Wat mij betreft mogen ze dat zeker oprekken tot minstens 20 à 25 GB. Zou al een goed begin zijn.Donstil schreef op zondag 3 januari 2021 @ 12:47:
[...]
Irritant inderdaad. Je kunt niet zien hoe groot de volgende back-up wordt en waar de data dan in zit.
5GB is ook niet meer van deze tijd. Wordt wel eens tijd dat Apple dat wat oprekt. Met een enkel iOS apparaat is dat al snel vol, laat staan met een iPhone en een iPad.
Er kan wat data in de cloud zitten, een icloud reset(als dat geen belangrijke data is) is dan de oplossing, en dan kan je weer 5GB toevoegen.pdavie2311 schreef op zondag 3 januari 2021 @ 12:51:
Maar alle foto’s etc zijn van de iPad! Er is gewoon 5GB beschikbaar in de Cloud! Net wat @Donstil zegt, is de kopie dan groter dan 5GB?
Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd
Verwijderd
Blijkbaar ja.pdavie2311 schreef op zondag 3 januari 2021 @ 12:51:
Maar alle foto’s etc zijn van de iPad! Er is gewoon 5GB beschikbaar in de Cloud! Net wat @Donstil zegt, is de kopie dan groter dan 5GB?
Ik weet dat jij de fotos en videos verwijderd hebt, maar misschien is er toch iets misgegaan hier en heb je niet alles verwijderd.
Instellingen>je dochter Apple ID account>iCloud>kijk hier eens. Bij mij staat bijv Foto's uitgeschakeld, wat een enorme ruimtebesparing is in de backup. Tik Foto's ook even aan om te kijken of de 3 keuzes ook uitgeschakeld zijn. Kijk een beetje rond in de map iCloud wat je zoal kan besparen op opslagruimte. Het schijnt dat iMessage soms bomvol foto's en filmpjes zitten wat ruimte vreet en dit wordt standaard opgeslagen in iCloud.
En verder nogmaals uit een eerdere bericht: Krijg je trouwens helemaal geen foutmelding? Hoe probeer jij een reservekopie te maken? Heb je toevallig de beschikking over een pc zodat de backup eventueel daar opgeslagen kan worden ipv rechtstreeks in iCloud, dat gaat meestal gewoon goed.
- Donstil
- Registratie: Maart 2006
- Niet online
- Apple iPhone
- Apple iOS
- Apple iPad
- Apple iPadOS
- Apple iPhone SE
- Apple iPhone 7 Plus
- Apple iPhone 11
- Apple iPad Pro (2021) 12,9"
- Apple iPad Pro (2021) 11"
- Apple
- Tablets
- Apple iPhone 11 Pro
- Apple iPhone 11 Pro Max
- Apple iPhone X
- Apple iPhone 7
- Apple iPhone 6s
- Apple iPhone 6s Plus
- Apple iPhone XS Max
- Apple iPhone XS
- Apple iPhone 8
- Smartphones
:strip_exif()/u/172393/crop671a552786579_cropped.gif?f=community)
Foto’s daar uitschakelen heeft geen invloed op de back-up, dat gaat namelijk over iCloud foto’s en dit is apart van je Reservekopie.
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Het zou in ieder geval al logischer zijn om die 5GB voor elk apparaat te geven die je hebt aangesloten bij het account.Robinho96 schreef op zondag 3 januari 2021 @ 13:18:
[...]
Wat mij betreft mogen ze dat zeker oprekken tot minstens 20 à 25 GB. Zou al een goed begin zijn.
Al vind ik de 99ct per maand voor 50GB ook niet heel asociaal veel geld. Kan me voorstellen dat ze dat moeten aanhouden zodat mensen er in ieder geval over nadenken en er geen eindeloze bergen ongebruikte dataopslag ontstaan.
- Donstil
- Niet online
- Apple iPhone
- Apple iOS
- Apple iPad
- Apple iPadOS
- Apple iPhone SE
- Apple iPhone 7 Plus
- Apple iPhone 11
- Apple
- Tablets
- Apple iPhone 11 Pro
- Apple iPhone X
- Apple iPhone 7
- Apple iPhone 6s
- Apple iPhone 6s Plus
- Apple iPhone XS Max
- Apple iPhone XS
- Apple iPhone 8
- Smartphones
Ja bijvoorbeeld. Of de iCloud ruimte lostrekken van de reservekopie, aanbieden als een soort van extra dienst bij een iOS apparaat ofz (net zoals HKSV geen ruimte kost).Robinho96 schreef op zondag 3 januari 2021 @ 13:18:
[...]
Wat mij betreft mogen ze dat zeker oprekken tot minstens 20 à 25 GB. Zou al een goed begin zijn.
[ Voor 4% gewijzigd door Donstil op 03-01-2021 14:31 ]
@pdavie2311
Oude reservekopie al verwijdert ?
Oude reservekopie al verwijdert ?
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Oude kopie verwijderd. Gewoon via de iPad probeer ik een kopie te maken! Staat op 10mb na, 5GB beschikbaar! Al reset gedaan en opnieuw opgestart.
“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”
Ik heb hetzelfde probleem al een jaar of zo. Mijn oplossing alle backups (2x iPad en 2x iPhone) op mijn iMac backup-en!!pdavie2311 schreef op zondag 3 januari 2021 @ 16:00:
Oude kopie verwijderd. Gewoon via de iPad probeer ik een kopie te maken! Staat op 10mb na, 5GB beschikbaar! Al reset gedaan en opnieuw opgestart.
Have Fun Funske
Verwijderd
Google eens op je probleem, er zijn talloze handleidingen en guides van oa Apple, wie weet zit je oplossing daartussen.pdavie2311 schreef op zondag 3 januari 2021 @ 16:00:
Verwijderd
Het heeft wel invloed op de beschikbare ruimte op de iCloud. Als de map met foto's al boven de 5GB is kan je de reservekopie wel vergeten.Donstil schreef op zondag 3 januari 2021 @ 14:29:
Foto’s daar uitschakelen heeft geen invloed op de back-up, dat gaat namelijk over iCloud foto’s en dit is apart van je Reservekopie.
- Donstil
- Niet online
- Apple iPhone
- Apple iOS
- Apple iPad
- Apple iPadOS
- Apple iPhone SE
- Apple iPhone 7 Plus
- Apple iPhone 11
- Apple
- Tablets
- Apple iPhone 11 Pro
- Apple iPhone X
- Apple iPhone 7
- Apple iPhone 6s
- Apple iPhone 6s Plus
- Apple iPhone XS Max
- Apple iPhone XS
- Apple iPhone 8
- Smartphones
Uiteraard maar dat alleen, ik weet eigenlijk niet of de foto’s dan in de reservekopie gaan of dat die dan weg zijn bij een restore.Verwijderd schreef op zondag 3 januari 2021 @ 16:33:
[...]
Het heeft wel invloed op de beschikbare ruimte op de iCloud. Als de map met foto's al boven de 5GB is kan je de reservekopie wel vergeten.
[ Voor 15% gewijzigd door Donstil op 03-01-2021 16:47 ]
- Donstil
- Niet online
- Apple iPhone
- Apple iOS
- Apple iPad
- Apple iPadOS
- Apple iPhone SE
- Apple iPhone 7 Plus
- Apple iPhone 11
- Apple
- Tablets
- Apple iPhone 11 Pro
- Apple iPhone X
- Apple iPhone 7
- Apple iPhone 6s
- Apple iPhone 6s Plus
- Apple iPhone XS Max
- Apple iPhone XS
- Apple iPhone 8
- Smartphones
Ja dan wordt de volgende back-up groter dan 5 GB en kan je niet zoveel meer behalve upgraden of een lokale back-up gaan bijhouden.pdavie2311 schreef op zondag 3 januari 2021 @ 16:00:
-
[ Voor 100% gewijzigd door roT- op 03-01-2021 19:01 ]
Gericht selecteren wat in de reservekopie moet komen. evt App verwijderen wat niet echt van belang is, en later weer terugzettenpdavie2311 schreef op zondag 3 januari 2021 @ 16:00:
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Verwijderd
Bij een restore komen er dan geen foto's terug. Daarvoor moet je bijv een andere online fotoopslag gebruiken zoals Dropbox/Google fotos. Mijn 2 reserve kopieën van zowel iPad als iPhone zijn 1,7GB bij elkaar. Vroeger toen de foto's nog in iCloud bewaard werden kon ik op een gegeven moment geen nieuwe reserve kopieën meer maken.Donstil schreef op zondag 3 januari 2021 @ 16:41:
[...]
Uiteraard maar dat alleen, ik weet eigenlijk niet of de foto’s dan in de reservekopie gaan of dat die dan weg zijn bij een restore.
- Donstil
- Niet online
- Apple iPhone
- Apple iOS
- Apple iPad
- Apple iPadOS
- Apple iPhone SE
- Apple iPhone 7 Plus
- Apple iPhone 11
- Apple
- Tablets
- Apple iPhone 11 Pro
- Apple iPhone X
- Apple iPhone 7
- Apple iPhone 6s
- Apple iPhone 6s Plus
- Apple iPhone XS Max
- Apple iPhone XS
- Apple iPhone 8
- Smartphones
Nee zo lijkt het toch niet te werken.Verwijderd schreef op zondag 3 januari 2021 @ 20:02:
[...]
Bij een restore komen er dan geen foto's terug. Daarvoor moet je bijv een andere online fotoopslag gebruiken zoals Dropbox/Google fotos. Mijn 2 reserve kopieën van zowel iPad als iPhone zijn 1,7GB bij elkaar. Vroeger toen de foto's nog in iCloud bewaard werden kon ik op een gegeven moment geen nieuwe reserve kopieën meer maken.
Zie dit Apple document:
Dit wordt opgenomen in een iCloud-reservekopie
Appgegevens
- Reservekopieën van Apple Watch1
- Apparaatinstellingen
- Organisatie van het beginscherm en apps
- iMessage-, sms- en mms-berichten2
- Foto's en video's op uw iPhone, iPad en iPod touch2
- Aankoopgeschiedenis van Apple voorzieningen, zoals muziek, films, tv-programma's, apps en boeken3
- Beltonen
- Visual Voicemail-wachtwoord (hiervoor moet dezelfde simkaart zijn geplaatst als tijdens het maken van de reservekopie)
Oftewel je hebt twee situaties:Reservekopieën van uw iPhone, iPad en iPod touch bevatten alleen gegevens en instellingen die op het apparaat worden bewaard. Ze bevatten geen gegevens die al in iCloud zijn bewaard, zoals contacten, agenda's, bladwijzers, notities, herinneringen, gesproken memo's4, Berichten in iCloud, iCloud-foto's en gedeelde foto's.
1. Reservekopie van een toestel met iCloud foto's > Geen foto's in de reserve kopie (want in iCloud foto).
2. Reservekopie van een toestel zonder iCloud foto's (en dus lokale foto's) > Foto's in de reserve kopie.
Verwijderd
Waar haal jij vandaan dat als ik alleen lokale fotos heb dat ze ineens in de reservekopie terecht komen? Dat lees ik niet in je quotes.Donstil schreef op zondag 3 januari 2021 @ 20:28:
[...]
Nee zo lijkt het toch niet te werken.
Zie dit Apple document:
[...]
[...]
Oftewel je hebt twee situaties:
1. Reservekopie van een toestel met iCloud foto's > Geen foto's in de reserve kopie (want in iCloud foto).
2. Reservekopie van een toestel zonder iCloud foto's (en dus lokale foto's) > Foto's in de reserve kopie.
- Donstil
- Niet online
- Apple iPhone
- Apple iOS
- Apple iPad
- Apple iPadOS
- Apple iPhone SE
- Apple iPhone 7 Plus
- Apple iPhone 11
- Apple
- Tablets
- Apple iPhone 11 Pro
- Apple iPhone X
- Apple iPhone 7
- Apple iPhone 6s
- Apple iPhone 6s Plus
- Apple iPhone XS Max
- Apple iPhone XS
- Apple iPhone 8
- Smartphones
Nou dat staat letterlijk in de quotes en in het support artikelVerwijderd schreef op maandag 4 januari 2021 @ 00:10:
[...]
Waar haal jij vandaan dat als ik alleen lokale fotos heb dat ze ineens in de reservekopie terecht komen? Dat lees ik niet in je quotes.

- Apparaatinstellingen
- iMessage-, sms- en mms-berichten *2
- Foto's en video's op uw iPhone, iPad en iPod touch *2
- Aankoopgeschiedenis van Apple voorzieningen, zoals muziek, films, tv-programma's, apps en boeken3
- Beltonen
- Visual Voicemail-wachtwoord (hiervoor moet dezelfde simkaart zijn geplaatst als tijdens het maken van de reservekopie)
De *2 verwijst naar deze extra aanvulling:Reservekopieën van uw iPhone, iPad en iPod touch bevatten alleen gegevens en instellingen die op het apparaat worden bewaard. Ze bevatten geen gegevens die al in iCloud zijn bewaard, zoals contacten, agenda's, bladwijzers, notities, herinneringen, gesproken memo's4, Berichten in iCloud, iCloud-foto's en gedeelde foto's.
Oftewel schakel je iCloud berichten en iCloud foto’s niet in dan komen ze wel in je reservekopie.2. Wanneer u Berichten in iCloud gebruikt of iCloud-foto's inschakelt, wordt uw materiaal automatisch bewaard in iCloud. Dat betekent dat het niet wordt opgenomen in uw iCloud-reservekopie.
Waarop ik dus zei:
Best wel duidelijk dus eigenlijkDonstil schreef op zondag 3 januari 2021 @ 20:28:
Oftewel je hebt twee situaties:
[ Voor 25% gewijzigd door Donstil op 04-01-2021 00:36 . Reden: Link toegevoegd en verduidelijking via bold ]
Heb even stress momenteel. Werd net wakker en kreeg allemaal agendameldingen dat mijn iphone zwaar beschadigd is. Dit bleek wel vaker voor te komen bij mensen. Meldingen uitgezet en de agenda verwijderd. Dus waarschijnlijk niet gehacked, maar is er een optie om dat zeker te weten en dat te controleren? En is er een kans dat m’n macbook hierdoor ook aangetast is?
[ Voor 7% gewijzigd door peakrever op 04-01-2021 08:07 ]
Ik herken het niet, nooit eerder van gehoord. Maar als je geen mailtje hebt gehad dat er op een onverwachte plek is ingelogd, zou ik mij niet zoveel zorgen maken. Komt de melding vanuit Apple of vanuit de externe agenda-provider? Ik zou voor de aller aller áller zekerheid van beide het wachtwoord vervangen, dan weet je zeker dat je safe zit.peakrever schreef op maandag 4 januari 2021 @ 08:06:
Heb even stress momenteel. Werd net wakker en kreeg allemaal agendameldingen dat mijn iphone zwaar beschadigd is. Dit bleek wel vaker voor te komen bij mensen. Meldingen uitgezet en de agenda verwijderd. Dus waarschijnlijk niet gehacked, maar is er een optie om dat zeker te weten en dat te controleren? En is er een kans dat m’n macbook hierdoor ook aangetast is?
Dank voor je snelle reactie!Dennisdn schreef op maandag 4 januari 2021 @ 08:14:
[...]
Ik herken het niet, nooit eerder van gehoord. Maar als je geen mailtje hebt gehad dat er op een onverwachte plek is ingelogd, zou ik mij niet zoveel zorgen maken. Komt de melding vanuit Apple of vanuit de externe agenda-provider? Ik zou voor de aller aller áller zekerheid van beide het wachtwoord vervangen, dan weet je zeker dat je safe zit.
Het gaat om dit probleem wat op de website van Appletips wordt beschreven: https://www.appletips.nl/iphone-agenda-adware-meldingen/
Heb de agenda verwijderd zoals in het bovenstaande artikel en ik heb geen e-mails ontvangen met de strekking dat er ergens ingelogd is.
Wat bedoel je precies met beide wachtwoorden? Het wachtwoord van mijn laptop en telefoon?
Ik doelde op de wachtwoorden van je AppleID en van de externe provider, als je bijvoorbeeld Google of Outlook gebruikt voor agenda.peakrever schreef op maandag 4 januari 2021 @ 09:40:
[...]
Dank voor je snelle reactie!
Het gaat om dit probleem wat op de website van Appletips wordt beschreven: https://www.appletips.nl/iphone-agenda-adware-meldingen/
Heb de agenda verwijderd zoals in het bovenstaande artikel en ik heb geen e-mails ontvangen met de strekking dat er ergens ingelogd is.
Wat bedoel je precies met beide wachtwoorden? Het wachtwoord van mijn laptop en telefoon?
Verder zou ik de info op de link volgen die je hebt gegeven en daarna geen zorgen meer maken. Dank voor het delen van de link ook want ik kende het issue niet.
Verwijderd
*knip* Er staat dat Foto's opgenomen wordt in de reservekopie maar dat is uiteraard als je dat aangevinkt hebt, of ontgaat de logica jou? Er staat nergens in jouw quotes dat als Foto's niet aangevinkt is dat dit plots in de reservekopie zelf komt. Beetje het of linksom of rechtsom: we slaan je foto's toch wel op ergens in je iCloud. Maar zo werkt het gelukkig niet.Donstil schreef op maandag 4 januari 2021 @ 00:25:
[...]
Nou dat staat letterlijk in de quotes en in het support artikel![]()
[...]
[...]
De *2 verwijst naar deze extra aanvulling:
[...]
Oftewel schakel je iCloud berichten en iCloud foto’s niet in dan komen ze wel in je reservekopie.
Waarop ik dus zei:
[...]
Best wel duidelijk dus eigenlijk.
Maar zojuist ff getest op mijn iPhone, heb een backup gemaakt en als mijn foto's en video's (bij elkaar 15GB) inderdaad ook gebackupt zouden worden zou mijn iCloud geexplodeerd zijn. Nog steeds is de totale opslagverbruik van 2 IOS apparaten 1,7GB. Ik krijg wel een waarschuwing vlak voordat de backup begint dat foto's niet worden meegenomen en als ik dat zou willen dit aangevinkt moet worden. Hoe verklaar jij dit met je stukjes quotes waar jij (of jullie) dingen in leest die ik niet lees?
@meesje @Dennisdn @Kassad Ik nodig jullie uit om deel te nemen aan deze discussie, ik hoor graag waarom jullie een post liken die duidelijk op onjuiste aannames gestoeld is.
Graag inhoudelijk de discussie voeren, dat op de man spelen is nergens voor nodig.
[ Voor 8% gewijzigd door Hoedje op 04-01-2021 23:40 ]
Ik geef pluspunten voor posts die duidelijk zijn onderbouwd en waar ik wat van kan leren.Verwijderd schreef op maandag 4 januari 2021 @ 10:39:
[...]
Uuh nee dat staat er helemaal niet. Heel gek dat jij en je volgelingen dat daarin leest. Maar nogmaals, dat verbaasd me niets van iemand die beweerd dat 30 Dec de laatste dag van het jaar is. Er staat dat Foto's opgenomen wordt in de reservekopie maar dat is uiteraard als je dat aangevinkt hebt, of ontgaat de logica jou? Er staat nergens in jouw quotes dat als Foto's niet aangevinkt is dat dit plots in de reservekopie zelf komt. Beetje het of linksom of rechtsom: we slaan je foto's toch wel op ergens in je iCloud. Maar zo werkt het gelukkig niet.
Maar zojuist ff getest op mijn iPhone, heb een backup gemaakt en als mijn foto's en video's (bij elkaar 15GB) inderdaad ook gebackupt zouden worden zou mijn iCloud geexplodeerd zijn. Nog steeds is de totale opslagverbruik van 2 IOS apparaten 1,7GB. Ik krijg wel een waarschuwing vlak voordat de backup begint dat foto's niet worden meegenomen en als ik dat zou willen dit aangevinkt moet worden. Hoe verklaar jij dit met je stukjes quotes waar jij (of jullie) dingen in leest die ik niet lees?
