Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frank_b
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 30-06 08:26
Vraagje hier:
Ben ik de enige, de temp en vochtigheid heb ik op mijn display staan in de kamer.

Nu worden deze waardes al een dag of twee niet meer geupdate, ze staan op een vast getal wat niet klopt met de werkelijkheid.
Op de App en in de webapp kloppen de waarders in de NU weergave wel, dus ze worden wel goed doorgegeven.

Display al eens van de spanning afgehaald en opnieuw opgestart - help niet
Cirkel inhoud verwisseld met gas en weer teruggezet naar temp, helpt ook niet.

Kortom de weergegeven waarden voor temp/vocht zijn niet ok, maar "bevroren"

Ook @HomeWizard_NL
Anders schiet ik wel een support call in. Maar even checken hier.

ter info: de andere waarden zoals verbruik enz doen het wel

[ Voor 5% gewijzigd door frank_b op 11-07-2024 08:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-09 09:14
frank_b schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 08:18:
Vraagje hier:
Ben ik de enige, de temp en vochtigheid heb ik op mijn display staan in de kamer.

Nu worden deze waardes al een dag of twee niet meer geupdate, ze staan op een vast getal wat niet klopt met de werkelijkheid.
Op de App en in de webapp kloppen de waarders in de NU weergave wel, dus ze worden wel goed doorgegeven.

Display al eens van de spanning afgehaald en opnieuw opgestart - help niet
Cirkel inhoud verwisseld met gas en weer teruggezet naar temp, helpt ook niet.

Kortom de weergegeven waarden voor temp/vocht zijn niet ok, maar "bevroren"

Ook @HomeWizard_NL
Anders schiet ik wel een support call in. Maar even checken hier.

ter info: de andere waarden zoals verbruik enz doen het wel
zo te zien ervaar ik hetzelfde

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gister ook delay in het updaten van actuele verbruik. Webversie van HW. Wat me opviel is dat de kWh meter van HW gewoon iedere seconde ververste maar de verbruiksgetallen er o.a. ook naast zaten met juiste waardes. Hardnekkig probleempje.

[ Voor 3% gewijzigd door Devke op 11-07-2024 08:43 ]

Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 8.6 kWh. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
winwiz schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 08:32:
[...]

zo te zien ervaar ik hetzelfde
Dat is wel erg toevallig. Het lijkt erop dat hij plotseling begint te updaten.

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frank_b
winwiz schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 09:55:
[...]

Dat is wel erg toevallig. Het lijkt erop dat hij plotseling begint te updaten.
Inderdaad, hier nu ook, was blijkbaar een probleem aan de Homewizard kant.
Maar hij doet het weer, mooi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• St00mwals
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-09 15:09
chucky666 schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 20:27:
Ik heb via pure energie een p1 gratis ontvangen van homewizard.
Maar heb in me meterkast al een p1 van pure zelf.
Heeft het zin om hem om te wisselen ?
Want zie nu in de pure app ook hoeveel ik op dit moment gebruik.
Ik heb ze hier beide draaien, middels de splitter van HW.
De HW P1 meter vorig jaar zelf aangeschaft en daarbij de PEM (Pure Energie Meter) behouden.
In het begin de PEM nog wel eens vergeleken met de HW en die lopen idd netjes gelijk. Nu een jaar later gebruik ik de PEM niet meer, de app nog wel om te kijken of mijn maandtarief nog in lijn loopt met mijn verbruik, maar mijn actuele verbruik bekijk ik alleen nog maar via HW. (dat gaat in de app van Pure Energie ook een stuk trager)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valentinik_46
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 22-09 13:24
SVMartin schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 13:56:
Lees een paar pagina's terug. Er lijken verbindingsproblemen te zijn met firmware versie 5.x. zitten jullie daar op?
Hier heb ik overheen gelezen, dank voor het doorgeven. Dit lijkt echter geen issue bij mij, zit namelijk nog op 4.19
Propheticus schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 14:21:
[...]

Begrijp ik goed dat je een externe USB voeding gebruikt? Je zou niet de eerste zijn bij wie de door HW geleverde adapter het begeeft. Probeer dus eens een andere (telefoon)lader.
Klopt inderdaad, ik gebruik de USB C adapter set van HW zelf.

Heb vanochtend een andere kabel geprobeerd, echter loste dit het probleem niet op.
Daarna heb ik ook een andere adapter geprobeerd, de P1 meter vloog daarna vrij snel online.
Top op heden doet hij het nog steeds :)

Dat ik hier niet eerder aan heb gedacht om dit te checken 8)7
Thanks voor de tip!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Propheticus
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 00:20
Valentinik_46 schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 13:15:
[...]

Hier heb ik overheen gelezen, dank voor het doorgeven. Dit lijkt echter geen issue bij mij, zit namelijk nog op 4.19

[...]

Klopt inderdaad, ik gebruik de USB C adapter set van HW zelf.

Heb vanochtend een andere kabel geprobeerd, echter loste dit het probleem niet op.
Daarna heb ik ook een andere adapter geprobeerd, de P1 meter vloog daarna vrij snel online.
Top op heden doet hij het nog steeds :)

Dat ik hier niet eerder aan heb gedacht om dit te checken 8)7
Thanks voor de tip!
Blij dat het verholpen is!
Ik vind dat de kwaliteit van de door HW geleverde adapter niet past bij wat verder een goed productaanbod is. Het is (imho) een irritant piepend en goedkoop prulding.

Edit, dit is waar die van mij stuk ging:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QReSUA4wFJGJX0BOUDcrL9ErpHE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iVHkLUPldW5ujnsV2HsxTn1g.jpg?f=fotoalbum_large
2 bolle condensatoren van het niet te vinden merk "CIA" (of "CA"?). Eentje helemaal gebarsten en omhoog geschoven.

[ Voor 24% gewijzigd door Propheticus op 13-07-2024 14:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peterbier
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23:22
Propheticus schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 14:41:
[...]

