Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:33
Mijn P1 lijkt te hangen; mijn warmtepomp was zojuist aan het draaien, maar fase 3 rapporteert niks, terwijl fase 1 al een uur strak op 1298w staat en ik heb geen flauw idee wat er op fase 1 1298w zou moeten gebruiken (er staat niks aan op fase 1)

Iemand dit wel eens gehad? Moet ik de P1 gewoon even uit de meterkast trekken?

edit: in Homey is mijn P1 niet beschikbaar, in de HW-app wel. Wifi lijkt ook in orde (pingen gaat prima)

[ Voor 20% gewijzigd door Stefke op 09-12-2022 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjvh
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 18:11
Ik heb ook een P1 meter, en inmiddels ook een aantal energy sockets.
Leuk om het verbruik te zien van apparaten die makkelijk uit kunnen. En ook
dat mijn nieuwe koelvries combinatie echt zuinig is.

Je moet alleen wel voorkomen dat het een obsessie wordt. Je kan nu perfect zien wat een
wasje aan stroom kost, en ook hoeveel het had gescheeld als je het in het daltarief
had gedraaid (die hier om 21:00 beginnen).
Maar ik houd me in :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSweety66
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 12-10 22:58
Net een jaar abonnement Energy+ afgesloten. Net op tijd om mijn jaargegevens niet kwijt te raken (hoop ik althans). Eens kijken wat dat mij brengt. 😀

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henkzelf
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13-10 06:35
Compliment voor Homewizard. Gisterenmorgen om 8:30 extra energysockets besteld en vandaag om 12:30 belde post.nl al aan. Neem de tijd mensen. Voor mij moeten jullie geen burnout oplopen hoor.

PVoutput / PVoutput-live 1830 Wp op zuidoost 135º en 22º dakhelling in Z.O.-Brabant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-10 22:20
henkzelf schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 22:19:
Compliment voor Homewizard. Gisterenmorgen om 8:30 extra energysockets besteld en vandaag om 12:30 belde post.nl al aan. Neem de tijd mensen. Voor mij moeten jullie geen burnout oplopen hoor.
Hartstikke mooi natuurlijk, maar dat doet elke webshop tegenwoordig met een beetje degelijke distributielijn. Ik bestel nog wel eens last minute bij Coolblue bijv laat op de avond en dan staat postnl de volgende ochtend om 8:30 voor mijn deur. Grootste bottleneck zijn eerder de pakketdiensten.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skynett
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 17:46
henkzelf schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 22:19:
Nou dan heb je precies goed besteld. Ik heb ook wel eens wat besteld op zondag/maandag en dat kwam mooi op zaterdag binnen. Daar heb ik me juist zo over verbaasd.

Hier moet alle shit staan die ik heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ross11
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11-10 10:41
MrSweety66 schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 16:30:
Net een jaar abonnement Energy+ afgesloten. Net op tijd om mijn jaargegevens niet kwijt te raken (hoop ik althans). Eens kijken wat dat mij brengt. 😀
Hoe doe je dat ? Kan niks vinden over een jaar abonnement, wel een maand voor 0.99 via Google.
Steekt Google 30% van in zijn zak. Zonde geld wat niet besteed kan worden aan uitbreiding van het pakket. :)

Ross

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Ross11 schreef op zondag 11 december 2022 @ 00:02:
[...]

Hoe doe je dat ? Kan niks vinden over een jaar abonnement, wel een maand voor 0.99 via Google.
Steekt Google 30% van in zijn zak. Zonde geld wat niet besteed kan worden aan uitbreiding van het pakket. :)
https://www.homewizard.co...gy-abonnement-12-maanden/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSweety66
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 12-10 22:58
@Ross11 , Chris geeft het antwoord al. Maar even contact opnemen met support helpt ook (via de chat bot).
Vervolgens krijg je deze link en na de betaling gaan ze aan de slag. 2 jarige abo’s doen ze overigens niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12-10 11:23
mijn energieleverancier hanteert de prijzen per kwh, maar in de app is de prijs per m3. Kan ik die prijs in de app per kwh ingeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mac1987
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-10 00:01
pina schreef op zondag 11 december 2022 @ 01:05:
mijn energieleverancier hanteert de prijzen per kwh, maar in de app is de prijs per m3. Kan ik die prijs in de app per kwh ingeven?
Begrijp ik je goed dat jouw energieleverancier de gasprijs in kwh berekent (want dat is de m3 prijs die in de app kan worden ingegeven)?
Dat zou uitzonderlijk zijn, omdat elektriciteit in de app en bij energieleveranciers altijd in kwh wordt berekend en gas in m3.

[ Voor 14% gewijzigd door mac1987 op 11-12-2022 01:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12-10 11:23
mac1987 schreef op zondag 11 december 2022 @ 01:27:
[...]

Begrijp ik je goed dat jouw energieleverancier de gasprijs in kwh berekent (want dat is de m3 prijs die in de app kan worden ingegeven)?
Dat zou uitzonderlijk zijn, omdat elektriciteit in de app en bij energieleveranciers altijd in kwh wordt berekend en gas in m3.
Klopt:

https://www.luminus.be/nl...1025BC850C52F74D06974F0EF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkzelf
renzo4000 schreef op zaterdag 10 december 2022 @ 22:45:
[...]

Hartstikke mooi natuurlijk, maar dat doet elke webshop tegenwoordig met een beetje degelijke distributielijn. Ik bestel nog wel eens last minute bij Coolblue bijv laat op de avond en dan staat postnl de volgende ochtend om 8:30 voor mijn deur. Grootste bottleneck zijn eerder de pakketdiensten.
Die gekte hoeft voor mij nou juist niet (bedoelde ik te zeggen).

PVoutput / PVoutput-live 1830 Wp op zuidoost 135º en 22º dakhelling in Z.O.-Brabant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB2
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 28-12-2024
mac1987 schreef op zondag 11 december 2022 @ 01:27:
[...]

Mij lijkt het gekker dat men per m³ zou rekenen.
kWh is immers een vaste waarde en een m³ gas kan meer of minder kWh energie bevatten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GM15
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 17:44
IvoB2 schreef op zondag 11 december 2022 @ 09:56:
[...]

kWh is immers een vaste waarde en een m³ gas kan meer of minder kWh energie bevatten.
Het is voor NL & BE exact hetzelfde. Je betaald voor de hoeveelheid energie in een m3 gas, echter houden beide landen er een andere manier op na om dat door te berekenen. Als het je overigens puur om de prijs gaat dan is er uiteraard een vaste formule voor die je energie leverancier ook gebruikt (de exact waarden zou je daar dus moeten kunnen opvragen) maar is iets als
1 m3(n) komt overeen met 35,17 MJ/3,6 MJ= 9,769 kWh = 9,769/1000= 0,0097694 MWH
Zo kun je dus met de prijs van 1 kWh energie uit gas berekenen wat het je kost in verhoudig tot wat je gasmeter aan m3 meet.

In NL gebeurt exact hetzelfde maar hier passen ze een correctiefactor toe (afhankelijk dus van de calorische waarde) op de prijs van 1 m3 gas en betaal je dus voor de hoeveelheid m3 wat je meter meet. (iets duidelijker als je het mij vraagt) https://www.essent.nl/ken...grippen/calorische-waarde

[ Voor 5% gewijzigd door GM15 op 11-12-2022 11:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
[...]

Gasmeters in België meten ook per m³, de leverancier zet dit vervolgens dmv een rekensom om naar kWh. Je lijkt dus af te rekenen volgens een vaste waarde, die dezelfde gekke grondslag heeft.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mac1987
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-10 00:01
[...]

