HomeWizard_NL schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 11:34:
[...]
Normaal gaan we niet in op klantsupport vragen. Maar let op dat de totalen bovenin het maand totaal zijn, en dat grafieken elke week tonen die
een of meerdere dagen in de maand heeft. De totalen zijn dus nooit gelijk aan de grafiek. Kan het zijn dat je niet al je zonnepanelen meet? De enige reden waarom je zonverbuik totaal (blauw) namelijk 0 kan zijn is als je teruglevering hoger is dan de opbrengst die wordt gemeten (je kan namelijk niet meer terugleveren dan je opwekt).
dat snap ik, maar er zijn hier op dit forum alleen nu al 2 die met voorbeelden aankomen dat er in de maand juni iets in jullie algoritme (lees: verwerking van dagtotalen tot week totalen en verder in maand & jaar) niet correct is gegaan.
Over mijn situatie:
1) ik stuurde een week-screenshot (ma t/m zo), dus het totaal van de 7 individuele dagen zou gelijk moeten zijn aan het week totaal, dit is niet het geval want weektotaal geeft 0.0 zonverbruik, daarnaast zijn zowel import als export te hoog
2) ik meet al mijn zonnepanelen dmv HW kWh meters
3) als ik data exporteer naar excel, krijg ik correcte data terug (per dag)
observatie:
- week 24 is data correct (7 * dagtotaal = weektotaal)
- week 25 dagtotalen zijn correct, weektotaal klopt niet (telt niks mee vanaf maandag 17 juni)
- week 26 dagtotalen zijn correct, weektotaal klopt niet, zonverbruik telt vanaf ergens halverwege de week weer mee (gedurende 27 juni)
totale gemeten opwek ik week 25 = 139 kWh, dus 165 kWh exporteren lijkt mij onmogelijk
rond genoemde data (17 tot 27 juni) werd dit topic vol geschreven met issues rond firmware updates, dus kan dit hiermee te maken hebben?
@
HomeWizard_NL in geval jullie dit willen uitzoeken buiten dit topic, dan kan je DM sturen