Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 13:37
PatRamon schreef op zondag 12 januari 2025 @ 14:04:
Aangezien mijn gehele netwerk probleemloos op WPA3 draait, ervaar ik toch problemen met Homewizzard.

P1-Meter
Watermeter
1x Energie Sockets (nieuw model)
Draaien perfect op WPA3 - 24/7 online
-

Heb 3 Energie Sockets (Oude model(dikke variant) 2024 aanschaf)
Waarvan 1 gelijk verbind (WPA3) maar soms na aantal dagen zijn connectie verliest en niet meer terugkomt

Waarvan 2 (WPA3) extreem veel moeite hebben om verboden te worden.
Zijn ze verboden.. Vallen ze vaak weer uit na loop der tijd.
WPA2 = Geen issues voor deze 3 sockets.

Maar gekke, Heb ook het nieuwe model socket (Slanke) die draait probleemloos op WPA3.
En ook op de plekken waar de oude sockets hun verbinding verliezen.

----
Zou dit gewoon hardware problemen zijn van de 3 oude sockets of firmware.
Kan natuurlijk HW contacten voor garantie, maar wellicht heeft iemand dit al ervaren en de oplossing er voor.
*Oude model / Nieuwe model - Gaat het mij niet om als switch bedoeling, stekkers zitten buiten het zicht en niet van toepassing.

Recente Asus router, getest met originele Firmware & van Asus Merlin.
Aparte SSID aanmaken die gebruik maakt van WPA2 en die in een apart Vlan gooien die geen toegang heeft tot de rest van je netwerk. WPA2 is voor een handige Harrie binnen een paar seconden te kraken als hij dat echt wil.

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Propheticus
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 00:22
@HomeWizard_NL Ik denk dat er server side problemen zijn met de waterverbruikgrafiekdata.
Zowel in de android app als via de webapp geven alle dagen "no data".
De watermeter is online, groen, etc.

Suggestie: een server status pagina / manier om een storing te melden. Ik kan nu enkel de chatbot vragen om hulp. Alle bevestigende antwoorden van mijn kant dat het niet aan de verbindingskwaliteit of plaatsing van mijn watermeter ligt worden genegeerd. Die is namelijk online volgens de app, groen en wifi sterkte >70%. Bovendien is alle historische data die ik eerder wel zag nu ook "no data".

Edit: watergrafiek werkt weer (~8:00 gekeken)

[ Voor 3% gewijzigd door Propheticus op 14-01-2025 08:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gielz
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 23:42
Propheticus schreef op maandag 13 januari 2025 @ 20:54:
@HomeWizard_NL Ik denk dat er server side problemen zijn met de waterverbruikgrafiekdata.
Zowel in de android app als via de webapp geven alle dagen "no data".
De watermeter is online, groen, etc.

Suggestie: een server status pagina / manier om een storing te melden. Ik kan nu enkel de chatbot vragen om hulp. Alle bevestigende antwoorden van mijn kant dat het niet aan de verbindingskwaliteit of plaatsing van mijn watermeter ligt worden genegeerd. Die is namelijk online volgens de app, groen en wifi sterkte >70%. Bovendien is alle historische data die ik eerder wel zag nu ook "no data".
Hier hetzelfde. In home assistant is wel alle data beschikbaar en up-to-date

6320wp | Zendure 2400 AC (14.4 kwh) | Bambu A1 | 2x Hisense 2AMW-42U4RRA | Daikin RXM/FTXM35R | AQMOS BMX | Home Assistant OS op DS224+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derfie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05-09 00:30
Hier hetzelfde probleem. geen data van de watermeter.
Server onderuit door onderwerp drinkwater journaal? Iedereen tegelijk verbruikscijfers inzien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
winwiz schreef op maandag 13 januari 2025 @ 14:17:
WPA2 is voor een handige Harrie binnen een paar seconden te kraken als hij dat echt wil.
Bron?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-09 09:43

elsinga

=8-)

Ik zie zowel in de app als in de webversie nu gewoon mijn waterverbruikgrafiek.

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 00:23

orf

Andrehj schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 13:17:
[...]

@HomeWizard_NL :
Ik heb net dit topic doorgelezen op het zoekwoord "puls" en dit levert veel onduidelijkheden op.

Duidelijk is: De beide pulspoorten zijn uitgangen van jullie meter, zoals je hierboven schrijft.

Maar helaas is er erg veel onduidelijk:
  1. Wat bedoel je met export en wat met import? Stel ik wil het stroomverbruik van een verbruiker zoals een warmtepomp meten. Is dat dan export of import? Waarom spreken jullie niet over verbruik en teruglevering? Dat zou toch veel duidelijker zijn?
  2. Wat is de default instelling voor het aantal pulsen per kWh? Hierboven lees ik 2000. Of is het standaard 100 (volgens @unconnected ). Of misschien toch 400, zoals @jurgen purgen laat zien in een foto van de handleiding in deze post? :?
  3. Hoe kun je het aantal pulsen per kWh aanpassen?
  4. Waar kan ik de handleiding van jullie versie van de SDM230 downloaden, zodat je je voor aanschaf beter kunt informeren over dit soort zaken? Van jullie Installation Guide wordt ik niet veel wijzer.
Sorry voor het reageren op zo'n oud bericht. Maar ik kan hier helaas geen update over vinden.

Ik wil ook graag de HomeWizard kWh-meter aansluiten op mijn (morgen te installeren) Elga Ace warmtepomp.

Ik zie dat er 3 schroef-terminals zitten op de kWh-meter, genummerd met 5, 6 en 7. Ik begrijp dat 6 de "common" is en dat ik dan 7 (?) moet gebruiken om aan te sluiten op de binnen-unit van de Elga Ace.

In de Energy app kan ik bij de kWh-meter instellingen aanpassen van de pulsuitgang:

Puls 1 100/ Reactieve import
Puls 2 2000/Importvermogen

Vervolgens kan ik het type instellen en hoeveel pulsen per kWh er ingesteld moeten worden. Ik denk dat het op 100 pulsen/kWh moet staan. De pulslengte is ook nog in te stellen.

In de handleiding of op de site van HomeWizard vind ik niet heel veel bruikbaars hierover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andrehj
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:51
orf schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 19:28:
[...]

Sorry voor het reageren op zo'n oud bericht. Maar ik kan hier helaas geen update over vinden.

Ik wil ook graag de HomeWizard kWh-meter aansluiten op mijn (morgen te installeren) Elga Ace warmtepomp.

Ik zie dat er 3 schroef-terminals zitten op de kWh-meter, genummerd met 5, 6 en 7. Ik begrijp dat 6 de "common" is en dat ik dan 7 (?) moet gebruiken om aan te sluiten op de binnen-unit van de Elga Ace.

In de Energy app kan ik bij de kWh-meter instellingen aanpassen van de pulsuitgang:

Puls 1 100/ Reactieve import
Puls 2 2000/Importvermogen

Vervolgens kan ik het type instellen en hoeveel pulsen per kWh er ingesteld moeten worden. Ik denk dat het op 100 pulsen/kWh moet staan. De pulslengte is ook nog in te stellen.

