Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IvoB2
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 28-12-2024
laurens0619 schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 14:55:
[...]
Ik heb een full electric huis (warmtepomp alles) met zonnepanelen. Toch vind ik de huidige Salderingsregeling niet verstandig en gebruik ik hem ook niet. Ik heb dynamische stroom :
Bijna dezelfde uitgangspunten dus:
- Full electric huis, WP, laadpunt EV, laadpunt e-bikes (on topic via HW socket :) ).
- PV, thuisaccu
- Nog tot minstens 2025 salderen maar in 2020 vrijwillig uitgestapt (is met PV en mijn verbruikersprofiel en Vlaamse regelgeving zelfs persoonlijk onverstandig want brengt me meer op door niet te salderen terwijl salderen me geld zou kosten. Maar dat moet je tegen de gemiddelde Vlaming ook niet vertellen want dan beginnen ze van frustratie al te brullen want veranderen doet pijn tussen de oren :) )

Alleen een dynamisch energiecontract heb ik (nog) niet. Tot nu toe is mijn variabel energiecontract goedkoper dan een dynamisch (de vaste kosten op een uurcontract zijn hoger en mijn variabel maandcontract houdt al voor 50% rekening met de gemiddelde dynamische prijs van iedere maand).
Daar doe ik voorlopig dus nog geen voordeel mee (ik ben 25% Nederlander :+ ).
- Stroomnet moet je ontwerpen om de hoogste piek aan te kunnen. Wil je meer piek aankunnen dan moet je dus je hele stroomnet upgraden wat geld kosten (en inwoners dus indirect betalen)
- Door de salderingsregeling is er geen prikkel om niet stroom te verbruiken tijdens de pieken, mensen doen dit dus.
Dat en deze mentaliteit is hier niet anders. De gemiddelde Vlaming met PV zou nog liever zijn deur barricaderen dan de netbheerder over de vloer te krijgen zodat ze de analoge terugdraaiende teller (waarmee je kan salderen) te laten vervangen door een digitale (waardoor het salderen stopt).
- Een auto gaat standaard aan de stekker als je thuiskomt rond 1800, tijdens de piek dus...
- De boiler gaat vullen nadat je douche/bad gebruikt hebt. Sochtends en savonds tijdens de piek.
- Warmtepomp draait op dagen van 7-12 graden meestal 12/24 uur. Welke 12 uur is niet zo relevant, als het maar achter elkaar is. Kun je dus ook slim plannen
De EV gaat hier alleen aan de thuislaadpaal wanneer er voldoende eigen opwek is.
Idem voor boiler SWW, die laadt alleen op zonne-stroom.
- We proberen eerst te verwarmen op rechtstreekse kernfusie en wanneer dat niet volstaat op zonnestroom en wanneer dat niet voldoende is pas via het net maar dan op een zo laag mogelijk continu vermogen.
Een elek auto heb ik niet maar puur door mijn boiler op dal (=goedkope) momenten te plannen kom ik dus jaarlijks al op 0,24ct uit.
Ik heb een energiecontract met 24/7 dezelfde prijs. Daarom moet ik het dus niet doen. Uiteraard wel puur op zonnestroom want die "kost" me maar 7,5 cent (niet ontvangen TLV).
Om het ontopic te houden: Ik ben al tijdje aan het denken over de Homewizard energy display maar ik wil eigenlijk het actuele stroomtarief kunnen zien. IEmand enig idee of dat kan?
Geen voorstander van dat display want is een extra verbruiker zonder persoonlijke meerwaarde.
Het dynamisch uurstroomtarief wordt gewoon iedere namiddag voor de volgende 24 uur gepubliceerd.
Indien dat niet voldoende is kan je het ook gewoon in de app van HW zien wanneer je het tarief daar op dynamisch instelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:08
@IvoB2
Misschien zou per uur Salderen verstandiger zijn?
Dan motiveer je mensen om na te denken over het tijdstip van verbruik (want tijdens de piek is in de zomer is je zon opbrengst ook laag) maar kun je wel zon en wind energie uitwisselen.

Afijn, nu gaan we wel erg offtopic ;)

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB2
Hier bestaat al het systeem van energiedelen, dat is salderen per klokkwartier.
Maar dat is geen succes.
Je betaalt dan dezelfde overheadkosten dan afname via het net van een energieleverancier, je moet al gaan uitkijken dat verzender en ontvanger per kwartier in evenwicht zijn en mensen denken liever niet al te veel na.
Die willen vooral zo weinig mogelijk betalen gecombineerd met daarvoor zo weinig mogelijk zelf te doen.
Ze willen een gewone energiefactuur al niet meer begrijpen, laat staan energiedelen per deelperiode.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HE1
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 05-06 22:00

HE1

laurens0619 schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 14:55:
[...]

Om het ontopic te houden: Ik ben al tijdje aan het denken over de Homewizard energy display maar ik wil eigenlijk het actuele stroomtarief kunnen zien. IEmand enig idee of dat kan?
ik ben een groot fan van het HW display....staat onder mijn pc monitor waarbij die stroom haalt uit mijn monitor met een usb-c in display en usb normaal in monitor. Ik overweeg er zelfs een 2e bij te kopen. Hij is ook simpel te verplaatsen als je hem aansluit met usb-c kabel op een powerpack om je mobiel op te laden.

Mijn hele pc hoek zit op een energy socket en ik kan het energieverbruik van het display niet meten als ik hem aan of afkoppel dus dat is 3x niks. Hij gaat alleen aan als er beweging is, dus de meeste tijd van de dag is hij gedimd, tot ik er binnen 3-4 meter bij in de buurt komt dan gaat het display automatisch aan. Perfect.

Heb even getest door mijn tarieven op dynamisch te zetten, ik kan in de configuratie dan niet de actuele kwh prijs weergeven op het display dus lijkt niet te kunnen.

Als je verbruik in kosten weergeeft op je display van een te meten stroomverbruiker zie je totale kosten van die dag , gebaseerd op het dynamisch tarief dat wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HE1

HE1

Propheticus schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 13:40:
[...]

[...]

Je kunt ook kijken wat er op de meter staat. Staat er 230V of 3x230V als voltage? En staat er onder het voltage 1 Ampere getal (0,25-5 A) of 3 (3x 0,25-5 A) ?
er staat idd 230v en (0,15-5A) dus daar zal het aan liggen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HE1

HE1

Chris.nl schreef op zaterdag 27 januari 2024 @ 18:35:
[...]

Nog even mijn vernieuwde zienswijze dan. 64% mogen salderen gaat imo betekenen dat je max 64% van de import mag wegstrepen tegen export (als je meer exporteert). Je gaat dan altijd een deel van de import betalen, al lever je 6000kWh terug en verbruik je er 1000. Hopelijk zit ik er naast voor de grote jongens.
En wat is de basis van deze vernieuwde zienswijze? je zegt 64% van import wegstrepen als je meer exporteerd. Maar als je 64% van de import mag wegstrepen, heb je ook maar 64% van de import qua export nodig om dat te kunnen wegstrepen (minder export dan import dus). En wat zegt je vernieuwde zienswijze in geval van minder exporteren?

Jaja....het blijft een simpele vraag, en ik verwacht dat het definitieve antwoord ook simpel gaat zijn. De weg naar het simpele antwoord niet 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

ik zag dat ik in HA andere waarde(s) zie van homewizard dan de app van homewizard zelf

de watermeter geeft in HA aan 2.000.000L en in 5.000 liter in de app dat is best een groot verschil IMHO

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotAvailable
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 05-06 16:45
Ik heb sinds het aansluiten van mijn Deco M4 wifiboosters gisteren geen contact meer met de P1 meter en elke poging tot opnieuw koppelen met de P1 meter geeft de volgende melding: Geen verbinding mogelijk met netwerk 'P1meterSetup'. Iemand tips of een soortgelijke ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djeck
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-06 12:48
Iemand een idee waarom er geen totale opgewekte energie meer bij mijn zonnepanelen staat? De rest geeft dit nog wel weer…
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnCFc2auYZXAr4YX4xtsHu9BOio=/x800/filters:strip_exif()/f/image/yFu3C44sLmdMSpXqM1yZv49H.png?f=fotoalbum_large

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HE1

HE1

NotAvailable schreef op maandag 29 januari 2024 @ 11:50:
Ik heb sinds het aansluiten van mijn Deco M4 wifiboosters gisteren geen contact meer met de P1 meter en elke poging tot opnieuw koppelen met de P1 meter geeft de volgende melding: Geen verbinding mogelijk met netwerk 'P1meterSetup'. Iemand tips of een soortgelijke ervaring?
als de HW meters met je deco m4 verbinding maakt omdat die het sterkste signaal heeft, zorg dan dat je deco 2,4Ghz netwerk aan heeft staan. Of in ieder geval 2,4Ghz en 5Ghz beide is ook goed, dat heb ik.

Ik heb zelf ook een deco m4 en sommige HW meters boven maken verbinding met de deco. Sterker, in het begin toen ik met HW begon gingen alle hw meters naar mijn deco want ik kwam er later achter dat 2.4Ghz in mijn router niet aan stond, daardoor had ik wifi signaal uitval met sommige HW meters omdat die deco te ver weg stond, en ze beter naar mijn router in de meterkast moesten.

En ik zou zorgen dat de wifi ssid naam en ww in de deco idem is als bij je thuisrouter van kpn/ziggo wellicht. In het verleden had ik wel eens een wifi repeater met een ssid met andere naam en dat is super onhandig want dan kunnen je wifi apparaten niet automatisch schakelen tussen de router en de deco.

Laatste check: als je in de deco app naar geavanceerd gaat, waar staat dan je 'bewerkingsmodus' op?

Als je de deco puur als repeater gebruikt (als verlengstuk van je router om goeie wifi dekking in huis te hebben), zet deze dan op 'access point' modus, en niet op 'wifi-router' modus, deco's staan standaard in router modus, daarom kreeg ik het hele ding in het begin ook niet goed aan de praat.

Laatste tip: probeer de deco met een lan-kabel te verbinden met je router, dat werkt veruit het beste. Moet wel kunnen uiteraard.

Succes!

[ Voor 60% gewijzigd door HE1 op 29-01-2024 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gramser
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 21:18
djeck schreef op maandag 29 januari 2024 @ 12:48:
Iemand een idee waarom er geen totale opgewekte energie meer bij mijn zonnepanelen staat? De rest geeft dit nog wel weer…
[Afbeelding]
Glitch. Komt wel weer goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-06 08:43
Ons huis wordt verwarmd middels stadsverwarming (omgeving Nijmegen), Nu heb ik recentelijk een watermeter van homewizard geplaatst. Maar ik vraag me af: wat meet dat ding precices?

Enkel het verbruik van het binnenkomende "koude water" of ook het water dat we verbruiken via de stadsverwarming?

m.a.w. stel ik ga douchen, dan verbruik ik water. Dat water bestaat uit twee delen: verwarmd en onverwarmd. Wat wordt nu precies gemeten door de watermeter van homewizard?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Witlof
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:32
Op welke meter zit de watermeter op bevestigd en welk water (verwarmd of onverwarmd) gaat door doorheen? Het lijkt mij lastig iets te meten wat niet door de watermeter 'gezien' kan worden.

[ Voor 12% gewijzigd door Witlof op 30-01-2024 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB2
smeerbartje schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 09:21:
Wat wordt nu precies gemeten door de watermeter van homewizard?
Het deel waarop je de watermeter bevestigd hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HE1

HE1

smeerbartje schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 09:21:
Ons huis wordt verwarmd middels stadsverwarming (omgeving Nijmegen), Nu heb ik recentelijk een watermeter van homewizard geplaatst. Maar ik vraag me af: wat meet dat ding precices?

Enkel het verbruik van het binnenkomende "koude water" of ook het water dat we verbruiken via de stadsverwarming?

m.a.w. stel ik ga douchen, dan verbruik ik water. Dat water bestaat uit twee delen: verwarmd en onverwarmd. Wat wordt nu precies gemeten door de watermeter van homewizard?
Volgens mij is het toch zo dat het warme water uit de stadsverwarming wat je huis binnen komt compleet gescheiden is van tapwater. Oftewel, water van stadsverwarming gebruik je om het huis te verwarmen, en het verwarmen (via een warmtewisselaar) van het koude water (waar jij de HW meter op geplaatst hebt) om warm tapwater te krijgen. Dit is dus een gesloten systeem, elke Liter warm water vanuit stadsverwarming die je huis binnenkomt, gaat met een lagere temperatuur je huis weer uit en is dus compleet gescheiden van tapwater (en wat er uit je douche komt dus).

Dus daarmee is het zo dat je HW watermeter dus zowel koud als warm tapwater meet wat je verbruikt.

De waterstroom (aantal Liter) van stadsverwarming is dus helemaal niet interessant, en de warmtemeter die in je meterkast hangt voor stadsverwarming meet met name de hoeveelheid warmte die je afneemt (zal joule of gigajoule zijn) uit dit water op basis van temperatuur die binnenkomt en je huis weer verlaat, en daar wordt je op afgerekend.

[ Voor 30% gewijzigd door HE1 op 30-01-2024 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:26

franssie

Save the albatross

Hoe lang zitten die wasmachine notificaties er eigenlijk al in? Zag dat er (weer) een update was en zag het nu pas :o

Hoe dan ook, leuke functionaliteit, ik vergeet altijd dat ik 'm aangezet had als ik druk ben met andere dingen.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB2
Wasmachine notificaties in HW?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Ja je kan nu instellen dat als een verbruik x minuten onder y watt blijft, je een waarschuwing krijgt (is waarschijnlijk alleen voor abonnementshouders). Ben het nu aan het testen.

edit: maakt inderdaad onderdeel uit van Energy +
Zie (wel even scrollen):
https://www.homewizard.com/nl/energy-plus/
afbeelding https://cdn.homewizard.co...ergy-notifications-EN.png

[ Voor 37% gewijzigd door franssie op 30-01-2024 14:18 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• IvoB2
Ah, ok een algemene socket instelling voor de abo+, niets specifiek voor een wasmachine.
Ik dacht al iets gemist te hebben in de laatste update. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Nah jah - ik dat dus wel gemist :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ron321
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 18:23
@franssie Die functie is er al behoorlijk lang.
Ik gebruik het al een hele tijd.

WPB Ariston Nuos Plus200, SE 4000H+8x Trina Solar 320Wp AB 185°/32°+6x Trina Solar 320Wp AB 185°/10°,APS EZM1+2x Trina Solar 325Wp AB 185°/32° ,2x APS QT2+8x Jinko 435Wp AB 5°/32°,ME MXZ-2F42VF+MSZ-EF35VGK-S+MLZ-KP25VF,WP Atag Energion M Light50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HE1

HE1

ron321 schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 14:28:
@franssie Die functie is er al behoorlijk lang.
Ik gebruik het al een hele tijd.
ik gebruik die ook al een tijdje voor wasmachine, wel handig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gramser
Ik gebruik ze om te weten of mijn warmtepomp of warmtepompboiler aan of uit gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 04:30
HE1 schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 12:36:
[...]

Volgens mij is het toch zo dat het warme water uit de stadsverwarming wat je huis binnen komt compleet gescheiden is van tapwater. Oftewel, water van stadsverwarming gebruik je om het huis te verwarmen, en het verwarmen (via een warmtewisselaar) van het koude water (waar jij de HW meter op geplaatst hebt) om warm tapwater te krijgen. Dit is dus een gesloten systeem, elke Liter warm water vanuit stadsverwarming die je huis binnenkomt, gaat met een lagere temperatuur je huis weer uit en is dus compleet gescheiden van tapwater (en wat er uit je douche komt dus).

Dus daarmee is het zo dat je HW watermeter dus zowel koud als warm tapwater meet wat je verbruikt.

De waterstroom (aantal Liter) van stadsverwarming is dus helemaal niet interessant, en de warmtemeter die in je meterkast hangt voor stadsverwarming meet met name de hoeveelheid warmte die je afneemt (zal joule of gigajoule zijn) uit dit water op basis van temperatuur die binnenkomt en je huis weer verlaat, en daar wordt je op afgerekend.
Dat ligt eraan hoe het is ingeregeld. Ik krijg koud water binnen en warm water voor de kraan. Ik heb dus twee watermeters. Daarnaast heb ík stadsverwarming dus zonder warmtewisselaar.
Wil ik dus totale waterverbruik weten moet beide watermeters optellen. Helaas is de warmwatermeter niet geschikt voor de homewizard water meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HE1

HE1

chippie777 schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 15:07:
[...]

Dat ligt eraan hoe het is ingeregeld. Ik krijg koud water binnen en warm water voor de kraan. Ik heb dus twee watermeters. Daarnaast heb ík stadsverwarming dus zonder warmtewisselaar.
Wil ik dus totale waterverbruik weten moet beide watermeters optellen. Helaas is de warmwatermeter niet geschikt voor de homewizard water meter.
die variant kende ik niet...

gebruik je de stadsverwarming voor verwarmen van je huis ook nog? dan heb je dus 3 binnenkomende waterleidingen?

en die warme aanvoer van tapwater, hoe is die altijd netjes 60gr dan vraag ik me af? en hoe wordt daarvan de energie voor opwarming aan je doorbelast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
HE1 schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 15:12:
[...]

die variant kende ik niet...

gebruik je de stadsverwarming voor verwarmen van je huis ook nog? dan heb je dus 3 binnenkomende waterleidingen?

en die warme aanvoer van tapwater, hoe is die altijd netjes 60gr dan vraag ik me af? en hoe wordt daarvan de energie voor opwarming aan je doorbelast?
Stadsverwarming gebruik ik uiteraard voor het verwarmen van het huis. Ik heb dus inderdaad 3 binnenkomende waterleidingen.
Warm water is keurig 60 graden en daar betaal je een prijs per kubieke meter voor.
De warmte wisselaar zit in lokale energiehuisjes ipv dat het in je huis zit. Heb je geen omkijken naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroentjeh
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-06 13:18
Probleem hier sinds vanmiddag. Er is een laadpaal geinstalleerd en die gebruikt ook de p1 aansluiting. Middels een Homewizard actieve p1 splitter is er geprobeerd om het aan de praat te krijgen. De laadpaal werkt prima via de p1 splitter maar de Homewizard p1 meter geeft een rode ring wanneer deze geplaatst wordt in de actieve p1 splitter.

Inmiddels al verschillende combinaties en poorten gebruikt. Zelfs de Homewizard p1 meter direct op de slimme meter geeft een rode ring. Slimme meter is een 5.0 versie. Iemand wellicht tips of tricks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10-06 10:48

Yucko

One clown to rule them all !

is het geen gevalletje van "geen internet" ?
probeer hem eens opnieuw te verbinden met je router

iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroentjeh
Het gekke is dat hij wel online is in de app maar aangeeft dat er geen p1 data wordt ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

jeroentjeh schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 19:30:
<>Zelfs de Homewizard p1 meter direct op de slimme meter geeft een rode ring. <>
Dit lijkt mij wel een startpunt, wellicht dat ding een reset geven of testen met een P1 meter van een bekende? De splitter lijkt te werken maar de P1 dongle is ergens over zijn nek gegaan lijkt het dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HE1

HE1

jeroentjeh schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 19:30:
Probleem hier sinds vanmiddag. Er is een laadpaal geinstalleerd en die gebruikt ook de p1 aansluiting. Middels een Homewizard actieve p1 splitter is er geprobeerd om het aan de praat te krijgen. De laadpaal werkt prima via de p1 splitter maar de Homewizard p1 meter geeft een rode ring wanneer deze geplaatst wordt in de actieve p1 splitter.

Inmiddels al verschillende combinaties en poorten gebruikt. Zelfs de Homewizard p1 meter direct op de slimme meter geeft een rode ring. Slimme meter is een 5.0 versie. Iemand wellicht tips of tricks?
en wat doen de 4 witte (normaal knipperende) lampjes van de HW splitter 4 aansluitingen?
en het groene lampje op de splitter brand ook neem ik aan?

Je geeft het niet expliciet aan maar heeft de HW p1 splitter gewerkt voordat je de laadpaal en de splitter had, of heb je die ook tegelijk geinstalleerd voor het eerst?

[ Voor 9% gewijzigd door HE1 op 30-01-2024 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HE1

HE1

HE1 schreef op maandag 29 januari 2024 @ 13:33:
[...]

als de HW meters met je deco m4 verbinding maakt omdat die het sterkste signaal heeft, zorg dan dat je deco 2,4Ghz netwerk aan heeft staan. Of in ieder geval 2,4Ghz en 5Ghz beide is ook goed, dat heb ik.

Ik heb zelf ook een deco m4 en sommige HW meters boven maken verbinding met de deco. Sterker, in het begin toen ik met HW begon gingen alle hw meters naar mijn deco want ik kwam er later achter dat 2.4Ghz in mijn router niet aan stond, daardoor had ik wifi signaal uitval met sommige HW meters omdat die deco te ver weg stond, en ze beter naar mijn router in de meterkast moesten.

En ik zou zorgen dat de wifi ssid naam en ww in de deco idem is als bij je thuisrouter van kpn/ziggo wellicht. In het verleden had ik wel eens een wifi repeater met een ssid met andere naam en dat is super onhandig want dan kunnen je wifi apparaten niet automatisch schakelen tussen de router en de deco.

Laatste check: als je in de deco app naar geavanceerd gaat, waar staat dan je 'bewerkingsmodus' op?

Als je de deco puur als repeater gebruikt (als verlengstuk van je router om goeie wifi dekking in huis te hebben), zet deze dan op 'access point' modus, en niet op 'wifi-router' modus, deco's staan standaard in router modus, daarom kreeg ik het hele ding in het begin ook niet goed aan de praat.

Laatste tip: probeer de deco met een lan-kabel te verbinden met je router, dat werkt veruit het beste. Moet wel kunnen uiteraard.

Succes!
@NotAvailable en enig resultaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epicfailguy23
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 10-06 16:22
Ik weet niet of dit het juiste forum deel is, echter ik kon geen specifiek topic vinden van de Homewizard Wifi Watermeter.

Ik heb een kleine uitdaging. Heb sinds gisteren de watermeter geïnstalleerd/gemonteerd. Echter krijg ik in de app geen response, App geeft aan dat deze online is, echter heeft hij 'kalibratie' nodig.

Als ik dat wil doen via de app is het stappenplan: druk kalibratie --> laat water stromen (online geven ze aan +-5L), heb meerdere emmers van +-10L gevuld voor de zekerheid. Echter registreert de app niets.

Ik heb het standaard beugel gebruikt bij de installatie en de sensor hangt +- boven het telwerk.
Watermeter is: Elster/honeywell V200. Heeft iemand een idee/oplossing? online zoeken kom ik niet veel verder en de AI chatbot doet ook geen wonderen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeacekeeperNL
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online

PeacekeeperNL

Koning Review 2023 en 2024

epicfailguy23 schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 11:39:
Ik weet niet of dit het juiste forum deel is, echter ik kon geen specifiek topic vinden van de Homewizard Wifi Watermeter.

Ik heb een kleine uitdaging. Heb sinds gisteren de watermeter geïnstalleerd/gemonteerd. Echter krijg ik in de app geen response, App geeft aan dat deze online is, echter heeft hij 'kalibratie' nodig.

Als ik dat wil doen via de app is het stappenplan: druk kalibratie --> laat water stromen (online geven ze aan +-5L), heb meerdere emmers van +-10L gevuld voor de zekerheid. Echter registreert de app niets.

Ik heb het standaard beugel gebruikt bij de installatie en de sensor hangt +- boven het telwerk.
Watermeter is: Elster/honeywell V200. Heeft iemand een idee/oplossing? online zoeken kom ik niet veel verder en de AI chatbot doet ook geen wonderen..
Hangt de sensor er goed boven? En anders ticket aanmaken, mogelijk heb je een DOA geleverd gekregen.

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epicfailguy23
PeacekeeperNL schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 11:46:
[...]

Hangt de sensor er goed boven? En anders ticket aanmaken, mogelijk heb je een DOA geleverd gekregen.
Hij zal wellicht een halve mm afwijken buiten het hart. maar ik heb de standaard bracket gebruikt. Klopt het dat de sensor het tussenglas niet raakt? hij zit er nu een paar mm boven het glas (of kunstof, of wat voor materiaal het ook is :P )

Zo niet wellicht een DOA.. dan maar even contact opnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HE1

HE1

via usb-c kabel aangesloten de watermeter of op batterijen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HE1

HE1

zorg wel dat de glazenplaat van de Elster meter goed schoon is , met name het ronddraaiende wieltje. Bij mij was die vies waardoor hij eerst ook wat moeite had.

En het bijgeleverde beugeltje goed met schroeftjes op de elster plaat aansluiten, dan klikt die hw meter daar in en moet hij eigenlijk exact goed zitten om het wieltje te kunnen monitoren. Beide schroefjes gebruikt om hem te bevestigen op de elster?

[ Voor 7% gewijzigd door HE1 op 31-01-2024 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HE1

HE1

epicfailguy23 schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 11:51:
[...]

Klopt het dat de sensor het tussenglas niet raakt?
dat klopt je klikt hem in het rondje van de beugel die met de watermeter is meegeleverd en hangt er dus wat boven. Maar dat rondje van de meegeleverde beugel moet je wel exact centreren boven het wieltje van de Elster, maar als je beide schroefjes gebruikt dan is dat automatisch zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HE1

HE1

met het telwerk bedoel je dan telwerk met de cijfertjes? hij moet namelijk boven het wieltje hangen, dus boven het rood/witte wieltje met wijzer.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FYkr2ozx-ZnRQH3821MEA3O4wHE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/s6ZqgdAhxqlLAqi4N1R9jpEQ.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door HE1 op 31-01-2024 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epicfailguy23
HE1 schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 12:11:
[...]

via usb-c kabel aangesloten de watermeter of op batterijen?
Hij is via de USB-C aangesloten. (had ik mogen vermelden, want dan doet hij het beter dan met baterijen)
hij is ook volgens jouw afbeelding geplaatst, met 2 schroeven handvast, dus beugeltje beweegt niet.
Ook inderdaad boven het rode ronddraainede pijltje (heb die gecontroleerd of die werkt) die draait normaal als de kraan open is.

Goed te horen dat hij niet tegen het glas aan hoeft. Ik zal strak even een keer goed schoonmaken in de hoop dat het helpt nu doet hij niets namelijk.

TLDR: geinstalleerd zoals de instructievideo laat zien. vanavond even zuiver maken (en kijken of ik niet toevallig een dopje ergens op heb laten zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HE1

HE1

epicfailguy23 schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 12:40:
[...]

Hij is via de USB-C aangesloten. (had ik mogen vermelden, want dan doet hij het beter dan met baterijen)
hij is ook volgens jouw afbeelding geplaatst, met 2 schroeven handvast, dus beugeltje beweegt niet.
Ook inderdaad boven het rode ronddraainede pijltje (heb die gecontroleerd of die werkt) die draait normaal als de kraan open is.

Goed te horen dat hij niet tegen het glas aan hoeft. Ik zal strak even een keer goed schoonmaken in de hoop dat het helpt nu doet hij niets namelijk.

TLDR: geinstalleerd zoals de instructievideo laat zien. vanavond even zuiver maken (en kijken of ik niet toevallig een dopje ergens op heb laten zitten.
voor de zekerheid even aandraaien met een schroevendraaier wellicht....zodat hij wel in verticale richting ook goed op de plaat van de elster zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computerjunky
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09-06 18:31
Even een snelle vraag. Is de smart plug in staat terug geleverde stroom te meten of legt hij dan net als mijn andere WiFi stekker en watt meter het loodje ?

Ik heb een klein schuurtje en vind een watt meter plaatsen voor één a twee paneeltjes echt compleet onzinnig en zeer nadelig voor de terugverdientijd maar wil natuurlijk wel meten wat ze opleveren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DCSBL
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 04:44
Ja, de Energy Socket kan dit gewoon en geeft je zelfs mooie grafiekjes!

Embedded Software Developer @ HomeWizard | Doet soms wat voor Home Assistant

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• computerjunky
DCSBL schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 16:27:
Top, dat is met 30 euro dan natuurlijk de goedkoopste oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gramser
Steek je dan de panelen rechtstreeks in de stekker..? Ik was in de veronderstelling dat dat al enige tijd niet meer was toegestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HE1

HE1

lever jij terug via een energy socket ipv dat je stroom vraagt?

Welke installateur heeft jou zonnepanelen geinstalleerd waarbij de omgevormde zonneopwek (DC naar AC) via een stekker in het stopcontact teruggeleverd wordt?

ik zet hier vraagtekens bij.

[ Voor 27% gewijzigd door HE1 op 31-01-2024 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HE1

HE1

deel hier eens een grafiekje van een energy socket die stroom teruglevert aub?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toby-Wan
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 23:28
HE1 schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 17:56:
[...]

lever jij terug via een energy socket ipv dat je stroom vraagt?

Welke installateur heeft jou zonnepanelen geinstalleerd waarbij de omgevormde zonneopwek (DC naar AC) via een stekker in het stopcontact teruggeleverd wordt?

ik zet hier vraagtekens bij.
Een installateur mag dat niet doen volgens nen1010, maar als DIY hoef je daar niet aan te voldoen. dacht dat er een maximum is van 2A die je op het lichtnet mag invoeren (zonder eigen groep)

Ik heb zelf extra groepen in schuur gelegd en zit er over na te denken om de paar extra panelen wel via stopcontact met HW socket te doen (wel op een eigen groep)

WP: Quatt Mono + 3kW back-up heater, SWW: CV-ketel, PV: 3520 Wp (Solaredge SE3000H) & 1620 Wp (Enphase IQ8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vandordten
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 10-06 15:13
Ik heb 2 panelen (o/w) op mijn schuur met een socket. Mooi grafiekje.
Even salderingsregeling afwachten (heb ook 8 panelen op mijn huisdak), anders leg ik er nog wat extra neer, maar dan wel met een nieuwe kabel naar mijn schuur en aparte groep.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n6yi4zBzoLJH0nY951aAzfRDYz8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/nkTIfVt93TsM4urQEiM6zatD.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barry Kanters
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 18-02-2024
Zeer tevreden gebruiken van HomeWizard!

Sinds vandaag valt me (pas) dat op https://hwenergy.app/ de grafiek van solar consumption niet "ingekleurd" is met zonverbruik en zon opwek en in de tabel opwek zonneenergie (de data niet weer gegeven wordt.

Dit is alleen in de web / pc versie. In de app wordt wel alles netjes weergegeven en ingekleurd. Bug? of tocht iets lokaals bij mij? Heeft iemand daar meer last van?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lKLzCmjO4PtdGt5oBT_TTxOtv8M=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/IeAUN5AWqQKgfrb41VkXUkvf.jpg?f=user_large

Samengevoegd in HW topic

[ Voor 2% gewijzigd door Septillion op 01-02-2024 09:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mexflex1980
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 10-06 13:55
Ik heb exact hetzelfde. Hier growatt omvormer gekoppeld via de api

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HE1

HE1

vandordten schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 18:25:
Even salderingsregeling afwachten (heb ook 8 panelen op mijn huisdak), anders leg ik er nog wat extra neer, maar dan wel met een nieuwe kabel naar mijn schuur en aparte groep.

[Afbeelding]
aha ok, zag in de app dat je een energy socket ook idd het profiel 'zonnepanelen' kunt geven. Mooi gedaan, ik denk....wie sluit zijn panelen nou op een stekker aan in het stopcontact hahaha.
Niet teveel op aansluiten, die energy sockets gaan tot....ik geloof 3kw, iig bij afname.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HE1

HE1

vandordten schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 18:25:

[Afbeelding]
heb jij een HW kwh meter voor je 8 panelen ook nog? of hoe zie je daarvan de opwek?

Ik vraag me af, als je een kwh meter op de 8 panelen hebt en die heeft ook het profiel zonnepanelen of hij dan beide (2+8) optelt en combineert in één grafiek. Ik zou denken van wel als je de zonneverbruik grafiek ook netjes wil laten zien.

[ Voor 5% gewijzigd door HE1 op 31-01-2024 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandordten
Nee, die is via SolarEdge omvormer en die heb ik ook in HW zitten met een grafiek, en de totale opwek staat ook in een grafiek. Dus totaal 3 grafieken met opwek....

Die 2 panelen op schuur is gewoon een hobby test dingetje.
HE1 schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 19:04:
[...]

heb jij een HW kwh meter voor je 8 panelen ook nog? of hoe zie je daarvan de opwek?

Ik vraag me af, als je een kwh meter op de 8 panelen hebt en die heeft ook het profiel zonnepanelen of hij dan beide (2+8) optelt en combineert in één grafiek. Ik zou denken van wel als je de zonneverbruik grafiek ook netjes wil laten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HE1

HE1

vandordten schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 19:14:
Nee, die is via SolarEdge omvormer en die heb ik ook in HW zitten met een grafiek, en de totale opwek staat ook in een grafiek. Dus totaal 3 grafieken met opwek....

Die 2 panelen op schuur is gewoon een hobby test dingetje

[...]
Ow, dus als ik het goed begrijp heb je :

1. grafiek opwek solaredge
2. grafiek opwek 2 panelen via socket
3. grafiek combi van 1 en 2, oftewel totale opwek
4. zonneverbruik grafiek?, staat daar dan wel de totale opwek/zonneverbruik in gecombineerd over 2+8?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandordten
Yep, voor de duidelijkheid, alle grafieken die ik heb in de app.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WEnbw0LK8xRfm567rX8REe3dQco=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/UlyzxPlpy2mVFRhtd9pmQ2ZK.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BSFJ82mgPgYWn77rRwTAFMsLsYk=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/3WARrvVQAnWK54A1QN1sFsNW.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HvJEeQmGInI73sqsKzteZ41igsc=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/R2k0xzQN9inVORVkILfY0uj7.png?f=fotoalbum_tile
HE1 schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 19:33:
[...]

Ow, dus als ik het goed begrijp heb je :

1. grafiek opwek solaredge
2. grafiek opwek 2 panelen via socket
3. grafiek combi van 1 en 2, oftewel totale opwek
4. zonneverbruik grafiek?, staat daar dan wel de totale opwek/zonneverbruik in gecombineerd over 2+8?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hapieters
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 10-06 11:49
Ik heb hier sinds vandaag precies hetzelfde met een solaredge omvormer. Ook al het directe zonneverbruik uit het verleden is verdwenen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroentjeh
franssie schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 21:38:
[...]

Dit lijkt mij wel een startpunt, wellicht dat ding een reset geven of testen met een P1 meter van een bekende? De splitter lijkt te werken maar de P1 dongle is ergens over zijn nek gegaan lijkt het dus.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8IkPzoiRCTdgbq0_Etr2oqWUMKI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AbwBi7VhCY6zD70DRmzJWRzS.jpg?f=fotoalbum_large

Ik denk dat de laadpaal monteur iets te hard de dongle eruit heeft proberen te trekken. Zonder het lipje van de connector te gebruiken. ;w

Inmiddels maar even een nieuwe Homewizard p1 besteld. Geen zin om te solderen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HE1

HE1

jeroentjeh schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 10:52:
[...]

[Afbeelding]

Ik denk dat de laadpaal monteur iets te hard de dongle eruit heeft proberen te trekken. Zonder het lipje van de connector te gebruiken. ;w

Inmiddels maar even een nieuwe Homewizard p1 besteld. Geen zin om te solderen. :+
oei

Met een nieuwe p1 dongle ben ik wel benieuwd of je dan alle historische data kwijt bent of dat hij die behoud. Zo niet dan zou ik een poging doen om het wel even te solderen.

[ Voor 4% gewijzigd door HE1 op 01-02-2024 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

jeroentjeh schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 10:52:
[...]

[Afbeelding]

Dat is gewoon een RJ connector, haal je inclusief tang ook zo bij de bouwmarkt.

Ah verkeerd gelezen en gezien. Dan snap ik dat je een nieuwe haalt maar de oorzaak is gevonden!

[ Voor 7% gewijzigd door franssie op 01-02-2024 11:12 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HE1

HE1

franssie schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 11:07:
[...]

Dat is gewoon een RJ connector, haal je inclusief tang ook zo bij de bouwmarkt.
stekkertje lijkt nog ok, alleen in de dongle zijn ze afgebroken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroentjeh
HE1 schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 11:05:
[...]

oei

Met een nieuwe p1 dongle ben ik wel benieuwd of je dan alle historische data kwijt bent of dat hij die behoud. Zo niet dan zou ik een poging doen om het wel even te solderen.
Data zal inderdaad weg zijn maar is niet zon groot probleem. Heb de uitdraai nog van energieleverancier. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computerjunky
Hier sinds gister ook rare problemen. App doet het prima maar de site heeft duidelijk issues. Gisteravond laat werkte het wel weer.

website :

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q2unw-wP6SggJSi2K6yyvlDmdY0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/XB7IwDSosCxuxRaA3dp8a6FJ.png?f=fotoalbum_large

Telefoon App:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K0PZS9Jj_3B2bR4xQjH4m-0bKr4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fE9aKom4TZa8x5X2rueRAs3y.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 78% gewijzigd door computerjunky op 01-02-2024 15:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MajaMestreech
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 22:44
Strak zonnetje vandaag op mijn Solax 5000 Wp zonnepanelen :-)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y6k8LCf73mVXuRJFrfULZX_QNGc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ilYNRQAcd7AUzgmnxHPVjrh9.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 19% gewijzigd door MajaMestreech op 01-02-2024 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjottski
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:46

Pjottski

🦍 Monkey 🦍

MajaMestreech schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 16:40:

[Afbeelding]
Ja hier ook met SolaxCloud. App van solax heeft een opwekking van 1,8 kWh. In de meterkast helemaal geen standen zichtbaar.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WFgewLPHXVx7zpB7z-HealW_XP4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/NZFqjOXzuCTBTK70HlQ0twCV.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xWF9KFGNvyNTarJfrkt7vzqyvtg=/x800/filters:strip_exif()/f/image/yYpgrlBsSo2dwP7hjR9C0tCM.png?f=fotoalbum_large

Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MajaMestreech
Pjottski schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 17:00:
[...]

Ja hier ook met SolaxCloud. App van solax heeft een opwekking van 1,8 kWh. In de meterkast helemaal geen standen zichtbaar.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Toevallig ook met de directe uitlezing op een Solax omvormer. Daar gaan de jaar statistieken al :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
MajaMestreech schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 16:40:
Hoeveel panelen zijn dat? 90 kWh is nogal wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjottski

Pjottski

🦍 Monkey 🦍

MajaMestreech schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 17:04:
[...]

Toevallig ook met de directe uitlezing op een Solax omvormer. Daar gaan de jaar statistieken al :-)
Yep, mooi verschil.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yLIVEIqvwFElyCuUjyveHqlrmqY=/x800/filters:strip_exif()/f/image/kBaw8PoVjAdRzuxS6akEROKb.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MajaMestreech
Ik zie een nieuwe SolaxCloud portal, misschien heeft de fout daarmee te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjottski

Pjottski

🦍 Monkey 🦍

MajaMestreech schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 17:11:
[...]

Ik zie een nieuwe SolaxCloud portal, misschien heeft de fout daarmee te maken.
Beide versies geven exact dezelfde waardes.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6Vz3wMY7Y5z7U_4fGJnCmATg4do=/x800/filters:strip_exif()/f/image/ZP6cj1Go2y2USyBHPDNSqIO9.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HE1

HE1

Olaf van der Spek schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 17:06:
[...]

Hoeveel panelen zijn dat? 90 kWh is nogal wat.
dat is een fout...met 5000wp had je 18uur zon moeten hebben met paneeltjes op 100% vermogen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abbeyrules
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 07-06 08:48
Ik had een korte stroomuitval , toen de stroom er was stonden alle energy sockets uit. Is er een manier om de detault te veranderen naar 'aan'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starck
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
abbeyrules schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 11:00:
Ik had een korte stroomuitval , toen de stroom er was stonden alle energy sockets uit. Is er een manier om de detault te veranderen naar 'aan'?
Je kan het schakelslot aanzetten in de app. Dan blijft hij altijd aan.
Maar dan kan je hem dus niet meer met het knopje op de energy socket uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotAvailable
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 05-06 16:45
Jup, ik heb de P1 uit de slimme meter gehaald en hem via een USB-C kabeltje van stroom voorzien. Toen lukte het wel om de P1 meter weer te verbinden met wifi. Vervolgens de P1 weer aan de slimme meter gehangen en alles werkte weer naar behoren! Thanks voor alle suggesties!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HE1

HE1

NotAvailable schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 13:48:
[...]

Jup, ik heb de P1 uit de slimme meter gehaald en hem via een USB-C kabeltje van stroom voorzien. Toen lukte het wel om de P1 meter weer te verbinden met wifi. Vervolgens de P1 weer aan de slimme meter gehangen en alles werkte weer naar behoren! Thanks voor alle suggesties!!
en moest je de Deco nog aanpassen wat ik aangaf , of hoe was die ingesteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leoniq
  • Laatst online: 09-06 20:47
Ik ben bezig geweest om de thuis accu in wizzard te krijgen. Heb geen P1, maar 3- fase kwh. De thuisaccu gebruikt CT- klemmen. Merk dat wizzard afwijkt. Is iemand daar bekend mee.?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1CsIwzVmYRuBG0F1G3UPAfhHAxw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/DzN0dJDl0H25YdochvrQfEws.jpg?f=user_large

Zijn de groene waardes.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dM6E377-6WI2cQJnHVd15V8qudk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7kfOAvMWYT4jPrGLa2rMaNfw.jpg?f=fotoalbum_large

3 x Sessy's, PV 10320WP solaredge, gasloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartmaniac
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10-06 16:02
Ik heb deze app en bij tarieven kies ik dynamisch omdat ik een variabel contract heb bij het Belgische Eneco maar twijfel of het tarief dat er staat en dat meerdere keren per dag automatisch wijzigt geen Nederlands tarief is. Hoe kan ik dit aanpassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB2
Het is wel degelijk het Belgisch dynamisch uurtarief (wanneer je locatie op Belgische bodem is) maar de naakte stroomprijs van de Belpex en niet aanpasbaar naar deze van een specifieke leverancier.
De overheadkosten van energieleverancier* en heffingen moet je zelf toevoegen op de tweede regel (overige kosten).
En uiteraard vervolgens de BTW-voet van 6% aanvinken.

*Wat hier ook niet zou werken want mijn Belgische energieleverancier (Ecopower) werkt dynamisch met percentages op de Belpex en dat kan, volgens mij, niet in HW want werkt met vaste bedragen voor de overige kosten en heeft geen mogelijkheid tot invoeren percentages op de Belpex uurprijs.
Het is in de praktijk niet werkbaar een % op een prijs die ieder uur wijzigt om te zetten naar een vast bedrag want dat wisselt dan niet per uur mee.
(Ik hoor het graag waneer ik me daar in vergis.)

De Belpex van 2/2/24 tussen 20:00 en 21:00 uur (€/MWh) en vervolgens de exacte overeenkomende prijs zoals aangegeven door de HW app (€/KWh).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t7Lsjlg09rWrkvtumE3k40TAXw4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9RMop3MfwUQmsRpOLXKzHkwd.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s-RTDbQuW7Ko99a0-9ifAsh2XMo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nSvDEJqPmTSmVhEAmWTOgLJD.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 90% gewijzigd door IvoB2 op 02-02-2024 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
Dank voor je uitgebreide antwoord. Toch snap ik het nog neit helemaal. Zie onderstaande foto van mijn meterkast. De watermeter zie je helemaal beneden. Hoe lopen de leidingen nu precies, zodat de watermeter OOK mijn warm-waterverbruik kan meten? Dit is toch een gesloten systeem?
HE1 schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 12:36:
[...]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NnmHEFSNWdl5OhcMuV6cZ-bs-QI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Au4g4okUPoeyXcb6HHDLZLOQ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• chippie777
@smeerbartje Er komt water binnen in jouw meterkast en de hoeveelheid wordt gemeten met de witte watermeter welke jij voorzien hebt van de Homewizard watermeter. Na deze watermeter zie je dat er een splitsing komt. Er gaat een leiding, via een knietje, naar de warmtewisselaar (Met de stikker Aquaheat) en de andere waterleiding gaat verder je huis in naar de diverse kranen. Op deze manier meet jij gewoon het totale waterverbruik van jouw huis. Je kan dus geen verschil zien tussen warm en koud water.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
chippie777 schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 12:29:
@smeerbartje Er komt water binnen in jouw meterkast en de hoeveelheid wordt gemeten met de witte watermeter welke jij voorzien hebt van de Homewizard watermeter. Na deze watermeter zie je dat er een splitsing komt. Er gaat een leiding, via een knietje, naar de warmtewisselaar (Met de stikker Aquaheat) en de andere waterleiding gaat verder je huis in naar de diverse kranen. Op deze manier meet jij gewoon het totale waterverbruik van jouw huis. Je kan dus geen verschil zien tussen warm en koud water.
Thanks! Precies de uitleg die ik nodig had _/-\o_ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HE1

HE1

chippie777 schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 12:29:
exact, die splitsing naar de warmtewisselaar is het voor het koude water wat wordt opgewarmd door stadsverwarming en gaat na de warmtewisselaar als 60gr warm water naar alle kranen in je huis, net als het koude water.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de meester01
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 01:38

de meester01

IONIQ 5 Lounge RWD LR 19"

Ik heb een aantal wifi energy sockets in huis waarvan er 1 het stroomverbruik van de warmtepomp monitort. Nu is er volgens de how-to's op de homewizard site een handleiding waarin staat

Vast
Bij het aanvinken van de vaste optie, worden 2 velden getoond die moeten worden ingevoerd, namelijk normaaltarief en daltarief. Je kunt deze waarden vinden op je energierekening of contract. Zorg ervoor dat je de totale kosten per kWh invult voor de meest nauwkeurige weergave van je kosten.

Maar ik krijg maar 1 veld. Hoe krijg ik het 2e veld voor de daluren?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/37lx5ybgDLSASBsljYDzV4DwsNg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Mb4vdlyAoUmI9kgeXTgB0b2x.jpg?f=fotoalbum_large

Schopje naar het HomeWizard topic

[ Voor 27% gewijzigd door Septillion op 04-02-2024 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fr33z
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-06 08:00
geen idee maar het verschil is hooguit 3 ct/kwh toch? ik zou het gemiddelde pakken en invullen, done.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de meester01

de meester01

Fr33z schreef op zondag 4 februari 2024 @ 13:40:
geen idee maar het verschil is hooguit 3 ct/kwh toch? ik zou het gemiddelde pakken en invullen, done.
Er zit 7 cent tussen piek en dal dus best behoorlijk.

Maar dat is toch geen oplossing als de piek/dal functionaliteit er gewoon in zit??

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fr33z
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-06 08:00
nee het is geen oplossing dat klopt, maar ik zou me niet te druk maken om die functionaliteit. Omdat je mss 50/50 in beide tarieven die WP aanhebt blijft het effectief maar 3,5 ct uitmakem, dat is bij 2000 kwh dus maar 70 euro 'afwijking'. Aangezien je tarief toch vaak jaarlijks veranderd zou ik dat zelf gewoon 1x instellen en niet meer aanzitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvoB2
de meester01 schreef op zondag 4 februari 2024 @ 13:37:
Welk OS heb je want in een Android geeft ie gewoon standaard de twee velden:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g9hNfbDzktCcXFYiiLW7eaFcs2o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PTV2kdv6vNhbOKdcUcFrOSI4.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• soczol
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-06 14:28

soczol

Doet iets met energie

de meester01 schreef op zondag 4 februari 2024 @ 13:37:
Heb je een P1 meter? Je kunt daluren invoeren als je een P1 meter hebt en als jouw slimme meter het onderscheid in tarieven doorgeeft.

Als je alleen sockets hebt dan kun je alleen een enkel tarief invullen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de meester01

de meester01

IvoB2 schreef op zondag 4 februari 2024 @ 18:13:
[...]

Welk OS heb je want in een Android geeft ie gewoon standaard de twee velden:

[Afbeelding]
iOS maar in windows Chrome kom ik nog minder ver.
soczol schreef op zondag 4 februari 2024 @ 21:57:
[...]
Heb je een P1 meter? Je kunt daluren invoeren als je een P1 meter hebt en als jouw slimme meter het onderscheid in tarieven doorgeeft.

Als je alleen sockets hebt dan kun je alleen een enkel tarief invullen.
Ah oké, oorzaak gevonden. Ik heb een Youless p1 meter. Zat al met een scheef oog naar de Homewizard versie te kijken. Misschien maar eens doen dan.

Thanx
_/-\o_

[ Voor 4% gewijzigd door de meester01 op 05-02-2024 00:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xymox
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-06 12:18

Xymox

Determinism rulez !

Het gaat weer mis in Homewizard met 1 van mijn energy sockets.
Dit heb ik vaker gehad maar een hele tijd niet meer. Niet alleen met deze specifieke socket. Ik heb er drie en alle drie hadden dit probleem.

Het aantal Kwh is exorbitant hoog. Probleem is dat dit niet meer vanzelf goed komt.
De enige manier is alle data voor deze socket te verwijderen en dus alle historie verloren gaat.

Dit kan niet de bedoeling zijn.

Hier een screenshot van vandaag:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/psSSFHSsJdm0cQsbVvegjaaJXIw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ugTIqPQUBNOCgCTqiQUvgYTU.jpg?f=fotoalbum_large

Het is begonnen begin dit jaar rond de jaarwisseling.
Zie dat de waarden eerst nog goed zijn en plots rap oplopen tot extreme hoogte.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GyK-UOQmEDvwyWSKc4NaJc4bK2w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FQolRVMyaBis3QqBYctt6im6.jpg?f=fotoalbum_large

@HomeWizard_NL
Wat veroorzaakt het probleem en is het mogelijk dit weer goed te krijgen zonder mijn historie te verliezen?

[ Voor 19% gewijzigd door Xymox op 05-02-2024 15:26 ]

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunth
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 09-06 14:54
Ik kan al meer dan een.week mijn Huawei omvormer niet meer toevoegen in de energy app
Krijg steeds een 503 error. Try again later.
Via fusionsolar werkt alles.
Nog mensen met dit probleem?

iPhone 15 pro max nat tita|tv4 64|Airpods pro|airpods pro2|AW 6 grey| iPad Air 2020 blue| homepod mini grey|Airpods max blauw|Samsung s23 ultra green 512|Google pixel 7|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HE1

HE1

Gunth schreef op maandag 5 februari 2024 @ 17:29:
Ik kan al meer dan een.week mijn Huawei omvormer niet meer toevoegen in de energy app
Krijg steeds een 503 error. Try again later.
Via fusionsolar werkt alles.
Nog mensen met dit probleem?
Herstart je router eens, 503 komt wel eens voor door dns problemen en kan hierdoor worden opgelost, graag resultaat even vermelden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunth
HE1 schreef op maandag 5 februari 2024 @ 18:31:
[...]

Herstart je router eens, 503 komt wel eens voor door dns problemen en kan hierdoor worden opgelost, graag resultaat even vermelden :)
Ok zal ik eens doen als ik alleen ben.
Kids en geen internet gaan niet goed samen :P

iPhone 15 pro max nat tita|tv4 64|Airpods pro|airpods pro2|AW 6 grey| iPad Air 2020 blue| homepod mini grey|Airpods max blauw|Samsung s23 ultra green 512|Google pixel 7|

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Gramser
Gunth schreef op maandag 5 februari 2024 @ 19:03:
[...]

Ok zal ik eens doen als ik alleen ben.
Kids en geen internet gaan niet goed samen :P
Tip:

Boek.

Iedereen wint!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slowdive
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 07-06 17:37
Tot welke vermogen kun je zonnepanelen op de socket aansluiten?

Aardige hijack, schopje naar het grote topic

[ Voor 32% gewijzigd door Septillion op 10-02-2024 17:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HE1

HE1

Boek al uit ? :)

[ Voor 13% gewijzigd door HE1 op 08-02-2024 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunth
Bijna :)
Herstart router was niet de oplossing,dan maar p1 opnieuw gekoppeld aan wifi.
Voorlopig werkt het maar ik zie in de app nog altijd dat de Huawei offline staat maar krijg wel de info door.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• computerjunky
@HomeWizard_NL Ik weet dat de website variant niet een hoge prioriteit is maar zijn jullie wel van plan de koppeling grafieken te fixen of überhaupt op de hoogte dat ze al meer als een week niet werken?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/J4Gfabya2NAC5Lfz6QSR3qqvdJ0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/wB6yITpPQBQLdaJP7t9KilMQ.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndjong
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Het Display heeft een update, is er bekend wat er aangepast is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HE1

HE1

ndjong schreef op maandag 12 februari 2024 @ 14:53:
Het Display heeft een update, is er bekend wat er aangepast is?
ow echt? ff kijken....hoe zag je dat want volgens mij staan automatische updates altijd aan ? of kan ik dit ook uitzetten...had ik me al eens afgevraagd.
Pagina: 1 ... 103 ... 140 Laatste

Let op:
Voor vragen en discussie rondom de Plug-In Battery kan je terecht in Het HomeWizard Plug-In Battery topic