Blij dat het verholpen is!
Ik vind dat de kwaliteit van de door HW geleverde adapter niet past bij wat verder een goed productaanbod is. Het is (imho) een irritant piepend en goedkoop prulding.
Mee eens rommel.
Omdat deze zo,n fluittoon maakt heb ik gelijk de p1 meter (HW verdeler) op de vrije usb poort van mijn Fritzbox geprikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dit problemen met de P1 meters lopen toch nog? Ik heb ze nog steeds maar dacht iets gelezen te hebben dat het beter werkte? Anders schiet ik een servicecall in.

Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 8.6 kWh. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jos-P
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 23:29
Jos-P schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 18:05:
[...]

Ik mis de complicatie van Energy, daar lijkt het mis te gaan. Ik heb trouwens een AW7.
Kan het zijn dat dit alleen werkt met Energy+ ?
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Het probleem van het niet kunnen instellen van de complicatie “Energy” op de AW is opgelost. Het opnieuw opstarten van de Apple watch heeft het probleem opgelost 🙂

[ Voor 3% gewijzigd door Jos-P op 12-07-2024 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GK87
  • Registratie: December 2014
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kJ_sW4eE-70BfNMENDczRSKX_0c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Sg0v5r3JaiMNm15M16RlUC6K.jpg?f=fotoalbum_large

Ik lees hier soms over hogere firmware versies dan wat ik heb. Als ik die van mij controleer krijg ik de melding dat er geen updates zijn. Hoe zit dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TakenRandomName
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22-09 14:09
Devke schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 20:07:
Dit problemen met de P1 meters lopen toch nog? Ik heb ze nog steeds maar dacht iets gelezen te hebben dat het beter werkte? Anders schiet ik een servicecall in.
Die van mij verliest nog steeds met regelmaat zijn data. Soms werk de P1 meter een aantal dagen, ook valt hij wel eens 2x per dag weg. De p1-meter is kort geleden vervangen door een nieuwe, zelfde problemen.

Ik zit op software versie: 5.16

Acties:
  • +1 Henk 'm!
TakenRandomName schreef op maandag 15 juli 2024 @ 09:16:
[...]

Die van mij verliest nog steeds met regelmaat zijn data. Soms werk de P1 meter een aantal dagen, ook valt hij wel eens 2x per dag weg. De p1-meter is kort geleden vervangen door een nieuwe, zelfde problemen.

Ik zit op software versie: 5.16
Volgens @HomeWizard_NL is het opgelost. Ik kreeg het advies een keer opnieuw aan Wifi koppelen of de app een x opnieuw installeren. Als dit niet werkt ff melden. Ik houd hem in de gaten. Mijn Pa gaf ook al klachten. Zonnepanelen die in de nacht stroom opwekken 🙈. Zit hier ook op 5.16

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St00mwals
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-09 15:09
GK87 schreef op maandag 15 juli 2024 @ 08:03:
[Afbeelding]

Ik lees hier soms over hogere firmware versies dan wat ik heb. Als ik die van mij controleer krijg ik de melding dat er geen updates zijn. Hoe zit dat?
Met de hogere versies zijn behoorlijk wat problemen. HW is druk aan het werk om die problemen op te lossen en tot die tijd hebben ze de updates off-line gehaald, vermoed ik tenminste.
Zelf zit ik hier ook nog prima op 4.19.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• waits
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17-09 09:27
Even een heel positief geluid (nu op 5.16):
Sinds begin 2023 heb ik de HW P1-meter, de watermeter, koppeling met mijn GoodWe omvormer, en één Energy socket (die "reist" door mijn huis, een weekje hier, een weekje daar, etc. Dit om inzicht te krijgen in huidig verbruik, en zo eventueel bespaaracties te ondernemen).

Sinds mijn begin met HW in 2023 heb ik nog geen enkel probleempje ervaren. Dat mag ook weleens gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TakenRandomName
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22-09 14:09
Devke schreef op maandag 15 juli 2024 @ 09:19:
[...]

Volgens @HomeWizard_NL is het opgelost. Ik kreeg het advies een keer opnieuw aan Wifi koppelen of de app een x opnieuw installeren. Als dit niet werkt ff melden. Ik houd hem in de gaten. Mijn Pa gaf ook al klachten. Zonnepanelen die in de nacht stroom opwekken 🙈. Zit hier ook op 5.16
Dit ga ik vanavond even proberen! Hopelijk werkt het, hij is momenteel alweer offline helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TakenRandomName schreef op maandag 15 juli 2024 @ 11:30:
[...]

Dit ga ik vanavond even proberen! Hopelijk werkt het, hij is momenteel alweer offline helaas.
Hier net flatliner. Ververste maar laat steeds. Denk een sec of 20 a 30. Heb 1e keer opnieuw wifi koppelen gedaan. Kijken wat hij nu doet. Hij gaat hier niet naar een rode ring. Blijft groen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:58
Ik heb sinds een tijdje zeer hoog verbruik.
Althans, dat zegt het Display:
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/XrYn7WSR/Screenshot-20240715-214338.png

Geen airco, geen warmtepomp, geen elektrische auto.
Gangbaar verbruik zat rond de 5-12 kWh.

Hoe kan ik achterhalen waar dit vandaan komt. Of dat dit gewoon (hopelijk) een bug is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeteSplit
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 22:04

PeteSplit

HN091MR.NK5 HU051MR.U44

NeutraleTeun schreef op maandag 15 juli 2024 @ 21:48:
[Afbeelding]

Hoe kan ik achterhalen waar dit vandaan komt. Of dat dit gewoon (hopelijk) een bug is.
Heb je een zon omvormer op een stekker zitten. Het lijkt namelijk precies op je zon grafiek ?

LG AWHP / ESPhome / GoodWe 4K-DT (5kWp) / Homewizard / Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

@NeutraleTeun je kunt toch je verbruik terug zien bij je leverancier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[Afbeelding]

Heb je een Energy Socket ergens in huis? Ik herken het probleem. Energy Socket was stuk en gaf een groot verbruik aan. De jouwe loopt wel mee met de zonneopwek lijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:35

Ethirty

Who...me?

Ik heb sinds kort de P1+hub en de water meter en 2 vraagjes.
Is het logisch dat de watermeter krap 40% wifi ontvangst heeft terwijl de P1 ruim over de 70% zit? Dit geeft wat storingen in de registratie van het water verbruik. Behalve extra wifi in de meterkast bijplaatsten lukt het me niet om het signaal van de watermeter sterker te krijgen.

Is het mogelijk of weet iemand of het mogelijk wordt om de ledjes uit te zetten? Het licht schijnt door de kieren van de deur en is (in het donker) zichtbaar op de gang.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Panelen zijn netjes geïnstalleerd (begin vorig jaar), alles via de meterkast (zonder stekkers).
Geen Energy Sockets in gebruik.

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/F7smYqNJ/Screenshot-20240716-064449.png

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/DmcnyFkT/Screenshot-20240716-064607.png

Lijkt gelukkig wel op een bug, hoef dus alleen maar binnenin HW te zoeken.

Ik heb van vannacht tot nu een standby verbruik van 3,1 kWH. Dus zou het ook los van mijn zongrafiek moeten staan?

[ Voor 11% gewijzigd door NeutraleTeun op 16-07-2024 06:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propheticus
@NeutraleTeun Vooral je zonverbruik ziet er hoog en verdacht synchroon met de opwek uit. De (API) koppeling met je omvormer krijgt of de kWh meter registreert dus (veel) meer inkomend vermogen dan wat er door de p1 meter aan teruglevering wordt geregistreerd. Dat zou je dan dus zelf verbruiken.
Is de weergegeven zonneopbrengst wel binnen het redelijke, of veel hoger dan op een vergelijkbare dag vorig jaar? Of is het vergelijkbaar met wat de app van je zonnepanelen toont?
Een systeem met piekvermogen van meer dan 6kW klinkt als een overbemeten aantal panelen voor een huishouden met 5-12kWh verbruik per dag.
Als de opbrengst onlogisch hoog is: issues met de API koppeling of kWh meter. Als de waardes 'logisch' zijn: issues met de slimme meter registratie van teruglevering. (Omdat de p1 waardes wel in dezelfde ordegrootte zijn als de meteruitlezing door de energiemaatschappij)

[ Voor 13% gewijzigd door Propheticus op 16-07-2024 07:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeteSplit

PeteSplit

HN091MR.NK5 HU051MR.U44

Ethirty schreef op maandag 15 juli 2024 @ 23:10:
Ik heb sinds kort de P1+hub en de water meter en 2 vraagjes.
Is het logisch dat de watermeter krap 40% wifi ontvangst heeft terwijl de P1 ruim over de 70% zit? Dit geeft wat storingen in de registratie van het water verbruik. Behalve extra wifi in de meterkast bijplaatsten lukt het me niet om het signaal van de watermeter sterker te krijgen.

Is het mogelijk of weet iemand of het mogelijk wordt om de ledjes uit te zetten? Het licht schijnt door de kieren van de deur en is (in het donker) zichtbaar op de gang.
Ik heb meerdere AP (wifi toegangspunten/routers) en HW maakt bijna altijd verbinding met de AP met het slechtste signaal (verder weg).
Misschien kun je zien (door in te loggen op een AP) waar de watermeter contact mee maakt en dan dit AP even uitzetten, zodat de watermeter contact maakt met een ander AP.
Ik ben altijd even bezig (na bijvoorbeeld een stroomuitval) om alle HW weer met een goede AP verbinding te laten maken. ;(

LEDjes van P1 meter zijn niet te wijzigen, van de sockets wel.

[ Voor 3% gewijzigd door PeteSplit op 16-07-2024 09:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tikje
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 31-08 19:41
Ethirty schreef op maandag 15 juli 2024 @ 23:10:
Gebruik een 'El Cheapo' dimmer: stukje duct tape, elektrisch tape o.i.d. er over heen plakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-09 18:52
Ik heb vandaag de P1 meter en de watermeter geinstalleerd. De P1 meter doet het prima, de watermeter blijft de calibratie melding geven. Ik heb een ltron watermeter

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propheticus
SnowDude schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 22:26:
Ik heb vandaag de P1 meter en de watermeter geinstalleerd. De P1 meter doet het prima, de watermeter blijft de calibratie melding geven. Ik heb een ltron watermeter
Ik gooi hem er maar weer in: probeer eens een andere USB adapter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
Propheticus schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 23:05:
[...]

Ik gooi hem er maar weer in: probeer eens een andere USB adapter.
Dat mocht helaas niet helpen

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frank_b
PeteSplit schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 09:46:
[...]

Ik heb meerdere AP (wifi toegangspunten/routers) en HW maakt bijna altijd verbinding met de AP met het slechtste signaal (verder weg).
Misschien kun je zien (door in te loggen op een AP) waar de watermeter contact mee maakt en dan dit AP even uitzetten, zodat de watermeter contact maakt met een ander AP.
Ik ben altijd even bezig (na bijvoorbeeld een stroomuitval) om alle HW weer met een goede AP verbinding te laten maken. ;(

LEDjes van P1 meter zijn niet te wijzigen, van de sockets wel.
Typisch, precies hetzelfde bij mij.
Router in de meterkast met wifi, hij connect aan een mesh repeater verderop :?
mesh repeater uitzetten en connectie in de meterkast van 100% geen idee waarom hij altijd dat AP verderweg kiest.

Dus na bv een router update altijd even alles weer terugzetten op de goede AP's (ik heb er meerdere)
Volgens mij is de mesh koppeling van HW niet echt goed qua kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propheticus
SnowDude schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 09:32:
[...]

Dat mocht helaas niet helpen
Meter goed in de houder geklikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
Propheticus schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 10:50:
[...]

Meter goed in de houder geklikt?
Ja, zit er strak op, recht boven de teller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
SnowDude schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 11:13:
[...]

Ja, zit er strak op, recht boven de teller.
Telt hij wel als je water tapt? Je kunt natuurlijk makkelijk controleren of de hoeveelheid klopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
winwiz schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 11:26:
[...]

Telt hij wel als je water tapt? Je kunt natuurlijk makkelijk controleren of de hoeveelheid klopt
Nee hij doet niets, alsof die sensor helemaal niets registreerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
SnowDude schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 11:48:
[...]

Nee hij doet niets, alsof die sensor helemaal niets registreerd
dan is hij of defect of niet goed gemonteerd lijkt me. Sensoroog is wel vrij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
ik krijg al een nieuwe van Homewizzard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kartmans1
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21:18
Sinds deze week last dat vaak het ‘nu’ scherm een constant verbruik laat zien en niet meer het echte live gebruik wat elke seconde veranderd. Zijn dit de problemen die andere ook ervaren? Lees namelijk hier en daar dat mensen ‘problemen’ ervaren. En wat kan ik hier aan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reiniero
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:58
Kartmans1 schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 21:23:
Sinds deze week last dat vaak het ‘nu’ scherm een constant verbruik laat zien en niet meer het echte live gebruik wat elke seconde veranderd. Zijn dit de problemen die andere ook ervaren? Lees namelijk hier en daar dat mensen ‘problemen’ ervaren. En wat kan ik hier aan doen?
Dat is hier ook sinds een aantal weken. Soms nergens last van, soms duurt het 30 seconden oid voor hij geüpdatet word. Firmware versie 4.19 overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob987
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 18-09 23:54
frank_b schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 10:16:
[...]

Typisch, precies hetzelfde bij mij.
Router in de meterkast met wifi, hij connect aan een mesh repeater verderop :?
mesh repeater uitzetten en connectie in de meterkast van 100% geen idee waarom hij altijd dat AP verderweg kiest.

Dus na bv een router update altijd even alles weer terugzetten op de goede AP's (ik heb er meerdere)
Volgens mij is de mesh koppeling van HW niet echt goed qua kiezen.
Ik heb een Deco mesh, daar kan ik instellen dat een apparaat geen Mesh gebruikt, m.a.w. hij mag niet naar een andere mesh station schakelen. Zoiets kan jullie probleem wellicht voorkomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kartmans1
reiniero schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 21:43:
[...]

Dat is hier ook sinds een aantal weken. Soms nergens last van, soms duurt het 30 seconden oid voor hij geüpdatet word. Firmware versie 4.19 overigens.
Hier ook 4.19 inderdaad. Soms werkt het inderdaad gewoon goed. Maar nu laatste drie dagen vaker niet dan wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
[Afbeelding]

Even mezelf quoten, voor de mensen die op mij geregeerd hebben:

Ik heb mijn Enphase uit de meters van HW verwijderd en nu lijken de waardes van verbruik wel redelijk te kloppen (staat momenteel op 5,3 kWh).

Voor degene die zei dat ik wellicht teveel zonnepanelen had:
Jaarlijks verbruik zit rond de 3800kWh.
Panelen (12) zijn aangeboden als 4800kWh (plusminus).
Opbrengst vorig jaar was 5100kWh.

Anyhoo, blijkbaar gaat iets fout zodra ik de Enphase in HW toevoeg?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobWest
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 29-08 17:51
NeutraleTeun schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 14:55:
[...]

Ik heb mijn Enphase uit de meters van HW verwijderd en nu lijken de waardes van verbruik wel redelijk te kloppen (staat momenteel op 5,3 kWh).

Als je rechtstreeks in je Enphase app kijkt, kloppen de cijfers dan wel? Vaak als je verbruik de opbrengst volgt, dan zijn je meters verkeerd aangesloten

PVOutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjamo
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 03:44
[Afbeelding]

Als ik kijk naar de foto lijkt het of je kijkt naar de berekende grafiek stroomverbruik. Dat is een grafiek van waarden die berekend worden, niet gemeten.

Hiervoor wordt oa gebruikt bijvoorbeeld een koppeling met je gateway, maar ook bijvoorbeeld een kWh meter. Als je beide gebruikt in je energy app rekent hij de opwek dubbel, en ziet alles dat hij niet meet als geexporteerd als verbruik bij die grafiek.

Komen de waarden die je enphase-koppeling aangeeft in de energy app aan het einde van de dag overeen met de waarden in je enlighten app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Enlighten geeft nu 20,9 opwek aan.
En de kWh meter (op de panelen) in HW geeft nu 21 opwek aan. Dus die komen overeen.
Maar dat is dus zonder koppeling van Enphase in HW.

Grafiek Stroomverbruik staat nu op 6 kWh (wat meer klopt dan de voorgaande 30 kWh).

[ Voor 20% gewijzigd door NeutraleTeun op 18-07-2024 17:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Propheticus
NeutraleTeun schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 14:55:
[...]

Ik bedoelde je niet de les te lezen over al dan niet teveel panelen. Ik vroeg alleen of een piekvermogen van 6kW wel binnen het verwachtte ligt.
Dus, hoeveel wattpiek heb je aan panelen liggen? (4800kWh klink namelijk als een geschatte jaaropbrengst en niet het systeemvermogen wat je uitdrukt in kW).

Verderop zeg je dat het klopt als je omvormerkoppeling uit HW verwijdert. Heb je dan óók nog een HW kWh-meter op de zonnepanelengroep? Dat zou natuurlijk wel verklaren waarom je te veel opwek ziet (dubbel) en er dus uit de P1 berekening die maar 1x teruglevering ziet komt dat je blijkbaar heel veel zelf verbruikt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Propheticus
NeutraleTeun schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 16:58:
En de kWh meter (op de panelen) in HW geeft nu 21 opwek aan. Dus die komen overeen.

Grafiek Stroomverbruik staat nu op 6 kWh (wat meer klopt dan de voorgaande 30 kWh).
Ah, ja dus. Dit verklaart alles. Als je een kWh-meter gebruikt heb je de omvormerkoppeling helemaal niet nodig. Sterker nog, zoals je hebt gemerkt, resulteert dat in dubbele telling.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Ik heb 12x395 dus 4740wP.

Check. Zal de Enphase niet meer mee laten lopen.
Dank!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Propheticus
NeutraleTeun schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 17:20:
Ik heb 12x395 dus 4740wP.

Check. Zal de Enphase niet meer mee laten lopen.
Dank!
Dan was een opwek van >6kW natuurlijk ook al verdacht :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Propheticus schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 17:23:
[...]

Dan was een opwek van >6kW natuurlijk ook al verdacht :P
Ik had die opwek niet eens opgemerkt.
Was vooral in "paniek" door die x10 verbruik 😜

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjamo
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 03:44
NeutraleTeun schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 16:58:

Wij hadden onlangs ongeveer hetzelfde, vandaar dat ik dat herkende.

We hadden eerst de koppeling met enphase, waren niet 100% tevreden omdat de cijfers niet actueel waren omdat Enphase per kwartier werkt, en vaak nog trager dan dat.
Daarom voor onze beide Enphase systemen een kWh meter geplaatst. Dat gaf inderdaad een fors (fictief) verbruik. Toen we de Enphase koppeling weg haalden was alles weer normaal, ik dacht ook met terugwerkende kracht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• winwiz
Sjamo schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 18:08:
[...]

Wij hadden onlangs ongeveer hetzelfde, vandaar dat ik dat herkende.

We hadden eerst de koppeling met enphase, waren niet 100% tevreden omdat de cijfers niet actueel waren omdat Enphase per kwartier werkt, en vaak nog trager dan dat.
Daarom voor onze beide Enphase systemen een kWh meter geplaatst. Dat gaf inderdaad een fors (fictief) verbruik. Toen we de Enphase koppeling weg haalden was alles weer normaal, ik dacht ook met terugwerkende kracht.
Zit ook wel logica in, je voert over 2 verschillende kanalen dezelfde data in. HW ziet dat dan als 2 bronnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Grq-jfMbtkSIU4uYZCLErusQXj4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2o821yHbHnM59kp20d2aX6vl.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Cj-v18yocHM157Maxi_BaKRUvoU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eRcz8dtOc58Sv5Mqj6vyPut5.jpg?f=fotoalbum_large

Before and after. Een paar dagen geleden van @HomeWizard_NL een aanbeveling gekregen om de P1 meter opnieuw te koppelen en de app opnieuw te installeren bij flatliners. Na een paar dagen gaat het toch helaas weer mis. P1 meter opnieuw gekoppeld heeft in 2e plaatje gelijk resultaat. 1e plaatje is voor nieuwe koppeling maken. Wat opvalt is dat de zonnepanelen flatliner blijft (kWh meter van HW zit er tussen) en dat het werkelijk verbruik in huis ook een flatliner is. 1 is natuurlijk van het ander afgeleid. Kijk ik dieper in het eigen verbruik dan zie ik dat de PC bijvoorbeeld ook een flatliner laat zien. Zie hieronder. Deze is gekoppeld aan een HW socket.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aiT6raAzO33ATEu8uvjc9OiunUM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EoQLn4ix1yjJyNapQDpjQke4.jpg?f=fotoalbum_large

Ingeschoten bij HW als call. Is er hier herkenning en iemand toevallig bekend met de oplossing? Heb versie 5.16 draaien op p1 meter. Die flatliners onderliggend zijn nieuw voor me.

Edit: Ik heb HA eens bekeken. Daar zie ik de waardes mbt P1 fluctueren. Na opnieuw gekoppeld te hebben een goed uurtje geleden is het inmiddels weer een flatliner binnen de HW App. HA blijft netjes wat schommelen in verbruik zoals verwacht ook mag worden.

Edit. Advies van HW een externe oplader te gebruiken. Testen maar. Voor nu werkt het weer.

[ Voor 8% gewijzigd door Devke op 19-07-2024 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixelmagic
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-09 21:17

Pixelmagic

Ubergeek

Ik sta op het punt een HW p1 meter te kopen, vooral vanwege de batterij die ik besteld heb. Heb nu al jaren een p1 meter in gebruikt die prima werkt met HA.

Ik lees hier nu een hoop problemen, maar zie pas is het laatste bericht dat het vooral om de app gegevens lijkt te gaan en als je hem gewoon lokaal gebruikt dat er geen problemen zijn. Klopt mijn beeld of ligt het toch nog anders ?

PVoutput van mijn 4950Wp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
@Pixelmagic De 'problemen' spelen vooral met het 'live'-overzicht van het vermogen, sommige gebruikers ervaren daarmee dat de updatefrequentie niet helemaal in orde is. De lokale API werkt overigens wel gewoon prima, daar krijg ik iedere seconde een update van. Dus het zal iets zijn met de app/servers van HW.

Daarnaast werkt ook het dag/week/maand/jaaroverzicht gewoon prima. Maar dat gaat niet over vermogen, maar over (terug)geleverde energie. Die waardes staan ook los van de vermogensmeting van de live-weergave.

skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixelmagic
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-09 21:17

Pixelmagic

Ubergeek

JanHenk schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 11:46:
@Pixelmagic De 'problemen' spelen vooral met het 'live'-overzicht van het vermogen, sommige gebruikers ervaren daarmee dat de updatefrequentie niet helemaal in orde is. De lokale API werkt overigens wel gewoon prima, daar krijg ik iedere seconde een update van. Dus het zal iets zijn met de app/servers van HW.

Daarnaast werkt ook het dag/week/maand/jaaroverzicht gewoon prima. Maar dat gaat niet over vermogen, maar over (terug)geleverde energie. Die waardes staan ook los van de vermogensmeting van de live-weergave.
Dank je, dan dus geen issues voor mij, zal de app en overzichten daar niet veel gebruiken.

PVoutput van mijn 4950Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22-09 08:24
Ik gebruik de DSMR Reader addon:

https://community.home-as...for-home-assistant/279087

Nu is het zo dat de slimme meter op een andere verdieping staat. Nu heb ik dus een Wifi P1 meter gekocht. is het uberhaupt mogelijk om data via Wifi over te brengen naar deze DSMR Reader addon?

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Possible schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 15:11:

Nu is het zo dat de slimme meter op een andere verdieping staat. Nu heb ik dus een Wifi P1 meter gekocht. is het uberhaupt mogelijk om data via Wifi over te brengen naar deze DSMR Reader addon?
Nee, DSMR is een hele andere add-on dan die van HomeWizard. Er is gewoon een Home Wizard integratie voor Home-Assistant

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22-09 08:24
DennusB schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 15:12:
[...]

Nee, DSMR is een hele andere add-on dan die van HomeWizard. Er is gewoon een Home Wizard integratie voor Home-Assistant
Snap ik. Vind de data / Gui van DSMR Reader / addon veel overzichtelijker namelijk. ik had gehoopt dat je d.m.v. een IP based toch data kon ophalen.

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Possible schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 15:14:
[...]

Snap ik. Vind de data / Gui van DSMR Reader / addon veel overzichtelijker namelijk. ik had gehoopt dat je d.m.v. een IP based toch data kon ophalen.
Nope, is een heel ander protocol.

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DCSBL
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 17:58
Possible schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 15:11:

https://community.home-as...-using-automations/745345

Embedded Software Developer @ HomeWizard | Doet soms wat voor Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vraagje. De P1 meter van HW laat de groene ring daar een pulserend karakter zien zoals bijv bij de watermeter of blijft deze bij jullie continue groen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PeteSplit

PeteSplit

HN091MR.NK5 HU051MR.U44

Devke schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 15:22:
Vraagje. De P1 meter van HW laat de groene ring daar een pulserend karakter zien zoals bijv bij de watermeter of blijft deze bij jullie continue groen?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S-lkd6anYD0MtGe3JGmptJQHXnI=/x800/filters:sharpen(0.5,0.1,false):strip_exif()/f/image/JFGWFi88HsmtwU9kFh9Jmbxg.webp?f=fotoalbum_large

Hij pulseert bij mij en is correct verbonden :o

[ Voor 3% gewijzigd door PeteSplit op 20-07-2024 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PeteSplit schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 16:26:
[...]

[Afbeelding]

Hij pulseert bij mij en is correct verbonden :o
Mooi. Dat doet hij hier niet meer. Ik kan ermee verder richting HW. Hij blijft hier branden namelijk. Thnx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald2020
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 13-09 20:52
Hier brandt de groene ring al meer dan een jaar continu en werkt het prima. De P1 meter zit hier rechtstreeks op een DMSR v5.0 kWh meter,

[ Voor 28% gewijzigd door Ronald2020 op 20-07-2024 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ronald2020 schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 21:39:
Hier brandt de groene ring al meer dan een jaar continu en werkt het prima. De P1 meter zit hier rechtstreeks op een DMSR v5.0 kWh meter,
Op dezelfde manier aangesloten. Zelfde versie meter. Externe USB al gebruikt en toch is er regelmatig een flatliber te zien. Update maar om de halve minuut ofzo van de P1 meter. Zelfs de onderliggende sockets beginnen er ook last van te krijgen. Flatliner gebruik. Wifi verbinding is overal goed genoeg. Samen met HW naar aan het kijken. Dank voor je antwoord :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGFG
  • Laatst online: 21-09 17:56
Ronald2020 schreef op zaterdag 20 juli 2024 @ 21:39:
Hier brandt ie al een jaar of 3 continue groen. Kan me niet herinneren ‘em ooit hebben zie pulseren. Functioneert altijd prima. Nu nog aangesloten op een USB adapter, want SMR 4.x, volgende week nieuwe meter met SMR 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BGFG schreef op zondag 21 juli 2024 @ 11:38:
[...]

Hier brandt ie al een jaar of 3 continue groen. Kan me niet herinneren ‘em ooit hebben zie pulseren. Functioneert altijd prima. Nu nog aangesloten op een USB adapter, want SMR 4.x, volgende week nieuwe meter met SMR 5
Nu nog steeds een flatliner. HA update hem vaker. Wifi sterkte is 100%. Met of zonder USB voeding geen verschil. Zeg het maar.

[ Voor 4% gewijzigd door Devke op 21-07-2024 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterbier
  • Laatst online: 23:22
Hier brand de ring ook groen.
Dat al 4 jaar.
Misschien is het wel een verschil in de hardware versie.
Ik ondervind geen problemen.
Voeding usb van de router (Fritzbox).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DenniSundaY
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 21-07-2024
Kartmans1 schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 21:23:
Hier exact hetzelfde, op firmware 5.16. Ik dacht dat het begon na de 5.16 update maar als mensen dit ook ervaren op 4.19 lijkt het een app/server issue.

Weet iemand of dit probleem al bekent is bij Home Wizard (ik mag hopen van wel) en of dit binnenkort opgelost wordt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
DenniSundaY schreef op zondag 21 juli 2024 @ 14:50:
[...]

Hier exact hetzelfde, op firmware 5.16. Ik dacht dat het begon na de 5.16 update maar als mensen dit ook ervaren op 4.19 lijkt het een app/server issue.

Weet iemand of dit probleem al bekent is bij Home Wizard (ik mag hopen van wel) en of dit binnenkort opgelost wordt?
Ben met HW wat testjes aan het doen. Heb ze al teruggemaild met de bevindingen. Testen niet het gewenste resultaat oplevert. Verwacht morgen antwoord van ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DenniSundaY
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 21-07-2024
Devke schreef op zondag 21 juli 2024 @ 16:09:
[...]

Ben met HW wat testjes aan het doen. Heb ze al teruggemaild met de bevindingen. Testen niet het gewenste resultaat oplevert. Verwacht morgen antwoord van ze.
Ik wou toevallig net mijn reactie bijwerken om hierop verder te gaan, namelijk dat het mij sterk lijkt dat een externe voeding dit probleem gaat oplossen. Aangezien meerdere mensen hier last van hebben sinds meerdere weken kan het geen toeval zijn dat al deze mensen ineens haperende hardware hebben op exact hetzelfde moment. Het moet een probleem vanuit hen zijn.

Nu is het wel logisch dat HW dit toch als advies geeft (what else can you do) maar het klinkt dan ook niet echt alsof ze dit probleem intern erkennen. Al zijn ze intern hier misschien al lang van op de hoogte maar is de customer support dat niet (wat in 9 van de 10 keren het geval is bij praktisch elk bedrijf met customer service).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Not_Disclosed
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-09 11:55
Ik gebruik naar volle tevredenheid de Wifi P1 meter op mijn slimme energie meter. Nu heeft onlangs Vattenfall een slimme meter voor de stadsverwarming geplaatst (warmtelink). Deze heeft ook een P1 poort.

@HomeWizard_NL en volgers van deze thread :
  • Is het mogelijk de Wifi P1 meter te gebruiken om de warmtelink uit te lezen?
  • Zo niet, hoe kunnen wij HomeWizard daarin ondersteunen?
  • Is het voldoende voor HomeWizard om alleen de verschillende datagrammen als voorbeeld te ontvangen?
Het zou geweldig zijn als dit al kan. En anders zou het geweldig zijn als HomeWizard dit gaat ondersteunen.

A life lived in fear is a life half lived

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Not_Disclosed schreef op maandag 22 juli 2024 @ 11:40:
Ik gebruik naar volle tevredenheid de Wifi P1 meter op mijn slimme energie meter. Nu heeft onlangs Vattenfall een slimme meter voor de stadsverwarming geplaatst (warmtelink). Deze heeft ook een P1 poort.

• Is het voldoende voor HomeWizard om alleen de verschillende datagrammen als voorbeeld te ontvangen?
Het zou geweldig zijn als dit al kan. En anders zou het geweldig zijn als HomeWizard dit gaat ondersteunen.
Ik weet het antwoord niet, maar heb je hem al eens overgehangen om te testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Not_Disclosed
IJsbeer schreef op maandag 22 juli 2024 @ 11:42:
[...]
Ik weet het antwoord niet, maar heb je hem al eens overgehangen om te testen?
Eerlijk gezegd niet. Ik wil ook de bestaande integratie niet verstoren. Dus vandaar dat ik het eerst hier vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HE1
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 19-09 16:55

HE1

Not_Disclosed schreef op maandag 22 juli 2024 @ 12:13:
[...]

Eerlijk gezegd niet. Ik wil ook de bestaande integratie niet verstoren. Dus vandaar dat ik het eerst hier vraag.
wellicht vindt je in deze tweakers thread wat antwoorden:

Vattenfall stadsverwarming slimme meter(Warmtelink)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoHoorn
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21:32
Hier zit ik met de p1meter ook nog op versie 4.19. Als ik controleer op updates krijg ik melding dat er geen update beschikbaar is.
Alles werkt naar behoren, dat dan weer wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xalopalyps
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22-09 14:17
Not_Disclosed schreef op maandag 22 juli 2024 @ 11:40:

Zover ik weet, werkt dat niet. Sterker nog, er is een kans dat Vattenfall hem niet goed heeft geconfigureerd :+

Ik heb namelijk deze gateway geprobeerd. Daar bleek dat de poort niet genoeg stroom + niet de juiste data gaf (in m³ i.p.v. GJ).

Deze Kamstr-IR Gateway werkt overigens als een zonnetje en laat ook temperaturen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:40

The Legend

*Plop*

Wij zijn sinds zaterdagavond op vakantie en nu valt me op dat ik pieken in verbruik op de hoofdmeter zie die niet verklaarbaar zijn. We hebben vorige week ook blikseminslag gehad in de buurt en in huis zijn een hoop apparaten gefrituurd. De meterkast is gespaard gebleven, of zou dit ook een tik aan de meter hebben gegeven?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nN5PNJQZRBqZh3IL6ez8lgzTbkY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/50uKhPFFHku1W0TuYl3dm0Vm.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CugdoA6wDbdmdMwizgu5q6_Xylw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bQEdDHNSzoXISYWaCamInxpI.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bfqfkyk6MoFogNwE5qWKAr5NQZ4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KzSk4Gy4ylObSDo7RNG5HnRb.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LaCqpMoL8XkTWUMdihPlkwKVyE8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7vEt7cjozYBM2moKAR7eZs1p.jpg?f=fotoalbum_large

Ik zie nu ook een flatline vandaag tussen 15.30 en 20.00 dat klopt ook niet.

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Propheticus
@The Legend Die pieken staan alleen in de berekende verbruiksgrafiek. Deze zijn er niet echt maar een misrekening die ontstaat wanneer zonopbrengst plots wegvalt (wolk). De slimme meter is namelijk accurater / sneller in het opmerken hiervan dan je omvormerkoppeling welke meer is gemiddeld over langere tijdsblokken van een kwartier.

Bij mensen met zonnepanelen met omvormerkoppeling (ipv een kWh meter) in HW is de verbruiksgrafiek dus zo goed als nutteloos bij wisselvallig weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Xalopalyps schreef op maandag 22 juli 2024 @ 22:23:
[...]

Zover ik weet, werkt dat niet. Sterker nog, er is een kans dat Vattenfall hem niet goed heeft geconfigureerd :+

Ik heb namelijk deze gateway geprobeerd. Daar bleek dat de poort niet genoeg stroom + niet de juiste data gaf (in m³ i.p.v. GJ).

Deze Kamstr-IR Gateway werkt overigens als een zonnetje en laat ook temperaturen zien.
HA ondersteuning zie ik. Kun je hier ook uur dag week maand en jaargrafieken van je verbruik in GJ verkrijgen? Tis even offtopic maar interessant. Heb nu een warmtelink van Vattenfall. 1x per maand een stand is waardeloos wat Vattenfall doorgeeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xalopalyps
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22-09 14:17
Devke schreef op maandag 22 juli 2024 @ 23:12:
[...]

HA ondersteuning zie ik. Kun je hier ook uur dag week maand en jaargrafieken van je verbruik in GJ verkrijgen? Tis even offtopic maar interessant. Heb nu een warmtelink van Vattenfall. 1x per maand een stand is waardeloos wat Vattenfall doorgeeft.
Ik gebruik het met Homey. Gezien mijn Kamstr meter op batterijen werkt, raden ze aan om 1x per 15 min uit te lezen om de batterij te besparen, deze frequentie kan je zelf aanpassen. Homey slaat het in mijn geval op en kan inderdaad GJ over tijd plotten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Xalopalyps schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 08:44:
[...]

Ik gebruik het met Homey. Gezien mijn Kamstr meter op batterijen werkt, raden ze aan om 1x per 15 min uit te lezen om de batterij te besparen, deze frequentie kan je zelf aanpassen. Homey slaat het in mijn geval op en kan inderdaad GJ over tijd plotten.
Ben met HA bezig vandaag ik het ook op HA zoek. Dank voor je antwoord :-)

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Ter info m.b.t. de P1 meter en de "Nu" weergave: Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WejX9b7lJJPDJZZHQ3o3PRHbkCU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OKqelWxWJkwuR9Gf5U3H5eDK.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door Devke op 23-07-2024 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Not_Disclosed
HE1 schreef op maandag 22 juli 2024 @ 17:12:
[...]
wellicht vindt je in deze tweakers thread wat antwoorden:

Vattenfall stadsverwarming slimme meter(Warmtelink)
Ik had hier al gekeken. Maar aangezien het de HomeWizard P1 meter betreft heb ik er bewust voor gekozen om het in dit topic te posten.
Xalopalyps schreef op maandag 22 juli 2024 @ 22:23:
[...]

Dank voor de smartgateway links.
Ik vind de IR gateway geen goede oplossing vanwege het extra batterijverbuik van de warmtemeter. De Smartgates Wifi Gateway zou een oplossing kunnen zijn. Ik weet eigenlijk nog niet of mijn slimme meter (Vattenfall VA6) de juiste waarden doorgeeft (GJ en niet m3) en ook is de koppeling nog niet geactiveerd door Vattenfall.

Simpel gezegd is het doorgeven van de juiste waarden het probleem van de slimme meter, niet het probleem van de gateway. De gateway moet gewoon de datagrammen (indien correct) kunnen uitlezen en verzamelen.

De smartgates wifi gateway zou dus kunnen voldoen. Maar....

Ik wil juist graag alles in het smartwizard ecosysteem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kartmans1
Devke schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 10:18:
Ter info m.b.t. de P1 meter en de "Nu" weergave: [Afbeelding]
Fijn dat ze het aan het uitzoeken zijn en niet terugbrengen naar de hardware. Gisteren leek hij het wel weer goed te doen, maar nu gewoon weer een flatline in de ‘nu-weergave’.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-09 15:07
Helaas, P1 meter lijkt stuk te zijn. Ook met voedingskabel geen success.
Laaste tijd niks meer gelogd (heb Energy+) dus gisteren even reset gegeven maar nog steeds niks.
Factory reset gedaan maar zie geen netwerk tussen mijn wifi staan.

edit: Een uur lang aankloten en dan klagen op Tweakers was de gouden mix.
Op het moment dat ik mijn reactie verstuurde zag ik opeens het P1 netwerk 8)7

Overigens erg mooi met Enphase, kWh meter (laadpaal) en P1 om te zien waar al je energie naartoe gaat.
Nu nog even Home Connect koppelen en de vaatwasser op zonnige tijden te laten starten. :)

[ Voor 43% gewijzigd door Uberprutser op 24-07-2024 12:15 ]

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rkonings
  • Laatst online: 22-09 10:02
Hier ook sinds gisteren mijn P1 meter, direct verbonden met slimme meter, connectie naar home assistant weggevallen.
In de app zie ik wel het momentane verbruik...
Vreemd, er is niet veranderd behalve dat gisteren de stroom van alle groepen is afgewerkt voor aansluiten extra groep maar daarna blijft de P1 spanning behouden via de slimme meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB2
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 28-12-2024
De spanning op de P1 zelf blijft wel behouden maar gedurende de stroomonderbreking in de automatenkast de wifi verbinding niet.

[ Voor 35% gewijzigd door IvoB2 op 25-07-2024 08:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rkonings
Dat begrijp ik.
Maar de Raspberry pi5 en router staan in de meterkast.
Er kan dus nooit sprake zijn van een slecht signaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dhrto
  • Laatst online: 22:16
Kan het zijn dat de P1 meter geen fixed ip heeft (al dan niet via een dhcp reservering)? Dan kan met de stroomonderbreking de P1 meter via dhcp een ander ip hebben gekregen. Misschien dat HA daar minder goed mee omgaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ronald2020
  • Laatst online: 13-09 20:52
Ja, dat klopt, HA blijft teruggaan naar het oude IP adres. Vermoedelijk is een restart van HA en het vastzetten van het IP adres van de P1 meter in de router de oplossing voor nu en in de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rkonings
Ronald2020 schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 09:23:
Ja, dat klopt, HA blijft teruggaan naar het oude IP adres. Vermoedelijk is een restart van HA en het vastzetten van het IP adres van de P1 meter in de router de oplossing voor nu en in de toekomst.
Dat was de oplossing idd.
Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rkonings
Nee, helaas, dit was toch niet de oplossing.
De HomeWizard blijft de verbinding verliezen met de HA

Alles meerdere keren gereboot omzeker te zijn dat alle ip-adressen echt vast staan.
Dat is blijkbaar zo.
maar helaas....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ross11
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22-09 13:38
rkonings schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 19:39:
Nee, helaas, dit was toch niet de oplossing.
De HomeWizard blijft de verbinding verliezen met de HA

Alles meerdere keren gereboot omzeker te zijn dat alle ip-adressen echt vast staan.
Dat is blijkbaar zo.
maar helaas....
Heb je meerdere AP in huis?. Bij het opnieuw opstarten, na een stroom onderbreking, komen deze niet tegelijkertijd "on line ".
Het is mij gebleken dat het HW spul dan verbinding maakt met het eerste AP dat hij ziet, ook al is dit het zwakste AP.
Vandaag ook wat aanpassingen in de meterkast gedaan en de P1 is nu van 100% naar 36% gegaan door het opnieuw opstarten.
Alle HW spullen zitten nu op het verste AP _/-\o_

Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rkonings
Klopt hier een Asus aiMesh systeem hangen.
Ik zal dat ook even bekijken, dank voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Niet online
rkonings schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 20:59:
Je probleem klinkt verdacht veel als de firmware problemen die spelen. Zoek maar in dit topic, sinds 5.19 draait het hier iig weer zonder problemen met HA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simple mind
  • Laatst online: 01:10
rkonings schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 20:59:
Dan kun je de HW spullen permanent koppelen met een vast AP, ideaal.
Inloggen op de router en tabblad AImesh kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVfan
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 23:16
Heeft iemand kunnen vinden hoe lang het netsnoer is van de Plug-in battery?

Mitsubishi Electric PUZ-WM 112YAA; ERPT20X-VM2E; PV 3900 Wp ZW, 3900 Wp NW

Acties:
  • +1 Henk 'm!
EVfan schreef op zondag 28 juli 2024 @ 15:22:
Heeft iemand kunnen vinden hoe lang het netsnoer is van de Plug-in battery?
1.5 meter dacht ik gelezen te hebben.

Pagina: 1 ... 122 ... 143 Laatste

Let op:
Voor vragen en discussie rondom de Plug-In Battery kan je terecht in Het HomeWizard Plug-In Battery topic