Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
humpus schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 11:50:
Ik heb nu de P1 meter en ik twijfel om de 3-fase kwh meter erbij te kopen, maar als ik het goed begrijp kan de data van de kwh meter niet geïntegreerd worden in de algemene overzichten (nu - dag - week - maand - jaar). Ik wil eigenlijk 2 lijnen zien: netto (wat de P1 meter nu al geeft) en bruto (wat zouden mijn zonnepanelen opwekken als er geen verbruik was)

Nog iets: kan ik ook monofase zaken meten met mijn driefasemeter? Kan ik hem bv eens voor mijn monofase omvormer hangen, en dan eens wisselen naar mijn algemene driefaseaansluiting om te kijken hoeveel elke fase verbruikt?
Je krijgt drie lijnen:
- Wat gaat er over de lijn (de data die je P1 meter nu al levert)
- Meter van je panelen
- Combinatie van beide, wat dus je daadwerkelijk verbruik op dat moment is

Die drie grafieken krijg je in alle tabjes (Nu, Dag, Week, maand en jaar)

Dusdaarmee heb je alle info die je nodig hebt. Overigens komen ze ergens de komende tijd met een update dat ze bepaalde merken omvormers kunnen gaan uitlezen via de publieke api. Heb je de data ook, maar neit zo realtime als met de kWh meter.

Een 3 fase meter kan (bij mijn weten) ook gewoon als 1 fase gebruikt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02-2023
Door een leuk geintje :( (modem vervangen, geen signaal) zit ik nu een tijdje zonder Internet, dus zowel de P1 Meter als de Energy Socket registreren niet meer en de App werkt dus niet.
Worden, als ik over een paar dagen weer Internet heb, deze gegevens nog wel gesynchroniseerd of ben ik die dan kwijt?

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• humpus
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 27-08 09:22
IJsbeer schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 12:11:
[...]

Je krijgt drie lijnen:
- Wat gaat er over de lijn (de data die je P1 meter nu al levert)
- Meter van je panelen
- Combinatie van beide, wat dus je daadwerkelijk verbruik op dat moment is
Heb je daar toevallig een screenshot van? Ik vind hier nergens een voorbeeld van, zelfs niet op HomeWizard hun eigen website of youtubekanaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Niet online
Kidding, right? Topic staat er vol mee, neem bv https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/71353828

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• humpus
Ik was op zoek naar cumulatieve lijnen, in één grafiek. Dat is dus niet mogelijk blijkbaar.
Was dus iets te kortzichtig aan het zoeken, sorry.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Niet online
Dat is de stroom totaal in bovenstaand voorbeeld. Dat is de P1 meter. Zie het piekje vlak voor 5 uur, dat is meer dan de opwek van de panelen op dat moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• humpus
Dit bestaat waarschijnlijk al jaren, maar had het tot vandaag nog niet gebruikt :X
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C99R4zgCq7wWiRLDo0BU-kS4_ac=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/M1jTlId7FjdRTvCC3pz475bO.png?f=user_large

Maar dus: ik snap wat je bedoelt.
En als je 3 fases hebt, kan je deze ook als aparte lijnen op de grafiek laten zien.

Dan zou het inderdaad wat druk worden als alles ook nog eens cumulatief werd weergegeven :)

[ Voor 43% gewijzigd door humpus op 16-06-2022 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:00
Dashlane schreef op dinsdag 14 juni 2022 @ 06:55:
[...]
Een stille vreter kan een vloerverwarmingspomp zijn. Zeker in de warme dagen.
voor zover ik weet, ik heb er verder niet veel verstand van, werkt dat toch niet op warme dagen gezien de ondergrens altijd al is bereikt? Ik heb ook vloerverwarming maar heb het zelfs afgezet in de ketel. Op dit moment gebruik ik hem enkel voor warm water

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron321
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 27-09 19:05
@pina De pomp van de vloerverwarmingsverdeler zit vaak gewoon in een wcd een draait dus continu, ook in de zomer.

WPB Ariston Nuos Plus200, SE 4000H+8x Trina Solar 320Wp AB 185°/32°+6x Trina Solar 320Wp AB 185°/10°,APS EZM1+2x Trina Solar 325Wp AB 185°/32° ,2x APS QT2+8x Jinko 435Wp AB 5°/32°,ME MXZ-2F42VF+MSZ-EF35VGK-S+MLZ-KP25VF,WP Atag Energion M Light50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23:46
ron321 schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 21:07:
@pina De pomp van de vloerverwarmingsverdeler zit vaak gewoon in een wcd een draait dus continu, ook in de zomer.
Maar de pomp van de vloerverwarming moet niet de hele zomer uit blijven, dat vind de pomp niet fijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sanzut
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 27-09 13:01

sanzut

It's always christmas time

mike123 schreef op zaterdag 18 juni 2022 @ 23:44:
[...]

Maar de pomp van de vloerverwarming moet niet de hele zomer uit blijven, dat vind de pomp niet fijn.
Vandaar de pompschakelaar ipv een slimme stekker oid. Die pompt elke 24 uur even een minuutje, om vastroesten te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22:32
sanzut schreef op zondag 19 juni 2022 @ 21:54:
[...]

Vandaar de pompschakelaar ipv een slimme stekker oid. Die pompt elke 24 uur even een minuutje, om vastroesten te voorkomen.
Idd, enige juiste oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 19:17

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

hars73 schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 13:33:
Nou hier de eerste nacht gehad:

1. Er lijkt elk half uur een periode te zijn van zo'n 30 minuten op 120W en dan een periode van zo'n 20 minuten zo rond de 200W. Dit zou zomaar eens de inbouw koelvriescombi in de keuken kunnen zijn?

2.Er zijn 3 hele korte pieken zichtbaar om de 3 uur (00.00u, 03.00u en 06.00u) die kort naar zo'n 700W gaan. Zou dit iets van de CV-combiketel kunnen zijn? Er is op die momenten geen gasverbruik zichtbaar.
Die eerste is inderdaad de koelvriescombi ben ik inmiddels achter. Daar kan ik helaas niet zoveel aan veranderen.

