Acties:
  • +1 Henk 'm!

• phYzar
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:50
Hans C schreef op woensdag 4 december 2024 @ 16:29:
Weet iemand wat de functionaliteit is die mijn laadpaal krijgt via de P1 aansluiting?
Loadbalancing (zodat de laadpaal wat minder hard laadt op momenten dat je huis die capaciteit nodig heeft)
En of er oplossingen mogelijk zijn, zoals bijvoorbeeld een splitter?
Zeker:

https://www.homewizard.com/nl/shop/actieve-p1-splitter/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans C
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:40
Hartelijk dank voor de reacties @IvoB2 en @phYzar. Kan ik mee verder.

Marstek Venus E V153 ; Marstek CT003 v117

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winkiller
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:54

Winkiller

De Mopperpot

Ik krijg mijn Growatt omvormer MIC 2500TL-X niet gekoppeld met de P1 dongel. De app Datawattch leest de data wel maar via de Homewizard app krijg ik een foutmelding met inloggen. Ik heb ergens gelezen dat dit een fout is bij Growatt maar ik kan niet vinden of dit nog steeds in 2024 het probleem is...

--

@HomeWizard_NL Hebben jullie een oplossing voor mij ?

[ Voor 9% gewijzigd door Winkiller op 05-12-2024 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• postvoordennis
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 26-08 20:44
Post kan weg

[ Voor 90% gewijzigd door postvoordennis op 05-12-2024 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tdem
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online
Tdem schreef op dinsdag 3 december 2024 @ 14:06:
Meer mensen waarbij de P1-meter niet meer in de app verschijnt? Lijkt een storing te zijn.
Aan de kant van Home Wizard bestond mijn account niet meer. Maar in de app kon ik nog steeds inloggen met mijn gegevens.n 8)7

Ik heb een nieuw account aangemaakt, de P1-meter opnieuw toegevoegd. Toen verscheen de P1-meter ook weer in de app en kwam ook de historische data van de afgelopen dagen door.

Vreemd! Maar het is een soort van opgelost zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lulukai
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14-09 21:41

Lulukai

God's gift to women

Wat zou eigenlijk het volgende product zijn dat Homewizard aan het ontwerpen is? De thuisbatterij was alleszins een mooie verrassing.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nMad
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12:03
@HomeWizard_NL et al,

Ik was onder de veronderstelling dat de HomeWizard kWh-meter API lokaal te benaderen is, in mijn geval vanaf Home Assistant via de officiële integratie. Lokale API is ingeschakeld bij al mijn meters. Bij de integratie staat ook duidelijk vermeld dat deze lokaal is en er worden LAN IP-adressen gebruikt.

Vandaag was mijn internet er een tijdje uit maar mijn lokale netwerk was wel werkend. Tot mijn verbazing heeft Home Assistant in deze periode niet kunnen communiceren met mijn HomeWIzard kWh-meters/sockets. De verschillende utility meters die in Home Assistant heb aangemaakt om verbruik van mijn warmtepomp per bepaalde periode te kunnen meten hebben daardoor ook een stukje verbruik "gemist".

[ Voor 4% gewijzigd door nMad op 06-12-2024 20:36 ]

PV: 10,4 kWp | EV: Tesla M3 LR ‘19 | L/W WP: Panasonic WH-MDC07J3E5 + PAW-TD20C1E5 | L/L WP: Daikin FVXM35A/RXM35R + Daikin FTXM25R/RXM25R + MHI 2x SRK25ZS-WF/SCM40ZS-W

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• HomeWizard_NL
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 01:31
nMad schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 17:32:
@HomeWizard_NL et al,

Ik was onder de veronderstelling dat de HomeWizard kWh-meter API lokaal te benaderen is, in mijn geval vanaf Home Assistant via de officiële integratie. Lokale API is ingeschakeld bij al mijn meters. Bij de integratie staat ook duidelijk vermeld dat deze lokaal is en er worden LAN IP-adressen gebruikt.

Vandaag was mijn internet er een tijdje uit maar mijn lokale netwerk was wel werkend. Tot mijn verbazing heeft Home Assistant in deze periode niet kunnen communiceren met mijn HomeWIzard kWh-meters/sockets. De verschillende utility meters die in Home Assistant heb aangemaakt om verbruik van mijn warmtepomp per bepaalde periode te kunnen meten hebben daardoor ook een stukje verbruik "gemist".
De api is volledig lokaal, er is vanuit de hardware geen reden dat dit niet zou werken als je geen internet hebt. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nMad
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12:03
HomeWizard_NL schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 21:59:
[...]

De api is volledig lokaal, er is vanuit de hardware geen reden dat dit niet zou werken als je geen internet hebt. :|
Check, dan was er blijkbaar meer aan de hand in ons (lokale) netwerk..

Dank voor de snelle reactie!

PV: 10,4 kWp | EV: Tesla M3 LR ‘19 | L/W WP: Panasonic WH-MDC07J3E5 + PAW-TD20C1E5 | L/L WP: Daikin FVXM35A/RXM35R + Daikin FTXM25R/RXM25R + MHI 2x SRK25ZS-WF/SCM40ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gandalfsn
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 09-07 19:58
Ik heb deze vraag al eens eerder gesteld maar is toen waarschijnlijk ondergesneeuwd geraakt in een andere discussie. Het valt mij al een tijdje op dat wanneer mijn zonnepanelen terug leveren aan het net de spanning in de grafiek overvoltage ook lijkt af te nemen. Dit lijkt mij niet logisch. Je verwacht dat wanneer ik teruglever, anderen dit ook doen en de spanning juist toe ipv afneemt. Klopt er bij mij misschien iets niet?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pFAWj7AGS3jNu0dC3eX6uai48tQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PTmCilWDDarQ3hNEMAkt05sI.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Teruglevering in december is minimaal, dat zet geen zoden aan de dijk voor het netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinandus
  • Registratie: Maart 2014
  • Nu online
Ik zie voor het eerst dat er bij diverse energy sockets in het dag overzicht geen totalen van de dag meer in het overzicht staan. Als ik bij "nu" gebruik kijk geven wel mooi het actuele verbruik in Watt aan, echter per socket geen totaal telling van wat vandaag in totaal gebruik is. Ongeveer de helft laat het gewoon wel correcte dagverbruik tot en met nu zien, de andere helft heeft geen totaal verbruik van vandaag...

Update, half uurtje later zijn bij alle energie sockets wel weer alle dag verbruiken in de weergave terug.

[ Voor 11% gewijzigd door dinandus op 09-12-2024 19:49 . Reden: update, weer correcte weergave. ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henkzelf
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12:20
Soms even switchen naar week en weer terug naar dag helpt ook bij mij.

PVoutput / PVoutput-live 1830 Wp op zuidoost 135º en 22º dakhelling in Z.O.-Brabant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gandalfsn
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 09-07 19:58
IJsbeer schreef op zondag 8 december 2024 @ 19:13:
Teruglevering in december is minimaal, dat zet geen zoden aan de dijk voor het netwerk.
Dit was geen afbeelding van December, maar eerder van het jaar toen ik deze vraag ook al stelde. Nu een afbeelding van 29 juli afgelopen jaar. Het lijkt mij niet echt een kloppend beeld, of zie ik dit verkeerd?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XjpGVFWn1gKCNlbjiGDmBnR0S6s=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AVZqaNnGDn8PVkZfNcXdeMLC.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 30% gewijzigd door gandalfsn op 10-12-2024 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Niet online
De P1 meter registreert alleen. Lijkt me dan meer een vraag aan je netbeheerder hoe of wat de situatie in je wijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propheticus
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11:35
gandalfsn schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 12:31:
[...]

Dit was geen afbeelding van December, maar eerder van het jaar toen ik deze vraag ook al stelde. Nu een afbeelding van 29 juli afgelopen jaar. Het lijkt mij niet echt een kloppend beeld, of zie ik dit verkeerd?
[Afbeelding]
Je krijgt denk ik geen antwoord, omdat niemand hier de omstandigheden van het elektriciteitsnet bij jou kan gokken.
Misschien heb je wel industrie in de buurt die vanwege dynamische prijzen vooral overdag rond piekopbrengst de ovens opstookt.
Misschien schakelt de netbeheerder wel het voltage van een substation naar beneden bij omdat deze een snelle toename ziet (en/of voorspelt).

Je kunt de waarde natuurlijk met een multimeter zelf nameten in een stopcontact in/nabij je meterkast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trebbors
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-09 16:06

Trebbors

Failure is no option!

De Energy-app ondersteunt al een paar jaar widgets op iOS. Weet iemand of en wanneer het voor Android beschikbaar komt?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Plist
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 06-02 10:50
scatman schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 15:35:
[...]

@HomeWizard_NL wsl is dit een beetje ondergesneeuwd geraakt met jullie batterij aankondiging, maar zouden jullie enige feedback kunnen geven?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ilXK5C4cIGSXriSwdat3MiZ4ppQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jiCNKdCaPUG2rDhdngDc8x46.jpg?f=fotoalbum_large

Met de laatste update van de app worden nu ook de gegevens gelezen van de digitale watermeter in BELGIE op een gelijkaardige manier als het gasverbruik zonder extra kosten :)

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14-09 15:11
Zijn hier meer mensen die een boiler schakelen met de slimme stekker?

Die zou volgens de website geschikt zijn voor 2760w continue. Boiler is rated 2500w (maar doet ~2600w volgens de grafiek). Na 20~30 minuten gooit hij de stekker er uit ivm "overload".

De klantenservice komt met een slap antwoord over condensatoren en inductie motoren (dus daar wacht ik nog op een serieus antwoord).

Vind het wel een beetje vreemd zo. Natuurlijk al ander WCD gepakt, en juist een keer in een stekkerdoos maar dat maakt niet uit.

3780wP (18x 210wP EC Solar) | 2x Marstek Venus E (5.12kWh)

• IJsbeer
  • Niet online
Mattie112 schreef op donderdag 12 december 2024 @ 11:46:

Die zou volgens de website geschikt zijn voor 2760w continue. Boiler is rated 2500w (maar doet ~2600w volgens de grafiek). Na 20~30 minuten gooit hij de stekker er uit ivm "overload".

De klantenservice komt met een slap antwoord over condensatoren en inductie motoren (dus daar wacht ik nog op een serieus antwoord).

Vind het wel een beetje vreemd zo. Natuurlijk al ander WCD gepakt, en juist een keer in een stekkerdoos maar dat maakt niet uit.
Er zijn verschillende versies in omloop van de slimme stekker, met verschillende ratings. Voor zover ik weet zijn er 3: De 'beta' plug, de 1e versie en de 'verkleinde' versie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12:35

Die energy stekker doet toch Max 3680 watt en 16 ampere of heb ik dat verkeerd begrepen. (De verkleinde, meest recente versie dan)

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

• Propheticus

Is het een warmtepompboiler of elektrische?
In het geval van een warmtepomp, met elektromotor, snap ik het antwoord over inductieve belasting wel.
Deze hebben namelijk een power factor van (ver) onder 1 afhankelijk van hun belasting.
Stel we pakken een pf van 0.85. Bij 2500 W echt vermogen hebben we het dan dus over 3125 VA schijnbaar vermogen. Bij 230 V hebben we het dan niet over een stroom van 10.9 maar 13.6 A.

De socket's continue vermogen van 2760W komt neer op 12A.

Het is de stroomsterkte welke (icm weerstand/verliezen) zorgt voor warmte. Te veel stroom / te warm: beveiliging.

[ Voor 4% gewijzigd door Propheticus op 12-12-2024 12:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Propheticus
TheKerremenke schreef op donderdag 12 december 2024 @ 12:20:
[...]

Die energy stekker doet toch Max 3680 watt en 16 ampere of heb ik dat verkeerd begrepen. (De verkleinde, meest recente versie dan)
Dat is kortstondig. Continue is 12A (of 2760 W bij 230 V)

• kadoendra
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-09 08:40
Ik zit erover te denken om de watermeter aan te schaffen. Nu houd ik regelmatig handmatig de meterstanden bij. Ik wil dat eigenlijk ook blijven doen als ik de watermeter heb. Kun je de meterstanden nog wel zelf aflezen als de watermeter erop zit? Of moet je de watermeter er dan weer af schroeven of verschuiven?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Propheticus
kadoendra schreef op donderdag 12 december 2024 @ 12:47:
Ik zit erover te denken om de watermeter aan te schaffen. Nu houd ik regelmatig handmatig de meterstanden bij. Ik wil dat eigenlijk ook blijven doen als ik de watermeter heb. Kun je de meterstanden nog wel zelf aflezen als de watermeter erop zit? Of moet je de watermeter er dan weer af schroeven of verschuiven?
Zal een beetje afhangen van het merk meter, maar ik kan er net langs lezen.

Je kunt ook de meter even uit het montageraampje trekken en weer in dezelfde oriëntatie terugplaatsen. Geen schroef hoeft los.

• Gramser
Propheticus schreef op donderdag 12 december 2024 @ 12:37:
[...]

In het geval van een warmtepomp, met elektromotor, snap ik het antwoord over inductieve belasting wel.
Deze hebben namelijk een power factor van (ver) onder 1 afhankelijk van hun belasting.
Stel we pakken een pf van 0.85. Bij 2500 W echt vermogen hebben we het dan dus over 3125 VA schijnbaar vermogen. Bij 230 V hebben we het dan niet over een stroom van 10.9 maar 13.6 A.

Het is de stroomsterkte welke (icm weerstand/verliezen) zorgt voor warmte. Te veel stroom / te warm: beveiliging.
Ik zou juist meer problemen verwachten bij een COP1 boiler. Ik meet een WPB met een socket en heb daar nog nooit een opgenomen vermogen hoger gezien dat het elektrisch element dat ik wel eens heb gebruikt. Op standje Warmtepomp al helemaal niet. Dat begint bij mij op 200W ofzo en loopt op naar max 400, pak ‘m beet.

• Propheticus
Gramser schreef op donderdag 12 december 2024 @ 16:58:
[...]

Ik zou juist meer problemen verwachten bij een COP1 boiler. Ik meet een WPB met een socket en heb daar nog nooit een opgenomen vermogen hoger gezien dat het elektrisch element dat ik wel eens heb gebruikt. Op standje Warmtepomp al helemaal niet. Dat begint bij mij op 200W ofzo en loopt op naar max 400, pak ‘m beet.
Ik verwacht ook hogere vermogens met een verwarmingselement. Maarrr als je een motor/pomp hebt die met z'n werkelijk vermogen in de buurt komt van de max verwacht ik daar eerder een issue mee dan met een element met hetzelfde vermogen.

Simpele meters / residentiële slimme meters tonen slechts het echte vermogen en niet het schijnbaar vermogen. Deze zgn. blindstroom wordt huishoudens niet doorbelast. Bij (zware) industrie is dat anders.

• Gramser
Maar dat soort motoren/compressoren met die vermogens zit toch niet in een simpele WPB? Of vergis ik me daarin? In mijn WPB zit een eenvoudig 20W opvoerpompje, en een compressor. Da’s alles…

• wcduck
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Weet iemand of het mogelijk is met de HomeWizard Energy om bij het maandoverzicht daadwerkelijk de dagen van de dag in het overzicht te krijgen, in plaats van de opgetelde hoeveelheid energie per week? Het dagelijkse energieverbruik vind ik persoonlijk veelzeggender dan het wekelijkse energieverbruik.

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

• IvoB2
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 28-12-2024
Je vraag is hier al tig keer voorbij gekomen en blijkbaar willen ze er (nog) niet aan bij HW.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12:35
wcduck schreef op donderdag 12 december 2024 @ 17:18:
Weet iemand of het mogelijk is met de HomeWizard Energy om bij het maandoverzicht daadwerkelijk de dagen van de dag in het overzicht te krijgen, in plaats van de opgetelde hoeveelheid energie per week? Het dagelijkse energieverbruik vind ik persoonlijk veelzeggender dan het wekelijkse energieverbruik.
Helaas (nog?) niet mogelijk. Hopelijk in de toekomst. Mis zelf ook een duidelijker maand overzicht met daarin alle dagen.

Een optie is om de data te exporteren middels csv en dan in excel mee te gaan stoeien. Maar dat zou eigenlijk niet nodig hoeven zijn. @HomeWizard_NL

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

• Mattie112
IJsbeer schreef op donderdag 12 december 2024 @ 12:11:
[...]

Er zijn verschillende versies in omloop van de slimme stekker, met verschillende ratings. Voor zover ik weet zijn er 3: De 'beta' plug, de 1e versie en de 'verkleinde' versie.
Geen idee, pas besteld. Deze is het: https://www.homewizard.com/nl/shop/wi-fi-energy-socket/
TheKerremenke schreef op donderdag 12 december 2024 @ 12:20:
[...]

12A continue
[...]

Standaard electrische boiler :) Dus gewoon 1:1 een resistieve load.
Gramser schreef op donderdag 12 december 2024 @ 16:58:
[...]

Ja daarom is die opmerking ook vreemd, vooral omdat ik aangeef dat hij na een half uur uit gaat, dus niet een opstart stroom oid.

----

Anyway aanbod gekregen gratis een nieuwe stekker te bestellen, nou prima gaan we kijken of dat het oplost. Hoop van wel anders is het dus niet 12A continue....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Out.of.Control
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 14-09 22:45
Zou de socket wellicht niet alleen de stroom meten, maar ook de temperatuur (ter beveiliging)? Misschien zit er ergens een slecht contact of hoge overgangsweerstand, waardoor de temperatuur langzaam oploopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadoendra
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-09 08:40
Propheticus schreef op donderdag 12 december 2024 @ 12:56:
[...]

Zal een beetje afhangen van het merk meter, maar ik kan er net langs lezen.

Je kunt ook de meter even uit het montageraampje trekken en weer in dezelfde oriëntatie terugplaatsen. Geen schroef hoeft los.
Ik heb een Itron. Als ik op de filmpjes op Youtube kijkt lijkt me die nog het lastigst af te lezen door er net langs te kijken, maar we zullen het zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Welke normale WPBs trekken 2.5 kW zonder het element?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propheticus
Olaf van der Spek schreef op vrijdag 13 december 2024 @ 10:02:
[...]

Welke normale WPBs trekken 2.5 kW zonder het element?
Geen idee. Misschien een combi van pomp+element? We wisten simpelweg niet wat voor boiler het is (nu weten we dat het een 'gewone' elektrische is). Wie weet had ie wel een klap van een huis of klein bedrijf.

[ Voor 7% gewijzigd door Propheticus op 13-12-2024 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
Out.of.Control schreef op donderdag 12 december 2024 @ 22:55:
Zou de socket wellicht niet alleen de stroom meten, maar ook de temperatuur (ter beveiliging)? Misschien zit er ergens een slecht contact of hoge overgangsweerstand, waardoor de temperatuur langzaam oploopt.
Dat kan, maar ander WCD getest plus in een stekkerdoos en geen effect. Is ook een vrij nieuwe elektrische installatie incl alle bedrading (~5 jaar oud) dus dat zou eigenlijk niet mogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amw82
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 09:45
Wat doe ik fout dat de berekende prijs in de Energy app van Homewizard standaard meer dan €10,- naar boven afwijkt tov daadwerkelijke factuur Tibber. Ik heb onderstaande instellingen (bij teruglevering hetzelfde ingevuld).

November
Tibber €185,82
Homevolt €196,94

Oktober
Tibber €-4,70
Homevolt €6,78

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8bIYjNa-LUvMeUGtIlMHDos50gY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/l0DU4qYOqoxGoxwb2Hmf7dZQ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Is dat niet de vaste kosten minus de korting energiebelasting

[ Voor 5% gewijzigd door ArthurMorgan op 15-12-2024 09:18 ]

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ron321
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 04:52
Lulukai schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 12:35:
Wat zou eigenlijk het volgende product zijn dat Homewizard aan het ontwerpen is? De thuisbatterij was alleszins een mooie verrassing.
Ik hoop op een xl display en een losse temperatuur/vochtigheid meter waarop je kan schakelen.

WPB Ariston Nuos Plus200, SE 4000H+8x Trina Solar 320Wp AB 185°/32°+6x Trina Solar 320Wp AB 185°/10°,APS EZM1+2x Trina Solar 325Wp AB 185°/32° ,2x APS QT2+8x Jinko 435Wp AB 5°/32°,ME MXZ-2F42VF+MSZ-EF35VGK-S+MLZ-KP25VF,WP Atag Energion M Light50

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Crosspost, over waarom de grafieken van HomeWizard je op het verkeerde been kunnen zetten doordat er 5 min. gemiddelden worden getoond: ThinkPad in "Lucht/lucht warmtepomp om mee te verwarmen en te koelen - #2"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amw82
ArthurMorgan schreef op zondag 15 december 2024 @ 09:18:
Is dat niet de vaste kosten minus de korting energiebelasting
Nee, die is 1,43 per dag, dus €42,77 in nov.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Niet online
amw82 schreef op maandag 16 december 2024 @ 09:09:
[...]

Nee, die is 1,43 per dag, dus €42,77 in nov.
Deze vraag stel je nu voor de 3e of 4e keer. Blijkbaar zijn er geen/nauwelijks mensen hier die Tibber gebruiken en je dus antwoord kunnen geven. Ik zou de vraag bij support neerleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amw82
IJsbeer schreef op maandag 16 december 2024 @ 11:27:
[...]

Deze vraag stel je nu voor de 3e of 4e keer. Blijkbaar zijn er geen/nauwelijks mensen hier die Tibber gebruiken en je dus antwoord kunnen geven. Ik zou de vraag bij support neerleggen.
Dat is knap, is pas 2e vraag die ik stel. Waarbij de eerste ging over het berekenen van de teruglevering wat ik zelf niet goed ingesteld had en hier ook teruggemeld heb.

Nu staat volgens mij alles ingesteld zoals zou moeten en ik op verschillende plekken kan vinden... De kWh worden goed weergegeven, alleen berekening klopt niet helemaal. Dat terwijl ik op verschillende plekken lees dat het bij andere tot op de cent klopt.
Verder niet zo belangrijk (inzicht in verbruik vind ik belangrijker), maar mocht iemand een tip hebben, graag.

Dat jij me niet kan helpen, prima. Maar graag geen onzin roepen, dan liever gewoon niet reageren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CombatHermit
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 10:49
In mijn woning is er een Autoarco omvormer (1 fase) geïnstalleerd op een 3-fase systeem, en op onvoorspelbare momenten besluit de schakelaar hiervan zichzelf uit te zetten. |:(

De app van Autoarco notificeert mij er niet van, terwijl er op dat moment dan wel sprake is van een GRID error. 8)7 (Behoorlijk brakke app ondersteuning in mijn beleving, maar goed aankoopproces ging via VVE, had niet super veel keuze opties)

Na dit twee keer te hebben gehad, en vervolgens telkens een paar dagen te laat dit te hebben opgemerkt heb ik heb van de zomer de P1 meter van HomeWizard aangeschaft.

Mijn idee was dat het energie plus abonnement misschien ook notificaties op het energie algoritme aan kan waarbij als er een dag geen energie is ingewonnen er dan een alert gestuurd kan worden.

Dan mis ik een dag, maar iig niet een hele week als ik wat pech heb en er niet op grafieken zit te staren.

Dit lijkt helaas niet het geval, maar zou zoiets mogelijk kunnen zijn? De trigger zou dan zijn '24 uur' geen stroom teruggeleverd op een groep. Alternatieven, suggesties of ideeën welkom. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
  • Laatst online: 11:18
Zet de HW Kwh meter tussen de omvormer en het net. Dan zie je in 1 oogopslag of je opwek hebt. Als je toevallig ook iets als HA hebt kun je simpel iets maken die een alert geeft als deze rond bijvoorbeeld 12:00 nog steeds 0 is.

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
Vanochtend een 3-fase kWh- en 1-fase-kWh meter opgehangen voor de warmtepomp en zonnepanelen, maar het valt me op dat die dingen een behoorlijke coil-whine hebben. Is dit meer mensen opgevallen?

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Navi
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
posttoast schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 10:02:
Vanochtend een 3-fase kWh- en 1-fase-kWh meter opgehangen voor de warmtepomp en zonnepanelen, maar het valt me op dat die dingen een behoorlijke coil-whine hebben. Is dit meer mensen opgevallen?
Ik heb 2x de Eastron 1-fase van Homewizard, nooit opgevallen maar nu ik mijn oor ernaast hou hoor ik wel wat geluid idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Iets anders leuks: ik heb nu twee woningen in de app staan (want ik ben aan het klussen in mijn nieuwe huis), maar je moet blijkbaar per woning een Energy+ abonnement hebben. Maar: de app geeft aan dat ik per Apple ID slechts voor één huis een abonnement kan nemen.

@HomeWizard_NL : wat is hier precies het praktisch nut van? Ik wil er best in meegaan dat je per huis moet betalen maar als dat vervolgens niet kan is het wel wat onhandig ;) Ik wil heel graag in beide huizen Energy+ hebben, maar dat kan dus niet?

omniscale.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• St00mwals
  • Registratie: September 2001
posttoast schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 10:42:
Iets anders leuks: ik heb nu twee woningen in de app staan (want ik ben aan het klussen in mijn nieuwe huis), maar je moet blijkbaar per woning een Energy+ abonnement hebben. Maar: de app geeft aan dat ik per Apple ID slechts voor één huis een abonnement kan nemen.

@HomeWizard_NL : wat is hier precies het praktisch nut van? Ik wil er best in meegaan dat je per huis moet betalen maar als dat vervolgens niet kan is het wel wat onhandig ;) Ik wil heel graag in beide huizen Energy+ hebben, maar dat kan dus niet?
Is het geen oplossing om een 2e Energy+ direct via de webshop van HW af te sluiten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mirabis
  • Registratie: Juli 2013
  • Niet online
posttoast schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 10:42:

Je zou als "workaround" Energy+ kunnen afsluiten via de HomeWizard website voor het 2e huis. Dat gaat dan gewoon via iDeal of automatische incasso.

1x Venus-E v153 +LilyGo HA, CT003 V117 | 5040Wp ZO + 4200Wp NW | Tibber, 3x25A, Easee Charge Lite | EV 98kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Goed idee @St00mwals en @Mirabis , daar had ik niet aan gedacht :)

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik ben een beetje aan het kijken om een dynamisch energiecontract te emuleren. (heb geen home-assistant en dergelijke.)

Nu heb ik voor Homewizard mijn zonne-energie via de goodwe omvormer en energy+. Daardoor kloppen de cijfers niet 100% omdat zeker bij de huidige lage opwek er een behoorlijk efficientieverlies is. (vooral meer eigen verbruik omdat het efficientieverlies opgeteld wordt bij het verbruik als ik het goed zie.)

