iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB - iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB - AirPods Pro 3 - Watch 5 Space Gray LTE - TV 4K 128GB - TV 4 64GB - Wireless CarPlay
Herkenbaar dit. Totdat ze iets in een beta stoppen waar je natuurlijk met geen mogelijkheid 4 weken op kan wachten (ja, sarcasme, vooral naar mezelf) en dan staat ie er toch weer op.Donstil schreef op donderdag 12 november 2020 @ 23:50:
Haha wat een rommeltje vandaag.
Ben wel benieuwd of we dan morgen los kunnen.
Ik was eigenlijk van plan vanaf mijn 12 Pro Max van morgen geen bèta’s meer te draaien alleen RAW jeukt toch wel.
iOS 14.3 adds new ProRAW photo format on iPhone 12 Pro and iPhone 12 Pro Max
Gelukkig ga ik voor de Mini, die krijgt geen ProRaw.
Ik heb de Schermtijd op een widget staan. Daarom zag ik vanochtend toevallig dat die al op 2,5 uur stond bij het wakker worden. App geopend en zie daar dat hij vannacht meer dan 400x is opgepakt... de batterij is ook niet opgeladen. Zou dit misschien gebeuren dat ie wat scheef op de draadloze lader heeft gelegen?
:strip_exif()/f/image/wIU5ROgl6GVEL7iYD5RQHIcj.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 68% gewijzigd door Dennisdn op 13-11-2020 07:18 ]
Geval van slaapwandelen, leg hem ver bij je vandaan s'nachts haha (grapje met een enige serieuze toon, want je weet maar nooit of je hem oppakt in je slaap)Dennisdn schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 07:17:
Hebben jullie zoiets al eens zien gebeuren?
Ik heb de Schermtijd op een widget staan. Daarom zag ik vanochtend toevallig dat die al op 2,5 uur stond bij het wakker worden. App geopend en zie daar dat hij vannacht meer dan 400x is opgepakt... de batterij is ook niet opgeladen. Zou dit misschien gebeuren dat ie wat scheef op de draadloze lader heeft gelegen?
[Afbeelding]
Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd
Ah.... Misschien dat er dáárom een vierdaagse stempelkaart naast het kussen lagMel33 schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 10:13:
[...]
Geval van slaapwandelen, leg hem ver bij je vandaan s'nachts haha (grapje met een enige serieuze toon, want je weet maar nooit of je hem oppakt in je slaap)
Ik wilde eigenlijk ook de 12Pro een tijdje stabiel zonder betaprofiel gaan gebruiken. Maar inderdaad, al heb ik niks met foto’s maken, RAW wil ik wel eens mee spelen in een mooie app....Donstil schreef op donderdag 12 november 2020 @ 23:50:
Haha wat een rommeltje vandaag.
Ben wel benieuwd of we dan morgen los kunnen.
Ik was eigenlijk van plan vanaf mijn 12 Pro Max van morgen geen bèta’s meer te draaien alleen RAW jeukt toch wel.
iOS 14.3 adds new ProRAW photo format on iPhone 12 Pro and iPhone 12 Pro Max
Maar Apple lijkt wat vaart te zetten met de updates. Wellicht is de officiële er eind november al.
[ Voor 7% gewijzigd door Dennisdn op 13-11-2020 10:25 ]
- Donstil
- Registratie: Maart 2006
- Niet online
- Apple iPhone
- Apple iOS
- Apple iPad
- Apple iPadOS
- Apple iPhone SE
- Apple iPhone 7 Plus
- Apple iPhone 11
- Apple iPad Pro (2021) 12,9"
- Apple iPad Pro (2021) 11"
- Apple
- Tablets
- Apple iPhone 11 Pro
- Apple iPhone 11 Pro Max
- Apple iPhone X
- Apple iPhone 7
- Apple iPhone 6s
- Apple iPhone 6s Plus
- Apple iPhone XS Max
- Apple iPhone XS
- Apple iPhone 8
- Smartphones
:strip_exif()/u/172393/crop671a552786579_cropped.gif?f=community)
Ik ga toch proberen sterk te zijn denk ik. Was door de pop-up melding bug van laatst echt helemaal klaar met bèta’s dus dan moet ik nu eigenlijk niet al overstag gaanDennisdn schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 10:22:
[...]
Ik wilde eigenlijk ook de 12Pro een tijdje stabiel zonder betaprofiel gaan gebruiken. Maar inderdaad, al heb ik niks met foto’s maken, RAW wil ik wel eens mee spelen in een mooie app....
Maar Apple lijkt wat vaart te zetten met de updates. Wellicht is de officiële er eind november al.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Ik ben een zwakkeling. Om toevallig dezelfde reden had ik het ook even gehad. Maar zojuist het profiel weer geïnstalleerd in afwachting van de PBDonstil schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 10:47:
[...]
Ik ga toch proberen sterk te zijn denk ik. Was door de pop-up melding bug van laatst echt helemaal klaar met bèta’s dus dan moet ik nu eigenlijk niet al overstag gaan

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips
Lang verhaal kort, ik zag mijn HomeKit accessoires niet en had paar andere dingetjes die me te veel werk leek.
Heb nu teruggezet naar fabrieksinstellingen en de wizard gebruikt op de oude iPhone 7 Plus en gekozen om via iCloud alles terug te zetten in plaats van direct vanaf de oude iPhone.
Ik kreeg nu ook de vraag of ik mijn Watch wilde gebruiken op de 12 Pro Max.
Ik had dit gelijk vanaf het begin moeten doen.
Hier loopt de update voor de Pro Max. Dadelijk de reservekopie van mijn XS Max terugzetten en dan updaten. Zou allemaal niet zo lang moeten duren, heb ik helemaal geen geduld voor!Tartarus schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 12:03:
Ik had in eerste instantie ervoor gekozen om mijn nieuwe iPhone 12 Pro Max als nieuw in te stellen zonder wizard and backup.
Lang verhaal kort, ik zag mijn HomeKit accessoires niet en had paar andere dingetjes die me te veel werk leek.
Heb nu teruggezet naar fabrieksinstellingen en de wizard gebruikt op de oude iPhone 7 Plus en gekozen om via iCloud alles terug te zetten in plaats van direct vanaf de oude iPhone.
Ik kreeg nu ook de vraag of ik mijn Watch wilde gebruiken op de 12 Pro Max.
Ik had dit gelijk vanaf het begin moeten doen.
http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips
Why Not ?Verwijderd schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 16:04:
Waarom installeren jullie zo graag de beta's?
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Omdat ik hartstikke nieuwsgierig ben naar nieuwe features en opties en andere dingen. En inderdaad, omdat het kan.Verwijderd schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 16:04:
Ik doe dit al 4 of 5 jaar en geen moment geen spijt van gehad.
Voordat ik de boel terugzette naar fabrieksinstellingen heb ik gelijk het bèta profiel op mijn Pro Max gezet en daarna gereset en gerestored.Serena schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 12:49:
[...]
Hier loopt de update voor de Pro Max. Dadelijk de reservekopie van mijn XS Max terugzetten en dan updaten. Zou allemaal niet zo lang moeten duren, heb ik helemaal geen geduld voor!
Ik kon binnen 15 minuten daarna al gelijk aan de slag met mijn nieuwe telefoon terwijl in de achtergrond alle 150~ apps en films, video’s, instellingen en vanalles en nog wat werd gedownload en geïnstalleerd en ingesteld en hersteld.
/f/image/OhYmPnx9cRKDSLZalTBZu3UN.png?f=fotoalbum_large)
Edit:
Met nieuwe beta is het probleem verholpen
[ Voor 4% gewijzigd door DennisDCT op 14-11-2020 16:04 ]
Dit soort kleine beta’s zijn niet zo heel spannend, al voegt Apple nu ProRAW toe. Maar ik doe vooral mee om gewoon eerder naar de nieuwe grote update te kunnen elk jaar.Verwijderd schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 16:04:
- Donstil
- Niet online
- Apple iPhone
- Apple iOS
- Apple iPad
- Apple iPadOS
- Apple iPhone SE
- Apple iPhone 7 Plus
- Apple iPhone 11
- Apple
- Tablets
- Apple iPhone 11 Pro
- Apple iPhone X
- Apple iPhone 7
- Apple iPhone 6s
- Apple iPhone 6s Plus
- Apple iPhone XS Max
- Apple iPhone XS
- Apple iPhone 8
- Smartphones
Altijd al leuk gevonden. Nieuwe dingetjes/functies uitproberen etc.Verwijderd schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 16:04:
Apple heeft moeite met een update en komt vaak met dots voor het echt helemaal lekker werkt.
Ik zit nu ook nog op niet op 14.2 ik weet zeker dat ik ook dat mail probleem ga krijgen, of iets anders.
Als 14.2.x niet snel komt dan ga ik wel van 13 naar 14.2
Ik doe niet aan beta maar geef wel feedback als iets niet lekker werkt. Vandaar me vraag of jullie dat ook doen?
Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd
UiteraardMel33 schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 20:05:
En geven jullie ook feedback aan Apple als het niet goed werkt?.
Apple heeft moeite met een update en komt vaak met dots voor het echt helemaal lekker werkt.
Ik zit nu ook nog op niet op 14.2 ik weet zeker dat ik ook dat mail probleem ga krijgen, of iets anders.
Ik doe niet aan beta maar geef wel feedback als iets niet lekker werkt. Vandaar me vraag of jullie dat ook doen?
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Hier werkt het toetsenbord gewoon bij de app bibliotheek, ik gebruik iOS 14.2DennisDCT schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 16:40:
Heeft er een van jullie ook last of last gehad van het probleem dat er bij de nieuwe app bibliotheek geen toetsenbord naar voren komt als je wilt zoeken. Normaal kon ik dan zoeken naar de app. Nu met geen mogelijkheid. [Afbeelding]
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
- Donstil
- Niet online
- Apple iPhone
- Apple iOS
- Apple iPad
- Apple iPadOS
- Apple iPhone SE
- Apple iPhone 7 Plus
- Apple iPhone 11
- Apple
- Tablets
- Apple iPhone 11 Pro
- Apple iPhone X
- Apple iPhone 7
- Apple iPhone 6s
- Apple iPhone 6s Plus
- Apple iPhone XS Max
- Apple iPhone XS
- Apple iPhone 8
- Smartphones
Zelden.Mel33 schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 20:05:
En geven jullie ook feedback aan Apple als het niet goed werkt?.
Ik heb alleen voor dubbel tap nu task switcher ingesteld en kan voor triple tap niets bedenken.
Ben benieuwd naar jullie mening over die feature.
Ik loop altijd te klooien met de normale Reachability swipe omdat er vaak een functieknop van de app midden-onderin zit. Dat werkt nu prima.
Dit dus. Ik heb voor triple tap de home knop ingedrukt, stel ik kan niet uit een app kan het alsnog op deze manier.RnB schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 12:48:
Ik gebruik 2x tap voor Reachability.
Ik loop altijd te klooien met de normale Reachability swipe omdat er vaak een functieknop van de app midden-onderin zit. Dat werkt nu prima.
Ik heb Action Center en een opdracht om mijn AirPods te koppelen (gebruik 2 iPhones en een iPad met de AirPods) op de taps zitten.Tartarus schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 12:22:
Wat hebben jullie ingesteld als back tap functie?
Ik heb alleen voor dubbel tap nu task switcher ingesteld en kan voor triple tap niets bedenken.
Ben benieuwd naar jullie mening over die feature.
Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”
Ik heb net even een tien minuten zitten pielen met 'Opdrachten' (want ik gok dat je dat bedoeld met 'Action Center') maar ik kom niet uit hoe je een dergelijke opdracht zou moeten maken. Lijkt me wel erg handig ook.Kassad schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 18:27:
[...]