Die tweede blijkt de close-in boiler te zijn in de keuken. Die blijkt inderdaad even heel kort een piek naar 700W te hebben om de 2.5 tot 3 uur. Heb de stekker er een nachtje uit gehad en toen waren de pieken weg. Maar ja, als ik die elke nacht getimed zou uitschakelen, zal het water verder afkoelen en zal ie bij het aangaan langer energie gaan verbruiken dan telkens die piekjes.

Ondertussen nog wel wat stekkers ontdekt die er onnodig inzaten, waaronder een speakersetje met subwoofer bij een pc die nooit meer aanstaat. Dat scheelt al zo'n 17-20W.

Standby verbruik zit nu op 103W. Kan nog iets lager door de vijverpomp/UV 's nachts uit te schakelen (-20W) en door het hele blok bij de TV (met switch/Xbox360/Soundbar met sub) uit te schakelen (-18W).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuinig
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 27-02-2023
Ik weet niet of mijn vraag hier thuishoort.
Mijn vraag is volgende: ik heb zoweleen p1 meter als energy soccet en met de soccet ondervind ik een probleem.

Je kunt in de soccet, het schakelslot uitzetten en dan een energy saver programma instellen. Het heeft een tijd prima gefunctioneerd maar nu dus niet meer. Hij trekt zich niets meer aan van het ingestelde programma, dwz een uur of 8 uitschakelen in de nachturen (23.30u tot 6.30u).

Vraag: is er een manier om dit te "resetten"?, waardoor het programma weer is te activeren?. Ik heb geprobeerd om het tijdprogramma te verwijderen en
Opnieuw in te stellen maar dat heeft niets geholpen.

MHI SRK 50 ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkzelf
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 26-09 20:53
Zuinig schreef op maandag 20 juni 2022 @ 08:58:
Ik weet niet of mijn vraag hier thuishoort.
Mijn vraag is volgende: ik heb zoweleen p1 meter als energy soccet en met de soccet ondervind ik een probleem.

Je kunt in de soccet, het schakelslot uitzetten en dan een energy saver programma instellen. Het heeft een tijd prima gefunctioneerd maar nu dus niet meer. Hij trekt zich niets meer aan van het ingestelde programma, dwz een uur of 8 uitschakelen in de nachturen (23.30u tot 6.30u).

Vraag: is er een manier om dit te "resetten"?, waardoor het programma weer is te activeren?. Ik heb geprobeerd om het tijdprogramma te verwijderen en
Opnieuw in te stellen maar dat heeft niets geholpen.
Socket resetten was dacht ik lang op zijn knopje drukken.
Ik heb er ook wel even mee zitten stoeien maar nu heb ik er drie goed lopen, waarvan twee met een programma.

PVoutput / PVoutput-live 1830 Wp op zuidoost 135º en 22º dakhelling in Z.O.-Brabant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuinig
henkzelf schreef op maandag 20 juni 2022 @ 21:37:
[...]

Socket resetten was dacht ik lang op zijn knopje drukken.
Ik heb er ook wel even mee zitten stoeien maar nu heb ik er drie goed lopen, waarvan twee met een programma.
dankje Henk, dat ga ik eens proberen.

MHI SRK 50 ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkzelf
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 26-09 20:53
Ik had gisteravond wel de indruk dat sleutelen aan de settings tijdens de "aan" stand er toe leidde dat dat het "uit" commando gemist werd. Ik heb een simpele timer op een schemerlamp. Aan was 1/2 uur na zonsondergang en uit om 23:30.
Toen die gisteravond eindelijk om 22.30 aan ging vond ik dat wat laat. En veranderde meteen "aan" naar 1/2 uur voor zonsondergang. Daarna ging die niet meer vanzelf uit om 23.30 wat die eerder wel deed.

PVoutput / PVoutput-live 1830 Wp op zuidoost 135º en 22º dakhelling in Z.O.-Brabant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuinig
Hier ook geen succes. Jammer. Het doet dus eigenlijk niet wat het beloofd. Tijdelijk ja.

MHI SRK 50 ZS-W

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Niet online
De eerste keer aan of uit (weet niet meer) doet het idd niet, maar dat was wel een beweuste keuze door homewizard. Is ooit benoemd in dit topic (en zou in de startpost gezet moetne worden :( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blasterxp
  • Niet online
Hebben jullie ook het idee dat de 2.4ghz band door de P1 meter voortdurend actief gehouden wordt?

Hoe vaak levert de P1 een datapakketje af richting de opslag server? Elke 50ms?

Mijn 5 Ghz router wacht telkens totdat 2,4 ghz weer vrij is ... dus 5ghz is behoorijk brak

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Blasterxp schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 09:00:
Hebben jullie ook het idee dat de 2.4ghz band door de P1 meter voortdurend actief gehouden wordt?
Ja.
Hoe vaak levert de P1 een datapakketje af richting de opslag server? Elke 50ms?
Geen idee hoe vaak, in ieder geval genoeg om constant verbonden te zijn. M'n P1 meter verstuurd zo'n 12MB per dag. Kan me indenken dat wanneer je um uitleest via app ie tijdelijk realtime (meer intensief) data verstuurd, maar da's nattevingerwerk.
Mijn 5 Ghz router wacht telkens totdat 2,4 ghz weer vrij is ... dus 5ghz is behoorijk brak
Ik denk dat dat meer bij jou router ligt dan bij de p1. Het is imo geen bekend issue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldPr
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 27-09 17:23
hars73 schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 09:13:
[...]

Het viel mij net ook al op. De live weergave staat stil...
Ik heb dat nu, hoe is dat bij jullie opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73

hars73

RonaldPr schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 15:34:
[...]
Ik heb dat nu, hoe is dat bij jullie opgelost?
Ik nu ook.. zal weer een probleem op de server zijn, dus als het goed is, lost het probleem zich straks bij ons weer 'vanzelf' op ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldPr
hars73 schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 15:36:
[...]

Ik nu ook.. zal weer een probleem op de server zijn, dus als het goed is, lost het probleem zich straks bij ons weer 'vanzelf' op ;)
Mooi zo, ik heb het gisteren net geïnstalleerd dus dan tref ik toevallig snel een storing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
Bij mij staat er nu steeds “P1 Meter is offline”?

