Toon posts:

[iOS en iPadOS 14] Ervaringen & Discussie Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 ... 43 44 45 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Alle 31 producten

• Hulliee
  • Registratie: november 2008
  • Niet online
Een reset is op hardware-level (cut the power) en een reboot op software-level.

Een verschil dat je zelf zult merken is bijvoorbeeld dat je bij een reboot weer moet inloggen op je simkaart van je provider. Bij een reset hoeft dat niet.

Of dit gaat werken voor snel leeglopende iPhone is maar de vraag, maar het is te proberen toch?
amphora schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 10:50:
Vannacht vlak voor het slapen vliegtuigmodus aangezet en in 4 uur tijd om onverklaarbare reden accu leeg... Heeft daarvoor de hele avond aan de lader gehangen. Rara?
Wat je kunt doen is geforceerd herstarten.

Druk kort op de volume-omhoogknop, druk kort op de volume-omlaagknop en houd vervolgens de powerknop ingedrukt tot het Apple logo verschijnt. (iPhone 7 en nieuwer), anders home en powerbutton constant ingedrukt houden.
Je kunt dit aan org, dan wel MFI laadkabel doen aan de lader, en nacht over laten laden. (batterij kalibratie)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Hulleman
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 11:19
Ik krijg sinds gister de melding dat er een probleem is geconstateerd met de TrueDepth camera en face id niet meer werkt. Echt out of the blue (telefoon niet gevallen oid), dus ik vermoed softwareprobleem. Gaat om een iphone XR op ios 14.7.1. Herkennen mensen dit en hoe is dit op te lossen?

LG OLED C7 | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5

• vanaalten
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 10:56
Ik zou als eerste vaststellen wat het is: software of hardware. Ofwel: backup maken van je iPhone, factory reset en met een weggooi-account instellen en kijk of Face-ID weer werkt. Zo ja, haal opgelucht adem, factory reset en backup terugzetten.

• Hulleman
vanaalten schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 07:57:
Ik zou als eerste vaststellen wat het is: software of hardware. Ofwel: backup maken van je iPhone, factory reset en met een weggooi-account instellen en kijk of Face-ID weer werkt. Zo ja, haal opgelucht adem, factory reset en backup terugzetten.
Ja idd een goed idee. Ik lees online dat met ios 14.7 en 14.7.1 er bugs in faceid kunnen zitten. 14.7.1 heb ik paar dagen terug geïnstalleerd. Vandaar dat ik benieuwd was of mensen dit hier herkennen.

LG OLED C7 | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5

• Hulleman
vanaalten schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 07:57:
Bij een servicecenter geweest. De faceid sensor kapot, dus hardwarematig. Bizar dat t kapot is. Telefoon is letterlijk nog nooit gevallen, ben er zuinig op. Zit in t moederbord, niet te repareren. Net paar maand buiten garantie helaas. Zonder faceid valt wel te leven, maar wel vervelend….

[Voor 11% gewijzigd door Hulleman op 26-08-2021 15:54]

• Dennisdn
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 09:35
Hulleman schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 15:53:
[...]

Bij een servicecenter geweest. De faceid sensor kapot, dus hardwarematig. Bizar dat t kapot is. Telefoon is letterlijk nog nooit gevallen, ben er zuinig op. Zit in t moederbord, niet te repareren. Net paar maand buiten garantie helaas. Zonder faceid valt wel te leven, maar wel vervelend….
Ik zou zeker voor een second opinion naar een echte Apple Store gaan. Vooraf afspraak maken zodat er ook iemand echt even tijd heeft. Ik hang hier heel wat in de Appleforums rond en een kapotte sensor ben ik volgens mij niet eerder tegengekomen. Misschien zijn ze daarom coulant met die ene maand en hebben ze nog wat refurbisch liggen. Maar als dat servicecenter hem open gesleuteld heeft en ze zijn niet door Apple erkend, dan houdt het wel op.

[Voor 20% gewijzigd door Dennisdn op 26-08-2021 17:11]

@Hulleman een XR is nog geen 3j oud, en je hebt recht op Conformiteit(wettelijke garantie) als je als consument hebt gekocht bij een winkel of via provider. Weet niet of je bij Amac langs bent geweest, maar die kun je beter links laten liggen als dat niet de verkoper was.

Dat de face-id sensor defect raakt, hoort niet te gebeuren bij normaal gebruik. ook niet in 2-3j gebruik

[Voor 16% gewijzigd door Hackus op 26-08-2021 17:34]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Hulleman
@Dennisdn @Hackus, ik ben door Apple verwezen naar Card services. Ik ga ervan uit dat dat een gerenommeerde partij is als zij mij daar heen sturen. De telefoon is niet open geweest, maar blijkbaar konden ze wel zien dat de sensor kapot was. Ik zal morgen weer eens bellen met Apple en met de verkopende partij mobiel.nl

Hulleman schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 00:07:
@Dennisdn @Hackus, ik ben door Apple verwezen naar Card services. Ik ga ervan uit dat dat een gerenommeerde partij is als zij mij daar heen sturen. De telefoon is niet open geweest, maar blijkbaar konden ze wel zien dat de sensor kapot was. Ik zal morgen weer eens bellen met Apple en met de verkopende partij mobiel.nl
Je moet in 1e instantie bij de verkoper zijn, om een defect te melden. CS is een goede partij, maar die hoeft niet je toestel te maken, alleen op aanwijzen van verkoper. of in samenwerking met. De verkoper die jij benoemt is ook niet zo makkelijk met dit soort. Heb je een document meegekregen van CS met hun bevindingen ?

• Hulleman
Hackus schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 10:12:
[...]

Je moet in 1e instantie bij de verkoper zijn, om een defect te melden. CS is een goede partij, maar die hoeft niet je toestel te maken, alleen op aanwijzen van verkoper. of in samenwerking met. De verkoper die jij benoemt is ook niet zo makkelijk met dit soort. Heb je een document meegekregen van CS met hun bevindingen ?
Nee, ik heb niks van CS gekregen. Alleen de melding dat het niet gerepareerd kan worden. Online vind ik wel andere partijen die het defect repareren voor €199. Is het toestel wat mij betreft niet waard. Ik ga mobiel.nl eens proberen. Anders maar geen faceid en gaat telefoon einde vh jaar in de verkoop voor leuk prijsje.

• Hoedje
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 21-09 21:06

Hoedje

Moderator Apple Talk
Dit topic is echt bedoeld voor discussie over iOS. Zoals ook in de TW staat, voor problemen graag een nieuw topic aanmaken :)

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

• Ronwiel
  • Registratie: juli 2004
  • Niet online
N.v.t.

[Voor 96% gewijzigd door Ronwiel op 29-08-2021 16:44]

• SmithNL
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 20-09 21:19
Limbeckx schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 09:35:
Weet iemand wat de status is van pip in youtube premium? Ik heb youtube premium en pip ingesteld zowel bij de algemene instellingen als in de youtube app zelf. En toch krijg ik geen PiP. Iemand die weet wat er aan de hand kan zijn?
Werkt bij mij. Heb je meest up-to-date youtube versie?

Canon 760D // EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM // EF 70-200mm f/4L USM -- My pictures @ airliners.net -- iPhone X -- DJI Mavic Air

• Limbeckx
  • Registratie: april 2005
  • Nu online
SmithNL schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 10:33:
[...]

Werkt bij mij. Heb je meest up-to-date youtube versie?
Bij mij is het na deze optie gaan werken: https://www.onemorething....ne-veelbesproken-feature/

• hk12nl
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 08:00
Ik heb lichte problemen met het ophalen van mijn mail op mijn iPhone 12. Als ik de mail app open dan staat er enige tijd 'zoeken naar email...'. Dit kan wel een paar minuten duren. Op de iPad pro heb ik deze problemen niet. Dit geeft mij het gevoel dat dit probleem specifiek bij mijn iPhone ligt. Iemand tips hoe ik dit op kan lossen? Of heeft iemand hetzelfde gehad?

©2004

• robcoenen
  • Registratie: augustus 2014
  • Laatst online: 21-09 21:50
iOS 14.8 en iPadOS 14.8 staan klaar :)

[Voor 27% gewijzigd door robcoenen op 13-09-2021 18:47]

• danjan2411
  • Registratie: augustus 2013
  • Laatst online: 09:50
robcoenen schreef op maandag 13 september 2021 @ 18:46:
Ik zie nog geen update binnenkomen.

Edit. Inmiddels wel

[Voor 5% gewijzigd door danjan2411 op 13-09-2021 19:10]

• mark1541
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 21-09 19:15
Wel gekke timing omdat morgen de presentatie is en morgen /overmorgen ios15 waarschijnlijk komt toch ?

• PeaceNlove
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 11:20
mark1541 schreef op maandag 13 september 2021 @ 19:40:
Wel gekke timing omdat morgen de presentatie is en morgen /overmorgen ios15 waarschijnlijk komt toch ?
Ik denk dat dit de versie is voor mensen en organisaties die liever even de 15 kat uit de boom willen kunnen kijken en op een gesupporte 14 willen blijven. Ik ga voor de verandering eens niet op de update knop rammen en wacht even af waar ze morgen mee komen.

Update: het lijkt vooral een security patch te zijn. Ik sla hem voor nu over, maar mocht je het gevoel hebben speciale aandacht van een veiligheidsdienst te krijgen kan je maar beter even updaten 8)

[Voor 17% gewijzigd door PeaceNlove op 13-09-2021 19:47]

• Bulletdodger
  • Registratie: augustus 2021
  • Niet online
mark1541 schreef op maandag 13 september 2021 @ 19:40:
iOS 15 komt pas met de release van de nieuwe iPhones.

Wel apart, zal uiterlijk volgende week zijn denk ik, maar wellicht al morgen.

