Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[iOS 14 Beta] Ervaringen & Discussie Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 ... 5 6 7 Laatste
Acties:

• tommerd_
  • Registratie: juni 2020
  • Laatst online: 16:53
kokorico schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 07:28:
Aan het twijfelen om ios14 beta ok te installeren op iphone 11 pro max. Is hij beetje stabiel? Batterij verbruik is ok?
Draai iOS14 al vanaf developer beta 1 op m'n 11 Pro Max, geen problemen gehad, batterij ook geen problemen mee ervaren. Heb denk ik 1x gehad dat die opeens warm werd, maar dat was ook vrij snel weer opgelost. Ik zou zeggen aanrader :)

• PhilipsFan
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 22:23
Ik heb iOS14 public beta 2 even geprobeerd op iPad Pro 10.5". Lijkt eigenlijk prima te werken.

The good:
  • De meeste apps werken goed (ING, Ziggo Go, ASN om maar eens wat te noemen die vaak verkeerd gaan).
  • Nieuwe widgets zijn erg mooi.
  • Photos is nog wat verbeterd met een nieuwe balk aan de linkerkant.
  • Er wordt nog iets beter aangegeven dat de camera en microfoon gebruikt worden, je kunt dit nu ook zien als je in de actieve app zit door een groen stipje in de statusbalk.
  • Bij sommige apps verschijnt een extra popup die vraagt of de app andere apparaten in het netwerk mag gebruiken.
  • De controls van de PIP zijn wat verbeterd.
  • Settings en contactpersonen zijn wat gestroomlijnd
  • Er staat een extra balkje bij 'passwords & accounts' met urgent security risks. Dat blijken vooral makkelijk te raden passwords te zijn. Goed dat Apple hiervoor waarschuwt, maar je kunt nergens zeggen dat je dit risico accepteert. Ik gebruik een eigen webserver (alleen intern toegankelijk) en die wachtwoorden zijn inderdaad wat makkelijker dan ik op internet zou gebruiken.
  • Accudrain heb ik geen last van.
  • De camera-interface is wat verbeterd met knoppen voor flits, HDR, live etc op 1 plek en de zoombalk aan de andere kant van het scherm
  • Location services heeft nu een optie voor 'approximate location'
  • WireGuard VPN-app werkt correct
The bad:
  • Sommige apps gaan nog niet goed om met die toegang tot lokale devices. De Yamaha-app bijvoorbeeld geeft de eerste keer starten aan dat hij geen apparaten kan vinden, ondanks dat je toegang hebt gegeven. De tweede keer starten werkt het goed.
The ugly:
  • Pokemon Go doet het inderdaad helemaal niet, die klapt meteen na het opstarten.
Ik heb al wel besloten dat ik nog even ga wachten met definitief overstappen op IOS14. Dus ik probeer te restoren met iTunes om erachter te komen dat iTunes blijkbaar niet kan downgraden. Ik heb het betaprofiel verwijderd en FindMy uitgezet op de iPad. iTunes vraagt nu of ik het zeker weet en meldt daarna dat hij de software niet kan downloaden. Merkwaardig, maar inmiddels opgelost door handmatig de software te downloaden.

• Vettigedennis
  • Registratie: oktober 2018
  • Nu online
Hoe ziet de interface eruit op iPad os 14 in de Apple Music app ?

In iPad os 13 is het nu niet mogelijk om de album cover van het nummer wat afspeelt volledig in beeld te hebben zoals dat bij de iPhone of Apple tv wel het geval is. Je hebt nu op de iPad zo’n lullig klein venster rechts in beeld. De linkerkant van het scherm word niet benut en het ziet er rommelig uit.

Ze zouden de Apple Music app geloof ik aanpassen op de iPad.

• Serena
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 21:50
De weather widget heeft het zwaar. Op de oude iPad Pro verschijnt niet niet eens, op de iPhone vernieuwt die niet. Heavy bugje…

• Jaws77
  • Registratie: september 2015
  • Laatst online: 12:41
Public beta 3 beschikbaar!

• Flipm0de
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 21:33
misschien snap ik het idee erachter niet, maar wat is er zo handig aan widgets. Alleen van de calender kan ik het begrijpen, dan zie je de afspraken zonder de app te hoeven openen. Maar een klok? De tijd staat bovenin het scherm bijvoorbeeld? Wat is er zo nuttig aan?

flipm0de ! flipm0de is the greatest!!!!!!!!

• amphora
  • Registratie: december 1999
  • Laatst online: 18:54

amphora

Online creatie

Flipm0de schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 20:40:
misschien snap ik het idee erachter niet, maar wat is er zo handig aan widgets. Alleen van de calender kan ik het begrijpen, dan zie je de afspraken zonder de app te hoeven openen. Maar een klok? De tijd staat bovenin het scherm bijvoorbeeld? Wat is er zo nuttig aan?
Als je met verschillende tijdzones te maken hebt kan het misschien handig zijn. Zelf vind ik de weer widget wel fijn op begin scherm. En nieuws gebruik ik ook. Foto's vind ik ook leuk staan tussen apps. Voor iedere widget is er wel een doelgroep.

kruijk.nl fotografie, Fuji X-T3, 10-24, 18-55/2.8-4, 35/1.4, 50-230
nickdekruijk.nl Webdesign/dev, MacBook Pro 15" Retina

• Dennisdn
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 19:52
dr_dreey schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 09:12:
Klok widget loopt hier regelmatig achter, meer mensen 'last' van?
Grappig. Gisteravond liep ie 5 minuten achter ten opzichte van de systeemklok en nu loopt ie 10 minuten achter. Alsof er een anloge fout in een digitaal systeem zit.

Gelukkig ging de wekker wel uit van de echte systeemtijd :)

• Dennisdn
amphora schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 20:56:
[...]

Als je met verschillende tijdzones te maken hebt kan het misschien handig zijn.
Inderdaad. In een normale wereld zonder COVID ben ik voor werk veel in een land die niet meedoet met de zomer-winter-tijd waardoor het tijdsverschil steeds verschillend is. Overigens pakt hij voor dat balkje hier nog niet de wereldklokken die ik zelf ingesteld heb. En als ik 2 grote klokken naast elkaar zet kan ik in de 2e klok wel de andere tijdzonde selecteren, maar die blijft op 10.10 staan. Kleine bugjes, maar het gaat wel handig worden :)

• T-!-M
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 07-08 10:33
Ik heb iPadOS14 op mijn Air 2 gezet. Op wat haperingen hier en daar werkt hij prima. Echter merk ik dat de batterij een stuk sneller leeg gaat, en nog vervelender: hij laadt verschrikkelijk traag op. Vannacht heeft hij de iPad slechts 50% verder gekregen. Het oplaadblok wordt enorm warm (origineel, kabel ook). Een soft reset heeft nog niets geholpen. Hebben anderen hier ook last van?

• winwiz
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 04-08 09:41
T-!-M schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 08:43:
Ik heb iPadOS14 op mijn Air 2 gezet. Op wat haperingen hier en daar werkt hij prima. Echter merk ik dat de batterij een stuk sneller leeg gaat, en nog vervelender: hij laadt verschrikkelijk traag op. Vannacht heeft hij de iPad slechts 50% verder gekregen. Het oplaadblok wordt enorm warm (origineel, kabel ook). Een soft reset heeft nog niets geholpen. Hebben anderen hier ook last van?
Je weet toch inmiddels hoe iOS omgaat met nieuwe versies en dan zeker een Beta.. Veel (her)indexeren enz...

Ryzen 3900X + 32GB GSKILL @3200 op Croshair VI Hero + RX Vega 64 + Philips BDM4065UC + DS1815+ + DS414 + MacbookPro 15" 2016

• T-!-M
  • Laatst online: 07-08 10:33
winwiz schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 08:48:
[...]

Je weet toch inmiddels hoe iOS omgaat met nieuwe versies en dan zeker een Beta.. Veel (her)indexeren enz...
Gevaarlijke aanname, het is mijn eerste iOS beta ;) Hoelang duurt dat (her)indexeren? En waarom zou dat het opladen traag maken? De beta staat er al anderhalve week op namelijk.

• UnitedJunk
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 17:20
T-!-M schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 09:16:
[...]

Gevaarlijke aanname, het is mijn eerste iOS beta ;) Hoelang duurt dat (her)indexeren? En waarom zou dat het opladen traag maken? De beta staat er al anderhalve week op namelijk.
Dit is wel erg lang inderdaad. Je kunt eventueel een clean install doen om te kijken of dit helpt.

CardMapr.nl ✈ Vind American Express creditcard locaties, en spaar voor (gratis) vluchten!

• Eupeodes
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 29-07 13:44
Dennisdn schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 06:16:
[...]

Grappig. Gisteravond liep ie 5 minuten achter ten opzichte van de systeemklok en nu loopt ie 10 minuten achter. Alsof er een anloge fout in een digitaal systeem zit.
10 minuten maar? Bij mij liep de widget gisteravond al 35 minuten achter en inmiddels meer dan 5 uur (heb de widget met 4 klokken met daarin de zone's waar ik voor werk het meest mee te maken heb).

• Dennisdn
Eupeodes schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 10:47:
[...]

10 minuten maar? Bij mij liep de widget gisteravond al 35 minuten achter en inmiddels meer dan 5 uur (heb de widget met 4 klokken met daarin de zone's waar ik voor werk het meest mee te maken heb).
Ja hij gaat hier nu ook steeds verder achterlopen. Een keer aan en uitzetten zette de klok wel weer gelijk. Maar loopt inmiddels alweer stevig achter. Grappige bug.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 14:00
Beta ook maar eens op m'n telefoon gezet. Hier geen issues met batterij of warm worden van toestel; wel zie ik dat de storage bug nog niet is opgelost. "Other" neemt nu 30GB in beslag; en m'n telefoon heeft nu nog zo'n 5GB vrij. De voorbereiding van de installatie duurde ook erg lang, dus ik heb het idee dat er ook echt data is geschreven naar die ruimte.

Dubbele en driedubbele tap op de achterkant van de telefoon vind ik wel extreem fijne toevoegingen. Double tap is nu accessability; triple tap is home en hierdoor hoef ik die gekke swipe van onderaf het scherm bijna niet meer te gebruiken.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

• JDFS
  • Registratie: november 2009
  • Niet online
@XyritZz thanks voor de tip! Was even vergeten, die taps... gelijk ingesteld en wat werkt dat fijn (y)

• Dennisdn
XyritZz schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 14:00:
Beta ook maar eens op m'n telefoon gezet. Hier geen issues met batterij of warm worden van toestel; wel zie ik dat de storage bug nog niet is opgelost. "Other" neemt nu 30GB in beslag; en m'n telefoon heeft nu nog zo'n 5GB vrij. De voorbereiding van de installatie duurde ook erg lang, dus ik heb het idee dat er ook echt data is geschreven naar die ruimte.
De PB3 van gister heeft het probleem bij mij juist verholpen en heb de +- 20 GB teruggekregen die ik kwijt was bij de PB2. De update duurder heel veel langer als gebruikelijk waardoor ik juist al de hoop had dat ie de data weer goed aan het zetten was. Na installatie ging hij opnieuw indexeren want het aantal GB's kwamen langzaam weer vrij.

[Voor 5% gewijzigd door Dennisdn op 24-07-2020 15:06]

• CheopsChefren
  • Registratie: december 2017
  • Laatst online: 22:29
Op mijn ipad pro 3de generatie is mijn system data gebruik 8,5Gb en mijn other data gebruik 0Kb

• XyritZz
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 14:00
Dennisdn schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 15:03:
[...]

De PB3 van gister heeft het probleem bij mij juist verholpen en heb de +- 20 GB teruggekregen die ik kwijt was bij de PB2. De update duurder heel veel langer als gebruikelijk waardoor ik juist al de hoop had dat ie de data weer goed aan het zetten was. Na installatie ging hij opnieuw indexeren want het aantal GB's kwamen langzaam weer vrij.
Aha ik zie het al; ik heb vandaag het beta profile op m'n telefoon gezet en kreeg Public Beta 2.
Ik check nu net of er een update beschikbaar is, en krijg nu pas Beta 3 aangeboden.

Meteen maar even installeren :)

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

• AppleFan2007
  • Registratie: mei 2019
  • Laatst online: 20:52

AppleFan2007

Lars De Vos

Ik heb hier 2 iPhones met beta en bij de ene heb ik problemen met ‘hé Siri’, Siri reageert niet op mijn iPhone 11 maar wel op iPhone 6s. Instellingen hetzelfde. Nog iemand problemen mee?

MacBook Pro 13' 2016 256GB |  iPhone 11 64GB |  iPad 2018 128GB |  Watch serie 4 |  Airpods |  iPhone 6S 128GB | PlayStation 4 | Sonos One

• SauSkopje
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 07-08 10:53
Nieuwe klok widget is in beta 3 bugged en laat een vreemde tijd zien (die niet synchroon loopt met de echte tijd, ene moment 6 uur vooruit, dan weer 4 uur en dan weer iets willekeurig) en de plaats "cup" weergeeft..
Is nog niet helemaal bruikbaar dat widget. Wel blij een grotere klok te hebben!

Edit: Blijkbaar moet je de plaats in wijzig widget ingeven en doet die niet vanzelf de plaats herkennen.
En in de lijst zijn bv al geen Limburgse steden..

[Voor 21% gewijzigd door SauSkopje op 24-07-2020 22:18]

• Speedmaster
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 23:02

Speedmaster

Make my day...

Met automation ingesteld dat Flitsmeister start als CarPlay wordt gestart maar hoe krijg ik Flitsmeister automatisch uit na los koppelen, ik weet dat FM vanzelf stopt maar ik wil dit eigenlijk geautomatiseerd hebben. Loop nu vast in het selectie menu....
Speedmaster schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 20:36:
Met automation ingesteld dat Flitsmeister start als CarPlay wordt gestart maar hoe krijg ik Flitsmeister automatisch uit na los koppelen, ik weet dat FM vanzelf stopt maar ik wil dit eigenlijk geautomatiseerd hebben. Loop nu vast in het selectie menu....
Kan niet.

Steam | Twitch | Mixer | Xbox Live: Rivanov | LG OLED55B6v :: Xbox One X

• UnitedJunk
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 17:20
Speedmaster schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 20:36:
Je kunt een app niet geforceerd sluiten d.m.v. shortcuts helaas

CardMapr.nl ✈ Vind American Express creditcard locaties, en spaar voor (gratis) vluchten!

• Sa1
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 13:33
SauSkopje schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 20:27:
Nieuwe klok widget is in beta 3 bugged en laat een vreemde tijd zien (die niet synchroon loopt met de echte tijd, ene moment 6 uur vooruit, dan weer 4 uur en dan weer iets willekeurig) en de plaats "cup" weergeeft..

Edit: Blijkbaar moet je de plaats in wijzig widget ingeven en doet die niet vanzelf de plaats herkennen.
Uiteindelijk maakt het natuurlijk niet uit of je nu een Limburgse stad of Amsterdam selecteert, zelfde tijdzone.

Bij mij werkt het echter voor geen moer. De sec wijzer loopt niet en blijft op tien over tien staan. Als ik hem verwijder loopt hij weer, maar op de verkeerde tijd.

• AppleFan2007
  • Registratie: mei 2019
  • Laatst online: 20:52

AppleFan2007

Lars De Vos

SauSkopje schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 20:27:

Je moet nog de juiste stad selecteren, cup staat voor Cupertino.
Gewoon op tikken zodat je ‘wijzig widget ziet’ en dan kies je Amsterdam of iets anders

MacBook Pro 13' 2016 256GB |  iPhone 11 64GB |  iPad 2018 128GB |  Watch serie 4 |  Airpods |  iPhone 6S 128GB | PlayStation 4 | Sonos One

• loeberce
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 06-08 23:23
Ik ontdek nu smart stacks (gestapelde widgets) op het hoofd scherm. Echt ideaal maar ik kan niet vinden hoe ik widgets verwijder uit de stack.

• Dennisdn
loeberce schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 10:05:
Ik ontdek nu smart stacks (gestapelde widgets) op het hoofd scherm. Echt ideaal maar ik kan niet vinden hoe ik widgets verwijder uit de stack.
Je kunt wel widgets toevoegen (eronder zetten en dan erin slepen) en de volgorde aanpassen. Maar verwijderen helaas niet. Ik hoop en neem aan dat dat nog wel komt.

[Voor 3% gewijzigd door Dennisdn op 25-07-2020 10:30]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Serena
Dennisdn schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 10:29:
[...]

Je kunt wel widgets toevoegen (eronder zetten en dan erin slepen) en de volgorde aanpassen. Maar verwijderen helaas niet. Ik hoop en neem aan dat dat nog wel komt.
Kan gewoon hoor. Bewerken en dan degene die je wil verwijderen naar links swipen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 06-08 23:23
Had ik geprobeerd maar swipete op de drie streepjes denk ik. Maar werkt inderdaad zoals jij het beschrijft.

• Untouchablezz20
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 16:33
Op mijn iPhone XS krijg ik 3D Touch niet meer aan de praat. Als ik op de spatie druk dan kan ik door mijn zin scrollen, maar geen woord selecteren zoals voorheen onder iOS 13. Jullie hier ook last van? Draai beta 3.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 15:20
Untouchablezz20 schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 17:52:
Op mijn iPhone XS krijg ik 3D Touch niet meer aan de praat. Als ik op de spatie druk dan kan ik door mijn zin scrollen, maar geen woord selecteren zoals voorheen onder iOS 13. Jullie hier ook last van? Draai beta 3.
In beta 3 is 3D Touch uitgeschakeld (voor toestellen die dat ondersteunen). Kan je in de changelog vinden.

[Voor 3% gewijzigd door Sluuz op 25-07-2020 18:52]

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SauSkopje
*knip*

Dat kan wel wat vriendelijker :>

[Voor 87% gewijzigd door Hoedje op 31-07-2020 11:37]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• amphora
  • Registratie: december 1999
  • Laatst online: 18:54

amphora

Online creatie

De nieuws widget laat bij mij al drie dagen dezelfde berichten zien :)

kruijk.nl fotografie, Fuji X-T3, 10-24, 18-55/2.8-4, 35/1.4, 50-230
nickdekruijk.nl Webdesign/dev, MacBook Pro 15" Retina

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Vettigedennis
  • Registratie: oktober 2018
  • Nu online
Vettigedennis schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 12:08:
Hoe ziet de interface eruit op iPad os 14 in de Apple Music app ?

In iPad os 13 is het nu niet mogelijk om de album cover van het nummer wat afspeelt volledig in beeld te hebben zoals dat bij de iPhone of Apple tv wel het geval is. Je hebt nu op de iPad zo’n lullig klein venster rechts in beeld. De linkerkant van het scherm word niet benut en het ziet er rommelig uit.

Ze zouden de Apple Music app geloof ik aanpassen op de iPad.
YouTube: Apple Music New Features: COPYING Spotify & YouTube Music?? 😱 iOS / ...

Ik zie het al :)
Veel beter dan in iPad os 13 , wat een onhandige , lelijke interface was dat |:(

Acties:
  • +1Henk 'm!
Sluuz schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 18:52:
[...]

In beta 3 is 3D Touch uitgeschakeld (voor toestellen die dat ondersteunen). Kan je in de changelog vinden.
Gelukkig komt het wel weer terug als het goed is :) Zou wat zijn als ze ‘t er opeens uitslopen hehe :P (Sowieso eeuwig zonde dat ze het hebben laten vallen in nieuwe toestellen ;()

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

• LeenVan
  • Laatst online: 28-07 15:25
Zijn er hier (nog meer) mensen met een issue mbt de laatste public beta en het verbinden met de Airpods (pro)
Verbinding is er wel maar de audio komt niet door de airpods.
Handmatig verbinding maken maakt ook geen verschil

• tommerd_
  • Registratie: juni 2020
  • Laatst online: 16:53
LeenVan schreef op maandag 27 juli 2020 @ 11:05:
Zijn er hier (nog meer) mensen met een issue mbt de laatste public beta en het verbinden met de Airpods (pro)
Verbinding is er wel maar de audio komt niet door de airpods.
Handmatig verbinding maken maakt ook geen verschil
Wat ik merk is bij bluetooth apparaten (zowel mijn airpods als bijvoorbeeld een JBL speaker) dat het geluid op je telefoon wel harder/zachter gaat maar dat die dit niet gaat. Is dat wat je bedoelt? Heb dit op mijn 11 Pro Max

• Dennisdn
Enige "probleem" wat ik merk met de Airpods op ISO14 is dat mijn icloud-account blijkbaar denkt dat ik ze kwijt ben want blijft mij bestoken met meldingen als ze in de buurt van mn iPhone of iPad komen.

• Rayban89
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 20:06
Ik draai nu 3-4 dagen iOS 14 op de iphone, echter merk ik dat mijn apple watch series 3 batterij veel langer mee gaat. Deze straat gewoon op WatchOS 6, heb ik geen beta op draaien.

Iemand met soortgelijke opvattingen? Lijkt wel of de batterijduur verdubbeld is van 1.5 dag naar 3 dagen batterijduur.

https://www.flickr.com/photos/133617783@N08/

• LeenVan
  • Laatst online: 28-07 15:25
tommerd_ schreef op maandag 27 juli 2020 @ 11:06:
[...]

Wat ik merk is bij bluetooth apparaten (zowel mijn airpods als bijvoorbeeld een JBL speaker) dat het geluid op je telefoon wel harder/zachter gaat maar dat die dit niet gaat. Is dat wat je bedoelt? Heb dit op mijn 11 Pro Max
Nee, ik krijg geen verbinding/ audio uit mijn Airpods terwijl deze volgens de settings wel verbonden is. 8)7

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online
Meer mensen die last hebben van 'meer' batterijverbruik met oudere gear, die nog geen Bionic SoC hebben ?
Ben met iPad Air2 (Apple A8X) terug naar iPadOS 13.6(non beta), en scheelt een stuk qua batterijverbruik.

Hackus Goes Heavy; Squat sessie one week, Deadlifts next week.

• Serena
Met de update van de ABN AMRO ICS app werkt deze ook onder iOS14 weer naar behoren.
Serena schreef op maandag 27 juli 2020 @ 16:48:
Met de update van de ABN AMRO ICS app werkt deze ook onder iOS14 weer naar behoren.
Ah mooi, dan kan mijn iPad ook geupgrade worden

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• Serena
Weather widget is ineens gewijzigd…

• Serena
Serena schreef op maandag 27 juli 2020 @ 19:57:

[Afbeelding]
En weer terug naar het oude… Huh?

• Dennisdn
Serena schreef op maandag 27 juli 2020 @ 20:05:
[...]

En weer terug naar het oude… Huh?

[Afbeelding]
Dat is positief, ik zie liever de week dan de rest van de dag. Misschien krijgen we keuze :)

• CheopsChefren
De ING app doet het niet helemaal goed. Als je een automatische incasso terug wilt laten boeken, dan knalt de ING app er uit. IpadOS 14 beta 3 public

Herkent iemand dit?

• Sluuz
Serena schreef op maandag 27 juli 2020 @ 19:57:

[Afbeelding]
Die heb ik ook een keer gezien inderdaad. In m'n smartstack. Daarna was ie ook ineens weg. Lijkt wel een test ofzo.

• marti28
  • Registratie: juni 2017
  • Laatst online: 19:07
CheopsChefren schreef op maandag 27 juli 2020 @ 23:52:
De ING app doet het niet helemaal goed. Als je een automatische incasso terug wilt laten boeken, dan knalt de ING app er uit. IpadOS 14 beta 3 public

Herkent iemand dit?
Net getest, hier ook. PB3, iPhone XS.

• pdavie2311
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 23:18

pdavie2311

Live life to the fullest..

Weather widget is echt nog niet best! Tijdstippen blijven staan op de ochtend..Als je erop klikt laadt hij wel goed door in de weer App, maar widget blijft staan op 12 uur geleden..

MacBook Pro early 2011 256GB SSD 8GB 1600Mhz - Dell Latitude E7470 - iPad 3 - iPad 2017 32GB - Apple TV - iPhone 11 Pro 64GB SG - Apple Watch Series 5 Nike Silver 44mm

• Sluuz
pdavie2311 schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 22:55:
Weather widget is echt nog niet best! Tijdstippen blijven staan op de ochtend..Als je erop klikt laadt hij wel goed door in de weer App, maar widget blijft staan op 12 uur geleden..
Elke widget heeft problemen met up to date blijven. Fitness ook, Clock ook.

• Havelock
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 19:00
Ik heb de laatste iOS 14 publieke bèta geïnstalleerd nu is er een wereld klok widget er bij gekomen bij laatste beta versie van iOS.

Ik ervaar nu een probleem dat die telkens niet op tijd loopt als plaats Amsterdam gebruik.
Ik heb het gevoel dat die telkens achter loopt na tijdje.
Wie heeft er een soortgelijke ervaring mee gemaakt ?

EDIT :

Ik zie net pas dat ik niet de enige ben met dit probleem!
Waarschijnlijk is dit een bug 🐜 en word die bij volgende update op gelost laten we het hopen 🤞 gelukkig is dit een bèta’s om dit soort dingen te kunnen ontdekken!

[Voor 26% gewijzigd door Havelock op 30-07-2020 20:22]

• carpebios
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 22:54
Havelock schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 20:18:
Ik heb de laatste iOS 14 publieke bèta geïnstalleerd nu is er een wereld klok widget er bij gekomen bij laatste beta versie van iOS.

Ik ervaar nu een probleem dat die telkens niet op tijd loopt als plaats Amsterdam gebruik.
Ik heb het gevoel dat die telkens achter loopt na tijdje.
Wie heeft er een soortgelijke ervaring mee gemaakt ?
Ik heb die ervaring ook als ik door Amsterdam loop. :o

SR+ midnight grey, black / 18"

• Havelock
carpebios schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 20:22:
[...]

Ik heb die ervaring ook als ik door Amsterdam loop. :o
Jij heb zeker je lol broek 👖 aan.. maar ik kon er om lachen😂

• SauSkopje
WhatsappHack schreef op maandag 27 juli 2020 @ 02:05:
[...]

Gelukkig komt het wel weer terug als het goed is :) Zou wat zijn als ze ‘t er opeens uitslopen hehe :P (Sowieso eeuwig zonde dat ze het hebben laten vallen in nieuwe toestellen ;()
Ja dat merk ik nu flink, op me Xs Max gebruikte ik toch wel vaker 3D Touch, Haptic is toch echt een flink stuk trager and voelt echt niet als hetzelfde aan.

• Sluuz
Ik heb nu sinds de laatste dagen last ervan dat Sleeptracking niet automatisch stopt als je alarm afgaat en je hem wegdrukt. M'n horloge en telefoon blijven in sleeptracking mode (of Wind Down) en gaat pas weg als ik op m'n Watch de sleeptracking uitzet via het control centre.

• knny
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 19:15
Serena schreef op maandag 27 juli 2020 @ 16:48:
Deze werkt bij mij bij iOS 13 nog steeds niet :( Bij 14 wel dus begrijp ik?

• Milan1NL
  • Registratie: augustus 2015
  • Laatst online: 06-08 23:34
Iemand ook dat met de laatste DEV beta, dat als je iphone warm wordt, en dat die dan bijna vastloopt? Of heel traag is? Gebruik een Iphone 8. Soft reset en opnieuw opstarten helpt heel eventjes.

• Tartarus
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 22:56
Milan1NL schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 15:10:
Iemand ook dat met de laatste DEV beta, dat als je iphone warm wordt, en dat die dan bijna vastloopt? Of heel traag is? Gebruik een Iphone 8. Soft reset en opnieuw opstarten helpt heel eventjes.
Dat heb ik op mijn iPhone 7 Plus. Ik leg het dan op zo een koelelement (dat ding is op kamertemperatuur). De oppervlakte van de koelelement neemt de hitte van de achterkant van de iPhone over en ik kan hem weer normaal gebruiken.
Is heel even oncomfortabel typen en je iPhone vasthouden, maar werkt wel.
Dit allemaal zonder hoesje om mijn iPhone heen uiteraard. Die gebruik ik alleen buitenshuis.

• Hackus
  • Niet online
Milan1NL schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 15:10:
Nee, ook op 8 met Dev. Beta.

Hackus Goes Heavy; Squat sessie one week, Deadlifts next week.

• raginus3
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 03-08 13:53

raginus3

iPad Air 2 iPadOS 13

Hackus schreef op maandag 27 juli 2020 @ 12:35:
Meer mensen die last hebben van 'meer' batterijverbruik met oudere gear, die nog geen Bionic SoC hebben ?
Ben met iPad Air2 (Apple A8X) terug naar iPadOS 13.6(non beta), en scheelt een stuk qua batterijverbruik.
Zelfde iPad alhier. Ik ben net vanochtend naar Beta 3 over gestapt. Kennelijk had de iPad die zelf nog niet geïnstalleerd. In beta 1 en 2 heb ik geen noemende waardige sneller leeglopende accu ervaren. Nu heb ik ook sinds kort een nieuwe accu (lees nieuwe iPad) dus als ie wel sneller leeg zou lopen dan valt mij dat niet op.

(Dit in tegenstelling tot mijn SE1 en iOS 13.6, die loopt zelfs s’nachts als een malle leeg).
Weet iemand of je de HoneKit knoppen in het bedieningspaneel kunt aanpassen?

Hier zijn het steeds knoppen die ik niet wil en dat lijkt random te zijn. Ik zou daar liever wat vast zetten.

• slijkie
  • Laatst online: 23:50
Heb voor de fun even de Dev Beta 3 op mijn backup iPhone 7 Plus gezet. Zelf een 11 Pro Max, dus was weer even wennen.

Ok dus YouTube erop en even Picture-in-Picture testen... *swipe*... onee... helemaal vergeten... Hoe werkt dat op een iPhone met een Homeknop?

• Tartarus
slijkie schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 16:41:
Heb voor de fun even de Dev Beta 3 op mijn backup iPhone 7 Plus gezet. Zelf een 11 Pro Max, dus was weer even wennen.

Ok dus YouTube erop en even Picture-in-Picture testen... *swipe*... onee... helemaal vergeten... Hoe werkt dat op een iPhone met een Homeknop?
Gewoon op homeknop drukken.
Het werkt wel sowieso met video’s in safari en Music.
Ja dat werkt nog niet met YouTube helaas. Heb al wel andere apps waar het werkt (twitch bijvoorbeeld)

Beta 4 is uit, voor alle closed bèta’s zo lijkt het.

[Voor 61% gewijzigd door Donstil op 04-08-2020 19:09]

Donstil schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 19:20:
[...]

Jeetje wat een smerige dikke letters zeg
inderdaad.
Heb het plaatje van macrumors. Denk van iemand die dol is op dikke vette letters ;)
Geert1976 schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 19:22:
[...]

inderdaad.
Heb het plaatje van macrumors. Denk van iemand die dol is op dikke vette letters ;)
Haha, smerigheid.

• MartijnMartijn
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 21:35
Dit wordt het moment waarop ik ga twijfelen om m op mijn primaire iPhone te zetten haha. Op de iPad (Pro) draait de bèta als een tierelier...

• La1974
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 16:31
Wel irritant dat je het data recovery proces handmatig moet starten. Je kan niet even je telefoon wegleggen en dan terugkomen met de nieuwe Beta er op.

Wat is het nut hiervan. Je hebt alleen de keuze om de data recovery te starten dus waarom niet automatisch.
La1974 schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 20:29:
Wel irritant dat je het data recovery proces handmatig moet starten. Je kan niet even je telefoon wegleggen en dan terugkomen met de nieuwe Beta er op.

Wat is het nut hiervan. Je hebt alleen de keuze om de data recovery te starten dus waarom niet automatisch.
Data Recovery process?

Ik kon de update hier gewoon automatisch laten installeren (komende nacht), ik heb nu gekozen voor handmatig en dan was "installeer nu" het enige wat ik hoefde te doen.

• Tartarus
La1974 schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 20:29:

Wat bedoel je?

• La1974
Dit scherm

Bij elke beta gehad. Misschien specifiek voor de SE2? Vond dit op Reddit.
La1974 schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 22:45:
Dit scherm

[Afbeelding]

Bij elke beta gehad. Misschien specifiek voor de SE2? Vond dit op Reddit.
Dat doen mijn devices niet hoor.
Dat hoort ook niet bij een upgrade overigens.

[Voor 3% gewijzigd door Donstil op 04-08-2020 23:28]

• La1974
Is bij mij nu bij iedere update van iOS 14 gebeurd. Daarvoor nooit eerder gezien.

• crypt0rr
  • Laatst online: 17:16
Jup, die melding krijg ik hier ook, echter hoef ik er niets voor te doen maa loopt het vanzelf door.

Pi-hole | AdGuard Home

• BTBoy
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 14:08
Hebben jullie last van een bug tijdens het bellen in beta4? Als ik iemand anders bel nu dan blijft het stil en de andere kant hoort mij ook niet. Na een gehele reset van de telefoon werkt alles weer wel.

• xoniq
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 12:51
Donstil schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 17:39:
Ja dat werkt nog niet met YouTube helaas. Heb al wel andere apps waar het werkt (twitch bijvoorbeeld)
CerCube sideloaden, ook gedaan. Heb je gelijk Picture in Picture, gaan ads, en op de achtergrond doorspelen. Wel heel droog, je krijgt heel soms wel de popup van "He, wil je achtergrond spelen? Neem een abbo!", maar het geluid gaat al gewoon door :+

iPhone XR 128GB |  Retina MacBook Pro 13" (2014) |  Apple TV 4K |  Airport Extreme

• RnB
  • Laatst online: 23:50
Hmm, tot de laatste beta had ik geen last van bugs.
Nu heb ik last van de volgende zaken: Instagram crasht wanneer ik inzoom op foto's, Tidal stopt random met muziek afspelen en in de Funda app kan ik niet altijd typen.

Gelukkig geen kritieke apps, maar wel frappant dat ze tot de laatste beta het prima deden en nu dus last van bugs hebben.

De weer widget werkt in deze versie trouwens wel vlekkeloos, waar deze in de vorige versies niet lekker ging. :P

[Voor 4% gewijzigd door RnB op 06-08-2020 17:21]

xoniq schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 17:12:
[...]

CerCube sideloaden, ook gedaan. Heb je gelijk Picture in Picture, gaan ads, en op de achtergrond doorspelen. Wel heel droog, je krijgt heel soms wel de popup van "He, wil je achtergrond spelen? Neem een abbo!", maar het geluid gaat al gewoon door :+
Haha keurig. Ik heb YouTube premium uit India dus geen Ads en achtergrond doet het hier al, ik wacht wel even.

• Dennisdn
Net PB4 erop gezet. De klok, het weer en het nieuws-widgets lijken het nu wel weer goed te doen.

Edit: helaas. Hij loopt alweer een uur achter. Is dat nou zo’n moeilijke bug?

[Voor 30% gewijzigd door Dennisdn op 06-08-2020 21:38]

• CheopsChefren
In youtube op ipad pro zag ik altijd op de home page 3 of 4 rijen met 4?5? Filmpjes per rij. Nu zie ik op de home page 1 grote tile met 1 filmpje zichtbaar, dus moet nu scrollen om meer filmpjes te kunnen zien. Ipados bug of youtube bug?

• SauSkopje
En de public versie van beta 4 is uit

Het begint nu toch wel een beetje te jeuken. :P Ik draai het al een tijdje op m'n iPhone SE, en nu we een aantal beta's verder zijn begin ik er langzamerhand naar te neigen om het ook op m'n daily driver (X) te installeren. Ik kom op m'n SE weinig significante bugs tegen, wat rare quirks af en toe maar dat is logisch. De pest is altijd of dat op de X hetzelfde gaat zijn of dat het daar he-le-maal kak loopt :D Aan de back-up dan maar en dan nog kiezen tussen de public of de dev beta. Tot zover is de indruk van iOS 14 best goed, stoor me enkel aan hoe de eerste widget pagina werkt voor oude stijl widgets en die App Library... Man, die zou ik toch graag wel uit willen kunnen zetten.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

• Dennisdn
WhatsappHack schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 00:42:
Het begint nu toch wel een beetje te jeuken. :P Ik draai het al een tijdje op m'n iPhone SE, en nu we een aantal beta's verder zijn begin ik er langzamerhand naar te neigen om het ook op m'n daily driver (X) te installeren. Ik kom op m'n SE weinig significante bugs tegen, wat rare quirks af en toe maar dat is logisch. De pest is altijd of dat op de X hetzelfde gaat zijn of dat het daar he-le-maal kak loopt :D Aan de back-up dan maar en dan nog kiezen tussen de public of de dev beta. Tot zover is de indruk van iOS 14 best goed, stoor me enkel aan hoe de eerste widget pagina werkt voor oude stijl widgets en die App Library... Man, die zou ik toch graag wel uit willen kunnen zetten.
Op de X loopt het prima hoor. Behalve een klokwidget die chronisch achterloopt dan.

Die App Library kan ik ook nog niet waarderen en kom er te vaak in terecht waar ik met een paar keer snel swipen normaal op m’n laatste blad terecht kwam. Hopelijk kunnen we dat later nog uit zetten.

• crypt0rr
  • Laatst online: 17:16
CheopsChefren schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 22:59:
In youtube op ipad pro zag ik altijd op de home page 3 of 4 rijen met 4?5? Filmpjes per rij. Nu zie ik op de home page 1 grote tile met 1 filmpje zichtbaar, dus moet nu scrollen om meer filmpjes te kunnen zien. Ipados bug of youtube bug?
YouTube dingetje, hier op meerdere devices last van, zowel op beta als non-beta iOS.

Pi-hole | AdGuard Home

• pdavie2311

pdavie2311

Dennisdn schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 20:20:
Net PB4 erop gezet. De klok, het weer en het nieuws-widgets lijken het nu wel weer goed te doen.

Snap ik ook niet. Beetje lachwekkend..Ben echte Apple fanaat, maar de widgets bij Android zijn vele malen mooier/beter. (niet alle, maar als je de juiste eenmaal hebt)

MacBook Pro early 2011 256GB SSD 8GB 1600Mhz - Dell Latitude E7470 - iPad 3 - iPad 2017 32GB - Apple TV - iPhone 11 Pro 64GB SG - Apple Watch Series 5 Nike Silver 44mm

• Dennisdn
pdavie2311 schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 07:52:
[...]

Snap ik ook niet. Beetje lachwekkend..Ben echte Apple fanaat, maar de widgets bij Android zijn vele malen mooier/beter. (niet alle, maar als je de juiste eenmaal hebt)
Dat de widgets op Android nu nog mooier zijn kan ik wel mee leven. Die hebben al jaren kunnen ontwikkelen. Ik mag hopen dat de makers van bestaande externe iOS-widget-apps nu heel druk zijn met updaten en uit de kast komen bij de officiële release.

Maar dat Apple zijn eigen klok-widget niet onder controle krijgt vind ik vrij bizar.

[Voor 7% gewijzigd door Dennisdn op 07-08-2020 08:22]

• Serena
De widget stapel springt nu steeds automatisch naar het nieuws, terwijl dat de derde laag is. Raar. Ik heb tenslotte niet voor niets het weer bovenaan…

• Woopdedooo
  • Registratie: januari 2018
  • Laatst online: 23:22

Woopdedooo

THT: Zie signature

Serena schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 09:49:
De widget stapel springt nu steeds automatisch naar het nieuws, terwijl dat de derde laag is. Raar. Ik heb tenslotte niet voor niets het weer bovenaan…
Heb je smart stack aanstaan? Ik geloof dat die dan een widget suggereert, mocht je het nog niet uit hebben staan kan je dat eens proberen.

... na de zomer

• Serena
Woopdedooo schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 10:10:
[...]

Heb je smart stack aanstaan? Ik geloof dat die dan een widget suggereert, mocht je het nog niet uit hebben staan kan je dat eens proberen.
‘Slim draaien’ uitgezet. Hopen dat het dat was. Thanks!

• Woopdedooo
  • Registratie: januari 2018
  • Laatst online: 23:22

Woopdedooo

THT: Zie signature

@Serena Ah ja, heb m’n telefoon op Engles staan haha, maar dat zal inderdaad zijn wat ik bedoelde :)

... na de zomer

• Havelock
Dennisdn schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 20:20:

Jammer je zou verwachten dat ze dit nu hebben opgelost nu maar hopen op de volgende update!🤞

• Ambianz
  • Laatst online: 23:12
Sowieso zijn de widgets niet het meest ideaal. Bijv de weer widget zou voor mij veel meer toevoegen als ik gewoon 1 rij zie met temperaturen van de komende 5 dagen.

Dat is niet in te stellen, je zou enkel kunnen kiezen voor het bijna schermvullende widget. Zo zijn er nog wel meer dingen. Bijvoorbeeld de agenda.

• pdavie2311

pdavie2311

Ambianz schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 19:12:
Sowieso zijn de widgets niet het meest ideaal. Bijv de weer widget zou voor mij veel meer toevoegen als ik gewoon 1 rij zie met temperaturen van de komende 5 dagen.

Dat is niet in te stellen, je zou enkel kunnen kiezen voor het bijna schermvullende widget. Zo zijn er nog wel meer dingen. Bijvoorbeeld de agenda.
Idd! Die widgets zijn echt oldscool lelijk en niet functioneel...Zit gewoon weer te denken om terug te gaan naar iOS 13..Het voegt allemaal net niks toe.

• Dennisdn
Ambianz schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 19:12:

Je eerste verzoek kan er wel eens in komen. Hier in dit topic waren er mensen die een versie met de komende 5 dagen in de smalle strook hadden.
Pagina: 1 ... 5 6 7 Laatste

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True