Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HE1
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 16:55

HE1

EVfan schreef op maandag 1 juli 2024 @ 16:18:
[...]

Inderdaad, ik heb het lichte thema.
en als je donker selecteerd en de energy app opnieuw start zie je de streepjes duidelijk.

graag gedaan :)

Wel een te noteren bugje voor @HomeWizard_NL

[ Voor 8% gewijzigd door HE1 op 01-07-2024 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V-8
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 17-09 22:29

V-8

Weet iemand de huidige polling interval van de P1 meter?

Heb het gevoel dat deze minder vaak ververst dan vroeger.

Als ik nu een grote verbruiker in- danwel uitschakel, blijft de 'oude' waarde gerust nog 10 seconden staan in de grafiek ('Nu').
Dit was eerst wel veel sneller naar mijn idee!

Toevoeging: Softwareversie is 4.19

[ Voor 5% gewijzigd door V-8 op 01-07-2024 18:09 ]

Tesla MYJ SR | BMW i3S 94Ah | 4.070WP Z/O + 2.100WP N/W | Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aBbcdcg
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 07-10-2024
Afwijking in kWh meting, wie weet waar het verschil in zit?
Of waar tel ik verkeerd....?

Ik heb de volgende situatie:
o Meter met ESMR versie 5
o P1 poort voorzien van HW splitter

o Youless LS120 P1 meter op
o Enelogic account

o HW P1 meter op HW+ account
o HW 3~ kWh meter op omvormer 1
o HW 3~ kWh meter op omvormer 2

Nu heb ik de gehele maand juni afgewacht om de loging te vergelijken. Hieruit blijkt:

Essent:
o Afgenomen 147,97 kWh
o Teruglevering: - 607,5 kWh
o Totaal: - 459,53 kWh

Enelogic:
o Afname: 147,97 kWh
o Teruglevering: 607,5 kWh
o Totaal verbruik: 459,54
Een verwaarloosbare afwijking.

HomeWizard:
oo Hoofdaansluiting
o Teruglevering : 573 kWh
o Verbruik: 131 kWh

o Zonverbruik: 130 kWh
o Power Usage: 261 kWh

o Opbrengst kWh meter 1: 509 kWh
o Opbrengst kWh meter 2: 194 kWh
o Opbrengst totaal: 703 kWh

ESSENT

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MiErNVgVT-ml5-TsUcmq-DKHoMU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/SsPF5wWR5QTXVDYVyAgAvxfo.png?f=fotoalbum_large

ENELOGIC / YOULESS LS120

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vjdzJ8S6nD0P_m1iu6LnZ2ql1p8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/MYLttPNwlgfe6QXCM6rZbOWf.png?f=fotoalbum_large

HOMEWIZARD

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3piB41WdkjZ1pkLzH4_9Tm_xFRU=/x800/filters:strip_exif()/f/image/wFi56LvSBsf8uAlRS0zDHBc4.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KQhV_KLN5Z0mVdDxR74_EYb_S-I=/800x/filters:strip_exif()/f/image/vzsuMPFJSqJNPbDnJNHRKztm.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:20
17 kW verschil in "meten" is best wel veel. Ze meten niet zelf ze verwerken alleen de cijfertjes die binnen komen

aanvulling: Ik heb het afgelopen jaar per maand HW vergeleken met Domoticz, die parallel loopt via een splitter en die zijn eigenlijk exact gelijk aan elkaar.

aanvulling 2: heb ook de cijfers van mijn energie maatschappij er bij gepakt. Zijn ook precies gelijk

Enige verschil is afronding omdat de energie maatschappij niet achter de komma laat zien.

[ Voor 68% gewijzigd door winwiz op 01-07-2024 21:42 ]

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MajaMestreech
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 18-09 17:39
Begint goed op de eerste dag van ons dynamisch contract :-)
De Solax omvormer heeft weer de bekende afwijking op de eerste dag van de maand. Blijft vreemd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f6nciR2tXc1Q0Laag6p6mLA4umM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UVIxkPJOTU4srnNaKkvHuhZy.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadoendra
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16-09 21:43
Ik heb na veel lezen in dit topic (en wat reviews op YT) besloten om ook maar een setje energy sockets aan te schaffen. In een paar filmpjes (en in dit topic) kwam ik tegen dat ze per 3 goedkoper zijn. Die aanbieding kan ik op de site echter niet vinden. Kijk ik verkeerd, of is die aanbieding inmiddels niet meer actueel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
kadoendra schreef op maandag 1 juli 2024 @ 22:23:
Ik heb na veel lezen in dit topic (en wat reviews op YT) besloten om ook maar een setje energy sockets aan te schaffen. In een paar filmpjes (en in dit topic) kwam ik tegen dat ze per 3 goedkoper zijn. Die aanbieding kan ik op de site echter niet vinden. Kijk ik verkeerd, of is die aanbieding inmiddels niet meer actueel?
kan wel kloppen. Ik heb 3 maanden geleden voor een setje van 3 €72.95 betaald, dat is dus ruim €3 per stuk goedkoper. Nu blijkbaar niet meer helaas. Het weerhield mij niet om er 3 losse bij te kopen ;)

[ Voor 4% gewijzigd door winwiz op 01-07-2024 22:42 ]

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computerjunky
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14:35
Sjamo schreef op maandag 1 juli 2024 @ 13:08:
[...]

Kan je niet gewoon de volgorde aanpassen als je dat wenst?
Nee want dan klopt de volgorde voor de dag/week/maand niet meer. Ik heb totaal stroom dan zonnepanelen dan gas. Dat zijn de 3 voor de dag die ik direct wil kunnen zien. Maar bij nu is het alleen de 01 meter en voltage en een meter van de computter waardoor ik weet of mijn power limits nog goed gaan omdat amd drivers steeds resetten wat de power draw enorm verhoogd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computerjunky
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14:35
IvoB2 schreef op maandag 1 juli 2024 @ 13:52:
[...]

Ik zou al blij zijn met de mogelijkheid om de 'NU' pagina als opstart in de app te krijgen (voor android, voor Apple zou het wel al lang zo werken).
Nooit begrepen waarom de NU pagina, waar de bediening van al de sockets op staan, niet als eerste kan ingesteld worden. Geen onoverkomelijk probleem maar vanuit IT standpunt niet logisch dat je dat niet als eerste menu kan instellen wanneer daar de voornaamste handelingen in gebeuren. Of minstens dat je telkens de app kan herstarten op het scherm dat je als laatste gebruikt hebt (dan zou dat het luxeprobleem ook oplossen).
Ja of gewoon de acties op iedere pagina weergeven. Opties zijn altijd beter als geen opties!

Ik zie ook nog steeds heel graag een data edit optie om de ondertussen 3 data errors aan te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Het aanbod op de site verschilt nogal, ze hebben recent de nieuwe sockets gelanceerd (die o.a. een stukje dunner zijn dan de oude) en daarmee is volgens mij die aanbieding ook verdwenen.
Zal vast weer een keer terugkomen als ze te veel voorraad hebben, maar voor die paar euro zou ik niet zo moeilijk doen. Het verschil was geen tientjeswerk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• johndoe73
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-09 19:54
Dit is het antwoord wat ik van HW kreeg op die vraag:
Goedendag,
Helaas hebben wij een storing gehad met de website, waardoor deze op dit moment niet op de site staat. Helaas durf ik niet te zeggen wanneer of dat deze nog beschikbaar komen.
Voelt voor mij alsof er meer achter zit. Een “storing” zou inmiddels toch wel verholpen moeten kunnen zijn. Ik wil er nog een stuk of 6 aanschaffen en zou de korting bij een 3-pack toch wel waarderen.

[ Voor 5% gewijzigd door johndoe73 op 02-07-2024 07:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V-8

V-8

V-8 schreef op maandag 1 juli 2024 @ 18:09:

Als ik nu een grote verbruiker in- danwel uitschakel, blijft de 'oude' waarde gerust nog 10 seconden staan in de grafiek ('Nu').

Aanvulling: de HW-app gaf na enige tijd helemaal geen data meer.

Gekke is dat er in Home Assistant wel data binnenkomt! Iemand enig idee?

Ik ga de app verwijderen en opnieuw installeren, kijken of dat helpt.

Edit: dat lijkt geholpen te hebben

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• winwiz
V-8 schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 07:41:
[...]

Aanvulling: de HW-app gaf na enige tijd helemaal geen data meer.

Gekke is dat er in Home Assistant wel data binnenkomt! Iemand enig idee?

Ik ga de app verwijderen en opnieuw installeren, kijken of dat helpt.

Edit: dat lijkt geholpen te hebben
Je kunt het altijd ook checken op https://hwenergy.app/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadoendra
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16-09 21:43
Oon schreef op maandag 1 juli 2024 @ 23:01:
[...]

Het aanbod op de site verschilt nogal, ze hebben recent de nieuwe sockets gelanceerd (die o.a. een stukje dunner zijn dan de oude) en daarmee is volgens mij die aanbieding ook verdwenen.
Zal vast weer een keer terugkomen als ze te veel voorraad hebben, maar voor die paar euro zou ik niet zo moeilijk doen. Het verschil was geen tientjeswerk.
€ 72,95 vs € 83,85 vind ik bij een apparaat dat (mede) als doel heeft om een besparing te realiseren toch wel behoorlijk. Dat eerste tientje heb je dan al makkelijk verdiend :)

Maar ik koop er eerst wel een en dan wacht ik even af of er binnenkort weer een aanbieding komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FORZAM
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 05-09 15:32
Heeft er nog iemand issues met de P1 meter in home assistant?

Alle entities zijn sinds vanochtend 07:00 bij mij unavailable, integration geeft volgende error:

"Failed setup, will retry: Error occurred while communicating with the HomeWizard Energy device"

De app werkt wel gewoon nog verder.

Alles wat ik zo snel gegoogled krijgt suggereert om de P1-meter te rebooten, maar hoe doe ik dat remotely?

(Want natuurlijk, de P1 meter draait al 2,5 jaar rock solid zonder enig issue in m'n Home Assistant setup, maar nu, de 2de dag van een 2 weken durende vakantie kapt het ermee, en daarmee dus ook al m'n energy-based automations...)

Edit: HACS integration gevonden waarmee ik m'n routers remote kan rebooten, en dat heeft het probleem opgelost. Goed genoeg voor nu :)

[ Voor 9% gewijzigd door FORZAM op 02-07-2024 11:30 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
FORZAM schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 11:13:
Heeft er nog iemand issues met de P1 meter in home assistant?

Alle entities zijn sinds vanochtend 07:00 bij mij unavailable, integration geeft volgende error:

"Failed setup, will retry: Error occurred while communicating with the HomeWizard Energy device"

De app werkt wel gewoon nog verder.

Alles wat ik zo snel gegoogled krijgt suggereert om de P1-meter te rebooten, maar hoe doe ik dat remotely?

(Want natuurlijk, de P1 meter draait al 2,5 jaar rock solid zonder enig issue in m'n Home Assistant setup, maar nu, de 2de dag van een 2 weken durende vakantie kapt het ermee, en daarmee dus ook al m'n energy-based automations...)
Dat is nogal teruggekomen in dit topic. Is known issue, bij mij werkt het weer rock solid met 5.16 firmware.
V-8 schreef op maandag 1 juli 2024 @ 18:09:

Ligt aan je meter. Versie > 5 1 keer per seconde, <4 1 keer per 10 seconde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterbier
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online
Wat zijn ze toch aan het doen.
Nu werkt de app niet normaal sommige stekkers werken niet.
kWh meters en p1 meter niet.
Terwijl de verbinding probleem loos werkt naar Home Assistant toe.
De p1 ring is groen.

[ Voor 6% gewijzigd door peterbier op 02-07-2024 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zuFKo6Y4Q3x-2iHeoSK8K8QLMRA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/s4jLAjhvacqaEcWUHHW0ykAs.jpg?f=fotoalbum_large

Die update's van de waardes iedere seconde is hier nog steeds niet goed. In HA update hij veel vaker dan in de app. @HomeWizard_NL wat gaat hier nu mis? Best hinderlijk dit. Hebben er meer mensen last van?

Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 8.6 kWh. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikookhier
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 19:06

ikookhier

>hijdiehieris<

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ihw_wC6s6dl5WbZLb1FkeeIOReA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EJVG4jYEms8eLPA2ypbiAlOm.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cUlu9_MOHwRuslX42B_70_GTdx4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DBSxXLChJAlepS311GlOsyDB.jpg?f=fotoalbum_large
Hier nog steeds de maand en jaar grafiek in de war 😞 sinds de laaste update.

PSN:Arijanonline Xbox:Arijanonline Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siewert
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 16-09 14:27
@HomeWizard_NL
Misschien een optie om auto update een opt out van te maken?
Wilde expres niet updaten gezien de issues die hier voorbij komen.
Zie ik vandaag dat 5.16 automatisch is geïnstalleerd.

Enphase IQ8+ PV @ 8,1kWp (Oost/West °51) \-/ Segway E125s \-/ DIY 7.5kWh Thuisbatterij \-/ My piBattery Project @ GitHub

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19:05

Yucko

One clown to rule them all !

IJsbeer schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 11:31:
[...]

Dat is nogal teruggekomen in dit topic. Is known issue, bij mij werkt het weer rock solid met 5.16 firmware.

[...]

Ligt aan je meter. Versie > 5 1 keer per seconde, <4 1 keer per 10 seconde.
Je doet nu een aanname dat hij een v4 meter heeft, maar hij zegt toch dat het voorheen sneller was qua updaten.
Ik heb een v5 meter en ik krijg op dit moment ook maar 1x per ongeveer 40 seconden een update (zowel app als webpagina) terwijl dat normaliter elke seconde is.

edit:
en terwijl ik het type zie ik het ineens weer naar updates per seconden gaan.

Volgens mij zit het aan de server kant op dit moment niet goed. Is trouwens niet de eerste keer dat ik dit gedrag zie van de app/webpagina.

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SVMartin
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Ik heb nog steeds 4.19, maar die nu ook dat ik blokken heb in de app: zomaar 30 seconden tussen updates denk ik.

Mocht het een performance/capaciteits issue zijn aan de server kant, ik wil wel een performance test opzetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterbier
  • Nu online
Ze zijn kennelijk met onderhoud bezig.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HsTIKqgSe0GEoUTqkUGU10y-PR4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kykA6AI081wLkDRQoqe8R83F.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V-8

V-8

Ik heb ook last van de trage updatefrequentie zoals ik al eerder meldde in dit topic.

Gekke is dat de waarden wel goed door lijken te komen in Home Assistant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Yucko schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 17:54:
[...]

Je doet nu een aanname dat hij een v4 meter heeft, maar hij zegt toch dat het voorheen sneller was qua updaten.
Ik heb een v5 meter en ik krijg op dit moment ook maar 1x per ongeveer 40 seconden een update (zowel app als webpagina) terwijl dat normaliter elke seconde is.

edit:
en terwijl ik het type zie ik het ineens weer naar updates per seconden gaan.

Volgens mij zit het aan de server kant op dit moment niet goed. Is trouwens niet de eerste keer dat ik dit gedrag zie van de app/webpagina.
Hier ook een v5 meter. Heeft altijd iedere seconde geupdate. Heb ook het idee dat het aan de kant van HW mis gaat. Heb namelijk wisselingen ook gezien. Snellere updates.

Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 8.6 kWh. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
V-8 schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 21:03:
Ik heb ook last van de trage updatefrequentie zoals ik al eerder meldde in dit topic.

Gekke is dat de waarden wel goed door lijken te komen in Home Assistant!
Klopt. Dat zag ik ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjamo
  • Registratie: Oktober 2021
  • Nu online
Hier geen probleem met verversingen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uI6wKYwfg3h8wRO11RlVAuBVuhQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CFbSBYiegwOHR4wu3nYY2uOy.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterbier
  • Nu online
Devke schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 21:13:
[...]

Klopt. Dat zag ik ook.
Naar Home Assistant werkt via lokaal netwerk.
Het lijkt meer een probleem naar of bij het HomeWizard (cloud) platform.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
peterbier schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 21:20:
[...]

Naar Home Assistant werkt via lokaal netwerk.
Het lijkt meer een probleem naar of bij het HomeWizard (cloud) platform.
Denk het ook. Hij reageert nu al wel sneller :-)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Timv37
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-09 15:10
Update vanuit mijn kant mbt de connectie problemen van de P1 meter; Nu 24 uur stabiel op firmware v5.17 beta 2 .. normaliter had ik de meter al moeten resetten. Hopelijk is dit hem, afgesproken met de helpdesk dat ik mij na week goed werken meld.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Yamahaa
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 18:38
Toch zijn de verversings problemen en van de wifi geraken zeker niet de norm. Even voor het tegengeluid😉. Ik heb hier zelfs nog de oude HW en heatlink draaien van 10+ jaar geleden. En ook die servers draaien daar nog steeds. Hulde!! Vwb de huidige HW. Ik heb water p1 3fase en sockets draaien. Altijd online en verversing binnen de seconde. Altijd! Voor wat het waard is🤗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dhrto
  • Laatst online: 15:58
Heb hier ook nog de oude HW samen met de Energylink en Heatlink draaien. Werkt nog prima! Maar voor zover ik weet slaat de oude HW base de data lokaal op. Dat is het grote verschil met de huidige P1 en watermeter etc, die geen lokale opslag hebben. Ik heb mijn oude HW base geblokkeerd van en naar internet, de waarden blijft ie netjes laten zien met de telefoon app en lokale api.

[ Voor 5% gewijzigd door dhrto op 03-07-2024 20:34 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:19

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Gramser
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 19:03
Yamahaa schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 18:30:
Toch zijn de verversings problemen en van de wifi geraken zeker niet de norm. Even voor het tegengeluid😉. Ik heb hier zelfs nog de oude HW en heatlink draaien van 10+ jaar geleden. En ook die servers draaien daar nog steeds. Hulde!! Vwb de huidige HW. Ik heb water p1 3fase en sockets draaien. Altijd online en verversing binnen de seconde. Altijd! Voor wat het waard is🤗
En natuurlijk gewoon niet meteen flippen of in GoT klimmen als de app er heel even uit ligt of niet doet wat je verwacht. Het is geen life support, een flatlinertje overleef je hierbij wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Gramser schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 08:24:
[...]

En natuurlijk gewoon niet meteen flippen of in GoT klimmen als de app er heel even uit ligt of niet doet wat je verwacht. Het is geen life support, een flatlinertje overleef je hierbij wel.
Ik denk dat het eraan ligt hoelang. Daarmee doel ik even op de batterij die eraan komt. We willen niet dat hij zich vol laad of ontlaad op moment dat de data niet klopt. Duur ervan is natuurlijk bepalend. Dat snap ik prima. Ik verwacht ook niet dat het lange tijden zijn 😉

[ Voor 4% gewijzigd door Devke op 04-07-2024 08:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gramser
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 19:03
Devke schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 08:38:
[...]

Ik denk dat het eraan ligt hoelang. Daarmee doel ik even op de batterij die eraan komt. We willen niet dat hij zich vol laad of ontlaad op moment dat dw data niet klopt. Duur ervan is natuurlijk bepalend. Dat snap ik prima.
Ik snap je punt. Tot nu toe is het met de prijzen van HW ook wel te overzien, en als er iets niet lekker loopt, kun je denken, acht voor die paar tientjes... Maar met de accu is het wel meer dan een paar tientjes, en dan verwacht je wel dat het werkt.

Ik heb zelf geen zonnetaken ingesteld en werk ook niet met dynamische prijzen ofzo. Ik meet alleen en heb daarmee de apparaten in de tijd geoptimaliseerd die ik bijvoorbeeld op de sockets heb aangesloten. Zonnetaken heb ik eigenlijk niks aan. Maar dat is tegelijkertijd wel zo'n beetje de basis van de accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjamo
  • Nu online
Gramser schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 08:42:
[...]

Ik snap je punt. Tot nu toe is het met de prijzen van HW ook wel te overzien, en als er iets niet lekker loopt, kun je denken, acht voor die paar tientjes... Maar met de accu is het wel meer dan een paar tientjes, en dan verwacht je wel dat het werkt.

Ik heb zelf geen zonnetaken ingesteld en werk ook niet met dynamische prijzen ofzo. Ik meet alleen en heb daarmee de apparaten in de tijd geoptimaliseerd die ik bijvoorbeeld op de sockets heb aangesloten. Zonnetaken heb ik eigenlijk niks aan. Maar dat is tegelijkertijd wel zo'n beetje de basis van de accu.
Misschien naief, maar ik had begrepen dat dat vanzelf ging? Laden en ontladen waar mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Ook hier sinds vannacht rond 0:02 de lokale API van de P1 meter onbereikbaar. Blijkt dus ook een nieuw MAC-adres te hebben gekregen en als gevolg daarvan een ander intern IP-adres.

Versie zit nu op 5.16. Om eerlijk te zijn weet ik niet of ik gisteren een andere versie had (oftewel, of er echt een update is geweest).

Zal eens een support verzoek indienen, maar meer ter info, e.e.a. is hier wel weer hersteld (als ie dit huidige MAC-adres maar blijft behouden dan).

skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
Sjamo schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 08:47:
[...]

Misschien naief, maar ik had begrepen dat dat vanzelf ging? Laden en ontladen waar mogelijk?
Wordt wel aangestuurd door de P1 meter. Hij moet wel weten wanneer er stroom over is (om te laden) en stroom te kort (om te ontladen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjamo
  • Nu online
winwiz schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 08:49:
[...]

Wordt wel aangestuurd door de P1 meter. Hij moet wel weten wanneer er stroom over is (om te laden) en stroom te kort (om te ontladen)
Uiteraard, maar dan gaat het toch vanzelf? Daar zijn toch geen zonnetaken etc voor nodig zoals genoemd in de berichten waar ik op reageer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
Sjamo schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 08:52:
[...]

Uiteraard, maar dan gaat het toch vanzelf? Daar zijn toch geen zonnetaken etc voor nodig zoals genoemd in de berichten waar ik op reageer?
Nee dat zal vanzelf gaan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IvoB2
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 28-12-2024
Dat zal uiteraard alleen "vanzelf gaan" zolang de HW accu ononderbroken in verbinding kan blijven met het wifi signaal van de P1 dongle. Een batterij die blind is weet uiteraard niet hoe, wat en wanneer.

[ Voor 19% gewijzigd door IvoB2 op 04-07-2024 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
IvoB2 schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 09:14:
Dat zal uiteraard alleen "vanzelf gaan" zolang de HW accu ononderbroken in verbinding kan blijven met het wifi signaal van de P1 dongle. Een batterij die blind is weet uiteraard niet hoe, wat en wanneer.
Ik heb de P1 dongle al meer dan een jaar en nooit problemen gehad tot de update naar 5.13 en later 5.14. Toen heb ik 3 weken regelmatig de rode ring gehad. Daarna is met behulp van klantenservice 5.15 en later 5.16 gekregen en het draait al weer 2 weken zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Is er ook een manier om vanaf afstand de P1-meter te kunnen herstarten?
Ik zie dat hij zwak wifi-bereik heeft en verbonden is met een accespoint aan de andere kant van het huis. Ook doet de lokale API het niet (connection reset), het aan/uit togglen van de API via de app heeft helaas geen effect.

De P1-dongle hangt bij m'n ouders, dus ik kan daar fysiek niet bij. Een herstart mogelijkheid via de app zou handig zijn.

Firmware v4.19 trouwens. Dat laat ik ook zo, als het echt kritisch is dan wordt hij vanzelf wel bijgewerkt naar mijn mening.

[ Voor 13% gewijzigd door ThinkPad op 04-07-2024 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Niet online
ThinkPad schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 09:45:
Ik zie dat hij zwak wifi-bereik heeft en verbonden is met een accespoint aan de andere kant van het huis. Ook doet de lokale API het niet (connection reset), het aan/uit togglen van de API via de app heeft helaas geen effect.

De P1-dongle hangt bij m'n ouders, dus ik kan daar fysiek niet bij. Een herstart mogelijkheid via de app zou handig zijn.

Firmware v4.19 trouwens. Dat laat ik ook zo, als het echt kritisch is dan wordt hij vanzelf wel bijgewerkt naar mijn mening.
Kan alleen fysiek idd. Wellicht via je AP software? Maar dat zal wel niet, zul je ook best al bedacht hebben... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobWest
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 29-08 17:51
ThinkPad schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 09:45:

Volgens mij was er een paar pagina's geleden iemand die hem via HA heeft kunnen herstarten.

PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
RobWest schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 10:25:
[...]

Volgens mij was er een paar pagina's geleden iemand die hem via HA heeft kunnen herstarten.
Dat ging om deze post denk ik:
FORZAM in "HomeWizard Energy - De modulaire WiFi P1 meter"
Hij heeft z'n router vanaf afstand herstart om het te fixen.
IJsbeer schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 09:58:
[...]

Kan alleen fysiek idd. Wellicht via je AP software? Maar dat zal wel niet, zul je ook best al bedacht hebben... :+
Ik heb het Ubiquiti accespoint waar de P1-meter mee verbonden was een herstart gegeven via de controller en nu is de P1-meter met een AP dichterbij verbonden én werkt de API weer :) Goed om te weten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Niet online
ThinkPad schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 10:34:
[...]

Dat ging om deze post denk ik:
FORZAM in "HomeWizard Energy - De modulaire WiFi P1 meter"
Hij heeft z'n router vanaf afstand herstart om het te fixen.

[...]

Ik heb het Ubiquiti accespoint waar de P1-meter mee verbonden was een herstart gegeven via de controller en nu is de P1-meter met een AP dichterbij verbonden én werkt de API weer :) Goed om te weten.
Maar dat 'spul' kun je hem natuurlijk ook fixed een AP toewijzen... Tenminste dat kan Omada wel, dan moet Ubitquiti dat ook kunnen gezien Omada Ubitiquiti nogal kopieert ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
IJsbeer schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 11:07:
[...]

Maar dat 'spul' kun je hem natuurlijk ook fixed een AP toewijzen... Tenminste dat kan Omada wel, dan moet Ubitquiti dat ook kunnen gezien Omada Ubitiquiti nogal kopieert ;)
Ja hoor is geen probleem in Ubiquiti

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mexflex1980
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 12:04
Is er nog iemand anders met een Growatt omvormer welke de homewizard integratie gebruikt om de omvormer uit te lezen en "no data" heeft sinds vandaag?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dersan
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18:42
Mexflex1980 schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 12:35:
Is er nog iemand anders met een Growatt omvormer welke de homewizard integratie gebruikt om de omvormer uit te lezen en "no data" heeft sinds vandaag?
Ja hier ook!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mexflex1980

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 14:05
Hier krijg ik de growatt data gewoon binnen.
Software versie 5.16

Strava | 8600 Wp zzo | 1600 Wp nnw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dersan
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18:42
Tinusvolkel schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 12:42:
Hier krijg ik de growatt data gewoon binnen.
Software versie 5.16
Ik zit 4.19 en dus geen data.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mexflex1980
Ik zie nu ook bij meters dat de Growatt meter offline staat. Mijn P1 meter zit ook op 4.19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 14:05
Inmiddels hier ook offline dus software versie onafhankelijk

Strava | 8600 Wp zzo | 1600 Wp nnw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18:00

IkWilbert

Het is mij!

Js hier ook, sinds 11.45 ineens geen data meer. Vanmorgen werkte het gewoon nog
firmware dongle: 5.16

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB2
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 28-12-2024
Hier draait alles nog als voorheen.
Net "gedwongen" een update te doen van de HW app (maar P1 dongle op 4.19 behouden) en nadien geen verschil te zien.

[ Voor 17% gewijzigd door IvoB2 op 04-07-2024 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18:00

IkWilbert

Het is mij!

Hier werkt het weer!

Mm toch nog niet helemaal, de dongle en growatt zijn weer online in de app maar bij verbruik zie ik nog steeds een streep staan...
Als ik naar Nu ga dan zie wel realtime de teruglevering, maar in het overzicht zijn stroomverbruiken opwek een flatline

[ Voor 86% gewijzigd door IkWilbert op 04-07-2024 13:52 ]

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propheticus
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12:43
Mexflex1980 schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 12:35:
Hier wel zo nu en dan data, maar de afgelopen 2 dagen een instabiele verbinding met soms uren een geel uitroepteken en tijdelijke 'flatline' die later weer rechtgetrokken wordt.

Ondanks de vele offline momenten, toont de server status nog een groene status die 'stable' en 'reliable' zou zijn en 'quick response times' zou hebben.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WXl6Fi246sHl9CD9nGtGpSZViLw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/lWbSMkmwMjm6lFW4tTzvOGeI.jpg?f=user_large

edit 16:30; lijkt ondertussen weer te werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online

Arno

PF5A

Hier ook, sinds begin van de middag. Gelukkig heb ik sinds vorige week de 1-fase meter dus ik heb alsnog mijn data :)

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• peterbier
  • Nu online
Arno schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 14:10:
Hier ook, sinds begin van de middag. Gelukkig heb ik sinds vorige week de 1-fase meter dus ik heb alsnog mijn data :)
Dat is ook het beste wat je kunt doen.
Gewoon een tussen meter er tussen.
Heb je rail time data.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• helldogbe
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 18-09 14:19
JanHenk schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 08:49:
Ook hier sinds vannacht rond 0:02 de lokale API van de P1 meter onbereikbaar voor Home Assistant . Blijkt dus ook een nieuw MAC-adres te hebben gekregen en als gevolg daarvan een ander intern IP-adres.

Versie zit nu op 5.16. Om eerlijk te zijn weet ik niet of ik gisteren een andere versie had (oftewel, of er echt een update is geweest).

Zal eens een support verzoek indienen, maar meer ter info, e.e.a. is hier wel weer hersteld (als ie dit huidige MAC-adres maar blijft behouden dan).
Sinds vannacht 1u is mijn connectie ook weggevallen. Is er een makkelijke manier om het IP terug te vinden? Ik meen me te herinneren dat dit vroeger ook in de Homewizard app te zien was.

Als ik nu de bekende IP's af ga komt er geen respons. Geen idee hoe ik begin aan het lokale IPv6 netwerk te controleren op HomeWizard apparaten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Propheticus
Growatt's API server heeft het kennelijk moeilijk:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CYm-w0qrhMLN8by-XQl5a2ejUZE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QxkJjaxFIIZi3mO1jnZdhuKf.jpg?f=fotoalbum_large
Ach zo realtime hoeft die data niet, als de P1 meter het maar doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
helldogbe schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 15:50:
[...]

Sinds vannacht 1u is mijn connectie ook weggevallen. Is er een makkelijke manier om het IP terug te vinden? Ik meen me te herinneren dat dit vroeger ook in de Homewizard app te zien was.
Ik kon het ook niet vinden in de app. Maar wel in de app van mijn router... ;)

skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racer89
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
helldogbe schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 15:50:
[...]

Als ik nu de bekende IP's af ga komt er geen respons. Geen idee hoe ik begin aan het lokale IPv6 netwerk te controleren op HomeWizard apparaten.
Advanced IP Scanner gebruik ik altijd daarvoor, ik weet alleen even niet of deze ook IPv6 ondersteunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• helldogbe
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 18-09 14:19
@JanHenk & @Racer89 Dank. Ik heb met de tool Network Scanner op Android even alle IPv4 adressen afgegaan en ze één voor één proberen toe te voegen als HomeWizard device. Ter referentie:
Home Assistant -> Settings -> Devices & Services -> HomeWizard Energy (waar mijn P1 meter nog toegevoegd stond, maar geen verbinding kon maken). Daar op "Add Entry" geklikt en alle mogelijke IP's ingevoerd.
Het was wat omslachtig omdat noch mijn router, noch de diverse apps die ik probeerde het toestel identificeerde per naam/fabrikant.
Toen gaf hij aan dat dit device reeds bestond en kwam prompt de communicatie terug op gang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ross11
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10:02
helldogbe schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 20:24:
@JanHenk & @Racer89 Dank. Ik heb met de tool Network Scanner op Android even alle IPv4 adressen afgegaan en ze één voor één proberen toe te voegen als HomeWizard device. Ter referentie:

[...]

Het was wat omslachtig omdat noch mijn router, noch de diverse apps die ik probeerde het toestel identificeerde per naam/fabrikant.
Toen gaf hij aan dat dit device reeds bestond en kwam prompt de communicatie terug op gang!
Bij de HW sockets en meters en ook de P1 staat een id nummer ( tandwieltje-meter), dit is gelijk aan het Mac adres, als je je netwerk scant met " Advanced ip scanner" staat daar dit Mac Nr en het IP adress van deze meter.
Door bij opmerking de naam in te vullen van de socket blijft dit zichtbaar Aip scannner onthoud dit, hierdoor kun je een soort overzicht maken voor de volgende keer, altijd makkelijk.

Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flavius
  • Laatst online: 17-09 22:13
Als klant van Pure Energie via hun een Homewizard P1 meter gratis ontvangen. Ik ben benieuwd. Misschien zelf er een watermeter bij bestellen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Out.of.Control
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15:58
Sinds enkele dagen heb ik de P1 meter in gebruik. Werkt prima.
Ik heb twee sets zonnepanelen: één set met een GoodWe omvormer en één set met een Solax omvormer.
De gegevens van de zonnepanelen worden via het portal van GoodWe en Solax opgehaald, ik heb dus geen kWh-meters op de groepen van de zonnepanelen.

Goodwe gaat prima, maar bij Solax lijkt het erop dat de stand na de eerste dag een kleine 200 kWh naar achteren is gegaan, waardoor diverse metingen niet meer kloppen.
Omdat de boel nog maar net draait zou ik alle standen willen resetten, zodat alles weer klopt. Die paar dagen data die ik verlies is niet zo'n ramp.
Voor de P1 meter kan dat via de app, maar voor de Solax is die optie er niet. De voor de hand liggende optie om de meter te verwijderen en weer toe te voegen werkt ook niet, de oude standen verschijnen dan toch weer.
Weet iemand een manier om dit toch te doen?

En daarnaast: ik zie nog wat meer berichten in dit topic met foute standen bij Solax. Is dit iets structureels? En ligt het aan de portal van Solax of aan Homewizard?

[ Voor 0% gewijzigd door Out.of.Control op 06-07-2024 11:45 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PIUN5z005sDedNoOy29M30LqM6Q=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JPqPltlsWZj1G8kGMjwA8gGe.jpg?f=fotoalbum_large.

Draai op 5.16 firmware P1 meter maar dit statische is toch vaak aanwezig als ik kijk. @HomeWizard_NL ligt dit aan mijn P1 meter of spelen de issues nog?

[ Voor 26% gewijzigd door Devke op 06-07-2024 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miesjh
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 18:02

Miesjh

Xbox Live: Miesjh NL

Hier ook bij de nu weergave dat deze helemaal niet/nauwelijks verspringt.

Xbox Live: Miesjh NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tikje
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 31-08 19:41
Miesjh schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 17:27:
Hier ook bij de nu weergave dat deze helemaal niet/nauwelijks verspringt.
Same here; precies iedere 40 seconden een update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik heb dat ook in de 'nu' weergave. Maar de windows app doet het wel gewoon nog steeds per seconde.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harydoo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17-09 20:08
Tikje schreef op zondag 7 juli 2024 @ 12:05:
[...]

Same here; precies iedere 40 seconden een update.
Hier hetzelfde inderdaad. Valt me zoiezo op de laatste tijd de Nu weergave heel vaak heel traag is. Terwijl mijn stroommeter per seconde een update doet naar de P1. Best wel irritant dat het zo traag is. Hopelijk binnenkort weer stabiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje, ik zou graag een water P1 meter willen echter wil ik niet aan mijn watermeter knutselen. Enig idee of het plug and play is met onderstaande?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4g0TCQZTdO-dO5YlsBQeyoNSkqA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XzN0bbsKIt7TrGxsx2BIBLsO.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Verwijderd schreef op zondag 7 juli 2024 @ 17:14:
Vraagje, ik zou graag een water P1 meter willen echter wil ik niet aan mijn watermeter knutselen. Enig idee of het plug and play is met onderstaande?

[Afbeelding]
Ik heb exact dezelfde en hier werkte het prima.
Je moet het schroefje waar P1 boven staat weghalen, let er hierbij op dat dit maar een heel zacht plastic schroefje/dopje is dus als je een te kleine schroevendraaier pakt dan maak je er alleen een gat in; je wil echt een flinke platte schroevendraaier en dan heb je 'm er zo uit.

In de instructies zit duidelijk welk framepje je nodig hebt, die kan er maar op één manier op. Schroefje erin, niet te hard aandraaien, en hij zit. Het framepje zorgt er alleen voor dat de watermeter zelf op z'n plek blijft zitten en niet wegzakt, maar het is allemaal helemaal niet zwaar dus beter te los dan te vast.

Daarna kwestie van watermeter erop en je bent klaar, even de kraan aan zodat hij kan kalibreren (duurt ongeveer 5 liter). Je kunt handmatig een keer de data laten doorsturen, maar ik heb gewoon tot in de avond gewacht en toen kwam de data vanzelf binnen.

Ik vond het zelf ook wel enigszins eng aangezien we een huurhuis hebben en ik liever niks kapot maak, maar het stelt echt helemaal niks voor. De instructies zijn heel duidelijk en het werkt allemaal gewoon meteen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oon schreef op zondag 7 juli 2024 @ 17:24:
[...]

Ik heb exact dezelfde en hier werkte het prima.
Je moet het schroefje waar P1 boven staat weghalen, let er hierbij op dat dit maar een heel zacht plastic schroefje/dopje is dus als je een te kleine schroevendraaier pakt dan maak je er alleen een gat in; je wil echt een flinke platte schroevendraaier en dan heb je 'm er zo uit.

In de instructies zit duidelijk welk framepje je nodig hebt, die kan er maar op één manier op. Schroefje erin, niet te hard aandraaien, en hij zit. Het framepje zorgt er alleen voor dat de watermeter zelf op z'n plek blijft zitten en niet wegzakt, maar het is allemaal helemaal niet zwaar dus beter te los dan te vast.

Daarna kwestie van watermeter erop en je bent klaar, even de kraan aan zodat hij kan kalibreren (duurt ongeveer 5 liter). Je kunt handmatig een keer de data laten doorsturen, maar ik heb gewoon tot in de avond gewacht en toen kwam de data vanzelf binnen.

Ik vond het zelf ook wel enigszins eng aangezien we een huurhuis hebben en ik liever niks kapot maak, maar het stelt echt helemaal niks voor. De instructies zijn heel duidelijk en het werkt allemaal gewoon meteen.
Top, dankjewel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jos-P
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 18:32
Heeft er iemand ervaring hoe de gegevens op de Apple watch te krijgen zijn? Ik heb ergens gelezen dat dit wel zou moeten kunnen. Op mijn iPhone heb ik de bij de Apple watch de Energy app al geactiveerd. Op mijn Apple watch is de app ook zichtbaar. Bij het aanpassen van de wijzerplaat zie ik niets terug van de Energy app (zoals bijvoorbeeld het momentele stroomverbruik of teruglevering)

De iPhone en de Watch draaien op de laatste firmware en de HW-app heeft ook de laatste versie.

[ Voor 11% gewijzigd door Jos-P op 09-07-2024 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
Jos-P schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 13:49:
Heeft er iemand ervaring hoe de gegevens op de Apple watch te krijgen zijn? Ik heb ergens gelezen dat dit wel zou moeten kunnen. Op mijn iPhone heb ik de bij de Apple watch de Energy app al geactiveerd. Op mijn Apple watch is de app ook zichtbaar. Bij het aanpassen van de wijzerplaat zie ik niets terug van de Energy app (zoals bijvoorbeeld het momentele stroomverbruik of teruglevering)

De iPhone en de Watch draaien op de laatste firmware en de HW-app heeft ook de laatste versie.
Ik heb hem als complicatie toegevoegd: Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9EsyXaMX1r3I3U__xneP0FBXhak=/x800/filters:strip_exif()/f/image/3LBbFtgvPKtzZRKrGNuSe1Wo.png?f=fotoalbum_large

Ik heb hem gewijzigd naar Import/extport en zie dit op de AW Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/R1hVuG4K8Alv93wnwdfm6bV620s=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/nmSw9mndrwPfTMQSqnLqQ3kS.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/J32IWr-4ALxmhU-loqdfbINY_-w=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/XnHOkLlORNjVwznyKJFLoXiy.jpg?f=user_large

[ Voor 20% gewijzigd door winwiz op 09-07-2024 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jos-P
winwiz schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 17:32:
[...]

Ik heb hem als complicatie toegevoegd: [Afbeelding]

Ik heb hem gewijzigd naar Import/extport en zie dit op de AW [Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik mis de complicatie van Energy, daar lijkt het mis te gaan. Ik heb trouwens een AW7.
Kan het zijn dat dit alleen werkt met Energy+ ?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Q-4izWeLldmBGt3uVVPY24uzxOk=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Rdwu4NOTvRuRCKOGPXZJW8Sd.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kggeDILW1Sq_gscwzakKV7n8n1c=/x800/filters:strip_exif()/f/image/sLxz3Hynac8duAzCbrzhFJkD.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BxL45SmwvoJ4Jj7IzCXn0oukP_c=/x800/filters:strip_exif()/f/image/wIY1aeuaDMN2F7CLi2FMYhY7.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
Ik heb de AW Ultra, die heeft misschien net wat meer ruimte om hem te kunnen tonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jos-P
winwiz schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 18:08:
Ik heb de AW Ultra, die heeft misschien net wat meer ruimte om hem te kunnen tonen.
Dank je wel voor je hulp.
Ik zal de vraag eens neerleggen bij Homewizard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jos-P
Jos-P schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 18:12:
[...]

Dank je wel voor je hulp.
Ik zal de vraag eens neerleggen bij Homewizard.
@HomeWizard_NL
weten jullie wat hier misschien mis gaat?

[ Voor 4% gewijzigd door Jos-P op 09-07-2024 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Niet online
Jos-P schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 18:16:
[...]

@HomeWizard_NL
weten jullie wat hier misschien mis gaat?
Dit is niet de plek waar je individueel support krijgt. En Homewizard niet meer gezien na de hektiek van hun laatste lanceren :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
IJsbeer schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 19:15:
[...]

Dit is niet de plek waar je individueel support krijgt. En Homewizard niet meer gezien na de hektiek van hun laatste lanceren :o
Het is vakantie tijd dus wie weet zit hij met een Cerveza op een terrasje.... en wij zitten hier nu in noodweer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
IJsbeer schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 19:15:
[...]

In het topic van hun TB hebben ze vandaag nog gereageerd. Doel was vragen op te vangen en beantwoorden maar dat ze tweakers niet zien als klantenservice ingang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:16
Jos-P schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 18:05:
[...]

Ik mis de complicatie van Energy, daar lijkt het mis te gaan. Ik heb trouwens een AW7.
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Hier op een AW8 zonder Energy+ kan ik het gewoon kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valentinik_46
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 18-09 17:08
De verbind van mijn P1 meter valt sinds een aantal weken volledig weg.
Na deze van het stroomnet te halen maakt hij weer verbinding. Echter doet hij het dan maar voor 1 á 2 dagen maximaal, daarna valt deze weer helemaal offline. Netwerksituatie thuis is niks veranderd.

