Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HE1
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 12-09 02:38

HE1

ok lol, denk dat ik hem wel snap nu, de band of range heeft helemaal geen betekenis, het gaat alleen om de bovenkant (of lijn) van de band.

lekker snugger vandaag :) zat verkeerd te denken zoals bij de zonneverbruik grafiek waar de oppervlakte van de kleur wel betekenis heeft.

[ Voor 33% gewijzigd door HE1 op 20-03-2024 13:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R_Donselaar
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16-09 14:03
JanHenk schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 11:43:
[...]

Een waterontharder in het regeneratieproces?
Nee die hebben wij niet.
Gramser schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 19:41:
Paar dingen die je kunt proberen:

- ander stekkertje/voeding van die watermeter
- hoofdkraan dicht zetten en kijken of het zich nog voordoet
- check toch die ene buitenkraan even
- of die vlotter van dat toilet

Zomaar wat zaken die hier de laatste tijd langs zijn gekomen.
Buitenkraan zou dan door iemand gebruikt zijn. Op 1 kraan hebben we camerazicht, daar is iig niemand bij geweest. Bij de volgende keer dat we afwezig zijn zet ik inderdaad de hoofdkraan dicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HE1

HE1

Iemand die RV meter in het display al getest met een andere? bij mij geeft hij 10% minder aan dan een ander vochtigheid metertje wat ik ernaast heb staan.

[ Voor 4% gewijzigd door HE1 op 20-03-2024 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22:28
HE1 schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 22:08:
Iemand die RV meter in het display al getest met een andere? bij mij geeft hij 10% minder aan dan een ander vochtigheid metertje wat ik ernaast heb staan.
zet er een 3e naast en je weet welke de juiste is ;)

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten60
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22:38
@BlakHawk onderstaande link in de openingspost werkt niet (meer)
Meer informatie en voorbeelden:
https://energy.homewizard...p1-meter-lokale-api-beta-
Veel gestelde vragen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrChrizzye
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 21-04 17:49
Informatie over de API kan je nu op een andere pagina vinden:
https://api-documentation.homewizard.com/docs/introduction/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HE1

HE1

Hopjesvla79 schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 22:51:
[...]

zet er een 3e naast en je weet welke de juiste is ;)
heb op het moment maar 1 extra, vandaar mijn vraag ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skatebiker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08-08 07:41
Vraag: hoe zit het met deze homewizard P1 meter en lokaal gebruik ?
Want al die apparaten klakkeloos met internet verbinden vind ik een veiligheids- en privacy risico.
Handig apparaat, maar waar is die cloud voor nodig ? Kun je dat ook uitzetten, want ik wil dat die alleen lokaal uitleest.

Powered by Macbook Pro 2011 and Galaxy Note II.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCSBL
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 01:29
skatebiker schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 21:15:
Want al die apparaten klakkeloos met internet verbinden vind ik een veiligheids- en privacy risico.
Handig apparaat, maar waar is die cloud voor nodig ? Kun je dat ook uitzetten, want ik wil dat die alleen lokaal uitleest.
Je kan de P1 meter volledig lokaal gebruiken, maar dan moet je wel een eigen systeem opzetten voor het opslaan van je data. De verbinding met de cloud kan je via de API uitzetten maar dit mag je ook gewoon blokkeren in je firewall.

https://api-documentation.homewizard.com

Embedded Software Developer @ HomeWizard | Doet soms wat voor Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skatebiker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08-08 07:41
Zijn er andere P1 uitlees apparaten die lokaal werken ?

Powered by Macbook Pro 2011 and Galaxy Note II.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCSBL
Geen idee, dit is een HomeWizard topic. Google is je vriend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GM15
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 23:08
skatebiker schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 21:48:
Gebruik al sinds 2018 https://www.ztatz.nl/

Alles lokaal, geen abonnement kosten, mqtt intergratie,Solaredge koppeling,API, data backups en nog veel meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aramiss
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 00:29
Is er bij jullie ook een storing? Inloggen via de app lukt wel echter het laden van de woning is niet mogelijk.

Jammer dat je op de website niet kan zien of er een storing is.

Edit: het werkt weer

[ Voor 6% gewijzigd door Aramiss op 22-03-2024 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leoniq
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 17:47
Hier idem. Maar duurt meestal niet lang.

3 x Sessy's, PV 10320WP solaredge, gasloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gramser
  • Laatst online: 22:10
In de app kreeg ik een melding dat er een issue is met een van de servers. Niet eerder zo’n melding gezien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiDo78
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
skatebiker schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 21:15:
Ja dat kan zeker. Maar zoals al gezegd, dan moet je wel een systeem hebben die de data verwerkt.

Zelf gebruik ik Home Assistant en de Home Wizard meters worden daar meteen in gevonden. Je hebt je app eenmalig nodig om de meters in je wifinetwerk te hangen waarna ze meteen door Home Assistant worden herkend. Zodra je ze hebt toegevoegd vind je in de settings van die meter een toggle ‘cloud verbinding’. Zet je die uit dan zie je meteen in de Energy Wizard app dat er geen data meer binnen komt. In het Energy-dashboard van Home Assistant kun je de alle telwerken van de P1 meter opgeven waarna Home Assistant de meetgegevens (lokaal) gaat opvragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computerjunky
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:28
Ze hebben eindelijk de website gefixed tijdens de korte "storing" zo te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:35

franssie

Save the albatross

skatebiker schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 21:48:
Er is al tien jaar een topic over, alstu Slimme meter uitlezen via P1-poort

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HE1

HE1

is er al iemand die de RV meter van het display ff test met een andere RV meter die hij/zij beschikbaar heeft? bij mij zit er 10% verschil tussen dus zou mooi zijn als nog iemand dit kan testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leif
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 20-07 10:22
HE1 schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 17:25:
is er al iemand die de RV meter van het display ff test met een andere RV meter die hij/zij beschikbaar heeft?
Volgens onderstaande leverancier is een afwijking normaal.
Ik heb niet kunnen lezen of 10% als normaal moet worden beschouwd.
Hij schetst een eenvoudige testmethode in een omgeving met een hoge relatieve vochtigheid.

https://www.hygrometer-shop.nl/service/over-hygrometers/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gorac
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 16-09 13:02
Bij mij staat het display rechts van een deuropening en hangt een weerstation aan de linker kant. Verschil is op dit moment 4%, maar ik heb ook een verschil van 12% voorbij zien komen. Hierbij gaf steeds het display de hoogste waarde. Het display lijkt een stuk sneller in het weergeven van veranderingen, maar ik weet van geen van beiden het aantal meetmomenten.
In temperatuur is het display ook altijd wat hoger, maar dit kan komen omdat het weerstation plm. een meter verder van de koelkast verwijderd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HE1

HE1

Gorac schreef op zondag 24 maart 2024 @ 08:35:
Bij mij staat het display rechts van een deuropening en hangt een weerstation aan de linker kant. Verschil is op dit moment 4%, maar ik heb ook een verschil van 12% voorbij zien komen. Hierbij gaf steeds het display de hoogste waarde. Het display lijkt een stuk sneller in het weergeven van veranderingen, maar ik weet van geen van beiden het aantal meetmomenten.
In temperatuur is het display ook altijd wat hoger, maar dit kan komen omdat het weerstation plm. een meter verder van de koelkast verwijderd is.
voor een goed vergelijk moet je ze idd dicht bij elkaar zetten, moet wel kunnen natuurlijk met een station.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Mitchie_
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20:11
Nu ik ook homewizard gebruik vond ik het weleens tijd om mijn dashboard een update geven met nieuw uiterlijk. Ik zie in mijn homewizard app dat ik ook teruglever aan de woning in de kleur licht blauw, maar ik zie deze sensor niet in homeassistant en maak wel gebruik van Energy+. Klopt het dat de sensor die het verbruik van je teruglever laat zien niet bestaat. Iemand enige hoe je deze kunt maken ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HE1

HE1

_Mitchie_ schreef op zondag 24 maart 2024 @ 13:33:
Nu ik ook homewizard gebruik vond ik het weleens tijd om mijn dashboard een update geven met nieuw uiterlijk. Ik zie in mijn homewizard app dat ik ook teruglever aan de woning in de kleur licht blauw, maar ik zie deze sensor niet in homeassistant en maak wel gebruik van Energy+. Klopt het dat de sensor die het verbruik van je teruglever laat zien niet bestaat. Iemand enige hoe je deze kunt maken ?
Klopt dit is geen aparte meter maar wordt door HW berekend op basis van de opwek (gemeten door omvormer integratie of aparte kwh meter op de omvormer) en de data die de P1 dongle meet van de slimme meter.

Dit is de turquoise (licht blauwe) grafiek in Zonneverbruik.

Als je niet-teruglevert is de turquoise gelijk aan de opwek (alle opwek wordt direct in huis verbruikt), lever je wel terug is de turquoise de zonneopwek - teruglevering (alles in huis krijgt stroom van opwek, de rest is teruglevering).

[ Voor 12% gewijzigd door HE1 op 24-03-2024 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starck
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Zijn hier ook mensen die een zonnetaak en timertaak beide actief hebben?

Als ik namelijk mijn keuken boiler op een timer aanzet om 15:00 en uit om 17:00. Dan heb ik voldoende warm water voor de avond.

Maar als ik ook een zonnetaak actief heb (zodat de boiler alvast gratis op temperatuur kan komen), en om 15:05 schijnt de zon even voor 5 minuten (en daarna weer bewolking), dan zet de zonnetaak de energysocket uit. Dus heb ik geen warm water.

Ik heb support al gevraagd, maar kreeg geen inhoudelijk antwoord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ross11
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16-09 12:19
Starck schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 09:43:

Als ik namelijk mijn keuken boiler op een timer aanzet om 15:00 en uit om 17:00. Dan heb ik voldoende warm water voor de avond.

Maar als ik ook een zonnetaak actief heb (zodat de boiler alvast gratis op temperatuur kan komen), en om 15:05 schijnt de zon even voor 5 minuten (en daarna weer bewolking), dan zet de zonnetaak de energysocket uit. Dus heb ik geen warm water.

Klopt, liep ik ook tegenaan.
Heb het in eerste instantie opgelost door de zonnetaak te verwijderen en een timertaak actief te maken op punt van normaal hoogste opbrengst zonnepanelen "12.30-14.30"
Dat werkt redelijk op een normale zonnedag maar blijft behelpen, de verwarming gaat dan veelal op zonne-energie.
Inmiddels overgegaan op sturing in Home Assistant welke veel meer mogelijkheden biedt.
Gezien de recente samenwerking van HW met HA hoop ik dat er een oplossing voor komt.

Ross

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HE1

HE1

Starck schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 09:43:

Wat je zou kunnen doen als workaround wellicht, is tussen 15:00 en 17:00 elk half uur of kwartier een timertaak maken zodat de boiler weer aangaat mocht de zonnetaak hem uitzetten.

timer taak 1: 15:00 aan, 17:00 uit
timer taak 2: 15:15 aan, 17:00 uit
timer taak 3: 15:30 aan, 17:00 uit
etc.

als timer taak 2 hem aan wil zetten en hij staat al aan doet hij dus niets en laat hem aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Hier van de week ook iets geks : Ik heb Energy+ dus krijg elke Maandag een push melding met het verschil tussen de weken. Daar gaf ie aan dat ik 70% meer energieverbruik had. Maar als ik terug scroll in de app (per week) dan had ik die week juist veel MINDER verbruik maar meer teruglevering. Meet ie "verbruik" ook als teruglevering? Want dat zou wel heel suf zijn!

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandmegens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14-09 21:50
Bij een Energy Display, kan ik dan ook alle gemeten waardes uitlezen in Homey? Dus temperatuur van de kamer, en luchtvochtigheid etc.

En wat voor nauwkeurigheden en intervallen hebben de temperatuur en luchtvochtigheidssensoren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HE1

HE1

DennusB schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 12:51:
Hier van de week ook iets geks : Ik heb Energy+ dus krijg elke Maandag een push melding met het verschil tussen de weken. Daar gaf ie aan dat ik 70% meer energieverbruik had. Maar als ik terug scroll in de app (per week) dan had ik die week juist veel MINDER verbruik maar meer teruglevering. Meet ie "verbruik" ook als teruglevering? Want dat zou wel heel suf zijn!
Als ik die melding krijg en ik reken het na, puur op de stroom import van beide weken, dan klopt het aardig.

Als ik het nareken op totaal stroomverbruik (import+zonneverbruik) klopt het niet, en ook niet op het gesaldeerde verbruik van beide weken.

Welke cijfers had je van import vorige week en week daarvoor in de weekgrafiek?

Als het idd de import is wat gemeld wordt is de term 'stroomverbruik' weer misleidend, want stroomverbruik is meer dan import als je PV hebt.

[ Voor 8% gewijzigd door HE1 op 27-03-2024 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HE1

HE1

rolandmegens schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 13:07:

En wat voor nauwkeurigheden en intervallen hebben de temperatuur en luchtvochtigheidssensoren?
5m in de daggrafiek, en realtime in de nu-grafiek.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ross11
Is denk ik hoe je er naar kijkt, verbruik is een samenraapsel van zonne-energie, direct verbruik en net-verbruik.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PCGGzpNyDU66aygBaddUF5qZ77g=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/XOi6vCsT4DehL2zVKpo6g8Gn.png?f=user_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6Kf4RgUSZfbAS0q2juCgxcTHATo=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/KXx5hrqLGJ1zVSk8isHkQ5v0.png?f=user_large

Twee overzichten met een gelijk verbruik van thuis maar andere waarden variëren.

Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starck
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
HE1 schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 12:45:
[...]

Wat je zou kunnen doen als workaround wellicht, is tussen 15:00 en 17:00 elk half uur of kwartier een timertaak maken zodat de boiler weer aangaat mocht de zonnetaak hem uitzetten.

timer taak 1: 15:00 aan, 17:00 uit
timer taak 2: 15:15 aan, 17:00 uit
timer taak 3: 15:30 aan, 17:00 uit
etc.

als timer taak 2 hem aan wil zetten en hij staat al aan doet hij dus niets en laat hem aan.
Dit is wel leuk bedacht :D
Maar voor nu gebruik ik de zonnetaak gewoon helemaal niet. Hoe deze nu werkt heb je geen garantie dat je apparaat voldoende stroom heeft gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansie_k
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 18:57
Ik heb die push melding ook aan staan, maar nog nooit een overzicht gehad...
Krijg wel een melding als er binnen x-tijd, x-liter water wordt verbruikt...het ligt dus niet aan de meldingen die niet werken ofzo..

Iemand een idee?

Live from Denmark

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Ross11 schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 13:29:
[...]

Is denk ik hoe je er naar kijkt, verbruik is een samenraapsel van zonne-energie, direct verbruik en net-verbruik.

[Afbeelding]
[Afbeelding]

Twee overzichten met een gelijk verbruik van thuis maar andere waarden variëren.
Snap wat je bedoelt, maar vind de melding echt nogal misleidend, ik was al bang dat er een device opeens mega veel stroom stond te verbruiken, maar ik had veel minder stroomverbruik idd.
Ik zal HomeWizard er wel eens ff over pingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:15

Yucko

One clown to rule them all !

@DennusB
er moet bij HW iets mis gegaan met het noteren van een eindstand van elektriciteit want vorige week kreeg ik een bericht dat ik 97% minder stroom verbruikt had, en deze week het bericht dat ik 17xx% verbruikt had tov de week daarvoor :')

kijk ik naar de weektotalen in de app dan zie ik niets raars

[ Voor 13% gewijzigd door Yucko op 27-03-2024 15:31 ]

iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Yucko schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 15:26:
@DennusB
er moet bij HW iets mis gegaan met het noteren van een eindstand van elektriciteit want vorige week kreeg ik een bericht dat ik 97% minder stroom verbruikt had, en deze week het bericht dat ik 17xx% verbruikt had tov de week daarvoor :')

kijk ik naar de weektotalen in de app dan zie ik niets raars
Ja precies wat ik dus heb. Ik heb ze een berichtje gestuurd via de chat, hopen dat ze het oppakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HE1

HE1

Ross11 schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 13:29:
[...]

uiteraard, maar je wil snappen waar het percentage vandaan komt toch? bij mij klopt het met import kwh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HE1

HE1

Starck schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 14:51:
[...]

Dit is wel leuk bedacht :D
Maar voor nu gebruik ik de zonnetaak gewoon helemaal niet. Hoe deze nu werkt heb je geen garantie dat je apparaat voldoende stroom heeft gekregen.
Garantie heb je dan idd niet maar zal wel helpen.

Wat je wil is eigenlijk dat de zonnetaak zelf ook een timer heeft.

Ze vragen nog personeel bij HW, je zou bijna gaan solliciteren daar als product manager, ik heb legio verbeter voorstellen en veel daarvan ook al doorgegeven aan hun, maar de terugkoppeling daarvan mis ik.

Ook heb ik hun gevraagd of ze actief willen meekijken op dit forum, omdat dat voor hunzelf erg waardevol is, maar geen antwoord op gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandmegens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14-09 21:50
HE1 schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 13:09:
[...]

5m in de daggrafiek, en realtime in de nu-grafiek.
Weet je toevallig of hij die data ook overzet naar Homey?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tebbie
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 23:55
rolandmegens schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 17:44:
[...]

Weet je toevallig of hij die data ook overzet naar Homey?
Er is nog geen ondersteuning voor Homey. Er (nog) geen API beschikbaar voor de energy display.
Tot die tijd kan ik niks beginnen.

Werk: Netwerk monitoring prutser —- Prive: Developer Homewizard app voor Homey

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• HomeWizard_NL
  • Laatst online: 23:27
HE1 schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 16:27:
[...]

Garantie heb je dan idd niet maar zal wel helpen.

Wat je wil is eigenlijk dat de zonnetaak zelf ook een timer heeft.

Ze vragen nog personeel bij HW, je zou bijna gaan solliciteren daar als product manager, ik heb legio verbeter voorstellen en veel daarvan ook al doorgegeven aan hun, maar de terugkoppeling daarvan mis ik.

Ook heb ik hun gevraagd of ze actief willen meekijken op dit forum, omdat dat voor hunzelf erg waardevol is, maar geen antwoord op gehad.
Maak je geen zorgen dat doen we nog steeds. ;) we krijgen wel honderden ‘tips’ per week. Het is geen doen om iedereen op de hoogte te houden van de status hiervan. Dit wordt wel allemaal meegenomen overigens. Zoveel gebruikers zoveel wensen. We hebben altijd genoeg te verbeteren en te maken.

[ Voor 16% gewijzigd door HomeWizard_NL op 27-03-2024 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timku
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 16-09 09:26
HWE-SKT-11 vs HWE-SKT

Beetje apart om het nieuw te noemen zonder een update dmv blog post oid.
Verschillen worden niet heel duidelijk weergegeven, naast dat het kleiner is valt het me ook op dat de continu belasting lager is, bij de nieuwe versie 2760W (12A) Bij de oude was het 16A..

[ Voor 4% gewijzigd door timku op 27-03-2024 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toby-Wan
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 22:06
timku schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 21:57:
HWE-SKT-11 vs HWE-SKT

Verschillen worden niet heel duidelijk weergegeven, naast dat het kleiner is valt het me ook op dat de continu belasting lager is, bij de nieuwe versie 2760W (12A) Bij de oude was het 16A..
Bij de oude was 3680 W ook de maximale belasting, want bij 3681 W ging die gewoon uit en in de beveiliging.
Wanneer je een 16 A apparaat aan een HW stekker hangt kan een variatie in de spanning voor een hoger / te hoog vermogen zorgen.
Ik zie dit eerder als een verduidelijking dan een downgrade

WP: Quatt Mono + 3kW BUH (DIY), SWW: CV-ketel, PV: 6040 Wp ZW/NO (SE3000H, Enphase IQ8, APsystems), 1x HW PIB 2.7 kWh

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HomeWizard_NL
timku schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 21:57:
HWE-SKT-11 vs HWE-SKT

Er is nu nog beperkt voorraad, vandaar dat deze nog niet groot is aangekondigd. Het verschil is voornamelijk het formaat (54% kleiner), en dat deze een oververhittingsbeveiliging heeft. Bijde kunnen ze 16A. De vorige kon bij slecht contact of langdurig hoog vermogen heet worden. De nieuwe schakelt bij een te hoge temperatuur af ter beveiliging. De nieuwe blijft ook koeler onder hetzelfde vermogen als de vorige. Dus zeker geen downgrade ;)

[ Voor 12% gewijzigd door HomeWizard_NL op 27-03-2024 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capt Waffles
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 16-09 12:53
HomeWizard_NL schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 22:20:
[...]
De nieuwe blijft ook koeler onder hetzelfde vermogen als de vorige. Dus zeker geen downgrade ;)
Kunnen we hieruit afleiden dat de nieuwe efficiënter werkt/ minder sluipverbruik heeft? Dat zou wel interessant zijn, want gezien het aantal homewizard apparaten thuis loopt dat verbruik toch op.

Mijn metingen van de (oude) energy socket:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iU_wEA_ErV2vokSApKEzp2ck-uo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/KNyQD4iUPkQ54GGPMUnwG71C.png?f=fotoalbum_large

Belgisch Limburg | Mitsubishi Electric MSZ-LN35VG2 binnenunit + MUZ-LN35VG2 buitenunit | Diehl 4601S + 3850 Wp (22x Sunflower 175W ZO) | SMA Sunny Boy 4.0 + 7070 Wp (7x JinkoSolar 505W NO + 7x JinkoSolar 505W ZW)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HomeWizard_NL
Capt Waffles schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 23:34:
[...]

Kunnen we hieruit afleiden dat de nieuwe efficiënter werkt/ minder sluipverbruik heeft? Dat zou wel interessant zijn, want gezien het aantal homewizard apparaten thuis loopt dat verbruik toch op.

[Afbeelding]
Het standby verbruik is vergelijkbaar gebleven, maar er is minder interne weerstand als er stroom doorheen gaat (en dus ook minder warmte ontwikkeling)

[ Voor 3% gewijzigd door HomeWizard_NL op 28-03-2024 00:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timku
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 16-09 09:26
[...]

Er is nu nog beperkt voorraad, vandaar dat deze nog niet groot is aangekondigd. Het verschil is voornamelijk het formaat (54% kleiner), en dat deze een oververhittingsbeveiliging heeft. Bijde kunnen ze 16A. De vorige kon bij slecht contact of langdurig hoog vermogen heet worden. De nieuwe schakelt bij een te hoge temperatuur af ter beveiliging. De nieuwe blijft ook koeler onder hetzelfde vermogen als de vorige. Dus zeker geen downgrade ;)
Dank voor de duidelijke antwoord!

Ik neem aan dat er geen wijzigingen zijn voor de API?
Iets zoals hoe warm het is (en dus hoe dicht het bij de grens zit van afschakeling)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Capt Waffles schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 23:34:
[...]

[Afbeelding]
Wat is On precies? 50% is ook On..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• St00mwals
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-09 13:07
Olaf van der Spek schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 10:40:
[...]

Wat is On precies? 50% is ook On..
Aan, met groene LED/ring uit.
Aan, met groene LED op 50%
Aan, met groene LED op 100%

Lijkt mij tenminste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ah, die LED. Ik vind 0.7 W off nog best wat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCSBL
~

[ Voor 100% gewijzigd door DCSBL op 28-03-2024 10:56 . Reden: Al beantwoord ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capt Waffles
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 16-09 12:53
St00mwals schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 10:43:
[...]

Aan, met groene LED/ring uit.
Aan, met groene LED op 50%
Aan, met groene LED op 100%

Lijkt mij tenminste.
Inderdaad 🙂
Olaf van der Spek schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 10:45:
Ah, die LED. Ik vind 0.7 W off nog best wat..
Inderdaad. Ik heb 13 energy sockets en 7 kWh meters, dat gaat dus richting de 20-25W continu verbruik oftewel ~175-220kWh op jaarbasis. Dat is een flinke brok energie. Het maakt ons wel veel bewuster over energieverbruik en heeft ook tot wat daadwerkelijke besparingen geleid, maar eigenlijk doe ik er nu beter aan de homewizard apparaten weer te verwijderen. Maar de data is zo mooi om naar te kijken en ik heb nog van alles te analyseren :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lgtOzEX4duwoFHISkkIOe7-EVRQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ZxxROGtR2wKx41xzTukC3bFB.png?f=fotoalbum_large

Belgisch Limburg | Mitsubishi Electric MSZ-LN35VG2 binnenunit + MUZ-LN35VG2 buitenunit | Diehl 4601S + 3850 Wp (22x Sunflower 175W ZO) | SMA Sunny Boy 4.0 + 7070 Wp (7x JinkoSolar 505W NO + 7x JinkoSolar 505W ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVfan
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 22:41
[...]

@HomeWizard_NL
In welke zin 54% kleiner? Alleen de diameter is kleiner of ook de lengte van de stekker (wat mij wegens plaatsgebrek bij een apparaat erg goed zou uitkomen)?

Mitsubishi Electric PUZ-WM 112YAA; ERPT20X-VM2E; PV 3900 Wp ZW, 3900 Wp NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witlof
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:20
Heeft iemand ervaring met de HomeWizard Energy Sockets i.c.m. een Quooker? Ik heb er een Fibaro Wall Plug tussen gehad, maar die heeft het na een tijdje begeven helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwiggs
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16-09 14:50
Ik heb mijn Enphase Enlighten toegevoegd in HomeWizard. Dit heeft voor een paar dagen prima gewerkt, maar nu krijgt hij geen verbinding meer. Ook als ik de Enphase Enlighten app open doet hij het niet meer (HTTP 406 geloof ik). Als ik via 4G de Enlighten app open werkt het wel.

Kan het zijn dat de HomeWizard tegen rate limits aanloopt, en de Enphase API mijn IP throttlet / tijdelijk blokkeert? Nadat ik de integratie had verwijderd uit HomeWizard en even heb gewacht, werkte de Enlighten app ook weer vanaf WiFi.

[ Voor 13% gewijzigd door mrwiggs op 28-03-2024 13:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mathijshooi
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 19:59
Witlof schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 12:23:
Heeft iemand ervaring met de HomeWizard Energy Sockets i.c.m. een Quooker? Ik heb er een Fibaro Wall Plug tussen gehad, maar die heeft het na een tijdje begeven helaas.
Ik heb een socket op mijn quooker. Geeft op dag basis niet veel voordeel als je bijvoorbeeld in de nacht hem met een timer uit zet.

Bij meer dan 1 dag weg of vakantie is het wel handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HomeWizard_NL
timku schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 10:10:
[...]

Dank voor de duidelijke antwoord!

Ik neem aan dat er geen wijzigingen zijn voor de API?
Iets zoals hoe warm het is (en dus hoe dicht het bij de grens zit van afschakeling)?
Op api zijn er geen wijzigingen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HomeWizard_NL
EVfan schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 12:11:
[...]

@HomeWizard_NL
In welke zin 54% kleiner? Alleen de diameter is kleiner of ook de lengte van de stekker (wat mij wegens plaatsgebrek bij een apparaat erg goed zou uitkomen)?
Ook in de lengte is deze korter, de vorige kwam 5cm vanuit het stopcontact, de nieuwe 3cm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVfan
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 22:41
HomeWizard_NL schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 17:28:
[...]

Ook in de lengte is deze korter, de vorige kwam 5cm vanuit het stopcontact, de nieuwe 3cm.
Dat is super, is de nieuwe stekker al leverbaar?

Mitsubishi Electric PUZ-WM 112YAA; ERPT20X-VM2E; PV 3900 Wp ZW, 3900 Wp NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23:19
mrwiggs schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 13:46:
Ik heb mijn Enphase Enlighten toegevoegd in HomeWizard. Dit heeft voor een paar dagen prima gewerkt, maar nu krijgt hij geen verbinding meer. Ook als ik de Enphase Enlighten app open doet hij het niet meer (HTTP 406 geloof ik). Als ik via 4G de Enlighten app open werkt het wel.

Kan het zijn dat de HomeWizard tegen rate limits aanloopt, en de Enphase API mijn IP throttlet / tijdelijk blokkeert? Nadat ik de integratie had verwijderd uit HomeWizard en even heb gewacht, werkte de Enlighten app ook weer vanaf WiFi.
Ik weet niet of het ook invloed heeft op de Homewizard maar veel Envoy's hebben de laatste tijd, al dan niet vrijwillig, een update gekregen naar versie 7.xx. De oude versie was 5.xx.
Bezitters van een Homey of Home Assistant konden ook hun data niet meer uitlezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HomeWizard_NL
EVfan schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 18:16:
[...]

Dat is super, is de nieuwe stekker al leverbaar?
Ja deze is op de website verkrijgbaar
https://www.homewizard.com/nl/shop/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computerjunky
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:28
Jammer dat de luchtvochtigheid en temperatuur alleen beschikbaar is met de display. Ik vind de display nul meerwaarde hebben maar luchtvochtigheid si voor mij cruciaal.

Nadeel is alleen dat er zo goed als geen 1 digitale luchtvochtigheid (of temperatuur) sensor is die daadwerkelijk accuraat is. Ik heb er letterlijk 7 van verschillende merken en ze wijken allemaal tot wel 23% luchtvochtigheid en 4 graden af wat gewoon.

Ik zou graag 20 euro betalen voor een gekalibreerde/geijkte sensor want het is voor mijn luchtwegen vooral in de winter cruciaal maar de kwaliteit van deze sensoren is lachwekkend en zorgelijk dat het verkocht mag worden.

Zijn er enige plannen om dit te realiseren? Want ik heb dit in minimaal 3 kamers nodig en zelfs als de display gekalibreerd dan ga ik er geen 3 neer zetten natuurlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dhrto
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:03
If you pay peanuts...

Er zijn genoeg goede / gecalibreerde sensoren te krijgen, maar daar hangt natuurlijk ook een ander prijskaartje aan. Zie bijvoorbeeld Atal:
https://www.atal.nl/producten/awp-tr-wifi-datalogger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ross11
HomeWizard_NL schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 17:24:
[...]

Op api zijn er geen wijzigingen
Hoe gaat het updaten van de sockets te werk? Heb hier 5 sockets met verschillende firmware.
3.03 (4x) en 4.08 (1x) . Zitten 24/7 aan de spanning.
Verschil tussen de updates is de API welke bij 4.08 uitgebreider is in Home assistant.

Ross

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Guidooow
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20:14
Ross11 schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 20:58:
[...]

Hoe gaat het updaten van de sockets te werk? Heb hier 5 sockets met verschillende firmware.
Verschil tussen de updates is de API welke bij 4.08 uitgebreider is in Home assistant.
Je kunt de sockets in de app handmatig updaten. Geen idee of dit ook automatisch gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ross11
Je kunt de sockets in de app handmatig updaten. Geen idee of dit ook automatisch gebeurt.
[/quote]

Met de 3 puntjes, helemaal niet gezien, bedankt..

Ross

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HomeWizard_NL
Ross11 schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 20:58:
[...]

Meestal rollen updates automatisch uit over een tijdspanne van 2-3 weken. Je kan zoals gezegd ook handmatig updaten via instellingen.

[ Voor 5% gewijzigd door HomeWizard_NL op 28-03-2024 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HomeWizard_NL
computerjunky schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 20:23:
Jammer dat de luchtvochtigheid en temperatuur alleen beschikbaar is met de display. Ik vind de display nul meerwaarde hebben maar luchtvochtigheid si voor mij cruciaal.

Nadeel is alleen dat er zo goed als geen 1 digitale luchtvochtigheid (of temperatuur) sensor is die daadwerkelijk accuraat is. Ik heb er letterlijk 7 van verschillende merken en ze wijken allemaal tot wel 23% luchtvochtigheid en 4 graden af wat gewoon.

Ik zou graag 20 euro betalen voor een gekalibreerde/geijkte sensor want het is voor mijn luchtwegen vooral in de winter cruciaal maar de kwaliteit van deze sensoren is lachwekkend en zorgelijk dat het verkocht mag worden.

Zijn er enige plannen om dit te realiseren? Want ik heb dit in minimaal 3 kamers nodig en zelfs als de display gekalibreerd dan ga ik er geen 3 neer zetten natuurlijk.
Ik kan helaas geen uitspraken doen over toekomstige ontwikkelingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGFG
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 22:10
computerjunky schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 20:23:

Heb dezelfde ervaring: blijkbaar is dit budget (veel?) te laag voor een betrouwbare meting. Daar zal HomeWizard geen betaalbare verandering in kunnen brengen vrees ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leongerrits
  • Registratie: November 2023
Hoe kan ik twee Solaredge omvormers toevoegen aan de Homewizard app? Het lukt me vooralsnog maar om 1 installatie te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HE1

HE1

@HomeWizard_NL ik zou wel graag de temperatuur en RV grafiek beide willen laten zien op mijn ipad. Nu moet ik kiezen tussen beide.

Op de webbased app worden wel gewoon beide getoond.

De knop op de iphone als ik deze grafiek beeldvullend laat zien is wel een extra knopje zichtbaar om snel tussen beide te schakelen, maar die mis ik dan weer op de ipad.

Maar beter is gewoon beide tonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leoniq
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 17:47
leongerrits schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 12:34:
Hoe kan ik twee Solaredge omvormers toevoegen aan de Homewizard app? Het lukt me vooralsnog maar om 1 installatie te zien.
Ik heb 2 solaredge omvormers op 1 solaredge account. En die is zichtbaar in wizzard. Of twee losse erin kunnen?

3 x Sessy's, PV 10320WP solaredge, gasloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HE1

HE1

Vreemde glitch in de grafieken vandaag temp en RV:

hapje uit vannacht, en een zelfde stukje erbij in de toekomst (verticale lijn is nu uiteraard), meer mensen die dat zien?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6WEiGUjeThs2j-WKoTgU2x5YN9s=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/bPcwgF9aCx4a62DYU07RXRGz.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeacekeeperNL
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online

PeacekeeperNL

Koning Review 2023 en 2024

HE1 schreef op zondag 31 maart 2024 @ 16:50:
Vreemde glitch in de grafieken vandaag temp en RV:

hapje uit vannacht, en een zelfde stukje erbij in de toekomst (verticale lijn is nu uiteraard), meer mensen die dat zien?

[Afbeelding]
Zal met zomertijd te maken hebben, gezien het om 0200 lijkt

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HE1

HE1

PeacekeeperNL schreef op zondag 31 maart 2024 @ 17:02:
[...]

Zal met zomertijd te maken hebben, gezien het om 0200 lijkt
ah , dat is een goeie nog niet aangedacht. Maar het is alleen bij deze 2 grafieken , de rest niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:09
Hmm de kWh-meter (en misschien de P1-meter ook wel) lijkt als hij eenmaal verbonden is met wifi, geen scan te doen of er sterker netwerk is. Ik heb een mesh punt erbij geplaatst, maar de meter bleef met het punt verder weg verbonden. Pas na een herstart pakte hij de sterkere zender.

Wellicht een interessante feature om mee te nemen @HomeWizard_NL ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HE1

HE1

ThinkPad schreef op maandag 1 april 2024 @ 10:19:
Hmm de kWh-meter (en misschien de P1-meter ook wel) lijkt als hij eenmaal verbonden is met wifi, geen scan te doen of er sterker netwerk is. Ik heb een mesh punt erbij geplaatst, maar de meter bleef met het punt verder weg verbonden. Pas na een herstart pakte hij de sterkere zender.

Wellicht een interessante feature om mee te nemen @HomeWizard_NL ?
Heb ik ook gemerkt, sommige apparaten connecten naar, gezien lokatie van de meter, access point wat een zwakker signaal heeft, wat onlogisch is. Mijn iphone schakelt automatisch van punt naar punt als ik door het huis loop.

[ Voor 6% gewijzigd door HE1 op 01-04-2024 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcw82
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 22:24
Heb even gezocht, nog niet gevonden.
Wat ik zoek;
Binnen de "tariffs" van de home wizard ap kun je al een poosje waardes invullen. Voor opname uit het net en voor teruglevering.

Ik zit bij tibber en vroeg me af of er andere tibber klanten zijn hier en wat zij hebben opgegeven voor die verschillende posten.
Zowel voor de opname als de teruglevering.
Hieronder de schermen die ik bedoel.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QacFzYM_B-hLX4rtlfDHixoPvqQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uhZzxDGVDVKlbYl1r0B4Sg4N.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2neO1cpYLJEC6Ic5AeIHWnaDx1Q=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/e1ii9Eyt3sVXtPUoatZ17cub.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DCSBL
HE1 schreef op maandag 1 april 2024 @ 10:38:
[...]

Heb ik ook gemerkt, sommige apparaten connecten naar, gezien lokatie van de meter, access point wat een zwakker signaal heeft, wat onlogisch is. Mijn iphone schakelt automatisch van punt naar punt als ik door het huis loop.
Voorheen deden alle HomeWizard producten een scan over alle channels om het ingestelde netwerk te vinden en maken dan verbinding met de eerste die ze vinden. Dit kan er voor zorgen dan een AP die dichter bij staat niet gekozen wordt omdat er een die verder staat bijv. op channel 1 zit.

Deze “fout” is opgelost (nu scannen ze eerst en maken verbinding met de sterkste) maar nog niet alle producten hebben deze update.

Het automatisch hoppen naar een sterkere AP staat op de planning, maar dit heeft een lage prio; De producten verplaatsen zich niet spontaan en het gebeurt ook niet dagelijks dat iemand een extra meshpunt toevoegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HE1

HE1

DCSBL schreef op maandag 1 april 2024 @ 11:08:
[...]

Voorheen doen alle HomeWizard producten een scan over alle channels om het ingestelde netwerk te vinden en maken dan verbinding met de eerste die ze vinden. Dit kan er voor zorgen dan een AP die dichter bij staat niet gekozen wordt omdat er een die verder staat bijv. op channel 1 zit.

Deze “fout” is opgelost (nu scannen ze eerst en maken verbinding met de sterkste) maar nog niet alle producten hebben deze update.

Het automatisch hoppen naar een sterkere AP staat op de planning, maar dit heeft een lage prio; De producten verplaatsen zich niet spontaan en het gebeurt ook niet dagelijks dat iemand een extra meshpunt toevoegt.
Welke producten hebben deze update al wel? en moet er dan opnieuw met het wifi netwerk verbinding gemaakt worden voor ze de sterkste kiezen of gaat dit automatisch na een update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g-j-t
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 20:32
Ik wil de puls output van mijn SDM630 koppelen aan de WP. De pulsuitgang 1 is in de app configureerbaar, echter kan ik deze niet op 1000 pulsen per kWh instellen. Deze kan maximaal op 400 in de app. De warmtepomp ondersteunt wel 100 pulsen maar 1000 is mooier. 400 wordt niet ondersteund door de WP.

Ik heb ook een SDM230 en deze kan ik instellen op 1000 en zelfs 2000 pulsen. Vraag is of de SDM630 hier door Homewizard softwarematig beperkt is? Is deze evt ook naar 1000 aan te passen?

WP: PUHZ-SW75 YAA + ERST20D-VM2D. PV: 2000 wp +4200 wp

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mike123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23:19
g-j-t schreef op maandag 1 april 2024 @ 20:00:
Ik wil de puls output van mijn SDM630 koppelen aan de WP. De pulsuitgang 1 is in de app configureerbaar, echter kan ik deze niet op 1000 pulsen per kWh instellen. Deze kan maximaal op 400 in de app. De warmtepomp ondersteunt wel 100 pulsen maar 1000 is mooier. 400 wordt niet ondersteund door de WP.

Ik heb ook een SDM230 en deze kan ik instellen op 1000 en zelfs 2000 pulsen. Vraag is of de SDM630 hier door Homewizard softwarematig beperkt is? Is deze evt ook naar 1000 aan te passen?
Dit is een bericht van vorig jaar en daar staat in dat je een bericht naar HW moet sturen om je pulsen aan te laten passen.
Of dat nog steeds kan/moet weet ik niet.

https://gathering.tweaker...message/77220716#77220716

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jurgen purgen
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 23:52
g-j-t schreef op maandag 1 april 2024 @ 20:00:

Ik had idd ook de gedachte dat een hogere pulsetelling een verfijnder beeld zou kunnen geven, maar mijn wp telt per hele verbruikte kWh. Dus 400, 1000 of 1 pulse per kWh geven bij mij hetzelfde resultaat

pvoutput ijsbuffer met NIBE S1255PC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ross11
DCSBL schreef op maandag 1 april 2024 @ 11:08:
[...]

Voorheen deden alle HomeWizard producten een scan over alle channels om het ingestelde netwerk te vinden en maken dan verbinding met de eerste die ze vinden. Dit kan er voor zorgen dan een AP die dichter bij staat niet gekozen wordt omdat er een die verder staat bijv. op channel 1 zit.

Toch is dit wel eens vervelend, bij resetten van een Ap of tijdelijke uitval hoppen de sockets en kWh meters naar een overgebleven AP maar komen daarna niet terug naar het sterkste AP. Dit geeft bij mij toch wel storing op de verbinding en melding dat signaal zwak is.

Ross

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DCSBL
Ross11 schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 13:20:
[...]

Toch is dit wel eens vervelend, bij resetten van een Ap of tijdelijke uitval hoppen de sockets en kWh meters naar een overgebleven AP maar komen daarna niet terug naar het sterkste AP. Dit geeft bij mij toch wel storing op de verbinding en melding dat signaal zwak is.
Daarom staat het alsnog wel op de planning ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leongerrits
  • Registratie: November 2023
Leoniq schreef op zaterdag 30 maart 2024 @ 19:14:
[...]

Ik heb 2 solaredge omvormers op 1 solaredge account. En die is zichtbaar in wizzard. Of twee losse erin kunnen?
Ik heb twee installaties maar ze staan wel binnen 1 account. Ik zie echter in de wizzard maar 1 van de 2 omvormers.

[ Voor 33% gewijzigd door leongerrits op 02-04-2024 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timv37
  • Laatst online: 14-09 15:10
Tevreden over de P1 meter dus ook het display maar aangeschaft om te proberen. Eerste indruk is goed, wat ik me echter afvraag.. Is er ook een optie om bv tijd/datum weer te geven? Omdat ik niet over alle hardware beschik heb ik nu dus lege velden die mijn OCD geen goed doen (slimme verkoop truc dat wel bedenk ik me nu..)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HE1

HE1

Timv37 schreef op woensdag 3 april 2024 @ 16:52:
Tevreden over de P1 meter dus ook het display maar aangeschaft om te proberen. Eerste indruk is goed, wat ik me echter afvraag.. Is er ook een optie om bv tijd/datum weer te geven? Omdat ik niet over alle hardware beschik heb ik nu dus lege velden die mijn OCD geen goed doen (slimme verkoop truc dat wel bedenk ik me nu..)
De linker 3 cirkels op display :
p1 meter NU
p1 meter vandaag
p1 meter kosten

de rechter 3:
gas
gas kosten
temp

> display vol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timv37
  • Laatst online: 14-09 15:10
HE1 schreef op woensdag 3 april 2024 @ 17:01:
[...]

De linker 3 cirkels op display :
p1 meter NU
p1 meter vandaag
p1 meter kosten

de rechter 3:
gas
gas kosten
temp

> display vol
Helaas geen gas aanwezig dus dat zal niet gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HE1

HE1

Timv37 schreef op woensdag 3 april 2024 @ 17:17:
[...]

Helaas geen gas aanwezig dus dat zal niet gaan.
lucht vochtigheid kun je nog weergeven, hou je rechtsonderin klein plekje vrij. heb je ruimte voor uitbreiding :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Broodro0ster
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 22:34
Ik zie dat er nieuwe, kleiner sockets zijn. De vermelding dat ze MID gekeurd zijn, staat niet meer op de productie pagina. Wil dit zeggen dat je nu ook de mogelijkheid hebt om het verbruik op die stekkers te resetten? Of is dat nog steeds niet mogelijk?

30x Jinko JKM380M-6RL3 (11.4kWp) 12x oost 90° - 18x west 270°, 45° incl. | Marstek Venus 5.12kWh | Vaillant Arotherm 75/5 | Zehnder ComfoAir Q450 | Tesla Model 3 RWD 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GM15
Broodro0ster schreef op donderdag 4 april 2024 @ 14:51:
Ik zie dat er nieuwe, kleiner sockets zijn. De vermelding dat ze MID gekeurd zijn, staat niet meer op de productie pagina. Wil dit zeggen dat je nu ook de mogelijkheid hebt om het verbruik op die stekkers te resetten? Of is dat nog steeds niet mogelijk?
Alleen de HW-kWh meters zijn MID gecertificeerd, de sockets zijn dat nooit geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Broodro0ster
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 22:34
GM15 schreef op donderdag 4 april 2024 @ 15:46:
[...]

Alleen de HW-kWh meters zijn MID gecertificeerd, de sockets zijn dat nooit geweest.
Hmmm, ik dacht ergens een keer gelezen te hebben dat ze dat wel waren en dat dat ook de reden was dat je ze niet kon resetten.
Op zich niet zo heel belangrijk voor een socket.

Maar dan mijn volgende vraag @HomeWizard_NL :
Gezien de sockets helemaal niet MID gekeurd zijn, zie ik ook niet goed in waarom we ze niet zouden mogen resetten. Komt daar nog ondersteuning voor?

30x Jinko JKM380M-6RL3 (11.4kWp) 12x oost 90° - 18x west 270°, 45° incl. | Marstek Venus 5.12kWh | Vaillant Arotherm 75/5 | Zehnder ComfoAir Q450 | Tesla Model 3 RWD 2023

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheRealFreek
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 19:41
Beste Tweakers,

Momenteel ben ik op vakantie en ik was benieuwd naar het energieverbruik ik huis bij afwezigheid. Nu valt mij op dat de P1 meter vrijwel in fase met de opwek van zonne energie ook Solar consumption detecteert. Dit verbruik lijkt mij in theorie onmogelijk omdat er geen apparaten in huis aanwezig zijn die op die manier zichzelf aan zouden kunnen schakelen. Ik zie dit eigenlijk altijd gebeuren als ik terug kijk ik de tijd.

Ik heb een Growatt omvormer gekoppeld via de app via mijn Growatt account.

Heeft iemand hier een verklaring voor die logisch is?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nn2HFiJdO89ekIbNNA1845L6w5A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RXsgnSEkP6opqXs5mad7yHT7.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees_frl
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:56
TheRealFreek schreef op donderdag 4 april 2024 @ 16:51:
Beste Tweakers,

Momenteel ben ik op vakantie en ik was benieuwd naar het energieverbruik ik huis bij afwezigheid. Nu valt mij op dat de P1 meter vrijwel in fase met de opwek van zonne energie ook Solar consumption detecteert. Dit verbruik lijkt mij in theorie onmogelijk omdat er geen apparaten in huis aanwezig zijn die op die manier zichzelf aan zouden kunnen schakelen. Ik zie dit eigenlijk altijd gebeuren als ik terug kijk ik de tijd.

[Afbeelding]
hier ook, benieuwd :)

WP Vaillant VWL75/6 A 230V | Boiler VIH RW 300/3 MR | 27 x 405 ZZO= 10.935 op Solar Edge 9 kW 3 fasen omvormer | Vent: Zehnder Q600 ERV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRealFreek
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 19:41
Ik denk dat het probleem bij Growatt ligt. Ik heb het idee dat mijn omvormer onrealistisch hoge geleverde vermogens laat zien en communiceert. Het verschil tussen het gemeten geleverde vermogen bij de P1 poort en het vermogen dat de omvormer communiceert zie ik nu dus terug in "Solar consumption". Ik heb 3200watt piek liggen, het lijkt mij dan ook sterk dat ik vandaag 3kW heb kunnen aantikken aan vermogen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GM15
TheRealFreek schreef op donderdag 4 april 2024 @ 16:51:
Beste Tweakers,

[Afbeelding]
Ja, de P1 'kan' helemaal geen 'Solar Consumption' (eigen verbruik) zien/detecteren. De P1 weet alleen de tellerstanden van je slimme meter. (wat je van het net haalt en wat je aan het net teruglevert). Je Growatt 'meet' daadwerkelijk de opbrengst van je panelen. (en dat is iets anders dan wat je slimme meter registreerd als 'teruglevering'. Met die 3 variabelen wordt klaarblijkelijk de grafiek gemaakt en de Solar Consumption 'berekend' Met wat je Growatt daadwerkelijk aan zonneopbrengst 'meet' en wat de P1 aan tellerstanden 'ziet' hoeft niet 1 op 1 gelijk te zijn, daar kan best wel eens een kleine afwijking inzitten, aan jouw data te zien is dat ongeveer 0.1 kWh over een periode van zo'n 6 uur zo lijkt het. De grafiek is in die zin dan ook behoorlijk misleidend als je idd 100% zeker weet dat je geen 1.5 kWh hebt verbruikt in die tijd.

[ Voor 7% gewijzigd door GM15 op 04-04-2024 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
@TheRealFreek
's Nachts zie ik grid verbruik/consumption op je afbeeldingen staan. Als de zon schijnt wordt dat dan solar consumption. Of begrijp ik de vraag niet?

-edit-

Ooo, dat lijkt overdag méér dan 's nachts... Nvm

[ Voor 44% gewijzigd door Chris.nl op 04-04-2024 17:39 ]

Pagina: 1 ... 106 ... 143 Laatste

Let op:
Voor vragen en discussie rondom de Plug-In Battery kan je terecht in Het HomeWizard Plug-In Battery topic