Veel gezien, en weer wat wijzer geworden.
Inderdaad is de Solar Edge Accu gelijk aan de Solar Edge Omvormer gekoppeld.
Blijft dan de DC, dus denk wat minder omzet verlies van DC naar AC en weer terug naar een DC van de accu.
Er gaan zeg maar slechts een enkele invoer naar de omvormer zelf. Net voor het de omvormer, vanuit de zonnepanelen, ingaat is het eerst direct gekopppeld aan de accu zelf.
Ik heb wel een 1 fase kWh meter erbij zitten, die had ik al een tijdje. Dat was ook de reden om voor de 10 Kw te gaan, 1 fase, anders moest ik over naar 3 fase aansluiting.
Trouwens ik zag dat ik ook geen API sleutel meer nodig had om de Solar Edge omvormer meer te koppelen in de HW app. Eerst was het volgens mijn eerst alleen mogelijk met de sleutel, nu kon ik gewoon met wachtwoord van de SE app direct alsog de omvormer koppelen.
En als ik het goed begrijp ziet de kWh meter dezelfde stroom lopen als de Solar app zelf.
Trouwens vandaag toch weer fijn ondanks het bewolkte weer de accu volgeladen, en geen enkel afname van het net getrokken. Fijn om te zien.
@ IJsbeer: geen financiele achtergrond of redenen.
Omdat het kan, en het ondanks de flinke investering, mogelijk is. Hoofd redenen eigenlijk om mijn eigen productie ook zoveel mogelijk te kunnen verhogen. Naast de accu, heb ik er nog een 1200 Wp begelegt, vanwege de vergrote speling wat nu een 3500H omvormer mag verwerken. In jaar van aanleg installatie, 2019, was deze nog begrenst op een 3600Wp. En het BTW voordeel meegenomen, onder mom van uitbreiding zonne installatie.
[
Voor 18% gewijzigd door
dinandus op 11-04-2024 20:09
. Reden: extra toelichting ]