Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HE1
  • Registratie: Augustus 2008
  • Nu online

HE1

mmm de grafiek data waar het gat zit zit blijkbaar wel in de hw cloud, heb zojuist een export gemaakt van p1 data vandaag en gister en elk kwartier van gister waar er een gat zit in de grafiek zie ik wel export data van de p1 meter.

ik zou wel graag een reactie van @HomeWizard_NL zien omtrent dit issue.....geen idee of ze dit forum nog volgen.

[ Voor 20% gewijzigd door HE1 op 29-09-2025 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computerjunky
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12:39
Ik zit net even naar de data te kijken en zie dat ook de gas data grafiek al sinds de 9de compleet waardeloos is.
Er missen duidelijk momenten zoals opstaan en naar bed gaan en op andere momenten is het net alsof ik een uur lang gas gebruikt heb terwijl ik dat op die tijd gegarandeerd niet gedaan heb.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YHqs8tIN07D5zWhY_RB5wrLcliA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/zOPkZ0ZiSaoh6kxUzEH2Nsoe.png?f=fotoalbum_large

Voorheen had ik ook mooie piekjes op piek momenten en nu is het gewoon allemaal afgevlakt en uitgesmeerd en klopt er dus niets meer van de tijden. Er is volgens mij iets niet helemaal jovol met de servers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hortens9273
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 08-10 18:11
Hebben meer mensen bij de Goodwe sems portal server sinds 2 uur vanmiddag ook vlakke streep. Nu helemaal geen idee meer van opwek en verbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• squashedraven
  • Registratie: Augustus 2013
  • Nu online
hortens9273 schreef op maandag 29 september 2025 @ 16:40:
Hebben meer mensen bij de Goodwe sems portal server sinds 2 uur vanmiddag ook vlakke streep. Nu helemaal geen idee meer van opwek en verbruik.
Nee heb ik geen last van (gelukkig). Maar als het er echt uit zou liggen zou het bij homewizard er al helemaal uit liggen. Niet dat de connectie nog werkt de afgelopen weken...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
HE1 schreef op maandag 29 september 2025 @ 14:03:
[...]

als de nu-grafiek via de cloud gaat is het wel gek dat er nu een gat in de grafiek is gezien de nu-grafiek gister wel data gaf en dan moet die dus in de cloud aangekomen zijn, maar waarom is er dan een gat in de grafiek van bijna 24u?
Omdat die data anders verwerkt wordt? De nu data zal alleen verwerkt worden als er een client online is. De rest zal via achtergrond verwerkt worden en dat zal een heel ander proces zijn. Ook om de belasting te delen, het 'nu' gedeelte moet zo snel mogelijk en oude data is irrelevant. En kan gewoon 'gedumpt' worden op moment dat er geen client is voor die meter.

De andere grafieken zullen via een los proces bijgewerkt worden, en daar kan oude data wel van belang zijn. Daar is het niet alleen even een data in een tabelletje 'gooien' en klaar.

Het klinkt simpel die app die ze hebben, maar een jaar of 2 geleden hadden ze al meer dan 10 developers op dit project zitten en dat zullen er alleen maar meer zijn geworden met de producten die ze erbij hebben gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HE1
  • Nu online

HE1

IJsbeer schreef op maandag 29 september 2025 @ 16:45:
[...]

Omdat die data anders verwerkt wordt? De nu data zal alleen verwerkt worden als er een client online is. De rest zal via achtergrond verwerkt worden en dat zal een heel ander proces zijn. Ook om de belasting te delen, het 'nu' gedeelte moet zo snel mogelijk en oude data is irrelevant. En kan gewoon 'gedumpt' worden op moment dat er geen client is voor die meter.

De andere grafieken zullen via een los proces bijgewerkt worden, en daar kan oude data wel van belang zijn. Daar is het niet alleen even een data in een tabelletje 'gooien' en klaar.

Het klinkt simpel die app die ze hebben, maar een jaar of 2 geleden hadden ze al meer dan 10 developers op dit project zitten en dat zullen er alleen maar meer zijn geworden met de producten die ze erbij hebben gekregen.
Er klinken veel 'aannames' door in het verhaal hierboven.

Ik ben er eigenlijk wel uit, gezien je onderweg ook gewoon de nu-grafiek hebt zal je ook de nu-grafiek data uit de cloud halen want de p1 meter kan je op dat moment niet bereiken.
Gezien de data met een export wel doorkomt (tijdens het gat van bijna 24u in de dag-grafiek) betekent dat de data wel gewoon in de cloud zit, waarom er een gat in de dag-grafiek zit blijft me een raadsel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Niet online
HE1 schreef op maandag 29 september 2025 @ 16:59:
[...]

Er klinken veel 'aannames' door in het verhaal hierboven.

Ik ben er eigenlijk wel uit, gezien je onderweg ook gewoon de nu-grafiek hebt zal je ook de nu-grafiek data uit de cloud halen want de p1 meter kan je op dat moment niet bereiken.
Gezien de data met een export wel doorkomt (tijdens het gat van bijna 24u in de dag-grafiek) betekent dat de data wel gewoon in de cloud zit, waarom er een gat in de dag-grafiek zit blijft me een raadsel.
Ik werk niet daar idd, dus vandaar 'nogal wat aannames'. Er werd een nogal simplistich beeld neergezet, dat het een perse met het ander heeft te maken. Dat wou ik ontkrachtigen, er zijn gewoon meerdere processen voor beide schermen omdat het een heel andere aanpak vergt voor verwerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HE1
  • Nu online

HE1

IJsbeer schreef op maandag 29 september 2025 @ 17:08:
[...]

Ik werk niet daar idd, dus vandaar 'nogal wat aannames'. Er werd een nogal simplistich beeld neergezet, dat het een perse met het ander heeft te maken. Dat wou ik ontkrachtigen, er zijn gewoon meerdere processen voor beide schermen omdat het een heel andere aanpak vergt voor verwerking.
Ontkrachtigen op basis van aannames? Mijn conclusie is dat de data in de cloud zit maar niet in de grafiek...mag je simplistisch noemen als je wil, of het één perse met het ander (geen idee wat je daar mee bedoelt). Ik noem het een overzichtelijke conclusie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teleluvr
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
meesje schreef op woensdag 17 september 2025 @ 07:55:
Onderstaand bericht gevonden in een van de HW FB groepen.

Reactie van HomeWizard over de storing van Solax en GoodWe omvormers in de app;

Beste Tweakers,

Solax heeft helaas hun bestaande API zonder aankondiging gesloten, waardoor we geen data kunnen ophalen. We zijn daarom bezig met een migratie naar hun nieuwe API (die helaas compleet anders werkt).
Goodwe heeft afgelopen week aangescherpte request limieten toegepast op hun servers waardoor onze systemen geen data kunnen ophalen. Helaas lijkt GoodWe hier nog geen snelle oplossing voor te kunnen bieden, we zijn wel in direct contact.

Voor Growatt zijn we sinds ongeveer een maand overgestapt naar een nieuwe API-koppeling. Deze is nu al in de app toe te voegen. Helaas heeft Growatt een blokkade ingesteld op bepaalde gebruikersnamen, waardoor de API-key in die gevallen niet werkt. Omdat dit probleem niet bij iedereen voorkomt, kunnen we dit op dit moment nog niet breed communiceren.

Het onderhouden van koppelingen met derde partijen, het veilig opslaan van data en het 24/7 beschikbaar stellen hiervan brengt helaas kosten met zich mee. Veel koppelingen werken al jarenlang probleemloos, maar er zijn ook koppelingen (vaak met Chinese partijen die goedkopere omvormers leveren) die plotseling wijzigen of waarvan de stabiliteit te wensen overlaat.

Dit is vooraf lastig te voorspellen, omdat problemen vaak pas ontstaan bij een groter aantal gebruikers. We hebben in het verleden gezien dat meldingen van consumenten bij de betreffende partij soms zorgen voor een snellere oplossing.
Van onze kant kun je erop vertrouwen dat wij ons altijd maximaal inzetten om koppelingen goed werkend te houden. Er is vanuit de markt duidelijk behoefte om omvormergegevens zonder gedoe ook in de HomeWizard-app te zien, en wij doen er alles aan om dit mogelijk te maken, al lukt dat helaas niet met alle merken en ten alle tijden. Bedankt voor jullie geduld en begrip.
Nog steeds geen nieuws vanuit HW over de herstelling van de kopeeling... :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007

Ethirty

Who...me?

Iemand toevallig ervaring met de stabiliteit van de lokale api in de laatste FW versie (P1 5.1903)?

