Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 06:25
Goedemiddag

2025 staat om de hoek en ik weet niet zo goed welke tarief prijs ik moet invullen !

Ik / we zitten bij PWN ?kan iemand mij helpen / wegwijs maken

[ Voor 12% gewijzigd door MarioMark1541 op 29-12-2024 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-09 19:50

Winkiller

De Mopperpot

MarioMark1541 schreef op zondag 29 december 2024 @ 13:07:
Goedemiddag

2025 staat om de hoek en ik weet niet zo goed welke tarief prijs ik moet invullen !

Ik / we zitten bij PWN ?kan iemand mij helpen / wegwijs maken
Volledige kWh en gasprijs per m3 gebruik ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HE1
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 12-09 02:38

HE1

ik heb een update van HomeWizard energy app met omschrijving:

- ondersteuning voor water grafiek via p1 meter

wat houdt dit precies in en wat heb je eraan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tebbie
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 10:49
HE1 schreef op zondag 29 december 2024 @ 15:23:
ik heb een update van HomeWizard energy app met omschrijving:

- ondersteuning voor water grafiek via p1 meter

wat houdt dit precies in en wat heb je eraan?
Volgens mij ondersteuning voor België. Hun watermeter communiceert via de P1/slimme meter.

Werk: Netwerk monitoring prutser —- Prive: Developer Homewizard app voor Homey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
Winkiller schreef op zondag 29 december 2024 @ 14:22:
[...]

Volledige kWh en gasprijs per m3 gebruik ik.
Maar ik bedoel meer de watermeter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-09 19:50

Winkiller

De Mopperpot

MarioMark1541 schreef op zondag 29 december 2024 @ 17:59:
[...]

Maar ik bedoel meer de watermeter
https://www.pwn.nl/tarieven

Ah okay, per 1000 liter dan. Velserbroek PWN heeft de prijs voor drinkwater voor 2025 vastgesteld. Naar schatting is een gemiddeld huishouden straks ruim twee euro per maand duurder uit. Vanaf 1 januari is de prijs voor 1000 liter drinkwater € 1,92 en het vastrecht wordt € 87,45 per jaar.

1 euro 92 cent. :)

[ Voor 4% gewijzigd door Winkiller op 29-12-2024 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
Winkiller schreef op zondag 29 december 2024 @ 20:55:
[...]

https://www.pwn.nl/tarieven

Ah okay, per 1000 liter dan. Velserbroek PWN heeft de prijs voor drinkwater voor 2025 vastgesteld. Naar schatting is een gemiddeld huishouden straks ruim twee euro per maand duurder uit. Vanaf 1 januari is de prijs voor 1000 liter drinkwater € 1,92 en het vastrecht wordt € 87,45 per jaar.

1 euro 92 cent. :)
Moet je daar niet nog de BOL bij optellen ? Of enkel 1,92

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gramser
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 10:51
Dat is nogal een verschil met Vitens zeg.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/npR1o5ar_cY3zrZKVGjn3njWBzE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/N4VxQdsLGr0Dhf9oUWCfKIS8.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• St00mwals
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:34
Gramser schreef op maandag 30 december 2024 @ 08:03:
Dat is nogal een verschil met Vitens zeg.

[Afbeelding]
Ik denk dat het tarief bij PWN incl de BoL is, bij Vitens komt deze er nog bij bovenop.
Totaal kom ik bij Vitens op €1,71325 per 1000L water.
Is als of een verschil van 20 cent, wat er veel is…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gramser
St00mwals schreef op maandag 30 december 2024 @ 08:45:
[...]

Ik denk dat het tarief bij PWN incl de BoL is, bij Vitens komt deze er nog bij bovenop.
Zou kunnen natuurlijk. Ik vind overigens de prijsstijging per kuub wel vrij stevig. 20%… Niet onlogisch, niettemin stevig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michieas
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 09:11
Zonet de P1 meter ontvangen en geinstalleerd.
Ik heb een SMR-5 meter en heb dus geen externe voeding nodig.
Wat ik graag met de P1 meter wil zien is de 3-fase verdeling.
Wanneer ik naar de grafiek ga en kies voor 3-fase distributie krijg ik de melding "Helaas levert je slimmer meter niet de gegevens die nodig zijn voor weergave".
Kan ik hier iets doen of de netbeheerder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gramser
Stomme vraag misschien, maar heb je wel een driefase-aansluiting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:01

Onbekend

...

Michieas schreef op maandag 30 december 2024 @ 15:15:
Zonet de P1 meter ontvangen en geinstalleerd.
Ik heb een SMR-5 meter en heb dus geen externe voeding nodig.
Wat ik graag met de P1 meter wil zien is de 3-fase verdeling.
Wanneer ik naar de grafiek ga en kies voor 3-fase distributie krijg ik de melding "Helaas levert je slimmer meter niet de gegevens die nodig zijn voor weergave".
Kan ik hier iets doen of de netbeheerder?
Wat geeft de P1-meter als resultaat via de api?
http://<IP-ADRES P1 Meter>/api/v1/data

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Michieas
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 09:11
Gramser schreef op maandag 30 december 2024 @ 16:24:
Stomme vraag misschien, maar heb je wel een driefase-aansluiting?
Jazeker
Onbekend schreef op maandag 30 december 2024 @ 16:29:
[...]

Wat geeft de P1-meter als resultaat via de api?
http://<IP-ADRES P1 Meter>/api/v1/data
Hij doet het inmiddels. Koste waarschijnlijk wat tijd.
Het was me neit duidelijk dat het abonnement noodzakelijk maar heb dat nu afgesloten en de gegevens komend door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
St00mwals schreef op maandag 30 december 2024 @ 08:45:
[...]

Op de website lees ik wel exclusief bol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Ik heb bijna elke dag dat er om 6:20 wat gasverbruik zichtbaar is in de HomeWizard app (minimaal, zo'n 0.019m3).

Ik kan niet vinden waarom, gebruik een Tado icm een Remeha Calenta en kan ik beide niks vinden (geen legionella setting actief, geen schema) en draai Home Assistant maar kan daar ook niks vinden.
Via de Tado web interface kun je ook zien wanneer er verwarmd wordt, maar daar staat niks om 6:20u

Wel opvallend dat het altijd 6:20 is, kan dat een HomeWizard cloud dingetje zijn ofzo?
Iemand een tip waar ik kan zoeken wat het is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jwbokx
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 14-09 12:22
Ik heb een soortgelijk iets gehad, maar hier geen tado.
Werkt die (deels) via de cloud?
Bij ons hebben we verwarmen per kamer met het systeem van homematic ip. In eerste instantie met de zogenaamde accespoint. Daar zit dan ook een app bij en programma's worden in de cloud opgeslagen. Het systeem slaat ook de programma's op lokaal zodat bij internet uitval het gewoon blijft werken. Toen viel het mijn dus ook op dat 's nachts de ketel gas gebruikte.

