Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OpaDus
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 21:50
WiFi problemen........

was het niet begin juni dat KPN de modems ging updaten bij haar klanten?

kan dit een oorzaak van problemen van sommigen hier zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak_ers
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 15-06 23:38
Propheticus schreef op zondag 23 juni 2024 @ 17:01:
[...]

Iedere 10 minuten, 5 seconden 2200W trekken is gemiddeld 18Watt (5X2200 / 600). Dat is bijna 2x het opgegeven standby gemiddelde van 10W.

Als het al een oudere Quooker is, is er misschien een vacuumlek waardoor de isolatie niet meer optimaal is.
Zelf ook gehad. De nieuwe slaat gemiddeld maar eens in het half uur aan. De oude (vacuum lekke) deed dat iedere 10-15 minuten.
Goednieuw exemplaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak_ers
  • Laatst online: 15-06 23:38
chulin schreef op zondag 23 juni 2024 @ 19:58:
Nogmaals…
Waarom moet er iemand updaten?
Never change the winning team
Als je even nagaat hoeveel functionaliteit er bij is gekomen bij alle upgrades.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frank_b
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15-06 19:14
Tweak_ers schreef op maandag 24 juni 2024 @ 06:16:
[...]

Als je even nagaat hoeveel functionaliteit er bij is gekomen bij alle upgrades.
Ik heb ook een Combi die is nu 10 jaar oud.
Die gedraagt zich zo te zien hetzelfde als degene die jij hebt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rOfpw6VEjPxH45J8r3y_WgwJvmY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/NNSMjmV6TP7lr1gA3jm4DOC6.png?f=fotoalbum_large

Overzicht van gisteren. (van de web url)

Er zit wel een Quooker powerswitch tussen omdat hij op dezelfde groep zit als de vaatwasser. Maar dat zou voor het gebruik niet uit mogen maken anders dan dat hij niet werkt wanneer de vaatwasser veel vermogen vraagt, (meestal 's avonds tussen 19:00 - 22:00 ergens)

[ Voor 16% gewijzigd door frank_b op 24-06-2024 07:45 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:23
HomeWizard heeft zeer waarschijnlijk de fout gevonden met de P1 meter. Ze hebben nu versie 5.15 bij mij geïnstalleerd om te kijken of dit het probleem oplost.

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LrnfRQXpTM9_-R1RlvaBF38z5As=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zswCVQRHMWLnv2JVDruJTO0V.jpg?f=fotoalbum_large

Werkte prima tot nu. Versie 5.14. Landis Gyr+ SMR 5.0 meter
@HomeWizard_NL we wachten de proef af. Updaten kan hier nu niet. Geen nieuwe firmware.

Edit : een keer de P1 meter uit de meter halen van Liander en terug prikken haalt hem weer terug.

[ Voor 8% gewijzigd door Devke op 24-06-2024 14:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• winwiz
Devke schreef op maandag 24 juni 2024 @ 14:18:
[Afbeelding]

Werkte prima tot nu. Versie 5.14. Landis Gyr+ SMR 5.0 meter
@HomeWizard_NL we wachten de proef af. Updaten kan hier nu niet. Geen nieuwe firmware.

Edit : een keer de P1 meter uit de meter halen van Liander en terug prikken haalt hem weer terug.
Precies wat ik ook steeds had. Hoop dat de nieuwe firmware dit nu echt oplost. Ik heb overigens dezelfde Landis Gyr+ SMR 5.0 meter

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Begin nu wel nieuwschierig te worden of @HomeWizard_NL morgen een betaalbare thuisbatterij met stekker gaat lanceren.

[ Voor 10% gewijzigd door Devke op 24-06-2024 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjamo
  • Laatst online: 20:36
Devke schreef op maandag 24 juni 2024 @ 14:51:
Begin nu wel nieuwschierig te worden of @HomeWizard_NL morgen een betaalbare thuisbatterij met stekker gaat lanceren.
Wat vind jij betaalbaar hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sjamo schreef op maandag 24 juni 2024 @ 15:17:
[...]

Wat vind jij betaalbaar hiervoor?
Zonneplan zit op 20 kWh accu voor 8k. Dat is 400 euro per kWh. Het zou toch wel prettig zijn als ze daar toch wel onder gaan duiken. Zeker omdat die batterij bijvoorbeeld niet op eigenverbruik ingezet wordt. Of kan worden nog. Enige rendabele vorm is nog onbalanshandel.

Wil je eigenverbruik gaan afdekken dan moet 2kWh bijvoorbeeld geen 800 euro gaan kosten. In principe dek je de TLB in de huidige regelingen. Die is 11 ct hier per kWh. Dus 22 ct max bij 1 cycli. Beetje omzetttingsverlies. Tel maar uit hoelang het dan duurt die 800 euro terug te halen. 10 jaar. Dan zou je het dus als "gadget" moeten zien. De helft zou denk ik mooi zijn maar ik denk een utopie. Wat vindt jij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[quote]Devke schreef op maandag 24 juni 2024 @ 15:26:
[...]

.

[ Voor 76% gewijzigd door Devke op 24-06-2024 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Devke schreef op maandag 24 juni 2024 @ 15:26:
[...]

Zonneplan zit op 20 kWh accu voor 8k. Dat is 400 euro per kWh. Het zou toch wel prettig zijn als ze daar toch wel onder gaan duiken. Zeker omdat die batterij bijvoorbeeld niet op eigenverbruik ingezet wordt. Of kan worden nog. Enige rendabele vorm is nog onbalanshandel.

Wil je eigenverbruik gaan afdekken dan moet 2kWh bijvoorbeeld geen 800 euro gaan kosten. In principe dek je de TLB in de huidige regelingen. Die is 11 ct hier per kWh. Dus 22 ct max bij 1 cycli. Beetje omzetttingsverlies. Tel maar uit hoelang het dan duurt die 800 euro terug te halen. 10 jaar. Dan zou je het dus als "gadget" moeten zien. De helft zou denk ik mooi zijn maar ik denk een utopie. Wat vindt jij?
Als ze echt een accu gaan aanbieden zijn ze natuurlijk mooi in het ootje genomen door de overheid. Leek er heel lang op dat volgend jaar de afbouw van saldering zou beginnen. Dus mooi begonnen met (jarenlang?) ontwikkeling van d eaccue... trekt de overheid weer nieuwe plannen.
Zonder afbouw salderen is een accu een leuke gimmick.

Of je moet met grotere accus gaan 'spelen' op de onbalansmarkt, maar dat lijkt wat ver van de bed show voor homewizard (al de kWh meter natuurlijk ook niet voor jan en alleman is aan te sluiten).

Hoe dan ook, benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjamo
Devke schreef op maandag 24 juni 2024 @ 15:26:
[...]

Ik denk dat de prijs van thuisbatterijen door verschillende oorzaken (nog) niet daar is waar veel mensen hem graag zouden zien.
Ik denk dat prijs maar gedeeltelijk wordt bepaald door wat de massa terecht vindt (vraag en aanbod). Het is nog geen product voor de massa om verschillende redenen.
Die markt begint nog maar net te lopen, en de prijs zal gaan zakken wanneer het meer gemeengoed wordt, denk ik.

Ik denk ook dat een thuisbatterij niet afgerekend kan worden op de prijs van terugleverkosten die niet algemeen zijn.

Ik heb geen idee wat voor prijs ik verwacht, als dat al het geen zou zijn dat morgen wordt aangekondigd. De markt is nog teveel in beweging om daar ook maar iets zinnigs over te zeggen wat mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
IJsbeer schreef op maandag 24 juni 2024 @ 16:04:
[...]

Als ze echt een accu gaan aanbieden zijn ze natuurlijk mooi in het ootje genomen door de overheid. Leek er heel lang op dat volgend jaar de afbouw van saldering zou beginnen. Dus mooi begonnen met (jarenlang?) ontwikkeling van d eaccue... trekt de overheid weer nieuwe plannen.
Zonder afbouw salderen is een accu een leuke gimmick.

Of je moet met grotere accus gaan 'spelen' op de onbalansmarkt, maar dat lijkt wat ver van de bed show voor homewizard (al de kWh meter natuurlijk ook niet voor jan en alleman is aan te sluiten).

Hoe dan ook, benieuwd!
Eens. Onbalans voor het grotere werk. Kleinere voor het "speelwerk". Nachtverbruik afdekken ofzo. Dan heb je ook niet zoveel capaciteit nodig. Ik haal dagelijks nu tussen de 2 en 4 kWh van het net. Standby verbruik tussen de 1.7 en 2.3 kWh.

We gaan het zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathijshooi
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 22:03
frank_b schreef op maandag 24 juni 2024 @ 07:42:
[...]

[Afbeelding]

Er zit wel een Quooker powerswitch tussen omdat hij op dezelfde groep zit als de vaatwasser. Maar dat zou voor het gebruik niet uit mogen maken anders dan dat hij niet werkt wanneer de vaatwasser veel vermogen vraagt, (meestal 's avonds tussen 19:00 - 22:00 ergens)
Mijn quooker doet op jaarbasis 350 tot 400kwh. Val me best tegen

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• peterbier
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:25
mathijshooi schreef op maandag 24 juni 2024 @ 19:45:
[...]

Ja dat om het water continu op temperatuur te houden.
Ik heb gewoon een simpele waterkoker.
Gebruik ik indien nodig en een minuutje wachten vindt ik niet erg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB2
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 28-12-2024
Gebruik een instelbare waterkoker (60 tot 100°C).
Gezien je zelden water op 100°C nodig hebt nog zuiniger dan een simpele waterkoker of Quooker.
(Een 100 kWh op jaarbasis).

[ Voor 8% gewijzigd door IvoB2 op 24-06-2024 19:58 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• peterbier
IvoB2 schreef op maandag 24 juni 2024 @ 19:56:
Gebruik een instelbare waterkoker.
Dat gaat hij bij ons niet halen maar de bier koelkast wel 😜🍺

[ Voor 19% gewijzigd door peterbier op 24-06-2024 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siewert
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 22:02
mathijshooi schreef op maandag 24 juni 2024 @ 19:45:
[...]

Welke versie is dat?
Mijne (pro3) doet gemiddeld 300kwh op jaarbasis.
Komt neer op 0,034kwh p/d.
Heb twee dikke thee drinkers hier.
En met twee kopjes thee in de waterkoker ben je al meer stroom kwijt dan de Quooker verbruikt.

Enphase IQ8+ PV @ 8,1kWp (Oost/West °51) \-/ Segway E125s \-/ DIY 7.5kWh Thuisbatterij \-/ My piBattery Project @ GitHub

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Siewert
IvoB2 schreef op maandag 24 juni 2024 @ 19:56:
Gebruik een instelbare waterkoker (60 tot 100°C).
Gezien je zelden water op 100°C nodig hebt nog zuiniger dan een simpele waterkoker of Quooker.
Hier juiste een quooker genomen omdat de waterkoker meer stroom koste/gebruikte op jaar basis.
Hier twee heule dikke thee drinkers.
Als je geen thee drinker bent of heel weinig koken d water gebruikt dan kan de waterkoker goedkoper zijn.

Enphase IQ8+ PV @ 8,1kWp (Oost/West °51) \-/ Segway E125s \-/ DIY 7.5kWh Thuisbatterij \-/ My piBattery Project @ GitHub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propheticus
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17:19
frank_b schreef op maandag 24 juni 2024 @ 07:42:
[...]

[Afbeelding]

...
Dat is toch niet eens per 10 minuten? (anders dan net na gebruik van heet water). 's nachts tel ik 10 piekjes in 5 uur, eens per 30min dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB2
peterbier schreef op maandag 24 juni 2024 @ 20:02:
[...]

Dat gaat hij bij ons niet halen maar de bier koelkast wel 😜🍺
De drankenkoeler/vriezer (234/107 l) doet hier zo'n 120 kWh op jaarbasis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB2
Siewert schreef op maandag 24 juni 2024 @ 20:04:
[...]
En met twee kopjes thee in de waterkoker ben je al meer stroom kwijt dan de Quooker verbruikt.
Dat is dan toch een misvatting.
Wij drinken per dag zon 3 tot 6 liter kruidenthee en dat komt dan op een 100 kWh per jaar.
100 kWh lijkt me nog altijd drie keer minder dan 300 kWh? :?

Als theedrinker lijkt het me ook aangewezen om verschillende soorten thee telkens op hun optimale temp. te drinken niet gewoon op 100°C.

