Acties:
  • +8 Henk 'm!

• kadoendra
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16-09 21:43
Ik vind die "gebruikersreviews" echt tenenkrommend. Doet meteen iets af aan de geloofwaardigheid van HomeWizard. Ik snap marketing en ik begrijp ook dat de batterij waarschijnlijk al door een select groepje gebruikers is getest, maar zet dat er dan bij.

"Toen mijn energieleverancier kosten ging rekenen voor teruglevering ben ik op zoek gegaan naar een oplossing om de zelfconsumptie in mijn woning te verhogen. Met de HomeWizard batterij kan ik mijn zonnestroom van overdag nu ‘s avonds gebruiken", aldus Markus.

Hiermee wordt gesuggereerd dat hij allerlei batterijen heeft vergeleken en uiteindelijk bij HomeWizard uitkwam. Dat is natuurlijk grote onzin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiDo78
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
dit voegt zo niks toe

[ Voor 94% gewijzigd door We Are Borg op 25-06-2024 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco2001
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-09 00:14

Remco2001

Ehm, ok...

Starck schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 10:18:
Heb hem ook gereserveerd.

Ketelklets heeft al een filmpje over de accu online zo te zien:

YouTube: HomeWizard thuisaccu
Das heel rap! Maar anderzijds ook niet anders verwacht van hem. :)

(En heeft wellicht connecties met Homewizard).

[ Voor 6% gewijzigd door Remco2001 op 25-06-2024 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalodon86
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15:14

Megalodon86

Enzyme X

TomBraamhaar schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 09:43:
[...]

En toch al heel wat gebruikersreview van mensen. Heel apart. :P
Tja, dat is allemaal uit de duim gezogen natuurlijk :X
hoevenpe schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 09:56:
[...]

Daar is hij helemaal niet voor bedoeld, je kunt directverbruik fors verbeteren en daarmee TLB, belasting en accijns omzeilen.

Als over 3 jaar mijn GC contact afloopt ga ik vrijwel zeker zoiets kopen, hopelijk zijn prijzen dan wat lager.
Inderdaad... de use case is zeker wel interessant, de prijs is alleen wat aan de hoge kant, ik denk dat de TVT zo maar richting de 8 jaar gaat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sjamo
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 19:30
Hier de batterij besteld.
Het bestellen was nog niet zo eenvoudig begreep ik :) Beetje druk op de site.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Broodro0ster
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 21:03
Als jullie kwartier data kunnen exporteren van de digitale meter, dan kun je mogelijks deze website gebruiken om TVT te berekenen: https://mijn-thuisbatterij.be/

Voor België werkt het in ieder geval. In België betalen we wel geen boete om stroom terug te leveren, maar wij salderen hier ook niks meer. Alle afgenomen elektriciteit betaal je aan vol tarief en voor injectie krijg je een peulschil.

In mijn geval zou de TVT van zo'n kleine HW batterij 8-9 jaar zijn aan de huidige stroomprijzen. In de zomer zou deze batterij mijn nacht verbruik dekken en in het tussen seizoen de helft van m'n nacht verbruik.
Alleen jammer dat dit nog niet voor Belgen verkocht wordt. Maar ik denk dat het niet ook niet mag?

30x Jinko JKM380M-6RL3 (11.4kWp) 12x oost 90° - 18x west 270°, 45° incl. | Marstek Venus 5.12kWh | Vaillant Arotherm 75/5 | Zehnder ComfoAir Q450 | Tesla Model 3 Performance 2025

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ytr81
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 14:16
Interessant om te bekijken wanneer over 2 jaar mijn GC contract verloopt en we dan ook de salderingsregeling tegen het einde zien lopen. Maargoed er kan in 2 jaar ook nog weer een hoop veranderen.

[ Voor 46% gewijzigd door ytr81 op 25-06-2024 10:39 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19:57
HomeWizard_NL schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 09:58:
uiteraard is bij ons huidig heel erg druk dus ik weet niet waar ik exact op kan reageren.
Allereerst gefeliciteerd met jullie nieuwe product, de timing met alle ophef rond saldering en boetes had niet beter kunnen zijn. De specificaties zijn veelbelovend en kunnen de komende jaren alleen nog maar beter worden.

Een paar eerste vragen/suggesties:
- heeft hij een ingebouwde energysocket of moet deze los erbij om hetzelfde in de app te kunnen zien?
- hoeveel vrije ruimte rondom heeft de batterij nodig? kan het ingebouwd in een krappe kast is dat te warm?
- komt er een simulatiemode in de app waar je kunt zien hoeveel een batterij kan besparen?

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• olafmol
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
Remco2001 schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 10:26:
[...]

Das heel rap! Maar anderzijds ook niet anders verwacht van hem. :)

(En heeft wellicht connecties met Homewizard).
Youtube influencer. Marketeers toch? ;P

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• HomeWizard_NL
  • Registratie: Juli 2020
  • Nu online
hoevenpe schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 10:43:
[...]

Allereerst gefeliciteerd met jullie nieuwe product, de timing met alle ophef rond saldering en boetes had niet beter kunnen zijn. De specificaties zijn veelbelovend en kunnen de komende jaren alleen nog maar beter worden.

Een paar eerste vragen/suggesties:
- heeft hij een ingebouwde energysocket of moet deze los erbij om hetzelfde in de app te kunnen zien?
- hoeveel vrije ruimte rondom heeft de batterij nodig? kan het ingebouwd in een krappe kast is dat te warm?
- komt er een simulatiemode in de app waar je kunt zien hoeveel een batterij kan besparen?
- hij heeft inderdaad ingebouwde metingen, je krijgt dus grafieken in je app van hoe de batterij.
- we adviseren 10cm aan beide zijkanten vrije ruimte, en 50 centimeter erboven om voldoende circulatie te garanderen.
- niet op de korte termijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco2001

Remco2001

Ehm, ok...

olafmol schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 10:45:
[...]

Youtube influencer. Marketeers toch? ;P
Ik heb werkelijk waar nooit de indruk gehad dat ie wordt gesponsord door het 1 of ander. Komt voor mij altijd heel objectief over en ook met goede onderbouwing. Dus absoluut geen marketeer.

(of je opmerking moet sarcastisch zijn, maar dat is in reacties vaak lastig te bepalen, ondanks je ;P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirano
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 19-08 20:32
Dag Allemaal,

Ik heb onlangs bij iemand een 3KWH Wifi variant geplaatst. Deze zit als een meter om het vebruik van de gastenwoning te meten, echter in de app geeft die gebruik aan als opbrengst wat merkwaardig is.

Heeft iemand hier ervaring mee wat ik verkeerd heb gedaan?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:13

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

@Mirano verkeerd om aangesloten.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prijk
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Sjamo schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 10:03:
[...]

Voor batterijen ga ik daar niet standaard vanuit.
Artikel 38 wet Omzetbelasting:
"Het is de ondernemer verboden aan anderen dan ondernemers en publiekrechtelijke lichamen goederen en diensten aan te bieden tegen prijzen met zodanige aanduidingen dat de omzetbelasting niet in de prijzen zou zijn begrepen."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Remco2001

Remco2001

Ehm, ok...

Mirano schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 10:51:
Dag Allemaal,

Ik heb onlangs bij iemand een 3KWH Wifi variant geplaatst. Deze zit als een meter om het vebruik van de gastenwoning te meten, echter in de app geeft die gebruik aan als opbrengst wat merkwaardig is.

Heeft iemand hier ervaring mee wat ik verkeerd heb gedaan?
Dan is ie niet op de juiste manier aangesloten.

Zie: https://helpdesk.homewiza...de-wi-fi-kwh-meter-3-fase

Zorg dus dat je gastenverblijf op de onderste aansluiting zit, want dat is hetgeen wat je wilt meter.

[ Voor 8% gewijzigd door Remco2001 op 25-06-2024 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjamo
prijk schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 10:55:
[...]

Artikel 38 wet Omzetbelasting:
"Het is de ondernemer verboden aan anderen dan ondernemers en publiekrechtelijke lichamen goederen en diensten aan te bieden tegen prijzen met zodanige aanduidingen dat de omzetbelasting niet in de prijzen zou zijn begrepen."
Voor thuisbatterijen kan je onder bepaalde voorwaarden btw terug krijgen. Ondanks dat dat lang niet voor iedereen geldt, vinden veel bedrijven het blijkbaar een goed idee om de prijzen van de batterijen om die reden zonder btw te laten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ga de gok gewoon aan. Besteld. Pagina is ontzettend traag dus gok niet de enige te zijn. Leuk speeltje. Mee te nemen bij verhuizen waar je bij andere leveranciers beter een hele nieuw accu kan bestellen. (Verhuisoptie ligt hier in de toekomst op tafel). Hopelijk is er een epex systeem in de winter straks. Goedkoper laden en avond nacht verbruiken. Vertrouw @HomeWizard_NL hierop dat ze iets bedenken of bedacht hebben.

Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 8.6 kWh. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjamo
Devke schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 09:47:
2.7 kWh. 800 watt laden en ontladen max. Prima waardes denk ik voor extra ondersteuning en nacht. De prijs vind ik aan de hoge kant. De Zonneplan Nexus zit op 400 euro per Kwh. Deze op ruim 500 euro per kWh.

1395 euro. 6000 cycli. Dat betekend een prijs van 23 ct per cycli. Mijn stroom inkoop is 25 ct. Ik moet dus 23 ct investeren in alleen 1 cycli om 11 ct boete tegen te gaan. Of als je er anders tegenaan kijkt 2 ct besparen op 1 cycli. Boete betalen is goedkoper. @HomeWizard_NL

Nee dit gaat hem niet worden.
Maak je hier niet de fout dat je cyclus en kWh verwisseld?

6000 cycli x 2,43kWh (rekening houdend met standaard degradatie naar 80%) is 14.580kWh waar je ongeveer rekening mee kan houden.

Op deze prijs geeft dat hier een kostprijs van 9,6ct per kWh. Inclusief btw.
Uiteraard komen er meer kosten bij, zoals het extra verlies van terug te leveren kWh door omzettingsverlies. Maar wanneer jij het gebruikt om tlb te voorkomen is dat misschien wel een pluspunt. Alhoewel ik het nog steeds niet eens ben met je rekenmethode daar in, maar dat maakt hier niet uit :)

Wij hebben hier onlangs een batterij gekocht voor een bijzonder schappelijke prijs, maar die was nog steeds duurder per kWh dan deze.

Deze prijs en specificaties zijn in elk geval boven mijn verwachting.

[ Voor 9% gewijzigd door Sjamo op 25-06-2024 11:12 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Remco2001

Remco2001

Ehm, ok...

Devke schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 11:08:
Ik ga de gok gewoon aan. Besteld. Pagina is ontzettend traag dus gok niet de enige te zijn. Leuk speeltje. Mee te nemen bij verhuizen waar je bij andere leveranciers beter een hele nieuw accu kan bestellen. (Verhuisoptie ligt hier in de toekomst op tafel). Hopelijk is er een epex systeem in de winter straks. Goedkoper laden en avond nacht verbruiken. Vertrouw @HomeWizard_NL hierop dat ze iets bedenken of bedacht hebben.
Normaal gesproken niet impulsief (nu ook niet echt, gezien ik er al wel langer over nadenk), maar ook ik ben er voor gegaan. 3 besteld. Zeer benieuwd en iets om naar uit te kijken komend najaar. :)

Site is inderdaad wel traag geworden, zeker nu het product nu ook in de reguliere shop staat vermeldt. Maar goed teken voor Homewizard, betekent dat er blijkbaar veel interesse in is.

Nu nog een tweakers-nieuwsbericht. Die mis ik nog. :P

[ Voor 13% gewijzigd door Remco2001 op 25-06-2024 11:22 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vortexmerc
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 04-09 13:26
iemand een idee wat deze batterij doet in de wintermaanden wanneer die niet opgeladen kan worden?

ik neem aan dat er een beveiliging in moet zitten dat die niet 4+ maanden naar 0% getrokken word maar wat juist of ontladen naar 50% en zelf uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Wat vragen voor @HomeWizard_NL
  1. - Komt er een API mogelijkheid voor koppeling met o.a. HomeAssistant?
  2. - Kan je de batterijdegradatie zien?
  3. - Is het fanless?
  4. - Is het mogelijk om in eilandmodus te draaien? (ik neem aan dat je er dan wel 1 per fase moet hebben?)
  5. - Output van 800W is voor mijn sluikverbruik net te laag (zit aan 1000W continu, kan ik er dan met 2 wel gewoon ontladen op alle fasen?)

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeacekeeperNL
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online

PeacekeeperNL

Koning Review 2023 en 2024

Kecin schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 11:22:
  3. - Is het fanless?
  4. - Is het mogelijk om in eilandmodus te draaien? (ik neem aan dat je er dan wel 1 per fase moet hebben?)
  5. - Output van 800W is voor mijn sluikverbruik net te laag (zit aan 1000W continu, kan ik er dan met 2 wel gewoon ontladen op alle fasen?)
@4 kan ik je vast zeggen, staat in de FAQ op de productpagina dat dat niet mogelijk is ;)
@5 staat ook in de FAQ, op een eigen groep is de beperking van 800W uit te schakelen als ik het me goed herinner, maar lees vooral de FAQ van de productpagina nog even erop na

[ Voor 11% gewijzigd door PeacekeeperNL op 25-06-2024 11:26 ]

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Remco2001 schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 11:16:
[...]

Normaal gesproken niet impulsief (nu ook niet echt, gezien ik er al wel langer over nadenk), maar ook ik ben er voor gegaan. 3 besteld. Zeer benieuwd en iets om naar uit te kijken komend najaar. :)

Site is inderdaad wel traag geworden, zeker nu het product nu ook in de reguliere shop staat vermeldt. Maar goed teken voor Homewizard, betekent dat er blijkbaar veel interesse in is.

Nu nog een tweakers-nieuwsbericht. Die mis ik nog. :P
Hier idem. Ben altijd een doorrekenend type. Ook al maanden aan het kijken. Nu maar eens eens een x in het diepe gesprongen. 1 besteld. Die zou perfect nacht en avond hier kunnen afdekken. Soms moet je een x gek doen 🙈😉

Denk in kansen, niet in problemen. Homewizard Plug-In Battery 5.4 kWh. Zendure 2400 AC 8.6 kWh. 3330 Wp zonnepanelen. EV 77 kWh. Peblar Business Laadpaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Remco2001

Remco2001

Ehm, ok...

3. - Is het fanless?
1) Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TyVnyA3d0kDiOmQso6IDeGiuhRg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/7g7HYW9xjsVO09NbNU9Wb1j9.png

5) Dat is hoog. Of is het in een bedrijf ofzo? Ben wel nieuwsgierig.

Maar:
Is 800 watt ontladen genoeg voor mijn woning?
Met ontladen tot 800 watt voorzie je heel veel verbruikers al in huis van stroom. Denk bijvoorbeeld aan je tv, verlichting, koelkast, router, laptop, pc, maar ook een deel van je droger. Wat je boven de 800 watt gebruikt komt gewoon uit het net zoals gewoonlijk. Een gemiddelde woning heeft voor 92% van de tijd geen verbruik boven de 800 watt. Toch meer kunnen ontladen? Je kan bij meerdere batterijen ervoor kiezen om deze op een eigen groep aan te laten sluiten om de begrenzing van 800 watt uit te zetten.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• HomeWizard_NL
  • Nu online
  3. - Is het fanless?
De batterij heeft een lokale API om data uit te lezen naar andere systemen (read-only). We onderzoeken de mogelijkheden om één of meerdere batterijen ook lokaal veilig aanstuurbaar te maken via deze API.

We weten nog niet of cell health beschikbaar gaat zijn vanaf lancering.

De batterij heeft ventilatoren, de nom. geluidsproductie is 32dB. Passieve batterijen/omvormers (zover die bestaan) maken doorgaans net zoveel dB en zijn vele malen groter en zwaarder als ze geen ventilatoren hebben.

Je kan maximaal 4 batterijen aansluiten (later mogelijk meer). Opstellingen van 1 tot 3 batterijen kun je zonder problemen aansluiten op meerdere stopcontacten. Wil je een opstelling met 4 batterijen, dan raden we aan deze op een eigen groep aan te sluiten via een installateur. Het maximale ontlaadvermogen is standaard altijd 800 watt ongeacht het aantal batterijen. Als deze op een eigen groep zijn aangesloten, kan dit worden ontgrendeld naar het aantal batterijen keer 800 watt. Dat betekent 1600 watt laden en ontladen voor 2 batterijen, 2400 watt bij 3 batterijen en 3200 watt bij 4 batterijen.

