Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-09 09:14
Bij mij werkt ook alles weer....

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HomeWizard_NL
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 12:16
WVSint schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 09:19:
Beste Homewizard, waarom staat dit niet op jullie website ? Wel zo klantgericht.
Als er iets mis is verloopt de communicatie altijd via de app (daar waar je ook onze spullen gebruikt). Zodra er iets geconstateerd word zal hier een bericht staan (pop-up).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dropsen
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 00:15
Ik heb nu een P1 meter aangesloten op onze DSMR 4.0 meter, dus elke 10 seconde een update wat ik uit het net haal.
Volgende week worden onze zonnepanelen geïnstalleerd op 2 van de 3 fases, zo heb ik begrepen van de installateur. (APSystems micro omvormers) Als ik dan realtime de opwek wil kunnen zien in de Energy app kan ik volgens mij het beste een 3 fase kWh meter op de hoofdaansluiting laten installeren. Dan heb ik zowel de opwek als de import van het net realtime. Heb ik dan de P1 meter nog wel nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dropsen schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 19:15:
Ik heb nu een P1 meter aangesloten op onze DSMR 4.0 meter, dus elke 10 seconde een update wat ik uit het net haal.
Volgende week worden onze zonnepanelen geïnstalleerd op 2 van de 3 fases, zo heb ik begrepen van de installateur. (APSystems micro omvormers) Als ik dan realtime de opwek wil kunnen zien in de Energy app kan ik volgens mij het beste een 3 fase kWh meter op de hoofdaansluiting laten installeren. Dan heb ik zowel de opwek als de import van het net realtime. Heb ik dan de P1 meter nog wel nodig?
Als je de kWh meter alleen de Zonneopwek laat meten en je gebruikt de P1 dongel. Dan krijg je onderstaand overzicht.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XXPCABpzDnFF_vilnOqhurZIeRI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9Z1RSenET6qVHcJ8rtjpCFnn.jpg?f=fotoalbum_large

Je netto verbruik. Je netto opwek en wat er netto het net in of uitgaat. Is dit wat je zoekt? Ik heb een 1 fase aansluiting.

Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 8.6 kWh. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dropsen
Devke schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 19:18:
[...]

Als je de kWh meter alleen de Zonneopwek laat meten en je gebruikt de P1 dongel. Dan krijg je onderstaand overzicht.

[Afbeelding]

Je netto verbruik. Je netto opwek en wat er netto het net in of uitgaat. Is dit wat je zoekt? Ik heb een 1 fase aansluiting.
Ja, dat is wat ik zoek. Wel bedenk ik me dan het volgende:
Vanuit de P1 meter krijg ik elke 10 seconde een update, vanuit de kWh meter dacht ik realtime.
En,
Ik heb voor de zonnepanelen sowieso een 3 fase kWh meter nodig, die kan ik dan toch net zo goed op de hoofdaansluiting (laten) zetten? Dan heb ik de P1 meter ook niet meer nodig lijkt me?

Als ik er naast zit, let me know :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Racer89
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
@Dropsen Als je de 3 fasen meter achter de hoofdaansluiting zet zie je nog niet wat je opbrengst is, omdat jou eigen verbruik er al vanaf gaat. Je zou dan een meter tussen groepenkast en omvormers moeten zetten. De gegevens wat je uitleest via de P1 is wat je teruglevert aan het net, en daar is jou eigen verbruik al mee gegestreept door de opwek.

Ik neem aan dat er een applicatie bij zit? Hierin kun je ook jou opbrengt terug zien. En via P1 zou je kunnen uitlezen wat je uiteindelijk van die opbrengt nog hebt terug geleverd aan het net.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dropsen schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 20:06:
[...]

Ja, dat is wat ik zoek. Wel bedenk ik me dan het volgende:
Vanuit de P1 meter krijg ik elke 10 seconde een update, vanuit de kWh meter dacht ik realtime.
En,
Ik heb voor de zonnepanelen sowieso een 3 fase kWh meter nodig, die kan ik dan toch net zo goed op de hoofdaansluiting (laten) zetten? Dan heb ik de P1 meter ook niet meer nodig lijkt me?

Als ik er naast zit, let me know :)
Als je dingen apart wilt meten zal je het ook apart moeten koppelen. De P1 meter verrekend de boel dus. Daar hoef je in HW niet veel bijzonders voor te doen. kWh meter voor zonneopwek toevoegen, p1 laten hangen en tada. Waarom zou je de P1 meter weg willen halen dan? Poortje nodig? Dan zijn er splitters in de handel hiervoor. Weer niet zeker of HW die ook heeft. HW biedt ook ondersteuning voor een aantal merken omvormers om die toe te voegen. Heb daar geen ervaring mee. De mijne staat er ook tussen maar ik vind deze constructie prettig werken.

Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 8.6 kWh. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dropsen
Ik begrijp het nu, ik zat er dus naast inderdaad. Als ik de opbrengst wil meten dien ik de kWh meter tussen de omvormers en de groepenkast te plaatsen. Voor APsystems omvormers is nu nog geen directe koppeling beschikbaar, staat wel gepland heb ik gelezen. Al hecht ik wel waarde aan de realtime info, ipv elk kwartier, daarom ook een kWh meter. Dan ga ik een 3 fase kWh meter bestellen :)

Dank @Racer89 en @Devke voor jullie hulp!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DnnSke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10:52
Dropsen schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 20:28:
(...) Voor APsystems omvormers is nu nog geen directe koppeling beschikbaar, staat wel gepland heb ik gelezen. (...)
Toevallig bij de meest recente update 1.22.2 (2 augustus) van de HomeWizard Energy app in de Android Play Store: "Ondersteuning voor APsystems omvormers toegevoegd".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterbier
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online
Dropsen schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 20:28:
Ik begrijp het nu, ik zat er dus naast inderdaad. Als ik de opbrengst wil meten dien ik de kWh meter tussen de omvormers en de groepenkast te plaatsen. Voor APsystems omvormers is nu nog geen directe koppeling beschikbaar, staat wel gepland heb ik gelezen. Al hecht ik wel waarde aan de realtime info, ipv elk kwartier, daarom ook een kWh meter. Dan ga ik een 3 fase kWh meter bestellen :)

Dank @Racer89 en @Devke voor jullie hulp!
Die is per vandaag beschikbaar.
Inderdaad is de tussen meter mooier.
Ik heb tussen mijn Aps een HomeWizard kWh meter.
De data is direct i.p.v. om de 15 minuten.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FomyuYRM_5CBewS1oVrQ1mDRVVM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HRbAHvFzaXjJ2hi28MrEJv5j.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dropsen
Aaah dat is alvast goed nieuws! Dank voor de toevoegingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ross11
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22-09 13:38
[
[Afbeelding]
[/quote]

Klopt, werkt ook nog.
Maar nu kom ik tegen dat als je een Kwh meter tussen je zonnepanelen geplaatst heb je een dubbele telling hebt in het 'Stroom gebruik'.
Gekoppeld aan:
P1 meter
Kwh meter
APsystems

Kan het profiel "Zonnepanelen" niet veranderen.

