Ja. Had hier afgelopen week ook iets over gepost, en reactie van enkele andere mensen ook met hetzelfde probleem.KoningPaulus schreef op zondag 8 september 2024 @ 18:38:
Zijn er ook anderen die sinds kort geen meldingen meer krijgen van de energy app? Ik gebruik wat plugs van de en kreeg voorheen altijd meldingen als de W onder een bepaald niveau kwam. Ik heb Energy+, app opnieuw geïnstalleerd, meldingen in Android opnieuw aan en uit, plugs van de stroom. Niks helpt.
@KoningPaulus @jesco_white ooit een + abo afgesloten, en weer uitgestapt.
Krijg nog steeds een "hoog water verbruik" melding.🤣
Krijg nog steeds een "hoog water verbruik" melding.🤣
Live from Denmark
Vandaag weer keurig meldingen over hoger/lager gas- en stroomverbruik. week vergelijking.
PVoutput / PVoutput-live 1830 Wp op zuidoost 135º en 22º dakhelling in Z.O.-Brabant
Ik vermoed dat het probleem specifiek met "Notificaties" ingesteld op meetwaardes van stekkers speelt. Dus als mijn wasmachine klaar is en dus langer dan 1 minuut minder dan 4W verbruikt, dan krijg ik daar geen notificatie meer van, ondanks dat het wel zo ingesteld is in de app.henkzelf schreef op maandag 9 september 2024 @ 19:57:
Vandaag weer keurig meldingen over hoger/lager gas- en stroomverbruik. week vergelijking.
Ik alleen stroom. Geen gas, maar ook niets verbruikt.henkzelf schreef op maandag 9 september 2024 @ 19:57:
Wel raar trouwens dat de melding 11% ,meer 'verbruik' aangeeft, terwijl het eigenlijk minder opwek moet zijn. Verbruik (import en zonverbruik) zijn bijna gelijk.
Hallo allemaal,
Er was inderdaad een bug in android waarbij sommige notificaties niet door kwamen. Deze is sinds gister ook weer verholpen. Bedankt voor jullie feedback :-)
Er was inderdaad een bug in android waarbij sommige notificaties niet door kwamen. Deze is sinds gister ook weer verholpen. Bedankt voor jullie feedback :-)
Heeft iemand hier ervaring met de HomeConnect integratie? Mijn Siemens wasmachine doet het perfect...tijdstip tussen 09:00 - 12:00 en dan aangaan als er voldoende zon is (of aan het einde van het tijdvak als hij niet is gestart).
De vaatwasser (ook van Siemens), die doet het echter niet. In de EnergySaver is de taak goed aangemaakt, en ik zie ook bv meldingen van de vaatwasser (Deur Open, of 'Op Afstand starten niet ingeschakeld"). Maar alles staat goed ("Gereed") en toch start hij niet.
Starten via HA of de Connect app gaat wel, dus op afstand starten werkt wel. Maar dus niet via HomeWizard.
De vaatwasser (ook van Siemens), die doet het echter niet. In de EnergySaver is de taak goed aangemaakt, en ik zie ook bv meldingen van de vaatwasser (Deur Open, of 'Op Afstand starten niet ingeschakeld"). Maar alles staat goed ("Gereed") en toch start hij niet.
Starten via HA of de Connect app gaat wel, dus op afstand starten werkt wel. Maar dus niet via HomeWizard.
Wij gebruiken dat voor onze vaatwasser.jelleeelco schreef op dinsdag 10 september 2024 @ 15:48:
Heeft iemand hier ervaring met de HomeConnect integratie? Mijn Siemens wasmachine doet het perfect...tijdstip tussen 09:00 - 12:00 en dan aangaan als er voldoende zon is (of aan het einde van het tijdvak als hij niet is gestart).
Beetje wennen, eerst stond het "verkeerd" ingesteld en ging hij op eigen houtje starten als de prijs die dag het laagste was. Dat is nu wel goed.
Vullen, blokje erin, remote start knop en dan de start knop (zodat je dat "streepje met pijltje" symbool krijgt en dan gaat het bij ons over het algemeen goed).
In de ap instellingen kan je ergens kiezen voor de opties "niet remote", "automatisch remote" (zo heet het niet maar dit is die variant waarbij de machine dus gewoon elke keer als de prijs het laatste is aanspringt.) en "handmatige remote". Die laatste hebben wij nu gekozen en dat lijkt best aardig te werken. Wel hadden we recent weer dat door een stroom uitval de hele HW set up opnieuw moest worden gedaan, alle (dus ook de vaatwasser en de home connect om een of andere reden) waren de verbinding kwijt en moesten allemaal opnieuw handmatig verbonden worden.
[ Voor 11% gewijzigd door tcw82 op 11-09-2024 03:47 ]
Dank voor je reactie! Kijk, ik doe het dus toch iets anders...mss dat het daarom fout gaat. In de instellingen heb ik ook 'handmatig remote' aanstaan, anders gaat hij iedere dag draaien. Dat staat goed.tcw82 schreef op woensdag 11 september 2024 @ 00:06:
[...]
Wij gebruiken dat voor onze vaatwasser.
Beetje wennen, eerst stond het "verkeerd" ingesteld en ging hij op eigen houtje starten als de prijs die dag het laagste was. Dat is nu wel goed.
Vullen, blokje erin, remote start knop en dan de start knop (zodat je dat "streepje met pijltje" symbool krijgt en dan gaat het bij ons over het algemeen goed).
In de ap instellingen kan je ergens kiezen voor de opties "niet remote", "automatisch remote" (zo heet het niet maar dit is die variant waarbij de machine dus gewoon elke keer als de prijs het laatste is aanspringt.) en "handmatige remote". Die laatste hebben wij nu gekozen en dat lijkt best aardig te werken. Wel hadden we recent weer dat door een stroom uitval de hele HW set up opnieuw moest worden gedaan, alle (dus ook de vaatwasser en de home connect om een of andere reden) waren de verbinding kwijt en moesten allemaal opnieuw handmatig verbonden worden.
Maar ik selecteer het 'start op afstand' en druk daarna NIET op start...mss is dat het verschil? Ik heb ook maar 1x dat symbool gezien van remote start op de grond (geprojecteerd), mss had ik toen op 'Start' gedrukt na instellen van Remote Start.
In de handleiding van HomeWizard staat dacht ik niet dat je op 'Start' moet drukken na inschakelen van Remote start. Maar ik ga dit proberen, heel erg bedankt!
EDIT: Helaas. Als ik Remote Start inschakel en daarna op 'start' druk en de deur dicht doe, gaat de vaatwasser direct draaien.
[ Voor 3% gewijzigd door jelleeelco op 11-09-2024 10:04 ]
Wat ik wel fijn zou vinden, is dat je zelf kan aangegeven wanneer het jaar start. Ik heb een contract vanaf april en moet nu steeds terugrekenen qua verbruik etc, omdat de HW in de jaarweergaven vanaf januari toont.
Mijn boefje is liev!
In de app staat onder menuitem 'tarieven' een optie om de startmaand te kiezen, met als uitleg: "Pas de jaargrafieken aan zodat ze gelijk lopen met de startmaand van je contract"JB schreef op woensdag 11 september 2024 @ 11:27:
Wat ik wel fijn zou vinden, is dat je zelf kan aangegeven wanneer het jaar start. Ik heb een contract vanaf april en moet nu steeds terugrekenen qua verbruik etc, omdat de HW in de jaarweergaven vanaf januari toont.
Dit kan je aanpassen, als je naar tarieven gaat. Kan je bovenin je startmaand kiezen. Dit past de jaargrafieken aan.JB schreef op woensdag 11 september 2024 @ 11:27:
Aah kijk, die optie heb ik gemist. Fijn dat dat nu kan
Mijn boefje is liev!
Kan, als de prijs goed is op dat moment?jelleeelco schreef op woensdag 11 september 2024 @ 09:58:
[...]
Dank voor je reactie! Kijk, ik doe het dus toch iets anders...mss dat het daarom fout gaat. In de instellingen heb ik ook 'handmatig remote' aanstaan, anders gaat hij iedere dag draaien. Dat staat goed.
Maar ik selecteer het 'start op afstand' en druk daarna NIET op start...mss is dat het verschil? Ik heb ook maar 1x dat symbool gezien van remote start op de grond (geprojecteerd), mss had ik toen op 'Start' gedrukt na instellen van Remote Start.
In de handleiding van HomeWizard staat dacht ik niet dat je op 'Start' moet drukken na inschakelen van Remote start. Maar ik ga dit proberen, heel erg bedankt!
EDIT: Helaas. Als ik Remote Start inschakel en daarna op 'start' druk en de deur dicht doe, gaat de vaatwasser direct draaien.
Nee ik draai op basis van zon energy, niet op basis van prijs. En ik deed de vaatwasser 'dicht' om 10:05 en de zonnetaak heeft als interval 11:00 - 12:00. Het zou dus niet mogen starten voor die tijd?
Ja, dat had ik vannacht wel gezien maar niet zo goed geregistreerd.jelleeelco schreef op woensdag 11 september 2024 @ 12:29:
[...]
Nee ik draai op basis van zon energy, niet op basis van prijs. En ik deed de vaatwasser 'dicht' om 10:05 en de zonnetaak heeft als interval 11:00 - 12:00. Het zou dus niet mogen starten voor die tijd?
En de zon was niet toevallig aan het schijnen? (Zal wel niet, anders was het natuurlijk geen probleem).
Ik zal eens kijken of ik een zonnetaak kan instellen.
Ja de zon scheen wel, maar het was buiten het tijdvak waarin hij moet kijken of de zon schijnt. Het vreemde is, het werkt perfect met de wasmachine (ook van Siemens).tcw82 schreef op woensdag 11 september 2024 @ 12:40:
[...]
Ja, dat had ik vannacht wel gezien maar niet zo goed geregistreerd.
En de zon was niet toevallig aan het schijnen? (Zal wel niet, anders was het natuurlijk geen probleem).
Ik zal eens kijken of ik een zonnetaak kan instellen.
Aangezien het uitlezen van mijn Solax omvormer via de interface nog steeds niet lekker werkt, denk ik er toch over om een kwh meter aan te schaffen. Helaas wel de dure 3 fase versie dan nodig. Ik heb al een 1 fase voor de zonnepanelen op het andere dak geïnstalleerd en dat werkt perfect.
De installatie is misschien wat minder rechttoe-rechtaan dan de eerste 1-fase. Ik heb een paar vragen:
- Homewizard raadt 4mm koperdraad aan. Waar kun je kleine stukjes kopen (de vorige keer had een installateur wat achtergelaten)
- De groepenkast waar de automaat van de zonnepanelen zit, is vol. De groepenkast eronder heeft nog wel ruimte. Kan ik de draden gewoon doortrekken van de ene naar andere groepenkast?
De installatie is misschien wat minder rechttoe-rechtaan dan de eerste 1-fase. Ik heb een paar vragen:
- Homewizard raadt 4mm koperdraad aan. Waar kun je kleine stukjes kopen (de vorige keer had een installateur wat achtergelaten)
- De groepenkast waar de automaat van de zonnepanelen zit, is vol. De groepenkast eronder heeft nog wel ruimte. Kan ik de draden gewoon doortrekken van de ene naar andere groepenkast?
Ik heb de koperdraad bij de bouwmarkt gehaald, gelukkig is die niet zo heel duur voor 10 meter
"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson
Je kan bij Elektramat koper draad kopen per meter. Ik zou idd minimaal 4mm gebruiken. Je kan de draden gewoon doortrekken, maar dan heb je wel meer draad nodigbuddow schreef op woensdag 11 september 2024 @ 20:45:
Aangezien het uitlezen van mijn Solax omvormer via de interface nog steeds niet lekker werkt, denk ik er toch over om een kwh meter aan te schaffen. Helaas wel de dure 3 fase versie dan nodig. Ik heb al een 1 fase voor de zonnepanelen op het andere dak geïnstalleerd en dat werkt perfect.
[ Voor 4% gewijzigd door asaki op 11-09-2024 21:17 ]
Enige probleem is dat de startmaand voor stroom bij ons een andere is dan die voor gas, en daar houdt @HomeWizard_NL volgens mij geen rekening mee in de app?Automated_Home8 schreef op woensdag 11 september 2024 @ 11:36:
[...]
Dit kan je aanpassen, als je naar tarieven gaat. Kan je bovenin je startmaand kiezen. Dit past de jaargrafieken aan.
EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.26 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V153 - CT003 V117 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber
misschien niet qua grafiek, maar wel qua tarieven want je kunt echt een andere maand aangeven bij gas dan bij stroom
iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB - iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB - AirPods Pro 3 - Watch 5 Space Gray LTE - TV 4K 128GB - TV 4 64GB - Wireless CarPlay
Ik heb deze draden bij de Warmteservice gehaald, speciale voor in de meterkast welke aan de uiteinde zijn samengeknepen. Zoiets als dezebuddow schreef op woensdag 11 september 2024 @ 20:45:
Tarieven klopt, maar dat bedoelde ik ook niet. Het gaat om het jaaroverzicht en de maand waarin je contract gestart is. Dat kun je aangeven en dan laat HW voor zowel stroom als gas het jaaroverzicht zien vanaf de maand die je hebt aangegeven in tarieven.Yucko schreef op donderdag 12 september 2024 @ 10:32:
misschien niet qua grafiek, maar wel qua tarieven want je kunt echt een andere maand aangeven bij gas dan bij stroom
EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.26 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V153 - CT003 V117 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber
ook weer heel vreemd dit... de P1 meter integratie lag er weer eens uit sinds vanochtend.
zojuist een update gedraaid op de p1 meter zelf en alle waarden worden weer netjes geupdate..
zojuist een update gedraaid op de p1 meter zelf en alle waarden worden weer netjes geupdate..
Ik weet niet wat er precies gaande is, maar we ervaren vergelijkbare problemen.jelleeelco schreef op woensdag 11 september 2024 @ 12:29:
[...]
Dynamisch tarief taak via smart start(home connect ap) en dan start hij dus niet.
Als ik dan het "start" knopje op de vaatwasser indruk nadat ik de remote start heb ingedrukt, begint hij gelijk te draaien, ook als het tarief hoog is. Zoals deze ochtend.
Hier nergens last van gehad. Meter versie nog steeds op 5.18.rkonings schreef op donderdag 12 september 2024 @ 16:17:
ook weer heel vreemd dit... de P1 meter integratie lag er weer eens uit sinds vanochtend.
Ik heb nu een Flow energy P1 meter... maar die begint te haperen en is slecht bereikbaar. Volgens mij werkt deze firma ook niet meer.
Nu wil ik een Homewizard P1 kopen en eventueel een KwH meter om de zonnepanelen te bekijken.
Ik hen een GroWatt omvormer, maar krijg deze niet op het wifi netwerk dan moet ik wel met die KwH meter werken denk ik hé?
Bedankt voor de info
Nu wil ik een Homewizard P1 kopen en eventueel een KwH meter om de zonnepanelen te bekijken.
Ik hen een GroWatt omvormer, maar krijg deze niet op het wifi netwerk dan moet ik wel met die KwH meter werken denk ik hé?
Bedankt voor de info
@DonnyBe Dat klopt.
WPB Ariston Nuos Plus200, SE 4000H+8x Trina Solar 320Wp AB 185°/32°+6x Trina Solar 320Wp AB 185°/10°,APS EZM1+2x Trina Solar 325Wp AB 185°/32° ,2x APS QT2+8x Jinko 435Wp AB 5°/32°,ME MXZ-2F42VF+MSZ-EF35VGK-S+MLZ-KP25VF,WP Atag Energion M Light50
Heeft iemand een socket al eens ingezet voor het meten van verbruik op een andere verbruiker? M.a.w. ik wil een al bestaande socket voor het meten van bijvoorbeeld het verbruik van een koelkast gaan inzetten voor het meten van het verbruik van de wasmachine. Echter zijn in de HW app natuurlijk al voor langere tijd data opgeslagen. Die wil ik niet in de war sturen. Daarnaast kan de gemeten kWh's die de socket in de app onder het tandwieltje - Meter naar 0 gezet worden? Ook zonder de app te verstoren.
Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 8.6 kWh. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.
Ook als je geen taak hebt aangemaakt begint de vaatwasser gelijk te draaien als je 'Start' indrukt... dat overruled namelijk de Remote Start.tcw82 schreef op donderdag 12 september 2024 @ 16:44:
[...]
Ik weet niet wat er precies gaande is, maar we ervaren vergelijkbare problemen.
Dynamisch tarief taak via smart start(home connect ap) en dan start hij dus niet.
Als ik dan het "start" knopje op de vaatwasser indruk nadat ik de remote start heb ingedrukt, begint hij gelijk te draaien, ook als het tarief hoog is. Zoals deze ochtend.
Integratie met de vaatwasser is dus niet werkend, dat is wel heel jammer. De wasmachine doet het wel perfect. Dus de integratie van HomeConnect en HomeWizard is goed ingesteld. De remote functie op de vaatwasser werkt zelf ook goed: ik kan via de HomeConnect app op afstand de vaatwasser starten (mits Remote Start was ingeschakeld). Ook via HomeAssistant zou het moeten werken (heb het script nog niet, maar al wel de commando's gevonden).Kan al wel de vaatwasser pauzeren, stoppen, kinderslot erop/eraf zetten, allemaal via HA.
In theorie heb je dus HomeWizard helemaal niet nodig als je homeassistant draait, want die kan exact hetzelfde met een automation (bv als tijd is tussen X en Y, en teruglevering >2000watt, start vaatwasser).
Vaatwasser heeft ook net een update gehad daar kan het ook niet aan liggen. Ik had al een ticket gelogd bij HW maar nog geen reactie, ik denk dat dat niet helemaal goed is gegaan want ze gaven aan binnen 1 werkdag te reageren (is nu een week).
Ik had tot gisteren geen problemen met meldingen vanuit mijn sockets dat de wasmachine of droger klaar is.
Gisteren op mijn P1 meter geupgrade van v4.08 naar 5.18 en warempel krijg ik vandaag ook geen meldingen meer dat de wasmachine en droger klaar is.
Gisteren op mijn P1 meter geupgrade van v4.08 naar 5.18 en warempel krijg ik vandaag ook geen meldingen meer dat de wasmachine en droger klaar is.
Het punt dat ik wilde maken is dat we er enkele maanden gebruik van hebben gemaakt, en nu werkt het niet meer.jelleeelco schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 10:39:
[...]
Ook als je geen taak hebt aangemaakt begint de vaatwasser gelijk te draaien als je 'Start' indrukt... dat overruled namelijk de Remote Start.
Integratie met de vaatwasser is dus niet werkend, dat is wel heel jammer. De wasmachine doet het wel perfect. Dus de integratie van HomeConnect en HomeWizard is goed ingesteld. De remote functie op de vaatwasser werkt zelf ook goed: ik kan via de HomeConnect app op afstand de vaatwasser starten (mits Remote Start was ingeschakeld). Ook via HomeAssistant zou het moeten werken (heb het script nog niet, maar al wel de commando's gevonden).Kan al wel de vaatwasser pauzeren, stoppen, kinderslot erop/eraf zetten, allemaal via HA.
In theorie heb je dus HomeWizard helemaal niet nodig als je homeassistant draait, want die kan exact hetzelfde met een automation (bv als tijd is tussen X en Y, en teruglevering >2000watt, start vaatwasser).
Vaatwasser heeft ook net een update gehad daar kan het ook niet aan liggen. Ik had al een ticket gelogd bij HW maar nog geen reactie, ik denk dat dat niet helemaal goed is gegaan want ze gaven aan binnen 1 werkdag te reageren (is nu een week).
Ik weet niet precies wat er aan de hand isSt00mwals schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 15:19:
Ik had tot gisteren geen problemen met meldingen vanuit mijn sockets dat de wasmachine of droger klaar is.
Mijn P1 meter is sinds gisteren helemaal offline. Als ik de P1 meter opnieuw probeer te verbinden lukt dit, alleen blijft hij groen knipperen en haalt geen data meer binnen. En schiet terug naar rood knipperend.
Updaten lukt ook niet, update time-out error na loop van tijd.
Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt
Ik heb vanmorgen mijn notificaties verwijderd en opnieuw aangemaakt en sindsdien krijg ik weer meldingen binnen. Net als de meettaak voor de wasmachine (zonnepanelen voor 1min onder de 750W), deze werkt ook weer na het opnieuw aanmaken.St00mwals schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 15:19:
Goedenavond, wie kan mij de antwoorden geven op volgende casus?;
Wifi P1 meter wordt in een huis geplaatst die net is aangekocht en nog geen internet aansluiting actief is.
Wordt data die verzonden wordt op basis van telegram output ook "gecached" op P1 meter en bij connectiviteit op later moment naar account verzonden?
Wifi P1 meter wordt in een huis geplaatst die net is aangekocht en nog geen internet aansluiting actief is.
Wordt data die verzonden wordt op basis van telegram output ook "gecached" op P1 meter en bij connectiviteit op later moment naar account verzonden?
Nee, je moet op een P1 meter een 'recorder' aansluiten. Als je al een eigen netwerk hebt, kun je de gegevens opslaan op een (mini)computer met de juiste software.arnord schreef op zondag 15 september 2024 @ 22:07:
Goedenavond, wie kan mij de antwoorden geven op volgende casus?;
LG AWHP / ESPhome / GoodWe 4K-DT (5kWp) / Homewizard / Home Assistant
Na lang wachten op een oplossing vanuit Homewizard voor een correctie koppeling met mijn Solax omvormer, heb ik nu toch maar een aparte kwh meter geinstalleerd. Het is een 3 fase systeem dus ik vond het eigenlijk te duur (aangezien je zou mogen verwachten dat de koppeling met interface van de omvormer werkt).
Maar nu eindelijk live & ook op dagbasis de juiste cijfers. Nu eens kijken of we dat stroomverbruik omhoog kunnen krijgen!
Maar nu eindelijk live & ook op dagbasis de juiste cijfers. Nu eens kijken of we dat stroomverbruik omhoog kunnen krijgen!
Ik heb dat ook gedaan en inderdaad ik krijg weer notificaties binnen zoals ik dat gewend was. thx voor de tip.St00mwals schreef op zondag 15 september 2024 @ 10:24:
[...]
Ik heb vanmorgen mijn notificaties verwijderd en opnieuw aangemaakt en sindsdien krijg ik weer meldingen binnen. Net als de meettaak voor de wasmachine (zonnepanelen voor 1min onder de 750W), deze werkt ook weer na het opnieuw aanmaken.
Is er bij jou al veranderingen? Hier ook sinds do of vr geen data meer, ook op 't display blijft het leeg. Keer dat ding herstart maar dat had geen effect.Audione0 schreef op zaterdag 14 september 2024 @ 11:28:
[...]
Ik weet niet precies wat er aan de hand is
Mijn P1 meter is sinds gisteren helemaal offline. Als ik de P1 meter opnieuw probeer te verbinden lukt dit, alleen blijft hij groen knipperen en haalt geen data meer binnen. En schiet terug naar rood knipperend.
Updaten lukt ook niet, update time-out error na loop van tijd.
3780wP (18x 210wP EC Solar) | 2x Marstek Venus E (5.12kWh)
Toevallig net de p1 verwijderd uit de homewizard app en via een usb kabel aan de pc gehangen en opnieuw aan wifi en toegevoegd aan de app. Nu haalt de p1 weer data binnenMattie112 schreef op maandag 16 september 2024 @ 19:12:
[...]
Is er bij jou al veranderingen? Hier ook sinds do of vr geen data meer, ook op 't display blijft het leeg. Keer dat ding herstart maar dat had geen effect.
Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt
Ja inderdaad, goeie tip! Even "reconfigure wifi" in de app en het werkt. Sterker nog ik vraag me af of alleen het ingedrukt houden van de knop niet al genoeg was? Hij ging even blauw branden, toen groen knipperen en daarna groen. Toen zag ik hem al in de app staan terwijl ik nog niet eens verbinding heb gemaakt. Maargoed prima natuurlijkAudione0 schreef op maandag 16 september 2024 @ 19:49:
[...]
Toevallig net de p1 verwijderd uit de homewizard app en via een usb kabel aan de pc gehangen en opnieuw aan wifi en toegevoegd aan de app. Nu haal de p1 weer data binnen
3780wP (18x 210wP EC Solar) | 2x Marstek Venus E (5.12kWh)
@ collega Belgen.
Ik heb een 3x230V net zonder neuter. Digitale teller en P1-sensor erin. Homewizard geeft 230V, 231V en 0V weer als voltages.
Alles in het huis lijkt normaal te werken over de 3 fases. Is dit een defecte sensor, een defecte meter, of is dit normaal gedrag bij een 3x230V net zonder neuter?
Ik heb een 3x230V net zonder neuter. Digitale teller en P1-sensor erin. Homewizard geeft 230V, 231V en 0V weer als voltages.
Alles in het huis lijkt normaal te werken over de 3 fases. Is dit een defecte sensor, een defecte meter, of is dit normaal gedrag bij een 3x230V net zonder neuter?
Nee hoor, alles is normaal. Bij Fluvius werken ze met o.a. 3 x 240V, ook wel Delta aansluiting genoemd.Kakola schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 10:58:
@ collega Belgen.
Inderdaad vervelend om metingen te doen maar zeker geen fout.
Staat zelfs in de gebruiksaanwijzing van de digitale meter, letterlijk bij "ogenblijkelijke spanning L2: Ter info: bij een driedraadsaansluiting zal deze spanning 0V aanduiden." Zie https://www.fluvius.be/si...tsmeter-sagemcom-t211.pdf.
Ik kan u de software van Daveth aanraden, deze leest de digitale meter letterlijk uit en werkt perfect met de Home Wizard P1 meter. Zie: P1 Toolkit (slimme meter informatie).
[ Voor 10% gewijzigd door Handshake op 17-09-2024 12:48 ]
Vraagje.
Gisteren een 2 uur durende stroomstoring in omgeving Den Bosch.
https://www.enexis.nl/storingen-en-onderhoud/5216cg/16030365
In die tijd van 18.05 - 20.10 uur zou de Homewizard P1 meter dus niets gemeten mogen hebben. En toch is er dit plaatje te zien:
/f/image/8RTXyX11aV5JwKg6By4VZ5aI.png?f=fotoalbum_large)
Waar komen die getallen van 18.05 - 20.10 uur vandaan?
Schopje naar het HW topic ipv een oude koe uit de sloot te halen
In die tijd van 18.05 - 20.10 uur zou de Homewizard P1 meter dus niets gemeten mogen hebben. En toch is er dit plaatje te zien:
/f/image/8RTXyX11aV5JwKg6By4VZ5aI.png?f=fotoalbum_large)
Schopje naar het HW topic ipv een oude koe uit de sloot te halen
[ Voor 5% gewijzigd door Septillion op 17-09-2024 14:10 ]
Kun je al veel van in dit topic vinden:Sonero schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 14:03:
Vraagje.
[Afbeelding]
[mbr]Schopje naar het HW topic ipv een oude koe uit de sloot te halen[/]
Tussen onderbreking en terug verbinding gaat hij de waarden (verschil tussen begin en einde) terug aanpassen zodat de totalen correct zijn.
Vaak zie je een rechte lijn tussen de punten, maar dat hoeft dus niet.
De grafieken zijn normaal een gemiddelde van 5 minuten, korte pieken zie je dus niet, maar het gemiddelde gaat dan wel iets omhoog.
Als je een stroomonderbreking hebt, is het wel raadzaam om enkele verbruikers uit te zetten. Je ziet aan de grafiek, dat bij terugkomen van de spanning een hoge piek ontstaat...
Dank voor de uitleg. Dat er bij een onderbreking van nog geen half uur een rechte lijn ontstaat kan ik me voorstellen. Waar ik van opkeek, is dat zelfs de hobbels tussen begin en einde storing blijkbaar gewoon 'gefantaseerd' lijken te worden. Op basis van historie wellicht?PeteSplit schreef op dinsdag 17 september 2024 @ 14:45:
[...]
Kun je al veel van in dit topic vinden:
Tussen onderbreking en terug verbinding gaat hij de waarden (verschil tussen begin en einde) terug aanpassen zodat de totalen correct zijn.
Vaak zie je een rechte lijn tussen de punten, maar dat hoeft dus niet.
De grafieken zijn normaal een gemiddelde van 5 minuten, korte pieken zie je dus niet, maar het gemiddelde gaat dan wel iets omhoog.
Als je een stroomonderbreking hebt, is het wel raadzaam om enkele verbruikers uit te zetten. Je ziet aan de grafiek, dat bij terugkomen van de spanning een hoge piek ontstaat...
Ahh, ik snap je!tcw82 schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 19:03:
[...]
Het punt dat ik wilde maken is dat we er enkele maanden gebruik van hebben gemaakt, en nu werkt het niet meer.
heeft iemand vandaag ook last van een nagenoeg niet werkende 'nu'-weergave?
alle lampjes branden groen, data komt ook wel gewoon door in dag-weergave, maar toch staan merendeel van meters als 'offline' in de app en komt geen data in nu-weergave
alle lampjes branden groen, data komt ook wel gewoon door in dag-weergave, maar toch staan merendeel van meters als 'offline' in de app en komt geen data in nu-weergave
/f/image/kfAesWcns53arvk9FpQ8qloy.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/JJAsvr5ij7bQ5bV6hiFew6iT.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 22% gewijzigd door Toby-Wan op 19-09-2024 19:50 ]
WP: Quatt Mono + 3kW BUH (DIY), SWW: CV-ketel, PV: 6040 Wp ZW/NO (SE3000H, Enphase IQ8, APsystems), 1x HW PIB 2.7 kWh
@Toby-Wan Nee, geen centje pijn. Misschien toch iets binnen je eigen netwerk.
Ik had het vandaag ook een keer, dat de nu weergave niets liet zien. Later werkte het weer normaal.Toby-Wan schreef op donderdag 19 september 2024 @ 19:48:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Van de week een keer dat mijn kWh meter ineens even offline was.Toby-Wan schreef op donderdag 19 september 2024 @ 19:48:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Dit toch echt nog steeds op dezelfde plek in de MK, waar ook mijn P1, watermeter en wifi-AP staan/hangen.
heb ze opnieuw aan wifi gekoppeld en nu gaat alles weer OK.St00mwals schreef op vrijdag 20 september 2024 @ 10:32:
[...]
Van de week een keer dat mijn kWh meter ineens even offline was.
Dit toch echt nog steeds op dezelfde plek in de MK, waar ook mijn P1, watermeter en wifi-AP staan/hangen.
Vond het nogal frappant dat in 1x zowel P1 meter, watermeter, 3 kWh meters & 1 energy socket als offline werder weergegeven maar ze toch verbonden waren met de wifi en om ze zoveel tijd toch wat data doorgaven.
WP: Quatt Mono + 3kW BUH (DIY), SWW: CV-ketel, PV: 6040 Wp ZW/NO (SE3000H, Enphase IQ8, APsystems), 1x HW PIB 2.7 kWh
Net opgemerkt dat een update beschikbaar is voor mijn P1 meter.
Hier draait nog steeds v 4.19 en tot vandaag geen problemen gehad, updaten of never change the winning team?
Hier draait nog steeds v 4.19 en tot vandaag geen problemen gehad, updaten of never change the winning team?
Ik had exact dezelfde issue sinds zaterdagmiddag 15 sept nog voordat ik een update van de P1 meter had geïnstalleerd waren de notificaties ‘s middags gestopt met werken.St00mwals schreef op zondag 15 september 2024 @ 10:24:
[...]
Ik heb vanmorgen mijn notificaties verwijderd en opnieuw aangemaakt en sindsdien krijg ik weer meldingen binnen. Net als de meettaak voor de wasmachine (zonnepanelen voor 1min onder de 750W), deze werkt ook weer na het opnieuw aanmaken.
Contact gezocht met HW klantenservice: in het weekend geven ze geen ondersteuning, maandag een flauw mailtje met nog eens vragen stellen waarvan ik de info al had gegeven, of de toestemmingen in iOS aanstonden.. dan de volgende dag pas weer reactie dat de wifi maar 58% was dus dat het daar aan zou liggen.. uiteindelijk dan inderdaad een andere collega die zei probeer de meldingen in de app eens te verwijderen en opnieuw aan te maken en inderdaad dat loste het direct op!
Het feit dat er hier meerdere mensen melding van maken en dat ze bij HW redelijk flauw doen vind ik wel treurig. Ik had beter ineens hier info gezocht ;-)
Bij mij is de update goed gegaan en daarna ook geen problemen gehad.chulin schreef op zaterdag 21 september 2024 @ 10:19:
Net opgemerkt dat een update beschikbaar is voor mijn P1 meter.
Moest alleen even alle notificaties verwijderen en opnieuw aanmaken, maar of dat door de update kwam weet ik niet.
Ok, bedankt..
Trouwens wat zijn de verschillen / verbeteringen van deze update?
Ps: uiteindelijk update gedaan, verplicht omdat app vast liep, helaas werkt voor geen meter, meerdere keer foutmeldingen gehad
Trouwens wat zijn de verschillen / verbeteringen van deze update?
Ps: uiteindelijk update gedaan, verplicht omdat app vast liep, helaas werkt voor geen meter, meerdere keer foutmeldingen gehad
[ Voor 44% gewijzigd door chulin op 23-09-2024 16:23 ]
Geen problemen hier
Yep, hier ook..
Eigenlijk ben ik blij, ik dacht iets was fout gegaan tijdens updaten.
Binnenkort opgelost, denk ik, hoop ik
Eigenlijk ben ik blij, ik dacht iets was fout gegaan tijdens updaten.
Binnenkort opgelost, denk ik, hoop ik
Ja hier ook. Erg vervelend, want ik kom net van vakantie terug en wil een boiler en oven weer inschakelen. Maar dit kan niet omdat ze storing hebben, voor handmatig inschakelen moet de plint los....peterbier schreef op maandag 23 september 2024 @ 16:45:
Ik kan niet meer in de app.
Meer mensen dit probleem. (Server onderhoud)
[Afbeelding]
10.000 WP Zuid, 3400 WP Oost/West, Tesla M3 AWD LR, PompAO 8KW, Marstek Venus E 10,24kWh
Hier ook.St00mwals schreef op maandag 23 september 2024 @ 16:58:
Bij mij werkt het weer
Ik was vanmiddag de P1 splitter en P1 meter aan het ordenen in de meterkast.
Ik dacht O nee he.
Op Home Assistant kwam de data wel gewoon binnen.
Weer een probleem met de app dus.
Ja werkt hier ook alweer een poosje. Leek gelukkig een enorm korte onderbreking. Wellicht voor een update oid.peterbier schreef op maandag 23 september 2024 @ 17:08:
[...]
Hier ook.
Ik was vanmiddag de P1 splitter en P1 meter aan het ordenen in de meterkast.
Ik dacht O nee he.
Op Home Assistant kwam de data wel gewoon binnen.
Weer een probleem met de app dus.
10.000 WP Zuid, 3400 WP Oost/West, Tesla M3 AWD LR, PompAO 8KW, Marstek Venus E 10,24kWh
Ik heb een socket met niet de beste wifi verbinding. Klopt het dat die geen stroom meer levert als hij de wifi verbinding verliest?
(schakelslot staat aan, dus alleen meten.)
Ik vermoed dat hij soms heel kort geen wifi heeft en daarna wel weer. Waardoor de boiler (1000 watt, dus niet boven het continue verbruik van de specs) naar standby gaat.
Maar als het niet de socket is, moet ik naar de boiler gaan kijken.
/edit: blijft aan, boiler zelf gaat naar standby als die internet verliest denk ik. (waardeloos geimplementeerd dus.)
Ik vermoed dat hij soms heel kort geen wifi heeft en daarna wel weer. Waardoor de boiler (1000 watt, dus niet boven het continue verbruik van de specs) naar standby gaat.
/edit: blijft aan, boiler zelf gaat naar standby als die internet verliest denk ik. (waardeloos geimplementeerd dus.)
[ Voor 52% gewijzigd door ArthurMorgan op 25-09-2024 10:02 ]
I hear voices in my head, they counsel me, they understand.
De wifiverbinding dient alleen om de socket op afstand te kunnen schakelen en meetgegevens te kunnen doorgeven.
Wegvallen wifi heeft geen invloed op de stroomtoevoer naar de verbonden verbruiker.
Bijkomend:
Bij stroomuitval zal een socket die zo is ingesteld na terug komen netverbinding ook nooit zichzelf terug inschakelen.
Daarom dat je sockets die een toestel meten dat altijd stroom moet hebben (koelkast, diepvriezer....) beter nooit in schakelmodus zet.
Maar dat wist je blijkbaar zelf ook al.
Heb je al een andere socket geprobeerd of de boiler rechtstreeks aangesloten om uit te sluiten dat er niets scheelt aan de socket voor je het probleem bij de boiler zelf gaat zoeken?
Wegvallen wifi heeft geen invloed op de stroomtoevoer naar de verbonden verbruiker.
Bijkomend:
Bij stroomuitval zal een socket die zo is ingesteld na terug komen netverbinding ook nooit zichzelf terug inschakelen.
Daarom dat je sockets die een toestel meten dat altijd stroom moet hebben (koelkast, diepvriezer....) beter nooit in schakelmodus zet.
Maar dat wist je blijkbaar zelf ook al.
Heb je al een andere socket geprobeerd of de boiler rechtstreeks aangesloten om uit te sluiten dat er niets scheelt aan de socket voor je het probleem bij de boiler zelf gaat zoeken?
[ Voor 19% gewijzigd door IvoB2 op 25-09-2024 09:37 ]
@ArthurMorganArthurMorgan schreef op woensdag 25 september 2024 @ 08:31:
Ik heb een socket met niet de beste wifi verbinding. Klopt het dat die geen stroom meer levert als hij de wifi verbinding verliest?
Ik heb zowel een keer een kapotte socket gehad, dood, dus geen stroom meer voor de verbruiker beschikbaar, als regelmatig verlies van Wifi verbinding.
Het is als @IvoB2 aangeeft. Als je de socket maar op schakelslot zet (voor essentiële verbruikers die niet mogen uitschakelen), dan zal de wifi daarop geen effect hebben, je verliest alleen data.
Mitsubishi Electric PUZ-WM 112YAA; ERPT20X-VM2E; PV 3900 Wp ZW, 3900 Wp NW
Ik was er inderdaad al achter. Had bedacht dat ik de router ook uit kon zetten om het te testen 
Had hem al op schakelslot gezet de eerste keer dat ik problemen kreeg om dat uit te sluiten.
Had hem al op schakelslot gezet de eerste keer dat ik problemen kreeg om dat uit te sluiten.
offtopic:
Boiler heeft blijkbaar zelf internet nodig om te blijven werken. Dat was iets waar ik echt geen rekening mee gehouden had.
Boiler heeft blijkbaar zelf internet nodig om te blijven werken. Dat was iets waar ik echt geen rekening mee gehouden had.
Vorig jaar had ik een HomeWizard 1-fase kWh meter geplaatst. Helaas maakte deze een voor mij duidelijke pieptoon die voor mij ook in de gang hoorbaar was. Daarop werd hij door HomeWizard vervangen, maar ook deze bleek het zelfde euvel, hoorbare pieptoon, te hebben. En is hij geretourneerd.
Nu is het ruim een jaar verder en zou ik alsnog weer deze meters willen aanschaffen indien de pieptoon niet lamger aanwezig is.
Zijn er hier meer tweakers die last hebben gehad van een pieptoon uit de kWh meter?
Zou dit bij de huidige batch niet langer zich voordoen?
Nu is het ruim een jaar verder en zou ik alsnog weer deze meters willen aanschaffen indien de pieptoon niet lamger aanwezig is.
Zijn er hier meer tweakers die last hebben gehad van een pieptoon uit de kWh meter?
Ik heb er een geïnstalleerd een maand of 3 geleden maar die is doodstil.pvz79 schreef op donderdag 26 september 2024 @ 04:47:
Vorig jaar had ik een HomeWizard 1-fase kWh meter geplaatst. Helaas maakte deze een voor mij duidelijke pieptoon die voor mij ook in de gang hoorbaar was. Daarop werd hij door HomeWizard vervangen, maar ook deze bleek het zelfde euvel, hoorbare pieptoon, te hebben. En is hij geretourneerd.
Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD
Wat jammer dat de spullen van HW geen lokale cache hebben, al mijn grafieken vandaag zijn voorzien van een strakke lijn en mis waarschijnlijk ook data.
Vannacht om 2:15 is mijn internet eruit geklapt door een brakke update van KPN op mijn Experia Box. Rond 10:00 pas weer internet na een factory reset. Interne netwerk en Wifi bleven wel werken, aangezien ik dat achter de EB zelf regel.
@HomeWizard_NL Misschien eens een uitvraag bij jullie klanten doen of er interesse is in een lokale hub (of geïntegreerd met de P1-meter) voor (beperkte) lokale opslag?
Vannacht om 2:15 is mijn internet eruit geklapt door een brakke update van KPN op mijn Experia Box. Rond 10:00 pas weer internet na een factory reset. Interne netwerk en Wifi bleven wel werken, aangezien ik dat achter de EB zelf regel.
@HomeWizard_NL Misschien eens een uitvraag bij jullie klanten doen of er interesse is in een lokale hub (of geïntegreerd met de P1-meter) voor (beperkte) lokale opslag?
Vandaag heeft mijn 600 W elektrische boiler 922KWh verbruikt. Dat is nogal wat, toevallig meerdere mensen opeens zulke hoge afwijkingen met de energy socket van Homewizard?
Dat is wel heel erg onwaarschijnlijk, zoveel uren heeft een dag niet, om dat mogelijk te makenRacer89 schreef op zaterdag 28 september 2024 @ 21:20:
Vandaag heeft mijn 600 W elektrische boiler 922KWh verbruikt. Dat is nogal wat, toevallig meerdere mensen opeens zulke hoge afwijkingen met de energy socket van Homewizard?
@El-Narro Nee dat kan idd ook niet, de boiler staat nu ongeveer 20 minuten aan en zou al 35 kwh hebben gebruikt. Ergens gaat het niet helemaal goed. Als ik in de Homewizard app bij NU kijk geeft hij 660W aan, echter het totaal klopt niet per dag. Vandaar vroeg ik me af of andere tweakers dit probleem ook hebben?
Als hij heel de dag continu voluit stroom zou trekken, zou dat 24 uur x 600 Watt = 14,4 KWh zijn,Racer89 schreef op zaterdag 28 september 2024 @ 21:20:
er van uitgaande dat deze niet continu 600 watt gebruikt,zou dit dan niet 9,22 KWh moeten zijn ?
Gr. DjKolk
Na een stroomstoring vandaag is een van de sockets overleden. Kan dit het gevolg zijn van de storing of is dit puur toeval?
Ik kan natuurlijk niet in mijn glazenbol kijken, maar het lijkt mij meer op toeval.maharens schreef op maandag 30 september 2024 @ 15:09:
Na een stroomstoring vandaag is een van de sockets overleden. Kan dit het gevolg zijn van de storing of is dit puur toeval?
