Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HE1
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 17:03

HE1

ik zie iig niet dat die geupdate is....welke versie is de update volgens jou?

die van mij is 1.22

[ Voor 12% gewijzigd door HE1 op 12-02-2024 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:51

Arno

PF5A

ndjong schreef op maandag 12 februari 2024 @ 14:53:
Het Display heeft een update, is er bekend wat er aangepast is?
Hoe zie je dat? Ik heb versie 1.22 nu.

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndjong
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
HE1 schreef op maandag 12 februari 2024 @ 16:20:
[...]

ow echt? ff kijken....hoe zag je dat want volgens mij staan automatische updates altijd aan ? of kan ik dit ook uitzetten...had ik me al eens afgevraagd.
Vreemd.. versie 1.22 staat er, ik keek toevallig eens bij “controleer op updates” en toen werd een update uitgevoerd. Geen idee nu of ik vreselijk lang al achter liep?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HE1

HE1

ndjong schreef op maandag 12 februari 2024 @ 17:22:
[...]

Vreemd.. versie 1.22 staat er, ik keek toevallig eens bij “controleer op updates” en toen werd een update uitgevoerd. Geen idee nu of ik vreselijk lang al achter liep?
vreselijk lang weet ik niet ;) weet niet wat release datum van 1.22 is.

Maar hoe zit dat met updates eigenlijk, bij jou ging hij niet automatisch blijkbaar, maar ik zie nergens hoe je auto updates aan of uit kan zetten. iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gramser
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 24-04 16:11
Ik zie alleen dat je per apparaat wel kunt controleren op updates, maar niet dat je ze automatisch of handmatig kunt laten uitvoeren…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartmaniac
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15:48
Is een HomeWizard eigenlijk wel bedoeld voor de Belgische markt? Ok de P1 werkt op de slimme meter maar de verbruiksprijzen die ik zie kloppen totaal niet. Afgelopen zaterdag had ik een verbruik van 23.5 kWh en dat kostte me volgens HomeWizard maar €1,72. Tegelijk heb ik ook nog de app van mijn energieleverancier en deze kwam ook aan 23.5 kWh maar daar kostte het mij 6,73. (Zonder de taksen e.d). In HomeWizard kan ik enkel kiezen tussen vast of dynamisch maar mijn contract is een variabel en helaas is deze mogelijkheid er niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HE1

HE1

bartmaniac schreef op maandag 12 februari 2024 @ 21:32:
Is een HomeWizard eigenlijk wel bedoeld voor de Belgische markt? Ok de P1 werkt op de slimme meter maar de verbruiksprijzen die ik zie kloppen totaal niet. Afgelopen zaterdag had ik een verbruik van 23.5 kWh en dat kostte me volgens HomeWizard maar €1,72. Tegelijk heb ik ook nog de app van mijn energieleverancier en deze kwam ook aan 23.5 kWh maar daar kostte het mij 6,73. (Zonder de taksen e.d). In HomeWizard kan ik enkel kiezen tussen vast of dynamisch maar mijn contract is een variabel en helaas is deze mogelijkheid er niet.
en hoevaak wijzigen je prijzen in dat variabel contract....1x per maand of zo?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bartmaniac
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15:48
HE1 schreef op maandag 12 februari 2024 @ 22:51:
[...]

en hoevaak wijzigen je prijzen in dat variabel contract....1x per maand of zo?
Dus in de app aanduiden dat ik een vast contract heb en manueel de tarieven regelmatig wijzigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HE1

HE1

bartmaniac schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 11:10:
[...]

Dus in de app aanduiden dat ik een vast contract heb en manueel de tarieven regelmatig wijzigen?
ja als de tarieven 1x per maand wijzigen is dat goed te doen, dan kloppen iig de maand en jaar prijzen die HW laat zien.
Dan voeg je per 1e van de maand een nieuw tarief extra toe.

[ Voor 8% gewijzigd door HE1 op 13-02-2024 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HE1

HE1

hoe sturen jullie verbeter ideen door naar HW? ik heb niet het idee dat ze hier meelezen en via de site / support kom ik niet voorbij die bot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HE1

HE1

die bot geeft het volgende mbt de hygrometer in het HW display:

De HomeWizard Energy Display heeft een ingebouwde temperatuur- en luchtvochtigheidssensor (hygrometer). De grafieken voor de luchtvochtigheidssensor zullen beschikbaar zijn in het eerste kwartaal van 2024 via een software-update.

zou mooi zijn als je de temp en LV in een dag grafiek zou kunnen zien :)

[ Voor 11% gewijzigd door HE1 op 13-02-2024 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IndigoX
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16:28
Is iemand bekend met dit fenomeen?
Ik was afgelopen zondag en vandaag niet thuis en zag de kans voor een goede nulmeting. Ik heb alle apparaten uitgetrokken behalve de (domme) verluchting, verwarming (thermostaat staat uit), de router en access point.
Ik zie echter voor beide dagen een aantal vreemde zake :
  • zondag 1 piek op de middag, de rest is wel redelijk stabiel
  • vandaag ook een hobbelig verbruik, wat geheel onverwacht is
Het lijkt bijna alsof er meer verbruik is als de zonnepanelen pieken. Is dat mogelijk/toeval/een meetfout in HomeWizard?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gBjWugC4ZGAH4liDK6vObIotaJc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/E84n8jwuvHzJS3PrT6slJm8A.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lKqdn0-A8Kwc7VF8aHZZgnAUlyc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5bsN4B8cgsvkbStPw564Ke2N.jpg?f=fotoalbum_tile

[ Voor 41% gewijzigd door IndigoX op 13-02-2024 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HE1

HE1

haast te toevallig dat die power piek in plaatje 1 exact tegelijk komt met de piek van je zonnepanelen opwek.

Ook in plaatje 2 zie je de pieken ten tijde van opwek periode van de ZP.

Hoe zit dat met vorige dagen , is er vaker een correlatie zichtbaar tussen je opwek pieken en stroomverbruik?

[ Voor 53% gewijzigd door HE1 op 13-02-2024 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HE1

HE1

IndigoX schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 14:43:
Ik was afgelopen zondag en vandaag niet thuis en zag de kans voor een goede nulmeting. Ik heb alle apparaten uitgetrokken behalve de (domme) verluchting, verwarming (thermostaat staat uit), de router en access point.
Het lijkt bijna alsof er meer verbruik is als de zonnepanelen pieken. Is dat mogelijk/toeval/een meetfout in HomeWizard?
[Afbeelding][Afbeelding]
heb je dan ook de koelkast(en) en vriezer uitgezet? normaliter doe je dat niet zo gauw nml.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IndigoX
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16:28
HE1 schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 16:08:
haast te toevallig dat die power piek in plaatje 1 exact tegelijk komt met de piek van je zonnepanelen opwek.

Ook in plaatje 2 zie je de pieken ten tijde van opwek periode van de ZP.

Hoe zit dat met vorige dagen , is er vaker een correlatie zichtbaar tussen je opwek pieken en stroomverbruik?
Ja dat is moeilijker om te zeggen, want dan was er ook effectief iemand thuis die voor verbruik zorgde.

De vriezer en koelkast stonden inderdaad niet uit, maar gezien de temperaturen verwacht ik daar overdag niet zozeer een ander verbruikspatroon dan pakweg tussen 2 en 6 in de nacht

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IvoB2
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 28-12-2024
bartmaniac schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 11:10:
[...]

1. Je stelt de maand in waarop je jaarlijkse afrekening begint (in het tabblad "Tarieven").
2. Je voegt hier telkens een niet tarief in (zie 3.)
3. Je stelt iedere periode in (bv. de 1ste van de maand) dat de nieuwe tarieven gelden en vult daar de tarieven in (in het tabblad "Stroomtarief").
4. Je doet dat telkens opnieuw voor iedere periode.

Je neemt uiteraard de all in tarieven per kWh.
Vaste kosten kan je niet invullen.

Dynamisch volgt HW de naakte stroomprijs van de Belpex (voor België).
Vraagt je dyna leverancier daar bovenop een vaste fee (+ heffingen en BTW) kan je die ook toevoegen en wordt de prijs iedere uur aangepast volgens de Belpex.
Wanneer je leverancier echter (wat nogal eens het geval is in België) een % toeslag rekent op de Belpex uurprijs kan je deze voor België niet gebruiken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CTsRr6gYQgK-EJCsDvgmxL2IFdM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AXAJD1meJZnBQiFcPdFvklVU.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DzXksaTtcA7XBM2PYqnMNX1i9TU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dHT32LCfxt7Bft43LzxrLEBj.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Propheticus
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18:25
IndigoX schreef op dinsdag 13 februari 2024 @ 14:43:
[Afbeelding][Afbeelding]
Komt door een mismatch in resolutie van de data uit de zonne omvormer koppeling en de p1-meter. Aangezien deze twee met elkaar verrekend worden om je eigen gebruik te bepalen (meer schatten imho), krijg je onnauwkeurigheden wanneer daadwerkelijke opwekking sterk toe- of afneemt (wat de p1 al ziet) terwijl dit in de omvormer grafiek over een langere periode gemiddeld wordt.

Meerdere mensen hebben er hier melding van gemaakt, maar het is blijkbaar moeilijk op te lossen. Ik zou denken simpelweg de p1 data ook middelen over dezelfde langere periode vóórdat je hem verrekent met de omvormerdata.

Een andere oplossing is een kWh-meter kopen voor de meterkastgroep van de zonnepanelen.

• Serena
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 24-04 20:00
Sinds de laatste update werkt de app niet meer lekker op mijn Apple Watch. De complicatie update niet.
Meer mensen hier last van?

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwazer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-04 11:54
Heb sowieso de laatste tijd issues met mijn P1 meter die er elke 5 min eruit knalt uit mijn HAOS ;(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tebbie
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 18:15

Tebbie

Homey Developer Homewizard app

Dwazer schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 23:54:
Heb sowieso de laatste tijd issues met mijn P1 meter die er elke 5 min eruit knalt uit mijn HAOS ;(
Check wifi / dhcp (steeds wissel ip adres) / mdns (router of accesspoint multicast probleem).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St00mwals
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:09
Serena schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 20:07:
Sinds de laatste update werkt de app niet meer lekker op mijn Apple Watch. De complicatie update niet.
Meer mensen hier last van?
De app op mijn Watch werkt nog gewoon, complicaties gebruik ik niet.

Zowel iPhone als Watch draaien op laatste firmware en HW-app ook laatste versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nougat
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 17:49
Heeft er iemand al ervaring met de concurrent van van de Homewizard P1? De Powerbaas P1? Zonder abonnement history opslaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leif
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 23-04 15:13
Nougat schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 12:36:
Heeft er iemand al ervaring met de concurrent van van de Homewizard P1? De Powerbaas P1? Zonder abonnement history opslaan...
Homewizard bundelt de gegevens in intervallen van tien minuten.
Het gebeurt mij regelmatig dat ik achteraf een meer gedetailleerd inzicht had willen hebben in een tienminuteninterval.
Ik heb niet direkt gelezen dat Powerbaas dat wel mogelijk maakt.

[ Voor 3% gewijzigd door Leif op 19-02-2024 07:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nougat
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 17:49
Ik zie ook alleen dit stukje tekst staan, hoe ze het in een overzicht verwerken kom ik ook niet achter "Met de Powerbaas P1 Meter ...... elke seconde, of 10 seconden voor oudere meters, updates verstuurt over je huidige verbruik en je meterstanden."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gramser
Iets voor een eigen topic? Heeft natuurlijk weinig tot niks met HomeWizard te maken 🙂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 24-04 19:23
Hebben jullie het idee dat de homewizard display de temperatuur accuraat weergeeft? Hij wijkt een volle graden af van mijn thermostaat (honeywell chronotouch) en weet nu niet wie er gelijk heeft...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gramser
Zet er een derde bij. Gewoon eentje met kwik 🙂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Leif schreef op maandag 19 februari 2024 @ 07:56:
Homewizard bundelt de gegevens in intervallen van tien minuten.
Vijf..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HE1

HE1

Basekid schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 12:17:
Hebben jullie het idee dat de homewizard display de temperatuur accuraat weergeeft? Hij wijkt een volle graden af van mijn thermostaat (honeywell chronotouch) en weet nu niet wie er gelijk heeft...
Mijn eigen ervaring is dat temp.meter van de thermostaat van de cv ketel die aan de muur hangt eigenlijk altijd een lagere waarde aangeeft dan een thermometer die je meer centraal in de kamer neerzet.

Ik heb het HW display naast een andere thermometer staan en die geven beide redelijk hetzelfde weer , in tegenstelling tot de thermostaat aan de muur, die geeft altijd 1-1,5gr lager aan.

Ben wel benieuwd naar de temperatuur grafiek die HW in Q1 wil toevoegen, incl. hetzelfde voor de ingebouwde hygrometer in het display die op dit moment helemaal nog niet ontsloten is.

Ik gebruik de temperatuur weergave in het display zelf niet, de andere zaken vindt ik belangrijker om weer te geven.

https://youtu.be/QzgG1qWvNlw

[ Voor 19% gewijzigd door HE1 op 20-02-2024 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:51

Arno

PF5A

Ik krijg een app update met voorbereiding voor HomeConnect, is dat dit?

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGFG
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 16:53
Arno schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 16:39:
Ik krijg een app update met voorbereiding voor HomeConnect, is dat dit?
Ik ook. De HomeConnect app heb ik ook bij mijn vaatwasser. Zie de link nog niet zo direct?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ndjong
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
BGFG schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 18:41:
[...]

Ik ook. De HomeConnect app heb ik ook bij mijn vaatwasser. Zie de link nog niet zo direct?
Waarschijnlijk is de link om de vaatwasser / wasmachine / etc te laten starten bij voldoende stroom overschot.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ronald.42
  • Registratie: Maart 2021
  • Niet online
Basekid schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 12:17:
De mijne heeft het ook altijd een graad warmer dan de andere 3 thermometers in de woning.
Ik heb er drie die zitten meestal rond een tiende van elkaar af en de display doet er standaard een graadje bij.
Zou hem ook graag corrigeren naar mijn andere meter die co2, fijnstof etc. logt.
Je weet dat ie afwijkt maar voor het gevoel zou het prettig zijn als je dat kan bijstellen.

Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 24-04 22:52
HomeWizard_NL schreef op woensdag 29 december 2021 @ 10:18:
[...]

Hoi Dibbuz,

Dit komt omdat jouw meter maar eens per uur data verstuurd ipv eens per 5 minuten. En het punt van 23:00 tot 0:00 na 0:00 pas wordt verstuurd (Bijvoorbeeld om 0:10, afhankelijk van de tijd van je slimme meter). Omdat dit punt niet meer binnen de dag valt. Verschuift deze naar de volgende dag.
@HomeWizard_NL
Ik heb hetzelfde probleem en vroeg mij af of hier inmiddels een fix/workaround voor is?

Dus een manier zodat hij elke dag om x:59 uur de data ophaalt, zodat je gewoon 24 periodes van een uur te zien krijgt in de app.
Zelfs als zou hij het elke dag om x:20 uur ophalen zou je alsnog 24 periodes van 1 uur te zien moeten krijgen en geen 23 zoals nu?

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

• vuurtjih
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 16:55
HE1 schreef op maandag 5 februari 2024 @ 18:31:
[...]

Herstart je router eens, 503 komt wel eens voor door dns problemen en kan hierdoor worden opgelost, graag resultaat even vermelden :)
Gunth schreef op vrijdag 9 februari 2024 @ 09:21:
[...]

Bijna :)
Herstart router was niet de oplossing,dan maar p1 opnieuw gekoppeld aan wifi.
Voorlopig werkt het maar ik zie in de app nog altijd dat de Huawei offline staat maar krijg wel de info door.
Blijf hier de 503 houden. De Fusion Solar app werkt wel maar krijg hem niet gekoppeld.
P1 meter reset heeft niet geholpen, reboot router ook niet.

Iemand de gouden tip?

1+12 | Polo 6R BlueGT 140PK | PS5

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Matthijspo
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 02-05-2024
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o8Nmv7f77-8dMVYiKazvO68fybk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6jN9JCFwMyx9EmxoJR923hME.jpg?f=fotoalbum_large

Goedemiddag,

Vandaag heb ik een de HomzeWizard P1 meter ontvangen, maar ik krijg hem nog niet lekker aan de praat.
Bij het aanmelden van de meter in mijn "huis" krijg ik namelijk continue de volgende foutmelding.
Wat ik al heb geprobeerd:

- 5Ghz uitgeschakeld op de access points
- andere telefoon geprobeerd

Ik heb UniFi AC-Pro's.

Hopelijk hebben jullie een fix!

• WiseDise
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 24-04 23:23
Hebben er meer mensen last van dat de widget op het homescreen niet geupdate wordt? Dit is nu dag 2 bij mij. Heb al geprobeerd de widgets weg te halen en er opnieuw in te zetten, maar maakt geen verschil.

De app zelf houdt wel keurig het verbruik bij.

• scorpionv
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19:05

scorpionv

This space for rent

Matthijspo schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 12:47:
[Afbeelding]

Goedemiddag,

Vandaag heb ik een de HomzeWizard P1 meter ontvangen, maar ik krijg hem nog niet lekker aan de praat.
Bij het aanmelden van de meter in mijn "huis" krijg ik namelijk continue de volgende foutmelding.

Ik heb UniFi AC-Pro's.

WPA3 only aanstaan toevallig? Ik moest hier ook met alle geweld WPA2 gebruiken.

Fun while it lasted: World Community Grid!

• Matthijspo
  • Laatst online: 02-05-2024
scorpionv schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 13:39:
[...]

WPA3 only aanstaan toevallig? Ik moest hier ook met alle geweld WPA2 gebruiken.
Dank voor je reactie, maar ik heb enkel WPA2 aanstaan.
Gekke is ook dat ik de meter ook connected zie staan met een acces point. Authenticatie moet het probleem dus niet zijn lijkt me.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t0p9ESb8AolUVFMTw16Ip6gimkU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/9tV5XkUaxKyQBnU56dycsTf7.png?f=user_large

• Tebbie
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 18:15

Tebbie

Homey Developer Homewizard app

@Matthijspo check of je dns meekomt via DHCP. Je kan wel "connected" zijn maar als resolving fout gaat dan komt de P1 ook nergens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jozias
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 23-01 21:34
Matthijspo schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 12:47:
[Afbeelding]

Goedemiddag,

Ik heb UniFi AC-Pro's.

Ik heb exact hetzelfde. Vandaag binnengekregen en kan niet connecten met de app terwijl ik wel zie dat hij is verbonden met mijn wifi én ik heb 'm zelfs kunnen koppelen in Home Assistant. Het probleem lijkt 'm echt in de app te zitten.

• Lunaticc
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12:56
Jozias schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 16:22:
[...]

Ik heb exact hetzelfde. Vandaag binnengekregen en kan niet connecten met de app terwijl ik wel zie dat hij is verbonden met mijn wifi én ik heb 'm zelfs kunnen koppelen in Home Assistant. Het probleem lijkt 'm echt in de app te zitten.
+2

Ook vandaag binnen gekregen en onmogelijk toe te voegen in de app. Heb al van alles geprobeerd. Betreft hier een setup met Deco X50's ingesteld als AP.

• teh_maniax
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 24-04 12:06
Heb het probleem ook met de energy sockets, verbinden prima met wifi maar app blijft een fout geven.
Lijkt een issue met app versie 1.20.0, met de vorige versie kon ik nog prima een socket toevoegen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KSR
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KSR

Zou er geen storing zijn?
Mijn watermeter is ook ineens offline

Be Stronger Than Your Excuses

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andy545i
  • Laatst online: 06-04 10:48
Hetzelfde probleem als onlangs vermeld. Gisteren een driedelig meetpakket ontvangen maar absoluut geen geluk verbinding maken met wifi. Heb gewoon een normaal accesspoint aangesloten op de ziggo-router. zal een chat moeten starten met de helpdesk…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propheticus
KSR schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 03:14:
Hier geen problemen. Dus denk van niet.
De hierboven gemelde problemen gaan over het toevoegen van nieuwe HW meters.
Het klinkt alsof jij de watermeter eerder wel succesvol hebt toegevoegd en deze nu offline is. Een ander probleem dus.

Als je de watermeter niet weer (blijvend) verbonden krijgt; probeer eens een andere USB-adapter. De meegeleverde adapter lijkt nogal eens stuk te gaan en dan voor vage wel/niet verbinden problemen te zorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propheticus
andy545i schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 09:21:
Hetzelfde probleem als onlangs vermeld. Gisteren een driedelig meetpakket ontvangen maar absoluut geen geluk verbinding maken met wifi. Heb gewoon een normaal accesspoint aangesloten op de ziggo-router. zal een chat moeten starten met de helpdesk…
Ik zie slechts 1 bericht van je op dit forum, dus zie niet wat je "onlangs vermeld" hebt.
De moeite waard om te controleren of:
  1. Zowel telefoon als de meter(s) verbinden met hetzelfde AP. (Je kunt voor de zekerheid Wifi op de Ziggo router en mobiel internet op je telefoon tijdelijk uitzetten)
  2. Je netwerk (ook) op 2.4Ghz uitzendt. (tijdelijk 5Ghz uitzetten)
...maar als je dat al gedaan had, inderdaad een geval helpdesk. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andy545i
  • Laatst online: 06-04 10:48
Propheticus schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 09:45:
[...]

Ik zie slechts 1 bericht van je op dit forum, dus zie niet wat je "onlangs vermeld" hebt.
De moeite waard om te controleren of:
  1. Zowel telefoon als de meter(s) verbinden met hetzelfde AP. (Je kunt voor de zekerheid Wifi op de Ziggo router en mobiel internet op je telefoon tijdelijk uitzetten)
  2. Je netwerk (ook) op 2.4Ghz uitzendt. (tijdelijk 5Ghz uitzetten)
...maar als je dat al gedaan had, inderdaad een geval helpdesk. Succes!
Bedankt, inderdaad, "genoemd door anderen hierboven". Ondertussen nog een laatste poging voordat ik de helpdesk bel en ineens, zonder iets te veranderen, is alles verbonden! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KSR
  • Niet online

KSR

Propheticus schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 09:26:

Als je de watermeter niet weer (blijvend) verbonden krijgt; probeer eens een andere USB-adapter. De meegeleverde adapter lijkt nogal eens stuk te gaan en dan voor vage wel/niet verbinden problemen te zorgen.
Het was inderdaad een kapotte USB-adapter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propheticus
KSR schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 14:46:
[...]

Fijn dat het probleem snel gevonden is. Via de chat/servicedesk kun je aangeven dat je adapter stuk is, sturen ze gelijk een nieuwe. (Hopelijk met een langer leven :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teh_maniax
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 24-04 12:06
KSR schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 03:14:
Lijkt er wel op, kon vandaag m'n nieuwe energy sockets zonder problemen toevoegen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lunaticc
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12:56
Idem. Zojuist nog een keer geprobeerd en nu kon ook ik de meter zonder problemen toevoegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gunth
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 29-03 12:07
vuurtjih schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 10:36:
[...]

[...]

Blijf hier de 503 houden. De Fusion Solar app werkt wel maar krijg hem niet gekoppeld.
P1 meter reset heeft niet geholpen, reboot router ook niet.

Iemand de gouden tip?
Hier ook nog steeds die melding.
Was 2d goed daarna trg offline.
Morgen eens proberen om op een ander netwerk te zetten.

iPhone 15 pro max nat tita|tv4 64|Airpods pro|airpods pro2|AW 6 grey| iPad Air 2020 blue| homepod mini grey|Airpods max blauw|Samsung s23 ultra green 512|Google pixel 7|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacquesv1957
  • Laatst online: 08-02 14:50
Misschien is het al aan de orde gekomen in dit forum. Kan ik een Homewizard P1 meter aansluiten op een SDM120DB ? En hoe kan ik een eventuele aansluit / verloop kabel daarvoor maken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApC_IcE
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

ApC_IcE

Aan elk einde zit een begin

Lekker weer. Ben ik op vakantie 3 weken doet de socket van de quooker het niet. Dus die heeft 3 weken op vakantie aan gestaan voor niks.
Ik heb hem bij thuiskomst er uit getrokken en er weer in gedaan. Nu deed hij het weer.
Wat kan dit zijn @HomeWizard_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Nu online
ApC_IcE schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 21:15:
Lekker weer. Ben ik op vakantie 3 weken doet de socket van de quooker het niet. Dus die heeft 3 weken op vakantie aan gestaan voor niks.
Ik heb hem bij thuiskomst er uit getrokken en er weer in gedaan. Nu deed hij het weer.
Wat kan dit zijn @HomeWizard_NL
Geen stroomstoring gehad? En dat na de storing de socket automatisch weer naar de laatste stand gaat?
Ik heb geen Homewizard socket dus weet niet of dit er op zit.
Als ik op vakantie ga dan trek ik gewoon de stekker eruit, dan weet ik zeker dat hij uit is, en niet aangaat als de spanning is weggeweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:42

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

jacquesv1957 schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 20:09:
Kan ik een Homewizard P1 meter aansluiten op een SDM120DB
Lijkt me niet? Die P1 meter leest P1 poorten uit en dat is iets heel anders dan de simpele pulse uitgang van die SDM120DB.

Het kan wel simpel met een ESP,maar dat is natuurlijk buiten het HomeWizard-ecosysteem.

[ Voor 22% gewijzigd door Gizz op 24-02-2024 23:39 ]

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• IvoB2
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 28-12-2024
mike123 schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 23:18:
[...]

Geen stroomstoring gehad? En dat na de storing de socket automatisch weer naar de laatste stand gaat?
Als ik op vakantie ga dan trek ik gewoon de stekker eruit, dan weet ik zeker dat hij uit is, en niet aangaat als de spanning is weggeweest.
Na een stroomstoring gaat een standaard ingestelde HW socket niet automatisch terug naar de laatste ingestelde stand. Hij blijft, zoals voorzien, gewoon in de uit stand.
Hij gaat na een stroomstoring alleen terug automatisch in de AAN stand wanneer je zelf de socket hebt ingesteld op "schakelslot" en hij dus niet manueel noch van op afstand te bedienen is.
Dat laatste is dus de aangewezen stand voor toestellen die je altijd onder stroom wil hebben (diepvries, koelkast,....).
Voor de schakelbare toestellen kan het ook geen kwaad dat ze na een stroomstoring terug opstarten in de "uit" stand. Je kan immers overal waar er internetverbinding is (uiteraard onder voorwaarde dat er thuis ook terug een stabiele internetverbinding is) de schakelbare sockets één voor één terug schakelen naar de gewenste stand. Ook in het buitenland kijk ik dagelijks de status van mijn HW app en de sockets na. Alleen al maar om te weten of thuis energetisch alles in orde is.

[ Voor 27% gewijzigd door IvoB2 op 25-02-2024 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApC_IcE
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

ApC_IcE

Aan elk einde zit een begin

mike123 schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 23:18:
[...]

Hij was niet meer te bedienen.
Kon hem aan en uit zetten in de app. Maar hij bleef aan. De andere sockets deden het prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatRamon
  • Registratie: November 2016
  • Niet online
andy545i schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 09:21:
Hmmmm.. Gisteren 24/02/2024 3x sockets mogen ontvangen.
Tot geen mogelijkheid om toe te voegen aan mijn netwerk.
Terwijl de P1 meter binnen 1sec opnieuw is aangemeld.

Nieuwe netwerk aangemaakt (Vaste/Gast/ect)
Kreeg tot geen mogelijkheid de sockets aangemeld.

Vandaag 25/02 lukt het ook totaal niet.
Sockets zelfs naast de router geplaatst (Eigen router Asus) en geen mogelijkheid.

Draai versie van de android app: 1.20.1 (82)

//////////////////////////////////////////////////////////////

Edit: --> @HomeWizard_NL Bug/Probleem oplossing.

De nieuw geleverde sockets konden voor geen mogelijkheid toegevoegd worden aan mijn eigen netwerk met WPA3-Personal.
*Heb dit ook op een andere locatie geprobeerd met een ander type router waar ook WPA3 only was.

Wordt de wifi netwerk op WPA2/WPA3-Personal gezet is aanmelding mogelijk.
Socket gaat updaten naar laatste firmware.

Tuurlijk de test op de som genomen en socket uit mijn omgeving(app) verwijdert + socket hard reset gegeven.
Procedure opnieuw aanmelden met router met WPA3-Personal only en binnen 2 sec is die aangemeld.
Alle 3 de sockets het geval.

Ofwel in het kort:

Nieuwe sockets: 1e keer aanmelden via WPA2 en updaten.
Daarna WPA3 only mogelijk.

@HomeWizard_NL Wellicht handig om dit te vermelden bij product pagina waar WPA3 bij staat.
*1e aanmelding eerst wpa2 voor recente update aldus.

[ Voor 37% gewijzigd door PatRamon op 25-02-2024 14:07 ]

**

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:49
20 februari een rare meting gehad van mijn homewizard watermeter. 16 kuub verbruik door de hele nacht. Iedereen sliep hier gewoon dus geen idee waar dit vandaan komt. Kan dit een storing of bug zijn ?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a_tGUm951h7zKgz20F57HbKiMEo=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/12pCMScAx411YHWo1cyFePcn.png?f=user_large

Normaal verbruikt per week is bij ons rondom de 2500 liter, dit lijkt net of ergens de kraan continue open heeft gestaan maar ik zie nergens lekkage. ik heb wel een waterontharder maar het lijkt mij stug dat die zoveel liter vebruikt tijdens regeneren.

[ Voor 62% gewijzigd door Njay op 26-02-2024 10:49 ]

PSN: NjayNL | Star Citizen Referal code | Oculus Quest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatRamon
  • Registratie: November 2016
  • Niet online
Njay schreef op maandag 26 februari 2024 @ 07:39:
20 februari een rare meting gehad van mijn homewizard watermeter. 16 kuub verbruik door de hele nacht. Iedereen sliep hier gewoon dus geen idee waar dit vandaan komt. Kan dit een storing of bug zijn ?

[Afbeelding]

Normaal verbruikt per week is bij ons rondom de 2500 liter, dit lijkt net of ergens de kraan continue open heeft gestaan maar ik zie nergens lekkage. ik heb wel een waterontharder maar het lijkt mij stug dat die zoveel liter vebruikt tijdens regeneren.
Toevallig een overdrukventiel ergens bij je apparatuur zitten?
CV ketel / Boiler

**

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unconnected
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:33
misschien data/tijd ingehaald? gister niets gestuurd dus doet hij dat nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St00mwals

[Afbeelding]

Wat zegt de meterstand op de watermeter zelf?
Is die ook ineens schrikbarend veel hoger dan dat je zou verwachten? Als die ook veel hoger is dan weet je dat er ergens iets heel vreemds is gebeurd. Zo niet, dan was het toch ergens een bug in HW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
unconnected schreef op maandag 26 februari 2024 @ 15:40:
[...]

misschien data/tijd ingehaald? gister niets gestuurd dus doet hij dat nu?
Dag daarvoor lijkt hij wel data gestuurd te hebben volgens de app.
St00mwals schreef op maandag 26 februari 2024 @ 16:18:
[...]

Wat zegt de meterstand op de watermeter zelf?
Is die ook ineens schrikbarend veel hoger dan dat je zou verwachten? Als die ook veel hoger is dan weet je dat er ergens iets heel vreemds is gebeurd. Zo niet, dan was het toch ergens een bug in HW.
Hoe controleer ik dat? Dan zou ik moeten terug rekenen? Of kan ik precies zien wat de stand moet zijn ?

Ik heb met de meter eraf gehaald en kan dit zeggen

Op 11 december 2023 was de stand 481 nu 497 dat is een verschil van 16. Die 16 zou die al op 1 dag gebruikt hebben volgens de app op de dag in de screenshot. Dus een bug ?

[ Voor 60% gewijzigd door Njay op 26-02-2024 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St00mwals
Njay schreef op maandag 26 februari 2024 @ 17:15:
[...]

Hoe controleer ik dat? Dan zou ik moeten terug rekenen? Of kan ik precies zien wat de stand moet zijn ?

Ik heb met de meter eraf gehaald en kan dit zeggen

Op 11 december 2023 was de stand 481 nu 497 dat is een verschil van 16. Die 16 zou die al op 1 dag gebruikt hebben volgens de app op de dag in de screenshot. Dus een bug ?
Wel toevallig dat dat ook precies 16m3 is.

Dan lijkt er ergens iets fout te zijn gegaan met de HW watermeter of bij HW in de backend, tenzij je moet de afgelopen 0 gemeten hebben in HW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
St00mwals schreef op maandag 26 februari 2024 @ 20:17:
[...]

Wel toevallig dat dat ook precies 16m3 is.

Dan lijkt er ergens iets fout te zijn gegaan met de HW watermeter of bij HW in de backend, tenzij je moet de afgelopen 0 gemeten hebben in HW.
Scherp! Even melden aan homewizard denk ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chimera2
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17:31
ik heb 2 zonnepanlen systemen
endphase werkt

solax kan ik niet toevoegen ik krijg dan de volgende melding
inloggen mislukt
controleer of je inloggegvens geldig zijn. Als de problemen zich blijft voordoen kan de solax server tijdelijkonderbroken zijn probeer het later nog is.

Ik probeer het al een week. En de gegevens zijn zeker weten goed

iemand tips/ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroonkurk
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 16:07
Mijn Solax zit niet op de SolaxCloud, maar op SolarmanPV.
Die kan dus niet via HW worden gekoppeld.
Zit jouw Solax omvormer wel op de SolaxCloud ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chimera2
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17:31
ík gebruik de app solaxcloud
dus denk het wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rien Hanekamp
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 16:29
Mijn vraag
Waarom is het niet mogelijk om de data waarop de grafiek "Standby gebruik" is gebaseerd te exporteren uit de HomeWizard App?

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik kan de data van alle grafieken keurig voor een eigen administratie exporteren uit de HomeWizard App, behalve de data van de grafiek "Standby gebruik". De functie exporteren zit er gewoon niet in.

Schopje naar het grote topic

[ Voor 4% gewijzigd door Septillion op 27-02-2024 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightStar
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23-04 09:46
Rien Hanekamp schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 11:16:
Mijn vraag
Waarom is het niet mogelijk om de data waarop de grafiek "Standby gebruik" is gebaseerd te exporteren uit de HomeWizard App?

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik kan de data van alle grafieken keurig voor een eigen administratie exporteren uit de HomeWizard App, behalve de data van de grafiek "Standby gebruik". De functie exporteren zit er gewoon niet in.

[mbr]Schopje naar het grote topic[/]
Omdat dat geen fysiek apparaat is maar een +/- van meerdere meters, Homeassistant ziet alleen gegevens waarvan de "lokale API" op enabled staat en verder niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Daveth
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 16:02

[Afbeelding]

Gisteren avond het zelfde gehad, geen water gebruikt maar in 15 minuten meer dan 1000 liter water gebruikt volgens de HW en de teller bleef maar doorlopen.
Bleek dat de water meter van HW niet helemaal goed op de houder zat van de water meter van de beheerder, deze er weer goed op gezet en probleem was verholpen.
Misschien zit deze er bij jouw ook niet helemaal goed op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Road-runner83
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:34
Is het ook mogelijk om de fase spanningen te zien (live)? Mijn omvormer viel soms namelijk uit als de fase rond de 248 zit (en de omvormer dan dus op 253). Hier al wat zaken aan verbeterd maar wil dit nog goed monitoren dit jaar.

Ik had Domoticz draaien inclusief waarschuwingen maar deze doet het onlangs niet meer en ik heb niet zoveel zin meer om het opnieuw te installeren (is al de 2e keer).

En heb je ook iets van een abbo nodig of is het een eenmalige aanschaf van 30 euro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njay
Daveth schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 13:58:
[...]

Gisteren avond het zelfde gehad, geen water gebruikt maar in 15 minuten meer dan 1000 liter water gebruikt volgens de HW en de teller bleef maar doorlopen.
Bleek dat de water meter van HW niet helemaal goed op de houder zat van de water meter van de beheerder, deze er weer goed op gezet en probleem was verholpen.
Misschien zit deze er bij jouw ook niet helemaal goed op.
Met vorige actie opnieuw erop gezet ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IKKE86
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 28-02 18:11
Sinds vanmorgen zijn mijn homewizard energy sensors voor stroom en gas in HA allemaal unavailable, en in het logboek vind ik de volgende fout:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
Logger: homeassistant.components.sensor
Source: helpers/entity_platform.py:344
Integration: Sensor (documentation, issues)
First occurred: 20:41:58 (1 occurrences)
Last logged: 20:41:58

Error while setting up homewizard platform for sensor
Traceback (most recent call last):
  File "/usr/src/homeassistant/homeassistant/helpers/entity_platform.py", line 344, in _async_setup_platform
    await asyncio.shield(task)
  File "/usr/src/homeassistant/homeassistant/components/homewizard/sensor.py", line 634, in async_setup_entry
    ent_reg.async_update_entity(
  File "/usr/src/homeassistant/homeassistant/helpers/entity_registry.py", line 997, in async_update_entity
    return self._async_update_entity(
           ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
  File "/usr/src/homeassistant/homeassistant/helpers/entity_registry.py", line 942, in _async_update_entity
    raise ValueError(
ValueError: Unique id 'homewizard_G0058530046451620' is already in use by 'sensor.totaal_gas_hw'

Iemand enig idee waardoor dit conflict ontstaat en wat ik kan doen om dit op te lossen? Overigens werkt mijn water meter van homewizard nog wel normaal, en zie ik via de debug logging dat de dongle wel data stuurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeteSplit
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 18:16

PeteSplit

HN091MR.NK5 HU051MR.U44

Hallo Tweakers,

Ik heb een warmtepomp laten installeren en ben van het gas af gegaan. Voor alle nieuwe apparaten waar ik eerst gas voor gebruikte, heb ik energiemeters aangeschaft van Home Wizard. Voor de data logging heb ik voor de Kerst een Home Assistant Green aangeschaft.
Nu zie ik in Home Assistant diverse foutmeldingen van de Home Wizard energiemeters. Deze energiemeters zijn vaak even offline, van 10 seconden tot soms wel 20 minuten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fqlbwrLkRACRWjQWQRfxgUO3HGI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xyF8pKhu38lLeVTVa1XkkgUy.jpg?f=fotoalbum_large

Mijn WiFi-router geeft niets aan, dat de verbinding weggevallen zou zijn. Ik heb al het modem en twee AP's vervangen (nu mesh).

Mijn vraag is nu, is hier iemand mee bekend en kan ik er zelf nog iets aan doen.

[ Voor 15% gewijzigd door PeteSplit op 27-02-2024 21:58 ]

LG AWHP / ESPhome / GoodWe 4K-DT / Homewizard / Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkzelf
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16:27
@HomeWizard_NL Al mijn meterstanden die in de csv export staan, zijn vanmorgen ineens één dag opgeschoven. Dus de stand van gisteren komt nu met datum vandaag binnen.
De dagverbruiken in het app scherm kloppen wel. Een vroege schrikkeljaar bug?

PVoutput / PVoutput-live 1830 Wp op zuidoost 135º en 22º dakhelling in Z.O.-Brabant

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrChrizzye
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 21-04 17:49
henkzelf schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 08:29:
@HomeWizard_NL Al mijn meterstanden die in de csv export staan, zijn vanmorgen ineens één dag opgeschoven. Dus de stand van gisteren komt nu met datum vandaag binnen.
De dagverbruiken in het app scherm kloppen wel. Een vroege schrikkeljaar bug?
In dit artikel staat dat er wat is aangepast in de csv export sinds gister.
https://helpdesk.homewiza...er-en-gebruik-ik-csv-data

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unconnected
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:33
PeteSplit schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 21:56:
Mijn WiFi-router geeft niets aan, dat de verbinding weggevallen zou zijn. Ik heb al het modem en twee AP's vervangen (nu mesh).

Mijn vraag is nu, is hier iemand mee bekend en kan ik er zelf nog iets aan doen.
Even een wild guess, maar had je de hw apparaten vaste ip adressen gegeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gramser
Ik heb zo'n vermoeden dat we kunnen stoppen met het taggen van Homewizard, in de hoop dat ze hier nog reageren. Ik heb dat al maanden niet meer zien gebeuren - jammer, want het had zeker wel een meerwaarde.

Beetje te groot gegroeid, denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkzelf
MrChrizzye schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 08:46:
[...]

In dit artikel staat dat er wat is aangepast in de csv export sinds gister.
https://helpdesk.homewiza...er-en-gebruik-ik-csv-data
Ok, maar dan heb ik nog iets raars in de laatste twee dagen. Even induiken straks. Wordt even wennen dan om het verbruik van gisteren te importeren op datum vandaag. "Elke verandering is nog geen verbetering". Ja ik weet dat er hier ergens discussie was over 23:59 of 00:01 als ophaal tijdstip.

PVoutput / PVoutput-live 1830 Wp op zuidoost 135º en 22º dakhelling in Z.O.-Brabant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeteSplit

PeteSplit

HN091MR.NK5 HU051MR.U44

unconnected schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 09:26:
[...]

Even een wild guess, maar had je de hw apparaten vaste ip adressen gegeven?
Ja, met de nieuwe router was dat mogelijk. Met de oude niet en daar had ik ook al een probleem mee.
Daarom nu de vraag wat is nu nog een mogelijke oplossing voor deze HWenergy socket uitvallen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robkrekel
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 24-04 17:29
henkzelf schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 10:12:
[...]

Ok, maar dan heb ik nog iets raars in de laatste twee dagen. Even induiken straks. Wordt even wennen dan om het verbruik van gisteren te importeren op datum vandaag. "Elke verandering is nog geen verbetering". Ja ik weet dat er hier ergens discussie was over 23:59 of 00:01 als ophaal tijdstip.
Ik zit nu ook eens te kijken naar mijn export. Als er ergens geschoven is met tijdstippen, waarom zie ik dan nergens dezelfde meterstanden in 2 exports van 23-02 en 28-02? De export van 28-02 is om 01:30 837.751. Die van 23-02 geeft een kwartier eerder, 837.749. 0.002 verschil, en dat lijkt zo door te lopen.
Vind dit niet fijn, kan ik alles weer gaan zitten omrekenen en mijn excel ombouwen. Het kWh verbruik is in mijn excel het verschil tussen de hele uren, maar dat verschuift nu nogal, en ook het dagverbruik komt niet meer overeen.

23-02 export geeft 9.6450 kWh voor 01-02
28-02 export geeft 9.6750 kWh voor 01-02

Het totaalverbruik van 01-02 tot 23-02 geeft ook een klein verschil, zo'n 0.012 kWh. Best overkomelijk allemaal, maar wtf. Hier kan ik slecht tegen 8)7

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Gh1EoTZKP-s_cmQgZhT-QEN_1so=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9f14522YOP563mptlBA9EXdL.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Propheticus
Observatie: in de 'dag' grafiek toont een datapunt op 2:00 het verbruik in de 5 minuten t/m 2:05. Raar maar waar. Ik zou verwachten dat het datapunt op 2:00 het verbruik over de 5 minuten vanaf 01:55 zou weergeven.
(dit geldt trouwens alleen voor elektra en water, gas is wel zoals ik verwacht)

Speculerend: misschien toonde de export voorheen op 2:00 de meterstand van 2:05. In de screenshot hierboven zou dat kunnen kloppen, de standen zijn rechts nét iets hoger dan links.

[ Voor 10% gewijzigd door Propheticus op 28-02-2024 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daveth
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 16:02
IKKE86 schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 20:51:
Sinds vanmorgen zijn mijn homewizard energy sensors voor stroom en gas in HA allemaal unavailable, en in het logboek vind ik de volgende fout:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
Logger: homeassistant.components.sensor
Source: helpers/entity_platform.py:344
Integration: Sensor (documentation, issues)
First occurred: 20:41:58 (1 occurrences)
Last logged: 20:41:58

Error while setting up homewizard platform for sensor
Traceback (most recent call last):
  File "/usr/src/homeassistant/homeassistant/helpers/entity_platform.py", line 344, in _async_setup_platform
    await asyncio.shield(task)
  File "/usr/src/homeassistant/homeassistant/components/homewizard/sensor.py", line 634, in async_setup_entry
    ent_reg.async_update_entity(
  File "/usr/src/homeassistant/homeassistant/helpers/entity_registry.py", line 997, in async_update_entity
    return self._async_update_entity(
           ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
  File "/usr/src/homeassistant/homeassistant/helpers/entity_registry.py", line 942, in _async_update_entity
    raise ValueError(
ValueError: Unique id 'homewizard_G0058530046451620' is already in use by 'sensor.totaal_gas_hw'

Iemand enig idee waardoor dit conflict ontstaat en wat ik kan doen om dit op te lossen? Overigens werkt mijn water meter van homewizard nog wel normaal, en zie ik via de debug logging dat de dongle wel data stuurt.
Geen idee of dit jou probleem is maar... de API van de HW apparatuur loopt nog wel eens vast (een bekende bug bij HW), heb je al geprobeerd deze apparatuur stroomloos te maken en opnieuw te starten?

• robkrekel
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 24-04 17:29
Propheticus schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 12:04:
Observatie: in de 'dag' grafiek toont een datapunt op 2:00 het verbruik in de 5 minuten t/m 2:05. Raar maar waar. Ik zou verwachten dat het datapunt op 2:00 het verbruik over de 5 minuten vanaf 01:55 zou weergeven.
(dit geldt trouwens alleen voor elektra en water, gas is wel zoals ik verwacht)

Speculerend: misschien toonde de export voorheen op 2:00 de meterstand van 2:05. In de screenshot hierboven zou dat kunnen kloppen, de standen zijn rechts nét iets hoger dan links.
Dat zag ik ook ja. Maar ik denk dat ik de snelle oplossing al heb, ik maak een export vanaf het begin van mijn bestand, dan klopt dit energiejaar (bij mij vanaf 12-08) iig :)

• henkzelf
robkrekel schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 11:48:
[...]
Ik zit nu ook eens te kijken naar mijn export. Als er ergens geschoven is met tijdstippen, waarom zie ik dan nergens dezelfde meterstanden in 2 exports van 23-02 en 28-02? De export van 28-02 is om 01:30 837.751. Die van 23-02 geeft een kwartier eerder, 837.749. 0.002 verschil, en dat lijkt zo door te lopen.
Vind dit niet fijn, kan ik alles weer gaan zitten omrekenen en mijn excel ombouwen. Het kWh verbruik is in mijn excel het verschil tussen de hele uren, maar dat verschuift nu nogal, en ook het dagverbruik komt niet meer overeen.

23-02 export geeft 9.6450 kWh voor 01-02
28-02 export geeft 9.6750 kWh voor 01-02

Het totaalverbruik van 01-02 tot 23-02 geeft ook een klein verschil, zo'n 0.012 kWh. Best overkomelijk allemaal, maar wtf. Hier kan ik slecht tegen 8)7

[Afbeelding]
Kort en niet goed. Ik ben gewend regelmatig de dagstanden te importeren. Vanaf nu moet ik de dagstand van vandaag meenemen want dat is de eindstand van gisteren. HALLO. Meterstanden zijn per definitie eindtstanden van het importeermoment zodat je het verbruik kan berekenen ten opzichte van de vorige eindstand door ze van elkaar af te trekken. Ik wen er wel aan maar het is volstrekt onlogisch.
Waarschijnlijk een correctie vanwege een discussie die hier langer geleden liep over het missen van de laatste 5 minuten bij mensen die zeer gedetailleerd importeren. Slechte keuze. :(

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Kun je ook een gekoppelde omvormer (Solaredge) verwijderen zonder dat de historie ervan verdwijnt? Ik wil wel een juist jaartotaal inzichtelijk houden.

Ik heb namelijk een kWh-tussenmeter geplaatst en wil de Solaredge-koppeling daarmee vervangen. Maar a. de (grafiek)historie kan niet overgezet worden en b. als ik de Solaredge als meter verwijder ben ik (denk ik) die data zelfs kwijt.

Ik heb nu de API vanaf de Solaredge kant er gewoon uit gegooid als 'workaround'. De data blijft dan beschikbaar maar wordt niet geüpdatet. Zodat m'n jaartotaal aan opwek, zonverbruik, etc. wel klopt.

skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut

• Propheticus
@henkzelf
Ik snap denk ik het probleem niet helemaal. Als je een complete dag wilt weten, dus ook de laatste minuut (en al hun secondes) die begint op 23:59:00. Dan wil je dus de meterstand op 0:00 hebben. De datumgrens ligt na 23:59:59* en 0:00:00 is het begin van de volgende dag.
De rekensom is simpel, verbruik op dag D = stand op D+1@0:00 - stand op D@0:00
Dit is het meest zuiver en heeft de beste kans overeen te komen met het verbruik dat je ziet op de afrekening/website van je energiemaatschappij.

*: of na 23:59:60 bij een schrikkelseconde.

• KSR
  • Niet online

KSR

KSR schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 14:46:
[...]

Vandaag is er door Homewizard gratis een nieuwe bezorgd. 😀

• Propheticus
KSR schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 12:27:
[...]

Mooi zo! Bij mij dinsdag ook.
Het is wel weer eenzelfde lichtgewicht als de kapotte. Hoop dat deze het langer vol gaat houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henkzelf
Propheticus schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 11:47:
@henkzelf
Ik snap denk ik het probleem niet helemaal. Als je een complete dag wilt weten, dus ook de laatste minuut (en al hun secondes) die begint op 23:59:00. Dan wil je dus de meterstand op 0:00 hebben. De datumgrens ligt na 23:59:59* en 0:00:00 is het begin van de volgende dag.
De rekensom is simpel, verbruik op dag D = stand op D+1@0:00 - stand op D@0:00
Dit is het meest zuiver en heeft de beste kans overeen te komen met het verbruik dat je ziet op de afrekening/website van je energiemaatschappij.

*: of na 23:59:60 bij een schrikkelseconde.
Ik red me er wel mee maar het zier er krom uit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xgu_PRhE4CcJy99tkN5yCza6hZQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/u9yoJCHSmVTPHcYMTFdEPtmz.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UNa_p8AzaT4CkttKgx-jwnt57Cg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/POGIMoIlyDv9wOsTt3nK5iJ3.jpg?f=user_large

• _Mitchie_
  • Registratie: November 2009
  • Nu online
Ik ben nu ook homewizard gebruiker maar heb toch wel een vraag waar niet helemaal uitkom.
Welke sensors moet ik nu gebruiken in Home assistant bij het energie ?

Zou iemand de sensors die ik moet gebruiken hier kunnen plaatsen a.u.b.

bij voorbaat dank

• PeteSplit

PeteSplit

HN091MR.NK5 HU051MR.U44

_Mitchie_ schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 19:25:
Ik ben nu ook homewizard gebruiker maar heb toch wel een vraag waar niet helemaal uitkom.
Welke sensors moet ik nu gebruiken in Home assistant bij het energie ?

Zou iemand de sensors die ik moet gebruiken hier kunnen plaatsen a.u.b.

bij voorbaat dank
Je kunt "individuele apparaten" (individual devices) toevoegen, als je de "import" entity kiest.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• mathijshooi
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 16:39
@HomeWizard_NL nieuw jaar nieuwe ronde nieuwe kansen. Inmiddels is in de app per meter het voltage per fase te zien. Wanneer is dit in grafiek vorm beschikbaar? Over een maand begint het “help mijn zonnepanelen vallen uit vanwege te hoge voltages seizoen” weer dus zou fijn zijn als dit asap beschikbaar is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• computerjunky
  • Registratie: Maart 2004
KSR schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 12:27:
[...]

Helaas zit je wel met een gat in je data omdat mensen een simpele edit functie blijkbaar niet belangrijk vinden om je data accuraat te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Midan
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 12:57
@HomeWizard_NL Ik probeer een energy+ abonnement af te sluiten maar de app geeft telkens het volgende aan:
Purchase already in progress, please continue the previous purchase.
Ik heb alleen geen idee hoe ik verder moet met de vorige sessie.

Vermoedelijk komt dit omdat ik de vorige keer halverwege het betaalproces mee gestopt ben, omdat ik het abbonement wilde laten lopen via mijn andere Google account.

[ Voor 8% gewijzigd door Midan op 02-03-2024 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andrehj
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:38
Midan schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 21:29:
Ik heb alleen geen idee hoe ik verder moet met de vorige sessie.

Vermoedelijk komt dit omdat ik de vorige keer halverwege het betaalproces mee gestopt ben, omdat ik het abbonement wilde laten lopen via mijn andere Google account.
Dagje wachten? Dat proces zal wel ergens een timeout hebben.

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D + EV-WP-TWS-1W 300; AC: ME MXZ-2F42VF + 2x MSZ-LN25VGV; PV: 14.08 kWp O/W + SMA STP 8.0; Vent: Zehnder Q600 ERV + Ubbink AirExcellent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07:15
mathijshooi schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 11:19:
[...]

Deels met comments eens. Geeft voor veel mensen wel inzicht wat de kosten zijn, echter is het vandaag de dag schier onmogelijk omdat de tarieven zo vaak veranderen en daarmee de complexiteit van het salderen.

@HomeWizard_NL ik zou wel minimaal een functie inbouwen dat wanneer een gebruiker op jaarbasis meer opwekt dan verbruikt dat dan de kWh tot aan de saldeergrend netto 0 euro kosten en je daar boven de terugleververgoeding krijgt. Want nu vul ik de terugleververgoeding in van 7ct en inkoop van 39ct en laten de grafieken zien dat ik veel kosten maak. Dit klopt niet want ben netto producent. Zou dit asap aanpassen!
Dit is nog steeds niet aangepast is het wel?

Hier hetzelfde. 5000 gebruik. 6000 terug.
Uiteraard salderen op jaarbasis. En daarnaast 11.5 cent terugleververgoeding.

Moet ik nou mijn enkel tarief wat ik betaal invoeren. Of die 11.5 cent.
Pagina: 1 ... 104 ... 138 Laatste

Let op:
Voor vragen en discussie rondom de Plug-In Battery kan je terecht in Het HomeWizard Plug-In Battery topic