Heb de Kwh meter nodig omdat ik ook Hoymiles micro omvormers heb welke niet ondersteund worden.

Dus de grafieken in 1 app is voor mij nog niet mogelijk, Apsystems dan ook weer verwijderd.

Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjamo
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 09:55
peterbier schreef op zaterdag 3 augustus 2024 @ 12:26:
Voor de leek HA = https://www.home-assistant.io/
Succes met installeren.😜
Ik heb het met volle tevredenheid op een Raspberry Pi draaien.
Off topic maar toch, dank voor de link. Wij wilden al langer eens rondneuzen in ha, maar vonden het allemaal te ingewikkeld. Hiermee denken we een leuke optie te hebben voor wat verkenning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterbier
  • Nu online
Ross11 schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 09:25:
[
[Afbeelding]
[/quote]

Klopt, werkt ook nog.
Maar nu kom ik tegen dat als je een Kwh meter tussen je zonnepanelen geplaatst heb je een dubbele telling hebt in het 'Stroom gebruik'.
Gekoppeld aan:
P1 meter
Kwh meter
APsystems

Kan het profiel "Zonnepanelen" niet veranderen.

Heb de Kwh meter nodig omdat ik ook Hoymiles micro omvormers heb welke niet ondersteund worden.

Dus de grafieken in 1 app is voor mij nog niet mogelijk, Apsystems dan ook weer verwijderd.
Dat klopt je moet een grafiek opwek totaal toevoegen als je 2 of meer kWh meters gebruikt. (Of omvormer)
Ik heb het nog verdeeld over 1 fase en een 3 fase kWh meter.
Maar dit moet ik nog anders maken.
Ps
Ik heb het niet getest met mijn Aps omdat hier een HW kWh meter tussen zit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jtZZQw2iO1qNrk1R1XA0jFP8C3M=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LGhx30KOfuT8sSJZInCunfRp.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leoniq
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 08:25
Wie heeft dit al eens gezien en wat betekend het. Alle kleuren last hij zien. Plug werkt gewoon. Boven blauw links onder groen en rechts onder paars.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MUCmQy1XS7zMTryop6kHWARXFdg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/H3FDT6fNUoHXlj7FXK9rwtE3.jpg?f=fotoalbum_large

3 x Sessy's, PV 10320WP solaredge, gasloos

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kzin
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Leoniq schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 12:34:
Wie heeft dit al eens gezien en wat betekend het. Alle kleuren last hij zien. Plug werkt gewoon. Boven blauw links onder groen en rechts onder paars.

[Afbeelding]
Ik heb wel eens twee kleuren gehad. Even uit her WCD halen helpt niet. Een dag later was het weer normaal. Geen idee wat het betekent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald2020
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 13-09 20:52
Weet iemand wellicht hoe ik de P1 meter uit de cloud van Homewizard kan halen? De P1 meter draait dan standalone zonder data naar HW te sturen.

In Home Assistant is er voor de Energysocket een optie in Home Assistant , zie bijgaande foto, maar ik weet niet
(meer) waar ik dit kan instellen voor de P1 meter. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hme8ACoO1vhNaz-KTHf4_EEFocc=/x800/filters:strip_exif()/f/image/GHh9KEPXNuPcZ2HWNRGzP7IU.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 5% gewijzigd door Ronald2020 op 06-08-2024 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchy88
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 09:43
APS toevoegen gaat hier nog niet helemaal lekker, inloggegevens zijn toch echt correct.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_cusoDsDsorjGxq6878kYArwtqM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PlXLUbYPLZkU0dgYh66LhLQc.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HomeWizard_NL
Ronald2020 schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 14:12:
Weet iemand wellicht hoe ik de P1 meter uit de cloud van Homewizard kan halen? De P1 meter draait dan standalone zonder data naar HW te sturen.

In Home Assistant is er voor de Energysocket een optie in Home Assistant , zie bijgaande foto, maar ik weet niet
(meer) waar ik dit kan instellen voor de P1 meter. [Afbeelding]
;) https://api-documentation...s/endpoints/api-v1-system

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ross11
Dat klopt je moet een grafiek opwek totaal toevoegen als je 2 of meer kWh meters gebruikt. (Of omvormer)
Ps

[

Dat is het probleem een beetje, heb een Kwh meter die het totaal van de zonnepanelen meet, is wat omvormers bij mij een samengeraapt zooitje. Werkt perfekt.

Als ik nu een Apsystem toevoeg in HW dan komt die er extra bij en wordt dus dubbel geteld.
Moet nu nog naar de Apsystem app om de opbrengst te zien. Er is, volgens mij, in HA nog geen integratie beschikbaar.

Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ross11
[quote]Dutchy88 schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 15:17:
APS toevoegen gaat hier nog niet helemaal lekker, inloggegevens zijn toch echt correct.

Log je in met het juiste account? Heb hier ook verschillende inloggegevens gehad.

Bij mij lukt het met de inloggegevens die ik ook gebruik voor de website van Ap systems "www.apsystemsema.com"

Ross

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeteSplit
  • Registratie: Oktober 2023
  • Nu online

PeteSplit

HN091MR.NK5 HU051MR.U44

Ronald2020 schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 14:12:

In Home Assistant is er voor de Energysocket een optie in Home Assistant , zie bijgaande foto, maar ik weet niet (meer) waar ik dit kan instellen voor de P1 meter.
Zelfde als bij de socket,
ga naar SETTINGS >> DEVICES >> HomeWizard Energy >> P1 meter
Je kunt dan de Cloud knop uitzetten

LG AWHP / ESPhome / GoodWe 4K-DT (5kWp) / Homewizard / Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterbier
  • Nu online
Ross11 schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 16:03:
Ps

[

Dat is het probleem een beetje, heb een Kwh meter die het totaal van de zonnepanelen meet, is wat omvormers bij mij een samengeraapt zooitje. Werkt perfekt.

Als ik nu een Apsystem toevoeg in HW dan komt die er extra bij en wordt dus dubbel geteld.
Moet nu nog naar de Apsystem app om de opbrengst te zien. Er is, volgens mij, in HA nog geen integratie beschikbaar.
Dat is dan logisch.
Het is of of.
Je gebruikt de kWh meter voor de ene set zonnepanelen en Aps omvormer voor de andere set. (De Aps dus)
In Uw geval zal ik 2x kWh meters toepassen.
Dan het je ook live data.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HomeWizard_NL
PeteSplit schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 16:14:
[...]

Zelfde als bij de socket,
ga naar SETTINGS >> DEVICES >> HomeWizard Energy >> P1 meter
Je kunt dan de Cloud knop uitzetten
Cloud kan alleen via de api uitgezet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchy88
Ross11 schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 16:09:

Log je in met het juiste account? Heb hier ook verschillende inloggegevens gehad.

Bij mij lukt het met de inloggegevens die ik ook gebruik voor de website van Ap systems "www.apsystemsema.com"
Klopt, ik probeer in te loggen met hetzelfde account als apsystemsema.com en de APS-App, een ander account heb ik ook niet zover ik weet.

