Dat kan. Maar ik zou zelf niet een dergelijke apparaat aanschaffen in de hoop dat de fabrikant dit ooit gaat toevoegen. Wellicht wel als men bijvoorbeeld aangeeft dat het duidelijk op de roadmap staat en begin volgend jaar doorgevoerd wordt. Ik pre-order ook geen games op basis van hoop en vage suggesties: eerst zien, dan geloven

En hier hebben we het over iets dat veel duurder is dan een game.
Het zou al anders zijn als HW aangeeft dat
hun sofware alleen laat laden met PV-overschot, maar dat je zelf de thuisbatterij kunt laten laden/ontladen via een API. Die informatie is echter ook niet beschikbaar. En ik weet dat alle andere HW-producten via een lokale API benaderbaar zijn, maar dat zegt nog niets over wat je bij deze batterij via de API kunt doen. Het kan zijn dat je alleen het laadniveau kunt uitlezen of zo. Een API hebben betekent nog niet hetzelfde als iets kunnen aansturen.
edit: ik zie nu bijna helemaal onderaan bij de veelgestelde vragen dat op dit moment via de API alleen data uitgelezen kan worden (read-only). Aansturing is (nog) niet mogelijk.
Al met al vrij beperkt in vergelijking met andere producten die 'out-of-the-box' wel direct werken met dynamische tarieven, gebruikers laten kiezen uit meerdere laadstrategieën én via een API aangestuurd kunnen worden.
Jammer, met net wat meer functionaliteiten beschikbaar vanaf launch had ik 'm misschien meteen gepre-orderd

Nu is het, voor mij, een vrij beperkt product wat weinig bijdraagt als ik 'm in november zou installeren.
[
Voor 17% gewijzigd door
Gizz op 25-06-2024 10:22
]
Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX