[iOS en iPadOS 14] Ervaringen & Discussie Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 44 45 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16:03
@Spekker update 7.6.1 is ook net uit. Wellicht helpt dat nog :)

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jd89
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 12-01-2024
Wauw ook ik heb sinds 14.7.1 mega battery drain met niks doen. Geen enkele app staat aan en vannacht weer rond de 40% eraf.

Iemand al een fix gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
@jd89 Bij mij is er vannacht 6% af gegaan met iOS 7.6.1. Is dus niet alleen een iOS probleem maar kennelijk botst het ergens. Al eens een force restart gedaan?

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jd89
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 12-01-2024
@hk12nl yes, heeft niet geholpen :-/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18:23

Mr. Freeze

¡GO!

Zijn er meer gebruikers van iMessage waar de berichten niet meer op meerdere apparaten binnenkomen? Als ik bericht krijg van m’n vriendin dan komen ze, of op de iPad, of op de iPhone binnen terwijl voorheen altijd op beide was, zoals het hoort. Ik heb niets veranderd in haar contactgegevens. Dit doet zich nu voor sinds de laatste update van vorige week.

Edit: opgelost, beide apparaten opnieuw gestart en toen kwam de vraag of ik iMessage wilde koppelen aan telefoonnummer/e-mail. Wel vreemd dat na bijna twee jaar al in gebruik hebbende beide apparaten deze vraag komt, maar goed, het werkt weer :-)

[ Voor 25% gewijzigd door Mr. Freeze op 02-08-2021 14:47 ]

XBL gamertag StayingPow3r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadDogMcCree
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18-05 00:03
Ik heb een probleem met de Youtube app (iPad OS 14.7.1). Momenteel wordt het icoontje als volgt weergegeven:

Afbeeldingslocatie: https://cammyd.com/wp-content/uploads/2015/02/iosicongridsmall.png

Omdat de Youtube app niet meer automatisch opende via Safari heb ik de app verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Dat deed niets dus heb ik de app verwijderd en de iPad even later opnieuw opgestart. Sindsdien is het icoontje hierboven zichtbaar. Ik kan het icoontje verwijderen (komt altijd terug bij het opnieuw opstarten van de iPad), maar via Instellingen zie ik onderaan nog steeds Youtube staan (met grid icoontje, en instellingen crashed zodra ik op Taal druk). Ook kan ik de app niet opnieuw downloaden via de App Store, want daar staat nog altijd ‘open’, alsof de app nog geïnstalleerd is.

Ook staat de Youtube app niet tussen Instellingen > Algemeen > iPad Opslag, via deze weg dus niet te verwijderen.

Hoe verwijder ik deze app/download ik deze app opnieuw? Ik kom er niet aan uit.

Schermtijd staat uitgeschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17:59
MadDogMcCree schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 16:29:
Ik heb een probleem met de Youtube app (iPad OS 14.7.1). Momenteel wordt het icoontje als volgt weergegeven:

[Afbeelding]

Omdat de Youtube app niet meer automatisch opende via Safari heb ik de app verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Dat deed niets dus heb ik de app verwijderd en de iPad even later opnieuw opgestart. Sindsdien is het icoontje hierboven zichtbaar. Ik kan het icoontje verwijderen (komt altijd terug bij het opnieuw opstarten van de iPad), maar via Instellingen zie ik onderaan nog steeds Youtube staan (met grid icoontje, en instellingen crashed zodra ik op Taal druk). Ook kan ik de app niet opnieuw downloaden via de App Store, want daar staat nog altijd ‘open’, alsof de app nog geïnstalleerd is.

Ook staat de Youtube app niet tussen Instellingen > Algemeen > iPad Opslag, via deze weg dus niet te verwijderen.

Hoe verwijder ik deze app/download ik deze app opnieuw? Ik kom er niet aan uit.

Schermtijd staat uitgeschakeld.
Ik kan je helaas niet helpen. Maar ik heb precies hetzelfde dat Youtube niet automatisch opent als je een Safari Youtube link aanklikt. Het opent dan Youtube binnen Safari, en dat is niet wat ik wil. Misschien dat iemand weet hoe dat op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadDogMcCree
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18-05 00:03
Pierre_nr1 schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 17:39:
[...]

Ik kan je helaas niet helpen. Maar ik heb precies hetzelfde dat Youtube niet automatisch opent als je een Safari Youtube link aanklikt. Het opent dan Youtube binnen Safari, en dat is niet wat ik wil. Misschien dat iemand weet hoe dat op te lossen?
Ik heb mijn iPad gewist en herstelt via een reserve kopie. Dit lost het probleem van het Youtube icoontje en niet werkende app op, echter nog steeds opent de app niet wanneer ik via Safari een youtube link aan klik. Ik heb het idee dat het probleem hem zit in de Youtube app zelf. Normaal gesproken heb je bij het selecteren van de link ook de optie “open met Youtube”, een optie die ik nog wel via mijn iPhone heb, maar niet via mijn iPad.

Andere apps worden overigens wel gewoon geladen, zoals bijvoorbeeld NOS en Bol.com.

[ Voor 5% gewijzigd door MadDogMcCree op 03-08-2021 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17:59
MadDogMcCree schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 18:59:
[...]

Ik heb mijn iPad gewist en herstelt via een reserve kopie. Dit lost het probleem van het Youtube icoontje en niet werkende app op, echter nog steeds opent de app niet wanneer ik via Safari een youtube link aan klik. Ik heb het idee dat het probleem hem zit in de Youtube app zelf. Normaal gesproken heb je bij het selecteren van de link ook de optie “open met Youtube”, een optie die ik nog wel via mijn iPhone heb, maar niet via mijn iPad.

Andere apps worden overigens wel gewoon geladen, zoals bijvoorbeeld NOS en Bol.com.
Je leest er ook helemaal niets over. Ik heb gezocht of er meerdere zijn die dit probleem hebben maar nergens iets te vinden. Een oplossing zou fijn zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16:55
Weet iemand wat de status is van pip in youtube premium? Ik heb youtube premium en pip ingesteld zowel bij de algemene instellingen als in de youtube app zelf. En toch krijg ik geen PiP. Iemand die weet wat er aan de hand kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20-05 00:27
Niemand hetzelfde probleem met hun iphone? (het is trouwens in chrome browser app, en dus chrome browser op mijn pc.)

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S023
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online
Met verschillende bluetooth oortjes (niet-Apple) is bij de laagste volumestand nog steeds het geluid veels te hard. Via volumeknoppen of slider gaat het op mute als ik deze wil verlagen.

De enige manier die ik nu heb is om de balans te verzetten waardoor 1 oortje wel goed bruikbaar is.. maar dat is niet wat ik zoek..

Diverse oplossingen via google hebben niet geholpen, iemand nog een idee om het geluidsniveau te verlagen?

Al geprobeerd:
Instellingen - Toegankelijkheid - audio/visueel: monogeluid en ruisonderdrukking aan
Instellingen - horen en voelen - koptelefoonveiligheid: verminder harde geluiden
Instellingen - Muziek: EQ op luidheid en Geluidscontrole aan

Gaat om een Jabra (zakelijke headset) en Xiaomi oortje. Bij de Jabra weet ik dat andere collegas met een iphone dat probleem niet hebben.

(Soms hoor je ook gewoon het geluid ondanks dat deze op mute staat.. overigens werkt bedraad wel perfect)

Edit:
Zojuist met een android telefoon gepaired, daar werkt het wel goed mee. Op een ipad (2020) werkt het op dezelfde manier als op mijn iphone. Dus lijkt echt een Apple breed probleem te zijn. Wel gek dat ik dan weer een van de weinige ben.

[ Voor 11% gewijzigd door S023 op 10-08-2021 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze

Mr. Freeze

¡GO!

@S023 En je oortjes staan ook aangemeld bij Bluetooth apparaten als hoofdtelefoon? Zelf gebruik ik gehoorbescherming van 3M met ingebouwde Bluetooth op het werk, maar omdat de iPhone dat apparaat niet herkend als hoofdtelefoon moest ik het zelf even corrigeren. Nu werkt het prima, ook wat betreft volume niveau (bescherming harde geluiden) e.d.

[ Voor 13% gewijzigd door Mr. Freeze op 10-08-2021 09:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S023
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online
@Mr. Freeze
Werd inderdaad niet herkend als koptelefoon, maar heb dat handmatig gewijzigd, helaas zonder succes.

Nog steeds een hele hoge volume bij de laagste stand bij bluetooth oortjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 17:36

amphora

Websites & Fotografie

Vannacht vlak voor het slapen vliegtuigmodus aangezet en in 4 uur tijd om onverklaarbare reden accu leeg... Heeft daarvoor de hele avond aan de lader gehangen. Rara?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Aqi0rShwr5PepyNJwXXvxtKrPAg=/x800/filters:strip_exif()/f/image/wjWgr4oQE6qx2tlNYbz4uNim.png?f=fotoalbum_large

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie, Sony A7CII, 20-70, 85/1.8, 45/1.8, Fuji X-T3, 10-24, 18-55/2.8-4, 35/1.4, 50-230, DJI Mini 3 pro, 16" MacBook Pro M1 Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze

Mr. Freeze

¡GO!

amphora schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 10:50:
Vannacht vlak voor het slapen vliegtuigmodus aangezet en in 4 uur tijd om onverklaarbare reden accu leeg... Heeft daarvoor de hele avond aan de lader gehangen. Rara?

[Afbeelding]
Kan je bij Batterij in menu instellingen niet zien welke app dit veroorzaakt heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora

amphora

Websites & Fotografie

Mr. Freeze schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 11:22:
[...]

Kan je bij Batterij in menu instellingen niet zien welke app dit veroorzaakt heeft?
volgens de eerdere screenshot blijkbaar dus niets.

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie, Sony A7CII, 20-70, 85/1.8, 45/1.8, Fuji X-T3, 10-24, 18-55/2.8-4, 35/1.4, 50-230, DJI Mini 3 pro, 16" MacBook Pro M1 Max

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulliee
  • Registratie: November 2008
  • Niet online

[Afbeelding]
Er blijft iets hangen. Soft reset: geluid up/down en power ingedrukt houden totdat je het Apple-logo ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora

amphora

Websites & Fotografie

Hulliee schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 11:39:
[...]

Er blijft iets hangen. Soft reset: geluid up/down en power ingedrukt houden totdat je het Apple-logo ziet.
Dat was al gebeurd want accu was totaal leeg ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulliee
  • Niet online
amphora schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 22:51:
[...]

Dat was al gebeurd want accu was totaal leeg ;-)
Dat is dan geen reset geweest maar een reboot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora

amphora

Websites & Fotografie

Hulliee schreef op zondag 15 augustus 2021 @ 09:21:
[...]

Dat is dan geen reset geweest maar een reboot
Wat is het verschil dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulliee
  • Niet online
Een reset is op hardware-level (cut the power) en een reboot op software-level.

Een verschil dat je zelf zult merken is bijvoorbeeld dat je bij een reboot weer moet inloggen op je simkaart van je provider. Bij een reset hoeft dat niet.

Of dit gaat werken voor snel leeglopende iPhone is maar de vraag, maar het is te proberen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat je kunt doen is geforceerd herstarten.

