JorzoR schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 14:44:
[...]
Ik ervaar dezelfde problemen. Het werkt even en dan gaat ie rood knipperen en is ie offline en komt er geen data meer door. Ook trekt ie het hele Wifi netwerk soms mee, waar wij daarvoor werkelijk _nooit_ Wifi problemen hadden. Heb inmiddels van alles geprobeerd, maar het is uiterst onbetrouwbaar. Bedraad netwerk werkt de gehele tijd, dus de internetverbinding is er wel gewoon.
Wifi router zit op 20cm afstand van het apparaatje en de app geeft ook altijd 100% sterkte aan.
Het is een beetje de vraag waar het aan ligt, maar ik weet het niet. Aantal suggesties in de topic hebben niet geholpen bij mij. Op deze manier heb ik er helaas niks aan. Gaat maar weer retour dan. Jammer, want het leek zo simpel.
Dit is de meter, in NL:
[Afbeelding]
(hij zit er op de foto inderdaad niet in

)
OPGELOST!
Na weken te hebben geklooid met gastennetwerken, switchen van 2.4 Ghz en 5 Ghz banden, DNS servers, firmware upgrades, resets van zowel de Ziggo Homebox als de router gedaan, P1 dongle verbinden met mobiele hotspots etc. heb ik eindelijk de P1 dongle van HomeWizard aan de praat gekregen.
De tip:
Ik heb uiteindelijk een complete factory reset van mijn Asus Blue Cave router gedaan en die daarna opnieuw ingesteld.
Een aantal maanden geleden had ik een firmware upgrade gedaan, daarna een zut aan andere hardware via Wifi of bekabeld aangesloten op de router (PiHole, Hue, Sonos, Synology NAS etc), allemaal zonder problemen. Kennelijk had de P1 dongle specifiek een factory reset nodig, want dat was het enige apparaat dat niet wilde verbinden.
Daarna verbond de P1 dongle prima en werkt het als een zonnetje!
Hoop dat dit anderen helpt bij het aansluiten want ik werd er knettergek van