoe zijn de recente ervaringen wat dat betreft?
Piekgebruik en gemiddeld gebruik zijn sinds Home Assistant 2023.2 en P1 meter firmware 4.14 uit te lezen in Home Assistant zonder custom configuratie 😉
Sinds 1 februari geeft een van mijn kWh meters verkeerde waardes door. Ik kwam hier achter doordat als de warmtepomp alleen zijn waterpomp heeft draaien dan geeft de kWh meter door dat hij teruglevering ziet van ongeveer 18watt. Als ik de warmtepomp helemaal uit zet wordt dit zelfs 45 watt.
Eerst zag ik dit alleen op 1 van de kWh meters, maar toen ik afgelopen zaterdag aan de slag ging om dit te troubleshooten en de groepen had uitgezet en na een uur weer had aangezet begon ook de 2e kWh meter dit zelfde gedrag te vertonen.
Beide meters zijn verbonden met de warmtepomp, 1 voor de Wp zelf en 1 voor de Backup Heater in de Wp.
Er loopt een dedicated stroom kabel tussen de meters en de Wp waarop geen zonnepanelen zijn aangesloten.
Ook als ik de groepen van mijn zonnepanelen uitschakel en ik op de slimme meter geen teruglevering zie, rapporteren de kWh meters per stuk ongeveer 45 watt teruglevering.
Tevens heb ik ook de automaten in de Wp uitgezet zodat er geen stroom meer kon lopen tussen de meters en de Wp. De meters blijven rond de 45 watt terug levering aangeven.
Deze setup draait inmiddels al 2 maanden zonder problemen en sinds 1 Februari is dit begonnen zonder dat er wat aan de bekabeling is veranderd.
2x HWE-SDM230 en beide met firmware versie: 3.06
Ik ga dit via HomeWizard support oplossen :-) Dank je wel voor de tip @Gramser zodra het is opgelost zal ik laten weten wat er mis is gegaan
Eerst zag ik dit alleen op 1 van de kWh meters, maar toen ik afgelopen zaterdag aan de slag ging om dit te troubleshooten en de groepen had uitgezet en na een uur weer had aangezet begon ook de 2e kWh meter dit zelfde gedrag te vertonen.
Beide meters zijn verbonden met de warmtepomp, 1 voor de Wp zelf en 1 voor de Backup Heater in de Wp.
Er loopt een dedicated stroom kabel tussen de meters en de Wp waarop geen zonnepanelen zijn aangesloten.
Ook als ik de groepen van mijn zonnepanelen uitschakel en ik op de slimme meter geen teruglevering zie, rapporteren de kWh meters per stuk ongeveer 45 watt teruglevering.
Tevens heb ik ook de automaten in de Wp uitgezet zodat er geen stroom meer kon lopen tussen de meters en de Wp. De meters blijven rond de 45 watt terug levering aangeven.
Deze setup draait inmiddels al 2 maanden zonder problemen en sinds 1 Februari is dit begonnen zonder dat er wat aan de bekabeling is veranderd.
2x HWE-SDM230 en beide met firmware versie: 3.06
Ik ga dit via HomeWizard support oplossen :-) Dank je wel voor de tip @Gramser zodra het is opgelost zal ik laten weten wat er mis is gegaan
[ Voor 7% gewijzigd door xtr3me op 06-02-2023 09:56 ]
Ik zou hier toch echt weer een een mailtje aan @HomeWizard_NL voor sturen: individuele support wordt niet gedaan via Tweakers, geven ze aan.
Wel een bijzonder issue. Hoop dat ze je kunnen helpen! Wil je laten weten wat de oorzaak en uiteindelijke oplossing waren?
Wel een bijzonder issue. Hoop dat ze je kunnen helpen! Wil je laten weten wat de oorzaak en uiteindelijke oplossing waren?
[ Voor 30% gewijzigd door Gramser op 06-02-2023 09:54 ]
Sinds kort heb ik een homewizard P1 meter aan mijn digitale meter hangen en tot nu toe ben ik zeer tevreden over de P1 meter. Echter heb ik een klein probleem met de berekening van de prijzen in de app. Ik heb nl mijn kWh prijzen in de app toegevoegd maar de berekende prijs die ik te zien krijg klopt volgens mij niet.
Dit zijn de prijzen die ik ingesteld heb in de homewizard app:
:fill(white):strip_exif()/f/image/Lo0Ag8HK8f0g2fCSOzghEysn.png?f=user_large)
En als ik naar de grafiek kijk dan zou ik een bepaalde dag €2,4 terug moeten krijgen:
:fill(white):strip_exif()/f/image/A2iIj6qQSWK7XVE99TVWgeQ9.png?f=user_large)
Echter als ik in de app van de energie leverancier ga kijken dan moet ik €0,45 betalen voor die dag:
:fill(white):strip_exif()/f/image/CMtI675tBmZh5lrAGRx7yKZC.png?f=user_large)
Iemand die dit ook voor heeft?