In de handleiding of op de site van HomeWizard vind ik niet heel veel bruikbaars hierover.
Wat is nou je vraag?

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D + EV-WP-TWS-1W 300; AC: ME MXZ-2F42VF + 2x MSZ-LN25VGV; PV: 14.08 kWp O/W + SMA STP 8.0; Vent: Zehnder Q600 ERV + Ubbink AirExcellent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orf

orf

- Welke aansluiting moet ik gebruiken? (6 + 7 of 5 + 6)
- Moet ik iets veranderen aan de instellingen qua uitgangtype, pulsen/kWh en pulslengte?

Om de juiste gegevens te krijgen in de Remeha Elga Ace.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andrehj
orf schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 20:00:
- Welke aansluiting moet ik gebruiken? (6 + 7 of 5 + 6)
Dat staat vast wel ergens, ik kon dat toen ook probleemloos vinden. De ene is 1 en de andere is twee
- Moet ik iets veranderen aan de instellingen qua uitgangtype, pulsen/kWh en pulslengte?
Pulslengte hoef je sowieso niet aan te passen.
De rest van de info kun je in dit topic vinden, even zoeken op "puls". En het aantal pulsen per kWh moet uiteraard overeenkomen met wat de Elga Ace verwacht.

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D + EV-WP-TWS-1W 300; AC: ME MXZ-2F42VF + 2x MSZ-LN25VGV; PV: 14.08 kWp O/W + SMA STP 8.0; Vent: Zehnder Q600 ERV + Ubbink AirExcellent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Uit de release notes van de beta:
Preparation for future HomeWizard products
Laat het gokken maar weer beginnen...

(goede marketeeers hebben ze daar :D)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orf

orf

Andrehj schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 20:14:
[...]

Dat staat vast wel ergens, ik kon dat toen ook probleemloos vinden. De ene is 1 en de andere is twee

[...]

Pulslengte hoef je sowieso niet aan te passen.
De rest van de info kun je in dit topic vinden, even zoeken op "puls". En het aantal pulsen per kWh moet uiteraard overeenkomen met wat de Elga Ace verwacht.
Uiteraard had ik al gezocht in dit topic (en in het Elga Ace topig). Misschien zoek ik niet goed, maar de antwoorden vind ik niet.

In de handleiding van de Elga Ace kan ik wel vinden dat je WP-energieverbruik (HP157) kint instellen op “gemeten”, zodat het niet geschat wordt. En Elektr. pulswaarde (HP033) kunt instellen op 1 tot 1000 impulsen per kWh.

Puls 2 is in HomeWizard niet instelbaar, puls 2 wel. Uit het topic wordt niet helemaal duidelijk hoe puls 1 en 2 werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murphy78
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 03-09 20:48
Weet iemand toevallig hoe de HW Energie Display beweging detecteert om zichzelf uit te schakelen? Ik heb als test het puntje vooraan-onderin, en de opening achter-onderin afgeplakt, maar toch ziet het ding nog als ik er ben.

Iemand enig idee hoe het werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HomeWizard_NL
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 01:31
Murphy78 schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 21:58:
Weet iemand toevallig hoe de HW Energie Display beweging detecteert om zichzelf uit te schakelen? Ik heb als test het puntje vooraan-onderin, en de opening achter-onderin afgeplakt, maar toch ziet het ding nog als ik er ben.

Radar. Het puntje voorin is een lichtsensor voor het automatisch dimmen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peterbier
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 00:29
Murphy78 schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 21:58:

En wat wil je er mee bereiken dan.?
Je kan het op 15 minuten zetten en 1 meter.
De standaard instellingen lijken mij prima.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fqUMCO-uxJWguf-Nz3SuF_rV5Ig=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EdyH7XU7R4K4OBjC3aAxjbEy.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Murphy78
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 03-09 20:48
HomeWizard_NL schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 22:22:
[...]

Radar. Het puntje voorin is een lichtsensor voor het automatisch dimmen.
Dank voor de snelle reactie. Interessant ontwerp en tech.
peterbier schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 22:52:
[...]

En wat wil je er mee bereiken dan.?
Het begon met de vraag van vrouwlief of er nu niet de hele dag een camera op onze mik stond. Toen ik niets kon vinden ging het over in de vraag hoe het dan werkt. Vandaar. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14-09 15:11
Murphy78 schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 08:17:
[...]

Dank voor de snelle reactie. Interessant ontwerp en tech.

[...]

Het begon met de vraag van vrouwlief of er nu niet de hele dag een camera op onze mik stond. Toen ik niets kon vinden ging het over in de vraag hoe het dan werkt. Vandaar. :)
Zal dat niet een PIR (infrarood) sensor zijn? Kan me niet voorstellen dat ze daar een camera voor gebruiken.

3780wP (18x 210wP EC Solar) | 2x Marstek Venus E (5.12kWh)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Niet online
Mattie112 schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 11:43:
[...]

Zal dat niet een PIR (infrarood) sensor zijn? Kan me niet voorstellen dat ze daar een camera voor gebruiken.
HomeWizard_NL in "HomeWizard Energy - De modulaire WiFi P1 meter"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andrehj
orf schreef op dinsdag 14 januari 2025 @ 21:24:
Uiteraard had ik al gezocht in dit topic (en in het Elga Ace topig). Misschien zoek ik niet goed, maar de antwoorden vind ik niet.
In dit topic is meermaals behandeld wat HW onder Export en wat onder Import verstaat. Zoals bijvoorbeeld hier: mike123 in "HomeWizard Energy - De modulaire WiFi P1 meter" of hier: jurgen purgen in "HomeWizard Energy - De modulaire WiFi P1 meter"
In de handleiding van de Elga Ace kan ik wel vinden dat je WP-energieverbruik (HP157) kint instellen op “gemeten”, zodat het niet geschat wordt. En Elektr. pulswaarde (HP033) kunt instellen op 1 tot 1000 impulsen per kWh.
Dan heb je niet goed gelezen. Zie JBtL in "Remeha Elga Ace Hybride Warmtepompen" Daar staat toch duidelijk dat HP033 de waarde van elke puls weergeeft in Wh.
Dus als je die op 1 Wh instelt, moet je aan de kant van de HW meter 1000 pulsen per kWh instellen.
Puls 2 is in HomeWizard niet instelbaar, puls 2 wel. Uit het topic wordt niet helemaal duidelijk hoe puls 1 en 2 werken.
Ik begrijp niet wat jij nu niet snapt.

[ Voor 3% gewijzigd door Andrehj op 15-01-2025 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orf

orf

Andrehj schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 13:29:
[...]

