Fab1Man schreef op donderdag 25 april 2024 @ 17:57:
Ik heb de P1 meter van HomeWizard de afgelopen week probleem kunnen gebruiken. Vandaag nieuwe wifi geïnstalleerd met nieuwe SSID en de oude was weg. P1 meter gaf een rode ring aan en ik wilde ‘m opnieuw verbinden met het nieuwe wifi netwerk, maar dit lijkt niet meer te lukken.
Ik druk de knop enkele seconden in tot het lampje blauw wordt. Laat ik de knop echter los dan knippert ie 1x en daarna gaat ie weer in wit pulseren. Ik heb ook de knop 15 seconden ingedrukt gehouden, dan knippert ie 3x blauw en daarna vloeit het ook over in wit. Ook daarna, zolang ik de knop ingedrukt houdt pulseert ie (maximaal 3x), maar laat ik de knop los valt meteen het blauwe lampje uit.
Doe ik iets fout of heb ik nog iets niet geprobeerd of is ie nu al defect?
Ik heb volgens mij exact hetzelfde probleem maar dan met mijn Homewizard watermeter. Ik heb vorige week mijn netwerk opnieuw ingericht met ook een nieuw SSID + Wachtwoord. Alle HW apparatuur opnieuw gekoppeld, dat ging allemaal prima, ook de P1 meter, maar mijn watermeter vertoont dezelfde symptomen als wat jij beschrijft. Ik krijg ook steevast de melding "Geen verbinding mogelijk met netwerk WatermeterSetup" (ik houd de knop dan ingedrukt zodat hij blauw blijft pulseren). Voor mijn gevoel ook zo ongeveer alles geprobeerd wat ik weet:
- Telefoon herstart
- App opnieuw geïnstalleerd
- Watermeter volledig gereset via het gaatje aan de achterkant
- 5Ghz Wi-Fi uitgeschakeld
- Alle Mesh accesspoints uitgeschakeld
- Locatie staat ingeschakeld
- 5G uitgeschakeld, Wi-Fi only
- Geen VPN actief
- HomeAssistant volledig uitgeschakeld, HW koppeling verwijderd
Vrijdag mijn nieuwe EnergyDisplay binnen gekregen, koppelt gewoon binnen enkele seconden, geen enkel probleem, net als alle andere apparatuur. De Watermeter heeft het ook altijd perfect gedaan, nooit iets mee gehad maar ik ben de draad redelijk kwijt op het moment.