[ Voor 17% gewijzigd door Dutchy88 op 06-08-2024 16:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeteSplit
  • Nu online

PeteSplit

HN091MR.NK5 HU051MR.U44

HomeWizard_NL schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 16:20:
[...]
Cloud kan alleen via de api uitgezet worden.
In HA zit een integratie voor HomeWizard met een UI waarin je ook de Cloud connection kunt uitzetten.
( Mijn Home Assistant OS versie is 12.4 )

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JTd0QpkmbvSGgEa5FaIK9__m8Uo=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Htorq07cZEii1VOp5HOhKMex.jpg?f=user_large

Effect hiervan in de HW app

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P4VcazlkpppE6r_sLdRhPFKla2g=/x800/filters:strip_exif()/f/image/rdnrQVsuAKXSO6EuUnjXrTNu.png?f=fotoalbum_large

Ik heb dit zo ingesteld nadat ik over problemen heb gelezen met de update vanaf 4.19

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ronald2020
Bedankt voor de tip!
Ik heb deze optie nu niet in Home Assistant, waarschijnlijk doordat ik een oude integratie van Homewizard in Home Assistant heb staan of omdat ik een andere versie van Home Assistant gebruik.

Ik weet nu in ieder geval waar deze optie te vinden zou moeten zijn.Nogmaals bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peterbier
  • Nu online
Ronald2020 schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 16:52:
Bedankt voor de tip!
Ik heb deze optie nu niet in Home Assistant, waarschijnlijk doordat ik een oude integratie van Homewizard in Home Assistant heb staan of omdat ik een andere versie van Home Assistant gebruik.

Ik weet nu in ieder geval waar deze optie te vinden zou moeten zijn.Nogmaals bedankt!
Vreemd bij mij staat het er wel.
Heb je wel onder instellingen apparaten HomeWizard gekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald2020
Bedankt voor je reactie, zie bijgaande foto uit Home Assistant. Het kopje CONFIGURATiION ontbreekt bij mij wanneer ik de P1 meter kies.
Deze optie heb ik wel voir de Energysocket.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bSkdKOH9ITTe9f6GoI0_ouZmtoU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hJp1jfAAtf8VEMuJ3MvXrUQK.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ross11
Klopt, ik probeer in te loggen met hetzelfde account als apsystemsema.com en de APS-App, een ander account heb ik ook niet zover ik weet.
[/quote]

Raar, heb de connectie al weer verwijderd omdat het voor mij niks toevoegt,
Zojuist even weer geprobeerd met de ,naam en wachtwoord voor apsystemsema.com, en werkt zonder probleem.

Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ross11
Dat is dan logisch.
Het is of of.
Je gebruikt de kWh meter voor de ene set zonnepanelen en Aps omvormer voor de andere set. (De Aps dus)
In Uw geval zal ik 2x kWh meters toepassen.
Dan het je ook live data.
[/quote]

Monitor via HW sockets in mijn broeikas de panelen (4x2 stuks) , door de sockets onder een andere naam onder te brengen is de opbrengst te bekijken zonder dat dit meetelt in het geheel.

Geeft wel een negative opbrengst maar daar is mee te leven.

De AP koppeling kan ik niet herbenoemen in het overzicht (de sockets wel) en staat als zonnestroom op de lijst daardoor telt deze mee als opbrengst. Dit is niet de naam dat kan wel.

Wil eigelijk wel af van de sockets als tussen meter maar om een 4 tal Kwh meters te plaatsen is mij ook wat te gortig.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8Y6LRidohdpPO3iBz7i1No4Ir88=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0NwNJnHDdj60EP2JxxKF6cHY.jpg?f=fotoalbum_large

Ross

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• topaj
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10:36
Voor de nieuwsgierigen onder ons..

Ik kon mijn nieuwsgierigheid niet bedwingen. Toch maar zo'n socket opengemaakt en kijken hoe het gemaakt is. Dit is de nieuwste socket, gister besteld en vandaag gekregen.
Er zitten een aantal pads die programmeren mogelijk maken, dat geeft mogelijkheden. Even wat draadjes gesoldeerd, en ik zag al snel de bootloader voor me op de serial console.

Helaas hebben de slimmerikken vrijwel alle veiligheidsopties aangezet in de fuses, en is het niet redelijkerwijs mogelijk om een dump te maken van de flash. Ik zou eventueel de esp32 kunnen desolderen uit de socket om direct de flash uit te lezen via SPI, maar deze zal versleuteld zijn en dit is niet redelijkerwijs te kraken. Ik denk dat het zonde is van de tijd en 30 euro.

De socket heeft verder nog deze IC:
https://www.belling.com.c...asheet/BL0940_V1.1_en.pdf

Wat mij tof lijkt is om de metering IC te desolderen en de ESP32 te voorzien van eigen data; ik heb bijvoorbeeld kamstrup caloriemeters bij mijn CV ketel zitten en ik zou heel graag de vermogens van deze meters in homewizard krijgen.
Nog mooier zou zijn als homewizard hun api zou openen voor eigen meters; ik zou er zelfs voor willen betalen omdat het gewoon een mooie app is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wrGC_Ca8D_UiuXaEQjCjYACl9X4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5MjSfmFfHJwy4KApTMTCNtxK.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qhdOV6qcxU6V4xg0DvLdqnL0c6A=/800x/filters:strip_exif()/f/image/A5nYQGbWzrbwhWTqSlgV41yE.png?f=fotoalbum_large

Groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterbier
  • Nu online
topaj schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 20:13:

Ik kon mijn nieuwsgierigheid niet bedwingen. Toch maar zo'n socket opengemaakt en kijken hoe het gemaakt is. Dit is de nieuwste socket, gister besteld en vandaag gekregen.
Er zitten een aantal pads die programmeren mogelijk maken, dat geeft mogelijkheden. Even wat draadjes gesoldeerd, en ik zag al snel de bootloader voor me op de serial console.

Helaas hebben de slimmerikken vrijwel alle veiligheidsopties aangezet in de fuses, en is het niet redelijkerwijs mogelijk om een dump te maken van de flash. Ik zou eventueel de esp32 kunnen desolderen uit de socket om direct de flash uit te lezen via SPI, maar deze zal versleuteld zijn en dit is niet redelijkerwijs te kraken. Ik denk dat het zonde is van de tijd en 30 euro.

De socket heeft verder nog deze IC:
https://www.belling.com.c...asheet/BL0940_V1.1_en.pdf

Wat mij tof lijkt is om de metering IC te desolderen en de ESP32 te voorzien van eigen data; ik heb bijvoorbeeld kamstrup caloriemeters bij mijn CV ketel zitten en ik zou heel graag de vermogens van deze meters in homewizard krijgen.
Nog mooier zou zijn als homewizard hun api zou openen voor eigen meters; ik zou er zelfs voor willen betalen omdat het gewoon een mooie app is.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Mooi is de app van HomeWizard wel.
Maar beperkt als je meer wil waarom geen Home Assistant gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

peterbier schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 20:23:
[...]

Mooi is de app van HomeWizard wel.
Maar beperkt als je meer wil waarom geen Home Assistant gebruiken.
En stabieler heb ik de indruk.
Maandagochtend deed de Homewizard app en de webpagina niks en via Home Assistent kon ik wel de boel uitlezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DCSBL
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 12:38
Ronald2020 schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 17:45:
Bedankt voir je reactie, zie bijgaande foto uit Home Assistant. Het kooje CONFIGURATiION ontbreekt bij mij wanneer ik de P1 meter kies.
Deze optie heb ik wel voir de Energysocket.[Afbeelding]
Dit zit er uit als een oude Home Assistant of oude P1 Meter firmware. Check even of alles up-to-date is. Home Assistant zit nu op 2024.7 (morgen 2024.8) en voor de P1 Meter heb je minimaal 4.19 nodig.

Embedded Software Developer @ HomeWizard | Doet soms wat voor Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald2020
DCSBL schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 20:34:
[...]

Dit zit er uit als een oude Home Assistant of oude P1 Meter firmware. Check even of alles up-to-date is. Home Assistant zit nu op 2024.7 (morgen 2024.8) en voor de P1 Meter heb je minimaal 4.19 nodig.
Ja, het zal een oude versie van Home Assistant zijn die ik nu niet meer kan upgraden. Ik ga binnen nu en ongeveer een jaar over naar nieuwe hardware, dan zal ook dit goed komen..Tot dan voldoet de oude versie op een laptop om meer kennis te krijgen van Home Assistant.
Bedankt voor de aanvulling.

Edit: update Home Assistant toch gelukt, werkt nu zoals hierboven beschreven.

[ Voor 6% gewijzigd door Ronald2020 op 07-08-2024 22:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unconnected
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:19
topaj schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 20:13:

Van die dingen die ik niet durf, maar wel leuk vind om te zien! :D haha. thanks!

Heeft iemand trouwens enige idee hoevaak een HW apparaat (als bijvoorbeeld de socket) zijn data doorstuurt naar de cloud? Als ik buitenshuis ben kan ik namelijk nog steeds via 'nu' een refreshrate krijgen van 1 sec. maar de meters zullen toch niet allemaal iedere seconde hun data doorsturen naar HW? Dus hoe werkt die 'nu' view dan. Connect de cloud dan via buiten terug naar binnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St00mwals
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:51
@HomeWizard_NL Hoe staat het eigenlijk met de nieuwe firmware en de problemen daarvan van de P1-meter?
Ik draai hier nog rustig door op 4.19.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soppyscroll
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 12:28
Sinds gisteren valt mij wat op bij de voltages, ‘s avonds zijn er ineens paar pieken richting 247 volt. Dit is sinds gisteren. Wat zou dit kunnen zijn? Onderhoud van net? Of problemen in wijkcentrale?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G6K_VPiCwg24YpqH0BZT1_8fEJQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/PnspodlJDPy1X0rPB7pdVOvg.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9QB_rvZ689S_otAbEOrLm9c-Jys=/800x/filters:strip_exif()/f/image/fslNc1lE7ezX2sD1Su3v9mQW.png?f=fotoalbum_large

Voltages zijn bij alle fases gelijk, apart hè?
Dit is sinds gisteren, netwerk LIANDER

[ Voor 4% gewijzigd door Soppyscroll op 07-08-2024 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaanmijo
  • Laatst online: 12:53

kaanmijo

Picobello B.V.

Vraagje; paar maanden terug heb ik een maandje Energy+ genomen om te kijken hoe en wat. Daar heb ik toen de notificaties voor ‘opvallend verbruik’ aangezet. Abo uiteindelijk geannuleerd, deed er uiteindelijk niets mee.

Nu blijf ik echter nog steeds die notificaties krijgen. Als ik ze wil uitzetten krijg ik een prompt dat ik een abonnement moet nemen, maar dat wil ik dus juist niet :+. @HomeWizard_NL is dit iets wat bij jullie op de radar staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpikeHome
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07:30
Soppyscroll schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 20:45:
Sinds gisteren valt mij wat op bij de voltages, ‘s avonds zijn er ineens paar pieken richting 247 volt. Dit is sinds gisteren. Wat zou dit kunnen zijn? Onderhoud van net? Of problemen in wijkcentrale?

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Veel PV erbij sinds gisteren in de wijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gramser
  • Laatst online: 07:39
SpikeHome schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 08:04:
[...]

Daar zou je rond 2 uur 's nachts maar weinig last van moeten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stanmy
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 12-02 15:16
Op vakantie en neem het volgende waar. Pieken van 1 liter.

Iemand laten controleren gisteren en nergens nattigheid of water te zien in huis.

Iemand een idee waar deze pieken vandaan kunnen komen? :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AVN6JgG0yI6Y1NT0NyM_SvWLqCY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uwRoE8nNnK2XId3bQ3gWaoZj.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/67c_-i4sRr4QbcvIaw-3g5reobs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ViC1FK12x74fk2w2d9U7CJnn.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xalopalyps
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10:03
Stanmy schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 08:54:

Iemand laten controleren gisteren en nergens nattigheid of water te zien in huis.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik heb dit ook gehad. Bleek een kapotte voeding te zijn. Elke keer als de meter wel even doorstartte, rapporteerde hij een liter. Als iemand kan gaan kijken, even vragen of de watermeter groen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HikariMisako
  • Registratie: Januari 2008
  • Nu online

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Volgens mij zijn dat niet per se "pieken" van één liter, maar zijn dat de momenten dat de meter wat beweging registreert. Het kan goed zijn dat er iets (bijvoorbeeld een wc) terug de afvoer in druppelt, wat een te klein verbruik is om goed te zien. Of in ieder geval, dat is wat onze druppelende wc ook veroorzaakt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeteSplit
  • Nu online

PeteSplit

HN091MR.NK5 HU051MR.U44

Soppyscroll schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 20:45:

Ja, erg vreemd.
Een hoger voltage kan, als er even geen vraag is, of als er veel ingevoed wordt.
Heb jij misschien een batterij thuis ?
Anders zou ik het eens bij Liander melden, maar zij zouden dit ook kunnen zien
(door slimme meters en bewaking wijkcentrale).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HomeWizard_NL
St00mwals schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 12:01:
@HomeWizard_NL Hoe staat het eigenlijk met de nieuwe firmware en de problemen daarvan van de P1-meter?
Ik draai hier nog rustig door op 4.19.
Op dit moment zit een groot gedeelte van de gebruikers op 5.16 maar deze is nog niet voor iedereen beschikbaar. Wij zien overigens in het veld geen problemen met 5.16.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HomeWizard_NL
kaanmijo schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 23:10:
Vraagje; paar maanden terug heb ik een maandje Energy+ genomen om te kijken hoe en wat. Daar heb ik toen de notificaties voor ‘opvallend verbruik’ aangezet. Abo uiteindelijk geannuleerd, deed er uiteindelijk niets mee.

Nu blijf ik echter nog steeds die notificaties krijgen. Als ik ze wil uitzetten krijg ik een prompt dat ik een abonnement moet nemen, maar dat wil ik dus juist niet :+. @HomeWizard_NL is dit iets wat bij jullie op de radar staat?
dat is vreemd, als je even contact op neemt met support zullen we uitzoeken hoe dit komt. Het is makkelijker als we weten op welk account je zit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St00mwals
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:51

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Mijn eerste gedacht is, ook als @HikariMisako zegt: Een lekkende/druppelende wc waardoor de bak af en toe bij wordt gevuld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soppyscroll
SpikeHome schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 08:04:
[...]

Nee, hele buurt (huurwoningen) hadden allemaal
Al PV. En het wat ‘s nachts

Vannacht was hij weer normaal, vreemd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soppyscroll
PeteSplit schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 09:55:
[...]

Ja, erg vreemd.
Een hoger voltage kan, als er even geen vraag is, of als er veel ingevoed wordt.
Heb jij misschien een batterij thuis ?
Anders zou ik het eens bij Liander melden, maar zij zouden dit ook kunnen zien
(door slimme meters en bewaking wijkcentrale).
Heb geen thuis batterij, alleen zonnepanelen.
Maar dit is juist ‘s nachts paar keer, 2 nachten op rij.
Ben de enige met z’n p1 meter in de buurt, anders had ik even de buren of vrienden gevraagd of die hetzelfde hadden (zelfde woonwijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racer89
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
@Stanmy Of een lekkende inlaat combinatie van de CV.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soppyscroll

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Bij mij is dat ook zo, en dit gebeurd op zelfde moment dat er ook beetje gas gebruikt wordt, bij mij is het de CV ketel die dan even aanslaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computerjunky
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12:26
Even de waterkraan dicht laten draaien en de stekker uit de cv. Doet hij het dan nog is het een meter probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMach
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22-09 15:22
Jammer dat je ze in België nog niet kan kopen, zeker interesse, dus ik volg wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IvoB2
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 28-12-2024
Alle producten van HW kan je op de website van HW vanuit België gewoon bestellen hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMach
IvoB2 schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 15:33:
Alle producten van HW kan je op de website van HW vanuit België gewoon bestellen hoor.
Volgens mij niet. Heb het vandaag geprobeerd en alleen Nederland was te selecteren. In de Faq staat ook dat ze in NL eerst gaan uitrollen en dus niet bij ons. Hoe zeer ik ook een halve Nederlander ben en hun producten wel smaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB2
Om alle verdere misverstand te vermijden over welk product heb je het dan, de watermeter, de P1 dongle,..... ?

Het enige HW product dat je, bij mijn weten, in Vlaanderen niet kan installeren is hun stekker thuisaccu. maar dat is ook logisch want in Vlaanderen niet gehomologeerd.

Zelf gebruik ik al geruime tijd hun energiesockets, P1 dongle en de HW app (in Vlaanderen/België).
De watermeter (waar ik dacht dat het over ging) kan volgens hun website gewoon verzonden worden naar België.

[ Voor 67% gewijzigd door IvoB2 op 09-08-2024 16:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MMach
IvoB2 schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 16:43:
Om alle verdere misverstand te vermijden over welk product heb je het dan, de watermeter, de P1 dongle,..... ?

Het enige HW product dat je, bij mijn weten, in Vlaanderen niet kan installeren is hun stekker thuisaccu. maar dat is ook logisch want in Vlaanderen niet gehomologeerd.

Zelf gebruik ik al geruime tijd hun energiesockets, P1 dongle en de HW app (in Vlaanderen/België).
De watermeter (waar ik dacht dat het over ging) kan volgens hun website gewoon verzonden worden naar België.
Excuus, mijn reactie hoorde thuis in het stekker thuisaccu topic. P1 dongel heb ik, de app ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stanmy
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 12-02 15:16
Soppyscroll schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 12:25:
[...]

Bij mij is dat ook zo, en dit gebeurd op zelfde moment dat er ook beetje gas gebruikt wordt, bij mij is het de CV ketel die dan even aanslaat
Hmm! Nee gas verbruikt ie niet. De oplader is laatst wel vervangen. Misschien is dan toch de meter zelf stuk...🤔

Wc lijkt me sterk. Beiden inbouwreservoiren zijn nieuw, dan zou hier een defect in zitten. Zou kunnen, kans lijkt me echter klein

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peterbier
  • Nu online
Stanmy schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 20:43:
[...]

Hmm! Nee gas verbruikt ie niet. De oplader is laatst wel vervangen. Misschien is dan toch de meter zelf stuk...🤔

Wc lijkt me sterk. Beiden inbouwreservoiren zijn nieuw, dan zou hier een defect in zitten. Zou kunnen, kans lijkt me echter klein
Als je een router in de meterkast hebt hangen prik je daar even de usb in van de watermeter.
Die bijgeleverde voeding van HomeWizard zijn zo slecht. (Hoge pieptoon) Dat ik alles op de usb van de Fritzbox heb aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dit moment is onze WP buitenunit doorgelust bij een centraaldoos. Binnenkort haal ik die van de huidige groep af, gezien die nu op de zoldergroep staat en we een droger + wasmachine op twee groepen hebben die ook gewoon samen kunnen.

Kan ik ipv doorlussen, de buitenunit op een stekker zetten en deze op een homewizard energy socket plaatsen? Onze groepenkast zit helaas helemaal vol, dus daar kunnen geen meters tussen. Zo'n plug kan continu max 2760W hebben, dus daar zitten we wel snor mee.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• frank_b
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 30-06 08:26
Verwijderd schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 10:35:
Op dit moment is onze buitenunit doorgelust bij een centraaldoos. Binnenkort haal ik die van de huidige groep af, gezien die nu op de zoldergroep staat en we een droger + wasmachine op twee groepen hebben die ook gewoon samen kunnen.

Kan ik ipv doorlussen, de buitenunit op een stekker zetten en deze op een homewizard energy socket plaatsen? Onze groepenkast zit helaas helemaal vol, dus daar kunnen geen meters tussen. Zo'n plug kan continu max 2760W hebben, dus daar zitten we wel snor mee.
Bedoel je een Airco buitenunit?
Ik zou dat niet op een stekker doen.

Bij mij staat de unit op de garage en heb ik een kastje geplaatst met een HW 1 fase meter erin, werkt uitstekend.
Zit bij mij in de garage maar kan uiteraard ook ergens binnen geplaatst worden:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cKfn5d6aOny_JqR3b7PrmOqMmUM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/O1NSivlWDK8ASIFlC7DuCjCP.jpg?f=fotoalbum_large

Dit kastje komt bij Elektramat weg, maar zijn uiteraard bij meerdere zaken te krijgen.

Veilig en goed zo in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

frank_b schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 10:50:
[...]

Bedoel je een Airco buitenunit?
Ik zou dat niet op een stekker doen.

Bij mij staat de unit op de garage en heb ik een kastje geplaatst met een HW 1 fase meter erin, werkt uitstekend.
Zit bij mij in de garage maar kan uiteraard ook ergens binnen geplaatst worden:

[Afbeelding]

Dit kastje komt bij Elektramat weg, maar zijn uiteraard bij meerdere zaken te krijgen.

Veilig en goed zo in ieder geval.
Oh ja, wel handig er bij te vermelden dat het om een WP buitenunit gaat.