Ik heb Action Center en een opdracht om mijn AirPods te koppelen (gebruik 2 iPhones en een iPad met de AirPods) op de taps zitten.
20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org
ah sorry, ik bedoelde gewoon het bedieningspaneel, die je normaal krijgt door van rechtsboven naar beneden te scrollen.BeQuietAndDrive schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 19:52:
[...]
Ik heb net even een tien minuten zitten pielen met 'Opdrachten' (want ik gok dat je dat bedoeld met 'Action Center') maar ik kom niet uit hoe je een dergelijke opdracht zou moeten maken. Lijkt me wel erg handig ook.
Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”
Mijn notificaties zijn datKassad schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 20:24:
[...]
ah sorry, ik bedoelde gewoon het bedieningspaneel, die je normaal krijgt door van rechtsboven naar beneden te scrollen.
Notificaties zitten als je van midden-boven naar beneden veegt. Rechts-boven zit het control center.BeQuietAndDrive schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 20:55:
[...]
Mijn notificaties zijn datdenk dat we op een verschillend IOS zitten. Ik zit op 14.2. Thanks anyway.
Oh wacht, je bedoelt op de iPad. Ik ben niet wakker, excusez. Resteert de vraag hoe ik daar dan zo'n opdracht in stop. Via instellingen > bedieningspaneel kom ik nog niet verder.Dennisdn schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 20:58:
[...]
Notificaties zitten als je van midden-boven naar beneden veegt. Rechts-boven zit het control center.
Op telefoons met FaceID zit de control center in de hoek van de batterij.BeQuietAndDrive schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 21:04:
[...]
Oh wacht, je bedoelt op de iPad. Ik ben niet wakker, excusez. Resteert de vraag hoe ik daar dan zo'n opdracht in stop. Via instellingen > bedieningspaneel kom ik nog niet verder.
Op telefoons met TouchID zit het boven de Home Knop.
[ Voor 15% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 14-11-2020 22:38 ]
"Als uw Made for iPhone-hoortoestel geluidsproblemen heeft wanneer het is verbonden met een iPhone 12-model"
Have Fun Funske
Aha Publicatiedatum: 13 november 2020, dan zal er dus snel nog 1 komen, ik wacht nog ff af, dank ufunske schreef op zondag 15 november 2020 @ 11:05:
Er zijn toch nog steeds problemen; een waar ikzelf nogal last van heb met mijn nieuwe iPone 12. Gelukkig is het probleem door Apple onderkend en zijn ze er mee bezig.
"Als uw Made for iPhone-hoortoestel geluidsproblemen heeft wanneer het is verbonden met een iPhone 12-model"
Als iemand mij belt via Facetime, dan gaat mn werktelefoon en Macbook allebei ook over.
Ik heb op de Macbook en werktel alleen staan dat ik bereikbaar ben via mn werk nummer en op de Macbook via een specifiek emailadres.
Dit adres is ook niet geconfigureerd op mn prive tel.
Ik heb bellen via andere devices al uitgezet, maar nog steeds gaat die overal over..
Iemand tips?
Dat probleem zit denk ik in het adresboek van de ander. Als ze daar jouw MacBook mailadres en telefoonnummer onder hetzelfde contact hebben staan krijg je volgens mij dat alles gebeld wordt.
In mijn geval werkt het wel zo, want mijn vrouw heeft uiteraard mijn zakelijke en mijn privé nummer en als ze me belt via FaceTime gaan ook beide telefoons met verschillende Apple accounts. Daar kan ik dus zelf niks aan doen, zit dus in het adresboek van haar iPhone.
[ Voor 3% gewijzigd door PeaceNlove op 15-11-2020 21:41 ]
ah, mijn zakelijk email heeft zij zeker niet in haar adresboek staan, maar wel beide nummers onder 1 contact.PeaceNlove schreef op zondag 15 november 2020 @ 21:40:
@Jieve
Dat probleem zit denk ik in het adresboek van de ander. Als ze daar jouw MacBook mailadres en telefoonnummer onder hetzelfde contact hebben staan krijg je volgens mij dat alles gebeld wordt.
In mijn geval werkt het wel zo, want mijn vrouw heeft uiteraard mijn zakelijke en mijn privé nummer en als ze me belt via FaceTime gaan ook beide telefoons met verschillende Apple accounts. Daar kan ik dus zelf niks aan doen, zit dus in het adresboek van haar iPhone.
Ik zal eens gaan kijken of dat het is. Thanks!
- Donstil
- Niet online
- Apple iPhone
- Apple iOS
- Apple iPad
- Apple iPadOS
- Apple iPhone SE
- Apple iPhone 7 Plus
- Apple iPhone 11
- Apple
- Tablets
- Apple iPhone 11 Pro
- Apple iPhone X
- Apple iPhone 7
- Apple iPhone 6s
- Apple iPhone 6s Plus
- Apple iPhone XS Max
- Apple iPhone XS
- Apple iPhone 8
- Smartphones
Het liefst wil ik om 18:00 mijn tweede Sim automatisch uitschakelen maar dat lijkt geen optie te zijn.
Iemand dat wat slims voor bedacht? Want elke avond het instellingen menu in duiken heb ik helemaal geen zin in 😢
Ik schakel de 2e lijn in ochtend aan en avond weer uit en heb daarvoor een opdracht gemaakt die ik in de opdrachten-widget op het homescreen heb gezet. Normaal zit daar de klok in (externe widget). Dan hoef ik alleen maar die omhoog te flippen om direct bij de instelling te komen.Donstil schreef op maandag 16 november 2020 @ 18:18:
Ik zit een beetje te stoeien met dual sim en vooral de uitschakeling daarvan.
Het liefst wil ik om 18:00 mijn tweede Sim automatisch uitschakelen maar dat lijkt geen optie te zijn.
Iemand dat wat slims voor bedacht? Want elke avond het instellingen menu in duiken heb ik helemaal geen zin in 😢
:strip_exif()/f/image/GqsICMvh04QOCbPwOf3faHyf.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 3% gewijzigd door Dennisdn op 16-11-2020 18:50 ]
- Donstil
- Niet online
- Apple iPhone
- Apple iOS
- Apple iPad
- Apple iPadOS
- Apple iPhone SE
- Apple iPhone 7 Plus
- Apple iPhone 11
- Apple
- Tablets
- Apple iPhone 11 Pro
- Apple iPhone X
- Apple iPhone 7
- Apple iPhone 6s
- Apple iPhone 6s Plus
- Apple iPhone XS Max
- Apple iPhone XS
- Apple iPhone 8
- Smartphones
Zou wel een goeie oplossing kunnen zijn, dan zet ik die opdracht op mijn "linker" scherm.Dennisdn schreef op maandag 16 november 2020 @ 18:49:
[...]
Ik heb een opdracht gemaakt die ik weer in een widget op het homescreen heb gezet. Normaal zit daar de klok in (externe widget). Dan hoef ik alleen maar die omhoog te flippen om direct bij de instelling te komen.
[Afbeelding]
Kan je dan ook de Sim/Line aan/uit schakelen?
Niet direct, maar je komt meteen in het scherm waar dat wel kan. Blijf het vreemd vinden dat ie niet direct de instelling zelf aan kan passen, want bij de Hotspot werkt dat weer wel direct.Donstil schreef op maandag 16 november 2020 @ 18:50:
[...]
Zou wel een goeie oplossing kunnen zijn, dan zet ik die opdracht op mijn "linker" scherm.
Kan je dan ook de Sim/Line aan/uit schakelen?
Ik heb de shortcut van Macrumers gehaald, die hebben hele overzichten met mogelijke opdrachten die je direct kan downloaden.
Maar dit is hem als je hem zelf wilt tikken:
:strip_exif()/f/image/1RLWMxorZ2SJWb5vwJcln7if.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 40% gewijzigd door Dennisdn op 16-11-2020 18:54 ]
- Donstil
- Niet online
- Apple iPhone
- Apple iOS
- Apple iPad
- Apple iPadOS
- Apple iPhone SE
- Apple iPhone 7 Plus
- Apple iPhone 11
- Apple
- Tablets
- Apple iPhone 11 Pro
- Apple iPhone X
- Apple iPhone 7
- Apple iPhone 6s
- Apple iPhone 6s Plus
- Apple iPhone XS Max
- Apple iPhone XS
- Apple iPhone 8
- Smartphones
Ooh dat eerste scheelt in ieder geval even klikkenDennisdn schreef op maandag 16 november 2020 @ 18:52:
[...]
Niet direct, maar je komt meteen in het scherm waar dat wel kan. Blijf het vreemd vinden dat ie niet direct de instelling zelf aan kan passen, want bij de Hotspot werkt dat weer wel direct.
Ik heb de shortcut van Macrumers gehaald, die hebben hele overzichten met mogelijke opdrachten die je direct kan downloaden.
Ik ga even neuzen daar. Google bracht me eerder vandaag niet echt wat ik wilde helaas.
Ik heb m’n post nog even aangevuld met de link voor de opdracht.Donstil schreef op maandag 16 november 2020 @ 18:53:
[...]
Ooh dat eerste scheelt in ieder geval even klikken![]()
Ik ga even neuzen daar. Google bracht me eerder vandaag niet echt wat ik wilde helaas.
Weet niet of ik de juiste subforum heb, maar volgens mij wel een ios14 dingetje.
Ik kreeg toevallig net een melding dat een van mijn wachtwoorden mogelijk in een datalek zitten. Beveiligingsadvies, wachtwoord bijwerken. Toch wel verrast, maar netjes dat dit kan.
Vervolgens kijk ik op mijn wachtwoorden in instelingen. En zie zelfs 102 meldingen van datalek ! Gaat nog een klus worden dus.
Hoe serieus moet ik dit nemen? Werkt dit goed? Wat is jullie advies? Als een haas alle wachtwoorden wijzigen. Moet ik even vrij nemen van het werk 🤪
https://9to5mac.com/2020/...ut-leaked-passwords-more/Xtince schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 10:09:
Hi all,
Weet niet of ik de juiste subforum heb, maar volgens mij wel een ios14 dingetje.
Ik kreeg toevallig net een melding dat een van mijn wachtwoorden mogelijk in een datalek zitten. Beveiligingsadvies, wachtwoord bijwerken. Toch wel verrast, maar netjes dat dit kan.
Vervolgens kijk ik op mijn wachtwoorden in instelingen. En zie zelfs 102 meldingen van datalek ! Gaat nog een klus worden dus.
Hoe serieus moet ik dit nemen? Werkt dit goed? Wat is jullie advies? Als een haas alle wachtwoorden wijzigen. Moet ik even vrij nemen van het werk 🤪
Ik vind het een mooi systeem. Ben er ook tegen aan gelopen bij het ingebruik nemen van de 12. Lijkt erop of ze een koppeling hebben met HaveIbeenPawned en ook een check of je wachtwoorden dubbel gebruikt én of je wachtwoord ooit (bij iemand anders) in een beveiligingslek naar boven is gekomen.Xtince schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 10:09:
Hi all,
Ik heb mijzelf als doel gesteld elke avond één wachtwoord uit het overzicht op te pakken. Want elk wachtwoord moet in de app veranderd worden, in Safari zodat hij hem ook in het overzicht pakt, en bij 1Password. Maar met elke dag één ben ik er nu bijna doorheen
[ Voor 5% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 17-11-2020 14:01 ]
- Donstil
- Niet online
- Apple iPhone
- Apple iOS
- Apple iPad
- Apple iPadOS
- Apple iPhone SE
- Apple iPhone 7 Plus
- Apple iPhone 11
- Apple
- Tablets
- Apple iPhone 11 Pro
- Apple iPhone X
- Apple iPhone 7
- Apple iPhone 6s
- Apple iPhone 6s Plus
- Apple iPhone XS Max
- Apple iPhone XS
- Apple iPhone 8
- Smartphones
EV3 GT LR iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Pro 2 & Max
Jaa veel beter zo! Zo mag het wat mij betreft wel blijven!THE_BASE schreef op woensdag 18 november 2020 @ 20:31:
Bij meer gebruikers ineens de Weer-widget anders? Ineens een andere indeling.
