[iOS en iPadOS 14] Ervaringen & Discussie Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 44 45 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerro123
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 31-08 18:57
Een gek vraagje misschien van een gloednieuwe iOS gebruiker. Ik werk normaal op kantoor maar op vrijdagen thuis. Nu kreeg ik net een melding van de Agenda app dat ik nu ongeveer moest vertrekken voor een agenda item die als locatie “Microsoft Teams meeting” heeft, omdat het 45 minuten rijden zou zijn.

Vraag is: leert Siri (neem aan dat Siri deze suggestie doet?) op een gegeven moment dat ik dat soort afspraken niet op een locatie doe? En hoe bedacht Siri eigenlijk überhaupt dat die meeting geassocieerd moest worden met mijn kantoor, is dat obv e-mailadres oid?

Ik probeer het maximale eruit te halen dus als ik iets moet wijzigen in mijn agenda gewoontes om Siri (beter) te laten werken doe ik dat graag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Djerro123 schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 08:36:

En hoe bedacht Siri eigenlijk überhaupt dat die meeting geassocieerd moest worden met mijn kantoor, is dat obv e-mailadres oid?
Zat er geen lokatie aan de Teams meeting?
Dat zie ik nog wel eens gebeuren, dan komt die lokatie in je agenda en krijg je een soortgelijke/dergelijke situatie.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djerro123
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 31-08 18:57
Donstil schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 09:15:
[...]

Zat er geen lokatie aan de Teams meeting?
Dat zie ik nog wel eens gebeuren, dan komt die lokatie in je agenda en krijg je een soortgelijke/dergelijke situatie.
Ik (of de organisator) had geen locatie eraan gekoppeld. Ik opende zojuist de Agenda app en zag dat er een locatie suggestie bij stond "Werk", welke uit de Kaarten app is gehaald denk ik. Die heb ik verwijderd, waarna hij vroeg of ik dat voor de gehele serie wilde verwijderen. Ik ben benieuwd hoe goed Siri gaat begrijpen dat Teams meetings altijd online zijn op de plek waar ik op dat moment ben en dat bijvoorbeeld "Vergaderruimte 10.06" wel op werk is. Coole feature!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Djerro123 schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 08:36:
Een gek vraagje misschien van een gloednieuwe iOS gebruiker. Ik werk normaal op kantoor maar op vrijdagen thuis. Nu kreeg ik net een melding van de Agenda app dat ik nu ongeveer moest vertrekken voor een agenda item die als locatie “Microsoft Teams meeting” heeft, omdat het 45 minuten rijden zou zijn.

Vraag is: leert Siri (neem aan dat Siri deze suggestie doet?) op een gegeven moment dat ik dat soort afspraken niet op een locatie doe? En hoe bedacht Siri eigenlijk überhaupt dat die meeting geassocieerd moest worden met mijn kantoor, is dat obv e-mailadres oid?

Ik probeer het maximale eruit te halen dus als ik iets moet wijzigen in mijn agenda gewoontes om Siri (beter) te laten werken doe ik dat graag :)
Als je thuis bent en locatie werk is ingesteld, dan krijg je die melding. Als je al op het werk bent, is het vreemd

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mca2
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-09 19:05
Sinds 14.6 loopt mijn batterij van mijn 6s bijna net zo snel leeg, als dat ik hem kan opladen. De telefoon wordt soms ook flink heet. Mail(achtergrondactiviteit) lijkt 95% van het batterijgebruik te zijn. Is hier een fix voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeVliegendeNLer
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16:02
mca2 schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 10:27:
Sinds 14.6 loopt mijn batterij van mijn 6s bijna net zo snel leeg, als dat ik hem kan opladen. De telefoon wordt soms ook flink heet. Mail(achtergrondactiviteit) lijkt 95% van het batterijgebruik te zijn. Is hier een fix voor?
Misschien je mail op fetch zetten op ieder uur i.p.v. op push (als tijdelijke oplossing)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ververs op achtergrond uitzetten
Toestel force restart, home en power-button ingedrukt houden tot Apple teken verschijnt.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mca2
Hackus schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 14:47:
[...]

Ververs op achtergrond uitzetten
Toestel force restart, home en power-button ingedrukt houden tot Apple teken verschijnt.
Thanks voor de suggestie maar op battery saver(inmiddels al weken standaard aan) staat dit verversen uit en loopt de batterij nog steeds rap leeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13-09 20:38
In de mail, verversen uitzetten, helpt dat?

Is er al een 14.6.x Update?? of zijn ze er niet eens mee bezig

Ik skip nog steeds de update. en zit op 14.5.1 nog steeds
Omdat ik dit batterij probleem ook niet wil ondervinden

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mca2
Mel33 schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 16:47:
In de mail, verversen uitzetten, helpt dat?

Is er al een 14.6.x Update?? of zijn ze er niet eens mee bezig

Ik skip nog steeds de update. en zit op 14.5.1 nog steeds
Omdat ik dit batterij probleem ook niet wil ondervinden
In energiebesparing stand staat alles uit en dus ook push en/of automatisch mail verversen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16:58
Als je bij de batterij-verbruikers kijkt…. Kan het zijn dat je daar de Podcast app door het dak ziet schieten? Dat is een bekende drainer in 14.6.

Edit: laat maar, heb te snel gelezen en zie dat je het al herkend hebt als mailactiviteit.

[ Voor 39% gewijzigd door Dennisdn op 09-07-2021 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
mca2 schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 16:54:
[...]

In energiebesparing stand staat alles uit en dus ook push en/of automatisch mail verversen
Oke ja het kan soms helpen om het opnieuw aan en uit te zetten, in beide opties evt.
Zodat het goed doorgevoerd wordt.

Edit.
Even bij de mail opties en dan ‘nieuwe gegevens’ en dan de push optie. van handmatig naar automatisch en weer terug evt

[ Voor 17% gewijzigd door Mel33 op 09-07-2021 17:20 ]

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ex87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13:30
Djerro123 schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 09:35:
[...]

Ik (of de organisator) had geen locatie eraan gekoppeld. Ik opende zojuist de Agenda app en zag dat er een locatie suggestie bij stond "Werk", welke uit de Kaarten app is gehaald denk ik. Die heb ik verwijderd, waarna hij vroeg of ik dat voor de gehele serie wilde verwijderen. Ik ben benieuwd hoe goed Siri gaat begrijpen dat Teams meetings altijd online zijn op de plek waar ik op dat moment ben en dat bijvoorbeeld "Vergaderruimte 10.06" wel op werk is. Coole feature!
Ik werk nu 15 maanden thuis en er staat eindelijk bij al mijn meetings: "Suggestion: Home"

Onze meeting rooms op kantoor (verschillende gebouwen) staan wel adressen bij en als ik dan thuis zit dan geeft hij inderdaad aan dat ik naar kantoor moet rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robcoenen
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 02-09 08:40
Zo te zien is iOS 14.7 bijna gereed. De RC is zojuist uitgebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
robcoenen schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 19:45:
Zo te zien is iOS 14.7 bijna gereed. De RC is zojuist uitgebracht.
Dat is snel na beta5 van afgelopen donderdag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15:56
Heb mijn beta profile van ios14 verwijderd. Kan ik deze nog ergens downloaden. Op de public beta site vind ik alleen die van ios15.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Remco Tr schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 21:11:
Heb mijn beta profile van ios14 verwijderd. Kan ik deze nog ergens downloaden. Op de public beta site vind ik alleen die van io15.
Je kunt ook wachten op FR, wat geen weken meer duurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robcoenen
Hackus schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 21:12:
[...]

Je kunt ook wachten op FR, wat geen weken meer duurt.
Dit inderdaad. Doorgaans is deze er binnen +/- 7 dagen er wel (zie ook). Of er nog een iOS 14.8 komt betwijfel ik met de komst van iOS 15.

[ Voor 10% gewijzigd door robcoenen op 14-07-2021 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amos_x
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11-06-2024
Geen idee of de vraag hier gepast is, maar is er nauwelijks een specifiek topic over de 'logitech bluetooth adapter', en het heeft misschien ook iets te maken met hoe bluetooth werkt op iOS.

Ik had die bluetooth adapter dus gekocht om op een gemakkelijke manier 'traditionele' audio-apparatuur bluetooth enabled te maken. (eenvoudige onkyo stereo versterker, ben niet zo'n fan van all-in-one audio-apparaten)

Maar nu neemt dat ding STEEDS de bluetooth audio over van de iPhone. En aangezien ik in de basis niets begrijp van hoe bluetooth werkt, weet ik niet door welk apparaat de verbinding geïnitieerd wordt en welk apparaat het andere "overneemt".

Ergerlijk is het wel, van zodra ik de sleutel in de voordeur steek, springt het geluid over naar de logitech (waarvan de versterker dus niet aanligt) en valt het geluid op m'n airpods uit, wat ik niet wil aangezien ik misschien nog de podcast of muziek verder wil luisteren via de airpods.

Enige oplossing die ik nu vind is 'bluetooth apparaat vergeten'. En dan telkens als ik actief muziek wil luisteren op de onkyo, de logitech terug in pairing mode zetten, en dan wachten tot het te voorschijn komt op de de iPhone, en terug verbinden. Maar 'seamless' is het niet natuurlijk, beetje vervelend.

Edit: zelfde natuurlijk voor m'n iPad die ik ook buitenshuis meeneem voor werk, en dus terug 'binnen' breng op het eind van de dag, waarna het geluid overspringt op die logitech adapter.

[ Voor 6% gewijzigd door Amos_x op 14-07-2021 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:05
Amos_x schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 13:06:
Geen idee of de vraag hier gepast is, maar is er nauwelijks een specifiek topic over de 'logitech bluetooth adapter', en het heeft misschien ook iets te maken met hoe bluetooth werkt op iOS.

Ik had die bluetooth adapter dus gekocht om op een gemakkelijke manier 'traditionele' audio-apparatuur bluetooth enabled te maken. (eenvoudige onkyo stereo versterker, ben niet zo'n fan van all-in-one audio-apparaten)

Maar nu neemt dat ding STEEDS de bluetooth audio over van de iPhone. En aangezien ik in de basis niets begrijp van hoe bluetooth werkt, weet ik niet door welk apparaat de verbinding geïnitieerd wordt en welk apparaat het andere "overneemt".

Ergerlijk is het wel, van zodra ik de sleutel in de voordeur steek, springt het geluid over naar de logitech (waarvan de versterker dus niet aanligt) en valt het geluid op m'n airpods uit, wat ik niet wil aangezien ik misschien nog de podcast of muziek verder wil luisteren via de airpods.

Enige oplossing die ik nu vind is 'bluetooth apparaat vergeten'. En dan telkens als ik actief muziek wil luisteren op de onkyo, de logitech terug in pairing mode zetten, en dan wachten tot het te voorschijn komt op de de iPhone, en terug verbinden. Maar 'seamless' is het niet natuurlijk, beetje vervelend.

Edit: zelfde natuurlijk voor m'n iPad die ik ook buitenshuis meeneem voor werk, en dus terug 'binnen' breng op het eind van de dag, waarna het geluid overspringt op die logitech adapter.
Je kan de verbinding verbreken, dat is een optie tussen 'altijd aan' en 'apparaat vergeten', staat bij de opties van een bluetooth apparaat in je ipad en iphone. Je kan daarna weer verbinden door in het bluetooth menu op het apparaat te tikken.

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13-09 08:05
Een aantal reacties zijn verplaatst, discussie over de beta's van iPadOS en iOS 15 mogen in [iPadOS 15 beta] Ervaringen & Discussie & [iOS 15 beta] Ervaringen & Discussie :)

[ Voor 11% gewijzigd door Hoedje op 14-07-2021 15:59 ]

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online

PeaceNlove

Deugleuter

Amos_x schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 13:06:

Is een stroomschakelaar tussen de Logitech en het lichtnet een optie? Dan zet je de Logitech alleen aan als je hem nodig hebt en zal er geen verbinding gemaakt worden wanneer je Logitech geen stroom heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amos_x
Kassad schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 15:35:
[...]

Je kan de verbinding verbreken, dat is een optie tussen 'altijd aan' en 'apparaat vergeten', staat bij de opties van een bluetooth apparaat in je ipad en iphone. Je kan daarna weer verbinden door in het bluetooth menu op het apparaat te tikken.
Ok, ik heb het geprobeerd. Eens zien in dagelijks gebruik of dit het oplost. Om 1 of andere reden steeds overheen gekeken en steeds op 'forget device' geklikt
PeaceNlove schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 17:50:
[...]

Is een stroomschakelaar tussen de Logitech en het lichtnet een optie? Dan zet je de Logitech alleen aan als je hem nodig hebt en zal er geen verbinding gemaakt worden wanneer je Logitech geen stroom heeft
Kan, maar is ook niet helemaal handig. Alle apparatuur zit een in verdeelstekker, inclusief de stekker van de Logitech. Dus daar nog een switch toevoegen... En dan moet ik nog steeds naar de receiver om die handeling uit te voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
Amos_x schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 18:19:
[...]

Kan, maar is ook niet helemaal handig. Alle apparatuur zit een in verdeelstekker, inclusief de stekker van de Logitech. Dus daar nog een switch toevoegen... En dan moet ik nog steeds naar de receiver om die handeling uit te voeren.
Het is wat omslachtig en wat dure oplossing voor klein probleem, maar ik heb een Hue-slimme stekker aan m’n Kodi gehangen die aan- en uit gaat met een lamp die toch altijd aan gaat in huis. Maar je kan ook ergens een hardware-knop verstoppen (hue dimmer) of gewoon vanaf de telefoon bedienen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kassad
Dennisdn schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 19:10:
[...]

Het is wat omslachtig en wat dure oplossing voor klein probleem, maar ik heb een Hue-slimme stekker aan m’n Kodi gehangen die aan- en uit gaat met een lamp die toch altijd aan gaat in huis. Maar je kan ook ergens een hardware-knop verstoppen (hue dimmer) of gewoon vanaf de telefoon bedienen.
Dan kan je net zo goed vanaf de telefoon Bluetooth verbinden en verbreken :)

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amos_x
Kassad schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 19:42:
[...]

Dan kan je net zo goed vanaf de telefoon Bluetooth verbinden en verbreken :)
Ik heb het geprobeerd met 'disconnect', maar ben daarnet twee maal binnengewandeld met de AirPods in, en jawel, van zodra ik in de buurt ben springt het over naar de logitech.

Irritant, want meestal wil ik wel nog de podcast uit luisteren via m'n oortjes, en de speakers staan op dat moment niet aan.

Waarom kan bluetooth niet een soort van hiërarchie hebben. Bvb "als je al verbonden bent met een audio apparaat, blijf verbonden", en anders de andere opties aflopen via een ingestelde prioriteit.

En inderdaad, in plaats van smarthome switches kan ik net zo goed via de telefoon bluetooth verbinden en verbreken. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kassad
Amos_x schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 20:41:
[...]

Ik heb het geprobeerd met 'disconnect', maar ben daarnet twee maal binnengewandeld met de AirPods in, en jawel, van zodra ik in de buurt ben springt het over naar de logitech.

Irritant, want meestal wil ik wel nog de podcast uit luisteren via m'n oortjes, en de speakers staan op dat moment niet aan.

Waarom kan bluetooth niet een soort van hiërarchie hebben. Bvb "als je al verbonden bent met een audio apparaat, blijf verbonden", en anders de andere opties aflopen via een ingestelde prioriteit.

En inderdaad, in plaats van smarthome switches kan ik net zo goed via de telefoon bluetooth verbinden en verbreken. :)
Het is wel raar gedrag dit van de Logitech, ik gebruik meerdere BT apparaten maar heb dit probleem nooit. Kan je op de Logitech zaken instellen?

Edit: ik lees dat meerderen last hebben van dit probleem met deze Logitech: productreview: Logitech Bluetooth Audio Adapter review door Groever

Lijkt dus aan de BT implementatie van Logitech te liggen..

[ Voor 14% gewijzigd door Kassad op 14-07-2021 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amos_x
Kassad schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 21:43:
[...]

Het is wel raar gedrag dit van de Logitech, ik gebruik meerdere BT apparaten maar heb dit probleem nooit. Kan je op de Logitech zaken instellen?

Edit: ik lees dat meerderen last hebben van dit probleem met deze Logitech: productreview: Logitech Bluetooth Audio Adapter review door Groever

Lijkt dus aan de BT implementatie van Logitech te liggen..
Heel erg bedankt. Opgelost dus, dit logitech apparaatje is de schuldige.

Ik zou gezworen hebben dat ik een aantal reviews had opgezocht (een aantal maand geleden) maar had niets in die richting gevonden. Nu zijn dat soort reviews ook allemaal erg artificieel natuurlijk. Waarschijnlijk niet in een huiselijke setting getest, met een mix aan apparaten, maar gewoon in een half uurtje van achter een bureautje getypt.

De pairing is hier dus veel te agressief vanuit logitech, en is gewoon erg storend. Zeker als je ook nog andere bluetooth apparaten hebt.

Afkoppelen dus en dan maar bekabeld via een lightning naar audio jack. Of een oude ongebruikte iPhone 7 als spotify player gebruiken, bekabeld aangesloten aangezien er nog een audio jack op zit :P

Was dus helemaal geen fout in iOS en verder dus volledig off-topic, maar toch blij dat ik een verklaring heb!

Lichtjes ontopic. Dat doet apple (en iOS) dan toch weer goed. Ik kan het oeverloze geklaag haast niet meer lezen van iedereen die klaagt over Apple's "ingeperkte" implementatie van oa bluetooth en NFC en zo. Maar wat werkt het dan ook toch 100% perfect, zonder overdrijving. _/-\o_

Ik ben geen IT'er, heb geen verstand van protocols, maar wat is bluetooth toch een rommeltje. Geen idee waar het aan ligt, maar ik word buiten het apple ecosysteem helemaal leip van het pairen, unpairen, pin codes, cijfercodes, ... Lijkt wel moderne alchemie.

Bij apple echter heb ik never nooit nul komma nul problemen met het pairen van AirPods met eender welk apple apparaat. Connect meteen, wordt nooit 'vergeten', pauzeert ogenblikkelijk bij het uit de oren nemen, herneemt omiddelijk. 1 oortje uithalen om te bellen zodat je jezelf hoort, geen probleem, connectie gaat verder. Tweede oortje er terug in en ogenblikkelijk lag vrij stereo geluid. Switchen tussen iPad, iPhone alsof het niets is. Klik play op eender welk apparaat en het switch automatisch over. En waarschijnlijk nog heel wat andere onmerkbare fijn uitgewerkte functionaliteit (omdat het niet fout gaat).

Of hun muis en toetsenbord bvb. Voor pc's koop ik enkel draadloze toetsenborden van logitech met RF zendertjes. Bij apple stel ik me zelfs de vraag niet.

Als een beperkte bluetooth implementatie nodig is voor bovenstaande 'magie', dan graag!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• robcoenen
Het lijkt er op dat iOS 14.7 vanavond een zekerheidje is.
De nieuwe MagSafe batterij vereist iOS 14.7 en deze wordt vanaf vandaag geleverd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Splinter Cell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16:38

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

14.7 is uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trasos
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Fingers crossed dat de battery drain ook opgelost is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Trasos schreef op maandag 19 juli 2021 @ 19:33:
Fingers crossed dat de battery drain ook opgelost is.
1e paar dagen kan het verbruik nog meer zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Commendatore
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Alleen iOS 14.7, nog geen update voor iPadOS. Dat is ook voor het eerst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Commendatore schreef op maandag 19 juli 2021 @ 20:18:
Alleen iOS 14.7, nog geen update voor iPadOS. Dat is ook voor het eerst.
Nee hoor, komt wel vaker voor dat die out-of-sync zijn. :)

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Ik had het beta-profiel van mijn 11” iPad Pro 2018 (iPadOS 14.7) verwijderd en bij de melding om te herstarten koos ik voor later. Toen had ik hem herstart, maar had ik vervolgens geen WiFi meer (kon het zelfs niet aan-zetten).

Ook kon ik hem niet meer opladen. Ik had hem een paar keer gereset en toen werkte het weer. Ik dacht, het zal toch niet dat hij het net na de garantieperiode begeeft, ik zat al helemaal in de stress.

[ Voor 6% gewijzigd door syltheboy op 19-07-2021 23:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alekz87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07:04
iOS 14.7.1 komt er alweer ivm een bug met het ontgrendelen van je Apple Watch

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ook in 14.7 vreet WA-bellen de batterij snel leeg (12 mini)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Commendatore
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
iPadOS 14.7 is nu ook uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16:38

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

iOS 14.7.1 is uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17:08
...maar blijkbaar niet voor alle devices want op mijn 12-Mini is 14.7 nog de laatste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy-D
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 09:45
Op mijn SE1 ook nog geen update, wil hem wel graag juist vanwege het unlocken van de Watch. Elke keer die code invoeren is erg irritant als je unlocken vanaf je toestel gewend bent.

edit: nu aan het downloaden :)

[ Voor 8% gewijzigd door Tommy-D op 26-07-2021 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
14.7.1 beschikbaar
versie: 18G82
iOS 14.7.1 fixes an issue where iPhone models with Touch ID cannot unlock a paired Apple Watch using the Unlock with iPhone feature. This update also provides important security updates and is recommended for all users.

[ Voor 87% gewijzigd door Hackus op 26-07-2021 19:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Haga
  • Registratie: Januari 2017
  • Niet online
en iPadOS 14.7.1 is beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kokorico
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:04
Aan het update naar IOS 14.7.1 met mijn iphone 11 pro max. Wat heb ik ontgrendelen met de watch gemist in de supermarkt! Hopelijk werkt het nu wel :) Spannend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spekker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-09 17:20
Hebben meer mensen last van een battery drain vanaf 14.7?
Ik weet dat veel mensen er last van hadden op 14.6 maar die draaide bij mij juist goed (12 mini) maar sinds 14.7 en 14.7.1 is het drama.

ThinkPad T580 | i7 8550u | 32GB | 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banshee
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-05 20:18
Ah ik ben dus niet de enige. Mijn mini rent ook leeg sinds 14.7.1. Vanmorgen om 630 van de lader gehaald, met vrij licht gebruik kon ik om 1330 al aan de lader, en ik zit nu alweer op 60%.
Had er voorheen geen last van, dit is niet leuk meer. In deze update zit overduidelijk geen battery drain fix 😕
Spekker schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 18:45:
Hebben meer mensen last van een battery drain vanaf 14.7?
Ik weet dat veel mensen er last van hadden op 14.6 maar die draaide bij mij juist goed (12 mini) maar sinds 14.7 en 14.7.1 is het drama.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000

Yucko

One clown to rule them all !

kokorico schreef op maandag 26 juli 2021 @ 23:18:
Aan het update naar IOS 14.7.1 met mijn iphone 11 pro max. Wat heb ik ontgrendelen met de watch gemist in de supermarkt! Hopelijk werkt het nu wel :) Spannend!
huh :? de bug was dat toestellen met Touch ID niet te unlocken waren via de AW.
Jouw iPhone 11 Pro Max heeft Face ID en zou dus geen problemen met 14.7 en unlocken via AW moeten hebben.

iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spekker
Banshee schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 19:28:
Ah ik ben dus niet de enige. Mijn mini rent ook leeg sinds 14.7.1. Vanmorgen om 630 van de lader gehaald, met vrij licht gebruik kon ik om 1330 al aan de lader, en ik zit nu alweer op 60%.
Had er voorheen geen last van, dit is niet leuk meer. In deze update zit overduidelijk geen battery drain fix 😕

[...]
Ik ben ook blij dat ik niet de enigste ben, maar wat een ellende. Ik ga met 93% naar bed en sta met 60% op.. kan er niks mee zo.
Ik zit er aan te denken om terug naar 14.6 te gaan of naar de 15 beta.
Heb jij toevallig al een van de twee geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15:28

Mr. Freeze

¡GO!

Spekker schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 09:22:
[...]

Ik ben ook blij dat ik niet de enigste ben, maar wat een ellende. Ik ga met 93% naar bed en sta met 60% op.. kan er niks mee zo.
Heb je al gekeken of je bij batterijverbruik al een app hebt staan die verdacht veel stroom trekt? Doe eens herstarten en alle apps geforceerd sluiten ofzo, want zo een hoog verbruik is, denk ik, iets anders aan de hand.

XBL gamertag StayingPow3r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vverbeke
  • Registratie: November 2011
  • Niet online
Geen idee of dit de juiste plaats is om deze vraag te stellen: Ik merk dat mijn iPhone nooit notificatie geeft wanneer er een nieuwe iOS update beschikbaar is. Updates staan op automatisch, maar het lijkt niet te gebeuren en zelfs de notificatie komt nooit binnen, het is een kwestie van toevallig op Tweakers te kijken of er een nieuwe versie is en dan zelf naar Algemeen > Software updates te gaan zodat hij de check doet.

Ik ben mij er van bewust dat die notificaties niet op hetzelfde moment naar elk toestel worden gepusht, maar na 2 weken nog niks lijkt mij wel sterk?

Ligt misschien aan het feit dat mijn iPhone in principe 's nachts nooit aan de lader ligt?

[ Voor 5% gewijzigd door vverbeke op 28-07-2021 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dzine
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23-08 09:02
Voormalig Android gebruiker hier. Few months in en bijna alles gaat goed.

Een ding wat ik echt niet begrijp is, hoe het meeste uit berichtencentrum te halen.
Op Android zorgde de iconen in de topbar ervoor dat ik regelmatig naar de push berichten e.d. keek. Op iOS kom ik weinig op het lockscreen EN zie ik dat er berichtencentrum los staat van lockscreen meldingen...

Wat is nu de tip om minder te missen / te optimaliseren? Badges doe ik liever niet, want ik zie niet altijd alle icons.

Zelfs als niemand me gelooft, ben ik de koning in mijn hoofd....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banshee
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-05 20:18
Ja het wordt wel vervelend zo.
Helemaal met een mini, die toch al geen hele ruime accu heeft :P
14.6 heb ik er minder last van gehad als nu, OS15 heb ik nog niet geprobeerd, aangezien de mini mijn daily driver is :P
Zodra ik meer berichten lees over positieve stabiliteit en compatabiliteit ga ik een poging wagen.
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

[...]

Waarom laad je hem niet op als je naar bed gaat?

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sinds 14.6 verbruikt mijn 12 mini al veel bij WA bellen. Nog niets lijkt te helpen.

Maar @Spekker Heb je je toestel al eens een force restart gegeven ?
Druk kort op de volume-omhoogknop, druk kort op de volume-omlaagknop en houd vervolgens de powerknop ingedrukt tot het Apple logo verschijnt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Ik heb een Eve cam met HomeKit Secure Video ondersteuning, echter krijg ik het niet voor elkaar om de camera alleen te laten streamen/opnemen wanneer ik van huis ben.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GArjvUnp3B5ylEo6H3RiW3hcfr0=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/gRCa0KFK3poM8j4yGEOasBY2.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Gs-05jSTJS0uy1F3OmCN1PakB6Q=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/atW1txNFoCVUubIeK3Jct3S1.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QBv0rMI7XUGQ9m6VNX3SIJrF3_Y=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/qTQpyaA5qwvwqFhfiJGwVa6N.png?f=fotoalbum_tile

Ik heb reeds iedereen behalve mijn eigen account uit de woning verwijderd, omdat ik dacht dat er wellicht nog naar de locatie van een ander apparaat gekeken werd.

Iemand de gouden tip?

Edit: Blijkbaar had ik toch nog een ander apparaat in m’n woning staan welke gebruikt werd voor locatie.

[ Voor 4% gewijzigd door Dj-sannieboy op 28-07-2021 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutybay
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 09:56
Hoe doen jullie dat met "foto management"?

Ik kom van Android waar hij netjes:
Foto's in de folder foto's plaats
Screenshots in de een folder screenshots plaats
Whatsapp foto's in folder Whatsapp foto's
enzovoorts.

Op Ios gooit hij alles in de folder "recents" waardoor deze folder vol staat met troep (wat vervolgens weer naar de cloud gaat). Er is ook een folder "whatsapp" waar hij de fotos ook plaatst (dubbel dus). Hoe kan ik er voor zorgen dat alles gewoon netjes in de juiste folder komt?

Ook als je de folder "whatsapp" aanklikt dan begint hij bij de oudste foto (bovenaan) ipv bij de meest recente zoals in de folder "Recents". De naam zegt het misschien al haha, maar ik verwacht dat je altijd de meest recente eerst zou willen zien.

Hoe doen jullie dit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jaws77
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 13-09 07:09
Mutybay schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 10:49:
Hoe doen jullie dat met "foto management"?

Ik kom van Android waar hij netjes:
Foto's in de folder foto's plaats
Screenshots in de een folder screenshots plaats
Whatsapp foto's in folder Whatsapp foto's
enzovoorts.

Op Ios gooit hij alles in de folder "recents" waardoor deze folder vol staat met troep (wat vervolgens weer naar de cloud gaat). Er is ook een folder "whatsapp" waar hij de fotos ook plaatst (dubbel dus). Hoe kan ik er voor zorgen dat alles gewoon netjes in de juiste folder komt?

Ook als je de folder "whatsapp" aanklikt dan begint hij bij de oudste foto (bovenaan) ipv bij de meest recente zoals in de folder "Recents". De naam zegt het misschien al haha, maar ik verwacht dat je altijd de meest recente eerst zou willen zien.

Hoe doen jullie dit?
Dat laatste is vrij makkelijk op te lossen door in de map ‘Whatsapp’ rechtsboven het menu te openen en daar de sortering op ‘Nieuwste eerst’ te zetten.

Screenshots kan je terugvinden door in de map ‘Albums’ helemaal naar beneden te scrollen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutybay
Jaws77 schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 11:07:
[...]

Dat laatste is vrij makkelijk op te lossen door in de map ‘Whatsapp’ rechtsboven het menu te openen en daar de sortering op ‘Nieuwste eerst’ te zetten.

Screenshots kan je terugvinden door in de map ‘Albums’ helemaal naar beneden te scrollen.
Dat eerste is nu idd opgelost en ja ik weet dat ik daar mijn screenshots kan vinden. Maar, hij dumpt nog steeds alles in 1 map. Alle fotos die je maakt sneeuwen helemaal onder in alle andere "media". Ik kan mij niet voorstellen dat iedereen deze met de hand allemaal naar andere folders gaat verplaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robcoenen
Mutybay schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 12:35:
[...]

Ik kan mij niet voorstellen dat iedereen deze met de hand allemaal naar andere folders gaat verplaatsen?
Ik denk dat heel veel mensen de ingebouwde zoekfunctionaliteit gebruiken om bijv. snel een foto gemaakt op een bepaalde plaats, een bepaald voorwerp of een bepaald mens/dier te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spekker
Mr. Freeze schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 09:50:
[...]

Heb je al gekeken of je bij batterijverbruik al een app hebt staan die verdacht veel stroom trekt? Doe eens herstarten en alle apps geforceerd sluiten ofzo, want zo een hoog verbruik is, denk ik, iets anders aan de hand.
Ik heb op 14.7 een tijdje getest met continu alle apps afsluiten die ik gebruik en verversen op de achtergrond van Whatsapp uitgezet maar dit heeft beide niet geholpen.
Als ik bijvoorbeeld kijk naar afgelopen nacht dan staat er geen enkele app bij batterij verbruik maar is toen wel een goede 30% gezakt.
Banshee schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 10:21:
Ja het wordt wel vervelend zo.
Helemaal met een mini, die toch al geen hele ruime accu heeft :P
14.6 heb ik er minder last van gehad als nu, OS15 heb ik nog niet geprobeerd, aangezien de mini mijn daily driver is :P
Zodra ik meer berichten lees over positieve stabiliteit en compatabiliteit ga ik een poging wagen.

[...]
Oké. Ja ik wacht denk ik ook even de reacties op beta 4 af, als die positief zijn dan ga ik het maar proberen denk ik.
Tylen schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 10:25:
[...]

Waarom laad je hem niet op als je naar bed gaat?
Lijkt me niet echt relevant voor dit probleem. Ik kon nu uitsluiten dat het door mijn app gebruik komt. En stand-by drain was op 14.6 bijna niks.
Hackus schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 10:36:
Sinds 14.6 verbruikt mijn 12 mini al veel bij WA bellen. Nog niets lijkt te helpen.

Maar @Spekker Heb je je toestel al eens een force restart gegeven ?
Druk kort op de volume-omhoogknop, druk kort op de volume-omlaagknop en houd vervolgens de powerknop ingedrukt tot het Apple logo verschijnt.
Ik zal dit is proberen, hij is wel opnieuw opgestart na de update van 14.7.1 maar misschien houd hij dan nog dingen in het geheugen. Ik ga het proberen.

Ik heb uit wanhoop maar vliegtuigmodus aan gezet toen ik mijn telefoon niet nodig had :| Dan blijft het volgens mij wel goed dus het zit daar ergens.
Maar na 14.6 ben ik mijn telefoon niet anders gaan gebruiken dus vind het nog steeds erg vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulliee
  • Niet online
Waarom is het vreemd dat je na een update meer batterijverbruik hebt? Er wordt van alles op de achtergrond uitgevoerd door het OS. Foto's analyseren, optimalisaties.
Dit is niet anders dan bijvoorbeeld Windows. Ook daar zie je dat er van alles op de achtergrond loopt na een update.

Misschien dat er een app is geïnstalleerd welke niet ge-update is en bepaalde zaken niet ondersteund waardoor het proces blijft hangen. Updaten v/d app lost het batterijverbruik wellicht op.

Geef het tijd, geduld, start hem een (paar) keer opnieuw op na een dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Spekker bluetooth lijkt dan veel stroom te trekken. Locatievoorzieningen, routeplanner, corona contact app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutybay
robcoenen schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 13:20:
[...]

Ik denk dat heel veel mensen de ingebouwde zoekfunctionaliteit gebruiken om bijv. snel een foto gemaakt op een bepaalde plaats, een bepaald voorwerp of een bepaald mens/dier te vinden.
Dan nog is het niet heel efficient toch? Of moet ik autmatisch downloaden in whatsapp maar uitzetten en dan handmatig de foto's die ik wil bewaren met de hand opslaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spekker
Hulliee schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 19:31:
Waarom is het vreemd dat je na een update meer batterijverbruik hebt? Er wordt van alles op de achtergrond uitgevoerd door het OS. Foto's analyseren, optimalisaties.
Dit is niet anders dan bijvoorbeeld Windows. Ook daar zie je dat er van alles op de achtergrond loopt na een update.

Misschien dat er een app is geïnstalleerd welke niet ge-update is en bepaalde zaken niet ondersteund waardoor het proces blijft hangen. Updaten v/d app lost het batterijverbruik wellicht op.

Geef het tijd, geduld, start hem een (paar) keer opnieuw op na een dag.
Ik zou het normaal gesproken wel met je eens zijn maar niet als dit al 7 dagen lang aan de gang is, 2 a 3 dagen kan ik nog bij in komen. Bij mijn voorgaande Android telefoon was het max na 2 dagen weer als vanouds.
Nu snap ik dat het twee verschillende systemen zijn maar ik ben net een paar weken overgestapt dus er staat ook bijna geen data/foto's op.
Hackus schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 19:40:
@Spekker bluetooth lijkt dan veel stroom te trekken. Locatievoorzieningen, routeplanner, corona contact app.
Daar dacht ik inderdaad zelf ook aan, ik heb daarom ook vanaf 14.7 de corona contact app uitgezet. Navigatie heb ik de afgelopen dagen ook niet gebruikt, ik doe er gewoon eigenlijk vrij weinig mee.
Alleen af en toe iMessage en Whatsapp met wat browsen.
Ik heb gisteren de herstart gedaan en met 100% naar bed gegaan en ik werd weer met 60% wakker }:|

Bluetooth heb ik vanmorgen volledig uitgezet maar het blijft hetzelfde..

We gaan dit weekend een paar dagen weg en heb dan geen zin om hem telkens op te moeten laden dus ik ga me maar even aanmelden voor het beta programma :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12-09 14:24
Hoe is het bereik waar je telefoon ligt tijdens het slapen? Ik heb gehad dat 4G bereik heel slecht was en dat de telefoon ontzettende moeite deed om verbinding te behouden, met hoog batterijverbruik als gevolg. Je kan dus een nachtje proberen op de vliegtuigstand om te zien of dit uitmaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze

Mr. Freeze

¡GO!

@Spekker en anders zou ik eerst nog eens een volledig herstel proberen en opnieuw beginnen met alles, dan pas de beta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Spekker schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 12:33:
[...]

Ik zou het normaal gesproken wel met je eens zijn maar niet als dit al 7 dagen lang aan de gang is, 2 a 3 dagen kan ik nog bij in komen. Bij mijn voorgaande Android telefoon was het max na 2 dagen weer als vanouds.
Nu snap ik dat het twee verschillende systemen zijn maar ik ben net een paar weken overgestapt dus er staat ook bijna geen data/foto's op.

[...]

Daar dacht ik inderdaad zelf ook aan, ik heb daarom ook vanaf 14.7 de corona contact app uitgezet. Navigatie heb ik de afgelopen dagen ook niet gebruikt, ik doe er gewoon eigenlijk vrij weinig mee.
Alleen af en toe iMessage en Whatsapp met wat browsen.
Ik heb gisteren de herstart gedaan en met 100% naar bed gegaan en ik werd weer met 60% wakker }:|

Bluetooth heb ik vanmorgen volledig uitgezet maar het blijft hetzelfde..

We gaan dit weekend een paar dagen weg en heb dan geen zin om hem telkens op te moeten laden dus ik ga me maar even aanmelden voor het beta programma :)
Waar gaat het verbruik heen ?
Instellingen - Batterij en scrol omlaag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spekker
loeberce schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 12:48:
Hoe is het bereik waar je telefoon ligt tijdens het slapen? Ik heb gehad dat 4G bereik heel slecht was en dat de telefoon ontzettende moeite deed om verbinding te behouden, met hoog batterijverbruik als gevolg. Je kan dus een nachtje proberen op de vliegtuigstand om te zien of dit uitmaakt.
Bereik is goed, en mocht hij daar toch moeite mee hebben dan zou ik het met 14.6 ook moeten hebben gehad.
En op het werk loopt hij net zo snel leeg dus ik denk dat ik dat uit kan sluiten.

@Mr. Freeze Kan ik dit zonder data verlies doen door middel van een volledige backup met iTunes maken en dan fabrieks instellingen en dan de iTunes backup terug zetten? Want ik ben liever niet alles kwijt.
Het zou mij ook wel erg tegenvallen als ik na 2 updates al een volledige reset moet doen om het fatsoenlijk werkend te krijgen... dit verwacht ik bij een telefoon van 150 euro niet van 700+ (Ik snap dat er veel variabelen zijn mbt apps en dergelijken en dat het altijd kan gebeuren.. maar ik baal gewoon :+ :P )

@Hackus In de tijd dat hij van 100 naar 60% is gegaan staat er geen enkele app in de lijst. Dan kan ik volgens mij met enige zekerheid zeggen dat het geen app probleem is maar het OS dat ergens dwars ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze

Mr. Freeze

¡GO!

@Spekker je gegevens staan allemaal in iCloud, mits je geen instellingen hebt gewijzigd ofzo, en je nog genoeg ruimte hebt op iCloud. Je kan kiezen voor reserve kopie terugzetten of nieuw beginnen. Adressen, foto’s e.d blijven hoe dan ook bewaard. Wellicht dat iemand anders hier ook nog een ervaring hiermee wilt delen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mijn 12 mini verbruikte afgelopen nacht 4%. als je het scherm op schermslot hebt (30sec) ook dat ie niet bij elke melding 'opent'. dan is er iets niet lekker. loopt het wieltje van Netwerk constant ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10:49
@Spekker ik heb dat ook een keer gehad. Gaf toen bij batterijgebruik ook niets weer. Bij mij hielp toen een force herstart (volume omhoog | volume naar beneden | aan/uitknop ingedrukt houden tot ie uit gaat en weer aan gaat en je het apple logo ziet. Dan loslaten.) Heb je dat toevallig al gedaan?

Edit: zie dat @Hackus dit inderdaad ook al heeft voorgesteld. Spuit 11 :+

[ Voor 11% gewijzigd door hk12nl op 29-07-2021 15:25 ]

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spekker
@Mr. Freeze Ik heb inderdaad niet alles in iCloud want ik heb maar 5GB, sowieso mijn foto's niet want die sla ik op op mijn NAS. Dan zou het een reserve kopie via iTunes worden.

@Hackus Dat verbruik had ik eerst ook inderdaad. Schermslot staat op 30 sec. en hij opent wel voor een melding maar als ik slaap ligt hij altijd met scherm naar beneden, dan zou hij dat niet doen als het goed is.
Daarnaast komen er niet bijster veel meldingen binnen op een dag..

Netwerk wieltje loopt ook niet constant.

@hk12nl Ik heb dat gisteren in het begin van de avond gedaan en ben later met 100% naar bed gegaan en werd met 60% wakker dus dat hielp helaas ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
Spekker schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 15:06:
@Mr. Freeze Ik heb inderdaad niet alles in iCloud want ik heb maar 5GB, sowieso mijn foto's niet want die sla ik op op mijn NAS. Dan zou het een reserve kopie via iTunes worden.

@Hackus Dat verbruik had ik eerst ook inderdaad. Schermslot staat op 30 sec. en hij opent wel voor een melding maar als ik slaap ligt hij altijd met scherm naar beneden, dan zou hij dat niet doen als het goed is.
Daarnaast komen er niet bijster veel meldingen binnen op een dag..

Netwerk wieltje loopt ook niet constant.

@hk12nl Ik heb dat gisteren in het begin van de avond gedaan en ben later met 100% naar bed gegaan en werd met 60% wakker dus dat hielp helaas ook niet.
Jammer. Wellicht toch even in contact met Apple treden om op afstand een diagnose te doen? Kan je altijd nog iOS15 doen daarna. Dit hoort iig niet.

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spekker
Goed, ik heb even met een Apple Adviseur gechat. Ik moest wat screenshots sturen van mijn batterij verbruik en na een hele tijd naar "Kevin is aan het typen" heb zitten kijken kwam het verlossende antwoord. :o
Een reserve kopie maken met ( bij voorkeur ) iCloud en dan een geforceerde update (of herstel) doen.
Hij zij bij voorkeur met iCloud want dan word iOS opnieuw geïnstalleerd, herstel je bijvoorbeeld een iTunes reserve kopie dan word de kopie weer exact terug gezet en zal het probleem waarschijnlijk niet opgelost zijn.

Nu heb ik waarschijnlijk te weinig ruimte om alles in de 5GB van iCloud te zetten dus dat doe ik bij voorkeur niet dus daar ga ik nog even over na denken. Ik kon natuurlijk ook niet laten om te vragen of ik met het installeren van iOS 15 beta hetzelfde kon bereiken. Toen kreeg ik een kleine waarschuwing:

"Wij adviseren nooit om te updaten naar een Beta software. De beta software is uiteraard nog niet publiekelijk uitgebracht en zit in principe nog in zijn test fase. De kansdata problemen gaat krijgen mede beta software is hierdoor dus ook hoger."

Daar heb ik maar niet op gereageerd :+
Maar naar mijn idee word iOS dan ook opnieuw geïnstalleerd als je naar een Beta gaat toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
Spekker schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 16:21:
Goed, ik heb even met een Apple Adviseur gechat. Ik moest wat screenshots sturen van mijn batterij verbruik en na een hele tijd naar "Kevin is aan het typen" heb zitten kijken kwam het verlossende antwoord. :o
Een reserve kopie maken met ( bij voorkeur ) iCloud en dan een geforceerde update (of herstel) doen.
Hij zij bij voorkeur met iCloud want dan word iOS opnieuw geïnstalleerd, herstel je bijvoorbeeld een iTunes reserve kopie dan word de kopie weer exact terug gezet en zal het probleem waarschijnlijk niet opgelost zijn.

Nu heb ik waarschijnlijk te weinig ruimte om alles in de 5GB van iCloud te zetten dus dat doe ik bij voorkeur niet dus daar ga ik nog even over na denken. Ik kon natuurlijk ook niet laten om te vragen of ik met het installeren van iOS 15 beta hetzelfde kon bereiken. Toen kreeg ik een kleine waarschuwing:

"Wij adviseren nooit om te updaten naar een Beta software. De beta software is uiteraard nog niet publiekelijk uitgebracht en zit in principe nog in zijn test fase. De kansdata problemen gaat krijgen mede beta software is hierdoor dus ook hoger."

Daar heb ik maar niet op gereageerd :+
Maar naar mijn idee word iOS dan ook opnieuw geïnstalleerd als je naar een Beta gaat toch?
Ik heb op mijn pc met itunes een volledige backup gemaakt, toen de iphone gereset, dat deed al wonderen, (ook qua oplsag, ik had 8GB meer vrij daarna,)
Maar je zou dit als eerste kunnen proberen, dus backup maken en je phone een herstel naar fabriek uitvoeren.
Daarna kan je altijd nog een DFU firmware herstel doen zoals de klantenservice jou nu adviseert

Ik heb zelf een andere vraag aan de mensen hier in het topic
Ik zit eigenlijk al 2 jaar naar een halve 'grafische melding' te kijken, bij het delen van een website naar een windows computer.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5Y6ehgS0fleJYXbepF20KBVE_Hs=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/a3tzWLabBxGW0wJQT7U1lQOC.png?f=fotoalbum_medium

Dus na de backup herstel zoals ik hierboven uitleg, en zelfs naar het overgegaan van een iphone x naar een iphone 12, en de backup dus vanaf de pc er weer op gezet, zelfs dan blijft dit probleem zich zo laten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Spekker Denk dat ie dat doet om wanneer er problemen blijven, jij dan kan zeggen; Tja, Ik kon vrij updaten naar Publieke Beta. Ik kan zo 1-2-3 niet bedenken wat het kan zijn, en 15 wordt opnieuw geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spekker
@Hackus Ja dat is ook weer zo. Ik heb in ieder geval zojuist mijn iPhone volledig gewist en had daarna de reserve kopie van iTunes terug gezet en is nu bezig met het herinstalleren van mijn apps.

Een iCloud backup terug zetten had ik liever gedaan maar dan moet ik handmatig mijn foto's terugzetten en daar heb ik nu even geen zin in. Hopelijk lost dit het ook op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze

Mr. Freeze

¡GO!

Spekker schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 17:45:
@Hackus Ja dat is ook weer zo. Ik heb in ieder geval zojuist mijn iPhone volledig gewist en had daarna de reserve kopie van iTunes terug gezet en is nu bezig met het herinstalleren van mijn apps.

Een iCloud backup terug zetten had ik liever gedaan maar dan moet ik handmatig mijn foto's terugzetten en daar heb ik nu even geen zin in. Hopelijk lost dit het ook op.
Hopelijk gaat snel beter, maar je foto’s ben je nooit kwijt hoor, die blijf je altijd in je filmrol zien, maakt niet uit of ze op toestel staan of iCloud.

Maar als ik mag adviseren zou ik toch even overwegen of je niet beter een 50 gig abo af kan sluiten voor 0,99€ per maand, is toch wel fijn hoor, maar goed, zoals gezegd, is alleen maar advies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
@Spekker update 7.6.1 is ook net uit. Wellicht helpt dat nog :)

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jd89
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 12-01-2024
Wauw ook ik heb sinds 14.7.1 mega battery drain met niks doen. Geen enkele app staat aan en vannacht weer rond de 40% eraf.

Iemand al een fix gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
@jd89 Bij mij is er vannacht 6% af gegaan met iOS 7.6.1. Is dus niet alleen een iOS probleem maar kennelijk botst het ergens. Al eens een force restart gedaan?

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jd89
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 12-01-2024
@hk12nl yes, heeft niet geholpen :-/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze

Mr. Freeze

¡GO!

Zijn er meer gebruikers van iMessage waar de berichten niet meer op meerdere apparaten binnenkomen? Als ik bericht krijg van m’n vriendin dan komen ze, of op de iPad, of op de iPhone binnen terwijl voorheen altijd op beide was, zoals het hoort. Ik heb niets veranderd in haar contactgegevens. Dit doet zich nu voor sinds de laatste update van vorige week.

Edit: opgelost, beide apparaten opnieuw gestart en toen kwam de vraag of ik iMessage wilde koppelen aan telefoonnummer/e-mail. Wel vreemd dat na bijna twee jaar al in gebruik hebbende beide apparaten deze vraag komt, maar goed, het werkt weer :-)

[ Voor 25% gewijzigd door Mr. Freeze op 02-08-2021 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadDogMcCree
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 03:56
Ik heb een probleem met de Youtube app (iPad OS 14.7.1). Momenteel wordt het icoontje als volgt weergegeven:

Afbeeldingslocatie: https://cammyd.com/wp-content/uploads/2015/02/iosicongridsmall.png

Omdat de Youtube app niet meer automatisch opende via Safari heb ik de app verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Dat deed niets dus heb ik de app verwijderd en de iPad even later opnieuw opgestart. Sindsdien is het icoontje hierboven zichtbaar. Ik kan het icoontje verwijderen (komt altijd terug bij het opnieuw opstarten van de iPad), maar via Instellingen zie ik onderaan nog steeds Youtube staan (met grid icoontje, en instellingen crashed zodra ik op Taal druk). Ook kan ik de app niet opnieuw downloaden via de App Store, want daar staat nog altijd ‘open’, alsof de app nog geïnstalleerd is.

Ook staat de Youtube app niet tussen Instellingen > Algemeen > iPad Opslag, via deze weg dus niet te verwijderen.

Hoe verwijder ik deze app/download ik deze app opnieuw? Ik kom er niet aan uit.

Schermtijd staat uitgeschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17:05
MadDogMcCree schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 16:29:
Ik heb een probleem met de Youtube app (iPad OS 14.7.1). Momenteel wordt het icoontje als volgt weergegeven:

[Afbeelding]

Omdat de Youtube app niet meer automatisch opende via Safari heb ik de app verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Dat deed niets dus heb ik de app verwijderd en de iPad even later opnieuw opgestart. Sindsdien is het icoontje hierboven zichtbaar. Ik kan het icoontje verwijderen (komt altijd terug bij het opnieuw opstarten van de iPad), maar via Instellingen zie ik onderaan nog steeds Youtube staan (met grid icoontje, en instellingen crashed zodra ik op Taal druk). Ook kan ik de app niet opnieuw downloaden via de App Store, want daar staat nog altijd ‘open’, alsof de app nog geïnstalleerd is.

Ook staat de Youtube app niet tussen Instellingen > Algemeen > iPad Opslag, via deze weg dus niet te verwijderen.

Hoe verwijder ik deze app/download ik deze app opnieuw? Ik kom er niet aan uit.

Schermtijd staat uitgeschakeld.
Ik kan je helaas niet helpen. Maar ik heb precies hetzelfde dat Youtube niet automatisch opent als je een Safari Youtube link aanklikt. Het opent dan Youtube binnen Safari, en dat is niet wat ik wil. Misschien dat iemand weet hoe dat op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadDogMcCree
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 03:56
Pierre_nr1 schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 17:39:
[...]

Ik kan je helaas niet helpen. Maar ik heb precies hetzelfde dat Youtube niet automatisch opent als je een Safari Youtube link aanklikt. Het opent dan Youtube binnen Safari, en dat is niet wat ik wil. Misschien dat iemand weet hoe dat op te lossen?
Ik heb mijn iPad gewist en herstelt via een reserve kopie. Dit lost het probleem van het Youtube icoontje en niet werkende app op, echter nog steeds opent de app niet wanneer ik via Safari een youtube link aan klik. Ik heb het idee dat het probleem hem zit in de Youtube app zelf. Normaal gesproken heb je bij het selecteren van de link ook de optie “open met Youtube”, een optie die ik nog wel via mijn iPhone heb, maar niet via mijn iPad.

Andere apps worden overigens wel gewoon geladen, zoals bijvoorbeeld NOS en Bol.com.

[ Voor 5% gewijzigd door MadDogMcCree op 03-08-2021 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17:05
MadDogMcCree schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 18:59:
[...]

Ik heb mijn iPad gewist en herstelt via een reserve kopie. Dit lost het probleem van het Youtube icoontje en niet werkende app op, echter nog steeds opent de app niet wanneer ik via Safari een youtube link aan klik. Ik heb het idee dat het probleem hem zit in de Youtube app zelf. Normaal gesproken heb je bij het selecteren van de link ook de optie “open met Youtube”, een optie die ik nog wel via mijn iPhone heb, maar niet via mijn iPad.

Andere apps worden overigens wel gewoon geladen, zoals bijvoorbeeld NOS en Bol.com.
Je leest er ook helemaal niets over. Ik heb gezocht of er meerdere zijn die dit probleem hebben maar nergens iets te vinden. Een oplossing zou fijn zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13-09 11:18
Weet iemand wat de status is van pip in youtube premium? Ik heb youtube premium en pip ingesteld zowel bij de algemene instellingen als in de youtube app zelf. En toch krijg ik geen PiP. Iemand die weet wat er aan de hand kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
Niemand hetzelfde probleem met hun iphone? (het is trouwens in chrome browser app, en dus chrome browser op mijn pc.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S023
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online
Met verschillende bluetooth oortjes (niet-Apple) is bij de laagste volumestand nog steeds het geluid veels te hard. Via volumeknoppen of slider gaat het op mute als ik deze wil verlagen.

De enige manier die ik nu heb is om de balans te verzetten waardoor 1 oortje wel goed bruikbaar is.. maar dat is niet wat ik zoek..

Diverse oplossingen via google hebben niet geholpen, iemand nog een idee om het geluidsniveau te verlagen?

Al geprobeerd:
Instellingen - Toegankelijkheid - audio/visueel: monogeluid en ruisonderdrukking aan
Instellingen - horen en voelen - koptelefoonveiligheid: verminder harde geluiden
Instellingen - Muziek: EQ op luidheid en Geluidscontrole aan

Gaat om een Jabra (zakelijke headset) en Xiaomi oortje. Bij de Jabra weet ik dat andere collegas met een iphone dat probleem niet hebben.

(Soms hoor je ook gewoon het geluid ondanks dat deze op mute staat.. overigens werkt bedraad wel perfect)

Edit:
Zojuist met een android telefoon gepaired, daar werkt het wel goed mee. Op een ipad (2020) werkt het op dezelfde manier als op mijn iphone. Dus lijkt echt een Apple breed probleem te zijn. Wel gek dat ik dan weer een van de weinige ben.

[ Voor 11% gewijzigd door S023 op 10-08-2021 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze

Mr. Freeze

¡GO!

@S023 En je oortjes staan ook aangemeld bij Bluetooth apparaten als hoofdtelefoon? Zelf gebruik ik gehoorbescherming van 3M met ingebouwde Bluetooth op het werk, maar omdat de iPhone dat apparaat niet herkend als hoofdtelefoon moest ik het zelf even corrigeren. Nu werkt het prima, ook wat betreft volume niveau (bescherming harde geluiden) e.d.

[ Voor 13% gewijzigd door Mr. Freeze op 10-08-2021 09:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S023
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online
@Mr. Freeze
Werd inderdaad niet herkend als koptelefoon, maar heb dat handmatig gewijzigd, helaas zonder succes.

Nog steeds een hele hoge volume bij de laagste stand bij bluetooth oortjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10:30

amphora

Websites & Fotografie

Vannacht vlak voor het slapen vliegtuigmodus aangezet en in 4 uur tijd om onverklaarbare reden accu leeg... Heeft daarvoor de hele avond aan de lader gehangen. Rara?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Aqi0rShwr5PepyNJwXXvxtKrPAg=/x800/filters:strip_exif()/f/image/wjWgr4oQE6qx2tlNYbz4uNim.png?f=fotoalbum_large

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze

Mr. Freeze

¡GO!

amphora schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 10:50:
Vannacht vlak voor het slapen vliegtuigmodus aangezet en in 4 uur tijd om onverklaarbare reden accu leeg... Heeft daarvoor de hele avond aan de lader gehangen. Rara?

[Afbeelding]
Kan je bij Batterij in menu instellingen niet zien welke app dit veroorzaakt heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora

amphora

Websites & Fotografie

Mr. Freeze schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 11:22:
[...]

Kan je bij Batterij in menu instellingen niet zien welke app dit veroorzaakt heeft?
volgens de eerdere screenshot blijkbaar dus niets.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulliee
  • Niet online
amphora schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 10:50:

[Afbeelding]
Er blijft iets hangen. Soft reset: geluid up/down en power ingedrukt houden totdat je het Apple-logo ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora

amphora

Websites & Fotografie

Hulliee schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 11:39:
[...]

Er blijft iets hangen. Soft reset: geluid up/down en power ingedrukt houden totdat je het Apple-logo ziet.
Dat was al gebeurd want accu was totaal leeg ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulliee
  • Niet online
amphora schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 22:51:
[...]

Dat was al gebeurd want accu was totaal leeg ;-)
Dat is dan geen reset geweest maar een reboot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora

amphora

Websites & Fotografie

Hulliee schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 09:21:
[...]

Dat is dan geen reset geweest maar een reboot
Wat is het verschil dan?

Pagina: 1 ... 44 45 Laatste

Let op:
Voor vragen of problemen met specifieke apps en/of functionaliteiten moet een nieuw topic worden aangemaakt.