Nu met dat systeem nu helemaal lokaal, dus geen accespoint maar een systeem dat gewoon in huis hangt en alles regelt. Ook met connectie met HA. En sindsdien is het over...
Wat de cloud aansturing dan doet, weet ik niet.
Dat is naast privacy en eventueel uitzetten of betaald maken van zo'n cloud dus ook een nadeel dat je niet weet en in de hand hebt wat het precies doet.
Maar ik weet niet of tado ook zo werkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kroonkurk
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 10:45
Misschien een comfort functie voor warmwater aanstaan i.p.v. eco ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Kroonkurk schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 12:02:
Misschien een comfort functie voor warmwater aanstaan i.p.v. eco ?
Nee, de ketel staat op eco.
Maar dan zou je het ook vaker moeten zien en niet zo kort op een vast tijdstip lijkt me.

[edit]
Voorbeeld van gister, 2de piek is de douche en daarna pas als er weer iemand thuis is.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DVMAGK4uHbhd2NHHvIXSBoHOxjY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XOzd9qjVaWmCNPITAqDQlBo8.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 43% gewijzigd door hjs op 31-12-2024 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propheticus
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10:18
@hjs Je kunt voor het slapengaan de stand op de gasmeter noteren en op tijd opstaan (of programma een keertje uit) om 's ochtends weer te kijken. Zo kun je bevestigen of de meter inderdaad iets registreert of dat HW spoken ziet.

Blijft daarna de vraag wat dit verbruik zou verklaren. Misschien een (heel) klein gaslek wat pas na uren voldoende is om een klein piekje te registreren/tonen?

[ Voor 9% gewijzigd door Propheticus op 31-12-2024 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeteSplit
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 14-09 21:36

PeteSplit

HN091MR.NK5 HU051MR.U44

hjs schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 12:18:
[...]

Nee, de ketel staat op eco.
Maar dan zou je het ook vaker moeten zien en niet zo kort op een vast tijdstip lijkt me.
Gebruik je de eco nachtverlaging ? Lijkt me er op dat hij uit de nachtverlaging komt en even opwarmt.

LG AWHP / ESPhome / GoodWe 4K-DT (5kWp) / Homewizard / Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

PeteSplit schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 13:45:
[...]

Gebruik je de eco nachtverlaging ? Lijkt me er op dat hij uit de nachtverlaging komt en even opwarmt.
Die optie zit volgens mij niet op de ketel.
Programma loopt verder van 22:00 (oid) uit en pas weer aan als we eind van de dag (zeg 17:00) thuis komen.
Voor dat half uurtje 's ochtends, tussen opstaan en weggaan gaat de verwarming niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07:38
Comfortfunctie kan bij sommige ketels ook inhouden dat als je elke dag 's morgens rond dezelfde tijd warm water gebruikt omdat je net uit bed komt en je even gaat wassen om de dag te beginnen dat de ketel elke dag rond dezelfde tijd het water warm heeft.
Al zou dat misschien met de eco stand wel uitgeschakeld kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Daar is mijn ketel te oud voor @mike123 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
Had gekund natuurlijk.
Ouder dan 14 jaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

mike123 schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 17:48:
[...]

Had gekund natuurlijk.
Ouder dan 14 jaar?
Zo om en nabij ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HE1

HE1

gezien het een vast tijdstip is kan je even naast de ketel gaan kijken op het moment, de meeste geven wel op een display aan wat hij aan het doen is (tap water of verwarmen).

Voor de zekerheid de ketel op dat tijdstip een keer uit hebben staan om te checken of de ketel het idd verbruikt of dat het iets anders is.

ik zie bij die van mij 3x een piekje per 24u, maar dat is voor de ingebouwde boiler....die heb jij niet neem ik aan.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• kds450
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 08:03
Afgelopen zomer onderstaand grafiek nadat ik HM geïnstalleerd had.
Bleek dus een gaslekkage!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ABOK79l8tBXmrhJshYNPXTn4XIM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rCNKzdJszp5TMHv1VBV2PSj5.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koning Bolo
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14-09 10:13
Apart dat het dan precies om de 5 uur gaat lekken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PeacekeeperNL
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online

PeacekeeperNL

Koning Review 2023 en 2024

Koning Bolo schreef op woensdag 1 januari 2025 @ 13:21:
Wellicht dusdanig klein lek i.c.m. de nauwkeurigheid van de gasmeter dat de meterstand dan pas verspringt?

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Propheticus
Koning Bolo schreef op woensdag 1 januari 2025 @ 13:21:
Propheticus schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 12:25:
@hjs Misschien een (heel) klein gaslek wat pas na uren voldoende is om een klein piekje te registreren/tonen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoHoorn
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 14-09 14:09
Ik had ook een gaslekje van ongeveer 1 liter per dag en zag ook zo een grafiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makrolon
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 09:30
Even een korte vraag of ik het goed begrijp, de p1 bij mn schoonouders geeft elke 5 minuten 0,003m3 aan. Is dat dan dus elke 5 minuten 0,003 m3 gas verbruikt, dus 0,36 m3 per uur?

13480 Wp solar | 2x Panasonic 7j met 1x 300l sww | (Laadpaal) installateur, pb voor een offerte

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Makrolon schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 18:58:
Even een korte vraag of ik het goed begrijp, de p1 bij mn schoonouders geeft elke 5 minuten 0,003m3 aan. Is dat dan dus elke 5 minuten 0,003 m3 gas verbruikt, dus 0,36 m3 per uur?
Ja.
Haha, inderdaad ja. Dacht even snelle reactie typen, niet goed naar de cijfers gekeken :P

Het principe klopt wel in ieder geval :+

[ Voor 31% gewijzigd door JanHenk op 03-01-2025 09:13 ]

skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Sjamo
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 10:52
Makrolon schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 18:58:
Nee, 0,036m3/uur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rbb-lwdn
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 23:46
De p1 meter geeft bij totalen altijd hele getallen aan bij stroom.
Bij gas niet.
Zouden ze dat niet beter kunnen krijgen.
Dat moet toch beter kunnen anno 2025.

[ Voor 17% gewijzigd door Rbb-lwdn op 02-01-2025 22:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Propheticus
Rbb-lwdn schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 22:49:
De p1 meter geeft bij totalen altijd hele getallen aan bij stroom.
Bij gas niet.
Zouden ze dat niet beter kunnen krijgen.
Dat moet toch beter kunnen anno 2025.
Een plaats achter de komma is er wel als het totaal <100 kWh is, daarboven afgerond op hele.

De staafdiagrammen (in full-screen van 1 grafiek) laten <10 kWh een getal achter de komma zien. Je kunt wel de 'cursor' (die lijn) boven een dag/week/maand zetten of slepen en dan zie je op die selectie wel het exacte getal met 2 plaatsen achter de komma.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:58
Eigenlijk mis ik een optie om in https://hwenergy.app/overview als je maand kiest om er het vorige jaar bij te zetten ter vergelijking (of meerdere jaren) Er is ruimte genoeg voor. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rYWXatwUI3IiuJVQlvZxlO7nO7M=/800x/filters:strip_exif()/f/image/uh1mH2TmUENA8p0FPd4aNBPI.png?f=fotoalbum_large

In Domoticz kun je het verbruik van verleden jaar er naast hebben en bij het jaaroverzicht zelfs meerdere jaren naarst elkaar in de grafieken.

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Sinds vanmorgen Energy+ abonnement en GoodWe gekoppeld. Ik zie nu in verschillende grafieken 'No data'. De GoodWe is offline, zowel in de app van HomeWizard als in 'Semsportal'. Ik kan in die laatste gewoon actuele data zien.

Komt dat No data vanzelf goed vannacht of is er ergens anders nog iets niet goed ingesteld. Gas- en stroomverbruik kan ik realtime gewoon zien in de grafieken.

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hanev001
  • Registratie: Maart 2016
  • Nu online
THE_BASE schreef op zondag 5 januari 2025 @ 15:16:
Sinds vanmorgen Energy+ abonnement en GoodWe gekoppeld. Ik zie nu in verschillende grafieken 'No data'. De GoodWe is offline, zowel in de app van HomeWizard als in 'Semsportal'. Ik kan in die laatste gewoon actuele data zien.

Komt dat No data vanzelf goed vannacht of is er ergens anders nog iets niet goed ingesteld. Gas- en stroomverbruik kan ik realtime gewoon zien in de grafieken.
Is er wel produktie die getoont kan worden? Er is sneeuw gevallen en dat kan er voor zorgen dan een zonnepanelen set gewoon niets doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
hanev001 schreef op zondag 5 januari 2025 @ 15:28:
[...]

Is er wel produktie die getoont kan worden? Er is sneeuw gevallen en dat kan er voor zorgen dan een zonnepanelen set gewoon niets doet.
Als ik op week en maand druk heeft hij wel wat te tonen, dus zal de sombere dag zijn. Even aankijken waarschijnlijk.

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
Drama met zonnepanelen vandaag. Hebben ongeveer 150 Wh geleverd. Eerst tot 13:00 sneeuw erop wat later weg regende

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gramser
THE_BASE schreef op zondag 5 januari 2025 @ 15:16:

De Goodwe koppeling zal sowieso niet real-time weergeven, dat doen alleen de Sockets en de kWh-meters. En de P1 meter. Alle andere weergaven zijn wel beschikbaar voor de Goodwe koppeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

HE1 schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 23:51:
[...]

gezien het een vast tijdstip is kan je even naast de ketel gaan kijken op het moment, de meeste geven wel op een display aan wat hij aan het doen is (tap water of verwarmen).

Voor de zekerheid de ketel op dat tijdstip een keer uit hebben staan om te checken of de ketel het idd verbruikt of dat het iets anders is.

ik zie bij die van mij 3x een piekje per 24u, maar dat is voor de ingebouwde boiler....die heb jij niet neem ik aan.
Gister in de Tado-app de temperatuur een tiende aangepast in het blok van 0:00 to 17:00.
En vanmorgen om 6:20 geen piekje. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubik_31415
  • Registratie: Juli 2012
  • Nu online
Vandaag de HomeWizard P1 binnengekregen en ingeprikt op de P1-poort van mijn ISKRA AM550 (SMR 5.0). De eerste kleurtjes zijn veelbelovend en ook het instellen via de app lukt, maar daarna gaat hij naar Rood (constant) wat volgens de handleiding wijst op 'Geen verbinding met de slimme meter'. In de app wordt de meter weergegeven als 'Online' maar ook met de melding 'Geen P1 data'.

Zou het kunnen dat de P1-poort van mijn ISKRA niet is geactiveerd? Ik lees hierover op Belgische websites, maar kan niet terugvinden of dit ook in Nederland het geval is. Bijkomende bijzonderheid is dat hij alleen lijkt te werken met een USB-kabel voor voeding, terwijl hij met SMR 5.0 voeding vanuit de slimme meter zou moeten krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batilan
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:42
Rubik_31415 schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 20:31:
Vandaag de HomeWizard P1 binnengekregen en ingeprikt op de P1-poort van mijn ISKRA AM550 (SMR 5.0). De eerste kleurtjes zijn veelbelovend en ook het instellen via de app lukt, maar daarna gaat hij naar Rood (constant) wat volgens de handleiding wijst op 'Geen verbinding met de slimme meter'. In de app wordt de meter weergegeven als 'Online' maar ook met de melding 'Geen P1 data'.

Zou het kunnen dat de P1-poort van mijn ISKRA niet is geactiveerd? Ik lees hierover op Belgische websites, maar kan niet terugvinden of dit ook in Nederland het geval is. Bijkomende bijzonderheid is dat hij alleen lijkt te werken met een USB-kabel voor voeding, terwijl hij met SMR 5.0 voeding vanuit de slimme meter zou moeten krijgen.
Even proberen bij de buurman(m/v), een collega oid. Het kan ook een brakke kabel verbinding van je P1 meter zijn (DoA)? Ik heb nu in 5 huizen een P1 meter aangesloten, nog nooit een disabled meter gehad (waarmee ik niet zeg dat het niet een mogelijkheid is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubik_31415
  • Registratie: Juli 2012
  • Nu online
Batilan schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 21:18:
[...]

Even proberen bij de buurman(m/v), een collega oid. Het kan ook een brakke kabel verbinding van je P1 meter zijn (DoA)? Ik heb nu in 5 huizen een P1 meter aangesloten, nog nooit een disabled meter gehad (waarmee ik niet zeg dat het niet een mogelijkheid is).
Heb al even een poging gedaan met een andere P1-meter maar daar heb ik hetzelfde euvel qua voeding. Dus hij lijkt geen voeding te krijgen uit de P1-poort, maar brandt wel met een USB-voeding. Nog niet de hele installatie doorlopen, maar krijg dan toch het idee dat er iets met de meter aan de hand is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elsinga
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08:01

elsinga

=8-)

Gisteren gemaild naar Homewizard:
Ik gebruik een stapel Energy Sockets, P1 dongle, watermeter, koppeling met mijn zonnepanelen en display. Hierdoor heb ik een behoorlijk inzicht in mijn verbruik en zonne opwek. Alleen kan ik niet overal Energy Sockets voor een verbruiker plaatsen en soms is dat niet heel nuttig. Ik zou het interessant vinden als er een (Energy+) virtuele meter beschikbaar zou komen die dit overige verbruik kan tonen.

Feature request: een virtuele meter die een waarde van een andere meter neemt en daar de waardes van andere meters van afhaalt en dit in verbruik nu/per dag/etc. kan weergeven. Voorbeelden: het Stroomverbruik minus alle andere Energy Socket waardes die het ongemeten energieverbruik aangeeft of het verbruik van een bepaalde Energy Socket minus het verbruik van een daarachter (op een verdeeldoos) aangesloten Energy Socket die het verbruik toont van alle overige op die verdeeldoos aangesloten apparatuur.
Als meer mensen dit ook handig zouden vinden is dit ook aangeven bij HW wellicht handig. ;)

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno
  • Registratie: Juli 2000

Arno

PF5A

Er zijn natuurlijk mogelijkheden via de API die ze bieden :)

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeepPeepPeep
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-09 14:20

PeepPeepPeep

It’s all or nothing

Arno schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 08:48:
Er zijn natuurlijk mogelijkheden via de API die ze bieden :)
Ja klopt, maar het gros van de gebruikers (met name niet-Tweakers, oudere Tweakers als ik die die nieuwigheden mentaal niet meer aankunnen, etc.) zal hier niet mee overweg kunnen/willen. ;)

Daikin single split L/L woonkamer + dual split L/L in slaapkamer/zolder - WPB Vaillant 200 ltr - inductieoven -16 x 385Wp Bauer glas 12 x Z, 4 x O/W / Enphase IQ7+ / System Controler 3INT / 2x batterij 5P flex // sinds 2023 gasloos //

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno
  • Registratie: Juli 2000

Arno

PF5A

Ik ken @elsinga natuurlijk persoonlijk en ik weet dat die niet vies is van wat techniek en knutselen ;)

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hortens9273
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 08:36
Krijg melding bij home wizard: Malformed JSON at Path, weet iemand wat dit betekent en wat ik moet doen.

Nu werkt het gelukkig weer. Dank voor de reactie.

[ Voor 20% gewijzigd door hortens9273 op 08-01-2025 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
HomeWizard website lijkt een storing te hebben. App werkt wel, display wordt zo te zien heel traag geupdate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
winwiz schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 18:30:
HomeWizard website lijkt een storing te hebben. App werkt wel, display wordt zo te zien heel traag geupdate
En hij doet het weer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elsinga

elsinga

=8-)

Arno schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 09:14:
Ik ken @elsinga natuurlijk persoonlijk en ik weet dat die niet vies is van wat techniek en knutselen ;)
Klopt :) , maar het is de vraag of ik er zin in heb. :+ De waarden uitlezen zal vast wel lukken als ik me even in de API verdiep (en weer een extra programmeertaal leer, gok ik), maar die extra grafiek in het systeem krijgen zal lastiger zijn. Als dat kon, dan was integratie van andere merken meters vast ook al mogelijk.

Even snel gekeken: zo ongeveer alle Docker registry entries met homewizard in de naam zijn services die P1 data exporteren (lees: lezen uit HW) of om HW data in Home Assistant te gebruiken. De rest leest alleen of heeft nul info op de Docker pagina staan.

Ik ben inmiddels die oude IT veteraan die Architect in de titel heeft staan en normaal dat programmeerwerk uitbesteed aan iemand die dat nog wel leuk vindt. 8)7 Dus vraag ik dit liever aan HW als extra feature, want dit lijkt me nuttig voor meer mensen.

Robert Elsinga =8-) | IT security, Scouting, zendamateur (PC5E, WC5E) | www.elsinga.net/robert, www.pc5e.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCSBL
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 07:28
elsinga schreef op woensdag 8 januari 2025 @ 20:03:
[...]

Klopt :) , maar het is de vraag of ik er zin in heb. :+ De waarden uitlezen zal vast wel lukken als ik me even in de API verdiep (en weer een extra programmeertaal leer, gok ik), maar die extra grafiek in het systeem krijgen zal lastiger zijn. Als dat kon, dan was integratie van andere merken meters vast ook al mogelijk.

Even snel gekeken: zo ongeveer alle Docker registry entries met homewizard in de naam zijn services die P1 data exporteren (lees: lezen uit HW) of om HW data in Home Assistant te gebruiken. De rest leest alleen of heeft nul info op de Docker pagina staan.

Ik ben inmiddels die oude IT veteraan die Architect in de titel heeft staan en normaal dat programmeerwerk uitbesteed aan iemand die dat nog wel leuk vindt. 8)7 Dus vraag ik dit liever aan HW als extra feature, want dit lijkt me nuttig voor meer mensen.
Op GitHub staan al een aantal goede implementaties van de API, in talen zoals in Swift, Java/Typescript en Python 😉

Embedded Software Developer @ HomeWizard | Doet soms wat voor Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rbb-lwdn
Verschil in wat de p1 zegt dat er terug geleverd is en bij R(v)attenfall.
Als ik bv 0,2 terug lever volgens de p1 , zegt Rattenfall 0,15.
Hebben meer mensen dit ook?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Rbb-lwdn schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 13:26:
Verschil in wat de p1 zegt dat er terug geleverd is en bij R(v)attenfall.
Als ik bv 0,2 terug lever volgens de p1 , zegt Rattenfall 0,15.
Hebben meer mensen dit ook?
De HW app toont decimalen tot 1 achter de komma. Dus gewoon afronding. Al is het niet duidelijk waar je zit te kijken, maar iig bij dagoverzicht is dat zo.

En noem het bedrijf graag bij naam, niet bij een naam jezelf verzint. Houdt het wat overzichterlijker. Als je geen zaken wilt doen met zo'n bedrijf (wat je suggereert) doe dat dan ook niet en stap over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zing
  • Registratie: Januari 2011
  • Niet online
@HomeWizard_NL is het niet meer mogelijk om https://hwenergy.app/ via web browser te zien meer? ik krijg deze melding nu:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_WGG9aKGAV0y0U8m3cwBXp9a2RU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/KpQQh7tgglkjF2KreDjIGeoX.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meubelmaker
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-09 10:36
zing schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 18:40:
@HomeWizard_NL is het niet meer mogelijk om https://hwenergy.app/ via web browser te zien meer? ik krijg deze melding nu:
[Afbeelding]
Hier geen problemen, gewoon bereikbaar momenteel 19.24u.

Opel Ampera-e, Zappi V2 1F32A, 10x250Wp Solar, SMA 2100TL, Remeha Calenta 40C CW5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zing
  • Niet online
Meubelmaker schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 19:25:
[...]

Hier geen problemen, gewoon bereikbaar momenteel 19.24u.
welke browser gebruik je? hier op Chrome op mijn windows laptop werkt het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
zing schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 20:14:
[...]

welke browser gebruik je? hier op Chrome op mijn windows laptop werkt het niet.
Op een tablet met Firefox werkt het ook prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zing
  • Niet online
mike123 schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 20:27:
[...]

Op een tablet met Firefox werkt het ook prima.
Ok het is gelukt. Blijkt dat ik het wachtwoord moest resetten.

[ Voor 23% gewijzigd door zing op 09-01-2025 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HE1

HE1

zing schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 18:40:
[Afbeelding]
1. de QR code al weer geprobeerd te scannen?
2. uitloggen / inloggen
3. probeer eens een incognito tabblad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mahoek
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Gisteren lag de app er bij mij een tijdje uit (weet niet meer wanneer precies), maar het laden van de data gaat bij mij nu een stuk sneller. Misschien een update/upgrade? 😇 Kwam nog wel eens voor dat het erg lang duurde of dat er geen data geladen werd en je eerst nog eens heen en weer moest switchen. Hopen dat het zo blijft 👍🏻

[ Voor 5% gewijzigd door Mahoek op 10-01-2025 07:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga

elsinga

=8-)

DCSBL schreef op donderdag 9 januari 2025 @ 08:50:
[...]

Op GitHub staan al een aantal goede implementaties van de API, in talen zoals in Swift, Java/Typescript en Python 😉
Klopt, maar ik ben geen gevorderd programmeur in die talen en dan nog heb je er een heel framework omheen nodig om de API deeltjes te kunnen gebruiken.

En dan nog krijg ik geen grafiek in HW van "overig verbruik", ik kan via de API alleen lezen (wel nodig, dat gebruik moet ik tenslotte verrekenen) en schakelen (niet nodig), maar ik kan via de API niet een Energy Socket emuleren richting de HW cloud. En dat laatste is nodig om die virtuele overig verbruik socket te kunnen tonen als grafiek.

Dit is veel eenvoudiger binnen de HW cloud te regelen, ze kunnen tenslotte ook een HW thuisaccu simuleren (zie het thuisaccu topic hier op het forum).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga

elsinga

=8-)

Mahoek schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 07:27:
Gisteren lag de app er bij mij een tijdje uit (weet niet meer wanneer precies), maar het laden van de data gaat bij mij nu een stuk sneller. Misschien een update/upgrade? 😇 Kwam nog wel eens voor dat het erg lang duurde of dat er geen data geladen werd en je eerst nog eens heen en weer moest switchen. Hopen dat het zo blijft 👍🏻
Merkte ik hier ook. App liet even geen updates zien en de webversie lag er uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zing
  • Niet online
gelukt om in te loggen in Nest Hub 2, alleen hij blijft niet ingelogd helaas.

[ Voor 95% gewijzigd door zing op 10-01-2025 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rbb-lwdn
Hw p1 ligt er nu bijna elke avond uit.
Prutsers zijn het.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• plopobiel
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14-09 14:47
Rbb-lwdn schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 17:41:
Prutsers zijn het.
weet niet wie je prutsers bedoelt maar hier werkt het 24/7 nog nooit problemen mee gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rbb-lwdn
plopobiel schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 17:43:
[...]

weet niet wie je prutsers bedoelt maar hier werkt het 24/7 nog nooit problemen mee gehad.
Elke avond raak.

Failed to execute graphql http network request.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Prutsers zijn het.
Hier nergens last van, zowel in de app niet als in Home Assistant niet.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Hencksch
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 13-09 20:37
Prutsers zijn het.
Er zit ergens iets niet lekker. Is omruilen/vervangen een optie voor je? Voor drie tientjes zou ik zelf niet moeilijk doen. Contactjes misschien een keer 'ijsvrij' maken in de meterkast. In- en uitklikken.
Mopperen op een forum lucht op, maar lost niets op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propheticus
plopobiel schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 17:43:
[...]

Behalve het bekijken van grafieken rond middernacht. De p1 doet het hier inderdaad 24/7, maar de app is de afgelopen tijd vaak traag of sommige grafieken laden zelfs niet rond 0:00 tot 0:30. (Lig vaak in bed nog even de afgelopen dag te bekijken)

[ Voor 9% gewijzigd door Propheticus op 11-01-2025 08:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
Prutsers zijn het.
Draait al maaaaanden zonder noemenwaardige problemen. Er was 1 keer een firmware update die erg rot was maar dat is allemaal netjes opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bazi
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 14-09 17:29
Sinds een tijdje heb ik de P1 meter hangen. Ik merk echter een verschil bij de berekening van de kosten van het gasverbruik. Bij de elektriciteit komt het bedrag exact overeen met de energieleverancier. Bij het gasverbruik is het echter elke dag een paar procent lager volgens de Homewizard app. Volgens de energieleverancier en als ik het zelf uitreken (verbruik tegen actuele tarief) zou het hoger moeten zijn.
Het verbruik zelf komt wel overeen, het zijn alleen de kosten die niet kloppen.
Het gaat om een dynamisch tarief. Ik heb de extra kosten op 0 gezet, om het zuiver te kunnen vergelijken. Dus het gaat alleen om het kale basistarief zonder toeslagen en belastingen.

Klopt het bij jullie wel of zijn er meer met deze ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend

Onbekend

...

Het bedrag klopt bij mij wel, en ik zie alleen verschillen wat komt door afrondingen.

Wat heb jij dan voor verbruik, prijs per kuub en totaalprijs staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bazi
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 14-09 17:29
Onbekend schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 15:58:
Het bedrag klopt bij mij wel, en ik zie alleen verschillen wat komt door afrondingen.

Wat heb jij dan voor verbruik, prijs per kuub en totaalprijs staan?
Om als voorbeeld gisteren te nemen, toen was de gasprijs de hele dag hetzelfde: € 0,44248 per kuub exclusief btw.
Het verbruik volgens zowel Homewizard als de energieleverancier (Tibber) was 9,4 kuub.
9,4 x 0,44248 = € 4,16. Stel dat het afgerond was, en eigenlijk 9,35 was, dan zou het € 4,13 zijn.
Homewizard geeft € 3,88 aan. Dat is 7% verschil.

Als ik in de Homewizard app de overige kosten per kuub even op € 10 zet, dan zou dat dus eigenlijk 9,4 x 10,44248 = € 98,16 moeten worden.
Maar hij geeft dan € 91,35 aan. Het is dus geen vast verschil per kuub, maar procentueel.

Bij de tarieven wordt op dit moment als actueel tarief 0,44721 per kuub weergegeven, dat klopt gewoon.

[ Voor 16% gewijzigd door Bazi op 11-01-2025 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blazeguru
  • Laatst online: 04-04 16:47
Hoi, ik heb in het verleden een HTML file gemaakt waarin in via Javascript de P1 meter uitlees (via een fetch commando) en de waardes in het scherm toon. Dat heeft gewerkt. Ik heb de file een tijdje niet gebruikt, maar het uitvragen in Javascript werkt niet meer. Als ik dezelfde url die ik in het fetch statement gebruik in de adresbalk van de browser invul dan krijg ik keurig de waardes te zien, maar het fetch statement werkt niet meer. Ik krijg de volgende melding:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Za3IVgiRAK_IpKJ3GfgzYHySuOs=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/wZBIY2X0GbKctqJxHQEUegOb.png?f=user_large

Weet iemand hoe ik dit op kan lossen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend

Onbekend

...

Bazi schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 19:18:
Als ik in de Homewizard app de overige kosten per kuub even op € 10 zet, dan zou dat dus eigenlijk 9,4 x 10,44248 = € 98,16 moeten worden.
Maar hij geeft dan € 91,35 aan. Het is dus geen vast verschil per kuub, maar procentueel.
Met 9,4 kuub gas en 10 euro aan kosten per kuub kan je nooit een bedrag lager dan 94 euro hebben.
Dus die 91 euro is waarschijnlijk niet van alleen deze gegevens.

@Blazeguru
Je moet zorgen dat je pagina en de scripts op de zelfde server of lokale pc worden uitgevoerd. Mogelijk dat je de html-pagina direct hebt geopend vanuit de verkenner en dat die het script van een webserver aanroept?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@HomeWizard_NL

Zijn jullie actief een deelnemende partij wat betreft communicatie tussen jullie p1 meter en de marstek en andere thuisaccu's ?

Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l, 3x Marstek 5,12kwh.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HomeWizard_NL
  • Laatst online: 01:31
Ronald.42 schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 20:00:
@HomeWizard_NL

Zijn jullie actief een deelnemende partij wat betreft communicatie tussen jullie p1 meter en de marstek en andere thuisaccu's ?
Nee, dit is geen officiele samenwerking. Ons vermoeden is dat ze de ‘non commercial’ api hiervoor onterecht willen gebruiken.

[ Voor 13% gewijzigd door HomeWizard_NL op 11-01-2025 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlteKiet
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23:28
Prutsers zijn het.
Hier hetzelfde liedje. Meerdere malen per week. Soms dagelijks (maar niet vaker!) Vaak de p1 en watermeter ongeveer tegelijkertijd. Ook sockets. DHCP lease time 86400 iets mee te maken?

Mij lijkt het dat het niet aan homewizard ligt, maar aan de wifi. Router herstarten en alles draait weer. Het euvel komt vaker voor met andere smart devices, schijnt het.

Ik heb een ASUS RT-AX58U met Merlin firmware. Sinds een week of twee zet ik één voor één alle 'features' uit om te proberen te pinpointen waar de oorzaak zit.
Ik ben er nog niet echt uit, maar vandaag ging een socket offline direct na deze log entry (van de router):

> Jan 11 10:55:52 hostapd: eth5: STA 26:2c:95:db:c3:59 WPA: group key handshake completed (RSN)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
AlteKiet schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 21:04:
[...]

Hier hetzelfde liedje. Meerdere malen per week. Soms dagelijks (maar niet vaker!) Vaak de p1 en watermeter ongeveer tegelijkertijd. Ook sockets. DHCP lease time 86400 iets mee te maken?

Mij lijkt het dat het niet aan homewizard ligt, maar aan de wifi. Router herstarten en alles draait weer. Het euvel komt vaker voor met andere smart devices, schijnt het.

Ik heb een ASUS RT-AX58U met Merlin firmware. Sinds een week of twee zet ik één voor één alle 'features' uit om te proberen te pinpointen waar de oorzaak zit.
Ik ben er nog niet echt uit, maar vandaag ging een socket offline direct na deze log entry (van de router):

> Jan 11 10:55:52 hostapd: eth5: STA 26:2c:95:db:c3:59 WPA: group key handshake completed (RSN)
Hier stabiel sinds dag één, wifi zijn stabiele AC’s van Ubiquity UniFi. Wellicht ligt het dan inderdaad aan de wifi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blazeguru
Onbekend schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 19:46:

@Blazeguru
Je moet zorgen dat je pagina en de scripts op de zelfde server of lokale pc worden uitgevoerd. Mogelijk dat je de html-pagina direct hebt geopend vanuit de verkenner en dat die het script van een webserver aanroept?
Nee, het script zit in de html pagina. Dit is de volledige html code
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
<!DOCTYPE html>
<html lang='en'>
<head>
    <meta charset='UTF-8'>
    <meta  id="viewport" name="viewport" content="width=device-width, initial-scale=1">
    <title>Homewizard meting</title>
    <style>
        table {
            width: 100%;
            border-collapse: collapse;
        }