Handige oplossing! Wel een stuk hoger qua prijs in totaal. In dat geval zou een EMS gateway een betere keuze zijn. Ik dacht voor een klein bedrag is het wel de moeite waard als het mogelijk is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peterbier
  • Nu online
Verwijderd schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 10:35:
Op dit moment is onze WP buitenunit doorgelust bij een centraaldoos. Binnenkort haal ik die van de huidige groep af, gezien die nu op de zoldergroep staat en we een droger + wasmachine op twee groepen hebben die ook gewoon samen kunnen.

Dat kan prima hoor.
Ik heb mijn Mitsubishi Heavy Industries airco (warmtepomp) ook via zo,n HW stekker aangesloten.
Mijn advies zet voor de zekerheid schakelslot aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22-09 22:35

Ethirty

Who...me?

Ik zou sowieso goed kijken naar wat de buitenunit maximaal kan verbruiken. Het voorschrift van de mijne is 25A maar komt in de praktijk nooit boven de 16A.

Zelfs in dat laatste geval is dat veel te veel voor een HW stekker. Ik zou persoonlijk zo’n vast apparaat nooit aan een stekker hangen.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterbier
  • Nu online
Ethirty schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 12:54:
Ik zou sowieso goed kijken naar wat de buitenunit maximaal kan verbruiken. Het voorschrift van de mijne is 25A maar komt in de praktijk nooit boven de 16A.

Zelfs in dat laatste geval is dat veel te veel voor een HW stekker. Ik zou persoonlijk zo’n vast apparaat nooit aan een stekker hangen.
Uiteraard moet er naar de aansluitwaarde gekeken worden.
Als zo,n ding een aansluitwaarde van 25 ampère heeft gaat dat nooit goed werken op een sterker via een (normale) wcd.
En de kans is dan zeker op brand. (B16 afschakelen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Ethirty @peterbier even opgezocht, maar ik zie in de handleiding staan dat de maximale stroomsterkte bij het inschakelen 23,9A kan zijn. Ik keek vooral naar het verbruik in watt, wat op zijn best piekt met 2.5kW maar in 99% van de tijd max 2kW en vervolgens terugmoduleren.

Dus toch maar niet lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterbier
  • Nu online
Verwijderd schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 13:12:
@Ethirty @peterbier even opgezocht, maar ik zie in de handleiding staan dat de maximale stroomsterkte bij het inschakelen 23,9A kan zijn. Ik keek vooral naar het verbruik in watt, wat op zijn best piekt met 2.5kW kan zijn maar in 99% van de tijd max 2kW en vervolgens terugmoduleren.

Dus toch maar niet lijkt me.
Niet doen inderdaad.
Je kan dan de HomeWizard kWh meter gebruiken.
Hoe is de warmtepomp nu aangesloten.?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Andrehj
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:36
Verwijderd schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 11:00:
Oh ja, wel handig er bij te vermelden dat het om een WP buitenunit gaat.
Als je een WP op een stekker aan gaat sluiten (wat sowieso al geen goed idee is), heb je ook precies 50% kans dat je nul en fase verwisselt, en (afhankelijke van het merk) de hele nul in de binnenunit aan de 230V komt te hangen....
(Veel warmtepompen hebben een 4-aderige kabel tussen binnen- en buitenunit, namelijk nul, 230V fase, een laagspanning (meestal 12 of 24V) en een aarde. Als je dan nul en aarde verwisselt is die laagspanning ineens een spanning tussen 220 en 232V geworden...)

Mijn eerste, tweede en derde keus zou zijn om de groepenkast uit te breiden. Ik heb nog niet meegemaakt dat dat écht niet gaat. Plaats eens een foto van je meterkast?
Een uitbreiding van je groepenkast maakt je ook beter klaar voor de toekomst, met bijvoorbeeld een EV-lader, meer PV, inductiekoken etc etc.

Maar als je dat niet wilt, dan maar een meter in een kastje elders (let wel op dat de wifi-dekking buiten meestal bijzonder slecht is).

[ Voor 22% gewijzigd door Andrehj op 10-08-2024 14:04 ]

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D + EV-WP-TWS-1W 300; AC: ME MXZ-2F42VF + 2x MSZ-LN25VGV; PV: 14.08 kWp O/W + SMA STP 8.0; Vent: Zehnder Q600 ERV + Ubbink AirExcellent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@peterbier goede vraag, ik moet nog eens goed bekijken. Maar voor zover ik onthouden heb is het met lasklemmen in een doosje.

@Andrehj
Als ik in de handleiding kijk zie ik een 3 aderige kabel met fase, nul en aarde van de buitenunit op het net. We hebben al zonnepanelen, 3 fase inductie etc. Dus dat samen met 8 groepen maakt 2 volle rijen in onze meterkast.

Heb alleen nog een oude foto, maar hier is dus nog 1 aardlek bij gekomen, kookgroep is een 3p1n aardlekautomaat geworden en de hoofdschakelaar ook naar 3 fasen. Past geen mm meer tussen. We zullen voorlopig ook nog niet elektrisch gaan rijden en we hebben voldoende groepen voor al onze wensen. Beetje zonde om een uitbreiding te nemen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/59ka-ulH1buJ5Q7OCRPlUUCcE5o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/l3S0lNAntMmpFdYZOHD8Zn0a.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterbier
  • Nu online
Verwijderd schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 14:42:
@peterbier goede vraag, ik moet nog eens goed bekijken. Maar voor zover ik onthouden heb is het met lasklemmen in een doosje.

@Andrehj
Als ik in de handleiding kijk zie ik een 3 aderige kabel met fase, nul en aarde van de buitenunit op het net. We hebben al zonnepanelen, 3 fase inductie etc. Dus dat samen met 8 groepen maakt 2 volle rijen in onze meterkast.

Heb alleen nog een oude foto, maar hier is dus nog 1 aardlek bij gekomen, kookgroep is een 3p1n aardlekautomaat geworden en de hoofdschakelaar ook naar 3 fasen. Past geen mm meer tussen. We zullen voorlopig ook nog niet elektrisch gaan rijden en we hebben voldoende groepen voor al onze wensen. Beetje zonde om een uitbreiding te nemen.
[Afbeelding]
Hier past de HomeWizard kWh meter in die is 2 din breed.
Ik neem aan dat die grijze kabel naar je warmtepomp gaat.
Hier moet dan de meter tussen.
Als je zelf niet handig bent met elektra laat een installateur komen.

https://www.homewizard.com/nl/shop/wi-fi-kwh-meter-1-fase/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@peterbier dat is een oude foto. De nieuwe is 8 groepen (8din), + 3 fase hoofdschakelaar (4din), 3p1n aardlekautomaat (4din), 3x aardlek (6din)en pv groep (2din) maakt 24 in een kast van 24. Al aardig aan het uitbreiden geweest.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• peterbier
  • Nu online
Verwijderd schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 15:38:
@peterbier dat is een oude foto. De nieuwe is 8 groepen (8din), + 3 fase hoofdschakelaar (4din), 3p1n aardlekautomaat (4din), 3x aardlek (6din)en pv groep (2din) maakt 24 in een kast van 24. Al aardig aan het uitbreiden geweest.
Buis links aan de kant.
En zoiets er naast plaatsen.
https://www.elektramat.nl...Hou2FU49oNegaAjE-EALw_wcB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjamo
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 09:55
@HomeWizard_NL

Ik gebruik jullie app op meerdere mobiele telefoons. Wat me daarbij opvalt is dat aanpassingen zoals de grootte van een grafiek, tonen afname en opbrengst als apart getal etc. niet worden doorgevoerd over een account.

