Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Wifi bereik? Wifi aan de andere kant van het huis dus een slecht ontvangst?... Wifi naast de meterkast, dus onwaarschijnlijk?

Heb je met een andere wifi bron het zelfde? Dus bv je telefoon in hotspot modus. Krijg je dan een andere resultaat?

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans4545
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 06-10 13:56
Bedankt voor de reactie 3racer, via instellingen > meters zie ik dat hij verbonden is aan WiFi 100 %
Als de meter offline is is kleurt de “ Dongel” rood

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Misschien overbodig maar; de p1 meter maakt alleen verbinding met 2.4GHz Wi-Fi4.

Zelf heb ik een 2.4GHz+5GHz SSID Wi-Fi6 accesspoint (backwards compatibele), hier kiest de P1 een stabiele 2.4GHz Wi-Fi4 verbinding. In de 3 dagen die ik hem nu heb geen hickup gezien.

Om Wi-Fi problemen uit te sluiten 2.4GHz dus ingeschakeld laten! 'k Gok dat alle huidige en toekomstige routers/accesspoints nog makkelijk backwards compatible zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hans4545
Aha, ik had de router ingesteld op 5 GHz, zal hem terug zetten op 2,4 GHz, dat zal hem zijn, bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Hopelijk opgelost zo!
offtopic:
5GHz kan je ook ingeschakeld laten hoor, gewoon en/en doen. Je apparaten kiezen zelf wel wat ze het best uitkomt. Zo kiest bijvoorbeeld m'n mobiel in de achtertuin 2.4GHz (dat signaal draagt iets verder) en binnenshuis 5GHz.

Als je een band-steering optie hebt dan kan je router ook zelf kiezen apparatuur naar 5GHz te drukken, mits ze compatible zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans4545
Zo is het

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans4545
Vraag; ik wil een Home wizzard kWh meter aanschaffen om mijn zonnepanelen te monitoren, ik heb een wat oudere installatie met 5 gekoppelde Stecagrid 500 omvormers in de garage, uit deze omvormers komt 1 netkabel die in stopcontact gaat voor aparte groep van zonnepanelen.
Kan ik de meter ook direct aan deze kabel aansluiten in garage i.p.v. in meterkast ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 7o9
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

7o9

@Hans4545 de vorm is natuurlijk bij uitstek geschikt om in een meterkast te prikken maar je kunt hem in principe overal tussen steken.

Er gaan twee draadjes in en twee draadjes uit.

Is de stopcontact meter dan echter niet handiger? Ik bedoel dan de aanstaande 'Energy Socket'.

[ Voor 23% gewijzigd door 7o9 op 14-03-2021 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans4545
Bedankt voor advies,die socket lijkt me ideaal,als hij te koop is schaf ik hem aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans4545
Energy socket is ( nog ) niet te koop zag ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weldie
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19-10 19:30
3raser schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 20:50:
Volgens mij bestond er nog geen Domoticz plugin voor de Wifi p1 meter van HomeWizard dus ik heb er zelf een gemaakt. Dit is mijn eerste plugin voor Domoticz dus het was allemaal een beetje wennen. Opmerkingen zijn dan ook van harte welkom. De plugin is te vinden op Github. De plugin is in Python geschreven en maakt gebruik van de requests library. Mocht je deze nog niet hebben moet je hem dus even erbij installeren.

De plugin maakt 4 tot 6 apparaten aan. Twee apparaten zijn optioneel en worden alleen aangemaakt als je de instellingen daarvoor juist configureert. De belangrijkste apparaten zijn uiteraard de meters. Dat zijn er 3.
  • Een energiemeter die het actuele verbruik laat zien en ook toont in de logs.
  • Een energiemeter die alle totalen laat zien en logt (zowel verbruik als opwek).
  • Een gasmeter die de totalen logt en het dagelijks verbruik bij houdt.
De andere apparaten zijn virtuele schakelaars die automatisch aan gaan bij het terug leveren of als een bepaalde verbruikswaarde wordt overschreden. Dit was eigenlijk meer als proef maar ze zitten niet in de weg. Ik dacht zelf bijvoorbeeld ooit mijn airco te willen gaan schakelen op basis van het actuele vermogen wat ik terug lever. :)

Screenshot van de hardware die je toevoegt.
[Afbeelding]

Screenshot van de meters.
[Afbeelding]

Screenshot van de grafiek van het totale energieverbruik.
Mijn korte termijnlog staat ingesteld op 7 dagen, dus de grafiek kan iets afwijken van de standaard. Dit is dus afhankelijk van je eigen Domoticz instellingen en niet van de plugin.
[Afbeelding]
Net geprobeerd maar krijg het nog niet aan de praat.

Ziet er wel goed uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3raser
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 21:07

3raser

⚜️ Premium member

Weldie schreef op zondag 14 maart 2021 @ 19:00:
[...]

Net geprobeerd maar krijg het nog niet aan de praat.

Ziet er wel goed uit
Wat is het probleem? Ik neem aan dat de Domoticz log iets laat zien als het niet werkt. Ik heb geprobeerd om redelijk wat error meldingen in te bouwen die in het log verschijnen als er iets mis gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weldie
3raser schreef op zondag 14 maart 2021 @ 21:46:
[...]

Wat is het probleem? Ik neem aan dat de Domoticz log iets laat zien als het niet werkt. Ik heb geprobeerd om redelijk wat error meldingen in te bouwen die in het log verschijnen als er iets mis gaat.
2021-03-15 12:35:08.859 Error: EventSystem: Failed to execute python event script "p1"
2021-03-15 12:35:08.860 Error: EventSystem: Traceback (most recent call last):
2021-03-15 12:35:08.860 Error: EventSystem: File "<string>", line 62, in <module>
2021-03-15 12:35:08.860 Error: EventSystem: ModuleNotFoundError: No module named 'requests'

dit staat er in de log

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3raser

3raser

⚜️ Premium member

@Weldie Dat stukje tekst heb je in mijn post gemist denk ik:
De plugin is in Python geschreven en maakt gebruik van de requests library. Mocht je deze nog niet hebben moet je hem dus even erbij installeren.
https://pypi.org/project/requests/

Ik gebruik de requests library voor het uitlezen van de API.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weldie
3raser schreef op maandag 15 maart 2021 @ 13:17:
@Weldie Dat stukje tekst heb je in mijn post gemist denk ik:

[...]

https://pypi.org/project/requests/

Ik gebruik de requests library voor het uitlezen van de API.
Dank je voor je bericht maar waar plaats je de request library

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans4545
Weet iemand wat de laatste software update is van de P1 ? Omdat de P1 bij mij toch wel erg veel offline is,meer offline dan online .
Ik heb versie 2.12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron321
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 05:34
Hans4545 schreef op maandag 15 maart 2021 @ 20:00:
Weet iemand wat de laatste software update is van de P1 ? Omdat de P1 bij mij toch wel erg veel offline is,meer offline dan online .
Ik heb versie 2.12
Die versie heb ik ook.
Is hij echt offline, of zegt de app dat?
Day laatste heb ik ook erg vaak.
Een tijdje geleden ook hier gemeld.
Ik heb android.

WPB Ariston Nuos Plus200, SE 4000H+8x Trina Solar 320Wp AB 185°/32°+6x Trina Solar 320Wp AB 185°/10°,APS EZM1+2x Trina Solar 325Wp AB 185°/32° ,2x APS QT2+8x Jinko 435Wp AB 5°/32°,ME MXZ-2F42VF+MSZ-EF35VGK-S+MLZ-KP25VF,WP Atag Energion M Light50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans4545
Nee,echt offline,P1 meter kleurt rood en app vermeld “offline”
Ik heb IOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron321
Echt offline heb ik eigenlijk nooit.

WPB Ariston Nuos Plus200, SE 4000H+8x Trina Solar 320Wp AB 185°/32°+6x Trina Solar 320Wp AB 185°/10°,APS EZM1+2x Trina Solar 325Wp AB 185°/32° ,2x APS QT2+8x Jinko 435Wp AB 5°/32°,ME MXZ-2F42VF+MSZ-EF35VGK-S+MLZ-KP25VF,WP Atag Energion M Light50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans4545
Misschien weet iemand de oorzaak ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans4545
Hij draait dus via IOS,heeft usb voeding en de router draait op 2,4 GHz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
@Hans4545 Koning zonder info... je laatste bericht geef je aan dat je het netwerk op 5 Gh only hebt draaien. Dat is nogal logisch dat de meter het niet doet, dat ondersteunt hij niet.
Dus: Heb je hem al omgezet en heeft hij uberhaupt wel connectie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans4545
Volgens KPN router gaf hij 2,4 en 5 GHz, ik had voor alle zekerheid de 5 GHz in de router uit gezet.
Wat ik schreef, soms heeft hij connectie maar heel vaak ook niet P1 meter geeft rode ring en app zegt “offline”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Niet online
Ik zou eens een ander wifi netwerk proberen. Kijken of het aan de KPn router (settings) ligt of wat anders. Desnoods zet je een wifi hotspot aan op je telefoon, , P1 meter op zetten en kijkt het een half uurtje aan.
Ik herken het probleem niet, en heb ook niet eerder wel/niet problemen voorbij zien komen in dit topic (behalve dan dat de app zegt offline, maar de meter is dan wel gewoon groen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans4545
Bedankt voor het advies,ik ga het met hotspot van telefoon proberen,bedankt zover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3raser

3raser

⚜️ Premium member

Weldie schreef op maandag 15 maart 2021 @ 17:08:
[...]

Dank je voor je bericht maar waar plaats je de request library
Op welk besturingssysteem draai je Domoticz?
Heb je de installatie via pip gevolgd? Volgens mij zou de library dan standaard beschikbaar moeten zijn binnen Domoticz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weldie
Op welk besturingssysteem draai je Domoticz?
Heb je de installatie via pip gevolgd? Volgens mij zou de library dan standaard beschikbaar moeten zijn binnen Domoticz.
[/quote]

Heb het op een synology draaien.

Misschien een rare vraag maar wat bedoel je met pip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pedreirinha
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 10-04-2021
mbbs1024 schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 23:16:
[...]

Neem best even kontakt op met Homewizard support, want als hij niet werkt zonder externe voeding op een Belgische digitale meter, scheelt er iets (sommige anderen in dit topic hebben al hetzelfde probleem gesignaleerd, en dat werd door Homewizard opgelost)
Een Belgische meter werkt volgens de DSMR5 norm, en die kan 250mA leveren bij 5V, wat ruimschoots voldoende is voor de P1-meter.

De ontbrekende data op de Fluvius site is een ander probleem, IT/database probleem bij Fluvius, waar iedereen last van heeft, ze zijn op zoek naar een oplossing.
Mogelijk heeft dit iets te maken met die brand in een groot datacenter, waardoor de IT van duizenden bedrijven geïmpacteerd is.
Blij om te horen dat deze goed werkt bij jouw Fluvius-meter. Dat geeft al hoop.
Ik heb al een support ticket bij HomeWizard, maar antwoord was om poort te laten openen bij Fluvius en contact op te nemen met hen.
Daar de P1-meter nu rood blijft staan maakt hij geen verbinding met de digitale fluvius-meter.
Bij Fluvius lijkt alles normaal, de grafieken op 'mijn fluvius' zijn ook terug OK.

Als ik P1-meter aansluit op de P1-poort krijg ik helemaal geen meting meer en gaat de P1-meter direct naar rood.
Ik vermoed ook dat dit duid op een probleem met de P1-meter en niet bij de fluvius-meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobAkm
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 12-08-2022
Als je een USB-voeding aansluit blijft de P1 dan wel groen ?
Ik moest op mijn modem de 5G wifi uitzetten, dan was het probleem over.

[ Voor 37% gewijzigd door RobAkm op 16-03-2021 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans4545
Kan in de beta app versie ook de P1 meter worden “aangesloten”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans4545
??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biglia
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 12-10 16:58
ron321 schreef op maandag 15 maart 2021 @ 20:10:
[...]

Die versie heb ik ook.
Is hij echt offline, of zegt de app dat?
Day laatste heb ik ook erg vaak.
Een tijdje geleden ook hier gemeld.
Ik heb android.
De offline melding binnen de Android heb ik ook vaak, terwijl je gewoon de live grafieken ziet geüpdatet worden. Dus echt offline lijkt hij me dan niet te zijn. Die melding verdwijnt dan vaak ook na 20 seconden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron321
biglia schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 15:12:
[...]

De offline melding binnen de Android heb ik ook vaak, terwijl je gewoon de live grafieken ziet geüpdatet worden. Dus echt offline lijkt hij me dan niet te zijn. Die melding verdwijnt dan vaak ook na 20 seconden.
Ik wacht eigenlijk nooit of het vanzelf verdwijnt, ik sluit de app en open opnieuw, meestal is het dan weg maar niet altijd.
Zal het eens afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
biglia schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 15:12:
[...]

