Klopt: https://helpdesk.homewiza...aanzetten-wat-kan-ik-doenAndrehj schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 21:52:
[...]
Dagje wachten? Dat proces zal wel ergens een timeout hebben.
Moest even geduldig wachten, maar het is nu gelukt
Klopt: https://helpdesk.homewiza...aanzetten-wat-kan-ik-doenAndrehj schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 21:52:
[...]
Dagje wachten? Dat proces zal wel ergens een timeout hebben.
Zoals eerder aangegeven is dat wel degelijk de normale werking:waits schreef op zondag 3 maart 2024 @ 10:40:
Kannie waar zijn, denk ik.
[ Voor 56% gewijzigd door rykers op 03-03-2024 16:03 ]
[ Voor 141% gewijzigd door IvoB2 op 04-03-2024 17:00 ]
Ik heb alleen de dongle in mijn meter hangen en dit zie je vwb stroom.chimera2 schreef op maandag 4 maart 2024 @ 16:23:
#misschiendommevraag
Kan je ook zien wat je terug levert als
je niet je zonnepanelenmeter toevoegt?
[ Voor 4% gewijzigd door hjs op 04-03-2024 17:01 ]
Ja. Maar het ziet niet wat je van de opbrengst van je zonnepanelen direct verbruikt, want daar weet je slimme meter niks van.chimera2 schreef op maandag 4 maart 2024 @ 16:23:
#misschiendommevraag
Kan je ook zien wat je terug levert als je niet je zonnepanelenmeter toevoegt?
[ Voor 28% gewijzigd door waits op 04-03-2024 19:28 ]
Losse kWh meters als je ruimte in meterkast hebt en zelf beetje handig ben, dan heb je ook je live opwek beschikbaar en een veel betere resolutie van je datachimera2 schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 08:01:
top tnx
vroeg me al af wat daar nou het voordeel van was.
aangezien ik 2 systemen heb,
1 enphase ( die kan ik toevoegen)
1 solaxcloud ( lukt me nog steeds niet)
[ Voor 4% gewijzigd door Toby-Wan op 05-03-2024 08:04 ]
WP: Quatt Mono + 3kW back-up heater, SWW: CV-ketel, PV: 3520 Wp (Solaredge SE3000H) & 1620 Wp (Enphase IQ8)
Ik heb alleen gelezen dat nieuwe modems de WPA3 beveiliging ondersteunen en de meeste apparaten nog niet. Je zou dus kunnen kijken of de beveiliging op WPA2 staat.VonWafflehelm schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 09:12:
Iemand die over volgend issue raad kan geven?
Ik heb een P1 meter gekocht en aangesloten aan de digitale meter van Fluvius. Het hele proces doorlopen en dit liep initieel heel vlot. Na een dag gemerkt dat de P1 offline stond in de app, blijkt dat de wifi verbinding niet stabiel genoeg is (~30% volgens de app). Na wat onderzoek blijkt dat de P1 verbindt met het access point aan de andere kant van het huis, en niet met de Telenet modem (waar wifi op aanstaat) die vlakbij hangt. Als ik het access point uitschakel dan krijg ik de P1 niet verbonden via wifi. Ik kan het netwerk zien en kan het wachtwoord invullen, maar dan blijft de P1 hangen op verbinden.
Het ziet er dus naar uit dat de P1 niet compatibel is met de nieuwe wifi6 (360° gedoe) modems van Telenet. Ik dacht, gezien de populariteit van de P1, dat ik dit online snel zou terugvinden maar ik vind niet meteen anderen die hier last lijken van de hebben. Herkent iemand dit en valt er iets aan te doen? In de instellingen van de modem vind ik zelf niet meteen veel terug wat ik zou kunnen aanpassen.
LG AWHP / ESPhome / GoodWe 4K-DT / Homewizard / Home Assistant
Thanks! De instellingen nagekenen en beveiliging stond nog op WPA2 dus dat leek me ok.PeteSplit schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 09:35:
[...]
Ik heb alleen gelezen dat nieuwe modems de WPA3 beveiliging ondersteunen en de meeste apparaten nog niet. Je zou dus kunnen kijken of de beveiliging op WPA2 staat.
Ook soms een probleem de 2.4 G of 5 G. Je zou kunnen proberen een eigen SSID (gast) te maken op 2.4 G waarop de P1 meter dan op kan inloggen (en eventueel andere IoT).
Dat is nog makkelijker, dan kan je op het solax stopcontact gewoon de HW energy socket zetten (€27,95) en het profiel 'Zonnepanelen' instellen op deze socket.chimera2 schreef op dinsdag 5 maart 2024 @ 08:45:
ja moet nog even kijken hoe dat zit.
de enphase komt met de kast uit in de meterkast
de solax heeft een hobby bob rechtstreeks op een stopcontact op zolder aangesloten.
Van de vorige eigenaar
Dan moet ik hem eerst uitzetten en er een stekker aansluiten.HE1 schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 11:35:
[...]
Dat is nog makkelijker, dan kan je op het solax stopcontact gewoon de HW energy socket zetten (€27,95) en het profiel 'Zonnepanelen' instellen op deze socket.
Socket werkt tot 3 kw geloof ik, als je wattpiek meer is dan toch de kwh meter?
Bedoel je uberhaupt veilig met een stekker aan je PV of met een energy socket? Welke veiligheid risico's zat je aan te denken?chimera2 schreef op woensdag 6 maart 2024 @ 12:40:
[...]
Dan moet ik hem eerst uitzetten en er een stekker aansluiten.
Ik zal thuis is kijken voor een foto. Ben benieuwd of het eigenlijk wel veilig is
[ Voor 4% gewijzigd door HE1 op 06-03-2024 12:43 ]
[ Voor 13% gewijzigd door PatRamon op 07-03-2024 15:31 ]
[ Voor 21% gewijzigd door Xalopalyps op 08-03-2024 21:12 ]
Of ze hebben gewoon een andere leverancier gevonden, de oude kwamen gewoon hier vandaan: https://www.mokosmart.com/esp32-wifi-socket-mk115/PatRamon schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 15:34:
@Gramser Thx, heb de code/link aangepast.
Het is exact dezelfde type nummer als de "vierkante" versie HWE-SKT-11
Denk dat met makkelijker connecten is met een stekkerdoos waar ze naast elkaar zitten.
Zei eerder dat het zelfde model was... Homewizzard heeft de specs nog niet aangepast..-LA- schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 19:50:
[...]
Of ze hebben gewoon een andere leverancier gevonden, de oude kwamen gewoon hier vandaan: https://www.mokosmart.com/esp32-wifi-socket-mk115/
Ben wel benieuwd wat er onder de motorkap zit
Ah dat is het verschil, zag het gister ook op de site staan (met nieuw), kon me zo niet voor de geest halen hoe de oude eruit zag (heb er meerdere maar i.v.m. een verhuizing zo niet voorhanden), wellicht een paar binnenkorts bestellen en dan een stapel hue pluggen de verkoop in.PatRamon schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 15:14:
Hmmm.
Nieuwe Energy sockets via homewizzard, ofwel ronde.
https://www.homewizard.co...fi-energy-socket-16a-set/
50% kleiner
[Afbeelding]
https://cdn.homewizard.co...et_Header_ON-1024x640.jpg
[url="https://cdn.homewizard.com/wp-content/uploads/2024/03/HomeWizard_Socket_Header_ON-1024x640.jpg[/img][/url]
?? Geen idee wat de juiste code is voor link/image hier op tweakers...
thx @Gramser
Ik was gisteren ook toevallig een kWh meter die offline was ineens, Heb even de groep waar die op zit uit gezet en aan toen was die er weer.Polyphemus schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 08:38:
Heb nu sinds vanochtend dat één van mijn 1-fasw kWh meters geen data meer over de wifi stuurt. De URL van de API kan ik ook niet meer benaderen. Ik heb de instellingen op de meter al gereset (> 10 seconden de wifi-knop ingedrukt houden), wifi opnieuw gekoppeld, dat lukt, maar er gaat geen data overheen. Zelfs 10 minuten uitzetten lost het niet op...
Ik heb net mijn accesspoint gereboot, en dat hielppopie schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 16:22:
[...]
Ik was gisteren ook toevallig een kWh meter die offline was ineens, Heb even de groep waar die op zit uit gezet en aan toen was die er weer.
De website is: https://hwenergy.app/DaveCool schreef op zaterdag 9 maart 2024 @ 10:45:
Even een soort-van Newbe vraagje:
Ik heb nu een paar maanden het Energy+ abonnement.
Nu zou ik graag de data willen exporteren.
Kan dat alleen via de Android app, of kan je ook online inloggen op een website waar je ook de grafieken e.d. kunt zien (bijv. via een PC), en dan ook de data downloaden?
[ Voor 6% gewijzigd door HE1 op 09-03-2024 20:05 ]
TopHE1 schreef op zaterdag 9 maart 2024 @ 11:42:
[...]
De website is: https://hwenergy.app/
Exporteren kan je daar niet, zal je met de app moeten doen. Ik mail het dan vanaf mij i-device naar mezelf en open het vervolgens op mijn PC met excel.
Die website blijft ver achter op zo ongeveer alle functionaliteiten van de app , behalve grafieken. Daar kan je dan weer als extra custom dashboardjes maken.DaveCool schreef op zaterdag 9 maart 2024 @ 18:51:
[...]
Top![]()
Bedankt voor het snelle antwoord
Zou nog wel een nette feature zijn om ook via de website de download mogelijk te maken.
Helaas, de P1 dongel is niets meer dan een doorgifte van de standen van de meter zelf. Een nieuwe meter neemt niet de standen van de oude mee maar begint op 0 (en een beetje).Sir Bacon schreef op zondag 10 maart 2024 @ 10:58:
Goedendag, even een vraagje waar ik op gezocht heb maar geen antwoord kan vinden.
Mijn ouders hebben een P1 dongle op een SMR2 energiemeter. Nu wordt die binnenkort vervangen. Kunnen ze dan gewoon de P1 dongle in de nieuwe meter insteken? Telt het verbruik en opwek dan gewoon door vanaf de oude meter?
Alvast bedankt.
@HomeWizard_NL : Ik kon hierover ook niks vinden in de FAQ, maar gezien de grote hoeveelheid slimme meters die vervangen moet gaan worden, wellicht wel een topic waard.
[ Voor 6% gewijzigd door ArjoK op 10-03-2024 11:58 ]
Amsterdam | 4.06 kWp | 28 x 145Wp SF | ONNO (20°) | Enzavu (hotjet mini) Nav5Ai + Smart Hydromodule (gasloos)
De P1 meter geeft niet de standen door, die begint ook gewoon van 0 toen ie nieuw uit de doos kwam en blijft rustig verdergaan waar ie gebleven was.ArjoK schreef op zondag 10 maart 2024 @ 11:55:
[...]
Helaas, de P1 dongel is niets meer dan een doorgifte van de standen van de meter zelf. Een nieuwe meter neemt niet de standen van de oude mee maar begint op 0 (en een beetje).
Belgisch Limburg | Mitsubishi Electric MSZ-LN35VG2 binnenunit + MUZ-LN35VG2 buitenunit | Diehl 4601S + 3850 Wp (22x Sunflower 175W ZO) | SMA Sunny Boy 4.0 + 7070 Wp (7x JinkoSolar 505W NO + 7x JinkoSolar 505W ZW)
Komt helemaal goed. Gewoon insteken en hij gaat verder waar hij gebleven was.Sir Bacon schreef op zondag 10 maart 2024 @ 10:58:
Goedendag, even een vraagje waar ik op gezocht heb maar geen antwoord kan vinden.
Mijn ouders hebben een P1 dongle op een SMR2 energiemeter. Nu wordt die binnenkort vervangen. Kunnen ze dan gewoon de P1 dongle in de nieuwe meter insteken? Telt het verbruik en opwek dan gewoon door vanaf de oude meter?
Alvast bedankt.
@HomeWizard_NL : Ik kon hierover ook niks vinden in de FAQ, maar gezien de grote hoeveelheid slimme meters die vervangen moet gaan worden, wellicht wel een topic waard.
Belgisch Limburg | Mitsubishi Electric MSZ-LN35VG2 binnenunit + MUZ-LN35VG2 buitenunit | Diehl 4601S + 3850 Wp (22x Sunflower 175W ZO) | SMA Sunny Boy 4.0 + 7070 Wp (7x JinkoSolar 505W NO + 7x JinkoSolar 505W ZW)
De P1 meter geeft in de app wel de meterstanden door van de gekoppelde meter. Maar hij zou misschien wel de berekenigen weer gaan maken met de nieuwe meterstanden zodat je verbruik wel word doorgerekend.Capt Waffles schreef op zondag 10 maart 2024 @ 13:37:
[...]