Ik kan me voorstellen dat dat een bewuste keuze is voor mensen die het juist verschillend willen hebben, maar is er een mogelijkheid om bijvoorbeeld indien gewenst te synchroniseren?

Eenmalig al die grafiekjes aanpassen gaat nog wel, maar over 3 telefoons wordt dat wat vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DMcCool
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 04-09-2024
Ik ben een paar dagen begonnen aan een project waar ik mijn verbruiksdata uit de lokale API van de HWE-P1 wil lezen en opslaan. Het doel is om een "verbruiks signatuur" voor verschillende apparaten te kunnen ontdekken door real time gebruik op seconde-niveau te meten en daarna analyseren als tijdserie.

Het valt mij wel op dat er geen timestamp beschikbaar gemaakt is (behalve voor de gas meter). Dat zou ik natuurlijk zelfs kunnen genereren maar als ik nauwkeurig wil zijn, zou dit hier en daar foutjes kunnen introduceren, vooral omdat mijn WiFi connectiviteit soms best wel slecht is.

In principe zou je verwachten dat er op de P1 meter of op de slimme meter een klok zou zijn. Mis ik hier iets? Weet iemand of er meer te lezen is uit de slimme meter dan wat exposed is bij de telegram API eindpunt?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MajaMestreech
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 22-09 21:59
Leuk plaatje vandaag. Om 13 uur startte de legionellarun van onze warmtepomp met SWW tank.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XKLdors_RbKkD5bGAH7AhWwQpG8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/7giOjqS6NfljZcvTQeqyMIhZ.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB2
Gisteren hier totaal ander beeld:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q8BOMie6r1UVUpnP9V-XUaMvExw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JrItd3GLiNN5ZmiuZsmbkHbd.jpg?f=fotoalbum_large

Tussen 06:00 en 18:00 uur een autorun gedaan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingSig
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-09 16:40
peterbier schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 22:01:
[...]

Als je een router in de meterkast hebt hangen prik je daar even de usb in van de watermeter.
Die bijgeleverde voeding van HomeWizard zijn zo slecht. (Hoge pieptoon) Dat ik alles op de usb van de Fritzbox heb aangesloten.
Heb je het over de home wizard dongle? Hier werkt die gewoon zonder voeding.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Microstar
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 09:49
SmokingSig schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 08:00:
[...]

Je dongle heeft wel voeding, anders werkt hij niet. De voeding krijgt hij via de slimme meter (>meterversie 5).

2022 XC40 MY23 P6 Plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 12:43

amphora

Websites & Fotografie

[...]

Dus ;)

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmokingSig
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-09 16:40
Microstar schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 08:50:
[...]

Je dongle heeft wel voeding, anders werkt hij niet. De voeding krijgt hij via de slimme meter (>meterversie 5).
Joah je begrijpt wel wat ik bedoel, geen usb voeding nodig dus hierzo :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peterbier
  • Nu online
[...]

Hier wordt de HomeWizard P1 gevoed door de P1 splitter van HomeWizard die op zijn beurt de voeding krijgt van de Fritzbox.
De watermeter krijgt ook de voeding van de Fritzbox. (Waar ik het over had)
Via de P1 poort van de slimme meter gaat hier niet werken omdat ik een oude meter heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixelmagic
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-09 21:17

Pixelmagic

Ubergeek

peterbier schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 12:49:
[...]

Hier wordt de HomeWizard P1 gevoed door de P1 splitter van HomeWizard die op zijn beurt de voeding krijgt van de Fritzbox.
De watermeter krijgt ook de voeding van de Fritzbox. (Waar ik het over had)
Via de P1 poort van de slimme meter gaat hier niet werken omdat ik een oude meter heb.
Welke kleur ledje heb jij op de splitter (dus niet de witte transmit) ?

PVoutput van mijn 4950Wp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peterbier
  • Nu online
Pixelmagic schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 20:46:
[...]

Welke kleur ledje heb jij op de splitter (dus niet de witte transmit) ?
Wit en groen.
De witte led van de slimme meter gaat eens per 10 seconden. (Links)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HoLeJbvKq04qR2sdev4-yMbeSdY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/g2mp9NoAoqMMXLFKpKAskiak.jpg?f=fotoalbum_large

Ik moet het nog netjes maken.
Het is nu nog een rommel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixelmagic

Pixelmagic

Ubergeek

peterbier schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 21:10:
[...]

Wit en groen.
De witte led van de slimme meter gaat eens per 10 seconden. (Links)
[Afbeelding]

Ik moet het nog netjes maken.
Het is nu nog een rommel.
Bijzonder, bij mij knippert hij even groen als ik hem aanzet en daarna wordt ii oranje. Alles werkt wel zoals gewoon, zit een HW P1 op zonder voeding en een van Marcel Zuidwijk met eigen voeding. De splitter krijgt stroom van een Ikea 17W adapter. Nog maar eens proberen met de originele voeding dan.

PVoutput van mijn 4950Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterbier
  • Nu online
Pixelmagic schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 21:17:
[...]

Bijzonder, bij mij knippert hij even groen als ik hem aanzet en daarna wordt ii oranje. Alles werkt wel zoals gewoon, zit een HW P1 op zonder voeding en een van Marcel Zuidwijk met eigen voeding. De splitter krijgt stroom van een Ikea 17W adapter. Nog maar eens proberen met de originele voeding dan.
Volgens mij betekent als de led niet groen is er onder spanning is. (Lager dan 5 volt)
Aan de stroom kan het niet liggen bij 17watt.
Ff andere adapter pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixelmagic

Pixelmagic

Ubergeek

peterbier schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 21:31:
[...]

Volgens mij betekent als de led niet groen is er onder spanning is. (Lager dan 5 volt)
Inderdaad net even gedaan, zelfs op de originele adapter met alleen de P1 van HW een oranje led. Het is toch wel de bedoeling dat je er zonder voeding een P1 adapter aan kan hangen ? Heb een oude meter dus daar komt geen voeding vandaan.

Overigens wat handleiding en specs aangaat kan ik niet veel vinden anders dan de product pagina en https://helpdesk.homewiza...-to-install-a-p1-splitter en daar praat men over een rode led terwijl ik echt oranje heb.

Het werkt allemaal prima maar voelt niet echt lekker....

PVoutput van mijn 4950Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterbier
  • Nu online
Pixelmagic schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 21:36:
[...]

Inderdaad net even gedaan, zelfs op de originele adapter met alleen de P1 van HW een oranje led. Het is toch wel de bedoeling dat je er zonder voeding een P1 adapter aan kan hangen ? Heb een oude meter dus daar komt geen voeding vandaan.

Overigens wat handleiding en specs aangaat kan ik niet veel vinden anders dan de product pagina en https://helpdesk.homewiza...-to-install-a-p1-splitter en daar praat men over een rode led terwijl ik echt oranje heb.

Die handleiding moet je met een korreltje zout nemen.
Bij mij brand de ring al 4 jaar constant van de P1 meter.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PyJcRAqz78-6v-PXSx4PhWxAP7w=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/K7Z0Ys5fg4ZjtUVDpcum4lib.jpg?f=fotoalbum_large

Zoals u kunt zien heb ik de voeding via de splitter en de P1 meter geen usb aangesloten.
Ik heb wel het oude model splitter met micro usb aansluiting.
Dat is tegenwoordig USB-C dacht ik.
Misschien nog een andere adapter proberen of via usb router. (Meeste routers hebben wel een usb poort)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dutchy88
Pixelmagic schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 21:36:
[...]

Ik heb vanaf begin af aan een oranje LED op de splitter, werkt prima verder, geen reden tot stress. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ross11
peterbier schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 21:31:
[...]

Werk hier met HA en daarbij redelijk wat ESP 32 modulus, hebben een micro of usb c aansluiting.
Het is mij gebleken dat veel voedingen, die tegenwoordig geleverd worden, de uitgang spanning reguleren naar de afname, soms schakelde de ESP32 gewoon af en werd niet meer wakker.
Als de afname erg laag wordt denk de voeding dat de batterij vol is en schakeld uit, en ook is de spanning niet altijd een constante waarde van 5 volt.
Heb wat domme adapters aangeschaft die gewoon 5 volt afleveren en niet moduleren.
Probleem was opgelost, weet niet of dit ook geldt voor de P1 heb gewoon een 5 meter met voeding. :)

Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixelmagic

Pixelmagic

Ubergeek

Dutchy88 schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 21:53:
[...]

Ik heb vanaf begin af aan een oranje LED op de splitter, werkt prima verder, geen reden tot stress. ;)
Goed te weten, maar wel bijzonder dat je iets nieuws koopt wat gewoon niet werkt zoals omschreven. Een dezer dagen maar eens contact opnemen met support.

PVoutput van mijn 4950Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixelmagic

Pixelmagic

Ubergeek

peterbier schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 21:51:
[...]

Die handleiding moet je met een korreltje zout nemen.
Bij mij brand de ring al 4 jaar constant van de P1 meter.
[Afbeelding]

Zoals u kunt zien heb ik de voeding via de splitter en de P1 meter geen usb aangesloten.
Ik heb wel het oude model splitter met micro usb aansluiting.
Dat is tegenwoordig USB-C dacht ik.
Misschien nog een andere adapter proberen of via usb router. (Meeste routers hebben wel een usb poort)
Het gaat om de splitter met oranje led, de P1 adapter brand gewoon vast groen.

PVoutput van mijn 4950Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterbier
  • Nu online
Ross11 schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 21:55:
[...]

Werk hier met HA en daarbij redelijk wat ESP 32 modulus, hebben een micro of usb c aansluiting.
Het is mij gebleken dat veel voedingen, die tegenwoordig geleverd worden, de uitgang spanning reguleren naar de afname, soms schakelde de ESP32 gewoon af en werd niet meer wakker.
Als de afname erg laag wordt denk de voeding dat de batterij vol is en schakeld uit, en ook is de spanning niet altijd een constante waarde van 5 volt.
Heb wat domme adapters aangeschaft die gewoon 5 volt afleveren en niet moduleren.
Probleem was opgelost, weet niet of dit ook geldt voor de P1 heb gewoon een 5 meter met voeding. :)
Ja geschakelde voedingen heb je in verschillende kwaliteiten.
Er is echt zoveel troep op de markt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterbier
  • Nu online
Pixelmagic schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 22:10:
[...]

Het gaat om de splitter met oranje led, de P1 adapter brand gewoon vast groen.
Dat snap ik.
Ik geef hiermee aan dat de handleiding (en) niet klopt.
Heb je geen router in de meterkast.?

[ Voor 7% gewijzigd door peterbier op 12-08-2024 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixelmagic

Pixelmagic

Ubergeek

peterbier schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 22:15:
[...]

Dat snap ik.
Ik geef hiermee aan dat de handleiding (en) niet klopt.
Heb je geen router in de meterkast.?
Meer electronica in de kast dan goed voor me is :+ Het lijkt me dat als ik 3 verschillende adapters heb geprobeerd (waarvan 2 die ik ook gebruik voor esp32s) dan denk ik dat een router poortje niet veel extra gaat opleveren.

PVoutput van mijn 4950Wp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peterbier
  • Nu online
Pixelmagic schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 22:32:
[...]

Meer electronica in de kast dan goed voor me is :+ Het lijkt me dat als ik 3 verschillende adapters heb geprobeerd (waarvan 2 die ik ook gebruik voor esp32s) dan denk ik dat een router poortje niet veel extra gaat opleveren.
Ik heb even de HW adapter er achter gedaan. (Dat fluit ding)
Led is groen.
Denk dat er bij u wat anders aan de hand is.
Wat misschien nog kan helpen andere usb kabel proberen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WTZTv7TpGNTSM2S7TwRRfAFZDdo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QjmZheIkhCJKqbTtnp8b8Tx4.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 9% gewijzigd door peterbier op 12-08-2024 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixelmagic

Pixelmagic

Ubergeek

peterbier schreef op maandag 12 augustus 2024 @ 22:48:
[...]

Ik heb even de HW adapter er achter gedaan. (Dat fluit ding)
Led is groen.
Denk dat er bij u wat anders aan de hand is.
Wat misschien nog kan helpen andere usb kabel proberen.
[Afbeelding]
Dat is inderdaad nog een goeie tip, misschien heb ik de kabel van de watermeter gebruikt, morgen eens omwisselen. Tegelijk ook maar even support contact gezocht, ben benieuwd wat die zeggen.

PVoutput van mijn 4950Wp

Bij mij geven soms verschillende sockets van HW de melding dat ze offline zijn. Het maakt niet uit hoever ze van het wifi punt zitten of welk type socket het is. Het oude of nieuwe model. Voor nu heeft de router opnieuw opstarten geholpen. Er zit dan wel een gat in de data voor vandaag m.b.t. die sockets. Herkend iemand dit?

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-09 09:14
Devke schreef op donderdag 15 augustus 2024 @ 14:48:
Bij mij geven soms verschillende sockets van HW de melding dat ze offline zijn. Het maakt niet uit hoever ze van het wifi punt zitten of welk type socket het is. Het oude of nieuwe model. Voor nu heeft de router opnieuw opstarten geholpen. Er zit dan wel een gat in de data voor vandaag m.b.t. die sockets. Herkend iemand dit?
Nope, rocksteady hier voor alle HW apparaten. (Ubiquity netwerk)

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Pagina: 1 ... 124 ... 143 Laatste

Let op:
Voor vragen en discussie rondom de Plug-In Battery kan je terecht in Het HomeWizard Plug-In Battery topic