:fill(white):strip_exif()/f/image/Lo0Ag8HK8f0g2fCSOzghEysn.png?f=user_large)
En als ik naar de grafiek kijk dan zou ik een bepaalde dag €2,4 terug moeten krijgen:
:fill(white):strip_exif()/f/image/A2iIj6qQSWK7XVE99TVWgeQ9.png?f=user_large)
Echter als ik in de app van de energie leverancier ga kijken dan moet ik €0,45 betalen voor die dag:
:fill(white):strip_exif()/f/image/CMtI675tBmZh5lrAGRx7yKZC.png?f=user_large)
Heeft dat niet te maken met dat jij de kale kwh prijs invult en de leverancier ook de energiebelasting e.d. meeberekend in de kwh prijs?Yoki1985 schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 21:54:
Sinds kort heb ik een homewizard P1 meter aan mijn digitale meter hangen en tot nu toe ben ik zeer tevreden over de P1 meter. Echter heb ik een klein probleem met de berekening van de prijzen in de app. Ik heb nl mijn kWh prijzen in de app toegevoegd maar de berekende prijs die ik te zien krijg klopt volgens mij niet.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Samsung Galaxy S23 ultra 512gb phantom black
Je gebruikt de "kale" prijs, dat verklaart het verschil.Yoki1985 schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 22:38:
Dit lijkt mij niet want de gasprijs lijkt wel te kloppen en ik heb de prijzen zo ook van de website van de energieleverancier
[Afbeelding]
Hikvision gebruiker
Het hele prijs/kosten gebeuren in HW is behoorlijk gelimiteerd (wat ze zelf ook aangeven https://helpdesk.homewiza...ieven-en-energiekosten-in) Meest brakke is dat de prijs niet gekoppeld is aan de tijd. (m.a.w: verander je op 1 april je tarieven in de app dan wordt dat over de hele historie uitgegoten, daar heb je dus niets aan) Daarnaast kun je geen leveringskosten, energiebelasting, netbeheerkosten meenemen in de berekening.Yoki1985 schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 22:38:
Dit lijkt mij niet want de gasprijs lijkt wel te kloppen en ik heb de prijzen zo ook van de website van de energieleverancier
Kortom, jouw energie leverancier heeft het bij het juiste eind en zeker niet de app van HW
@HomeWizard_NL : In Vlaanderen is er tegenwoordig het capaciteitstarief. Blijkbaar kan je tegenwoordig je piekvermogen raadplegen via de meter en dus veronderstel ik dat dit ook uit te lezen is met een P1 meter (en dit in mijn geval vervolgens in HA steken). Staat dat al op jullie roadmap? Zo nee, mag ik vragen dit er op te zetten?
edit: blijkbaar zou dit er al moeten zijn. Eens zoeken waarom ik dit niet zie.
edit2: geen reden gevonden buiten het gedacht dat ik mogelijk niet op de core integratie zat. P1 meter er dus eens uit gesmeten en terug toegevoegd maar peak demand bestaat nog steeds niet als sensor. Iemand een idee?
edit2: geen reden gevonden buiten het gedacht dat ik mogelijk niet op de core integratie zat. P1 meter er dus eens uit gesmeten en terug toegevoegd maar peak demand bestaat nog steeds niet als sensor. Iemand een idee?
[ Voor 20% gewijzigd door Horla op 10-02-2023 12:15 ]
Alleen via de API als het goed begrijp. https://gathering.tweaker...message/74370518#74370518 Daarnaast is er ook een afhankelijk met de DSMR implementatie van je slimme meter.Horla schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 10:53:
@HomeWizard_NL : In Vlaanderen is er tegenwoordig het capaciteitstarief. Blijkbaar kan je tegenwoordig je piekvermogen raadplegen via de meter en dus veronderstel ik dat dit ook uit te lezen is met een P1 meter (en dit in mijn geval vervolgens in HA steken). Staat dat al op jullie roadmap? Zo nee, mag ik vragen dit er op te zetten?
Bekijk gewoon is het gehele telegram bericht dan zie je snel genoeg of die piekbelasting meting uberhaupt door je meter wordt geraporteerd
[ Voor 8% gewijzigd door GM15 op 10-02-2023 13:10 ]
Als je Home Assistant 2023.2 (of later) en P1 meter firmware 4.14 (of later) hebt dan moet dat gewoon werken. Als dat niet zo is kan je een issue inschieten op https://github.com/home-assistant/core/issuesHorla schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 10:53:
Alle digitale meters in Vlaanderen zijn 5.0 of hoger en vanaf 2023 bevatten ze allen een update zodat code 160 (maandelijkse piekbelasting) op de meter zichtbaar is.GM15 schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 13:05:
[...]
Alleen via de API als het goed begrijp. https://gathering.tweaker...message/74370518#74370518 Daarnaast is er ook een afhankelijk met de DSMR implementatie van je slimme meter.
Dat vraagt hij waarschijnlijk niet.Bekijk gewoon is het gehele telegram bericht dan zie je snel genoeg of die piekbelasting meting uberhaupt door je meter wordt geraporteerd
De vraag is om code 160 rechtstreeks op de app van HW uit te lezen. Niet iedereen (zelfs geen meerderheid) van de P1 meter gebruikers is bezig met API's en Home Assistant. Het is net de bedoeling van de P1 meter dat men zorgeloos op afstand alle waarden kan uitlezen die de DM weergeeft zonder zelf aan de slag te moeten en te gaan tweaken.
Edit: ik dacht dat ik ondertussen in het HA topic zat. Ik ga daar de discussie verder doen.
[ Voor 94% gewijzigd door Horla op 10-02-2023 14:24 ]
Een 'sensor' is een item in HA, daar gaat de vraag over.IvoB2 schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 14:07:
Dat vraagt hij waarschijnlijk niet.
De vraag is om code 160 rechtstreeks op de app van HW uit te lezen. Niet iedereen (zelfs geen meerderheid) van de P1 meter gebruikers is bezig met API's en Home Assistant. Het is net de bedoeling van de P1 meter dat men zorgeloos op afstand alle waarden kan uitlezen die de DM weergeeft zonder zelf aan de slag te moeten en te gaan tweaken.
Yep, my bad.

[ Voor 17% gewijzigd door IvoB2 op 10-02-2023 14:22 ]
Ik zie in mijn Home assistant de 2 volgende sensoren:Horla schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 10:53:
- sensor.p1_meter_active_average_demand - kwartiervermogen
- sensor.p1_meter_peak_demand_current_month - hoogste piek van de maand
[ Voor 45% gewijzigd door SonnyBBQ op 10-02-2023 14:31 ]
Bij mij dus nietSonnyBBQ schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 14:24:
[...]
[...]
[...]
Ik zie in mijn Home assistant de 2 volgende sensoren:
- sensor.p1_meter_active_average_demand - kwartiervermogen
- sensor.p1_meter_peak_demand_current_month - hoogste piek van de maand

Dan zit je waarschijnlijk niet op firmware 4.0 of hoger? Dit zijn namelijk de waardes in die firmware versie die daarvoor nodig zijn:
- sensor.p1_meter_active_average_demand => active_power_average_w
- sensor.p1_meter_peak_demand_current_month => montly_power_peak_w
Meer info: https://homewizard-energy...t-measurement-api-v1-data
[ Voor 10% gewijzigd door JorzoR op 10-02-2023 14:35 ]
Creating Writekit: AI-Powered Writing Made Simple. Easy, creative, efficient writing and collaboration @ Writekit
En je bent zeker dat je op Home Assistant 2023.2 (of later) en P1 meter firmware 4.14 (of later) zit?
jep en jep. Ik zit op firmware 4.14 en HA 2023.2.3 van 7 februari.
Dan is de laatste mogelijkheid dat jouw meter die info niet doorgeeft. Mijn meter (in NL) geeft exact die 2 namelijk ook niet door zie ik nu net.
Je zou het hier kunnen checken:
code:
1
| http://JOUW_P1_METER_IP/api/v1/data |
Creating Writekit: AI-Powered Writing Made Simple. Easy, creative, efficient writing and collaboration @ Writekit
Daar dacht ik ook aan.JorzoR schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 14:39:
Dan is de laatste mogelijkheid dat jouw meter die info niet doorgeeft. Mijn meter geeft exact die 2 namelijk ook niet door zie ik nu net.
code:
1 http://JOUW_P1_METER_IP/api/v1/data
Kijk hier eens voor een workaround. Dit had ik eerst opgezet voordat de P1 de waarden doorgaf.
https://nathan.gs/2022/11...Aw8c1dKsDPgX712J-08tFhjTs
@JorzoR Daar was ik juist naar aan het kijken
Dit krijg ik terug:
Hij lijkt dit inderdaad dus niet door te geven maar ik heb dezelfde digitale meter als heel Vlaanderen en de HomeWizard P1 meter zou het dus wel moeten kunnen
Dit krijg ik terug:
code:
1
| {"wifi_ssid":"telenet-5F421","wifi_strength":100,"smr_version":50,"meter_model":"Fluvius 253770234_A","unique_id":"redacted","active_tariff":1,"total_power_import_kwh":6561.187,"total_power_import_t1_kwh":3094.993,"total_power_import_t2_kwh":3466.194,"total_power_export_kwh":4059.46,"total_power_export_t1_kwh":2938.223,"total_power_export_t2_kwh":1121.237,"active_power_w":-120,"active_power_l1_w":-120,"active_voltage_l1_v":238.9,"active_current_l1_a":1.98,"total_gas_m3":1196.268,"gas_timestamp":230210143501,"gas_unique_id":"redacted","external":[{"unique_id":"redacted","type":"gas_meter","timestamp":230210143501,"value":1196.268,"unit":"m3"}]} |
Hij lijkt dit inderdaad dus niet door te geven maar ik heb dezelfde digitale meter als heel Vlaanderen en de HomeWizard P1 meter zou het dus wel moeten kunnen

[ Voor 6% gewijzigd door Horla op 10-02-2023 14:48 ]
Je zou kunnen kijken of de telegram response wel die info heeft. Naar mijn weten is dat de info waarop /v1/data gebaseerd wordt.
Het zou dan moeten gaan om:
1-0:1.4.0
1-0:1.6.0
0-0:98.1.0
Uitleg:
https://community-assets....50b273d20a27c23e4e32.jpeg
Bron: https://community.home-as...lues-for-belgium/493105/4
Als het daar niet in zit, dan geeft je meter het echt (nog) niet door.
code:
1
| http://JOUW_P1_METER_IP/api/v1/telegram |
Het zou dan moeten gaan om:
1-0:1.4.0
1-0:1.6.0
0-0:98.1.0
Uitleg:
https://community-assets....50b273d20a27c23e4e32.jpeg
Bron: https://community.home-as...lues-for-belgium/493105/4
Als het daar niet in zit, dan geeft je meter het echt (nog) niet door.
[ Voor 7% gewijzigd door JorzoR op 10-02-2023 14:52 ]
\Horla schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 14:41:
@JorzoR Daar was ik juist naar aan het kijken![]()
Dit krijg ik terug:
code:
1 {"wifi_ssid":"telenet-5F421","wifi_strength":100,"smr_version":50,"meter_model":"Fluvius 253770234_A","unique_id":"redacted","active_tariff":1,"total_power_import_kwh":6561.187,"total_power_import_t1_kwh":3094.993,"total_power_import_t2_kwh":3466.194,"total_power_export_kwh":4059.46,"total_power_export_t1_kwh":2938.223,"total_power_export_t2_kwh":1121.237,"active_power_w":-120,"active_power_l1_w":-120,"active_voltage_l1_v":238.9,"active_current_l1_a":1.98,"total_gas_m3":1196.268,"gas_timestamp":230210143501,"gas_unique_id":"redacted","external":[{"unique_id":"redacted","type":"gas_meter","timestamp":230210143501,"value":1196.268,"unit":"m3"}]}
Je moet het telegram bericht even bekijken, dan zie je direct of het je meter of P1 is.
Dus niet http://JOUW_P1_METER_IP/api/v1/data maar http://JOUW_P1_METER_IP/api/v1/telegram
@JorzoR
allebei 14:52 nagenoeg hetzelfde getikt.
Hmm, dit komt er uit. WTF geeft mijn meter dat niet door 
Op mijn Fluvius heb je een knop "netkosten" waar je blijkbaar een verzoek moet indienen om je kwartierpieken te kunnen zien... Waarom ze dit niet automatisch doen als je de p1 poort hebt laten openzetten is mij een raadsel. Ik zie nog niets verschijnen maar als ik op die pagina kijk dan heb ik zogezegd nog geen "facturatiepieken" terwijl ik wel piekvermogen kan zien als ik naar tabblad "verbruik" ga
Lang leve de incompetentie van Fluvius zullen we maar zeggen.
Bedankt aan iedereen voor het meedenken.

Edit:/FLU5\253770234_A
0-0:96.1.4(50215)
0-0:96.1.1()
0-0:1.0.0(230210145353W)
1-0:1.8.1(003094.993*kWh)
1-0:1.8.2(003466.194*kWh)
1-0:2.8.1(002938.416*kWh)
1-0:2.8.2(001121.237*kWh)
0-0:96.14.0(0001)
1-0:1.7.0(00.000*kW)
1-0:2.7.0(01.539*kW)
1-0:21.7.0(00.000*kW)
1-0:22.7.0(01.539*kW)
1-0:32.7.0(242.7*V)
1-0:31.7.0(006.59*A)
0-0:96.3.10(1)
0-0:17.0.0(999.9*kW)
1-0:31.4.0(999*A)
0-0:96.13.0()
0-1:24.1.0(003)
0-1:96.1.1()
0-1:24.4.0(1)
0-1:24.2.3(230210145007W)(01196.268*m3)
!3486
Op mijn Fluvius heb je een knop "netkosten" waar je blijkbaar een verzoek moet indienen om je kwartierpieken te kunnen zien... Waarom ze dit niet automatisch doen als je de p1 poort hebt laten openzetten is mij een raadsel. Ik zie nog niets verschijnen maar als ik op die pagina kijk dan heb ik zogezegd nog geen "facturatiepieken" terwijl ik wel piekvermogen kan zien als ik naar tabblad "verbruik" ga

[ Voor 35% gewijzigd door Horla op 10-02-2023 15:09 ]
Ik weet er het fijne niet van, maar volgens mij kan je piek vermogen ook gewoon afleiden van je verbruik als je meter dat iedere X seconde doorgeeft naar hunHorla schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 14:55:
Hmm, dit komt er uit. WTF geeft mijn meter dat niet door![]()
[...]
Edit:
Op mijn Fluvius heb je een knop "netkosten" waar je blijkbaar een verzoek moet indienen om je kwartierpieken te kunnen zien... Waarom ze dit niet automatisch doen als je de p1 poort hebt laten openzetten is mij een raadsel. Ik zie nog niets verschijnen maar als ik op die pagina kijk dan heb ik zogezegd nog geen "facturatiepieken" terwijl ik wel piekvermogen kan zien als ik naar tabblad "verbruik" gaLang leve de incompetentie van Fluvius zullen we maar zeggen.
Vrij lang berichtje maar ik ben op zoek naar mogelijkheid om snel mijn afname en injectie te bekijken. Ik kan natuurlijk ook de app openen maar vroeg me af of er ondertussen widgets ondersteund worden op Android. Voor pc zag ik al dat er een soort oplossing is via lokale API PC software die hier ergens anders in het forum staat.
Als het al in de API zit, lijkt het me maar een kleine moeite om die waardes te tonen in de app van HW. Dat zou een goede toevoeging zijn. Er zijn toch veel Vlaamse gebruikers.IvoB2 schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 14:07:
[...]
Alle digitale meters in Vlaanderen zijn 5.0 of hoger en vanaf 2023 bevatten ze allen een update zodat code 160 (maandelijkse piekbelasting) op de meter zichtbaar is.
[...]
Dat vraagt hij waarschijnlijk niet.
Geen idee hoeveel Vlaamse gebruikers er zijn. Dat moet je aan HW vragen.biglia schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 15:27:
[...]
Als het al in de API zit, lijkt het me maar een kleine moeite om die waardes te tonen in de app van HW. Dat zou een goede toevoeging zijn. Er zijn toch veel Vlaamse gebruikers.
Ben uiteraard niet tegen meer info op de app maar persoonlijk zie ik er ook niet veel meerwaarde in en vind ik dat er wel dringender werk aan de winkel is bij HW.
Ik heb de HW app voor het meten van individuele energieverbruikers en de algemene real time situatie van de DM via de P1 meter. Alle andere waarden, incluis capaciteitstarief, kan ik even goed op de meter zelf volgen en op afstand consulteren op mijn verbruiksmeters van de netbeheerder.
De max. maandpiek heb je toch maar een keer per maand nodig en niet in real time*.
* Het real time vermogen kan ik overigens ook opvolgen maar de kostprijs was dan wel iets duurder dan 30 €.
[ Voor 9% gewijzigd door IvoB2 op 10-02-2023 16:46 ]
Misschien niet de juiste plek, maar ben een op een houtje aan het bijten met mijn P1 homewizard.
Mijn slimme meter is smr 5.0
P1 homewizard geeft wit licht.
Wil ik deze toevoegen aan mijn huis via de Energy app. P1 unit knipperd blauw alles ziet er prima uit.
Blijf ik een error 500 krijgen.
Wifi alleen 2.4 ghz kanaal
Mobiele data uit op android of ipad
App opnieuw geinstalleerd.
Alle stappen gevolgd uit de FAQ op homewizard
De helpdesk bij homewizard zit er volgens mij 1 uur per dag.
Ben nu een week verder, heb een nieuwe unit ontvangen.
Maar het probleem houd aan.
Is er iemand die mij kan helpen?
Wil ik deze toevoegen aan mijn huis via de Energy app. P1 unit knipperd blauw alles ziet er prima uit.
[ Voor 4% gewijzigd door Galfrydus op 10-02-2023 16:46 . Reden: meer informatie ]
Het zal toch met rekenen moeten gebeuren want nu ik thuis ben en de firmware van de digitale meter kan bekijken, zie ik dat die 1.77 is en volgens hun handleiding kan je dit pas zien vanaf firmware 1.99 Dus nu proberen iemand van Fluvius te overtuigen dat ze mijn digitale meter moeten upgraden. Tot zo ver mijn redenering dat die updates automatisch gebeuren

Heb je al eens geprobeerd om mobiele data aan te zetten?Galfrydus schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 16:45:
Misschien niet de juiste plek, maar ben een op een houtje aan het bijten met mijn P1 homewizard.
En weet je zeker dat je je wifi-gegevens goed invult?
Zet je locatie (GPS) eens aan tijdens de installatieGalfrydus schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 16:45:
Hikvision gebruiker
Dat heeft bij mij toen ook geholpen tijdens de installatie.vuurvreter63 schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 23:42:
[...]
Zet je locatie (GPS) eens aan tijdens de installatie
Zonder lokatie geen verbinding.
Iemand enige idee waarom het voltage niet te zien is in de app? Via de lokale api is deze gewoon zichtbaar. Lijkt me een kleine moeite om deze inzichtelijk te maken.
Bl44t
Dat weet alleen @HomeWizard_NL .OcGuru schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 15:53:
Iemand enige idee waarom het voltage niet te zien is in de app? Via de lokale api is deze gewoon zichtbaar. Lijkt me een kleine moeite om deze inzichtelijk te maken.
Waarschijnlijk omdat de opslag van voltage variable ook weer extra server capaciteit vereist en deze is al zo´n beetje op zijn max van de gebruikers die afgelopen maanden ook een P1 meter aangeschaft hebben.
Ik lees hem nu gewoon uit de API icm met Homeassistent. Maar zou mooi zijn dat het ook meegenomen word in de app van homewizard zelf.
Bl44t
Vandaag bij een kennis ook een P1 meter geïnstalleerd.
Tijdens de installatie wel de lokatie ingeschakeld.
Installatiehandleiding gevolgd, meter ingeplugd, verbinding gemaakt, ww ingevuld, ww van de wifi thuis ingevuld. P1 start opnieuw op en kreeg meteen een update.
Klaar.
Ging zonder problemen.
Tijdens de installatie wel de lokatie ingeschakeld.
Installatiehandleiding gevolgd, meter ingeplugd, verbinding gemaakt, ww ingevuld, ww van de wifi thuis ingevuld. P1 start opnieuw op en kreeg meteen een update.
Klaar.
Ging zonder problemen.
Doe je dat met de standaard integratie in Home Assistant of heb je er zelf iets voor geschreven?OcGuru schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 19:49:
[...]
Waarschijnlijk omdat de opslag van voltage variable ook weer extra server capaciteit vereist en deze is al zo´n beetje op zijn max van de gebruikers die afgelopen maanden ook een P1 meter aangeschaft hebben.![]()
Ik lees hem nu gewoon uit de API icm met Homeassistent. Maar zou mooi zijn dat het ook meegenomen word in de app van homewizard zelf.
En op basis van de P1 meter, of een losse kWh-meter?
[ Voor 4% gewijzigd door bartvl op 12-02-2023 08:47 ]
Life is not about specs, it is about joy!
Al eens geprobeerd of je kunt verbinden met het P1-wifi netwerk tijdens de setup?Galfrydus schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 16:45:
1. Ga naar de Wi-Fi instellingen op je telefoon en verbindt met het Wi-Fi netwerk: 'P1meterSetup'
2. Gebruik het wachtwoord: SetupPass
3. Ga terug naar de Energy app nadat je bent verbonden met het netwerk.
https://helpdesk.homewiza...leer-je-de-wi-fi-p1-meter
@GM15 @RiDo78 @vuurvreter63
Alle tips en tricks al geprobeerd via de website van homewizard.
Locatie staat aan. Wordt bij starten van de Energy app om gevraagd.
Mobiele data aan of uit maakt geen verschil.
Ik heb een Fritzbox 7530.
Iemand anders nog ideeën
Alle tips en tricks al geprobeerd via de website van homewizard.
Locatie staat aan. Wordt bij starten van de Energy app om gevraagd.
Mobiele data aan of uit maakt geen verschil.
Ik heb een Fritzbox 7530.
Iemand anders nog ideeën
Indien je in België woont moet je de poort van je digitale meter laten open zetten via de website van Fluvius.Galfrydus schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 16:45:
Deze staat standaard dicht en dan kan je met de P1 meter niets aanvangen.
Is maar een idee.
Succes!
Edit: de statusring zou dan volgens Homewizard continue rood moeten blijven branden...
[ Voor 4% gewijzigd door Handshake op 12-02-2023 11:14 . Reden: extra info ]
Met de standaard integratie. Kwam er na een tijdje achter dat voltage en stroom entity standaard op disable staanbartvl schreef op zondag 12 februari 2023 @ 08:46:
[...]
Doe je dat met de standaard integratie in Home Assistant of heb je er zelf iets voor geschreven?
En op basis van de P1 meter, of een losse kWh-meter?

Gaat overige over de P1 meter
[ Voor 4% gewijzigd door OcGuru op 12-02-2023 11:59 ]
Bl44t
Ah beschikbaar vanaf firmware 4.0 zie ik op de site van Homewizard. Die van mij is nog 3.2OcGuru schreef op zondag 12 februari 2023 @ 11:58:
[...]
Met de standaard integratie. Kwam er na een tijdje achter dat voltage en stroom entity standaard op disable staan![]()
Gaat overige over de P1 meter
Edit: oh wacht. Home Assistant denkt dat het nog 3.2 is. Daar maar eens wat updaten 😄
[ Voor 11% gewijzigd door bartvl op 12-02-2023 12:52 ]
Life is not about specs, it is about joy!
Ik heb het al eerder gezegd maar als @HomeWizard_NL een nieuwe boost van klanten wil dit voorjaar dan moeten ze snel voltage zichtbaar maken. Over paar maanden gaan duizenden mensen super gefrustreerd raken omdat hun nieuw aangeschafte zonnepanelen set telkens uit valt op de sommige dagen.OcGuru schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 19:49:
[...]
Waarschijnlijk omdat de opslag van voltage variable ook weer extra server capaciteit vereist en deze is al zo´n beetje op zijn max van de gebruikers die afgelopen maanden ook een P1 meter aangeschaft hebben.![]()
Dat inzicht krijg je dan ook wel van je omvormer hoor.mathijshooi schreef op zondag 12 februari 2023 @ 14:59:
[...]
Ik heb het al eerder gezegd maar als @HomeWizard_NL een nieuwe boost van klanten wil dit voorjaar dan moeten ze snel voltage zichtbaar maken. Over paar maanden gaan duizenden mensen super gefrustreerd raken omdat hun nieuw aangeschafte zonnepanelen set telkens uit valt op de sommige dagen.
Iemand die met de P1 bezig is en panelen heeft leest vast zijn omvormer ook al uit of is er in ieder geval mee bezig
Nou, mensen in huurwoningen met panelen via Wocozon (zoals ik) kunnen helemaal geen omvormers uitlezen... Ik heb wel een p1 meterGeeMoney schreef op zondag 12 februari 2023 @ 22:50:
[...]
Dat inzicht krijg je dan ook wel van je omvormer hoor.
Iemand die met de P1 bezig is en panelen heeft leest vast zijn omvormer ook al uit of is er in ieder geval mee bezig.
Blij dat ik met mijn huurwoning gewoon panelen heb laten leggen als zijnde koopwoning. Ten eerste betaal ik 2.5x minder en daarnaast heb ik alle data en ook nog eens meer opbrengst doordat het betere panelen zijn als dat ze bij huurders neerleggen. Hier in de hele wijk liggen 325 wp panel. Echt sneu dat mensen daar uit pure paniek 35 euro per maand voor 6 paneeltjes voor betalen. Als je dat omrekend naar 35 jaar lang betaal je een godsvermogen en is je terugverdientijd veel te lang.dragon2 schreef op zondag 12 februari 2023 @ 23:06:
[...]
Nou, mensen in huurwoningen met panelen via Wocozon (zoals ik) kunnen helemaal geen omvormers uitlezen... Ik heb wel een p1 meter
Ergens moet dat soort constructies verboden worden en gewoon een acceptatieplicht komen voor huurders die het zelf willen.
Mensen om me heen betalen nu 35 pm voor de rest van hun leven dat is in 25 jaar 10500 euro en er is geen garantie dat die prijs niet omhoog gaat. Ik heb 4k betaald voor 33% meer panelen en meer opbrengst per paneel. Eigenlijk schandalig dat huurders die vast zitten nog verder uitgemolken worden.
Anyway back on topic. Is er ergens een lijst met de plannen van Homewizzard voor nieuwe functies en mogelijk een roadmap met tijden?
Er is veel te verbeteren op beide de app en de website maar ondertussen is er al sinds nov. niets veranderd...
Het lijkt mij niet zo moeilijk een grafiekje met bijvoorbeeld voltage te maken. Dat is gewoon deels een copy past van power draw maar dan een andere waarde invullen. Dat sing is goedkoop maar vooralsnog te basis om echt wat mee te kunnen.
[ Voor 16% gewijzigd door computerjunky op 13-02-2023 02:03 ]
OFFTOPIC maar toch:computerjunky schreef op maandag 13 februari 2023 @ 02:00:
[...]
Blij dat ik met mijn huurwoning gewoon panelen heb laten leggen als zijnde koopwoning. Ten eerste betaal ik 2.5x minder en daarnaast heb ik alle data en ook nog eens meer opbrengst doordat het betere panelen zijn als dat ze bij huurders neerleggen. Hier in de hele wijk liggen 325 wp panel. Echt sneu dat mensen daar uit pure paniek 35 euro per maand voor 6 paneeltjes voor betalen. Als je dat omrekend naar 35 jaar lang betaal je een godsvermogen en is je terugverdientijd veel te lang.
