1 fase meter hier en de ios app. Hij stond op 100p/kwh en deze heb ik gezet op 1000p/kwh om zo wat nutterige data te krijgen over mijn opwekhenkNL schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 17:11:
Iemand al geprobeerd de puls instellingen aan te passen van de kWh meters?
-Van de 3 fase meter is dat wel te doen, ik zie hierbij wel een grafische fout in de app als ik mijn telefoon horizontaal houd. (De puls instellingen zijn hierbij 2x zichtbaar, en ik mis bijv. 2000 pulsen).
-Van de 1 fase meter kan ik de puls aantallen wel kiezen, maar hij neemt deze niet over en gaat terug naar de vorige versie.
Als ik hierbij ook een uitgangstype kies (import/export e.d.) dan neemt hij ook deze niet over als ik dit tegelijk aanpas met het aantal pulsen. Pas ik dat apart aan, zonder het aantal pulsen te wijzigen, dan werkt het wel.
Hoe uit zich dat, waar zie jij die “nuttiger” data? In Home Assistent oid?unconnected schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 09:16:
[...]
1 fase meter hier en de ios app. Hij stond op 100p/kwh en deze heb ik gezet op 1000p/kwh om zo wat nutterige data te krijgen over mijn opwekging helemaal goed! ook het display aangepast zodat hij het voltage ook laat zien. nette update @HomeWizard_NL !
Is inderdaad meermaals ter sprake gekomen.Lulukai schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 15:52:
Homewizard en de integratie met zonnepanelen (Huawei), het werkt toch niet schitterend.
Ik heb een woning die leegstaat, met een constante baseload (100 procent zeker). 's Nachts gaat het goed qua visualisatie, maar overdag, wanneer de zon schijnt, maakt Homewizard er een zootje van. Het heeft waarschijnlijk iets te maken met het inlezen van Huawei per 15 min, en de P1-meter die in intervallen van 5 min werkt.
[Afbeelding]
Op dit moment klopt er bij wisselende zonneopbrengst helemaal niks van de zonverbruik en elektriciteitsgebruik grafieken.
Deze twee hebben nu wel een resolutie van 15 minuten gekregen in lijn met de resolutie van de omvormerkoppeling, maar ik vermoed dat deze slag pas wordt gemaakt nadat de verrekening al is gedaan. Het is echter de input die je moet omzetten naar de laagste gemene deler voordat je er mee gaat rekenen.
In deze voorbeelden waren we niet thuis, base-load van zo rond de 100W:
:fill(white):strip_exif()/f/image/I3qswAsP4f31LvqpWexX2RW4.png?f=user_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/lgIqdtzSzJMLV9C50HF2Ztz0.png?f=user_large)
Ik heb geen automatisch schakelende apparatuur die aangaat bij zonneopbrengst.
[ Voor 9% gewijzigd door Propheticus op 05-01-2024 10:47 . Reden: extra voorbeeld ]
Kan er natuurlijk ook nog mee te maken hebben hoe de waardes in de omvormer API geaggregeerd worden VS hoe HW dit doet.
Het lijkt er op dat (i.i.g. bij Growatt) in HW het datapunt van 11:30 bijvoorbeeld correspondeert met het tijdsvak 11:30-11:45* en niet 11:22:30-11:37:30 (of 11:15-11:30)
De piek in zonneopbrengst staat in HW op 11:30, maar in het Growatt dashboard 11:40:
:fill(white):strip_exif()/f/image/RUwX2VPNSheXOg2DcgogpqUw.png?f=user_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/hcZwmrOWUahAc56icAA6nIZ5.png?f=user_large)
Edit na check: Het datapunt van 11:30 in HW (via API) komt overeen met de Growatt punten (11:30+11:35+11:40)/3
*Edit 2: In Growatt correspondeert het datapunt 11:30 met het tijdsvak 11:27:30-11:32:30. Het datapunt op 11:30 in HW gaat dus over het tijdsvak 11:27:30-11:42:30.
Het lijkt er op dat (i.i.g. bij Growatt) in HW het datapunt van 11:30 bijvoorbeeld correspondeert met het tijdsvak 11:30-11:45* en niet 11:22:30-11:37:30 (of 11:15-11:30)
De piek in zonneopbrengst staat in HW op 11:30, maar in het Growatt dashboard 11:40:
:fill(white):strip_exif()/f/image/RUwX2VPNSheXOg2DcgogpqUw.png?f=user_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/hcZwmrOWUahAc56icAA6nIZ5.png?f=user_large)
Edit na check: Het datapunt van 11:30 in HW (via API) komt overeen met de Growatt punten (11:30+11:35+11:40)/3
*Edit 2: In Growatt correspondeert het datapunt 11:30 met het tijdsvak 11:27:30-11:32:30. Het datapunt op 11:30 in HW gaat dus over het tijdsvak 11:27:30-11:42:30.
[ Voor 35% gewijzigd door Propheticus op 05-01-2024 11:47 ]
Dit is niet alleen via de API, ook als je de kWH meters van homewizard gebruikt klopt de stroomverbruik en zonverbruik grafieken niet.
Ik heb hierover al in 2022 contact gehad met de helpdesk, ze gingen dit aanpakken maar had een flinke herstructurering van de backend nodig. dus dit kon nog even duren. Dit is dus nog steeds niet aangepakt.
Ik heb hierover al in 2022 contact gehad met de helpdesk, ze gingen dit aanpakken maar had een flinke herstructurering van de backend nodig. dus dit kon nog even duren. Dit is dus nog steeds niet aangepakt.
Ik gebruik de kwh meter ook nog op de oude homewizard met energylink. Deze laat nu met meer pulsen een betere benadering zien van het verbruik omdat hij vaker meetpunten krijgt. De grafiek liep vroeger heel langzaam naar 0 (omdat hij op het laatst geen datapunten meer kreeg) en daalt nu sneller naar 0. Blij mee dusGramser schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 09:20:
[...]
Hoe uit zich dat, waar zie jij die “nuttiger” data? In Home Assistent oid?