In dit topic is meermaals behandeld wat HW onder Export en wat onder Import verstaat. Zoals bijvoorbeeld hier: mike123 in "HomeWizard Energy - De modulaire WiFi P1 meter" of hier: jurgen purgen in "HomeWizard Energy - De modulaire WiFi P1 meter"
Dat wordt niet duidelijk. Want, zoals ik al schreef, lijkt het erop dat je eerst niets kon instellen en dat je de poorten moest laten configureren door HomeWizard. Er wordt nu niets meer gerept over export en import, maar over puls 1 en puls 2.
[...]
Dan heb je niet goed gelezen. Zie JBtL in "Remeha Elga Ace Hybride Warmtepompen" Daar staat toch duidelijk dat HP033 de waarde van elke puls weergeeft in Wh.
Dus als je die op 1 Wh instelt, moet je aan de kant van de HW meter 1000 pulsen per kWh instellen.
We bedoelen hetzelfde, want in de handleiding staat een mooi tabelletje met pulsen per kWh en welke setting (in Wh) dat is op de Elga.
[...]

Ik begrijp niet wat jij nu niet snapt.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DNN6dcR0dYsh7jB9OS0y00Po_-Q=/x800/filters:strip_exif()/f/image/QrMg9Fnhfx24zGEyKwEFf3qr.png?f=fotoalbum_large

Zo werkt het nu inde Energy app. Daar kan ik voor puls 1 instellingen aanpassen. Voor puls 2 gaat dat niet. Ik ga er voor nu vanuit dat puls 1 een aansluiting heeft op terminal 5 en 6. Als de Elga Ace morgen in bedrijf gaat, kan ik zien hoe dit werkt.

Je bent hopelijk met me eens dat dit allemaal niet heel duidelijk is. De gebruiksaanwijzing van HomeWizard heeft er geen informatie over, behalve wat specs, zonder uitleg welke aansluiting het heeft. En je vroeg er immers zelf ook naar in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zijn er wat grafieken stuk of zo?

In het totaal plaatje zie ik wel de hele dag maar als ik de grafiek aanklik missen er wat stukken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UGpd_1JqCSP85FXMfRten93c-Cg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SVS6kZa7pdnXILtSZJzuVMW0.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n5OwEtTYRU_CbuYKdK6ivaiAejQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/p705Tb3nFENQcLO34ZDH7BQa.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b_9CJMZoZlOv8ySAPL0FfiMwsfM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kUbrzJUUAFrM5X9N90cmTuaY.jpg?f=fotoalbum_large

Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l, 3x Marstek 5,12kwh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eijsbeer
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 22:21
Toevallig wilde ik net dezelfde vraag stellen @Ronald.42 ! Hier ook geen updates meer voor gas en stroom sinds 12.00 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
Hier alles OK Kan geen kwaad om cookies en cache eens te legen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik had het vanmorgen wel. Maar later is het alsnog recht getrokken. Hoop dat dat ook voor anderen zal gaan gelden.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andrehj
orf schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 17:23:
Zo werkt het nu inde Energy app. Daar kan ik voor puls 1 instellingen aanpassen. Voor puls 2 gaat dat niet. Ik ga er voor nu vanuit dat puls 1 een aansluiting heeft op terminal 5 en 6. Als de Elga Ace morgen in bedrijf gaat, kan ik zien hoe dit werkt.
Welke pulspoort op welke aansluiting zit, is duidelijk afgebeeld in het schema op de zijkant van de meter. Dat schema zou inderdaad in de manual kunnen staan, maar zo gaat het ook.
En voor de rest weet je al wat de poorten doen, want dat kun je in de app instellen. Ook al geen vraag meer dus.
Je bent hopelijk met me eens dat dit allemaal niet heel duidelijk is. De gebruiksaanwijzing van HomeWizard heeft er geen informatie over, behalve wat specs, zonder uitleg welke aansluiting het heeft. En je vroeg er immers zelf ook naar in dit topic.
Homewizard zou in het een aansluitschema op de website inderdaad de pulspoorten toe kunnen voegen. Maar uiteindelijk is dat niet zo spannend, want je hebt het niet eerder nodig dan wanneer je de meter aansluit, en dan kun je het schema op de zijkant zien.

Dus het probleem is ook weer niet zo heel groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mahoek
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Ronald.42 schreef op woensdag 15 januari 2025 @ 19:07:
Zijn er wat grafieken stuk of zo?

In het totaal plaatje zie ik wel de hele dag maar als ik de grafiek aanklik missen er wat stukken.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Hier ook zelfde probleem, van 14-01-2025 20:15 tot 15-01-2025 13:55.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worker123
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19:46
Hi, even via de zoekfunctie geprobeerd meer info te vinden maar niets specifieks gevonden.

Ik gebruik al een aantal jaren een rpi met daarop DSMR als opensource software tooltje om mijn energieverbruik van de slimme meter in kaart te brengen.

Is het wellicht mogelijk om de historische data te importeren na aanschaf van de homewizard p1 meter?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Niet online
HomeWizard Energy - De modulaire WiFi P1 meter

Dus nee.

[ Voor 5% gewijzigd door IJsbeer op 16-01-2025 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Toch wel jammer want ik zie nergens ook de mogelijkheid om de data te exporteren, het is toch mijn data en ondanks dat het + abonnement momenteel niet duur is ben je steeds afhankelijk van de "goodwill" van een commerciële partij. Goed, ik laat alles samen komen in HA dus de data is bij mij wel veilig maar toch jammer dat ze import en export van je eigen data niet mogelijk maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Niet online
Export is wel mogelijk, maar met + abo.

En daarnaast heb je gewoon een lokale api waar je je actuele data kan uitlezen. Als je hem bv. koppelt aan HomeAssist kun je je p1 meter gewoon internettoegang blokkeren in je firewall. Geen afhankelijkheid nodig.

Daarnaast is de discussie over GoodWill wel vaker gevoerd idd (zeker in eht begin, ook door mij). Maar toen was ook al duidelijk dat de afhandeling van hun vorige product. Het ding bestaat al aardig wat jaren en ik vind ze tot nu toe gewoon heel netjes en eng stabiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HE1
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 12-09 02:38

HE1

ik gebruik wifi met een deco repeater....ik kreeg deze week een update op mijn modem waardoor alle HW apparaten (15 stuks) met de repeater verbonden bleven maar voor de meeste apparaten staat die te ver weg.

na uitzetten van de repeater verbond alles weer met de modem, maar sommige smart-plugs kunnen beter met de repeater verbinden maar doen dit niet.

Hoe zat het weer om een smart-plug wel met de repeater te verbinden...is dan uit stopcontact halen en er weer in genoeg of moet ik de plug resetten en opnieuw met wifi verbinden? en hou ik dan wel mijn grafiek historie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propheticus
@HE1 optie 1 lijkt me zonder spijt te proberen. Als dat niet werkt kijk je pas verder naar resets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Niet online
HE1 schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 14:25:
ik gebruik wifi met een deco repeater....ik kreeg deze week een update op mijn modem waardoor alle HW apparaten (15 stuks) met de repeater verbonden bleven maar voor de meeste apparaten staat die te ver weg.

na uitzetten van de repeater verbond alles weer met de modem, maar sommige smart-plugs kunnen beter met de repeater verbinden maar doen dit niet.