Be Stronger Than Your Excuses
Zucht gebruikt al een hele tijd tevreden HomeWizard, maar heb nu opeens een raar probleem.
De energysocket op mijn boiler wil gewoon ineens niet meer schakelen op het ingestelde dynamisch tarief programma. Koelkast beneden doet het nog wel gewoon op dynamisch tarief.
Heb alles wat ik weet geprobeerd: reset, historie wissen,socket verwijderen opnieuw toevoegen. Knop 1 minuut inhouden voor reset… uiteindelijk een andere socket van beneden boven bij de boiler gehangen, opnieuw geconfigureerd.. doet die het ook weer niet!
Wel een wat lager wifi percentage van 65% maar krijg het met geen mogelijkheid meer werkend..timer taak werkt wel gewoon en handmatig plug aan en uit zetten via app lukt ook altijd.
Wat kan het zijn? Ben ondertussen radeloos..
De energysocket op mijn boiler wil gewoon ineens niet meer schakelen op het ingestelde dynamisch tarief programma. Koelkast beneden doet het nog wel gewoon op dynamisch tarief.
Heb alles wat ik weet geprobeerd: reset, historie wissen,socket verwijderen opnieuw toevoegen. Knop 1 minuut inhouden voor reset… uiteindelijk een andere socket van beneden boven bij de boiler gehangen, opnieuw geconfigureerd.. doet die het ook weer niet!
Wel een wat lager wifi percentage van 65% maar krijg het met geen mogelijkheid meer werkend..timer taak werkt wel gewoon en handmatig plug aan en uit zetten via app lukt ook altijd.
De Energy Socket werkt a.h.v. de opwek, normaal zit ik ergens tussen de 2 tot 4 KWh. Afhankelijk van de zon natuurlijk. Echter had ik nu op 2 dagen tijd >1800 KWh. Sinds gisteren doet hij het weer normaal, even in de gaten houden.djkolk schreef op maandag 30 september 2024 @ 14:42:
[...]
Als hij heel de dag continu voluit stroom zou trekken, zou dat 24 uur x 600 Watt = 14,4 KWh zijn,
er van uitgaande dat deze niet continu 600 watt gebruikt,zou dit dan niet 9,22 KWh moeten zijn ?
Gr. DjKolk
@PranaSC2 En als je de socket met de instellingen die niet werk, beneden eens insteekt ? Als hij dan wel werkt weet je dat het toch met de Wifi te maken heeft.
[ Voor 12% gewijzigd door Racer89 op 01-10-2024 07:11 ]
Heb je toevallig de taak al een keer verwijderd en opnieuw aangemaakt?PranaSC2 schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 00:13:
Zucht gebruikt al een hele tijd tevreden HomeWizard, maar heb nu opeens een raar probleem.
Dat was bij mij laatst nodig om de melding weer te krijgen dat de wasmachine klaar is.
Als je daar echt om verlegen zit, kun je eens naar Home Assistant kijken. Die draait lokaal en leest moeiteloos alle Home Wizard apparatuur uit. Je kunt zelfs de apparatuur instellen op local-only zodat ze geen verbinding meer maken met de cloud, maar dat hoeft natuurlijk niet.St00mwals schreef op donderdag 26 september 2024 @ 11:41:
Wat jammer dat de spullen van HW geen lokale cache hebben, al mijn grafieken vandaag zijn voorzien van een strakke lijn en mis waarschijnlijk ook data.
Normaal blijven de meetwaarden in detail 2 maanden beschikbaar waarna ze geaggregeerd worden opgeslagen voor de langere termijn.Met een beetje tweaken kun je dat indien gewenst aanpassen.
@HomeWizard_NL Wanneer word eindelijk de Growatt API integratie gefixed? Is het een data request limiet probleem bij Growatt is het een probleem met verbinden met Growatt of wat? Ik kan namelijk zelf prima data ophalen op ieder moment en er is geen storing geweest afgelopen maanden maar homewizzard lijkt geen data op te halen op een paar punten op een dag na.
Worden jullie actief geblokkeerd door te veel API requests of wat is er aan de hand? De servers lijken immers prima te werken.
Het is ondertussen maanden gaande maar geen update van jullie kant.
Worden jullie actief geblokkeerd door te veel API requests of wat is er aan de hand? De servers lijken immers prima te werken.
Het is ondertussen maanden gaande maar geen update van jullie kant.
Er moet me dan toch even iets van het hart met betrekking tot de inmiddels vrij grote Facebook Homewizard gebruiksgroep. Ik denk dat velen hier daar ook wel meelezen en wat me de laatste tijd op valt is dat het veelal gekleurde posts en discussie zijn waar onderbuik gevoel meespeelt. Vandaag merk ik waarom dit zo lijkt, een van de admins haalt mijn comments weg waar ik uitleg probeer te geven waarom salderen en/of de petitie hierover door VEH haaks staan op de energietransitie. Hij geeft als reden dat ik op de man speel maar als iemand mij daarop kan betrappen dan hoor ik het graag, een discussie zo monddood maken lijkt me het einde van zo'n verder leuke groep enthousiastelingen.
/f/image/I61ROftau6sk8JZAYI0uBz0b.png?f=fotoalbum_large)
Een link naar de post waar ik reageerde:
https://www.facebook.com/...5/posts/1077367247232480/
En ja, ik moet dit gewoon lekker laten gaan en beter weten maar ik vind dit toch wel erg kwalijk en dat wil ik ergens even ventileren waar hopelijk meer van deze groepsleden dat meekrijgen.
/f/image/I61ROftau6sk8JZAYI0uBz0b.png?f=fotoalbum_large)
En ja, ik moet dit gewoon lekker laten gaan en beter weten maar ik vind dit toch wel erg kwalijk en dat wil ik ergens even ventileren waar hopelijk meer van deze groepsleden dat meekrijgen.
Tesla Model 3 Performance - Tesla Model 3 Long Range - 6320Wp Oost-West
Ik begrijp dat je een probleem hebt met de admin van Homewizard op Facebook?bokkow schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 15:01:
Er moet me dan toch even iets van het hart met betrekking tot de inmiddels vrij grote Facebook Homewizard gebruiksgroep. Ik denk dat velen hier daar ook wel meelezen en wat me de laatste tijd op valt is dat het veelal gekleurde posts en discussie zijn waar onderbuik gevoel meespeelt. Vandaag merk ik waarom dit zo lijkt, een van de admins haalt mijn comments weg waar ik uitleg probeer te geven waarom salderen en/of de petitie hierover door VEH haaks staan op de energietransitie. Hij geeft als reden dat ik op de man speel maar als iemand mij daarop kan betrappen dan hoor ik het graag, een discussie zo monddood maken lijkt me het einde van zo'n verder leuke groep enthousiastelingen.
[Afbeelding]
Is het dan niet slimmer om support van Homewizard aan te schrijven oid?
Dit voelt wat vreemd.
Dat heb ik ook gedaan, dit is echter een gebruikersgroep niet verbonden aan HomeWizard en wordt beheerd door 4 mensen uit enthousiasme die dus discussies hiermee monddood maken in een groep van toch 35k aan leden.Sjamo schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 15:08:
[...]
Ik begrijp dat je een probleem hebt met de admin van Homewizard op Facebook?
Is het dan niet slimmer om support van Homewizard aan te schrijven oid?
Dit voelt wat vreemd.
Ja, meerdere malen alles verwijderd en toegevoegd.St00mwals schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 09:42:
[...]
Heb je toevallig de taak al een keer verwijderd en opnieuw aangemaakt?
Dat was bij mij laatst nodig om de melding weer te krijgen dat de wasmachine klaar is.
Ik heb nu naast de dynamische taak ook een timertaak gezet. Die werkt wel!
Dat is toch raar..? Dan lijkt het me niet aan de wifi te liggen. Ik zal nog wel proberen de socket eens beneden erin te steken om te zien of het dan wel werkt…
en (met alle respect) wat moeten wij op tweakers met dit bericht? lijkt me algemeen bekend dat 'men' op FB snel gepikeerd is wanneer ze niet leuk vinden wat ze lezen, dus ja, lijkt me een kwestie vanbokkow schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 15:12:
[...]
Dat heb ik ook gedaan, dit is echter een gebruikersgroep niet verbonden aan HomeWizard en wordt beheerd door 4 mensen uit enthousiasme die dus discussies hiermee monddood maken in een groep van toch 35k aan leden.

Ja is ook, jullie hebben gelijk, heb dit in een opwelling van frustratie hier gepost, mag ook weer weg, sorry.
Tijd om facebook te verlaten inderdaad 👍🏻
Tijd om facebook te verlaten inderdaad 👍🏻
Volgens mij is de vraag die ik heb al eens voorbij gekomen, maar kan het niet terugvinden..
Ik wil het uitgaande waterverbruik van mijn warmtepompboiler gaan meten. Hiervoor koop ik de watermeter van HW, maar zal ik ook een watermeter moeten kopen waarop ik deze kan klikken. Heeft iemand hier al eens een dergelijke losse watermeter aangeschaft die compatible is met de HW watermeter?
Ik zie op Amazon genoeg modellen staan (voorbeeld), de vraag is dan alleen of het met de brackets past.
Ik wil het uitgaande waterverbruik van mijn warmtepompboiler gaan meten. Hiervoor koop ik de watermeter van HW, maar zal ik ook een watermeter moeten kopen waarop ik deze kan klikken. Heeft iemand hier al eens een dergelijke losse watermeter aangeschaft die compatible is met de HW watermeter?
Ik zie op Amazon genoeg modellen staan (voorbeeld), de vraag is dan alleen of het met de brackets past.
V&A Bosch L-boxxen - V&A Bosch GTB 12v-11 - V&A Keim - V&A schakelmateriaal
Gaat weer lekker....
Er is een update beschikbaar geeft de app aan..
huidige versie i 5.18
ik klik op updaten en de P1 valt zelfs compleet uit...
uiteindelijk uit de slimme meter gehaald en opnieuw erin en alles doet het weer.
Geen updates meer voor mij voorlopig
huidige versie i 5.18
uiteindelijk uit de slimme meter gehaald en opnieuw erin en alles doet het weer.
Tijdens de update valt je P1 Meter uit, omdat hij gaat … updaten. Dit kan enkele minuten tot maximaal een kwartier duren, dus lekker z’n ding laten doen.rkonings schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 12:55:
Gaat weer lekker....
huidige versie i 5.18
Als hij echt niet meer online komt daarna is er misschien iets mis met de voeding.
Embedded Software Developer @ HomeWizard | Doet soms wat voor Home Assistant

[ Voor 99% gewijzigd door PeteSplit op 03-10-2024 09:51 ]
Wel een goed idee. Mijn situatie is weliswaar totaal anders maar ik wil ook graag mijn warm water meter. Ik heb stadsverwarming waarbij ik warm water krijg toegevoerd via een aparte waterleiding met een watermeter welke niet compatible is met HW watermeter. Dus als ik daar nu een compatibel watermeter bij zet kan ik ook gewoon mijn warmwater verbruik meten. (Koud drinkwater heeft een watermeter welke wel compatible is met HW)--Erik-- schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 12:31:
Volgens mij is de vraag die ik heb al eens voorbij gekomen, maar kan het niet terugvinden..
Dat is toch niet de vraag?PeteSplit schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 15:34:
[...]
Je gaat toch niet de hoofd watermeter vervangen, want die is van het waterleiding bedrijf.
Is jouw watermeter geen Itron, Elster, Sensus, Honeywell of Actaris want daar past de HW adapter op.
https://www.homewizard.com/nl/shop/wi-fi-watermeter/
PeteSplit schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 15:34:
[...]
Je gaat toch niet de hoofd watermeter vervangen, want die is van het waterleiding bedrijf.
Is jouw watermeter geen Itron, Elster, Sensus, Honeywell of Actaris want daar past de HW adapter op.
https://www.homewizard.com/nl/shop/wi-fi-watermeter/
Inderdaad, de hoofd watermeter heeft hier niets mee te maken. Is zelfs al voorzien van een HW watermeter.
Mijn vraag gaat om een 2e watermeter die compatible is met een (daar bovenop te plaatsen) HW watermeter (verwarrend dat ze alle 2 watermeter worden genoemd..).
V&A Bosch L-boxxen - V&A Bosch GTB 12v-11 - V&A Keim - V&A schakelmateriaal
hij is misschien heel even uit maar niet meer dan een half uur, dat kan niet de bedoeling zijn.DCSBL schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 14:02:
[...]
Tijdens de update valt je P1 Meter uit, omdat hij gaat … updaten. Dit kan enkele minuten tot maximaal een kwartier duren, dus lekker z’n ding laten doen.
Als hij echt niet meer online komt daarna is er misschien iets mis met de voeding.
Mijn P1 heeft overigens geen voeding, die krijgt hij uit de slimme meter en dat dat heeft ruim 6 maanden vlekkeloos gewerkt maar sinds de laatste 2 maanden heeft dat ding constant kuren.
Als je een DSMR5 hebt kan dat maar met een oudere meter gaat dat niet goed. Maar het is sowieso beter om de P1-meter een eigen voeding te geven. Probeer dat eerst eens voordat je gaat denken dat er iets mis is met de P1-meter.rkonings schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 20:21:
[...]
hij is misschien heel even uit maar niet meer dan een half uur, dat kan niet de bedoeling zijn.
Mijn P1 heeft overigens geen voeding, die krijgt hij uit de slimme meter en dat dat heeft ruim 6 maanden vlekkeloos gewerkt maar sinds de laatste 2 maanden heeft dat ding constant kuren.
HW plat zo te zien. Display, app en https://hwenergy.app/ is leeg. Lokale API stuurt nog lekker zijn data door.
Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD
Het zou fijn zijn als je ergens (liefst bij HW zelf natuurlijk) een website had waar je het kon checken. Vanmorgen alles geprobeerd om te kijken of het hier lag, ook op allestoringen.nl gekeken. Maar die heeft HW er niet tussen staan.winwiz schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 07:11:
HW plat zo te zien. Display, app en https://hwenergy.app/ is leeg. Lokale API stuurt nog lekker zijn data door.
Ook jammer dat je niet bij de instellingen of zo kunt. Ik wilde een meter even op uit zetten, en dat kan nu dus ook niet. Dus iets meer lokaal aanstuurbaar zou sowieso handig zijn imho.
Let op:
Voor vragen en discussie rondom de Plug-In Battery kan je terecht in Het HomeWizard Plug-In Battery topic
Voor vragen en discussie rondom de Plug-In Battery kan je terecht in Het HomeWizard Plug-In Battery topic