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Niet online
Hier werkt alles prima

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hars73

hars73

Ondertussen had ik vannacht een stand-by verbruik van 81W volgens de grafiek. Toen ik een dikke week geleden begon zat ik op 107W.

En het enige wat ik hiervoor eigenlijk moet doen is wat stekkers eruit op het moment dat ik die apparaten niet nodig heb. Ik wil dat nog een beetje automatiseren via een timer wifi stopcontact of gewoon een simpel stopcontact met afstandsbediening.

- de televisiehoek met tv, xbox360, switch, soundbar en subwoofer
- een televisie op een slaapkamer met switch, xbox360, deco wifi punt en DAB radio
- mijn werkplek met laptop, elektrisch verstelbaar bureau en monitor
- een oude pc met speakersetje met subwoofer en monitor die nooit meer gebruikt werd

Verdere conclusies tot nu toe zijn dat:
- mijn mechanische ventilatie unit maar een paar watt gebruikt
- de close-in boiler in de keuken vrijwel niks gebruikt, behalve elke 3 uur even heel kort bijwarmen. Heeft geen zin om die 's nachts uit te zetten
- mijn koelkast regelmatig even 15-20 minuten gaat koelen en dan weer een half uur niet koelt. Kan ik niks aan veranderen

Ik kan nog wel wat winnen denk ik door te kijken of ik wat switches kan samenbrengen, misschien heb ik er eentje onnodig aangesloten. Mijn NAS (die ik vrijwel niet gebruik), hoeft niet perse op standby, maar kan ook volledig uit. Ook zou de vijverpomp 's nachts geautomatiseerd uit kunnen, scheelt nog 20W.

Conclusie is eigenlijk dat je door even slim wat stekkers eruit te halen als je die niet nodig hebt, je best al aardig wat kunt besparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
@hars73 De standbij grafiek is volgens wij niet helemaal zuiver.
Als wij 24 uur weg zijn geweest kan ik precies zien wat er verbruikt is (1,1kWh), dat is anders dan de Standby grafiek aangeeft (0,6kWh).

Wij halen ook alle stekker eruit van de apparaten die we niet gebruiken, ook met draadloze schakelaars.
De mechanische ventilatie gebruikt op de laagste stand maar 7 Watt.
De (standby)verbruikers zijn hier de vriezer en koelkast.

Overigens heb ik de laatste dagen steeds last van dat de P1 Meter offline is!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatman
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:33
Al een paar weken zie niet meer mijn stand-by gebruik in de grafieken. Wel op de maandag berichten dak ik meer of minder gas of electra heb gebruik. Mijn Energy+ abo werkt dus nog.
Heeft iemand een idee wat er mis gaat en eventueel te resetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldPr
Vreemd, ik heb mijn wasdroger op de Energy socket aangesloten en die gaf na een paar minuten een overspanningsbeveiliging en schakelde uit.

Het is de 3680 Watt uitvoering dus dat zou toch goed moeten gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Niet online
Hatman schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 12:05:
Al een paar weken zie niet meer mijn stand-by gebruik in de grafieken. Wel op de maandag berichten dak ik meer of minder gas of electra heb gebruik. Mijn Energy+ abo werkt dus nog.
Heeft iemand een idee wat er mis gaat en eventueel te resetten?
Lijkt me dat je contact op moet nemen met support. Lijkt niet een breed probleem te zijn, heb nogniet van anderen gehoord.
RonaldPr schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 12:56:
Vreemd, ik heb mijn wasdroger op de Energy socket aangesloten en die gaf na een paar minuten een overspanningsbeveiliging en schakelde uit.

Heb je de beta versie van de socket? Die ging tot 2200 W.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldPr
IJsbeer schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 12:57:
[...]

Lijkt me dat je contact op moet nemen met support. Lijkt niet een breed probleem te zijn, heb nogniet van anderen gehoord.

[...]

Heb je de beta versie van de socket? Die ging tot 2200 W.
Hoe kun je dat zien? Ik heb ze vorige week besteld en er staat 3680 Watt op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Niet online
RonaldPr schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 13:07:
[...]

Hoe kun je dat zien? Ik heb ze vorige week besteld en er staat 3680 Watt op.
Dan is het geen beta versie :) Dan ben ik het eens met je conclusie dat hij het zou moeten blijven doen. Denk dat je contact met support op moet nemen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hars73

hars73

HereIsTom schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 11:58:
@hars73 De standbij grafiek is volgens wij niet helemaal zuiver.
Als wij 24 uur weg zijn geweest kan ik precies zien wat er verbruikt is (1,1kWh), dat is anders dan de Standby grafiek aangeeft (0,6kWh).
De standby grafiek geeft volgens mij een soort gemiddelde ondergrens in Watt aan van wat het gebruikte vermogen in die periode geweest is. En ik denk dat ie dan het standby gebruik op basis van die gemiddelde ondergrens over de hele periode weergeeft in kWh. Dat zal dan exclusief alle pieken en extra's boven die ondergrens die hebben plaatsgevonden ga ik vanuit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldPr
IJsbeer schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 14:31:
[...]

Dan is het geen beta versie :) Dan ben ik het eens met je conclusie dat hij het zou moeten blijven doen. Denk dat je contact met support op moet nemen..
Ga ik doen, hij stond wel de hele tijd op stand-by en toen opeens de volle mep. Ik denk dat hij flink geschrokken is.

Alleen op hun site zie ik geen contactgegevens?
Er staan wel veel gestelde vragen maar daar heb ik niks aan in dit geval.

[ Voor 13% gewijzigd door RonaldPr op 23-06-2022 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HomeWizard_NL
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 27-09 19:08
RonaldPr schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 12:56:

Voor de techneuten: Mogelijk een droger met een hele lage (slechte) powerfactor. Dan is je wattage wel laag maar je amperage piekt boven de 16A waardoor de socket afschakeld

Acties:
  • +1 Henk 'm!
HomeWizard_NL schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 19:13:
[...]

Voor de techneuten: Mogelijk een droger met een hele lage (slechte) powerfactor. Dan is je wattage wel laag maar je amperage piekt boven de 16A waardoor de socket afschakeld
Maar het was overspanning toch? Geen overstroom...
Voor de techneuten zeg maar :+

Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l, 3x Marstek 5,12kwh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HomeWizard_NL
Ronald.42 schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 19:16:
[...]

