[iOS en iPadOS 14] Ervaringen & Discussie Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 33 ... 45 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nergenss
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 11-04-2024
Ik heb Chrome ingesteld als standaardbrowser maar als ik daar een tekst selecteer en open in een nieuwe tabblad klik opent die alsnog in safari! Hoe moet ik dit fixen kan iemand dit uitleggen aub...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maratropa schreef op woensdag 2 december 2020 @ 12:37:
Argh waarom hebben ze die tijd instel vakjes in de agenda zo bagger gemaakt. Veel te klein en je ziet geen klap als je ze als spinner omhoog of omlaag insteld op de juiste tijd? Wat was er mis met de oude..
Ik mis de oude instelmanier ook. Dat gevibreer als je dat wieltje omhoog of omlaag swiped vond ik handig/leuk. Geen idee waar Apple mee bezig is.

De batterij oplaad anime van vroeger (dat felgroene) vond ik ook erg mooi maar daar is er een dom lelijk simpel batterijtekening voor in de plaats gekomen, wat was mis met de oude?

Deze dus: Afbeeldingslocatie: https://i2.wp.com/metro.co.uk/wp-content/uploads/2019/07/apple-battery-2-833b.png?quality=90&strip=all&zoom=1&resize=644%2C442&ssl=1p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricB
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 06-08 18:59
Ik heb een vraagje voor mensen die ervaring hebben met Google Workspace (vroegere Gsuite) op Iphone.

Momenteel heb ik een Oneplus 3 (gekocht midden 2016) die wel nog voldoende snel is maar al meer dan een jaar geen updates krijgt. Gezien de lange ondersteuning die je bij Apple krijgt zie ik het wel zitten om de overstap na 10 jaar op android eens te wagen.

De Oneplus 3 gebruik ik als dual-sim toestel voor werk en privé. Voor mijn werk maak ik gebruik van Google Workspace: Gmail, Keep, Meet, Sheets, Docs,... etc. Wanneer je op android aanmeldt met een account van je organisatie wordt er op je telefoon een app drawer aangemaakt met daarin 'werk-apps'.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vyxQZLRACQLoalBaiGNB4Uh-LIc=/x800/filters:strip_exif()/f/image/OwJNtJW187ZOUSbAsNg4nBFc.png?f=fotoalbum_large
Hierdoor heb ik op mijn apparaat dubbele apps voor gmail, google keep, google drive, etc. Eentje van het werk en eentje met mijn privé mails, notities, documenten,... Ook kan ik apps installeren in mijn werkprofiel die ik enkel voor het werk heb en vice versa. Zo heb ik bv google chrome enkel in mijn werkprofiel en voor persoonlijk gebruik firefox. Op mijn homescreen is het handig te zien aan een blauw aktetasje bij het icoontje van een app of het om mijn werk of privé app gaat. Het is ook mogelijk om met een toggle bij de quick settings je werkprofiel uit te schakelen (bv om in het weekend geen meldingen te krijgen), maar dit gebruik ik niet echt.

Ik heb al gevonden dat je Google Workspace ook kan gebruiken op iOS. Net zoals bij Android installeert je telefoon dan een 'device policy' app, waarmee je werkgever het gebruik van een lockscreen en andere veiligheidsmaatregelen kan forceren.

Wat ik echter vermoed is dat je op iOS dan geen dubbele apps krijgt zoals op Android. Klopt mijn vermoeden?
Voor de mensen die op deze manier werken: is het dan nog mogelijk om gebruik te maken van een werk en een privé account in eerder genoemde google apps? En zo ja, is het eenvoudig om van account te wisselen in de app en blijft alles een beetje mooi gescheiden? Zo kan ik nu bijvoorbeeld een link openen naar een sheet of een webpagina in mijn werk gmail app en dan opent deze automatisch in de juiste werk app (werk sheets of chrome). Links die ik open vanuit mijn privé gmail app openen automatisch in firefox of andere privé apps.

Geen idee of dit een vrij niche use cases is, maar ik vind dit wel handig om alles netjes gescheiden te houden zonder twee apparaten mee te moeten nemen. Alternatief zou zijn om voor privé gebruik over te stappen naar iOS apps en de Google varianten enkel te behouden voor het werk. Misschien een goede manier om wat te ont-googlen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21:05
CedricB schreef op woensdag 2 december 2020 @ 16:54:
Ik heb een vraagje voor mensen die ervaring hebben met Google Workspace (vroegere Gsuite) op Iphone.

Momenteel heb ik een Oneplus 3 (gekocht midden 2016) die wel nog voldoende snel is maar al meer dan een jaar geen updates krijgt. Gezien de lange ondersteuning die je bij Apple krijgt zie ik het wel zitten om de overstap na 10 jaar op android eens te wagen.

De Oneplus 3 gebruik ik als dual-sim toestel voor werk en privé. Voor mijn werk maak ik gebruik van Google Workspace: Gmail, Keep, Meet, Sheets, Docs,... etc. Wanneer je op android aanmeldt met een account van je organisatie wordt er op je telefoon een app drawer aangemaakt met daarin 'werk-apps'.
[Afbeelding]
Hierdoor heb ik op mijn apparaat dubbele apps voor gmail, google keep, google drive, etc. Eentje van het werk en eentje met mijn privé mails, notities, documenten,... Ook kan ik apps installeren in mijn werkprofiel die ik enkel voor het werk heb en vice versa. Zo heb ik bv google chrome enkel in mijn werkprofiel en voor persoonlijk gebruik firefox. Op mijn homescreen is het handig te zien aan een blauw aktetasje bij het icoontje van een app of het om mijn werk of privé app gaat. Het is ook mogelijk om met een toggle bij de quick settings je werkprofiel uit te schakelen (bv om in het weekend geen meldingen te krijgen), maar dit gebruik ik niet echt.

Ik heb al gevonden dat je Google Workspace ook kan gebruiken op iOS. Net zoals bij Android installeert je telefoon dan een 'device policy' app, waarmee je werkgever het gebruik van een lockscreen en andere veiligheidsmaatregelen kan forceren.

Wat ik echter vermoed is dat je op iOS dan geen dubbele apps krijgt zoals op Android. Klopt mijn vermoeden?
Voor de mensen die op deze manier werken: is het dan nog mogelijk om gebruik te maken van een werk en een privé account in eerder genoemde google apps? En zo ja, is het eenvoudig om van account te wisselen in de app en blijft alles een beetje mooi gescheiden? Zo kan ik nu bijvoorbeeld een link openen naar een sheet of een webpagina in mijn werk gmail app en dan opent deze automatisch in de juiste werk app (werk sheets of chrome). Links die ik open vanuit mijn privé gmail app openen automatisch in firefox of andere privé apps.

