Wat betreft de WiFi-connectie.
Even een "bijzondere" ervaring.
Paar weken geleden twee Energiesockets er bij gekocht voor twee stekkerzonnepaneelsetjes, 750Wp en 530Wp, ieder op een eigen groep aangesloten in de schuur in de achtertuin. Ik heb een AVM Fritzbox met twee Fritz repeaters in Mesh. Het was even uitzoeken welke repeater waar het beste kon connecten met deze twee nieuwe sockets. Het is mij opgevallen, dat naast zaken als afstand, muren, radiatoren enz, ook de richting van de repeaters verschil maakt. Maar ook een deur open of dicht kan verschil maken.
Hoewel de sockets vlakbij elkaar zitten, viel het op, dat de een nog wel eens de connectie verloor en dan verbond met de Fritzbox helemaal aan de andere kant van het huis. Dan is echter het signaal erg zwak.
Vanochtend kwam ik op het idee, dat al die apparaten antennes hebben, richting maakt verschil. Zou dit ook voor de socket verschil maken?
Zoals gezegd, beide sockets zitten vlakbij elkaar, maar haaks gericht. Ik heb de bewuste socket omgedraaid in het stopcontact en warempel, hij maakte meteen contact met de dichtstbijzijnde repeater, waar de andere ook opzit.
Nu weet ik niet of dit zo blijft, maar als dit de oplossing is, is het het vermelden wel waard.
Súdwest-Fryslân, Tussenwoning 1939, 143m2, Energielabel B, Quatt Hybrid/Silent//6kW/-10°C/16°C, Nefit Ecomline/9,8kW/±57°C, Tado V3+/<20°C>, 10 radiatoren, HeatFan, Morsø, Tonzon, IsoWool, HR++/HR/dubbel, dak: divers, PV: 3880Wp, Fritz!Box, HomeWizard