Als de stroom in je woning uitvalt, schakelt de batterij óók uit ter beveiliging. Dit is om te voorkomen dat bij werkzaamheden alsnog stroom op de installatie staat. De batterij kan – zoals de meeste thuisbatterijen – niet gebruikt worden als een noodstroomvoorziening. Batterijen gebruiken als noodstroomvoorziening is in veel woningen kostbaar en complex omdat deze enkel als maatwerk per woning geïnstalleerd kunnen worden met de juiste beveiligingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco2001

Remco2001

Ehm, ok...

Devke schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 11:27:
[...]

Hier idem. Ben altijd een doorrekenend type. Ook al maanden aan het kijken. Nu maar eens eens een x in het diepe gesprongen. 1 besteld. Die zou perfect nacht en avond hier kunnen afdekken. Soms moet je een x gek doen 🙈😉
Precies. Het gaat mij ook niet persé om kosten te besparen, maar wil gewoon m’n zonnepanelen zoveel mogelijk benutten (heb niet voor niks m’n dak vol gelegd (33 stuks)) en het netverbruik te verminderen.

In de zomer zou het volledig moeten kunnen afdekken (tenzij ik na zonsondergang of een bewolkte dag ga koken (inductie, ca. 2-6kW), dan red ik het niet met 800W ontlaadvermogen. Maar dat is later nog te verbeteren door de accu’s te “stacken” en het ontlaadvermogen te verhogen. Maar dat zie ik later wel weer. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fredhuizinga
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 19:27
Devke schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 10:16:
Poll: Wie heeft hem al gereserveerd? Reden? Puur spelerij/hobby of het ook op terugverdienen?
Ik heb hem gereserveerd, alledrie de redenen. Ben al tijdje aan het kijken voor een thuisaccu, maar tot nu toe zijn ze te groot/duur. En ook omdat ik al meerdere producten heb van HW is dit een ideale keuze, voor mij.

Samsung Galaxy S23 ultra 512gb phantom black

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

HomeWizard_NL schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 11:30:
[...]

De batterij heeft een lokale API om data uit te lezen naar andere systemen (read-only). We onderzoeken de mogelijkheden om één of meerdere batterijen ook lokaal veilig aanstuurbaar te maken via deze API.

We weten nog niet of cell health beschikbaar gaat zijn vanaf lancering.

De batterij heeft ventilatoren, de nom. geluidsproductie is 32dB. Passieve batterijen/omvormers (zover die bestaan) maken doorgaans net zoveel dB en zijn vele malen groter en zwaarder als ze geen ventilatoren hebben.

Je kan maximaal 4 batterijen aansluiten (later mogelijk meer). Opstellingen van 1 tot 3 batterijen kun je zonder problemen aansluiten op meerdere stopcontacten. Wil je een opstelling met 4 batterijen, dan raden we aan deze op een eigen groep aan te sluiten via een installateur. Het maximale ontlaadvermogen is standaard altijd 800 watt ongeacht het aantal batterijen. Als deze op een eigen groep zijn aangesloten, kan dit worden ontgrendeld naar het aantal batterijen keer 800 watt. Dat betekent 1600 watt laden en ontladen voor 2 batterijen, 2400 watt bij 3 batterijen en 3200 watt bij 4 batterijen.

Als de stroom in je woning uitvalt, schakelt de batterij óók uit ter beveiliging. Dit is om te voorkomen dat bij werkzaamheden alsnog stroom op de installatie staat. De batterij kan – zoals de meeste thuisbatterijen – niet gebruikt worden als een noodstroomvoorziening. Batterijen gebruiken als noodstroomvoorziening is in veel woningen kostbaar en complex omdat deze enkel als maatwerk per woning geïnstalleerd kunnen worden met de juiste beveiligingen.
Remco2001 schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 11:29:
[...]

1) [Afbeelding]

5) Dat is hoog. Of is het in een bedrijf ofzo? Ben wel nieuwsgierig.

Maar:

[...]
PeacekeeperNL schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 11:25:
[...]

@4 kan ik je vast zeggen, staat in de FAQ op de productpagina dat dat niet mogelijk is ;)
@5 staat ook in de FAQ, op een eigen groep is de beperking van 800W uit te schakelen als ik het me goed herinner, maar lees vooral de FAQ van de productpagina nog even erop na
Dank allen voor de antwoorden. Probleem is dat ik de FAQ niet kan lezen omdat de website steeds time-out's geeft :'(. Had hem net even op de telefoon, maar al weer weggeklikt (dom).
Ik ga toch even rekenen, de klantenservice is me namelijk niet al te best bevallen een aantal keren, ik weet niet of ik dan wel zo'n duur product in huis wil hebben van een bedrijf dat wel bereikbaar is voor sales, maar after-sales een stuk slechter. (onderbouwing: https://tweakers.net/shopreview/8709/homewizard/shopreviews/ ).
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/htrGCt0HUVL3053SmRDnAhsqvrA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/5g1M1sbCItSuaJRqh7CyCz34.jpg?f=user_large

[ Voor 3% gewijzigd door Kecin op 25-06-2024 11:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• emmerx
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-09 14:53
Met thuisaccu's lossen we een minimaal (louter financieel) probleem op van een kleine PV-investeerder met een behoorlijke impact op zeldzame grondstoffen.
Waarom die accu/ grondstoffen niet in het grote netwerk zodat we netcongestie beter bestrijden in het belang van iedereen?
Die business case is ook zoveel duidelijker ...

Draadloos laden op onze Zon

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

emmerx schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 11:40:
Met thuisaccu's lossen we een minimaal (louter financieel) probleem op van een kleine PV-investeerder met een behoorlijke impact op zeldzame grondstoffen.
Waarom die accu/ grondstoffen niet in het grote netwerk zodat we netcongestie beter bestrijden in het belang van iedereen?
Ik denk dat 95% van de Nederlanders PV op het dak heeft vanwege de TLV (ofwel de portemonnee), het stukje "milieu" is dan mooi meegenomen. Op Tweakers zal het percentage anders liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip Ross
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 21:26
Wie gaat de investering betalen voor algemeen belang?
Denk dat weinig leveranciers voldoende geld hebben liggen om op dergelijke schaal voor te schieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franky Lupo
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11-02 18:53
Kan de accu ook in een schuur geplaatst worden? Met eventueel lichte vorst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phYzar
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:24
Franky Lupo schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 11:47:
Vanuit de bevestigingsmail van mijn bestelling:

Waar kan ik de batterij het best neerzetten?

Zet de thuisbatterij op een vorstvrije en veilige locatie. Zet de batterij niet in direct zonlicht. Populaire locaties zijn de zolder, overloop, kelder, garage, cv-ruimte of technische ruimte. We raden af om de thuisbatterij op een locatie te zetten die begaanbaar moet blijven bij calamiteiten, zoals vluchtroutes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OmeJoyo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16-09 20:23

OmeJoyo

This is me

@HomeWizard_NL

Voor woningen met 3 fase waar ook een 3 fase omvormer zit.

Is het mogelijk om op elke fase een accu te plaatsen? Of zelfs op elke fase meer dan 1?
Mijn apparaten zitten netjes gebalanceerd over de 3 fases, maar sowieso zal bij alle 3 fase installaties anders het nachtverbruik nooit 0 worden.

Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Franky Lupo schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 11:47:
LiFePO4 gaat kapot als je gaat laden bij vorst. En 'm inpakken met verwarmingselementen is weer niet zo duurzaam :P

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
OmeJoyo schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 11:53:
@HomeWizard_NL

Is het mogelijk om op elke fase een accu te plaatsen? Of zelfs op elke fase meer dan 1?
Mijn apparaten zitten netjes gebalanceerd over de 3 fases, maar sowieso zal bij alle 3 fase installaties anders het nachtverbruik nooit 0 worden.
Dat kan, maar ze leveren max 800W terug in totaal. Pas als je ze op een aparte groep zet (en dus 1 fase) kom je boven de 800W uit.
Voor het financiele plaatje maakt het overigens niet uit om ze te verdelen over de fases. De meter telt altijd alle 3 de fases op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeJoyo

OmeJoyo

This is me

IJsbeer schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 11:57:
[...]