Druk kort op de volume-omhoogknop, druk kort op de volume-omlaagknop en houd vervolgens de powerknop ingedrukt tot het Apple logo verschijnt. (iPhone 7 en nieuwer), anders home en powerbutton constant ingedrukt houden.
Je kunt dit aan org, dan wel MFI laadkabel doen aan de lader, en nacht over laten laden. (batterij kalibratie)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20-05 15:42
Ik krijg sinds gister de melding dat er een probleem is geconstateerd met de TrueDepth camera en face id niet meer werkt. Echt out of the blue (telefoon niet gevallen oid), dus ik vermoed softwareprobleem. Gaat om een iphone XR op ios 14.7.1. Herkennen mensen dit en hoe is dit op te lossen?

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18:35
Ik zou als eerste vaststellen wat het is: software of hardware. Ofwel: backup maken van je iPhone, factory reset en met een weggooi-account instellen en kijk of Face-ID weer werkt. Zo ja, haal opgelucht adem, factory reset en backup terugzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
vanaalten schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 07:57:
Ik zou als eerste vaststellen wat het is: software of hardware. Ofwel: backup maken van je iPhone, factory reset en met een weggooi-account instellen en kijk of Face-ID weer werkt. Zo ja, haal opgelucht adem, factory reset en backup terugzetten.
Ja idd een goed idee. Ik lees online dat met ios 14.7 en 14.7.1 er bugs in faceid kunnen zitten. 14.7.1 heb ik paar dagen terug geïnstalleerd. Vandaar dat ik benieuwd was of mensen dit hier herkennen.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

• Hulleman
vanaalten schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 07:57:
Bij een servicecenter geweest. De faceid sensor kapot, dus hardwarematig. Bizar dat t kapot is. Telefoon is letterlijk nog nooit gevallen, ben er zuinig op. Zit in t moederbord, niet te repareren. Net paar maand buiten garantie helaas. Zonder faceid valt wel te leven, maar wel vervelend….

[ Voor 11% gewijzigd door Hulleman op 26-08-2021 15:54 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Hulleman schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 15:53:
[...]

Bij een servicecenter geweest. De faceid sensor kapot, dus hardwarematig. Bizar dat t kapot is. Telefoon is letterlijk nog nooit gevallen, ben er zuinig op. Zit in t moederbord, niet te repareren. Net paar maand buiten garantie helaas. Zonder faceid valt wel te leven, maar wel vervelend….
Ik zou zeker voor een second opinion naar een echte Apple Store gaan. Vooraf afspraak maken zodat er ook iemand echt even tijd heeft. Ik hang hier heel wat in de Appleforums rond en een kapotte sensor ben ik volgens mij niet eerder tegengekomen. Misschien zijn ze daarom coulant met die ene maand en hebben ze nog wat refurbisch liggen. Maar als dat servicecenter hem open gesleuteld heeft en ze zijn niet door Apple erkend, dan houdt het wel op.

[ Voor 20% gewijzigd door Dennisdn op 26-08-2021 17:11 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
@Hulleman een XR is nog geen 3j oud, en je hebt recht op Conformiteit(wettelijke garantie) als je als consument hebt gekocht bij een winkel of via provider. Weet niet of je bij Amac langs bent geweest, maar die kun je beter links laten liggen als dat niet de verkoper was.

Dat de face-id sensor defect raakt, hoort niet te gebeuren bij normaal gebruik. ook niet in 2-3j gebruik

[ Voor 16% gewijzigd door Hackus op 26-08-2021 17:34 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
@Dennisdn @Hackus, ik ben door Apple verwezen naar Card services. Ik ga ervan uit dat dat een gerenommeerde partij is als zij mij daar heen sturen. De telefoon is niet open geweest, maar blijkbaar konden ze wel zien dat de sensor kapot was. Ik zal morgen weer eens bellen met Apple en met de verkopende partij mobiel.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hulleman schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 00:07:
@Dennisdn @Hackus, ik ben door Apple verwezen naar Card services. Ik ga ervan uit dat dat een gerenommeerde partij is als zij mij daar heen sturen. De telefoon is niet open geweest, maar blijkbaar konden ze wel zien dat de sensor kapot was. Ik zal morgen weer eens bellen met Apple en met de verkopende partij mobiel.nl
Je moet in 1e instantie bij de verkoper zijn, om een defect te melden. CS is een goede partij, maar die hoeft niet je toestel te maken, alleen op aanwijzen van verkoper. of in samenwerking met. De verkoper die jij benoemt is ook niet zo makkelijk met dit soort. Heb je een document meegekregen van CS met hun bevindingen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
Hackus schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 10:12:
[...]

Je moet in 1e instantie bij de verkoper zijn, om een defect te melden. CS is een goede partij, maar die hoeft niet je toestel te maken, alleen op aanwijzen van verkoper. of in samenwerking met. De verkoper die jij benoemt is ook niet zo makkelijk met dit soort. Heb je een document meegekregen van CS met hun bevindingen ?
Nee, ik heb niks van CS gekregen. Alleen de melding dat het niet gerepareerd kan worden. Online vind ik wel andere partijen die het defect repareren voor €199. Is het toestel wat mij betreft niet waard. Ik ga mobiel.nl eens proberen. Anders maar geen faceid en gaat telefoon einde vh jaar in de verkoop voor leuk prijsje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15:40
Dit topic is echt bedoeld voor discussie over iOS. Zoals ook in de TW staat, voor problemen graag een nieuw topic aanmaken :)

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
N.v.t.

[ Voor 96% gewijzigd door Ronwiel op 29-08-2021 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmithNL
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19-03 09:10
Limbeckx schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 09:35:
Weet iemand wat de status is van pip in youtube premium? Ik heb youtube premium en pip ingesteld zowel bij de algemene instellingen als in de youtube app zelf. En toch krijg ik geen PiP. Iemand die weet wat er aan de hand kan zijn?
Werkt bij mij. Heb je meest up-to-date youtube versie?

Canon 760D // EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM // EF 70-200mm f/4L USM -- My pictures @ airliners.net -- iPhone X -- DJI Mavic Air

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Limbeckx
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16:55
SmithNL schreef op dinsdag 31 augustus 2021 @ 10:33:
[...]

Werkt bij mij. Heb je meest up-to-date youtube versie?
Bij mij is het na deze optie gaan werken: https://www.onemorething....ne-veelbesproken-feature/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
Ik heb lichte problemen met het ophalen van mijn mail op mijn iPhone 12. Als ik de mail app open dan staat er enige tijd 'zoeken naar email...'. Dit kan wel een paar minuten duren. Op de iPad pro heb ik deze problemen niet. Dit geeft mij het gevoel dat dit probleem specifiek bij mijn iPhone ligt. Iemand tips hoe ik dit op kan lossen? Of heeft iemand hetzelfde gehad?

©2004

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• robcoenen
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 24-03 15:14
iOS 14.8 en iPadOS 14.8 staan klaar :)

[ Voor 27% gewijzigd door robcoenen op 13-09-2021 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danjan2411
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 15:53
robcoenen schreef op maandag 13 september 2021 @ 18:46:
Ik zie nog geen update binnenkomen.

Edit. Inmiddels wel

[ Voor 5% gewijzigd door danjan2411 op 13-09-2021 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17:52
Wel gekke timing omdat morgen de presentatie is en morgen /overmorgen ios15 waarschijnlijk komt toch ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18:06

PeaceNlove

Deugleuter

MarioMark1541 schreef op maandag 13 september 2021 @ 19:40:
Wel gekke timing omdat morgen de presentatie is en morgen /overmorgen ios15 waarschijnlijk komt toch ?
Ik denk dat dit de versie is voor mensen en organisaties die liever even de 15 kat uit de boom willen kunnen kijken en op een gesupporte 14 willen blijven. Ik ga voor de verandering eens niet op de update knop rammen en wacht even af waar ze morgen mee komen.

Update: het lijkt vooral een security patch te zijn. Ik sla hem voor nu over, maar mocht je het gevoel hebben speciale aandacht van een veiligheidsdienst te krijgen kan je maar beter even updaten 8)

[ Voor 17% gewijzigd door PeaceNlove op 13-09-2021 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulletdodger
  • Registratie: Augustus 2021
  • Niet online
MarioMark1541 schreef op maandag 13 september 2021 @ 19:40:
iOS 15 komt pas met de release van de nieuwe iPhones.

Wel apart, zal uiterlijk volgende week zijn denk ik, maar wellicht al morgen.

[ Voor 16% gewijzigd door Bulletdodger op 14-09-2021 08:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-04 16:30
robcoenen schreef op maandag 13 september 2021 @ 18:46:
Al meerdere malen geprobeerd OTA te installeren. Eerst verschijnt er heel lang 'Update controleren ..' op mijn iPhone 8, vervolgens de foutmelding die ik blijf krijgen is: "Update kan niet worden geinstalleerd. Fout bij het iinstalleren van iOS 14.8 ". Ik zal vanavond ook een poging doen op mijn iPad 2020.

[ Voor 5% gewijzigd door funrider op 14-09-2021 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02-2023
funrider schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 16:21:
[...]

Al meerdere malen geprobeerd OTA te installeren. Eerst verschijnt er heel lang 'Update controleren ..' op mijn iPhone 8, vervolgens de foutmelding die ik blijf krijgen is: "Update kan niet worden geinstalleerd. Fout bij het iinstalleren van iOS 14.8 ". Ik zal vanavond ook een poging doen op mijn iPad 2020.
Aan de oplader leggen en een reset geven;
Druk kort op de volume omhoog-knop.
Druk daarna snel kort op de volume omlaag-knop.
Hou daarna de zijknop ingedrukt, ook nadat het afsluitscherm in beeld is, net zolang totdat je het Apple-logo in beeld ziet.

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-04 16:30
HereIsTom schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 18:37:
[...]

Aan de oplader leggen en een reset geven;
Druk kort op de volume omhoog-knop.
Druk daarna snel kort op de volume omlaag-knop.
Hou daarna de zijknop ingedrukt, ook nadat het afsluitscherm in beeld is, net zolang totdat je het Apple-logo in beeld ziet.
Dank voor je tip! Uiteindelijk niet nodig inmiddels vanmorgen ook zonder reset werkt het wel. Wellicht waren gisteren de Apple servers overbelast ofzo.
funrider schreef op woensdag 15 september 2021 @ 10:14:
[...]

Wellicht waren gisteren de Apple servers overbelast ofzo.
De servers van Apple hadden het nog moeilijk vanochtend. De RC iOS15 gaf na een uur downloaden aan dat er nog 6 uur te gaan was.

• hk12nl
Ik vind de wachtwoorden ‘app’ van Apple best wel ideaal eigenlijk. Zo goed dat ik hem eigenlijk ipv 1Password wil gebruiken. Echter is het lastig om handmatige zaken toe te voegen. Kan alleen als je er een website aan koppelt. Tuurlijk kan ik er bv ‘wifiwachtwoord.nl’ van maken maar ideaal is het niet.

Hoe doen jullie dit? Hebben jullie naast de wachtwoorden/Keychain van Apple nog een andere app voor een paar wachtwoorden welke niet van een website komen?

©2004

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HereIsTom
@hk12nl Hoeft toch geen website te zijn, je kan daar ook gewoon een naam invoeren.

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roT-
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:18
HereIsTom schreef op donderdag 16 september 2021 @ 00:04:
@hk12nl Hoeft toch geen website te zijn, je kan daar ook gewoon een naam invoeren.
Nee, je dient wel een domein extensie mee te geven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarioMark1541
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17:52
Klopt je moet een website invullen

• hk12nl
Wat @roT- & @MarioMark1541 zeggen inderdaad. Het zou mooi zijn als Apple dat in de toekomst nog aanpast. Verder werkt het prima, en kan ik weer een extern appje wegstrepen. Daarnaast was ik nieuwsgierig of mensen het nog anders oplossen. :)

©2004

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• funske
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-01-2023
hk12nl schreef op woensdag 15 september 2021 @ 22:31:
Ik vind de wachtwoorden ‘app’ van Apple best wel ideaal eigenlijk. Zo goed dat ik hem eigenlijk ipv 1Password wil gebruiken. Echter is het lastig om handmatige zaken toe te voegen. Kan alleen als je er een website aan koppelt. Tuurlijk kan ik er bv ‘wifiwachtwoord.nl’ van maken maar ideaal is het niet.

Hoe doen jullie dit? Hebben jullie naast de wachtwoorden/Keychain van Apple nog een andere app voor een paar wachtwoorden welke niet van een website komen?
Bitwarden gebruik ik naast Keychain voor alle andere zaken. Is gratis en werkt prima.

Have Fun Funske

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HereIsTom
hk12nl schreef op donderdag 16 september 2021 @ 10:09:
[...]

Wat @roT- & @MarioMark1541 zeggen inderdaad. Het zou mooi zijn als Apple dat in de toekomst nog aanpast. Verder werkt het prima, en kan ik weer een extern appje wegstrepen. Daarnaast was ik nieuwsgierig of mensen het nog anders oplossen. :)
Ok, maar dan vul je toch gewoon een naam in met bijv. .nl erachter?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6UpqKgNQeIt-PT7f3_JcGs2t_Z8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/rE37tkyGIXaHMyW3kOXxvQjr.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 28% gewijzigd door HereIsTom op 16-09-2021 12:37 ]

• mdebr
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 30-04 19:16
Mutybay schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 10:49:
Hoe doen jullie dat met "foto management"?

Ik kom van Android waar hij netjes:
Foto's in de folder foto's plaats
Screenshots in de een folder screenshots plaats
Whatsapp foto's in folder Whatsapp foto's
enzovoorts.

Op Ios gooit hij alles in de folder "recents" waardoor deze folder vol staat met troep (wat vervolgens weer naar de cloud gaat). Er is ook een folder "whatsapp" waar hij de fotos ook plaatst (dubbel dus). Hoe kan ik er voor zorgen dat alles gewoon netjes in de juiste folder komt?

Ook als je de folder "whatsapp" aanklikt dan begint hij bij de oudste foto (bovenaan) ipv bij de meest recente zoals in de folder "Recents". De naam zegt het misschien al haha, maar ik verwacht dat je altijd de meest recente eerst zou willen zien.

Hoe doen jullie dit?
Ha Mutybay,

Ik ben ook net overgestapt van Android (Galaxy S10) op de nieuwe Iphone 13 en loop tegen hetzelfde probleem aan op IOS. Ben jij al wat verder in het vinden van een aanpak? ik heb exact hetzelfde en verbaas mij ook dat dit (nog steeds) z'n gedoe is...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
mdebr schreef op donderdag 30 september 2021 @ 07:40:
[...]

Ha Mutybay,

Ik ben ook net overgestapt van Android (Galaxy S10) op de nieuwe Iphone 13 en loop tegen hetzelfde probleem aan op IOS. Ben jij al wat verder in het vinden van een aanpak? ik heb exact hetzelfde en verbaas mij ook dat dit (nog steeds) z'n gedoe is...
Goed om te zien dat er toch best wel wat Android gebruikers overstappen.

Aangezien je dat met een iPhone 13 gedaan hebt kun je beter hier je vraag stellen:

[iPhone 13 (mini, Pro, Pro Max)] Ervaringen & Discussie

[iOS 15] Ervaringen & Discussie

De iPhone 13 is niet met iOS 14 geleverd.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +1 Henk 'm!
hk12nl schreef op woensdag 15 september 2021 @ 22:31:
Goeie vraag waar ik ook al even mee loop te stoeien. Ik gebruik 1Password, Apple uiteraard voor op de iOS-devices, maar ik hink nog erg veel op Chrome omdat dat allemaal lekker makkelijk synchroniseert met ook de Windows-devices in huis. Maar praktisch gezien wel bij 3 partijen kans op een ultiem lek waarbij alles op straat komt.

Apple vind ik echt goed werken maar lastig bewerkbaar of gedoe met een site toevoegen inderdaad. Chrome werkt op alles en goed. En 1Password is weer ideaal als in: makkelijk snel en degelijk goed bewerkbaar en gebruik ik voor meer dan alleen inlogs zoals licenties enzo. Voor allemaal zijn er voors en tegens.

Dus ben zeker ook benieuwd naar andere ervaringen :)

[ Voor 18% gewijzigd door Dennisdn op 05-10-2021 19:18 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Ik weet niet zoveel wachtwoorden meer uit mijn hoofd maar 1Password en iCloud wel en dat is ook gelijk de reden dat ik het gesplitst heb.

Zo heb ik niet alles bij 1 partij liggen, 1Password vind ik verder als password manager superieur aan iCloud Keychain

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
Vind 1Password wel duur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Weet niet precies wat het kost eigenlijk. Ik dacht iets van $8,- voor het familie abonnement maar in ieder geval onder de $10, iets wat ik met liefde betaal voor een dergelijk goeie service overigens.

Edit: Mijn geheugen laat mij nog niet in de steek, $8,14 kost het familie account :)

[ Voor 18% gewijzigd door Donstil op 05-10-2021 21:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• amphora

amphora

Websites & Fotografie

Donstil schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 21:48:
Weet niet precies wat het kost eigenlijk. Ik dacht iets van $8,- voor het familie abonnement maar in ieder geval onder de $10, iets wat ik met liefde betaal voor een dergelijk goeie service overigens.
$2,95 per maand. $36 per jaar dus. Vind ik nogal duur ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heb het in notities staan van de andere iPhone, en zakelijk op privé.
Ook opgeslagen op pc encrypted. Zou niet weten waarom ik moet betalen voor een App die mijn belangrijke data onthoud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
amphora schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 21:50:
[...]

$2,95 per maand. $36 per jaar dus. Vind ik nogal duur ook.
Om gewoon wachtwoorden op te slaan als een soort wachtwoorden-boek is 1Password gratis. Ook syncen tussen Apple-devices via dropbox werkt en ook het inloggen op websites. Dus echt nodig is het denk ik niet om een betaalabo te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutybay
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18-05 11:29
mdebr schreef op donderdag 30 september 2021 @ 07:40:
[...]

Ha Mutybay,

Sorry voor de late reactie, maar ik heb geen oplossing. Wat ik gedaan heb is whatsapp auto download uit en jezelf aanleren dat je altijd foto's maakt met de camera app en dan vanuit de foto folder fotos verzenden via WA. Het blijft een zooitje (je cloud omgeving loopt ook helemaal vol met troep) en ik snap niet dat niet iedereen hierover valt.

Ik heb nu een +-9 maanden een Iphone, maar persoonlijk vind ik IOS maar een "Ok" OS. Doe mij maar Android. Enige waar ik de Iphone in vind uitblinken is het design en FaceID. Maar of dat zoveel geld waard is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-05 15:49

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

IPhone 8 op IOS 14.8. Ik open Zoek Mijn en zie mijn AirPods Pro. Echter, de locatie geeft aan dat ze nog op mijn werk liggen ('gisteren om 17:18' staat erbij), terwijl ze gewoon thuis op tafel liggen. Wat kan ik doen, zodat dit altijd actueel is? Bluetooth en wifi staat aan.

Edit: als ik het AirPods doosje een keer openklap, dan vind hij ze ineens wel... ja da's niet handig natuurlijk.

[ Voor 22% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 06-10-2021 13:10 ]

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-01-2023
Dennisdn schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 07:32:
[...]

Om gewoon wachtwoorden op te slaan als een soort wachtwoorden-boek is 1Password gratis. Ook syncen tussen Apple-devices via dropbox werkt en ook het inloggen op websites. Dus echt nodig is het denk ik niet om een betaalabo te nemen.
Bitwarden is gratis en werkt prima. Heeft ook goede bescherming. Draait bij mij op mijn iPhone, iPad en iMac zonder enige problemen!

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolHead621
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-04 15:36

CoolHead621

Enjoy every moment

Mutybay schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 09:43:
[...]

Sorry voor de late reactie, maar ik heb geen oplossing. Wat ik gedaan heb is whatsapp auto download uit en jezelf aanleren dat je altijd foto's maakt met de camera app en dan vanuit de foto folder fotos verzenden via WA. Het blijft een zooitje (je cloud omgeving loopt ook helemaal vol met troep) en ik snap niet dat niet iedereen hierover valt.

Ik heb nu een +-9 maanden een Iphone, maar persoonlijk vind ik IOS maar een "Ok" OS. Doe mij maar Android. Enige waar ik de Iphone in vind uitblinken is het design en FaceID. Maar of dat zoveel geld waard is?
Ik vind het bij Android altijd een puinhoop met al die mapjes.
Ik maak alleen maar foto’s met de camera app. Zo weet ik zeker dat de kwaliteit goed is. Foto’s met de whatsapp camera app zijn van mindere kwaliteit en ja ik weet dat whatsapp tijdens het verzenden comprimeert.

En inderdaad het opslaan naar camera roll uitzetten in whatsapp.

Apple iPhone 16 Pro MAX | Tesla Model 3 LR with Acceleration Boost (MY'21)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
iOS 14.8.1 beschikbaar, voor de achterblijvers

About the security content of iOS 14.8.1 and iPadOS 14.8.1

[ Voor 57% gewijzigd door Hackus op 26-10-2021 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 217504

Inmiddels m’n iPhone 11 Pro van de update voorzien, deze blijft in de iOS 14.x range😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poor Leno
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
(overleden)
Donstil schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 11:49:
[...]

Ja ik hoorde mijn moeder daar (met standaard ziggo modem) ook al over.
Wtf bij mijn moeder nu net, voor t eerst de melding
_O-

Met iOS 15.02.. de oplossing is dus WPA2-PSK op de modem instellen?

Wel vaag btw, want de mijne geeft t niet als ik op haar netwerk zit :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Voor de stakkers die niet kunnen upgraden naar iOS 15, met alleen de melding dat de upgrade mislukt is en elke wokkie-tokkie guide op het internet al gevolgd is :(

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mel33
Motrax schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 05:59:
[...]
Voor de stakkers die niet kunnen upgraden naar iOS 15, met alleen de melding dat de upgrade mislukt is en elke wokkie-tokkie guide op het internet al gevolgd is :(
Ja ik had het heel lang ook dat ik niet kon updaten, zelfs via iTunes niet.
Back-up met iTunes gemaakt op mijn pc, en toen de iPhone gereset en alles gewist, toen werkte itunes nog niet maar OTA wel, daarna de back-up terug gezet, meeste was gewoon verder mee te werken, af en toe een inlog of mail account moeten her-verifiëren of een app wachtwoord ervoor aanmaken.

Maar het blijkt ook dat de gedownloade ios update eerst wissen en opnieuw te downloaden, kan helpen.

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
iOS 14.8.1 komt niet verder dan dit.. wat kan hier aan de hand zijn?
Ook na een herstart werkt het niet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0Dzzv9t5A19rOdlDi4e6wYueE6M=/x800/filters:strip_exif()/f/image/LWqZ5P93w3zsL8DtqUCygFoW.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
Olaf van der Spek schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 16:14:

[Afbeelding]
De download verwijderen en nogmaals opnieuw downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Mel33 schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 18:01:
[...]

De download verwijderen en nogmaals opnieuw downloaden.
In iPhone opslag zie ik de download niet staan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Via iTunes geprobeerd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Nope.. zou gewoon zonder iTunes moeten werken toch?

[ Voor 78% gewijzigd door Olaf van der Spek op 13-11-2021 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy Tollenaar
  • Registratie: Januari 2018
  • Nu online
Olaf van der Spek schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 16:14:

[Afbeelding]
Ik heb dit pas op de 8 plus van me moeder opgelost door gewoon direct naar 15.1 te updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dan heb je niets verholpen, want iemand die -om welke reden ook- achter wil blijven op ios14, moet normaal kunnen updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy Tollenaar
  • Nu online
Hackus schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 20:43:
Dan heb je niets verholpen, want iemand die -om welke reden ook- achter wil blijven op ios14, moet normaal kunnen updaten.
Ja dan is het probleem idd niet opgelost maar hier in huis staan alle iPhone op 15.1 en alles werkt gewoon. Zie dus niet echt een reden om nog 14.8.1 te blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Roy Tollenaar schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 22:13:
Ja dan is het probleem idd niet opgelost maar hier in huis staan alle iPhone op 15.1 en alles werkt gewoon. Zie dus niet echt een reden om nog 14.8.1 te blijven.
De 15 update heeft flink meer ruimte nodig dan de 14.8.1 update.. en dat is wat lastig op een 16 GB iPhone.

[ Voor 5% gewijzigd door Olaf van der Spek op 13-11-2021 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
Olaf van der Spek schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 18:05:
[...]

In iPhone opslag zie ik de download niet staan..
Er staat een tandwiel-app met de naam 'ios update' oid, staat tussen de apps in je algemeen>opslag als het goed is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy Tollenaar
  • Nu online
Olaf van der Spek schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 23:08:
[...]

De 15 update heeft flink meer ruimte nodig dan de 14.8.1 update.. en dat is wat lastig op een 16 GB iPhone.
Ja dan is het idd niet te doen om naar 15 te updaten. Misschien dat 14.8.1 nu ook wel vast loopt op te weinig opslag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Roy Tollenaar schreef op zondag 14 november 2021 @ 08:51:
[...]

Ja dan is het idd niet te doen om naar 15 te updaten. Misschien dat 14.8.1 nu ook wel vast loopt op te weinig opslag?
Nee, Dan geeft ie aan dat downloaden niet kan, en er eerst een aantal MB/GB verwijdert moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaDatIsPeter
  • Registratie: Februari 2019
  • Niet online
Mel33 schreef op zondag 14 november 2021 @ 00:15:
Er staat een tandwiel-app met de naam 'ios update' oid, staat tussen de apps in je algemeen>opslag als het goed is
Ik heb zelfde symptoom als @Olaf van der Spek. Geen update-tandwiel bij opslag op mijn 16GB ipad. Wel de optie om te updaten naar 14.8.1 en 15.

Ik probeer te updaten van 14.8.0 naar 14.8.1, dat lukt niet. Andere ipad zat nog op 14.6.x en dat gaat wel. Daar komt wel een update-download in het opslag overzicht. Ook heb ik de thread hierover op het apple forum nagelopen. Zelfde symptomen. Suggesties die daar gedaan worden helpen niet.
  • Genoeg GB vrij, ipad waarop het niet lukt is ruim 3GB vrij. Waar het wel lukt is minder dan 2GB vrij.
  • Geen infra/netwerk probleem, want bij de een lukt het wel.
  • Ik gebruik wifi.
  • Heb geen vpn aanstaan.
  • Batterij is 100% geladen.
  • Heb geen beta installed.
  • Heb uit/aan gezet, zowel alleen power als ook via power+home ingedrukt houden.
  • Ipad kent geen powersafe mode, althans ik weet niet waar?
  • Beide ipads hebben geen cellular.

[ Voor 0% gewijzigd door JaDatIsPeter op 17-11-2021 12:14 . Reden: Toegevoegd dat ik naar 14.8.1 wil updaten. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Via iTunes werkt het wel. Je kunt ook wis en herstel eerst uitvoeren, zo kun je altijd de update doorvoeren.( let wel op dat je dan recente reservekopie hebt, en je ID gegevens weet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18:32
Wie o wie kan me vertellen hoe ik "oude devices" weghaal uit dit lijstje? Onze vorige televisie (met de lange webos-naam) was een dead-on-arrival. Daarom teruggestuurd naar de leverancier en een nieuwe gekregen. Deze nieuwe heb ik de naam "LG tv" gegeven.

Maar de oude staat nog steeds tussen de lijst. Hoe krijg ik deze nu weg? Heb m'n telefoon al opnieuw opgestart; dit hielp echter niet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qqXETLLhcfW4J0usdYMaU_slN2o=/x800/filters:strip_exif()/f/image/bbyCCJcINib2MnADR6WjZUc5.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• newtastyland
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16:58
smeerbartje schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 19:12:
Wie o wie kan me vertellen hoe ik "oude devices" weghaal uit dit lijstje? Onze vorige televisie (met de lange webos-naam) was een dead-on-arrival. Daarom teruggestuurd naar de leverancier en een nieuwe gekregen. Deze nieuwe heb ik de naam "LG tv" gegeven.

Maar de oude staat nog steeds tussen de lijst. Hoe krijg ik deze nu weg? Heb m'n telefoon al opnieuw opgestart; dit hielp echter niet.

[Afbeelding]
Kijk eens onder instellingen, appleid, daar vind je een lijst met apparaten?

Maar hoe heb je een DOA, kunnen toevoegen? 🤪

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
newtastyland schreef op zondag 5 december 2021 @ 08:08:
[...]
Kijk eens onder instellingen, appleid, daar vind je een lijst met apparaten?
Hier staan al mijn apple devices, zoals homepods, appleTVs en Macs. Echter hier staan de Airplay devices niet.
newtastyland schreef op zondag 5 december 2021 @ 08:08:
[...]
Maar hoe heb je een DOA, kunnen toevoegen? 🤪
:) Klinkt inderdaad stom. De TV was niet ECHT kapot (alsin: hij startte niet meer op), maar de rand/het frame was verbogen. Ik zag dit pas later.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
smeerbartje schreef op zondag 5 december 2021 @ 10:29:

Hier staan al mijn apple devices, zoals homepods, appleTVs en Macs. Echter hier staan de Airplay devices niet.
….
Ik zie volgens mij altijd alleen de AirPlay-devices die zichzelf op dat moment bekend maken (/die op dat moment op het netwerk zitten en aan staan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
begintmeta schreef op zondag 5 december 2021 @ 10:37:
[...]

Ik zie volgens mij altijd alleen de AirPlay-devices die zichzelf op dat moment bekend maken (/die op dat moment op het netwerk zitten en aan staan)
Exact, dat gedrag zie (en zag!) ik hier ook graag. Alleen op de 1 of andere manier denkt mijn telefoon hier anders over m.b.t. deze TV. Andere iOS devices in het huis zien de TV overigens niet meer. (en ja: reboot van de telefoon heeft niet geholpen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
smeerbartje schreef op zondag 5 december 2021 @ 10:38:
[...]

Exact, dat gedrag zie (en zag!) ik hier ook graag. Alleen op de 1 of andere manier denkt mijn telefoon hier anders over m.b.t. deze TV. Andere iOS devices in het huis zien de TV overigens niet meer. (en ja: reboot van de telefoon heeft niet geholpen).
Misschien kan je nog een network settings reset van de telefoon doen, maar ik zou bijna denken dat het op een gegeven moment vanzelf zal verdwijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
begintmeta schreef op zondag 5 december 2021 @ 10:42:
[...]

Misschien kan je nog een network settings reset van de telefoon doen, maar ik zou bijna denken dat het op een gegeven moment vanzelf zal verdwijnen.
Zojuist dit ook gedaan; helpt ook niet :(.
Hopen dat het inderdaad na verloop van tijd automatisch weg gaat. Wel apart.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kassad
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:30
smeerbartje schreef op zondag 5 december 2021 @ 10:29:
[...]

[...]

:) Klinkt inderdaad stom. De TV was niet ECHT kapot (alsin: hij startte niet meer op), maar de rand/het frame was verbogen. Ik zag dit pas later.
Dan is-ie dus niet DOA maar RMA :+

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kassad schreef op zondag 5 december 2021 @ 11:52:
[...]

Dan is-ie dus niet DOA maar RMA :+
Retourneren Met Autorisatie, moet de verkoper eerst toestemming geven. Bij een gebrek is dat niet nodig. Het is DOA Dead(defect) On Arival.
Je kunt ook zeggen Beschadigt bij ontvangst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
Hackus schreef op maandag 6 december 2021 @ 21:55:
[...]

Retourneren Met Autorisatie, moet de verkoper eerst toestemming geven. Bij een gebrek is dat niet nodig. Het is DOA Dead(defect) On Arival.
Je kunt ook zeggen Beschadigt bij ontvangst
Volgens mij ga je bij een beschadiging aan de behuizing wel in gesprek of het apparaat wel teruggaat of dat er iets met korting gedaan wordt als leverancier, RMA dus.

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kassad schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 07:14:
[...]

Volgens mij ga je bij een beschadiging aan de behuizing wel in gesprek of het apparaat wel teruggaat of dat er iets met korting gedaan wordt als leverancier, RMA dus.
Eigenlijk is RMA geheel niet van toepassing in het Nederlands recht. Je hebt hier niet te maken met toestemming, ook al gaat iets in overleg. *Dat is altijd zo. een klacht meld je namelijk bij de verkoper *. Er zijn genoeg verkopers die zelfs binnen Wettelijke Bedenktijd, een goed willen weigeren, dus heb je geen toestemming. Maar wel het recht. De verkoper moet bij klachten altijd het goed terugnemen in NL. RMA lijkt meer aanspraak op garantie uit de US. Verkoper moet altijd het goed terugnemen en onderzoeken, volgens conformiteit(wettelijke garantie) De termen DOA en RMA horen dus eigenlijk niet thuis in NL.

Letterlijk Dead On Arival = Geheel niet werkend bij ontvangst
RMA = Retour Met Autorisatie/Toestemming van Verkoper of fabrikant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
Hackus schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 10:46:
[...]

Eigenlijk is RMA geheel niet van toepassing in het Nederlands recht. Je hebt hier niet te maken met toestemming, ook al gaat iets in overleg. *Dat is altijd zo. een klacht meld je namelijk bij de verkoper *. Er zijn genoeg verkopers die zelfs binnen Wettelijke Bedenktijd, een goed willen weigeren, dus heb je geen toestemming. Maar wel het recht. De verkoper moet bij klachten altijd het goed terugnemen in NL. RMA lijkt meer aanspraak op garantie uit de US. Verkoper moet altijd het goed terugnemen en onderzoeken, volgens conformiteit(wettelijke garantie) De termen DOA en RMA horen dus eigenlijk niet thuis in NL.

Letterlijk Dead On Arival = Geheel niet werkend bij ontvangst
RMA = Retour Met Autorisatie/Toestemming van Verkoper of fabrikant
Het is meer een zakelijke term denk ik, wij gebruiken het op apparatuur die we binnen krijgen. De garantie op spul op het werk is anders geregeld dan bij consumenten denk ik maar IMNAL. En het was allemaal in good fun natuurlijk, daarom ook de clownsneus :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robcoenen
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 24-03 15:14
Mensen die nu op iOS 14.8 zitten wordt niet iOS 14.8.1 aangeboden, maar wel iOS 15
Pagina: 1 ... 44 45 Laatste

Let op:
Voor vragen of problemen met specifieke apps en/of functionaliteiten moet een nieuw topic worden aangemaakt.