Ik krijg de vraag in de auto als ik mijn telefoon aansluit of de aangesloten accessoire een koptelefoon is of niet. Wellicht kan je het hiermee voorkomen, door niet de koptelefoon-optie te kiezen?
Dat gebeurt hier niet, wordt gewoon direct herkend als koptelefoon zonder microfoon. (Hij gebruikt het device dan ook niet voor handsfree bellen, dat gaat over de speaker.)loeberce schreef op woensdag 25 november 2020 @ 14:59:
Ik krijg de vraag in de auto als ik mijn telefoon aansluit of de aangesloten accessoire een koptelefoon is of niet. Wellicht kan je het hiermee voorkomen, door niet de koptelefoon-optie te kiezen?
Speaking of the speaker (
Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)
Mijn auto heeft een ingebouwde carkit maar dat is enkel voor het voeren van telefoongesprekken. Wil ik dus Spotify of een andere audio-app via mijn autoradio afspelen dan moet dat via een aanwezige headphone jackloeberce schreef op woensdag 25 november 2020 @ 14:59:
En bij het gebruik van mijn AliExpress bluetooth-to-headphone jack device vraagt hij dus niet of het een koptelefoon is of iets anders.
iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB - iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB - AirPods Pro 3 - Watch 5 Space Gray LTE - TV 4K 128GB - TV 4 64GB - Wireless CarPlay
Ik heb Apple gesproken. Dit is geforceerd ingebouwd vanwege EU-wetgeving, zeggen ze. Gezien Nederland lid is van de EU, kunnen wij die kutfunctie niet uitschakelen. Kennelijk moeten we dan tegen de EU klagen, maar dan zien we misschien over een jaar of 10 a 20 een keer verandering tenzij er eerst daadwerkelijk iets door mis gaat. Mogelijk kan je het wel uitschakelen als je de regio van de iPhone aanpast, maarja: dat is ook niet ideaal.
Ik ben wel benieuwd over welke wetgeving het dan gaat, kan me zo 1,2,3 niet herinneren dat er iets is aangepast.
Ik ben wel benieuwd over welke wetgeving het dan gaat, kan me zo 1,2,3 niet herinneren dat er iets is aangepast.
[ Voor 10% gewijzigd door WhatsappHack op 25-11-2020 15:45 ]
Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)
Je kunt ook even ergens stoppen en dan met je telefoon kutten he. Apple dwingt jou niet dat tijdens het rijden te doen.WhatsappHack schreef op woensdag 25 november 2020 @ 14:20:
[...]
Ja dat flikte m'n telefoon net spontaan in de auto. What the f-. Zometeen maar eens opzoeken hoe dat eruit gesloopt kan worden.
-edit-
Discussie hierboven gemist. Blijkbaar kán het dus niet uit? Dat is heeeeel erg vervelend en ook gevaarlijk. Het lijdt me af tijdens het rijden en dan moet ik perse aan m'n telefoon zitten om het geluid weer naar een normaal niveau te zetten; [s]al kan ik wel een Opdracht programmeren om Siri het te laten doen[s] Siri kan het op verzoek terugzetten (eg: zet volume naar 80%), maar het blijft een afleiding. Levensgevaarlijk!Meteen even feedback naar Apple sturen.
20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org
Ik denk dat het inderdaad hierin gezocht moet worden. Mijn auto geeft die keuze ook en heb nergens last van.loeberce schreef op woensdag 25 november 2020 @ 14:59:
Aan de iOS-kant kun je daar volgens mij niks aan aanpassen. Wellicht gaat Apple dat aanpassen nu het issues blijkt te geven met Carkits.
Ja ik ga ff stoppen om m'n volume terug omhoog te zetten.BeQuietAndDrive schreef op woensdag 25 november 2020 @ 15:47:
[...]
Je kunt ook even ergens stoppen en dan met je telefoon kutten he. Apple dwingt jou niet dat tijdens het rijden te doen.

[ Voor 6% gewijzigd door WhatsappHack op 25-11-2020 15:58 ]
Ik vind het ook behoorlijk irritant. Krijg de hele tijd de melding dat mijn volume te hoog staat. Maar, in de realiteit is dat helemaal niet het geval. Zelfs als ik meet met die Apple Watch app blijft hij mooi in het groen.
Beetje overdreven gebruikers proberen te beschermen.
Beetje overdreven gebruikers proberen te beschermen.
weggooien van data onder gezondheid heeft iig niet geholpen want 1 minuut nadat ik vertrokken was van mijn werk kreeg ik alweer een melding 
regio en /of taal veranderen werkt ook niet dus ik gok dat het hardcoded in EU firmwares zit
regio en /of taal veranderen werkt ook niet dus ik gok dat het hardcoded in EU firmwares zit
iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB - iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB - AirPods Pro 3 - Watch 5 Space Gray LTE - TV 4K 128GB - TV 4 64GB - Wireless CarPlay
Sinds 14.2 lijken de trillingen wel anders op mijn iPhone, als ik bijvoorbeeld een berichtje krijg. Is iemand anders dit ook opgevallen?
Dat die telefoon dat niet moet doen, is duidelijk. Dat Apple jou in een gevaarlijke situatie dwingt, is niet duidelijk. Die keuze maak je zelf door tijdens het rijden te gaan pielen in plaats van even te stoppen.WhatsappHack schreef op woensdag 25 november 2020 @ 15:58:
[...]
Ja ik ga ff stoppen om m'n volume terug omhoog te zetten.Lekker milieuvriendelijk ook. Die telefoon moet gewoon het volume niet aanpassen, punt. Ten tweede: dat is ook maar de helft van het probleem. Je raakt al afgeleid op het moment dat je volume spontaan wordt verminderd. Daar kan je niets aan doen, dat is gewoon logisch; en gebeurt zonder enige interactie met je toestel.
Ze dwingen de functie in te schakelen en als het steeds gebeurt is dat best afleidend, dat heeft verder niets te maken met of ik wel of niet stop om het volume weer terug omhoog te zetten. Ten tweede is het maar de vraag of het redelijk is om te eisen van een consument dat deze elke keer dat de telefoon nodeloos ingrijpt de auto aan de kant zet om het probleem op te lossen. (Zeker als je dit legaal doet met een toestel in houder.) Heel abstract gezien heb je gelijk dat het de veiligste optie zou zijn, maar praktisch gezien is het volstrekt onredelijk natuurlijk en kan je er niet van uitgaan dat de meeste mensen dat doen.BeQuietAndDrive schreef op woensdag 25 november 2020 @ 21:52:
[...]
Dat die telefoon dat niet moet doen, is duidelijk. Dat Apple jou in een gevaarlijke situatie dwingt, is niet duidelijk. Die keuze maak je zelf door tijdens het rijden te gaan pielen in plaats van even te stoppen.
Ik zet overigens het volume gewoon handsfree terug omhoog met Siri hoor, daar niet van. Maar blijf erbij dat de eerste afleiding - die als het toestel het volume spontaan zachter zet en een notificatie afspeelt, een nodeloze afleiding veroorzaakt. Ik verwacht overigens niet dat dat snel problemen oplevert/ongelukken veroorzaakt, don't get me wrong. Immers wordt je wel vaker afgeleid in de auto; al is het omdat een meeuw je raam onderschijt om maar iets te noemen.
De pest is alleen dat klagen bij Apple dus blijkbaar weinig zin heeft, die menen dat het verplicht is vanuit (nieuwe) EU-wetgeving. Als dat zo is, dan kunnen zij er helemaal niets aan doen behalve eventueel onze klachten doorzetten. Maar ik denk dat het dan toch als je van die shit af wilt het vereist gaat worden om Europarlementariërs aan te schrijven.
Enfin, ik heb ook geprobeerd om te klooien met die functie voor geluidvermindering, maar die staat er inderdaad los van.
[ Voor 38% gewijzigd door WhatsappHack op 26-11-2020 00:13 . Reden: fix van URL ]
De fout ligt denk ik bij de fabrikanten van audioapparatuur. Als je aan de telefoon doorgeeft dat je device een headphone is, dan tellen de dB-metingen mee bij de exposure. Ik zie net dat mijn iPhone al sinds oktober vorig jaar die metingen bijhoudt.
Prima, maar de hoogste getallen komen van mijn interface in de auto. Dat is een kastje dat zich (naar de autoradio) voordoet als een cd-wisselaar en naar de telefoon (blijkbaar) als een koptelefoon en niet als een speaker. Ik zet mijn telefoon dan op z'n luidst en regel het volume met de knop van de autoradio. Nou zit ik niet zo heel vaak in de auto, maar in theorie zou ik die limiet dus ook wel kunnen bereiken, ik zag al getallen van 92dB.
Het is denk ik wel een goede functie. Er zijn veel mensen (vooral jeugd) die veel te lang en veel te luid naar muziek luisteren, op deze manier worden ze zich daar wel van bewust. Maar je zou op de telefoon moeten kunnen instellen of een audio-apparaat een headphone is of een speaker, zodat ie niet meetelt. Je kunt dit niet overlaten aan de slordige fabrikanten van audioapparaten.
Prima, maar de hoogste getallen komen van mijn interface in de auto. Dat is een kastje dat zich (naar de autoradio) voordoet als een cd-wisselaar en naar de telefoon (blijkbaar) als een koptelefoon en niet als een speaker. Ik zet mijn telefoon dan op z'n luidst en regel het volume met de knop van de autoradio. Nou zit ik niet zo heel vaak in de auto, maar in theorie zou ik die limiet dus ook wel kunnen bereiken, ik zag al getallen van 92dB.
Het is denk ik wel een goede functie. Er zijn veel mensen (vooral jeugd) die veel te lang en veel te luid naar muziek luisteren, op deze manier worden ze zich daar wel van bewust. Maar je zou op de telefoon moeten kunnen instellen of een audio-apparaat een headphone is of een speaker, zodat ie niet meetelt. Je kunt dit niet overlaten aan de slordige fabrikanten van audioapparaten.
Het is helemaal niet volstrekt onredelijk, je zou de eerste niet zijn die achterop een auto klapt omdat 'ie even afgeleid was door zijn telefoon. Dat je er überhaupt zo'n betoog over durft te typen. Even stoppen is toch niet zo erg? Als mijn navi niet meewerkt, zoek ik ook even een P op.
Verder (laat dat duidelijk zijn) snap ik de frustratie over deze ;functionaliteit' hoor. Maar om dan maar te stoppen met verantwoordelijk te zijn en Apple hiervan zelfs de schuld te geven, gaat er niet in.
Verder (laat dat duidelijk zijn) snap ik de frustratie over deze ;functionaliteit' hoor. Maar om dan maar te stoppen met verantwoordelijk te zijn en Apple hiervan zelfs de schuld te geven, gaat er niet in.
Verwijderd
En toch ligt de schuld bij Apple. Bij wie anders?BeQuietAndDrive schreef op donderdag 26 november 2020 @ 10:41:
Het is helemaal niet volstrekt onredelijk, je zou de eerste niet zijn die achterop een auto klapt omdat 'ie even afgeleid was door zijn telefoon. Dat je er überhaupt zo'n betoog over durft te typen. Even stoppen is toch niet zo erg? Als mijn navi niet meewerkt, zoek ik ook even een P op.
Hoe zit het bij jullie bij iOS 14 qua batterijgebruik door de 'blootstellingsmeldingen'? Mij valt op dat deze functie gedurende de nachtelijke uren altijd verantwoordelijk is voor 100% van het batterijgebruik en dat dit per nacht toch wel zo'n 10 a 20 % batterij kost. Ook als ik kijk naar het percentage batterijgebruik per app over de afgelopen 10 dagen staat deze functie bij mij bovenaan, met 30%. Dat is toch best veel vind ik...
Schuld van de functionaliteit: ja.Verwijderd schreef op donderdag 26 november 2020 @ 10:56:
[...]
En toch ligt de schuld bij Apple. Bij wie anders?
Schuld van het tijdens het rijden met je telefoon pielen: nee, die keuze maak je zelf.
Ik ben sinds jaren overgestapt naar iOS (iphone 12) maar bestaat er geen manier om het standaard toetsenbord zo in te delen dat er standaard een . en een , naar de spatiebalk staat? Ik begrijp dat twee keer spatie een punt is maar eigenlijk zou ik deze leestekens gewoon standaard in beeld willen hebben, net als de cijfers (desnoods een longpress). Het continue 123 indrukken voor leestekens en cijfers vind ik nogal omslachtig worden.
Anders toch maar een 3rd party keyboard app
[ Voor 5% gewijzigd door vhal op 26-11-2020 16:27 ]
Verwijderd
Als er iets onverwachts gebeurd dan sta je daar veel minder bij stil dan je nu claimt.BeQuietAndDrive schreef op donderdag 26 november 2020 @ 15:16:
[...]
Schuld van de functionaliteit: ja.
Schuld van het tijdens het rijden met je telefoon pielen: nee, die keuze maak je zelf.
Het ging me trouwens om dat je kritiek uit op de klagers, en zelfs een beetje onredelijk aan het doen bent. Het is "onze" schuld en niet die van Apple (wat je zojuist weerspreekt maar in je originele bericht leek je anders te insinueren), we moeten "effe" stoppen maal zoveel keren omdat Apple iets stoms heeft ingebouwd, we mogen niet klagen en zeker geen betoog schrijven. Begrijp me goed, je hebt zeker wel een punt maar je doet te hard je best om Apple van alle blaam te zuiveren. Je bent 1 van ons hoor, wij versus de grote corporaties, hier heb je wat rotte tomaten om te gooien. Maak mij trots.
Verwijderd
Ik vrees dat er inderdaad niks anders op zit dan een 3rd party keyboard.vhal schreef op donderdag 26 november 2020 @ 16:25:
Ik ben sinds jaren overgestapt naar iOS (iphone 12) maar bestaat er geen manier om het standaard toetsenbord zo in te delen dat er standaard een . en een , naar de spatiebalk staat? Ik begrijp dat twee keer spatie een punt is maar eigenlijk zou ik deze leestekens gewoon standaard in beeld willen hebben, net als de cijfers (desnoods een longpress). Het continue 123 indrukken voor leestekens en cijfers vind ik nogal omslachtig worden.
Dan lees je er meer in dan ik bedoelde. Ik reageerde vooral op de eerste rant van poster, waarin wel degelijk de schuld direct bij Apple werd gelegd (voor het creëren van een gevaarlijke situatie). Ik wilde enige nuance aanbrengen door te wijzen op het gebruik van gezond verstand
[ Voor 9% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 26-11-2020 20:07 ]
Welke iPhone heb je? Ik heb m'n iPhone 7 hier de afgelopen weken vervloekt doordat 't ding sinds iOS 14 iedere dag binnen een paar uur leeg leek te zijn en waarbij de batterij van ±60% naar 1% ging binnen één áctie' op 't ding (en dat werd ook zo weergegeven in het instellingen - batterij menu / scherm).jasjenl schreef op donderdag 26 november 2020 @ 11:51:
Hoe zit het bij jullie bij iOS 14 qua batterijgebruik door de 'blootstellingsmeldingen'? Mij valt op dat deze functie gedurende de nachtelijke uren altijd verantwoordelijk is voor 100% van het batterijgebruik en dat dit per nacht toch wel zo'n 10 a 20 % batterij kost. Ook als ik kijk naar het percentage batterijgebruik per app over de afgelopen 10 dagen staat deze functie bij mij bovenaan, met 30%. Dat is toch best veel vind ik...
iPhone / Accu een calibratie laten uitvoeren en ik kan weer gewoon de hele dag door (Health op 80%).
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
swiftkey bevalt hier goed als 3rd party keyboard.vhal schreef op donderdag 26 november 2020 @ 16:25:
een numerieke rij boven je qwerty gedeelte, een '.' (en '!#@,?' via long press) naast je spatiebalk en swype functie (swiftkey flow) indien je dat prettig vindt
Doe ik iets verkeerd als de nieuwe Buienradar widget het weer van De Bilt blijft weergeven terwijl ik 100+ km van De Bilt af woon? (Locatie staat op "altijd")
Zelf gebruik ik graag Gboard van Google, die heeft een stuk meer handigheidjes dan het toetsenbord van iOS.vhal schreef op donderdag 26 november 2020 @ 16:25:
Dus ja, toch maar een 3rd party toetsenbord app.
XBL gamertag StayingPow3r
Je kan de widget bewerken en daar een locatie kiezen. Huidige locatie werkte bij mij niet. Favoriete locatie wel.catchingfire schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 08:19:
Doe ik iets verkeerd als de nieuwe Buienradar widget het weer van De Bilt blijft weergeven terwijl ik 100+ km van De Bilt af woon? (Locatie staat op "altijd")
Top! Dat werkt inderdaad! Bij huidige locatie komt er geen data, favoriete locatie selecteren werkt! danku!loeberce schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 10:14:
Je kan de widget bewerken en daar een locatie kiezen. Huidige locatie werkte bij mij niet. Favoriete locatie wel.
Sinds kort heb ik het probleem dat enkele contacten in iCloud (web) niet syncen met met mijn apparaten (gereproduceerd op zowel iPhone, iPad als Macbook).
Ik heb de contactenlijst uit Google als vCard geexporteerd en vervolgens in iCloud geimporteerd. Alle contacten zijn ingeladen in iCloud web. Wanneer ik echter de contacten synchronisatie op een van de apparaten aanzet voor iCloud dan worden structureel dezelfde items niet gesynchroniseerd.
Zijn er meer mensen met dit probleem?
Ik heb de contactenlijst uit Google als vCard geexporteerd en vervolgens in iCloud geimporteerd. Alle contacten zijn ingeladen in iCloud web. Wanneer ik echter de contacten synchronisatie op een van de apparaten aanzet voor iCloud dan worden structureel dezelfde items niet gesynchroniseerd.
Zijn er meer mensen met dit probleem?
Ik heb een iPhone 8, maar wat jij hier beschrijft heb ik nog niet zo ervaren. Het ging me echt specifiek om die blootstellingsmeldingen functie die blijkbaar toch best wat accu kost. Mijn batterij is overigens op 82% qua conditie.Will_M schreef op donderdag 26 november 2020 @ 20:26:
[...]
Welke iPhone heb je? Ik heb m'n iPhone 7 hier de afgelopen weken vervloekt doordat 't ding sinds iOS 14 iedere dag binnen een paar uur leeg leek te zijn en waarbij de batterij van ±60% naar 1% ging binnen één áctie' op 't ding (en dat werd ook zo weergegeven in het instellingen - batterij menu / scherm).
iPhone / Accu een calibratie laten uitvoeren en ik kan weer gewoon de hele dag door (Health op 80%).
@Yucko @Mr. Freeze Dank, ik heb zojuist het MS Swiftkey keyboard maar even toegevoegd, eigenlijk is dit prima werkbaar zo
Gboard ga ik nog wel even testen
Ik zei laatst dat een heel jaar niets aan mijn batterij conditie is gebeurd, en nu er een update is van 14 ios, kreeg ik ineens wel een verandering op mijn ios 13.6.1 versie. (ik heb ios 14 er nog niet op gezet)
Ik had een aanname dat er een server na die update van ios 14, opeens wél een conditie verandering doorgaf aan mijn ios 13.6.1 iphone x van 3 jaar oud.
Ik kijk nu vandaag en hij staat opeens op 77%
Een heel jaar niks naar beneden (of eigenlijk bijna 2 jaar niks en het eerste jaar wel tot die 86% dus)en nu in ruim 2 maand van 86% naar 77%
Het zou kunnen dat het nu degradeert(ik zal er op letten), maar kheb toch het gevoel dat ik verneukt wordt.
Hij geeft nu nog wel aan dat hij piekprestaties ondersteunt
Ik had een aanname dat er een server na die update van ios 14, opeens wél een conditie verandering doorgaf aan mijn ios 13.6.1 iphone x van 3 jaar oud.
Een heel jaar niks naar beneden (of eigenlijk bijna 2 jaar niks en het eerste jaar wel tot die 86% dus)en nu in ruim 2 maand van 86% naar 77%
Het zou kunnen dat het nu degradeert(ik zal er op letten), maar kheb toch het gevoel dat ik verneukt wordt.
Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd
Ik denk dat 77% batterijconditie in een 3 jaar oude iPhone X aardig goed is. En ja, die conditie kan per keer verschillen, het is ook een moment opname en niet 100% accuraat (net zoals dat met vele accu's niet 100% accuraat te meten is).Mel33 schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 12:41:
Ik zei laatst dat een heel jaar niets aan mijn batterij conditie is gebeurd, en nu er een update is van 14 ios, kreeg ik ineens wel een verandering op mijn ios 13.6.1 versie. (ik heb ios 14 er nog niet op gezet)
Een heel jaar niks naar beneden (of eigenlijk bijna 2 jaar niks en het eerste jaar wel tot die 83% dus)en nu in ruim 2 maand van 83% naar 77%
Het kan verschillende oorzaken hebben, of de batterij degradeert nu ineens een stuk sneller vanwege ouderdom, of na een interne calibratie blijkt de conditie toch iets minder te zijn dan voorheen.
Lijkt mij niks aan de hand en ook niks met iOS te maken hebben.
Zucht...
Of hij moest ff inlopen op de rest want ik moet ook 75eu uitgeven van Apple.
Mijn percentages zijn niet op een normale manier naar beneden gegaan, maar met een soort van hickup. Nee het zal ook niks met ios te maken hebben, maar misschien hebben ze de server die de battery drain voorspelt aangezet toen, er klaagden meer dat er opeens meer af was na ze de telefoon bijgewerkt hadden.
Ja de batterij is aan het werk, maar kost dat dan opeens percentages van zoveel bij anderen ook? Dat zou kunnen kloppen, maar toch.
Ik heb te weinig materiaal om een onderzoek te doen. Misschien dat Tweakers iets kan.
ik kan het aannemen omdat het bij een 3 jaar oude telefoon wel goed zit met deze percentages, maar stinken wij er niet met ons allen in?
Mijn percentages zijn niet op een normale manier naar beneden gegaan, maar met een soort van hickup. Nee het zal ook niks met ios te maken hebben, maar misschien hebben ze de server die de battery drain voorspelt aangezet toen, er klaagden meer dat er opeens meer af was na ze de telefoon bijgewerkt hadden.
Ja de batterij is aan het werk, maar kost dat dan opeens percentages van zoveel bij anderen ook? Dat zou kunnen kloppen, maar toch.
Ik heb te weinig materiaal om een onderzoek te doen. Misschien dat Tweakers iets kan.
ik kan het aannemen omdat het bij een 3 jaar oude telefoon wel goed zit met deze percentages, maar stinken wij er niet met ons allen in?
Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd
Verwijderd
Vanwege die verhalen zoals die van jou controleer ik de batterijpercentage bij elke update, en tot nu toe is ie maar 1 procent gezakt en blijft ie keurig op 87% hangen gedurende verschillende updates tot en met IOS14.2.Mel33 schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 12:41:
Een heel jaar niks naar beneden (of eigenlijk bijna 2 jaar niks en het eerste jaar wel tot die 83% dus)en nu in ruim 2 maand van 83% naar 77%
Ik vind het wel heel erg vreemd dat je met 77% nog steeds piekprestaties hebt. Volgens Apple zelf eindigt dit rond 80.
Verwijderd in "[iOS en iPadOS 14] Ervaringen & Discussie"
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2020 13:27 ]
Je houdt piekprestaties totdat je batterijconditie onder de 80% is en je iPhone onverwachts is uitgeschakeld, dit is tenminste mijn ervaring.Verwijderd schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 13:22:
[...]
Vanwege die verhalen zoals die van jou controleer ik de batterijpercentage bij elke update, en tot nu toe is ie maar 1 procent gezakt en blijft ie keurig op 87% hangen gedurende verschillende updates tot en met IOS14.2.
Ik vind het wel heel erg vreemd dat je met 77% nog steeds piekprestaties hebt. Volgens Apple zelf eindigt dit rond 80.
Verwijderd in "[iOS en iPadOS 14] Ervaringen & Discussie"
Nou ik denk niet dat Apple je voor een oor aan naait.Mel33 schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 13:06:
Of hij moest ff inlopen op de rest want ik moet ook 75eu uitgeven van Apple.
Die hebben dat hopelijk wel geleert met een boete over prestaties op oudere iPhones
Apple iPhone 16 Pro MAX | Tesla Model 3 LR with Acceleration Boost (MY'21)
Mijn iPhone 8 Plus heeft 84% accu en al verminderde prestaties volgens de batterij pagina. Merk er zelf verder nog maar weinig van.Roy Tollenaar schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 14:19:
[...]
Je houdt piekprestaties totdat je batterijconditie onder de 80% is en je iPhone onverwachts is uitgeschakeld, dit is tenminste mijn ervaring.
/f/image/kZzRAE9xAdfB2rQLsqEJb3rU.png?f=fotoalbum_small)
Hij geeft wel ‘reparatie’ aan in een stap hiervoor. En dus deze tekst. Maar wel piek beschikbaar.
[ Voor 13% gewijzigd door Mel33 op 27-11-2020 15:24 ]
En met optimalisatie uit ?Mel33 schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 15:23:
[Afbeelding]
Hij geeft wel ‘reparatie’ aan in een stap hiervoor. En dus deze tekst. Maar wel piek beschikbaar.
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Geen verandering.
Met 77% conditie is vervangen wel aan te raden. Dat zal niet ineens stijgen met nieuwe iOS update.
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Ik ga niks vervangen na 3 jaar, deden we bij die oude iPhones ook nie, zijn ze gek ofzo 1100€ na 3 jaar weer geld er tegen te gooien, En ik verwacht ook niet dat het stijgt.
Smijt hem door het raam daar bij Apple als ie ermee stopt.
Ik doe niet mee met die adviezen, en dit voor zoete koek aan te nemen dat het nodig is enz enz
Inferieur product verkopen en dan dit soort manieren en wegen gaan is niet fijn.
Inferieur omdat je nu in feite na 10 jaar innovatie nog geen lange levensduur van ze( en bedoel dan de hele mobiele markt) krijgt.
Ik zal zien of ik dat uitvallen ga ondervinden.
Hoop het niet voor ze.
1100€ en na 3 jaar stuk! *knip*
Het is duidelijk dat je hier een sterkte mening over hebt, maar die kun je ook in andere bewoordingen ventileren. Hou het gezellig
.
Smijt hem door het raam daar bij Apple als ie ermee stopt.
Ik doe niet mee met die adviezen, en dit voor zoete koek aan te nemen dat het nodig is enz enz
Inferieur product verkopen en dan dit soort manieren en wegen gaan is niet fijn.
Inferieur omdat je nu in feite na 10 jaar innovatie nog geen lange levensduur van ze( en bedoel dan de hele mobiele markt) krijgt.
Ik zal zien of ik dat uitvallen ga ondervinden.
Hoop het niet voor ze.
1100€ en na 3 jaar stuk! *knip*
Het is duidelijk dat je hier een sterkte mening over hebt, maar die kun je ook in andere bewoordingen ventileren. Hou het gezellig
[ Voor 12% gewijzigd door Hoedje op 27-11-2020 21:05 ]
.
[ Voor 106% gewijzigd door Mel33 op 27-11-2020 20:26 ]
Wat is €75,- voor iets dat 3j goed is meegegaan, op €1100,-.
Zo kun je ook denken.
Zo kun je ook denken.
Is toch zot dat we dat oke vinden?Hackus schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 20:39:
Wat is €75,- voor iets dat 3j goed is meegegaan, op €1100,-.
Zo kun je ook denken.
Een batterij zou eigenlijk gewoon makkelijker zelf te vervangen moeten zijn, maar dat is een andere discussie. Maar als het toestel verder nog een paar jaar mee kan is het pas zot om een hele nieuwe te kopen, terwijl je met een nieuwe batterij weer even door kan. Batterijen slijten nou eenmaal.
Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...
Tja, een auto is minstens 10 keer duurder en daar moet je ook de banden, de accu etc. vervangen
.
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
En om de hoeveel jaar je auto accu? En auto das een mechanisch ding enzo. Zijn we er nog bij? Dit is high tech spul toch.
Baal er ook van dat mensen die er meer invloed op kunnen hebben dit gewoon accepteren. Ik had dit iig niet geaccepteerd voor 1000.
En dan hebben we het nog niet over 5jaar terug, en de nog oudere gsm waar je ze nooit vervangt.
Nee hij is nog niet stuk, zal wel langzamer gaan draaien of iets dergelijke.
Maar ik weiger te geloven dat dit vervangen moet, en het is dus misschien wel aangespoord, of inferieur, en dat geloof ik eerder dan dat het nodig is.
Zelfs een oude iphone doet het nog.
Zij hebben slechte batterij gemaakt of iig het is niet zo gemaakt dat ik er net zo lang mee kan doen als de oude tels. Zelfs het os geven ze maar 5jaar na behoren te werken.
Kijk voor 500€ snap ik wel dat je na 5 jaar stopt. Maar dit is 2 keer zo duur en is marketing, en jouw nieuw laat kopen, of kosten maken voor het product te houden zoals hij hoort te werken.