Qua prijzen in de HomeWizard app heb ik de prijzen van Frank Energie gebruikt. waarbij ik voor import 0.12979 en voor export 0.0798 gebruik aan extra kosten (belasting + opslag), waarbij er nog 21% BTW bovenop komt.

Kom ik op deze wijze tot een (redelijk) nauwkeurige methode om de boel te vergelijken met mijn vaste contract die ik dan via de greenchoice website bekijken?

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• borft
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:12
ArthurMorgan schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 12:36:
Ik ben een beetje aan het kijken om een dynamisch energiecontract te emuleren. (heb geen home-assistant en dergelijke.)

Nu heb ik voor Homewizard mijn zonne-energie via de goodwe omvormer en energy+. Daardoor kloppen de cijfers niet 100% omdat zeker bij de huidige lage opwek er een behoorlijk efficientieverlies is. (vooral meer eigen verbruik omdat het efficientieverlies opgeteld wordt bij het verbruik als ik het goed zie.)

Qua prijzen in de HomeWizard app heb ik de prijzen van Frank Energie gebruikt. waarbij ik voor import 0.12979 en voor export 0.0798 gebruik aan extra kosten (belasting + opslag), waarbij er nog 21% BTW bovenop komt.

Kom ik op deze wijze tot een (redelijk) nauwkeurige methode om de boel te vergelijken met mijn vaste contract die ik dan via de greenchoice website bekijken?
In principe heb je, volgens mij, alleen maar je meterstanden per uur nodig, icm de dynamische tarieven per uur, en dan kan je het al uitrekenen (dus als je die uit de greenchoice portal kunt trekken ben je er). Dit komt, voor een jaar, neer op 8760 meterstanden (*4) en dus ook evenveel uurlijkse tarieven (potentieel *2).

Ik heb zoiets gedaan voor 2023, en de conclusie was dat mijn vaste contract bij Greenchoice een goeie 400 euro voordeliger was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aGraPusher
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 08:23
Sinds ongeveer vorige maand heeft mijn 3-fase kWh-meter geen verbinding meer met Wi-Fi. Bij het opnieuw proberen te koppelen krijg ik steeds de melding op mijn iPhone: Geen verbinding mogelijk met 'kwhmetersetup'.

Dit heb ik al geprobeerd:
- De app opnieuw geïnstalleerd
- De netwerkinstellingen van mijn iPhone gereset
- De kWh-meter spanningsloos gemaakt
- Mobiel netwerk uitgeschakeld
- 5Ghz is niet van toepassing op mijn Energy netwerk

Volgens de handleiding zou AP in beeld moeten blijven staan, maar dit verdwijnt na een paar seconden, waardoor ik geen verbinding kan maken. Ook als ik de Wi-Fi-knop ingedrukt houd totdat - - - in beeld komt, werkt het niet.

Ik vermoed dat er sprake is van een defect, maar ik wil graag zeker weten of ik iets over het hoofd zie. Iemand een idee?

[ Voor 5% gewijzigd door aGraPusher op 20-12-2024 20:44 ]

Nefit EnviLine Tower Monoblock All Electic - 18x350wp (6300wp) Zuid - iPhone 14 Pro 128 GB Zilver - LG OLED 55” B16LA - Apple TV 4K 32GB – Sonos Beam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob roelofs 1
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 27-08 18:39

Rob roelofs 1

Daikin Ururu sarara

Hier ook problemen met P1 meter.
Huidige situatie al jaren hetzelfde;
Energiesockets registreren wel;
P1 meter niet;
Reeds P1 meter verwijderd uit app;
Opnieuw geïnstalleerd etc
Dan gaat het even goed.
En na een paar uur of een dag is hij weer volledig weg. Erg vreemd. Meer mensen hier last van.
Sockets : software 4.08
P1 meter : software 5.19

9240 Wp icm Enphase 2023- Daikin Ururu Sarara 3,5Kw 2015-Daikin Perfera 2,5Kw 2021-Auer Edel Air 270ltr 2023-gasloos per 17-02-2023-Daikin Perfera 4,2Kw 2024, Daikin Perfera 2,5Kw Vloermodel 2025

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mit-46
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11-08 11:02
Goedemiddag,
ik heb onderstaande vraag in het Home Assistant topic gesteld, maar wellicht dat het beter past in dit topic.

Mijn probleem is dat in Home Assistant de berekende kosten niet overeenkomen met het verbruikte kWh en ik begrijp niet waarom dit zo is.

Ik heb de P1 meter toegevoegd aan het energie dashboard met "sensor.P1 Meter Energy import" en daar een static price ingesteld van €0.29.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SNOYcIjkjDO-JZwY1qx-Gs2V08Q=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/SdEmlq8AXQtKu4jiSxvPCBdd.jpg?f=user_large

Op het moment schrijven staat er dat er 4.65kWh is verbruikt, maar bij "costs" staat €1,17,- terwijl dit volgens mij (4,65x0,29=) €1,3485,- moet zijn.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PIEZqB24UVhZ69WgiQ35Fq7IXIY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lWXRsZZNknyBLrd2skoVMmha.jpg?f=fotoalbum_large
(de 2e source dient genegeerd te worden. Dat is een probeersel van eindeloos Googlen/Youtuben.)

Ik heb een vast contract met €0,29 per kWh en dacht daarom dat het zo correct ingesteld zou moeten zijn.
In de HomeWizard app heb ik dit ook zo ingesteld en daar krijg ik wel het juiste bedrag te zien.

Kan iemand mij vertellen wat ik verkeerd heb gedaan?

[ Voor 3% gewijzigd door Mit-46 op 23-12-2024 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Het is een hele simpele, maar op de site van homewizard vind ik geen duidelijk antwoord.

Ik heb thuis hoymiles omvormers, die niet koppelbaar zijn aan homewizard.

Als ik de P1 meter van homewizard aan d meter hang, welk verbruik geeft ie dan?

Om hem even concreet te maken, zonnecellen leveren bijvoorbeeld 500W. Volledig energieverbruik van het huis is 2000W. Eneco levert dus 1500W.

Heeft homewizard dan 2000 of 1500 weer?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hanev001
  • Registratie: Maart 2016
  • Nu online
42erik schreef op maandag 23 december 2024 @ 16:16:
Het is een hele simpele, maar op de site van homewizard vind ik geen duidelijk antwoord.

Om hem even concreet te maken, zonnecellen leveren bijvoorbeeld 500W. Volledig energieverbruik van het huis is 2000W. Eneco levert dus 1500W.

1500W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gielz
  • Registratie: Februari 2012
  • Nu online

Ik heb hier ook Hoymiles. Je ziet niet de opwek maar wel de teruglevering + wat je uiteindelijk afneemt van het net. Mocht je Home Assistant hebben dan kun je wel Hoymiles integreren in combinatie met deze P1. Of je kunt tussen de Hoymiles en de meterkast een KWH meter plaatsen als je alles in Homewizard wilt zien.

6320wp | Zendure 2400 AC (14.4 kwh) | Bambu A1 | 2x Hisense 2AMW-42U4RRA | Daikin RXM/FTXM35R | AQMOS BMX | Home Assistant OS op DS224+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borft
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:12

hij geeft hetzelfde aan wat de meter aangeeft, dus 1500W. De energie die je omvormers opwekken gaat direct naar de verbruikers, en komt dus niet door de meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
Check, dank jullie wel @hanev001 @gielz @borft!

Hij heeft dus de meter weer, dus wat er bij Eneco gebeurt.

Klopt dan de redenatie, dat als in de zomer de opwekking 3000W is, en verbruik van de wasmachine 1000W is, dat hij dan - 2000W geeft omdat die op dat moment wordt terug geleverd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gielz
  • Registratie: Februari 2012
  • Nu online
42erik schreef op maandag 23 december 2024 @ 18:46:
Check, dank jullie wel @hanev001 @gielz @borft!

Hij heeft dus de meter weer, dus wat er bij Eneco gebeurt.

Klopt dan de redenatie, dat als in de zomer de opwekking 3000W is, en verbruik van de wasmachine 1000W is, dat hij dan - 2000W geeft omdat die op dat moment wordt terug geleverd?
Klopt helemaal, ziet er dan zo een beetje uit bij ons thuis;

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VbuOE7_86BnJARuqEQF0lvvUwWA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/w6BIhQl3M57CHxljKCzguPEG.png?f=fotoalbum_large

6320wp | Zendure 2400 AC (14.4 kwh) | Bambu A1 | 2x Hisense 2AMW-42U4RRA | Daikin RXM/FTXM35R | AQMOS BMX | Home Assistant OS op DS224+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcw82
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 11:48
Had @HomeWizard_NL vroeger niet setjes van 3 van sockets in een iets goedkopere verpakking dan 3 losse units?

Eerder vandaag zat ik even te snuffelen, maar ik zie dat er alleen nog losse sockets, a 27 nog wat verkocht worden. Kunnen wij lieve tweakers niet nog een soort kerst optie gebruiken om toch wat voordeel (voor ons dan toch) mee te pikken ? O-) O-) O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
gielz schreef op maandag 23 december 2024 @ 19:16:
[...]

Klopt helemaal, ziet er dan zo een beetje uit bij ons thuis;

[Afbeelding]
Thanks, duidelijk zo! Dank je wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gramser
tcw82 schreef op maandag 23 december 2024 @ 19:31:
Had @HomeWizard_NL vroeger niet setjes van 3 van sockets in een iets goedkopere verpakking dan 3 losse units?

Eerder vandaag zat ik even te snuffelen, maar ik zie dat er alleen nog losse sockets, a 27 nog wat verkocht worden. Kunnen wij lieve tweakers niet nog een soort kerst optie gebruiken om toch wat voordeel (voor ons dan toch) mee te pikken ? O-) O-) O-)
Black Friday gemist :+?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robkrekel
  • Registratie: Januari 2011
  • Nu online
tcw82 schreef op maandag 23 december 2024 @ 19:31:
Die hadden ze inderdaad wel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tcw82
Toen wist ik nog niet dat de pompschakelaar kapot was -O-

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• tcw82
"Hadden" is het kernwoordje hier blijkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemeleerse
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 25-12-2024
IvoB2 schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 14:53:
Ja dat kan.
De laadpaal leest de meter dan uit via de HW wifi module.
Neen de paal moet dan niet meer via een UTP en RJ11 gekoppeld worden aan de P1 poort.
De paal moet dan wel nog in je wifi netwerk opgenomen zijn (via de RJ45 poort). Maar dat is sowieso al aangeraden om de paal draadloos te besturen via de Alfen MyEve en/of Alfen Connect app.

Je gaat in de My Eve app dan naar de tab "Geavanceerd" / "Slim laden" /"Actieve-loadbalancing" en activeer daar DSMR4.X/SMR5.0(P1). Vervolgens klik je op dat laatste en kies je als interface "Homewizard", voeg je het IP adres toe van je HW P1 meter en kies je poort "80".

[Afbeelding]
Kan je aangeven over welke HW WiFi module je het hebt? is dat een accessoire van Alfen?

[Afbeelding]

• Leoniq
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 08:49
Vandaag meer verbruik dan mijn groepen kast aan kan. De homePlug die vandaag mijn boiler met gem. 1,5 kWh zou ophogen verbruikt 5244 kWh vandaag. Hoe kan dit? En mijn hele data van dit jaar is nu naar zijn grootje. Normaal jaarverbruik is iets van 400-500 kWh. Vermogen is tussen de 450-560 watt. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XsbJ9irfbei2BXm6GXhT0UNkaA4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GHCBQ8kwkv7U7G0tIyoA0J05.jpg?f=fotoalbum_large

3 x Sessy's, PV 10320WP solaredge, gasloos

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• computerjunky
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-09 14:11
Leoniq schreef op donderdag 26 december 2024 @ 22:11:
Vandaag meer verbruik dan mijn groepen kast aan kan. De homePlug die vandaag mijn boiler met gem. 1,5 kWh zou ophogen verbruikt 5244 kWh vandaag. Hoe kan dit? En mijn hele data van dit jaar is nu naar zijn grootje. Normaal jaarverbruik is iets van 400-500 kWh. Vermogen is tussen de 450-560 watt. [Afbeelding]
Maak je geen zorgen een serieus product als homewizzard heeft een edit functie om fouten te corrigeren en een backup dataset. Oh wacht....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Racer89
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
@Leoniq Ik heb hetzelfde gehad, ook de hele data naar de knoppen. Hiervoor toen ook een ticket in geschoten. Eerste 100 vragen terwijl ik op een huis aansluiting niet eens zoveel kan afnemen maar goed. Ze kunnen er idd niks aan doen en je moet het maar accepteren....

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Vandaag meer verbruik dan mijn groepen kast aan kan. De homePlug die vandaag mijn boiler met gem. 1,5 kWh zou ophogen verbruikt 5244 kWh vandaag. Hoe kan dit? En mijn hele data van dit jaar is nu naar zijn grootje. Normaal jaarverbruik is iets van 400-500 kWh. Vermogen is tussen de 450-560 watt. [Afbeelding]
Je socket is stuk. Herken dit. Ik had ook teveel vraag. Bij mij bleef de vraag wel hoog. Zakte niet meer in. Socket is vervangen. Ik zie dat ik die pieken ook niet meer terug zie in de grafieken. Denk dat HW e.a. hersteld heeft (maar dat is een aanname).

[ Voor 14% gewijzigd door Devke op 27-12-2024 08:08 ]

Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 8.6 kWh. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IvoB2
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 28-12-2024
Racer89 schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 07:49:
@Leoniq Ik heb hetzelfde gehad, ook de hele data naar de knoppen. Hiervoor toen ook een ticket in geschoten. Eerste 100 vragen terwijl ik op een huis aansluiting niet eens zoveel kan afnemen maar goed. Ze kunnen er idd niks aan doen en je moet het maar accepteren....
Je hoeft helemaal niets te accepteren.
Je kan ook zelf handelen.
Hier gaat alle data uit o.a. de HW in een excel file.
Lekker lokaal toegankelijk, rechtstreeks te vergelijken met andere data, zoveel aanpassen en corrigeren dan je zelf wil en geen abo kosten om je data langer dan 12 maanden te overzien.

[ Voor 3% gewijzigd door IvoB2 op 27-12-2024 09:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Propheticus
Devke schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 08:02:
[...]

Je socket is stuk. Herken dit. Ik had ook teveel vraag. Bij mij bleef de vraag wel hoog. Zakte niet meer in. Socket is vervangen. Ik zie dat ik die pieken ook niet meer terug zie in de grafieken. Denk dat HW e.a. hersteld heeft (maar dat is een aanname).
Ik zou bij een defecte socket verwachten dat het gemeten vermogen niet klopt. Dat is hier echter gewoon zoals verwacht 450-550Watt. Vervolgens is het berekende totaalverbruik voor vandaag volledig fout en niet in lijn met de oppervlakte onder de geplotte grafiek (~3uur x ~500W = 1,5kWh). Lijkt me meer een fout in de HW cloud / datacorruptie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dhrto
  • Laatst online: 11:14
Sowieso niet heel handig om het totaalverbruik op de data sockets te baseren. Dit zou m.i. altijd alleen via de P1 meter moeten op basis van de meterstanden.

Aparte datasets / grafieken voor de socket prima. Geeft inzicht per apparaat en niet heel erg als een socket kuren vertoont. Moment van 'corruptie' is duidelijk zichtbaar en kun je dus buiten beschouwing laten in de 'trend'. Daarna nieuwe / andere socket en kun je door met korte termijn data verzamelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Propheticus schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 13:08:
[...]

Ik zou bij een defecte socket verwachten dat het gemeten vermogen niet klopt. Dat is hier echter gewoon zoals verwacht 450-550Watt. Vervolgens is het berekende totaalverbruik voor vandaag volledig fout en niet in lijn met de oppervlakte onder de geplotte grafiek (~3uur x ~500W = 1,5kWh). Lijkt me meer een fout in de HW cloud / datacorruptie.
Is wel te fixen verwacht ik. Wat ik al zei... hier is dat moment ook niet meer terug te vinden.

Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 8.6 kWh. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hiekikowan
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 07-09 17:37
Tot 25 december heeft mijn P1-meter prima gefunctioneerd. Ik zie nu in de app gisteren en vandaag "No data" en als ik naar de meter ga staat daar ook "Geen P1-data". Ik.heb voor zover ik weet niets aangepast... iemand een idee waar dat aan kan liggen?

Zo te zien in de app van de energieleverancier ook niet trouwens: "Sorry, we kunnen je slimme meter niet uitlezen. Duurt dit langer dan 14 dagen, neem dan contact op met je netbeheerder."

[ Voor 27% gewijzigd door hiekikowan op 27-12-2024 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Laatst online: 09:01

Onbekend

...

hiekikowan schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 17:39:
Tot 25 december heeft mijn P1-meter prima gefunctioneerd. Ik zie nu in de app gisteren en vandaag "No data" en als ik naar de meter ga staat daar ook "Geen P1-data". Ik.heb voor zover ik weet niets aangepast... iemand een idee waar dat aan kan liggen?

Zo te zien in de app van de energieleverancier ook niet trouwens: "Sorry, we kunnen je slimme meter niet uitlezen. Duurt dit langer dan 14 dagen, neem dan contact op met je netbeheerder."
Welke kleur heeft het licht van de P1-meter?
En kan je hem zelf wel direct uitlezen door het volgende in de webbrowser op te vragen?
http://<IP-ADRES HOMEWIZARD>/api/v1/data

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hiekikowan
Onbekend schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 17:50:
[...]

Welke kleur heeft het licht van de P1-meter?
En kan je hem zelf wel direct uitlezen door het volgende in de webbrowser op te vragen?
http://<IP-ADRES HOMEWIZARD>/api/v1/data
De ring is permanent rood. De API is wel bereikbaar maar geeft niet veel data:

code:
1
{"wifi_ssid":"H43","wifi_strength":100,"external":[]}

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rogervdh
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-09 22:02

rogervdh

Gasloos sinds 11-2024

Ik heb hetzelfde....van m'n Homewizard grafieken dit jaar klopt niks. Lekker als je daar afhankelijk van bent als primaire bron. Heb het bij Homewizard gemeld, maar kennelijk kunnen of willen ze het niet oplossen. Gelukkig wordt alle data ook nog in Home Assistant geladen en daar klopt het wel 100% (tewijl de data onttrokken wordt aan dezelfde HW devices, uiteraard wel via een lokale API).

12340Wp 🌞 - Daikin Altherma 3 8kW 🔥- Atlantic Calypso VM 150L💧- Tesla M3 LR 2019 🚗 - Peblar Home ⛽

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Laatst online: 09:01

Onbekend

...

hiekikowan schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 18:32:
[...]

De ring is permanent rood. De API is wel bereikbaar maar geeft niet veel data:

code:
1
{"wifi_ssid":"H43","wifi_strength":100,"external":[]}
Is toevallig het op afstand uitlezen van de meter uitgezet, of is gewoon je P1-poort uit gezet?

In België schijnt het dat je bij Fluvius het heel makkelijk aan en uit kunt zetten, maar ik zou niet weten hoe dat moet bij andere netbeheerders.

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hiekikowan
Onbekend schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 19:01:
[...]

Is toevallig het op afstand uitlezen van de meter uitgezet, of is gewoon je P1-poort uit gezet?

In België schijnt het dat je bij Fluvius het heel makkelijk aan en uit kunt zetten, maar ik zou niet weten hoe dat moet bij andere netbeheerders.
Ik heb zelf niets aangepast. Zal in het nieuwe jaar wel even contact opnemen met Enexis want daar wordt verder niet echt iets zichtbaar over zelf aan/uitzetten van de poort. Thx voor het meedenken iig

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hiekikowan schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 19:04:
[...]

Ik heb zelf niets aangepast. Zal in het nieuwe jaar wel even contact opnemen met Enexis want daar wordt verder niet echt iets zichtbaar over zelf aan/uitzetten van de poort. Thx voor het meedenken iig
P1 meter een x opnieuw geïnstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
  • Registratie: December 2017
Hoe lang zou het moeten duren eer dat je je teruglevering in de app ziet? Gisteren aangesloten, wel veel mist gehad gisteren :P

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rogervdh schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 19:01:
[...]

Ik heb hetzelfde....van m'n Homewizard grafieken dit jaar klopt niks. Lekker als je daar afhankelijk van bent als primaire bron. Heb het bij Homewizard gemeld, maar kennelijk kunnen of willen ze het niet oplossen. Gelukkig wordt alle data ook nog in Home Assistant geladen en daar klopt het wel 100% (tewijl de data onttrokken wordt aan dezelfde HW devices, uiteraard wel via een lokale API).
De tarieven optelling klopt ook niet. Pak ze maandelijks maar eens en leg ze dan naast het jaartotaal. @Taro vond deze bug. Daar heeft @HomeWizard_NL nog niet op gereageerd. Als het goed is heeft hij dit al gedropt bij ze.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hiekikowan
Devke schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 10:29:
[...]

P1 meter een x opnieuw geïnstalleerd?
Wel van de stroom gehaald en uit- en weer ingeplugd, maar nog geen reset gedaan. Aangezien de app van de energieleverancier en vergelijkbare melding geeft ga ik er eigenlijk van uit dat de homewizard meter het probleem niet is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hiekikowan schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 10:32:
[...]

Wel van de stroom gehaald en uit- en weer ingeplugd, maar nog geen reset gedaan. Aangezien de app van de energieleverancier en vergelijkbare melding geeft ga ik er eigenlijk van uit dat de homewizard meter het probleem niet is...
Hmm even denken. Het zou kunnen dat de meter de data niet meer doorgeeft aan je netbeheerder. Vlgs mij zit er een SIM kaartje in die meters. Die stuk? Wellicht.

Je zou de HW P1 meter een x kunnen herinstalleren. Voor de zekerheid. Wat je ook kunt doen is de p1 meter even op een andere aansluiting testen. Je familie.

Kun je inloggen bij je netbeheerder? Daar kun je wellicht checken hoe je instelling staat mbt uitlezen meter. Dan heb je alles wel denk ik getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CryptoNL schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 10:30:
Hoe lang zou het moeten duren eer dat je je teruglevering in de app ziet? Gisteren aangesloten, wel veel mist gehad gisteren :P
Gisteren hier zon gehad. Dus teruglevering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
CryptoNL schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 10:30:
Minder zelf gebruiken of meer zon laten schijnen. De laatste keer dat ik heb teruggeleverd is 5 dagen geleden. Als ik naar buiten kijk gaat het vandaag ook niet gebeuren.

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
winwiz schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 10:50:
[...]

Minder zelf gebruiken of meer zon laten schijnen. De laatste keer dat ik heb teruggeleverd is 5 dagen geleden. Als ik naar buiten kijk gaat het vandaag ook niet gebeuren.
Hier stond enkel de tv aan dus lijkt mij weinig verbruik :P Zie nog geen extra groene lijn in de app

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CryptoNL schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 10:59:
[...]

Hier stond enkel de tv aan dus lijkt mij weinig verbruik :P Zie nog geen extra groene lijn in de app
Hoelang lever je terug? Hoever zit je van teruglevering af? Verbruik.

Gister hier
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5XcVMOv2EA83SE8iA0oRAUi7Bko=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zaVUXWtKZSQswqmC504y8UNt.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 39% gewijzigd door Devke op 28-12-2024 11:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CryptoNL
Devke schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 11:00:
[...]

Hoelang lever je terug? Hoever zit je van teruglevering af? Verbruik.

Gister hier
[Afbeelding]
Ik zie nu eindelijk wat groens verschijnen!

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Nu online
HomeWizard_NL schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 09:33:
Bij deze een publieke link naar de webviewer van energy (beta), we horen graag feedback als er iets niet goed werkt via info@homewizard.nl

https://hwenergy.app
Ik mis in de webweergave bij de 'Nu' weergave de eenheid. Er staat alleen een getal, geen 'W' of 'Watt':

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zNzr7dhVE6scr7X0Ug70lGqcBwU=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/80nqw9PL8HwjObijYmplduYf.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Zk-UQVwTmXPzHUnBUMTeUVVnIAM=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/4K4X3itVdlxFGxaQBypTUoH3.png?f=user_large

[ Voor 12% gewijzigd door ThinkPad op 28-12-2024 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toby-Wan
  • Registratie: Augustus 2018
  • Nu online
ThinkPad schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 13:19:
[...]

Ik mis in de webweergave bij de 'Nu' weergave de eenheid. Er staat alleen een getal, geen 'W' of 'Watt':

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik heb het wel (iOS app)

WP: Quatt Mono + 3kW BUH (DIY), SWW: CV-ketel, PV: 6040 Wp ZW/NO (SE3000H, Enphase IQ8, APsystems), 1x HW PIB 2.7 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meubelmaker
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-09 10:36
Ik ook wel (Android) 👍

[ Voor 8% gewijzigd door Meubelmaker op 28-12-2024 13:43 ]

Opel Ampera-e, Zappi V2 1F32A, 10x250Wp Solar, SMA 2100TL, Remeha Calenta 40C CW5

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Propheticus
Hij heeft het over de webweergave (https://hwenergy.app/).
ThinkPad schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 13:19:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Zie hetzelfde hier. Er mist wel meer in de web app:
  • Geen drill-down als je in de maandweergave op een week klikt of in de weekweergave op een dag.
  • Geen mogelijkheid om een specifieke dag in een kalenderweergave te kiezen als je onderaan op de dag klikt.
  • Neemt niet de weergave van 3 losse fases over zoals in de app ingesteld. (Wel mogelijk als je een custom dashboard maakt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Nu online
Klopt, app gaat goed, maar de webview niet. Die heb ik vaak op de PC open staan.
Ik mis in de webview ook de mgoelijkheid om naar één apparaat te kunnen kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ThinkPad schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 14:38:
Ik mis in de webview ook de mgoelijkheid om naar één apparaat te kunnen kijken.
Als je een extra dashboard toevoegt kan je die wel selecteren, of bedoel je wat anders?

Edit: Daar staat dan overigens wel de eenheid netjes bij, in het totaaloverzicht ontbreekt die inderdaad.

[ Voor 16% gewijzigd door Taro op 28-12-2024 16:27 ]

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen

Pagina: 1 ... 131 ... 143 Laatste

Let op:
Voor vragen en discussie rondom de Plug-In Battery kan je terecht in Het HomeWizard Plug-In Battery topic