Heeft blijkbaar te maken met de twee Wifi netwerken. Wat een ellende zeg.
Situatie:
- Ik heb een wifi netwerk op de provider router/modem. Hier hangen de P1 meter en 3 sockets aan gekoppeld (A/B/C).
- Omdat dit niet overal bereik heeft heb ik een vast Linksys acces point in de leefruimte met afzonderlijk Wifi signaal.
HW app staat op een tabelt Galaxy S7. In de leefruimte schakelt deze automatisch over naar het Linksys acces point. De afgelopen maanden was er geen enkel probleem om de HW hierop te openen en de P1 meter en de 3 sockets A/B/C te volgen.
Nieuwe situatie:
Drie nieuwe sockets ontvangen (D/E/F).
Vandaag de eerste willen koppelen aan Linksys wifi. Eerst lukte dit niet maar na een tweede poging wel.
Ik kon met de tablet verbonden op Linksys acces point dan zonder problemen de P1, de drie oude sockets A/B/C en de nieuwe socket D zien.
Vervolgens wil ik socket E koppelen. Procedure gevolgd, sockets in blauwe koppelmodus, koppelen lukt niet en vervolgens kleurt socket D rood.
Tot daar aan toe.
Maar nu kan ik de HW app ook niet meer openen wanneer de Tablet verbonden is met de Linksys Wifi. Dan krijg ik netwerk errors.
Vervolgens tablet gekoppeld aan Provider modem/router Wifi. Dan kan ik wel de HW app openen.
Vervolgens tablet gekoppeld aan Linksys Wifi: zelfde probleem, HW app kan dan niet meer inloggen.
Ik krijg dan dit:
Eigenaardige is dat wanneer ik de tablet open via de Provider Wifi ik zowel de P1 als sockets A/B/C zie en socket D (gekoppeld aan Linksys Wifi).
Maar het is in de eerste plaats toch al niet logisch dat ik de HW app alleen kan openen op het Wifi netwerk van de provider (router/modem)? De app moet toch overal waar er wifi is kunnen openen?
Inloggen vanop een ander wifi netwerk met de app kan ook niet meer. Dan krijg ik dit:
:strip_exif()/f/image/zNwfHlI7qNOsSKdYhaDDpmdj.jpg?f=fotoalbum_large)
@
HomeWizard_NL ????
[
Voor 30% gewijzigd door
IvoB2 op 16-12-2022 14:02
]