Maar het was overspanning toch? Geen overstroom...
Voor de techneuten zeg maar :+
Je zou dan een overbelastingsmelding moeten krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldPr
HomeWizard_NL schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 19:13:
[...]

Dan zou de zekering ook er uit moeten gaan, maar het gaat al jaren goed. Het is een Miele professional en die kan ook op 3 fase aangesloten, misschien dat hij een hoge aanzetstroom heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
HomeWizard_NL schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 19:22:
[...]

Je zou dan een overbelastingsmelding moeten krijgen
Dat klinkt al beter.

Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l, 3x Marstek 5,12kwh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RonaldPr schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 19:33:
[...]

Dan zou de zekering ook er uit moeten gaan, maar het gaat al jaren goed. Het is een Miele professional en die kan ook op 3 fase aangesloten, misschien dat hij een hoge aanzetstroom heeft?
Een 16 ampere zekering kan best een tijdje meer belast worden zonder dat je een probleem hebt.
De smart socket zal wel zo slim zijn dat ie terstond afschakeld als hij een paar procent te veel vermogen meet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldPr
Ronald.42 schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 19:36:
[...]

Een 16 ampere zekering kan best een tijdje meer belast worden zonder dat je een probleem hebt.
De smart socket zal wel zo slim zijn dat ie terstond afschakeld als hij een paar procent te veel vermogen meet..
Klopt, ik heb er nog 2 ik zal ze eens omruilen kijken of het aan de ene socket ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03:44

paQ

Ik heb sinds zondag een P1, maar ik heb almaar ruzie met de app. (iOS)
Als ik de app open vanuit de widget, dan gaat ie meteen in landscape modus. Om dat niet te willen moet ik de telefoon landscape draaien, en weer terug in portrait, maar daarna kan ik dus niet meer scrollen :|
App killen en opnieuw openen, dan werkt het weer.
Snapshots hebben geen grafiek inhoud.

De standby grafiek snap ik weinig van.
Volgens de app 8 kWh.
2 koelkasten, 1 groot 1 klein
1 kleine vriezer
en afgelopen nacht zo te zien de wasmachine.

Ik begrijp alleen niet hoe ik die standby grafiek moet interpreteren
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7m1J2lWZu-s2difu3baTpgMqEs4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gt6F4ixXCovrUPvYGc02zOf0.jpg?f=fotoalbum_large

gisteren was volgens de app mijn standby verbruik maar liefst 20 kWh 8)7
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X-eGMAYnUC24mHOI1QJvb7fTroY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PlL1wRcbgzrpyT6SnxFJuD5u.jpg?f=fotoalbum_large

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
Ik kreeg gisteren een rapport dat ik vorige week minder gas had gebruikt dan de week er voor.
Vorige week 2,6 m3, de week er voor 2,4 m3. Rekenmachine stuk?
En nog steeds het verdwijnen van de stand onder de balk als je je vinger van het scherm haalt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

hars73 schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 08:55:
Ondertussen had ik vannacht een stand-by verbruik van 81W volgens de grafiek. Toen ik een dikke week geleden begon zat ik op 107W.

En het enige wat ik hiervoor eigenlijk moet doen is wat stekkers eruit op het moment dat ik die apparaten niet nodig heb. Ik wil dat nog een beetje automatiseren via een timer wifi stopcontact of gewoon een simpel stopcontact met afstandsbediening.

- de televisiehoek met tv, xbox360, switch, soundbar en subwoofer
- een televisie op een slaapkamer met switch, xbox360, deco wifi punt en DAB radio
- mijn werkplek met laptop, elektrisch verstelbaar bureau en monitor
- een oude pc met speakersetje met subwoofer en monitor die nooit meer gebruikt werd

Verdere conclusies tot nu toe zijn dat:
- mijn mechanische ventilatie unit maar een paar watt gebruikt
- de close-in boiler in de keuken vrijwel niks gebruikt, behalve elke 3 uur even heel kort bijwarmen. Heeft geen zin om die 's nachts uit te zetten
- mijn koelkast regelmatig even 15-20 minuten gaat koelen en dan weer een half uur niet koelt. Kan ik niks aan veranderen

Ik kan nog wel wat winnen denk ik door te kijken of ik wat switches kan samenbrengen, misschien heb ik er eentje onnodig aangesloten. Mijn NAS (die ik vrijwel niet gebruik), hoeft niet perse op standby, maar kan ook volledig uit. Ook zou de vijverpomp 's nachts geautomatiseerd uit kunnen, scheelt nog 20W.

Conclusie is eigenlijk dat je door even slim wat stekkers eruit te halen als je die niet nodig hebt, je best al aardig wat kunt besparen.
Wifi en afstandbedieningen heb je helemaal niet nodig. Een stekkerblok van 3 euro met aan/uit knop heb je veel sneller terugverdient en je zit meestal in de buurt van de stekkerblok. Het is een kleine moeite die aan te zetten ipv een ander knopje (wifi duurt eerder langer, en op een afstandbediening moet je ook op een knopje drukken).

Op de tv heb ik hem met tie wraps aan de achterkant vastgemaakt en stereo en andere dingen die er bij horen zitten daar ook in. Bij je computer kun je die gewoon aan de onderkant van de tafel plakken. Voor die vijverpomp zou je een simpele tijdschakelaar kunnen kopen, maar als je het leuk vind kan dat ook met een of ander zigbee systeem (maar dat is ook weer niet nodig :p ).

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willemvdvliet
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06:55
Weet iemand of het mogelijk is om met een Energy Pocket het mogelijk is om een plug & play zonnepaneel te monitoren. Oftewel wat de actuele opbrengst is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HereIsTom
willemvdvliet schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 10:48:
Weet iemand of het mogelijk is om met een Energy Pocket het mogelijk is om een plug & play zonnepaneel te monitoren. Oftewel wat de actuele opbrengst is?
Je bedoelt zo’n zonnepaneel met een stekker eraan? Ja dat werkt prima met een Energy Socket er tussen en kan je zien hoeveel ze zo opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper Janssen
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-04 16:59
Sinds gisteren heb ik ook een slimme meter en nu heb ik dus P1 data die binnenkomt. (de meter op de solar moet nog geinstalleerd worden)

Wat ik nog mis qua grafiek is... ik heb bij elkaar 7 HWE meetstekkers in m'n huis, en eigenlijk zou ik wel een grafiek willen hebben voor "alles min de gemeten stekkers", in plaats van dat ik alleen het netto totaal kan uitlezen of het netto min de solar opwek. Is dat er ergens?

[ Voor 6% gewijzigd door Jasper Janssen op 24-06-2022 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper Janssen
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-04 16:59
Chris.nl schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 09:41:

Ik denk dat dat meer bij jou router ligt dan bij de p1. Het is imo geen bekend issue.
De meeste moderne routers doen zgn “simultaneous dual band”, maar er is een tijd geweest lang geleden dat routers inderdaad meestal moesten bandswitchen met 1 radio om beurten. In zo’n geval zou veel gebruik van de 2.4 inderdaad de 5 gedeeltelijk kunnen blokkeren.

Maar tbh is de oplossing daarvoor om die zwaar verouderde router bij de recycling te mieteren en/of z’n 5.0 uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanzut
  • Laatst online: 27-09 13:01

sanzut

It's always christmas time

@HomeWizard_NL Is het mogelijk de LED op de P1 meter ook te dimmen of uit te schakelen? of willen jullie saar anders eens over nadenken?

Elke watt, die fulltime aanstaat is er weer een zullen we maar zeggen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
sanzut schreef op zaterdag 25 juni 2022 @ 00:15:
@HomeWizard_NL Is het mogelijk de LED op de P1 meter ook te dimmen of uit te schakelen? of willen jullie saar anders eens over nadenken?

Elke watt, die fulltime aanstaat is er weer een zullen we maar zeggen.
Qua omdenken....

Is je SMR versie 5.0 of hoger? Dan is de grap dat de stroom waarmee de slimme meter je HomeWizard Wi-Fi P1 Meter van voeding voorziet, 'gratis' is. Het wordt immers niet gemeten.
Verbruikt de slimme meter ook elektriciteit? En moet ik als klant voor dat verbruik betalen?

Ja, de meter verbruikt een kleine hoeveelheid elektriciteit, maar daarvoor hoeft u niet te betalen. Dit verbruik zit vóór de meter, dus deze kosten zijn voor ons. U betaalt alleen voor het energieverbruik (achter de meter) in uw huishouden.
bron
Wanneer ik het test zie ik geen enkele extra watt verbruik bij het actuele verbuik komen, met de p1 meter aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daftz
  • Laatst online: 26-09 13:19
Ik heb sinds deze week een aantal uitschieters bij m'n stand-by verbruik die ik niet direct kan verklaren. Ziet iemand hetzelfde? Mijn normale stand-by verbuik is al maanden zo rond de 3kWH per dag, dus deze uitschieters vallen wel op.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L7hvx8664dTbg6dWihMcJBJ_ea8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/r6g0Sb6qQn8rE3jZQLgPbrO1.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkentrophy
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 21-07 13:35
Ben nu inmiddels ik denk 1-2 maanden verder met mijn P1 meter.
Simpel concept, en werkt echt super goed tot nu toe - erg tevreden :-D

Nu wordt binnenkort mijn laadpaal met load balancer geinstalleerd, en heb dus ook de actieve splitter besteld van homewizard. Zit hier nu ook zon P1 kabel bij? want op de website zie ik alleen een splitter (lijkt op een switch), met 1 IN-port, en 3 OUT-porten maar ik zie geen kabel (op de afbeeldingen).

Verder nog wel jammer dat ik 2 features mis op mijn P1 meter :-)
@HomeWizard_NL staan deze al op jullie backlog?
- Voltage uit te lezen via de App / API
- Android Widget om dag-verbruik inzichtbaar te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daveth
  • Registratie: November 2014
Darkentrophy schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 14:05:
Ben nu inmiddels ik denk 1-2 maanden verder met mijn P1 meter.
Simpel concept, en werkt echt super goed tot nu toe - erg tevreden :-D

Nu wordt binnenkort mijn laadpaal met load balancer geinstalleerd, en heb dus ook de actieve splitter besteld van homewizard. Zit hier nu ook zon P1 kabel bij? want op de website zie ik alleen een splitter (lijkt op een switch), met 1 IN-port, en 3 OUT-porten maar ik zie geen kabel (op de afbeeldingen).

Verder nog wel jammer dat ik 2 features mis op mijn P1 meter :-)
@HomeWizard_NL staan deze al op jullie backlog?
- Voltage uit te lezen via de App / API
- Android Widget om dag-verbruik inzichtbaar te maken.
Voltage is wel uit te lezen via de API, als dat bij jou niet zichtbaar is dan ondersteund je slimme meter dit niet.
Ik vermoed dat ze voltage niet in de app verwerkt hebben omdat dit door velen slimme meters niet word weer gegeven en zij daar veel vragen over krijgen, @HomeWizard_NL klopt mijn aannamen hier of is er een andere reden dat jullie voltage niet weergeven in de app?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• B-lex
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 26-09 15:32
Daveth schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 19:35:
[...]

Voltage is wel uit te lezen via de API, als dat bij jou niet zichtbaar is dan ondersteund je slimme meter dit niet.
Ik vermoed dat ze voltage niet in de app verwerkt hebben omdat dit door velen slimme meters niet word weer gegeven en zij daar veel vragen over krijgen, @HomeWizard_NL klopt mijn aannamen hier of is er een andere reden dat jullie voltage niet weergeven in de app?
Ik vroeg me laatst hetzelfde af, zou voltage toch wel een handig stukje info vinden, het liefst per fase. De API geeft het momenteel helaas niet door.

Edit: de /telegram geeft het wel door zie ik nu. Zou mooi zijn als @HomeWizard_NL dat in de /data zou willen opnemen.

[ Voor 8% gewijzigd door B-lex op 28-06-2022 20:42 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Daveth
B-lex schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 20:18:
[...]