Ik lees lokaal meerdere devices met JSON uit en het viel me laatst op dat mijn interne tooling regelmatig vastliep. Ik heb alle nieuwe devices verwijderd en alleen de HomeWizard devices laten zitten, maar merk nu dat het weer vastloopt. De software die ik gebruik is niet bijgewerkt en lijkt ook niet meer bijgewerkt te worden, dus ik vermoed dan toch iets in de firmware van de devices gewijzigd.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Niet online
Mijn P1 meter draait op 6.0206, geen issues hier met lokale api.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• squashedraven
  • Nu online
Teleluvr schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 08:28:
[...]

Nog steeds geen nieuws vanuit HW over de herstelling van de kopeeling... :|
Gaat ook niet meer komen vrees ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Niet online
squashedraven schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 13:58:
[...]

Gaat ook niet meer komen vrees ik
Dit vraagt om meer uitleg. Waar baseer je dit op?

Zal aan mij liggen, maar ik vind het sentiment nogal negatief over de ontwikkeling van de software. Alsof het allemaal simpel en houwtje touwtje is. Het verhaal wat uit de facebook groep komt lijkt me duidelijk, lijkt me logisch dat dat niet binnen 2 weken allemaal opgelost is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• squashedraven
  • Nu online
IJsbeer schreef op dinsdag 30 september 2025 @ 14:01:
[...]

Dit vraagt om meer uitleg. Waar baseer je dit op?

Zal aan mij liggen, maar ik vind het sentiment nogal negatief over de ontwikkeling van de software. Alsof het allemaal simpel en houwtje touwtje is. Het verhaal wat uit de facebook groep komt lijkt me duidelijk, lijkt me logisch dat dat niet binnen 2 weken allemaal opgelost is.
Voornamelijk onderbuik. En dat het probleem niet 1 2 3 opgelost kan worden snap ik
Maar als je praat met de helpdesk en ze beginnen al direct met dat je betaald voor dat ze de data proberen op te halen en dus niet garanderen dat het allemaal werkt en klopt en je dus maar moet zeuren bij goodwe. En dan vervolgens ook nog eens direct komen met dat je dan maar een kwh meter aan moet schaffen geeft mij niet de indruk dat het hoog op hun prioriteitenlijstje staat.

en als iets al een aantal week niet meer werkt en er complete radiostilte is op een initieel statement na die pas kwam na veel klachten mag het sentiment zeker negatief zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hortens9273
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 08-10 18:11
Vreemd: net uitgerekend; opwek, verbruik en teruglevering van totale maand klopt nu. Benieuwd hoe het morgen gaat. Hoop dat probleem met Goodwe nu opgelost is.

[ Voor 16% gewijzigd door hortens9273 op 30-09-2025 19:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• squashedraven
  • Nu online
ik heb nu 2 dagen op rij een grafiek bij de dag ervoor van de zonneopwekking (dus er is wel enige connectie) alleen de getallen die er bij staan kloppen van geen kant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

GoodWe data is hier weer terug, koppeling is blijkbaar hersteld (inclusief de historische data).

Huur mij in als freelance SEO consultant!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• squashedraven
  • Nu online
CrashOne schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 21:31:
GoodWe data is hier weer terug, koppeling is blijkbaar hersteld (inclusief de historische data).
Niet te vroeg juichen. Bij mij zijn de grafieken er weer maar kloppen de getallen voor geen meter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teleluvr
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
squashedraven schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 21:34:
[...]

Niet te vroeg juichen. Bij mij zijn de grafieken er weer maar kloppen de getallen voor geen meter
Idem hier, op het eerste oog ziet het er goed uit, maar een grote rommel als even verder kijkt... :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leif
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 03-10 19:18
Ik heb een vraag over de kWh-meter van HW.
Deze is MID gecertificeerd, zodat je de gemeten import en export kan gebruiken voor een factuur.

Hoe werkt dat eigenlijk?
Stel ik heb voor een factuur de meetgegevens van 0000 uur snachts nodig.
Moet ik dan om 0000 uur een screenshot maken van de app?
Moet ik een abonnement nemen, en op basis van de CSVuitdraai een factuur opstellen?

De meter kan dan wel gecertificeerd zijn, en niet manipuleerbaar.
Maar zo'n CSVuitdraai kan wel worden gemanipuleerd.
Dan heeft een screenshot meer overtuigingskracht.

Factureert iemand op basis van de kWhmeter?