Tis zot eigenlijk. Zeker omdat we het ivm milieu.... naja je snapt.
ipv goed product zoals we kennen van computers van vroeger......... zucht
Baal er ook van dat mensen die er meer invloed op kunnen hebben dit gewoon accepteren. Ik had dit iig niet geaccepteerd voor 1000.
En dan hebben we het nog niet over 5jaar terug, en de nog oudere gsm waar je ze nooit vervangt.
Maar ik weiger te geloven dat dit vervangen moet, en het is dus misschien wel aangespoord, of inferieur, en dat geloof ik eerder dan dat het nodig is.
Zij hebben slechte batterij gemaakt of iig het is niet zo gemaakt dat ik er net zo lang mee kan doen als de oude tels. Zelfs het os geven ze maar 5jaar na behoren te werken.
Kijk voor 500€ snap ik wel dat je na 5 jaar stopt. Maar dit is 2 keer zo duur en is marketing, en jouw nieuw laat kopen, of kosten maken voor het product te houden zoals hij hoort te werken.
Tis zot eigenlijk. Zeker omdat we het ivm milieu.... naja je snapt.
ipv goed product zoals we kennen van computers van vroeger......... zucht
[ Voor 3% gewijzigd door Mel33 op 27-11-2020 22:17 ]
Je hebt toch een beetje een vertekend beeld denk ik. We verwachten allemaal steeds meer van onze mobieltjes. De rekenkracht die er vandaag de dag inzit is niet te vergelijken met 5 jaar geleden. Die rekenkracht vraagt veel meer van de batterij dan vroeger. Slijtage is nou eenmaal een factor en daar is nog geen goede oplossing breed beschikbaar voor. Je kunt er donder op zeggen dat je telefoon gaat uitvallen als het kouder wordt. Dan heb je 3 keuzes. 1. Accepteren en je eraan storen. 2. Dat ding ergens door een ruit keilen. Of 3. Je batterij laten vervangen. En gebruik bij optie 3 asjeblieft een originele batterij, anders heb je over een half jaar weer hetzelfde probleem.Mel33 schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 22:10:
En om de hoeveel jaar je auto accu? En auto das een mechanisch ding enzo. Zijn we er nog bij? Dit is high tech spul toch.
Zij hebben slechte batterij gemaakt of iig het. Niet zo gemaakt dat ik er net zo lang mee kan doen als de oude tels. Zelfs het os geven ze maar 5jaar na behoren te werken.
Kijk voor 500€ snap ik wel dat je na 5 jaar stopt. Maar dit is 2 keer zo duur en is marketing en jou nieuw of kosten maken voor het product te houden zoals hij hoort te werken, is zot eigenlijk. Zeker omdat we het ivm milieu.... naja je snapt.
ipv goed product.
- Donstil
- Registratie: Maart 2006
- Niet online
- Apple iPhone
- Apple iOS
- Apple iPad
- Apple iPadOS
- Apple iPhone SE
- Apple iPhone 7 Plus
- Apple iPhone 11
- Apple iPad Pro (2021) 12,9"
- Apple iPad Pro (2021) 11"
- Apple
- Tablets
- Apple iPhone 11 Pro
- Apple iPhone 11 Pro Max
- Apple iPhone X
- Apple iPhone 7
- Apple iPhone 6s
- Apple iPhone 6s Plus
- Apple iPhone XS Max
- Apple iPhone XS
- Apple iPhone 8
- Smartphones
:strip_exif()/u/172393/crop671a552786579_cropped.gif?f=community)
Ik mis de relevantie over een accu een beetje in een software topic, of heb ik iets gemist?
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
De aanname was dat de update naar iOS 14 de aanleiding was van extra batterij slijtage. Maar je hebt gelijk. Hoort hier eigenlijk niet echt thuis.Donstil schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 22:18:
Ik mis de relevantie over een accu een beetje in een software topic, of heb ik iets gemist?
- Donstil
- Registratie: Maart 2006
- Niet online
- Apple iPhone
- Apple iOS
- Apple iPad
- Apple iPadOS
- Apple iPhone SE
- Apple iPhone 7 Plus
- Apple iPhone 11
- Apple iPad Pro (2021) 12,9"
- Apple iPad Pro (2021) 11"
- Apple
- Tablets
- Apple iPhone 11 Pro
- Apple iPhone 11 Pro Max
- Apple iPhone X
- Apple iPhone 7
- Apple iPhone 6s
- Apple iPhone 6s Plus
- Apple iPhone XS Max
- Apple iPhone XS
- Apple iPhone 8
- Smartphones
:strip_exif()/u/172393/crop671a552786579_cropped.gif?f=community)
Ooh zo, dat had ik ff gemist.BillSpaarbank schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 22:20:
[...]
De aanname was dat de update naar iOS 14 de aanleiding was van extra batterij slijtage.
Lijkt mij sterk overigens.
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
5 jaar is gewoon te kort.
Mijn 486 draait zelfs nog.
Mijn betoog houdt wel wat meer in nu dan ik begonnen was maar ik schaam mij diep dat we zo zijn geworden en het normaal vinden.
Mijn betoog houdt wel wat meer in nu dan ik begonnen was maar ik schaam mij diep dat we zo zijn geworden en het normaal vinden.
Het begon met de battery conditie in iOS instellingen. Over hoe goed je batterij nog is.Donstil schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 22:18:
Batterijen slijten eenmaal. Is nog geen oplossing voor. Ook al kost een telefoon 1 miljoen euro, ook die zal op een gegeven moment een nieuwe batterij nodig hebben.Mel33 schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 22:26:
5 jaar is gewoon te kort.
Net zoals auto’s, die na 500k op de teller niet zo lekker meer lopen. Ook de Ferrari’s en Lambo’s enzo.
Je kan hoog of laag springen dat men dat maar niet moet accepteren, maar zo werkt het in de praktijk niet.
Zeker, maar een accu is vrij simpele schei- en natuurkunde. Dat hebben we als mensheid gewoon nog niet beter onder controle. Voor een langere levensduur van de accu kan Apple je tegemoet komen maar dan wordt het apparaat (veel) groter. Ook natuurkunde.Mel33 schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 22:10:
Dit is high tech spul toch.
3 jaar is al heel wat. De vroegere Nokia's waren met een jaar al wel aan hun einde. Maargoed, toen hadden we het ook nog over hele andere prijzen
Precies ze wisten het gewoon, dit is het sterkste argument die ik er voor heb, en laten ons 75eu betalen ipv het te vervangen voor die 1000eu. Dat!Dennisdn schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 06:23:
[...]
Zeker, maar een accu is vrij simpele schei- en natuurkunde. Dat hebben we als mensheid gewoon nog niet beter onder controle. Voor een langere levensduur van de accu kan Apple je tegemoet komen maar dan wordt het apparaat (veel) groter. Ook natuurkunde.
3 jaar is al heel wat. De vroegere Nokia's waren met een jaar al wel aan hun einde. Maargoed, toen hadden we het ook nog over hele andere prijzen
Genoeg nu over de batterij
. Als er behoefte is aan verdere discussie dan mag dat in een apart topic.
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
@Donstil @BillSpaarbank Ja ik was begonnen met dat het een stuk software of 'server' is die ons een advies geeft en bij de ios 14 release 'aan' is gegaan (dat gevoel bekruipt mij) ik vroeg meer om er eens naar te kijken, maar das veel werk. snap ik ook. Maar ik legde mijn batterij percentage hickup uit, en vroeg mij af, of laat ik maar zeggen... "ik zet het onder de aandacht", en nu wordt er misschien ook door jullie op gelet.
Dat was het ook het laaste wat ik er wilde over zeggen, en ik ging nu door over de batterij zelf, mijn excuus, ik hou er over op.
Maar in feite hebben ze ons een inferieur product, ofwel niet kloppend bij de levensduur van een telefoon, verkocht. En nu algoritme die mij dit advies pushed en ik (bijna)erin trap om het te vervangen. ik dacht nu opeens ik lijk wel gek ook,
Ze zijn wel goed in het 'probleem' deels ons 'probleem' te laten worden, dat moet ik toegeven
Maar dat de Xr en 11 en, nu de iPhone 12 gebruikers het ook weer accepteren
Dat was het ook het laaste wat ik er wilde over zeggen, en ik ging nu door over de batterij zelf, mijn excuus, ik hou er over op.
Maar in feite hebben ze ons een inferieur product, ofwel niet kloppend bij de levensduur van een telefoon, verkocht. En nu algoritme die mij dit advies pushed en ik (bijna)erin trap om het te vervangen. ik dacht nu opeens ik lijk wel gek ook,
Ze zijn wel goed in het 'probleem' deels ons 'probleem' te laten worden, dat moet ik toegeven

‘Inferieur product’? Het product dat tastbaar is, zit goed in elkaar qua bouw. De accu heeft een ‘startcapaciteit’ vanaf ingebruikname. Dat deze minder wordt is een onontkoombaar proces. Dat software en gebruikers meer eisen van de hardware door de maanden van het gebruik heen is ook een vast gegeven: immers, de telefoon is voor veel meer nodig dan we 5 jaar geleden dachten. Ik doel dan bv op ‘digid, smarthome, navigatie, email, bankieren, etc. dat een fabrikant zo veel mogelijk balans probeert te houden tussen investering en winst (met een bepaalde verhouding uiteraard) is ook logisch. Om nu dus te roepen dat het een inferieur product is vind ik een behoorlijke stap te ver. Dan vraag ik me af hoe je een prima Samsung galaxy Sx duid, die na 3 jaar geen software updates meer krijgt. Los van de accu die ook niet zelf te vervangen is zonder ifixit kitje 🧐Mel33 schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 12:30:
...Maar in feite hebben ze ons een inferieur product, ofwel niet kloppend bij de levensduur van een telefoon, verkocht. En nu algoritme die mij dit advies pushed en ik (bijna)erin trap om het te vervangen. ik dacht nu opeens ik lijk wel gek ook,
Ze zijn wel goed in het 'probleem' deels ons 'probleem' te laten worden, dat moet ik toegeven![]()
Ook bij een Samsung Galaxy S, Galaxy Note. Bij een Google Pixel 5, een Sony Xperia ZII een Huawei Pro etc is er op den duur sprake van batterij degradatie. Enige verschil met Apple: je ziet het niet aan cijfertjes in het OS. Je moet de lader steeds iets eerder aansluiten.Mel33 schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 12:30:
@Donstil @BillSpaarbank Ja ik was begonnen met dat het een stuk software of 'server' is die ons een advies geeft en bij de ios 14 release 'aan' is gegaan (dat gevoel bekruipt mij) ik vroeg meer om er eens naar te kijken, maar das veel werk. snap ik ook. Maar ik legde mijn batterij percentage hickup uit, en vroeg mij af, of laat ik maar zeggen... "ik zet het onder de aandacht", en nu wordt er misschien ook door jullie op gelet.
Ze zijn wel goed in het 'probleem' deels ons 'probleem' te laten worden, dat moet ik toegeven![]()
Dus om te roepen dat Apple inferieure producten aflevert is redelijk stom
[end discussie]
Er is een tijdje gesproken over het invullen van het wachtwoord voor een outlook/ms account in de mail app. Dit zou aan de kant van MS zijn maar intussen is dit probleem al meerdere dagen (zo niet) weken aan de gang en vul ik bijna om de dag meerdere keren mijn wachtwoord in.. of doe ik wat fout?
Verwijderd
Ik heb met outlook app (van office365) en microsoft zakelijk account (en gmail) nergens last van. Is het echt geen optie om over te stappen van de standaard mailapp naar een andere want de standaard mail app is toch wel erg vaak iets mee aan de hand?Mrjraider schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 14:52:
[...]
Er is een tijdje gesproken over het invullen van het wachtwoord voor een outlook/ms account in de mail app. Dit zou aan de kant van MS zijn maar intussen is dit probleem al meerdere dagen (zo niet) weken aan de gang en vul ik bijna om de dag meerdere keren mijn wachtwoord in.. of doe ik wat fout?
Afgezien van deze bug vind ik de app verder prima werken, heb er alleen mijn outlook account in zitten namelijk maar goed. Ben altijd wel in om een nieuwe app te proberenVerwijderd schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 15:25:
[...]
Ik heb met outlook app (van office365) en microsoft zakelijk account (en gmail) nergens last van. Is het echt geen optie om over te stappen van de standaard mailapp naar een andere want de standaard mail app is toch wel erg vaak iets mee aan de hand?
Verwijderd
In het verleden was het zo dat er geen notificatiegetal verscheen, of dat er wel notificatiegetal verscheen maar zodra je de mailapp opende er geen nieuwe berichten te zien waren tenzij je de "postvak in" uitging en weer erin ging en daar waren de nieuwe mailtjes. En nu weer dit wachtwoordendementiegedoe. Er is echt altijd wat met de standaard app en dat ben ik beu en ben ik overgestapt naar de outlook app.Mrjraider schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 15:28:
[...]
Afgezien van deze bug vind ik de app verder prima werken, heb er alleen mijn outlook account in zitten namelijk maar goed. Ben altijd wel in om een nieuwe app te proberen
Ff een kleine vraag tussendoor aan eenieder die het antwoord weet, ik heb nu outlook app via de office365 licentie van mijn werkgever maar wat als ik daar stop en naar een werkgever ga zonder office365 licentie? Kan ik de office365 licentie dan ook meteen niet meer gebruiken en of de outlook app?
Outlook is gewoon gratis zonder licentie. Maar de mail van je toekomstige vorige werkgever zal er dan niet meer in verschijnen... Die kan je dan vervangen voor een gratis outlook.com mailadres.Verwijderd schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 16:52:
[...]
Ff een kleine vraag tussendoor aan eenieder die het antwoord weet, ik heb nu outlook app via de office365 licentie van mijn werkgever maar wat als ik daar stop en naar een werkgever ga zonder office365 licentie? Kan ik de office365 licentie dan ook meteen niet meer gebruiken en of de outlook app?
Grr wat is die volume functie irritant in de auto en op de motor. Vooral op de motor erg handig.
Verwijderd
Ik denk dat je onhandig bedoelt?__fred__ schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 17:00:
Grr wat is die volume functie irritant in de auto en op de motor. Vooral op de motor erg handig.
Ik heb de Apple Mail app niet op mijn iPhone 12 mini, gebruik Outlook, maar ik heb de Outlook-account-login-herinnering-bug ook (IOS 14.2.1)
Sorry, sarcasme op internet werkt meestal niet ;-) Maar inderdaad onhandig.
Mocht je nog een Qi-lader zoeken; deze is € 9,95 bij de Action en werkt uitstekend!:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/5mEoUbSsWAQyKWXJ80jolwVf.jpg?f=user_large)
Hij werkt op USB (dus geen 220V), maar een USB adapter is meestal wel voorradig. En het mooie is dat als de iPhone 100% geladen is, de lader zichzelf uitschakelt (te zien aan de laad-indicator)!
Hij heeft 2 alarmtijden, hij geeft de temperatuur aan en je kunt het display uitschakelen. Een keer op een knop drukken en hij geeft voor 30 seconden het display weer.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/5mEoUbSsWAQyKWXJ80jolwVf.jpg?f=user_large)
Hij werkt op USB (dus geen 220V), maar een USB adapter is meestal wel voorradig. En het mooie is dat als de iPhone 100% geladen is, de lader zichzelf uitschakelt (te zien aan de laad-indicator)!
Hij heeft 2 alarmtijden, hij geeft de temperatuur aan en je kunt het display uitschakelen. Een keer op een knop drukken en hij geeft voor 30 seconden het display weer.
[ Voor 6% gewijzigd door funske op 29-11-2020 12:13 ]
Have Fun Funske
Deze gebruik ik zelf inmiddels ook al een geruime tijd, en is inderdaad een prettige lader. Een nadeel is wel, dat ik hem 'herrie' vond maken, dus niet prettig naast bed.funske schreef op zondag 29 november 2020 @ 12:13:
Mocht je nog een Qi-lader zoeken; deze is € 9,95 bij de Action en werkt uitstekend![Afbeelding]
You can’t buy happiness… (but you can buy a motorcycle, and that’s the closest thing to buying happiness) | Suzuki Boulevard C50 & Yamaha FJR 1300
Herrie?!? Wat voor een herrie bedoel je dan? Van een elektronische klok, zonder mechanische onderdelen?s006110 schreef op zondag 29 november 2020 @ 12:27:
Een nadeel is wel, dat ik hem 'herrie' vond maken, dus niet prettig naast bed.
Gelukkig heb ik daar geen last van; ik heb mijn gehoorapparaten 's nachts niet in ......
Have Fun Funske
Een soort van coil whinefunske schreef op zondag 29 november 2020 @ 12:34:
[...]
Herrie?!? Wat voor een herrie bedoel je dan? Van een elektronische klok, zonder mechanische onderdelen?
Gelukkig heb ik daar geen last van; ik heb mijn gehoorapparaten 's nachts niet in ......
You can’t buy happiness… (but you can buy a motorcycle, and that’s the closest thing to buying happiness) | Suzuki Boulevard C50 & Yamaha FJR 1300
Okee ik begin nu toch wel klaar te raken met die wachtwoord bug in Apple mail.
Wanneer verwachten ze een fix?
Bedoel je niet gewoon Hotmail, Outlook of Live? iCloud mail heeft vooralsnog nergens last van.BlakHawk schreef op zondag 29 november 2020 @ 13:51:
Er is nog helemaal niets bekend over een fix vanuit Apple of Microsoft hierover.
Ik ookBlakHawk schreef op zondag 29 november 2020 @ 13:51:
Wel een fix gelezen waarrbij je op alle devices die hebt uit moet loggen, account moet verwijderen en opnieuw toe moet voegen. Maar dat schijnt dan ook weer niet bij iedereen te helpen dus ik heb het nog niet geprobeerd.
Outlook idd en Gmail vandaag ook.Tartarus schreef op zondag 29 november 2020 @ 14:36:
[...]
Bedoel je niet gewoon Hotmail, Outlook of Live? iCloud mail heeft vooralsnog nergens last van.
Er is nog helemaal niets bekend over een fix vanuit Apple of Microsoft hierover.
Hmmm eens even kijken waar ik allemaal ingelogd benStiggy schreef op zondag 29 november 2020 @ 14:39:
[...]
Ik ook![]()
Wel een fix gelezen waarrbij je op alle devices die hebt uit moet loggen, account moet verwijderen en opnieuw toe moet voegen. Maar dat schijnt dan ook weer niet bij iedereen te helpen dus ik heb het nog niet geprobeerd.
Je hebt gelijk, als ik er heel dichtbij naar luister hoor ik het ook. Maar gelukkig heb ik daar, zoals al gezegd, geen last van.s006110 schreef op zondag 29 november 2020 @ 13:06:
Een soort van coil whine
Van de andere kant kun je ook voor € 9,95 niet het allerbeste verwachten en datgene wat hij moet doen, doet hij prima!
Have Fun Funske
Verwijderd
ik heb nergens last van met zakelijk microsoft en gmail icm outlook APP.BlakHawk schreef op zondag 29 november 2020 @ 14:44:
[...]
Outlook idd en Gmail vandaag ook.
[...]
Hmmm eens even kijken waar ik allemaal ingelogd ben
Deze dus https://apps.apple.com/nl/app/microsoft-outlook/id951937596
Verwijderd
Draag je echt gehoorapparaatjes of was dat een grap?funske schreef op zondag 29 november 2020 @ 15:42:
[...]
Je hebt gelijk, als ik er heel dichtbij naar luister hoor ik het ook. Maar gelukkig heb ik daar, zoals al gezegd, geen last van.
Van de andere kant kun je ook voor € 9,95 niet het allerbeste verwachten en datgene wat hij moet doen, doet hij prima!
Ik draag echt gehoorapparaten, dus dat was geen grap. Vroeger veel te veel harde muziek geluisterd met koptelefoon op.Verwijderd schreef op zondag 29 november 2020 @ 16:09:
[...]
Draag je echt gehoorapparaatjes of was dat een grap?

Maar met die hoorapparaten hoor ik weer prima en hoor ik dus inderdaad wel wat @s006110 bedoelt. Maar dan moet ik mijn oren wel heel dicht bij de klok houden.
Have Fun Funske
Nevermind fixed
[ Voor 96% gewijzigd door Mrjraider op 29-11-2020 20:23 ]
Outlook.com vooral. Elke 1-2 dagen je password opnieuw invullen. K-zooi. Speelt al weken trouwens.BlakHawk schreef op zondag 29 november 2020 @ 14:44:
[...]
Outlook idd en Gmail vandaag ook.
[...]
Hmmm eens even kijken waar ik allemaal ingelogd ben
Er zijn meer rare (?) bugs. Zo is TomTom Go voor iOS z'n traffic kwijt als je cellular data gebruikt in de auto Zet je thuis WIFI uit, en 4G/5G aan, doet ie het wel. TomTom heeft geen idee. Speelt als sinds iOS14 uit kwam.
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Verwijderd
Zou je voor de gein de outlook app (van office365) willen installeren en deze gebruiken en mij laten weten of dit ook de wachtwoorddementie heeft? Je standaardmailapp hoef je niet te verwijderen of zo.loekf2 schreef op maandag 30 november 2020 @ 09:54:
[...]
Outlook.com vooral. Elke 1-2 dagen je password opnieuw invullen. K-zooi. Speelt al weken trouwens.
Er zijn meer rare (?) bugs. Zo is TomTom Go voor iOS z'n traffic kwijt als je cellular data gebruikt in de auto Zet je thuis WIFI uit, en 4G/5G aan, doet ie het wel. TomTom heeft geen idee. Speelt als sinds iOS14 uit kwam.
Hier met Spark nergens last van!Verwijderd schreef op maandag 30 november 2020 @ 10:01:
[...]
Zou je voor de gein de outlook app (van office365) willen installeren en deze gebruiken en mij laten weten of dit ook de wachtwoorddementie heeft? Je standaardmailapp hoef je niet te verwijderen of zo.
Bing
Ik had hiervoor wel dat die een fout gaf maar een refresh loste het op, alsof die dan weer verbinding maakte.loekf2 schreef op maandag 30 november 2020 @ 09:54:
[...]
Outlook.com vooral. Elke 1-2 dagen je password opnieuw invullen. K-zooi. Speelt al weken trouwens.
Nu met iOS 14.2.1 gooit die inderdaad meermaals het wachtwoord eruit.
Erg vervelend, normaal staat mijn privé mail op push. Nu moet ik mail openen en dan erachter komen dat het WW het niet doet
Zakelijk MS, Gmail en iCloud gaan wel goed.
Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm
Je iPad of iPhone registreren in Edge met je Microsoft account maakt trouwens niets uit. Die oplossing kwam ook al ergens voorbij. Ik vermoed dat het iets met 2FA te maken heeft, hoewel niet 100% waterdicht. Voor zover ik weet, heeft niet iedereen in de familie er last van (en die hebben geen 2FA aan staan).Famous schreef op maandag 30 november 2020 @ 11:33:
[...]
Ik had hiervoor wel dat die een fout gaf maar een refresh loste het op, alsof die dan weer verbinding maakte.
Nu met iOS 14.2.1 gooit die inderdaad meermaals het wachtwoord eruit.
Erg vervelend, normaal staat mijn privé mail op push. Nu moet ik mail openen en dan erachter komen dat het WW het niet doet![]()
Zakelijk MS, Gmail en iCloud gaan wel goed.
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Hier heb ik ook geen 2FA ingesteld.loekf2 schreef op maandag 30 november 2020 @ 11:47:
[...]
Je iPad of iPhone registreren in Edge met je Microsoft account maakt trouwens niets uit. Die oplossing kwam ook al ergens voorbij. Ik vermoed dat het iets met 2FA te maken heeft, hoewel niet 100% waterdicht. Voor zover ik weet, heeft niet iedereen in de familie er last van (en die hebben geen 2FA aan staan).
Edge heb ik hier net erop gezet. Ben benieuwd of dit iets doet.
Heb bijv. Spark wel eens geprobeerd maar toch vind ik persoonlijk Mail gewoon fijn. Spark vrat ook batterij.
Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm
Heeft dat Microsoft/office/hotmail/outlook mail probleem niet met autorisatie te maken? ik kan mij herinneren dat je in je 'mail account' een app toegang kan/moet geven of een device(mail app vd iphone bijv), op het 'account' zelf, 1 vd 2 was het.
[ Voor 11% gewijzigd door Mel33 op 30-11-2020 12:54 ]
Hmm.. je kunt voor Outlook/Hotmail een applicatie specifiek password maken. Misschien dat dat iets doet. Op mijn iMac met Thunderbird nooit issues (en die gebruikt ook een specifiek password).Mel33 schreef op maandag 30 november 2020 @ 12:51:
Heeft dat Microsoft/office/hotmail/outlook mail probleem niet met autorisatie te maken? ik kan mij herinneren dat je in je 'mail account' een app toegang kan/moet geven of een device(mail app vd iphone bijv), op het 'account' zelf, 1 vd 2 was het.
Dat is geloof ik een onderdeel ervan, idd ja, zo zat het.loekf2 schreef op maandag 30 november 2020 @ 13:33:
[...]
Hmm.. je kunt voor Outlook/Hotmail een applicatie specifiek password maken. Misschien dat dat iets doet. Op mijn iMac met Thunderbird nooit issues (en die gebruikt ook een specifiek password).
Een klein vraagje wat betreft de camerafunctionaliteit en de verhoudingen: ik zie dat vierkant, 4:3 en 16:9 mogelijk is maar zie ik het goed dat 3:2 niet aanwezig is in de settings en daarom ook niet te gebruiken is?
Niet rechtstreeks in de camera app. Wellicht andere camera apps wel, of anders in de nabewerking in de Photos app.vhal schreef op maandag 30 november 2020 @ 16:40:
Een klein vraagje wat betreft de camerafunctionaliteit en de verhoudingen: ik zie dat vierkant, 4:3 en 16:9 mogelijk is maar zie ik het goed dat 3:2 niet aanwezig is in de settings en daarom ook niet te gebruiken is?
Zijn er meer mensen die ook last hebben sinds iOS14 dat whatsapp geen automatische back up meer maakt? Hij doet het wel als ik handmatig druk op 'maak nu een reserve kopie' echter staat hij ingesteld op dagelijks maar dit doet hij dus niet. Het volgende staat open of ingesteld:
- Whatsapp toegang tot mobiele data (lokaal netwerk staat wel uit)
- 'apps die iCloud gebruiken' staat aan in iCloud instellingen
- Whatsapp al verwijderd en opnieuw ingesteld
- telefoon al aan en uit gezet
- telefoon al een softreset gegeven
- in en uit gelogd bij iCloud
Iemand dit ook al eens gehad en wellicht een oplossing? Of meer mensen die hier last van hebben?
Iemand dit ook al eens gehad en wellicht een oplossing? Of meer mensen die hier last van hebben?
©2004
Hier staat hij op 'wekelijks' en heeft er vannacht nog eentje uitgevoerd. Ik heb bijna alle data settings in Whatsapp op Wifi staan, op een enkele na. Ik heb wel gisteravond een update van de Whatsapp app uitgevoerd via de App Store (er stond een nieuwe versie klaar).hk12nl schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 09:34:
Zijn er meer mensen die ook last hebben sinds iOS14 dat whatsapp geen automatische back up meer maakt? Hij doet het wel als ik handmatig druk op 'maak nu een reserve kopie' echter staat hij ingesteld op dagelijks maar dit doet hij dus niet. Het volgende staat open of ingesteld:
[ Voor 5% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 01-12-2020 10:59 ]
Bij mij doet hij het ook niet meer, zeker sinds iOS14, misschien wel langer zelfs. Ook geen oplossing kunnen vinden vooralsnog.hk12nl schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 09:34:
Argh waarom hebben ze die tijd instel vakjes in de agenda zo bagger gemaakt. Veel te klein en je ziet geen klap als je ze als spinner omhoog of omlaag insteld op de juiste tijd? Wat was er mis met de oude..
Je kan toch gewoon de tijd erin typen? Vind ik veel makkelijker.maratropa schreef op woensdag 2 december 2020 @ 12:37:
Argh waarom hebben ze die tijd instel vakjes in de agenda zo bagger gemaakt. Veel te klein en je ziet geen klap als je ze als spinner omhoog of omlaag insteld op de juiste tijd? Wat was er mis met de oude..
True, maar de spinner manier werkte altijd heel prima. Alsof ze er vanaf willen in de volgende versie.......loeberce schreef op woensdag 2 december 2020 @ 12:47:
[...]
Je kan toch gewoon de tijd erin typen? Vind ik veel makkelijker.
Die spinner werkte perfect. Nu is het ruk, je moet het brak intikken, altijd de verkeerde cijfers aan het bijwerken en het tijdvak is nu achterlijk klein.
Soms vraag ik mij af wie bij Apple aan UI design doet. Lijkt op een opdracht van de laatste stagiar.
Soms vraag ik mij af wie bij Apple aan UI design doet. Lijkt op een opdracht van de laatste stagiar.
☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |
Let op:
Voor vragen of problemen met specifieke apps en/of functionaliteiten moet een nieuw topic worden aangemaakt.
Voor vragen of problemen met specifieke apps en/of functionaliteiten moet een nieuw topic worden aangemaakt.