Ik loop daar ook mee te stoeien, ik zie inmiddels door de bomen het bos niet meer en hoopt dat iemand die ook bij Tibber zit, mij kan aangeven welk bedrag ik hier precies moet invullen en of ik wel of geen 21% BTW moet aanhouden?mathijshooi schreef op zondag 31 december 2023 @ 18:29:
Waarschijnlijk al duizend keer gevraagd om wat vul je in de app in bij overige kosten wanneer je een dynamisch contract hebt. Is dit nou inclusief of exclusief btw?
Ook aangezien je daaronder btw percentage moet invullen.
@HomeWizard_NL misschien goed om dit beter aan te geven. En misschien ook handig om dit op te splitsen in de kosten die de leverancier vraagt en wat de belastingen zijn.
Overal zie ik getallen staan, dan weer met BTW en dan weer zonder BTW (zoals bij Enever of bij Prijzen Index).
Dit geldt tevens voor de optie overige vergoeding per kWh, daar wordt dit ook gevraagd.
[ Voor 20% gewijzigd door A3-D op 05-01-2024 17:42 ]
EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.26 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V153 - CT003 V117 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber
Heb je hier iets aan? Daar staat het een en ander wat duidelijker en staat er ook een voorbeeld voor Tibber:
https://helpdesk.homewiza...giekosten-in#h_a9ad3ac844
@HomeWizard_NL Ik heb nog een andere vraag mbt de watermeter. De verticale as is in de eenheid 'L', dit is echter geen verbruikseenheid en klopt naar mijn mening niet. Waarschijnlijk is het het verbruik in liters per 5 minuten? Het is logisch als daar de eenheid LPM is. En nogmaals, het zou fijn zijn als ik over de tijd een selectie kan maken en zo echt het verbruik van een piek kan bepalen...
Model 3 | 2024 Highland
Voor de watermeter is het liter per minuut. Even zo uit mijn hoofd zit dit wel goed in de externe api (of ik heb dit gecorrigeerd in homeassistant). Overigens zou het ook de kleine letter 'l' moeten zijn ipv L. We schrijven ook geen mL namelijk.
Werd er ook niet echt duidelijker op, maar volgens mij heb ik bij benadering het juiste bedrag wat ik er in moet vullen voor Tibber, namelijk 0,127 en de btw op 21%soczol schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 18:20:
Heb je hier iets aan? Daar staat het een en ander wat duidelijker en staat er ook een voorbeeld voor Tibber:
EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.26 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V153 - CT003 V117 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber
Bij de weergave 'nu' is het L/minuut, in de weergave 'dag' L/ 5 minuten (totaal verbruik in het blok van 5 minuten, niet een stroomsnelheid).pewill schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 10:41:
@HomeWizard_NL Ik heb nog een andere vraag mbt de watermeter. De verticale as is in de eenheid 'L', dit is echter geen verbruikseenheid en klopt naar mijn mening niet. Waarschijnlijk is het het verbruik in liters per 5 minuten? Het is logisch als daar de eenheid LPM is. En nogmaals, het zou fijn zijn als ik over de tijd een selectie kan maken en zo echt het verbruik van een piek kan bepalen...
[ Voor 5% gewijzigd door Propheticus op 06-01-2024 21:24 ]
Mijn P1 meter heeft iets geks. Hij staat in de app al dagen als offline, maar verstuurd wel gewoon periodiek data. Alleen de live weergave werkt niet. In de wifi zie ik dat de meter wél gewoon connected blijft met de wifi, de ring is ook gewoon groen.
Dit geldt alleen voor de p1 meter, mijn andere kwh meters en sockets doen het wel gewoon goed.
Ik heb mn meter al een keer opnieuw opgestart, zonder succes
Iemand enig idee?
/f/image/2PlWKq5wv8PI5w3IdjmG8FC3.png?f=fotoalbum_large)
Dit geldt alleen voor de p1 meter, mijn andere kwh meters en sockets doen het wel gewoon goed.
Iemand enig idee?
/f/image/2PlWKq5wv8PI5w3IdjmG8FC3.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/tSdi3LtsEEEo9frUxSnASv7Q.png?f=fotoalbum_large)
Sinds gister ochtend geen data meer in de Today overzicht. Live data werkt nog wel. Zijn er problemen?
You only live once, so enjoy the ride.
@sanzut Dat zijn dezelfde symptomen die ik met de watermeter zag toen daarvan de 5v adapter het begaf.
Gebruik je een extra 5v voeding bij de P1 sensor? Zo ja, dan zou ik even een andere USB adapter proberen. Zo nee, misschien kijken of je het stekkertje beter/verder in de P1-poort kunt duwen.
Gebruik je een extra 5v voeding bij de P1 sensor? Zo ja, dan zou ik even een andere USB adapter proberen. Zo nee, misschien kijken of je het stekkertje beter/verder in de P1-poort kunt duwen.
Hier geen problemen, misschien zit het probleem toch ergens lokaal bij je.worldfastest schreef op zondag 7 januari 2024 @ 14:03:
Sinds gister ochtend geen data meer in de Today overzicht. Live data werkt nog wel. Zijn er problemen?
Ik heb een vraagje over het meten van sluipverbruik. Volgens de help info van Homewizard wordt sluipverbruik algoritmisch bepaald obv stroom consumptie tussen 0:00 en 06:00 uur.
Ik heb vannacht mijn auto opgeladen ivm de Eneco Slim Laden app en wellicht heeft die combinatie met de Homewizard het algoritme verstoord, want ik krijg opeens een sluipverbruik van 118 kWh te zien, wat volslagen incorrect is. Iemand een verklaring voor? En hoe deze foute rapportage voor sluipverbruik te fixen?
Ik heb vannacht mijn auto opgeladen ivm de Eneco Slim Laden app en wellicht heeft die combinatie met de Homewizard het algoritme verstoord, want ik krijg opeens een sluipverbruik van 118 kWh te zien, wat volslagen incorrect is. Iemand een verklaring voor? En hoe deze foute rapportage voor sluipverbruik te fixen?
Nachtelijke uren worden gebruikt zodat er geen invloed van PV opwek is. Dat dit incorrecte data geeft wanneer nachts specieke gebruikers lang & veel stroom trekken is al langer bekend bij homewizard, maar blijkbaar geen prioriteit.ridmaur schreef op zondag 7 januari 2024 @ 20:53:
Ik heb een vraagje over het meten van sluipverbruik. Volgens de help info van Homewizard wordt sluipverbruik algoritmisch bepaald obv stroom consumptie tussen 0:00 en 06:00 uur.
Ik heb tijden (> jaar) geleden hetzelfde gemeld, ook omdat al mijn PV achter kWh meters van homewizard hangt en dus ook prima een sluipverbruik gedurende dag uren berekend kan worden.
In praktijk kijk ik inmiddels niet meer naar sluipverbruik.
WP: Quatt Mono + 3kW BUH (DIY), SWW: CV-ketel, PV: 6040 Wp ZW/NO (SE3000H, Enphase IQ8, APsystems), 1x HW PIB 2.7 kWh
Sluipverbruik kun je toch eenvoudig zelf zien door te kijken naar het patroon 's nachts?
Wifi opnieuw ingesteld via de app, dat heeft het gefixt lijkt het.sanzut schreef op zondag 7 januari 2024 @ 09:15:
Mijn P1 meter heeft iets geks. Hij staat in de app al dagen als offline, maar verstuurd wel gewoon periodiek data. Alleen de live weergave werkt niet. In de wifi zie ik dat de meter wél gewoon connected blijft met de wifi, de ring is ook gewoon groen.
Iemand enig idee?
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik zie wel dat het installeren van firmware updates faken. Ik zit voor mijn P1 op 4.18. Loop ik dan ver achter, en mis ik daar wat aan?
Die van mij heeft 4.19 en geeft aan dat er geen nieuwe updates zijn.sanzut schreef op maandag 8 januari 2024 @ 00:28:
[...]
Wifi opnieuw ingesteld via de app, dat heeft het gefixt lijkt het.
Ik zie wel dat het installeren van firmware updates faken. Ik zit voor mijn P1 op 4.18. Loop ik dan ver achter, en mis ik daar wat aan?
Vreemd. Homewizard P1 meter gaf half december een jaarverbruik van 1000kWh. Wat logisch is.
Maar sinds eind december en tot op de dag van vandaag geeft ie 405kWh totaalverbruik. Het lijkt erop dat decemberverbruik van ongeveer 800kWh ineens niet meer meegenomen wordt. Net jaarafrekening van energieleverancier gehad, en die geeft zoals verwacht ongeveer 1200kWh jaarverbruik.
Fout in Homewizard ergens?
Maar sinds eind december en tot op de dag van vandaag geeft ie 405kWh totaalverbruik. Het lijkt erop dat decemberverbruik van ongeveer 800kWh ineens niet meer meegenomen wordt. Net jaarafrekening van energieleverancier gehad, en die geeft zoals verwacht ongeveer 1200kWh jaarverbruik.
Heb je een Energy plus abonnement? Wanneer ben je begonnen met de app?Streamz schreef op maandag 8 januari 2024 @ 10:26:
Vreemd. Homewizard P1 meter gaf half december een jaarverbruik van 1000kWh. Wat logisch is.
Start maand januari ingesteld?
Of het is natuurlijk echt een foutje.
Geen Energy Plus. Maar ik zie nu dat Januari 2023 is verdwenen. Dat verklaart het idd.
Dit staat in de Playstore.Leoniq schreef op maandag 8 januari 2024 @ 13:30:
Kreeg net een update. Wie weet wat er veranderd is?.
:strip_exif()/f/image/8lOAY60Qrl0nDXAOaYsYtITT.jpg?f=fotoalbum_large)
Zal best kunnen maar dit staat er nu bij.Leoniq schreef op maandag 8 januari 2024 @ 15:26:
[...]
Dat was vorige week al zo. Android gebruik ik.
Als Homewizard het niet aanpast kan ik het ook niet weten.
:strip_exif()/f/image/fFJTxIRIQUnPCwcAQW3yWUEg.jpg?f=fotoalbum_large)
HomeWizard web omgeving?
Ik vroeg me af of je je meters ipv in de app niet gewoon ook in een web-omgeving kunt zien. Dat geeft meestal veel beter overzicht dan op zo'n klein telefoonschermpje.
Maar dat lijkt (nog) niet te kunnen. Ik vond enkel:
Ik vroeg me af of je je meters ipv in de app niet gewoon ook in een web-omgeving kunt zien. Dat geeft meestal veel beter overzicht dan op zo'n klein telefoonschermpje.
Maar dat lijkt (nog) niet te kunnen. Ik vond enkel:
- http://app.homewizard.nl/#/login/cloud. Hier geprobeerd in te loggen, maar de site is niet secure en inloggen werkt ook niet. Geen succes dus.
- https://id.homewizard.com/ Maar die werkt ook niet.
WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D + EV-WP-TWS-1W 300; AC: ME MXZ-2F42VF + 2x MSZ-LN25VGV; PV: 14.08 kWp O/W + SMA STP 8.0; Vent: Zehnder Q600 ERV + Ubbink AirExcellent.
bij mij werkt deze: https://hwenergy.app/Andrehj schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 16:52:
HomeWizard web omgeving?
Maar dat lijkt (nog) niet te kunnen. Ik vond enkel:Weet iemand of er nog zoiets op stapel staat? Of, als het al bestaat, wat het juiste adres is?
- http://app.homewizard.nl/#/login/cloud. Hier geprobeerd in te loggen, maar de site is niet secure en inloggen werkt ook niet. Geen succes dus.
- https://id.homewizard.com/ Maar die werkt ook niet.
Amsterdam | 4.06 kWp | 28 x 145Wp SF | ONNO (20°) | Enzavu (hotjet mini) Nav5Ai + Smart Hydromodule (gasloos)
Dankjewel!
WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D + EV-WP-TWS-1W 300; AC: ME MXZ-2F42VF + 2x MSZ-LN25VGV; PV: 14.08 kWp O/W + SMA STP 8.0; Vent: Zehnder Q600 ERV + Ubbink AirExcellent.
Deze postAndrehj schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 17:06:
[...]
Dankjewel!Werkt hier ook. Die link hebben ze goed verstopt. Hoe kom je er aan?
HomeWizard_NL schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 09:33:
Bij deze een publieke link naar de webviewer van energy (beta), we horen graag feedback als er iets niet goed werkt via info@homewizard.nl
https://hwenergy.app
Amsterdam | 4.06 kWp | 28 x 145Wp SF | ONNO (20°) | Enzavu (hotjet mini) Nav5Ai + Smart Hydromodule (gasloos)
Dankjewel. Wellicht dat @BlakHawk deze in dit topic kan pinnen?
Ik installeer laadpalen bij mensen thuis, en soms ook een P1-meter van Homewizard om te load balancen. Nu laat ik hen altijd een account maken en alles instellen etc, maar dat duurt zolang.
Hoe kan ik de P1-meter verbinden met WiFi, zonder het aan mijn account te koppelen?
Hoe kan ik de P1-meter verbinden met WiFi, zonder het aan mijn account te koppelen?
Ik neem aan dat er voldoende tijd tussen de opdrachtverstrekking en de uitvoering zit, dat mensen een account kunnen aanmaken.Kakola schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 16:01:
.......Hoe kan ik de P1-meter verbinden met WiFi, zonder het aan mijn account te koppelen?
Het probleem zal zijn dat jij, @Kakola , het wachtwoord van het WiFi netwerk zal willen weten.
Ik vind dat dit soort randapparatuur op het WiFi netwerk voor gasten moet worden aangesloten, en niet op het hoofd WiFi netwerk.
Dat sluit misbruik niet uit, maar maakt eventuele schade van misbruik wel kleiner.
@HomeWizard_NL
is het mogelijk om een grafiek te maken van de netspanning in bijvoorbeeld de KWH meter of socket ?
is het mogelijk om een grafiek te maken van de netspanning in bijvoorbeeld de KWH meter of socket ?
Console Guy
Uit de nieuwbrief van vandaagThe Gamblers schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 19:54:
@HomeWizard_NL
:strip_exif()/f/image/uuR6kD4zXjrveDMiEtExthRJ.jpg?f=fotoalbum_large)
WP: Quatt Mono + 3kW BUH (DIY), SWW: CV-ketel, PV: 6040 Wp ZW/NO (SE3000H, Enphase IQ8, APsystems), 1x HW PIB 2.7 kWh
En in die nieuwsbrief zit ook een link naar een enquete. Waar je veel input en ideeën in kwijt kunt, dus ff invullen zou ik zeggen!
Had even een dynamisch tarieftaak (schakelmoment) gemaakt. Mooie update trouwens van @HomeWizard_NL . Maar ik zie nergens hoe ik die weer kan verwijderen. Zodat ik een ander apparaat kan aansturen.
:strip_exif()/f/image/uCWCPg9E6JOxxKOsnR6MRx5e.jpg?f=fotoalbum_large)
3 x Sessy's, PV 10320WP solaredge, gasloos
Als ik dit bij de P1 meter wil bekijken zie ik geen waarde staan bij Spanning. Zijn er mensen waar dit wel gevuld is?Toby-Wan schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 20:12:
[...]
Uit de nieuwbrief van vandaag
[Afbeelding]
Je hebt een 5.0 meter nodig.Phoolie schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 09:21:
[...]
Als ik dit bij de P1 meter wil bekijken zie ik geen waarde staan bij Spanning. Zijn er mensen waar dit wel gevuld is?
Embedded Software Developer @ HomeWizard | Doet soms wat voor Home Assistant
yupPhoolie schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 09:21:
[...]
Als ik dit bij de P1 meter wil bekijken zie ik geen waarde staan bij Spanning. Zijn er mensen waar dit wel gevuld is?
:strip_exif()/f/image/QVFRii7D8EWDi4kDPpOBcRdu.jpg?f=fotoalbum_large)
iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB - iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB - AirPods Pro - Watch 5 Space Gray LTE - TV 4K 128GB - TV 4 64GB - Wireless CarPlay
En nu kun je in de app ook instellen dat de kWh-meters ook de netfrequentie, powerfactor en nog meer info laten zien. Dit kon je geloof ik al wel individueel aanvragen, maar is nu generiek uitgerold.
Life is not about specs, it is about joy!
En dat is?DCSBL schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 09:26:
Je hebt een 5.0 meter nodig.
"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson
Ik heb 2 Homewizard kWh meters en daar zie ik de spanning wel. Bij de P1 meter zie ik het niet (heb slimme meter met dsmr 4.2.2). Blijkbaar hebben de losse meters dus meer info dan de P1 meter?Phoolie schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 09:21:
[...]
:strip_exif()/f/image/OyRBCqhWdgINieMecQH2Bju3.jpg?f=fotoalbum_large)
Sorry, dat kon wat duidelijker. Een DSMR 5.0 slimme meter, van je netbeheerder. De oudere meters (4.2 bijvoorbeeld) stuurt minder vaak en mist data zoals spanning.
Je netbeheerder vervangt je meter alleen als deze defect is, een nieuwe vragen heeft geen zin.
De geschikte P1 meter firmware is 4.00 of later, dus daar kan het niet aan liggen.
[ Voor 11% gewijzigd door DCSBL op 12-01-2024 12:05 ]
Embedded Software Developer @ HomeWizard | Doet soms wat voor Home Assistant
Ah ja zo, ik dacht dat er meer versies waren van de P1 meter
"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson
even een vraag over die dynamische tafieftaken, waar haalt HW het vandaan om te bepalen dat de stroom kosten laag zijn op een bepaald moment?
Die spanning kan inzichtelijk maken of je in jouw wijk te maken hebt met netcongestie en of dat bijvoorbeeld de reden is dat je zonnepanelen bij mooi weer ineens af- of uitschakelen. Dat werkt dan vooral goed als je een kWh-meter op de zonnepanelengroep hebt zitten, maar de spanning op de fase is ook al heel behulpzaam.HE1 schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 12:31:
en mbt die nieuwe spanning die je in de kwh meter kan zien, ik heb geen idee wat ik daarmee kan of wat je daaraan hebt? kan iemand toelichten welk nut dat heeft?
Zie zowel op de P1 alsmede de sockets en de Kwh meters de spanning terug, echter op de API is niks te vinden. Wel van de P1 meter (dit is al enige tijd zo).Gramser schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 12:35:
[...]
Die spanning kan inzichtelijk maken of je in jouw wijk te maken hebt met netcongestie en of dat bijvoorbeeld de reden is dat je zonnepanelen bij mooi weer ineens af- of uitschakelen. Dat werkt dan vooral goed als je een kWh-meter op de zonnepanelengroep hebt zitten, maar de spanning op de fase is ook al heel behulpzaam.
Volgens mij is er dan een soort update van de Kwh meters en de sockets nodig, kan het zo zijn dat de waarde van de spanning bij de Kwh meters en sockets een afgeleide is van de P1 meter spanning?
In dit geval voegt het nog weinig toe.
Kwh meter zonnepanelen zit bij mij op 25 meter vanaf de meterkast en heeft bij mooi weer echt een andere (hogere) spanning waardoor de panelen uitschakelen zonder dat de P1 spanning hoger is dan 253 volt .
Ross
Dan is waarschijnlijk je kabel te dun.Ross11 schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 17:51:
[...]
Kwh meter zonnepanelen zit bij mij op 25 meter vanaf de meterkast en heeft bij mooi weer echt een andere (hogere) spanning waardoor de panelen uitschakelen zonder dat de P1 spanning hoger is dan 253 volt .
WPB Ariston Nuos Plus200, SE 4000H+8x Trina Solar 320Wp AB 185°/32°+6x Trina Solar 320Wp AB 185°/10°,APS EZM1+2x Trina Solar 325Wp AB 185°/32° ,2x APS QT2+8x Jinko 435Wp AB 5°/32°,ME MXZ-2F42VF+MSZ-EF35VGK-S+MLZ-KP25VF,WP Atag Energion M Light50
Klopt, maar voor 6 panelen is 2.5 mm te doen, 4 mm was beter. Neemt niet weg dat er altijd een spannings verschil is tussen de meetputen. Elke kabel zal een weestand hebben dus ook een verlies, en dit zal bij hogere stromen groter worden, is voor mij dus van belang dat ik de spanning weet bij de panelen zodat ik deze kan terug regelen om onder de 253 volt te blijven. (lukt niet altijd).
Had de vraag al enige tijd geleden bij HW neer gelegd of het mogelijk zou zijn om deze spanning in de API te verwerken, zodat ik met Homeassistant iets kan doen/
Tot nu toe zijn de spanningen, anders dan van de P1, niet zichtbaar in HA.
Ross
[quote]ndjong schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 22:09:
Mijn spanning is een beetje wispelturig? 😀
De spanning is altijd een beetje wispelturig, hierbij een overzicht van vandaag.
Mijn spanning is een beetje wispelturig? 😀
De spanning is altijd een beetje wispelturig, hierbij een overzicht van vandaag.
:fill(white):strip_exif()/f/image/dd0nmcCGobbnFYjvpysY1alA.png?f=user_large)
Ross
Stomme vraag misschien, maar geeft niet elke slimme meter de spanning terug? Ik zie hier niets namelijk
Je moet er blijkbaar dus eentje hebben met software of standaard versie 5.0 of hoger.
Jeremy Clarkson
Heb uit eerdere berichten begrepen dat de API van de meters verschillend kan zijn.posttoast schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 22:17:
Stomme vraag misschien, maar geeft niet elke slimme meter de spanning terug? Ik zie hier niets namelijk
Heb hier een Landis + Gyr DSMR 50 welke dat wel doet.
Ross
Ik heb sinds 3 maanden homewizard en het werkt top.
Ik zag opeens een mailtje van slimmemeterportal.nl over lifetime afkoop van hun abonnement.
Het bedrag is niet veel maar ik zit me af te vragen of er meerwaarde in zit.
Volgens mij heeft homewizard p1 exact de zelfde metingen.
Waar kan je die spanningsgrafiek eigenlijk zien?
Ik zag opeens een mailtje van slimmemeterportal.nl over lifetime afkoop van hun abonnement.
Het bedrag is niet veel maar ik zit me af te vragen of er meerwaarde in zit.
Volgens mij heeft homewizard p1 exact de zelfde metingen.
Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....
[/quote]
In HW komt dit nog heb ik begrepen.
De grafiek die ik er op gezet heb is de spanning van de P1 via de API in Homeassistant.
[/quote]
In HW komt dit nog heb ik begrepen.
De grafiek die ik er op gezet heb is de spanning van de P1 via de API in Homeassistant.
Ross
Ik heb iets wat volgens mij niet helemaal klop. Sinds een week geeft de P1 meter de teruglevering niet meer weer. Voorheen gaf hij dat met het groene balkje weer, ook 0 als door het barslechte weer niets werd opgewekt.
2 Weken terug:strip_exif()/f/image/dhLLiHXqMokyRXrUHozH8Oml.jpg?f=fotoalbum_large)
Vorige week:strip_exif()/f/image/VvObmD66TycC1HvGLSrKyi3o.jpg?f=fotoalbum_large)
Op de inverter zelf kan ik wel aflezen dat er wat wordt opgewekt, al is het weinig maar dat ligt meer aan het weer helaas.
Ik heb al een email naar Homewizard gestuurd maar krijg daar geen reactie op tot nu toe.
Iemand een idee waar dit aan kan liggen?
2 Weken terug
:strip_exif()/f/image/dhLLiHXqMokyRXrUHozH8Oml.jpg?f=fotoalbum_large)
Vorige week
:strip_exif()/f/image/VvObmD66TycC1HvGLSrKyi3o.jpg?f=fotoalbum_large)
Op de inverter zelf kan ik wel aflezen dat er wat wordt opgewekt, al is het weinig maar dat ligt meer aan het weer helaas.
Ik heb al een email naar Homewizard gestuurd maar krijg daar geen reactie op tot nu toe.
Als je weinig opwerkt en het dus direct verbruikt lever je niet terug @rvk29
Maar dan zou er wel voor teruglevering 0.0 kWh moeten staan:
:strip_exif()/f/image/S2qBjn2ZuDZblnYTtijfCZVV.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/S2qBjn2ZuDZblnYTtijfCZVV.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/bkEik9OwTDwCXCqPm0CW97b5.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 30% gewijzigd door IvoB2 op 15-01-2024 11:15 ]
@thijsvt Dank je, dat begrijp ik. Ik snap alleen niet dat voorheen wel de 0 waarde werd weergegeven en sinds vorige week niet meer. Misschien door een software update?thijsvt schreef op maandag 15 januari 2024 @ 11:06:
Als je weinig opwerkt en het dus direct verbruikt lever je niet terug @rvk29
Ik zie exact hetzelfde week 1 toont nog wel de 0 teruglevering maar vanaf week 2 niet meer.rvk29 schreef op maandag 15 januari 2024 @ 11:04:
Ik heb iets wat volgens mij niet helemaal klop. Sinds een week geeft de P1 meter de teruglevering niet meer weer. Voorheen gaf hij dat met het groene balkje weer, ook 0 als door het barslechte weer niets werd opgewekt.
2 Weken terug [Afbeelding]
Vorige week [Afbeelding]
:strip_exif()/f/image/LMrzjm3t7atzFafdGyLX1lno.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/3l1Sz9O8I9QL1i3Gzu6BWGE3.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 24% gewijzigd door ArjoK op 15-01-2024 11:34 ]
Hier wordt ook deze week, net zoals in de voorgaande weken, de nulwaarde nog weergegeven bij SWV 1.18.4rvk29 schreef op maandag 15 januari 2024 @ 11:13:
[...]
@thijsvt Dank je, dat begrijp ik. Ik snap alleen niet dat voorheen wel de 0 waarde werd weergegeven en sinds vorige week niet meer. Misschien door een software update?
[ Voor 4% gewijzigd door IvoB2 op 15-01-2024 12:09 ]
Ik denk dat het komt omdat in week 2 0,000 teruglevering was en HW aan het verschil vsn standen uit P1 meter niet ksn afleiden of je zonnepanelen hebt en daanom dit ook niet in de grafiek over die periode toont. Er moet dus in een weer te geven periode ergens teruglevering zijn aan te kunnun nemen dat de andere periden er geen opwek was. Ik kan er mee levenArjoK schreef op maandag 15 januari 2024 @ 11:30:
[...]
Ik zie exact hetzelfde week 1 toont nog wel de 0 teruglevering maar vanaf week 2 niet meer.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
De P1 meter moet toch helemaal niet weten of je zonnepanelen hebt? Hij gaat ook helemaal niet af op productie van PV.
De digitale meter meet gewoon wat je van het net afneemt en wat je aan het net injecteert (en dat laatste moet niet eens van PV komen en kan dus ook midden in de nacht zijn of bij een totale zonsverduistering en ook als dusdanig gemeten).
En wat de digitale meter meet wordt gewoon, als alles goed gaat, opgenomen door de P1 en vervolgens getoond in de app van HW.
De dagen dat er hier geen teruglevering naar het net is toont de grafiek dat ook door een groene nulstreep en door bovenaan een terugleverwaarde van 0.0 kWh aan te geven.
In de weektab staat naast de dagen met nulteruglevering naast een groene flatbalk eveneens de waarde 0.
De digitale meter meet gewoon wat je van het net afneemt en wat je aan het net injecteert (en dat laatste moet niet eens van PV komen en kan dus ook midden in de nacht zijn of bij een totale zonsverduistering en ook als dusdanig gemeten).
En wat de digitale meter meet wordt gewoon, als alles goed gaat, opgenomen door de P1 en vervolgens getoond in de app van HW.
De dagen dat er hier geen teruglevering naar het net is toont de grafiek dat ook door een groene nulstreep en door bovenaan een terugleverwaarde van 0.0 kWh aan te geven.
In de weektab staat naast de dagen met nulteruglevering naast een groene flatbalk eveneens de waarde 0.
[ Voor 26% gewijzigd door IvoB2 op 15-01-2024 12:57 ]
Die 0 zie je alleen als je in de rapportage periode minimaal 1 Wh hebt teruggelevert. Als ik in de huid van de softwareontwikkelaar kruip is dit een logisch uitgangspunt om niet de niet zonnepaneelbezitters onnodig te vermooien met een 0 staaf naast de verbruiksstaaf.IvoB2 schreef op maandag 15 januari 2024 @ 12:49:
....
Dat is dan de keuze van de ontwikkelaar maar met al dan niet PV heeft het weinig te maken want daar doet de P1 niet aan mee.
Nogmaals, P1 geeft alleen aan of er vanuit de woning teruglevering/geen teruglevering was aan het net of afname/geen afname van het net. De P1 geeft de waardes van de meetwaarde van de DM weer (weliswaar op een niet zo nauwkeurige basis want blijkbaar kunnen HW klanten niet tegen teveel cijfers na de komma) en deze laatste geeft op zijn beurt alleen de ingaande en/of uitgaande energiestromen weer.
En ik heb ook dagen (bv. za 13/1 ll) waar er wel degelijk geen enkel Wh werd teruggeleverd (de DM meet nl. tot drie decimalen - dus tot op 1 Wh nauwkeurig - en waarbij dan in HW ook mooi een nulwaarde wordt aangegeven voor teruglevering voor die dag, al was er niet minstens 1 Wh teruglevering).
Nogmaals, P1 geeft alleen aan of er vanuit de woning teruglevering/geen teruglevering was aan het net of afname/geen afname van het net. De P1 geeft de waardes van de meetwaarde van de DM weer (weliswaar op een niet zo nauwkeurige basis want blijkbaar kunnen HW klanten niet tegen teveel cijfers na de komma) en deze laatste geeft op zijn beurt alleen de ingaande en/of uitgaande energiestromen weer.
En ik heb ook dagen (bv. za 13/1 ll) waar er wel degelijk geen enkel Wh werd teruggeleverd (de DM meet nl. tot drie decimalen - dus tot op 1 Wh nauwkeurig - en waarbij dan in HW ook mooi een nulwaarde wordt aangegeven voor teruglevering voor die dag, al was er niet minstens 1 Wh teruglevering).
:strip_exif()/f/image/JoOKZKyQoWfVApxCVnQcdxn2.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 40% gewijzigd door IvoB2 op 15-01-2024 14:26 ]
@ArjoK Dan ben ik in ieder geval niet de enige.
Het zal allemaal wel niet zo'n probleem zijn, maar in eerste instantie dacht ik dat het misschien aan de installatie zou liggen. De support vraag staat nog open bij Homewizard, ik wacht even af of daar nog wat opheldering uit komt.
Iedereen in ieder geval bedankt voor de reacties.
Het zal allemaal wel niet zo'n probleem zijn, maar in eerste instantie dacht ik dat het misschien aan de installatie zou liggen. De support vraag staat nog open bij Homewizard, ik wacht even af of daar nog wat opheldering uit komt.
Iedereen in ieder geval bedankt voor de reacties.
Sorry dat ik me niet correct uitdruk maar in de volksgedachte vindt teruglevering alleen plaats indien je PV hebt. maar oké ik doelde op de dagelijks delta in uitgelezen P1 power_export.IvoB2 schreef op maandag 15 januari 2024 @ 14:14:
Dat is dan de keuze van de ontwikkelaar maar met al dan niet PV heeft het weinig te maken want daar doet de P1 niet aan mee.
[Afbeelding]
Wat ik aangaf geeft HW wel een 0 waarde maar alleen als er in de rapportageperiode (week, maand of jaar) op enig moment minimaal 1 Wh naar het net is geëxporteerd. Zoals in jouw week 2 een totaal van afgerond 0,1 kWh is geëxporteerd, daarom heb jij wel de 0 staafjes (tik even op de grafiek en in landscape komen de waarden bij je nul staafjes, dan zie je op welke dag(en) je geëxporteerd hebt).
HW haalt de kosten per kwh op van een online data base. Daar worden elke dag zo rond 1300 de prijzen voor de komende dag gepubliceerd.HE1 schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 12:29:
even een vraag over die dynamische tafieftaken, waar haalt HW het vandaan om te bepalen dat de stroom kosten laag zijn op een bepaald moment?
Die basis tarieven zijn voor alle dynamische prijs aanbieders gelijk.
De tussenhandel (tibber, frank, zonneplan, anwb en weet ik veel wie nog meer) zetten daar dan kosten op, en de BTW etc. komt daar nog weer bij. Die "variabele" kosten zijn dus voor een iedere gebruiker anders.
Daarom kan je dat ook invullen in de ap (dat "variabele" deel).
En kan je die database kiezen per land of alleen voor Nederland?tcw82 schreef op maandag 15 januari 2024 @ 15:24:
[...]
HW haalt de kosten per kwh op van een online data base. Daar worden elke dag zo rond 1300 de prijzen voor de komende dag gepubliceerd.
Heel aannemelijk dat dit het is idd....tenzij zoals ik een HW kwh meter op de zonnepanelen zit, lijkt me dat hij dan altijd het teruglever-balkje laat zien ook al is de teruglevering de hele week 0 geweest.ArjoK schreef op maandag 15 januari 2024 @ 12:42:
[...]
Ik denk dat het komt omdat in week 2 0,000 teruglevering was en HW aan het verschil vsn standen uit P1 meter niet ksn afleiden of je zonnepanelen hebt en daanom dit ook niet in de grafiek over die periode toont. Er moet dus in een weer te geven periode ergens teruglevering zijn aan te kunnun nemen dat de andere periden er geen opwek was. Ik kan er mee leven.
Hier in Zweden werkt het in ieder geval niet.IvoB2 schreef op maandag 15 januari 2024 @ 17:04:
[...]
En kan je die database kiezen per land of alleen voor Nederland?
Vermoedelijk wordt HW ook niet regelmatig verkocht in Zweden.Altijdgriep schreef op maandag 15 januari 2024 @ 23:02:
[...]
Hier in Zweden werkt het in ieder geval niet.
Hier nog wel water data.HE1 schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 00:16:
sinds vanavond geen data meer op de watermeter:
[Afbeelding]
alles 'no data' dag , week, maand grafiek en jaar grafiek.
vreemd....
Ik denk dat je heel veel informatie gaat vinden in het "day ahead" topic.IvoB2 schreef op maandag 15 januari 2024 @ 17:04:
[...]
En kan je die database kiezen per land of alleen voor Nederland?
Het grote day ahead / dynamische energieprijzen topic.
Daarin wordt veel duidelijk.
In hw kan je (nu) geen keuze maken voor andere landen, maar misschien hoeft dat niet als de ap weet waar hij dan is?
Dat kan wel zijn, maar ze hebben wel een Zweedse website en ze verkopen het hier ook zelf. Op hun eigen website staat ook in het Zweeds dat het zou moeten werken maar dat doet het dus niet. Op deze manier komt het hier nooit van de grond.IvoB2 schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 01:05:
[...]
Vermoedelijk wordt HW ook niet regelmatig verkocht in Zweden.
Ik woon in België en vroeg me, gezien ze daar ook verkopen en reclame maken, gewoon af of je zou kunnen kiezen voor het Belgische DA tarief want aan dat van NL heb je hier uiteraard niets.
Gezien ik abo+ heb kan ik dat zelf niet nakijken.
Gewoon uit nieuwsgierigheid dus.
Gezien ik abo+ heb kan ik dat zelf niet nakijken.
Gewoon uit nieuwsgierigheid dus.
Zover ik weet kan dat alleen iemand nagaan die een abo+ heeft? Ik dus al niet.tcw82 schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 06:14:
[...]
In hw kan je (nu) geen keuze maken voor andere landen, maar misschien hoeft dat niet als de ap weet waar hij dan is?
ik zie de water gegevens inmiddels ook weer, was dus blijkbaar een tijdelijk issue....HE1 schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 00:16:
sinds vanavond geen data meer op de watermeter:
[Afbeelding]
alles 'no data' dag , week, maand grafiek en jaar grafiek.
vreemd....
Heb ik, abbo, kan niet, land kiezen.IvoB2 schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 11:07:
[...]
Zover ik weet kan dat alleen iemand nagaan die een abo+ heeft? Ik dus al niet.
Bedankt, dus voorlopig alleen geschikt voor de Nederlandse markt.
Of het zou moeten zijn dat de locatie van installatie bepaalt welke DA tarieven gebruikt worden maar dat spreekt het Zweedse verhaal dan weer tegen.
Of het zou moeten zijn dat de locatie van installatie bepaalt welke DA tarieven gebruikt worden maar dat spreekt het Zweedse verhaal dan weer tegen.
[ Voor 53% gewijzigd door IvoB2 op 16-01-2024 12:57 ]
Heeft iemand ervaring met de 'EnergySaver' taken waarbij je sockets laat schakelen bij teruglevering van minimaal een hoeveelheid watt?
Nu heb ik 1 taak met een socket die aanschakelt bij minimaal 650w teruglevering tijdens 1m. Die werkt op zich.
Wat als ik nu een 2e apparaat heb van 650w die ik wil aanschakelen bij nog eens 650w teruglevering....hoe maak ik die 2e taak dan aan? bij weer eens 650w of moet ik die aanmaken voor 1300w teruglevering en telt HW dan alle sockets die geschakeld moeten worden bij elkaar op of hoe werkt dat?
Nu heb ik 1 taak met een socket die aanschakelt bij minimaal 650w teruglevering tijdens 1m. Die werkt op zich.
Wat als ik nu een 2e apparaat heb van 650w die ik wil aanschakelen bij nog eens 650w teruglevering....hoe maak ik die 2e taak dan aan? bij weer eens 650w of moet ik die aanmaken voor 1300w teruglevering en telt HW dan alle sockets die geschakeld moeten worden bij elkaar op of hoe werkt dat?
Bedoel je echt teruglever vermogen en hoe meet je dat dan? Of bedoel je het vermogen dat je panelen actueel leveren? Ik denk het laatste en dan zou je tweede op 1300 watt moeten staan.
PVoutput / PVoutput-live 1830 Wp op zuidoost 135º en 22º dakhelling in Z.O.-Brabant
Nee, hij bedoelt echt teruglevering, gebaseerd op de meting van de P1-meter vermoed ik zo. Je wil tenslotte zodanig schakelen dat je direct opgewekte zonenergie verbruikt, zonder van het net te moeten afnemen. En bij die tweede socket wordt dat interessant.henkzelf schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 15:12:
Bedoel je echt teruglever vermogen en hoe meet je dat dan? Of bedoel je het vermogen dat je panelen actueel leveren? Ik denk het laatste en dan zou je tweede op 1300 watt moeten staan.
Ik vind het een interessante vraag, die ik niet eerder heb langs zien komen. @HomeWizard_NL hoe werkt zoiets eigenlijk...?
Euh gewoon logisch nadenken? Je stelt in dat socket 1 begint te werken bij 640W teruglevering. En je stelt in dat socket 2 begint te werken bij 660W teruglevering. Socket 2 zal dus enkel werken als er minstens 1300W overschot is.
En wat als er plots meer zon is, wolkje weg ofzo, met gelijk 900W overschot? Dan gaan ze allebei aan.
Je zult apparaat twee dus ook langer moeten laten wachten, zeg 2 min.
Je zult apparaat twee dus ook langer moeten laten wachten, zeg 2 min.
nee het is pas bij 1m lang 650watt teruglevering (wat je p1 meter meet) dan schakelt de socket aan.henkzelf schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 15:12:
ja dat is nou exact de vraag, omdat die eerste is aangeschakeld zal die dus 650watt trekken.Kakola schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 16:05:
Euh gewoon logisch nadenken? Je stelt in dat socket 1 begint te werken bij 640W teruglevering. En je stelt in dat socket 2 begint te werken bij 660W teruglevering. Socket 2 zal dus enkel werken als er minstens 1300W overschot is.
Als ik de 2e laat aanschakelen op 1300w overschot werkt dat alleen als hij de 650watt van de 1e blijft meetellen als overschot, terwijl die op dat moment direct verbruikt wordt en van het overschot afgaat.
Als die eerste aanschakelt bij 650watt teruglevering blijft HW dat zien als teruglevering ook al verbruikt die 1e bron dat meteen, anders zou namelijk het apparaat continue aan en uit schakelen, want als hij aanschakelt is die 650watt overschot er direct al niet meer. Het ligt dus niet zo simpel.
als die eerste is ingeschakeld blijft hij dit tellen als 650watt teruglevering ook al is de daadwerkelijke teruglevering door het inschakelen 0 geworden. Anders zou immers het apparaat continue aan/uit schakelen en dat is niet het geval.Kakola schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 16:05:
Als ik de 2e aanzet bij 660w en de 640w van de eerste telt hij mee dan schakelt de 2e dus in terwijl je dan ineens 650w tekort komt, oftewel hij schakelt de 2e te snel in. Dus dan zou ik de 2e moeten inschakelen bij 1300watt inderdaad, maar dan moet hij voor de 2e de teruglevering van de 1e die getriggerd heeft wel meetellen. En dat is de kern van de vraag , telt HW de stroom van alle sockets die geschakeld wordt integraal samen of puur enkel. Dat zal bepalen of het werkt zoals je graag zou willen. Ik ga het zelf eens verder testen maar ben afhankelijk van de zon
Zoals jij stelt levert meteen ook vragen op: want als de teruglevering ineens naar 800watt schiet een minuut lang? welke van de 2 gebruikt hij dan? beide kan niet want dan kom je weer tekort, een prio kan je niet aangeven.Kakola schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 16:05:
Hoe langer je erover nadenkt des te meer vragen rijzen er....
Let op:
Voor vragen en discussie rondom de Plug-In Battery kan je terecht in Het HomeWizard Plug-In Battery topic
Voor vragen en discussie rondom de Plug-In Battery kan je terecht in Het HomeWizard Plug-In Battery topic