Dat kan, maar ze leveren max 800W terug in totaal. Pas als je ze op een aparte groep zet (en dus 1 fase) kom je boven de 800W uit.
Voor het financiele plaatje maakt het overigens niet uit om ze te verdelen over de fases. De meter telt altijd alle 3 de fases op.
Waarom zouden ze dan maar 800W in totaal terugleveren, dat is technisch gezien gewoon onzin 8)7 Ook binnen de regelgeving zou dat onnodig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:41
@HomeWizard_NL

Het is een apparaat met een stekker, dus als je er 3 koopt en zorgt dat je ze allen 3 op een stopcontact aansluit die op een andere fase zit. Dan heb je wat je zoekt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

@OmeJoyo dat snap ik ook niet helemaal. Je zou kunnen beredeneren dat het is om domme eindgebruikers te beschermen die drie batterijen op een €2 Aliexpress stekkerdoosje inpluggen. Maar.. via datzelfde stekkerdoosje gaan die drie batterijen wel met 2400W laden, dus dat zal het niet zijn.

@Phoolie dat is niet hoe het op de productpagina staat. Drie batterijen met een stekker is in totaal 2400W laden, 800W ontladen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KfovCgalxJmobDtTSUFZ1Xtza6s=/800x/filters:strip_exif()/f/image/P5HTyGYQ1xw1osooaAafWC94.png?f=fotoalbum_large

edit: oh jij reageerde op een andere vraag :P Mijn screenshot blijft wel relevant voor het verschil tussen ontladen en laden bij batterijen in een wcd.

[ Voor 54% gewijzigd door Gizz op 25-06-2024 12:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Sjamo schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 11:09:
[...]

Maak je hier niet de fout dat je cyclus en kWh verwisseld?

6000 cycli x 2,43kWh (rekening houdend met standaard degradatie naar 80%) is 14.580kWh waar je ongeveer rekening mee kan houden.

Op deze prijs geeft dat hier een kostprijs van 9,6ct per kWh. Inclusief btw.
Uiteraard komen er meer kosten bij, zoals het extra verlies van terug te leveren kWh door omzettingsverlies. Maar wanneer jij het gebruikt om tlb te voorkomen is dat misschien wel een pluspunt. Alhoewel ik het nog steeds niet eens ben met je rekenmethode daar in, maar dat maakt hier niet uit :)

Wij hebben hier onlangs een batterij gekocht voor een bijzonder schappelijke prijs, maar die was nog steeds duurder per kWh dan deze.

Deze prijs en specificaties zijn in elk geval boven mijn verwachting.
Later al gecorrigeerd. Idd een rekenfoutje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• phYzar
@Gizz @OmeJoyo Omdat de norm zegt dat je niet meer dan 800 watt mag invoeden op een stopcontactgroep, zelfde als bij stekker-zonnepanelen. Waarschijnlijk dus om te voorkomen dat mensen op 1 groep meer dan 800watt gaan invoeden. Wil je dat wel moet je dus een aparte groep maken (of een pv-verdeler gebruiken). Ze noemen namelijk wel dat het mogelijk is deze beperking te laten vervallen en 800watt per accu te kunnen invoeden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haagsepracht
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 09-09 08:38

haagsepracht

One Man, Half Machine.

Heeft het nu al zin om deze accu aan te schaffen vanuit financieel perspectief? Lijkt me dat de tvt veel korter wordt mocht de salderingsregeling worden afgeschaft?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

@phYzar ah, duidelijk. Daar valt voor de gebruikers die 100% zeker weten dat ze op wcd's van verschillende groepen inpluggen vast iets te regelen. Gewoon instellen dat het een vaste aansluiting betreft :P

@haagsepracht Thuisaccu: al interessant (voor mij)?

[ Voor 16% gewijzigd door Gizz op 25-06-2024 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kopje_Koffie
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21:08
OmeJoyo schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 12:06:
[...]

Waarom zouden ze dan maar 800W in totaal terugleveren, dat is technisch gezien gewoon onzin 8)7 Ook binnen de regelgeving zou dat onnodig zijn.
Ik denk dat de beredenering als volgt is:
Laden kan gewoon met wat de accu aankan. Als er meerdere accu's op een groep zitten en de wasmachine daar ook nog bij dan zal bij overbelasting de zekering gewoon uitschakelen.

Ontladen is een ander verhaal. Als je twee accu's gaat ontladen op een groep met een wasdroger en wasmachine, is het mogelijk dat er door een deel van de kabels meer stroom gaat dan waarvoor ze bedoeld zijn.

Als je gebruikers en accu's/zonnepanelen aansluit op dezelfde groep in de meterkast wordt er dus vaak zo'n wasmachine / pv onderverdeler geïnstalleerd om dat te voorkomen.

Maar ik ben geen installateur, dus wel even goed navragen bij iemand met professionele ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeJoyo

OmeJoyo

This is me

phYzar schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 12:15:
@Gizz @OmeJoyo Omdat de norm zegt dat je niet meer dan 800 watt mag invoeden op een stopcontactgroep, zelfde als bij stekker-zonnepanelen. Waarschijnlijk dus om te voorkomen dat mensen op 1 groep meer dan 800watt gaan invoeden. Wil je dat wel moet je dus een aparte groep maken (of een pv-verdeler gebruiken). Ze noemen namelijk wel dat het mogelijk is deze beperking te laten vervallen en 800watt per accu te kunnen invoeden.
Ja de norm zegt per groep, maar als het op 3 verschillende fases wordt aangesloten, zit het sowieso op 3 verschillende groepen dus qua regels is er geen beperking. Daarnaast leest Homewizard aan twee kanten uit dus ze weten ook op welke fases ze zitten. Ik zie dus technisch en regeltechnisch nog steeds geen verklaring waarom dat niet zou kunnen/mogen. Ze zouden dus per fase zonder problemen 800 watt terug moeten kunnen leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Richie_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Devke schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 10:17:
[...]

Kan ik eens testen. Voor de energy socket was dit niet het geval.
Niet toevallig Home Connect aanstaan in de HW -app? (indien siemens/bosch/neff)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeJoyo

OmeJoyo

This is me

Phoolie schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 12:11:
[...]

Het is een apparaat met een stekker, dus als je er 3 koopt en zorgt dat je ze allen 3 op een stopcontact aansluit die op een andere fase zit. Dan heb je wat je zoekt.
Ja dat het fysiek kan snap ik, maar kan de software van HomeWizard daar ook netjes en juist mee omgaan of gooit die dan de beperking op van 800 watt in totaal over alle 3 de units zoals eerder wordt beweerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaer
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 00:40
Dat bestellen ging wel mega traag en irritant. Wel een mooie (onnodige) oplossing met nog 1.5j greenchoice.
Maar een stuk leuker qua prijs dan de offerte de we hadden liggen voor het plaatsen van losse batterijen.

Wat ook fijn is, deze kan ik gewoon zelf simpel achter in de garage zetten en met batterijen installeren is het toch meer in de buurt van je panelen of meterkast.

[ Voor 25% gewijzigd door Jaer op 25-06-2024 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwillemsen
  • Laatst online: 20:36
Leuke nieuwe batterij van HomeWizard, alleen mijn auto opladen uit de accu is niet echt zinvol. Ik snap dat de auto en de batterij niet praten, maar mijn laadpaal zit achter een losse HomeWizard 3 fasen meter, zou wel handig zijn dat de batterij daar automatisch rekening mee kan houden, niet ontladen bij gebruik op 1 of meer HomeWizard meters.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• harydoo
  • Laatst online: 20:08
Doet deze accu ook aan load balancing? Stel je dat 1300 watt aan het terugleveren bent en vervolgens een apparaat aanzet van 2100 watt. Dat de accu vervolgens 800 watt gaat leveren om zo opname uit het net te voorkomen? Op die manier vang je stroomlijnen maximaal op met eigen zonenergie naast teruglevering tijdens de donkere uren.

@HomeWizard_NL ?

[ Voor 3% gewijzigd door harydoo op 25-06-2024 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ook 1 besteld. Vooral om een beetje te kijken hoe het precies in de praktijk werkt voor ons. Over het algemeen moet ik qua import in de zomer hiermee in die periode naar 80 tot 90 procent eigen gebruik kunnen gaan. De vraag is in hoeverre de 800 Watt een issue gaat zijn met een infrarood sauna van 2 kW (meestal 20-30 minuten) en het koken op inductie.

Ik denk dat ik met deze accu op zo'n 500 tot 600 kWh extra eigen verbruik per jaar kan komen. Leuk om uit te zoeken.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk0s
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15-09 19:50
Ik snap nog steeds niet goed hoeveel deze accu nu kan laten draaien als er weinig tot geen zon is.

Ik heb 12x 435WP zonnepanelen, mijn vloerverwarming in de badkamer draait in de winter, gaat deze met zonlicht via de panelen kunnen draaien en in de avond/nacht op de accu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toby-Wan
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 20:42
Dirk0s schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 12:39:
Ik snap nog steeds niet goed hoeveel deze accu nu kan laten draaien als er weinig tot geen zon is.

Ik heb 12x 435WP zonnepanelen, mijn vloerverwarming in de badkamer draait in de winter, gaat deze met zonlicht via de panelen kunnen draaien en in de avond/nacht op de accu?
dat ligt eraan hoeveel zon er is en hoeveel andere apparatuur je aan hebt staan.
daarnaast wat is het vermogen van je vloerverwarming? De accu can sowieso maar 800W leveren.

WP: Quatt Mono + 3kW BUH (DIY), SWW: CV-ketel, PV: 6040 Wp ZW/NO (SE3000H, Enphase IQ8, APsystems), 1x HW PIB 2.7 kWh

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sjamo
Jaer schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 12:28:
Dat bestellen ging wel mega traag en irritant. Wel een mooie (onnodige) oplossing met nog 1.5j greenchoice.
Maar een stuk leuker qua prijs dan de offerte de we hadden liggen voor het plaatsen van losse batterijen.

Dit product past precies bij het doel dat ik voor ogen had, de avond lekker doorkomen met de zonne buffer.
Hier besteld vanuit bijna eenzelfde gedachte denk ik.

Vroeger keek ik niet zo naar stroomverbruik. Sinds we allerlei spullen hebben die alle verbruik van belang monitoren en vastleggen heb ik "energie-stress" :)

Ondank dat we nog salderen, en dat het dus geen fluit uitmaakt financieel gezien, irriteert het me als ik de wasmachine aanzet als er voldoende zon is, maar dat dan vaak wanneer hij moet verwarmen net die ene wolk in de omgeving bij ons voor de zon schuift.

Of wanneer ik in de ochtend wil afwassen en de eboiler wil laten opwarmen, maar er is nog net niet voldoende eigen opwek.

Heus, ik heb geen therapie nodig, het gaat allemaal met humor en relativering hier, maar een batterij zou vaak het verschil kunnen maken hier. Nauwelijks nog hoeven kijken naar de opwek omdat we met een batterij (bijna) alles of in elk geval meer van eigen opwek kunnen doen. En teruglevering zat het groitste deel van het jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toby-Wan
harydoo schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 12:38:
Doet deze accu ook aan load balancing? Stel je dat 1300 watt aan het terugleveren bent en vervolgens een apparaat aanzet van 2100 watt. Dat de accu vervolgens 800 watt gaat leveren om zo opname uit het net te voorkomen? Op die manier vang je stroomlijnen maximaal op met eigen zonenergie naast teruglevering tijdens de donkere uren.

@HomeWizard_NL ?
ja daarvoor heeft de accu ook een P1 meter nodig om te kunnen werken.

WP: Quatt Mono + 3kW BUH (DIY), SWW: CV-ketel, PV: 6040 Wp ZW/NO (SE3000H, Enphase IQ8, APsystems), 1x HW PIB 2.7 kWh

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:33

franssie

Save the albatross

ArthurMorgan schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 12:39:
Ook 1 besteld. Vooral om een beetje te kijken hoe het precies in de praktijk werkt voor ons. Over het algemeen moet ik qua import in de zomer hiermee in die periode naar 80 tot 90 procent eigen gebruik kunnen gaan. De vraag is in hoeverre de 800 Watt een issue gaat zijn met een infrarood sauna van 2 kW (meestal 20-30 minuten) en het koken op inductie.

Ik denk dat ik met deze accu op zo'n 500 tot 600 kWh extra eigen verbruik per jaar kan komen. Leuk om uit te zoeken.
Ook exact mijn overweging om er eentje te reserveren. Helaas komt ie pas in November, dus dat wordt al een leuke test hoe snel ie vol kan komen t.o.v. de relatief lange duisternis. Met name de oplaadbeperking van 800W voor het hele systeem moet ik nog zien of het dan uit kan om er een tweede naast te zetten.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
franssie schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 12:44:
[...]

Ook exact mijn overweging om er eentje te reserveren. Helaas komt ie pas in November, dus dat wordt al een leuke test hoe snel ie vol kan komen t.o.v. de relatief lange duisternis. Met name de oplaadbeperking van 800W voor het hele systeem moet ik nog zien of het dan uit kan om er een tweede naast te zetten.
Opladen kan die wel weer met 1600 W zonder eigen groep als je er 2 hebt. Het is echt het ontladen wat beperkt wordt tot een totaal van 800 W.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toby-Wan
Sjamo schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 12:42:
[...]

Hier besteld vanuit bijna eenzelfde gedachte denk ik.

Vroeger keek ik niet zo naar stroomverbruik. Sinds we allerlei spullen hebben die alle verbruik van belang monitoren en vastleggen heb ik "energie-stress" :)

Ondank dat we nog salderen, en dat het dus geen fluit uitmaakt financieel gezien, irriteert het me als ik de wasmachine aanzet als er voldoende zon is, maar dat dan vaak wanneer hij moet verwarmen net die ene wolk in de omgeving bij ons voor de zon schuift.

Of wanneer ik in de ochtend wil afwassen en de eboiler wil laten opwarmen, maar er is nog net niet voldoende eigen opwek.

Heus, ik heb geen therapie nodig, het gaat allemaal met humor en relativering hier, maar een batterij zou vaak het verschil kunnen maken hier. Nauwelijks nog hoeven kijken naar de opwek omdat we met een batterij (bijna) alles of in elk geval meer van eigen opwek kunnen doen. En teruglevering zat het groitste deel van het jaar.
zeer herkenbaar :+
gebaseerd op mijn import/export data van homewizard van afgelopen jaar, zou ik met deze batterij van 2.7 kWh op grofweg 53 (zomerse) dagen geen import van het net nodig hebben en op 137 dagen (winterse) dagen geen zonnestroom meer exporteren maar alles zelf verbruiken
(disclaimer: piek belastingen als kookplaat niet meegenomen, die zullen ten alle tijden iets van het net vragen)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pos2007
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
Ik wil ook 2 bestellen maar ze te zien erg druk. Probeer het vanavond om 18.00 :) :)F wel even

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Tsja.

Als de energiebelasting op elektra naar nul zou gaan en er een btw vrijstelling zou gelden, is salderen niet meer relevant en deze batterij ook niet.

Het is eigenlijk grotendeels de energiebelasting plus btw die hierin verstorend werkt en maakt dat verhoging van het eigen gebruik financieel voordelig is.

skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O_Tiby
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09-09 18:12
Ik twijfel ontzettend daar het mijn inziens geen oplossing is voor onze grootste verbruiker; de hybride warmtepomp.

En ik denk dat er komende jaren nog subsidie komt voor thuisbatterijen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online
ArthurMorgan schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 12:47:
[...]

Opladen kan die wel weer met 1600 W zonder eigen groep als je er 2 hebt. Het is echt het ontladen wat beperkt wordt tot een totaal van 800 W.
Dat schijnt wetgeving te zijn, net als zonnepanelen met een stekker.

Het valt met een stekker onder de “warenwet”.

Installatie op een eigen groep maakt dus dat die beperking kan vervallen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
ArthurMorgan schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 12:47:
[...]

Een groep is, normaliter, afgezekerd op 16Ampere. Als je daar ook nog 2400W (dus ruim 10A) extra invoed, dan kan het voorkomen dat er dus maximaal 25A achter die groep 'loopt' en dus 1 aparaat gewoon een korstsluiting heeft waarbij er 25A doorlooipt voordat de zekering eruit klapt.

Bij een 1 fase huisinstallatie is het ook de norm om nog weer een extra zekering te plaatsten bij zonnepalen. Dus:
Hoofdaansluiting
|
-----------------------------------
| |
Zonnepanelen Zekering 'Huisinstallaite' 25A
|
Rest van de groepenkast

Zo voorkom je dat er doro de 'huisinstallatie' meer dan 25A kan lopen. Tenmisnte zo hebben ze dat hier gedaan 'omdat dat moest'. En ik vind het wel een goede gedachte.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online
2,7 kWh capaciteit. Stel dat ik dat volledig kan benutten voor load-shifting dag naar nacht, een cyclus per dag dus, en dat voor 275 dagen per jaar (lukt niet alle dagen ivm geen overschot aan zon).

Scheelt je dan, tegen misschien zo’n 25 cent per kWh (grofweg, uitgaande van geen saldering), 185 euro per jaar.

Ik denk dat het hobby blijft en er nog niet echt een business case voor is… Desondanks heb ik er een besteld, voor de leuk en voor de duurzaamheid (want dat helpt wel).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DanTm
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
JanHenk schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 13:00:
2,7 kWh capaciteit. Stel dat ik dat volledig kan benutten voor load-shifting dag naar nacht, een cyclus per dag dus, en dat voor 275 dagen per jaar (lukt niet alle dagen ivm geen overschot aan zon).

Scheelt je dan, tegen misschien zo’n 25 cent per kWh (grofweg, uitgaande van geen saldering), 185 euro per jaar.

Ik denk dat het hobby blijft en er nog niet echt een business case voor is… Desondanks heb ik er een besteld, voor de leuk en voor de duurzaamheid (want dat helpt wel).
ik zie ook geen businesscase. Misschien als salderen straks afgelopen is, maar hoe het dan gaat zijn is nog erg onduidelijk.
Zolang je kunt salderen bespaart het hooguit 10 cent per kWh aan 'terugleverboete', dat is dus 75 euro....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RiDo78
  • Niet online
@HomeWizard_NL

Natuurlijk kun je 3 batterijen elk op een eigen fase zetten. Als je ze op een gewone stopcontacten aansluit waarvan je weet dat ze in verschillende fases zijn ingedeeld dan zijn het gewoon 3 'losse' batterijen.

Als je het hebt over meer dan 3 batterijen dan moeten ze vakkundig worden aangesloten. Bovendien worden er momenteel maar 4 batterijen door HW ondersteund. Maar als we dat voor het gemak zouden vergeten dan lijkt het mij geen bezwaar om 3x 2 batterijen in te zetten. Dan heb je een maximale lading/ontlading van 6x 800 =4.800 watt, netjes over 3 fases verdeeld, wat neer komt op 7 ampere per fase. Je hebt dan alleen 16,2 kWh aan batterijcapaciteit... Een gemiddeld huishouden krijgt dat nooit vol in de winter of leeg in de zomer; pure overkill en je krijgt het nooit terugverdiend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansie_k
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 18:58
Mooi ding!

Twee vragen wel @HomeWizard_NL ;
- hoe gaat dit werken met een laadpaal?
Ik laad de auto savonds/snachts op, gaat alle stroom van de accu dan dus daar naar toe...?
- werkt dit ook buiten NL (emigratie plannen naar Scandinavië)?
Even er van uitgaande dat er daar ook een slimme meter is etc. etc.

Live from Denmark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computerjunky
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:54
Persoonlijk zie ik ze liever een omvormer uitbrengen die ik dan in het stopcontact prop waar ik zelf een accu op aan kan sluiten. met een beetje slim shoppen in het zuiden van europa kan je voor 450 euro 2x200ah lithium deep cycle camper accu's halen. Dat is 2x zo veel capaciteit als ik nodig zou hebben maar met langfe termijn degratdatie een goed idee. Die meer als genoeg zouden zijn.

Een omvormertje voor 250 zou daarbij een topper zijn.

Dat is 700 euro met in mijn gevaal zo'n 500 kWh per jaar aan meer eigen verbruik wat 25 - 1.8 cent x500 dat is een terugverdientijd van iets meer als 6 jaar wat ik acceptabel vind als de omvormer gewoon 10 jaar garantie is (de accu's zijn dat gegarandeerd niet).
Zo heb je ook een losgekoppeld systeem waar je makkelijker een onderdeel kan vervangen. Ik ben totaal niet gecharmeerd van een alles in 1 systeem waar als er iets kapot gaat alles overboord gaat.

En kan het gemist hebben maar wat is de capaciteit, afmeting, garantie termijn, max ontlaad capaciteit van dit speeltje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiDo78
  • Niet online
HomeWizard_NL schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 10:47:
[...]
- we adviseren 10cm aan beide zijkanten vrije ruimte, en 50 centimeter erboven om voldoende circulatie te garanderen.
En toch maken jullie die dingen stapelbaar?! Dus de bovenste batterij loopt te bakken op de hitte van de onderliggende batterij(en)?

Wie heeft dat bedacht?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeJoyo

OmeJoyo

This is me

RiDo78 schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 13:09:
[...]

Natuurlijk kun je 3 batterijen elk op een eigen fase zetten. Als je ze op een gewone stopcontacten aansluit waarvan je weet dat ze in verschillende fases zijn ingedeeld dan zijn het gewoon 3 'losse' batterijen.

Als je het hebt over meer dan 3 batterijen dan moeten ze vakkundig worden aangesloten. Bovendien worden er momenteel maar 4 batterijen door HW ondersteund. Maar als we dat voor het gemak zouden vergeten dan lijkt het mij geen bezwaar om 3x 2 batterijen in te zetten. Dan heb je een maximale lading/ontlading van 6x 800 =4.800 watt, netjes over 3 fases verdeeld, wat neer komt op 7 ampere per fase. Je hebt dan alleen 16,2 kWh aan batterijcapaciteit... Een gemiddeld huishouden krijgt dat nooit vol in de winter of leeg in de zomer; pure overkill en je krijgt het nooit terugverdiend.
Ik snap hoe het fysiek kan en moet en mag zelf veel zwaardere en spannendere systemen aanleggen en werk daar dagelijks ook mee :P

De vraag is gaat hun systeem daar goed mee om en of je netjes dan 3x 800watt kan terugleveren of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjamo
O_Tiby schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 12:55:
Ik twijfel ontzettend daar het mijn inziens geen oplossing is voor onze grootste verbruiker; de hybride warmtepomp.

Uit belangstelling, waarom niet eigenlijk?
Niet niet volledig dat snap ik. Maar niet, dat begrijp ik niet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Toby-Wan
O_Tiby schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 12:55:

Als verleden enige garantie voor de toekomst is, zal Techniek Nederland uitermate hard lobbyen dat enige subsidie alleen verleend wordt bij "installatie door professionele partij" (cq. zelfde als nu bij warmtepompen).
dus als er ooit een subsidie komt verwacht ik wel een uitzondering voor 'stekkerklare apparatuur'..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daveth
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 18:44
@HomeWizard_NL Zo ver ik kan zien word er nergens vermeld hoeveel de accu gebruikt (sluimerstand), dus accu staat aan maar de accu's zijn leeg wat vaak voor zou komen in de winter, hoeveel vermogen gebruikt dit apparaat dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Remco2001

Remco2001

Ehm, ok...

computerjunky schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 13:10:

En kan het gemist hebben maar wat is de capaciteit, afmeting, garantie termijn, max ontlaad capaciteit van dit speeltje?
Alles staat op de site vermeld. :)

https://helpdesk.homewiza...y-alles-wat-je-moet-weten
https://www.homewizard.com/nl/shop/battery-pre-order/ (onder specificaties)

[ Voor 19% gewijzigd door Remco2001 op 25-06-2024 13:28 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RiDo78
  • Niet online
OmeJoyo schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 13:12:
[...]

Ik snap hoe het fysiek kan en moet en mag zelf veel zwaardere en spannendere systemen aanleggen en werk daar dagelijks ook mee :P

De vraag is gaat hun systeem daar goed mee om en of je netjes dan 3x 800watt kan terugleveren of niet.
Hoe ik het begrijp is dat die 800watt een limitatie is per account, P1 meter, oid. en dat die is vrij te schakelen door contact met de helpdesk op te nemen. Als je 3 batterijen over 3 fases verdeelt dan lijkt me dat (ook voor de netbeheerder) de meest ideale situatie en zie ik geen reden voor HW om die 800 watt limiet in stand te houden.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• phYzar
Daveth schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 13:17:
@HomeWizard_NL Zo ver ik kan zien word er nergens vermeld hoeveel de accu gebruikt (sluimerstand), dus accu staat aan maar de accu's zijn leeg wat vaak voor zou komen in de winter, hoeveel vermogen gebruikt dit apparaat dan?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yEPoLVZvjOvl27Ea7pZHRWGIem0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/vB8Acwk3SDxaBnVHksOvAbTw.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RiDo78
  • Niet online
hansie_k schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 13:09:
Mooi ding!

Twee vragen wel @HomeWizard_NL ;
- hoe gaat dit werken met een laadpaal?
Ik laad de auto savonds/snachts op, gaat alle stroom van de accu dan dus daar naar toe...?
- werkt dit ook buiten NL (emigratie plannen naar Scandinavië)?
Even er van uitgaande dat er daar ook een slimme meter is etc. etc.
Die eerste vraag is hier in het topic al beantwoord en staat ook in de faq:
Zit mijn thuislaadpaal mijn thuisbatterij in de weg?
Je kan een thuisbatterij gewoon gebruiken als je een laadpaal hebt. Afhankelijk van hoe de laadpaal is aangestuurd, zijn er verschillende scenario’s mogelijk. Als je jouw auto oplaadt zal deze stroom uit de batterij gebruiken als je zonnepanelen niet genoeg opwekken. Omdat de batterij en auto niet met elkaar communiceren kun je hier geen voorrang in aangeven. Indien je laadpaal een functie heeft om te laden op basis van overige zonnestroom, is het afhankelijk van de eerste die start met sturen of de batterij of de auto eerst gaat.
Wat je tweede vraag betreft denk ik in eerste instantie dat het wel gaat werken. Je hebt immers een energiemeter nodig met een P1 poort. En veel Scandinavische meters hebben die poort (of een HAN-poort) blijkbaar ook:
https://helpdesk.homewiza...r-compatible#h_9281e7cca5
Maar echt zeker weet je het pas als je je nieuwe huis betreed en de (aanwezige) P1 of HAN poort even test.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• harydoo
  • Laatst online: 20:08
Voor mij zou dit de perfecte oplossing zijn als er ook een optie zat om in eilandmodus te kunnen draaien. Dus een stopcontact erop in het geval van een stroomstoring waarbij je tot 800watt een tijdje vooruit kan met je meest essentiële apparatuur. Of als ups.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blockchain
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 31-01 12:03
harydoo schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 13:38:
Voor mij zou dit de perfecte oplossing zijn als er ook een optie zat om in eilandmodus te kunnen draaien. Dus een stopcontact erop in het geval van een stroomstoring waarbij je tot 800watt een tijdje vooruit kan met je meest essentiële apparatuur. Of als ups.
In de huidige setup (stekker in het stopcontact) lijkt mij dat heel lastig en onwenselijk. Want hoe kan het apparaat onderscheid maken tussen een storing in het net (stroomuitval) of simpelweg de stekker eruit trekken (tevens stroomuitval)? Een thuisbatterij die tevens als UPS fungeert bij stroomuitval moet professioneel worden aangesloten.

Wil je een batterij met een stopcontact, dan zou je beter naar een powerstation kunnen kijken. Die kunnen echter niet zomaar terugleveren zoals deze thuisbatterij wel kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Ik zit me wel af te vragen hoe ik dit straks mooi weergegeven kan krijgen.

Ik heb nu PVoutput samen met de youless. mooi verbruik en opwek naast elkaar. Straks denk ik dat mijn verbruik dus 's ochtends toeneemt met die 800 watt, maar dat als ik de accu ontlaad ik gewoon een 0 lijn krijg. Niet echt 'mooi' dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArjoK
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 13:49
Erg leuk deze accu en gevoelsmatig zou ik hem wel willen hebben maar ik kan er op dit moment nog geen positive businesscase bij verzinnen. Ook bij einde salderen kan dit geld nu beter in een deposito worden gestoken als het je gaat om (gegarandeerd) financieel redement.

En voor het milleu de vraag of de lifecycle van de accu (grondstofdelfing,productie,transport,afvalverwerking) bij een levensduur van zeg 15 jaar minder zijn dan de besparing in mijn situatie bij 1 accu ca 400kWh/jaar (over een periode van 15 jaar is dat een CO2 uitstoot van ca. 2000 kg voor de energie die ik meer van het net nodig heb zonder accu) Wie heeft daar het antwoord op?

Ik denk dat ik nog even wacht.

Amsterdam | 4.06 kWp | 28 x 145Wp SF | ONNO (20°) | Enzavu (hotjet mini) Nav5Ai + Smart Hydromodule (gasloos)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RiDo78
  • Niet online
Blockchain schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 13:44:
[...]

In de huidige setup (stekker in het stopcontact) lijkt mij dat heel lastig en onwenselijk. Want hoe kan het apparaat onderscheid maken tussen een storing in het net (stroomuitval) of simpelweg de stekker eruit trekken (tevens stroomuitval)? Een thuisbatterij die tevens als UPS fungeert bij stroomuitval moet professioneel worden aangesloten.

Wil je een batterij met een stopcontact, dan zou je beter naar een powerstation kunnen kijken. Die kunnen echter niet zomaar terugleveren zoals deze thuisbatterij wel kan.
Nee hoor, jij denkt te moeilijk. Harydoo gaf zelf aan dat het handig zou zijn om (á la powerbank of pluggable ups) er een stopcontact op te hebben. Je zit nu met het huidige circuit wat een netspanning omzet naar een batterijspanning en weer terug. Maar je kunt er net zo goed een circuit naast zetten die van de batterijspanning een mooie onafhankelijke 240vac spanning maakt op 50 hz.

Het enige is dan dat de software die die circuits aanstuurt instelbaar moet zijn zodat je dat ‘eilandcircuit’ ook als zodanig kan gebruiken bij een stroomuitval. Dus niet dat als de stroom aan het einde van de nacht uitvalt, eilandgroep ook spanningsloos wordt omdat de batterij leeg is.

Maar dan heb je bij normaal gebruik dat de eilandgroep een dubbele omzetting hebt (AC-DC-AC).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blockchain
  • Laatst online: 31-01 12:03
RiDo78 schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 14:08:
[...]

(á la powerbank of pluggable ups) er een stopcontact op te hebben.
Dat is naar mijn mening een powerstation. Het zou inderdaad wel een supermooie toevoeging zijn, dan krijg je een thuisaccu die tevens een powerstation is en dan zou bijvoorbeeld je koelkast hier op kunnen aansluiten zodat deze stroom blijft houden als het lichtnet uitvalt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HE1
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 12-09 02:38

HE1

@HomeWizard_NL

Ik zit te denken aan 2 stuks voor in mijn huis, maar hoe werkt dat dan?:

1. Stapel je ze dan zodat ze onderling gekoppeld zijn of zijn het 2 compleet afzonderlijke accu's die ook beide in een aparte contactdoos gaan? en daarmee ook 2 afzonderlijke grafieken in de app?
2. En als ze compleet gescheiden zijn....hoe zit het dan met de onderlinge prioriteit van laden en ontladen?

Stel b.v. s'avonds geen zonneopwek en je stroomverbruik vraagt 800w....gaat er dan één eerst leeg of leveren ze op dat moment beide 400w? idem de vraag tijdens opladen bij zonneopwek.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Handjes
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 16-09 10:30
Dit zijn trouwens lfp-batterijen, dus zonder kobalt en mangaan, zoals bijvoorbeeld ook in de nieuwe Citroën C3 wordt toegepast.

Het zou inderdaad handig zijn als er een powerstation-functie op zou zitten @HomeWizard_NL . Misschien niet vaak gebruikt, maar 'voor het geval dat'. En omdat ze redelijk mobiel zijn zou je zo'n ding misschien zelfs mee kunnen nemen: caravan, boot, etc.

[ Voor 50% gewijzigd door Handjes op 25-06-2024 14:23 ]

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• HomeWizard_NL
  • Nu online
HE1 schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 14:18:
@HomeWizard_NL

Ik zit te denken aan 2 stuks voor in mijn huis, maar hoe werkt dat dan?:

1. Stapel je ze dan zodat ze onderling gekoppeld zijn of zijn het 2 compleet afzonderlijke accu's die ook beide in een aparte contact door gaan? en daarmee ook 2 afzonderlijke grafieken in de app?
2. En als ze compleet gescheiden zijn....hoe zit het dan met de onderlinge prioriteit van laden en ontladen?

Stel b.v. s'avonds geen zonneopwek en je stroomverbruik vraagt 800w....gaat er dan één eerst leeg of leveren ze op dat moment beide 400w? idem de vraag tijdens opladen bij zonneopwek.
Hoi!

Het zijn beide afzonderlijke batterijen die een eigen contact/stekker hebben. De P1 Meter is verantwoordelijk voor het aansturen van de batterijen naar de vraag in huis.

Betreft wanneer welke batterij prioriteit krijgt. We sturen hier op de hoogste efficientie op omvormer niveau. In praktijk zal dit betekenen dat bij 800W vraag (zowel + als -) er één batterij aan staat, zodra de vraag over de 800W heen gaat (en een tweede nodig is) zal verdeeld worden over 2 omvormers van twee batterijen om de beste efficientie te halen (hoger is doorgaans beter). In werkelijkheid zal het nog iets complexer liggen door mee te nemen hoeveel cycli elke batterij heeft gedraait en wat de huidige temperatuur en laadniveau is. Maar dit is wel de basis waar je vanuit mag gaan.

Betreft de app, batterijen vormen bij elkaar een grafiek in de app. Dus gezamelijk input/output en % vol.

Ik hoop dat dat je vraag beantwoord.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Sonero
  • Laatst online: 14:00
ArjoK schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 13:58:
...

En dit is wat de meeste consumenten doen. Zolang de politiek rondom salderen labiel is, zijn de markten er omheen zoals accu's, zonnepanelen, warmtepompen, elektrisch rijden net zo labiel.

Als er een voorstel zou komen zoals: max. 2500 kWh per jaar op het net invoeren bij max 800 W dan weet je waar je aan toe bent. En kan je op basis daarvan knopen doorhakken.

Voor de komende 2 jaar wordt het voor bovengenoemde branches een spannende tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

De november batch is uitverkocht zo te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phYzar
Gizz schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 14:36:
De november batch is uitverkocht zo te zien.
Lijkt erop ja:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ef6qTUTLm1JGOK6qvbfZqne4E28=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/n0R3VcMBeD5xvrUyAtNWOTzi.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

En voor het milleu de vraag of de lifecycle van de accu (grondstofdelfing,productie,transport,afvalverwerking) bij een levensduur van zeg 15 jaar minder zijn dan de besparing in mijn situatie bij 1 accu ca 400kWh/jaar (over een periode van 15 jaar is dat een CO2 uitstoot van ca. 2000 kg voor de energie die ik meer van het net nodig heb zonder accu) Wie heeft daar het antwoord op?
Een deel van je vraag wordt volgens mij beantwoord op de productpagina:
Duurzaam

Eén batterij vermindert zo’n 300 kg CO2-uitstoot per jaar. Hierdoor is de Plug-In Battery binnen 3 jaar CO2-neutraal!
Omgerekend kost de productie van de batterij dus <900 kg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco2001

Remco2001

Ehm, ok...

Dat is dan rap gegaan. Benieuwd hoe groot die eerste batch was (van november), dus hoeveel er uiteindelijk besteld zijn. Kan het altijd vragen @HomeWizard_NL? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
_Richie_ schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 12:23:
[...]

Niet toevallig Home Connect aanstaan in de HW -app? (indien siemens/bosch/neff)
Nope. Heb dat merk vaatwasser niet. Heb hem nu eens lopen zonder de voorwaardes. Wel met plug. Gaat dit goed dan moet het aan de voorwaardes liggen. Al is het raar dat hij daarna (later) opnieuw start met het programma als de vaat al klaar is. Loopt nu dus ik moet ff geduld hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArjoK
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 13:49
Erg leuk deze accu en gevoelsmatig zou ik hem wel willen hebben maar ik kan er op dit moment nog geen positive businesscase bij verzinnen. Ook bij einde salderen kan dit geld nu beter in een deposito worden gestoken als het je gaat om (gegarandeerd) financieel redement.

Even speuren...
Duurzaam
Eén batterij vermindert zo’n 300 kg CO2-uitstoot per jaar. Hierdoor is de Plug-In Battery binnen 3 jaar CO2-neutraal!

Dus de CO2 uitstoot van de accu (of dit de gehele lifecycle is of slechts de productie wordt niet vermeldt) wordt geschat op max 900 kg.bijna de helft dus van de impact bij ilevering door het net over een periode van 15 jaar.
De claim binnen 3 jaar CO2 neutraal zal dan eerder 7 jaar zijn in mijn situatie.

Amsterdam | 4.06 kWp | 28 x 145Wp SF | ONNO (20°) | Enzavu (hotjet mini) Nav5Ai + Smart Hydromodule (gasloos)

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Gizz schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 09:49:
Jammer van de insteek die ze voor deze batterij hebben gekozen:

[...]

Oftewel: leuk gedurende het PV-seizoen. Daarbuiten, zeker op grauwe dagen, doet deze batterij vrijwel niks om milieuschade te beperken. Terwijl het dan juist zo mooi is om op momenten dat er weinig vraag is op het net, terwijl er veel windenergie is, je batterij te vullen. Dat kan deze batterij niet.

Verder lees ik niks over de softwarekant, behalve dat je verplicht de P1-dongle van HW moet gebruiken omdat anders je batterij niks doet. Geen informatie over een API, open toegang, wellicht zelf toch wél je batterij laten opladen met schone windenergie op grauwe herfstdagen. Niks.

Jammer, gemiste kans(en).
Niet helemaal met je eens. Ik heb eens gekeken hier. Alle weken van het jaar lever ik op 5 weken na genoeg terug voor de accu. Ik heb dan ook eerst maar eens 1 besteld. Dus zelfs zonder epex zou het in mijn geval gewoon door blijven moeten werken. Rest van de weken zit er voldoende boven zelfs. Met terugleveren doel ik dus echt op de kWh's die het net in gaan. Rest van het jaar (zomer) dek ik avond en nacht compleet af. Tussen liggende periodes kan hij mooi ondersteunen. Denk een goede keus. Zeker om even mee te experimenteren.

[ Voor 9% gewijzigd door Devke op 25-06-2024 14:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Goede dag voor HomeWizard qua omzet als ik dit zo zie hier haha

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Remco2001

Remco2001

Ehm, ok...

DennusB schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 14:50:
Mwah, tot nu toe €50,- per batterij. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Laatst online: 19:57
HomeWizard_NL schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 14:27:
Het zijn beide afzonderlijke batterijen die een eigen contact/stekker hebben. De P1 Meter is verantwoordelijk voor het aansturen van de batterijen naar de vraag in huis.
Dan kan je ze toch beter op twee verschillende groepen inpluggen?
Kan je 1600/1600 laden/ontladen, wat is het voordeel van fysiek stapelen?

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +1 Henk 'm!
DennusB schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 14:50:
Enige jammere is dat we maar een paar maanden geduld moeten hebben. Misschien zoveel aanmeldingen dat @HomeWizard_NL eerder kan uitleveren. Tis afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco2001

Remco2001

Ehm, ok...

hoevenpe schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 14:52:
[...]

Dan kan je ze toch beter op twee verschillende groepen inpluggen?
Kan je 1600/1600 laden/ontladen, wat is het voordeel van fysiek stapelen?
Als ik het zo begrijp, houd de app dat tegen, totdat je dat ontgrendeld (hoe en waar dat ook mag zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Niet online

Oon

Jammer dat HomeWizard, die normaal altijd gewoon hele mooie producten met een overduidelijke waarde, nu met marketing moet gaan rommelen om het interessant te laten klinken.

Het gemiddelde huishouden in Nederland gebruikt zo'n 7,5kWh per dag, maar HW geeft in hun marketing aan dat een accu van gemiddelde capaciteit te groot zou zijn. Dat is gewoon objectief gezien niet waar; om echt te kunnen sturen zou je voor minstens twee dagen aan energie moeten kunnen opslaan, dan zou zelfs een Sessy van 5kWh nog te klein zijn (daar heb je er 3 van nodig).
De absurd lage capaciteit van 2,7kWh is gewoon niet interessant.

Daarnaast wordt ook de omvormer van 800W als een positief iets gezien, alsof een omvormer van 2000W die een paar procent verliest door niet op vol vermogen te draaien slechter zou zijn. Mooi marketingpraatje om goed te praten dat je met een plug-in accu maar 800W aan vermogen terug je stroomnet in mag pompen.

Mooi ding, leuke prijs, en er zijn vast wel usecases te bedenken voor het niet gewoon professioneel laten aansluiten van een accu (ondanks dat je voor net iets meer dan 2x de prijs wel gewoon 2x de capaciteit kunt hebben zónder alle limitaties van deze accu).
Maar heel erg jammer dat HomeWizard nu echt gewoon bullshit marketing gebruikt in plaats van dat ze het op de feiten houden :'(
Pagina: 1 ... 117 ... 143 Laatste

Let op:
Voor vragen en discussie rondom de Plug-In Battery kan je terecht in Het HomeWizard Plug-In Battery topic