[ Voor 32% gewijzigd door Leif op 03-10-2025 08:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08:48

elsinga

=8-)

CrashOne schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 21:31:
Hier nog steeds No Data. Maar wel data is nu foute data, dus had ik er toch nog niks mee gekund...

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dhrto
  • Laatst online: 10:31
Leif schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 08:38:
Ik heb een vraag over de kWh-meter van HW.
Deze is MID gecertificeerd, zodat je de gemeten import en export kan gebruiken voor een factuur.

Hoe werkt dat eigenlijk?
Stel ik heb voor een factuur de meetgegevens van 0000 uur snachts nodig.
Moet ik dan om 0000 uur een screenshot maken van de app?
Moet ik een abonnement nemen, en op basis van de CSVuitdraai een factuur opstellen?

De meter kan dan wel gecertificeerd zijn, en niet manipuleerbaar.
Maar zo'n CSVuitdraai kan wel worden gemanipuleerd.
Dan heeft een screenshot meer overtuigingskracht.

Factureert iemand op basis van de kWhmeter?
Geen idee hoe de use case is, dat het strikt op een bepaalde tijd moet worden opgenomen?
Anders kun je gewoon ouderwets een foto met datum-tijdstempel van het scherm van de meter met meterstand laten maken, zoals vroeger ook gedaan werd door een meteropnemer. Bij normaal gebruik luistert dat niet zo nauw, 1 kWh meer of minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Als je in het menu naar grafieken gaat kun je de meter aanklikken en exporteren. Dan krijg je de meterstanden per dag.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gramser
  • Registratie: Juli 2020
  • Nu online
Alleen bij een Energy+ abonnement toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Hmm je hebt gelijk. Ik dacht dat je 12 maanden had, maar dat is blijkbaar wat anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

squashedraven schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 21:34:
[...]

Teleluvr schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 08:35:
[...]

Idem hier, op het eerste oog ziet het er goed uit, maar een grote rommel als even verder kijkt... :-(
elsinga schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 08:46:
[...]

Hier nog steeds No Data. Maar wel data is nu foute data, dus had ik er toch nog niks mee gekund...
Hier was het ook tijdelijk helaas. Afgelopen dag weer geen data beschikbaar.

Huur mij in als freelance SEO consultant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computerjunky
  • Registratie: Maart 2004
Ik had afgelopen dagen gewoon data al was het al anderhalf jaar vertraagd maar vandaag helemaal geen data uit de growatt omvormer... Gaat lekker met die server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Ik heb mijn wifi thuis nu standaard uit staan tussen 1:00 en 7:00 en dat gaat volgens mij niet helemaal goed met de weergave in de grafieken. Buffert de P1 meter geen data als er geen wifi verbinding is? In onderstaande grafiek stond mijn vaatwasser aan om 1:00u. En dan zie je een rechte lijn naar 7:00u ‘s morgens.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QTmQpLIhTGbuhQDkpoLWhQu6ShI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/KHKcjDYbsl1b1sa72ggBlWH6.png?f=fotoalbum_large

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
PatrickC schreef op zondag 5 oktober 2025 @ 14:32:
Ik heb mijn wifi thuis nu standaard uit staan tussen 1:00 en 7:00 en dat gaat volgens mij niet helemaal goed met de weergave in de grafieken. Buffert de P1 meter geen data als er geen wifi verbinding is? In onderstaande grafiek stond mijn vaatwasser aan om 1:00u. En dan zie je een rechte lijn naar 7:00u ‘s morgens.
[Afbeelding]
Als ik deze grafiek zo zie, denk ik dat je zelf al het antwoord hebt gegeven.
Wat is overigens de overigens de reden dat je wifi uit zet in deze periode?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
  • Nu online
meesje schreef op zondag 5 oktober 2025 @ 15:07:
[...]

Als ik deze grafiek zo zie, denk ik dat je zelf al het antwoord hebt gegeven.
Wat is overigens de overigens de reden dat je wifi uit zet in deze periode?
Ik gebruik geen wifi als ik slaap. :+ Maar alle gekheid op een stokje… routers bieden de mogelijkheid om via een schema wifi uit te schakelen als je het niet nodig hebt, met name om stroom te besparen. En ik gebruik de P1 meter ook om het sluipverbruik zoveel mogelijk terug te dringen. Maar het gevolg is nu dus dat ik het verbruik tussen 1:00u-7:00u niet meer kan zien. De P1 meter heeft dus geen klein geheugen aan boord om meetgegevens te cachen wanneer het wifi signaal wegvalt.

PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• popie
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 11:21
PatrickC schreef op zondag 5 oktober 2025 @ 15:29:
[...]

Ik gebruik geen wifi als ik slaap. :+ Maar alle gekheid op een stokje… routers bieden de mogelijkheid om via een schema wifi uit te schakelen als je het niet nodig hebt, met name om stroom te besparen. En ik gebruik de P1 meter ook om het sluipverbruik zoveel mogelijk terug te dringen. Maar het gevolg is nu dus dat ik het verbruik tussen 1:00u-7:00u niet meer kan zien. De P1 meter heeft dus geen klein geheugen aan boord om meetgegevens te cachen wanneer het wifi signaal wegvalt.
Als je stroom wil besparen kan je beter de stroom uit zetten in de nacht denk ik? 8)7 kan mij niet voorstellen dat je het verschil gaat merken met de wifi uitschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Nu online
popie schreef op zondag 5 oktober 2025 @ 15:58:
[...]

Als je stroom wil besparen kan je beter de stroom uit zetten in de nacht denk ik? 8)7 kan mij niet voorstellen dat je het verschil gaat merken met de wifi uitschakelen.
Het wifi stroomverbruik zal inderdaad nooit veel zijn, maar… waarom is die functionaliteit er dan in wifi routers? Stroom er af kan ook, maar dan moet ik zo’n energy socket stekker koppen… en werkt die dan wel zonder wifi? :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HE1
  • Nu online

HE1

PatrickC schreef op zondag 5 oktober 2025 @ 14:32:
[Afbeelding]
waarom zou je dit in godsnaam willen? gemiddeld modem verbruikt < 10 watt , oftewel 20eur per jaar, 1/4 besparen gaat om 5eur per jaar (1,5 biertje), en dan wil je dit soort problemen hebben?

ik zou zeggen stop je energie in iets anders...succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Nu online
HE1 schreef op zondag 5 oktober 2025 @ 17:22:
[...]

waarom zou je dit in godsnaam willen? gemiddeld modem verbruikt < 10 watt , oftewel 20eur per jaar, 1/4 besparen gaat om 5eur per jaar (1,5 biertje), en dan wil je dit soort problemen hebben?

ik zou zeggen stop je energie in iets anders...succes!
Ga ik doen! Ik heb het schema maar weer weggehaald uit de router. p :) Ik zag het gewoon als optie voorbij komen, want heb sinds een aantal maanden een nieuwe FRITZ!Box met die optie. Ik had me even niet gerealiseerd dat de P1 meter geen data cached/lokaal opslaat bij het niet beschikbaar zijn van de wifi verbinding. Voor de rest heb ik namelijk geen apparatuur in huis die ‘s nachts een wifi verbinding nodig heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eovermeer
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11:23
PatrickC schreef op zondag 5 oktober 2025 @ 16:07:
[...]Het wifi stroomverbruik zal inderdaad nooit veel zijn, maar… waarom is die functionaliteit er dan in wifi routers?
Meestal om beperkt internet te kunnen instellen voor gezinsleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Nu online
eovermeer schreef op zondag 5 oktober 2025 @ 19:52:
[...]

Meestal om beperkt internet te kunnen instellen voor gezinsleden.
Dat is ook een toepassing, maar het is wel iets wat je uit -en aanzet voor iedereen, dus dat is dan voor het hele gezin. Daarvoor is eigenlijk meer de ‘ouderlijk toezicht’ functie van de router bedoeld, waar je b.v. per apparaat de tijd kunt bepalen dat internet mag worden gebruikt.

De handleiding van de router zegt er het volgende over het totaal in -en uitschakelen van wifi:
“Ter vermindering van het opgenomen vermogen (stroomverbruik) van de FRITZ!Box kunt u tijdelijk of permanent het Wi-Fi-netwerk van de FRITZ!Box uitschakelen.”
Dus dan lijkt me duidelijk waar die functie voor bedoeld is. ;)

Maar… laten we dit onderwerp maar afsluiten. Mijn vraag ging eigenlijk over de P1 meter en hoe die omgaat met het wegvallen van een wifi verbinding. Dat doet de P1 meter dus door geen data te cachen en je dus geen verbruiksdata kunt zien in de periode dat er geen wifi was. Voor het meten van het totale gebruik, maakt dit echter niets uit, want het apparaat registreert steeds meterstanden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KSR
  • Niet online

KSR

Storing bij....?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AXF7xJQUkXMCsyr-CNdw3JDf3WI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/j33iOzP1Ni93yuIGgBfdB3z9.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 24% gewijzigd door KSR op 07-10-2025 04:41 ]

Be Stronger Than Your Excuses

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A3-D
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:41
Klopt, hier ook

EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.26 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V153 - CT003 V117 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:41

Yucko

One clown to rule them all !

misschien update van de backend? het ligt er in ieder geval al sinds 03:06 uit Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4Gddi-_6tq0Pp4mNFuViLWg3RRk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xJXyXSpgLo2RQ6IMM1M1wzPG.jpg?f=fotoalbum_large

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees_frl
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online
Idem

WP Vaillant VWL75/6 A 230V | Boiler VIH RW 300/3 MR | 27 x 405 ZZO= 10.935 op Solar Edge 9 kW 3 fasen omvormer | Vent: Zehnder Q600 ERV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan1987
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10:26
Yup hier ook.
Via de koppeling met home assistant krijg ik nog wel data binnen.

[ Voor 73% gewijzigd door Stefan1987 op 07-10-2025 07:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007

Ethirty

Who...me?

Ik krijg een GrapQL error. Hopelijk zijn ze er druk mee, klinkt als een nachtelijke updat die is misgegaan.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• squashedraven
  • Nu online
Gaat lekker daar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga

elsinga

=8-)

Als de storing langer duurt kunnen we testen of de PiB nog wel z'n ding doet zonder ondersteuning van het HW cloud platform. ;)

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• squashedraven
  • Nu online
elsinga schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 07:43:
Als de storing langer duurt kunnen we testen of de PiB nog wel z'n ding doet zonder ondersteuning van het HW cloud platform. ;)
Domme vraag misschien want ik heb niet zo'n ding maar hoe kun je dan zien of hij werkt zonder dat je in de app of whatever kan kijken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dhrto
  • Laatst online: 10:31
Via de local API uitlezen. Die zou - als het goed is - zonder internet volledig moeten doorwerken.

EDIT net gekeken, en de data komt gewoon door lokaal.

[ Voor 22% gewijzigd door dhrto op 07-10-2025 07:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtouw78
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 12:24
(jarig!)
Krijg deze melding ook en de Energy app werkt niet.
Wel krijgt mijn Marstek batterij nog wel netjes de data van de Homewizard P1 binnen. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z_UbdPXiIYGEJ7QDy2e8GxaKKDM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/O0QAzDbCari6VQizFXq0PohE.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
werkt weer hier.

het waren 5 fantastische seconden

[ Voor 57% gewijzigd door ArthurMorgan op 07-10-2025 08:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga

elsinga

=8-)

squashedraven schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 07:46:
[...]

Domme vraag misschien want ik heb niet zo'n ding maar hoe kun je dan zien of hij werkt zonder dat je in de app of whatever kan kijken?
Geen domme vraag, zelfs heel relevant! ;) Ik kan dat zien aan de kleur van de LED's op de PiB zelf. Eentje staat hier in het zicht, als die niet meer wit is (okay, en niet oranje) werkt het.

Hier overigens weer data in het display en de app. HW cloud is weer online.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merlin1201
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online
Iemand die Goodwe al weer eens aan de gang gezien? ligt er inmiddels al een behoorlijke tijd uit.

[ Voor 31% gewijzigd door merlin1201 op 07-10-2025 17:07 ]

4800 Wp 10x ZO 6x NW https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=74451&sid=66030

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• squashedraven
  • Nu online
merlin1201 schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 17:07:
Iemand die Goodwe al weer eens aan de gang gezien? ligt er inmiddels al een behoorlijke tijd uit.
Nope, gaat ook niet meer gebeuren vrees ik, als je de klantenservice benaderd beginnen ze direct over de kWh meter en dat ze geen werking van de connectie garanderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HE1
  • Nu online

HE1

In de HW app kan je bij tarieven dynamisch contract ingeven. Als je dat bv gedaan hebt per 1 jan 2025, en je gaat naar de jaar-grafiek van de hoofdaansluiting en zonneopwek zie je daar het berekende kwh jaar € bedrag. Betekent dat dat de app vanaf 1 jan 2025 voor elk uur t/m vandaag de dynamische tarieven weet en dat per uur cummulatief doorrekent met het gemeten HW verbruik naar dit totaal bedrag en idem voor de teruglever prijs?