@meesje @Dennisdn @Kassad Ik nodig jullie uit om deel te nemen aan deze discussie, ik hoor graag waarom jullie een post liken die duidelijk op onjuiste aannames gestoeld is.
1) Als ik kijk naar mijn instellingen, dan geeft de iCloud-balk voor foto's ongeveer de 6 GB aan die ik aan foto's heb.
2) Kijk ik onder iCloud>Foto's dan is iCloud-foto's aangevinkt.
3) Maar kijk ik onder Reservekopieen dan staat er maar een reservekopie van 1,4GB. En als ik doorklik dan staat er: "Er wordt afzonderlijk een reservekopie van de fotobib gemaakt als onderdeel van iCloud-foto's".
Daarmee lijkt de laatste stelling van Donstil juist te zijn.
[ Voor 3% gewijzigd door Dennisdn op 04-01-2021 11:05 ]
Ik probeer het toch eens: iemand een idee wanneer ios 14.4 uitkomt?
Ik zit met een iphone 12 pro waar ik nog 2 weken de tijd heb om deze terug te sturen.
Ik ben weliswaar super tevreden, maar snachts ervaar ik serieuze battery drain..
Volgens mij overdag ook, maar is dit minder merkbaar. (dit probleem speelt bij veel gebruikers)
Voor een toestel van 1159 onacceptabel.
Ik hoopte dat dit een ios 14.4 gefixt zou worden. maja zou deze komen binnen 2 weken?
Ik zit met een iphone 12 pro waar ik nog 2 weken de tijd heb om deze terug te sturen.
Ik ben weliswaar super tevreden, maar snachts ervaar ik serieuze battery drain..
Volgens mij overdag ook, maar is dit minder merkbaar. (dit probleem speelt bij veel gebruikers)
Ik hoopte dat dit een ios 14.4 gefixt zou worden. maja zou deze komen binnen 2 weken?
- Donstil
- Niet online
- Apple iPhone
- Apple iOS
- Apple iPad
- Apple iPadOS
- Apple iPhone SE
- Apple iPhone 7 Plus
- Apple iPhone 11
- Apple
- Tablets
- Apple iPhone 11 Pro
- Apple iPhone X
- Apple iPhone 7
- Apple iPhone 6s
- Apple iPhone 6s Plus
- Apple iPhone XS Max
- Apple iPhone XS
- Apple iPhone 8
- Smartphones
Jawel dat staat er wel, letterlijk zelfsVerwijderd schreef op maandag 4 januari 2021 @ 10:39:
[...]
Uuh nee dat staat er helemaal niet. Heel gek dat jij en je volgelingen dat daarin leest. <Niet relevant gehaat>. Er staat dat Foto's opgenomen wordt in de reservekopie maar dat is uiteraard als je dat aangevinkt hebt, of ontgaat de logica jou? Er staat nergens in jouw quotes dat als Foto's niet aangevinkt is dat dit plots in de reservekopie zelf komt.
Verder kan je foto's niet "uitvinken" voor de reserve kopie,de enige optie die je hebt is iCloud foto's aan of uit. Daar ga je misschien mee in de war? Edit: Dit kan wel, standaard aan, maar kan uit.
Ooh dat is heel interessant, dat zou haaks staan op de uitleg die Apple zelf geeft op het support artikel.Verwijderd schreef op maandag 4 januari 2021 @ 10:39:
Kan je daar eens een screenshot van maken?
Dit komt letterlijk van de Apple support paginaVerwijderd schreef op maandag 4 januari 2021 @ 10:39:

[ Voor 12% gewijzigd door Donstil op 04-01-2021 16:14 ]
Je kunt simpel de public beta van 14.4 draaien om te kijken of je verbetering ziet.roT- schreef op maandag 4 januari 2021 @ 11:06:
- Donstil
- Niet online
- Apple iPhone
- Apple iOS
- Apple iPad
- Apple iPadOS
- Apple iPhone SE
- Apple iPhone 7 Plus
- Apple iPhone 11
- Apple
- Tablets
- Apple iPhone 11 Pro
- Apple iPhone X
- Apple iPhone 7
- Apple iPhone 6s
- Apple iPhone 6s Plus
- Apple iPhone XS Max
- Apple iPhone XS
- Apple iPhone 8
- Smartphones
Hier weet niemand dat helaas. Het enige wat we weten is dat er in 14.4 een functie zit die beloofd was voor het einde van het jaar, dat is niet gehaald maar Apple geeft daar doorgaans geen uitleg over.roT- schreef op maandag 4 januari 2021 @ 11:06:
@Verwijderd Is het niet zo dat foto's verkleint worden opgeslagen in iCloud, en pas bij terugstellen op je i-gear het na downloaden weer volledige grootte is ?
Als je de optie Download en bewaar originelen aanvinkt, blijft dit een klein bestand als er niet voldoende opslag is op je i-Gear(denk aan 16GB toestellen)
Als je de optie Download en bewaar originelen aanvinkt, blijft dit een klein bestand als er niet voldoende opslag is op je i-Gear(denk aan 16GB toestellen)
Oke, dank! Dus wanneer ik mijn wachtwoorden van mijn Apple ID en Gmail verander, hoef ik mij nergens zorgen om te maken? Niet iemand die meekijkt op mijn telefoon of laptop?Dennisdn schreef op maandag 4 januari 2021 @ 09:57:
[...]
Ik doelde op de wachtwoorden van je AppleID en van de externe provider, als je bijvoorbeeld Google of Outlook gebruikt voor agenda.
Verder zou ik de info op de link volgen die je hebt gegeven en daarna geen zorgen meer maken. Dank voor het delen van de link ook want ik kende het issue niet.
Ik ga hier één keer op reageren Technonoob, daarna niet weer. Ik heb deze geliked omdat wat Donstil zegt hout snijdt. Plus dat hij onderbouwing geeft. Dus een mooie opbouwende positieve post, precies zoals ik Donstil hier 'ken'. In tegenstelling tot jouw continue polariserende en negatieve posts, zoals ik jou hier 'ken'.Verwijderd schreef op maandag 4 januari 2021 @ 10:39:
[...]
Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”
@Verwijderd Ik vind het support artikel duidelijk en ik vind het netjes als iemand moeite heeft gedaan om gedocumenteerde info te vermelden. Als het toch anders werkt, is dat inderdaad het onderzoeken waard.
Ik hoop niet dat onderstaande weer in een reactie leidt die weg gemodereerd moet worden.
Mijn advies is: let een beetje op je schrijfstijl. Dit kan snel door de ander verkeerd/aanvallend opgevat worden. Bijvoorbeeld: waar haal jij vandaan, jij en je volgelingen, 30 dec laatste dag van het jaar, etc.
Maar ook voor de andere partij: gebruik niet te snel smiley met hamer (of hoofd tegen muur). Deze gebruik ik liever in het geval dat ik zelf iets fout/stom heb gedaan.
Ik hoop niet dat onderstaande weer in een reactie leidt die weg gemodereerd moet worden.
Mijn advies is: let een beetje op je schrijfstijl. Dit kan snel door de ander verkeerd/aanvallend opgevat worden. Bijvoorbeeld: waar haal jij vandaan, jij en je volgelingen, 30 dec laatste dag van het jaar, etc.
Maar ook voor de andere partij: gebruik niet te snel smiley met hamer (of hoofd tegen muur). Deze gebruik ik liever in het geval dat ik zelf iets fout/stom heb gedaan.
Ik denk dat het veranderen van wachtwoorden niet eens nodig is als je de stappen van die site hebt genomen. Maar voor een zeker gevoel zou ik het zelf wel doen.peakrever schreef op maandag 4 januari 2021 @ 11:23:
[...]
Oke, dank! Dus wanneer ik mijn wachtwoorden van mijn Apple ID en Gmail verander, hoef ik mij nergens zorgen om te maken? Niet iemand die meekijkt op mijn telefoon of laptop?
Als er dán nog iemand in je phone zou zitten dan moet ie een zeroday-exploit in handen hebben en dan ben je als particulier vast niet interessant genoeg. (Zo’n exploit is vele miljoenen waard).
Verwijderd
Hout snijden terwijl de realiteit anders uitwijst.Kassad schreef op maandag 4 januari 2021 @ 11:24:
[...]
Ik ga hier één keer op reageren Technonoob, daarna niet weer. Ik heb deze geliked omdat wat Donstil zegt hout snijdt. Plus dat hij onderbouwing geeft. Dus een mooie opbouwende positieve post, precies zoals ik Donstil hier 'ken'. In tegenstelling tot jouw continue polariserende en negatieve posts, zoals ik jou hier 'ken'.

Verwijderd
Nogmaals, waar lezen jullie toch dat de foto's linksom of rechtsom opgeslagen wordt in de iCloud?meesje schreef op maandag 4 januari 2021 @ 11:25:
@Verwijderd Ik vind het support artikel duidelijk en ik vind het netjes als iemand moeite heeft gedaan om gedocumenteerde info te vermelden. Als het toch anders werkt, is dat inderdaad het onderzoeken waard.
Verwijderd
Screenshot van die melding? Komt eraan. Ff iets zoeken om te uploaden.Donstil schreef op maandag 4 januari 2021 @ 11:06:
[...]
Jawel dat staat er wel, letterlijk zelfs![]()
Verder kan je foto's niet "uitvinken" voor de reserve kopie, de enige optie die je hebt is iCloud foto's aan of uit. Daar ga je misschien mee in de war?
[...]
Ooh dat is heel interessant, dat zou haaks staan op de uitleg die Apple zelf geeft op het support artikel.
Kan je daar eens een screenshot van maken?
[...]
Dit komt letterlijk van de Apple support pagina
/f/image/pDW97pFzCZUapE9VwmVAVZqo.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/tfa364yzhBqZzd9MwYKVvs30.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2021 12:57 ]
Zie eerder wat @Donstil in bold heeft weergegeven. Ik kan dat wel opnieuw doen, maar dat heeft volgens mij weinig zin.Verwijderd schreef op maandag 4 januari 2021 @ 12:37:
[...]
Nogmaals, waar lezen jullie toch dat de foto's linksom of rechtsom opgeslagen wordt in de iCloud?
[ Voor 8% gewijzigd door meesje op 04-01-2021 12:47 ]
Verwijderd
3) En hieruit haal jij dat de foto's hoe dan ook in de iCloud terechtkomen als die optie uitgevinkt is?Dennisdn schreef op maandag 4 januari 2021 @ 11:01:
[...]
Ik geef pluspunten voor posts die duidelijk zijn onderbouwd en waar ik wat van kan leren.
1) Als ik kijk naar mijn instellingen, dan geeft de iCloud-balk voor foto's ongeveer de 6 GB aan die ik aan foto's heb.
2) Kijk ik onder iCloud>Foto's dan is iCloud-foto's aangevinkt.
3) Maar kijk ik onder Reservekopieen dan staat er maar een reservekopie van 1,4GB. En als ik doorklik dan staat er: "Er wordt afzonderlijk een reservekopie van de fotobib gemaakt als onderdeel van iCloud-foto's".
Daarmee lijkt de laatste stelling van Donstil juist te zijn.
Verwijderd
Alle bold gelezen wat Donstil geschreven heeft, excuses maar nee, dat staat er echt niet wat jullie denken dat er staat.meesje schreef op maandag 4 januari 2021 @ 12:46:
[...]
Zie eerder wat @Donstil in bold heeft weergegeven. Ik kan dat wel opnieuw doen, maar dat heeft volgens mij weinig zin.Dat het wellicht anders werkt, is natuurlijk een ander verhaal.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2021 13:01 ]
Wellicht interpreteer ik het verkeerd, maar hoe lees jij dan onderstaande?Verwijderd schreef op maandag 4 januari 2021 @ 12:51:
[...]
Alle bold gelezen wat Donstil geschreven heeft, excuses maar nee, dat staat er echt niet wat jullie denken dat er staat.
Foto's en video's op uw iPhone, iPad en iPod touch *2
2. Wanneer u Berichten in iCloud gebruikt of iCloud-foto's inschakelt, wordt uw materiaal automatisch bewaard in iCloud. Dat betekent dat het niet wordt opgenomen in uw iCloud-reservekopie.
Ik lees dit als: foto’s welke alleen op je iPhone staan (en dus geen iCloud-foto’s zijn) worden meegenomen in de iCloud reservekopie.
- Donstil
- Niet online
- Apple iPhone
- Apple iOS
- Apple iPad
- Apple iPadOS
- Apple iPhone SE
- Apple iPhone 7 Plus
- Apple iPhone 11
- Apple
- Tablets
- Apple iPhone 11 Pro
- Apple iPhone X
- Apple iPhone 7
- Apple iPhone 6s
- Apple iPhone 6s Plus
- Apple iPhone XS Max
- Apple iPhone XS
- Apple iPhone 8
- Smartphones
Tweede screenshot laat alleen zien dat je iCloud foto's uit hebt staan.Verwijderd schreef op maandag 4 januari 2021 @ 12:40:
[...]
Screenshot van die melding? Komt eraan. Ff iets zoeken om te uploaden.[Afbeelding]
[Afbeelding]
Eerste screenshot is wel interessant, daar geven ze aan dat bij jou de foto's niet in je reserve kopie zitten omdat je dat uitgeschakeld hebt (bewust of onbewust). "Je kunt reservekopieen voor Foto's en andere apps inschakelen in het gedeelte "beheer opslag" in de icloud-instellingen"
Je gaat hiervoor naar "beheer opslag" in de icloud-instellingen > Vervolgens Reservekopieën > iOS apparaat in kwestie.
Die optie is er bij mij echter niet, want ik heb iCloud foto's aan, dus controleren kan ik dat niet voor je maar ik zie wel de volgende melding: "Er wordt afzonderlijke een reservekopie van de fotobibliotheek gemaakt als onderdeel van icloud-foto's". Wat wederom vermoed/beweerd dat Foto's anders dus wel in je reserve kopie zitten, zoals het support artikel ook aangeeft. Tenzij handmatig uitschakelt zoals jij mogelijk gedaan hebt.
Ik verwacht dus dat daar je verwarring ontstaan is.
@pdavie2311 Dat is misschien voor jou nog wel interessant, want daar wordt ook de hoeveelheid data per onderdeel getoond. Misschien dat je hier nog iets aan kunt schaven om binnen die 5 GB te blijven.
Edit: Ik zocht nog even een screenshot maar kwam daarmee toevallig op dit artikel:
https://www.imore.com/how-delete-old-icloud-backups
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/bTC38UKLyxySSnT8kYtt9ySo.jpg?f=user_large)

Oftewel het is default behavior maar als je dat niet wilt kan je het uitzetten. Er gaat dan bij jou iets mis of het is uitgeschakeld maar ik vermoed het laatste.
[ Voor 44% gewijzigd door Donstil op 04-01-2021 13:52 ]
- Donstil
- Niet online
- Apple iPhone
- Apple iOS
- Apple iPad
- Apple iPadOS
- Apple iPhone SE
- Apple iPhone 7 Plus
- Apple iPhone 11
- Apple
- Tablets
- Apple iPhone 11 Pro
- Apple iPhone X
- Apple iPhone 7
- Apple iPhone 6s
- Apple iPhone 6s Plus
- Apple iPhone XS Max
- Apple iPhone XS
- Apple iPhone 8
- Smartphones
Yup hier ook.meesje schreef op maandag 4 januari 2021 @ 13:06:
[...]
Wellicht interpreteer ik het verkeerd, maar hoe lees jij dan onderstaande?
2. Wanneer u Berichten in iCloud gebruikt of iCloud-foto's inschakelt, wordt uw materiaal automatisch bewaard in iCloud. Dat betekent dat het niet wordt opgenomen in uw iCloud-reservekopie.
Ik lees dit als: foto’s welke alleen op je iPhone staan (en dus geen iCloud-foto’s zijn) worden meegenomen in de iCloud reservekopie
Je hebt icloud zelf die een bakup maakt van je telefoon en dan de apps en gegevens en daar kan je fotos ook bij doen, of juist niet, en die opslag gebruik je online.
En je hebt een 'icloud reserve kopie' optie, die je aan en uit kan zetten, en dat is de kopie die ik op mijn itunes zet als ik hem aansluit op een pc/mac dat is een 'volledige kopie' zoals ik begrijp, Maar die optie 'icloud reserve kopie' heb ik dus online 'uit' staan daar in die optie. (omdat ik dat dus op mij pc zet 64GB)
Dus ja verwarrend
En je hebt een 'icloud reserve kopie' optie, die je aan en uit kan zetten, en dat is de kopie die ik op mijn itunes zet als ik hem aansluit op een pc/mac dat is een 'volledige kopie' zoals ik begrijp, Maar die optie 'icloud reserve kopie' heb ik dus online 'uit' staan daar in die optie. (omdat ik dat dus op mij pc zet 64GB)
Dus ja verwarrend
[ Voor 13% gewijzigd door Mel33 op 04-01-2021 13:58 ]
Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd
- Donstil
- Niet online
- Apple iPhone
- Apple iOS
- Apple iPad
- Apple iPadOS
- Apple iPhone SE
- Apple iPhone 7 Plus
- Apple iPhone 11
- Apple
- Tablets
- Apple iPhone 11 Pro
- Apple iPhone X
- Apple iPhone 7
- Apple iPhone 6s
- Apple iPhone 6s Plus
- Apple iPhone XS Max
- Apple iPhone XS
- Apple iPhone 8
- Smartphones
Ja iTunes kopie staat hier weer los van inderdaad. Dit gaat om non iCloud-foto’s in je iCloud reservekopie.Mel33 schreef op maandag 4 januari 2021 @ 13:54:
Je hebt icloud zelf die een bakup maakt van je telefoon en dan de apps en gegevens en daar kan je fotos ook bij doen, of juist niet, en die opslag gebruik je online.
Dus ja verwarrend
Verwijderd
Eindelijk zie ik voorzichtig waar jullie op doelen. Jullie maken er een: indien uitschakelt, dan opgenomen in iCloud reservekopie. Echter staat dit er niet maar dat maken jullie hiervan. Staat er ergens expliciet dit wel zo vermeld ipv deze halve insinuatie?meesje schreef op maandag 4 januari 2021 @ 13:06:
[...]
Wellicht interpreteer ik het verkeerd, maar hoe lees jij dan onderstaande?
Ik lees dit als: foto’s welke alleen op je iPhone staan (en dus geen iCloud-foto’s zijn) worden meegenomen in de iCloud reservekopie.
Ik ben ook benieuwd of dit een slechte vertaling is uit de originele Engelse support en wat daar staat of dat dit gewoon een foute uitleg is dat de deur openzet voor misverstanden.
Verwijderd
Zou hij misschien zich vergissen tussen unless en only? Of misschien las hij dezelfde quotes en maakt hij dezelfde "vergissing" als jullie zonder het zelf uit te proberen?Donstil schreef op maandag 4 januari 2021 @ 13:16:
[...]
Tweede screenshot laat alleen zien dat je iCloud foto's uit hebt staan.
Eerste screenshot is wel interessant, daar geven ze aan dat bij jou de foto's niet in je reserve kopie zitten omdat je dat uitgeschakeld hebt (bewust of onbewust). "Je kunt reservekopieen voor Foto's en andere apps inschakelen in het gedeelte "beheer opslag" in de icloud-instellingen"
Je gaat hiervoor naar "beheer opslag" in de icloud-instellingen > Vervolgens Reservekopieën > iOS apparaat in kwestie.
Die optie is er bij mij echter niet, want ik heb iCloud foto's aan, dus controleren kan ik dat niet voor je maar ik zie wel de volgende melding: "Er wordt afzonderlijke een reservekopie van de fotobibliotheek gemaakt als onderdeel van icloud-foto's". Wat wederom vermoed/beweerd dat Foto's anders dus wel in je reserve kopie zitten, zoals het support artikel ook aangeeft. Tenzij handmatig uitschakelt zoals jij mogelijk gedaan hebt.
Ik verwacht dus dat daar je verwarring ontstaan is.
@pdavie2311 Dat is misschien voor jou nog wel interessant, want daar wordt ook de hoeveelheid data per onderdeel getoond. Misschien dat je hier nog iets aan kunt schaven om binnen die 5 GB te blijven.
Edit: Ik zocht nog even een screenshot maar kwam daarmee toevallig op dit artikel:
https://www.imore.com/how-delete-old-icloud-backups
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Oftewel het is default behavior maar als je dat niet wilt kan je het uitzetten. Er gaat dan bij jou iets mis of het is uitgeschakeld maar ik vermoed het laatste.
- Donstil
- Niet online
- Apple iPhone
- Apple iOS
- Apple iPad
- Apple iPadOS
- Apple iPhone SE
- Apple iPhone 7 Plus
- Apple iPhone 11
- Apple
- Tablets
- Apple iPhone 11 Pro
- Apple iPhone X
- Apple iPhone 7
- Apple iPhone 6s
- Apple iPhone 6s Plus
- Apple iPhone XS Max
- Apple iPhone XS
- Apple iPhone 8
- Smartphones
Ja dat staat er zeker. Zie de quote die ik gisteren (of op papier vandaag) al maakte:Verwijderd schreef op maandag 4 januari 2021 @ 15:40:
[...]
Eindelijk zie ik voorzichtig waar jullie op doelen. Jullie maken er een: indien uitschakelt, dan opgenomen in iCloud reservekopie. Echter staat dit er niet maar dat maken jullie hiervan. Staat er ergens expliciet dit wel zo vermeld ipv deze halve insinuatie?
Wederom afkomstig uit het support artikel.Dit wordt opgenomen in een iCloud-reservekopie
- Apparaatinstellingen
- iMessage-, sms- en mms-berichten *2
- Foto's en video's op uw iPhone, iPad en iPod touch *2
- Beltonen
Alle zaken onder "icloud-reserve kopie" zijn opt-out. Dan lijkt het mij heel sterk dat dit voor foto's ineens opt-in is, buiten het feit dat ik mij niet kan vinden in de manier waarop jij het support artikel interpreteert.Verwijderd schreef op maandag 4 januari 2021 @ 15:48:
[...]
Zou hij misschien zich vergissen tussen unless en only? Of misschien las hij dezelfde quotes en maakt hij dezelfde "vergissing" als jullie zonder het zelf uit te proberen?
Het support artikel is duidelijk, online diverse site's die dit onderstrepen (zie boven), tekst in iOS die dit onderstreept (zie boven), enz. Voor mij is het klaar want jij lijkt het niet te (willen) zien en wringt je in allerlei bochten om je gelijk te willen halen.
Ik hoop dat als iemand in de toekomst dit probleem nog eens heeft mijn quotes uit het support artikel, het support artikel zelf (zie link boven) en de andere voorbeelden wel voldoende zijn om het probleem op te lossen.
[ Voor 51% gewijzigd door Donstil op 04-01-2021 16:11 ]
Bron: https://support.apple.com/nl-nl/HT207428Verwijderd schreef op maandag 4 januari 2021 @ 10:39:
[...]
Uuh nee dat staat er helemaal niet. Heel gek dat jij en je volgelingen dat daarin leest. Maar nogmaals, dat verbaasd me niets van iemand die beweerd dat 30 Dec de laatste dag van het jaar is. Er staat dat Foto's opgenomen wordt in de reservekopie maar dat is uiteraard als je dat aangevinkt hebt, of ontgaat de logica jou? Er staat nergens in jouw quotes dat als Foto's niet aangevinkt is dat dit plots in de reservekopie zelf komt. Beetje het of linksom of rechtsom: we slaan je foto's toch wel op ergens in je iCloud. Maar zo werkt het gelukkig niet.
Deze was al gedeeld maar dit is zoals Apple het zelf aangeeft.Dit wordt opgenomen in een iCloud-reservekopie
Foto's en video's op uw iPhone, iPad en iPod touch2
Dus nogmaals in (hopelijk wat duidelijkere taal):
Als je een reserverkopie maakt gaan de volgende gegevens er in:
Appgegevens
Reservekopieën van Apple Watch1
Apparaatinstellingen
Organisatie van het beginscherm en apps
iMessage-, sms- en mms-berichten2
Aankoopgeschiedenis van Apple voorzieningen, zoals muziek, films, tv-programma's, apps en boeken3
Beltonen
Visual Voicemail-wachtwoord (hiervoor moet dezelfde simkaart zijn geplaatst als tijdens het maken van de reservekopie)
Bovenste kan je niet aanpassen, MAAAAAAAAR(!) de foto's en video's nemen alleen ruimte in in jouw iCloud als je deze niet synchroniseert via een andere methode (iCloud - Foto's bijvoorbeeld, want dan staan ze al in je iCloud en worden ze NIET via de reserve kopie opgeslogen).
PS/XBL: Nogne
Verwijderd
Prima, ik heb je screenshots als bewijs geleverd. Jij enkel een stukje tekst van Apple zelf dat iets insinueert maar niet expliciet zegt. Er is geen verdere discussie mogelijk tenzij 1 van ons met iets nieuws aan komt maar aangezien jij er al klaar mee bent, ook goed. Dan ga ik wel zelfstandig verder in verdiepen hoe dit zit.Donstil schreef op maandag 4 januari 2021 @ 16:05:
[...]
Alle zaken onder "icloud-reserve kopie" zijn opt-out zo te zien. Dan lijkt het mij heel sterk dat dit voor foto's ineens opt-in is, buiten het feit dat ik mij niet kan vinden in de manier waarop jij het support artikel interpreteert.
Het support artikel is duidelijk, online diverse site's die dit onderstrepen, tekst in iOS die dit onderstreept, enz.
Voor mij is het klaar want jij lijkt het niet te willen zien.
Verwijderd
Dit is echt hetzelfde als Donstil zegt, en ook weer hier geldt: dat is een aanname en geen expliciet stukje. We zitten in een vicieuze cirkel nu. Ik wil iets anders horen/zien dan dat stukje insinuerende tekst. Lukt dat niet, laat maar zitten dan. Ik hoef deze strijd niet te winnen of zo. Wat voor mij telt: wat is nu waar. Als ik mag kiezen geef ik liever geen onjuiste informatie door aan anderen. Maar ik ga ook geen dingen aannemen van anderen omdat men 1 zin op een bepaalde manier opvat. Verder even goede vrienden hoor.Nogne schreef op maandag 4 januari 2021 @ 16:14:
[...]
Bron: https://support.apple.com/nl-nl/HT207428
[...]
Deze was al gedeeld maar dit is zoals Apple het zelf aangeeft.
Dus nogmaals in (hopelijk wat duidelijkere taal):
Als je een reserverkopie maakt gaan de volgende gegevens er in:
Appgegevens
Reservekopieën van Apple Watch1
Apparaatinstellingen
Organisatie van het beginscherm en apps
iMessage-, sms- en mms-berichten2
Aankoopgeschiedenis van Apple voorzieningen, zoals muziek, films, tv-programma's, apps en boeken3
Beltonen
Visual Voicemail-wachtwoord (hiervoor moet dezelfde simkaart zijn geplaatst als tijdens het maken van de reservekopie)
Bovenste kan je niet aanpassen, MAAAAAAAAR(!) de foto's en video's nemen alleen ruimte in in jouw iCloud als je deze niet synchroniseert via een andere methode (iCloud - Foto's bijvoorbeeld, want dan staan ze al in je iCloud en worden ze NIET via de reserve kopie opgeslogen).
Wat kan ik aanleveren zodat je het wel wil geloven? Ik werk dagelijks met iOS en beheer er ook genoeg en mijn ervaring is exact zoals Apple het ook beschrijft, dus ik twijfel niet echt aan de documentatie en zou graag willen lezen wat jou doet twijfelen aan het verhaal.Verwijderd schreef op maandag 4 januari 2021 @ 16:39:
[...]
Dit is echt hetzelfde als Donstil zegt, en ook weer hier geldt: dat is een aanname en geen expliciet stukje. We zitten in een vicieuze cirkel nu. Ik wil iets anders horen/zien dan dat stukje insinuerende tekst. Lukt dat niet, laat maar zitten dan. Ik hoef deze strijd niet te winnen of zo. Wat voor mij telt: wat is nu waar. Als ik mag kiezen geef ik liever geen onjuiste informatie door aan anderen. Maar ik ga ook geen dingen aannemen van anderen omdat men 1 zin op een bepaalde manier opvat. Verder even goede vrienden hoor.
PS/XBL: Nogne
Je tweede screenshot zegt niet zo veel over de inhoud van de reservekopie. Ik vind het bij elke iOS versie weer zoeken van waar zit nu wat. Maar navigeer eens naar: Instellingen > Apple ID > iCloud > Beheer opslag > Reservekopieën > Klik op de reservekopie van je iPhone.Verwijderd schreef op maandag 4 januari 2021 @ 12:40:
[...]
Screenshot van die melding? Komt eraan. Ff iets zoeken om te uploaden.[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik heb een reservekopie van 1,3 GB groot met daarin een fotobibliotheek van bijna 700 MB omvang. Op dit niveau kun je aangegeven wat er wel/niet meegenomen moet worden in de reservekopie. Mijn verwachting is dat bij jou de fotobibliotheek optie uit staat.
Dus bij het aanzetten van de reservekopie functie, heb je niet direct de mogelijkheid om aan te geven wat wel/niet backup-pen. Ik had niet verwacht dat dit zo diep verborgen zit. Het betreffende support artikel is wel juist, maar had nog een niveau dieper beschreven mogen worden (waar aan tegen wat wel/niet in de backup meenemen).
Voor de duidelijkheid, ik maak geen gebruik van iCloud foto’s. Voor het backup-pen van foto’s maak ik gebruik van Moments op mijn Synology NAS.
Wellicht loop ik vooruit op de zaak, maar ik denk dat we discussie nu hebben beslecht. Het support artikel klopt, maar had iets diepgaander mogen zijn. Maar dat is denk ik een keuze van Apple: laat de gebruiker de reservekopie maar aanzetten en wij besluiten wel eerst voor wat er allemaal gebackupt moet worden. Veiligheid voor alles: we zetten dus alles standaard maar aan.
Bij jou werkte het niet zoals beschreven, maar dat betekent niet dat het artikel onjuist is.
- Donstil
- Niet online
- Apple iPhone
- Apple iOS
- Apple iPad
- Apple iPadOS
- Apple iPhone SE
- Apple iPhone 7 Plus
- Apple iPhone 11
- Apple
- Tablets
- Apple iPhone 11 Pro
- Apple iPhone X
- Apple iPhone 7
- Apple iPhone 6s
- Apple iPhone 6s Plus
- Apple iPhone XS Max
- Apple iPhone XS
- Apple iPhone 8
- Smartphones
Het is inderdaad opt-out. Wel zo veilig met back-up zaken.meesje schreef op maandag 4 januari 2021 @ 17:00:
[...]
Je tweede screenshot zegt niet zo veel over de inhoud van de reservekopie. Ik vind het bij elke iOS versie weer zoeken van waar zit nu wat. Maar navigeer eens naar: Instellingen > Apple ID > iCloud > Beheer opslag > Reservekopieën > Klik op de reservekopie van je iPhone.
Ik heb een reservekopie van 1,3 GB groot met daarin een fotobibliotheek van bijna 700 MB omvang. Op dit niveau kun je aangegeven wat er wel/niet meegenomen moet worden in de reservekopie. Mijn verwachting is dat bij jou de fotobibliotheek optie uit staat.
Dus bij het aanzetten van de reservekopie functie, heb je niet direct de mogelijkheid om aan te geven wat wel/niet backup-pen. Ik had niet verwacht dat dit zo diep verborgen zit. Het betreffende support artikel is wel juist, maar had nog een niveau dieper beschreven mogen worden (waar aan tegen wat wel/niet in de backup meenemen).
Technonoob zal dat een keer uitgezet hebben om welke reden dan ook.
[ Voor 8% gewijzigd door Donstil op 04-01-2021 17:07 ]
Verwijderd
Gekeken, correct, dat staat inderdaad uit.meesje schreef op maandag 4 januari 2021 @ 17:00:
[...]
Je tweede screenshot zegt niet zo veel over de inhoud van de reservekopie. Ik vind het bij elke iOS versie weer zoeken van waar zit nu wat. Maar navigeer eens naar: Instellingen > Apple ID > iCloud > Beheer opslag > Reservekopieën > Klik op de reservekopie van je iPhone.
Oh, ik heb meerdere keren geschreven dat ik uit deze vicieuze cirkel van discussie wil.Dus bij het aanzetten van de reservekopie functie, heb je niet direct de mogelijkheid om aan te geven wat wel/niet backup-pen. Ik had niet verwacht dat dit zo diep verborgen zit. Het betreffende support artikel is wel juist, maar had nog een niveau dieper beschreven mogen worden (waar aan tegen wat wel/niet in de backup meenemen).
Ik heb nergens geschreven dat dat stukje artikel niet klopt. Wel heb ik mijn vraagtekens gezet of het wel klopt bij wat jullie aannemen. Dat jullie overtuigd zijn is mij duidelijk. Het jammere is met mensen die ergens sterk van overtuigd zijn heel lastig is om met ze te discussiëren zonder dat het vervelend gaat worden.
Edit: inmiddels is mij duidelijk geworden dat er inderdaad 3 opties zijn en geen 2 zoals beweerd werd door sommigen (of in iCloudfotos of in reservekopie zelf of volledig uitgeschakeld). Hierbij wil ik deze discussie afsluiten omdat dit voor veel meer ongewenste reacties heeft gezorgd dan ik gewild had. Ik ga hier in ieder geval niet zelf meer op reageren.
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2021 10:06 ]
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
Ik heb een Exchange mail en agenda in de standaard mail/agenda app in IOS, als ik een uitnodiging accepteer in de agenda wordt er automatisch een bevestigingsemail verstuurd, is het mogelijk om dit uit te zetten?
Hoi allen, mogelijk zit ik verkeerd dan graag een seintje.
Ik heb sinds kort een iPad Pro gekocht en ben behoorlijk nieuw in het Apple gebeuren. Nu loop ik tegen 1 dingetje aan en ik vraag me af of er een oplossing voor is.
Ik gebruik Joplin (perfect Evernote alternatief voor wie het niet kent) om notities te maken en aan deze notities attachments toe te voegen, bijvoorbeeld PDF of Open Document Foundation bestanden. Als ik vanuit Joplin een PDF bestand open dan wordt dit gelijk in quick look (volgens mij heet het zo) geopend en getoond, ideaal. Als ik echter een ODS file aanklik dan krijg ik in quick look de naam van het bestand te zien. Het bestand zelf kan ik dan alleen openen in bijvoorbeeld Opendocumentreader. Het lijkt een standaard Apple iets te zijn, dat in quick look alleen bepaalde extensies getoond kunnen worden. Maar mogelijk heeft iemand hier nog een oplossing, ik hoor het in ieder geval graag
Ik heb sinds kort een iPad Pro gekocht en ben behoorlijk nieuw in het Apple gebeuren. Nu loop ik tegen 1 dingetje aan en ik vraag me af of er een oplossing voor is.
Ik gebruik Joplin (perfect Evernote alternatief voor wie het niet kent) om notities te maken en aan deze notities attachments toe te voegen, bijvoorbeeld PDF of Open Document Foundation bestanden. Als ik vanuit Joplin een PDF bestand open dan wordt dit gelijk in quick look (volgens mij heet het zo) geopend en getoond, ideaal. Als ik echter een ODS file aanklik dan krijg ik in quick look de naam van het bestand te zien. Het bestand zelf kan ik dan alleen openen in bijvoorbeeld Opendocumentreader. Het lijkt een standaard Apple iets te zijn, dat in quick look alleen bepaalde extensies getoond kunnen worden. Maar mogelijk heeft iemand hier nog een oplossing, ik hoor het in ieder geval graag
Weet je wat heel irri is, en waarom ze dat veranderd hebben is mij een raadsel.
Altijd kon ik een telefoonnummer in het bel gedeelte van bellen plakken, en dan eerst typen #31# en dan het gekopieerde nummer erachter plakken.
Maar dat gaat niet meer, ja het plakken wel, maar als ik met de cursor ga staan in het vak waar je een nummer typt en #31# typ en dan wil plakken, gaat #31# weg
En ik kan het hekje... ook niet ‘voor’ het nummer typen
Elke typ is een verwijdering van een getal op de plek van de geplaatste cursor, en een veeg resulteert ook in het wissen van een getal.
Alsof insert aanstaat oid
Meer mensen dit?
En hoe los ik dit op
(Vooral als je bekend gebeld bent door een nummer, en dan dat nummer even snel anoniem weer terug wil bellen, levert dit gewoon frustratie op om uit te voeren. Kmoet nu eerst een notitie maken ergens, en dan het nummer copy paste incluis hekje gedoe in telefoon
Wat staat er anders.. of waarom pas apple dit aan, maar hoe kan ik de oude methode van gewoon een nummer achter een getal plakken weerkrijgen?
Altijd kon ik een telefoonnummer in het bel gedeelte van bellen plakken, en dan eerst typen #31# en dan het gekopieerde nummer erachter plakken.
Maar dat gaat niet meer, ja het plakken wel, maar als ik met de cursor ga staan in het vak waar je een nummer typt en #31# typ en dan wil plakken, gaat #31# weg
Elke typ is een verwijdering van een getal op de plek van de geplaatste cursor, en een veeg resulteert ook in het wissen van een getal.
Meer mensen dit?
En hoe los ik dit op
(Vooral als je bekend gebeld bent door een nummer, en dan dat nummer even snel anoniem weer terug wil bellen, levert dit gewoon frustratie op om uit te voeren. Kmoet nu eerst een notitie maken ergens, en dan het nummer copy paste incluis hekje gedoe in telefoon
Wat staat er anders.. of waarom pas apple dit aan, maar hoe kan ik de oude methode van gewoon een nummer achter een getal plakken weerkrijgen?

Gebruikt iemand #31# nog?Mel33 schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 11:34:
Weet je wat heel irri is, en waarom ze dat veranderd hebben is mij een raadsel.
Meer mensen dit?
En hoe los ik dit op
Als ik echt wil weten wie gebeld heeft google ik t nummer wel, en anders bellen ze maar terug..
Ik loop hier ook tegenaan. Nog geen oplossing helaas.Mel33 schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 11:34:
Weet je wat heel irri is, en gwaarom ze dat veranderd hebben is mij een raadsel.
Meer mensen dit?
En hoe los ik dit op
Ik gebruik het met thuiswerken nu heel veel. Daarvoor nooit. Als ik mijn leveranciers bel hoeven ze niet mijn privé nummer te hebben (geen telefoon van de zaak), dan heb ik daar straks na de Corona weer last van en moet ik iedereen vragen dat nummer niet te gebruiken.DCNY schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 12:52:
[...]
Gebruikt iemand #31# nog?![]()
Als ik echt wil weten wie gebeld heeft google ik t nummer wel, en anders bellen ze maar terug..
©2004
hk12nl schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 13:48:
[...]
Ik loop hier ook tegenaan. Nog geen oplossing helaas.
[...]
Ik gebruik het met thuiswerken nu heel veel. Daarvoor nooit. Als ik mijn leveranciers bel hoeven ze niet mijn privé nummer te hebben (geen telefoon van de zaak), dan heb ik daar straks na de Corona weer last van en moet ik iedereen vragen dat nummer niet te gebruiken.
Het werkt gewoon hoor.DCNY schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 12:52:
[...]
Gebruikt iemand #31# nog?![]()
Ik heb zojuist een telefoonnummer uit recente oproepen gekopieerd, geplakt en daarna de cursor bewegen naar voor het eerste cijfer. Ik moet wel na het eerste hekje weer de cursor goedzetten.
Hierbij een filmpje: YouTube: Add digits before a phone nummer
Ja het is wennen idd, en hij schuif nu een nummer eraf, en schuift het niet op, zoals het voorheen was, Een insert dus nu, ipv aanvulling.Tartarus schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 15:31:
[...]
[...]
Het werkt gewoon hoor.
Ik heb zojuist een telefoonnummer uit recente oproepen gekopieerd, geplakt en daarna de cursor bewegen naar voor het eerste cijfer. Ik moet wel na het eerste hekje weer de cursor goedzetten.
Hierbij een filmpje: YouTube: Add digits before a phone nummer
[ Voor 3% gewijzigd door Mel33 op 06-01-2021 17:45 ]
- Donstil
- Niet online
- Apple iPhone
- Apple iOS
- Apple iPad
- Apple iPadOS
- Apple iPhone SE
- Apple iPhone 7 Plus
- Apple iPhone 11
- Apple
- Tablets
- Apple iPhone 11 Pro
- Apple iPhone X
- Apple iPhone 7
- Apple iPhone 6s
- Apple iPhone 6s Plus
- Apple iPhone XS Max
- Apple iPhone XS
- Apple iPhone 8
- Smartphones
Aah ik dacht dat het aan mij lag. Kreeg het ook niet meer werkend.
Nou goed nu dan maar twee Sims erin, verre van ideaal maar in deze tijden doet iedereen een opoffering zullen we maar zeggen.
Nou goed nu dan maar twee Sims erin, verre van ideaal maar in deze tijden doet iedereen een opoffering zullen we maar zeggen.
Sinds iOS 14 gaat het indicatielampje van onze draadloze opladers van blauw naar groen wanneer de batterij van mijn 12 Pro Max helemaal is opgeladen. Voorheen was dit niet zo (toen ik de XS had met iOS 13.5), maar ik vind het een handige functie. Het zelfde geldt voor de 8 van m’n vader en de XS van m’n moeder.
[ Voor 22% gewijzigd door syltheboy op 07-01-2021 16:22 ]
Ik heb een nieuw feature dat ik om de paar dagen m'n telefoon moet rebooten om Whatsapp als optie te zien om iets mee te kunnen delen. Whatsapp staat in principe in m'n lijstje om iets mee te kunnen delen, maar dan soms opeens niet meer. Reboot lost het probleem op (tot nu toe).
Kan dit ook structureel opgelost worden zonder te rebooten?
(twee telefoons in mijn huishouden hebben deze "feature", dus het is niet exemplarisch)
Kan dit ook structureel opgelost worden zonder te rebooten?
(twee telefoons in mijn huishouden hebben deze "feature", dus het is niet exemplarisch)
[ Voor 11% gewijzigd door catchingfire op 13-01-2021 20:21 ]
Iemand toevallig tips voor een VoIP (SIP) app? Ik gebruik Zoiper, maar ik word daar echt doodziek van. De app is oud, reageert vaak niet goed, switchen tussen AirPods en Luidspreker bijvoorbeeld zorgt ervoor dat de tegenpartij je helemaal niet meer hoort, hij past niet goed op 't scherm, et cetera.
Maar als ik zoek in de App Store, dan krijg je ene nog brakker ogende app dan de andere.
Ik vind het niet erg om ervoor te betalen, als 't een goede app is. Moet dus wel werken met willekeurige providers/servers, niet een app die gebonden zit aan de dienst van een bepaald bedrijf.
Maar als ik zoek in de App Store, dan krijg je ene nog brakker ogende app dan de andere.
Ik vind het niet erg om ervoor te betalen, als 't een goede app is. Moet dus wel werken met willekeurige providers/servers, niet een app die gebonden zit aan de dienst van een bepaald bedrijf.
Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)
@WhatsappHack Kan dat niet in viber?
[ Voor 25% gewijzigd door Mel33 op 13-01-2021 17:04 ]
Voor zover ik kan zien eist Viber dat je bij hen de dienst afneemt; een beetje een idee net als Skype? Als dat klopt is Viber dan niet wat ik zoek. Ik zoek echt software die met elke willekeurige provider overweg kan.
Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)
Op reddit gaat deze rond als een goeieWhatsappHack schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 17:57:
[...]
Voor zover ik kan zien eist Viber dat je bij hen de dienst afneemt; een beetje een idee net als Skype? Als dat klopt is Viber dan niet wat ik zoek. Ik zoek echt software die met elke willekeurige provider overweg kan.
https://apps.apple.com/nl...ip-softphone/id1236194368
Thnx, ga hem eens bekijken!Mel33 schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 18:02:
[...]
Op reddit gaat deze rond als een goeie
https://apps.apple.com/nl...ip-softphone/id1236194368
Bria is inderdaad een goede... Heb ik jaren gebruikt op de telefoon en desktop
You can’t buy happiness… (but you can buy a motorcycle, and that’s the closest thing to buying happiness) | Suzuki Boulevard C50 & Yamaha FJR 1300
- Donstil
- Niet online
- Apple iPhone
- Apple iOS
- Apple iPad
- Apple iPadOS
- Apple iPhone SE
- Apple iPhone 7 Plus
- Apple iPhone 11
- Apple
- Tablets
- Apple iPhone 11 Pro
- Apple iPhone X
- Apple iPhone 7
- Apple iPhone 6s
- Apple iPhone 6s Plus
- Apple iPhone XS Max
- Apple iPhone XS
- Apple iPhone 8
- Smartphones
Apple Seeds Second Betas of iOS 14.4 and iPadOS 14.4 to Developers
[ Voor 32% gewijzigd door Donstil op 13-01-2021 19:10 ]
Iemand al geïnstalleerd om te kijken of we eindelijk 5G hebben op Dual-SIM? Mijne is momenteel aan het installeren.
Nee nog steeds niet.Xmoo schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 21:13:
[...]
Iemand al geïnstalleerd om te kijken of we eindelijk 5G hebben op Dual-SIM? Mijne is momenteel aan het installeren.
- Donstil
- Niet online
- Apple iPhone
- Apple iOS
- Apple iPad
- Apple iPadOS
- Apple iPhone SE
- Apple iPhone 7 Plus
- Apple iPhone 11
- Apple
- Tablets
- Apple iPhone 11 Pro
- Apple iPhone X
- Apple iPhone 7
- Apple iPhone 6s
- Apple iPhone 6s Plus
- Apple iPhone XS Max
- Apple iPhone XS
- Apple iPhone 8
- Smartphones
Hier ook niet helaas.
(Vodafone E-Sim, KPN sim)
(Vodafone E-Sim, KPN sim)
- Donstil
- Niet online
- Apple iPhone
- Apple iOS
- Apple iPad
- Apple iPadOS
- Apple iPhone SE
- Apple iPhone 7 Plus
- Apple iPhone 11
- Apple
- Tablets
- Apple iPhone 11 Pro
- Apple iPhone X
- Apple iPhone 7
- Apple iPhone 6s
- Apple iPhone 6s Plus
- Apple iPhone XS Max
- Apple iPhone XS
- Apple iPhone 8
- Smartphones
Zover ik weet is daar geen officiële uitspraak over gedaan.Xmoo schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 21:51:
Hadden ze niet beloofd dit voor 2021 te fixen?
[ Voor 5% gewijzigd door Donstil op 13-01-2021 22:45 ]
Voor mij maakt het niet eens zoveel uit. Min fysieke SIM is sowieso uitgeschakeld totdat ik op vakantie ben.
Het heeft ook nog totaal geen nut, want vaak haal je bij 4G LTE een hogere snelheid dan op zgn 5G.Xmoo schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 21:13:
[...]
Providers in NL geven ook aan dat zowel 4G+ als 5G gem 80Mbps is. Test zelf maar eens frequent. wie haalt er constant 450 Mbps ?
- Donstil
- Niet online
- Apple iPhone
- Apple iOS
- Apple iPad
- Apple iPadOS
- Apple iPhone SE
- Apple iPhone 7 Plus
- Apple iPhone 11
- Apple
- Tablets
- Apple iPhone 11 Pro
- Apple iPhone X
- Apple iPhone 7
- Apple iPhone 6s
- Apple iPhone 6s Plus
- Apple iPhone XS Max
- Apple iPhone XS
- Apple iPhone 8
- Smartphones
Ja hier ook hoor, na werktijd is sim uit (En dus 5g).
Net ios geupdatet naar 14.3 maar nu heb ik geen apple news meer als widget?? Kan hem ook niet opnieuw toevoegen. Zijn er meer mensen met dit issue?
Ik heb een hoop testen gedaan en ben op het Vodafone-netwerk nog geen 5G tegengekomen die verder ging dan 80 Mbps en meestal is ie rond de 30 geweest. Terwijl ik op 4G vrij constant rond de 60 zit.Hackus schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 15:56:
[...]
Het heeft ook nog totaal geen nut, want vaak haal je bij 4G LTE een hogere snelheid dan op zgn 5G.
Providers in NL geven ook aan dat zowel 4G+ als 5G gem 80Mbps is. Test zelf maar eens frequent. wie haalt er constant 450 Mbps ?
Upload zie ik wel verbetering, die is op 5G vrij constant met 30 tegenover 15 op 4G. Maarja, upload zal me op een mobiel een zorg zijn, dus ik heb hem vast ingesteld op 4G.
[ Voor 6% gewijzigd door Dennisdn op 14-01-2021 16:41 ]
Even wisselen van Regio.Secsytime schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 16:23:
Net ios geupdatet naar 14.3 maar nu heb ik geen apple news meer als widget?? Kan hem ook niet opnieuw toevoegen. Zijn er meer mensen met dit issue?
@Dennisdn Dan haal jij nog niets eens het normale uit standaard 4G
[ Voor 11% gewijzigd door Hackus op 14-01-2021 16:43 ]
Fixed it, mijn dank is groot!Hackus schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 16:41:
[...]
Even wisselen van Regio.
@Dennisdn Dan haal jij nog niets eens het normale uit standaard 4G
- Donstil
- Niet online
- Apple iPhone
- Apple iOS
- Apple iPad
- Apple iPadOS
- Apple iPhone SE
- Apple iPhone 7 Plus
- Apple iPhone 11
- Apple
- Tablets
- Apple iPhone 11 Pro
- Apple iPhone X
- Apple iPhone 7
- Apple iPhone 6s
- Apple iPhone 6s Plus
- Apple iPhone XS Max
- Apple iPhone XS
- Apple iPhone 8
- Smartphones
Ik haal hier thuis (binnen, nieuwbouw, randstad) 150 Mbit/sec op 5g maar 250 Mbit/sec op 4g(+).Dennisdn schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 16:41:
[...]
Ik heb een hoop testen gedaan en ben op het Vodafone-netwerk nog geen 5G tegengekomen die verder ging dan 80 Mbps en meestal is ie rond de 30 geweest. Terwijl ik op 4G vrij constant rond de 60 zit.
Upload zie ik wel verbetering, die is op 5G vrij constant met 30 tegenover 15 op 4G. Maarja, upload zal me op een mobiel een zorg zijn, dus ik heb hem vast ingesteld op 4G.
Daarom til ik er maar niet zo zwaar als Dual sim aan staat
Ping is wel iets lager overigens, dus daar zou het nog zin voor hebben.
[ Voor 6% gewijzigd door Donstil op 14-01-2021 17:02 ]
Dat soort getallen heb ik op mobiel netwerk nog nooit gezien dus ik ben jaloers. Thuis tel ik al helemaal niet, 1 blok beton en zwaar glas en dan komt ie niet eens verder dan 40-50. T-Mob komt zelfs helemaal niet binnen.Donstil schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 17:00:
[...]
Ik haal hier thuis (binnen, nieuwbouw, randstad) 150 Mbit/sec op 5g maar 250 Mbit/sec op 4g(+).
Daarom til ik er maar niet zo zwaar als Dual sim aan staat.
Ping is wel iets lager overigens, dus daar zou het nog zin voor hebben.
Ach, qua gebruik kom ik sowieso nooit bij de grenzen in de buurt en pre-Corona moest ik voor werk een paar maanden per jaar Suriname zijn waar ze 3,5 Mbit nog 4G durven noemen
[ Voor 7% gewijzigd door Dennisdn op 14-01-2021 17:14 ]
- Donstil
- Niet online
- Apple iPhone
- Apple iOS
- Apple iPad
- Apple iPadOS
- Apple iPhone SE
- Apple iPhone 7 Plus
- Apple iPhone 11
- Apple
- Tablets
- Apple iPhone 11 Pro
- Apple iPhone X
- Apple iPhone 7
- Apple iPhone 6s
- Apple iPhone 6s Plus
- Apple iPhone XS Max
- Apple iPhone XS
- Apple iPhone 8
- Smartphones
Nou het verbaasd mij ook. Denk dat vlakbij wel een paal staat, want ik woon ook in een geïsoleerde nachtmerrieDennisdn schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 17:12:
[...]
Dat soort getallen heb ik op mobiel netwerk nog nooit gezien dus ik ben jaloers. Thuis tel ik al helemaal niet, 1 blok beton en zwaar glas en dan komt ie niet eens verder dan 40-50. T-Mob komt zelfs helemaal niet binnen.
Ach, qua gebruik kom ik sowieso nooit bij de grenzen in de buurt en pre-Corona moest ik voor werk een paar maanden per jaar Suriname zijn waar ze 3,5 Mbit nog 4G durven noemen. (Wat stiekem 3G is, een iPhone fop je niet. Maar omdat iedereen daar een blackbarry heeft verkopen ze het als 4G.)

Ik zit ook jaaren lang op 4g+ en had bij mijn huis op die mast niet meer dan 30/7 en toen na 2 jaar 50/50 nu eindelijk 3jaar later kom ik soms op 100/100 maar meestal is het nog 50/10 of 70/20
Dat is toch wel erg onder een 4g en laat staan 4g+ Vodafone
Maar dat is dan in mijn huis
Ik haal in een centrum wel 180/80
Maar 5g heb ik nog niet
Dat is toch wel erg onder een 4g en laat staan 4g+ Vodafone
Maar dat is dan in mijn huis
Ik haal in een centrum wel 180/80
Maar 5g heb ik nog niet
Ik heb ook via KPN 4G+ en haal daarmee 350/50
Mijn T-mobile Sim zegt 5G maar haalt nog geen 140/15
Mijn T-mobile Sim zegt 5G maar haalt nog geen 140/15
Apple iPhone 16 Pro MAX | Tesla Model 3 LR with Acceleration Boost (MY'21)
Hm ook vodafone die niet boven de 100 komtDennisdn schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 16:41:
[...]
Ik heb een hoop testen gedaan en ben op het Vodafone-netwerk nog geen 5G tegengekomen die verder ging dan 80 Mbps en meestal is ie rond de 30 geweest. Terwijl ik op 4G vrij constant rond de 60 zit.
Zou dat bij meer zo zijn?
Ik kan het helaas niet testen, in mijn woonplaats is de 5g dekking erg beroerd met tmobile
Hebben jullie er ook last van dat als je op een pagina zit om een account aan te maken, Safari een hele tijd bevriest zodra je in het veld komt waar je een wachtwoord moet invullen? Ik heb dit al sinds een hele tijd, zowel op mijn iPhone 8 als op mijn iPad Pro 9.7, beiden op de laatste versie van iOS (14.3), maar het was bij 14.2 ook al zo. Het probleem wordt hier precies beschreven door iemand anders.
Ja check, i12mini met iOS 14.3. Zelfde verhaal.jasjenl schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 20:33:
Hebben jullie er ook last van dat als je op een pagina zit om een account aan te maken, Safari een hele tijd bevriest zodra je in het veld komt waar je een wachtwoord moet invullen? Ik heb dit al sinds een hele tijd, zowel op mijn iPhone 8 als op mijn iPad Pro 9.7, beiden op de laatste versie van iOS (14.3), maar het was bij 14.2 ook al zo. Het probleem wordt hier precies beschreven door iemand anders.
Mijn vorige i8 had het ook. Het is niet altijd, maar wel knap irritant.
Kan het ook niet reproduceren of omzeilen.
Hm ok, wel heel irritant dit. Het gebeurt dus niet als je het in een privé browser window doet, maar een ideale workaround is dat natuurlijk niet...Banshee schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 20:54:
[...]
Ja check, i12mini met iOS 14.3. Zelfde verhaal.
Mijn vorige i8 had het ook. Het is niet altijd, maar wel knap irritant.
Kan het ook niet reproduceren of omzeilen.
/f/image/bQZZV8z5SH9KUYALNpf7P6dn.png?f=fotoalbum_large)
Het batterij niveau op mijn iPhone 8 doet de laatste tijd echt heel raar, dit heb ik al vaker in iOS 14 gezien. Bij oudere versies had ik hier nooit last van. Het niveau gaat dus in één keer enorm omlaag, om vervolgens gewoon uren op exact datzelfde percentage te blijven (8% in dit geval). Dat lijkt me niet te kunnen kloppen.. Conditie van de batterij is nog 82% dus daar zou het niet aan moeten liggen..
@jasjenl
Wat gebeurt er na geforceerde herstart, of na kalibratie ?
(aan org. lader of MFI aansluiten en geforceerd herstarten, dan 45-60min na 100% lading laten liggen. (niet gebruiken tijdens opladen)
(aan org. lader of MFI aansluiten en geforceerd herstarten, dan 45-60min na 100% lading laten liggen. (niet gebruiken tijdens opladen)
Dat heb ik nog niet geprobeerd, maar dat ie de hele dag op 8% blijft staan (met af en toe wat gebruik en zelfs een telefoon gesprek van zo'n 20 minuten) kan sowieso niet kloppen.Hackus schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 14:41:
@jasjenl
Heb m net wel eens even op de normale manier opnieuw gestart en toen zakte het niveau binnen een minuut van 9 naar 5%. Vervolgens weer aan de oplader gehangen en dan zit ie binnen een minuut weer op 10%...
- Donstil
- Niet online
- Apple iPhone
- Apple iOS
- Apple iPad
- Apple iPadOS
- Apple iPhone SE
- Apple iPhone 7 Plus
- Apple iPhone 11
- Apple
- Tablets
- Apple iPhone 11 Pro
- Apple iPhone X
- Apple iPhone 7
- Apple iPhone 6s
- Apple iPhone 6s Plus
- Apple iPhone XS Max
- Apple iPhone XS
- Apple iPhone 8
- Smartphones
Klinkt meer als een defecte accu dan iets wat een eventuele kalibratie gaat oplossenjasjenl schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 18:05:
[...]
Dat heb ik nog niet geprobeerd, maar dat ie de hele dag op 8% blijft staan (met af en toe wat gebruik en zelfs een telefoon gesprek van zo'n 20 minuten) kan sowieso niet kloppen.
Heb m net wel eens even op de normale manier opnieuw gestart en toen zakte het niveau binnen een minuut van 9 naar 5%. Vervolgens weer aan de oplader gehangen en dan zit ie binnen een minuut weer op 10%...
Ja, dat zou kunnen. Ik zal die andere stappen nog eens een keer uitproberen, maar anders wordt het wellicht toch een nieuwe accu.Donstil schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 18:43:
[...]
Klinkt meer als een defecte accu dan iets wat een eventuele kalibratie gaat oplossen
Let op:
Voor vragen of problemen met specifieke apps en/of functionaliteiten moet een nieuw topic worden aangemaakt.
Voor vragen of problemen met specifieke apps en/of functionaliteiten moet een nieuw topic worden aangemaakt.