Ik weet niet waar het probleem precies zit, dat klopt. Misschien zit het bij Goodwe, bij Solax, bij HW of bij een combinatie daarvan. Maar aangezien er in de HW-app bij de Solax omvormer staat dat er actief aan een oplossing wordt gewerkt, geeft mij de indruk dat een deel van het probleem (of in ieder geval een deel van de oplossing) bij HW ligt.
En er wordt nog steeds mee geadverteerd op de pagina met het Energy+ abonnement, dan mag je toch ook verwachten dat het werkt. En dat je ook op de hoogte wordt gehouden als het niet werkt.
Dat er iets een keer stuk gaat heb ik alle begrip voor. Maar HW kan prima zien welke klanten gebruik maken van de cloud-koppeling. Dan zou het wel netjes zijn om die klanten op de hoogte te houden, als er een storing is die al bijna 2 maanden duurt en waar je je klanten voor laat betalen.
Een andere oplossing is een kWh meter, dan ben je gelijk van je issues af
Die heb ik gehad, twee zelfs (één voor de Goodwe omvormer en één voor de Solax omvormer). Maar om een aantal redenen heb ik die enkele maanden geleden eruit gehaald. Het voordeel van realtime kunnen zien wat de zonnepanelen doen woog voor mij niet meer op tegen de nadelen. Een enigszins vertraagde weergave is wat mij betreft goed genoeg. Sterker nog, alleen een dag-stand zou voor mij al voldoende zijn. Maar dat werkt dus niet meer.