Ik heb de melding niet vaak maar als ik hem heb dan klik ik via instellingen de p1 meter even aan. Echt offline is hij dan niet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DW6S9nHvbcPCn54WWRj1Yg78eOI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/jWulXdngNPewMFbTeONYGheV.gif?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandmegens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17-10 15:09
@HomeWizard_NL
Ik zie op de website dat de 1-fase kwh meter een levertijd van 4 weken heeft. Hebben jullie nog bedrijven waar jullie mee samen werken voor de verkoop waar ik er eventueel 1 kan halen?
Door een aanpassing bij mijn warmtepomp moet ik eigenlijk op korte termijn zijn energieverbruik kunnen meten (voor het inregelen van zijn gedrag), en 4 weken zou daar nogal een probleem voor zijn, maar ik wil eigenlijk niet van een ander merk de kwh meter doen, want dan is het niet mooi gekoppeld aan de P1 meter die ik heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaymondD
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21-10 07:36
Chris.nl schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 11:03:
[...]

Ik heb de melding niet vaak maar als ik hem heb dan klik ik via instellingen de p1 meter even aan. Echt offline is hij dan niet.

[Afbeelding]
Hier precies hetzelfde.

Gasloos, 3600Wp Zuid, Panasonic 7K l/w warmtepomp, VW ID.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HomeWizard_NL
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 22:56
rolandmegens schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 13:21:
@HomeWizard_NL
Ik zie op de website dat de 1-fase kwh meter een levertijd van 4 weken heeft. Hebben jullie nog bedrijven waar jullie mee samen werken voor de verkoop waar ik er eventueel 1 kan halen?
Door een aanpassing bij mijn warmtepomp moet ik eigenlijk op korte termijn zijn energieverbruik kunnen meten (voor het inregelen van zijn gedrag), en 4 weken zou daar nogal een probleem voor zijn, maar ik wil eigenlijk niet van een ander merk de kwh meter doen, want dan is het niet mooi gekoppeld aan de P1 meter die ik heb
Beste,

Deze 4 weken is alweer wat verouderd, op dit moment is de verwachting binnen 2 weken weer voorraad te hebben.

Naar ons weten zijn er geen andere bedrijven met voorraden (Wij zijn immers de enige leverancier). De meeste bedrijven die onze producten plaatsen kopen deze in wanneer nodig en hebben geen voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HomeWizard_NL
Chris.nl schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 11:03:
[...]

[Afbeelding]
Dit probleem is bij ons bekend en wordt onderzocht (hij is nogal hardnekkig...) :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
HomeWizard_NL schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 14:20:
[...]

Dit probleem is bij ons bekend en wordt onderzocht (hij is nogal hardnekkig...) :/
'k Kan er mee leven hoor 👌 komt wel goed.

Gun jullie vooral dat de abonnementsvorm binnenkort gelanceerd wordt. Ben enorm tevreden met de p1 meter tegen die lage prijs, en hoop vooral dat jullie de server(s) jaaaaaaaaaren online kunnen houden (vandaar dat ik graag sponsor met abonnentje).

Voor zo weinig zo'n leuke gadjet kunnen verkopen met 'gratis clouddienst' lijkt me een financiële uitdaging om tig jaar online te houden, maar misschien verkijk ik me daarop 😁

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Niet online
Chris.nl schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 14:49:
[...]

Voor zo weinig zo'n leuke gadjet kunnen verkopen met 'gratis clouddienst' lijkt me een financiële uitdaging om tig jaar online te houden, maar misschien verkijk ik me daarop 😁
Betwijfel of het supportkosten die op tweakers worden gemaakt daar al mee uit kan :+

/edit: Kortom: Hulde voor je/jullie aanwezigheid en reacties!

[ Voor 7% gewijzigd door IJsbeer op 18-03-2021 14:51 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HomeWizard_NL
Chris.nl schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 14:49:
[...]

'k Kan er mee leven hoor 👌 komt wel goed.

Gun jullie vooral dat de abonnementsvorm binnenkort gelanceerd wordt. Ben enorm tevreden met de p1 meter tegen die lage prijs, en hoop vooral dat jullie de server(s) jaaaaaaaaaren online kunnen houden (vandaar dat ik graag sponsor met abonnentje).

Wij lanceren deze ook graag binnenkort, grootste uitdaging is dat we nu zoveel nieuwe gebruikers per dag erbij krijgen dat de ontwikkeling van Energy+ niet zo snel loopt als verwacht omdat we ook hard bezig zijn met opschalen van de door jouw benoemde gratis clouddienst . :9

Financieel gezien hebben we het voordeel omdat we het product geheel zelf maken (weinig kosten afdragen). Omdat we op hele grote schaal kunnen inkopen met onze productie partners. Die gunstige prijs zit hem ook vooral in dat er geen tussenpersoon is die 40% vraagt omdat we zelf direct verkopen en marketen. Uiteraard moeten we het in het ''meer jaren plan'' wel hebben van het aantal toekomstige Energy+ gebruikers samen met de verkopen. Hier gaan we wel uit van een bepaald % gebruikers dat energy+ aan zet voor de bekostiging van de ontwikkelingen van nieuwe functies en onderhoud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingsCrown
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 14-10 10:42
Ik heb al even gezocht in dit topic, maar ik heb het nergens gevonden.
Er gaat een kabel van mijn laadpaal naar de P1poort van de slimme meter. Hebben meer mensen dit? Wat is de oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
KingsCrown schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 15:39:
Er gaat een kabel van mijn laadpaal naar de P1poort van de slimme meter. Hebben meer mensen dit? Wat is de oplossing?
Gokje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daveth
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 21-10 13:56
KingsCown schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 15:39:
Dat is een active loadbalancing, omdat je elektrische auto zoveel vermogen trekt kan het zijn dat je auto in combinatie met de apparatuur in huis meer vermogen trekt dan je hoofd zekering aankunnen.
Deze kabel geeft de informatie door aan de laadpaal en deze regelt dan het vermogen wat over blijft voor je auto gebruikt mag worden, zo kom je nooit aan het maximale wat je hoofd zekeringen aan kunnen.
Deze kabel heb je dus hard nodig, mijn ervaring is dat het moeilijk is om aan dit signaal (een omgekeerde rs232 signaal) twee apparaten te koppelen in dit geval je laadpaal en de Homewizard P1 device.
Er zijn maar zeer weinig splitter te vinden die dat kunnen, ook werken deze niet altijd op alle slimme meters.
Wij gebruiken zoveel mogelijk deze splitter "Iungo Splitter" https://www.robbshop.nl/p...=CjwKCAjw9MuCBhBUEiwAbDZ-

Ik kom dagelijks bij mensen die een Eneco Toon hebben en die willen dan ook hun laadpaal er aan hebben, in 80% van de gevallen is het werkend te krijg maar niet in alle gevallen.
Het probleem zit hem in dat je slimme meter nog een protocol gebruikt uit het jaar nul, dit hadden ze ook via ethernet kunnen maken en dan had het veel beter gewerkt.

Meestal komt het op neer heb je geluk werkt en anders zit het er gewoon niet in.

[ Voor 20% gewijzigd door Daveth op 18-03-2021 17:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daveth
Ik ben zeer benieuwd of je dit werkend kan krijgen, ik zie zo veel mensen die dit soort goedkope spitters gekocht hebben en ik heb nog nooit 1 gezien waar er twee P1 apparaten werkend gekregen hebt.
Als HW hier nog een stukje elektronica in heeft gebouwd wat het signaal versterkt dan kan ik het nog voorstellen maar ik vermoed dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobAkm
Als je op actieve P1 poortsplitter zoekt kom je deze tegen en die werkt zo ver ik er ervaring mee heb wel.
https://www.tech4ushop.nl/p1h-005.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daveth
RobAkm schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 17:32:
Als je op actieve P1 poortsplitter zoekt kom je deze tegen en die werkt zo ver ik er ervaring mee heb wel.
Ik denk dat hier een versterker (aangezien er LEDs op zitten) in zit om het signaal te boosten, ik heb met deze helaas geen ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobAkm
Er zit zowel een HW-P1 als een P1-kabel naar een Arduino op aangesloten en werkt prima en zonder extra USB-voeding hoewel dat wel mogelijk is mocht je teveel stroom trekken uit de meter met je aansluitingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akemi
  • Laatst online: 12-10 16:46
RobAkm schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 17:32:
Deze splitter gebruik ik ook voor mijn p1 en de loadbalancing stekker van mijn AlfenPro.
Werkt uitstekend en is inderdaad een versterker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yannickjee
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 29-04 08:43
Oeps! Ik was iets te snel... Ik had gezocht op Energy en niet op home wizard. Ik heb de app op iPad dus gevonden :)

@HomeWizard_NL
Misschien ook wel leuk om een iPad app te ontwikkelen, of de bestaande voor smartphone aan te passen voor iPad? :) Ik zie de energy app er niet tussenstaan op de iPad momenteel.

[ Voor 24% gewijzigd door yannickjee op 19-03-2021 11:46 ]

Marstek Venus 5,12 v.151 - Homewizard P1 (in gebruik) - CT003 v.114 - Sagemcom S211

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickjee
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 29-04 08:43
Heeft er iemand een idee of er zoiets bestaat als een automatische schakelaar die je kan laten aangaan bij een bepaalde hoeveel teruggestuurde energie? Maar met de data die je dan uit de api of app kan halen?

Bijvoorbeeld:
Elektrische verwarming met schakelaar verbruikt 750w
Momenteel export naar het net >750w
Dan moet de schakelaar aanspringen zodat de elektrische verwarming aangaat
Als de export wegvalt en er afname is dan moet deze weer uitgaan.

Marstek Venus 5,12 v.151 - Homewizard P1 (in gebruik) - CT003 v.114 - Sagemcom S211

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobAkm
Zoek op stroom monitor schakelaar.

https://nl.rs-online.com/...ArMsEALw_wcB&gclsrc=aw.ds

Heb je wat meer tijd dan kan je bij Ali kijken.

https://www.aliexpress.com/i/4000570551558.html

[ Voor 13% gewijzigd door RobAkm op 19-03-2021 14:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ron321
@HomeWizard_NL
Voorheen als ik de app opende (andriod) stond deze op nu.
Als ik de app nu open staat deze op dag.
Is dit door jullie gewijzigd?
Kan daar een keuze in komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HomeWizard_NL
ron321 schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 15:38:
@HomeWizard_NL
Voorheen als ik de app opende (andriod) stond deze op nu.
Als ik de app nu open staat deze op dag.
Is dit door jullie gewijzigd?
Kan daar een keuze in komen?
Hoi Ron,

Dit is een bewuste keuze, ook zodat deze gelijk loopt met iOS (omdat dit hier al sinds het begin zo is). De meeste gebruikers openen hun app niet meerdere keren per dag. Dus het is aannemelijker dat je op de dag grafiek willen binnen komen dan op nu. Op de korte termijn gaan we hier niet de keuze van voorzien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mbbs1024
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 18-10 18:16
HomeWizard_NL schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 16:50:
[...]

Hoi Ron,

Dit is een bewuste keuze, ook zodat deze gelijk loopt met iOS (omdat dit hier al sinds het begin zo is). De meeste gebruikers openen hun app niet meerdere keren per dag. Dus het is aannemelijker dat je op de dag grafiek willen binnen komen dan op nu. Op de korte termijn gaan we hier niet de keuze van voorzien.
Voor mij is anders de NU tab het belangrijkste, om te kijken wat mijn onmiddellijk verbruik is.
Dag/week/maand/jaar verbruik, kan ik gewoon op de website van de netbeheerder bekijken, terwijl dat met het real-time verbruik niet kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@yannickjee
Ik gebruik dit.

[ Voor 71% gewijzigd door AUijtdehaag op 21-03-2021 05:52 ]

PVOutput Github - Div ESP TK: MHI - Clack - Marstek

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• prakka
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 07:22
mbbs1024 schreef op zondag 21 maart 2021 @ 01:57:
[...]

Voor mij is anders de NU tab het belangrijkste, om te kijken wat mijn onmiddellijk verbruik is.
Dag/week/maand/jaar verbruik, kan ik gewoon op de website van de netbeheerder bekijken, terwijl dat met het real-time verbruik niet kan.
Hier hetzelfde, ik zou ook graag de keuze willen hebben hierin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinva
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 30-07-2023
Hallo. Sinds vrijdag de homewizard.

Zaterdag was de eerste dag waar hij gedurende 24 u in werking was.

Nu zie ik een verschil in verbruik :
Fluvius.be zegt 2.7 kwh
Homewizard zegt 1.7 kwh.
Injectie hoeveelheid komt overeen.

