Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[iOS 14 Beta] Ervaringen & Discussie Vorige deelOverzicht

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +5Henk 'm!

Introductie

Op 22 juni 2020 kondigd Apple naar verwachting en goed gebruik iOS 14 aan op het eigen Worldwide developer conference. Deze conference bedoelt voor developers geeft via de voorafgaande Keynote ook ons eind gebruikers een fijne vooruitblik op de toekomst van het platform. Naar geruchten wordt het dit jaar niet iOS14 en ipadOS14 maar kiest Apple er voor iOS 14 voor de iPhone te hernoemen naar (I)phoneOS14.

In dit topic bespreken we de nieuwe features, bespreken we de eerste weken de beta's en is er later ruimte voor het bespreken van de iOS 14 Final en zijn updates zoals dat nu gebeurd in het iOS 13 topic.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +8Henk 'm!
Jailbreak is niet voor mij, dus dat probleem heb ik niet, wel zeg ik elk jaar “Die bèta’s moet ik niet meer doen”.

Maarja zodra er dan een major release uitkomt sta ik toch weer te trappelen om die onstabiele rot eerste beta te installeren 8)7

Dat was afgelopen jaar wel onhandig idd :)
Ik had op mijn test device nergens last van, knikker ik hem op mijn iPhone > Helft stuk, maar goed hoort bij de fun waarschijnlijk.

Rivanov schreef op maandag 22 juni 2020 @ 20:53:
Damnit, twijfel nu wel keihard of ik mijn iPhone 11 Pro (dailydriver) ook ga voorzien van de Beta i.p.v. enkel m'n spare iPhone 7.
Full Yolo joh.
Anders zit je in een uurtje weer terug op je back-up :)

Hier niets nog, ook niet op dev

Rivanov schreef op maandag 22 juni 2020 @ 21:39:
[...]

Wel op de bekende website.
Aah ja die heb ik nu. Alleen ook dan nog niet.

Die app bibliotheek ziet er toch wel fijn uit.

Met drie apps per categorie die je gelijk kan starten en de rest in een soort grid

AntonyterHorst schreef op maandag 22 juni 2020 @ 23:00:
[...]

Fijn dat het er is, of het veel toevoegt? Ik gebruik zelf liever Spotlight / de zoekfunctie. Veel sneller en imho efficiënter.
Dat doe ik nu ook maar dat zit er ook nog in.
Famous schreef op maandag 22 juni 2020 @ 23:00:
[...]

En je kan ervoor kiezen dat nieuwe apps enkel in je app libary komen :)
Ja dat is ook wel Nice idd. Van die “eens per maand” apps, die gooide ik nu in de map apps op het laatste tabblad 8)7

Ik zou wel alle apps in die bibliotheek willen, alleen best wat apps kunnen er niet in.

Bijvoorbeeld de watch app, ding gebruik ik nooit dus zou er wel in mogen maar dit kan niet. Moet ik hem toch nog ergens kwijt.

Acties:
  • +1Henk 'm!
césaar schreef op maandag 22 juni 2020 @ 23:30:
Kan watchos 6 nog koppelen met ios 14?
Yup.

Rivanov schreef op maandag 22 juni 2020 @ 23:40:
Als je de knop om terug te gaan inhoudt, dan kun je kiezen hoe ver je in één keer terug wilt gaan.
Welke knop is dat?

Acties:
  • +1Henk 'm!
Ik heb gisteren even de moeite genomen om alvast alles naar de nieuwe manier van "werken" om te zetten.

Ik heb nu vier apps rechts boven, en 2 rijen van 3 onderin .
Daartussen die grote Apple widget en links boven de foto widget in 2x2.

Alle overige apps vervolgens in de bibliotheek.

Ziet er wel lekker uit maar het is wel echt wennen zeg, Sommige apps had ik al sinds de eerste iPhone op dezelfde plek staan namelijk.

Geert1976 schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 09:22:
double tap achterkant van je iPhone om het Control Centre op te roepen...handig voor Xs Max of 11 Pro Max eigenaren.
Hoef je in ieder geval geen tweede hand gebruiken.

setup hiervan via Accessibility.

Werkt vanaf de iPhone X en later.
Klinkt handig maar vind het in de praktijk met een Max juist onhandig.
Want hoe die je dat dan? Ik laat hem op mijn pink rusten, ring en middel vinger erachter en tab dan met mijn wijs vinger.

Vind dat verre van stabiel eigenlijk, met de duim Control center naar beneden trekken vind ik dan persoonlijk prettiger.

Acties:
  • +3Henk 'm!

Sam Sheffer laat op 3:25 wel een mooie feature zien die ik zelf gemist had.
Hide Homescreen.

Sommige apps van Apple kunnen niet in de bibliotheek dus moet je alsnog "ergens" kwijt.
Met deze feature zet je die op een 2e homescreen en daarna zet je dat homescren uit. Opgeruimd staat netjes en starten kan dan wel via de bibliotheek :)

Acties:
  • +1Henk 'm!
Splinter Cell schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 09:53:
Hoe zit het nu als je apps wilt updaten? Op iPadOS 13 had je maar een klein rot venstertje. Onder iOS 12 was dit beter.
Dit is gelijk gebleven aan hoe het in iOS 13 werkt.

Acties:
  • +2Henk 'm!
Famous schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 10:24:
Gisteravond stond mijn nieuws nog op Nederlands maar krijg nu opeens nieuws uit de UK.
Locatie van weer is wel in Nederland :+
Ja dat is nog wel een beetje buggy, ik heb ook al een paar keer het weer in Cupertino gezien in mijn Weer widget.

alexhooven schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 10:51:
Volgens mij is het niet zo heel gek toch dat het buggy is? Daarom raden ze het ook af om deze beta op je “daily” te installeren.
Dat zeg ik toch ook niet 8)7

Nick25 schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 11:01:
Weet iemand of skype/teams & wechat goed werken?
Teams gaat prima, vanmorgen twee keer vergaderd via ios 14 zonder problemen.

Rivanov schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 10:51:
Erg nice. Je kunt je eigen Widget Stack maken. Gif in de Reddit post. :)

https://reddit.com/r/iOSB...te_your_own_widget_stack/
'
Aah nice, je kunt die default Apple stapel zelf ook aanpassen zag ik (long press).
Overbodige rommel eruit enz.

Acties:
  • +1Henk 'm!
Ik vind al die nieuwe overlays wel fraai geworden ook.

Dat gebruik ik niet, vandaar mijn reactie op teams :)

mvdam schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 12:30:
Voor een éérste beta is 14 belachelijk stabiel zeg.

Sinds 5:30 vanmorgen van de stroom, nu nog 79% op mijn 11Pro met behoorlijk rotte (91%) accu.

Alle apps doen het gewoon, notificaties werken, watch werkt.

Vanavond eens even WatchOS7 proberen op de watch :).
Ja gaat hier ook wel lekker. Behoorlijk zitten rommelen ermee en nog 83% op mijn 11 Max.

WatchOS7 ziet er idd interessant genoeg uit om beta te draaien, twijfel alleen omdat je dan echt niet meer terug kunt naar iOS13 zolang je die watch wilt gebruiken (ik heb geen oude test watch)

@sluuz, Ah als je iPadOS14 op je iPad hebt.
Wil je dan voor mij eens controleren of Swipe up nu ook met de pen werkt?

Dat stoorde mij altijd enorm en was de reden dat ik de pen weggeven heb, nu met de nieuwe features vind ik het echter wel weer interessant worden.

Sluuz schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 16:42:
[...]

Wat bedoel je met swipe up? Een app sluiten en terug naar home? Dat werkt namelijk niet. In de meeste apps scroll je dan de inhoud van de app omhoog.

Control center kan je ook niet oproepen met de Pencil.

Let wel: iPad Pro 10.5 (eerste versie) en eerste versie van de Pencil.
Ja swipe naar home idd (of dus bijvoorbeeld app center). Dat miste ik altijd maar lijkt er dus nog niet in te zitten. Thanks.

Yunghui schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 17:27:
hoe zit het met jullie opslagruimte, bij mij neemt het systeem 24,17gb in beslag ?!!?
Valt hier wel mee, 213 GB 8)7

Rivanov schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 20:54:
Heb zojuist tvOS 14 Beta geïnstalleerd, maar heb nog geen 4K kwaliteit in de YouTube app.
Deze moet nog ge-update worden door YouTube / Google?
Ooh dat vroeg ik mij nog af. Mooi dat jij het getest hebt nu :)

Want tvOS13 beta was onwijs onstabiel hier.

Ja dat is nieuw, heb het zelf nog niet gezien alleen.
Ben wel benieuwd hoe dat gaat werken, ik laad de Airpods namelijk nooit op een vast tijdstip op.

WhatsappHack schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 13:23:
[...]

Wat had je dan verwacht van een beta? :P
Ten eerste vreet bij elke OS update de iPhone een tijdje meer batterij om alles te indexeren en wat databases te updaten. Ten tweede draaien er constant debugging tools op de achtergrond mee die de CPU extra belasten.

Ik snap het nooit zo goed dat mensen een beta installeren, de eerste developer beta notabene, en dan verwachten dat het betere all-round prestaties biedt dan de stable. :+ Installeer het dan sowieso al niet, krijg je ook geen spijt dat je ‘t geïnstalleerd hebt. :P
Ah ja, de "het is een beta dus wat dacht je dan berichtjes".
Het is nieuw, we zijn liefhebbers, installeren die hap.

No big deal, installeren, bespreken en klagen hoort er allemaal bij, dat is part of the fun.

Als Apple dit echt alleen voor developers had willen uitrollen dan werkte ze nog wel met UDID registratie van vroeger.

alexhooven schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 13:32:
Benieuwd of iedereen ook de bugs report bij Apple. Zo kunnen ze er ook wat mee. Alleen maar hier neerplempen schiet niemand wat mee op.
Ik ben dan weer benieuwd of Apple dat überhaupt verwacht van de groep testers die geen developer zijn maar beta's installeren uit liefhebberij. Ik denk het niet eigenlijk.

Die groep is eerder belangrijk voor de bewustwording rond de komst van het nieuwe OS, dit soort topics, vrienden groepen, etc.

1973booterror schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 13:39:
[...]

Gisteren Youtube App geinstalleerd en kreeg wel netjes 4k stream op mijn iPhone 11 pro max .
Op mijn Pro Max gaat het ook, maar iPad Pro (12,9 2018) en AppleTV 4k nog niet.

Alle drie met dezelfde video.

Acties:
  • +1Henk 'm!
Werd hier een paar keer naar AbnAmro gevraagd, kom er net achter dat de CreditCard app van ABN wel enorm stuk is, let daar dus op.

Acties:
  • +2Henk 'm!
Ik ben nog steeds wel hyped over widgets eigenlijk. Misschien niet direct wat we nu kunnen in deze beta maar wel in het vooruitzicht naar wat Developers er mee gaan doen.

Dat is wat mij betreft de kracht van iOS en zijn developers wel namelijk, paar dagen/weken/maanden na de release van een major release zitten de nieuwe functies vaak wel
In mijn favoriete apps.

Dat verwacht ik dus ook zeker met Widgets, nu die niet meer worden weg gestopt op een apart tabblad.

Acties:
  • +1Henk 'm!
Toppe schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 20:10:
[...]

Wikipedia: Graphical widget

[...]

Wat heeft een widget voor nut als je er vervolgens niets mee kan? Dan is het een eerder een live tile.

En als ik kijk naar de battery widget dan heb je 4 plekken met (in mijn geval) 2 apparaten: Watch en IPhone. Kan me voorstellen dat je eventueel ook je AirPods er in ziet, maar dan zie je nog steeds één leeg vakje...

Kleine edit: bij Airpods zie je geen lege vakjes aangezien de case ook een vak opvult. Alleen als je je scherm uit zet en weer aanzet dan zijn ze weer verdwenen. Hopelijk lossen ze dat weer op :+
Ik heb AirPods Pro maar ook een Bose NC700, dan heb heb ik geen leeg vakje en ik kan mij voorstellen dat wel meer apparaten de batterij status kunnen door geven.

Toppe schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 21:46:
[...]

Eens. Had dit graag gezien voor een iPad of Mac. Wordt ondertussen allemaal doorgegeven via iCloud dus het is mogelijk :+

Maar zie jij de accu status van beide continu? Want ik zie de AirPods niet meer zodra het scherm een keer vergrendeld is geweest.
Als ik de Airpods in heb en de Bose staat aan dan zie ik ze alle twee tegelijk idd. Alleen wil wel eens niet zichtbaar zijn idd.

ChUcKiE schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 15:22:
[...]

Daar klopt het. 13 is weg en 14 staat er tussen. Ook al een keer 14 weggehaald en er weer op gezet, zelfde resultaat.
Ik had dit maandag ook.

13 profiel verwijderen > soft reset > 14 profiel installeren > soft reset > werken.

Acties:
  • +11Henk 'm!
YRH schreef op zondag 28 juni 2020 @ 12:43:
Crasht bij jullie de facebook app ook redelijk vaak? Heb t al doorgegeven, maar ben benieuwd of ik de enige ben
Dat is geen bug maar een feature :P

CheopsChefren schreef op maandag 29 juni 2020 @ 21:50:
Is er ook al iets bekend over de public beta? Ik wil zo graag ipados gaan gebruiken.
Gelijk aan beta 2 is wel een goeie gok.
Dat zou ergens volgende Maandag/Dinsdag zijn naar verwachting

Acties:
  • +2Henk 'm!
TZC-T1-FX schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 12:40:
[Afbeelding]

Draai IOS 14 beta 1 en heb niet eerder zo'n melding gehad. Volgens mij is dit een nieuwe feature? (niet dat ik blij met de inhoud van het bericht ben)

Als ik op de notificatie druk gebeurd er trouwens niks. Wel zie ik in de Passwords settings een nieuwe kopje staan genaamd "Beveiligingsadvies". Het lijkt erop dat vanuit daar de notificatie vandaan komt.
Daar komt de notificatie vandaan idd.

Ik heb deze maar nog geen notificatie gezien.

Acties:
  • 0Henk 'm!
xoniq schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 12:24:
[...]

Volgens mij doet Apple hetzelfde als 1Password, ze roepen de API van 'HaveIBeenPwned' aan. Ze duwen daarmee het wachtwoord tegen die API aan, zonder verdere metadata.

Hier een blog post van 1Password hierover (hier wordt ook de werking vermeld):

https://blog.1password.co...passwords-with-1password/

Kleine nuance over wachtwoord stukje, het is niet zo dat je hele wachtwoord naar HIBP wordt verstuurd, maar het wachtwoord wordt gehashed (SHA-1) en dan alleen de eerste 5 van de 40 tekens worden tegen die API aangegooid, waarna die API alle hashes terugstuurt die beginnen met die 5 tekens, waarna 1Password dan lokaal kijkt of 1 van die wachtwoorden 100% matched
Ik denk niet dat Apple en 1Password dit uit dezelfde bron doen of op dezelfde manier. 1password geeft tweakers en autoblog (zie hierboven) namelijk niet als “waarschuwing” terwijl in alle twee mijn kluizen hetzelfde unieke wachtwoord staat.

Acties:
  • +4Henk 'm!
Nu we twee weken verder zijn (Vanavond de nieuwe beta?) werkt de "siri suggesties" widget best wel goed hier. Inmiddels heeft het toestel redelijk door wat ik wanneer doe, meermaals per dag staat daar een App in die ik inderdaad "nodig" heb.

Zo bijvoorbeeld nu Teams nadat ik mijn koptelefoon gekoppeld heb (om te gaan vergaderen).

[Voor 35% gewijzigd door Donstil op 07-07-2020 14:38]

Acties:
  • 0Henk 'm!
  • Pinned
Apple releasing iOS 14 beta 2 today, first update since WWDC keynote

Edit: Inmiddels beschikbaar.

[Voor 43% gewijzigd door Donstil op 07-07-2020 19:08]

Acties:
  • 0Henk 'm!
Current location werkt hier overigens wel. In beta 2 na de eerste dag ook “ineens”
Sepio schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 20:06:
[...]

Deze beta 2 is toch niet public?
Nee maar dat wordt verkeerd weer gegeven. Was met de eerste beta ook.

[Voor 17% gewijzigd door Donstil op 07-07-2020 21:24]

Acties:
  • 0Henk 'm!
Untouchablezz20 schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 20:09:
Draai nu beta 2, maar helaas is mijn opslag issue nog niet opgelost. Meerdere hier 'last' van?
Hier ook 12 GB in systeem en 201 GB in “Anders”

[Voor 29% gewijzigd door Donstil op 07-07-2020 21:46]

Acties:
  • 0Henk 'm!
juliank schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 22:18:
oke probleempje, vanaf ios 14 beta 2 reserve copy werkt idd niet, toen gaan restoren naar fabrieksinstellingen via itunes maar dat heeft mijn toestel verneukt, nu in de bootloop
Google even DFU modus. Dan van ipsw.me de ipsw halen en die er via iTunes/finder op zetten.

Acties:
  • +2Henk 'm!
ZpAz schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 16:54:
Volgens mij is er geen iPadOS beta topic. Dus dan maar hier in. Maar ik vind het jammer dat de App Library, hier niet aanwezig is, alsook widgets op je home screen (in plaats van 'er naast').
“Officieel” is er wel een iPad beta topic. Alleen dat liep met iOS13 ook niet dus is er toen voor gekozen een topic te hanteren.

Gezien de reacties daar lijkt mij dit met iOS14 weer een prima plan.

UnitedJunk schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 16:52:
Iemand al gebruik gemaakt van de nieuwe sleep mode op iOS 14 icm watchOS 7? Benieuwd of dit mijn vertrouwde Sleep Cyle app kan vervangen
Denk het niet, ik heb het nu een aantal keer gebruikt maar het is allemaal wel erg basic.
Zo zie je bijvoorbeeld niet hoe lang je welk type slaap genuttigd hebt.

UnitedJunk schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 16:23:
[...]

Sleep mode werkt prima als je op werkdagen en in het weekend op het zelfde moment gaat slapen heb ik het idee. Je kunt een schedule maken met de tijden dat je naar bed gaat, maar ik wijk daar soms van af i.v.m. werk. Ik heb geen zin om Sleep Mode aan te zetten én ook nog eens een los alarm.

Sleep Cycle kan ik snel aanzetten, heeft een fijne snooze én zet mijn data ook in Apple Health.
Nou dit, plus het is heel beperkt in wat hij opslaat merk ik.

Bij de andere apps zie je ook wanneer je welk type slaap hebt enz. Dat mist binnen de Apple implementatie ook.

Dennisdn schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 09:21:
Vervelende van dat sleep-gedoe is dat ik het ooit één keer heb geprobeerd en vastgesteld dat het voor mij niets is. Maar dat het voortaan áltijd in het wekker-scherm bovenaan blijft staan en niet weg te krijgen is. Lees er veel klachten over. Maar ook op iOS14 kun je het niet meer verwijderen.
Ja dat is irritant.
Ook vind ik het heel irritant dat je toestel een soort van gegijzeld is als hem binnen "bedtijd" nodig hebt.

Pagina: 1

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True