De P1 meter geeft niet de standen door, die begint ook gewoon van 0 toen ie nieuw uit de doos kwam en blijft rustig verdergaan waar ie gebleven was.
[ Voor 26% gewijzigd door zeeg op 11-03-2024 12:51 ]
Dank voor je antwoord. We gaan het zien wat er gebeurd, fingers crossedCapt Waffles schreef op zondag 10 maart 2024 @ 13:37:
[...]
Komt helemaal goed. Gewoon insteken en hij gaat verder waar hij gebleven was.
[ Voor 62% gewijzigd door Remcoudb op 12-03-2024 12:47 ]
Deze watermeter gaat helaas niet werken, je mist het metalen wieltje dat uitgelezen wordt. Zie deze Facebook post met exact hetzelfde probleem.Remcoudb schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 11:03:
Goedendag, ik zou graag ook de watermeter toevoegen aan mijn HomeWizard. Alleen vraag ik mij af of die past op mijn watermeter en of ik de 'deksel' er af kan halen? Iemand hier ervaring mee?
Alvast bedankt!
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Embedded Software Developer @ HomeWizard | Doet soms wat voor Home Assistant
Gasloos, 3600Wp Zuid, Panasonic 7K l/w warmtepomp, VW ID.3
Ik neem aan dat je ook 2 DIN meters wilt. Ik zou ze na de meter zetten, het is een electrisch aparaat en dan is die gezekerd via de normale weg. Andes zit de zekering in je hoofdschakelaar (als je die hebt) en anders pas in de zekering van je netwerkbeheerder.RaymondD schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 21:06:
Ik wil het verbruik van mijn warmtepomp meten. Deze is aangesloten op 2 groepen (1 warmtepomp en 1 backup heater). Deze 2 groepen zitten op een eigen aardlekschakelaar. Ik zou graag de DIN meter tussen de aardlek en 2 groepen zetten. Uiteraard gaat dit gewoon werken, maar mag het ook?
The kWh DIN meters mogen tot 100A belast worden, dus ze kunnen in principe of elke plek na de hoofdschakelaar.RaymondD schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 21:06:
Ik wil het verbruik van mijn warmtepomp meten. Deze is aangesloten op 2 groepen (1 warmtepomp en 1 backup heater). Deze 2 groepen zitten op een eigen aardlekschakelaar. Ik zou graag de DIN meter tussen de aardlek en 2 groepen zetten. Uiteraard gaat dit gewoon werken, maar mag het ook?
WP: Quatt Mono + 3kW back-up heater, SWW: CV-ketel, PV: 3520 Wp (Solaredge SE3000H) & 1620 Wp (Enphase IQ8)
klopt, dat het gaat werken ben ik ook wel van overtuigd.. het is meer de vraag of het ook mag. Ik kan natuurlijk 2 din meters nemen.... maar dan wordt het wel een geknutsel met ruimte en het is duurder.Toby-Wan schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 15:06:
[...]
The kWh DIN meters mogen tot 100A belast worden, dus ze kunnen in principe of elke plek na de hoofdschakelaar.
Gasloos, 3600Wp Zuid, Panasonic 7K l/w warmtepomp, VW ID.3
[ Voor 13% gewijzigd door peter123 op 14-03-2024 12:49 ]
10kWp zon - 20kWh accu - 62kWh auto - 3,5kW L/L - HAOS
Er staat dat deze een zonne ingang heeft maar hij is gewoon met een stekker op te laden neem ik aan. Je kan zo'n HW socket aanschakelen als je zonnepanelen meer opwekken dan je in huis gebruikt (teruglevert dus). Je kan ook schakelen als teruglevering boven een aantal wattage is gedurende een in te stellen periode.peter123 schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 12:46:
Ik ben aan het kijken naar een Power Station icm een home wizard socket. Heeft iemand hier toevallig ervaring mee? Het is de bedoeling, als een tijdje een bepaald vermogen terug wordt geleverd, deze dan in te schakelen voor gebruik in de avond of ochtend. Gaat dat werken?
Zoiets bedoel ik
https://eu.oukitel.com/pr...00-portable-power-station
[ Voor 8% gewijzigd door HE1 op 14-03-2024 18:20 ]
Die sensoren zitten in de HW display je ziet ze alleen nog niet in de appCarpeVentum schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 19:39:
Net een app update gedownload in de App Store… release notes melden: ‘Voorbereid op temperatuur en luchtvochtigheid grafieken.’