Hoe zat het weer om een smart-plug wel met de repeater te verbinden...is dan uit stopcontact halen en er weer in genoeg of moet ik de plug resetten en opnieuw met wifi verbinden? en hou ik dan wel mijn grafiek historie?
Ik heb ook Deco thuis, heb geen problemen maar merk wel dat apparaten verbinden met de meest onlogische AP's. Neem een Toon, hangt in de wooonkamer en heb 3 deco's. De toon maakt verbinding met de zolder terwijl een halve meter van de Toon de Main AP actief is en toch verbind met een apparaat dat meters verder ligt. Ik snap het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga

elsinga

=8-)

Vraag, die ik niet op de HW site heb gevonden: ik heb alle HW meters op een apart IOT wifi netwerk zitten. Wel zo overzichtelijk. ;)

Nu kan ik dat netwerk nog isoleren van de rest van mijn netwerk, wat veiliger is (stel dat er iemand via de HW hardware op mijn netwerk kan komen). Uiteraard heeft dit netwerk dan internet toegang. Maar blijft de boel dan goed werken?

Ook kan ik alle HW apparatuur nog van elkaar isoleren, zodat ze elkaar ook niet zien. Ik gok dat dat net niet handig is, vanwege meettaken of zonnetaken (beide Energy+ abo). Of lopen die ook helemaal via de cloud en is het echt genoeg dat elke meter alleen maar internet op kan?

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propheticus
elsinga schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 17:01:
Vraag, die ik niet op de HW site heb gevonden: ik heb alle HW meters op een apart IOT wifi netwerk zitten. Wel zo overzichtelijk. ;)

Nu kan ik dat netwerk nog isoleren van de rest van mijn netwerk, wat veiliger is (stel dat er iemand via de HW hardware op mijn netwerk kan komen). Uiteraard heeft dit netwerk dan internet toegang. Maar blijft de boel dan goed werken?

Ook kan ik alle HW apparatuur nog van elkaar isoleren, zodat ze elkaar ook niet zien. Ik gok dat dat net niet handig is, vanwege meettaken of zonnetaken (beide Energy+ abo). Of lopen die ook helemaal via de cloud en is het echt genoeg dat elke meter alleen maar internet op kan?
Ik heb mijn iot (dus ook HW) in een geïsoleerd netwerk, dat werkt prima. Ze zien elkaar binnen dat netwerk wel. Of individueel ook nog eens isoleren werkt weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Out.of.Control
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 22:45
Ik heb een P1 meter en twee kWh meters op een eigen netwerk, waarbij de clients elkaar niet kunnen zien. Dat werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HE1

HE1

magnifor schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 17:00:
[...]

Ik heb ook Deco thuis, heb geen problemen maar merk wel dat apparaten verbinden met de meest onlogische AP's. Neem een Toon, hangt in de wooonkamer en heb 3 deco's. De toon maakt verbinding met de zolder terwijl een halve meter van de Toon de Main AP actief is en toch verbind met een apparaat dat meters verder ligt. Ik snap het niet.
precies dat is het issue, als ze eenmaal met een AP verbinden blijven ze ermee verbinden en kijken niet naar het sterkste signaal.

Tijdens een speedtest als ik met mijn iphone door het huis loop schakelt hij naadloos over van ap naar ap zonder interruptie en pakt continue de meest sterke.

Die apparaatjes zijn natuurlijjk geen iphone maar wifi is zo gewoon tegenwoordig dat je mag verwachten dat dit gewoon goed werkt. Of het is een software issue, dan zou het allang geen probleem meer mogen zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elsinga

elsinga

=8-)

Out.of.Control schreef op vrijdag 17 januari 2025 @ 19:13:
Ik heb een P1 meter en twee kWh meters op een eigen netwerk, waarbij de clients elkaar niet kunnen zien. Dat werkt prima.
Kijk, dan vermoed ik dat dat in mijn geval ook kan. Zal er eens mee gaan spelen, het is hier tenslotte Tweakers. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huCks
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 06-09 17:29
Ik ben aan het kijken om een laadpaal thuis te zetten.
Mijn werkgever zei dat ik een aparte teller hiervoor in mijn zekeringkast moest laten steken en hiervan maandelijks een uitdraai moest bezorgen.

Nu ben ik naar peblar aan het kijken en zag dat ze loadbalancing via homewizard doen.
Kan die homewizard dan ook geen gedetailleerde uitdraai van het verbruik geven? (Incl laadverliezen?)

(Het is in België te doen, moest dat uitmaken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online
@huCks Nee, de P1 meter zit op de meter van je netbeheerder en meet dus alleen het totaal in- en uitgaand vermogen en energie. Niet van een specifiek apparaat. Ook logisch, want load balancing houdt het actuele vermogen in de gaten.

De Peblar Home Plus en Peblar Business hebben overigens een MID meter ingebouwd dus die hebben ook betrouwbare weergave van de energie die de paal heeft verbruikt. Dan heb je geen losse kWh meter in je groepenkast meer nodig.

skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huCks
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 06-09 17:29
JanHenk schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 08:38:
@huCks Nee, de P1 meter zit op de meter van je netbeheerder en meet dus alleen het totaal in- en uitgaand vermogen en energie. Niet van een specifiek apparaat. Ook logisch, want load balancing houdt het actuele vermogen in de gaten.

De Peblar Home Plus en Peblar Business hebben overigens een MID meter ingebouwd dus die hebben ook betrouwbare weergave van de energie die de paal heeft verbruikt. Dan heb je geen losse kWh meter in je groepenkast meer nodig.
De plus is natuurlijk wel 200€ duurder en de business zo'n 500-600€.
In belgie heb je dan nog capaciteitstarief, dus de plus met zijn 22kw bied geen meerwaarde lijkt me.

Ik twijfel wel over de business vanwille bidirectioneel laden (ondanks dat men huidige tesla model y dat niet kan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Niet online
huCks schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 08:04:
Ik ben aan het kijken om een laadpaal thuis te zetten.
Mijn werkgever zei dat ik een aparte teller hiervoor in mijn zekeringkast moest laten steken en hiervan maandelijks een uitdraai moest bezorgen.

Nu ben ik naar peblar aan het kijken en zag dat ze loadbalancing via homewizard doen.
Kan die homewizard dan ook geen gedetailleerde uitdraai van het verbruik geven? (Incl laadverliezen?)