300 kWh per jaar is wel 822 Wh per dag en geen 34 Wh.

[ Voor 26% gewijzigd door IvoB2 op 24-06-2024 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siewert
IvoB2 schreef op maandag 24 juni 2024 @ 20:22:
[...]
Dat is dan toch een misvatting.
Wij drinken per dag zon 3 tot 6 liter kruidenthee en dat komt dan op een 100 kWh per jaar.
100 kWh lijkt me nog altijd drie keer minder dan 300 kWh? :?

Als theedrinker lijkt het me ook aangewezen om verschillende soorten thee telkens op hun optimale temp. te drinken niet gewoon op 100°C.

300 kWh per jaar is wel 822 Wh per dag en geen 34 Wh.
Eens, moet even rectificeren.
Die 0,034 was terug gerekend naar per uur ipv per dag.
Hier werd ook de waterkoker gebruikt tijdens het koken.
Om groente/aardappelen sneller aan de kook te krijgen.
Look nu met krachtstroom ipv gas dus das niet meer nodig.
Hier nu aan experimenteren middels Domoticz om de quooker te sturen en de meeste simpele is natuurlijk in de nacht of niemand thuis uitschakelen.
En eens in de 12uur in te schakelen om legionella geen kan te geven.
Cijfers heb nog niet exact.
De rest van dag maken we toch gebruik van zonnestroom dus overdag blijft hij mooi aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H4NcHSW6ixNJaXiQzO-4RNjjyZA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Eqj2Em5H1KbzRJF4bRNsiSie.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Brf8YyHiZWg3PQKiRvpm-v121Qs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3pgR7l8iLeklxGVY2Kk7s76L.jpg?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0-hVJSLwQvas7bzK8RD5Neeq-VE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZyuRvCGQjOsGkUWexQQzVZXq.jpg?f=fotoalbum_large

Wat gaat hier mis? We hebben deze criteria op de vaatwasser staan in HW. Onze vaatwasser heeft tiptoetsen. De vaatwasser staat uit en deze criteria zijn niet van toepassing. Dus zou uit moeten blijven. Toch zag ik net met een glas wegzetten dat de vaat nat was. Wat bleek hij had 5 min gelopen in een programma. Het programma van 4 uur was nog 3 uur 55 over op de klok. Er stond ook een laag water in de vaatwasser. Dit viel me van de week al op. Als ik de criteria er gewoon afsloop en de plug alleen als meet instrument gebruik dan gaat het goed. Wat doe ik verkeerd?

[ Voor 12% gewijzigd door Devke op 24-06-2024 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ecological
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 20:46
Dit aan/uit schakelen kan best slecht zijn voor je vaatwasser, heb je al berekend hoeveel dit je per jaar bespaard?

Ben jij een echte vlees-eter? || Every argument against veganism || Zeekr 001 Privilege || e-tron 55 || Tribalisme en dogmatisme zijn slecht voor iedereen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterbier
Devke schreef op maandag 24 juni 2024 @ 20:55:
[Afbeelding]

[Afbeelding][Afbeelding]

Wat gaat hier mis? We hebben deze criteria op de vaatwasser staan in HW. Onze vaatwasser heeft tiptoetsen. De vaatwasser staat uit en deze criteria zijn niet van toepassing. Dus zou uit moeten blijven. Toch zag ik net met een glas wegzetten dat de vaat nat was. Wat bleek hij had 5 min gelopen in een programma. Het programma van 4 uur was nog 3 uur 55 over op de klok. Er stond ook een laag water in de vaatwasser. Dit viel me van de week al op. Als ik de criteria er gewoon afsloop en de plug alleen als meet instrument gebruik dan gaat het goed. Wat doe ik verkeerd?
Dit lijkt mij sowieso niet verstandig om een vaatwasser te schakelen i.v.m. de elektronica wat een en andere aansturing regelt.
Mocht je het wel willen en start de vaatwasser op als de stroom wordt ingeschakeld door de HomeWizard stekker.
Zorg minimaal een tijd van het programma.
Programma van 4 uur tijd van 5 uur. (Voorbeeld) En niet 1 minuut.

Je zal dan een taak van vermogen vaatwasser onder de 10watt uitschakelen na 5 uur. (Voor de zekerheid)

Maar ik raad dit af bij een vaatwasser.
En er komt bij als er genoeg zonnestroom is de vaatwasser ook gaat draaien ook al is deze leeg. (Tja deur moet je dan niet dicht doen of uitzetten met knop)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ecological schreef op maandag 24 juni 2024 @ 21:50:
Dit aan/uit schakelen kan best slecht zijn voor je vaatwasser, heb je al berekend hoeveel dit je per jaar bespaard?
Nee dit is echt even een probeersel om te kijken of eigenverbruik omhoog kan en of het een werkbare oplossing is. Daarom probeer ik ook even te snappen wat hier mis gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
peterbier schreef op maandag 24 juni 2024 @ 21:54:
[...]

Dit lijkt mij sowieso niet verstandig om een vaatwasser te schakelen i.v.m. de elektronica wat een en andere aansturing regelt.
Mocht je het wel willen en start de vaatwasser op als de stroom wordt ingeschakeld door de HomeWizard stekker.
Zorg minimaal een tijd van het programma.
Programma van 4 uur tijd van 5 uur. (Voorbeeld) En niet 1 minuut.

Je zal dan een taak van vermogen vaatwasser onder de 10watt uitschakelen na 5 uur. (Voor de zekerheid)

Maar ik raad dit af bij een vaatwasser.
En er komt bij als er genoeg zonnestroom is de vaatwasser ook gaat draaien ook al is deze leeg. (Tja deur moet je dan niet dicht doen of uitzetten met knop)
Probeersel is het ook. Wellicht gaat het mis omdat de tip toets niet uit staat dan? Geen idee. Deur doen we idd wel altijd dicht. Dit evt ivm geurtjes.

Bewust tijd wat kort genomen. Het opwarmen duurt eigenlijk helemaal niet zo heel lang.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• peterbier
Devke schreef op maandag 24 juni 2024 @ 22:01:
[...]

Probeersel is het ook. Wellicht gaat het mis omdat de tip toets niet uit staat dan? Geen idee. Deur doen we idd wel altijd dicht. Dit evt ivm geurtjes.

Bewust tijd wat kort genomen. Het opwarmen duurt eigenlijk helemaal niet zo heel lang.
Het heeft ook niet zo zeer met opwarmen te maken.
Een vaatwasser moet ook spoelen pompen enz.
Als je deze wilt schakelen pak dan minimaal de tijd van het programma van de vaatwasser.
Zodat deze nooit tijdens het programma afgebroken kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siewert
peterbier schreef op maandag 24 juni 2024 @ 22:11:
[...]

Als je deze wilt schakelen pak dan minimaal de tijd van het programma van de vaatwasser.
Hoe zit het trouwens met het waterslot.
Heb wel een gezocht maar kan er niks over vinden.
Maar kan mij voorstellen als de machine terwijl die aan het spoelen is en uitgeschakeld word het waterslot open blijft staan.
Correct me if I'm wrong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Wat ik eerder al schreef. Ik probeerde juist de zonnestroom in te zetten ipv netstroom. Kijken of eigen verbruik van opwek op te krikken is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Siewert schreef op maandag 24 juni 2024 @ 22:15:
[...]

Maar kan mij voorstellen als de machine terwijl die aan het spoelen is en uitgeschakeld word het waterslot open blijft staan.
Correct me if I'm wrong.
Nog geen natte voeten gehad. Zover ik heb kunnen zien start het programma. Pomp eerst af en vult dan eerst. Is daar niet bij stil gevallen. Wat is wel zag is dat er straks een laagje water in stond. Programma had schijnbaar 5 min gelopen. Kon die niet verklaren. Zie eerdere posts. Heb de taken eraf gehaald nu.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• peterbier
Siewert schreef op maandag 24 juni 2024 @ 22:15:
[...]

Correct me if I'm wrong.
Dat is normaal geen probleem.
De kleppen (klep) in de vaatwasser wordt door stroom geopend.
Bij stroomuitval zal de klep sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco2001
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:01

Remco2001

Ehm, ok...

Devke schreef op maandag 24 juni 2024 @ 20:55:
[Afbeelding]

[Afbeelding][Afbeelding]

Het is in je “Nu”-grafiek niet te zien, maar wellicht dat je hiervoor wel meer dan 1600W teruglevering had? Dat de zon toen nog scheen of zoiets en toen achter de wolken/bomen/gebouwen verdween en toen “Stroomtotaal” boven de 400W kwam (verwarmen kost rond de 2kW) en daardoor je vaatwasser uitschakelde?

[ Voor 71% gewijzigd door Remco2001 op 24-06-2024 22:34 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• peterbier
Devke schreef op maandag 24 juni 2024 @ 22:22:
[...]

Wat ik eerder al schreef. Ik probeerde juist de zonnestroom in te zetten ipv netstroom. Kijken of eigen verbruik van opwek op te krikken is.
Met een vaatwasser moet je dit niet willen.
Maar ieder zijn/haar keuze.
Een vaatwasser heeft gewoon het programma nodig en mag niet onderbroken worden.

Bij een elektrische boiler kan je wel makkelijk schakelen met zonnestroom.
De rede omdat hier alleen maar een simpel verwarmingselement in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterbier
Als zoiets groot is had ik wel verwacht dat het op de webshop zal staan.
Maar niet dus 25 juni duurt nog wel even maar toch.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AiwDOGYqTfSqxDSHJkjP9xYoZxY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GyetmjmdkdRTMD47SO5BNGsp.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Remco2001 schreef op maandag 24 juni 2024 @ 22:32:
[...]

Het is in je “Nu”-grafiek niet te zien, maar wellicht dat je hiervoor wel meer dan 1600W teruglevering had? Dat de zon toen nog scheen of zoiets en toen achter de wolken/bomen/gebouwen verdween en toen “Stroomtotaal” boven de 400W kwam (verwarmen kost rond de 2kW) en daardoor je vaatwasser uitschakelde?
Terugkijkend in de grafiek zie ik idd een piek van 1600 watt teruglevering. Wat ik dan niet snap is dat als de vaatwasser uit staat (tiptoets) hij toch aangaat. Fysiek uitgezet namelijk. Nogmaals het is een probeersel mbt zoveel mogelijk zonnestroom gebruiken. Vaatwasser. Wasmachine en koken zijn hier de grootste verbruikers wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:33
peterbier schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 00:11:
Maar niet dus 25 juni duurt nog wel even maar toch.
De dag is nog niet voorbij... O-)

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online
hoevenpe schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 07:38:
[...]

De dag is nog niet voorbij... O-)
Om 14.00 zal de store wel offline gaan. Oh wacht… O-)

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TheKerremenke schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 08:10:
[...]

Om 14.00 zal de store wel offline gaan. Oh wacht… O-)
Geduld op de proef stellen is het mooist. Hopelijk gaan de verwachtingen die toch links en rechts er wel zijn niet tegenvallen 🤣🙈

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Nu online
Devke schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 08:12:
[...]

Geduld op de proef stellen is het mooist. Hopelijk gaan de verwachtingen die toch links en rechts er wel zijn niet tegenvallen 🤣🙈
O zeker. Lees het vanzelf hier wel. Gaat denk ik sneller dan geïnformeerd worden via de e-mail.

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:47
https://www.homewizard.com/nl/plug-in-battery/ geeft:

Protected Area
This is a protected area. Please enter your password:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
catchingfire schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 09:12:
https://www.homewizard.com/nl/plug-in-battery/ geeft:

Protected Area
This is a protected area. Please enter your password:
Wat zou dit zijn dan? Plguin battery voor wat?

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gramser
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 14:28
@DennusB Voor wat je zelf kunt bedenken!

Plug-in-battery lijkt me best geinig. Daar zou ik wel wat toepassinkjes voor kunnen bedenken, afhankelijk van capaciteit en plaatsingsvereisten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Gramser schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 09:16:

Plug-in-battery lijkt me best geinig. Daar zou ik wel wat toepassinkjes voor kunnen bedenken, afhankelijk van capaciteit en plaatsingsvereisten.
Als ik hem gewoon kan inpluggen in het stopcontact als UPS voor het huis dan is het wel leuk :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toby-Wan
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 22:04
Gramser schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 09:16:

nu hopen dat de prijs dermate aantrekkelijk is, dat je bij een 3 fase aansluiting ook 3 stuks kan/wil bestellen.

WP: Quatt Mono + 3kW back-up heater, SWW: CV-ketel, PV: 3520 Wp (Solaredge SE3000H) & 1620 Wp (Enphase IQ8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
DennusB schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 09:17:
[...]

Als ik hem gewoon kan inpluggen in het stopcontact als UPS voor het huis dan is het wel leuk :P
Ik heb gelezen dat er geen installateur bij nodig is. Zie eerder in het forum. Dus plug and play lijkt me.

Idd vereisten, capaciteit en niet onbelangrijk de prijs!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Niet online
DennusB schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 09:17:
[...]

UPS functie voor het huis zal het niet zijn. Dat mag namenlijk niet als 'plug in'. Dan moet je 'iets' hebben dat de spanning in de meterkast loskoppelt van het net om te voorkomen dat je teruglevert naar het net als er netwerkproblemen zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Ik ga uit van een batterij/accu met stekker. Ik denk meer om avond/nacht gebruik af te dekken. Ik zie HW geen 20 kWh accu's uitrollen... btw of dat handig is op een stopcontact 🙈.

Modulaire opbouw zou mooi zijn. Capaciteit, snelheid (ont)laden, prijs.... RTE..... anders wellicht leuk om ervaring mee op te doen. Dus ik zeg @HomeWizard_NL kom maar door met info.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• IvoB2
[...]

Correct.
Maar dan kan je evengoed de "uitgestelde tijd" functie gebruiken en laten starten op het uur dat de voorspelling voor die dag het meeste zon geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Niet online
Devke schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 09:23:
Ik ga uit van een batterij/accu met stekker. Ik denk meer om avond/nacht gebruik af te dekken. Ik zie HW geen 20 kWh accu's uitrollen... btw of dat handig is op een stopcontact 🙈.

Modulaire opbouw zou mooi zijn. Capaciteit, snelheid (ont)laden, prijs.... RTE..... anders wellicht leuk om ervaring mee op te doen. Dus ik zeg @HomeWizard_NL kom maar door met info.
Terugleveren op een bestaande groep is, bij mijn weten (!), beperkt tot 600Wh in de NEN1010

Acties:
  • 0 Henk 'm!
IvoB2 schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 09:25:
[...]

Correct.
Maar dan kan je evengoed de "uitgestelde tijd" functie gebruiken en laten starten op het uur dat de voorspelling voor die dag het meeste zon geeft.
Kan. Doel was de functionaliteit van de plug eens te testen met een wat groter vebruik om opwek gelijk te verbruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
IJsbeer schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 09:27:
[...]

Terugleveren op een bestaande groep is, bij mijn weten (!), beperkt tot 600Wh in de NEN1010
Verdelen over groepen evt. Al verwacht ik dat soort getallen niet op 1 batterij. Denk dat ze met 1 of 2 kWh batterijen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Met 200w continu-ontlading in de avond en nacht kan je redelijk eenvoudig directverbruik verhogen, liefst 2 tot 3kWh opslag zodat je 500 kWh per jaar minder teruglevert.

Bij 30ct kWh 150 euro per jaar mag hij max 750 euro kosten, dan heb je een TVT van 5 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Heb je bron? Ik kan het niet vinden (zo snel)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:12

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

[...]
600W bedoel je ;)

Ik kan het niet goed terugvinden, maar in het verleden mocht je 1 of 2 zonnepanelen (maximaal 600W / 2,5A) met een stekker op een wandcontactdoos aansluiten. Maar dat mag nu ook al een paar jaar niet meer bij nieuwe installaties, zie bijvoorbeeld Septillion in "Zonnepanelen op 1 of 2 stopcontacten met een eigen groep?"

Dat lijkt me dan ook voor andere energiebronnen dan PV, zoals thuisbatterijen gelden. Maar een duidelijke bron dat dit (niet) meer mag vind ik niet. Zal je wel weer lekker voor moeten betalen om NEN-documenten in te zien :z

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tony
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22-05 07:33
Hij staat online!

:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mheuzen
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 27-05 10:34
Hallo allemaal! Ik heb dit forum even gevolgd ivm de connectieproblemen met de P1 meter.. ik ervaarde hetzelfde met de laatste softwareversies.

Zojuist heb ik een mail ontvangen en de melding dat 5.16 bij mij is geïnstalleerd met mogelijk een oplossing voor het probleem. Fingers crossed dat het nu wel blijft werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Levering November. Dat is al een tegenvaller. Kom op zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Inderdaad, https://www.homewizard.com/plug-in-battery/

Een 2,7 kWh batterij. 800W laden/ontladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkNL
  • Registratie: September 2019
  • Niet online
2,7kWh en 800 watt laden/ontladen

EV: Tesla M3H 2024 | PV: 3900Wp O/W + 1620Wp O/W | D-WTW: QB1-16 | AC: MHI SCM40ZS-W + SRK25 + SRK20 | Honda CBF600SA - 2005 | Thuisaccu: HW - 2,7kWh

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toby-Wan
[...]

NEN1010 is een norm, geen wet. Dit betekent ook dat installateurs zich eraan dienen te houden voor benodigde certificering, maar dat het voor particulieren geen verplichte kost is.

WP: Quatt Mono + 3kW back-up heater, SWW: CV-ketel, PV: 3520 Wp (Solaredge SE3000H) & 1620 Wp (Enphase IQ8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
Devke schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 09:36:
Meeste mensen hebben pas volgend jaar een batterij nodig, pas na afloop van het huidige contract komt TLV om de hoek kijken.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• TomBraamhaar
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 18:32
Devke schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 09:36:
En toch al heel wat gebruikersreview van mensen. Heel apart. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
user109731 schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 09:37:
[...]

Inderdaad, https://www.homewizard.com/plug-in-battery/

Een 2,7 kWh batterij. 800W laden/ontladen.
40x20x30 cm, snoer van 1,5m.
Het spreekwoordelijke kratje bier met stekker. :)

Alleen aan de dure kant, TVT zal richting de 7-8 jaar gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gramser
  • Laatst online: 14:28
Jammer dat je niet met een wat hoger vermogen kunt ontladen, maar ik schrijf het niet bij voorbaat al af.. :)

[ Voor 8% gewijzigd door Gramser op 25-06-2024 09:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
2.7 kWh. 800 watt laden en ontladen max. Prima waardes denk ik voor extra ondersteuning en nacht. De prijs vind ik aan de hoge kant. De Zonneplan Nexus zit op 400 euro per Kwh. Deze op ruim 500 euro per kWh.