/* if the browser window is at least 900px-s wide: */
        @media screen and (min-width: 900px) {
        table {
            width: 60%;}
        h1 {
            width: 60%;}
        }

th {
            background-color: #ac7920;
            color: white;
        }
        th, td {
            height: 30px;
            vertical-align: bottom;
            text-align: left;
            border-left: 1px solid #ac7920;
            border-collapse: collapse;
            padding-left: 10px;
        }
        tr:nth-child(even) {background-color: #f3e0be;}
        h1 {text-align:center;}
        p {text-align:center;}
        button {
            border-radius:8px;
            width:150px;
            height:40px;
            font-size:16px!important;
            background-color: #ebcb93;
        }
        button:hover {background-color: #dfac53; color: black ;}
        button:active {background-color: black; color: lightgray ;}
    </style>
</head>
<body style="background-color:#faf2e4;">
    <h1>
        Homewizard meting
    </h1>
    <br>
    <br>
    <br>
    <table>
        <tr>
            <td style="width:50%;border-left:0px;text-align:center"><button onclick="fetchDataAndRenderTable()">Nieuwe meting</button></td>
            <td style="width:50%;border-left:0px;text-align:right"><div id="model_meter"></div></td>
        </tr>
    </table>
    </br>
    <div id= "tabel_met_meting"></div>

<script>
  async function fetchDataAndRenderTable() {
    const serverURL = 'http://xxx.xxx.xxx.xx/api/v1/data'
    const dataFromTheServer = await fetch(serverURL).then(res => res.json())

document.getElementById("model_meter").innerHTML = `Meter: ${dataFromTheServer.meter_model}`

document.getElementById("tabel_met_meting").innerHTML = `
      <table style="border: 1px solid #ac7920">
        <tr>
            <th style="width:50%">Gegeven</th>
            <th style="width:25%">Detail waarde</th>
            <th style="width:25%">Waarde</th>
        </tr>
        <tr><td>Spanning (V):</td><td></td><td>${dataFromTheServer.active_voltage_l1_v}</td></tr>
        <tr><td>Totaal opgenomen vermogen (kWh):</td><td></td><td>${dataFromTheServer.total_power_import_kwh}</td></tr>
        <tr><td>Opgenomen vermogen daltarief (T1) (kWh):</td><td>${dataFromTheServer.total_power_import_t1_kwh}</td><td></td></tr>
        <tr><td>Opgenomen vermogen hoogtarief (T2) (kWh):</td><td>${dataFromTheServer.total_power_import_t2_kwh}</td><td></td></tr>
        <tr><td>Totaal teruggeleverd vermogen (kWh):</td><td></td><td>${dataFromTheServer.total_power_export_kwh}</td></tr>
        <tr><td>Teruggeleverd vermogen daltarief (T1) (kWh):</td><td>${dataFromTheServer.total_power_export_t1_kwh}</td><td></td></tr>
        <tr><td>Teruggeleverd vermogen hoogtarief (T2) (kWh):</td><td>${dataFromTheServer.total_power_export_t2_kwh}</td><td></td></tr>
        <tr style="height:40px"><td></td><td></td><td></td></tr>
        <tr><td>Gas meterstand (m<sup>3</sup>):</td><td></td><td>${dataFromTheServer.total_gas_m3}</td></tr>
      </table>
    `
  }

fetchDataAndRenderTable()
</script>
</body>
</html>

Ik heb het ip adres even vervangen!

Het heeft dus (een jaar geleden????) wel zeker gewerkt, maar nu dus niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend

Onbekend

...

Blazeguru schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 21:13:
[...]

Nee, het script zit in de html pagina. Dit is de volledige html code
code:
1

Ik heb het ip adres even vervangen!

Het heeft dus (een jaar geleden????) wel zeker gewerkt, maar nu dus niet meer.
Ik heb even het script getest, en dat werkt prima.
Als je een direct api-request doet naar de p1-meter, geeft deze dan wel netjes iets terug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leif
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 20-07 10:22
AlteKiet schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 21:04:
[...]

Mij lijkt het dat het niet aan homewizard ligt, maar aan de wifi. Router herstarten en alles draait weer. .......
Mogelijk ten overvloede.
Ik heb mijn vergelijkbare probleem kunnen verhelpen door alle sockets een vast IP-adres te geven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• winwiz
THE_BASE schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 21:06:
[...]

Hier stabiel sinds dag één, wifi zijn stabiele AC’s van Ubiquity UniFi. Wellicht ligt het dan inderdaad aan de wifi.
Ook UniFi hier en rock solid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blazeguru
Onbekend schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 21:23:
[...]

Ik heb even het script getest, en dat werkt prima.
Als je een direct api-request doet naar de p1-meter, geeft deze dan wel netjes iets terug?
Wat bedoel je met een direct api-request ? Als ik "http://xxx.xxx.xxx.xx/api/v1/data” invoer in de adresbalk van een browser dan krijg ik keurig de data terug. Als ik de html pagina open in de browser dan krijg ik niets te zien en de foutmelding terug zoals in mijn post van 19:41 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend

Onbekend

...

Blazeguru schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 23:20:
[...]

Wat bedoel je met een direct api-request ? Als ik "http://xxx.xxx.xxx.xx/api/v1/data” invoer in de adresbalk van een browser dan krijg ik keurig de data terug. Als ik de html pagina open in de browser dan krijg ik niets te zien en de foutmelding terug zoals in mijn post van 19:41 uur.
Dat bedoelde ik inderdaad. Vreemd dat je zo'n CORS-melding krijgt.
Je kunt denk ik beter een topic hierover openen in Softwareontwikkeling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsinga

elsinga

=8-)

winwiz schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 21:28:
[...]

Ook UniFi hier en rock solid.
Idem. En elk vast apparaat heeft bij mij een DHCP reservation, dus vast IP adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZuinigeRijder
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
[...]

Dit is een http request. Zet de browser in een html pagina het misschien om/probeert het eerst via een https request?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GM15
  • Laatst online: 08:41
[...]

CORS is een security policy en dat jij die melding krijgt betekent alleen maar 'works as designed'. En dat jij die melding krijgt komt hoogstwaarschijnlijk omdat jij je html pagina met het embedded JS script lokaal aanroept op je PC vanuit de browser? Dat het een jaar geleden wel werkte zegt mij dat aan de webserver kant (de P1 meter dus) hoogstwaarschijnlijk de security is aangescherpt. (Origin header not allowed).

Aangezien je geen toegang hebt tot de webserver op de P1 dongle om een aanpassing te doen aan de webserver zelf kun je hieromheen door aan de browserkant iets te doen. (starten met een parameter om bepaalde sec.features te omzeilen, of door een extentie in de browser te gebruiken, google er eens op los,...;)) Beide zou ik niet aanraden. Tijd om van scratch te beginnen en de data die je wilt zien in een eigen webpagina anders op te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatRamon
  • Registratie: November 2016
  • Niet online
Aangezien mijn gehele netwerk probleemloos op WPA3 draait, ervaar ik toch problemen met Homewizzard.

P1-Meter
Watermeter
1x Energie Sockets (nieuw model)
Draaien perfect op WPA3 - 24/7 online
-

Heb 3 Energie Sockets (Oude model(dikke variant) 2024 aanschaf)
Waarvan 1 gelijk verbind (WPA3) maar soms na aantal dagen zijn connectie verliest en niet meer terugkomt

Waarvan 2 (WPA3) extreem veel moeite hebben om verboden te worden.
Zijn ze verboden.. Vallen ze vaak weer uit na loop der tijd.
WPA2 = Geen issues voor deze 3 sockets.

Maar gekke, Heb ook het nieuwe model socket (Slanke) die draait probleemloos op WPA3.
En ook op de plekken waar de oude sockets hun verbinding verliezen.

----
Zou dit gewoon hardware problemen zijn van de 3 oude sockets of firmware.
Kan natuurlijk HW contacten voor garantie, maar wellicht heeft iemand dit al ervaren en de oplossing er voor.
*Oude model / Nieuwe model - Gaat het mij niet om als switch bedoeling, stekkers zitten buiten het zicht en niet van toepassing.

Recente Asus router, getest met originele Firmware & van Asus Merlin.

**

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeepPeepPeep
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-09 14:20

PeepPeepPeep

It’s all or nothing

PatRamon schreef op zondag 12 januari 2025 @ 14:04:
Aangezien mijn gehele netwerk probleemloos op WPA3 draait, ervaar ik toch problemen met Homewizzard.

P1-Meter
Watermeter
1x Energie Sockets (nieuw model)
Draaien perfect op WPA3 - 24/7 online
-

Heb 3 Energie Sockets (Oude model(dikke variant) 2024 aanschaf)
Waarvan 1 gelijk verbind (WPA3) maar soms na aantal dagen zijn connectie verliest en niet meer terugkomt

Waarvan 2 (WPA3) extreem veel moeite hebben om verboden te worden.
Zijn ze verboden.. Vallen ze vaak weer uit na loop der tijd.
WPA2 = Geen issues voor deze 3 sockets.

Maar gekke, Heb ook het nieuwe model socket (Slanke) die draait probleemloos op WPA3.
En ook op de plekken waar de oude sockets hun verbinding verliezen.

----
Zou dit gewoon hardware problemen zijn van de 3 oude sockets of firmware.
Kan natuurlijk HW contacten voor garantie, maar wellicht heeft iemand dit al ervaren en de oplossing er voor.
*Oude model / Nieuwe model - Gaat het mij niet om als switch bedoeling, stekkers zitten buiten het zicht en niet van toepassing.

Recente Asus router, getest met originele Firmware & van Asus Merlin.
Hier aantal “oude dikke” sockets op WPA3 vanaf 1e minuut probleemloos draaien, altijd online. Zelfs op zolder.

Denk dat bij jou je (modem)router het probleem is. Ik heb een Fritz!box 7590AX met 2 Fritz!repeaters in MESH voor een goede dekking door het hele huis. Ik weet niet wat jij hebt staan maar vroeger had ik een Experia box en dat was hopeloos…..

Daikin single split L/L woonkamer + dual split L/L in slaapkamer/zolder - WPB Vaillant 200 ltr - inductieoven -16 x 385Wp Bauer glas 12 x Z, 4 x O/W / Enphase IQ7+ / System Controler 3INT / 2x batterij 5P flex // sinds 2023 gasloos //

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
Ik heb sinds een week of wat geen stand-by grafiek meer, meer mensen last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
GeeMoney schreef op maandag 13 januari 2025 @ 07:17:
Ik heb sinds een week of wat geen stand-by grafiek meer, meer mensen last van?
Die van vandaag is (nog) niet zichtbaar. De andere staan er gewoon. Overigens heb ik voor vandaag wel de verwachte waarde boven de grafiek staan.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
ArthurMorgan schreef op maandag 13 januari 2025 @ 07:23:
[...]

Die van vandaag is (nog) niet zichtbaar. De andere staan er gewoon. Overigens heb ik voor vandaag wel de verwachte waarde boven de grafiek staan.
Verhip, normaal vulde die zich toch gewoon gedurende de dag? Ik zie hem nu alleen als ik inderdaad een dag terug ga.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
GeeMoney schreef op maandag 13 januari 2025 @ 07:44:
[...]

Verhip, normaal vulde die zich toch gewoon gedurende de dag? Ik zie hem nu alleen als ik inderdaad een dag terug ga.
Hij heeft een aantal uur nodig om te berekenen geloof ik. Heb wel vaker gezien dat hij 's ochtends nog geen grafiek had, maar een paar uur later wel.
Ik kijk er niet veel naar dus weet het niet 100% zeker, en ook niet hoeveel uur dat zou zijn. Ik dacht eerst 6 of 8 uur. Maar op dit moment zie ik hem nog steeds niet. (Dus wel het voorspelde totaal.)

/edit: de grafiek is nu zichtbaar bij mij.

[ Voor 3% gewijzigd door ArthurMorgan op 13-01-2025 09:39 ]

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkzelf
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 09:53
Hij rekent het uit vanaf 24:00 en neemt de zes nachturen. Dus in principe na 06:00 's morgens zichtbaar. Zoals hier (op Android) vanmorgen gewoon zichtbaar.

PVoutput / PVoutput-live 1830 Wp op zuidoost 135º en 22º dakhelling in Z.O.-Brabant

Pagina: 1 ... 132 ... 143 Laatste

Let op:
Voor vragen en discussie rondom de Plug-In Battery kan je terecht in Het HomeWizard Plug-In Battery topic