Nieuwe sensoren in aantocht?
Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l
Weet je zeker dat deze aan het net kunnen leveren, zie op hun site veel offgrid mogelijkheden.peter123 schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 20:25:
@HE1 Dank voor je reactie. Mooi dat dit idee zou kunnen werken. Leek mij ook al. Die 0,99 heb ik er wel voor over. Is natuurlijk zeer weinig. Ik wil denk ik een iets kleinere 2kWh is wel voldoende om de airco in de avond te laten verwamen of in de ochtend op de piek momenten. Ik zit zelf aan een dynamisch contract te denken icm met dit ding en wil hem ook buiten gaan gebruiken en vakantie.
Zelf heb micro-omvormers dus de zonne ingang ga ik niet gebruiken. Is te onhandig en onveilig.
Als ik de eerste ben zal ik tzt wel een topic openen en misschien dat meer mensen dit idee een leuk alternatief vinden ipv een dure Sessy oid.
Ross
We gaan offtopic maar deze van Oukitel heeft één stopcontact dat je als UPS kunt gebruiken tot max 2000 watt. Omschakeltijd 10 ms. Hij kan niet parallel met het net voorover ik in de gebruiksaanwijzing zag.peter123 schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 20:25:
@HE1 Dank voor je reactie. Mooi dat dit idee zou kunnen werken. Leek mij ook al. Die 0,99 heb ik er wel voor over. Is natuurlijk zeer weinig. Ik wil denk ik een iets kleinere 2kWh is wel voldoende om de airco in de avond te laten verwamen of in de ochtend op de piek momenten. Ik zit zelf aan een dynamisch contract te denken icm met dit ding en wil hem ook buiten gaan gebruiken en vakantie.
Zelf heb micro-omvormers dus de zonne ingang ga ik niet gebruiken. Is te onhandig en onveilig.
Als ik de eerste ben zal ik tzt wel een topic openen en misschien dat meer mensen dit idee een leuk alternatief vinden ipv een dure Sessy oid.
PVoutput / PVoutput-live 1830 Wp op zuidoost 135º en 22º dakhelling in Z.O.-Brabant
Misschien dat hij technisch gezien in de meterkast kan, maar dat ga ik niet doen. Dat wordt knutsel werk wat misschien wel niet is toegestaan. Ik wil de grootste stroomvreter er op aansluiten en dat is de L/L warmtepomp.Ross11 schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 22:57:
[...]
Weet je zeker dat deze aan het net kunnen leveren, zie op hun site veel offgrid mogelijkheden.
alleen de l/l wrtp aansluiten? dan doet hij weinig op sommige momenten toch? kan deze niet gewoon het net thuis voeden zodat alle apparaten er iets aan hebben als bij een traditionele thuis accu?peter123 schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 08:25:
[...]
Misschien dat hij technisch gezien in de meterkast kan, maar dat ga ik niet doen. Dat wordt knutsel werk wat misschien wel niet is toegestaan. Ik wil de grootste stroomvreter er op aansluiten en dat is de L/L warmtepomp.
Ik wilde een home wizard kopen die via de P1 de batterij aanstuur oid. Heb het nog niet helemaal helder, maar volgens mij is dit een leuk projectje wat moet lukken.
https://lanpwr.com/en-nl/...500w-2160wh-power-station
Deze wordt het
"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson
De l/l wrtp staat altijd op een laag pitje te pruttelen met 200-400W. Dan kan hij mooi in de avond de boel warm houden en in de ochtend de tent snel verwarmen. Ach, het is maar een idee. Kijk wel wat ik er mee doe. Dit is tenminste te betalen. De Home Wizard P1 icm de stopcontacten die kunnen schakelen adv de hoeveelheid stroom lijkt mij voldoende om een dynamisch contract aan te gaan. En een hobby mag wat kostenHE1 schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 12:14:
[...]
alleen de l/l wrtp aansluiten? dan doet hij weinig op sommige momenten toch? kan deze niet gewoon het net thuis voeden zodat alle apparaten er iets aan hebben als bij een traditionele thuis accu?
Mitsubishi Electric PUZ-WM 112YAA; ERPT20X-VM2E; PV 3900 Wp ZW, 3900 Wp NW
kWh meter is vele malen beter dan de integratie: geeft moment opwek (Nu), zonverbruik is nauwkeuriger etc.Clumsy Smurf schreef op zondag 17 maart 2024 @ 13:55:
Weet niet of dit helemaal de juiste plek is.
Ik heb zonnepanelen deze zitten achter een HW-kwh meter, dit werkt goed, heb er geen klachten over.
Maar aangezien ik Enphase en Energy+ heb, zou ik graag willen kijken hoe goed de Enphase integratie werkt en zien of er nog verschil is tussen beide verbruik.
Maar ik wil dan niet dat deze integratie wordt toegevoegd als opwek, maar echt als aparte meter, iemand weet of dat mogelijk is, of is deze integratie altijd opwek en zou ik hierdoor 2x dezefde opwek terug zien in de berekening waarbij het totaal verbruik/geleverd/eigenverbruik niet meer klopt?
Ik wil hem dus toevoegen maar echt als apart onderdeel net zoals een gewone socket.
Ik wil hem ook niet vervangen, wil hem alleen vergelijken.Toby-Wan schreef op zondag 17 maart 2024 @ 14:29:
[...]
kWh meter is vele malen beter dan de integratie: geeft moment opwek (Nu), zonverbruik is nauwkeuriger etc.
volgens mij zie je die wel als aparte meter, incl. eigen zonneopwek, maar je krijgt ook een totaal zonneverbruik grafiek (en totaal zonneverbruik die je nu al hebt) waar het in feite dubbel is. Je krijgt dus 3 zonneopwek grafieken volgens mij, naast de zonneverbruik grafiek.Clumsy Smurf schreef op zondag 17 maart 2024 @ 14:33:
[...]
Ik wil hem ook niet vervangen, wil hem alleen vergelijken.
Ik heb anderen ook geadviseerd om een kwh meter te plaatsen ipv de api te gebruiken.
Ja die enphase zal in principe ook betrouwbaar meten dus moet echt wel hetzelfde zijn. De enphase integratie werkt dacht ik met een update elke 15m? dus totaal kwh zal hetzelfde zijn, echter de grafiek kan er iets ander uitzien op details omdat die intervallen van 5m hebben.Clumsy Smurf schreef op zondag 17 maart 2024 @ 14:52:
@HE1 ja daar gaat het me inderdaad om, als dit mijn data verpest, ga ik het niet testen.
ja ok, die enphase omvormer stuurt het elke 15m de cloud in dan, met de eigen enphase app zal het ook per 15m zijn dan.Clumsy Smurf schreef op zondag 17 maart 2024 @ 16:09:
@HE1 yep dat klopt
De API-gegevens zijn per kwartier beschikbaar in de Energy-app. Het is niet mogelijk om de live data te bekijken zoals bij de HomeWizard kWh meter of P1 meter. bron
Dat kan zeker of een verschil in de optel som van alle microomvormers.HE1 schreef op zondag 17 maart 2024 @ 16:19:
@Clumsy Smurf de dagtotalen van kwh kan je wel vergelijken nu toch al uit beide apps?
Zou kunnen dat dit verschil het stroomverbruik van de omvormer zelf is?
[ Voor 4% gewijzigd door HE1 op 17-03-2024 16:27 ]
PVoutput / PVoutput-live 1830 Wp op zuidoost 135º en 22º dakhelling in Z.O.-Brabant
Dat is inderdaad mijn vraag of dat, dat mogelijk is.henkzelf schreef op zondag 17 maart 2024 @ 19:02:
Je kunt die kWh meter toch als "overige" instellen. Krijg je fe zonopbrengst alvast niet dubbel.
[ Voor 38% gewijzigd door Ronald.42 op 18-03-2024 15:57 ]
Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l
WPB Ariston Nuos Plus200, SE 4000H+8x Trina Solar 320Wp AB 185°/32°+6x Trina Solar 320Wp AB 185°/10°,APS EZM1+2x Trina Solar 325Wp AB 185°/32° ,2x APS QT2+8x Jinko 435Wp AB 5°/32°,ME MXZ-2F42VF+MSZ-EF35VGK-S+MLZ-KP25VF,WP Atag Energion M Light50
Zoiets heb ik ook meegemaakt. Daardoor kwam ik er uiteindelijk achter dat de stortbak van het toilet op mijn badkamer niet helemaal goed werkte. Zo nu en dan bleek er wat water in de toiletpot te lopen waardoor de vlotter uiteindelijk de kraan opende om de hoeveelheid water weer aan te vullen.Xalopalyps schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 18:21:
Ik kom er net achter dat mijn grafiek waterverbruik toont terwijl ik niet thuis ben. Paar hobbeltjes, telkens 1L.
Ik zit net op mn laptop en zie daar beide grafieken uit het display tegelijk weergegeven. Dus het is niet onmogelijk schijnt.. wellicht volgende update van HWE🤞dinandus schreef op maandag 18 maart 2024 @ 16:47:
leuke uitbreiding, alleen jammer dat we of de temperatuur of de lucht vochtigheid moeten kiezen?
Hopenlijk later nog een uitbreiding dat we beide tegelijkertijd mogen aflezen?
Verder is het leuke verdere uitbouw van de mogelijk heden.
[ Voor 24% gewijzigd door jurgen purgen op 18-03-2024 20:53 ]
[ Voor 29% gewijzigd door jurgen purgen op 18-03-2024 20:57 ]
Het bleek uiteindelijk een kapotte USB voeding te zijn. Bij thuiskomst zag ik dat de microcontroller in de meter niet goed opstartte, na verwisselen van de adapter wel. Vermoedelijk startte hij dus af en toe wél door en rapporteerde dan ~1L. Soms was hij namelijk bereikbaar en soms niet. Hij bleef ook 'doormeten' nadat de hoofdkraan was afgesloten.JansVerp schreef op maandag 18 maart 2024 @ 17:51:
[...]
Zoiets heb ik ook meegemaakt. Daardoor kwam ik er uiteindelijk achter dat de stortbak van het toilet op mijn badkamer niet helemaal goed werkte. Zo nu en dan bleek er wat water in de toiletpot te lopen waardoor de vlotter uiteindelijk de kraan opende om de hoeveelheid water weer aan te vullen.
i7 5960X - Rampage V Extr. - 16GB Quad DDR4 2800 Corsair LPX - MSI 980GTX Ti - AX1200i - Obsidian 650D
Ik kijk er al een tijdje naar uit, erg teleurstellend dat je moet kiezen tussen een temp en RV grafiek terwijl je gewoon beide kunt laten zien, want de data is er.dinandus schreef op maandag 18 maart 2024 @ 16:47:
leuke uitbreiding, alleen jammer dat we of de temperatuur of de lucht vochtigheid moeten kiezen?
Hopenlijk later nog een uitbreiding dat we beide tegelijkertijd mogen aflezen?
Verder is het leuke verdere uitbouw van de mogelijk heden.
[ Voor 12% gewijzigd door HE1 op 19-03-2024 23:13 ]
[ Voor 141% gewijzigd door HE1 op 19-03-2024 22:56 ]
Een waterontharder in het regeneratieproces?R_Donselaar schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 19:28:
Wij waren dit weekend weg en heb al vaker gezien dat er dan toch zo’n 2 liter verbruik is. Nu bleek echter in de nacht van zaterdag op zondag ruim 50 liter verbruikt te zijn. Ik kan hier geen verklaring voor vinden?
skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut
Anti legionella werking van de ketel? Heet stoken en afvoeren? Of werkt dat anders.R_Donselaar schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 19:28:
Wij waren dit weekend weg en heb al vaker gezien dat er dan toch zo’n 2 liter verbruik is. Nu bleek echter in de nacht van zaterdag op zondag ruim 50 liter verbruikt te zijn. Ik kan hier geen verklaring voor vinden?
[Afbeelding]
[ Voor 3% gewijzigd door TheKerremenke op 20-03-2024 12:25 ]
iPad 12.9 Pro 2021 iPhone 15 Pro Natural Titanium Apple Watch Ultra 2 Black Apple TV 4K HDR & 4K & HD HomePods & HomePods Mini’s AirPods Max & Pro MagSafe HomeKit CarPlay
[ Voor 100% gewijzigd door DCSBL op 20-03-2024 12:36 ]
Embedded Software Developer @ HomeWizard | Doet soms wat voor Home Assistant
hoogste gemiddelde en laagste is toch één waarde? per dag heb je een hele range (band) met waarden?Poestie schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 12:56:
Hoogste meting - gemiddelde temperatuur - laagste meting
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq