Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RiDo78
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Teleluvr schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 17:56:
[...]

Heel tof, maar ik vind de investering (50 euro) pittig in verhouding tot mijn waterverbruik en potentiële besparing.
Zakelijk gezien een puur logische reactie. En je hebt deels gelijk, een echte ROI is lastig te bepalen.

Maar ik heb zelf problemen gehad met een gesprongen waterleiding die enkele weken behoorlijk wat water in de vloer heeft laten lopen. Dat kwam mede doordat het onder mijn laminaat gebeurde en mijn benedenburen elk jaar 6 maanden overwinteren in een land ten zuiden van de evenaar. Dus het werd pas opgemerkt toen er vochtplekken in het plafond van de mensen daar weer onder kwamen. Het enige waar wij het (achteraf gezien) van konden merken is een langzaam maar zekere muffere lucht in huis, een kamer die altijd koud bleef en uiteindelijk vochtoptrekking in een muur.

Had ik meer op mijn watermeter gelet (wat je natuurlijk niet dagelijks doet) of had ik deze app gehad dan had dat mij veel ellende bespaard:
- Meerdere hotelovernachtingen om de waterleiding en alle bijkomende schade te herstellen
- Beschimmelde ondervloer vervangen
- Laminaat in 1 kamer was te veel door de schimmel aangevroten en moest vervangen worden
- Gedoe met de buren. Zij hadden door het hele huis schade en ze hadden geluk dat ze voor vertrek altijd de hele meterkast van de stroom haalden. Want die was ook he-le-maal verzopen.
Zo kan ik nog even doorgaan. Natuurlijk voorkomt die sensor niet dat een leiding springt, maar hoe sneller je er bij bent, hoe minder de schade. En geloof mij, die 50 euro die had ik er al dubbel en dwars uit gehaald als ik eerder een seintje van een waterlek had gekregen.

Ik heb deze meter in elk geval meteen besteld en (gezien het feit dat de website het lastig had) ben ik zeker niet de enige. Daarnaast heb ik een P1 meter op de hoofdaansluiting voor het meten van elektra en gas, een enkelfasige KWh meter op de groep van de zonnepanelen en een paar losse stekkers op slurpende apparaten.
Haal ik daar een besparing uit die groot genoeg is om de aanschaf daarvan te bekostigen? Nee, waarschijnlijk niet. Maar ik ben mij wel meer bewust van het verbruik en dat werkt door op lange termijn.

Zo hebben wij ons aangeleerd om vooral overdag te wassen en de vaatwasser te laten draaien. Dan profiteren wij namelijk meer van de zonne-energie. Zelfs op bewolkte dagen. We zien ook het effect van het lager draaien van de thermostaat, dus we dragen wat dikkere kleding in de winter. En ook het effect van isolatie is duidelijk zichtbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkentrophy
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 21-07 13:35
counter12 schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 10:04:
@HomeWizard_NL Wordt in de app alleen het waterverbruik aangegeven of ook de stand van de teller i.v.m. doorgeven van de stand aan Dunea?
Het zou inderdaad mooi zijn als je in de app je huidige waterstand kan doorgeven, zodat de app vanaf dat moment de stand "bijhoudt". Maar ik verwacht dat in de huidige release alleen het verbruik inzichtelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkNL
  • Registratie: September 2019
  • Niet online
RiDo78 schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 10:07:
[...]

Dat kan, als HomeWizard hun code voor het faillissement open source maakt en je zelf een beetje kunt coden. Dan kun je de software zelf onderhouden en mogelijk ook andere mensen daarmee van dienst zijn. Kun je dat niet? Dan heb je gelijk want dan ben je afhankelijk van anderen.

Maar zoals ik al zei, voor zover ik weet heeft al hun apparatuur een open API en kun je die via software als Home Assistant uit blijven lezen.
Over die api gesproken, die stond bij al mijn devices standaard uit. Deze kon ik via de app (en server?) van Homewizard aanzetten.

Lukt dit ook nog op een of andere manier (lokaal) als de servers down zouden zijn? Anders gezegd, bij aanschaf gelijk aanzetten dus...

EV: Tesla M3H 2024 | PV: 3900Wp O/W + 1620Wp O/W | D-WTW: QB1-16 | AC: MHI SCM40ZS-W + SRK25 + SRK20 | Honda CBF600SA - 2005 | Thuisaccu: 1x HW - 2,7kWh - 800w (Beta)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• surfing john
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 27-09 15:51
Afgelopen week tijdens mijn vakantie is mijn modem (kleine stroomdip in de straat) helemaal uitgegaan. Is de data nog te achterhalen van de afgelopen week, alles staat op 0 de afgelopen 7 dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-lex
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 26-09 15:32
B-lex schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 16:49:
[...]

Wat is de IP rating van de watermeter? Het kan in sommige kruipruimtes op en rond de watermeter redelijk condenseren van tijd tot tijd.
Zonde van het geld als hij daardoor snel defect zou raken.
@HomeWizard_NL zou je hier op willen antwoorden? Hebben jullie de IP getest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartholomeo
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 21-09 20:19
Vandaag eindelijk de zonnepanelen aangesloten.
De man was zo vriendelijk de energiemeter ertussen te plaatsen.
Direct begon de teller te lopen ( yay , het werkt )
maar nu krijg ik geen grafiekje te zien. Ik heb in de avondzon al 5.3KWh opgewekt, maar de groene cijfers blijven op 0.0 staan. Ben ik te ongeduldig ?
Als ik de meter in de app bekijk toont hij wel mooi de opbrengst.

16 x sunpower 430wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wenzel
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19:12
Wenzel schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 18:45:
[...]

Heb je oplossing voor deze watermeter? 3 jaar geleden geplaatst door Waterleiding maatschappij.[Afbeelding]
@HomeWizard_NL mijn bericht niet gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leffunk
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 06-09 15:43
@HomeWizard_NL werkt deze meter ook voor de Belgische markt? Hieronder foto van watermeter (enkele jaren geleden geplaatst).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xIMJQ_gP0lWXbnLEc2vk1ikCd1Q=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fQ7GzNJEN7GtkbC9x0plZm7K.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Tebbie
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 00:09
Tebbie schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 22:51:
[...]

Uiteraard 😎, begin er morgen mee alleen kan pas in augustus testen als ze meters gaan leveren.
Lekker aan het knutselen geweest voor de Homey HomeWizard app. 😅

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DzE5BWq95CyDPx4LY4j5KPAmbDo=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/MeYKhFcQdPm8rKnCml469wxV.jpg?f=user_large

Werk: Netwerk monitoring prutser —- Prive: Developer Homewizard app voor Homey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanzut
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 27-09 13:01

sanzut

It's always christmas time

@HomeWizard_NL

Is de Elster V100 ook compatible(in dit geval een van BrabantWater)? Ik zie nergens een typelijst, maar de formfactor is wel heel anders?

Foto (real life)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vKeVmgqBX6YT3X7qwLDdKdXPWU4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kEe64C93C1UVnrjdLSFtPuP3.jpg?f=fotoalbum_large

Foto (in beter tijden😅, via BrabantWater)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tRcfxn60z9VQd9XjSO-bvZNh9B0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/NAv7xGHXGDN3iI5MrIh51twf.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HomeWizard_NL
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 19:08
B-lex schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 18:15:
[...]

@HomeWizard_NL zou je hier op willen antwoorden? Hebben jullie de IP getest?
De watermeter is niet ip gecertificeerd, maar wel in heel veel (ook vochtige) kruipruimtes getest. Uiteraard wel CE /red/lvd/rohs

[ Voor 4% gewijzigd door HomeWizard_NL op 01-07-2022 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HomeWizard_NL
sanzut schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 20:09:
@HomeWizard_NL

Is de Elster V100 ook compatible(in dit geval een van BrabantWater)? Ik zie nergens een typelijst, maar de formfactor is wel heel anders?

Foto (real life)
[Afbeelding]

Foto (in beter tijden😅, via BrabantWater)
[Afbeelding]
Deze is niet compatibel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HomeWizard_NL
Leffunk schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 19:31:
@HomeWizard_NL werkt deze meter ook voor de Belgische markt? Hieronder foto van watermeter (enkele jaren geleden geplaatst).

[Afbeelding]
Deze is technisch wel compatibel, de adapter kan hier alleen niet op bevestigd worden. Mogelijk met wat hobbywerk wel ;)

[ Voor 3% gewijzigd door HomeWizard_NL op 01-07-2022 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HomeWizard_NL
Deze heeft geen meetbaar telwerk, en is daardoor niet compatibel, mogelijk kom je wel al in aanmerking voor een nieuwe want deze is al best oud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HomeWizard_NL
Persoonlijke vragen graag via onze support helpdesk, algemene vragen zijn welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HomeWizard_NL
Bartholomeo schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 18:49:
Vandaag eindelijk de zonnepanelen aangesloten.
De man was zo vriendelijk de energiemeter ertussen te plaatsen.
Direct begon de teller te lopen ( yay , het werkt )
maar nu krijg ik geen grafiekje te zien. Ik heb in de avondzon al 5.3KWh opgewekt, maar de groene cijfers blijven op 0.0 staan. Ben ik te ongeduldig ?
Als ik de meter in de app bekijk toont hij wel mooi de opbrengst.
Waarschijnlijk zitten de twee draden bovenin en meet de meter import ipv export.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartholomeo
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 21-09 20:19
HomeWizard_NL schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 20:21:
[...]

Waarschijnlijk zitten de twee draden bovenin en meet de meter import ipv export.
De meter toont inderdaad import en geen export.
De bruine draad van de panelen zit op pin 1 ( links boven ) , de blauwe op pin 3 ( links onderaan)
Panelen moeten dus op pin 2 en pin 4
meterkast op pin 1 en 3
Precies verkeerd gemonteerd dus

Alvast bedankt voor het supersnel antwoord

Edit: de kabels gewisseld en ja hoor : succes

[ Voor 15% gewijzigd door Bartholomeo op 01-07-2022 21:32 ]

16 x sunpower 430wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Staat in de installatiehandleiding :) Maar die lezen de installateurs nooit. Ook in dit topic veel over te vinden hoe nu aan te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crawl NL
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:42
Laat maar ;) O-)

[ Voor 103% gewijzigd door Crawl NL op 02-07-2022 07:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20:29

Wokschotel

Op 6 wielen

@HomeWizard_NL Zie Marvie in "HomeWizard Energy - De modulaire WiFi P1 meter" . Ik ben hier ook wel benieuwd naar aangezien ik in/bij huis 2 analoge/domme gasmeters heb staan. Ik schrijf nu elke dag trouw de meterstanden op maar als ik deze zou kunnen automatiseren...

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:26
@HomeWizard_NL
Staat amperage/voltage in de app nog op de backlog, eventueel als onderdeel van Energy+?

Merk dat we hier op zonnige dagen dicht bij de 253v komen, wil daar graag actief op monitoren en de app gebruiken in eventuele communicatie naar de netbeheerder toe.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TF
  • Laatst online: 22:22

TF

bla bla

@HomeWizard_NL is de kiwa sensus 620 r400 compatible met de watermeter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toby-Wan
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 22:53
Ik heb een vraag m.b.t. het stand-by verbruik. Ik begrijp dat dit geschat wordt met een algoritme. Ik hoeverre wordt deze nauwkeuriger als je meer apparatuur hebt aangesloten op aparte kWh meters?
Voorbeeld: snachts draait de airco in slaapkamer en overdag staat andere apparatuur aan, ik zie dat op dagen waar airco snachts heeft gedraaid mijn stand-by verbruik 2-3x zo hoog is. Wanneer ik airco op aparte kWh meter zou aansluiten, zou het systeem/app moeten weten wanneer deze aan dan wel uit staat en dus het stand-by verbruik hierop moeten kunnen corrigeren. Klopt dit of niet? @HomeWizard_NL

WP: Quatt Mono + 3kW BUH (DIY), SWW: CV-ketel, PV: 6040 Wp ZW/NO (SE3000H, Enphase IQ8, APsystems), 1x HW PIB 2.7 kWh

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tebbie
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 00:09
TF schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 11:44:
@HomeWizard_NL is de kiwa sensus 620 r400 compatible met de watermeter?
Heb ik ook, ja is compatibel.

Werk: Netwerk monitoring prutser —- Prive: Developer Homewizard app voor Homey

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jasper Janssen
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-04 16:59
Ronald.42 schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 18:13:
Ik vind hem ook niet goedkoop, maar iets anders voor die prijs die dan ook nog mooi in 1 app met je gas en stroom verbruik komt vind je ook niet snel.

Ik twijfel ook nog, ik moet nog een 1 fase meter hebben voor bij de warmtepomp maar om ook die watermeter erbij te bestellen.. ik weet niet ik zie het meer als gadget dan dat je er wat mee zou kunnen besparen.
Zo'n draaiend rotdingetje betrouwbaar optisch uitlezen en dan de boel aan wifi knopen... tja, in principe zou het ook voor 30 euro moeten kunnen ipv 50, maar het feit dat het ding *en* batterijen kan gebruiken *en* usb voeding (en inbegrepen!) *en* een adapter heeft die op de drie meest voorkomende [ga ik even vanuit] watermeters in nederland (en dus zonder heel precies uitrichten met dubbelzijdige tape oid) *en* met goede ondersteuning *en* het is de eerste generatie die nog niet helemaal cost-optimized is *en* geen concurrentie heeft..

Tja, de kans is aanwezig dat het over een jaar goedkoper moet worden, maar voor nu is het gewoon een gelikt apparaatje dat de prijs heeft die het kan hebben.

En persoonlijk lijkt het me hartstikke leuk om te kunnen zien wanneer het gasverbruik was voor warm water en wanneer niet (want dat kun je uit de correlatie van die twee grafieken natuurlijk geweldig zien). Directe impact op je verbruik in euros, nee. Geek out and meaasure all the things?! Hell yes!

https://memegenerator.net/img/instances/85698497.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper Janssen
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-04 16:59
RiDo78 schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 10:07:
[...]

Dat kan, als HomeWizard hun code voor het faillissement open source maakt en je zelf een beetje kunt coden. Dan kun je de software zelf onderhouden en mogelijk ook andere mensen daarmee van dienst zijn. Kun je dat niet? Dan heb je gelijk want dan ben je afhankelijk van anderen.

Maar zoals ik al zei, voor zover ik weet heeft al hun apparatuur een open API en kun je die via software als Home Assistant uit blijven lezen.
Het enige is dat de mqtt api default uit staat en je de app nodig hebt om de apparaten te koppelen, te beheren qua wifi netwerk namen bijv, en om de mqtt api aan te zetten. Als *alles* in een keer plotseling wegvalt kan het alsnog pech hebben zijn. Daarentegen als er bijv gewoon financieel zwaar weer komt, dan gaan natuurlijk eerst de dingen uit die geld kosten -- zoals bijv het opslaan van meetdata voor mensen die geen abo hebben, of het verhogen van de aboprijs. Ik denk dat je zou kunnen verwachten dat eerst de opgeslagen data voor niet-abo-betalers omlaag gaat van 12 maanden naar Minder Dan Dat. Als je dat soort writing on the wall ziet gebeuren is wsch een goed moment om de mqtt api vast aan te zetten en/of om toch maar een abo te nemen (1 euro per maand dude. Daar uh.. daar hoef je weinig voor te laten op zich).

Maar, ja, als je het echt zeker wil,weten dan gebruik je geen homewizard maar homeassistant icm apparaten op tasmota en/of van shelly. Maar dan hoor je in een andere topic thuis dan deze ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobAkm
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 12-08-2022
Ik vind het maar een batterijenvreter en een onzinnig ding als je bedenkt dat je zo'n 8 uur per dag geen water verbruikt omdat je slaapt en waarschijnlijk nog eens 8 uur omdat je werkt.....en 50€ betalen terwijl een m^3 water ~0,88€ kost, waanzin.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• emmerx
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 26-09 12:16
RobAkm schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 19:33:
Ik vind het maar een batterijenvreter en een onzinnig ding als je bedenkt dat je zo'n 8 uur per dag geen water verbruikt omdat je slaapt en waarschijnlijk nog eens 8 uur omdat je werkt.....en 50€ betalen terwijl een m^3 water ~0,88€ kost, waanzin.
Ik vind auto's maar fossielenvreters, onzinnig ding wordt gemiddeld 22u per dag niet gebruikt. 40k betalen terwijl een ritje met de bus €2 kost en fietsen gratis is, onzin. :)

Mijn huis gebruikt wel water als ik slaap -bv (af)wasmachine- en als ik werk, bv kinderen.
En hij kán op batterijen, maar hoeft niet.

Ik vind het daarom een prima prijs gezien met ondersteuning, gezien hoe snel HW nieuwe dingen oppakt en van een redelijke kwaliteit en er zijn weldegelijk interessante flows mee te maken: wel vnl veiligheid i.p.v. besparing.
Stortbak die blijft hangen/doorlopen, lekkage van leiding of in apparaat (wasmachine).

[ Voor 11% gewijzigd door emmerx op 03-07-2022 01:04 ]

Draadloos laden op onze Zon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Wokschotel schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 07:12:
@HomeWizard_NL Zie Marvie in "HomeWizard Energy - De modulaire WiFi P1 meter" . Ik ben hier ook wel benieuwd naar aangezien ik in/bij huis 2 analoge/domme gasmeters heb staan. Ik schrijf nu elke dag trouw de meterstanden op maar als ik deze zou kunnen automatiseren...
Een domme meter verwerkt geen data, en heeft dus ook geen P1-poort die je uit kan lezen.

Maar wie heeft er in deze tijd nog geen slimme meter? De eerste ronde slimme meters wordt ondertussen al vervangen omdat ze te oud zijn, en verder is het alleen maar handig om automatisch meterstanden door te geven. Mocht je dat alsnog niet genoeg vinden, dan kun je er ook een laten plaatsen zonder simkaart, dan heb je wel de meter maar niet de verbinding naar buiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Ik denk dat ik begrijp dat er gedacht/gepraat wordt: "Wat als ik iets koop bij een bedrijf wat over x tijd misschien failliet is? Heb ik er dan nog iets aan?"

Ik denk dat je HW ook gewoon op de man af zou kunnen vragen hoe de vlag hangt. Vorig jaar heeft HW ook een kijkje in de bedrijfsvoering gegeven. Met de brandstof crisis (verbruik meten=weten is super interessant geworden), feit dat ik HW spul regelmatig in andere topic's geadviseerd zie worden en het uitkomen van o.a. de socket sindsdien. Gok ik dat de verkoop / energy+ klanten / bedrijfsvoering vrij voorspoedig verloopt. Ik draag iig mijn steentje bij met een energy+ abbo en maak me geen zorgen over het succes van HW.

Lang verhaal kort; @HomeWizard_NL is er iets wat je openbaar zou kunnen zeggen om de gebruikers hier ook een gerust idee te geven? Kan me indenken dat je trots bent dat je bedrijf/kindje gezond is en een meuk vacatures hebt.

[ Voor 4% gewijzigd door Chris.nl op 03-07-2022 01:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20:29

Wokschotel

Op 6 wielen

Oon schreef op zondag 3 juli 2022 @ 01:21:
[...]

Een domme meter verwerkt geen data, en heeft dus ook geen P1-poort die je uit kan lezen.

Maar wie heeft er in deze tijd nog geen slimme meter? De eerste ronde slimme meters wordt ondertussen al vervangen omdat ze te oud zijn, en verder is het alleen maar handig om automatisch meterstanden door te geven. Mocht je dat alsnog niet genoeg vinden, dan kun je er ook een laten plaatsen zonder simkaart, dan heb je wel de meter maar niet de verbinding naar buiten.
Ehm, heb je wel gezien wat het nieuwe product is dat HomeWizard op de markt brengt? Precies, een meter om ouderwetse analoge meters uit te lezen. In mijn geval heb ik een analoge gasmeter die buiten in een kast aan de oprit staat. En die meter kan niet slim worden gemaakt dus een oplossing zoals deze watermeter zou in mijn geval perfect zijn.

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Wokschotel schreef op zondag 3 juli 2022 @ 07:04:
[...]
Ehm, heb je wel gezien wat het nieuwe product is dat HomeWizard op de markt brengt? Precies, een meter om ouderwetse analoge meters uit te lezen. In mijn geval heb ik een analoge gasmeter die buiten in een kast aan de oprit staat. En die meter kan niet slim worden gemaakt dus een oplossing zoals deze watermeter zou in mijn geval perfect zijn.
Maar die oplossing voor de watermeter is interessant omdat er (voor de gewone consument) nog geen slimme watermeters zijn met een P1-poort, dus een enorme doelgroep.

Net zoals dat een hele ouderwetse watermeter waar die van HomeWizard niet op kan inhaken, is ook een hele ouderwetse gasmeter niet erg interessant, want die zijn er niet zo heel veel meer vergeleken met de nieuwe relatief gestandaardiseerde watermeter.

Ik snap je punt zeker wel, zou heel mooi zijn en ik heb voorheen zelf ook naar opties gezocht toen we nog geen slimme gasmeter hadden, maar ik snap ook dat het zakelijk gezien niet interessant is om zoiets te ontwikkelen en laten certificeren

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• HomeWizard_NL
Chris.nl schreef op zondag 3 juli 2022 @ 01:37:
Ik denk dat ik begrijp dat er gedacht/gepraat wordt: "Wat als ik iets koop bij een bedrijf wat over x tijd misschien failliet is? Heb ik er dan nog iets aan?"

Ik denk dat je HW ook gewoon op de man af zou kunnen vragen hoe de vlag hangt. Vorig jaar heeft HW ook een kijkje in de bedrijfsvoering gegeven. Met de brandstof crisis (verbruik meten=weten is super interessant geworden), feit dat ik HW spul regelmatig in andere topic's geadviseerd zie worden en het uitkomen van o.a. de socket sindsdien. Gok ik dat de verkoop / energy+ klanten / bedrijfsvoering vrij voorspoedig verloopt. Ik draag iig mijn steentje bij met een energy+ abbo en maak me geen zorgen over het succes van HW.

Lang verhaal kort; @HomeWizard_NL is er iets wat je openbaar zou kunnen zeggen om de gebruikers hier ook een gerust idee te geven? Kan me indenken dat je trots bent dat je bedrijf/kindje gezond is en een meuk vacatures hebt.
Als het niet goed zou gaan konden we ook geen nieuwe producten ontwikkelen :) product ontwikkeling is ontzettend duur. En maak je geen zorgen wij groeien ontzettend hard juist door alle positieve reacties op onze producten.

De nieuwe watermeter maakt gebruik van wel 3 inductieve sensoren (magnetische velden) om op elk type meter nauwkeurig automatisch te kalibreren. En heeft intern low power en dual core arm mcu’s om zowel op batterij en wifi te werken. Zelfs op batterij moet er continu gemeten worden om geen liters te missen en daar zijn heel wat uren aan optimalisatie in gegaan om een jaar haalbaar te maken. We verwachten zelfs op 0,1L nauwkeurig te kunnen gaan meten met verdere optimalisatie van het sensor algoritme. En dan hebben we enkel nog over hardware 😅

Over de prijs: alleen de randapparatuur/volume voegen al snel 15 euro toe in vergelijking met de p1 meter. Dus eigenlijk is de watermeter niet eens zoveel duurder dan de p1 meter, er zit voornamelijk meer bij.

Waarom we overigens niet bij de grote retailers liggen is een bewuste keuze om de prijs laag te houden. Het direct bij ons kopen is onderdeel van het succes omdat je koopt zonder 40% af te dragen aan een tussenpartij.

We zijn overigens wel bezig met het doorvoeren van meer functies in de api om compleet los te draaien van de cloud.

[ Voor 7% gewijzigd door HomeWizard_NL op 03-07-2022 12:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vuurvreter63
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 23:47
@HomeWizard_NL is er al een datum bekend, wanneer we de Solar Edge gegevens kunnen zien in de app?

Hikvision gebruiker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stokertje
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 06-07 12:35
@HomeWizard_NL vandaag nieuwe groepenkast op laten hangen met de HomeWizard 3 fasen meter erin om de hele aansluiting te meten. (Zit dus meteen na hoofdschakelaar)

Misschien doe ik wat verkeerd, maar het lijkt wel of jullie alle mogelijkheden van de originele Eastron SDM630 ernstig hebben beperkt? Ik had verwacht onderstaande de kunnen zien:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PzhX2NU4WFVV47lUN2gCxxrDBzY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/9EnUkFtyRpRA7zCAX6qb34ax.jpg?f=user_large

Maar op het display van de meter kan ik alleen zien:
Actueel opgenomen vermogen per fase (Watt)
Totaal stroom import (kWh)
Totaal stroom export (kWh)

In de app alleen het totaal opgenomen vermogen (Watt), nog niet eens per fase. (De P1 meter laat nog meer zien dus)

Doe ik iets fout? Zo niet dan voel ik me ernstig bekocht, dat ik niet alle meetwaarden van het bovenstaande plaatje in de app kan zien kan ik nog inkomen, maar op het display van de SDM630 kan het ook niet.

Volgens het blaadje wat er bij zit zou de unit ook veel meer meetwaarden moeten kunnen weergeven dan ik nu zie.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vxH0dow0zOwuiDIqOI-KNyOhBao=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/qAxZnpx55ScFpX29wx2fjaiM.jpg?f=user_large

Ik hoop dat ik wat fout doe.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Niet online
Je had je ook even kunnen inlezen. De App laat bewuest beperkte data zien. Als je meer wilt zien moet je met de API aan de slag. Vermogen per fase is een Energy+ dienst, dan is het wel zichtbaar in de app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HomeWizard_NL
Stokertje schreef op maandag 4 juli 2022 @ 15:13:
@HomeWizard_NL vandaag nieuwe groepenkast op laten hangen met de HomeWizard 3 fasen meter erin om de hele aansluiting te meten. (Zit dus meteen na hoofdschakelaar)

Misschien doe ik wat verkeerd, maar het lijkt wel of jullie alle mogelijkheden van de originele Eastron SDM630 ernstig hebben beperkt? Ik had verwacht onderstaande de kunnen zien:

[Afbeelding]

Maar op het display van de meter kan ik alleen zien:
Actueel opgenomen vermogen per fase (Watt)
Totaal stroom import (kWh)
Totaal stroom export (kWh)

In de app alleen het totaal opgenomen vermogen (Watt), nog niet eens per fase. (De P1 meter laat nog meer zien dus)

Doe ik iets fout? Zo niet dan voel ik me ernstig bekocht, dat ik niet alle meetwaarden van het bovenstaande plaatje in de app kan zien kan ik nog inkomen, maar op het display van de SDM630 kan het ook niet.

Volgens het blaadje wat er bij zit zou de unit ook veel meer meetwaarden moeten kunnen weergeven dan ik nu zie.

[Afbeelding]

Ik hoop dat ik wat fout doe.....
Hoi Stokertje,

Omdat de meter MID gekeurd is moeten deze waarden in de handleiding staan (anders kan deze geen zuivere meting uitvoeren). De SDM630-Wifi is ook zeker niet hetzelfde als de reguliere SDM630. In de app kun je met energy+ in de grafiek wel de Wattages per fase zien (moet je wel aanzetten bij de grafiek instellingen).

Er is beta firmware aanwezig die waardes die je aangeeft wel op het scherm kan tonen, maar hiervoor zul je contact moeten opnemen met onze support.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stokertje
IJsbeer schreef op maandag 4 juli 2022 @ 15:28:
Je had je ook even kunnen inlezen. De App laat bewuest beperkte data zien. Als je meer wilt zien moet je met de API aan de slag. Vermogen per fase is een Energy+ dienst, dan is het wel zichtbaar in de app.
Wattage per fase was inderdaad de instelling in de app, die heb ik nu.

Ik dacht me genoeg ingelezen te hebben. Maar het is toch vreemd als je dit ziet dat je het uiteindelijk nergens kan uitlezen, niet op het display van de meter, nog in de app. Zeker als je weet dat de unit het wel meet...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vxH0dow0zOwuiDIqOI-KNyOhBao=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/qAxZnpx55ScFpX29wx2fjaiM.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stokertje
HomeWizard_NL schreef op maandag 4 juli 2022 @ 15:29:
[...]

Hoi Stokertje,

Omdat de meter MID gekeurd is moeten deze waarden in de handleiding staan (anders kan deze geen zuivere meting uitvoeren). De SDM630-Wifi is ook zeker niet hetzelfde als de reguliere SDM630. In de app kun je met energy+ in de grafiek wel de Wattages per fase zien (moet je wel aanzetten bij de grafiek instellingen).

Er is beta firmware aanwezig die waardes die je aangeeft wel op het scherm kan tonen, maar hiervoor zul je contact moeten opnemen met onze support.
Goedemiddag, bedankt, vermogen per fase was inderdaad app setting, werkt nu.

Wordt deze Beta publiek gereleased, en is bekend wanneer? Kan support hiervoor vragen inderdaad, maar met installeren van Beta, onderbreek ik daar de toekomsotige automatische firmware upgrades mee, of loopt dat automatisch door daarna? Voor mij is de meter nu totaal niet wat ik ervan verwacht had. Als ik dit had geweten had ik hem niet gekocht maar voor de originele SDM630 gegaan.

Met dit plaatje in de handleiding vind ik namelijk wel dat heel erg gesuggereerd wordt e.e. wel te kunnen weergeven.(Al dan niet in de app of op het display van de unit zelf)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HomeWizard_NL
Stokertje schreef op maandag 4 juli 2022 @ 15:49:
[...]

Goedemiddag, bedankt, vermogen per fase was inderdaad app setting, werkt nu.

Wordt deze Beta publiek gereleased, en is bekend wanneer? Kan support hiervoor vragen inderdaad, maar met installeren van Beta, onderbreek ik daar de toekomsotige automatische firmware upgrades mee, of loopt dat automatisch door daarna? Voor mij is de meter nu totaal niet wat ik ervan verwacht had. Als ik dit had geweten had ik hem niet gekocht maar voor de originele SDM630 gegaan.

Met dit plaatje in de handleiding vind ik namelijk wel dat heel erg gesuggereerd wordt e.e. wel te kunnen weergeven.(Al dan niet in de app of op het display van de unit zelf)

[Afbeelding]
breekt niet de toekomstige reguliere updates.

Zoals vermeld zijn we verplicht om dit te vermelden in de handleiding. Is ook een van de redenen waarom dit niet op de site staat. Als het goed is, is er dan ook geen enkele manier om er van uit te gaan dat dit wel zou moeten kunnen behalve nadat je het product hebt besteld en de fysieke papieren handleiding leest.

[ Voor 12% gewijzigd door HomeWizard_NL op 04-07-2022 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:49
@Stokertje Als het product online besteld is en niet bevalt. Dan zou je het toch binnen de twee weken retourneren zonder opgave van reden.

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone Air Cloud White  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stokertje
Okay, bedankt, zal contact opnemen voor de Beta firmware zodat ik wel kan zien wat ik zou willen zien.
Werkt dit niet dan denk ik dat de unit eruit gaat voor een originele sdm630 waar ik wel door alle metingen heen kan scrollen. De P1 meter van jullie die ik ook heb laat immers exact hetzelfde zien in de app, daar voegt de sdm630 niks toe.

Noem het naïef, maar had toen ik deze unit kocht echt niet gedacht dat het met het toevoegen van de Homewizard wifi functionaliteit de meetgegevens die de sdm630 normaal kan laten zien opeens allemaal verdwenen zouden zijn. (Terwijl ze wel gemeten worden) En dan heb ik het over de uitlezing op het display, niet zozeer de app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stokertje
TheKerremenke schreef op maandag 4 juli 2022 @ 19:47:
@Stokertje Als het product online besteld is en niet bevalt. Dan zou je het toch binnen de twee weken retourneren zonder opgave van reden.
Ben bang dat dat niet meer gaat lukken, heb deze unit bijna 2 maanden terug met een doos andere spullen bij de elec afgeleverd welke de groepenkast gebouwd heeft en vandaag geïnstalleerd. Aangezien ik lange perioden weg ben vanwege werk was vandaag ook ongeveer de eerste mogelijkheid tot installatie.

Maar goed, als een firmware upgrade de originele sdm630 uitlees functionaliteit (grotendeels) kan terug brengen is dat ook prima.

Heb de verpakking ook niet meer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HomeWizard_NL
vuurvreter63 schreef op zondag 3 juli 2022 @ 23:07:
@HomeWizard_NL is er al een datum bekend, wanneer we de Solar Edge gegevens kunnen zien in de app?
Nog geen exacte datum bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurvreter63
HomeWizard_NL schreef op maandag 4 juli 2022 @ 21:58:
[...]

Nog geen exacte datum bekend.
Ook niet bij benadering?

Hikvision gebruiker

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HomeWizard_NL
Jammer genoeg kan ik daar nog geen beloftes over maken :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• svkaster
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 26-09 19:31
@HomeWizard_NL , is het mogelijk met een betaalde abo om de spanning per fase uit te lezen? Ik zie nu alleen het vermogen. Reden voor de vraag is dat mijn huidige SMA eruit klapt zodra de grid spanning boven de 250v komt. Zou mooi zijn om de voltage per fase te kunnen zien om zo de fase te zoeken waar de zonnepanelen er het minst uit klappen. En om te kunnen aantonen richting Enexis dat ze het probleem moeten oplossen.

Vast bedankt,

Stefan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
svkaster schreef op maandag 4 juli 2022 @ 23:20:
@HomeWizard_NL , is het mogelijk met een betaalde abo om de spanning per fase uit te lezen? Ik zie nu alleen het vermogen. Reden voor de vraag is dat mijn huidige SMA eruit klapt zodra de grid spanning boven de 250v komt. Zou mooi zijn om de voltage per fase te kunnen zien om zo de fase te zoeken waar de zonnepanelen er het minst uit klappen. En om te kunnen aantonen richting Enexis dat ze het probleem moeten oplossen.

Vast bedankt,

Stefan
Weet niet of je het weet. Maar als je SMR nr hoog genoeg is, is dit iig al gratis mogelijk via api met de non officiële Windows app. Link

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gramser
  • Laatst online: 21:30
In de app is het in elk geval nog niet mogelijk. Wel een veel gehoorde wens hier.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stokertje
Gramser schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 07:17:
In de app is het in elk geval nog niet mogelijk. Wel een veel gehoorde wens hier.
Inderdaad, gewoon alles weergeven wat er gemeten wordt en/of er uit de P1 poort komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gramser
  • Laatst online: 21:30
Stokertje schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 09:15:
[...]

Inderdaad, gewoon alles weergeven wat er gemeten wordt en/of er uit de P1 poort komt.
Nou, dát zei ik niet, maar ik heb wel graag die voltages. Het is namelijk wel een dingetje bij ons in de straat. En eind deze maand komen er ook weer 14 extra panelen op mijn dak, dus dan wordt het misschien helemaal nijpend.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Stokertje
Zojuist via Homewizard support de Beta firmware voor de sdm630 ontvangen, kan nu op de unit zelf wel alle gewenste waarden als stroom per fase, spanning per fase etc uitlezen. Helemaal blij dus, Homewizard support bedankt!

Nu hopelijk nog wat meer inzage van deze gegevens in de app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:21

JB

Cédric roelt!

Kun je via de HW app/webapp ook per telwerk de standen uitlezen? Ik zou dit graag voor mijn moeder willen zien. Mijn Homey trekt deze data er wel uit, maar bij haar staat geen Homey.

:F het staat hier letterlijk boven :X Excuses!

[ Voor 12% gewijzigd door JB op 05-07-2022 11:01 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sylvesterb
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 24-07 15:17
Mogelijk dat deze vraag al eerder beantwoord is, ik zie alleen door de bomen het bos niet meer.
Ik krijg binnenkort zonnepanelen die ik wil gaan uitlezen met een kWh meter. Op dit moment maak ik gebruik van enelogic en wil de overstap gaan maken naar homewizard (de kWh meter van enelogic heeft geen wifi).

Ik krijg 8 panelen die afgezekerd gaan worden in een eigen kastje. Vergelijkbaar met hieronder:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bKxVrf5rE0RH1NV0WlB2MtZfAbY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/y0g5aTsc3cZTBtePPws3E7xK.png?f=fotoalbum_large

Moet ik hiervoor een 1 of 3 fase kWh meter aanschaffen? Is dit afhankelijk van het aantal groepen?
Mijn hoofdaansluiting is 1 fase. Maar die lees ik uit met mijn P1 meter. Idee is juist om alléén de zonnepanelen uit te lezen met een kWh meter.

Hopelijk kunnen jullie voor wat verduidelijking zorgen :) _/-\o_

PSN & R* Social: Sylvesterb001

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Niet online
Heel simpel: Ligt aan je omvormer, als die 1 fase is -> 1 fase meter. Heb je 3 fase omvormer, 3 fase meter.
Gezien je een 1 fase aansluiting zegt te hebben en het om 8 panelen gaat, lijkt het antwoord me simpel: de 1 fase is voldoende. (als je meerdere omvormers hebt, wel meerdere 1 fase kwh meters)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sylvesterb
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 24-07 15:17
IJsbeer schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 11:57:
Heel simpel: Ligt aan je omvormer, als die 1 fase is -> 1 fase meter. Heb je 3 fase omvormer, 3 fase meter.
Gezien je een 1 fase aansluiting zegt te hebben en het om 8 panelen gaat, lijkt het antwoord me simpel: de 1 fase is voldoende. (als je meerdere omvormers hebt, wel meerdere 1 fase kwh meters)
Dankjewel voor je antwoord. Dan moet ik dit even navragen bij de installateur. Ik krijg de volgende omvormers:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eH4ZQ0cZXlsNaZZaBlFW-5_tgt4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/2JeVGcA6qRV1fa795RhtiBDv.png?f=fotoalbum_large

PSN & R* Social: Sylvesterb001

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Niet online
Gaat om het andere Enphase kastje :) Maar 8 panelen, dat blijft ondre de 3600 kWh, dus geen reden voor 3 fase (=duurder :)). Ook heb je geen 3 fase aansluiting, dus je hebt 1 fase kWh meter nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mortanon
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 18-04-2023
HomeWizard_NL schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 20:14:
[...]

Deze is technisch wel compatibel, de adapter kan hier alleen niet op bevestigd worden. Mogelijk met wat hobbywerk wel ;)
@HomeWizard_NL
Wat is precies het probleem met de Belgische watermeter Maddalena MVM? Heeft de adapter geen gat op een geschikte plaats voor montage, of past de adapter helemaal niet en moet het apparaat anders worden gemonteerd?