Zo ja zou dit betekenen dat je op basis hiervan goed kan kijken of een dynamisch contract voordelig is tov b.v. een variabel contract (met vaste teruglever kosten itt tot dynamisch). Dat is zelf haast met excel niet te doen want dan moet je zelf per uur de dynamische tarieven hebben en dat combineren met hw exports en dat per uur goed krijgen.
Inmiddels betaal ik bij Vandebron (op basis van mijn teruglever staffel) al €470 vaste teruglever kosten per jaar (1,3€ / dag).

[ Voor 23% gewijzigd door HE1 op 08-10-2025 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supermuskusrat
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 11:54
Ik heb een beetje een gek probleempje. Ik heb voor mijn verjaardag een Energy Display gekregen, maar die krijg ik met geen mogelijkheid op mijn thuisnetwerk. Hij lijkt vast te komen te zitten ergens tussen het verbinden met wifi en het toevoegen aan de woning.

Nu weet ik dat het ergens aan mijn wifi ligt, omdat hij het wel doet als ik hem aanmeldt op de hotspot van mijn telefoon. Hij heeft dus ook al de update voor WPA3 gehad en staat op softwareversie 1.30, echter krijg ik hem met geen mogelijkheid aan mijn thuisnetwerk, ook niet als ik WPA3 weer uitschakel op mijn Fritzbox.

Ik heb overigens een energy socket die het al bijna een jaar feilloos doet en mijn 2,4Ghz netwerk is gewoon in de lucht. Display staat op 3 meter van de router, dus ook dat zou het niet moeten zijn.

Goede ideeën worden op prijs gesteld 😇

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeteSplit
  • Registratie: Oktober 2023
  • Nu online

PeteSplit

HN091MR.NK5 HU051MR.U44

Supermuskusrat schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 18:07:
Ik heb een beetje een gek probleempje. Ik heb voor mijn verjaardag een Energy Display gekregen, maar die krijg ik met geen mogelijkheid op mijn thuisnetwerk. Hij lijkt vast te komen te zitten ergens tussen het verbinden met wifi en het toevoegen aan de woning.

Nu weet ik dat het ergens aan mijn wifi ligt, omdat hij het wel doet als ik hem aanmeldt op de hotspot van mijn telefoon. Hij heeft dus ook al de update voor WPA3 gehad en staat op softwareversie 1.30, echter krijg ik hem met geen mogelijkheid aan mijn thuisnetwerk, ook niet als ik WPA3 weer uitschakel op mijn Fritzbox.

Ik heb overigens een energy socket die het al bijna een jaar feilloos doet en mijn 2,4Ghz netwerk is gewoon in de lucht. Display staat op 3 meter van de router, dus ook dat zou het niet moeten zijn.

Goede ideeën worden op prijs gesteld 😇
Heb je genoeg vrije IP adressen. Het bleek bij mij, dat het display wat meer keuze wil hebben :+

LG AWHP / ESPhome / GoodWe 4K-DT (5kWp) / Homewizard / Home Assistant

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Supermuskusrat
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 11:54
PeteSplit schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 18:24:
[...]
Heb je genoeg vrije IP adressen. Het bleek bij mij, dat het display wat meer keuze wil hebben :+
Scherp, maar hij mijn DHCP range bevat ongeveer 100 adressen, waarvan het merendeel beschikbaar zou moeten zijn. Als ik in de DHCP leases kijk dan zie ik daar ook een HW-Display-[wat nummers] staan. Dus hij zou zelfs al een lease moeten hebben, ondanks dat hij het vertikt het netwerk op te gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• scorpionv
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12:33

scorpionv

This space for rent

Ik kreeg een jaar of 2 geleden inmiddels de boel ook niet aan de gang op WPA3. Dus het IOT netwerk draait hier ook op WPA2. Geen idee of alle HomeWizard spul inmiddels WPA3 kan.

Fun while it lasted: World Community Grid!

Pagina: 1 ... 143 144 Laatste

Let op:
Voor vragen en discussie rondom de Plug-In Battery kan je terecht in Het HomeWizard Plug-In Battery topic