1395 euro. 6000 cycli. Dat betekend een prijs van 23 ct per cycli. Mijn stroom inkoop is 25 ct. Ik moet dus 23 ct investeren in alleen 1 cycli om 11 ct boete tegen te gaan. Of als je er anders tegenaan kijkt 2 ct besparen op 1 cycli. Boete betalen is goedkoper. @HomeWizard_NL

Nee dit gaat hem niet worden.

[ Voor 3% gewijzigd door Devke op 25-06-2024 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Niet online
TomBraamhaar schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 09:43:
[...]

En toch al heel wat gebruikersreview van mensen. Heel apart. :P
Ze pleuren echt niet maar zo zo'n apparaat op de markt. Dit ding is echt wel getest door mederwerkers/bekenden van het bedrijf. Dus het kan wel, maar begrijp de scepsis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Huh maar hoe werkt dit nu dan? Je prikt hem in een stopcontact en dan levert ie via die aansluiting stroom aan je hele huis? Dat kon toch niet?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hoevenpe
Gramser schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 09:46:
Jammer dat je niet met een wat hoger vermogen kunt ontladen, maar ik schrijf het niet bij voorbaat al af.. :)
Dan moet je een eigen groep maken, maakt het een prijziger en minder laagdrempelig.

800w ontlading is niet verkeerd, alleen pieken hoeven dan nog van het net. Onder de streep maakt het niets uit want je doet langer met de inhoud van je batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Nu online
DennusB schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 09:48:
Huh maar hoe werkt dit nu dan? Je prikt hem in een stopcontact en dan levert ie via die aansluiting stroom aan je hele huis? Dat kon toch niet?
Levert terug op die groep. Denk ik…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Jammer van de insteek die ze voor deze batterij hebben gekozen:
Kan de batterij ook laden op dynamische tarieven?
Onze focus ligt op het zo efficiënt mogelijk je zonnestroom in huis houden voor als je het zelf nodig hebt. Opladen en ontladen op basis van hoge en lage uurtarieven bij een dynamisch contract wordt niet ondersteund omdat de prijsverschillen binnen de dag huidig te klein zijn
Oftewel: leuk gedurende het PV-seizoen. Daarbuiten, zeker op grauwe dagen, doet deze batterij vrijwel niks om milieuschade te beperken. Terwijl het dan juist zo mooi is om op momenten dat er weinig vraag is op het net, terwijl er veel windenergie is, je batterij te vullen. Dat kan deze batterij niet.

Verder lees ik niks over de softwarekant, behalve dat je verplicht de P1-dongle van HW moet gebruiken omdat anders je batterij niks doet. Geen informatie over een API, open toegang, wellicht zelf toch wél je batterij laten opladen met schone windenergie op grauwe herfstdagen. Niks.

Jammer, gemiste kans(en).

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Gizz schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 09:49:
Verder lees ik niks over de softwarekant, behalve dat je verplicht de P1-dongle van HW moet gebruiken omdat anders je batterij niks doet. Geen informatie over een API, open toegang, wellicht zelf toch wél je batterij laten opladen met schone windenergie op grauwe herfstdagen. Niks.

Elk product van HomeWizard heeft een lokale, open API, dus ik ga er vanuit dat dit product dat ook heeft.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Toby-Wan
hoevenpe schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 09:44:
[...]

40x20x30 cm, snoer van 1,5m.
Het spreekwoordelijke kratje bier met stekker. :)

Alleen aan de dure kant, TVT zal richting de 7-8 jaar gaan.
als je prijs wegzet tegen andere batterijen valt het wel mee
- homewizard (517 EUR/kWh)
- Sessy (DIY: 710 EUR/kWh)
- batterijen grote merken (Enphase, Solaredge etc. >1000 EUR/kWh, want installate benodigd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Niet online

[...]

Oftewel: leuk gedurende het PV-seizoen. Daarbuiten, zeker op grauwe dagen, doet deze batterij vrijwel niks om milieuschade te beperken. Terwijl het dan juist zo mooi is om op momenten dat er weinig vraag is op het net, terwijl er veel windenergie is, je batterij te vullen. Dat kan deze batterij niet.

API is op alle andere apparaten wel toegankelijk, dus dat zullen ze hier ook vast wel doen.

Over dynamische tarieven: dat kan nog komen natuurlijk. Dynamische tarieven in de app hebben ze ook altijd van gezegd: doen we niet te complex. Kan me voorstellen dat deze wens niet hoogste prio heeft op dit moment, de marktpropesitie is op dit moment nachtlevering afdekken. Andere kan nog komen :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
IJsbeer schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 09:51:
[...]

API is op alle andere apparaten wel toegankelijk, dus dat zullen ze hier ook vast wel doen.

Over dynamische tarieven: dat kan nog komen natuurlijk. Dynamische tarieven in de app hebben ze ook altijd van gezegd: doen we niet te complex. Kan me voorstellen dat deze wens niet hoogste prio heeft op dit moment, de marktpropesitie is op dit moment nachtlevering afdekken. Andere kan nog komen :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AOc3U1eB6j__2vk1Z12QIPsN5aI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/7g7HYW9xjsVO09NbNU9Wb1j9.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• winwiz
Hoe denk je dat zonnepanelen dat doen? Hebben een eigen groep maar uiteindelijk komen de draadjes toch weer bij elkaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hoevenpe
Daar is hij helemaal niet voor bedoeld, je kunt directverbruik fors verbeteren en daarmee TLB, belasting en accijns omzeilen.

Als over 3 jaar mijn GC contact afloopt ga ik vrijwel zeker zoiets kopen, hopelijk zijn prijzen dan wat lager.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Nu online
Levert net als een zonnepanelen omvormer terug op de groep.

Maar ik verwacht dat ze kijken naar hun eigen P1 meter data en laten hem dan zoveel laten leveren zodat je verbruik nagenoeg 0 is, zo kan ie dan ook meerdere fases compenseren omdat je energiemeter dit toch weer recht trekt.
Iig zo werkt het bij mijn accu en moest hierom ook een extra meter zetten om m'n huidige verbruik te monitoren.

Strava | 8600 Wp zzo | 1600 Wp nnw

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Toby-Wan

[...]

wel een wat sombere kijk gezien het product nog geen 30 minuten online staat..
daarnaast wat (nog) niet is, kan nog komen. Homewizard is zeer actief in het door ontwikkelen van software en het brengen van extra functionaliteit, maar dat daarvoor moet wel eerst de hardware bij de klanten staan

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• HomeWizard_NL
  • Laatst online: 21:52
Devke schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 09:47:
2.7 kWh. 800 watt laden en ontladen max. Prima waardes denk ik voor extra ondersteuning en nacht. De prijs vind ik aan de hoge kant. De Zonneplan Nexus zit op 400 euro per Kwh. Deze op ruim 500 euro per kWh.

1395 euro. 6000 cycli. Dat betekend een prijs van 23 ct per cycli. Mijn stroom inkoop is 25 ct. Ik moet dus 23 ct investeren in alleen 1 cycli om 11 ct boete tegen te gaan. Of als je er anders tegenaan kijkt 2 ct besparen op 1 cycli. Boete betalen is goedkoper. @HomeWizard_NL

Nee dit gaat hem niet worden.
uiteraard is bij ons huidig heel erg druk dus ik weet niet waar ik exact op kan reageren.

6000 cycli keer 2.7kWh keer prijs (uitgaande van jouw 0,23ct) = 3726, daarna is je batterij natuurlijk niet nutteloos geworden ;)

Let er wel op dat sommige bedrijven rekenen ex btw. bijvoorbeeld zonneplan.

We zijn hiermee huidig de meest betaalbare batterij op de markt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HomeWizard_NL

[...]

Wat niet is kan nog komen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjamo
Ik kijk er vast over heen. Is die prijs inclusief of exclusief btw?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

[...]

Over dynamische tarieven: dat kan nog komen natuurlijk.
Dat kan. Maar ik zou zelf niet een dergelijke apparaat aanschaffen in de hoop dat de fabrikant dit ooit gaat toevoegen. Wellicht wel als men bijvoorbeeld aangeeft dat het duidelijk op de roadmap staat en begin volgend jaar doorgevoerd wordt. Ik pre-order ook geen games op basis van hoop en vage suggesties: eerst zien, dan geloven :P En hier hebben we het over iets dat veel duurder is dan een game.
[...]

Het zou al anders zijn als HW aangeeft dat hun sofware alleen laat laden met PV-overschot, maar dat je zelf de thuisbatterij kunt laten laden/ontladen via een API. Die informatie is echter ook niet beschikbaar. En ik weet dat alle andere HW-producten via een lokale API benaderbaar zijn, maar dat zegt nog niets over wat je bij deze batterij via de API kunt doen. Het kan zijn dat je alleen het laadniveau kunt uitlezen of zo. Een API hebben betekent nog niet hetzelfde als iets kunnen aansturen.

edit: ik zie nu bijna helemaal onderaan bij de veelgestelde vragen dat op dit moment via de API alleen data uitgelezen kan worden (read-only). Aansturing is (nog) niet mogelijk.

Al met al vrij beperkt in vergelijking met andere producten die 'out-of-the-box' wel direct werken met dynamische tarieven, gebruikers laten kiezen uit meerdere laadstrategieën én via een API aangestuurd kunnen worden.

Jammer, met net wat meer functionaliteiten beschikbaar vanaf launch had ik 'm misschien meteen gepre-orderd :) Nu is het, voor mij, een vrij beperkt product wat weinig bijdraagt als ik 'm in november zou installeren.

[ Voor 17% gewijzigd door Gizz op 25-06-2024 10:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Ok ik vind m leuk en snap de toevoeging ook.
En inderdaad nu de goedkoopste in zijn soort.

Alleen wil je hier als particulier een goede business case op maken, dan is het eigenlijk nog steeds 50% te duur om echt aantrekkelijk te zijn.
Daar kan Homewizard ook niets aan doen, maar de verwachting is wel dat soortgelijke producten nog wel gaan zakken de komende jaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco2001

Remco2001

Ehm, ok...

Sjamo schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 10:01:
Ik kijk er vast over heen. Is die prijs inclusief of exclusief btw?
Prijzen voor particulieren worden inclusief aangegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjamo
Remco2001 schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 10:02:
[...]

Prijzen voor particulieren worden inclusief aangegeven.
Voor batterijen ga ik daar niet standaard vanuit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald.42
  • Registratie: Maart 2021
  • Niet online
Ik heb hem gereserveerd, leuk voor de heb.

Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l, 3x Marstek 5,12kwh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco2001

Remco2001

Ehm, ok...

Devke schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 07:10:
[...]

Terugkijkend in de grafiek zie ik idd een piek van 1600 watt teruglevering. Wat ik dan niet snap is dat als de vaatwasser uit staat (tiptoets) hij toch aangaat. Fysiek uitgezet namelijk. Nogmaals het is een probeersel mbt zoveel mogelijk zonnestroom gebruiken. Vaatwasser. Wasmachine en koken zijn hier de grootste verbruikers wel.
En als je de vaatwasser uit het stopcontact trekt (met de vaatwasser uit via je tiptoets) en je doet na een tijdje de stekker er weer in (zonder de energy-socket), gaat ie dan ook aan (her)start programma)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomBraamhaar
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 18:32
IJsbeer schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 09:47:
[...]

Ze pleuren echt niet maar zo zo'n apparaat op de markt. Dit ding is echt wel getest door mederwerkers/bekenden van het bedrijf. Dus het kan wel, maar begrijp de scepsis
Markus

Toen mijn energieleverancier kosten ging rekenen voor teruglevering ben ik op zoek gegaan naar een oplossing om de zelfconsumptie in mijn woning te verhogen. Met de HomeWizard batterij kan ik mijn zonnestroom van overdag nu ‘s avonds gebruiken.
Het staat er als of hij zelf aan het googlen is geweest en toen maar een homewizard heeft aangeschaft en dat is onmogelijk.

Dat er dingen getest moesten worden snap ik ook, maar zet er dan duidelijk bij. "Ik kreeg van Homewizard de mogelijkheid om hun nog te verschijnen thuisbatterij te testen..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco2001

Remco2001

Ehm, ok...