Ook komen de verbruikscijfers niet overeenAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F9dGxgLuP1gbWGdW3UhiStKZr9w=/x800/filters:strip_exif()/f/image/RvtIVm5WGdVKNrZvROloqrxC.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PuPKgc4eUz6a3Rf8YErhMsZOv7U=/800x/filters:strip_exif()/f/image/1hCLzIdlFEqu0bEshdbzmkpZ.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pWzYJ03fw5144D8IN8lF_Ot2i1k=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uiCgirjmYXGa9WU7ysxs1UDc.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulldock
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 20-10 19:44
@kevinva zo te zien was er snachts geen verbinding? Pas om 5 uur? In ieder geval mis je data en is dat wss het verschil in verbruik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WVL_KsZeN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:13
Je homewizard data begint pas om 04:00.. dus je mist gebruik in je homewizard data.

[ Voor 34% gewijzigd door WVL_KsZeN op 21-03-2021 11:44 ]

/me heeft eindelijk ook een icoontje.. woef.. boeien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinva
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 30-07-2023
WVL_KsZeN schreef op zondag 21 maart 2021 @ 11:43:
Je homewizard data begint pas om 04:00.. dus je mist gebruik in je homewizard data.
Ah indd. Wifi schakelt automatisch enkele uren uit snachts. Spijtig dat dit verbruik niet wordt meegenomen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobAkm
Wordt wel meegenomen in het totaal, maar dat zal jij pas nadat de P1 weer online komt met een piek zien.....dat is het vermogen wat je hebt gemist
Ze tellen nl de tellerstanden van dag tot dag op en dan krijg je dus wel een totaal te zien.
Stel ik haal de P1 3 dagen uit de meter, dan zie ik na een x-tijd toch hoeveel er verbruikt is omdat de tellerstand van 3 dagen geleden bekent was en de nieuwe tellerstand op het moment dat hij weer online komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandmegens
  • Laatst online: 17-10 15:09
RobAkm schreef op zondag 21 maart 2021 @ 16:29:
Wordt wel meegenomen in het totaal, maar dat zal jij pas nadat de P1 weer online komt met een piek zien.....dat is het vermogen wat je hebt gemist
Ze tellen nl de tellerstanden van dag tot dag op en dan krijg je dus wel een totaal te zien.
Stel ik haal de P1 3 dagen uit de meter, dan zie ik na een x-tijd toch hoeveel er verbruikt is omdat de tellerstand van 3 dagen geleden bekent was en de nieuwe tellerstand op het moment dat hij weer online komt.
Helaas werkt dit zo niet. Tenminste niet in alle situaties.
Mijn P1 meter heeft begin maart 2 dagen kuren gehad. Ik heb hem toen opnieuw moeten aanmelden om weer werkend te krijgen. Die 2 dagen data is gewoon kwijt. Na aanmelden was er niet ineens een piek of iets dergelijks om dit te compenseren. Hij is toen gewoon rustig verder gegaan met meten en registereren daarvan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobAkm
Door werkzaamheden aan het Ziggonetwerk is die van mij ook een tijdje offline geweest, maar ik zie dan duidelijk een piek als hij weer online komt.
Kan zijn omdat het maar een paar uur was en geen dagen, maar de piek was er wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans4545
Pff, ik heb de app met P1 meter inclusief Energy socket 2 dagen draaiend gehad, P1 meter is nu 2 dagen off line , Energy socket werkt wel in de beta app.
Ik kan de P1 meter met geen mogelijkheid meer met de App verbinden,alles geprobeerd,app opnieuw installeren en daarna opnieuw aanmelden, in de app op de P1 meter off line tikken, daarna P1 meter weer opnieuw proberen te verbinden,niets helpt, iemand een idee wat het kan zijn ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Hoe is de wifi connectie?
Even proberen gekoppeld aan de hotspot van je telefoon?

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans4545
WiFi is goed,maar ga toch even met hotspot van telefoon aan de gang,bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorzoR
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16-10 18:07
Jentae schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 11:55:
Vraag: Heb ik misschien een defecte P1-meter ontvangen?

Ik heb via Bol.com een P1-meter besteld van HomeWizard, deze werd netjes geleverd met een USB adapter en oplaadkabel.

Nu heb ik de HomeWizard Energy app geinstalleerd op mijn smartphone (Samsung Galaxy S10, nieuwste firmware), maar krijg ik de P1-meter met geen manier gekoppeld met mijn router (Asus Blue Cave, nieuwste firmware).

Vreemder nog, bij een mislukte connectie tussen de P1-meter en de router via het 2.4 GHz netwerk, trekt hij heel het netwerk onderuit!

Na de mislukte connectie trekt hij de hele DNS server onderuit lijkt wel, en krijg ik geen internetverbinding meer op zowel het 2.4 GHz als het 5 GHz netwerk van mijn router.

De enige oplossing is dan om zowel mijn modem (Ziggo modem in Bridge modus) en router (Asus Blue Cave) te power cyclen.

Heeft iemand anders dit wel eens meegemaakt?

Na 20+ pogingen waarbij het internet elke keer uitvalt, ben ik er helemaal klaar mee en wil het apparaat terugsturen.

De stappen die ik neem:
1. P1-meter aansluiten op netstroom, het maakt geen verschil of ik de stekker van de P1-meter in de slimme energiemeter steek of niet, zie ook stap 4 bij deze FAQ van Homewizard zelf: https://energy.homewizard...rk%20in%20te%20schakelen.

2. Energy App openen op mijn smartphone. App heeft zelfs rechten om locatie uit te lezen.
3. Toevoegen Device => P1-meter
4. Verbinden met wifi-netwerk van de P1-meter
5. Eenmaal verbonden, via de app mijn 2.4 GHz netwerk selecteren en het correcte wachtwoord invoeren
6. Na 90 seconden proberen en een knipperend groen lampje met af en toe een rood lampje tussendoor krijg je steeds de melding

code:
1
2
3
4
Wi-Fi setup unsuccessful

It seems as if the P1 meter was unable to connect to the Wi-Fi network [2.4GHz netwerk].
Please verify the credentials and try again.

7. Bij zowel de optie 'Cancel' van de melding en het hele proces opnieuw te doorlopen, als de 'Retry' optie verbindt hij niet en trekt hij mijn gehele internetverbinding onderuit.

Ik ben ten einde raad. Heeft iemand een idee dat ik kan proberen? Anders gaat hij gewoon retour.

Wat ik al heb geprobeerd/gecheckt:
- Heb de DNS server van m'n router op standaardinstelling gezet (was ingesteld op m'n PiHole), geen effect
- 2.4 GHz netwerk is open, zichtbaar en SSID is niet hetzelfde als mijn 5 GHz netwerk
- Andere mobiele devices verbinden direct met het 2.4 GHz netwerk met de juiste credentials
- Wachtwoord dat ik invoer is juist
- Heb 20+ pogingen gedaan
- EDIT: Geen MAC-filtering aan staan
Ik ervaar dezelfde problemen. Het werkt even en dan gaat ie rood knipperen en is ie offline en komt er geen data meer door. Ook trekt ie het hele Wifi netwerk soms mee, waar wij daarvoor werkelijk _nooit_ Wifi problemen hadden. Heb inmiddels van alles geprobeerd, maar het is uiterst onbetrouwbaar. Bedraad netwerk werkt de gehele tijd, dus de internetverbinding is er wel gewoon.

Wifi router zit op 20cm afstand van het apparaatje en de app geeft ook altijd 100% sterkte aan.

Het is een beetje de vraag waar het aan ligt, maar ik weet het niet. Aantal suggesties in de topic hebben niet geholpen bij mij. Op deze manier heb ik er helaas niks aan. Gaat maar weer retour dan. Jammer, want het leek zo simpel.

Dit is de meter, in NL: Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6tcJdklboesYqgzJ3NzyHjywxes=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SVxUpsE3zOcLYsQV50Mt9N74.jpg?f=fotoalbum_large

(hij zit er op de foto inderdaad niet in :9 )

[ Voor 74% gewijzigd door JorzoR op 24-03-2021 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans4545
Bij mij het zelfde probleem, altijd offline, krijg hem niet gekoppeld met WiFi,ben er nu wel achter dat wanneer ik de hotspot aanzet op mijn telefoon de verbinding er wel is met de P1, zowel op telefoon als b.v. Mijn iPad,terwijl beide gewoon WiFi hebben van de huis router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mistercage
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 11-10 18:34
Bestaat er een mogelijkheid om via een api de data vd HW p1 meter te uploaden naar PVOutput.org?
Of moet ik dan toch de p1 vervangen voor een Youless Ls120?

PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobAkm
Zet ik de 5G aan in het modem dan heb ik problemen, zet ik deze uit dan gaat alles goed.
Nu ik de 5G in huis via mijn powerlink aansluiting laat lopen gaat alles goed.
Met eea heb ik al langer last (Ziggo modem) want ook mijn wifi camera's gaan spontaan in de stress als ik de 5G op het modem aanzet.

Ik zou zeggen, probeer eens de 5G wifi in je modem uit te zetten en kijk hoe het dan gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorzoR
RobAkm schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 15:27:
Zet ik de 5G aan in het modem dan heb ik problemen, zet ik deze uit dan gaat alles goed.
Nu ik de 5G in huis via mijn powerlink aansluiting laat lopen gaat alles goed.
Met eea heb ik al langer last (Ziggo modem) want ook mijn wifi camera's gaan spontaan in de stress als ik de 5G op het modem aanzet.

Ik zou zeggen, probeer eens de 5G wifi in je modem uit te zetten en kijk hoe het dan gaat.
Haha, wat toevallig. Dit is wat ik net gedaan heb. Een gast netwerk aangemaakt op alleen 2.4ghz en deze P1 meter daarmee verbonden. Tijdens het verbinden gooide ie wel weer de internetverbinding van het Wifi er uit, op o.a. m'n telefoon, welke niet op het gastnetwerk zit. Maar het lijkt nu te werken.

Ik heb m ook een vast IP adres op het netwerk gegeven, wellicht helpt dat ook.

Lijkt er op dat dit apparaatje zelf niet goed verbinding kan houden met het 2.4ghz netwerk, als de 2.4ghz en 5ghz dezelfde SSID hebben?

Ik ga het in de gaten houden :9

[ Voor 11% gewijzigd door JorzoR op 24-03-2021 15:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Niet online
Ik heb hier een Asus router waarbij de 2.4 en 5GHz netwerken beide dezelfde SSID hebben, 0 problemen.
De kWh meter zit op het gastennetwerk (2.4Ghz only) en die werkt ook prima. De P1 moet ik nog verhuizen.

@mistercage Dat kan uiteraard. Maar daar zul je dus zelf wat voor moeten knutselen (voor zover ik weet heeft nog niemand dat gedaan) en een device hebben waarop je je code kan draaien. De P1 meter kan dat niet uit zichzelf (staat ook niet op de verpakking dat ie dat kan :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorzoR
JorzoR schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 15:45:
[...]

Helaas, hij is alweer offline.

Hij gaat retour ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Niet online
@JorzoR Heb jij toevallig ook Ziggo? Of welke router gebruik je?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JorzoR
IJsbeer schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 16:08:
@JorzoR Heb jij toevallig ook Ziggo? Of welke router gebruik je?
Nee, geen Ziggo. Ik heb Caiway glasvezel, met deze router: https://www.caiway.nl/kla...-wifi/wifi-router/genexis (specs)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans4545
Ik heb KPN esperia box, ingesteld alleen op 2,4 GHz,is dus altijd offline

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobAkm
Ook geprobeerd om hem eerst naast het modem (even USB-adapter gebruiken) op de wifi te krijgen zodat je zeker weet dat hij een IP-adres krijgt wat vrij is ?
Wat ook wel eens kan helpen is om je wifi (gast netwerk) op een vast kanaal te zetten ipv automatisch te laten kiezen.
Even met een wifi monitor app kijken welk kanaal in je buurt het minst wordt gebruikt en daar je wifi vast opzetten.
Mijn zonnepanelen met Arduino wifi gingen ook telkens offline omdat bv bij de buren een wifi booster aan ging die mijn signaal weg drukte.

Het zomaar wat opties, kan natuurlijk zijn dat je P1 niet goed werkt, te ver van je modem / router afstaat of teveel muren tussen zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinandus
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 22:07
Sinds gisteren de P1 in gebruik, tot vanochtend heeft het gewerkt, nu dus nada.
Al herstart, de App verwijderd en opnieuw geladen, maar blijft crashen, kan niet eens meer met de herlade app me aanmelden. De app is nog geen minuutje zichtbaar en sluit weer af.
De P1 zelf brand de led groen, hoe nu herstarten?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

[...]
Lijkt er op dat dit apparaatje zelf niet goed verbinding kan houden met het 2.4ghz netwerk, als de 2.4ghz en 5ghz dezelfde SSID hebben?
Geen enkel probleem hier. Hij is nooit Off line en 2.4 en 5 hebben dezelfde SSID

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans4545
Onbegrijpelijk Ortep

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Wat is er niet te begrijpen?
Dat ik hem heb ingeplugd en dat het werkt?
Dat zal bij de meeste mensen zo zijn.
Je leest altijd alleen maar klachten op internet.
Want mensen waar het om de een of andere reden niet werkt melden dat soms 3 keer per dag.
Niemand komt iedere week melden dat zijn tv, wasmachine, auto of staafmixer gewoon zijn werk doet.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobAkm
De app draait al maanden naar aller tevredenheid via MenuPlay (Android emulator) op mijn W10 PC en niet op mijn GSM waar hij regelmatig offline geeft, het zal dan wel aan de GSM liggen en niet aan de P1.
Ondanks dat ik een offline op mijn GSM krijg is de P1 toch in mijn netwerk online en brand netjes groen.
Vergeet niet dat je GSM op het netwerk van je GSM-provider draait of op je interne netwerk met wifi, dus telkens moet je GSM switchen tussen netwerken.....en soms vergeet die GSM dat wel eens te doen en blijft op je providers netwerk hangen met als gevolg dat je offline bent met je P1.

BTW, de staafmixer van mijn vrouw doet het altijd zolang er maar nieuwe batterijen in de kast liggen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorzoR
Kon het toch niet uitstaan dat ik niet weet waar t aan ligt. Inmiddels een stoffige backup router aangesloten (TP-Link AC1200), Wifi ingesteld en UTP kabel naar m’n Caiway router zodat ie aan het internet hangt. De P1 monitor verbonden met dat nieuwe Wifi netwerk. En voila, het werkt nu al langer zonder problemen dan al mijn voorgaande probeersels. Fingers crossed.

De P1 monitor en standaard Caiway wifi router vinden elkaar misschien dus tòch niet zo leuk. Overigens nooit issues gehad met andere apparaten icm die router.

[ Voor 35% gewijzigd door JorzoR op 24-03-2021 22:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jlaarts
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 19-10 08:43
[...]

(...)

Dat laatste zal het wel niet zijn, ik heb dezelfde SSID voor 2,4 en 5 Ghz, maar het apparaat werkt desondanks prima. Orteb schrijft overigens hetzelfde.

[ Voor 4% gewijzigd door jlaarts op 24-03-2021 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
JorzoR schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 22:24:
[...]

Kon het toch niet uitstaan dat ik niet weet waar t aan ligt. Inmiddels een stoffige backup router aangesloten (TP-Link AC1200), Wifi ingesteld en UTP kabel naar m’n Caiway router zodat ie aan het internet hangt. De P1 monitor verbonden met dat nieuwe Wifi netwerk. En voila, het werkt nu al langer zonder problemen dan al mijn voorgaande probeersels. Fingers crossed.

De P1 monitor en standaard Caiway wifi router vinden elkaar misschien dus tòch niet zo leuk. Overigens nooit issues gehad met andere apparaten icm die router.
Wat me nog te binnen schiet... Heb je op de Caiway Wi-Fi router de 2.4Ghz kanaalbreedte ingesteld op 20MHz of iets anders? Misschien dat de P1 40MHz niet fijn vindt?

[ Voor 11% gewijzigd door Chris.nl op 25-03-2021 10:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JorzoR
JorzoR schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 22:24:
[...]
En voila, het werkt nu al langer zonder problemen dan al mijn voorgaande probeersels. Fingers crossed.
Inmiddels werkt ie al zo'n 12 uur probleemloos :9
Chris.nl schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 09:59:
[...]

Wat me nog te binnen schiet... Heb je op de Caiway Wi-Fi router de 2.4Ghz kanaalbreedte ingesteld op 20MHz of iets anders? Misschien dat de P1 40MHz niet fijn vindt?
Nee, dat kan ik niet instellen. In een Wifi scanner tooltje zie ik wel dat al de 2.4ghz netwerken hier in huis op 20MHz staan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rmHtm7lrHYFMwD7xnA_U8N5ARKM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/mL408vucsNkdX7YEByhNaejy.png?f=fotoalbum_large

De P1 monitor is verbonden met ALTIJDFEEST_2.

Overigens maakte andere kanalen gebruiken ook niets uit.

[ Voor 67% gewijzigd door JorzoR op 25-03-2021 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Hopelijk krijg je de p1 toch nog aan de praat met je standaard router. Misschien na een firmware update oid.
Een extra router 24/7 aanzetten, wat zo'n €20 per jaar zal kosten, om te kunnen checken waar je stroom zou kunnen besparen lijkt me contraproductief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorzoR
Ik zou eigenlijk niet weten wat ik nog kan doen om het aan de praat te krijgen op het standaard Caiway modem, instelmogelijkheden zijn ook enorm beperkt op dat ding. Ik denk dat ik maar de Wifi daarop helemaal uitzet en m'n oude vertrouwde TP-Link als Wifi in huis gebruik. Wellicht bespaard het uitzetten van Wifi op de ene router iets :9

[ Voor 38% gewijzigd door JorzoR op 25-03-2021 10:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jan Workum
  • Laatst online: 22:09

Jan Workum

Kona EV 64kWh Fashion 2020 CZ

dinandus schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 17:39:
Sinds gisteren de P1 in gebruik, tot vanochtend heeft het gewerkt, nu dus nada.
Al herstart, de App verwijderd en opnieuw geladen, maar blijft crashen, kan niet eens meer met de herlade app me aanmelden. De app is nog geen minuutje zichtbaar en sluit weer af.
De P1 zelf brand de led groen, hoe nu herstarten?
Heb je hier (onderstaand) misschien wat aan? Het werkte bij mij vanmorgen ook niet meer, na het verwijderen van updates werkt het weer.

Gisteravond is er door Google een update uitgerold voor de Android System WebView applicatie.

De update veroorzaakt het vastlopen van verschillende apps.

Samsung is hiervan op de hoogte. Google heeft vanmorgen een nieuwe update uitgerold die het probleem moet verhelpen (versie 89.0.4389.105).

Je dient de Android System WebView app te updaten. Volg deze stappen:

Instellingen > Apps > Android System WebView > App gegevens in winkel > Update

Herstart hierna jouw toestel.

Hiermee update je de applicatie direct vanuit de appstore.

----------------------------

UPDATE 13:00

Als je Android System Webview niet tussen je apps ziet staan, ga dan naar:

Instellingen > Apps > Chrome > App-gegevens in winkel > Update

Herstart hierna jouw toestel.

----------------------------

UPDATE 13:30

Wanneer de bovenstaande stappen niet werken, verwijder dan de laatste updates van deze applicaties. Volg hiervoor deze stappen:

Instellingen > Apps > Android System WebView OF Chrome > Drie puntjes (opties) > Updates verwijderen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobAkm
Een foto van mijn GSM en van de emulator met HW op de PC.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZDclePCjLXzeG1ULkB9yvOPOp3E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tRA7EUWvkftSzaxjsDYOAk5c.jpg?f=fotoalbum_large

PC geeft netjes aan dat de P1 (is groen) online is en meet ook realtime terwijl de GSM (in het zelfde wifi netwerk) offline aangeeft.
Ook het progje van @Daveth Dave laat gewoon de realtime waarden zien....niks offline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobAkm
Hier is ook duidelijk te zien dat de realtime meting gewoon loopt ondank dat de tablet ook off-line geeft.

YouTube: YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans4545
Wat is er niet te begrijpen?
Dat ik hem heb ingeplugd en dat het werkt?
Dat zal bij de meeste mensen zo zijn.
Je leest altijd alleen maar klachten op internet.
Want mensen waar het om de een of andere reden niet werkt melden dat soms 3 keer per dag.
Niemand komt iedere week melden dat zijn tv, wasmachine, auto of staafmixer gewoon zijn werk doet.

Beste Ortep, ikzelf en ik denk de meeste mensen reageren hier om via tips of ervaringen van anderen tot een oplossing te komen meer is het niet.
Dat de P1 bij u werkt is toch heel fijn ?
Het is nooit mijn bedoeling geweest om wie dan ook met mijn reactie en of vragen te irriteren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naafkap
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 06:44
Ik weet niet of de suggestie al gedaan is (ik zie het niet terug na gebruik van zoekfunctie in het topic) maar ik zou het mooi vinden als de netspanning real-time zou kunnen worden uitgelezen in de app. De spanning varieert hier nogal door veel zonnepanelen en ondanks dat er geen problemen zijn ben ik wel nieuwsgierig (Tweaker hè) en als het kan zou ik het een mooie nieuwe functie vinden. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobAkm
Installeer het appje van @Daveth en je ziet de realtime spanning in de "metingen" popup.
HomeWizard Wi-Fi P1 Meter Windows programma

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3raser

3raser

⚜️ Premium member

3raser schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 20:50:
Volgens mij bestond er nog geen Domoticz plugin voor de Wifi p1 meter van HomeWizard dus ik heb er zelf een gemaakt. Dit is mijn eerste plugin voor Domoticz dus het was allemaal een beetje wennen. Opmerkingen zijn dan ook van harte welkom. De plugin is te vinden op Github. De plugin is in Python geschreven en maakt gebruik van de requests library. Mocht je deze nog niet hebben moet je hem dus even erbij installeren.
Ik heb een aanpassing gemaakt in de plugin zodat de Python requests library niet langer nodig is. Hopelijk werkt de plugin nu met de standaard Python installatie. Tevens is er een nieuw device toegevoegd, namelijk de wifi signaalmeter. Je kunt nu in Domoticz zien hoe sterk het wifi signaal van de P1 meter is.

Nieuwe versie hier: https://github.com/Eraser3/HomeWizard-Wifi-p1-plugin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiberbleiswijk
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 01-09 23:06
vandaag een P1 wifi ontvangen. er staat geen mac adres op , en als ik twijfel welk IP adres hij heeft gekregen kan ik alleen hem even ontkoppelen en zien welke er na aanzetten zich weer meld in mijn netwerk.

zucht.
(je begrijpt ik ga met de API en PVoutput en mindergas script aan de slag met de Synology)

vraag, wie weet wat zijn standaard netwerk naam is waar hij zich mee kenbaar maakt in je router overzicht?

(via de APP zien je nml niet welk IP adres hij verkregen heeft)

[ Voor 7% gewijzigd door Fiberbleiswijk op 27-03-2021 19:18 ]

PVoutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 7o9
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

7o9

Fiberbleiswijk schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 19:17:
vraag, wie weet wat zijn standaard netwerk naam is waar hij zich mee kenbaar maakt in je router overzicht?
Naam is 'espressif'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiberbleiswijk
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 01-09 23:06
yes, top.

PVoutput

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• martgom
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 05-10 16:33
Al een tijdje heb ik de Energy Monitor maar helaas gaf mijn Slimme Meter de standen niet door, vandaag is eindelijk de meter vervangen door een ESMR5 type zodat hij ook gelijk spanning krijgt vanuit de meter. Voor de warmtepomp had ik al een 3 fase meter van HomeWizard, die deed het wel zodat ik in de winter al wel het verbruik hiervan kon meten. Nu eindelijk de rest ook :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ns2QfkJkhWkzZEL_aLU62AOv6LY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/esOXghwUsPDI0ldX6dJ03ScN.jpg?f=fotoalbum_large

Nu kan ik eindelijk ook alle 3 fases meten, dit was met de vorige Slimme meter helaas niet mogelijk. Gelijk met Grafana aan de slag gegaan en een dashboard gemaakt. Ik heb 3x 25A en hiermee kan ik eindelijk de belasting van de 3 fases monitoren en heb hier thresholds opgezet zodat ik de groepen iets beter kan verdelen over de fases.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W_Yfd_mEeF9xoOKhfLQPhrNJFQc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/xOP6UkXwQm3DjfB0pih8LPCC.png?f=fotoalbum_large

Iemand een idee hoe je binnen Grafana de opgewekte stroom van het verbruik af kan halen zodat je het echte verbruik ziet? De Energy Monitor laat namelijk alleen het verbruik zien na aftrek van de opgewekte stroom. Een optie is uiteraard een extra 3 fase meter aanschaffen voor de zonnepanelen maar dat is het me net niet waard ;)

99x TS-165C2 | ZO | 16,33 kWp | SolarEdge SE15K 3 Fase | NIBE F2040-16 | SMO20

Pagina: 1 ... 17 ... 144 Laatste

Let op:
Voor vragen en discussie rondom de Plug-In Battery kan je terecht in Het HomeWizard Plug-In Battery topic