Ik vroeg me laatst hetzelfde af, zou voltage toch wel een handig stukje info vinden, het liefst per fase. De API geeft het momenteel helaas niet door.

Edit: de /telegram geeft het wel door zie ik nu. Zou mooi zijn als @HomeWizard_NL dat in de /data zou willen opnemen.
Het Windows programma dat ik gemaakt heb kan je wel de voltage uitlezen, dit werkt ook via de API, de voltage word alleen weergegeven als je slimme meter dit ondersteund.
Via de app zou mooier zijn maar dan heb je toch iets.
HomeWizard Wi-Fi P1 Meter Windows programma

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Darkentrophy
  • Laatst online: 21-07 13:35
Daveth schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 19:35:
[...]

Voltage is voor mij wel zichtbaar via de Windows App.
In de native API krijg ik hem niet terug als JSON, alleen via Telegram - maar dat is dan weer lastig filteren, en vraagt veel custom taferelen om goed te krijgen in bijv Home Assistant.
Het liefst zou ik hem ook in de data API terug krijgen als JSON, of gewoon in de Energie app zelf.
Als ik via de Energie app voltage over 3 fase inzichtbaar zou krijgen, zou dat zelfs voor mij een reden zijn om het "plus" abonnement af te nemen.

[ Voor 13% gewijzigd door Darkentrophy op 29-06-2022 11:40 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Only
  • Niet online
Ik heb nu al een paar dagen last dat het huidige verbruik niet goed wil inladen in de app, meerendeel zie ik geen getal, soms wel een getal maar dan blijft het weer hangen..meer mensen die hier last van hebben?
Totaal klopt overigens wel, alleen het actuele verbruik dus niet

Ik heb geen horloge, maar ik heb wel de tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldPr
Only schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 22:48:
Ik heb nu al een paar dagen last dat het huidige verbruik niet goed wil inladen in de app, meerendeel zie ik geen getal, soms wel een getal maar dan blijft het weer hangen..meer mensen die hier last van hebben?
Totaal klopt overigens wel, alleen het actuele verbruik dus niet
Hier idem dito, het helpt af en toe om de app te herstarten maar dan werkt het even later weer niet goed.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• HomeWizard_NL
Nieuwtje! vanaf vandaag is onze nieuwe website live! en daarbij ook een nieuw product.

De HomeWizard Watermeter!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KqtEQM6QdjTu6jPzzBEIB3M5esI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/c24Tz5M9B5twF8bg4heZocF1.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-lex
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 26-09 15:32
HomeWizard_NL schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 16:28:
Nieuwtje! vanaf vandaag is onze nieuwe website live! en daarbij ook een nieuw product.

[Afbeelding]
Wat is de IP rating van de watermeter? Het kan in sommige kruipruimtes op en rond de watermeter redelijk condenseren van tijd tot tijd.
Zonde van het geld als hij daardoor snel defect zou raken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online

[Afbeelding]
Felici! Ziet er strak uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Niet online
Yes, finally! Vanavond maar bestellen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prakka
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21:16

[Afbeelding]
Top. Ik lees update 4 keer per dag op batterijen, is dit dan 1 moment per 6 uur of de geschiedenis per x minuut van de afgelopen 6 uur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 27-09 15:39

[Afbeelding]
Interessant, maar ik heb twee verschillende watermeters, één voor koud water en één voor warm water. Is het mogelijk om met twee meters dan één grafiek te maken voor het totaal waterverbruik? Is het sowieso mogelijk om met twee HomeWizard watermeters aan de slag te gaan?
Ik heb namelijk stadsverwarming en krijg warm en koud water gescheiden binnen met ieder een eigen watermeter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Teleluvr
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

[Afbeelding]
Heel tof, maar ik vind de investering (50 euro) pittig in verhouding tot mijn waterverbruik en potentiële besparing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron321
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 27-09 19:05
In google chrome worden veel afbeeldingen niet weergegeven.

WPB Ariston Nuos Plus200, SE 4000H+8x Trina Solar 320Wp AB 185°/32°+6x Trina Solar 320Wp AB 185°/10°,APS EZM1+2x Trina Solar 325Wp AB 185°/32° ,2x APS QT2+8x Jinko 435Wp AB 5°/32°,ME MXZ-2F42VF+MSZ-EF35VGK-S+MLZ-KP25VF,WP Atag Energion M Light50

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Teleluvr schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 17:56:
[...]

Heel tof, maar ik vind de investering (50 euro) pittig in verhouding tot mijn waterverbruik en potentiële besparing.
Ik vind hem ook niet goedkoop, maar iets anders voor die prijs die dan ook nog mooi in 1 app met je gas en stroom verbruik komt vind je ook niet snel.

Ik twijfel ook nog, ik moet nog een 1 fase meter hebben voor bij de warmtepomp maar om ook die watermeter erbij te bestellen.. ik weet niet ik zie het meer als gadget dan dat je er wat mee zou kunnen besparen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HomeWizard_NL
prakka schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 17:39:
[...]

Top. Ik lees update 4 keer per dag op batterijen, is dit dan 1 moment per 6 uur of de geschiedenis per x minuut van de afgelopen 6 uur?
geschiedenis van elke 5 minuten elke 6 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HomeWizard_NL
chippie777 schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 17:47:
[...]

Interessant, maar ik heb twee verschillende watermeters, één voor koud water en één voor warm water. Is het mogelijk om met twee meters dan één grafiek te maken voor het totaal waterverbruik? Is het sowieso mogelijk om met twee HomeWizard watermeters aan de slag te gaan?
Ik heb namelijk stadsverwarming en krijg warm en koud water gescheiden binnen met ieder een eigen watermeter.
huidig zullen dat twee verschillende grafieken zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HomeWizard_NL
ron321 schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 18:11:
[...]

In google chrome worden veel afbeeldingen niet weergegeven.
ik vermoed dat dat te maken heeft met de huidige drukte 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prakka
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21:16
@HomeWizard_NL als ik de watermeter zou voeden met een powerbank hoelang zou dit dan meegaan langer dan 1 jaar op de batterijen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@HomeWizard_NL

Krijgt de app een update of moet je hem gewoon opnieuw installeren?
Voorlopig zie ik nog geen watermeter en een knopje voor updaten zie ik ook niet...
Of ik ben niet handig dat kan natuurlijk ook..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SKvOcraHg4V6cfBodQPdQWThpuY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TO5PIWndySUxbfUmS5w1c3A9.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Niet online
De watermeter is pas half augustus beschikbaar... komt voor die tijd nog wel een update ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
IJsbeer schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 18:32:
De watermeter is pas half augustus beschikbaar... komt voor die tijd nog wel een update ;)
Ja ik zie het ook, levering medio augustus..
Had ik net besloten om hem gelijk maar mee te bestellen... _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wenzel
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 27-09 19:12

[Afbeelding]
Heb je oplossing voor deze watermeter? 3 jaar geleden geplaatst door Waterleiding maatschappij.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jJK5QVzMDZDaN4DlD0yix8-sQf4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vrWm5tUbI8ZtC6suBpNc9Xt8.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door Wenzel op 30-06-2022 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HomeWizard_NL
prakka schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 18:21:
@HomeWizard_NL als ik de watermeter zou voeden met een powerbank hoelang zou dit dan meegaan langer dan 1 jaar op de batterijen?
de meeste powerbanks hebben een te hoge discharge (je powerbank loopt veel sneller leeg dan lithium batterijen) een het voltage word ook veel sneller te laag., en de watermeter werkt alleen op batterijen in low power mode op de kabel zit ie in live modus, dan is ie binnen enkele weken leeg.

[ Voor 4% gewijzigd door HomeWizard_NL op 30-06-2022 18:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• biglia
  • Laatst online: 22-07 17:10
Oh, voor de analoge watermeter... Dan ga ik nog wachten want in Vlaanderen zijn ze al bezig met het uitrollen van de digitale watermeter: https://www.dewatergroep....rvices/digitalewatermeter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online
Zo direct besteld toen ik de e-mail binnen kreeg. Zat er al een tijdje over te denken, maar aangezien de rest al in de energy app gekoppeld is, netjes afgewacht of die nog zou komen. (P1 meter en 3 fase kWh meter). 👍🏼

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone Air Cloud White  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marvie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 26-09 21:34
Komt er voor de niet slimme gasmeters ook een soort gelijke optie met een los apparaatje die de meter/pulsen uitleest of is dat niet mogelijk bij die meters?

Xbox Live Knalle Arie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daveth

[Afbeelding]
Ik vind het persoonlijk erg mooi hoe dit werkt en dat je alles in 1 app kan zien maar..... er zijn zo veel bedrijven die van alles verzinnen en na 1 a 2 jaar het toch niet redden.
Ik vind het nogal veel geld (zeker als ik alle meters zou aanschaffen die ik zou willen hebben) en dat het dan blijkt dat jullie bijvoorbeeld over een 2 jaar failliet oid zijn, dan heb je niets meer aan deze apparatuur want de app/website werkt dan ook niet meer.
@HomeWizard_NL is daar ook over nagedacht?
Kan ik ergens zekerheid krijgen dat dit zeker 10 jaar werkt als ik het aanschaft? of blijft dit altijd het risico van de consument?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gramser
  • Laatst online: 07:25
Die zekerheid kun je nooit 100% krijgen. Nooit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daveth
Koop ik bijvoorbeeld een auto en het bedrijf gaat falliet dan kan ik er nog wel mee blijven rijden, deze apparatuur word in 1 klap waardeloos als er iets met HomeWizard gebeurd.
Aangezien er de laaste jaren nogal wat bedrijven zijn die het niet gered hebben vind ik dat nogal een risico, vandaar de vraag of zij iets van garantie kunnen geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Niet online
Die discussie is hier eerder geweest in dit topic. Zekerheid is er niet, intentie is er wel. En het hangt natuurlijk van de klanten af, zonder Energy+ abo's kunnnen ze de servers niet in de lucht houden.

Ben het overigens niet met jullie eens dat het app. dan direct waardeloos wordt. Al die dingen hebben een lokale api, dus dan wordt het gewoon zelf knutsellen of gebruik maken van de knutsels die er al zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gramser
  • Laatst online: 07:25
Daveth schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 20:41:
Koop ik bijvoorbeeld een auto en het bedrijf gaat falliet dan kan ik er nog wel mee blijven rijden, deze apparatuur word in 1 klap waardeloos als er iets met HomeWizard gebeurd.
Aangezien er de laaste jaren nogal wat bedrijven zijn die het niet gered hebben vind ik dat nogal een risico, vandaar de vraag of zij iets van garantie kunnen geven.
Ook wel een iets andere orde van grootte. Maar ik snap je vraag wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Goed beschouwd kost het eigenlijk geen drol.
Als je het zelf wil optuigen moet je ook aardig wat hardware aanschaffen.
En nu heb je zonder abbo al een leuk inzicht.

Ik zou het wel handig vinden dat je op de website bijv een abbo koopt voor een jaar en betaald met ideal.
En dan aan het einde van dat jaar even een berichtje dat je abbo verloopt en kunt verlengen.

Nu zat ik te klooien met mijn Google account.
Of gewoon automatisch van mijn bankrekening vind ik ook prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crxtreem
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Heb ook wel interesse in de watermeter.

Moet alleen kijken hoe ik de voeding kan regelen.
Ik wil hem wel direct aansluiten ipv op batterijen.
Er loopt volgens mij wel een 16mm pvc buis voor mijn aardpen van meterkast naar de watermeter, maar of daar een usb-c nog bij past en of de lengte voldoende is.
Van het weekend maar eens bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bollenpeller
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 04-07 21:51
Ben ook wel geïnteresseerd in de watermeter.
Ik heb de installatie video bekeken maar de schroefgaatjes die je in de video ziet van de Sensus watermeter komen niet overeen met de Sensus meter die ik hier heb.
Sensus meter is hier afgelopen mei geplaats.
Iemand een oplossing?

Daikin Sensira FTXF25A - RXF25A / Daikin Stylish FTXA35BT - RXA35A / Daikin Stylish FTXA25BB - RXA25A 3900Wp vol op het zuiden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
Beetje OT maar er zijn ook weer plannen om deze watermeter beschikbaar te maken voor Homey.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online
IJsbeer schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 20:43:
Die discussie is hier eerder geweest in dit topic. Zekerheid is er niet, intentie is er wel. En het hangt natuurlijk van de klanten af, zonder Energy+ abo's kunnnen ze de servers niet in de lucht houden.

Ben het overigens niet met jullie eens dat het app. dan direct waardeloos wordt. Al die dingen hebben een lokale api, dus dan wordt het gewoon zelf knutsellen of gebruik maken van de knutsels die er al zijn.
Dit dus 👆🏼 Er is een api dus je kunt eventueel altijd nog zelf aan de slag met Home-assists ofzo. Kost wel meer moeite dan via hun eigen app. Maar mocht de server het niet meer doen, is daarmee niet direct het apparaat nutteloos. Daarbij als je verhuist is het ook maar de vraag of je alles zo in je andere/nieuwe huis kunt gebruiken. Zekerheid heb je nooit. Alleen de zekerheid dat je geen zekerheid hebt. :(:)

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone Air Cloud White  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tebbie
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 07:31
mike123 schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 22:38:
Beetje OT maar er zijn ook weer plannen om deze watermeter beschikbaar te maken voor Homey.
Uiteraard 😎, begin er morgen mee alleen kan pas in augustus testen als ze meters gaan leveren.

Werk: Netwerk monitoring prutser —- Prive: Developer Homewizard app voor Homey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toby-Wan
  • Laatst online: 22:53
@HomeWizard_NL erg mooi die watermeter
Ik heb de volgende Actaris, deze lijkt eenzelfde 'tel-rader' te hebben als de Itron analoge-watermeter op jullie site, er is alleen geen verschil in kleur (volledig zilverkleurig ipv rood-zilver bij Itron).
Wanneer ik zelf zorg voor de correcte uitlijning, dan lijkt mij dat de watermeter ook op dit type gebruikt zou kunnen worden.
Zou u dit kunnen bevestigen voordat ik de bestelling plaats?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7XkH4q19fveuiTUyBl90YBqgl2E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/S9TYdlImdDsg9kgtokdqsH6U.jpg?f=fotoalbum_large

WP: Quatt Mono + 3kW BUH (DIY), SWW: CV-ketel, PV: 6040 Wp ZW/NO (SE3000H, Enphase IQ8, APsystems), 1x HW PIB 2.7 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HomeWizard_NL
Toby-Wan schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 09:26:
@HomeWizard_NL erg mooi die watermeter
Ik heb de volgende Actaris, deze lijkt eenzelfde 'tel-rader' te hebben als de Itron analoge-watermeter op jullie site, er is alleen geen verschil in kleur (volledig zilverkleurig ipv rood-zilver bij Itron).
Wanneer ik zelf zorg voor de correcte uitlijning, dan lijkt mij dat de watermeter ook op dit type gebruikt zou kunnen worden.
Zou u dit kunnen bevestigen voordat ik de bestelling plaats?

[Afbeelding]
onder dat half ronde dopje (uitbreken) zit als het goed is een schroefbevestiging zodat de adapter gewoon vast kan zoals de itron ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RiDo78
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Daveth schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 20:41:
Voor zover ik weet is hun apparatuur voorzien van een API. Je kunt die eenvoudig uitlezen (bijvoorbeeld via Home Assistant of je andere/zelf gebouwde software.) Een van de HomeWizard ontwikkelaars heeft bijvoorbeeld de integratie voor Home Assistant gebouwd dus dat werkt prima.

Als ze morgen failliet zouden zijn dan stopt de app en zul je geen firmware-updates meer krijgen. Maar 'de auto blijft wel rijden'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• counter12
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22:39
@HomeWizard_NL Wordt in de app alleen het waterverbruik aangegeven of ook de stand van de teller i.v.m. doorgeven van de stand aan Dunea?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toby-Wan
  • Laatst online: 22:53
HomeWizard_NL schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 09:41:
[...]

onder dat half ronde dopje (uitbreken) zit als het goed is een schroefbevestiging zodat de adapter gewoon vast kan zoals de itron ;)
bedankt voor snelle antwoord & goed om te weten.
Zou u nog kunnen bevestigen dat de compleet zilverkleurige rader bij de Actaris ook geschikt is voor de meting?

WP: Quatt Mono + 3kW BUH (DIY), SWW: CV-ketel, PV: 6040 Wp ZW/NO (SE3000H, Enphase IQ8, APsystems), 1x HW PIB 2.7 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Niet online
Dat laatste kan die niet weten :) De stand wordt niet uitgelezen, alleen het 'metertje' dat ronddraait. Je klikt hem er wel heel eenvoudig af zo te zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RiDo78
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Gramser schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 20:22:
Die zekerheid kun je nooit 100% krijgen. Nooit.
Dat kan, als HomeWizard hun code voor het faillissement open source maakt en je zelf een beetje kunt coden. Dan kun je de software zelf onderhouden en mogelijk ook andere mensen daarmee van dienst zijn. Kun je dat niet? Dan heb je gelijk want dan ben je afhankelijk van anderen.

Maar zoals ik al zei, voor zover ik weet heeft al hun apparatuur een open API en kun je die via software als Home Assistant uit blijven lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HomeWizard_NL
counter12 schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 10:04:
@HomeWizard_NL Wordt in de app alleen het waterverbruik aangegeven of ook de stand van de teller i.v.m. doorgeven van de stand aan Dunea?
in normale omstandigheden moet er nauwelijks tot geen afwijking zijn maar zoals ijsbeer aangeeft is dit niet te garanderen door gebruiksomstandigheden. (calibratie, stroom uitval, updates, lange tijd geen wifi verbinding etc)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HomeWizard_NL
Toby-Wan schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 10:05:
[...]

bedankt voor snelle antwoord & goed om te weten.
Zou u nog kunnen bevestigen dat de compleet zilverkleurige rader bij de Actaris ook geschikt is voor de meting?
ja dat moet werken, de watermeter meet magnetische velden met inductie sensoren. die zilverkleurige radar is van metaal.
Pagina: 1 ... 43 ... 143 Laatste

Let op:
Voor vragen en discussie rondom de Plug-In Battery kan je terecht in Het HomeWizard Plug-In Battery topic