[Voor 16% gewijzigd door Bulletdodger op 14-09-2021 08:06]

• funrider
  • Registratie: oktober 2001
  • Nu online
robcoenen schreef op maandag 13 september 2021 @ 18:46:
Al meerdere malen geprobeerd OTA te installeren. Eerst verschijnt er heel lang 'Update controleren ..' op mijn iPhone 8, vervolgens de foutmelding die ik blijf krijgen is: "Update kan niet worden geinstalleerd. Fout bij het iinstalleren van iOS 14.8 ". Ik zal vanavond ook een poging doen op mijn iPad 2020.

[Voor 5% gewijzigd door funrider op 14-09-2021 16:22]

• HereIsTom
  • Registratie: oktober 2010
  • Nu online
funrider schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 16:21:
[...]

Al meerdere malen geprobeerd OTA te installeren. Eerst verschijnt er heel lang 'Update controleren ..' op mijn iPhone 8, vervolgens de foutmelding die ik blijf krijgen is: "Update kan niet worden geinstalleerd. Fout bij het iinstalleren van iOS 14.8 ". Ik zal vanavond ook een poging doen op mijn iPad 2020.
Aan de oplader leggen en een reset geven;
Druk kort op de volume omhoog-knop.
Druk daarna snel kort op de volume omlaag-knop.
Hou daarna de zijknop ingedrukt, ook nadat het afsluitscherm in beeld is, net zolang totdat je het Apple-logo in beeld ziet.

 iPad Pro 12.9 2020 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB

• funrider
  • Registratie: oktober 2001
  • Nu online
HereIsTom schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 18:37:
[...]

Aan de oplader leggen en een reset geven;
Druk kort op de volume omhoog-knop.
Druk daarna snel kort op de volume omlaag-knop.
Hou daarna de zijknop ingedrukt, ook nadat het afsluitscherm in beeld is, net zolang totdat je het Apple-logo in beeld ziet.
Dank voor je tip! Uiteindelijk niet nodig inmiddels vanmorgen ook zonder reset werkt het wel. Wellicht waren gisteren de Apple servers overbelast ofzo.

• Dennisdn
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 09:35
funrider schreef op woensdag 15 september 2021 @ 10:14:
[...]

Wellicht waren gisteren de Apple servers overbelast ofzo.
De servers van Apple hadden het nog moeilijk vanochtend. De RC iOS15 gaf na een uur downloaden aan dat er nog 6 uur te gaan was.

• hk12nl
Ik vind de wachtwoorden ‘app’ van Apple best wel ideaal eigenlijk. Zo goed dat ik hem eigenlijk ipv 1Password wil gebruiken. Echter is het lastig om handmatige zaken toe te voegen. Kan alleen als je er een website aan koppelt. Tuurlijk kan ik er bv ‘wifiwachtwoord.nl’ van maken maar ideaal is het niet.

Hoe doen jullie dit? Hebben jullie naast de wachtwoorden/Keychain van Apple nog een andere app voor een paar wachtwoorden welke niet van een website komen?

©2004

• HereIsTom
  • Nu online
@hk12nl Hoeft toch geen website te zijn, je kan daar ook gewoon een naam invoeren.

 iPad Pro 12.9 2020 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB

• roT-
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 07:14
HereIsTom schreef op donderdag 16 september 2021 @ 00:04:
@hk12nl Hoeft toch geen website te zijn, je kan daar ook gewoon een naam invoeren.
Nee, je dient wel een domein extensie mee te geven.

• mark1541
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 21-09 19:15
Klopt je moet een website invullen

• hk12nl
Wat @roT- & @mark1541 zeggen inderdaad. Het zou mooi zijn als Apple dat in de toekomst nog aanpast. Verder werkt het prima, en kan ik weer een extern appje wegstrepen. Daarnaast was ik nieuwsgierig of mensen het nog anders oplossen. :)

©2004

• funske
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 11:07
hk12nl schreef op woensdag 15 september 2021 @ 22:31:
Ik vind de wachtwoorden ‘app’ van Apple best wel ideaal eigenlijk. Zo goed dat ik hem eigenlijk ipv 1Password wil gebruiken. Echter is het lastig om handmatige zaken toe te voegen. Kan alleen als je er een website aan koppelt. Tuurlijk kan ik er bv ‘wifiwachtwoord.nl’ van maken maar ideaal is het niet.

Hoe doen jullie dit? Hebben jullie naast de wachtwoorden/Keychain van Apple nog een andere app voor een paar wachtwoorden welke niet van een website komen?
Bitwarden gebruik ik naast Keychain voor alle andere zaken. Is gratis en werkt prima.

Have Fun Funske

• HereIsTom
  • Nu online
hk12nl schreef op donderdag 16 september 2021 @ 10:09:
[...]

Wat @roT- & @mark1541 zeggen inderdaad. Het zou mooi zijn als Apple dat in de toekomst nog aanpast. Verder werkt het prima, en kan ik weer een extern appje wegstrepen. Daarnaast was ik nieuwsgierig of mensen het nog anders oplossen. :)
Ok, maar dan vul je toch gewoon een naam in met bijv. .nl erachter?

[Voor 28% gewijzigd door HereIsTom op 16-09-2021 12:37]

Pagina: 1 ... 43 44 45 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee