Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Midan
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 10:08
Andrehj schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 21:52:
[...]

Dagje wachten? Dat proces zal wel ergens een timeout hebben.
Klopt: https://helpdesk.homewiza...aanzetten-wat-kan-ik-doen

Moest even geduldig wachten, maar het is nu gelukt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waits
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-05 08:43
Probleem Energy socket: Een paar dagen geleden was hier een stroomstoring, gedurende een uur. Bij graafwerkzaamheden aan het riool was er een kabel stukgetrokken. Na dat uurtje was er weer netstroom.
Maar: Mijn enige Energy socket ging niet vanzelf weer aan. Ik moest het knopje op de socket indrukken.

Maar wat nou als die socket op mijn vriezer zou zitten?
En als ik daarbij een weekje weg van huis zou zijn?
Dan moet ik alle inhoud van de vriezer weggooien!

Kannie waar zijn, denk ik. Daarom mijn vraag: zou iemand dit hier geconstateerde gedrag even willen simuleren (b.v. de groep waar een socket op zit even uitschakelen, en na een minuutje weer inschakelen)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Gorac
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 15:19
Dat is de normale werking. Als je dit wilt voorkomen kunt je in de app het schakelslot van de betreffende socket aanzetten. Dan gaat hij na stroomonderbreking weer terug naar aan.
Ook de schakelaar op de socket zelf wordt daarmee geblokkeerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IvoB2
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 28-12-2024
Zoals eerder aangegeven is dat wel degelijk de normale werking:
Socket + schakelslot uit => na uitval stroom en terug net beschikbaar mag de socket NIET automatisch naar de AAN stand en moet je dat manueel (met het fysieke knopje of op afstand via de app, dus ook op vakantie geen probleem wanneer je je installatie blijft monitoren) uitvoeren.
Socket + schakelslot aan => na netuitval en terug net gaat de socket naar de vorige stand.
Verbruikers die dus altijd stroom moeten hebben zet je dus steeds op schakelslot actief. Kan je ze per vergissing ook nooit uit/aan schakelen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• waits
@ivoB2 @Gorac , Dank, schakelslot stond uit. Werkt nu goed.
Uitgebreid, oorzaak: Ik heb maar één socket. Dat is voor mij genoeg, want dat ding "reist" door mijn huis, om vele diverse verbruikers te meten. En na een weekje weet ik of ik een apparaat door een nieuwer, zuiniger type moet gaan vervangen. Daarna op naar een volgende verbruiker. Zo leek het mij toen wel handig om het schakelslot uit te zetten (en zo te gebruiken voor de diverse metingen).
In het kort: RTFM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rykers
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 13:49
Mij viel het vandaag op dat mijn maandtotalen in de app niet kloppen. Week en jaar gaan wel goed. Hebben anderen dit ook?

Nevermind, komt doordat in de weken de hele week wordt getoond en niet alleen de dagen in de betreffende maand.

[ Voor 56% gewijzigd door rykers op 03-03-2024 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chimera2
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 16:48
#misschiendommevraag
Kan je ook zien wat je terug levert als
je niet je zonnepanelenmeter toevoegt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IvoB2
Uiteraard.
De P1 wifi module toont immers de gegevens van je digitale meter (en niet die van je PV omvormer) en deze heeft o.a. een afname en injectiemeter.

Je kan dan wel niet je eigen verbruik van PV zien (daar heb je dan wel een productiemeter voor nodig).

Het groene cijfer is wat je hebt teruggeleverd aan het net en het blauwe wat je van het net hebt afgenomen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y40EmTV_46PrfEmTLXyQEohwins=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PA6JVVcOGGZQZH5xmblmXZR3.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 141% gewijzigd door IvoB2 op 04-03-2024 17:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

chimera2 schreef op maandag 4 maart 2024 @ 16:23:
#misschiendommevraag
Kan je ook zien wat je terug levert als
je niet je zonnepanelenmeter toevoegt?
Ik heb alleen de dongle in mijn meter hangen en dit zie je vwb stroom.
(en dan heb je ook een optie om import en export op te tellen)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xTVvHiBQZX7kR9djxjDgptwMFzg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vccDDLbCjhJ7M4011F0F0grs.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door hjs op 04-03-2024 17:01 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• waits
chimera2 schreef op maandag 4 maart 2024 @ 16:23:
#misschiendommevraag
Kan je ook zien wat je terug levert als je niet je zonnepanelenmeter toevoegt?
Ja. Maar het ziet niet wat je van de opbrengst van je zonnepanelen direct verbruikt, want daar weet je slimme meter niks van.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/duIAV81e1hHFxjErZwGuCqsgudk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mhzMHudNRrhuP12wI6qAQ503.jpg?f=fotoalbum_large
Plaatje mét gekoppelde panelen : 7,7 afgenomen, 5,4 direct verbruikt, en 5,2 teruggeleverd. In totaal heb ik dus 7,7 + 5,4 = 13,1 kWh verstookt

[ Voor 28% gewijzigd door waits op 04-03-2024 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chimera2
top tnx

vroeg me al af wat daar nou het voordeel van was.
aangezien ik 2 systemen heb,
1 enphase ( die kan ik toevoegen)
1 solaxcloud ( lukt me nog steeds niet)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toby-Wan
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 17:38
chimera2 schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 08:01:
top tnx

vroeg me al af wat daar nou het voordeel van was.
aangezien ik 2 systemen heb,
1 enphase ( die kan ik toevoegen)
1 solaxcloud ( lukt me nog steeds niet)
Losse kWh meters als je ruimte in meterkast hebt en zelf beetje handig ben, dan heb je ook je live opwek beschikbaar en een veel betere resolutie van je data

[ Voor 4% gewijzigd door Toby-Wan op 05-03-2024 08:04 ]

WP: Quatt Mono + 3kW back-up heater, SWW: CV-ketel, PV: 3520 Wp (Solaredge SE3000H) & 1620 Wp (Enphase IQ8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chimera2
ja moet nog even kijken hoe dat zit.
de enphase komt met de kast uit in de meterkast
de solax heeft een hobby bob rechtstreeks op een stopcontact op zolder aangesloten.
Van de vorige eigenaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonWafflehelm
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 08:57
Iemand die over volgend issue raad kan geven?

Ik heb een P1 meter gekocht en aangesloten aan de digitale meter van Fluvius. Het hele proces doorlopen en dit liep initieel heel vlot. Na een dag gemerkt dat de P1 offline stond in de app, blijkt dat de wifi verbinding niet stabiel genoeg is (~30% volgens de app). Na wat onderzoek blijkt dat de P1 verbindt met het access point aan de andere kant van het huis, en niet met de Telenet modem (waar wifi op aanstaat) die vlakbij hangt. Als ik het access point uitschakel dan krijg ik de P1 niet verbonden via wifi. Ik kan het netwerk zien en kan het wachtwoord invullen, maar dan blijft de P1 hangen op verbinden.

Het ziet er dus naar uit dat de P1 niet compatibel is met de nieuwe wifi6 (360° gedoe) modems van Telenet. Ik dacht, gezien de populariteit van de P1, dat ik dit online snel zou terugvinden maar ik vind niet meteen anderen die hier last lijken van de hebben. Herkent iemand dit en valt er iets aan te doen? In de instellingen van de modem vind ik zelf niet meteen veel terug wat ik zou kunnen aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeteSplit
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 14:38

PeteSplit

HN091MR.NK5 HU051MR.U44

VonWafflehelm schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 09:12:
Iemand die over volgend issue raad kan geven?

Ik heb een P1 meter gekocht en aangesloten aan de digitale meter van Fluvius. Het hele proces doorlopen en dit liep initieel heel vlot. Na een dag gemerkt dat de P1 offline stond in de app, blijkt dat de wifi verbinding niet stabiel genoeg is (~30% volgens de app). Na wat onderzoek blijkt dat de P1 verbindt met het access point aan de andere kant van het huis, en niet met de Telenet modem (waar wifi op aanstaat) die vlakbij hangt. Als ik het access point uitschakel dan krijg ik de P1 niet verbonden via wifi. Ik kan het netwerk zien en kan het wachtwoord invullen, maar dan blijft de P1 hangen op verbinden.

Het ziet er dus naar uit dat de P1 niet compatibel is met de nieuwe wifi6 (360° gedoe) modems van Telenet. Ik dacht, gezien de populariteit van de P1, dat ik dit online snel zou terugvinden maar ik vind niet meteen anderen die hier last lijken van de hebben. Herkent iemand dit en valt er iets aan te doen? In de instellingen van de modem vind ik zelf niet meteen veel terug wat ik zou kunnen aanpassen.
Ik heb alleen gelezen dat nieuwe modems de WPA3 beveiliging ondersteunen en de meeste apparaten nog niet. Je zou dus kunnen kijken of de beveiliging op WPA2 staat.
Ook soms een probleem de 2.4 G of 5 G. Je zou kunnen proberen een eigen SSID (gast) te maken op 2.4 G waarop de P1 meter dan op kan inloggen (en eventueel andere IoT).

LG AWHP / ESPhome / GoodWe 4K-DT / Homewizard / Home Assistant

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• VonWafflehelm
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 08:57
PeteSplit schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 09:35:
[...]

Ik heb alleen gelezen dat nieuwe modems de WPA3 beveiliging ondersteunen en de meeste apparaten nog niet. Je zou dus kunnen kijken of de beveiliging op WPA2 staat.
Ook soms een probleem de 2.4 G of 5 G. Je zou kunnen proberen een eigen SSID (gast) te maken op 2.4 G waarop de P1 meter dan op kan inloggen (en eventueel andere IoT).
Thanks! De instellingen nagekenen en beveiliging stond nog op WPA2 dus dat leek me ok.

Intussen nog wat uitgeprobeerd en ik denk dat ik het gevonden heb. In de instellingen van de modem (in dit geval via Mijn Telenet) de kanaalbreedte van de 2.4Ghz mode ingesteld van 20 naar 20 - 40. Daarna nog even geprobeerd en nu lijkt het wel goed verbonden te zijn (100%), zonder de AP te moeten uitschakelen. Voor het geval iemand hier terechtkomt met een gelijkaardig issue; dit kan je dus eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HE1
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 05-05 19:07

HE1

chimera2 schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 08:45:
ja moet nog even kijken hoe dat zit.
de enphase komt met de kast uit in de meterkast
de solax heeft een hobby bob rechtstreeks op een stopcontact op zolder aangesloten.
Van de vorige eigenaar
Dat is nog makkelijker, dan kan je op het solax stopcontact gewoon de HW energy socket zetten (€27,95) en het profiel 'Zonnepanelen' instellen op deze socket.

Socket werkt tot 3 kw geloof ik, als je wattpiek meer is dan toch de kwh meter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chimera2
HE1 schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 11:35:
[...]

Dat is nog makkelijker, dan kan je op het solax stopcontact gewoon de HW energy socket zetten (€27,95) en het profiel 'Zonnepanelen' instellen op deze socket.

Socket werkt tot 3 kw geloof ik, als je wattpiek meer is dan toch de kwh meter?
Dan moet ik hem eerst uitzetten en er een stekker aansluiten.
Ik zal thuis is kijken voor een foto. Ben benieuwd of het eigenlijk wel veilig is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HE1

HE1

chimera2 schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 12:40:
[...]

Dan moet ik hem eerst uitzetten en er een stekker aansluiten.
Ik zal thuis is kijken voor een foto. Ben benieuwd of het eigenlijk wel veilig is
Bedoel je uberhaupt veilig met een stekker aan je PV of met een energy socket? Welke veiligheid risico's zat je aan te denken?

Hoeveel wattpiek geven die paneeltjes? Er zijn meer mensen hier die hun PV aan een energy socket hebben ook met een stekker van de PV.

[ Voor 4% gewijzigd door HE1 op 06-03-2024 12:43 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• PatRamon
  • Registratie: November 2016
  • Niet online
Hmmm.

Nieuwe Energy sockets via homewizzard, ofwel ronde.
https://www.homewizard.co...fi-energy-socket-16a-set/
50% kleiner

Afbeeldingslocatie: https://cdn.homewizard.com/wp-content/uploads/2024/03/HomeWizard_Socket_Header_ON-1024x640.jpg

https://cdn.homewizard.co...et_Header_ON-1024x640.jpg
[url="https://cdn.homewizard.com/wp-content/uploads/2024/03/HomeWizard_Socket_Header_ON-1024x640.jpg[/img][/url]
?? Geen idee wat de juiste code is voor link/image hier op tweakers...
thx @Gramser

[ Voor 13% gewijzigd door PatRamon op 07-03-2024 15:31 ]

**

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gramser
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 08:50
Afbeeldingslocatie: https://cdn.homewizard.com/wp-content/uploads/2024/03/HomeWizard_Socket_Header_ON-1024x640.jpg

Tsja. Ik zou er geen nieuwe voor gaan halen O-)

[ Voor 20% gewijzigd door Gramser op 07-03-2024 15:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatRamon
  • Niet online
@Gramser Thx, heb de code/link aangepast.

Het is exact dezelfde type nummer als de "vierkante" versie HWE-SKT-11
Denk dat met makkelijker connecten is met een stekkerdoos waar ze naast elkaar zitten.

**

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xalopalyps
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18:04
Ik kom er net achter dat mijn grafiek waterverbruik toont terwijl ik niet thuis ben. Paar hobbeltjes, telkens 1L. Net iemand de hoofdkraan dicht laten draaien en zie nu alsnog een hobbel met 1L na dat moment.

Iemand eerder gehad? Sinds een hercalivratie trouwens, omdat hij spontaan niks meer meette.

Edit 8 mrt: ondertussen is de meter offline.

[ Voor 21% gewijzigd door Xalopalyps op 08-03-2024 21:12 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -LA-
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16:49
PatRamon schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 15:34:
@Gramser Thx, heb de code/link aangepast.

Het is exact dezelfde type nummer als de "vierkante" versie HWE-SKT-11
Denk dat met makkelijker connecten is met een stekkerdoos waar ze naast elkaar zitten.
Of ze hebben gewoon een andere leverancier gevonden, de oude kwamen gewoon hier vandaan: https://www.mokosmart.com/esp32-wifi-socket-mk115/

Ben wel benieuwd wat er onder de motorkap zit :+

MTB Trail Traffic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatRamon
  • Niet online
-LA- schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 19:50:
[...]

Of ze hebben gewoon een andere leverancier gevonden, de oude kwamen gewoon hier vandaan: https://www.mokosmart.com/esp32-wifi-socket-mk115/

Ben wel benieuwd wat er onder de motorkap zit :+
Zei eerder dat het zelfde model was... Homewizzard heeft de specs nog niet aangepast..

Via foto is te zien dat het om een: HWE-SKT-21 (type) gaat.
Ofwel van versie 11 naar versie 21 lijkt het op.
*Als het maar werkt, jammer dat ze 5Ghz niet ondersteunen.

**

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polyphemus
  • Laatst online: 17:19
Heb nu sinds vanochtend dat één van mijn 1-fasw kWh meters geen data meer over de wifi stuurt. De URL van de API kan ik ook niet meer benaderen. Ik heb de instellingen op de meter al gereset (> 10 seconden de wifi-knop ingedrukt houden), wifi opnieuw gekoppeld, dat lukt, maar er gaat geen data overheen. Zelfs 10 minuten uitzetten lost het niet op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightStar
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-05 10:07
PatRamon schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 15:14:
Hmmm.

Nieuwe Energy sockets via homewizzard, ofwel ronde.
https://www.homewizard.co...fi-energy-socket-16a-set/
50% kleiner

[Afbeelding]

https://cdn.homewizard.co...et_Header_ON-1024x640.jpg
[url="https://cdn.homewizard.com/wp-content/uploads/2024/03/HomeWizard_Socket_Header_ON-1024x640.jpg[/img][/url]
?? Geen idee wat de juiste code is voor link/image hier op tweakers...
thx @Gramser
Ah dat is het verschil, zag het gister ook op de site staan (met nieuw), kon me zo niet voor de geest halen hoe de oude eruit zag (heb er meerdere maar i.v.m. een verhuizing zo niet voorhanden), wellicht een paar binnenkorts bestellen en dan een stapel hue pluggen de verkoop in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• popie
  • Registratie: November 2011
  • Nu online
Polyphemus schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 08:38:
Heb nu sinds vanochtend dat één van mijn 1-fasw kWh meters geen data meer over de wifi stuurt. De URL van de API kan ik ook niet meer benaderen. Ik heb de instellingen op de meter al gereset (> 10 seconden de wifi-knop ingedrukt houden), wifi opnieuw gekoppeld, dat lukt, maar er gaat geen data overheen. Zelfs 10 minuten uitzetten lost het niet op...
Ik was gisteren ook toevallig een kWh meter die offline was ineens, Heb even de groep waar die op zit uit gezet en aan toen was die er weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polyphemus
  • Laatst online: 17:19
popie schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 16:22:
[...]

Ik was gisteren ook toevallig een kWh meter die offline was ineens, Heb even de groep waar die op zit uit gezet en aan toen was die er weer.
Ik heb net mijn accesspoint gereboot, en dat hielp 8)7

Ik zag mijn meter wel connecten, maar er ging geen data overheen. Nu weer wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaveCool
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-05 13:56
Even een soort-van Newbe vraagje:
Ik heb nu een paar maanden het Energy+ abonnement.

Nu zou ik graag de data willen exporteren.
Kan dat alleen via de Android app, of kan je ook online inloggen op een website waar je ook de grafieken e.d. kunt zien (bijv. via een PC), en dan ook de data downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HE1

HE1

DaveCool schreef op zaterdag 9 maart 2024 @ 10:45:
Even een soort-van Newbe vraagje:
Ik heb nu een paar maanden het Energy+ abonnement.

Nu zou ik graag de data willen exporteren.
Kan dat alleen via de Android app, of kan je ook online inloggen op een website waar je ook de grafieken e.d. kunt zien (bijv. via een PC), en dan ook de data downloaden?
De website is: https://hwenergy.app/

Exporteren kan je daar niet, zal je met de app moeten doen. Ik mail het dan vanaf mijn i-device naar mezelf en open het vervolgens op mijn PC met excel.

[ Voor 6% gewijzigd door HE1 op 09-03-2024 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveCool
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-05 13:56
HE1 schreef op zaterdag 9 maart 2024 @ 11:42:
[...]

De website is: https://hwenergy.app/

Exporteren kan je daar niet, zal je met de app moeten doen. Ik mail het dan vanaf mij i-device naar mezelf en open het vervolgens op mijn PC met excel.
Top d:)b
Bedankt voor het snelle antwoord

Zou nog wel een nette feature zijn om ook via de website de download mogelijk te maken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HE1

HE1

DaveCool schreef op zaterdag 9 maart 2024 @ 18:51:
[...]

Top d:)b
Bedankt voor het snelle antwoord

Zou nog wel een nette feature zijn om ook via de website de download mogelijk te maken. :)
Die website blijft ver achter op zo ongeveer alle functionaliteiten van de app , behalve grafieken. Daar kan je dan weer als extra custom dashboardjes maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir Bacon
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 16:32
Goedendag, even een vraagje waar ik op gezocht heb maar geen antwoord kan vinden.

Mijn ouders hebben een P1 dongle op een SMR2 energiemeter. Nu wordt die binnenkort vervangen. Kunnen ze dan gewoon de P1 dongle in de nieuwe meter insteken? Telt het verbruik en opwek dan gewoon door vanaf de oude meter?

Alvast bedankt.

@HomeWizard_NL : Ik kon hierover ook niks vinden in de FAQ, maar gezien de grote hoeveelheid slimme meters die vervangen moet gaan worden, wellicht wel een topic waard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArjoK
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 18:13
Sir Bacon schreef op zondag 10 maart 2024 @ 10:58:
Goedendag, even een vraagje waar ik op gezocht heb maar geen antwoord kan vinden.

Mijn ouders hebben een P1 dongle op een SMR2 energiemeter. Nu wordt die binnenkort vervangen. Kunnen ze dan gewoon de P1 dongle in de nieuwe meter insteken? Telt het verbruik en opwek dan gewoon door vanaf de oude meter?

Alvast bedankt.

@HomeWizard_NL : Ik kon hierover ook niks vinden in de FAQ, maar gezien de grote hoeveelheid slimme meters die vervangen moet gaan worden, wellicht wel een topic waard.
Helaas, de P1 dongel is niets meer dan een doorgifte van de standen van de meter zelf. Een nieuwe meter neemt niet de standen van de oude mee maar begint op 0 (en een beetje).

Of HomeWizzard dit in hun software herkent en daar in de rapprtage (grafieken) rekening houdt zou ik niet weten.

[ Voor 6% gewijzigd door ArjoK op 10-03-2024 11:58 ]

Amsterdam | 4.06 kWp | 28 x 145Wp SF | ONNO (20°) | Enzavu (hotjet mini) Nav5Ai + Smart Hydromodule (gasloos)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capt Waffles
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 11-05 18:44
ArjoK schreef op zondag 10 maart 2024 @ 11:55:
[...]

Helaas, de P1 dongel is niets meer dan een doorgifte van de standen van de meter zelf. Een nieuwe meter neemt niet de standen van de oude mee maar begint op 0 (en een beetje).
De P1 meter geeft niet de standen door, die begint ook gewoon van 0 toen ie nieuw uit de doos kwam en blijft rustig verdergaan waar ie gebleven was.

Belgisch Limburg | Mitsubishi Electric MSZ-LN35VG2 binnenunit + MUZ-LN35VG2 buitenunit | Diehl 4601S + 3850 Wp (22x Sunflower 175W ZO) | SMA Sunny Boy 4.0 + 7070 Wp (7x JinkoSolar 505W NO + 7x JinkoSolar 505W ZW)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Capt Waffles
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 11-05 18:44
Sir Bacon schreef op zondag 10 maart 2024 @ 10:58:

Alvast bedankt.

Komt helemaal goed. Gewoon insteken en hij gaat verder waar hij gebleven was.

Belgisch Limburg | Mitsubishi Electric MSZ-LN35VG2 binnenunit + MUZ-LN35VG2 buitenunit | Diehl 4601S + 3850 Wp (22x Sunflower 175W ZO) | SMA Sunny Boy 4.0 + 7070 Wp (7x JinkoSolar 505W NO + 7x JinkoSolar 505W ZW)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mike123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Nu online
Capt Waffles schreef op zondag 10 maart 2024 @ 13:37:
[...]

De P1 meter geeft niet de standen door, die begint ook gewoon van 0 toen ie nieuw uit de doos kwam en blijft rustig verdergaan waar ie gebleven was.
De P1 meter geeft in de app wel de meterstanden door van de gekoppelde meter. Maar hij zou misschien wel de berekenigen weer gaan maken met de nieuwe meterstanden zodat je verbruik wel word doorgerekend.
Mijn P1 meter geeft oa aan dat ik 13MWh heb verbruikt op mijn import normaal en dat heb ik echt niet in 2 jaar verbruikt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeeg
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:53
Ik zie in mijn Energy app nog wel keurig het saldo verbruik/opwek en gasverbruik, maar de grafieken van Enphase (alleen opwek, laart 'no data' zien) en de grafiek waar je kunt zien wat je direct verbruikt (in blauw) zijn niet of deels zichtbaar.

Deze grafieken laten ook een uitroepteken zien in een geel driehoekje. Waar kan dit aan liggen?
De app van Enphase zelf werkt prima.

Bij de instellingen staat bij Enphase offline (P1 meter gewoon online).
Doorklikken op Enphase: server status is offline. Maar er staat wel een groen lampje bij en de tekst 'The connection to the Enphase server is stable. It is reliable and has quick response times'.

[ Voor 26% gewijzigd door zeeg op 11-03-2024 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir Bacon
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 16:32
Capt Waffles schreef op zondag 10 maart 2024 @ 13:37:
[...]

Komt helemaal goed. Gewoon insteken en hij gaat verder waar hij gebleven was.
Dank voor je antwoord. We gaan het zien wat er gebeurd, fingers crossed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcoudb
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 11:54
Goedendag, ik zou graag ook de watermeter toevoegen aan mijn HomeWizard. Alleen vraag ik mij af of die past op mijn watermeter en of ik de 'deksel' er af kan halen? Iemand hier ervaring mee?

Alvast bedankt!

- Opgelost.

[ Voor 62% gewijzigd door Remcoudb op 12-03-2024 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCSBL
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 05:56
Remcoudb schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 11:03:
Goedendag, ik zou graag ook de watermeter toevoegen aan mijn HomeWizard. Alleen vraag ik mij af of die past op mijn watermeter en of ik de 'deksel' er af kan halen? Iemand hier ervaring mee?

Alvast bedankt!

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Deze watermeter gaat helaas niet werken, je mist het metalen wieltje dat uitgelezen wordt. Zie deze Facebook post met exact hetzelfde probleem.

Daar staat dat het blijkbaar mogelijk is om je meter te laten vervangen door je watermaatschappij.

Embedded Software Developer @ HomeWizard | Doet soms wat voor Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcoudb
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 11:54
Ah zuur, dan gaat die mooi terug. Is me dan net iets te veel gedoe om het watergebruik uit te lezen:)

Bedankt voor je reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaymondD
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-05 22:55
Ik wil het verbruik van mijn warmtepomp meten. Deze is aangesloten op 2 groepen (1 warmtepomp en 1 backup heater). Deze 2 groepen zitten op een eigen aardlekschakelaar. Ik zou graag de DIN meter tussen de aardlek en 2 groepen zetten. Uiteraard gaat dit gewoon werken, maar mag het ook?

Gasloos, 3600Wp Zuid, Panasonic 7K l/w warmtepomp, VW ID.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
RaymondD schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 21:06:
Ik wil het verbruik van mijn warmtepomp meten. Deze is aangesloten op 2 groepen (1 warmtepomp en 1 backup heater). Deze 2 groepen zitten op een eigen aardlekschakelaar. Ik zou graag de DIN meter tussen de aardlek en 2 groepen zetten. Uiteraard gaat dit gewoon werken, maar mag het ook?
Ik neem aan dat je ook 2 DIN meters wilt. Ik zou ze na de meter zetten, het is een electrisch aparaat en dan is die gezekerd via de normale weg. Andes zit de zekering in je hoofdschakelaar (als je die hebt) en anders pas in de zekering van je netwerkbeheerder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toby-Wan
RaymondD schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 21:06:
The kWh DIN meters mogen tot 100A belast worden, dus ze kunnen in principe of elke plek na de hoofdschakelaar.

WP: Quatt Mono + 3kW back-up heater, SWW: CV-ketel, PV: 3520 Wp (Solaredge SE3000H) & 1620 Wp (Enphase IQ8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaymondD
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-05 22:55
Toby-Wan schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 15:06:
[...]

The kWh DIN meters mogen tot 100A belast worden, dus ze kunnen in principe of elke plek na de hoofdschakelaar.
klopt, dat het gaat werken ben ik ook wel van overtuigd.. het is meer de vraag of het ook mag. Ik kan natuurlijk 2 din meters nemen.... maar dan wordt het wel een geknutsel met ruimte en het is duurder.

Gasloos, 3600Wp Zuid, Panasonic 7K l/w warmtepomp, VW ID.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsvwe
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 21-03-2024
Voor Solis geldt dat de technische mogelijkheid om zonnepanelen via API uit te lezen er is.(Dat zal Homewizard nodig hebben neem ik aan?) Zie onderstaande link (voor US) met de documenten daarbij. Solis kán het wel maar wil het dus niet voor EU/NL .Kwalijk! Afbeeldingslocatie: https://usservice.solisinverters.com/support/solutions/articles/73000591225-api-access-and-sharing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter123
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Ik ben aan het kijken naar een Power Station icm een home wizard socket. Heeft iemand hier toevallig ervaring mee? Het is de bedoeling, als een tijdje een bepaald vermogen terug wordt geleverd, deze dan in te schakelen voor gebruik in de avond of ochtend. Gaat dat werken?
Zoiets bedoel ik
https://eu.oukitel.com/pr...00-portable-power-station

[ Voor 13% gewijzigd door peter123 op 14-03-2024 12:49 ]

10kWp zon - 20kWh accu - 62kWh auto - 3,5kW L/L - HAOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HE1

HE1

peter123 schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 12:46:
Ik ben aan het kijken naar een Power Station icm een home wizard socket. Heeft iemand hier toevallig ervaring mee? Het is de bedoeling, als een tijdje een bepaald vermogen terug wordt geleverd, deze dan in te schakelen voor gebruik in de avond of ochtend. Gaat dat werken?
Zoiets bedoel ik
https://eu.oukitel.com/pr...00-portable-power-station
Er staat dat deze een zonne ingang heeft maar hij is gewoon met een stekker op te laden neem ik aan. Je kan zo'n HW socket aanschakelen als je zonnepanelen meer opwekken dan je in huis gebruikt (teruglevert dus). Je kan ook schakelen als teruglevering boven een aantal wattage is gedurende een in te stellen periode.

Je hebt voor deze slimme taken wel een €0,99 abbo nodig van HW.

2200Eur voor een 5kwh accu lijkt best goedkoop, maar geen idee of deze goed te gebruiken is als een serieuze thuis accu? Je weet dat het salderen nog een tijdje blijft? ;)

[ Voor 8% gewijzigd door HE1 op 14-03-2024 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarpeVentum
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 18:15
Net een app update gedownload in de App Store… release notes melden: ‘Voorbereid op temperatuur en luchtvochtigheid grafieken.’

Nieuwe sensoren in aantocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter123
  • Niet online
@HE1 Dank voor je reactie. Mooi dat dit idee zou kunnen werken. Leek mij ook al. Die 0,99 heb ik er wel voor over. Is natuurlijk zeer weinig. Ik wil denk ik een iets kleinere 2kWh is wel voldoende om de airco in de avond te laten verwamen of in de ochtend op de piek momenten. Ik zit zelf aan een dynamisch contract te denken icm met dit ding en wil hem ook buiten gaan gebruiken en vakantie.
Zelf heb micro-omvormers dus de zonne ingang ga ik niet gebruiken. Is te onhandig en onveilig.
Als ik de eerste ben zal ik tzt wel een topic openen en misschien dat meer mensen dit idee een leuk alternatief vinden ipv een dure Sessy oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald.42
  • Registratie: Maart 2021
  • Niet online
CarpeVentum schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 19:39:
Net een app update gedownload in de App Store… release notes melden: ‘Voorbereid op temperatuur en luchtvochtigheid grafieken.’

Nieuwe sensoren in aantocht?
Die sensoren zitten in de HW display je ziet ze alleen nog niet in de app

Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ross11
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-05 22:04
peter123 schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 20:25:
@HE1 Dank voor je reactie. Mooi dat dit idee zou kunnen werken. Leek mij ook al. Die 0,99 heb ik er wel voor over. Is natuurlijk zeer weinig. Ik wil denk ik een iets kleinere 2kWh is wel voldoende om de airco in de avond te laten verwamen of in de ochtend op de piek momenten. Ik zit zelf aan een dynamisch contract te denken icm met dit ding en wil hem ook buiten gaan gebruiken en vakantie.
Zelf heb micro-omvormers dus de zonne ingang ga ik niet gebruiken. Is te onhandig en onveilig.
Als ik de eerste ben zal ik tzt wel een topic openen en misschien dat meer mensen dit idee een leuk alternatief vinden ipv een dure Sessy oid.
Weet je zeker dat deze aan het net kunnen leveren, zie op hun site veel offgrid mogelijkheden.

Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkzelf
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 17:12
peter123 schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 20:25:
We gaan offtopic maar deze van Oukitel heeft één stopcontact dat je als UPS kunt gebruiken tot max 2000 watt. Omschakeltijd 10 ms. Hij kan niet parallel met het net voorover ik in de gebruiksaanwijzing zag.

PVoutput / PVoutput-live 1830 Wp op zuidoost 135º en 22º dakhelling in Z.O.-Brabant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter123
  • Niet online
Ross11 schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 22:57:
[...]
Weet je zeker dat deze aan het net kunnen leveren, zie op hun site veel offgrid mogelijkheden.
Misschien dat hij technisch gezien in de meterkast kan, maar dat ga ik niet doen. Dat wordt knutsel werk wat misschien wel niet is toegestaan. Ik wil de grootste stroomvreter er op aansluiten en dat is de L/L warmtepomp.
Ik wilde een home wizard kopen die via de P1 de batterij aanstuur oid. Heb het nog niet helemaal helder, maar volgens mij is dit een leuk projectje wat moet lukken.
https://lanpwr.com/en-nl/...500w-2160wh-power-station
Deze wordt het

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HE1

HE1

peter123 schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 08:25:
[...]

Misschien dat hij technisch gezien in de meterkast kan, maar dat ga ik niet doen. Dat wordt knutsel werk wat misschien wel niet is toegestaan. Ik wil de grootste stroomvreter er op aansluiten en dat is de L/L warmtepomp.
Ik wilde een home wizard kopen die via de P1 de batterij aanstuur oid. Heb het nog niet helemaal helder, maar volgens mij is dit een leuk projectje wat moet lukken.
https://lanpwr.com/en-nl/...500w-2160wh-power-station
Deze wordt het
alleen de l/l wrtp aansluiten? dan doet hij weinig op sommige momenten toch? kan deze niet gewoon het net thuis voeden zodat alle apparaten er iets aan hebben als bij een traditionele thuis accu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB2
Met een max. vermogen van 2,5 kW alle verbruikers in je woning voeden wordt voor de meeste huizen een beetje krap toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tueeut
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 10-10-2024
Is er hier toevallig iemand die de Energy display heeft?

Ik gok dat hier gewoon Android op draait, en het in theorie dus mogelijk zou moeten zijn de apk te verkrijgen om vervolgens oude smartphones om te toveren in zulke displays.

Hoor graag of iemand hier ervaring mee heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:14

Arno

PF5A

Ik heb er 2 staan, maar geen idee wat het OS ervan is :)

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deldenaar
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 16:02
Hopelijk komt er toch eens een aanpassing in de grafieken voor gas ala o.a zonneplan energie app, dus gewoon snel inzicht in het verbruik in uur totaal en niet telkens omrekenen met factor 12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter123
  • Niet online
HE1 schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 12:14:
[...]

alleen de l/l wrtp aansluiten? dan doet hij weinig op sommige momenten toch? kan deze niet gewoon het net thuis voeden zodat alle apparaten er iets aan hebben als bij een traditionele thuis accu?
De l/l wrtp staat altijd op een laag pitje te pruttelen met 200-400W. Dan kan hij mooi in de avond de boel warm houden en in de ochtend de tent snel verwarmen. Ach, het is maar een idee. Kijk wel wat ik er mee doe. Dit is tenminste te betalen. De Home Wizard P1 icm de stopcontacten die kunnen schakelen adv de hoeveelheid stroom lijkt mij voldoende om een dynamisch contract aan te gaan. En een hobby mag wat kosten :)
Als er meer mensen dit een goed idee vinden kan ik er een nieuw topic van maken om daar de ervaringen in te zetten.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• EVfan
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 17:02
Ik heb een ervaring met de HomeWizard actieve splitter in combinatie met de Tibber Pulse, die ik wil delen, who knows helpt dit anderen. De splitter is aangesloten op de P1 poort van een Sagem ESMR 5 slimme meter.
Op de splitter zitten de P1 meter, de Tibber Pulse en een Beeclear energie meter.
De Pulse zou icm mijn Zaptec GO EV laadbox moeten load balancen.
Echter, dat gebeurde niet, en enkele malen 33A getrokken uit een 25A aansluiting (1 fase laden Kia eNiro). Gelukkig zonder schade, want de Pulse waarschuwde vreemd genoeg wel bijna real time voor die overbelasting. Dat dan weer wel. Maar dan de Zaptec een signaal geven, dat dan weer niet . . . .
Registratie m.b.v. P1 van verbruik, de ook aangesloten Beeclear en de Pulse bezetten dus de 3 vrije aansluitingen. Maar waar van de Pulse (en de P1 meter en Beeclear) alle functies werkten, de Pulse load balance deed het niet. Ook geen reden om eraan te twijfelen, want het blauwe lampje van de Pulse brandde netjes continue.
Uiteindelijk besloten een USB voeding op de Homewizard splitter aan te sluiten en een overbelasting situatie te forceren (autolader, wasmachine en droger, samen goed voor 33A op de piek). Maar met de USB voeding aangesloten werkt load balancing naar behoren.
Conclusie: de actieve splitter van HomeWizard, wanneer alle aansluitingen in gebruik zijn, levert niet voldoende vermogen voor de Tibber Pulse om te kunnen load balancen.
En een USB voeding is nodig en wel zo veilig.

Mitsubishi Electric PUZ-WM 112YAA; ERPT20X-VM2E; PV 3900 Wp ZW, 3900 Wp NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clumsy Smurf
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:28
Weet niet of dit helemaal de juiste plek is.

Ik heb zonnepanelen deze zitten achter een HW-kwh meter, dit werkt goed, heb er geen klachten over.
Maar aangezien ik Enphase en Energy+ heb, zou ik graag willen kijken hoe goed de Enphase integratie werkt en zien of er nog verschil is tussen beide verbruik.
Maar ik wil dan niet dat deze integratie wordt toegevoegd als opwek, maar echt als aparte meter, iemand weet of dat mogelijk is, of is deze integratie altijd opwek en zou ik hierdoor 2x dezefde opwek terug zien in de berekening waarbij het totaal verbruik/geleverd/eigenverbruik niet meer klopt?

Ik wil hem dus toevoegen maar echt als apart onderdeel net zoals een gewone socket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toby-Wan
Clumsy Smurf schreef op zondag 17 maart 2024 @ 13:55:
Weet niet of dit helemaal de juiste plek is.

Ik heb zonnepanelen deze zitten achter een HW-kwh meter, dit werkt goed, heb er geen klachten over.
Maar aangezien ik Enphase en Energy+ heb, zou ik graag willen kijken hoe goed de Enphase integratie werkt en zien of er nog verschil is tussen beide verbruik.
Maar ik wil dan niet dat deze integratie wordt toegevoegd als opwek, maar echt als aparte meter, iemand weet of dat mogelijk is, of is deze integratie altijd opwek en zou ik hierdoor 2x dezefde opwek terug zien in de berekening waarbij het totaal verbruik/geleverd/eigenverbruik niet meer klopt?

Ik wil hem dus toevoegen maar echt als apart onderdeel net zoals een gewone socket.
kWh meter is vele malen beter dan de integratie: geeft moment opwek (Nu), zonverbruik is nauwkeuriger etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clumsy Smurf
Toby-Wan schreef op zondag 17 maart 2024 @ 14:29:
[...]

kWh meter is vele malen beter dan de integratie: geeft moment opwek (Nu), zonverbruik is nauwkeuriger etc.
Ik wil hem ook niet vervangen, wil hem alleen vergelijken.
Ik heb anderen ook geadviseerd om een kwh meter te plaatsen ipv de api te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HE1

HE1

Clumsy Smurf schreef op zondag 17 maart 2024 @ 14:33:
[...]

Ik wil hem ook niet vervangen, wil hem alleen vergelijken.
Ik heb anderen ook geadviseerd om een kwh meter te plaatsen ipv de api te gebruiken.
volgens mij zie je die wel als aparte meter, incl. eigen zonneopwek, maar je krijgt ook een totaal zonneverbruik grafiek (en totaal zonneverbruik die je nu al hebt) waar het in feite dubbel is. Je krijgt dus 3 zonneopwek grafieken volgens mij, naast de zonneverbruik grafiek.

Je historische data zal dan iig niet meer kloppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clumsy Smurf
@HE1 ja daar gaat het me inderdaad om, als dit mijn data verpest, ga ik het niet testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HE1

HE1

Clumsy Smurf schreef op zondag 17 maart 2024 @ 14:52:
@HE1 ja daar gaat het me inderdaad om, als dit mijn data verpest, ga ik het niet testen.
Ja die enphase zal in principe ook betrouwbaar meten dus moet echt wel hetzelfde zijn. De enphase integratie werkt dacht ik met een update elke 15m? dus totaal kwh zal hetzelfde zijn, echter de grafiek kan er iets ander uitzien op details omdat die intervallen van 5m hebben.

kan iemand bevestigen dat enphase updates van 15m zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clumsy Smurf
@HE1 yep dat klopt

De API-gegevens zijn per kwartier beschikbaar in de Energy-app. Het is niet mogelijk om de live data te bekijken zoals bij de HomeWizard kWh meter of P1 meter. bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HE1

HE1

Clumsy Smurf schreef op zondag 17 maart 2024 @ 16:09:
@HE1 yep dat klopt

De API-gegevens zijn per kwartier beschikbaar in de Energy-app. Het is niet mogelijk om de live data te bekijken zoals bij de HomeWizard kWh meter of P1 meter. bron
ja ok, die enphase omvormer stuurt het elke 15m de cloud in dan, met de eigen enphase app zal het ook per 15m zijn dan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HE1

HE1

@Clumsy Smurf de dagtotalen van kwh kan je wel vergelijken nu toch al uit beide apps?

Bij mij geeft de zonneplan app de opgewekte kwh dag-totaal consequent iets hoger, te verwaarlozen , verschil ongeveer 0,1 kwh op een dagtotaal van ongeveer 10kwh dus pak hem beet een procent afwijking. Helemaal prima.

Zou kunnen dat dit verschil het stroomverbruik van de omvormer zelf is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clumsy Smurf
@HE1 Ja klopt, maar wilde alleen even kijken hoe goed het werkt als ik het wel zal kopellen, alleen uit nieuwsgierigheid omdat het kan.

Wilde het niet permanent zo laten alleen om te kijken hoe het gaat en stabiel en verbruik en zo.
maar lijkt er dus op dat het niet gaat ivm de totaal grafieken.

toch bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clumsy Smurf
HE1 schreef op zondag 17 maart 2024 @ 16:19:
@Clumsy Smurf de dagtotalen van kwh kan je wel vergelijken nu toch al uit beide apps?

Zou kunnen dat dit verschil het stroomverbruik van de omvormer zelf is?
Dat kan zeker of een verschil in de optel som van alle microomvormers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HE1

HE1

Als ik in de manual van de Eastron SDM230 wifi kijk (HW kwh meter) staat al een nauwkeurigheid gemeld van 1% dus daar ga je al haha.

Die meter van ephase (of zonneplan in mijn geval) zelf kan ook wel te maken hebben met een hele geringe on-nauwkeurigheid.

Handleiding Eastron SDM230 wifi:
https://pages.homewizard....ter_Handleiding_NL1.0.pdf

[ Voor 4% gewijzigd door HE1 op 17-03-2024 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkzelf
Je kunt die kWh meter toch als "overige" instellen. Krijg je fe zonopbrengst alvast niet dubbel.

PVoutput / PVoutput-live 1830 Wp op zuidoost 135º en 22º dakhelling in Z.O.-Brabant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clumsy Smurf
henkzelf schreef op zondag 17 maart 2024 @ 19:02:
Je kunt die kWh meter toch als "overige" instellen. Krijg je fe zonopbrengst alvast niet dubbel.
Dat is inderdaad mijn vraag of dat, dat mogelijk is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henkzelf
Ja, dat kan. Zal die wel als negatieve verbruiker zichtbaar worden denk ik. Maar doet niks met de totalen. Dat doet een socket ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clumsy Smurf
@henkzelf top dank je wel

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ronald.42
  • Registratie: Maart 2021
  • Niet online
Leuk leuk 😀

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5YjHy_0m3kmXYu6gTLOaxUdnIl4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gU5NnUSNNXW4YSa2fWve3X2F.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GfQHXqXgjY2j3nMbFmal_M5iVeM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/042M9g8bbK2U6DzNVa54zP6Y.jpg?f=fotoalbum_large

Nu nog het grafiekje met de spanning per fase uit de p1 meter en dan zijn we helemaal happy *O* O-)

[ Voor 38% gewijzigd door Ronald.42 op 18-03-2024 15:57 ]

Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dinandus
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 16:50
leuke uitbreiding, alleen jammer dat we of de temperatuur of de lucht vochtigheid moeten kiezen?
Hopenlijk later nog een uitbreiding dat we beide tegelijkertijd mogen aflezen?
Verder is het leuke verdere uitbouw van de mogelijk heden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ron321
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 08:55
Dit komt uit het display?

WPB Ariston Nuos Plus200, SE 4000H+8x Trina Solar 320Wp AB 185°/32°+6x Trina Solar 320Wp AB 185°/10°,APS EZM1+2x Trina Solar 325Wp AB 185°/32° ,2x APS QT2+8x Jinko 435Wp AB 5°/32°,ME MXZ-2F42VF+MSZ-EF35VGK-S+MLZ-KP25VF,WP Atag Energion M Light50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinandus
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 16:50
Ja daar zitten de meters in, was al tijdje bekend, echter onbekend wanneer ze in gebruik zouden komen dat we ze konden aflezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JansVerp
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 14:25
Xalopalyps schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 18:21:
Ik kom er net achter dat mijn grafiek waterverbruik toont terwijl ik niet thuis ben. Paar hobbeltjes, telkens 1L.
Zoiets heb ik ook meegemaakt. Daardoor kwam ik er uiteindelijk achter dat de stortbak van het toilet op mijn badkamer niet helemaal goed werkte. Zo nu en dan bleek er wat water in de toiletpot te lopen waardoor de vlotter uiteindelijk de kraan opende om de hoeveelheid water weer aan te vullen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jurgen purgen
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 18:07
dinandus schreef op maandag 18 maart 2024 @ 16:47:
leuke uitbreiding, alleen jammer dat we of de temperatuur of de lucht vochtigheid moeten kiezen?
Ik zit net op mn laptop en zie daar beide grafieken uit het display tegelijk weergegeven. Dus het is niet onmogelijk schijnt.. wellicht volgende update van HWE🤞

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w8yw5pMQOFfOJf-FNBLtlPPP-sE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/GTFkbqpB8I5F1OW3HH9fraf4.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 24% gewijzigd door jurgen purgen op 18-03-2024 20:53 ]

pvoutput ijsbuffer met NIBE S1255PC

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jurgen purgen
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 18:07
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l10w_wsUmm-_MbrUHR-7tLmpB6s=/800x/filters:strip_exif()/f/image/b5G2pj5IUcu37sugg2Zxbq3F.png?f=fotoalbum_large

registreert al vanaf 18 feb de luchtvochtigheid.. mooie weekgrafiek-weergave

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8pPMghIZs9KLlYmFHRcdU0q_xnY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/vLZE3TSJBHxEKzdTOYQHZjDW.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 29% gewijzigd door jurgen purgen op 18-03-2024 20:57 ]

pvoutput ijsbuffer met NIBE S1255PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xalopalyps
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18:04
JansVerp schreef op maandag 18 maart 2024 @ 17:51:
[...]

Zoiets heb ik ook meegemaakt. Daardoor kwam ik er uiteindelijk achter dat de stortbak van het toilet op mijn badkamer niet helemaal goed werkte. Zo nu en dan bleek er wat water in de toiletpot te lopen waardoor de vlotter uiteindelijk de kraan opende om de hoeveelheid water weer aan te vullen.
Het bleek uiteindelijk een kapotte USB voeding te zijn. Bij thuiskomst zag ik dat de microcontroller in de meter niet goed opstartte, na verwisselen van de adapter wel. Vermoedelijk startte hij dus af en toe wél door en rapporteerde dan ~1L. Soms was hij namelijk bereikbaar en soms niet. Hij bleef ook 'doormeten' nadat de hoofdkraan was afgesloten.

Gelukkig niks aan de hand verder dus :) Eerder wel een keer gemerkt dat de buitenkraan niet helemaal dichtzat, dus zeker nuttig voor dat soort dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R_Donselaar
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16:33
Wij waren dit weekend weg en heb al vaker gezien dat er dan toch zo’n 2 liter verbruik is. Nu bleek echter in de nacht van zaterdag op zondag ruim 50 liter verbruikt te zijn. Ik kan hier geen verklaring voor vinden?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FGBFolibZJvqnV0iaE5YR1lxiBM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/OGM8SF7yQATF2ofTxvT91pPJ.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gramser
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 08:50
Paar dingen die je kunt proberen:

- ander stekkertje/voeding van die watermeter
- hoofdkraan dicht zetten en kijken of het zich nog voordoet
- check toch die ene buitenkraan even
- of die vlotter van dat toilet

Zomaar wat zaken die hier de laatste tijd langs zijn gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexke1988
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-05 21:13

alexke1988

( ͡° ͜ʖ ͡°)

Gebruik al een tijdje 6 slimme stekkers van HW in combinatie met home assistant.
Dat ging perfect tot ik vandaag een P1 meter geïnstalleerd heb.

De P1 meter valt steeds weg en trekt daarbij ook de andere homewizard spullen weg.

Iemand dit al meegemaakt?

i7 5960X - Rampage V Extr. - 16GB Quad DDR4 2800 Corsair LPX - MSI 980GTX Ti - AX1200i - Obsidian 650D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HE1

HE1

dinandus schreef op maandag 18 maart 2024 @ 16:47:
Ik kijk er al een tijdje naar uit, erg teleurstellend dat je moet kiezen tussen een temp en RV grafiek terwijl je gewoon beide kunt laten zien, want de data is er.

Hele vreemde ontwerp beslissing, waarom waarom , het had zo mooi kunnen zijn, onbegrijpelijk.

Als je beide grafieken onder elkaar hebt zie je perfect de correlatie tussen temp en RV, die mis je dus nu compleet.

[ Voor 12% gewijzigd door HE1 op 19-03-2024 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HE1

HE1

-

[ Voor 141% gewijzigd door HE1 op 19-03-2024 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
R_Donselaar schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 19:28:
Wij waren dit weekend weg en heb al vaker gezien dat er dan toch zo’n 2 liter verbruik is. Nu bleek echter in de nacht van zaterdag op zondag ruim 50 liter verbruikt te zijn. Ik kan hier geen verklaring voor vinden?
Een waterontharder in het regeneratieproces?

skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online
R_Donselaar schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 19:28:
[Afbeelding]
Anti legionella werking van de ketel? Heet stoken en afvoeren? Of werkt dat anders.

Bedankt voor de toelichting @IvoB2

[ Voor 3% gewijzigd door TheKerremenke op 20-03-2024 12:25 ]

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IvoB2
+60°C dood alle legionella in een boiler.
Afvoeren is dus voor niets nodig.
Het zou ook nog wat geven om telkens de boilerinhoud te gaan dumpen in het riool eenmaal je het heet gestookt hebt.
Wat betreft legionella: ofwel stook je het SWW periodiek heet om de bacterie te doden ofwel zorg je ervoor dat er voldoende flow is in de boiler (geen stilstand langer dan 50 uur) en dat kan dus ook door gebruik.
Een spoeling (om de minerale en bezinksel op de bodem van de boiler af te voeren) doe je wel best één keer per jaar en dan gaat de volledige inhoud erdoor maar dat doe je manueel via de spoelkraan beneden aan de boiler.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DCSBL
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 05:56
~

[ Voor 100% gewijzigd door DCSBL op 20-03-2024 12:36 ]

Embedded Software Developer @ HomeWizard | Doet soms wat voor Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HE1

HE1

Als de RV of temp grafiek bekijkt op de week zie je de volgende grafiek:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/civHwCoKTnYxcsKrQs8jSG5momQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vldkavyohqRB6ll8AWcS0fk6.jpg?f=fotoalbum_lar%0D%0Age

Iemand een idee hoe ik die 3 banden moet interpreteren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Poestie
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18-01 08:09
Hoogste meting - gemiddelde temperatuur - laagste meting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HE1

HE1

Poestie schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 12:56:
Hoogste meting - gemiddelde temperatuur - laagste meting
hoogste gemiddelde en laagste is toch één waarde? per dag heb je een hele range (band) met waarden?

Op de woensdag bijvoorbeeld loopt de hoogste-temp band van 18-21gr. Ok 21gr is dan de hoogste van de dag, maar wat betekent die 18-21gr dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HE1

HE1

en laagste van woensdag was 16.9, dus waarom loopt die blauwe band dan naar beneden tot 14gr? oftewel de blauwe band is weer geen band/range?
Pagina: 1 ... 105 ... 139 Laatste

Let op:
Voor vragen en discussie rondom de Plug-In Battery kan je terecht in Het HomeWizard Plug-In Battery topic