Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jolandacb
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Zijn er onder jullie die hun stand-by gebruik willen delen?
Dit vind ik bij ons uitzonderlijk hoog en vraag me af of dit wel klopt.
Onderstaande is dus van afgelopen nacht.
We hebben een vrieskast en koelkast die uiteraard continue stroom verbruiken, maar dit is wel heel erg veel, lijkt mij.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kJiqVphUsYltP4ovFbpTypA5c8U=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XJxvFiGu54sKiPPlNPGGeKOv.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• jolandacb
  • Niet online
jolandacb schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 07:14:
Zijn er onder jullie die hun stand-by gebruik willen delen?
Dit vind ik bij ons uitzonderlijk hoog en vraag me af of dit wel klopt.
Onderstaande is dus van afgelopen nacht.
We hebben een vrieskast en koelkast die uiteraard continue stroom verbruiken, maar dit is wel heel erg veel, lijkt mij.

[Afbeelding]
Al opgelost: auto blijkt ook aan de lader te hangen. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20:37
Bestaat er een manier om een Energy Socket te schakelen zonder de app of fysieke knop.
Iets met smart home?

En, volgende maand komen er hier zonnepanelen.
Heb ik dan nog iets in de meterkast nodig om die waardes in de app te kunnen aflezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jesco_white
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:28
NeutraleTeun schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 07:39:
Bestaat er een manier om een Energy Socket te schakelen zonder de app of fysieke knop.
Iets met smart home?

Heb ik dan nog iets in de meterkast nodig om die waardes in de app te kunnen aflezen?
Voor dat laatste heb je de P1 meter nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dhrto
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:58
Iets met smart home?
Yep, ze hebben een local api beschikbaar. Zie officiele documentatie: https://homewizard-energy-api.readthedocs.io/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henkzelf
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 19:52
Iets met smart home?

Als je de exacte productie van je panelen wilt zien, dan heb je een kWh meter nodig (1 of 3 fase afhankelijk van hoe je panelen aangesloten worden). Een P1 toont alle verbruik en je netto teruglevering (die lager is dan de totale productie, vanwege eigen verbruik zonnestroom).

PVoutput / PVoutput-live 1830 Wp op zuidoost 135º en 22º dakhelling in Z.O.-Brabant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firecaps30
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22:35
Meter werkt, de knoppen niet. Kan dus niet de WiFi instellen of op/neer door het menu gaan. Jammer weer, kan ik dat ding van de week gaan vervangen..

Heb een bericht gestuurd naar de klantenservice, in het weekend werken ze niet dus even geduld tot maandag.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0J_ZQiwc3HTJnQaKbJ6Vzf_N-y8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mdtU2NIuXjTpbLxUcNVfSVf6.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-09 17:28

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

dhrto schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 08:35:
[...]

Yep, ze hebben een local api beschikbaar. Zie officiele documentatie: https://homewizard-energy-api.readthedocs.io/
Hier gaat de kerstverlichting op het balkon inmiddels iets voor zonsondergang aan via Home Assistant. Dat gebruikt inderdaad die local api. Dus dat even aanzetten en daarna koppelen aan een tool als home assistant @NeutraleTeun

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkzelf
firecaps30 schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 10:04:
Meter werkt, de knoppen niet. Kan dus niet de WiFi instellen of op/neer door het menu gaan. Jammer weer, kan ik dat ding van de week gaan vervangen..

Heb een bericht gestuurd naar de klantenservice, in het weekend werken ze niet dus even geduld tot maandag.

[Afbeelding]
Voor de volledigheid:
Koppel modus
Houdt de Wi-Fi knop op de kWh meter ingedrukt tot 'AP' knippert op het scherm. De kWh meter staat nu in koppelmodus. Als AP stopt met knipperen, probeer het dan opnieuw.

PVoutput / PVoutput-live 1830 Wp op zuidoost 135º en 22º dakhelling in Z.O.-Brabant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firecaps30
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22:35
henkzelf schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 10:13:
[...]

Voor de volledigheid:
Koppel modus
Houdt de Wi-Fi knop op de kWh meter ingedrukt tot 'AP' knippert op het scherm. De kWh meter staat nu in koppelmodus. Als AP stopt met knipperen, probeer het dan opnieuw.
Bedankt, alleen de knoppen werken alledrie helemaal niet. Scherm licht niet op bij knop indrukken, er gebeurt helemaal niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
henkzelf schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 09:20:
[...]

Als je de exacte productie van je panelen wilt zien, dan heb je een kWh meter nodig (1 of 3 fase afhankelijk van hoe je panelen aangesloten worden). Een P1 toont alle verbruik en je netto teruglevering (die lager is dan de totale productie, vanwege eigen verbruik zonnestroom).
En het verschil (of meerwaarde) van zo'n kWh meter of bv een Enphase app?

Ben aan het bedenken of ik zo'n kWh meter "nodig" heb.

[ Voor 5% gewijzigd door NeutraleTeun op 03-12-2022 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkzelf
NeutraleTeun schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 11:26:
[...]

Ik ken de Enphase app niet. Als die ook gegevens uit de solar-omvormer uitleest (wat een P1 meter dus niet doet) dan zou die ook een compleet beeld kunnen geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toby-Wan
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 19-09 18:28
NeutraleTeun schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 11:26:
[...]

1e voordeel is alles overzichtelijk in 1 app. Wanneer je zowel P1 en kWh op zonnepanelen hebt krijg je een extra grafiek van je daadwerkelijke stroomverbruik.
2e voordeel is dat je energy sockets zou kunnen schakelen gebaseerd op een bepaald opgewekt of teruggeleverd vermogen

WP: Quatt Mono + 3kW BUH (DIY), SWW: CV-ketel, PV: 6040 Wp ZW/NO (SE3000H, Enphase IQ8, APsystems), 1x HW PIB 2.7 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB2
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 28-12-2024
Toby-Wan schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 12:33:
[...]

1e voordeel is alles overzichtelijk in 1 app. Wanneer je zowel P1 en kWh op zonnepanelen hebt krijg je een extra grafiek van je daadwerkelijke stroomverbruik.
Dat is louter een grafisch/luxe voordeel en geeft geen fysiek bruikbare voordelen.
2e voordeel is dat je energy sockets zou kunne schakelen gebaseerd op een bepaald opgewekt of teruggeleverd vermogen
Dat voordeel kan je alleen benutten als je er maandelijks extra voor betaalt.

Aan ieder voor zich om te bepalen of hij die extra luxe nodig heeft en/of iets heeft aan de betalende mogelijkheid tot bepaalde toestellen schakelen op zonnestroom.
Niet iedereen heeft immers dezelfde uitgangspunten en verwachtingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Even de app bekeken van Enphase en zag er, imo, niet zo gelikt uit als die van HomeWizard.

En is inderdaad fijn om zoveel mogelijk in 1 app kwijt te kunnen.
Zojuist dus de kWh meter besteld.

De Energy Sockets had ik al, een Plus abonnement ook al.

En om dan de kleuren maar gelijk volledig te benutten ook maar de watermeter besteld. Bespaarde gelijk op verzendkosten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luqasha
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 18-04 10:45
Kan ik de rj11 kabel met 10 meter verlengen zonder dat dit problemen veroorzaakt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jolandacb
  • Niet online
Goedemorgen,
Ik ben van plan de kWh meter aan te schaffen.
Heb nu alleen de P1 meter.
Wij hebben nu al een set zonnepanelen op 1 omvormer en een laadpaal. Binnenkort komen er zonnepanelen met micro-omvormers bij, plus in de toekomst een warmtepomp.
Geeft zo'n kWh meter inzicht in al deze dingen of moeten daar afzonderlijk ook weer extra dingen voor aangeschaft worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoEV6
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:51
jolandacb schreef op zondag 4 december 2022 @ 07:15:
Goedemorgen,
Ik ben van plan de kWh meter aan te schaffen.
Heb nu alleen de P1 meter.
Wij hebben nu al een set zonnepanelen op 1 omvormer en een laadpaal. Binnenkort komen er zonnepanelen met micro-omvormers bij, plus in de toekomst een warmtepomp.
Geeft zo'n kWh meter inzicht in al deze dingen of moeten daar afzonderlijk ook weer extra dingen voor aangeschaft worden?
Als je dit apart van elkaar wil meten heb je voor iedere groep een kWh meter nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jolandacb
  • Niet online
GoEV6 schreef op zondag 4 december 2022 @ 07:21:
[...]

Als je dit apart van elkaar wil meten heb je voor iedere groep een kWh meter nodig.
Bedankt, duidelijk.
Best een prijzig iets dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightStar
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-09 09:14
firecaps30 schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 10:04:

[Afbeelding]
Weet niet of die nog retour kan/mag gezien de meters niet meer op 0 staan, advies is dan ook om hem eerst te configeren voordat je de solar aan zet (dan blijft ie nog op 0 staan namelijk).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ron321
  • Registratie: November 2020
  • Nu online
LightStar schreef op zondag 4 december 2022 @ 08:36:
[...]

Weet niet of die nog retour kan/mag gezien de meters niet meer op 0 staan, advies is dan ook om hem eerst te configeren voordat je de solar aan zet (dan blijft ie nog op 0 staan namelijk).
Sorry hoor maar wat een onzin.
Dus als hij na een week kapot zou gaan zou je ook geen garantie meer hebben.

WPB Ariston Nuos Plus200, SE 4000H+8x Trina Solar 320Wp AB 185°/32°+6x Trina Solar 320Wp AB 185°/10°,APS EZM1+2x Trina Solar 325Wp AB 185°/32° ,2x APS QT2+8x Jinko 435Wp AB 5°/32°,ME MXZ-2F42VF+MSZ-EF35VGK-S+MLZ-KP25VF,WP Atag Energion M Light50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightStar
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-09 09:14
ron321 schreef op zondag 4 december 2022 @ 10:03:
[...]

Sorry hoor maar wat een onzin.
Dus als hij na een week kapot zou gaan zou je ook geen garantie meer hebben.
Nou.. wellicht dat deze terug mag maar in de retour staat het volgende:

Toepasbaarheid:
Niet van toepassing op kWh-meters die in gebruik zijn genomen, omdat het niet mogelijk is om MID-gecertificeerde meters terug te zetten naar de fabrieksinstellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aGraPusher
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 19-09 12:29
LightStar schreef op zondag 4 december 2022 @ 10:36:
[...]

Toepasbaarheid:
Niet van toepassing op kWh-meters die in gebruik zijn genomen, omdat het niet mogelijk is om MID-gecertificeerde meters terug te zetten naar de fabrieksinstellingen.
Neemt niet weg dat je gewoon recht hebt op een goed product. Als mijn metertjes binnen 2 jaar stuk gaan en een garantieregeling niet mogelijk is, dan zien we elkaar gewoon bij de rechter _/-\o_

Nefit EnviLine Tower Monoblock All Electic - 18x350wp (6300wp) Zuid - iPhone 14 Pro 128 GB Zilver - LG OLED 55” B16LA - Apple TV 4K 32GB – Sonos Beam

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GM15
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 19-09 19:20
LightStar schreef op zondag 4 december 2022 @ 10:36:
[...]

Toepasbaarheid:
Dat klopt, het herroepingsrecht internetaankopen is voor dit artikel niet van toepassing nadat je het in gebruik hebt genomen, echter maak ik uit de post op dat de kWh meter niet werkt (knoppen doen het niet) en dan is het simpelweg een ondeugdelijk / defect product en dat mag je wel degelijk retourneren.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• HomeWizard_NL
  • Laatst online: 23:20
Het niet retourneren op mid meters na in gebruik genomen te zijn is inderdaad enkel voor de “binnen 30 dagen retour” garantie. Defecten vallen gewoon onder de 2 jaar garantie voor een vervanging.

[ Voor 8% gewijzigd door HomeWizard_NL op 04-12-2022 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opec
  • Laatst online: 11-03-2023
Ik heb sinds enige tijd de HWE-P1 energiemeter.
Buiten wat mooie grafieken laten zien kan je er niet zo heel veel mee, vandaar waarschijnlijk ook de lage kostprijs.
Ik betaal ook liever iets meer bij aanschaf zonder erna een maandelijkse extra kost te hebben via abonnement of in app aankopen.

De dingen die ik vooral mis zijn bijvoorbeeld.
-Integratiemogelijkheid in apple homekit om naargelang verbruik dingen te laten schakelen.
-Vanaf januari komt capaciteitstarief maw langer dan 15 min >2500Watt verbruik extra kosten.
Het zou handig zijn bij een instelbaar verbruik voor instelbare tijd een push notificatie te krijgen.
-Matter protocol voorzien zodat deze met andere platformen kan communiceren.

Hopelijk is er binnen enkel maanden een alternatief met meer mogelijkheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB2
Opec schreef op maandag 5 december 2022 @ 16:03:
-Vanaf januari komt capaciteitstarief maw langer dan 15 min >2500Watt verbruik extra kosten.
Het is eerder binnen (en niet langer) één klokkwartier van 15 minuten meer dan 625 Wh verbruik = extra kosten (en dan nog afhankelijk van je totale kWh verbruik maar dat gaat te ver voor dit topic)

On topic lijkt het me nogal moeilijk om met een socket en/of kWh-meter (de P1- meter doet niets, die toont gewoon via wifi op afstand wat je DM toont) om met een product van rond de 30 € toestellen te gaan schakelen met betrekking tot hun verbruik binnen een klokkwartier. Wanneer de meting van dat kwartier gedaan is dan is het al afgelopen en het resultaat gelogd. Na de logging van het hoogste eenmalige kwartier heeft het nadien (tot de volgende maand) geen zin meer om te gaan schakelen naar een lager vermogen/verbruik.
En dan zou het nog een optie uitsluitend toepasbaar voor de Vlaamse markt moeten zijn.
Blijft dan nog de vraag hoeveel euro extra je voor zo'n toestel over zou hebben dat je maar per kW overschrijding een 3,4 € per maand zou doen besparen (indien het geen enkele keer de doelstelling zou missen) en welke verbruikers (met een doorlopend vermogen van meer dan 2,5 kW) je daar dan mee zou willen schakelen zonder aan comfort in te boeten (niet ieder elektrisch toestel vindt het leuk dat zijn volledige doorloopcyclus om de haverklap onderbroken wordt, de toestellen waar je daarmee voordeel doet lijken me eerder zeldzaam).

[ Voor 63% gewijzigd door IvoB2 op 05-12-2022 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repi3
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
2.5kW is ook te gek voor woorden, dat heb je bij een oven en inductie koken zo bij elkaar.
Los van je warmtepomp en elektrisch laden, gans die regeling is al oud nog voor hij start...

Maar feit is, zou een 'standaard' moeten worden, loxone heeft daar nu iets voor ontwikkeld.

[ Voor 20% gewijzigd door Repi3 op 05-12-2022 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB2
Repi3 schreef op maandag 5 december 2022 @ 16:39:
2.5kW is ook te gek voor woorden, dat heb je bij een oven en inductie koken zo bij elkaar.
Los van je warmtepomp en elektrisch laden, gans die regeling is al oud nog voor hij start...

Maar feit is, zou een 'standaard' moeten worden, loxone heeft daar nu iets voor ontwikkeld.
Nee hoor.
Hangt af van je verbruikersprofiel en of je al klaar bent om het verleden los te laten en te veranderen.
Ik heb het afgelopen jaar al geleefd (en er geen comfort voor moeten inboeten) alsof er een capaciteitstarief van toepassing was en mijn maandgemiddelde (gemeten over heel 2022) komt uit op 3,21 kW (eigenlijk nog lager maar voor het capaciteitstarief worden maanden met een lager gemiddelde dan 2,5 kW forfaitair naar een minimum van 2,5 kW gebracht).
En ik heb een full electric woning en een thuislaadpaal.
Ik heb weinig toestellen die gedurende een kwartier meer dan 2,5 kW vermogen trekken.
De kunst (als je niet meer vermogen per kwartier wil trekken) is deze toestellen niet gelijktijdig te doen laten werken. Maar daar heb je geen slimme schakeling op basis van vermogensmeting voor nodig. Dat kan heel eenvoudig manueel of met een goedkope timer.

Ik dacht dat de ontwikkeling van loxone in de eerste plaats ging over werken met dynamische tarieven. Maar het kan zijn dat ze ook specifiek iets ontwikkeld hebben voor peakshaving maar dat volg ik idd niet zo op gezien niet nodig.
De 3 ,2kW piek op jaarbasis kost me per jaar niets meer* dan streven naar een piek van 2,5 kW.
Ik kan beter de teugels wat vieren en een hogere vermogenspiek halen dan erop te besparen zonder extra cap-tarief te betalen. Velen verliezen uit het oog dat het nieuwe nettarief niet uitsluitend wordt berekend op het vermogen maar op vermogen + een verbruik met een max. tarief volgen totale vverbrui (20,3548 c€/kWh) en een minimumtarief volgens min. vermogen van 2,5 kW.
Benieuwd hoe je al die tarieven (die dan nog eens verschillen per subnetgebied) allemaal gaat implementeren in een schakeltoestel zodat het sop de kool nog waard is.
De P1-meter schakelt immers niets. Je zal dan per toestel (socket) en/of kring (kWh-meter) die je wenst mee te schakelen al zo'n toestel moeten gaan aansluiten (en per toestel betalen).

*gezien ik met mijn verbruik sowieso al onder het max. capaciteitstarief per kWh val leveren verdere inspanningen op dat vlak toch niets meer op gezien de minimum te betalen piek van 2,5 kW sowieso weerhouden wordt.

[ Voor 20% gewijzigd door IvoB2 op 05-12-2022 17:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Repi3
  • Niet online
Ja je verhaal zal wel kloppen maar mag ik zeggen dat je toch een uitzondering moet zijn?
En wat is je gezinsituatie?
Ik heb op elk 'zwaar' toestel een slimme stekker met energie meeting, die ik via HA uitlees.(en dus kan sturen)
Maar als mijn vrouw gaat koken dan gaan we toch snel boven 3.5-4kW hoor. (oven = 2600-3400, inductie 1500-2500)
En dat zijn enkel die toestellen nog maar. Natuurlijk moet je spreiden, daarvoor dient het ook maar in praktijk niet haalbaar.
Dit weekend een verjaardagsfeest gehad, 25 mensen op bezoek, de oven lag dus lang en veel aan, vaatwas draaide 2x en frietpot.
Hier een screenshot.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rDAAstfkuxfe3L8UBqx387dQTYw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tpsPBdjJNOMldoe9FpPNCCZZ.jpg?f=fotoalbum_large

En hierbij heb ik effectief mijn warmtepomp nog afgezet, zodat hij niet draaide.
De warmtepomp gaat zelf tot 10-12kW om zijn buffervat op te warmen na het nemen van een bad. (zeker in de winter, buitenunit warmt, boiler zelf en extra weerstand om het sneller te warmen, ik heb daar geen controle over want is een 'slim systeem' van viessman)

Dus ik weet echt niet hoe jij dat doet.
Maar elke maand hebben wij wel een moment dat we 'hoog' uitkomen, ja 9/10x is het de warmtepomp maar toch.
Ter info, wij hebben nieuwbouw, full electric met een EBP van -7.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rOKVKDskCCOQPbyzfR44KOIMkuA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/R6eMxoFngN6xH0HXqLrk0boW.jpg?f=fotoalbum_large
Hier nog een overzicht van mijn fluvius.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB2
Uiteraard klopt dat verhaal. Waarom zou ik iets posten dat niet klopt?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6H2cRdHHfx0f3EA_uFXdY9FFHuM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YQTld6DHTY6aw5vxVICPHc5m.jpg?f=fotoalbum_large
maar mag ik zeggen dat je toch een uitzondering moet zijn?
Dat mag maar dat vind ik zelf niet.
Je kan je maar beter tijdig aanpassen aan wijzigende omstandigheden dan te blijven stilstaan en er over te blijven jammeren.
Wij nemen dan ook nooit een bad (niet eens aanwezig) maar steeds een douche waarvan het 150L boilervat wordt opgewarmd tot 40°C en dit bij voorkeur op een zonnig tijdstip. Dan komt de L/W WP zelden boven de 2 kW. En dat is een relatief oud dom systeem uit 2013 van Samsung (gewoon SWW instellen op 40°C, de laagst mogelijke instelling op dit systeem) en op "aan" drukken indien SWW nodig en op "uit" indien niet.
De 1:1 weerstanden zijn gewoon via de software uitgeschakeld dus kunnen nooit ongecontroleerd mee gaan werken.
Dus ik weet echt niet hoe jij dat doet.
Zie hiervoor. Het is ook maar een WP met een nominale capaciteit van 6.0 kW en max. vermogensimput van 4,3 kW (nu overgedimensioneerd want nog geplaatst van voor isolatie woning met BJ 1995.
Geen flauw idee wat de EPB waarde zou moeten zijn.

Laden EV doen we thuis alleen op zonnestroom.
Bij langdurige buitentemperaturen onder de 3°C steken we in de maanden december en januari wel de massakachel aan die gelijktijdig met de WP werd geplaatst (omdat ik in 2013 al een sterk vermoeden had dat dat feestje van salderen niet eeuwig zou blijven duren :) ).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HomeWizard_NL
Buiten wat mooie grafieken laten zien kan je er niet zo heel veel mee, vandaar waarschijnlijk ook de lage kostprijs.
Ik betaal ook liever iets meer bij aanschaf zonder erna een maandelijkse extra kost te hebben via abonnement of in app aankopen.

-Integratiemogelijkheid in apple homekit om naargelang verbruik dingen te laten schakelen.
Het zou handig zijn bij een instelbaar verbruik voor instelbare tijd een push notificatie te krijgen.

Helaas hebben zowel matter als homekit nog geen ondersteuning voor energie metende apparaten, deze wens is hierdoor voorlopig nog onmogelijk jammergenoeg.

Notificaties kan inderdaad niet, wel kan je bijvoorbeeld een energy socket laten schakelen bij gebruik boven de 2500w voor X minuten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoningPaulus
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 14-09 22:24
HomeWizard_NL schreef op donderdag 1 december 2022 @ 21:52:
[...]

Kan zijn dat je router om de zoveel tijd de dhcp lease vernieuwd en de socket opnieuw verbind. De socket knippert inderdaad 3x groen als de wifi verbinding is opgezet.
Wat is hiervoor de oplossing? Ze blijven maar knipperen, meermaals per dag.

4.320WP | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HomeWizard_NL
KoningPaulus schreef op maandag 5 december 2022 @ 19:07:
[...]

Wat is hiervoor de oplossing? Ze blijven maar knipperen, meermaals per dag.
Helaas is dat meestal een probleem met de stabiliteit van je router, en kun je dit enkel aanpassen met een andes acces point/wifi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wwwmarcel
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 19-06 11:37
hallo iedereen, ik probeer de p1 te installeren..

maar ik krijg iedere keer Internal server error (500)
heeft iemand dat zelfde meegemaakt?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
IvoB2 schreef op maandag 5 december 2022 @ 18:10:
Wij nemen dan ook nooit een bad (niet eens aanwezig) maar steeds een douche waarvan het 150L boilervat wordt opgewarmd tot 40°C en dit bij voorkeur op een zonnig tijdstip. Dan komt de L/W WP zelden boven de 2 kW. En dat is een relatief oud dom systeem uit 2013 van Samsung (gewoon SWW instellen op 40°C, de laagst mogelijke instelling op dit systeem) en op "aan" drukken indien SWW nodig en op "uit" indien niet.
De 1:1 weerstanden zijn gewoon via de software uitgeschakeld dus kunnen nooit ongecontroleerd mee gaan werken.
Loop je dan geen risico op legionella of is het daar dan weer te koud voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoningPaulus
HomeWizard_NL schreef op maandag 5 december 2022 @ 19:27:
[...]

Helaas is dat meestal een probleem met de stabiliteit van je router, en kun je dit enkel aanpassen met een andes acces point/wifi.
Het gaat om een mesh netwerk, waarvan geen enkel device problemen heeft. Ik heb al uitgeschakeld dat de stekkers uit zichzelf wisselen van access point. Toch gebeurt er iets zichtbaars wat ik met geen enkele andere device meemaak. Ook niet met andere Energy plugs (ik heb er 3 namelijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB2
Olaf van der Spek schreef op maandag 5 december 2022 @ 21:05:
[...]

Loop je dan geen risico op legionella of is het daar dan weer te koud voor?
Blijkbaar niet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mike123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:50
Als ik even op google kijk dan schijnt het tapwater minimaal 55 graden te moeten zijn om legionella te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB2
mike123 schreef op maandag 5 december 2022 @ 23:04:
[...]

Als ik even op google kijk dan schijnt het tapwater minimaal 55 graden te moeten zijn om legionella te voorkomen.
Ik woon in Vlaanderen in een residentiële omgeving.
Niet in Google noch in een industrieel complex. :)
Maar zoals al tig keer hiervoor en in andere topics aangehaald: iedereen moet dat maar voor zichzelf uitmaken. Wettelijke verplichting voor SWW in een huishouden is er niet. En bij afwezigheid en je vreest voor je gezondheid is al meermaals aangetoond dat 1 x week/14 dagen de temp. verhogen tot 60°C ruimschoots volstaat.
En in HW is de legionella functie ook niet aanwezig. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bedanktjoh
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 26-07 01:42
Is er ergens een status pagina? Sinds 2uur kan ik niks uitlezen of bedienen via de app. Blijft zoeken…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .GoO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-08 17:35
Ik heb afgelopen weekend de P1 meter aangesloten op onze slimme meter. Als ik de knop op de P1 indruk wordt hij eerst blauw en dan wit.

Wanneer ik in de app de setup doorloop dan kom ik echter niet voorbij de stap waarbij ik moet connecten met het wifi netwerk van de P1 aangezien deze niet vindbaar is.

Iemand een idee waardoor dit komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mwz
  • Laatst online: 12-12-2022

Mwz

Enthousiast als ik was, toen de postbode het leverde, zo gefrustreerd ik nu ben. Ik krijg het maar niet aan de praat.

App geïnstalleerd en account aangemaakt.
App doorlopen, locatie aan, via WiFi geconnecteerd met de P1.
Vervolgens mijn WiFi geselecteerd en wachtwoord ingegeven.
En dan...niets... P1 begint groen te pinken en is dan continu groen. Mijn gsm heeft dan in tusse tijd met mijn huis WiFi geconnecteerd en in de app blijf ik hangen op het scherm waarbij er connectie met mijn WiFi gemaakt wordt.
Na enkele minuten de melding dat er geen verbinding met mijn thuis WiFi gemaakt kon worden.

P1 al gereset, app opnieuw geïnstalleerd, gsm aan/uit,....
Ideeën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repi3
  • Niet online
Uiteraard klopt dat verhaal. Waarom zou ik iets posten dat niet klopt?
[Afbeelding]
Hoe je maart, Augustus, September en Oktober doet is mij echt een raadsel :)
Nog geen piek verbruik van 1kW hebben, wil toch zeggen dat je nooit een zwaar toestel langer of 15min verbruikte???
Dat mag maar dat vind ik zelf niet.
Je kan je maar beter tijdig aanpassen aan wijzigende omstandigheden dan te blijven stilstaan en er over te blijven jammeren.

Zie hiervoor. Het is ook maar een WP met een nominale capaciteit van 6.0 kW en max. vermogensimput van 4,3 kW (nu overgedimensioneerd want nog geplaatst van voor isolatie woning met BJ 1995.
Geen flauw idee wat de EPB waarde zou moeten zijn.
Tja, ik ben wel echt al een tijdje bezig met alles in kaart te brengen, welke gebruiker veel gebruikt om welke tijdstippen enzo.
Het enige (en belangrijkste voor mij) is mijn warmtepomp naar beneden krijgen maar mijn loodgieter krijgt dit niet voor elkaar.
Ook contact via Viessman heeft me nog niet kunnen helpen...

Maar nu vertel je natuurlijk een aantal zaken die al 'niet meer standaard' zijn.
Geen bad nemen/hebben, SWW maar op 40° zetten (mijn vrouw moet minimaal 45° hebben) in koudste wintermaanden bijverwarmen niet electrisch,...
Elk zijn eigen keuze natuurlijk en dat zal ook de meerkost zijn.
Maar heel veel gezinnnen weten niet eens welke verbruiker veel verbruikt laat staan dat ze gaan tweaken zoals jij.
Laden EV doen we thuis alleen op zonnestroom.
Bij langdurige buitentemperaturen onder de 3°C steken we in de maanden december en januari wel de massakachel aan die gelijktijdig met de WP werd geplaatst (omdat ik in 2013 al een sterk vermoeden had dat dat feestje van salderen niet eeuwig zou blijven duren :) ).
Dat lijkt me volledig logisch maar ook nu in de wintermaand kan jij onmogelijk laden met je zonnestroom.
Dus 2.5kW heb je toch zo bij het laden...

Nee, ik blijf zeker niet jammeren, wij hebben onze stijl al redelijk aangepast en onze zelfconsumptie is al goed omhoog gegaan.
Maar toch zit ik elke maand al snel eens aan 8-10kW piekvermogen omdat er ook wel altijd iets is. (verjaardagsfeestjes, feestdagen, borrel,...)
En volgens de nieuwe formule ga ik volgend jaar +-300€ extra betalen, tja ik betaal nog steeds weinig maar toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinus83
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-09 14:49
Ik heb sinds week 46 een Homewizard P1 in de 3 fase meter gestoken. Later wellicht naar HA over, maar nu is de P1 leuk om eens te montitoren wat we waar verbruiken vóór er zonnepanelen geïnstalleerd gaan worden.

Maar, sinds gister avond heb ik slechte verbinding in de app.

"Server unavailable (503)'

Heb mn (unifi) AP's opnieuw opgestart, switch, de P1 meter opnieuw met wifi verbonden, helpt niet..

Ligt dit aan mijn kant, of aan de app/server?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skynett
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 01:59
Hier ook veel moeite om de actuele gegevens weer te geven, blijf maar cirkels zien.

Hier moet alle shit staan die ik heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
IvoB2 schreef op maandag 5 december 2022 @ 23:17:
En bij afwezigheid en je vreest voor je gezondheid is al meermaals aangetoond dat 1 x week/14 dagen de temp. verhogen tot 60°C ruimschoots volstaat.
Maar dat doe je niet of wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Laatst online: 16-09 14:22
Skynett schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 09:23:
Hier ook veel moeite om de actuele gegevens weer te geven, blijf maar cirkels zien.
Live weergave werkt hier nu ook niet of nauwelijks... @HomeWizard_NL , wanneer gaan jullie opschalen? Ik neem aan dat er voldoende financiële middelen zijn gezien de enorme toename van afnemers :+

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skynett
En de zon schijnt nu, dus iedereen zit te F5-en.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB2
Repi3 schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 07:53:
[...]

Nog geen piek verbruik van 1kW hebben, wil toch zeggen dat je nooit een zwaar toestel langer of 15min verbruikte???
Je redenering is niet correct.
Wat je in de grafiek ziet is uitlsuitend de netafnamepiek. Niet het vermogen van de AC-verbruikers (dat is een andere grafiek maar die doet in deze context niet ter zake). Dus de netafname bovenop het verbruik via PV (5kW) en accu (5 kW).
De AC-verbruikers nemen dus af en toe heus wel meer vermogen.

Het is eigenlijk omgekeerd.
Ik heb PV en een thuisaccu. Ik heb genoeg productie en opslag om tussen 15/2 en 20/11 volledig off grid te leven.
De pieken die je in de andere maand ziet zijn testpieken (omdat er in 2022 nog geen capaciteitstarief was test ik hoe ver ik kan gaan om geen tarieven te triggeren boven het forfaitaire minimumtarief.
De piek die je in november ziet komt van een testrun van de WP L/L op vol verrmogen op een dag zonder zon en de andere maanden van de laadpaal EV (1F 32A - afgevlakt door PV-productie).
Meten = weten :)

Ik heb trouwens een thuisinstallatie van mono 40A. Zonder PV (max. 5 kW extra) kan ik dus sowieso nooit meer dan 40 x 230 = 9,2 kW vermogen trekken. 12 kW via één toestel is dus hier gewoon technisch onmogelijk.
Buiten de laadpaal (en in iets mindere mate de L/W WP) heb ik ook geen enkel toestel dat binnen een klokkwartier continue meer dan dan 3,5 kW* vermogen trekt.

*Gezien mijn lage kWh netafname (dit jaar zal ik uitkomen op een 400 kWh) val ik sowieso onder het max. capaciteitstarief van 20 3548 c€/kWh zodat een kwartiervermogen plus 2,5 kW niet onmiddellijk afgestraft wordt (of anders gezegd ik betaal het sowieso forfaitair).
Ik kan dus gerust een vermogen van ong. 3,5 kW trekken. Testen doe je voor iets effectief wordt ingevoerd.
Dan ken je daarna de echte limieten. :)

Je kan verbruikers ook langer dan 15 minuten aan eenzelfde vermogen gebruiken. Het capaciteitstarief loopt per klokkwartier. Niet over een vermogen langer dan een kwartier. Ieder klokkwartier start de telling dus opnieuw en per maand wordt alleen het hoogste kwartier weerhouden. Langer of korter dan een kwartier doet er dus niet toe. Het is je totale verbruik per klokkwartier maal vier dat het vermogen van ieder kwartier vastlegt.
Maar nu vertel je natuurlijk een aantal zaken die al 'niet meer standaard' zijn.
Geen bad nemen/hebben,
Ieder zijn ding natuurlijk maar ˆpersoonlijk heb ik eerder de indruk (bv. bij het bezichtigen van projecten om te renoveren) dat de nieuwe standaard eerder een ruime inloopdouche is dan een bad. Een bad is redelijk passé :)
SWW maar op 40° zetten (mijn vrouw moet minimaal 45° hebben) in koudste wintermaanden bijverwarmen niet electrisch,...
Dan is je vrouw toch niet echt de standaard. De meeste mensen kunnen een watertemperatuur van 45°C nnie meer op de huid verdragen. Zelf (en ik kan wel wat hebben) vind ik het vanaf een temperatuur boven de 42°C al redelijk onaangenaam (maar douche meestal koud na de partner) en mijn partner (die in deze ook niet de standaard is) vindt douchetemperaturen boven de 38°C ondraaglijk.
Maar heel veel gezinnnen weten niet eens welke verbruiker veel verbruikt laat staan dat ze gaan tweaken zoals jij.
Correct.
Je bent er mee bezig en haalt er dan je voordeel mee.
Of je trekt er je niets van aan en betaalt de rekening (zowel individueel als voor de anderen maar dat is meer een item voor het duurzaamheidstopic :) ).
Dat lijkt me volledig logisch maar ook nu in de wintermaand kan jij onmogelijk laden met je zonnestroom.
Dus 2.5kW heb je toch zo bij het laden...
Correct.
Maar ik heb een BEV in de eerste plaats om in de zomer mijn overproductie lucratief in kwijt te geraken.
Wij beplaatsen ons bij voorkeur met de e-bike en die laad je op aan 180W (overigens via een HW socket).
De laadpaal van 32A heb ik softwarematig intern ingesteld op max. 17A en kan ik via de software van de Ev laden tussen de 60 en 100% van die max. Op 60% laadt hij dus max. aan 2,3 kW. Wat ruim onder mijn tariefmax. van 3,5 kW is (zie hiervoor waarom het omslagpunt van 2,5 kW niet voor iedere eindverbruiker opgaat).
Nee, ik blijf zeker niet jammeren, wij hebben onze stijl al redelijk aangepast en onze zelfconsumptie is al goed omhoog gegaan.
Maar toch zit ik elke maand al snel eens aan 8-10kW piekvermogen omdat er ook wel altijd iets is. (verjaardagsfeestjes, feestdagen, borrel,...)
En volgens de nieuwe formule ga ik volgend jaar +-300€ extra betalen, tja ik betaal nog steeds weinig maar toch.
Ik betaal ook meer hoor. :)
Als kleine netverbruiker stijgt mijn nettarief van 14,8 c€/kWh naar 20,4 c€ kWh.
In procenten een stijging met 38%. Gelukkig in euro eerder verwaarloosbaar en makkelijk te recupereren via een andere weg. :)

[ Voor 8% gewijzigd door IvoB2 op 06-12-2022 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Skynett schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 10:22:
En de zon schijnt nu, dus iedereen zit te F5-en.
Vanmorgen om 0600 werkte het ook niet ;) ...

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repi3
  • Niet online
IvoB2 schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 10:23:
[quote]Repi3 schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 07:53:
[...]

[...]

Het is eigenlijk omgekeerd.
Ik heb PV en een thuisaccu. Ik heb genoeg productie en opslag om tussen 15/2 en 20/11 volledig off grid te leven.
De pieken die je in de andere maand ziet zijn testpieken (omdat er in 2022 nog geen capaciteitstarief was test ik hoe ver ik kan gaan om geen tarieven te triggeren boven het forfaitaire minimumtarief.
De piek die je in november ziet komt van een testrun van de WP L/L op vol verrmogen op een dag zonder zon en de andere maanden van de laadpaal EV (1F 32A - afgevlakt door PV-productie).
Meten = weten :)

Ik heb trouwens een thuisinstallatie van mono 40A. Zonder PV (max. 5 kW extra) kan ik dus sowieso nooit meer dan 40 x 230 = 9,2 kW vermogen trekken. 12 kW via één toestel is dus hier gewoon technisch onmogelijk.
Buiten de laadpaal (en in iets mindere mate de L/W WP) heb ik ook geen enkel toestel dat binnen een klokkwartier continue meer dan dan 3,5 kW* vermogen trekt.

*Gezien mijn lage kWh netafname (dit jaar zal ik uitkomen op een 400 kWh) val ik sowieso onder het max. capaciteitstarief van 20 3548 c€/kWh zodat een kwartiervermogen plus 2,5 kW niet onmiddellijk afgestraft wordt (of anders gezegd ik betaal het sowieso forfaitair).
Ik kan dus gerust een vermogen van ong. 3,5 kW trekken. Testen doe je voor iets effectief wordt ingevoerd.
Dan ken je daarna de echte limieten. :)

Je kan verbruikers ook langer dan 15 minuten aan eenzelfde vermogen gebruiken. Het capaciteitstarief loopt per klokkwartier. Niet over een vermogen langer dan een kwartier. Ieder klokkwartier start de telling dus opnieuw en per maand wordt alleen het hoogste kwartier weerhouden. Langer of korter dan een kwartier doet er dus niet toe. Het is je totale verbruik per klokkwartier maal vier dat het vermogen van ieder kwartier vastlegt.

[...]

Ieder zijn ding natuurlijk maar ˆpersoonlijk heb ik eerder de indruk (bv. bij het bezichtigen van projecten om te renoveren) dat de nieuwe standaard eerder een ruime inloopdouche is dan een bad. Een bad is redelijk passé :)

[...]

Dan is je vrouw toch niet echt de standaard. De meeste mensen kunnen een watertemperatuur van 45°C nnie meer op de huid verdragen. Zelf (en ik kan wel wat hebben) vind ik het vanaf een temperatuur boven de 42°C al redelijk onaangenaam (maar douche meestal koud na de partner) en mijn partner (die in deze ook niet de standaard is) vindt douchetemperaturen boven de 38°C ondraaglijk.

[...]

Correct.
Je bent er mee bezig en haalt er dan je voordeel mee.
Of je trekt er je niets van aan en betaalt de rekening (zowel individueel als voor de anderen maar dat is meer een item voor het duurzaamheidstopic :) ).

[...]

Correct.
Maar ik heb een BEV in de eerste plaats om in de zomer mijn overproductie lucratief in kwijt te geraken.
Wij beplaatsen ons bij voorkeur met de e-bike en die laad je op aan 180W (overigens via een HW socket).
De laadpaal van 32A heb ik softwarematig intern ingesteld op max. 17A en kan ik via de software van de Ev laden tussen de 60 en 100% van die max. Op 60% laadt hij dus max. aan 2,3 kW. Wat ruim onder mijn tariefmax. van 3,5 kW is (zie hiervoor waarom het omslagpunt van 2,5 kW niet voor iedere eindverbruiker opgaat).

[...]

Ik betaal ook meer hoor. :)
Als kleine netverbruiker stijgt mijn nettarief van 14,8 c€/kWh naar 20,4 c€ kWh.
In procenten een stijging met 38%. Gelukkig in euro eerder verwaarloosbaar en makkelijk te recupereren via een andere weg. :)
ja ieder zijn eigen ding en wij hebben een bad en een douche, was een vereiste van mijn vrouw, dat zijn keuze's inderdaad. Wij verbruiken duidelijk het warm water anders als jij, daarom dat de warmtepomp ook meer werkt.

Wij gaan geen 'zware gebruiker' gelijktijdig gebruiken als het niet nodig is.
Ja wij rijden ook (bijna altijd) met electrische fietsen, laden die ook op met een slimme stekker... Maar dat is klein ivm grote gebruikers...

Maar vertel me eens hoe jij die maanden zo laag uitkomt?
Je moet toch eens koken, laden, ... want <1kW is wel heel laag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinus83
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-09 14:49
Skynett schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 09:23:
Vervelend ja, webinterface idem...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB2
Niet op regelmatige basis en dat is een eigen keuze.
Ik zorg ervoor dat er nooit langdurig stilstand is.i
En bij overtollige energieproductie laat ik het SWW af en toe eens goed gaan.
En voor die uitzonderlijke keer dat er langdurige stilstand is doe ik het ook. Maar die uitzondering weegt niet op tegen een meerverbruik van SWW continue boven 55-60°C te houden (zoals velen via google vernomen hebben dat het blijkbaar "moet" :) ).

Maar we beginnen nu wel heel ver van het onderwerp af te wijken. :+

[ Voor 5% gewijzigd door IvoB2 op 06-12-2022 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB2
Repi3 schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 10:35:
[...]
Maar vertel me eens hoe jij die maanden zo laag uitkomt?
Je moet toch eens koken, laden, ... want <1kW is wel heel laag.
Dat heb ik je al proberen uit te leggen.
Het is geen verbruik lager dan 1 kW. Het is netverbruik lager dan 1 kW. Netverbruik dat komt bovenop eigen productie en opslag.
Tussen half februari en half november is mijn verbruik en opslag in verhouding tot de eigen lokale productie.
In die periode heb ik dus eigenlijk geen net nodig. De piekjes die je alsnog ziet komen van de laadpaal en testen. Omdat het er, zolang ik nog netgekoppeld ben, in de praktijk dan niet toe doet. Ik betaal ze toch. Dan kan ik af en toe ook wel eens sneller laden (al heb ik het niet echt nodig).

