Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”
Nu valt me het volgende op; als ik gebeld word dan krijg ik soms alleen een slider om op te nemen en soms twee losse buttons (eentje voor weigeren en eentje voor opnemen).
Waar ligt dit aan?
Als hij gelocked is krijg je de slider.Trasos schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 14:42:
Ik ben sinds een maandje overgestapt van Android naar iOS (iPhone 12 Pro).
Nu valt me het volgende op; als ik gebeld word dan krijg ik soms alleen een slider om op te nemen en soms twee losse buttons (eentje voor weigeren en eentje voor opnemen).
Waar ligt dit aan?
Bij unlock zijn het de knoppen.
Dit is gedaan zodat hij niet per ongeluk opneemt als hij gelocked is.
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Ja, zoiets leek mij ook logisch.Tylen schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 14:45:
[...]
Als hij gelocked is krijg je de slider.
Bij unlock zijn het de knoppen.
Dit is gedaan zodat hij niet per ongeluk opneemt als hij gelocked is.
Maar ik heb het net nog gehad dat ik gebeld werd, en ik de telefoon nog uit mijn broekzak moest halen, dat ik toch de twee buttons kreeg. En dan ben ik dus inderdaad bang dat ik dus per ongeluk op ophangen druk.
- Donstil
- Registratie: Maart 2006
- Niet online
- Apple iPhone
- Apple iOS
- Apple iPad
- Apple iPadOS
- Apple iPhone SE
- Apple iPhone 7 Plus
- Apple iPhone 11
- Apple iPad Pro (2021) 12,9"
- Apple iPad Pro (2021) 11"
- Apple
- Tablets
- Apple iPhone 11 Pro
- Apple iPhone 11 Pro Max
- Apple iPhone X
- Apple iPhone 7
- Apple iPhone 6s
- Apple iPhone 6s Plus
- Apple iPhone XS Max
- Apple iPhone XS
- Apple iPhone 8
- Smartphones
:strip_exif()/u/172393/crop671a552786579_cropped.gif?f=community)
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Weet je zeker dat ie dan niet unlocked is door FaceID?Trasos schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 18:00:
[...]
Ja, zoiets leek mij ook logisch.
Maar ik heb het net nog gehad dat ik gebeld werd, en ik de telefoon nog uit mijn broekzak moest halen, dat ik toch de twee buttons kreeg. En dan ben ik dus inderdaad bang dat ik dus per ongeluk op ophangen druk.
Hmm, lijkt me onwaarschijnlijk. De telefoon zit met de camera aan de onderkant in m’n zak.Hulliee schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 19:26:
[...]
Weet je zeker dat ie dan niet unlocked is door FaceID?
Zal er eens op letten. Kan ik nog ergens specifiek zien dat-ie unlocked is?
Hoe kun je zien, als je je telefoon op de kop hebt, dat er geen slider getoond wordt? Zodra je hem omdraait, is ie ontgrendeld.Trasos schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 20:23:
[...]
Hmm, lijkt me onwaarschijnlijk. De telefoon zit met de camera aan de onderkant in m’n zak.
Zal er eens op letten. Kan ik nog ergens specifiek zien dat-ie unlocked is?
Locked/unlocked kun je zien aan de slotje op je toegangsscherm. En, heel flauw, het feit dat je 2 knoppen ziet ipv een slider als je gebeld wordt.
Precies. Of gewoon unlocked in je zak gestopt.Hulliee schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 19:26:
[...]
Weet je zeker dat ie dan niet unlocked is door FaceID?
Deze lijkt tot dusver een stuk beter om te gaan met de accu
Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)
/f/image/qtKUKpzWV9M0TQity7kw7BjN.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 17% gewijzigd door Flipm0de op 22-01-2021 18:55 ]
flipm0de ! flipm0de is the greatest!!!!!!!!
vaag ja.
Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd
Inloggen met two-factor zonder smartphone met de YubiKeyS023 schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 13:36:
Is er een manier om 2fa van een Apple account te backuppen zonder een ander idevice? Ik heb straks namelijk geen reserve iphone meer, maar wil nog wel bij mijn gegevens als deze telefoon stuk is.
Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd
Of 2fa via SMS instellen?Mel33 schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 13:39:
[...]
Inloggen met two-factor zonder smartphone met de YubiKey
Ja minder veilig, maar kan ook idd
Dat zou mooi zijn. De drain van mijn 12 Pro is niet zo heftig als wat ik her en der lees in de bekende topics & op Reddit, maar het is nog steeds te veel. Weet het met energiebesparingsmodus gedurende de nacht nog een beetje binnen de perken te houden, maar gaat nergens over dat het nodig is. Ben erg benieuwd...WhatsappHack schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 07:06:
[...]
Deze lijkt tot dusver een stuk beter om te gaan met de accu14.4 was sowieso prima voor de accu hier, tot de laatste beta. Nu lijkt dat gefixt te zijn, yay!
Red je met gemak een heel werkdag buiten zijn en weer terug thuis zonder op te laden? Dan is er niets mis met je batterij.ddZ schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 19:47:
[...]
Dat zou mooi zijn. De drain van mijn 12 Pro is niet zo heftig als wat ik her en der lees in de bekende topics & op Reddit, maar het is nog steeds te veel. Weet het met energiebesparingsmodus gedurende de nacht nog een beetje binnen de perken te houden, maar gaat nergens over dat het nodig is. Ben erg benieuwd...
Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)
Dat is best heel lang al 😅WhatsappHack schreef op zondag 24 januari 2021 @ 06:53:
Zo zo, sinds wanneer ondersteunt de FB-app Dark Mode? Dat heeft ook tig jaar geduurd zeg.
Toevallig opnieuw moeten inloggen? Misschien daardoor je settings reset ?
Ik gebruik de app enkel op een spare toestel haha vandaarVorkie schreef op zondag 24 januari 2021 @ 07:55:
[...]
Dat is best heel lang al 😅
Toevallig opnieuw moeten inloggen? Misschien daardoor je settings reset ?

[ Voor 3% gewijzigd door WhatsappHack op 24-01-2021 09:23 ]
Dit kan je zelf aanpassen. Instellingen -> Toegankelijkheid -> Aanraken. Dan helemaal onderin.Mel33 schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 13:04:
Bij mijn iphone X ios 14.3, is tikken op de achterkant; van schermshot maken naar siri suggesties gegaan.
vaag ja.
Nu kan je een aantal apps uitsluiten van de apparaat vrije tijd. Nu heb ik alleen geen idee hoe en of ik de browser (safari) hiervan kan uitsluiten. Mensen ervaring hiermee?
Je kan de apparaatvrije tijd wel opheffen als je de app alsnog aanklikt, maar bij de browser werkt dat dus per website/pagina en dat is echt heel irritant.
Naar mijn weten kan je safari niet uitsluiten van schermtijd. Mijn workaround is een andere browser gebruiken voor apparaatvrije tijd.crimby schreef op maandag 25 januari 2021 @ 11:43:
Ik gebruik sinds kort de functie voor schermtijd - apparaat vrije tijd. Hier kan je aangeven dat je in een bepaalde periode (bij mij van 20:00 tot 07:00) alle blokkeerd. Ik gebruik dit omdat ik merk dat ik écht veel te veel op mijn telefoon bezig ben :-)
Nu kan je een aantal apps uitsluiten van de apparaat vrije tijd. Nu heb ik alleen geen idee hoe en of ik de browser (safari) hiervan kan uitsluiten. Mensen ervaring hiermee?
Je kan de apparaatvrije tijd wel opheffen als je de app alsnog aanklikt, maar bij de browser werkt dat dus per website/pagina en dat is echt heel irritant.
ja dat weet ik, het gaat erom dat de iphone het dus uit zichzelf heeft verzet naar een ander functie.Locolau schreef op maandag 25 januari 2021 @ 10:20:
[...]
Dit kan je zelf aanpassen. Instellingen -> Toegankelijkheid -> Aanraken. Dan helemaal onderin.
Bv Chrome kan je dan dus wel uitsluiten?Julio_Ricardo schreef op maandag 25 januari 2021 @ 13:06:
[...]
Naar mijn weten kan je safari niet uitsluiten van schermtijd. Mijn workaround is een andere browser gebruiken voor apparaatvrije tijd.
Ik wil de wekker zetten, maar dan zonder dat ik gelijk een heel slaapsysteem en DnD gebeuren in te stellen.
Hoe krijg ik dat slaapsysteem uitgeschakeld, zodat ik gewoon simpel een wekker kan zetten?
Nou redelijk zoals je het zelf al zegtWarfare schreef op maandag 25 januari 2021 @ 15:56:
Ik ben sinds een paar dagen over van Android naar Apple en kom nu op een raar dingetje.
Ik wil de wekker zetten, maar dan zonder dat ik gelijk een heel slaapsysteem en DnD gebeuren in te stellen.
Hoe krijg ik dat slaapsysteem uitgeschakeld, zodat ik gewoon simpel een wekker kan zetten?
oh, en welkom at the other side
Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”
Het is inderdaad een "other side". Ik ben echt anderhalve dag bezig geweest om te begrijpen hoe alles een beetje werkt. Ik merk nog steeds dat ik niet echt "grip" heb op het toestel.Kassad schreef op maandag 25 januari 2021 @ 16:02:
[...]
Nou redelijk zoals je het zelf al zegtDus Slaap uitzetten door naar de klok te gaan, Wekker, en Wijzig naast Slaap| Opstaan, hier kan je Slaap|Opstaan uitzetten. Ga dan terug naar Wekker en voeg een 'Andere' toe als wekker.
oh, en welkom at the other side
Dank je wel voor je tip: ik heb nu Slaap / Opstaan - Geen Wekker staan en bij "Andere" nu een nieuwe gezet. Hopelijk word ik nu niet meer door mijn telefoon naar bed gestuurd
[ Voor 16% gewijzigd door Warfare op 25-01-2021 16:10 ]
ja herkenbaar, ik heb tijden een Android en een iPhone gehad, was altijd zoeken op beide apparatenWarfare schreef op maandag 25 januari 2021 @ 16:08:
[...]
Het is inderdaad een "other side". Ik ben echt anderhalve dag bezig geweest om te begrijpen hoe alles een beetje werkt. Ik merk nog steeds dat ik niet echt "grip" heb op het toestel.
Dank je wel voor je tip: ik heb nu Slaap / Opstaan - Geen Wekker staan en bij "Andere" nu een nieuwe gezet. Hopelijk word ik nu niet meer door mijn telefoon naar bed gestuurd
Heb je bij Slaap|Opstaan ook het schema verwijderd? Anders wordt je nog steeds op tijd naar bed gestuurd
Ik ben onlangs ook door deze transitie gegaan.Warfare schreef op maandag 25 januari 2021 @ 16:08:
[...]
Het is inderdaad een "other side". Ik ben echt anderhalve dag bezig geweest om te begrijpen hoe alles een beetje werkt. Ik merk nog steeds dat ik niet echt "grip" heb op het toestel.
Bij de wekker, houd er rekening mee dat de alarmtoon net zo hard gaat als je ringtone en je dit ook niet individueel kunt regelen

De melding is nu: 'Slaap' is uit. Ik vraag me af of überhaupt de wekker dan wel af gaat. Maargoed, we gaan het zien!Kassad schreef op maandag 25 januari 2021 @ 16:19:
[...]
ja herkenbaar, ik heb tijden een Android en een iPhone gehad, was altijd zoeken op beide apparaten
Heb je bij Slaap|Opstaan ook het schema verwijderd? Anders wordt je nog steeds op tijd naar bed gestuurd
Ja, dat is heel suf inderdaad. Ik vind het geluid sowieso lastig regelen met een Iphone.AP3X schreef op maandag 25 januari 2021 @ 16:21:
[...]
Ik ben onlangs ook door deze transitie gegaan.
Bij de wekker, houd er rekening mee dat de alarmtoon net zo hard gaat als je ringtone en je dit ook niet individueel kunt regelen
Voorbeeld: Ik connect Spotify via bluetooth met mijn soundbar. Volume regelen kan dan alleen in Spotify zelf. Volume up gaat dan in kleine stapjes, volume down is gelijk mute
Wat daarmee nog wel het ergste is: ik heb die slaap-optie voor de gein één keer bekeken en als je dat eenmaal hebt gedaan krijg je hem nooit meer uit je wekker-screen.Warfare schreef op maandag 25 januari 2021 @ 16:08:
[...]
Vreemd. Bij mij werkt het ‘normaal’ via de volumeknoppen. Overigens kan je ook het geluid regelen via het control center. Het zou niet alleen in Spotify moeten werken.Warfare schreef op maandag 25 januari 2021 @ 16:49:
[...]
Ja, dat is heel suf inderdaad. Ik vind het geluid sowieso lastig regelen met een Iphone.
Voorbeeld: Ik connect Spotify via bluetooth met mijn soundbar. Volume regelen kan dan alleen in Spotify zelf. Volume up gaat dan in kleine stapjes, volume down is gelijk mute. Wie verzint zoiets?
Zojuist nog even getest. In Spotify krijg je, omdat je via bluetooth gekoppeld bent, de volume controle te zien in het midden van het scherm. Als je naar een andere app gaat, krijg je de volume controle helemaal links van het scherm te zien. Blijkbaar zijn dit gescheiden kanalen, en lijkt me ook logisch. Wat ik niet begrijp is de directe mute. Ik kan hier online ook niets over vinden. Vreemd verhaal.-Burner- schreef op maandag 25 januari 2021 @ 20:04:
[...]
Vreemd. Bij mij werkt het ‘normaal’ via de volumeknoppen. Overigens kan je ook het geluid regelen via het control center. Het zou niet alleen in Spotify moeten werken.
Edit: beschikbaar, ook iPadOS
iOS 14.4 features
Apple says that iOS 14.4 includes support for recognizing smaller QR codes in the Camera app, as well as the option to classify Bluetooth device types in Settings. Notably, the update also adds new notifications for when your iPhone can’t verify if you’re using a “genuine Apple camera.”
iOS 14.4 also includes a handful of bug fixes related to HDR photography, the Messages app, and more. There is a fix for keyboard lag, which is an issue that has been plaguing many iPhone users since iOS 14 was first released.
iOS 14.4 includes the following improvements for your iPhone:
Smaller QR codes can be recognized by Camera
Option to classify Bluetooth device type in Settings for correct identification of headphones for audio notifications
Notifications for when the camera on your iPhone is unable to be verified as a new, genuine Apple camera in iPhone 12, iPhone 12 mini, iPhone 12 Pro, and iPhone 12 Pro Max
This release also fixes the following issues:
Image artifacts could appear in HDR photos taken with iPhone 12 Pro
Fitness widget may not display updated Activity data
Typing may be delayed and word suggestions may not appear in the keyboard
The keyboard may not come up in the correct language in Messages
Audio stories from the News app in CarPlay may not resume after being paused for spoken directions or Siri
Enabling Switch Control in Accessibility may prevent phone calls from being answered from the Lock Screen
iOS 14.4 is available to users via an over-the-air update in the Settings app later today. Simply open the Settings app, choose General, then choose Software Update. As usual, if the update does not immediately appear for download, keep checking as it sometimes takes a while to roll out to all users.
Today’s update features the build number as the Release Candidate version, 18D52, so if you were running the RC on your device, you will not see an update today.
iPadOS 14.4 includes the following improvements for your iPad:
Smaller QR codes can be recognized by Camera
Option to classify Bluetooth device type in Settings for correct identification of headphones for audio notifications
This release also fixes the following issues:
Typing may be delayed and word suggestions may not appear in the keyboard
The keyboard may not come up in the correct language in Messages
[ Voor 92% gewijzigd door Hackus op 26-01-2021 19:12 ]
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Bij Apple produkten heb ik nog nooit een clean install gedaan. Het is toch geen Windows?ddZ schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 16:40:
[...]
Ben benieuwd. Wat doen jullie meestal? Upgraden of clean install?
zou dit ook helpen bij probleem mbt het reduceren van volume van niet-hoofdtelefoon bluetooth devices bij te lang 100% volume?...Apple says that iOS 14.4 includes support for recognizing smaller QR codes in the Camera app, as well as the option to classify Bluetooth device types in Settings....
Zou wel fijn zijn nl. als ik niet continue die -100dB truuk hoef te doen via Siri Shortcuts
iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB - iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB - AirPods Pro - Watch 5 Space Gray LTE - TV 4K 128GB - TV 4 64GB - Wireless CarPlay
Voor een simpele versieupdate lijkt een clean install mij wel heel ver gaanddZ schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 16:40:
[...]
iPhone/iPad upgrade ik gewoon normaal. Macbook doe ik wel meestal wel een clean install bij major upgrade (1x per jaar dus)ddZ schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 16:40:
[...]
nickdekruijk.nl Websites & Fotografie
Ik doe meestal updaten via iTunes, ik heb hem deze keer eerst helemaal moeten wissen door een error, en toen de update gedaan, en toen de back-up terug gezet, resultaat was dat ik bij 8GB meer ruimte heb< (ik denk dat het door het geheel wissen vd iPhone komt, en de back-up ook natuurlijk wat minder onthoudt, maar ik mis niks iig)ddZ schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 16:40:
[...]
edit,
En waar het ook handig voor is, is dat de back-up de meest gebruikte apps installeert en de rest ongemoeid laat, zal ook wel wat opslag schelen. (enige nadeel is dat je meer dan 1 uur lang moet wachten)
[ Voor 18% gewijzigd door Mel33 op 26-01-2021 17:49 ]
Ik update gelijk via instellingen > algemeen > software update.ddZ schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 16:40:
[...]
Clean install is heb ik in geen jaren meer gedaan, ook niet toen ik op launch day mijn iPhone 12 Pro Max heb ontvangen.
- Donstil
- Niet online
- Apple iPhone
- Apple iOS
- Apple iPad
- Apple iPadOS
- Apple iPhone SE
- Apple iPhone 7 Plus
- Apple iPhone 11
- Apple
- Tablets
- Apple iPhone 11 Pro
- Apple iPhone X
- Apple iPhone 7
- Apple iPhone 6s
- Apple iPhone 6s Plus
- Apple iPhone XS Max
- Apple iPhone XS
- Apple iPhone 8
- Smartphones
[ Voor 88% gewijzigd door Donstil op 26-01-2021 18:52 ]
Klinkt goed. Ook tov 14.3 in jouw beleving? En batterijverbruik ook ok?Donstil schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 18:48:
iOS 14.4 RC draait wel fijn overigens, vond de laatste beta nog iets wat stroef maar dat was met de RC gelijk over.
- Donstil
- Niet online
- Apple iPhone
- Apple iOS
- Apple iPad
- Apple iPadOS
- Apple iPhone SE
- Apple iPhone 7 Plus
- Apple iPhone 11
- Apple
- Tablets
- Apple iPhone 11 Pro
- Apple iPhone X
- Apple iPhone 7
- Apple iPhone 6s
- Apple iPhone 6s Plus
- Apple iPhone XS Max
- Apple iPhone XS
- Apple iPhone 8
- Smartphones
Edit: Gelijk aan de RC zo te zien.
[ Voor 100% gewijzigd door Donstil op 26-01-2021 19:09 ]
- Donstil
- Niet online
- Apple iPhone
- Apple iOS
- Apple iPad
- Apple iPadOS
- Apple iPhone SE
- Apple iPhone 7 Plus
- Apple iPhone 11
- Apple
- Tablets
- Apple iPhone 11 Pro
- Apple iPhone X
- Apple iPhone 7
- Apple iPhone 6s
- Apple iPhone 6s Plus
- Apple iPhone XS Max
- Apple iPhone XS
- Apple iPhone 8
- Smartphones
Ja gelijk aan zou ik zeggen. Niet baanbrekend beter of slechter.dafmay schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 18:58:
[...]
Klinkt goed. Ook tov 14.3 in jouw beleving? En batterijverbruik ook ok?
Wat is het buildnumber van de final release van iOS 14.4?Donstil schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 19:06:
Apple Releases iOS 14.4 and iPadOS 14.4 With New Camera Warnings and Bug Fixes
Edit: Gelijk aan de RC zo te zien.
Update is goed te doen, gaat maar om paar honderd MB, geen 3-5GBddZ schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 16:40:
[...]
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
- Donstil
- Niet online
- Apple iPhone
- Apple iOS
- Apple iPad
- Apple iPadOS
- Apple iPhone SE
- Apple iPhone 7 Plus
- Apple iPhone 11
- Apple
- Tablets
- Apple iPhone 11 Pro
- Apple iPhone X
- Apple iPhone 7
- Apple iPhone 6s
- Apple iPhone 6s Plus
- Apple iPhone XS Max
- Apple iPhone XS
- Apple iPhone 8
- Smartphones
Mijn 14.4 RC heeft build 18D52 dus ga er vanuit dat dit voor de final ook geld.danjan2411 schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 19:13:
[...]
Wat is het buildnumber van de final release van iOS 14.4?
Zou jij voor mij kunnen kijken wat nu het buildnumber is?Hackus schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 19:15:
[...]
Update is goed te doen, gaat maar om paar honderd MB, geen 3-5GB
Klopt ik heb ook de rc geïnstalleerd en geen update; maar heb t ook even aan hackus gevraagdDonstil schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 19:22:
[...]
Mijn 14.4 RC heeft build 18D52 dus ga er vanuit dat dit voor de final ook geld.
- Donstil
- Niet online
- Apple iPhone
- Apple iOS
- Apple iPad
- Apple iPadOS
- Apple iPhone SE
- Apple iPhone 7 Plus
- Apple iPhone 11
- Apple
- Tablets
- Apple iPhone 11 Pro
- Apple iPhone X
- Apple iPhone 7
- Apple iPhone 6s
- Apple iPhone 6s Plus
- Apple iPhone XS Max
- Apple iPhone XS
- Apple iPhone 8
- Smartphones
18D52 is 14.4 (ook ipados)danjan2411 schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 19:24:
[...]
Zou jij voor mij kunnen kijken wat nu het buildnumber is?
[ Voor 3% gewijzigd door Hackus op 26-01-2021 20:18 ]
veelbelovend dat ik nu de losse bluetooth carkit unit in mijn auto (die op classificatie koptelefoon stond) als autoradio kan aangeven 👍🏻Yucko schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 16:50:
[...]
zou dit ook helpen bij probleem mbt het reduceren van volume van niet-hoofdtelefoon bluetooth devices bij te lang 100% volume?
Zou wel fijn zijn nl. als ik niet continue die -100dB truuk hoef te doen via Siri Shortcuts
Ben benieuwd of iOS het volume nog automatisch naar beneden gaat aanpassen.
:strip_exif()/f/image/Upvxy0hWmKqIHEiEMHfboNXN.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 27% gewijzigd door Yucko op 26-01-2021 21:39 ]
iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB - iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB - AirPods Pro - Watch 5 Space Gray LTE - TV 4K 128GB - TV 4 64GB - Wireless CarPlay
Naar mijn weten is dit juist geïntroduceerd om dat probleem te omzeilen.Yucko schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 21:38:
[...]
veelbelovend dat ik nu de losse bluetooth carkit unit in mijn auto (die op classificatie koptelefoon stond) als autoradio kan aangeven 👍🏻
Ben benieuwd of iOS het volume nog automatisch naar beneden gaat aanpassen.[Afbeelding]
Hou ons op de hoogte.
Zou het hierdoor ook mogelijk zijn om het geluid van de autoradio enkel als speakers te gebruiken tijdens het bellen, terwijl ik de microfoon van de iPhone gebruik om te spreken?Yucko schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 21:38:
[...]
veelbelovend dat ik nu de losse bluetooth carkit unit in mijn auto (die op classificatie koptelefoon stond) als autoradio kan aangeven 👍🏻
Ben benieuwd of iOS het volume nog automatisch naar beneden gaat aanpassen.[Afbeelding]
Wellicht voor jullie een gekke vraag, maar de telefoon hangt in onze auto vrij dicht bij het gezicht, terwijl de microfoon van de radio niet gunstig geplaatst kan worden..
(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A
Over een paar dagen weten we het zeker
je bedoelt wanneer je bv. een facebook pagina of instagram pagina opent, dat hij dan bovenaan laat zien dat er een app voor is met de vraag of je de pagina/link in die app wil openen? Volgens mij kan je dat niet uitzetten.routier_lub schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 08:40:
Als ik in safari een site open, wordt soms boven in beeld de app getoond. Is er een optie om dat uit te schakelen?
Ja.Yucko schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 09:07:
[...]
je bedoelt wanneer je bv. een facebook pagina of instagram pagina opent, dat hij dan bovenaan laat zien dat er een app voor is met de vraag of je de pagina/link in die app wil openen? Volgens mij kan je dat niet uitzetten.
/f/image/Z7bQxMD8BXHMYO0BwUmnx3xM.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 32% gewijzigd door routier_lub op 27-01-2021 10:15 ]
misschien niet verstandig, in 14.4 worden ook 3 zero days gedicht.dafmay schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 18:06:
Ik wacht iig even een dag (of twee). Mijn 12 loopt super op 14.3 en batterijverbruik is ook super.
Heb de update gisteren meteen gedaan. Draait als een tierelier 😁gnauw schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 11:32:
[...]
misschien niet verstandig, in 14.4 worden ook 3 zero days gedicht.
Als je er naar zoekt, lijkt er met elke release en in combinatie met de releases van macOS (en soms Garage Band) een andere tutorial of manier te zijn... maar een iPhone 12 met iOS 14 en macOS 11 heb ik nog niet gevonden...
Iemand een idee? Waarom kan ik niet gewoon een audio bestand hernoemen naar .m4r en die op mijn iPhone in Finder slepen?
[ Voor 14% gewijzigd door iAR op 27-01-2021 13:19 ]
Is er een alternatieve oplossing binnen het Apple-ecosysteem?
1. Is het mogelijk om alle icoontjes in een soort van app drawer te zetten? Als ik de telefoon nu unlock krijg ik gelijk alle app icoontjes in beeld, die verdeeld zijn over de verschillende homescreens. Het liefste zou ik één homescreen willen met daarop wat basis informatie en de meeste gebruikte apps.
2. Zijn er opties om gestures in te stellen? Als ik vanaf rechts in het scherm swype dat ik dan bijvoorbeeld "terug" ga.
Of zijn dat irritatiepunten waar ik aan moet wennen?
1. In iOS 14 zit al veel meer functionaliteit om dit te organiseren, inclusief widgets. Ik raad je aan om je hierover in te lezen.Audiowaste schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 11:59:
Sinds kort heb ik een iPhone XR vanuit het werk, echter heb ik heel veel moeite om hier aan te wennen. Een aantal dingen heb ik wel al aangepast om het wat makkelijker te maken. Nu ga ik waarschijnlijk vloeken in de kerk maar ik zou het wat meer op Android willen laten lijken:
1. Is het mogelijk om alle icoontjes in een soort van app drawer te zetten? Als ik de telefoon nu unlock krijg ik gelijk alle app icoontjes in beeld, die verdeeld zijn over de verschillende homescreens. Het liefste zou ik één homescreen willen met daarop wat basis informatie en de meeste gebruikte apps.
2. Zijn er opties om gestures in te stellen? Als ik vanaf rechts in het scherm swype dat ik dan bijvoorbeeld "terug" ga.
2. Instellen niet, maar de implementatie van gestures is wat mij betreft makkelijker en consistenter dan de Android versies die ik ken. Swipen om terug te gaan is bv van links naar rechts.
1. Daar had ik het een en ander al over gelezen, maar de apps staan dan altijd op één van de homescreens. Hetzij als losse app of in de app library. Ik was aan het zoeken om alle apps in een app drawer te zetten, wanneer ik dan omhoog swipe dat ik dan alle geïnstalleerde apps zie. Is dat niet mogelijk?loeberce schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 12:10:
[...]
1. In iOS 14 zit al veel meer functionaliteit om dit te organiseren, inclusief widgets. Ik raad je aan om je hierover in te lezen.
2. Instellen niet, maar de implementatie van gestures is wat mij betreft makkelijker en consistenter dan de Android versies die ik ken. Swipen om terug te gaan is bv van links naar rechts.
2. Ik ga uit van stock Android, die zijn daar ook gewoon consistent in. Sterker nog, alle andere gestures werken precies hetzelfde. Alleen de backgesture aanpassen zou voldoende zijn.
1: je kan gewoon apps van je homescreen verwijderen door een app ingedrukt te houden tot het wiebelt en dan selecteer je verwijder van homescreen.Audiowaste schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 11:59:
Sinds kort heb ik een iPhone XR vanuit het werk, echter heb ik heel veel moeite om hier aan te wennen. Een aantal dingen heb ik wel al aangepast om het wat makkelijker te maken. Nu ga ik waarschijnlijk vloeken in de kerk maar ik zou het wat meer op Android willen laten lijken:
Helaas ook nog steeds dit gedrag in 14.4, aangezien we het hier met twee iPhones in het huishouden hebben kan ik me niet voorstellen dat we de enige zijn?catchingfire schreef op maandag 11 januari 2021 @ 19:23:
Ik heb een nieuw feature dat ik om de paar dagen m'n telefoon moet rebooten om Whatsapp als optie te zien om iets mee te kunnen delen. Whatsapp staat in principe in m'n lijstje om iets mee te kunnen delen, maar dan soms opeens niet meer. Reboot lost het probleem op (tot nu toe).
Kan dit ook structureel opgelost worden zonder te rebooten?
(twee telefoons in mijn huishouden hebben deze "feature", dus het is niet exemplarisch)
Same herecatchingfire schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 13:16:
[...]
Helaas ook nog steeds dit gedrag in 14.4, aangezien we het hier met twee iPhones in het huishouden hebben kan ik me niet voorstellen dat we de enige zijn?
Nee, geeft je toestel anders even een zgn geforceerde herstart.4x4 schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 15:40:
Heb sinds de laatste update last van apps die na het openen direct weer afsluiten. Iemand anders hier ook last van?
(iPhone 8 van je werkgever ?)
Druk kort op de volume-omhoogknop,en los. druk kort op de volume-omlaagknop, en los, en houd vervolgens de zijknop ingedrukt. Laat de knop los wanneer het Apple logo verschijnt.
[ Voor 26% gewijzigd door Hackus op 29-01-2021 15:46 ]
Dat is mogelijk, via “opdrachten” de app van Apple. Maar je moet bij automatisering kijken.henkna schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 13:12:
Wie kan mij helpen? Is het mogelijk om via een automatisering in te stellen dat batterij besparingsmodus aan en uit gaat binnen een ingesteld tijdsbestek? Indien ja, iemand die mij kan uitleggen hoe ik dat doe?
Persoonlijke automatisering -> tijdstip -> voeg taak toe -> stel energiebesparingsmodus in.
En dan bij de instellingen van automatisering “vraag voor uitvoeren” uitschakelen.
Ik weet niet hoe je wist dat ik een iPhone 8 van m’n werkgever heb maar best knap dat je dat wistHackus schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 15:43:
[...]
Nee, geeft je toestel anders even een zgn geforceerde herstart.
(iPhone 8 van je werkgever ?)
Druk kort op de volume-omhoogknop,en los. druk kort op de volume-omlaagknop, en los, en houd vervolgens de zijknop ingedrukt. Laat de knop los wanneer het Apple logo verschijnt.
Het gaat alleen in dit geval om mijn iPad 2018 die deze kuren vertoont sinds ik de laatste update heb uitgevoerd. Geldt hiervoor hetzelfde als voor de iPhone 8?
Verwijderd
Door naar je posthistory te kijken weet ie dat4x4 schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 16:08:
[...]
Ik weet niet hoe je wist dat ik een iPhone 8 van m’n werkgever heb maar best knap dat je dat wist![]()
Het gaat alleen in dit geval om mijn iPad 2018 die deze kuren vertoont sinds ik de laatste update heb uitgevoerd. Geldt hiervoor hetzelfde als voor de iPhone 8?
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2021 16:24 ]
Iemand dit probleem ook en enig idee wat hier tegen te doen? Google heeft tot dusver niks opgeleverd helaas.
![]() | ![]() |
[ Voor 42% gewijzigd door Tc99m op 29-01-2021 17:40 ]
scintillating
Berichten lezen in deze sectie 😉4x4 schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 16:08:
[...]
Ik weet niet hoe je wist dat ik een iPhone 8 van m’n werkgever heb maar best knap dat je dat wist![]()
iPad met zgn fysieke homebutton, druk je die en power langere tijd in. Zo niet, dat geldt eerder genoemde.
Ook al een force restart gedaan?Tc99m schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 17:34:
Sinds ik op mijn iPhone SE 2020 naar iOS 14.4 ben gegaan heb ik een probleem met mijn woningregelaars. Ik heb in het bedieningspaneel 'Toon woningregelaars' op 'aan' staan, maar in het bedieningspaneel worden er maar 2 van mijn 5 lampen weergegeven (screenshot 1). Als ik de slider in de settings app uit- en weer aan zet, zijn 1 keer weer alle lampen zichtbaar (screenshot 2), maar zodra ik het control center sluit en weer opnieuw open, is hij weer terug naar 2 lampen.
Iemand dit probleem ook en enig idee wat hier tegen te doen? Google heeft tot dusver niks opgeleverd helaas.
[Afbeelding] [Afbeelding]
Je ziet daar toch alleen de vier laatst gebruikte devices? Wil je alles zien moet je woning in.Tc99m schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 17:34:
Sinds ik op mijn iPhone SE 2020 naar iOS 14.4 ben gegaan heb ik een probleem met mijn woningregelaars. Ik heb in het bedieningspaneel 'Toon woningregelaars' op 'aan' staan, maar in het bedieningspaneel worden er maar 2 van mijn 5 lampen weergegeven (screenshot 1). Als ik de slider in de settings app uit- en weer aan zet, zijn 1 keer weer alle lampen zichtbaar (screenshot 2), maar zodra ik het control center sluit en weer opnieuw open, is hij weer terug naar 2 lampen.
[Afbeelding] [Afbeelding]
Zoals je in m’n tweede screenshot ziet, kunnen daar prima meer dan 4 devices staan.Tylen schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 06:56:
[...]
Je ziet daar toch alleen de vier laatst gebruikte devices? Wil je alles zien moet je woning in.
Het probleem is nu dat de tweede ‘regel’ met devices niet wordt weergegeven (behalve als ik in het settings menu de toggle uit- en weer aanzet, dan zijn ze alle 5 voor 1 keer zichtbaar). Onder iOS 14.3 had ik hier nooit problemen mee.
scintillating
Excuus ik bedoel twee rijen (ik heb er woning en een andere scene staan met eronder de 4 laatste lampen). Dus volgens mij werkt het precies zoals jij nu ook hebt.Tc99m schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 11:34:
[...]
Zoals je in m’n tweede screenshot ziet, kunnen daar prima meer dan 4 devices staan.
Het probleem is nu dat de tweede ‘regel’ met devices niet wordt weergegeven (behalve als ik in het settings menu de toggle uit- en weer aanzet, dan zijn ze alle 5 voor 1 keer zichtbaar). Onder iOS 14.3 had ik hier nooit problemen mee.
Ik snap niet wat je hiermee bedoelt. In ieder geval werkt het bij mij niet goed nu. Maar bedankt voor het meedenken.Tylen schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 12:55:
[...]
Excuus ik bedoel twee tijden (ik heb er woning en een andere scene staan met eronder de 4 laatste lampen). Dus volgens mij werkt het precies zoals jij nu ook hebt.
scintillating
Oeps. Typo. Rijen bedoel ik.Tc99m schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 15:03:
[...]
Ik snap niet wat je hiermee bedoelt. In ieder geval werkt het bij mij niet goed nu. Maar bedankt voor het meedenken.
/f/image/nkO6XLWkm3IvB5lmEKVIll33.png?f=fotoalbum_large)
- Donstil
- Niet online
- Apple iPhone
- Apple iOS
- Apple iPad
- Apple iPadOS
- Apple iPhone SE
- Apple iPhone 7 Plus
- Apple iPhone 11
- Apple
- Tablets
- Apple iPhone 11 Pro
- Apple iPhone X
- Apple iPhone 7
- Apple iPhone 6s
- Apple iPhone 6s Plus
- Apple iPhone XS Max
- Apple iPhone XS
- Apple iPhone 8
- Smartphones
[ Voor 33% gewijzigd door Donstil op 30-01-2021 18:43 ]
scintillating
Ik heb Home controls uitgezet omdat de iconen telkens van plek versprongen.Tc99m schreef op zondag 31 januari 2021 @ 10:05:
Ja, het probleem is dus dat ik die tweede rij niet ziemaar niemand anders hier heeft dat probleem dus?
Ik druk no op de Home icon en doe het van daaruit.
Control Center ziet er daardoor ook wat netter uit.
En een zeer fijne, nieuwe toevoeging; als je je Apple Watch om hebt (en uiteraard ontgrendeld) , kun je je (FaceID) iPhone ontgrendelen (middels je Watch) als je een mondkapje draagt.
Echt top dit!! (Draag zelf zo'n 32 uur per week op werk een mondkapje)
[ Voor 3% gewijzigd door _Bailey_ op 01-02-2021 19:59 ]
Eindelijk!
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
Bij 1e beta meestal niet.dafmay schreef op maandag 1 februari 2021 @ 20:19:
Zou de public beta wellicht later vanavond volgen?
Is het mogelijk om onder de Siri suggesties de "Stuur persoon x een bericht" acties uit te schakelen? Ingedrukt houden en het duimpje omlaag kiezen helpt niet, en de betreffende apps uitschakelen in Instellingen -> Siri werkt ook niet. Ze blijven aangevuld worden. Ik vind de apps die erboven staan wel handig, dus die wil ik niet kwijt
[ Voor 15% gewijzigd door EValentino op 01-02-2021 20:25 ]
Voor vragen of problemen met specifieke apps en/of functionaliteiten moet een nieuw topic worden aangemaakt.