Geen idee of dit een vrij niche use cases is, maar ik vind dit wel handig om alles netjes gescheiden te houden zonder twee apparaten mee te moeten nemen. Alternatief zou zijn om voor privé gebruik over te stappen naar iOS apps en de Google varianten enkel te behouden voor het werk. Misschien een goede manier om wat te ont-googlen?
Dubbele apps gaat niet lukken op iOS. Al kan je bijvoorbeeld wél Whatsapp normaal en Whatsapp business installeren, maar dat zijn 2 verschillende apps.

Qua mail is het verder wel te regelen. Bijvoorbeeld de Gmail-app voor de zaak, en de standaard Apple Mailapp of een 3th party-app voor je privé mail.

Verder merk je op iOS weinig van dualsim. Het is zoals Apple met alles doet, best goed bedacht allemaal. Het werkt intuïtief door bijvoorbeeld te onthouden door welk nummer je bent gebeld, voortaan houdt ie die lijn voor dat nummer. Dat soort dingen zitten super in elkaar. Maar... zoals bij Apple... je moet niet iets willen wat er niet in zit. Op dit forum missen we het bijvoorbeeld dat we de 2e lijn niet op tijd automatisch uit kunnen schakelen maar alleen handmatig.

Verder kan je zelf wat puzzelen en bedenken. Ik heb bijvoorbeeld een heel buroblad ingericht voor de zaak. Waar Outlook, Teams, Whatsapp business en onze bedrijfsapps staan en een widget met de agenda. Dat hele buroblad kan je simpel verbergen in privé-tijd. Dat soort dingen dus :)

[ Voor 9% gewijzigd door Dennisdn op 02-12-2020 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricB
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 06-08 18:59
Dennisdn schreef op woensdag 2 december 2020 @ 17:06:
Dubbele apps gaat niet lukken op iOS. Al kan je bijvoorbeeld wél Whatsapp normaal en Whatsapp business installeren, maar dat zijn 2 verschillende apps.

Qua mail is het verder wel te regelen. Bijvoorbeeld de Gmail-app voor de zaak, en de standaard Apple Mailapp of een 3th party-app voor je privé mail.
Ja mail en Whatsapp vormen niet echt een probleem. Ik denk dat Google Drive en de Google office apps eerder wat lastiger zijn.
Dennisdn schreef op woensdag 2 december 2020 @ 17:06:
Verder merk je op iOS weinig van dualsim. Het is zoals Apple met alles doet, best goed bedacht allemaal. Het werkt intuïtief door bijvoorbeeld te onthouden door welk nummer je bent gebeld, voortaan houdt ie die lijn voor dat nummer. Dat soort dingen zitten super in elkaar.
Dat ben ik ook zo gewoon van op Android, dus dat is een plus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deatheyee
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 15:56
Ik heb een vraagje voor jullie.

Op mijn iPhone werken de tekstsuggesties in het Nederlands sinds enige tijd niet meer. Ik heb het Nederlandse toetsenbord al opnieuw toegevoegd, woordenboek hersteld, suggesties uit en aan gezet.. niks lijkt te helpen. Ik vond dit een onwijs handige functie en mis het dan ook enorm tijdens het typen!

Dit alles werkt nog wel met een Engels toetsenbord, maar ik wil dit ook nog in het Nederlands kunnen gebruiken. Zijn er meer mensen met dit probleem? Of weet iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
iOS 14.3 Beta 3 is maar een kleine update van - 220MB
Buildnummer: 18C5061a

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierre_nr1
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Hackus schreef op woensdag 2 december 2020 @ 20:32:
iOS 14.3 Beta 3 is maar een kleine update van - 220MB
Buildnummer: 18C5061a
En wat wil je daarmee zeggen???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pierre_nr1 schreef op woensdag 2 december 2020 @ 21:24:
[...]

Dit zal je vaker aan hem willen vragen want je komt hem overal tegen, of je leert erlangs te lezen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Verwijderd schreef op woensdag 2 december 2020 @ 22:54:
[...]

Dit zal je vaker aan hem willen vragen want je komt hem overal tegen, of je leert erlangs te lezen. ;)
Ik kies er voor om snel te leren....... :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Naafkap
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 19:50
Deatheyee schreef op woensdag 2 december 2020 @ 19:33:
Ik heb een vraagje voor jullie.

Op mijn iPhone werken de tekstsuggesties in het Nederlands sinds enige tijd niet meer. Ik heb het Nederlandse toetsenbord al opnieuw toegevoegd, woordenboek hersteld, suggesties uit en aan gezet.. niks lijkt te helpen. Ik vond dit een onwijs handige functie en mis het dan ook enorm tijdens het typen!

Dit alles werkt nog wel met een Engels toetsenbord, maar ik wil dit ook nog in het Nederlands kunnen gebruiken. Zijn er meer mensen met dit probleem? Of weet iemand een oplossing?
Hier loop ik ook tegen aan. Als je een keer een Engels woord gebruikt, schakelt ie daarop over en krijg je hem met geen mogelijkheid terug op Nederlands. Soms werkt een reboot, maar meestal is het pas gefikst na een nieuwe iOS update.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deatheyee
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 15:56
Naafkap schreef op donderdag 3 december 2020 @ 11:11:
[...]

Hier loop ik ook tegen aan. Als je een keer een Engels woord gebruikt, schakelt ie daarop over en krijg je hem met geen mogelijkheid terug op Nederlands. Soms werkt een reboot, maar meestal is het pas gefikst na een nieuwe iOS update.
Bij mij werkt het inmiddels weer! Ik heb eerst de standaardtaal van mijn iPhone op het Engels gezet, vervolgens het Nederlandse toetsenbord verwijderd. Daarna de taal weer teruggezet naar het Nederlands, dan voegt hij ook opnieuw het Nederlandse toetsenbord toe. Sindsdien werkt het weer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pierre_nr1 schreef op woensdag 2 december 2020 @ 21:24:
[...]

dat het een kleine update is tov Beta 2.

Public Beta3 in iOS14.3 is ook beschikbaar

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:14
Pfft, gaat IOS opeens pushen dat mijn passcode vervangen moet worden icm allerlei eisen waaraan deze moet voldoen.

Ik heb geen issues met onthouden van codes/passwords maar de perodieke geforceerde wijzigingen zorgen wel altijd voor issues.

Anyway, is dit een IOS dingetje of een MDM policy die dit pushed?

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:10

RnB

Dat herken ik alleen als een MDM policy, niet als een iOS feature.

Maak je gebruik van MDM op je iDevice?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
RnB schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 12:55:
Dat herken ik alleen als een MDM policy, niet als een iOS feature.

Maak je gebruik van MDM op je iDevice?
yes, vandaar de vraag aangezien het mijn iPhone (mdm ivm email etc werk) langskwam, maar niet op mijn iPad (geen mdm).

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:34

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Bossie schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 15:29:
[...]

yes, vandaar de vraag aangezien het mijn iPhone (mdm ivm email etc werk) langskwam, maar niet op mijn iPad (geen mdm).
Dat is een mdm policy ja.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
Bossie schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 15:29:
[...]

Waarschijnlijk heeft je werkgever de instelling veranderd. Ik kreeg ooit ook zo’n melding omdat ik nog op een 4cijfer-code zat en mijn werkgever minimaal 6 had ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21:18

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Getting Started With Apple Fitness+
Apple Fitness+ will be available Monday, December 14, and requires iOS 14.3, watchOS 7.2, iPadOS 14.3, and tvOS 14.3. For Apple Watch users, Apple Fitness+ will automatically appear as a new tab in the Fitness app on iPhone; the Fitness app for iPad will be available to download from the App Store; and on Apple TV, the Fitness app will automatically appear once users upgrade to tvOS 14.3.
https://www.apple.com/new...ess-launches-december-14/

SOON.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ddZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:23

ddZ

Over een weekje dus iOS 14.3 als alles meezit? Hoop dat er ook de fix voor battery drain zit ingebakken: thuis zit mijn 12 Pro gewoon op WiFi, maar op kantoor (zonder mogelijkheid tot..) zie ik het toestel langzaam aan leeg lopen, zonder dat ik er wat mee doe...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ddZ schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 15:24:
[...]

Over een weekje dus iOS 14.3 als alles meezit? Hoop dat er ook de fix voor battery drain zit ingebakken: thuis zit mijn 12 Pro gewoon op WiFi, maar op kantoor (zonder mogelijkheid tot..) zie ik het toestel langzaam aan leeg lopen, zonder dat ik er wat mee doe...
Al een geforceerde herstart gedaan mbt batterydrain?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ddZ

ddZ

Verwijderd schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 15:26:
[...]

Al een geforceerde herstart gedaan mbt batterydrain?
Zeker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op je kantoor is dus geen WiFi beschikbaar? En zet je de WiFi op je toestel dan ook helemaal uit? (dus niet in de bedieningspaneel want dat is een tijdelijke "disconnectie" en geen "aan/uit" knopje). Kan best dat je toestel blijft zoeken naar WiFi netwerken en dat trekt je accu leeg. Je moet dus in instellingen zijn en dan daar WiFi handmatig uitzetten.

Indien dit het probleem was en je de echte aan/uit knopje een beetje teveel handelingen vind, er is een shortcut opdracht daarvoor zag ik met WiFi UIT/4G AAN of WiFi AAN/4G UIT met 1 druk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ddZ

ddZ

Verwijderd schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 15:45:
[...]

Op je kantoor is dus geen WiFi beschikbaar? En zet je de WiFi op je toestel dan ook helemaal uit? (dus niet in de bedieningspaneel want dat is een tijdelijke "disconnectie" en geen "aan/uit" knopje). Kan best dat je toestel blijft zoeken naar WiFi netwerken en dat trekt je accu leeg. Je moet dus in instellingen zijn en dan daar WiFi handmatig uitzetten.

Indien dit het probleem was en je de echte aan/uit knopje een beetje teveel handelingen vind, er is een shortcut opdracht daarvoor zag ik met WiFi UIT/4G AAN of WiFi AAN/4G UIT met 1 druk.
Klopt, op kantoor is geen WiFi beschikbaar. Fysiek uitzetten doe ik eigenlijk niet (ook niet via het bedieningspaneel).

Je tip is letterlijk het laatste wat ik nog niet geprobeerd heb. Morgen eens testen, thanks :)

Heb inmiddels een automatisering aangemaakt, die WiFi automatisch uitzet, zodra ik de deur uitga en vice versa. Ben benieuwd...

Neemt niet weg, dat dit met zo’n nieuw toestel best wel kansloos is. Hopelijk komt Apple gauw met een oplossing...

[ Voor 19% gewijzigd door ddZ op 08-12-2020 15:53 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15:11
Andere mogelijke oorzaak is slecht 4G bereik. Daar loopt je telefoon ook enorm op leeg.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Nu online
14.3 de RC is uit

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 11:47
Hebben jullie ook zoveel battery drain in de nacht?
Hierbij tussen 3 en 4 uur. Niks gedaan, toch weer ca 5% weg.
Een iPhone XS met “85% battery health”.
WiFi Bluetooth en 4G aan maar allen met goed bereik.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z_NTwZuuYIO7LijmG2kPOUkt1Os=/x800/filters:strip_exif()/f/image/D5SMhLxD7SGXywMVveYRRZP3.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 5% gewijzigd door Menesis op 09-12-2020 08:34 ]

Mixed Reality dev

• Menesis
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 11:47
Menesis schreef op woensdag 9 december 2020 @ 08:33:
Hebben jullie ook zoveel battery drain in de nacht?
Hierbij tussen 3 en 4 uur. Niks gedaan, toch weer ca 5% weg.
Een iPhone XS met “85% battery health”.
WiFi Bluetooth en 4G aan maar allen met goed bereik.

[Afbeelding]
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hqjxqgWoa8Y4QuK5KZd9oSrtWhc=/x800/filters:strip_exif()/f/image/xz7d2HzyCkleXGc9DFPZl1Yj.png?f=fotoalbum_large
Battery saver maakt een hoop uit :+

Mixed Reality dev

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Nu online
2e RC staat klaar

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0sso
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 27-08-2024
Ik weet niet of ik met deze vraag hier terecht kan, maar ik heb het antwoord nog niet kunnen vinden op het volgende probleem;

Als ik op mijn iPhone een website of andere app open, krijg ik tegelijkertijd op mijn iPad een soort mirror icoontje bij Safari en als ik daar op klik wordt de website (als ware AirDrop) overgenomen op de iPad. Ik zou graag willen weten hoe en of ik dit kan uitzetten. Zie voor het voorbeeld ook onderstaande foto.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kGwd33Wpm9FmjnHTYq27FwHLtGM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LlzbLYUUTvdhUqAEo54oEjbb.jpg?f=fotoalbum_large

P.s.Ik heb iCloud synchronisatie voor Safari uitstaan en daarnaast ook AirDrop ontvangen uit op de iPad. Dat heeft helaas niet niet geholpen. Alvast bedankt voor jullie hulp.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:11
[verwijderd]

[ Voor 97% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0sso
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 27-08-2024
Mar.tin schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 13:02:
[...]

Volgens mij is dit onderdeel van handoff. Te vinden onder Algemeen > Airplay & Handoff
Perfect! Dat is het inderdaad. Dankjewel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
iOS 14.3 RC 2
softwareversie 14.3(18C66) (+- 4GB)
edit:(buildversie erbij, omdat de RC1 build 18C65 is, dan weet je dat je de juiste hebt met bovenstaand)
Is inmiddels beschikbaar

[ Voor 41% gewijzigd door Hackus op 11-12-2020 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
Als ik in de auto stap (geen CarPlay) en mijn telefoon is Bluetooth verbonden dan kan ik bv aan Siri vragen ‘start flitsmeister ik of ‘speel spotify’. Vaak geeft Siri dan de opmerking dat ik eerst de telefoon moet unlocken. Dat schiet voor mij zijn doel voorbij want dan moet ik alsnog mijn telefoon pakken. Doe ik iets verkeerd of is het gewoonweg niet mogelijk?

Edit: ik heb dit met whatsapp ook. Dit kon bij eerdere iOS versies wel maar nu niet meer..

[ Voor 11% gewijzigd door hk12nl op 12-12-2020 11:23 ]

©2004

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

hk12nl schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 11:21:
Als ik in de auto stap (geen CarPlay) en mijn telefoon is Bluetooth verbonden dan kan ik bv aan Siri vragen ‘start flitsmeister ik of ‘speel spotify’. Vaak geeft Siri dan de opmerking dat ik eerst de telefoon moet unlocken. Dat schiet voor mij zijn doel voorbij want dan moet ik alsnog mijn telefoon pakken. Doe ik iets verkeerd of is het gewoonweg niet mogelijk?

Edit: ik heb dit met whatsapp ook. Dit kon bij eerdere iOS versies wel maar nu niet meer..
Dus met andere woorden, jij vindt het goed dat een buitenstaander jouw whatsapp of iets anders opent wanneer hij het vraagt aan jouw Siri terwijl je toestel locked is? Volgens mij werkt ie blijkbaar nu wel zoals het hoort of mis ik iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
Verwijderd schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 12:16:
[...]

Dus met andere woorden, jij vindt het goed dat een buitenstaander jouw whatsapp of iets anders opent wanneer hij het vraagt aan jouw Siri terwijl je toestel locked is? Volgens mij werkt ie blijkbaar nu wel zoals het hoort of mis ik iets?
Ja, je mist het geven van het antwoord op mijn vraag.

Ik weet niet of je met je reactie graag iets bij mij wilt uitlokken, maar echt nuttig en behulpzaam vind ik hem niet. Eerder neerbuigend en dat hoeft wat mij betreft niet als reactie op een normale vraag. Maar misschien interpreteer ik hem verkeerd.

Siri reageert voor zover ik weet alleen op mijn stem bij ‘hey Siri’ dus dat is voor mij geen probleem. En in eerdere iOS versies kon het wel dus vandaar dat ik nieuwsgierig ben of het nog kan. Of niet, dat is ook prima. Kan ik stoppen met zoeken. Ik vond het erg handig.

[ Voor 80% gewijzigd door hk12nl op 12-12-2020 13:47 ]

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:03
hk12nl schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 13:38:
Siri reageert voor zover ik weet alleen op mijn stem bij ‘hey Siri’ dus dat is voor mij geen probleem.
Is dat wel zo? Ik weet het niet, gebruik Siri zelden, maar kan mij niet voorstellen dat Siri zonder 'ingeleerd' te zijn alleen op mijn stem zou reageren.

Vingerafdrukscanner moest ik inleren op m'n SE; Face-ID moest ik inleren op m'n 12-mini. Siri heb ik nooit hoeven in te leren en reageert prima op mijn stem. Hoe weet hij dat ik het ben?

Ofwel, ik denk niet dat jouw aanname klopt en dan is het logisch dat 'ie een bevestiging vraagt dmv unlocken. En dan is de reactie van @Verwijderd gewoon een prima antwoord, zonder neerbuigend bedoeld te zijn, lijkt mij. Maar ik kan er naast zitten.

[ Voor 7% gewijzigd door vanaalten op 12-12-2020 14:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:45

jasjenl

Liab A Tymo

[...]

Ik weet niet of je met je reactie graag iets bij mij wilt uitlokken, maar echt nuttig en behulpzaam vind ik hem niet. Eerder neerbuigend en dat hoeft wat mij betreft niet als reactie op een normale vraag. Maar misschien interpreteer ik hem verkeerd.

Siri reageert voor zover ik weet alleen op mijn stem bij ‘hey Siri’ dus dat is voor mij geen probleem. En in eerdere iOS versies kon het wel dus vandaar dat ik nieuwsgierig ben of het nog kan. Of niet, dat is ook prima. Kan ik stoppen met zoeken. Ik vond het erg handig.
Siri reageert niet alleen op jouw stem en dat kun je dus ook niet zien als een geldige manier van unlocken. Vandaar dat wat jij wilt niet kan. Alleen bepaalde functies kun je met ‘Hey Siri’ uitvoeren zonder de telefoon te unlocken, zoals het versturen van een bericht via whatsapp. Maar dan moet je voor dat laatste wel bijv meteen zeggen ‘Hey siri, stuur een bericht met whatsapp naar persoon x’. Apps echt volledig openen zonder de telefoon te unlocken kan niet met Siri en dat zou ook een slecht idee zijn, vanuit beveiligings oogpunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Beetje jammer wel wat je allemaal denkt en schrijft op een vrij normale antwoord maar goed, ik ga niet met je bekvechten omdat je mijn reactie volkomen verkeerd gelezen hebt.

Voor zover ik weet reageert Siri op iedereen die Hey Siri zegt. Het lijkt mij gewoon dat hij al die tijd iets heeft gedaan wat niet zou moeten. (<- dit is ook al niet neerbuigend bedoeld)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

vanaalten schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 14:01:
[...]

Is dat wel zo? Ik weet het niet, gebruik Siri zelden, maar kan mij niet voorstellen dat Siri zonder 'ingeleerd' te zijn alleen op mijn stem zou reageren.

Vingerafdrukscanner moest ik inleren op m'n SE; Face-ID moest ik inleren op m'n 12-mini. Siri heb ik nooit hoeven in te leren en reageert prima op mijn stem. Hoe weet hij dat ik het ben?

Ofwel, ik denk niet dat jouw aanname klopt en dan is het logisch dat 'ie een bevestiging vraagt dmv unlocken. En dan is de reactie van @Verwijderd gewoon een prima antwoord, zonder neerbuigend bedoeld te zijn, lijkt mij. Maar ik kan er naast zitten.
Je zit er niet naast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danjan2411
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 21:09
Ik heb IOS 14.3 rc2 geïnstalleerd op m’n 11 pro, maar de accu loopt nog steeds snel leeg

Edit
Na uitschakelen schermtijd en mobiele data lijkt het een stuk beter.

[ Voor 30% gewijzigd door danjan2411 op 12-12-2020 21:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hk12nl
Verwijderd schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 15:39:
[...]

Beetje jammer wel wat je allemaal denkt en schrijft op een vrij normale antwoord maar goed, ik ga niet met je bekvechten omdat je mijn reactie volkomen verkeerd gelezen hebt.

Voor zover ik weet reageert Siri op iedereen die Hey Siri zegt. Het lijkt mij gewoon dat hij al die tijd iets heeft gedaan wat niet zou moeten. (<- dit is ook al niet neerbuigend bedoeld)
Duidelijk dan heb het ik inderdaad compleet verkeerd geïnterpreteerd. Excuus voor mijn reactie en dank voor jouw reactie en ook voor de reacties van @jasjenl en @vanaalten. Het is mij duidelijk en ik kan stoppen met zoeken naar een oplossing d:)b

©2004

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennisdn
In de nachten dat ik geen wekker hoef te zetten vind ik het leuk om het battery-drain probleem te onderzoeken. Eerst in het iPhone12-topic, maar nu denk ik meer een iOS-probleem te hebben.

Na de eerste nacht met bijna 20% drain heb ik de Coronamelder verwijderd omdat die 100% verantwoordelijk was voor het nachtelijke gebruik. Maar nu de volgende nacht is er 10% battery-drain overgebleven in 5 uur tijd. Nu lijkt Ziggo 100% verantwoordelijk. En in de Activiteit-tabel zie je dat die nog best stevig tekeer is gegaan ook.

Aangezien ik de achtergrondactiviteit van Ziggo uit heb staan, lijkt het probleem dieper te zitten. Apple zegt altijd dat het geen zin heeft om apps geforceerd te sluiten, dat dát zelfs slecht is voor de batterij. Als ik dit zie dan heeft het wel degelijk zin om apps helemaal te sluiten. Maar dat gaat weer in tegen de filosofie van Apple.....

Wel geruststellend, DualSim stond aan, die kan ik nu na 2 nachten observatie wel als afvinken alszijnde géén drainer.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9pQF9Heik244FkHiIn7mS4wrsts=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/HqVIdCuQ3sZj0bzkdo0ZSGXW.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xWGklgPcB9sFRmh-OjW6vn6IDqI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Vpmafnxmb5Ic4tKn1NNoXD6Z.jpg?f=user_large

[ Voor 6% gewijzigd door Dennisdn op 13-12-2020 06:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Dennisdn schreef op zondag 13 december 2020 @ 06:53:
In de nachten dat ik geen wekker hoef te zetten vind ik het leuk om het battery-drain probleem te onderzoeken. Eerst in het iPhone12-topic, maar nu denk ik meer een iOS-probleem te hebben.

Na de eerste nacht met bijna 20% drain heb ik de Coronamelder verwijderd omdat die 100% verantwoordelijk was voor het nachtelijke gebruik. Maar nu de volgende nacht is er 10% battery-drain overgebleven in 5 uur tijd. Nu lijkt Ziggo 100% verantwoordelijk. En in de Activiteit-tabel zie je dat die nog best stevig tekeer is gegaan ook.

Aangezien ik de achtergrondactiviteit van Ziggo uit heb staan, lijkt het probleem dieper te zitten. Apple zegt altijd dat het geen zin heeft om apps geforceerd te sluiten, dat dát zelfs slecht is voor de batterij. Als ik dit zie dan heeft het wel degelijk zin om apps helemaal te sluiten. Maar dat gaat weer in tegen de filosofie van Apple.....

Wel geruststellend, DualSim stond aan, die kan ik nu na 2 nachten observatie wel als afvinken alszijnde géén drainer.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Snap sowieso niet dat Ziggo GO dan op de achtergrond actief blijft als deze app NIET in gebruik is op dat moment..... is dat dan niet een fout van de Ziggo app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
Mrjraider schreef op zondag 13 december 2020 @ 08:27:
[...]

Snap sowieso niet dat Ziggo GO dan op de achtergrond actief blijft als deze app NIET in gebruik is op dat moment..... is dat dan niet een fout van de Ziggo app?
Ik weet niet zo goed hoe het aan de developer-kant zit. Maar ik zou verwachten dat Apple's magische achtergrondproces waar ze zo trots op zijn (als in: "je moet apps niet geforceerd sluiten, wij handelen achter de schermen af dat dat goed zit"), een fout van een developer zou overrulen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hk12nl
hk12nl schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 09:34:
Zijn er meer mensen die ook last hebben sinds iOS14 dat whatsapp geen automatische back up meer maakt? Hij doet het wel als ik handmatig druk op 'maak nu een reserve kopie' echter staat hij ingesteld op dagelijks maar dit doet hij dus niet. Het volgende staat open of ingesteld:

- Whatsapp toegang tot mobiele data (lokaal netwerk staat wel uit)
- 'apps die iCloud gebruiken' staat aan in iCloud instellingen
- Whatsapp al verwijderd en opnieuw ingesteld
- telefoon al aan en uit gezet
- telefoon al een softreset gegeven
- in en uit gelogd bij iCloud

Iemand dit ook al eens gehad en wellicht een oplossing? Of meer mensen die hier last van hebben?
@BeQuietAndDrive & @Hulliee bij mij lijkt dit probleem opgelost. Ik had verversen op de achtergrond uit staan. Dit nu aangezet en nu lijkt hij het weer op te pakken.

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulliee
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
hk12nl schreef op zondag 13 december 2020 @ 09:10:
[...]

@BeQuietAndDrive & @Hulliee bij mij lijkt dit probleem opgelost. Ik had verversen op de achtergrond uit staan. Dit nu aangezet en nu lijkt hij het weer op te pakken.
Thanks, dat zou best wel de reden kunnen zijn idd!

Ik bedenk me dat het back-uppen van wa ook over je mobiele data kan gaan en dan gaat het wel hard met je data.
Echt een oplossing hiervoor er is niet. In wa wordt aangegeven om je iCloud drive uit te zetten maar dat is te rigoureus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
Hulliee schreef op zondag 13 december 2020 @ 09:36:
[...]

Thanks, dat zou best wel de reden kunnen zijn idd!

Ik bedenk me dat het back-uppen van wa ook over je mobiele data kan gaan en dan gaat het wel hard met je data.
Echt een oplossing hiervoor er is niet. In wa wordt aangegeven om je iCloud drive uit te zetten maar dat is te rigoureus.
Je kan bij ‘ververs op achtergrond’ instellen of je het alleen via wifi wilt of via wifi en mobiele data. :)

©2004

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hulliee
  • Niet online
hk12nl schreef op zondag 13 december 2020 @ 09:52:
[...]

Je kan bij ‘ververs op achtergrond’ instellen of je het alleen via wifi wilt of via wifi en mobiele data. :)
Ja klopt maar dat is dan gelijk voor alle app's, niet wa specifiek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
hk12nl schreef op zondag 13 december 2020 @ 09:52:
[...]

Zal je batterijverbruik niet ten goede komen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djoelzz
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20-07 18:19
iOS meldt tegenwoordig welke wachtwoorden betrokken zijn bij een data lek. Handig. Maar nu wil ik voor deze accounts een nieuw wachtwoord instellen.