[ Voor 33% gewijzigd door IvoB2 op 06-12-2022 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repi3
  • Niet online
IvoB2 schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 11:01:
[...]

Dat heb ik je al proberen uit te leggen.
Het is geen verbruik lager dan 1 kW. Het is netverbruik lager dan 1 kW. Netverbruik dat komt bovenop eigen productie en opslag.
Ja zo ver was ik wel.
Maar wilt dus zeggen dat je in oktober, nooit hoog bent gegaan.
Moet je toch heel veel productie hebben. (want buiten de eerste 10d was er toch geen super goed weer)
Aha, je hebt nog opslag ook, welke batterij en welke output kan die leveren, want hier ga je natuurlijk snel 3kW peak shaving doen, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB2
Omvormer PV kan 5 kW (monofase, output begrensd door technische eisen van de netbeheerder, eenmaal off grid verdwijnt die begrenzing uiteraard - of vroeger want de netbeheerder is nu bezig om zwaardere omvormers toe te laten maar deze softwarematig te beperken voor teruglevering op het net en niet voor productie) leveren en de omvormer van de batterij 4 kW (en 5 kW kortstondige piek, het is retrofit en niet hybrid) met een opslagcapaciteit van 15,4 kWh bij een etmaalverbruik van 3-6 kWh (excl. EV).

Batterij moet, in mijn geval, ook niet aan peakshaving doen. Ik betaal sowieso voor 3,5 kW. Het is dus alleen van belang om (voor de sport want voor die paar euro moet je het niet echt doen) onder die 3,5 kW te blijven niet naar nul te streven.

[ Voor 20% gewijzigd door IvoB2 op 06-12-2022 11:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kenhas
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-09 16:46

Tja, daarvoor noemen ze het dan toch "een meter". Het meet en dat doet het goed. Alles komt bij mij in Home Assistant en daar worden er dan zaken mee gedaan. Maar van een meter verwacht ik persoonlijk gewoon dat ie meet.
Ik maak me niet teveel zorgen over dat capaciteitstarief. In de eerste plaats omdat ik nog een ouderwetse terugdraaiende teller heb ;) Maar ik probeer wel al te handelen alsof ik een digitale teller heb. En daarvoor gebruik ik enkele kwh meters en enkel shelly em's. Als ik bijvoorbeeld begin te koken, gaat de airco verwarming uit. Dergelijke kleine dingetjes.
En ik kom dan eigenlijk nooit boven de 3kW piek uit en nooit langer dan een minuutje of twee.
Er zit kans in (maar moet dat nog eens berekenen) dat het voor mij duurder zou uitkomen met mijn analoge teller aangezien het tarief per kWh hoger ligt dan bij een digitale teller en capaciteitstarief.
Mwz schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 00:16:
Enthousiast als ik was, toen de postbode het leverde, zo gefrustreerd ik nu ben. Ik krijg het maar niet aan de praat.

App geïnstalleerd en account aangemaakt.
App doorlopen, locatie aan, via WiFi geconnecteerd met de P1.
Vervolgens mijn WiFi geselecteerd en wachtwoord ingegeven.
En dan...niets... P1 begint groen te pinken en is dan continu groen. Mijn gsm heeft dan in tusse tijd met mijn huis WiFi geconnecteerd en in de app blijf ik hangen op het scherm waarbij er connectie met mijn WiFi gemaakt wordt.
Na enkele minuten de melding dat er geen verbinding met mijn thuis WiFi gemaakt kon worden.

P1 al gereset, app opnieuw geïnstalleerd, gsm aan/uit,....
Ideeën?
Heb ook al lopen vloeken maar uiteindelijk wel gelukt na vele malen proberen. Zeker "automatisch verbinden" uitzetten van je thuisnetwerk. Op een gegeven moment moet je in de app kiezen wat je wilt installeren (P1 mter, kwh meter, ...). Na die keuze schakel ik alle verbindingen uit, ook mobiele data. In de Wifi instellingen van mijn telefoon maak ik handmatig verbinding met wifi van de meter. Alle andere verbindingen blijven uitgeschakeld tot op het schermpje van de kwh meter te zien is dat ie verbonden is (niet langer AP op het scherm). Dan pas schakel ik andere verbindingen terug in op mijn telefoon.

Als je telefoon merkt dat je tijdelijk wifi netwerk geen toegang heeft tot het internet, verbreekt ie die verbinding en wil ie verbindingen maken met ofwel je automatisch ingesteld netwerk of mobiel netwerk. Staan die allebei uit, blijft ie verbonden met de kwh meter. Is toch zo op mijn Xiaomi telefoon

2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 213 en 215

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wwwmarcel
[...]

Heb ook al lopen vloeken maar uiteindelijk wel gelukt na vele malen proberen. Zeker "automatisch verbinden" uitzetten van je thuisnetwerk. Op een gegeven moment moet je in de app kiezen wat je wilt installeren (P1 mter, kwh meter, ...). Na die keuze schakel ik alle verbindingen uit, ook mobiele data. In de Wifi instellingen van mijn telefoon maak ik handmatig verbinding met wifi van de meter. Alle andere verbindingen blijven uitgeschakeld tot op het schermpje van de kwh meter te zien is dat ie verbonden is (niet langer AP op het scherm). Dan pas schakel ik andere verbindingen terug in op mijn telefoon.

Als je telefoon merkt dat je tijdelijk wifi netwerk geen toegang heeft tot het internet, verbreekt ie die verbinding en wil ie verbindingen maken met ofwel je automatisch ingesteld netwerk of mobiel netwerk. Staan die allebei uit, blijft ie verbonden met de kwh meter. Is toch zo op mijn Xiaomi telefoon
[/quote]

Het wil mij maar niet lukken...en ik heb toch heel wat geïnstalleerd..
Als ik de app start gaat hij zoeken, maar vindt hij niks...

wel kan ik bij mijn wifi settings de P1 meter selecteren...is dat de manier..

Waardeloze handleiding ;-( en krijg ook nagenoeg geen support via de site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
@wwwmarcel heb je ook al een met een andere telefoon geprobeerd? Dat was bij mij uiteindelijk de oplossing (althans ik heb het met een tablet gedaan ;))

renzo4000 in "HomeWizard Energy - De modulaire WiFi P1 meter"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deldenaar
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 19-09 18:44
Gisteravond ook uitval van de p1 meter, kwam zeer ongelegen, na spaninngsloos maken werkte het weer na een paar minuten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoningPaulus
Kun je makkelijk 1 plug bij iemand anders in huis gebruiken om daar het eea aan stroomverbruik te meten? Kun je dan daar de plug opnieuw laten verbinden met het wifi netwerk daar? Of moet je hem echt verwijderen in je app en toevoegen aan een nieuwe app/telefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkdesign
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Wat verbruikt het apparaat zelf eigenlijk, als je hem hebt aangesloten met een micro usb lader?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Gramser
  • Laatst online: 06:41
darkdesign schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 13:28:
Wat verbruikt het apparaat zelf eigenlijk, als je hem hebt aangesloten met een micro usb lader?
Moet je er even een socket tussen zetten, dan weet je het :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wwwmarcel
renzo4000 schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 12:01:
@wwwmarcel heb je ook al een met een andere telefoon geprobeerd? Dat was bij mij uiteindelijk de oplossing (althans ik heb het met een tablet gedaan ;))

renzo4000 in "HomeWizard Energy - De modulaire WiFi P1 meter"
o oke..top, probeer ik het vanavond met mijn iPad

ons huis is helemaal  , maar dat moet toch geen probleem zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psdata
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 23:01
.GoO schreef op maandag 5 december 2022 @ 23:38:
Ik heb afgelopen weekend de P1 meter aangesloten op onze slimme meter. Als ik de knop op de P1 indruk wordt hij eerst blauw en dan wit.

Wanneer ik in de app de setup doorloop dan kom ik echter niet voorbij de stap waarbij ik moet connecten met het wifi netwerk van de P1 aangezien deze niet vindbaar is.

Iemand een idee waardoor dit komt?
heb je de setup procedure door lopen ?
Connecten van de P! met je Wifi netwerk..Het lijkt er op dat dat niet goed is door lopen
Indien goed verlopen dan moet hij groen op lichten

Homey, HA, Sessy, Starlink, Sat_IoT, Ubiquti

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jkrol
  • Registratie: December 2014
  • Niet online
KoningPaulus schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 13:02:
Kun je makkelijk 1 plug bij iemand anders in huis gebruiken om daar het eea aan stroomverbruik te meten? Kun je dan daar de plug opnieuw laten verbinden met het wifi netwerk daar? Of moet je hem echt verwijderen in je app en toevoegen aan een nieuwe app/telefoon?
Ja dat kan, precies op die (1e) manier, je hoeft niet te verwijderen etc.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• computerjunky
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-09 14:35
Heb hem net binnen en geïnstalleerd maar ik ben zowel tevreden als teleurgesteld met de P1 meter.

De maand grafiek is gewoon nutteloos. Ik wil daar de datums/dagen van de maand zien. De huidige weergave is gewoon een collectie van weeknummers en een week nummer/verbruik kan ik echt helemaal niets mee.

Als ik dus een afzonderlijke dag wil moet ik naar dagen gaan en dan scrollen als een malle en is het vrij irritant om dagen met elkaar te vergelijken binnen een maand omdat je als een bezetenen moet gaan zitten scrollen. Maak hier AUB gewoon een normaal maandoverzicht van of geef ons die optie.

Dit was de hele reden dat ik dit ding gekocht heb omdat de data van Greenchoice nutteloos is omdat het meetpunt bij Greenchoice niet precies om 00.00 is en ze ook nog eens tot één kWh/M3 afronden.

Ik ga er een nachtje overslapen maar heb de neiging hem terug te sturen. Prima apparaatje maar de software laat dus te wensen over zoals helaas te vaak het geval is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkzelf
jkrol schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 16:37:
[...]

Maar wel even via linksboven een nieuw huis aanmaken. Lijkt me handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkzelf
computerjunky schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 16:57:
Heb hem net binnen en geïnstalleerd maar ik ben zowel tevreden als teleurgesteld met de P1 meter.

De maand grafiek is gewoon nutteloos. Ik wil daar de datums/dagen van de maand zien. De huidige weergave is gewoon een collectie van weeknummers en een week nummer/verbruik kan ik echt helemaal niets mee.

Als ik dus een afzonderlijke dag wil moet ik naar dagen gaan en dan scrollen als een malle en is het vrij irritant om dagen met elkaar te vergelijken binnen een maand omdat je als een bezetenen moet gaan zitten scrollen. Maak hier AUB gewoon een normaal maandoverzicht van of geef ons die optie.

Dit was de hele reden dat ik dit ding gekocht heb omdat de data van Greenchoice nutteloos is omdat het meetpunt bij Greenchoice niet precies om 00.00 is en ze ook nog eens tot één kWh/M3 afronden.

Ik ga er een nachtje overslapen maar heb de neiging hem terug te sturen. Prima apparaatje maar de software laat dus te wensen over zoals helaas te vaak het geval is.
Je kunt ook twee keer snel tikken op die weekstaafjes en dan schakelt hij naar dag. Alleen terug heb ik nog niet ontdekt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArjoK
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 22:58

Als je niet realtime wilt kijken maar genoegen neemt met overzichten dag/maand/jaar dan kan je beter een gratis dienst zoeken als bv UMeter. Inzicht de volgende dag en duidelijke verdeling hoog en laag tarief. Ook kan je via web de data downlaoden.
Voordeel van de HW P1 meter is dat je realtime het effect van verbruikers kan zien en met webtooltje en/of abo inzicht in afname per fase hebt.

Amsterdam | 4.06 kWp | 28 x 145Wp SF | ONNO (20°) | Enzavu (hotjet mini) Nav5Ai + Smart Hydromodule (gasloos)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathijshooi
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 21:37

Jij hebt geen onderzoek gedaan voordat je iets kocht? Dit is algemeen bekend....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -LA-
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19-09 19:24
De wens om gewoon dagen te zien in je maandoverzicht snap ik wel, wat heb je nu aan weken?

Overigens is dat voor mij niet echt een issue want ik heb alles gewoon aan Homeassistent hangen maar iets meer opties/uitgebreidere grafieken mag wel. Verder hier een tevreden gebruiker, setup is echt supereenvoudig d:)b

MTB Trail Traffic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bedanktjoh
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 26-07 01:42
Zou fijn zijn als de now interface niet afhankelijk is van een of andere externe service. Aangezien ik m’n smartplugs via die view bedien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjvh
  • Laatst online: 05:17
Ik heb sinds een paar dagen ook een P1 meter en een aantal Energy Sockets. De watermeter is onderweg.
Om wat ingebouwde apparatuur te kunnen meten (oven, vaatwasser) wil ik graag de HomeWizard KWh meters
in de meterkast laten inbouwen.

Iemand een gok wat een electricien er voor zou rekenen als ik dit laat doen? Ik heb nog 6 posities vrij, dus dat zou moeten kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000

Je hebt een lokale api optie en kan je daarmee zelf flexibele de data verwerken. Ik heb hem aan mijn Homey hangen en kan daar alle kanten mee op. Je kan overigens ook een export draaien in csv formaat dan heb je ook meer mogelijkheden(ook per maand elke dag)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
  • Laatst online: 20:11
Ik heb al een aantal maanden de HomeWizard meter voor mijn energie en gas in mijn meterkast hangen tot volle tevredenheid.
Ik had er een splitter tussen zitten omdat mijn laadpaal er ook op draait.
Echter recentelijk over gestapt op Zonneplan als energieleverancier en die leveren ook een p1 mee die je gebruikt om alles bij te houden en af te rekenen. Echter via de splitter werkt die niet. Heb al een extra voedingskabel van HomeWizard eraan gehangen, maar helaas lost dat ook niets op. Zijn er meer mensen die deze config werkend hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MADG0BLIN
  • Laatst online: 20:11

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GM15
renzo4000 schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 18:38:
[...]

Je hebt een lokale api optie en kan je daarmee zelf flexibele de data verwerken. Ik heb hem aan mijn Homey hangen en kan daar alle kanten mee op. Je kan overigens ook een export draaien in csv formaat dan heb je ook meer mogelijkheden(ook per maand elke dag)
Ben het wel met @computerjunky eens. Het feit dat je blijkbaar een homey nodig hebt, of zelfs csv exports (really?!?! csv exports ?!?...) of zelf aan de gang moet met een API is HW onwaardig. Dit is een plug & play oplossing waar het niet verder komt dan meterstanden weergeven in fancy grafiekjes maar voor de rest niet veel meer doet dan dat. (terwijl de data, om er iets inteliigents mee te doen in de software, er gewoon is)

Er zijn qua UX nog een heleboel meters te maken, de functionaliteit is 'basis' en met een abbo (heb een hekel aan abbo's) niet meer dean basis+

[ Voor 4% gewijzigd door GM15 op 06-12-2022 19:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GM15

https://gathering.tweaker...message/73467468#73467468

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HomeWizard_NL
MADG0BLIN schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 19:13:
[...]

Dat had ik inderdaad beter kunnen vermelden, maar ik gebruik deze:
https://www.homewizard.com/nl/shop/actieve-p1-splitter/
Neem even contact op via support, kunnen we mogelijk zien wat er hier mis gaat.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• HomeWizard_NL
GM15 schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 19:22:
[...]

Ben het wel met @computerjunky eens. Het feit dat je blijkbaar een homey nodig hebt, of zelfs csv exports (really?!?! csv exports ?!?...) of zelf aan de gang moet met een API is HW onwaardig. Dit is een plug & play oplossing waar het niet verder komt dan meterstanden weergeven in fancy grafiekjes maar voor de rest niet veel meer doet dan dat. (terwijl de data, om er iets inteliigents mee te doen in de software, er gewoon is)

Er zijn qua UX nog een heleboel meters te maken, de functionaliteit is 'basis' en met een abbo (heb een hekel aan abbo's) niet meer dean basis+
Uiteraard valt er op heel veel plekken nog toe te voegen. Maar voor 29 euro bieden we anders behoorlijk veel inzicht. Wil je iets specifieks kan dit mogelijk via een omweg, of in de toekomst via de app zelf. Zoals je mogelijk begrijpt zijn er bij ons volledige teams elke dag aan energy bezig met veel plezier, en we doen allemaal ons best om alles eruit te halen. Alle functies worden goed doordacht en zijn vaak met een reden gebouwd zoals het is. We zoeken nog goede mensen dus voel je vrij om te soliciteren :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GM15
HomeWizard_NL schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 19:52:
[...]

Uiteraard valt er op heel veel plekken nog veel toe te voegen. Maar voor 29 euro bieden we anders behoorlijk veel inzicht. Wil je iets specifieks kan dit mogelijk via een omweg, of in de toekomst via de app zelf. Zoals je mogelijk begrijpt zijn er bij ons volledige teams elke dag aan energy bezig met veel plezier, en we doen allemaal ons best om rt het mooiste van te maken. Alle functies worden goed doordacht en zijn vaak met een reden gebouwd zoals het is. We zoeken nog goede mensen dus voel je vrij om te soliciteren :)
Zeker,... En ik heb geen enkele twijfel over de inzet van de devs (devs rock! , believe me ;) ) / ambities van HW / en de toekomst die jullie zien. Neemt uiteraard niet weg dat er ook kritiek mag zijn. Dit topic heeft inmiddels al bijna 7000 posts en weet zeker dat niet iedere HW klant hier op tweakers aktief is.

Wellicht is het een idee om op (of via een link) op jullie site een publiek toegankelijke feature-request pagina te openen (niet als discussie forum, dat wordt een zooitje) maar om gewoon eens te zien of daar wat van toegevoegde waarde uitkomt. Jullie neuzen hier ook rond dus pakken vast wel wat puntjes op maar een lijst met FR's (met ook feedback van jullie (doen we wel/niet/in overweging/werken we al aan) geeft iig 'jullie' een idee van wat er gemist wordt (gewenst is) en 'ons' wat we kunnen verwachten.

(uuuhhh en de sollicitatie,.... tempting,..... maar zit nog lekker waar ik zit ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Vraagje aan de kenners hier:

p1 in gebruik en erg blij mee, maar ik wil eigenlijk 3x airco + buiten unit (daikin) monitoren. Dit kan niet met een normale stroom socket omdat deze direct op een aparte groep in de meterkast zijn aangesloten. Is er een manier om dit verbruik er uit te filteren? Of heb ik hiervoor een 1 groep meter nodig NAAST mijn p1 meter? Kan dat samen?

Daikin heeft ook een app per airco, maar ik mis het verbuik van de buiten unit en het verbruik lijkt me wat aan de lage kant.

Afbeeldingslocatie: https://upload.bmwaddict.nl/images/2022/12/06/WhatsApp-Image-2022-12-06-at-21.32.41.jpg

Airco zit op de tweede schakelaar (groep) van links.

[ Voor 8% gewijzigd door Workaholic op 06-12-2022 21:34 ]

Mijn V&A

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skynett
Workaholic schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 21:33:
Of heb ik hiervoor een 1 groep meter nodig NAAST mijn p1 meter? Kan dat samen?
Ik heb ook een P1 meter en daarnaast de losse kWh meter om het opgewekte vermogen van de panelen te meten. Werkt uitstekend en is ontzettend makkelijk om in gebruik te nemen.

Weer een mooi grafiekje er bij in het lijstje. 8)

Je moet natuurlijk wel genoeg ruimte in je meterkast hebben. Op jouw deel van een foto zie ik maar plaats voor 1 rij schakelaars, dat is wel een heel klein meterkastje. De meeste hebben 2 rijen waar je dit spul in kan plaatsen.
Alternatief is dat je een kleine kast bijplaatst c.q. laat plaatsen.

[ Voor 23% gewijzigd door Skynett op 06-12-2022 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoningPaulus
jkrol schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 16:37:
[...]

Top dank. Andere vraag die ik nog heb. Kun je ook grafieken/historie overzetten naar een andere plug? Bijv als je wisselt van plug of een vervangend exemplaar krijgt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jkrol
  • Registratie: December 2014
  • Niet online
KoningPaulus schreef op woensdag 7 december 2022 @ 11:48:
[...]

Top dank. Andere vraag die ik nog heb. Kun je ook grafieken/historie overzetten naar een andere plug? Bijv als je wisselt van plug of een vervangend exemplaar krijgt
Als je de energy socket bedoelt, dan zou ik niet weten hoe je dat zou doen, nee.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• computerjunky
Vind het ook erg vreemd dat ik niet een periode kan selecteren van zeg 90 minuten en daar het verbruik van kan bepalen. En dat terwijl de data gewoon op de server staat.
Een losse kWh meter heeft wat dat betreft meer nut als een zogenaamd slimme P1 meter.

Leuk zo'n golvend grafiekje maar je kan er echt nul relevante data uit halen. Zo vreet mijn waterkoker 3300 watt maar heeft hij maar 1400 aan omdat hij het lekker uit spreid over een langere periode. Je ziet dus wel een piek maar het gebruik van die periode kan je niet echt terug halen.

Zo veel gemiste kansen. Data per seconde en vervolgens rolt er data uit waar je niets mee kan.

[ Voor 43% gewijzigd door computerjunky op 07-12-2022 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18-09 21:37
Ik heb wel een verbetervoorstel voor de app @HomeWizard_NL. De optie bestaat nu om de grafiek van stroom gesplitst weer te geven of volledig opgeteld. Ik zou graag een combi van beiden zien. Dus makkelijk zien wat de zon heeft opgeleverd, maar ook meteen zien wat de totalen van die dag zijn zonder zelf te hoeven rekenen. Zoals op de watch zeg maar.

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideShow
  • Laatst online: 16-06 15:55

SideShow

Administrator

Serena schreef op woensdag 7 december 2022 @ 14:07:
Ik heb wel een verbetervoorstel voor de app @HomeWizard_NL. De optie bestaat nu om de grafiek van stroom gesplitst weer te geven of volledig opgeteld. Ik zou graag een combi van beiden zien. Dus makkelijk zien wat de zon heeft opgeleverd, maar ook meteen zien wat de totalen van die dag zijn zonder zelf te hoeven rekenen. Zoals op de watch zeg maar.
Waar zie je die optie? Ik heb in mn homewizard app de optie "sum import and export totals" uit gezet (naar links schuiven) en ik zie nog steeds de cumul, niet gesplitst dus.

*edit: nm, die optie gaat enkel over het nummertje, niet de graph

[ Voor 5% gewijzigd door SideShow op 07-12-2022 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6d0kHY4tcT0HI6WZAukClCQ0Rhs=/x800/filters:strip_exif()/f/image/O5bHGpNm2VUiXFRhoOV3C26z.png?f=fotoalbum_large

Kan het zijn dat de app niet wacht tot de WiFi verbinding hersteld is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ojohan
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 19-09 16:58
"We zoeken nog goede mensen dus voel je vrij om te soliciteren :)"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computerjunky
Ideeën en verwachtingen zijn over het algemeen niet zaken waar voor betaald word. Ik ben geen programmeur dus verder hebben ze niet veel aan me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweeeetje
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 15-05-2024
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cM772_EfsNm6uN0baNYtK8tOA9o=/x800/filters:strip_exif()/f/image/fixuKxgu5sYqPP3j3IryNYlc.png?f=fotoalbum_large
Ik heb deze foutmelding (twee omvormers, twee kWh meters in de meterkast).. Is dat het probleem?
Dat hij niet weet welke hij moet bekijken. Al vraag ik om de hoofdaansluiting die in de - komt (terugleveren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JF91
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 19-07-2024
sweeeetje schreef op donderdag 8 december 2022 @ 13:30:
[Afbeelding]
Ik heb deze foutmelding (twee omvormers, twee kWh meters in de meterkast).. Is dat het probleem?
Dat hij niet weet welke hij moet bekijken. Al vraag ik om de hoofdaansluiting die in de - komt (terugleveren).
Hier ook 2 kWh meters voor 2 omvormers. Ik kan wel gewoon een taak aanmaken voor een socket (niet getest of het ook werkt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ojohan
@HomeWizard_NL
zie geen API vanavond...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Niet online
Lokale api? De app draait hier prima.
Lokale api, als die wel aanstaat in de app, maar niet doet, heb je niets aan dit forum. Moet je naar support.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ojohan
@IJsbeer @HomeWizard_NL
P1 meter online, app doet het oke, en api staat AAN in de app, Wifi op 100%,
maar krijg toch vanavond ineens met api/v1/data de melding
{"error":{"id":202, "description": "API not enabled"}}
*
api/v1/state (van de socket) werkt prima
*
staat in
https://homewizard-energy...cs.io/error-handling.html
maar niet wat te doen...

[ Voor 25% gewijzigd door Ojohan op 08-12-2022 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ojohan
@IJsbeer @HomeWizard_NL
ik heb nu een Herstart van de router gedaan waar de P1 met Wifi mee is verbonden..
en het loopt weer als een trein !!
misschien weet iemand hier de logica hiervan...
Pagina: 1 ... 70 ... 143 Laatste

Let op:
Voor vragen en discussie rondom de Plug-In Battery kan je terecht in Het HomeWizard Plug-In Battery topic