5% in een nacht lijkt mij geen drain. Één procent per uur standby lijkt mij heel normaal.Mrjraider schreef op woensdag 16 december 2020 @ 07:43:
Als je het hebt over een nachtelijke drain dan heb ik die ook en met mij vele anderen.. als ik mijn iPhone met 100% op mijn nachtkastje leg dan is die de volgende ochtend 95% ofzo... niet heel vreemd. Had mijn S8 ook..
[ Voor 5% gewijzigd door Dennisdn op 16-12-2020 08:05 ]
Bij mij ook zo. Zomaar 5% eraf terwijl er eerder amper iets af ging.Dennisdn schreef op woensdag 16 december 2020 @ 08:04:
[...]
5% in een nacht lijkt mij geen drain. Één procent per uur standby lijkt mij heel normaal.
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
1% drain per uur zou betekenen dat hij 4 dagen lang standby zou kunnen staan. Dat zijn Nokia-3310 getallen. Niks mis mee.Roald1965 schreef op woensdag 16 december 2020 @ 08:07:
[...]
Bij mij ook zo. Zomaar 5% eraf terwijl er eerder amper iets af ging.
Lucifertje schreef op woensdag 16 december 2020 @ 08:37:
Oke, interessant issue of wellicht wist ik dit nog niet eerder;
Een iPad 10,2 (2020) laatste iPadOS versie, met een Apple Lightning-naar-USB-3-camera-adapter doet het perfect totdat de iPad 100% is opgeladen. Daarna doet de randappartuur het niet meer die op de reguliere USB 2 aansluiting wordt aangesloten middels de adapter. Het lijkt wel of hij de poort "uitschakelt" als de accu volledig is opgeladen?
Betreft de volgende adapter: https://www.amac.nl/apple-lightning-to-usb3-camera-adapter
Er zit een scanner op aangesloten, zo'n bliepert:
Merk Datalogic
Productcode ING-2431766
EAN-code 5711045697913
OEM-code QD2430-BK
[ Voor 10% gewijzigd door Lucifertje op 16-12-2020 09:36 ]
Zelfs dat heb ik niet. Whatsapp ontbreekt volledig als optie om te delen. Irritant en google lijkt dit probleem ook niet te kennen....s006110 schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 23:03:
[...]
Ik heb hier op mijn 12 mini ook last van. De recente Whatsapp contacten staan er wel bij, maar ik kan niet delen naar Whatsapp of Messenger of Instagram
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
Heb je suggesties voor delen al uit en aan gezet?, instellingen >siri en zoeken> suggesties..Hulleman schreef op woensdag 16 december 2020 @ 09:43:
[...]
Zelfs dat heb ik niet. Whatsapp ontbreekt volledig als optie om te delen. Irritant en google lijkt dit probleem ook niet te kennen....
Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd
Helpt niet... wat wel geholpen heeft is het opnieuw opstarten van de telefoon. Soms kan het makkelijk zijn.Mel33 schreef op woensdag 16 december 2020 @ 10:23:
[...]
Heb je suggesties voor delen al uit en aan gezet?, instellingen >siri en zoeken> suggesties..
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
Ja een force restart is het eerste wat je doet, das een betere om gelijk te doen ipv herstarten, wat je bij een pc weer wel als eerste doet. Maar dan pas ga je naar een topic toe hahaHulleman schreef op woensdag 16 december 2020 @ 11:05:
[...]
Helpt niet... wat wel geholpen heeft is het opnieuw opstarten van de telefoon. Soms kan het makkelijk zijn.
Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd
Ik heb de telefoon nu 2 jaar en dit is denk ik de eerste keer dat ik em uitgezet hebMel33 schreef op woensdag 16 december 2020 @ 11:18:
[...]
Ja een force restart is het eerste wat je doet, das een betere om gelijk te doen ipv herstarten wat je bij een pc weer wel als eerste doet. Maar dan pas ga je naar een topic toe haha![]()
Meer mensen hebben last van mijn issue lees ik hier. Die zullen de telefoon ook wel niet vaak herstarten. Bij deze de tip om het te doen
[ Voor 13% gewijzigd door Hulleman op 16-12-2020 11:30 ]
Ja je werk saven, en herstarten is het eerste wat je doet, doet wonderen soms.Hulleman schreef op woensdag 16 december 2020 @ 11:30:
[...]
Ik heb de telefoon nu 2 jaar en dit is denk ik de eerste keer dat ik em uitgezet hebzit niet in mijn systeem om dat ding eens te herstarten.
Meer mensen hebben last van mijn issue lees ik hier. Die zullen de telefoon ook wel niet vaak herstarten. Bij deze de tip om het te doen
You can’t buy happiness… (but you can buy a motorcycle, and that’s the closest thing to buying happiness) | Suzuki Boulevard C50 & Yamaha FJR 1300
Maar allememachies wat een opties
Privacy voorkeuren heet dat in de app zelf
Kheb alleen analyse van app en de functionele cookies aangezet.
Dit is dus ook op ios 13.6.1 want die heb ik nu nog even tot 14 op orde is.
Edit
Of is dit alleen bij buienalarm zo, want ik zie alleen bij hem zoveel opties, heel netjes dat ik de opties kan aan en uitzetten btw. Kudo voor maker
[ Voor 31% gewijzigd door Mel33 op 16-12-2020 16:52 ]
Als ik zo naar je activiteitgrafiek kijk vraag ik me af of je nog wel wat anders in de handen hebt dan je telefoon, jeetje uren achter elkaar, niet gezondRoy Tollenaar schreef op woensdag 16 december 2020 @ 07:21:
Met 14.3 nog steeds battery drain, kan alleen niet zien welke app het doet. [Afbeelding]
[Afbeelding]
![]() | ![]() | ![]() |
Overigens zijn er nog wel wat interpretatieverschillen zie ik bij wat apps, sommige apps lijken strenger of misschien ook minder voor zichzelf dan nodig (data not linked to you geclassificeerd als data linked to you, of andersom). Ik moet zeggen dat de betreffende kopjes (voor zover ik ze heb gezien) in de documentatie met wat goede wil ook verschillend te interpreteren zijn.tiies schreef op woensdag 16 december 2020 @ 17:44:
@Mel33 Nee ik bedoel echt de kopjes die zijn toegevoegd in de App Store sinds 14.3. Er staat nu duidelijk gespecificeerd per app welke data ze verzamelen. Dit is bijvoorbeeld van Whatsapp:
...
yeah fixed it. Batterij helemaal leeg laten lopen en weer 100% vol en het is gefixed!Sand0rf schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 10:19:
[...]
Ik heb gisteravond mijn telefoon helemaal leeg laten lopen en daarna weer tot 100% vol geladen en het probleem is voor nu weg
@mark777 heeft dat voor jou niet geholpen?
iOS 14.4 Beta 1 is out to developers. pic.twitter.com/4GNAJCY4bP
— Aaron Zollo (@zollotech) 16 december 2020
[ Voor 66% gewijzigd door Rivanov op 16-12-2020 19:16 ]
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Merk je dit nu met opladen s nachts kwa percentagemark777 schreef op woensdag 16 december 2020 @ 18:44:
[...]
yeah fixed it. Batterij helemaal leeg laten lopen en weer 100% vol en het is gefixed!
snap de vraag niet helemaal???MarioMark1541 schreef op woensdag 16 december 2020 @ 21:34:
[...]
Merk je dit nu met opladen s nachts kwa percentage
![]() | ![]() |
Verwijderd
@Serena liep idd onlangs hiertegen aan. Weet niet zeker of je hier wel goed zit, er is een aparte topic voor opdrachten. Misschien dat je daar stukken wijzer wordt of samen kan brainstormen? [Siri Shortcuts] Discussie & Opdrachten[Siri Shortcuts] Discussie & OpdrachtenSinan10 schreef op maandag 21 december 2020 @ 22:17:
Hebben meer mensen last van automatiseringen in opdracht die niet worden uitgevoerd. De automatiseringen worden niet uitgevoerd en soms krijg ik een melding met tik om uit te voeren. Voorheen werd het gewoon uitgevoerd.
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2020 23:34 ]
Sommige apps hebben echt een waslijst als je even doorklikt. Absurd. Bij Facebook ben je wel even bezig voordat je die hele lijst doorgenomen hebt.tiies schreef op woensdag 16 december 2020 @ 16:25:
Iemand voor de gein op 14.3 al gekeken in de App Store bij de privacy kopjes van bijv. Whatsapp en Facebook? We wisten het natuurlijk al lang maar ongekend welke data ze allemaal van je verzamelen..
Zucht...
De reden dat ik hem toch hier heb geplaatst is, omdat ik met iOS 14.2 dit probleem niet had, maar sinds 14.3 wel.Verwijderd schreef op maandag 21 december 2020 @ 23:33:
[...]
@Serena liep idd onlangs hiertegen aan. Weet niet zeker of je hier wel goed zit, er is een aparte topic voor opdrachten. Misschien dat je daar stukken wijzer wordt of samen kan brainstormen? [Siri Shortcuts] Discussie & Opdrachten[Siri Shortcuts] Discussie & Opdrachten
Verwijderd
Dat was mij wel duidelijk hoor. Geldt ook voor Selena haar probleem. Ik zei niet dat je hier helemaal fout zat of zo maar had het idee dat je daar misschien wijzer wordt omdat iedereen daar met hetzelfde als jij bezig bent.Sinan10 schreef op maandag 21 december 2020 @ 23:58:
[...]
De reden dat ik hem toch hier heb geplaatst is, omdat ik met iOS 14.2 dit probleem niet had, maar sinds 14.3 wel.
Yep, wat mij hielp (na elke IOS (beta) update) is de app een keer openen, iets wijzigen en opslaan en dan werkt hij weer.Sinan10 schreef op maandag 21 december 2020 @ 22:17:
Hebben meer mensen last van automatiseringen in opdracht die niet worden uitgevoerd. De automatiseringen worden niet uitgevoerd en soms krijg ik een melding met tik om uit te voeren. Voorheen werd het gewoon uitgevoerd.
Bing
Hebben meer mensen er last van dat bijlages in de standaard mail app worden toegevoegd in de mail en niet meer als bijlage?
Waar ik werk heeft iedereen dit probleem sinds IOS 14.0.
Momenteel heb ik IOS 14.3 maar nog steeds hetzelfde probleem.
Het gebeurd op iPhone 7's, iPhone 8's en iPhone SE's.
Omdat iedereen binnen het bedrijf de standaard mail app gebruikt wil ik liever niet gaan wisselen van app.
Is er een instelling die aangepast kan worden zodat bijvoorbeeld foto's weer als bijlage in een mail verzonden worden?
Het is nog altijd een bijlage alleen parsed de mail app sommige bijlages meteen. Voeg maar eens een word bestand toe deze is zichtbaar "als een vierkantje" met download knop, terwijl PDF bestanden en foto's direct zichtbaar zijn. Als je in de webclient inlogt zie je ze gewoon als bijlage. Zover ik weet kan niet aangepast wordenDirkDas schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 13:54:
Beste,
Hebben meer mensen er last van dat bijlages in de standaard mail app worden toegevoegd in de mail en niet meer als bijlage?
Waar ik werk heeft iedereen dit probleem sinds IOS 14.0.
Momenteel heb ik IOS 14.3 maar nog steeds hetzelfde probleem.
Het gebeurd op iPhone 7's, iPhone 8's en iPhone SE's.
Omdat iedereen binnen het bedrijf de standaard mail app gebruikt wil ik liever niet gaan wisselen van app.
Is er een instelling die aangepast kan worden zodat bijvoorbeeld foto's weer als bijlage in een mail verzonden worden?
Als ik op de webmail van mijn werk inlog zie ik nog steeds de foto's direct in de mail en niet als bijlage.WayLikeMark schreef op woensdag 23 december 2020 @ 10:06:
[...]
Het is nog altijd een bijlage alleen parsed de mail app sommige bijlages meteen. Voeg maar eens een word bestand toe deze is zichtbaar "als een vierkantje" met download knop, terwijl PDF bestanden en foto's direct zichtbaar zijn. Als je in de webclient inlogt zie je ze gewoon als bijlage. Zover ik weet kan niet aangepast worden
Het probleem was er nog niet voor iOS versie 14.0.
Er moet toch een oplossing zijn met de standaard mail app?
Dat is bij mij altijd al zo geweest. Ook (ver) voor iOS14. En dat weet ik zeker omdat ik dagelijks gemaakte foto’s voor mijn werk naar mijzelf mail.DirkDas schreef op woensdag 23 december 2020 @ 10:42:
[...]
Als ik op de webmail van mijn werk inlog zie ik nog steeds de foto's direct in de mail en niet als bijlage.
Irritant want dan moet je steeds op de foto klikken en dan opslaan-als. Bijlage is inderdaad handiger, maar heeft bij mij nooit zo gewerkt.
[ Voor 12% gewijzigd door Dennisdn op 23-12-2020 10:47 ]
Er is wel een ''reduce loud noise'' toggle die je aan of uit kan zetten maar uitzetten heeft geen invloed op het feit dat iOS om de haverklap mijn Airpods zachter zet, zet ik ze weer luider dan voel ik 5 min later weer een tik van mijn apple watch en ja hoor ''reduced volume''
Is blijkbaar pas sinds 14.2 ofzo ?
Verwijderd
Recentelijk is daarover geklaagd ja.Katmi schreef op donderdag 24 december 2020 @ 15:05:
Ik erger me enorm aan het feit dat iOS beslist dat mijn airpods te luid staan en ze dan maar zelf lager zet, net voor die reden had ik vroeger altijd al de ''EU limit'' toggle uit staan maar nu is er blijkbaar een nieuwe functie en dat kan je niet afzetten.
Er is wel een ''reduce loud noise'' toggle die je aan of uit kan zetten maar uitzetten heeft geen invloed op het feit dat iOS om de haverklap mijn Airpods zachter zet, zet ik ze weer luider dan voel ik 5 min later weer een tik van mijn apple watch en ja hoor ''reduced volume''
Is blijkbaar pas sinds 14.2 ofzo ?
Zit je te luisteren klapt ie ineens het volume op 0. Het stond alleen helemaal niet te hard want de autoradio staat laag. Irritant ja.. En afgeleid tijdens het rijden, het zou een safety feature zijn toch?
Dat ligt aan de autoradio dan.Pakjebakmeel schreef op donderdag 24 december 2020 @ 19:15:
Ik begreep dat dit een Europese verplichting is. Echter ziet iOS het verschil niet tussen EarPods en een Bluetooth receiver in de auto.
Zit je te luisteren klapt ie ineens het volume op 0. Het stond alleen helemaal niet te hard want de autoradio staat laag. Irritant ja.. En afgeleid tijdens het rijden, het zou een safety feature zijn toch?
Waarschijnlijk geeft jou autoradio door dat het een oordopje is ipv externe luidspreker.
Ik luister 6 uur lang naar Music op de autoradio en heb nog nooit te maken gehad dat de volume vanzelf lager werd gezet door mijn telefoon.
en daarbij ook ondersteuning voor de HomePod met de Nederlandse taal
©2004
Ik ben nieuwsgierig geworden. Welke verschillen ervaar jij tussen Siri in het Engels in het Nederlands? Heb je concrete voorbeelden?hk12nl schreef op donderdag 24 december 2020 @ 21:52:
Ik ben wat aan het spelen met Siri in het Engels maar man man man wat is hij/zij daar verder ontwikkeld zeg tov de Nederlandse variant. Hij staat nu weer op Nederlands maar ik hoop dat Apple hier in de volgende grote iOS update flinke stappen in gaat zetten
en daarbij ook ondersteuning voor de HomePod met de Nederlandse taal![]()
Het is wellicht persoonlijk maar ik vind de interactie vloeiender/minder robotachtig. Daarnaast lijkt zij sneller te reageren op bepaalde vragen. Zoals zet de lampen aan of uit. Voelt net als een stapje beter.meesje schreef op donderdag 24 december 2020 @ 21:56:
[...]
Ik ben nieuwsgierig geworden. Welke verschillen ervaar jij tussen Siri in het Engels in het Nederlands? Heb je concrete voorbeelden?
Begrijp mij niet verkeerd hoor ik ben een tevreden gebruiker hoor maar zie zeker nog ruimte voor verbetering
©2004
- Donstil
- Registratie: Maart 2006
- Niet online
- Apple iPhone
- Apple iOS
- Apple iPad
- Apple iPadOS
- Apple iPhone SE
- Apple iPhone 7 Plus
- Apple iPhone 11
- Apple iPad Pro (2021) 12,9"
- Apple iPad Pro (2021) 11"
- Apple
- Tablets
- Apple iPhone 11 Pro
- Apple iPhone 11 Pro Max
- Apple iPhone X
- Apple iPhone 7
- Apple iPhone 6s
- Apple iPhone 6s Plus
- Apple iPhone XS Max
- Apple iPhone XS
- Apple iPhone 8
- Smartphones
:strip_exif()/u/172393/crop671a552786579_cropped.gif?f=community)
Dood zonde dat Apple dat zo heeft laten liggen de afgelopen jaren.
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Verwijderd
Meh, het heeft wel jaren geduurd voor we Nederlandse ondersteuning kregen voor de toetsenbord. Dus ik denk dat je niet te hoopvol naar nog dit of volgend jaar moet uitkijken.hk12nl schreef op donderdag 24 december 2020 @ 21:52:
Ik ben wat aan het spelen met Siri in het Engels maar man man man wat is hij/zij daar verder ontwikkeld zeg tov de Nederlandse variant. Hij staat nu weer op Nederlands maar ik hoop dat Apple hier in de volgende grote iOS update flinke stappen in gaat zetten
en daarbij ook ondersteuning voor de HomePod met de Nederlandse taal![]()
Als een album/spel in de store gezet wordt gebeurd dat per land apart dan?
Heb nu een groep waarvan er maar enkele albums opstaan maar via twitter zeggen ze dat alles er op moet staan.
-
Heb Siri altijd op Engels staan. Krijg veel te veel 'false positives' als ik hem in het Nederlands zet.
Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc
Wanneer ik ga shoppen met een alternatieve browser (Edge/Firefox/Chrome) en wil afrekenen met iDeal, dan wordt mijn Rabo/ABN app geopend (afhankelijk van de bank die ik kies). Na afronding van de betaling wordt een nieuw venster geopend in Safari. In Safari ben ik echter niet ingelogd, dus wordt de iDeal-betaling niet verwerkt. Sommige webshops verwerken de betaling overigens alsnog na 20-30 minuten heb ik gemerkt.
Zie ik iets over het hoofd of is dit by design?
Met alleen FF Focus niet. Je krijgt dan ook een melding met keuze.sylvesterrr schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 13:48:
De default browser app lijkt bij niet vlekkeloos te werken.
Wanneer ik ga shoppen met een alternatieve browser (Edge/Firefox/Chrome) en wil afrekenen met iDeal, dan wordt mijn Rabo/ABN app geopend (afhankelijk van de bank die ik kies). Na afronding van de betaling wordt een nieuw venster geopend in Safari. In Safari ben ik echter niet ingelogd, dus wordt de iDeal-betaling niet verwerkt. Sommige webshops verwerken de betaling overigens alsnog na 20-30 minuten heb ik gemerkt.
Zie ik iets over het hoofd of is dit by design?
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Bijlages en e-mail zijn twee dingen die niet met elkaar samen gaan. Het is altijd gezeik omdat er op dit vlak niet hele duidelijke standaarden zijn en iedereen dus maar wat doet. Uiteindelijk kun je beter de bestanden op een of andere online opslagdienst zetten en een link daar naartoe per mail versturen. Loop je niet tegen spamfilters, zend/ontvanglimieten en geneuzel van weergave in emailclients aan.DirkDas schreef op woensdag 23 december 2020 @ 10:42:
Als ik op de webmail van mijn werk inlog zie ik nog steeds de foto's direct in de mail en niet als bijlage.
Apple heeft niet laten liggen. Apple kan, net als al die andere bedrijven, niet toveren. Nederlands is zo'n taal waar vrijwel iedereen die iets met spraakherkenning doet problemen mee heeft. Het resultaat van 20 jaar geleden is niet veel anders als wat we heden ten dage kunnen doen. De Engelse taal steekt gewoon veel simpeler in elkaar en er is ook heel veel meer trainingsdata omdat er meer mensen zijn die dat spreken dan Nederlands. Dit zie je overigens ook terug in spellings- en grammaticacontrole. Dit is al een aantal decennia zo en dat zal waarschijnlijk ook niet veel gaan veranderen.Donstil schreef op donderdag 24 december 2020 @ 22:31:
Siri in het Engels is veel verder idd, de stem is beter maar ze kan ook nog eens een stuk meer dan de onze.
Dood zonde dat Apple dat zo heeft laten liggen de afgelopen jaren.
- Donstil
- Niet online
- Apple iPhone
- Apple iOS
- Apple iPad
- Apple iPadOS
- Apple iPhone SE
- Apple iPhone 7 Plus
- Apple iPhone 11
- Apple
- Tablets
- Apple iPhone 11 Pro
- Apple iPhone X
- Apple iPhone 7
- Apple iPhone 6s
- Apple iPhone 6s Plus
- Apple iPhone XS Max
- Apple iPhone XS
- Apple iPhone 8
- Smartphones
Buiten dat heeft Apple het echt wel laten liggen met Siri. Ze hadden een voorsprong met de 4s maar inmiddels is de concurrentie verder. Ook in het Engels.ppl schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 16:03:
Apple heeft niet laten liggen. Apple kan, net als al die andere bedrijven, niet toveren. Nederlands is zo'n taal waar vrijwel iedereen die iets met spraakherkenning doet problemen mee heeft. Het resultaat van 20 jaar geleden is niet veel anders als wat we heden ten dage kunnen doen. De Engelse taal steekt gewoon veel simpeler in elkaar en er is ook heel veel meer trainingsdata omdat er meer mensen zijn die dat spreken dan Nederlands. Dit zie je overigens ook terug in spellings- en grammaticacontrole. Dit is al een aantal decennia zo en dat zal waarschijnlijk ook niet veel gaan veranderen.
Waar jij echter de fout in gaat is het punt dat assistenten in hun algemeenheid gewoonweg nog niet het niveau "bruikbaar" hebben. Er gaat ontzettend veel fout, opdrachten e.d. die niet herkent worden maar ook onjuiste data die terug wordt gestuurd. Het niveau in zijn algemeenheid is niet zo gek veel verder als 20 jaar geleden terwijl we in die periode enorm veel andere ontwikkelingen hebben meegemaakt in o.a. rekenkracht. Het werkte toen slecht en het werkt nu nog steeds slecht ongeacht welke assistent je ook gebruikt en dat komt vooral omdat het hele complexe materie is waarbij context enorm belangrijk is. Context is iets wat computers niet kennen en wat heel moeilijk is om te realiseren.
Als ik in de zomerperiode aan Siri vraag van wanneer moet voetbalclub x spelen, weet ie het nog niet of (wat later in de zomer) kent ie de competitie. Google daarentegen kent al heel vroeg de competitie, maar ook de oefenwedstrijden. Dan kun je gaan discussiëren over dat Google een eigen zoekengine heeft, maar het komt er wel op neer dat Apple het heeft laten liggen.
[ Voor 9% gewijzigd door meesje op 29-12-2020 18:33 ]
een vriendin van mij heeft op haar iPhone een behoorlijke Contacten lijst, in zowel Exchange en iCloud. Zij wil graag al haar Exchange contacten overbrengen naar Contacten in iCloud.
Ik kom er zelf niet uit, hier mensen die dit eerder hebben gedaan?
tnx!
Ik heb dit toevallig bij de transfer naar iPhone12 aan de hand gehad omdat ik door dualsim van 2 iPhones naar 1 ging. Er zijn handleidingen voor geschreven zoals https://www.easeus.com/ip...k-contacts-to-icloud.html._Bailey_ schreef op woensdag 30 december 2020 @ 09:25:
vraagje voor Exchange (en iCloud) gebruikers;
een vriendin van mij heeft op haar iPhone een behoorlijke Contacten lijst, in zowel Exchange en iCloud. Zij wil graag al haar Exchange contacten overbrengen naar Contacten in iCloud.
Ik kom er zelf niet uit, hier mensen die dit eerder hebben gedaan?
tnx!
Bij mij bleek dat sowieso niet te gaan omdat de Exchangeserver dat door ons bedrijf uit veiligheid niet toe stond. Lang verhaal kort, uiteindelijk was bij mij de enige methode mijzelf 100+ contactinfo-sms’jes te versturen. Verdeeld over een aantal avonden op de bank waarbij ik gelijk alle contactinfo netjes kon maken en later via iCloud.com verdeeld over 2 groepen, privé en werk.
[ Voor 8% gewijzigd door Dennisdn op 30-12-2020 09:50 ]
ah, daarom lukte het mij bij haar daarom ook niet; denk dat het bedrijf waarvoor zij werkt dit (uit veiligheidsoverwegingen) ook niet toestaat.Dennisdn schreef op woensdag 30 december 2020 @ 09:45:
[...]
Ik heb dit toevallig bij de transfer naar iPhone12 aan de hand gehad omdat ik door dualsim van 2 iPhones naar 1 ging. Er zijn handleidingen voor geschreven zoals https://www.easeus.com/ip...k-contacts-to-icloud.html.
Bij mij bleek dat sowieso niet te gaan omdat de Exchangeserver dat door ons bedrijf uit veiligheid niet toe stond. Lang verhaal kort, uiteindelijk was bij mij de enige methode mijzelf 100+ contactinfo-sms’jes te versturen. Verdeeld over een aantal avonden op de bank waarbij ik gelijk alle contactinfo netjes kon maken en later via iCloud.com verdeeld over 2 groepen, privé en werk.
Dan zal zij het ook via contact info sms-jes moeten gaan doen
bedankt voor je feedback!
Dat kan, wel opletten dat het versie drie of hoger is. (Bestanden zijn eventueel makkelijk met een script te veranderen.)sylvesterrr schreef op woensdag 30 december 2020 @ 10:05:... Ik neem aan dat je met iCloud ook vcards kan importeren.
thanks! ga daar eens mee aan de slag als ik haar weer zie. Dit zie ik haar in de verste verte niet alleen zien doensylvesterrr schreef op woensdag 30 december 2020 @ 10:05:
Wie weet kan ze haar contacten in Exchange exporteren met Outlook? Dan kan je ze vast wel makkelijker importeren. Voor mijn overstap op iPhone heb ik vanuit Google mijn contacten geëxporteerd, en in Outlook mijn Exchange-contacten. Deze heb ik vervolgens geïmporteerd naar een andere server (geen iCloud, wil daar - nog - niet volledig van afhankelijk zijn). Ik neem aan dat je met iCloud ook vcards kan importeren.
@begintmeta ook bedankt voor wat betreft de versie vcard waarschuwing
- Donstil
- Niet online
- Apple iPhone
- Apple iOS
- Apple iPad
- Apple iPadOS
- Apple iPhone SE
- Apple iPhone 7 Plus
- Apple iPhone 11
- Apple
- Tablets
- Apple iPhone 11 Pro
- Apple iPhone X
- Apple iPhone 7
- Apple iPhone 6s
- Apple iPhone 6s Plus
- Apple iPhone XS Max
- Apple iPhone XS
- Apple iPhone 8
- Smartphones
Ondanks dat er pas twee bèta’s zijn zou de U1 Handoff experience voor het einde van het jaar naar de HomePod en iOS devices komen en dat kan daarom alleen vandaag nog.
Verwijderd
En morgen zou niet kunnen omdat?Donstil schreef op woensdag 30 december 2020 @ 18:54:
Ben benieuwd of iOS 14.4 vandaag nog komt.
Ondanks dat er pas twee bèta’s zijn zou de U1 Handoff experience voor het einde van het jaar naar de HomePod en iOS devices komen en dat kan daarom alleen vandaag nog.
- Donstil
- Niet online
- Apple iPhone
- Apple iOS
- Apple iPad
- Apple iPadOS
- Apple iPhone SE
- Apple iPhone 7 Plus
- Apple iPhone 11
- Apple
- Tablets
- Apple iPhone 11 Pro
- Apple iPhone X
- Apple iPhone 7
- Apple iPhone 6s
- Apple iPhone 6s Plus
- Apple iPhone XS Max
- Apple iPhone XS
- Apple iPhone 8
- Smartphones
Iets met de laatste dag van het jaar?
Alles is chinees toch?
- Donstil
- Niet online
- Apple iPhone
- Apple iOS
- Apple iPad
- Apple iPadOS
- Apple iPhone SE
- Apple iPhone 7 Plus
- Apple iPhone 11
- Apple
- Tablets
- Apple iPhone 11 Pro
- Apple iPhone X
- Apple iPhone 7
- Apple iPhone 6s
- Apple iPhone 6s Plus
- Apple iPhone XS Max
- Apple iPhone XS
- Apple iPhone 8
- Smartphones
Dan hebben we nog tot half feb
Beta 1 is er in 14.4, geen twee beta versies bij mij bekendDonstil schreef op woensdag 30 december 2020 @ 18:54:
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
- Donstil
- Niet online
- Apple iPhone
- Apple iOS
- Apple iPad
- Apple iPadOS
- Apple iPhone SE
- Apple iPhone 7 Plus
- Apple iPhone 11
- Apple
- Tablets
- Apple iPhone 11 Pro
- Apple iPhone X
- Apple iPhone 7
- Apple iPhone 6s
- Apple iPhone 6s Plus
- Apple iPhone XS Max
- Apple iPhone XS
- Apple iPhone 8
- Smartphones
Nee niet echt eigenlijk.Verwijderd schreef op woensdag 30 december 2020 @ 20:54:
[...]
Ja, dat is morgen. Snap je mijn punt nu?
Dan hebben we nog 1 dag de tijd, als ik hem zo goed begrijp. Haha
- Donstil
- Niet online
- Apple iPhone
- Apple iOS
- Apple iPad
- Apple iPadOS
- Apple iPhone SE
- Apple iPhone 7 Plus
- Apple iPhone 11
- Apple
- Tablets
- Apple iPhone 11 Pro
- Apple iPhone X
- Apple iPhone 7
- Apple iPhone 6s
- Apple iPhone 6s Plus
- Apple iPhone XS Max
- Apple iPhone XS
- Apple iPhone 8
- Smartphones
Ja dat denk ik ook maar I.v.m verschillende tijdzones etc breng je op zulke dagen natuurlijk geen dergelijke updates uit.Mel33 schreef op woensdag 30 december 2020 @ 20:58:
[...]
Verwijderd
Verbaasd mij eigenlijk niks van iemand die beweerd dat het vandaag (30 December) de laatste dag van het jaar is. Slaap rustig verder.

- Donstil
- Niet online
- Apple iPhone
- Apple iOS
- Apple iPad
- Apple iPadOS
- Apple iPhone SE
- Apple iPhone 7 Plus
- Apple iPhone 11
- Apple
- Tablets
- Apple iPhone 11 Pro
- Apple iPhone X
- Apple iPhone 7
- Apple iPhone 6s
- Apple iPhone 6s Plus
- Apple iPhone XS Max
- Apple iPhone XS
- Apple iPhone 8
- Smartphones
Je brengt natuurlijk geen dergelijke update uit op de daadwerkelijk laatste dag van het jaar, met daarna een vrije dag, tijdzones, etc. Maar goed dat had jij even niet door denk ikVerwijderd schreef op woensdag 30 december 2020 @ 21:00:
[...]
Verbaasd mij eigenlijk niks van iemand die beweerd dat het vandaag (30 December) de laatste dag van het jaar is. Slaap rustig verder.

Verwijderd
Haha! (geen idee wat er zo grappig is) Zie zijn post hieronder en check tevens je grote Tweaker-scheurkalender aan je muur.Mel33 schreef op woensdag 30 december 2020 @ 20:58:
[...]
Donstil schreef op woensdag 30 december 2020 @ 18:54:
Verwijderd
Kijk eens aan, toch nog een inhoudelijk antwoord op mijn vraag. Het heeft even geduurd maar je kan het wel!Donstil schreef op woensdag 30 december 2020 @ 21:02:
[...]
Je brengt natuurlijk geen dergelijke update uit op de daadwerkelijk laatste dag van het jaar, met daarna een vrije dag, tijdzones, etc. Maar goed dat had jij even niet door denk ik
Haha.

- Donstil
- Niet online
- Apple iPhone
- Apple iOS
- Apple iPad
- Apple iPadOS
- Apple iPhone SE
- Apple iPhone 7 Plus
- Apple iPhone 11
- Apple
- Tablets
- Apple iPhone 11 Pro
- Apple iPhone X
- Apple iPhone 7
- Apple iPhone 6s
- Apple iPhone 6s Plus
- Apple iPhone XS Max
- Apple iPhone XS
- Apple iPhone 8
- Smartphones
Haha! (geen idee wat er zo grappig is) maar misschien moet je hem wat inhoudelijker stellen voortaan.Verwijderd schreef op woensdag 30 december 2020 @ 21:17:
[...]
Kijk eens aan, toch nog een inhoudelijk antwoord op mijn vraag. Het heeft even geduurd maar je kan het wel!
Haha.
Maar goed het leek mij wel logisch dat je op zulke dagen geen updates uitbrengt maar misschien had ik dat wat meer voor moeten kauwen in het eerste bericht.
Maar kheb het wel eens gehad dat er om 0:00uur 1 jan een update gepusht werd (tele 2 decoder toen) alles lag eruit door een fout.
Maar het moet verder geen probleem zijn met datums enzo.
Ja een tweaker die een heel device omgebouwd heeft naar tijdzone waar hij niet zit bijv. Ja dat zou een apparaat een paar jaar geleden wel in de war kunnen laten gaan, gps zegt Adam, maar tijd zegt NewYork
Maar dat is nu allemaal wel verholpen, tenminste dat zou nu geen probleem meer moeten zijn. Maar je hebt ze erbij hoor.
Maak geen conclusies als er niks te concluderen is.
Maar ben er nog niet helemaal uit of het wel een goeie conclusie is.
Wens voor 2021 hetzelfde
- Donstil
- Niet online
- Apple iPhone
- Apple iOS
- Apple iPad
- Apple iPadOS
- Apple iPhone SE
- Apple iPhone 7 Plus
- Apple iPhone 11
- Apple
- Tablets
- Apple iPhone 11 Pro
- Apple iPhone X
- Apple iPhone 7
- Apple iPhone 6s
- Apple iPhone 6s Plus
- Apple iPhone XS Max
- Apple iPhone XS
- Apple iPhone 8
- Smartphones
[ Voor 97% gewijzigd door Daedalus op 30-12-2020 21:41 ]
“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/
Verwijderd
[ Voor 89% gewijzigd door Daedalus op 31-12-2020 10:56 ]
flipm0de ! flipm0de is the greatest!!!!!!!!
Heb je die foto’s niet toevallig van meerdere mensen gekregen?Flipm0de schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 15:38:
Misschien een hele domme vraag, maar ik heb de laatste tijd soms foto’s uit whatsapp dubbel in m’n foto’s app staan. Iemand hier ervaring mee? En wat ertegen te doen is?
Nee dat is niet zo. Dat weet ik zeker.Tartarus schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 16:12:
[...]
Heb je die foto’s niet toevallig van meerdere mensen gekregen?
flipm0de ! flipm0de is the greatest!!!!!!!!
Dus Dat!😎👍👌🙏meesje schreef op woensdag 30 december 2020 @ 21:27:
Een mooi moment voor goede voornemens.
#weeseenslief
Reageerde even op iemand;)Verwijderd schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 17:24:
[...]
Wat wil je bereiken met deze nutteloze kick?
iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile: iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W
Verwijderd
En dat op de 1e dag van het jaar.HereIsTom schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 17:54:
Gezellig hier 😥

Nu weer ontopic
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
Verwijderd
Probeer eens het volgende: "Whatsapp>instellingen>chats>voeg toe aan filmrol" uitzetten en vraag nogmaals om een foto of plaatje aan 1 van je vrienden. Het zou moeten resulteren in 1 afzonderlijke map voor uitsluitend Whatsapp met wat je zoal daar hebt ontvangen en hij zou niet meer ook nog op je filmrol te zien zijn?Flipm0de schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 15:38:
Misschien een hele domme vraag, maar ik heb de laatste tijd soms foto’s uit whatsapp dubbel in m’n foto’s app staan. Iemand hier ervaring mee? En wat ertegen te doen is?
Als je waarde hecht aan specifieke fotos/plaatjes kan je ze zelf handmatig opslaan.
- Donstil
- Niet online
- Apple iPhone
- Apple iOS
- Apple iPad
- Apple iPadOS
- Apple iPhone SE
- Apple iPhone 7 Plus
- Apple iPhone 11
- Apple
- Tablets
- Apple iPhone 11 Pro
- Apple iPhone X
- Apple iPhone 7
- Apple iPhone 6s
- Apple iPhone 6s Plus
- Apple iPhone XS Max
- Apple iPhone XS
- Apple iPhone 8
- Smartphones
@Flipm0de Je probleem ken ik persoonlijk niet, je zou het eens in het Whatsapp topic kunnen vragen: [WhatsApp voor iOS] Ervaringen & Discussie
[ Voor 10% gewijzigd door Donstil op 02-01-2021 19:03 ]
“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”
Je bent nooit verplicht om up te graden als je onder de 5GB blijft.pdavie2311 schreef op zondag 3 januari 2021 @ 10:06:
Hallo, de iPad van onze dochter, model 2017, kan geen reservekopie meer op gemaakt worden. Ze heeft “ slechts” 5GB iCloud, standaard dus en de gehele beschikking hierover om een kopie te maken, maar niet genoeg ruimte? Alle video’s en foto’s zijn er al af en ze heeft de 5GB gewoon ter beschikking kan ik zien! Zijn we nu verplicht om iCloud te moeten upgraden?
Kan het misschien zijn dat er meerdere apparaten gebruik maken van het account? (Dat er bijvoorbeeld ook een iPad-backup in zit).
Verwijderd
Bij mij blijft mijn iPhone en iPad samen keurig onder de 5GB limiet, ruimte zat voor nog meer IOS apparaten dus. Je kan de fotos en video wel verwijderd hebben maar misschien backup je je dropbox of onedrive of muziekverzameling ook, ik weet het niet. Je moet uitzoeken wat ervoor zorgt dat je backup te groot is. Krijg je trouwens helemaal geen foutmelding? Hoe probeer jij een reservekopie te maken? Heb je toevallig de beschikking over een pc zodat de backup eventueel daar opgeslagen kan worden ipv rechtstreeks in iCloud?pdavie2311 schreef op zondag 3 januari 2021 @ 10:06:
Hallo, de iPad van onze dochter, model 2017, kan geen reservekopie meer op gemaakt worden. Ze heeft “ slechts” 5GB iCloud, standaard dus en de gehele beschikking hierover om een kopie te maken, maar niet genoeg ruimte? Alle video’s en foto’s zijn er al af en ze heeft de 5GB gewoon ter beschikking kan ik zien! Zijn we nu verplicht om iCloud te moeten upgraden?
Reservekopieën en iCloud drive nemen vaak veel ruimte in beslag.
Ik gebruik een dual usb-stick om o.a foto’s van mijn iPad Pro op te slaan.
Goedkoper dan een iCloud abonnement
[ Voor 42% gewijzigd door HereIsTom op 03-01-2021 12:48 ]
iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile: iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W
- Donstil
- Niet online
- Apple iPhone
- Apple iOS
- Apple iPad
- Apple iPadOS
- Apple iPhone SE
- Apple iPhone 7 Plus
- Apple iPhone 11
- Apple
- Tablets
- Apple iPhone 11 Pro
- Apple iPhone X
- Apple iPhone 7
- Apple iPhone 6s
- Apple iPhone 6s Plus
- Apple iPhone XS Max
- Apple iPhone XS
- Apple iPhone 8
- Smartphones
Irritant inderdaad. Je kunt niet zien hoe groot de volgende back-up wordt en waar de data dan in zit.pdavie2311 schreef op zondag 3 januari 2021 @ 10:06:
5GB is ook niet meer van deze tijd. Wordt wel eens tijd dat Apple dat wat oprekt. Met een enkel iOS apparaat is dat al snel vol, laat staan met een iPhone en een iPad.
“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”
Thuis- en Uitknop tegelijk ingedrukt houden totdat het Apple logo in beeld verschijnt.
Voor vragen of problemen met specifieke apps en/of functionaliteiten moet een nieuw topic worden aangemaakt.