Dat kan bijvoorbeeld vanuit “wachtwoorden” in iOS. Waar ik vervolgens tegenaan loop is het volgende. Bij de meeste sites moet je eerst je oude wachtwoord invullen en daarna twee maal je nieuwe wachtwoord. Het invullen van de eerste kan automatisch. Maar ik wil graag dat het nieuwe wachtwoord automatisch gegenereerd wordt (willekeurige tekenreeks). Dat gebeurt niet automatisch, en ik kan er ook nergens voor kiezen.

Anders gezegd: bij het aanmaken van een nieuw account komt iOS zelf met een voorgesteld wachtwoord, maar bij het wijzigen van een wachtwoord niet. Is dat op één of andere manier wel te regelen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulliee
  • Niet online
djoelzz schreef op zondag 13 december 2020 @ 10:34:
iOS meldt tegenwoordig welke wachtwoorden betrokken zijn bij een data lek. Handig. Maar nu wil ik voor deze accounts een nieuw wachtwoord instellen.

Dat kan bijvoorbeeld vanuit “wachtwoorden” in iOS. Waar ik vervolgens tegenaan loop is het volgende. Bij de meeste sites moet je eerst je oude wachtwoord invullen en daarna twee maal je nieuwe wachtwoord. Het invullen van de eerste kan automatisch. Maar ik wil graag dat het nieuwe wachtwoord automatisch gegenereerd wordt (willekeurige tekenreeks). Dat gebeurt niet automatisch, en ik kan er ook nergens voor kiezen.

Anders gezegd: bij het aanmaken van een nieuw account komt iOS zelf met een voorgesteld wachtwoord, maar bij het wijzigen van een wachtwoord niet. Is dat op één of andere manier wel te regelen?
Volgens mij is dat niet altijd zo. Bijvoorbeeld hier op tweakers! Ik denk dat het ligt aan de site zelf, hoe deze is opgezet zodat iOS, MacOS dit als zodanig herkent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djoelzz
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20-07 18:19
Hulliee schreef op zondag 13 december 2020 @ 11:01:
[...]

Volgens mij is dat niet altijd zo. Bijvoorbeeld hier op tweakers! Ik denk dat het ligt aan de site zelf, hoe deze is opgezet zodat iOS, MacOS dit als zodanig herkent.
Ja inderdaad, je hebt gelijk: bij Tweakers werkt het wel. Maar ik ben veel sites tegengekomen waar het dus niet werkt. Vraag me af of dat bijvoorbeeld met 1Password of LastPass beter zou gaan. Maar blijf aan de andere kant het liefste bij iOS omdat ik dat 90% van de tijd gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulliee
  • Niet online
Voordeel vd sleutelhanger van Apple is dat je een nieuw wachtwoordvoorstel 'ter plekke' krijgt aangeboden. Andere apps zullen dit niet kunnen vervangen lijkt me. Ik gebruik Keepass en die doet dat iig niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat met die wachtwoorden ervaar ik zelf ook, ik denk omdat dat invulvakje niet gemarkeerd is als "wachtwoord invoeren" en IOS er dus niks mee kan want hij weet niet wat daar zou moeten komen staan.

Ander punt waar ik tegenaanloop is dat W10 en IOS niet samenwerken qua wachtwoorden, ik moet dan 1 of andere betaalabo zoals LastPass1 nemen. Tot nu toe tik ik de wachtwoorden over maar als iemand een gratis variant weet houd ik me aanbevolen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
KeePass kost €1,09 en werkt prima

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Gunth
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12:51
Ik gebruik Bitwarden.
Gratis of een 10tje per jaar.
Zeer tevreden van en werkt op ieder os en met een google extensie.
Hier op linux, windows en mac

iPhone 15 pro max nat tita|tv4 64|Airpods pro|airpods pro2|AW 6 grey| iPad Air 2020 blue| homepod mini grey|Airpods max blauw|Samsung s23 ultra green 512|Google pixel 7|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19:25
Verwijderd schreef op zondag 13 december 2020 @ 11:34:
Dat met die wachtwoorden ervaar ik zelf ook, ik denk omdat dat invulvakje niet gemarkeerd is als "wachtwoord invoeren" en IOS er dus niks mee kan want hij weet niet wat daar zou moeten komen staan.

Ander punt waar ik tegenaanloop is dat W10 en IOS niet samenwerken qua wachtwoorden, ik moet dan 1 of andere betaalabo zoals LastPass1 nemen. Tot nu toe tik ik de wachtwoorden over maar als iemand een gratis variant weet houd ik me aanbevolen.
Kies een virrusscanner die ook een paswoord manager heeft.

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SureshR
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08-03 22:34
Gunth schreef op zondag 13 december 2020 @ 12:03:
Ik gebruik Bitwarden.
Gratis of een 10tje per jaar.
Zeer tevreden van en werkt op ieder os en met een google extensie.
Hier op linux, windows en mac
Hier ook Bitwarden inderdaad. Werkt prima!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• crypt0rr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 10:50

Zoals reeds eerder benoemd is Bitwarden een mooie (gratis) te gebruiken oplossing. Je kunt ook kennis hierover opdoen in het volgende topic [Password Managers] Discussie- en reviewtopic

AdGuard Home

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sand0rf
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19:56
Ik denk dat dit eerder een iOS fout is dan een hardware fout dus ik zet hem even in dit topic ipv in het iPhone 7 topic.

Ik heb al 5 jaar naar volle tevredenheid een iPhone 7 maar heb sinds eind vorige week een probleem. Vooral 's nachts valt mijn batterij ineens terug naar 1%. De telefoon blijft het gewoon doen gedurende de nacht en ik merk het probleem dus ook pas 's ochtends. Het lijkt dus niet zo te zijn dat de accu kapot is maar meer een meetfout waardoor de iPhone denkt dat de accu leeg is. Hieronder een screenshot van mijn batterij scherm.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tKu9f1lb17EbqYwiovhrg7m4O3Y=/x800/filters:strip_exif()/f/image/z5vznQWX4nAnTLsMkNhqpBmL.png?f=fotoalbum_large

Accu valt dus helemaal terug naar 1% op zaterdagavond rond 11 uur maar de telefoon blijft het gewoon doen tot de volgende ochtend half 11. Toen heb ik hem op de lader gedaan en was hij ook in no-time weer vol. Daarna de telefoon redelijk intensief gebruikt (Strava etc.) waardoor de accu weer leger liep maar later die middag was hij weer ineens leeg.

Onder batterijconditie staat eigenlijk niks geks. Maximum capaciteit 86% en ondersteund nog steeds piekprestatie. Uiteraard heb ik hem al een keertje helemaal uit gezet en weer aangezet het probleem blijft. Iemand een idee?

/post

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vanaalten
  • Laatst online: 19:03
Sand0rf schreef op maandag 14 december 2020 @ 08:31:
Ik denk dat dit eerder een iOS fout is dan een hardware fout dus ik zet hem even in dit topic ipv in het iPhone 7 topic.

Ik heb al 5 jaar naar volle tevredenheid een iPhone 7 maar heb sinds eind vorige week een probleem. Vooral 's nachts valt mijn batterij ineens terug naar 1%. De telefoon blijft het gewoon doen gedurende de nacht en ik merk het probleem dus ook pas 's ochtends. Het lijkt dus niet zo te zijn dat de accu kapot is maar meer een meetfout waardoor de iPhone denkt dat de accu leeg is. Hieronder een screenshot van mijn batterij scherm.

[Afbeelding]

Accu valt dus helemaal terug naar 1% op zaterdagavond rond 11 uur maar de telefoon blijft het gewoon doen tot de volgende ochtend half 11. Toen heb ik hem op de lader gedaan en was hij ook in no-time weer vol. Daarna de telefoon redelijk intensief gebruikt (Strava etc.) waardoor de accu weer leger liep maar later die middag was hij weer ineens leeg.

Onder batterijconditie staat eigenlijk niks geks. Maximum capaciteit 86% en ondersteund nog steeds piekprestatie. Uiteraard heb ik hem al een keertje helemaal uit gezet en weer aangezet het probleem blijft. Iemand een idee?
Geen idee, maar je bent denk ik niet de enige (@mark777):
mark777 in "[iPhone SE (2016)] Ervaringen & discussie"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18:36
Ik zie voor het eerst in lange tijd uit naar de iOS
Update. Naar ik begrijp zal eindelijk de dual sense (ps5) controller ondersteund gaan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

iAR

Ik weet niet of het een bug is of een feature maar ik wordt er helemaal gek van: Books (van Apple) verwijderd steeds mijn downloads. Ik open Books, zie ik alleen boeken met een default cover (titel en schrijver).
Je raad het al, dat gebeurt natuurlijk altijd als ik wil lezen en er bijvoorbeeld geen wifi is... kan ik dus NIET lezen. Ik had het al met iOS 13 maar in iOS 14 gaat het gewoon door.

Hebben meer mensen daar last van? En is er een andere app, die wél iCloud sync/storage gebruikt maar de boel gewoon ook lokaal op mijn iPad laat staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15:11
iAR schreef op maandag 14 december 2020 @ 10:26:
Ik weet niet of het een bug is of een feature maar ik wordt er helemaal gek van: Books (van Apple) verwijderd steeds mijn downloads. Ik open Books, zie ik alleen boeken met een default cover (titel en schrijver).
Je raad het al, dat gebeurt natuurlijk altijd als ik wil lezen en er bijvoorbeeld geen wifi is... kan ik dus NIET lezen. Ik had het al met iOS 13 maar in iOS 14 gaat het gewoon door.

Hebben meer mensen daar last van? En is er een andere app, die wél iCloud sync/storage gebruikt maar de boel gewoon ook lokaal op mijn iPad laat staan?
Ik herken jouw probleem totaal niet. Maar ben dan ook altijd online als ik wil lezen. Synchroniseer jij met meerde Apple devices?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark777
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 20:58

[Afbeelding]

Yeah ik heb hetzelfde probleem met mijn oude se. doe gewoon heel de dag met een batterij van 1%???!!! erg vaag dit. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:59

[Afbeelding]

Kon je de batterij calibratie in het OS niet resetten door de telefoon een keer echt leeg te laten lopen en dan weer helemaal opnieuw vol te laden? Dat staat mij bij als oplossing.

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:20
Vaak helpt geforceerd uitzetten ook met dit soort vage dingen. Door de verschillende soorten afhankelijk van het type: https://www.iculture.nl/tips/iphone-resetten/

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sand0rf
Ik lees inderdaad over de batterij calibratie (Helemaal leeg laten lopen en dan helemaal opladen) maar dat zijn artikelen die al wat jaren oud zijn. Geen idee of dat nog werkt.

Ik heb voor nu eerst een reset gedaan zoals @winwiz voorstelde. Ik had na het herstarten direct weer 3% extra batterij gekregen :+ Eens kijken of dat helpt voordat ik de batterij calibratie ga proberen.

/post

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy Tollenaar
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 17:43
Wat zegt een programma als imazing over de batterij? Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4lfFulPax2skVzy2nuu61xnz9IU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/0Qn0d2Mffl2Zd21cV25unYEp.png?f=fotoalbum_large

https://imazing.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

iAR

loeberce schreef op maandag 14 december 2020 @ 10:30:
Ik herken jouw probleem totaal niet. Maar ben dan ook altijd online als ik wil lezen. Synchroniseer jij met meerde Apple devices?
Ja, iPhone, Mac en iPad.

De apparaten zijn al eens opnieuw geïnstalleerd (met back-up). Het is echt mega irritant en ik heb geen idee waar ik het moet zoeken.
Doorgaans ben ik ook online. Maar ik heb graag mijn boeken offline voor als ik dat ook ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19:25
Ja die indicatie flipte bij mij ook op een dag opeens van 86% naar 77% en vraagt reparatie nu, en ik geloof het niet helemaal. Mijn X werkt prima nog, en soms heb ik het idee dat het marketing is om hem te vervangen.
Of opeens de server die de berekening maakt aangezet ofzo

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sluit je toestel aan, aan apple/mfi kabel en goede lader, en forceer een herstart. laat je toestel bij 100% lading nog gewoon aan de lader voor 45min. niet 'inloggen' of gebruiken.

Wanneer je geen Apple/MFI kabels gebruikt of je laadingang niet schoon is van 'broekzakstof', kan het toestel niet goed laden,en kan je laad IC defect raken

[ Voor 23% gewijzigd door Hackus op 14-12-2020 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Iedereen al aan het verversen (software update), na 19u zijn wij aan de beurt in NL voor iPadOS en iOS14.3

[ Voor 30% gewijzigd door Hackus op 14-12-2020 19:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:13
14.3 is er.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
14.3 komt hier binnen 610mb in formaat voor de iPhone 11 :)
Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbinonline
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17:38
Goed getimed Apple Fitness+ op de dag van de lockdown uitbrengen. Even kijken hoe we dat hier ook kunnen activeren (regio aanpassen, Amerikaans AppleID weer van stal?).

Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azmodann
  • Registratie: September 2016

Authy gebruik ik , kan je op iOS/Android /macos en zelfs via browser op je pc gebruiken. Alles synchroniseert perfect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunth
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12:51
Azmodann schreef op maandag 14 december 2020 @ 19:09:
[...]

Authy gebruik ik , kan je op iOS/Android /macos en zelfs via browser op je pc gebruiken. Alles synchroniseert perfect
Gebruik ik ook maar is een 2step verificatie app en geen wachtwoord manager zoals bitwarden,keepas ect.
Denk dat je ze door elkaar haalt

iPhone 15 pro max nat tita|tv4 64|Airpods pro|airpods pro2|AW 6 grey| iPad Air 2020 blue| homepod mini grey|Airpods max blauw|Samsung s23 ultra green 512|Google pixel 7|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20:52
robbinonline schreef op maandag 14 december 2020 @ 19:09:
Goed getimed Apple Fitness+ op de dag van de lockdown uitbrengen. Even kijken hoe we dat hier ook kunnen activeren (regio aanpassen, Amerikaans AppleID weer van stal?).
Laat even weten of dat lukt. Of dat we middels een vpn moeten gaan werken om dat Fitness+ aan de gang te krijgen. BVD.

[ Voor 5% gewijzigd door TheKerremenke op 14-12-2020 19:31 ]

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ddZ

ddZ

Denk dat ik de komende dagen even ga aankijken: had op mijn 12 Pro vers uit de doos meteen 14.2 geïnstalleerd met een drain als gevolg (in tegenstelling tot 14.1). Ben benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre_J
  • Registratie: September 2005
  • Nu online
ddZ schreef op maandag 14 december 2020 @ 19:46:
Denk dat ik de komende dagen even ga aankijken: had op mijn 12 Pro vers uit de doos meteen 14.2 geïnstalleerd met een drain als gevolg (in tegenstelling tot 14.1). Ben benieuwd :)
14.2 staat helaas bekend om z’n drain, maar dit zou met de 14.3 verholpen moeten zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ddZ

ddZ

Andre_J schreef op maandag 14 december 2020 @ 19:55:
[...]

14.2 staat helaas bekend om z’n drain, maar dit zou met de 14.3 verholpen moeten zijn.
Dat zou top zijn, morgen maar eens de bekende bronnen (verder) afgaan. Zal niet de eerste keer zijn dat Apple (onterecht) claimt dat er iets verholpen is :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robbinonline
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17:38
TheKerremenke schreef op maandag 14 december 2020 @ 19:30:
[...]

Laat even weten of dat lukt. Of dat we middels een vpn moeten gaan werken om dat Fitness+ aan de gang te krijgen. BVD.
Regio, taal vpn werkt niet. Waarschijnlijk moet je echt in iCloud inloggen met een Amerikaans Apple ID.

Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:44
Het viel me nu pas op met iOS 12.5 voor een oude iPad mini 2, maar het zal ongetwijfeld ook in iOS 14 zitten. Voordat de update werd geïnstalleerd kreeg ik de melding om apps tijdelijk te verwijderen, om ruimte vrij te maken. Mooie functie! Voorheen moest ik de iPad aan de MacBook hangen om te updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18:36
Lukt het bij iemand om de iPhone op iOS 14.3 te verbinden met de PS5 DualSense controller? Zou moeten kunnen maar mij lukt het niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Azmodann
  • Registratie: September 2016
Gunth schreef op maandag 14 december 2020 @ 19:29:
[...]

Gebruik ik ook maar is een 2step verificatie app en geen wachtwoord manager zoals bitwarden,keepas ect.
Denk dat je ze door elkaar haalt
Je hebt gelijk, ik had het verkeerd begrepen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ddZ

ddZ

Lees in dit topic op Apple.com dat bij iemand zowel de firmware van het modem als de provider settings van een update zijn voorzien (sommigen kregen hiervoor een pop-up).

Herkenbaar? Ik zit zelf bij Vodafone..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sand0rf
Kassad schreef op maandag 14 december 2020 @ 10:52:
[...]

Kon je de batterij calibratie in het OS niet resetten door de telefoon een keer echt leeg te laten lopen en dan weer helemaal opnieuw vol te laden? Dat staat mij bij als oplossing.
Ik heb gisteravond mijn telefoon helemaal leeg laten lopen en daarna weer tot 100% vol geladen en het probleem is voor nu weg _/-\o_

@mark777 heeft dat voor jou niet geholpen?

[ Voor 5% gewijzigd door Sand0rf op 15-12-2020 10:19 ]

/post

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Sand0rf schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 10:19:
[...]

Ik heb gisteravond mijn telefoon helemaal leeg laten lopen en daarna weer tot 100% vol geladen en het probleem is voor nu weg _/-\o_

@mark777 heeft dat voor jou niet geholpen?
Hij klooit al langer met zijn batterij, zie SE(2016) forum ;)
Kalibratie doe je door de door mij eerder weergegeven optie. leeg en weer 100% doet dat niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:50

Yucko

One clown to rule them all !

Lastpass free is voor de gemiddelde gebruiker volgens mij meer dan genoeg.
Zie ook bv. DEZE pagina voor een vergelijk tussen de free en premium versie van Lastpass.

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18-09 15:19
Sinds een week kan ik geen plaatjes, websites etc meer verzenden via whatsapp. Vanuit de whatsapp app werkt dit wel, maar als ik een printscreen maak, mist de optie om die via whatsapp te verzenden. Dat geldt ook voor het delen van websitelinks. Bij de optie "meer" komt whatsapp ook niet naar voren.

Ik heb denk ik iets in de instellingen van mn XR of whatsapp gewijzigd, maar echt geen idee wat.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Hulleman schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 15:26:
Sinds een week kan ik geen plaatjes, websites etc meer verzenden via whatsapp. Vanuit de whatsapp app werkt dit wel, maar als ik een printscreen maak, mist de optie om die via whatsapp te verzenden. Dat geldt ook voor het delen van websitelinks. Bij de optie "meer" komt whatsapp ook niet naar voren.

Ik heb denk ik iets in de instellingen van mn XR of whatsapp gewijzigd, maar echt geen idee wat.
Had ik ook last van, maar is inmiddels verholpen. Geen idee waardoor, ik gok een app update van Whatsapp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18:32
Iemand die het is gelukt om Fitness+ werkend te krijgen? Mij is het in ieder geval nog niet gelukt :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicj56
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 11:09
mprkooij schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 22:18:
Iemand die het is gelukt om Fitness+ werkend te krijgen? Mij is het in ieder geval nog niet gelukt :9
Nee, dat word weer wachten tot het naar hier komt. Ben er wel een beetje nieuwsgierig na.

MBPr 13" 2017 128GB  iPhone 16 Pro 128GB Apple Watch Ultra (1)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s006110
  • Laatst online: 15-09 23:22
Hulleman schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 15:26:

Ik heb hier op mijn 12 mini ook last van. De recente Whatsapp contacten staan er wel bij, maar ik kan niet delen naar Whatsapp of Messenger of Instagram

You can’t buy happiness… (but you can buy a motorcycle, and that’s the closest thing to buying happiness) | Suzuki Boulevard C50 & Yamaha FJR 1300

Pagina: 1 ... 33 ... 45 Laatste

Let op:
Voor vragen of problemen met specifieke apps en/of functionaliteiten moet een nieuw topic worden aangemaakt.