(Het is in België te doen, moest dat uitmaken)
Als je de kWh meter neemt heb je een MID gecertificeerd product. VIa het Plus abonnement kun je een export maken naar CSV van de meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Midan
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 08-09 15:20
Ik heb een dag zonder internet gezeten en zie nu dat de P1-meter geen verbruik toont voor de periode zonder internet. Is de verbruiksinformatie voor die tijd verloren? Geldt dit ook voor het overzicht van een maand of jaar? Hoe werkt dit precies?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• HomeWizard_NL
Midan schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 12:20:
Ik heb een dag zonder internet gezeten en zie nu dat de P1-meter geen verbruik toont voor de periode zonder internet. Is de verbruiksinformatie voor die tijd verloren? Geldt dit ook voor het overzicht van een maand of jaar? Hoe werkt dit precies?
Die data is inderdaad niet opgeslagen, echter je weektotalen etc zijn wel correct want deze werken op basis van meterstanden, deze lopen gewoon door als de apparaten offline zijn. Je bent dus enkel detail van die dag verloren

[ Voor 4% gewijzigd door HomeWizard_NL op 18-01-2025 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HE1

HE1

Er zijn vast heel wat mensen hier die HW hebben met kpn en experia modem.

Als ik de modem admin kijk naar de lijst van verbonden apparaten, geeft hij per verbonden apparaat aan wat verbindingstype is, oftewel wifi / LAN (bekabeld).....bij een aantal HW apparaten w.o. de p1 meter en watermeter geeft hij aan dat die verbonden is via LAN (en niet wifi).

Kan een tweaker hier met een experia modem die tijd en zin heeft om dit te checken eens kijken of dat bij hem/haar ook zo is? wel apart namelijk....

Thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propheticus
HE1 schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 23:11:

Als ik de modem admin kijk naar de lijst van verbonden apparaten, geeft hij per verbonden apparaat aan wat verbindingstype is, oftewel wifi / LAN (bekabeld).....bij een aantal HW apparaten w.o. de p1 meter en watermeter geeft hij aan dat die verbonden is via LAN (en niet wifi).

Kan een tweaker hier met een experia modem die tijd en zin heeft om dit te checken eens kijken of dat bij hem/haar ook zo is? wel apart namelijk....

Thx!
Is je (wifi) accesspoint/repeater bekabeld aan de experia box verbonden? Misschien zijn ze (weer) daar mee verbonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• (RSH)
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13-09 14:47

Thx!
Afhankelijk van de exacte software versie van de Experiabox, is het een bekend issue dat de lijst met verbonden apparaten niet werkt of onjuiste of verkeerde apparaten weergeeft.

Je kan dit negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amw82
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 14-09 10:11

Thx!
Even gekeken, bij mij geeft hij voor de P1 meter aan dat die via Wifi verbonden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Niet online
P1 splitter gekocht. Zit er geen usb kabel bij voor externe power, dat is toch wel een tegenvaller voor dit bedrag @HomeWizard_NL

Ik moet hem splitsen voor mijn laadpaal, dus vrees dat ik wel voeding ga nodig hebben? Mijn meterkast is SMR5. Maar zou dit voldoende stroom geven? De p1 kabel is wel een meter of 35. Iemand ervaring ? Voldoet een willekeurige usb c go usb kabel met 220v?

[ Voor 4% gewijzigd door Workaholic op 21-01-2025 14:19 ]

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HE1

HE1

Propheticus schreef op zondag 19 januari 2025 @ 06:56:
[...]

Is je (wifi) accesspoint/repeater bekabeld aan de experia box verbonden? Misschien zijn ze (weer) daar mee verbonden.
Ha!! dat is een slimme, dat is inderdaad het geval zie ik. De deco is met kabel verbonden aan de experia, en ik zie nu dat alle apparaten die met wifi verbinden naar de Deco in de connectielijst van de experia doorkomen als bekabeld!!!

Bedankt voor de suggestie, mysterie opgelost :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Propheticus
Workaholic schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 14:17:
P1 splitter gekocht. Zit er geen usb kabel bij voor externe power, dat is toch wel een tegenvaller voor dit bedrag @HomeWizard_NL

Ik moet hem splitsen voor mijn laadpaal, dus vrees dat ik wel voeding ga nodig hebben? Mijn meterkast is SMR5. Maar zou dit voldoende stroom geven? De p1 kabel is wel een meter of 35. Iemand ervaring ? Voldoet een willekeurige usb c go usb kabel met 220v?
Ik zou het houden op 5v als je geen brandlucht wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meubelmaker
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-09 10:36
Propheticus schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 14:28:
[...]

Ik zou het houden op 5v als je geen brandlucht wil.
Misschien heeft je router een USB ingang voor voeding? Mijn splitter was qua voeding aangesloten op mijn Fritzbox7490 en werkte toen prima. Nu geen splitter meer nodig en de P1 daar nu op aangesloten, werkt ook prima.

Opel Ampera-e, Zappi V2 1F32A, 10x250Wp Solar, SMA 2100TL, Remeha Calenta 40C CW5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09 16:49
Kan het nergens vinden dus ik vrees het niet: is het mogelijk om een (SolarEdge) API koppeling in de app/account uit/inactive/disable te zetten ipv helemaal weg te gooien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Niet online
catchingfire schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 10:58:
Kan het nergens vinden dus ik vrees het niet: is het mogelijk om een (SolarEdge) API koppeling in de app/account uit/inactive/disable te zetten ipv helemaal weg te gooien?
Ik kan er weinig usecases voor bedenken, behalve dat je je p1 meter uit wilt lenen. Dus ik ken me voorstellen dat dat niet een optie is die erin zit.
Andere optie is de netwerkkabel uit de omvormer trekken ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online
catchingfire schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 10:58:
Toevallig gisteren hetzelfde gedaan.

Als je de API koppeling weggooit door de meter te verwijderen, blijft de totale zonopwek staan. Die gegevens ben je dus niet kwijt.

Wij hadden de API koppeling vervangen voor een fysieke kWh meter. Ik wilde de gegevens ook niet kwijt, dus heb eerst heel lang de koppeling offline gehouden door deze via SolarEdge portaal eruit te gooien. Maar het blijkt dat je gewoon de meter kunt verwijderen in de HW app zonder dat je de historie kwijt bent. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09 16:49
JanHenk schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 11:32:
Toevallig gisteren hetzelfde gedaan.

Als je de API koppeling weggooit door de meter te verwijderen, blijft de totale zonopwek staan. Die gegevens ben je dus niet kwijt.

Wij hadden de API koppeling vervangen voor een fysieke kWh meter. Ik wilde de gegevens ook niet kwijt, dus heb eerst heel lang de koppeling offline gehouden door deze via SolarEdge portaal eruit te gooien. Maar het blijkt dat je gewoon de meter kunt verwijderen in de HW app zonder dat je de historie kwijt bent. :)
Dat is exact mijn use-case. Heb ook recent een fysieke HW 3fase kWh meter geplaatst op de groep van m'n nu nog 1fase SolarEdge omvormer. Door beiden in de lucht te houden begrijp ik dat de zonneopbrengst van de SolarEdge dan dubbel geteld wordt (API-opbrengst + kWh meter opbrengst), maar had het liefst de API even uit willen zetten om dit even te testen i.p.v. hem meteen helemaal uit de HW-app te gooien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online
catchingfire schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 11:42:
[...]

Dat is exact mijn use-case. Heb ook recent een fysieke HW 3fase kWh meter geplaatst op de groep van m'n nu nog 1fase SolarEdge omvormer. Door beiden in de lucht te houden begrijp ik dat de zonneopbrengst van de SolarEdge dan dubbel geteld wordt (API-opbrengst + kWh meter opbrengst), maar had het liefst de API even uit willen zetten om dit even te testen i.p.v. hem meteen helemaal uit de HW-app te gooien.
Ik heb meer dan een jaar de koppeling erin gehouden, maar dan had ie de status offline. Als ik me herinner heb ik de API key van de SolarEdge portaal gewijzigd, zodat HW er niet meer mee kon verbinden. Daarna de kWh meter toegevoegd en klaar...

Als dat werkt kun je daarna prima de hele SolarEdge-API-meter weggooien, het maakt voor je 'totale opwek'-data niet uit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Daveth
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 19:23
Workaholic schreef op dinsdag 21 januari 2025 @ 14:17:

Ik vind het juist goed van HW dat ze geen USB kabel er bij doen, meeste mensen hebben daar al een hele la van vol liggen.
Zo ver ik weet kan je hiervoor elke USB C met voeding gebruiken zolang deze maar genoeg vermogen leverd.

35M voor je P1 kabel is veel te lang, officieel mag RS232 (wat dus P1 ook gebruikt) iets van max 15m zijn.
Wil je langer dan moet je gaan denken aan extenders.
Dit is gedoemd om storingen te krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rbb-lwdn
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 23:46
De p1 ligt er weer eens uit.
Wordt steeds erger.
De app crasht ook geregeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propheticus
Rbb-lwdn schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 19:08:
Wordt steeds erger.
Ik zou de klantenservice via de HW website even contacteren. Hier werkt de p1 en de app prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plopobiel
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14-09 14:47
Wordt steeds erger.
Ook hier werkt het prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkNL
  • Registratie: September 2019
  • Niet online
Volgens @HomeWizard_NL in het batterij topic was er een kortstondige storing.
HomeWizard_NL schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 19:28:
[...]

Er was net een korte storing in de app, nu weer in orde.

EV: Tesla M3H 2024 | PV: 3900Wp O/W + 1620Wp O/W | D-WTW: QB1-16 | AC: MHI SCM40ZS-W + SRK25 + SRK20 | Honda CBF600SA - 2005 | Thuisaccu: 1x HW - 2,7kWh - 800w (Beta)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlteKiet
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23:28
Wordt steeds erger.
Ik had hier ook veel last van een p1-meter en watermeter die heel vaak (meerdere keren per week) offline gingen. Router: ASUS RT-AX58U.
Sinds de dhcp-server de p1 en watermeter een vast IP-adres geeft, gaat het goed!

Overigens, op dit moment geen waterdata - ever - via de homewizard servers. Home assistant heeft alles wel netjes bijgehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rbb-lwdn
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 23:46
AlteKiet schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 20:21:
[...]

Ik had hier ook veel last van een p1-meter en watermeter die heel vaak (meerdere keren per week) offline gingen. Router: ASUS RT-AX58U.
Sinds de dhcp-server de p1 en watermeter een vast IP-adres geeft, gaat het goed!

Overigens, op dit moment geen waterdata - ever - via de homewizard servers. Home assistant heeft alles wel netjes bijgehouden.
Ze hebben hier een eigen 2.4 netwerkje, heeft altijd gewerkt.
Weet zeker dat het daar niet aan ligt.
Het ligt gewoon aan HW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KSR
  • Niet online

KSR

Hier ook uitval van de watermeter en het display. De app zelf werkt wel.
Wifi is dik inorde hier

Be Stronger Than Your Excuses

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koelkasten
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-09 19:51

Koelkasten

har har koelkast op je knar

Hier watermeter, Energy p1meter en app werken, los display geeft aan "geen internet"

maar geeft in de app (mobiel) wel temperatuur en luchtvochtigheid door en staat als online

Sommige mensen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HE1

HE1

hier beide displays idem, even stroom eraf maar nog steeds, terwijl mijn experia modem gewoon de beide displays laten zien in de connectie lijst van wifi apparaten.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• HomeWizard_NL
Helaas hadden we een storing en zijn er nog servers met neven effecten. Op dit moment voornamelijk nog problemen met displays en watermeters. Er wordt aan gewerkt.excuus voor het ongemak.

[ Voor 6% gewijzigd door HomeWizard_NL op 22-01-2025 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elpenoor
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 20:10
Vandaag komen ze mijn digitale meter installeren, en heb de P1 al klaar liggen. Ik heb een variabel contract met een maandelijks wijzigende energieprijs, maar als ik de berichten op dit forum goed lees, is het dus niet mogelijk om het tarief aan het begin van de maand te wijzigen zonder dat dit invloed heeft op de berekening van de kosten op de andere maanden met een ander tarief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkzelf
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 21:33
Elpenoor schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 06:35:
Vandaag komen ze mijn digitale meter installeren, en heb de P1 al klaar liggen. Ik heb een variabel contract met een maandelijks wijzigende energieprijs, maar als ik de berichten op dit forum goed lees, is het dus niet mogelijk om het tarief aan het begin van de maand te wijzigen zonder dat dit invloed heeft op de berekening van de kosten op de andere maanden met een ander tarief?
Je kunt tegenwoordig wel op elk moment een tarief toevoegen met het + knopje en dat geldt dan vanaf die datum. Zonder dus eerdere periodes te beïnvloeden.

PVoutput / PVoutput-live 1830 Wp op zuidoost 135º en 22º dakhelling in Z.O.-Brabant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elpenoor
henkzelf schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 06:59:
[...]

Je kunt tegenwoordig wel op elk moment een tarief toevoegen met het + knopje en dat geldt dan vanaf die datum. Zonder dus eerdere periodes te beïnvloeden.
O ja, soryr, daar had ik over gekeken in de app ... Maar dan zit je na verloop van tijd toch met een hele lijst aan tarieven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gramser
  • Laatst online: 22:12
Elpenoor schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 07:46:
[...]

O ja, soryr, daar had ik over gekeken in de app ... Maar dan zit je na verloop van tijd toch met een hele lijst aan tarieven?
Alleen als al die andere tarieven ook (zichtbaar) blijven staan. Geen idee of dat het geval is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkzelf
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 21:33
Elpenoor schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 07:46:
[...]

Ik weet niet of er een maximum aan die lijst zit. Ik heb er maar drie in staan. Ik doe eigenlijk niks met kosten in Homewizard, alleen met verbruiksgetallen.

PVoutput / PVoutput-live 1830 Wp op zuidoost 135º en 22º dakhelling in Z.O.-Brabant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpikeHome
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:01
HomeWizard_NL schreef op woensdag 22 januari 2025 @ 22:59:
Helaas hadden we een storing en zijn er nog servers met neven effecten. Op dit moment voornamelijk nog problemen met displays en watermeters. Er wordt aan gewerkt.excuus voor het ongemak.
Maar de accu communiceert toch lokaal met je p1.
Dus lokaal zal alles toch gewoon moeten werken met de NOM?

Ben overigens benieuwd wanneer mijn mail komt.
Op 25juni preorder gedaan voor 3 stuks (elke fase 1), levering zou ook in november zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TumTum
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08-09 15:41
Weet iemand of het mogelijk is om het verbruik van de dag in het HA dashboard te krijgen? Ik heb nu alleen de realtime waarde.

[ Voor 5% gewijzigd door TumTum op 23-01-2025 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• (RSH)
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13-09 14:47
TumTum schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 09:53:
Weet iemand of het mogelijk is om het verbruik van de dag in het HA dashboard te krijgen? Ik heb nu alleen de realtime waarde.
Ja dat kan.

In de app kan je het display instellen, ik meen onder Meters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TumTum
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08-09 15:41
(RSH) schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 10:17:
[...]

Ja dat kan.

In de app kan je het display instellen, ik meen onder Meters
Dit heb ik nu inderdaad. Maar zou het graag in Home Assistant willen zien. Grafiekje heb ik wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Niet online
TumTum schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 10:18:
[...]

Dit heb ik nu inderdaad. Maar zou het graag in Home Assistant willen zien. Grafiekje heb ik wel.
Sensor maken: https://community.home-as...-power-consumption/449095
En het energy dashboard is het natuurlijk ook prima te zien.

Maar dat lijkt me offtopic voor hier.

[ Voor 7% gewijzigd door IJsbeer op 23-01-2025 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HE1

HE1

Ik ben erg benieuwd hoe de bestaande grafieken en extra grafieken eruit zien voor de HW batterij als die er is. Iemand daar al screenshots van kunnen vinden?

@HomeWizard_NL kunnen jullie al wat schermen en functionaliteit daarvoor delen, bijvoorbeeld ook wat je met de batterij op een HW display kunnen tonen etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkNL
  • Registratie: September 2019
  • Niet online
@HE1
Onderaan bij Quickreply staat de verwijzing naar het Plug-In Battery topic.
Daar kun je de eerste ervaringen zien.

EV: Tesla M3H 2024 | PV: 3900Wp O/W + 1620Wp O/W | D-WTW: QB1-16 | AC: MHI SCM40ZS-W + SRK25 + SRK20 | Honda CBF600SA - 2005 | Thuisaccu: 1x HW - 2,7kWh - 800w (Beta)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HE1

HE1

henkNL schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 13:26:
@HE1
Onderaan bij Quickreply staat de verwijzing naar het Plug-In Battery topic.
Daar kun je de eerste ervaringen zien.
die volg ik ook wel, maar heb geen screenshots voorbij zien komen jij wel? inmiddels is die 227 pagina's dus ff alles langslopen wordt hem niet. Ik had mijn vraag beter daar kunnen posten, dat dan weer wel.

[ Voor 7% gewijzigd door HE1 op 23-01-2025 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tubby
  • Laatst online: 22:30

Tubby

or not to be

JanHenk schreef op zaterdag 18 januari 2025 @ 08:38:

Staat het op de backlog om dit soort laadpalen dan ook direct uit te lezen @HomeWizard_NL ? Zelf heb ik ook een Peblar (via Coolblue) en dat zou wel erg vet zijn :)

tubby.nl - Artes Moriendi - q1 - bf1942 - WoT - pubg - LinkedIN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:50

Winkiller

De Mopperpot

HE1 schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 15:20:
[...]

die volg ik ook wel, maar heb geen screenshots voorbij zien komen jij wel? inmiddels is die 227 pagina's dus ff alles langslopen wordt hem niet. Ik had mijn vraag beter daar kunnen posten, dat dan weer wel.
Vanaf hier: https://gathering.tweakers.net/forum/list_message/81404446#81404446

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online
Tubby schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 15:26:
[...]

Staat het op de backlog om dit soort laadpalen dan ook direct uit te lezen @HomeWizard_NL ? Zelf heb ik ook een Peblar (via Coolblue) en dat zou wel erg vet zijn :)
Als een soort externe meter binnen Energy+ bedoel je?

Lijkt me eigenlijk niet... Ik denk dat ze alleen hun eigen meters toelaten voor registratie binnen de app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HE1

HE1

dat zijn toch de setup schermen? die geloof ik wel, mijn vraag ging over grafieken van de batterij zelf als hij eenmaal in werking is en welke batterij gegevens je op het HW display kunt laten zien.

Ook ben ik benieuwd of de werking van de batterij terug te vinden is op de grafiek 'zonverbruik' en hoe eea er dan uitziet.

Bijvoorbeeld zou je de paarse grafiek in 'zonverbruik' kunnen splitsen in een deel import en een deel ontlading accu.
Idem voor het turqoise deel, die zou je kunnen splitsen in een deel wat gebruikt wordt voor laden van de batterij en een deel van de rest wat direct gebruikt wordt in huis van je zonnepanelen.

En ik verwacht een aparte grafiek erbij voor de batterij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Niet online
Ik zie best wat grafieken in dat topic staan.
En je vraag over hoe het eruit ziet met zon, de afgelopen dagen wel eens naar buiten gekeken? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propheticus
@HE1 Kijk eens naar de laatste 3 pagina's van dat topic, staan toch redelijk wat screenshots in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gielz
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 23:42
HE1 schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 15:54:
[...]

dat zijn toch de setup schermen? die geloof ik wel, mijn vraag ging over grafieken van de batterij zelf als hij eenmaal in werking is en welke batterij gegevens je op het HW display kunt laten zien.

Ook ben ik benieuwd of de werking van de batterij terug te vinden is op de grafiek 'zonverbruik' en hoe eea er dan uitziet.

Bijvoorbeeld zou je de paarse grafiek in 'zonverbruik' kunnen splitsen in een deel import en een deel ontlading accu.
Idem voor het turqoise deel, die zou je kunnen splitsen in een deel wat gebruikt wordt voor laden van de batterij en een deel van de rest wat direct gebruikt wordt in huis van je zonnepanelen.

En ik verwacht een aparte grafiek erbij voor de batterij?
Deze grafiek krijg je erbij
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MaFQ6eLoPSQL-uFwA9bx_1Z1vss=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ewlqSpvu2EoE9fmeWDxut3af.jpg?f=fotoalbum_large

6320wp | Zendure 2400 AC (14.4 kwh) | Bambu A1 | 2x Hisense 2AMW-42U4RRA | Daikin RXM/FTXM35R | AQMOS BMX | Home Assistant OS op DS224+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tubby
  • Laatst online: 22:30

Tubby

or not to be

JanHenk schreef op donderdag 23 januari 2025 @ 15:47:
[...]

Als een soort externe meter binnen Energy+ bedoel je?

Lijkt me eigenlijk niet... Ik denk dat ze alleen hun eigen meters toelaten voor registratie binnen de app.
de zonnepanelen omvormers zijn toch ook een vorm van "externe meters"? Je kunt een mooie grafiek maken voor zonnestroom in je auto :9~

tubby.nl - Artes Moriendi - q1 - bf1942 - WoT - pubg - LinkedIN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St00mwals
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-09 08:57
Iemand dit als eens met de watermeter meegemaakt?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_5pWJOGWOEB6BbJaUlf3uEBzd-o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6DBPKtDjJBYwGoDgjGvbpmSV.jpg?f=fotoalbum_large

Ik krijg ineens een melding over een mogelijk waterlek, wat gelukkig niet zo was.
Volgens mij stond er geen kraan open en zonder dat ik wat gedaan heb stopte het 'verbruik' ook vanzelf weer. Of zal er een spin voor de senor langs hebben gelopen???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cevel
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
St00mwals schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 19:33:
Iemand dit als eens met de watermeter meegemaakt?
[Afbeelding]

Ik krijg ineens een melding over een mogelijk waterlek, wat gelukkig niet zo was.
Volgens mij stond er geen kraan open en zonder dat ik wat gedaan heb stopte het 'verbruik' ook vanzelf weer. Of zal er een spin voor de senor langs hebben gelopen???
Ik heb dit ook ervaren maar iets ruimer in gebruik.

Mijn probleem was 60.000 liter water in een dag..

Homewizard gaf aan dat de usb lader niet goed zou zijn. Die is vervangen en toen is het probleem niet meer voorgekomen.

Jammere is wel dat de data niet te verwijderen is. Blijft staan in de logs. Hier kan Homewizard niets in aanpassen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YPhmifhE88lF_we4Z6icf9P-3kY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wMUcMA4XnWdLVEG3vYMO9YqH.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 7% gewijzigd door Cevel op 28-01-2025 23:22 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HE1

HE1

Cevel schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 22:59:
[...]

Jammere is wel dat de data niet te verwijderen is. Blijft staan in de logs. Hier kan Homewizard niets in aanpassen.
Natuurlijk kunnen ze dat wel, het is meer dat ze het niet willen of niet de middelen/effort in willen steken. Het zijn hun databases waar alle data in zit dus uiteraard kan het wel als het zou moeten.

Hier mag HW wel eens over gaan nadenken wat ze hiermee gaan willen, want ik heb al vaker gelezen dat data niet meer klopt daardoor en dat is een heel irritant issue voor gebruikers die het betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St00mwals
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-09 08:57
Cevel schreef op dinsdag 28 januari 2025 @ 22:59:
[...]

Ik heb dit ook ervaren maar iets ruimer in gebruik.

Mijn probleem was 60.000 liter water in een dag..

Homewizard gaf aan dat de usb lader niet goed zou zijn. Die is vervangen en toen is het probleem niet meer voorgekomen.

[Afbeelding]
Ik ga het in de gaten houden.
De watermeter heb ik op mijn router aangesloten, dus niet de 'brakke' lader van HW zelf.
Mocht het vaker voor gaan komen dan ga ik wel een andere lader proberen.

Het is nu een 'klein' beetje, wat je in een jaar niet terug gaat zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Laatst online: 14-09 07:13

Haan

dotnetter

@HomeWizard_NL Ik heb sinds deze week zonnepanelen en zag dat de app ook kan koppelen met mijn AP Systems omvormer. Dat is super, maar er zit wel een bugje in, de data in de app is een uur verschoven. De grafiek van de opbrengst is een uur naar voren geschoven en de gegevens komen met een uur vertraging binnen. Misschien dat daar naar gekeken kan worden :)
En anders is het bij ingang van de zomertijd misschien vanzelf weer goed (of zit ie er dan 2 uur naast ;) )

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterbier
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 00:29
Haan schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 20:39:
@HomeWizard_NL Ik heb sinds deze week zonnepanelen en zag dat de app ook kan koppelen met mijn AP Systems omvormer. Dat is super, maar er zit wel een bugje in, de data in de app is een uur verschoven. De grafiek van de opbrengst is een uur naar voren geschoven en de gegevens komen met een uur vertraging binnen. Misschien dat daar naar gekeken kan worden :)
En anders is het bij ingang van de zomertijd misschien vanzelf weer goed (of zit ie er dan 2 uur naast ;) )
Ik gebruik ook Apsystems.
Je kunt voor realtime data beter een tussen meter gebruiken.
Dat heb ik ook.
De ecu gebruik ik hoofdzakelijk voor parameters aan te passen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hN1itFAsMS9e-V-aW26mvaL7cX8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XCkLYplpY3LAP0aqRqSIXQS5.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elpenoor
Ik heb intussen ook een digitale watermeter (in België) en de gegevens verschijnen netjes in mijn grafiek op mijn display en in de HWapp, maar als ik een grafiek exporteer van het waterverbruik, krijg ik daar enkel de gegevens van mijn elektriciteit in te zien, en niet van mijn waterverbruik. Is dit een bug, of neemt die grafiek enkel gegevens mee van de eigen watermeter van HW?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeepPeepPeep
  • Laatst online: 13-09 14:20

PeepPeepPeep

It’s all or nothing

Elpenoor schreef op zaterdag 1 februari 2025 @ 06:20:
Ik heb intussen ook een digitale watermeter (in België) en de gegevens verschijnen netjes in mijn grafiek op mijn display en in de HWapp, maar als ik een grafiek exporteer van het waterverbruik, krijg ik daar enkel de gegevens van mijn elektriciteit in te zien, en niet van mijn waterverbruik. Is dit een bug, of neemt die grafiek enkel gegevens mee van de eigen watermeter van HW?
Lijkt mij wel logisch maar HW zelf kan je vast het beste antwoord geven.

Daikin single split L/L woonkamer + dual split L/L in slaapkamer/zolder - WPB Vaillant 200 ltr - inductieoven -16 x 385Wp Bauer glas 12 x Z, 4 x O/W / Enphase IQ7+ / System Controler 3INT / 2x batterij 5P flex // sinds 2023 gasloos //

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Laatst online: 14-09 07:13

Haan

dotnetter

peterbier schreef op vrijdag 31 januari 2025 @ 21:18:
[...]

Ik gebruik ook Apsystems.
Je kunt voor realtime data beter een tussen meter gebruiken.
Dat heb ik ook.
De ecu gebruik ik hoofdzakelijk voor parameters aan te passen.
[Afbeelding]
Sorry maar ik ga geen 60 euro betalen voor iets nauwkeurigere gegevens (AP is per 5 minuten zo te zien). Zo belangrijk is het ook weer niet ;) Als die bug is opgelost is het precies goed.
Daarbij is de meterkast ook helemaal vol, dus het zou sowieso geen optie zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door Haan op 01-02-2025 10:05 ]

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga

elsinga

=8-)

Je kunt prima (als er ruimte is) een extra (kleinere) groepenkast extentie plaatsen. Hier huist mijn 3 fasen kWh meter naast de originele groepenkast, want geen ruimte.

Pagina: 1 ... 133 ... 143 Laatste

Let op:
Voor vragen en discussie rondom de Plug-In Battery kan je terecht in Het HomeWizard Plug-In Battery topic