Ergens moet dat soort constructies verboden worden en gewoon een acceptatieplicht komen voor huurders die het zelf willen.
Mensen om me heen betalen nu 35 pm voor de rest van hun leven dat is in 25 jaar 10500 euro en er is geen
garantie dat die prijs niet omhoog gaat. Ik heb 4k betaald voor 33% meer panelen en meer opbrengst per paneel. Eigenlijk schandalig dat huurders die vast zitten nog verder uitgemolken worden.
Anyway back on topic. Is er ergens een lijst met de plannen van Homewizzard voor nieuwe functies en mogelijk een roadmap met tijden?
Er is veel te verbeteren op beide de app en de website maar ondertussen is er al sinds nov. niets veranderd...
Het lijkt mij niet zo moeilijk een grafiekje met bijvoorbeeld voltage te maken. Dat is gewoon deels een copy past van power draw maar dan een andere waarde invullen. Dat sing is goedkoop maar vooralsnog te basis om echt wat mee te kunnen.
Zo somber is het niet overal hoor.
Bij ons begon het bijna drie jaar geleden met 15 euro in de kale huur erbij voor 5 x 305 wpp. Inmiddels is dat omgezet naar 9,85 servicekosten per maand. Uiteraard inclusief "instandhouden" dus zonodig na 10 of 15 jaar gratis een nieuwe omvormer. Dus zeg maar 10x12x20 = 2400 euro voor 1825 wp. Dat was in 2019 een nette prijs. En nee, ik mocht het niet zelf opdragen (via hun vaste aannemer) van onze spaarcenten.
6 panelen was voor ons voldoende om ons verbruik ruim af te dekken. En ja, ik heb toegang tot de omvormer van Goodwe.
Wat me wel steekt is dat de corporatie toen en ook nu nog steeds nooit actief werft. Eén doorverwijs pdf-je op de website, dat is alles. Een projectgewijze benadering van blokken identieke woningen is er nooit van gekomen. Inmiddels hebben 4 van de andere 8 ook panelen. Maar er is zoveel meer te halen.
PVoutput / PVoutput-live 1830 Wp op zuidoost 135º en 22º dakhelling in Z.O.-Brabant
Jij zit op tweakers. Jij weet hoe het werkt. Maar daarnaast wil je ook het voltage op de ,eter weten omdat daar deel van de oplossing zit.GeeMoney schreef op zondag 12 februari 2023 @ 22:50:
[...]
Dat inzicht krijg je dan ook wel van je omvormer hoor.
Iemand die met de P1 bezig is en panelen heeft leest vast zijn omvormer ook al uit of is er in ieder geval mee bezig.
Misschien weet de verhuurder iets wat jij niet weet; bijvoorbeeld dat er bij jouw in de buurt niet veel ruimte op het net is om extra panelen aan te kunnen. Je wilt ook niet dat jouw verhuurder morgen rücksichtslos in je wijk de daken vol gaat plempen met panelen........ die zich op een matig zonnige dag al uitschakelen omdat het net overbelast is.henkzelf schreef op maandag 13 februari 2023 @ 08:38:
[...]
Wat me wel steekt is dat de corporatie toen en ook nu nog steeds nooit actief werft. Eén doorverwijs pdf-je op de website, dat is alles. Een projectgewijze benadering van blokken identieke woningen is er nooit van gekomen. Inmiddels hebben 4 van de andere 8 ook panelen. Maar er is zoveel meer te halen.
-- terug ontopic--
En daar heb je meteen de wens om het voltage te kunnen zien in de HW app. Dan zie je als paneel eigenaar waarom je panelen uitschakelen. Heb je geen panelen? Dan kun je op een zonnige zien of het handig is om er in te investeren (tikt het voltage in Maart al de 253 volt aan? Laat dan maar lekker!)
En voor de panelenbezitters... in de twee omvormer-apps die ik heb, kan ik gewoon de netspanning op faseniveau aflezen. Daar heb je dus niet per se een P1-meter voor nodig.
Dat gezegd hebbende, zou het wel handig zijn, en zo weet ik nog wel een paar dingen die een goede toevoeging zouden zijn. Maar die heb ik inmiddels al zo vaak geroepen dat het nu niks meer toevoegt...
Dat gezegd hebbende, zou het wel handig zijn, en zo weet ik nog wel een paar dingen die een goede toevoeging zouden zijn. Maar die heb ik inmiddels al zo vaak geroepen dat het nu niks meer toevoegt...
Let op:
Voor vragen en discussie rondom de Plug-In Battery kan je terecht in Het HomeWizard Plug-In Battery topic
Voor vragen en discussie rondom de Plug-In Battery kan je terecht in Het HomeWizard Plug-In Battery topic