Iemand een idee wat de oorzaak kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TakenRandomName
  • Registratie: Juni 2012
  • Nu online
Valentinik_46 schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 13:27:
De verbind van mijn home wizard valt sinds een aantal weken volledig weg.
Na deze van het stroomnet te halen maakt hij weer verbinding. Echter doet hij het dan maar voor 1 á 2 dagen maximaal, daarna valt deze weer helemaal offline. Netwerksituatie thuis is niks veranderd.

Ik ervaar momenteel precies hetzelfde, heb al een nieuwe P1 meter mogen ontvangen van Homewizard. Die houd het een paar dagen uit, maar valt ook nog wel eens weg. De vorige verloor elke nacht zijn data.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SVMartin
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Lees een paar pagina's terug. Er lijken verbindingsproblemen te zijn met firmware versie 5.x. zitten jullie daar op?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Propheticus
Valentinik_46 schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 13:27:
De verbind van mijn P1 meter valt sinds een aantal weken volledig weg.

Begrijp ik goed dat je een externe USB voeding gebruikt? Je zou niet de eerste zijn bij wie de door HW geleverde adapter het begeeft. Probeer dus eens een andere (telefoon)lader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:44
Jos-P schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 18:05:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Hier een AW5, en daar werkt het ook gewoon op. Ik heb zo te zien dezelfde instellingen als jij hebt, dus dat zou moeten kloppen.
winwiz schreef op dinsdag 9 juli 2024 @ 18:08:
Over ruimte gesproken, @Jos-P heb je niet toevallig een wijzerplaat gekozen waarbij deze complicatie niet mogelijk is? Als ik bijvoorbeeld "foto's" kies zie ik een aantal complicaties, maar niet de Energy app. Ik gebruik nu zelf overigens Nike Hybrid als wijzerplaat.

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jos-P
Over ruimte gesproken, @Jos-P heb je niet toevallig een wijzerplaat gekozen waarbij deze complicatie niet mogelijk is? Als ik bijvoorbeeld "foto's" kies zie ik een aantal complicaties, maar niet de Energy app. Ik gebruik nu zelf overigens Nike Hybrid als wijzerplaat.
[/quote]

Bedankt voor het meedenken, ik had daar ook al naar gekeken. Ik heb nu nog even specifiek naar de Nike Hybrid gekeken maar ik zie ook daar niet de Energy app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mickel moen
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 14:04

Mickel moen

mickelmoen.nl

Even een vraagje betreffende de Plug-in-battery.

Dat het ding een stekker heeft en nominaal vermogen van 800 Watt is voor zover ik begrijp afgestemd op dat je op een normale groep max 800Watt terug mag leveren. Dat geldt ook voor stekker- panelen.

Nu heb ik op twee groepen stekker-panelen, naast een speciale groep voor de SolaEdge.

Nu llijkt het mij, dat als je op een groep al teruglevert met stekkerpanelen, dat je op die groep niet de Plug-in-battery aan kunt sluiten. Ik ben de vraag en antwoord in dit verband echter nog niet tegengekomen.

Voor de plaatsbepaling van de Plug-in-battery wel van belang.

Wat denken jullie?

Súdwest-Fryslân, Tussenwoning 1939, 143m2, Energielabel B, Quatt Hybrid/Silent//6kW/-10°C/16°C, Nefit Ecomline/9,8kW/±57°C, Tado V3+/<20°C>, 10 radiatoren, HeatFan, Morsø, Tonzon, IsoWool, HR++/HR/dubbel, dak: divers, PV: 3880Wp, Fritz!Box, HomeWizard

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Ik heb via pure energie een p1 gratis ontvangen van homewizard.
Maar heb in me meterkast al een p1 van pure zelf.
Heeft het zin om hem om te wisselen ?
Want zie nu in de pure app ook hoeveel ik op dit moment gebruik.

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Mickel moen schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 20:19:
Even een vraagje betreffende de Plug-in-battery.

Dat het ding een stekker heeft en nominaal vermogen van 800 Watt is voor zover ik begrijp afgestemd op dat je op een normale groep max 800Watt terug mag leveren. Dat geldt ook voor stekker- panelen.

Nu heb ik op twee groepen stekker-panelen, naast een speciale groep voor de SolaEdge.

Nu llijkt het mij, dat als je op een groep al teruglevert met stekkerpanelen, dat je op die groep niet de Plug-in-battery aan kunt sluiten. Ik ben de vraag en antwoord in dit verband echter nog niet tegengekomen.

Voor de plaatsbepaling van de Plug-in-battery wel van belang.

Wat denken jullie?
Er is een eigen topic voor, daar eens doorlezen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peterbier
  • Nu online
chucky666 schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 20:27:
Gewoon doen wat je makkelijker en mooier vind.
Je kunt ze ook naast elkaar gebruiken.
Zo doe ik dat met Toon en HomeWizard.
Met deze splitter.
https://www.homewizard.com/nl/shop/actieve-p1-splitter/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mickel moen
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 14:04

Mickel moen

mickelmoen.nl

hjs schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 20:35:
[...]

Er is een eigen topic voor, daar eens doorlezen ;)
Je hebt gelijk. Was ik even vergeten. 👍

Súdwest-Fryslân, Tussenwoning 1939, 143m2, Energielabel B, Quatt Hybrid/Silent//6kW/-10°C/16°C, Nefit Ecomline/9,8kW/±57°C, Tado V3+/<20°C>, 10 radiatoren, HeatFan, Morsø, Tonzon, IsoWool, HR++/HR/dubbel, dak: divers, PV: 3880Wp, Fritz!Box, HomeWizard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
chucky666 schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 20:27:
Ik heb Domitcz en HW naast elkaar lopen. Domoticz had ik al een paar jaar en later HW er bij gekocht samen met de actieve splitter. Inmiddels behoorlijk uitgebreid met het display, watermeter en een paar stekkers. De batterij komt in November

Pagina: 1 ... 121 ... 143 Laatste

Let op:
Voor vragen en discussie rondom de Plug-In Battery kan je terecht in Het HomeWizard Plug-In Battery topic