[ Voor 6% gewijzigd door Mortanon op 05-07-2022 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-09 17:33
@HomeWizard_NL is er ondertussen al een lijst met compatible watermeters? Ik heb een Kiwa Aqaudis+Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z5V_UTJtWNw8RjYDOtIyXq-4B3o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TTbPWmTu4PIbBeoCY9gg2Tkj.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HomeWizard_NL
m3gA schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 12:51:
@HomeWizard_NL is er ondertussen al een lijst met compatible watermeters? Ik heb een Kiwa Aqaudis+[Afbeelding]
Jammergenoeg is een lijst niet zo makkelijk, er zijn van dezelfde merken verschillende watermeters onder hetzelfde type, die niet hetzelfde zijn. Dus voor nu gaan we enkel uit van het montage type. Jouw meter is een Itron (staat boven het telwerk) en is compatible. De meeste gebruikers hebben uberhaupt al moeite met het identificeren van het merk van een watermeter want er staan heel veel ''merken'' op de watermeters vermeld zoals jij zelf ook al aangeeft :). Je hebt een Itron Aquadis+ met een kiwa keurmerk. Maar itron brengt ook meters uit onder het Aquadis/Actaris en Schlumberger merk zonder eigen merk vermelding. Zo staat Elster tegenwoordig ook bekend onder Honeywell.

https://helpdesk.homewiza...t-mijn-analoge-watermeter

[ Voor 28% gewijzigd door HomeWizard_NL op 05-07-2022 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HomeWizard_NL
Mortanon schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 12:09:
[...]

@HomeWizard_NL
Wat is precies het probleem met de Belgische watermeter Maddalena MVM? Heeft de adapter geen gat op een geschikte plaats voor montage, of past de adapter helemaal niet en moet het apparaat anders worden gemonteerd?
De adapter kan niet uitgelijnt worden met het telwerk omdat je deze niet correct kan vastschroeven.

[ Voor 13% gewijzigd door HomeWizard_NL op 05-07-2022 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathijshooi
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 26-09 19:56
Stokertje schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 10:14:
Zojuist via Homewizard support de Beta firmware voor de sdm630 ontvangen, kan nu op de unit zelf wel alle gewenste waarden als stroom per fase, spanning per fase etc uitlezen. Helemaal blij dus, Homewizard support bedankt!

Nu hopelijk nog wat meer inzage van deze gegevens in de app.
Wat bedoel je met de unit zelf? Waar kan je die extra info uitlezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stokertje
Op het display van de unit. Dit betreft niet de P1 meter maar:

https://www.homewizard.com/nl/kwh-meter/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaneda_14
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 26-09 08:10
@HomeWizard_NL kunnen jullie helpen? Mijn P1 meter maakt geen verbinding met mijn wifi netwerk. Maak al anderhalf jaar gebruik van het fijne apparaatje. :)

Zijn geen veranderingen aan mijn wifi geweest. Rest van smarthome heeft geen issues.
Maar vannacht stopte de P1 meter er dus mee, opnieuw pairen lukt niet :(
Heb hem nog niet verwijderd uit mijn app en geprobeerd opnieuw te koppelen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ACnMxu6KkzB5VDVOMHm9OKRqxNg=/x800/filters:strip_exif()/f/image/uzdqJSOCduMD6vNDwga3LZd5.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lgYl4D8EDbRAFcqjVt0vRq5ztcM=/x800/filters:strip_exif()/f/image/IosyPphOFLCILzUdm904vkjk.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svkaster
Chris.nl schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 01:44:
[...]

Weet niet of je het weet. Maar als je SMR nr hoog genoeg is, is dit iig al gratis mogelijk via api met de non officiële Windows app. Link
Maar wie heeft er tegenwoordig nog Windows 8)7
Ik heb wel verschillende Macs maar wil dit gewoon op de iPad of iPhone kunnen zien.
Hoop dat dit snel wordt toegevoegd @HomeWizard_NL

Thanks,

Stefan

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• vuurvreter63
svkaster schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 20:53:
[...]Maar wie heeft er tegenwoordig nog Windows 8)7
Ik en wat is daar mis mee?

Hikvision gebruiker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankboel
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 19-07-2022
Ik wil de vraag over dimmen van een 2000 Watt boiler even opnieuw uitgeklaard zien. Ik heb nu een energie socket en p1 meter. Werkt prima. Maar in herfst of bewolkte dag heb ik bev maar 1000 of 800 Watt teruglevering en wil ik graag mijn boiler dus dimmen zodat hij weliswaar over een langere periode in de dag aan lager wattage kan laden. Ik heb een bulex we100me.
PS België. Geen saldering. Vandaar

[ Voor 5% gewijzigd door frankboel op 05-07-2022 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HomeWizard_NL
kaneda_14 schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 20:51:
@HomeWizard_NL kunnen jullie helpen? Mijn P1 meter maakt geen verbinding met mijn wifi netwerk. Maak al anderhalf jaar gebruik van het fijne apparaatje. :)

Zijn geen veranderingen aan mijn wifi geweest. Rest van smarthome heeft geen issues.
Maar vannacht stopte de P1 meter er dus mee, opnieuw pairen lukt niet :(
Heb hem nog niet verwijderd uit mijn app en geprobeerd opnieuw te koppelen.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
tweakers is voor dit soort dingen niet de plek, neem even contact op met onze klantenservice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
svkaster schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 20:53:
[...]

Maar wie heeft er tegenwoordig nog Windows 8)7
Ik heb wel verschillende Macs maar wil dit gewoon op de iPad of iPhone kunnen zien.
Hoop dat dit snel wordt toegevoegd @HomeWizard_NL

Thanks,

Stefan
Home Assistant heeft ook Homewizard api integratie link. Ik ben daar niet bekend mee, geen idee welke informatie die tevoorschijn kan toveren icm iOS link link. Ik gebruik al die meuk dan weer niet, weet amper wat die links gedaan kunnen krijgen. Waarschijnlijk praat ik alsof ik de klok heb horen luiden, maar niet weet waar de klepel hangt link, maar je zoektocht hoeft nog niet voorbij te zijn.

Als je een multimeter in huis hebt liggen en weet welke stopcontacten op welke groep zitten kan je voltage/spanning ook uitlezen en napluizen. Zo zou ik iig wel checken als ik ooit terugleverproblemen krijg. An sich wordt de p1 meter verkocht om vebruik te meten. Ja, voltage kunnen zien in native app zou leuk zijn, maar ik ga mezelf niet frusteren om dat persé van HW te moeten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
frankboel schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 21:13:
Ik wil de vraag over dimmen van een 2000 Watt boiler even opnieuw uitgeklaard zien. Ik heb nu een energie socket en p1 meter. Werkt prima. Maar in herfst of bewolkte dag heb ik bev maar 1000 of 800 Watt teruglevering en wil ik graag mijn boiler dus dimmen zodat hij weliswaar over een langere periode in de dag aan lager wattage kan laden. Ik heb een bulex we100me.
PS België. Geen saldering. Vandaar
Panelen blijven dynamisch leveren, ik gok dat zelfs een aparte dimmer voor je boiler (al dan niet geschakeld bij zonneschijn) daarvan over de zeik gaat en het dus sowieso niet mogelijk is.

[ Voor 3% gewijzigd door Chris.nl op 05-07-2022 22:26 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• svkaster
Chris.nl schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 22:02:
[...]

Home Assistant heeft ook Homewizard api integratie link. Ik ben daar niet bekend mee, geen idee welke informatie die tevoorschijn kan toveren icm iOS link link. Ik gebruik al die meuk dan weer niet, weet amper wat die links gedaan kunnen krijgen. Waarschijnlijk praat ik alsof ik de klok heb horen luiden, maar niet weet waar de klepel hangt link, maar je zoektocht hoeft nog niet voorbij te zijn.

Als je een multimeter in huis hebt liggen en weet welke stopcontacten op welke groep zitten kan je voltage/spanning ook uitlezen en napluizen. Zo zou ik iig wel checken als ik ooit terugleverproblemen krijg. An sich wordt de p1 meter verkocht om vebruik te meten. Ja, voltage kunnen zien in native app zou leuk zijn, maar ik ga mezelf niet frusteren om dat persé van HW te moeten hebben.
Ik heb jaren lang met domotics van alles zitten knutselen maar vaak werkte het dan weer niet ( ligt aan mij) en wil gewoon iets configureren zonder gedoe en klaar. Dat is ook de reden dat ik nu investeer in Homewizard want de simpelheid van configureren en automatiseren staat mij aan.

En @vuurvreter63 er is niks mis met Windows maar ik ben blijer met Mac OS. Ieders zijn ding :)

Stefan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankboel
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 19-07-2022
Het dimmen van een boiler staat los van de zonne panelen. Of die nu werken of niet of %.het gaat er gewoon over of je een boiler met 1 verwarmingselement van 2000watt kan dimmen naar de helft of minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeroNL
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21-09 22:30
frankboel schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 23:01:
Het dimmen van een boiler staat los van de zonne panelen. Of die nu werken of niet of %.het gaat er gewoon over of je een boiler met 1 verwarmingselement van 2000watt kan dimmen naar de helft of minder.
Interessant! Net zoals de Eddi van MyEnergi doet, bedoel je toch? https://myenergi.nl/product/eddi/

Dit scenario is ook 1 van de redenen dat ik de teruglevering nu uitlees met de HomeWizard P1 meter om vervolgens bij een X-hoeveelheid Watt teruglevering met Homey een slimme stekker te activeren die aan een elektrische boiler zit (heb zelf nu nog geen boiler.. maar dat is wel uiteindelijk de bedoeling).

Dit AAN/UIT mechanisme werkt prima met de slimme stekker, mits er voldoende teruglevering is. Ik heb getest met de slimme stekker om te dimmen naar 50%, maar de output halveert niet...

Het is deze slimme stekker: https://www.homewizard.com/shop/wi-fi-energy-socket/

Ik zit er nog even over na te denken... stel dat het dimmen naar 50% lukt, dan is vooral de vraag of een elektrische boiler dat snapt en op halve kracht gaat verwarmen... (dat is jouw vraag ook als ik het zo lees... toch? 8)7 )

[ Voor 10% gewijzigd door ZeroNL op 06-07-2022 08:09 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• sanzut
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 27-09 13:01

sanzut

It's always christmas time

Het dimmen van de slimme stekker in de instellingen, dat gaat niet over de output, maar over de lichtsterkte van de LED ring..

Het lijkt dat jullie iets anders verwachten? Maar zo werkt het volgens mij niet. Denk dat veel apparaten daar ook helemaal niet tegen zouden kunnen

[ Voor 37% gewijzigd door sanzut op 06-07-2022 08:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stokertje
De Homewizard stekker werkt niet als dimmer, het enige wat deze doet is schakelen als er een door jou ingestelde hoeveelheid zonne-energie beschikbaar is om zo het eigen verbruik te kunnen vergroten.

Wil je het vermogen van de boiler afstemmen op de hoeveelheid opgewekte vermogen dan zal je je boiler met PWM moeten gaan aansturen.

Je krijgt dan zoiets https://www.econo.nl/aton...eat-pv-boiler-oplossing-2

Maar dan moet je dus het element in je bouler vervangen, of deze bijplaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroontje03
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 17:51
Ik zou graag wat advies willen voor het aansluiten van de HomeWizard kWh meter.
Mijn warmtepomp zit aangesloten op 2 losse groepen, deze zou ik graag met 1 kWh meter willen uitlezen, zodat ik het totaal verbruik kan meten.

Mijn vraag is of dit überhaupt kan en zo ja, of ik dan genoeg heb aan de 1-fase kWh meter.
Als ik het forum doorlees heb ik het idee dat dit kan maar zie geen concreet voorbeeld, hoe de draden aan te sluiten, wanneer het 2 groepen betreft.

Het gaat om groep(en) 11 in onderstaande foto.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g8Xg8aDXp3xGe-Y54vx8TWhBaQA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XM6VtX6XydI7dKcbioKUxHTj.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/31q-VtsA9-f-HILFoA6B0zdHHaU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vN1vU5nK1rrBmGPOhtA6hK3f.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 6% gewijzigd door Kroontje03 op 06-07-2022 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stokertje
Met 1 kWh meter gaat dat misschien wel, maar dan moeten beide groepen wel van 1 fase komen. Heeft elke groep een eigen fase dan gaat het sowieso niet.

Maar als je dan de meter na je automaat doet koppel je de beide L’en in de meter, de werking van de automaat is dan niet meer zoals hij was. Volgens mij moet je dan 32A trekken voor de automaat uitschakelt.

Dan zou je de meter voor de automaat moeten zetten. (Als beide groepen van dezefde fase komen)

Maar goed, misschien is er een echte elec die de vraag beter kan beantwoorden.

[ Voor 62% gewijzigd door Stokertje op 06-07-2022 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaneda_14
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 26-09 08:10
HomeWizard_NL schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 21:38:
[...]

tweakers is voor dit soort dingen niet de plek, neem even contact op met onze klantenservice.
Ok zal ik doen.
Dacht als de oplossing hier gepost wordt misschien hebben mede tweakers er wat aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroontje03
Stokertje schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 09:16:
Met 1 kWh meter gaat dat misschien wel, maar dan moeten beide groepen wel van 1 fase komen. Heeft elke groep een eigen fase dan gaat het sowieso niet.

Maar als je dan de meter na je automaat doet koppel je de beide L’en in de meter, de werking van de automaat is dan niet meer zoals hij was. Volgens mij moet je dan 32A trekken voor de automaat uitschakelt.

Dan zou je de meter voor de automaat moeten zetten. (Als beide groepen van dezefde fase komen)

Maar goed, misschien is er een echte elec die de vraag beter kan beantwoorden.
Bedankt voor je reactie, dit lijkt mij inderdaad niet wenselijk dat de werking van de automaat dan anders wordt.
Ik ga kijken of ik een installateur kan vinden die mij verder kan helpen of eventueel de energy socket gebruiken, aangezien de warmtepomp gewoon met twee stekkers is aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stokertje
Energy socket zou dan ook een prima oplossing zijn lijkt me. 2 stuks en je bent klaar. Is het niet zo dat een van de voedingen voor een backup heater is welke eigenlijk nooit gebruikt wordt? (Alleen bij extreme koude)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroontje03
Ja dat zou goed kunnen en voor de wekelijkse legionella run.
Dit kan ik mooi inzichtelijk krijgen met de Energy socket :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deldenaar
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 27-09 12:35
Alweer een storing met uitlezen slimmemeter van enkele dagen door Enexis, nu reeds de 6e juli maar uitlezen met verschillende apps de 1e vd maand, is maar goed dat de wifi p1 meter er nog is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrz
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-09 15:15
Is er ook een manier om de netspanning uit te lezen? Ik kan dit nergens vinden in de app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Niet online
Terrz schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 15:27:
Is er ook een manier om de netspanning uit te lezen? Ik kan dit nergens vinden in de app.
Klopt, dat is niet te vinden in de app. Waarom wel in dit topic ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrz
IJsbeer schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 15:28:
[...]

Klopt, dat is niet te vinden in de app. Waarom wel in dit topic ;)
Hoopte op een manier waarop het makkelijk uit te lezen was. Heb helaas geen homeassistant/raspberry etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Niet online
Staat ook in de API

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrz
Ik ben niet zo thuis hierin, kan ik die API gewoon uitlezen in de browser als ik het IP van de meter benader?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stokertje
Terrz schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 15:27:
Helaas niet. Jammer dat niet alle mogelijkheden worden benut wat dat betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stokertje
Terrz schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 15:45:
[...]

Ik ben niet zo thuis hierin, kan ik die API gewoon uitlezen in de browser als ik het IP van de meter benader?
https://homewizard-energy...s.io/getting-started.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
@svkaster n.a.v. bovenstaand. Nóg een antwoord op je vraag....

Wanneer ik de api inschakel en met een willekeurige browser naar http://10.0.0.3/api/v1/telegram ga staat het voltage gewoon tussen de output. Hier 3 fases dus 3 voltages te lezen.
/Ene5\T210-D ESMR5.0 <- mocht dit lager dan 5.0 zijn, is het mogelijk dat je slimmer meter géén ondersteuning biedt.

-knip-

1-0:32.7.0(229.0*V)
1-0:52.7.0(230.0*V)
1-0:72.7.0(230.0*V)

-knip-
Je moet uiteraard wel het ip adres aanpassen naar die van jou p1 meter. Misschien een werkbare tussentijdse workaround voor jou? Sorry dat ik er niet eerder aan dacht, er zijn zoveel wegen naar Rome 😅

[ Voor 6% gewijzigd door Chris.nl op 06-07-2022 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svkaster
Nog een vraagje, ik heb vandaag 4 stopcontacten toegevoegd op mijn iPhone app om het verbruik te meten, maar als ik de app op mijn iPad open dan zijn de extra stopcontacten niet te zien. Die moet ik weer met de hand toevoegen. Is er een manier om de setup van de iPhone app te syncen naar mijn iPad app?

Vast bedankt,

Stefan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stokertje
svkaster schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 21:50:
Nog een vraagje, ik heb vandaag 4 stopcontacten toegevoegd op mijn iPhone app om het verbruik te meten, maar als ik de app op mijn iPad open dan zijn de extra stopcontacten niet te zien. Die moet ik weer met de hand toevoegen. Is er een manier om de setup van de iPhone app te syncen naar mijn iPad app?

Vast bedankt,

Stefan
Das gek, dat hoort volgens mij automatisch te gaan, e.e.a. haalt ie toch op uit de Homewizard cloud? Ik kan me niet herinneren dat ik op zowel Ipad als Iphone iets heb moeten doen.

Misschien app even helemaal afsluiten en opnieuw openen, misschien dat ze er dan wel zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stokertje
Chris.nl schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 20:13:
@svkaster n.a.v. bovenstaand. Nóg een antwoord op je vraag....

Wanneer ik de api inschakel en met een willekeurige browser naar http://10.0.0.3/api/v1/telegram ga staat het voltage gewoon tussen de output. Hier 3 fases dus 3 voltages te lezen.

[...]

Je moet uiteraard wel het ip adres aanpassen naar die van jou p1 meter. Misschien een werkbare tussentijdse workaround voor jou? Sorry dat ik er niet eerder aan dacht, er zijn zoveel wegen naar Rome 😅
Hier staat voltage er helaas niet tussen zo te zien. Mogelijk dat niet iedere meter dit weergeeft? Dit is api van P1 meter.

{"smr_version":50,"meter_model":"ISKRA 2M550T-1011","wifi_ssid":"Wireless","wifi_strength":58,"total_power_import_t1_kwh":5827.955,"total_power_import_t2_kwh":6953.456,"total_power_export_t1_kwh":0.012,"total_power_export_t2_kwh":0.026,"active_power_w":1510,"active_power_l1_w":41,"active_power_l2_w":1432,"active_power_l3_w":35,"total_gas_m3":3380.489,"gas_timestamp":220707090011}

En deze van de sdm630 kWh meter:
{"wifi_ssid":"Wireless","wifi_strength":84,"total_power_import_t1_kwh":27.921,"total_power_export_t1_kwh":0,"active_power_w":104.079,"active_power_l1_w":41.878,"active_power_l2_w":35.942,"active_power_l3_w":26.259}

[ Voor 10% gewijzigd door Stokertje op 07-07-2022 09:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Niet online
@Stoker: Je moet het telegram hebben van de P1 meter, daar staat het tussen (als de P1 meter het doorgeeft, anders natuurlijk niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stokertje
IJsbeer schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 09:17:
@Stoker: Je moet het telegram hebben van de P1 meter, daar staat het tussen (als de P1 meter het doorgeeft, anders natuurlijk niet)
Oh, okay, bedankt, dan moet ik eerst even uitzoeken wat er met “telegram” bedoeld wordt. Bovenstaand is wat ik krijg als ik de api link open in de browser.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Niet online
Stokertje schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 09:33:
[...]

Oh, okay, bedankt, dan moet ik eerst even uitzoeken wat er met “telegram” bedoeld wordt. Bovenstaand is wat ik krijg als ik de api link open in de browser.
https://homewizard-energy...-telegram-api-v1-telegram

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stokertje
Dankje, had hem ondertussen al, data vervangen in de weblink door telegram 😬

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• svkaster
Stokertje schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 09:07:
[...]

Das gek, dat hoort volgens mij automatisch te gaan, e.e.a. haalt ie toch op uit de Homewizard cloud? Ik kan me niet herinneren dat ik op zowel Ipad als Iphone iets heb moeten doen.

Misschien app even helemaal afsluiten en opnieuw openen, misschien dat ze er dan wel zijn?
Thanks, heb de app afgesloten en opnieuw geopened en krijg dan inderdaad mijn nieuw toegevoegde adapters :)

Ok met het telegram commando kan ik de voltage wel krijgen:

1-0:32.7.0(239.0*V)
1-0:52.7.0(241.0*V)
1-0:72.7.0(243.0*V)

maar zou dit toch graag kunne zien in de app bij een volgende release.

bedankt

[ Voor 17% gewijzigd door svkaster op 07-07-2022 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• linker
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 05-04 15:36
Kroontje03 schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 09:11:
Ik zou graag wat advies willen voor het aansluiten van de HomeWizard kWh meter.
Mijn warmtepomp zit aangesloten op 2 losse groepen, deze zou ik graag met 1 kWh meter willen uitlezen, zodat ik het totaal verbruik kan meten.

Mijn vraag is of dit überhaupt kan en zo ja, of ik dan genoeg heb aan de 1-fase kWh meter.
Als ik het forum doorlees heb ik het idee dat dit kan maar zie geen concreet voorbeeld, hoe de draden aan te sluiten, wanneer het 2 groepen betreft.

Het gaat om groep(en) 11 in onderstaande foto.
Hoi Kroontje03,
Zo te zien gaat het om een zogenaamde "kookgroep" deze wordt ook gebruikt bij kookplaten. Het is dan vaak een dubbele 1 fasegroep, wat inhoudt dat 1 fase via twee automaten naar de verbruiker gaat. bij overbelasting van 1 groep worden beide groepen uitgeschakeld. Tot zover de werking van de "kookgroep".

Ik verwacht dat jij met een 1 fase kWh-meter hiermee uit de voeten kunt. Deze moet dan aan de primaire zijde van de groepen worden aangesloten. Dus tussen de hoofdmeter/schakelaar en de eindgroep. vanaf de kWh meter ga je dan de "kookgroep" aansturen. Let goed op dat je de twee draden onder de klem op de juiste manier aansluit. Twee draden onder één klem kan problemen opleveren, vandaar de opmerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stokertje
linker schreef op donderdag 7 juli 2022 @ 13:24:
[...]

Hoi Kroontje03,
Zo te zien gaat het om een zogenaamde "kookgroep" deze wordt ook gebruikt bij kookplaten. Het is dan vaak een dubbele 1 fasegroep, wat inhoudt dat 1 fase via twee automaten naar de verbruiker gaat. bij overbelasting van 1 groep worden beide groepen uitgeschakeld. Tot zover de werking van de "kookgroep".

Ik verwacht dat jij met een 1 fase kWh-meter hiermee uit de voeten kunt. Deze moet dan aan de primaire zijde van de groepen worden aangesloten. Dus tussen de hoofdmeter/schakelaar en de eindgroep. vanaf de kWh meter ga je dan de "kookgroep" aansturen. Let goed op dat je de twee draden onder de klem op de juiste manier aansluit. Twee draden onder één klem kan problemen opleveren, vandaar de opmerking.
Dat kan inderdaad als de voeding van beide zijden van de kookgroep van 1 en dezelfde fase komt, als deze van 2 verschillende fasen gevoed wordt is het niet mogelijk.
Pagina: 1 ... 44 ... 143 Laatste

Let op:
Voor vragen en discussie rondom de Plug-In Battery kan je terecht in Het HomeWizard Plug-In Battery topic