Hetzelfde geldt voor benzine, diesel en kerosine. Maar er wordt doorgaans betaald op basis van wat men meet, dus liters of kubieke meters. Gasmeters meten de gasstroom en niet de energetische waarde.
Ik zou de tarieven van je leverancier terugrekenen naar de prijs per m3 op basis van de gehanteerde verhouding. De getoonde bedragen in de app komen dan gewoon overeen met de gefactureerde bedragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB2
mac1987 schreef op zondag 11 december 2022 @ 11:10:
[...]
Hetzelfde geldt voor benzine, diesel en kerosine.
Gelukkig maar voor de verkopers van verbrandingsmotoren.
Die willen natuurlijk liever niet dat hun potentiële klanten in één oogopslag zien hoeveel kWh/100 km hun auto verstookt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisAB
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16-08 23:12
Misschien is de vraag al gesteld maar anders bij deze, hoe gaat Home Wizard straks om met prijsplafond? komt daar een extra functie voor? na prijsplafond veranderen prijzen namelijk zoals bij iedereen in NL :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
ChrisAB schreef op zondag 11 december 2022 @ 12:34:
Misschien is de vraag al gesteld maar anders bij deze, hoe gaat Home Wizard straks om met prijsplafond? komt daar een extra functie voor? na prijsplafond veranderen prijzen namelijk zoals bij iedereen in NL :)
Niet, je vult zelf de prijs in en (helaas) wordt op het moment dat je een andere prijs invoert ook gebruik van vóór dat moment volgens de laatst ingevoerde prijs berekend.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GM15
ChrisAB schreef op zondag 11 december 2022 @ 12:34:
Idd wat @Chris.nl zegt, die functie is er niet. En prijskoppeling zou (wat mij betreft) dan ook hoog op de feature-request lijst mogen komen. HW heeft de focus helemaal op inzicht kijgen in je energie verbruik maar laat daar een grote steek vallen door geen koppeling te maken met de prijs afhankelijk van de tijd die je voor de eenheden moet betalen (liters water, m3 gas, kWh stroom, en de vaste kosten).

Wat wordt weergegeven is alleen maar de prijseenheid die je in de app invult (geven ze ook aan op hun site) maar er is geen koppeling met de tijd. (daarnaast heeft HW overigens ook geen optie om vaste kosten mee te nemen) Inzicht in je verbruik daar hoort wat mij betreft ook een prijskoppeling bij. Grootste deel van de mensen heeft inmiddels een variable contract met wisselende prijzen per kwartaal. Het is natuurlijk heel raar dat als je vandaag €0.85 voor een kWh invult en je een vergelijk met een jaar geleden wilt zien dat hij daar dan de prijs van vadaag in meeneemt. Ik gebruik dan ook precies om deze rede een andere tool die de prijs (en vaste kosten) wél koppelt aan een moment in de tijd.

Ook het prijsplafdond is natuurlijk een simpel rekensommetje: vaste hoeveelheid m3's, vaste hoeveelheid kWh's + de daarbij horende vaste eenheids prijzen zijn bekend, daarnaast weet de P1 de exacte meterstanden op 01-01-2023 en kan dus heel simpel weergeven hoever je al in het verbruik van het prijsplafond zit. Gemiste kans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:37

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Zo simpel is het niet. Voor zover ik begreep wordt dat prijsplafondquotum uiteindelijk op maandbasis verrekend (maar kan je ongebruikt quotum wel meenemen). Maar die details zijn voor zover ik weet nog niet bekendgemaakt.

Hoe dan ook zou het om te beginnen wel erg handig zijn als tarieven inderdaad aan een tijdsperiode gekoppeld worden. Maar goed, dat doe ik dan maar in andere tooling die de data uit de api uitleest.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GM15
Orion84 schreef op zondag 11 december 2022 @ 14:36:
Zo simpel is het niet. Voor zover ik begreep wordt dat prijsplafondquotum uiteindelijk op maandbasis verrekend (maar kan je ongebruikt quotum wel meenemen). Maar die details zijn voor zover ik weet nog niet bekendgemaakt.
HHmmm, ik lees (vooralsnog!) dat het om de 'eerste' aantal kuub's en kWh's gaat. (twee potjes dus). En dat het maar voor een jaar is. Hoe' dat uiteindelijk verrekend wordt zal wel met de jaarrekening komen. Neemt niet weg dat op 01-01-2023:00.00 je aan de hand van de meterstanden kunt zien hoe het met je 'potjes' gaat en omdat je voor die vaste potjes een vaste prijs per eenheid betaald je dat ook kunt weergeven.

Maar goed, dergelijke regelingen vanuit de overheid klinken vaak simpeler dan dat ze zijn dus als je een link hebt naar info m.b.t. deze maand quotas dan houd ik me aanbevolen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
GM15 schreef op zondag 11 december 2022 @ 15:01:
Neemt niet weg dat op 01-01-2023:00.00 je aan de hand van de meterstanden kunt zien hoe het met je 'potjes' gaat en omdat je voor die vaste potjes een vaste prijs per eenheid betaald je dat ook kunt weergeven.
Is dat zo?
Als je het niet redt, wordt alles boven het plafond dan aan het eind gerekend of wordt dat evenredig over alle maanden verdeeld?
Als het tarief niet elke maand hetzelfde is maakt dat verschil.
Als je het wel redt, is het inderdaad simpel.

[ Voor 4% gewijzigd door Olaf van der Spek op 11-12-2022 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GM15
Olaf van der Spek schreef op zondag 11 december 2022 @ 15:34:
[...]

Is dat zo?
Als je het niet redt, wordt alles boven het plafond dan aan het eind gerekend of wordt dat evenredig over alle maanden verdeeld?
Als het tarief niet elke maand hetzelfde is maakt dat verschil.
Als je het wel redt, is het inderdaad simpel.
Juist, net wat je zegt alles boven het prijsplafond.. Tot die tijd wordt het verschil betaald door de overheid. Dat verschil tussen het plafond zal op 8 januari anders zijn dan op 17 mei. (zie nu al de verschillende tarieven tussen de energieleveranciers). Ik begrijp het vooralsnog alsvolgst: Als ik op 08-sept door mijn 'gas-potje' heen ben ga ik vanaf dat moment de 'marktprijs' betalen, en die zal op dat moment anders zijn dan op 8 januari.

Dus voor een app die zich focust op inzicht in je energie verbruik is het dus vrij simpel om een extra schermpje te maken met: 'Heyyy je hebt al 'x' m3 van je gas-potje verbruikt en 'x' kWh uit je stroompotje en dat heeft je 'x' gekost.

[ Voor 11% gewijzigd door GM15 op 11-12-2022 15:47 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

GM15 schreef op zondag 11 december 2022 @ 15:01:
[...]

HHmmm, ik lees (vooralsnog!) dat het om de 'eerste' aantal kuub's en kWh's gaat. (twee potjes dus). En dat het maar voor een jaar is. Hoe' dat uiteindelijk verrekend wordt zal wel met de jaarrekening komen. Neemt niet weg dat op 01-01-2023:00.00 je aan de hand van de meterstanden kunt zien hoe het met je 'potjes' gaat en omdat je voor die vaste potjes een vaste prijs per eenheid betaald je dat ook kunt weergeven.

Maar goed, dergelijke regelingen vanuit de overheid klinken vaak simpeler dan dat ze zijn dus als je een link hebt naar info m.b.t. deze maand quotas dan houd ik me aanbevolen.
Ik kwam het hier op Tweakers tegen in het topic over het prijsplafond. Even googlen leert me dat de details inmiddels ook bekend zijn: zie bijvoorbeeld bij Eneco (verdeling is overal hetzelfde): https://www.eneco.nl/klan...nergiemarkt/prijsplafond/
Onder het kopje “Hoe werkt de verdeling van het verbruiksplafond met mijn jaarnota?”

Verdere discussie daarover past overigens beter in Prijsplafond energie - prinsjesdag 2022, dus laten we ons hier beperken tot hoe dat evt. monitoren is in combinatie met de data uit HW meters :)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TokenNekot
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 13:19
Weet iemand wat ongeveer de maximale afstand van een P1 meter tot een KWH meter mag zijn?

Ik heb de P1 meter al een tijdje draaien zonder problemen. Nu heb ik een paar dagen terug een KWH meter in de garage geplaatst om de Airco te meten voor het verwarmen (kabel loopt langs de garage). Alles op de KWH meter werkt prima en kan alles aflezen, alleen krijg ik het ding met geen mogelijkheid geconnect aan de P1 meter! Heb het hele forum doorgespit en alle mogelijke oplossingen van de website reeds geprobeerd maar ik kom helaas niet verder.