Sjamo schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 10:03:
[...]

Voor batterijen ga ik daar niet standaard vanuit.
Dat heeft niks te maken met het type produkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• (RSH)
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11:10
Ik heb op dit moment ook 1 accu gereserveerd, al denk ik dat ik er 2 a 3 zou kunnen gebruiken.

We gaan het zien, levering November, eens kijken wat het ding snacht kan draaien in de "winter"

Acties:
  • 0 Henk 'm!
HomeWizard_NL schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 09:58:
[...]

uiteraard is bij ons huidig heel erg druk dus ik weet niet waar ik exact op kan reageren.

6000 cycli keer 2.7kWh keer prijs (uitgaande van jouw 0,23ct) = 3726, daarna is je batterij natuurlijk niet nutteloos geworden ;)

Let er wel op dat sommige bedrijven rekenen ex btw. bijvoorbeeld zonneplan.

We zijn hiermee huidig de meest betaalbare batterij op de markt.
Rekenfoutje... maar ik ga de Businesscase jullie toch voorleggen.

Doel is de 11 ct boete te voorkomen van de energieleverancier. Ik reken even met 1 thuisbatterij. Met 2.7 kWh zou ik in deze maandeb de import van het net in de avond en nacht kunnen voorkomen. De besparing is dan dus de boete. Dus 11 ct x 2.7 kWh. Afgerond 30 ct. 1 cycli. 6000 cycli geven dus afgerond 1800 euro besparing. Dus een winst van 400 euro tov aanschaf.
De TVT is 1395/30ct/365dagen is ruim 12 jaar. Dan blijft er ruimte over voor wat speling daar er 15 jaar opzit. Geen rekening gehouden met degradatie in de berekening maar ook niet met omzettingsverlies. Hoe zijn deze waardes? Wellicht is daar al iets over te roepen.

Dit zal de helft van het jaar opgaan daar de zon dan wel genoeg oplevert voor vulling. Maar hoe verder in de winter maanden als de zon vulling niet meer redt? @HomeWizard_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Poll: Wie heeft hem al gereserveerd? Reden? Puur spelerij/hobby of het ook op terugverdienen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HomeWizard_NL
Devke schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 10:13:
[...]

Rekenfoutje... maar ik ga de Businesscase jullie toch voorleggen.

Doel is de 11 ct boete te voorkomen van de energieleverancier. Ik reken even met 1 thuisbatterij. Met 2.7 kWh zou ik in deze maandeb de import van het net in de avond en nacht kunnen voorkomen. De besparing is dan dus de boete. Dus 11 ct x 2.7 kWh. Afgerond 30 ct. 1 cycli. 6000 cycli geven dus afgerond 1800 euro besparing. Dus een winst van 400 euro tov aanschaf.
De TVT is 1395/30ct/365dagen is ruim 12 jaar. Dan blijft er ruimte over voor wat speling daar er 15 jaar opzit. Geen rekening gehouden met degradatie in de berekening maar ook niet met omzettingsverlies. Hoe zijn deze waardes? Wellicht is daar al iets over te roepen.

Dit zal de helft van het jaar opgaan daar de zon dan wel genoeg oplevert voor vulling. Maar hoe verder in de winter maanden als de zon vulling niet meer redt? @HomeWizard_NL
Dan hou je er per definitie al rekening mee dat de terugleverheffingen niet gaan veranderen en saldering ook niet. Zoals het nu staat eindigt de volledige saldering na 2026. Met ruim 2.5 miljoen zonnepanelen installaties in nederland, is het zo goed als onhaalbaar dat iedereen voor die tijd een batterij kan krijgen (ongeacht wie ze levert).

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Remco2001 schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 10:06:
[...]

En als je de vaatwasser uit het stopcontact trekt (met de vaatwasser uit via je tiptoets) en je doet na een tijdje de stekker er weer in (zonder de energy-socket), gaat ie dan ook aan (her)start programma)?
Kan ik eens testen. Voor de energy socket was dit niet het geval.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Starck
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Heb hem ook gereserveerd.

Ketelklets heeft al een filmpje over de accu online zo te zien:

YouTube: HomeWizard thuisaccu

Acties:
  • 0 Henk 'm!
HomeWizard_NL schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 10:17:
[...]

Dan hou je er per definitie al rekening mee dat de terugleverheffingen niet gaan veranderen en saldering ook niet. Zoals het nu staat eindigt de volledige saldering na 2026. Met ruim 2.5 miljoen zonnepanelen installaties in nederland, is het zo goed als onhaalbaar dat iedereen voor die tijd een batterij kan krijgen (ongeacht wie ze levert).
Ik zal moeten rekenen met de bekende feiten. Natuurlijk kan een regeling alsnog sneuvelen. Als de TLB verdwijnt moet ik weer inkopen tegen de volle mep en mag niks wegstrepen. Dat maakt de businesscase sterker. Mezelf rijk rekenen is niet slim. Maar los daarvan ben ik wel heel benieuwd hoe het systeem de wintermaanden overbrugt? Weinig zonopbrengst. Zijn er plannen of is er al e.a. geimplementeerd? Een werkloze accu kan natuurlijk niet.

2e vraag. Waarom pas levering november?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco2001

Remco2001

Ehm, ok...

Zit al langer te kijken voor een thuisaccu, puur om het netverbruik te dempen. Dit klinkt dus wel interessant. Alleen met hoeveel zou ik willen beginnen, 1, 2 of wellicht 3. Later uitbreiden is mogelijk, ik weet dat. Kijkend naar de geschiedenis in m’n P1-meter is het hoogste netverbruik afgelopen winter rond enkele dagen rond de 8kWh op 1 dag. Meeste dagen zitten rond de 5kWh op 1 dag.

Nu is het onmogelijk om het volledig af te dekken, het gaat ook vooral om het dempen van het netverbruik, maar een hogere opslagcapaciteit is ook wel lekker. Dus 2,7kWh (1), 5,4kWh (2) of 8,1kWh (3).

Idee voor nu is ze/‘m gewoon los in te pluggen, maar wellicht later vast achter een eigen zekering/groep.

Keuzes keuzes.
Pagina: 1 ... 116 ... 140 Laatste

Let op:
Voor vragen en discussie rondom de Plug-In Battery kan je terecht in Het HomeWizard Plug-In Battery topic