Het enige wat wat mij betreft overblijft is de afstand naar de P1 meter. Hemelsbreed ongeveer 3,5 meter. Er zit 1 buitenmuur tussen in. Het zou op zich niet heel spannend zijn lijkt me, maar zou de afstand hierin toch een mogelijke probleem kunnen zijn of heeft iemand anders nog een mogelijke oplossing? Ik heb gekozen voor in de garage omdat er momenteel geen plek meer is in de groepenkast en het zou jammer zijn als ik de hele boel verplaats naar de meterkast en het dan nog niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiDo78
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
tlam schreef op maandag 14 november 2022 @ 15:07:
Weet dat er iemand mee leest van home wizard.
Heb zelf de P1, prima apparaatje!
Vraag me alleen wel af waarom jullie energy sockets zo enorm prijzig zijn in vergelijk met bv de hombli's.
Ik snap dat jullie er een extra laagje software overheen gooien waardoor verbruik 'now' ook te zien is, maar dat verklaart voor mij nog niet het enorme prijsverschil.
Nu bij de bcc 3 hombli's voor €33.. Daar heb ik bij HW niet eens 1 stekker thuis voor.
Mis ik iets? (behalve de energy sockets dan... ;))
De hele filosofie van het product is anders. Waar Hombli zich vooral inzet op het schakelen van apparatuur zet Home Wizard meer in op energiebesparen.

Natuurlijk kun je bij Hombli ook zien hoeveel je apparaat verbruikt hebt en kun je met Home Wizard schakelen. Maar bij Hombli heb je niet heel veel inzage in het verbruik. Dus dat je bijvoorbeeld je mediabox om 2 uur ‘s nachts wakker wordt en een half uurtje loopt te stampen zie je daar niet in terug. Bij Home Wizard kun je ook schakelen, maar in tegenstelling tot Hombli kun je er ook voor kiezen om het schakelen te blokkeren. Dus vanuit de app, maar ook via de fysieke knop kun je het apparaat niet uitzetten. Handig als je wilt weten wat je vriezer zoal vreet.

Gebruik je een domotica oplossing dan zit je met Hombli vast aan de Tuya cloud en moet je handmatig de smart stekkers invoeren. Blokkeer je vervolgens de internet toegang van dat ding, maar vergeet je de DN S te blokkeren loopt die vast. Bij Home Wizard is er gewoon een RestAPI waar je tegenaan kunt kletsen. Ook wordt die stekker direct door Home Assistent opgemerkt. Nadeel daarvan is wel dat er geen authenticatie plaats vind. Dus elke grapjas op je Lan kan het schakelslot uitzetten en vervolgens je vriezer laten ontdooien.

Dus voldoet de Hombli aan je eisen en toont hij genoeg informatie voor jouw doel? Prima, vooral doen! Wil je echt meten hoeveel stroom er verbruikt wordt en wanneer? Koop er dan een HomeWizard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

TokenNekot schreef op zondag 11 december 2022 @ 16:11:
Weet iemand wat ongeveer de maximale afstand van een P1 meter tot een KWH meter mag zijn?

Ik heb de P1 meter al een tijdje draaien zonder problemen. Nu heb ik een paar dagen terug een KWH meter in de garage geplaatst om de Airco te meten voor het verwarmen (kabel loopt langs de garage). Alles op de KWH meter werkt prima en kan alles aflezen, alleen krijg ik het ding met geen mogelijkheid geconnect aan de P1 meter! Heb het hele forum doorgespit en alle mogelijke oplossingen van de website reeds geprobeerd maar ik kom helaas niet verder.

Het enige wat wat mij betreft overblijft is de afstand naar de P1 meter. Hemelsbreed ongeveer 3,5 meter. Er zit 1 buitenmuur tussen in. Het zou op zich niet heel spannend zijn lijkt me, maar zou de afstand hierin toch een mogelijke probleem kunnen zijn of heeft iemand anders nog een mogelijke oplossing? Ik heb gekozen voor in de garage omdat er momenteel geen plek meer is in de groepenkast en het zou jammer zijn als ik de hele boel verplaats naar de meterkast en het dan nog niet werkt.
Hoe bedoel je “geconnect aan de P1 meter”? Al de producten van HW hangen toch gewoon zelfstandig aan WiFi? Of heb ik iets gemist (heb zelf alleen P1 en sockets).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArjoK
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 16:37

De kWh meter connect toch niet met de P1 meter maar gewoon met je WiFi netwerk?

Amsterdam | 4.06 kWp | 28 x 145Wp SF | ONNO (20°) | Enzavu (hotjet mini) Nav5Ai + Smart Hydromodule (gasloos)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB2
Zijn de P1 meter en de kWh meter verbonden met hetzelfde Wifi netwerk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TokenNekot
Dat klopt, maar bij installatie moet hij toch eerst connecten met het wifinetwerk KwhmeterSetup? Je moet dan de AP knop inhouden en dan zou je moeten kunnen connecten vanuit de app?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Emh7liCfnilf6tbrGIO6xY-Qsj8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EdTKR5etaqWbIEYVCiavvp6b.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XEldL_Z-R0NSmX2gPhl2APuk7uI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aWz2N7yFrnLmYXQlY1KQgHsx.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TokenNekot
IvoB2 schreef op zondag 11 december 2022 @ 16:21:
[...]

Zijn de P1 meter en de kWh meter verbonden met hetzelfde Wifi netwerk?
Ja. Ik had hier ook nog van die Ziggo Deco M4 smartwifi dingen staan, maar ik las op dit forum dat dit problemen kon geven (2 netwerken) dus alles er tijdelijk afgehaald. Toen las ik dat 2,4 en 5 Ghz op dezelfde SSID ook problemen kon geven dus ook de 5GHZ uitgeschakeld. Hierna nog de modem een harde reset gegeven en helaas nog niet gelukt.

Het vreemde vindt ik dat als Je WIFI button inhoudt op de KWH meter er AP verschijnt (dat is ook de bedoeling), maar dat deze dan na 2 sec ook direct weer verdwijnt...Verder gebeurt er helaas niks. Ondertussen 2 IOS telefoons en 1 Android telefoon geprobeerd. Maar helaas...
Ik ga er vanuit dat dit op dezelfde manier gekoppeld moet worden als de P1 meter zelf en dat werkte direct zonder issues..

[ Voor 19% gewijzigd door TokenNekot op 11-12-2022 16:49 . Reden: extra info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron321
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 16:25
@TokenNekot Ik heb het hier aan 2 verschillende wifi netwerken hangen zonder problemen.
Met je telefoon maak je eerst verbinding met de wifi van de kwh meter en dan vervolgens je eigen wifi.

WPB Ariston Nuos Plus200, SE 4000H+8x Trina Solar 320Wp AB 185°/32°+6x Trina Solar 320Wp AB 185°/10°,APS EZM1+2x Trina Solar 325Wp AB 185°/32° ,2x APS QT2+8x Jinko 435Wp AB 5°/32°,ME MXZ-2F42VF+MSZ-EF35VGK-S+MLZ-KP25VF,WP Atag Energion M Light50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TokenNekot
ron321 schreef op zondag 11 december 2022 @ 16:57:
@TokenNekot Ik heb het hier aan 2 verschillende wifi netwerken hangen zonder problemen.
Met je telefoon maak je eerst verbinding met de wifi van de kwh meter en dan vervolgens je eigen wifi.
Ja klopt. En daar zit het issue volgens mij, dit lukt niet. Anders morgen maar ff de support contacten, en kijken wat ze voorstellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB2
ron321 schreef op zondag 11 december 2022 @ 16:57:
Interessant gegeven.
Wanneer de P1 meter en een paar sockets aan één Wifi netwerk hangen en je hangt vervolgens andere sockets aan een ander Wifi netwerk (bv. een acces point) zie je dan de sockets op het acces point ook probleemloos in dezelfde app verschijnen?
Samengevat: sockets op verschillende Wifi netwerken kan je laten verschijnen in één app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron321
@IvoB2 De P1 en 2 Kwh meters hangen aan de wifi van mijn ziggo modem en 4 sockets hangen aan de wifi van de boosters van ziggo, 2 aparte wifi.

WPB Ariston Nuos Plus200, SE 4000H+8x Trina Solar 320Wp AB 185°/32°+6x Trina Solar 320Wp AB 185°/10°,APS EZM1+2x Trina Solar 325Wp AB 185°/32° ,2x APS QT2+8x Jinko 435Wp AB 5°/32°,ME MXZ-2F42VF+MSZ-EF35VGK-S+MLZ-KP25VF,WP Atag Energion M Light50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiDo78
  • Niet online
Even voor de duidelijkheid. De HomeWizard apparatuur heeft geen Bluetooth of iets dergelijks aan boord, maar heeft wel wifi. En om te kunnen verbinden met Wifi heeft hij bepaalde gegevens nodig. Nu is de vraag, hoe krijgt hij die gegevens?

Het antwoord is vrij simpel, hij zet zelf een peer-to-peer wifi-netwerk op. Dat is een netwerk waar maar 1 apparaat mee kan verbinden. Vervolgens verwacht hij van dat apparaat dat die de configuratie (wifi-instellingen) doorgeeft. Zodra hij die heeft, schakelt hij het peer-to-peer wifi netwerk weer uit en probeert te verbinden met het netwerk waar hij net de gegevens van heeft gekregen.

Lukt dat niet, springt hij offline en moet je de procedure opnieuw starten.

De HomeWizard app gidst je door het setup-proces en vraagt je op een bepaald punt te verbinden met het tijdelijke peer-to-peer netwerk. Is dat gelukt dan kijkt hij of hij de wifi-configuratie er op kan wegschrijven. Daarna verbreekt hij de verbinding en wil hij weer verbinden met het normale wifi-netwerk. Daar blijft hij vervolgens even wachten om de HW-apparatuur de tijd te geven om zichzelf in te stellen, opnieuw op te starten en te verbinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB2
@ron321 Ok, en die zie je dus in één app?

De praktische reden dat ik dat vraag:
Heb nu de P1 meter en 3 sockets gekoppeld aan het vaste wifi signaal van de modem/router. Dat werkt prima gezien de sockets allemaal in dezelfde ruimte als de modem staan.
Maar de wifi van de modem komt niet al te goed door in de leefruimte (zeker niet bij ingebouwde toestellen waar het signaal ook nog eens door een kast/toestel moet zoals microgolf, vaatwasser). In een nog verderop gelegen bureel helemaal geen ontvangst van wifi modem/router. Daar had ik wel netwerk via powerlines maar daar kreeg ik de sockets niet mee verbonden (ook al zaten de adpaters of dezelfde Wifi).

Heb nu een acces point in de leefruimte geplaatst met een veel sterker signaal dat overal in huis te ontvangen is tot meters buiten de woning. Maar wel een afzonderlijk Wifi netwerk (ja ik weet dat ik dit in hetzelfde netwerk dan het eerste kan configureren of alle huidige sockets kan loskoppelen en kan hangen op het acces point maar dat wil ik eigenlijk niet gezien dit acces point alleen ingeschakeld is als er iemand aanwezig is in de leefruimte en bureel).

Kan ik nu extra sockets (leefruimte en bureel) gewoon toevoegen aan het wifi netwerk van het acces point en vervolgens gewoon zien in dezelfde app als de P1 en de bestaande 3 sockets die op de moedem/router zitten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Waarom niet? Die app verbindt (als alles eenmaal draait) niet meer met de devices. De meters sturen ieder voor zich hun data via het internet naar HomeWizard en de app haalt wederom via het internet die data weer op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ron321
IvoB2 schreef op zondag 11 december 2022 @ 17:22:
@ron321 Ok, en die zie je dus in één app?
Dat klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB2
@Orion84 @ron321 Thx.

Je kan dan zo'n sockets ook probleemloos* lopskoppelen van je eigen wifi en tijdelijk verbinden met de wifi in een andere woning om daar een meting te doen (en daarna daar terug van loskoppelen en terug koppelen aan eigen acces point)?

*Dat je de sockets niet naar nul kan resetten en je de meting elders alleen kan zien in eigen app weet ik maar dat is geen probleem gezien het slechts om een tijdelijke meting van één toestel in een andere woning zou gaan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron321
@IvoB2 Ja bij iedere meter heb je de optie wifi veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron321
Je kan idd niet naar nul resetten maar wel de grafiek geschiedenis verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB2
Ja weet ik. Maar nog nooit in de praktijk uitgetest.
Zal het allemaal dan eerst maar eens in de praktijk uittesten met een bestaande socket voor ik er weer bijkoop.
:)

[ Voor 17% gewijzigd door IvoB2 op 11-12-2022 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07:03
Never mind….

[ Voor 100% gewijzigd door Serena op 11-12-2022 20:54 ]

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitt3nz
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23-08 16:19
Heb een vreemd probleempje met mijn HomeWizard P1 meter. Ik probeer via de app de Local API aan te zetten met het schuifje, maar krijg dan meteen een 400 Bad Request. Iemand anders iets soortgelijks tegengekomen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WMWuQhV4oK-JM1hcCoiHz1ErBF4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZtKKJdRCzwyHW0EjvqdAbr2A.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekigizmo
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 29-06-2024
Bedankt voor de reacties op mijn vraag. Topic kan wat mij betreft worden verwijderd

[ Voor 91% gewijzigd door loekigizmo op 13-12-2022 00:37 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• olafmol
  • Laatst online: 18:01
loekigizmo schreef op maandag 12 december 2022 @ 13:40:
Goedemiddag,

Sinds een halfjaar ben ik naar volle tevredenheid in het bezit van de HW P1 meter. Handig om te zien wat het verbruik is "real time", per uur, per dag / etc.

Nu is het zo dat mijn stiefzoon (21jaar en hier woonachtig) sindsdien lichamelijke klachten zegt te hebben. Hij zegt dat hij, wanneer de P1 meter is ingeschakeld, hoofdpijn heeft, dat hij tintelingen voelt in zijn armen en benen. Ook voelt heeft hij steken in zijn ballen. Hij voelt spierpijn in zijn handen en hij voelt zich misselijk.

Volgens hem is de oorzaak die P1 meter (die de slimme meter van Essent uitleest.) Het zijn volgens hem de stralingen en de elektromagnetische velden van de p1 meter die dit veroorzaken.
Wanneer ik de P1 meter uit het stopcontact haal, heeft hij deze klachten niet, zegt hij.

Vraag: Kunnen deze lichamelijke klachten, die hij zegt te hebben, worden veroorzaakt door deze P1 meter?
Waarom wel / waarom niet?
Je zou ook kunnen zeggen: ga naar de huisarts. Maar daar wil hij (nu nog) juist niet naar toe....
Vraag: geeft de P1 meter überhaupt iets af van straling of elektromagnetische activiteit?
Zet em eens uit, maar vertel dit niet, en vraag hem om te beschrijven wat hij precies voelt. Of andersom, laat em aan staan, maar vertel hem dat ie uit staat. Weet je gelijk of het psychosomatisch is, of niet. Meestal is dat wel het geval, en spelen er andere (serieuze) issues waarbij een bezoek aan de huisarts niet overbodig is. Succes.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

De P1 meter maakt gebruik van WiFi, dus wat dat betreft zou de impact op de gezondheid niet anders moeten zijn dan andere 2.4GHz wifi apparaten. Verder is dit niet de plek voor medisch advies of uitgebreide discussie over de schadelijkheid van WiFi straling.

Dus bij deze het verzoek daar niet verder op door te gaan in dit topic.

[ Voor 3% gewijzigd door Orion84 op 12-12-2022 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitt3nz
Mitt3nz schreef op maandag 12 december 2022 @ 09:30:
Heb een vreemd probleempje met mijn HomeWizard P1 meter. Ik probeer via de app de Local API aan te zetten met het schuifje, maar krijg dan meteen een 400 Bad Request. Iemand anders iets soortgelijks tegengekomen?

[Afbeelding]
Alright, nadat ik de P1 meter van de stroom heb gehaald en weer opgestart heb, kan ik wel de Local API aanzetten via de app. Als ik echter de P1 meter daarna via curl benader krijg ik een 403 Forbidden. Andere HomeWizard endpoints zijn wel gewoon bereikbaar. Moet je de P1 meter anders benaderen ofzo?

Ik doe nu dit: `curl http://192.168.1.xx/api`.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Mitt3nz schreef op maandag 12 december 2022 @ 14:12:
[...]

Alright, nadat ik de P1 meter van de stroom heb gehaald en weer opgestart heb, kan ik wel de Local API aanzetten via de app. Als ik echter de P1 meter daarna via curl benader krijg ik een 403 Forbidden. Andere HomeWizard endpoints zijn wel gewoon bereikbaar. Moet je de P1 meter anders benaderen ofzo?

Ik doe nu dit: `curl http://192.168.1.xx/api`.
Hier werkt dat endpoint in elk geval gewoon op de P1. Krijg je op /api/v1/data wel output?

[ Voor 5% gewijzigd door Orion84 op 12-12-2022 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitt3nz
Orion84 schreef op maandag 12 december 2022 @ 14:14:
[...]

Hier werkt dat endpoint in elk geval gewoon op de P1. Krijg je op /api/v1/data wel output?
Ook een 403 Forbidden 😞

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Mitt3nz schreef op maandag 12 december 2022 @ 15:07:
[...]

Ook een 403 Forbidden 😞
En als je de local api uit zet? Krijg je dan helemaal geen response / 404 / of ook die 403?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitt3nz
Orion84 schreef op maandag 12 december 2022 @ 15:47:
[...]

En als je de local api uit zet? Krijg je dan helemaal geen response / 404 / of ook die 403?
Dan krijg ik ook een 403, plus de melding (in JSON) dat de API uitgeschakeld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Ok, dus er zit wel verschil tussen uitgeschakeld en ingeschakeld. Dan is het dus geen kwestie van dat het inschakelen stiekem toch mislukt is of zo. Weird.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitt3nz
Ja zou bijna denken dat de interne state van mijn P1 meter vernaggeld is somehow. Misschien maar resetten als dat kan? Hopen dat ik niet mijn metingen kwijtraak..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCSBL
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 18:17
Metingen staan in de cloud, 10 seconden knop indrukken tot hij wit gaat branden en dan opnieuw toevoegen in de app. Data raak je niet kwijt.

Als dit niet werkt even contact opnemen met HomeWizard.

Embedded Software Developer @ HomeWizard | Doet soms wat voor Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitt3nz
DCSBL schreef op maandag 12 december 2022 @ 18:12:
Metingen staan in de cloud, 10 seconden knop indrukken tot hij wit gaat branden en dan opnieuw toevoegen in de app. Data raak je niet kwijt.

Als dit niet werkt even contact opnemen met HomeWizard.
Resetten helpt helaas ook niet. Blijft stug 403’s teruggeven. Ik gok dat hun cloud sync de boel somehow vernaggeld. Ik wil best contact opnemen met HomeWizard, maar ik zie op hun site nergens contactinformatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCSBL
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 18:17
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BjgyX-11W6-GUneYIBf_w0ExQfc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/r5s55jqqIK4FvZfSrLhci4zs.jpg?f=user_large

Embedded Software Developer @ HomeWizard | Doet soms wat voor Home Assistant

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Slayer
  • Registratie: Oktober 2000

Slayer

1981 - 2019 - 2024?

Na een update (Android, app versie 1.11.1) ik moest opnieuw inloggen en krijg direct een 502 error (Request mislukt) iemand hier nog last van?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZI9nYSyw2Nisr1akUeZzFH60e_w=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MyPmK4dmfhmoyddUnvns0izc.jpg?f=fotoalbum_large

Update 21:00: inloggen werkt weer.

Andere vraag: ik krijg per week een melding over het verbruik ten opzichte van de vorige week, deze informatie wil ik ook wel terug lezen, maar kan deze (nu met de inlog storing) niet terug vinden, iemand een idee?

[ Voor 64% gewijzigd door Slayer op 12-12-2022 22:37 . Reden: typo ]

Black Sabbath - End of the Beginning
Elizabeth is lief :)
Firefox Browser
KINKpuntnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikswarom
  • Laatst online: 13-10 13:47
Slayer schreef op maandag 12 december 2022 @ 20:25:
Na een update (Android, app versie 1.11.1) ik moest opnieuw inloggen en krijg direct een 502 error (Request mislukt) iemand hier nog last van?
Ik heb dit probleem ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo1969
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16:11
Hier helaas het zelfde probleem, stukje software welke Dave Thijse heeft gemaakt en (zie hier forum) werkt wel

Maar nu om 20.39 kan ik wel weer ff inloggen

[ Voor 8% gewijzigd door ivo1969 op 12-12-2022 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitt3nz
Thanks, over het hoofd gezien. Berichtje gestuurd.

Weet iemand hier toevallig of de Energy+ overzichten gekoppeld zijn aan graaddagen? Of moet je dan alsnog mindergas.nl o.i.d. gebruiken?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• olafmol
Mitt3nz schreef op maandag 12 december 2022 @ 21:59:
[...]

Thanks, over het hoofd gezien. Berichtje gestuurd.

Weet iemand hier toevallig of de Energy+ overzichten gekoppeld zijn aan graaddagen? Of moet je dan alsnog mindergas.nl o.i.d. gebruiken?
Nee geen graaddagen bij + abbo. Zou mooi zijn. Gebruik daarvoor UMeter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkjacobs
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 18-09-2024
Vreemd is wel dat de P1 meter gasverbruik aangeeft, terwijl de CV ketel en andere verbruikers niet in gebruik zijn geweest. Ofwel de P1 meter geeft fout aan, ofwel de slimme meter geeft verkeerde verbruik signalen. Gasmeter is Uniflo G6SRV uit 2012.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weebeast
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13-10 22:56
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wXEza0VLhXYd05SZOJ_JnWvpCNw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6aZgQstVuWDZqBQ4SZeNdgzY.jpg?f=fotoalbum_large

Al 2 dagen last van een extreem hoog standby verbruik. Wat kan dit zijn? Warmtepomp staat aan maar dit valt onder normaal verbruik.

Dacht zelf aan een bug maar op slimmemeterportaal zie ik het ook terug. Bijv zondag begon het om precies 00.00 en was rond 24.00 geëindigd. Gisteren bijna geen standby verbruik en nu zit ik al op 40 kWh?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Henkjacobs schreef op maandag 12 december 2022 @ 22:43:
Vreemd is wel dat de P1 meter gasverbruik aangeeft, terwijl de CV ketel en andere verbruikers niet in gebruik zijn geweest. Ofwel de P1 meter geeft fout aan, ofwel de slimme meter geeft verkeerde verbruik signalen. Gasmeter is Uniflo G6SRV uit 2012.
De P1 meter is een dom ding, die geen meetfouten KAN maken. Hij geeft alleen de waardes van je slimme meter door.

Misschien heeft je CV een comfort-stand waar je niet van wist, of heb je zelfs een lekje...

[ Voor 9% gewijzigd door Chris.nl op 13-12-2022 06:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gramser
  • Laatst online: 17:38
weebeast schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 04:01:
[Afbeelding]

Al 2 dagen last van een extreem hoog standby verbruik. Wat kan dit zijn? Warmtepomp staat aan maar dit valt onder normaal verbruik.

Dacht zelf aan een bug maar op slimmemeterportaal zie ik het ook terug. Bijv zondag begon het om precies 00.00 en was rond 24.00 geëindigd. Gisteren bijna geen standby verbruik en nu zit ik al op 40 kWh?
Ik vermoed toch die WP. Jij zegt dat die onder normaal verbruik valt, maar volgens mij kun je dat niet zelf bepalen. Misschien ziet je P1 meter dat toch als stand-by. Zit er een element in de WP die misschien continu bijspringt? Heb je er een kWh-meter aanhangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitt3nz
olafmol schreef op maandag 12 december 2022 @ 22:31:
[...]

Nee geen graaddagen bij + abbo. Zou mooi zijn. Gebruik daarvoor UMeter.
Jammer, dat zou voor mij een reden zijn geweest om een Energy+ abbo te nemen. Gemiste kans van HomeWizard. UMeter kende ik nog niet, eens even kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12:30
[Afbeelding]

Zet de groep eens uit dan weet je genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHDTLEB
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 25-09 14:16
@HomeWizard_NL vraagje; staat er al een ticket op jullie backlog over het tonen van de buitentemperatuur als grafiek?
Zou ik wel een fijne grafiek vinden, want ben benieuwd of de isolerende maatregelen werkelijk effect hebben. Ik kan wel jaar over jaar de maanden vergelijken, maar afgelopen november was natuurlijk compleet anders dan vorig jaar.

Zelfde vraag voor het maken van een vergelijking tov een vorige (in te stellen) periode. Dus ik zou graag in mijn grafiek de grafiek van vorig jaar eroverheen willen kunnen leggen of de procentuele stijging/daling tov een vorige periode willen zien.

Ben benieuwd! Thanks!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mitt3nz
Ze moeten gewoon met graaddagen gaan werken lijkt me. Zo’n koppeling met de KNMI is zo geregeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHDTLEB
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 25-09 14:16
Klopt, ook prima, maar waar je die temperatuur vandaan haalt maakt niet zoveel uit. De waarde van de toevoeging zit hem m.i. in het kunnen tonen van een extra grafiek met temperatuur. Of dat nu uit een KNMI lijstje komt of ergens anders uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeltaBert
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 01-01 22:35
Beste mensen,

Mijn op 20 november aangeschafte HomeWizard-p1 is sinds gisteren niet meet in de App (iOS) benaderen.
Hij heeft dus misschien 2 weken gewerkt....

Ik heb het volgende gedaan:
1) In mijn netwerk zie ik de HW-p1 nog (IP@).
2 De App (iOS) opnieuw geinstalleerd.
3) De HW-p1 op de knop in de setup mode gezet (blauw knipperend).
4) Mijn iPhone aan het WiFi van de HW-p1 gekoppeld.
5) In de Appp wordt de HW-P1 niet gevonden.
Geprobeerd met automatisch zoeken en door het IP@ in te voeren:
In de App Inloggen :: Direct (Geavanceerd) :: Zoeken naar HomeWizard -> Geen HomeWizard gevonden.
Ingeven IP@ -> Geen HomeWizard gevonden.

Heeft iemand enig idee wat ik nog kan doen? Misschien:
@HomeWizard_NL

EDIT:
OK, ik heb een andere oude iPhone 5 gebruikt (Geen SIM) en daar werkt de app wel.

Normale iPhone gerestart, blijkt VPN actief...
Uitgeschakeld en nu werkt de App weer.

Opgelost! Excuses voor het ongemak.

[ Voor 16% gewijzigd door DeltaBert op 13-12-2022 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArjoK
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 16:37
[Afbeelding]

De Stand-by grafiek is een dom ding... zoals HomeWizard zelf aangeeft.
Standby-grafiek wordt eenmaal per dag berekend op basis van de gegevens tussen 0:00 en 6:00 uur. Vervolgens schat het op basis van de algoritmen het totale stroomverbruik van apparaten die altijd aan staan en extrapoleert het deze gegevens om te laten zien hoeveel stroom er gedurende de dag door apparaten wordt gebruikt.
Heb je grote verbruikers in dat tijdsframe, dan heb je een hoog stand-by verbruik.

Beter bepaal je het zelf door eenmalig elke dag een socket tussen verbruikers te zetten, dan heb je het zo in kaart gebracht en kan je ook gericht actie ondermenen op verbruikers die echt geen stroom nodig hebben.

Amsterdam | 4.06 kWp | 28 x 145Wp SF | ONNO (20°) | Enzavu (hotjet mini) Nav5Ai + Smart Hydromodule (gasloos)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlam
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 16-04 15:34
RiDo78 schreef op zondag 11 december 2022 @ 16:11:
[...]

De hele filosofie van het product is anders. Waar Hombli zich vooral inzet op het schakelen van apparatuur zet Home Wizard meer in op energiebesparen.

Natuurlijk kun je bij Hombli ook zien hoeveel je apparaat verbruikt hebt en kun je met Home Wizard schakelen. Maar bij Hombli heb je niet heel veel inzage in het verbruik. Dus dat je bijvoorbeeld je mediabox om 2 uur ‘s nachts wakker wordt en een half uurtje loopt te stampen zie je daar niet in terug. Bij Home Wizard kun je ook schakelen, maar in tegenstelling tot Hombli kun je er ook voor kiezen om het schakelen te blokkeren. Dus vanuit de app, maar ook via de fysieke knop kun je het apparaat niet uitzetten. Handig als je wilt weten wat je vriezer zoal vreet.

Gebruik je een domotica oplossing dan zit je met Hombli vast aan de Tuya cloud en moet je handmatig de smart stekkers invoeren. Blokkeer je vervolgens de internet toegang van dat ding, maar vergeet je de DN S te blokkeren loopt die vast. Bij Home Wizard is er gewoon een RestAPI waar je tegenaan kunt kletsen. Ook wordt die stekker direct door Home Assistent opgemerkt. Nadeel daarvan is wel dat er geen authenticatie plaats vind. Dus elke grapjas op je Lan kan het schakelslot uitzetten en vervolgens je vriezer laten ontdooien.

Dus voldoet de Hombli aan je eisen en toont hij genoeg informatie voor jouw doel? Prima, vooral doen! Wil je echt meten hoeveel stroom er verbruikt wordt en wanneer? Koop er dan een HomeWizard.
Bedankt voor je reactie.
Gebruik alvast geen domotica oid, en mn media hoek staat 's nachts uitgeschakeld met de ook in blokken instelbare hombi stekker, die tevens ook een fysieke aan/uit knop heeft.
Verbruik is ook prima te zien, enige wat ontbreekt is the 'now' optie/grafiek..
Fraaie verkooppoging niettemin! Hou het bij jullie product gamma alleen op de prima geprijsde p1.
Groet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HomeWizard_NL
  • Laatst online: 00:08
tlam schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 15:06:
[...]

Bedankt voor je reactie.
Gebruik alvast geen domotica oid, en mn media hoek staat 's nachts uitgeschakeld met de ook in blokken instelbare hombi stekker, die tevens ook een fysieke aan/uit knop heeft.
Verbruik is ook prima te zien, enige wat ontbreekt is the 'now' optie/grafiek..
Fraaie verkooppoging niettemin! Hou het bij jullie product gamma alleen op de prima geprijsde p1.
Groet!
Laat ik even vooropstellen dat dit goede marketing is voor onze producten, maar dat RiDo78 helaas niet werkzaam is bij ons ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HomeWizard_NL
DeltaBert schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 14:11:
Beste mensen,

Mijn op 20 november aangeschafte HomeWizard-p1 is sinds gisteren niet meet in de App (iOS) benaderen.
Hij heeft dus misschien 2 weken gewerkt....

Ik heb het volgende gedaan:
1) In mijn netwerk zie ik de HW-p1 nog (IP@).
2 De App (iOS) opnieuw geinstalleerd.
3) De HW-p1 op de knop in de setup mode gezet (blauw knipperend).
4) Mijn iPhone aan het WiFi van de HW-p1 gekoppeld.
5) In de Appp wordt de HW-P1 niet gevonden.
Geprobeerd met automatisch zoeken en door het IP@ in te voeren:
In de App Inloggen :: Direct (Geavanceerd) :: Zoeken naar HomeWizard -> Geen HomeWizard gevonden.
Ingeven IP@ -> Geen HomeWizard gevonden.

Heeft iemand enig idee wat ik nog kan doen? Misschien:
@HomeWizard_NL

EDIT:
OK, ik heb een andere oude iPhone 5 gebruikt (Geen SIM) en daar werkt de app wel.

Normale iPhone gerestart, blijkt VPN actief...
Uitgeschakeld en nu werkt de App weer.

Opgelost! Excuses voor het ongemak.
Verkeerde app?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RiDo78
  • Niet online
HomeWizard_NL schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 15:11:
[...]

Laat ik even vooropstellen dat dit goede marketing is voor onze producten, maar dat RiDo78 helaas niet werkzaam is bij ons ;)
Als jullie plek hebben voor een Linux Engineer met affiniteit voor domotica weet je me vast te vinden. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Stokertje schreef op vrijdag 5 augustus 2022 @ 17:29:
[...]

Als je op de pijltjes toetsen drukt, krijg je dan wel andere waarden te zien zoals, fase spanning L1, L2, L3, amperages etc? Zo niet, dan kan je via support op de HoweWizard website de Beta software erin laten zetten, dan kan je dat allemaal wel uitlezen.

Ik heb de Beta er wel in, maar het lijkt erop dat ik ook de totale kWh niet kan zien op het display, wel in de app.Zie bij doorlopen schermpjes op de meter in ieder geval geen kWh waarde die overeenkomt met het totaal in de app.
Ik heb de 3-fase kWh meter in gebruik. Twee 1-fase meters wachten nog op installatie (en een warmtepomp 😂).
Bij de 3-fase meter ik enkel verbruik en opwek in kWh zien. Geen spanning/frequentie etc. Is de software nog steeds in beta?

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter06
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-10 10:59
Ik kan mezelf niet ontdoen van het idee dat er iets niet klopt met het renderen van de grafiek.
Afhankelijk van wanneer ik de ketel opstart krijg ik een andere grafiek te zien zonder dat er instellingen veranderd zijn.

Met momenten zie je mooi het gasverbruik de modulerende ketel volgen. Maar op andere momenten heb je pieken en dallen over de hele lijn. Als je deze pieken en dallen zou uitvlakken heb je opnieuw een mooie modulerende grafiek.

Als ik bij de ketel ga staan pruttelt deze gewoon rustig verder, dus geen pendelgedrag.

Ik had graag zelf eens de gemeten waardes in een grafiek willen gooien, maar de export van de HomeWizard app exporteert alleen maar metingen om de 15min. Wat best vervelend is gezien ie zelf om de 5min de waardes polled.

Zie ik spoken? :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mwYpGsnjmJDE0Ul0Y_JcOUbyjJU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/G3wSIOtf5TKSV9XUJWwXVZpV.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bVgUF1uGa3P-JQTMXUd3LIpAIn8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/87M9gC3BjFIQbiLZtX3QLugT.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 7% gewijzigd door Wouter06 op 14-12-2022 07:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A3-D
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:38
Wouter06 schreef op woensdag 14 december 2022 @ 07:03:
Ik kan mezelf niet ontdoen van het idee dat er iets niet klopt met het renderen van de grafiek.
Afhankelijk van wanneer ik de ketel opstart krijg ik een andere grafiek te zien zonder dat er instellingen veranderd zijn.

Met momenten zie je mooi het gasverbruik de modulerende ketel volgen. Maar op andere momenten heb je pieken en dallen over de hele lijn. Als je deze pieken en dallen zou uitvlakken heb je opnieuw een mooie modulerende grafiek.

Als ik bij de ketel ga staan pruttelt deze gewoon rustig verder, dus geen pendelgedrag.

Ik had graag zelf eens de gemeten waardes in een grafiek willen gooien, maar de export van de HomeWizard app exporteert alleen maar metingen om de 15min. Wat best vervelend is gezien ie zelf om de 5min de waardes polled.

Zie ik spoken? :)

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Bij ons zijn die pieken de momenten waarop er warmwatervraag is. Voor de rest ziet het er zo uit als onderstaande screenshots.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eFkxngTZCWhKUbKhG0EzbceRxOo=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/aMfkykO2QBLePrd1mChL63nf.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Wg6LyQJEnZR6xMufDH6wJtmZCJI=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/GxHMM7fZ3bva2bDsAJRvg5Go.png?f=fotoalbum_tile

[ Voor 43% gewijzigd door A3-D op 14-12-2022 07:48 ]

EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.26 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V153 - CT003 V117 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Wouter06 schreef op woensdag 14 december 2022 @ 07:03:
Kan het zijn dat de meter te weinig 'decimalen' heeft om een laag verbruik goed te volgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HomeWizard_NL
Olaf van der Spek schreef op woensdag 14 december 2022 @ 10:07:
[...]

Kan het zijn dat de meter te weinig 'decimalen' heeft om een laag verbruik goed te volgen?
De gasmeter heeft 3 decimalen per kuub. wat je ziet is het inschakelen en afschakelen van je cv op basis van de warmtevraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ojohan
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 01-10 16:38
Gratje schreef op woensdag 21 september 2022 @ 21:54:
@HomeWizard_NL Ik heb vandaag mijn Watermeter binnen gekregen. En alles werkt naar behoren.
Alleen de teller begint op 0.
Is er een mogelijkheid om de teller te synchroniseren met de tellerstand die op de watermeter zelf staat?
Dus kan ik handmatig de tellerstand aanpassen zodat die begint bij de stand die al op de telwerk staat?
@HomeWizard_NL
Nieuwe aanwinst: Watermeter geïnstalleerd.
Maar bij mij begon de tellerstand vlg API-data om onverklaarbare reden op < "total_liter_m3": 0.263 >, vlg de app in Dag op NUL.... En Homwewizard stelt dat de eerste test met 5L gebeurt...
Als ik de Watermeter verwijder stelt hij zichzelf dan weer op NUL ? Of doet hij net als mijn kWh meter die NIET terug op NUL kan, wat ook logisch is. Maar de Watermeter heeft geen MID certificering ! Dus waarom zou dit niet kunnen? (open vraag ;) )

[ Voor 6% gewijzigd door Ojohan op 14-12-2022 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LvanStaalduinen
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18:36
Ik ben vandaag uren in de weer geweest met het verbinden van mijn derde HomeWizard energy socket. Ik verbond tal wat keren met de WiFi verbinding "EnergysocketSetup" en zag meldingen voorbijkomen zoals "Connected via EnergysocketSetup", maar evenzo een melding a la "… unsuccessful …". Verder zag ik "EnergysocketSetup" tweemaal in de lijst van WiFi verbindingen. Ik heb beide EnergysocketSetup's in diverse volgorden geprobeerd. Dit alles: zonder succes, geen verbinding voor mijn derde HomeWizard energy socket.
Nu uren heb ik flink staan vloeken op die kl*!#&...n van HomeWizard: ik weet niet wat ik fout doe, maar ik kom geen steek verder. Ik heb het opgegeven.
Toen keek ik naar mijn eigen aantekeningen voor mijn eerste HomeWizard energy socket, vijf dagen geleden: "De energy socket vereist toegang tot Location". Hé, dit was ik vandaag niet tegengekomen.
Location aangezet: de verbinding werd probleemloos opgezet.
Ik vind dit een aandachtspunt voor de ontwikkelaars van HomeWizard: de eerste keer werd mij dit wel gemeld, nu vandaag niet meer. ik ben gewend om Location uit te zetten.
Daarnaast een wens: ik vind het plezierig om mijn energy sockets voor mijzelf relevante benamingen te geven (in casu: ES1, ES2 en ES3). Vandaag heb ik bij de installatie wel de naam "ES3" meegegeven, maar ik vind dit niet meer terug: de derde energy socket persisiteert met "Other". Wat ik nu kan bedenken, is alle drie energy sockets uit mijn HomeWizard app te verwijderen en ze opnieuw aan te melden (nu ik weet hoe het moet: een werk van luttele minuten), maar ik weet niet of ik daarmee de door mij gekozen namen in de grafieken zie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ron321
@LvanStaalduinen Je kan de naam ook achteraf wijzigen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HomeWizard_NL
LvanStaalduinen schreef op woensdag 14 december 2022 @ 17:51:
Ik ben vandaag uren in de weer geweest met het verbinden van mijn derde HomeWizard energy socket. Ik verbond tal wat keren met de WiFi verbinding "EnergysocketSetup" en zag meldingen voorbijkomen zoals "Connected via EnergysocketSetup", maar evenzo een melding a la "… unsuccessful …". Verder zag ik "EnergysocketSetup" tweemaal in de lijst van WiFi verbindingen. Ik heb beide EnergysocketSetup's in diverse volgorden geprobeerd. Dit alles: zonder succes, geen verbinding voor mijn derde HomeWizard energy socket.
Nu uren heb ik flink staan vloeken op die kl*!#&...n van HomeWizard: ik weet niet wat ik fout doe, maar ik kom geen steek verder. Ik heb het opgegeven.
Toen keek ik naar mijn eigen aantekeningen voor mijn eerste HomeWizard energy socket, vijf dagen geleden: "De energy socket vereist toegang tot Location". Hé, dit was ik vandaag niet tegengekomen.
Location aangezet: de verbinding werd probleemloos opgezet.
Ik vind dit een aandachtspunt voor de ontwikkelaars van HomeWizard: de eerste keer werd mij dit wel gemeld, nu vandaag niet meer. ik ben gewend om Location uit te zetten.
Daarnaast een wens: ik vind het plezierig om mijn energy sockets voor mijzelf relevante benamingen te geven (in casu: ES1, ES2 en ES3). Vandaag heb ik bij de installatie wel de naam "ES3" meegegeven, maar ik vind dit niet meer terug: de derde energy socket persisiteert met "Other". Wat ik nu kan bedenken, is alle drie energy sockets uit mijn HomeWizard app te verwijderen en ze opnieuw aan te melden (nu ik weet hoe het moet: een werk van luttele minuten), maar ik weet niet of ik daarmee de door mij gekozen namen in de grafieken zie.
Volgende keer even de helpdesk raadplegen (y) we gaan kijken wat we hier kunnen verbeteren kwa ervaring in de app.
https://helpdesk.homewiza...et-de-app-wat-kan-ik-doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uFx
  • Registratie: December 2006
  • Nu online

uFx

Mijn Raspberry Pi is overleden die aan m'n P1 hing. Aangezien ik geen zin had in weer een Pi te kopen en de boel te restoren ben ik overgestapt op de Homewizard P1 meter. En dat had ik eigenlijk veel eerder moeten doen :) Mooi product, precies wat ik nodig heb. Ook leuk dat er toch nog een lokale API aan zit zodat je altijd nog wat kunt knutselen.

Nu las ik in de historie van deze thread dat importeren van historie niet mogelijk is en dat is eigenlijk best jammer. Nu moet ik lang wachten voordat ik informatie in de app kan gaan vergelijken terwijl ik wel alle historie al heb. Een CSV importje ergens kunnen doen (tegen een x tarief) zou ik zeker voor open staan ;)

I'm gonna architect a world of pain all over your candy ass

• IvoB2
uFx schreef op woensdag 14 december 2022 @ 20:57:
Een CSV importje ergens kunnen doen (tegen een x tarief) zou ik zeker voor open staan ;)
Een abo+ (voor 99 c€/maand) bij HW afsluiten dan?
https://www.homewizard.com/nl/energy-plus/
Of gewoon gegevens bewaren in een eigen rekenblad, dan doe je er daarna tot in de eeuwigheid mee wat je zelf wil.

[ Voor 30% gewijzigd door IvoB2 op 15-12-2022 09:04 ]

• uFx
  • Nu online

uFx

IvoB2 schreef op donderdag 15 december 2022 @ 09:00:
[...]

Een abo+ (voor 99 c€/maand) bij HW afsluiten dan?
https://www.homewizard.com/nl/energy-plus/
Of gewoon gegevens bewaren in een eigen rekenblad, dan doe je er daarna tot in de eeuwigheid mee wat je zelf wil.
Misschien had ik het niet helemaal duidelijk aangegeven maar ik wil graag kunnen importeren in Homewizard en volgens mij kun je met Energy+ alleen exporteren :)

• IvoB2
Je wil dus je oude externe data importeren in de HW app?
Dat gaat idd niet.
Maar het doel ontgaat me ook een beetje.
Werk gewoon andersom en importeer (al je externe data uit verschillende gegevens) gewoon in één eigen rekenblad dat je naar eigen wensen in inzichten kan configureren en voor de eeuwigheid lokaal kan opslaan.
HW slaat niets lokaal op maar op eigen servers. Waneer iedereen zijn eigen (externe) data op de servers gaat opslaan ga je er niet komen met 1 €/maand. Eén van de doelen van HW is ook het betaalbaar te houden voor iedereen.

• uFx
  • Nu online

uFx

IvoB2 schreef op donderdag 15 december 2022 @ 09:09:
Je wil dus je oude externe data importeren in de HW app?
Dat gaat idd niet.
Maar het doel ontgaat me ook een beetje.
Werk gewoon andersom en importeer (al je externe data uit verschillende gegevens) gewoon in één eigen rekenblad dat je naar eigen wensen in inzichten kan configureren en voor de eeuwigheid lokaal kan opslaan.
HW slaat niets lokaal op maar op eigen servers. Waneer iedereen zijn eigen (externe) data op de servers gaat opslaan ga je er niet komen met 1 €/maand. Eén van de doelen van HW is ook het betaalbaar te houden voor iedereen.
Uiteraard is dat wel een mogelijkheid maar ik ben een beetje klaar met alles zelf maar handmatig bijhouden -- dan had ik net zo goed ook weer een Pi op kunnen zetten en daar mijn data in kunnen plaatsen. Juist omdat in HW eigenlijk alles al goed staat zou het ideaal zijn om daar alles bij te houden.

Kostenaspect is geen geldig argument want voor die €1 kan ik nu dus wel historie > 1 jaar bekijken.... als ik die zou hebben ;)

Overigens is de bijkomende support van zo'n importmodule wel een geldig argument en ik snap dan ook wel dat ze het niet zomaar doen. Maar ik dacht ik meld het toch even dat er wel interesse is (en daar best iets tegenover staan) zodat ze bij HW kunnen afwegen of ze zoiets willen bouwen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IvoB2
Ze hebben momenteel al problemen genoeg om hun servers onafgebroken in de lucht te houden met eigen data dus ik denk niet dat dat er in de nabije toekomst inzit.

Persoonlijk vind ik het zelfs geen goed idee om al je eigen data toe te vertrouwen aan servers in extern beheer.
Wanneer die er, om welke reden dan ook, mee ophouden ben je ook al je data kwijt.

[ Voor 38% gewijzigd door IvoB2 op 15-12-2022 09:46 ]

• Ramkoe
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 13:59
Heb sinds gisteren een 1 fase KwH meter voor mijn zonnepanelen, maar deze lijkt niet te werken. De stroom komt wel netjes door in het net kijkend naar stroom totaal
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6ULYGyKJFZI8_68RC64ZdFB28a0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3QKMQy0fwSG8kVIBfi6Tmweg.jpg?f=fotoalbum_large

Iemand ervaring met een dergelijk probleem?

• henkzelf
Ramkoe schreef op donderdag 15 december 2022 @ 10:25:
Heb sinds gisteren een 1 fase KwH meter voor mijn zonnepanelen, maar deze lijkt niet te werken. De stroom komt wel netjes door in het net kijkend naar stroom totaal
[Afbeelding]

Iemand ervaring met een dergelijk probleem?
Zie je op het "Nu" tabblad wel een vermogen in watt van die kWh meter? En één piekje van 100 watt maakt nog geen opbrengst in kWh (minstens 0,1 kWh anders nog biet zichtbaar). Geef het even de tijd.

• Ramkoe
henkzelf schreef op donderdag 15 december 2022 @ 11:49:
[...]

Zie je op het "Nu" tabblad wel een vermogen in watt van die kWh meter? En één piekje van 100 watt maakt nog geen opbrengst in kWh (minstens 0,1 kWh anders nog biet zichtbaar). Geef het even de tijd.
Dank je voor de vraag maar, ja hier is het ook 0, vandaar:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F1v60zwBI0H5DYVCelmmneHeFAU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XikrcA1r0u9wEGCPAbqQua6j.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• henkNL
  • Registratie: September 2019
  • Niet online
kWh meter verkeerd om aangesloten?

Zet als test je profiel van deze meter even op 'Overige' in plaats van 'Zonnepanelen'.
Zie je dan in paars wel een negatieve meting, dan zit ie verkeerd om.

[ Voor 70% gewijzigd door henkNL op 15-12-2022 13:25 ]

EV: Tesla M3H 2024 | PV: 3900Wp O/W + 1620Wp O/W | D-WTW: QB1-16 | AC: MHI SCM40ZS-W + SRK25 + SRK20 | Honda CBF600SA - 2005 | Thuisaccu: 1x HW - 2,7kWh - 800w (Beta)

• Ramkoe
henkNL schreef op donderdag 15 december 2022 @ 13:24:
kWh meter verkeerd om aangesloten?

Zet als test je profiel van deze meter even op 'Overige' in plaats van 'Zonnepanelen'.
Zie je dan in paars wel een negatieve meting, dan zit ie verkeerd om.
Oh ja dan zie ik wel, nou opgelost. Ik heb blijkbaar de handleiding niet gelezen 7(8)7 .

Toch bedankt voor de antwoorden, gevalletje RTFM!

Edit: https://helpdesk.homewiza...de-wi-fi-kwh-meter-1-fase Hier staat het duidelijk. Beetje counter intuative met in en out op de KwH meter, maar dit staat dus wel in de instructie dus is nog mijn fout |:( .

[ Voor 21% gewijzigd door Ramkoe op 15-12-2022 14:10 ]

Pagina: 1 ... 71 ... 144 Laatste

Let op:
Voor vragen en discussie rondom de Plug-In Battery kan je terecht in Het HomeWizard Plug-In Battery topic