Eens, maar wel spannend dat Widgets zonder update spontaan gewijzigd kunnen worden.henkjan101 schreef op woensdag 18 november 2020 @ 20:35:
[...]
Jaa veel beter zo! Zo mag het wat mij betreft wel blijven!
EV3 GT LR iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Pro 2 & Max
Was volgens mij in de beta ook al zo. Dat verschijnt savonds. En overdag heb je weer de ‘gewone’.THE_BASE schreef op woensdag 18 november 2020 @ 20:31:
Bij meer gebruikers ineens de Weer-widget anders? Ineens een andere indeling.
©2004
Nooit opgevallen. Was volgens mij nog niet werkend hier.hk12nl schreef op woensdag 18 november 2020 @ 21:03:
[...]
Was volgens mij in de beta ook al zo. Dat verschijnt savonds. En overdag heb je weer de ‘gewone’.
Volgens mij heb ik hem na de bèta ook niet meer gezien. Zie hem vanavond ook weer voor het eerstTHE_BASE schreef op woensdag 18 november 2020 @ 21:34:
[...]
Nooit opgevallen. Was volgens mij nog niet werkend hier.
©2004
Ik gebruik alleen Carrot, dus Apple's weer widget nooit meer gezien na de beta periode.
PSN: Sluuz
Ik zou graag de keuze hebben om dat beeld de hele dag erop te zetten. Want komende dagen ben ik veel benieuwder naar dan komende uren, want die zie ik wel als ik naar de lucht kijk....
Kia Niro-EV 2024
Dat kun je zelf instellen onder Instellingen > Touch ID en toegangscode. Als je daar kiest voor wijzigen toegangscode wordt standaard 6 cijfers aangeboden, maar via Toegangsopties kun je kiezen voor 4.Freak187 schreef op donderdag 19 november 2020 @ 13:13:
Op mijn Ipad Air 4 kan ik naast de Touch ID ook een pincode van 4 cijfers opgeven. Mijn Iphone werkt met een toegangscode van 6 cijfers. Kan de Iphone ook met 4 cijfers worden ingesteld?
Indien het zakelijk toestel is, kan 6 cijfers overigens ook afgedwongen worden.
Alleen iPhone 12.Splinter Cell schreef op donderdag 19 november 2020 @ 19:14:
iOS/iPadOS 14.2.1 is uit.
https://www.iculture.nl/nieuws/ios-14-2-1-beschikbaar/
Have Fun Funske
Zag dat de weer-widget nu rond 20.00 al de andere stand is gaan weergeven. Toch echt jammer dat we die niet zelf kunnen kiezen.Dennisdn schreef op donderdag 19 november 2020 @ 10:57:
Hij laat de komende dagen alleen zien rond 20.30-21.00 uur.
Ik zou graag de keuze hebben om dat beeld de hele dag erop te zetten. Want komende dagen ben ik veel benieuwder naar dan komende uren, want die zie ik wel als ik naar de lucht kijk....
Klopt, daar zit inderdaad een vertraging in, best wel waardeloos. Ook van mijn apparaten die ik soms dagen/weken niet gebruik. Zitten nog steeds in Safari tabbladen...mr.JamesBond schreef op donderdag 19 november 2020 @ 20:21:
Wat echt onwijs vervelend is, is dat de combinatie van safari op iOS en MacOS niet meer goed werkt. En dan vooral het scherm waar je je tabbladen kan kiezen. Bij mij laat die op mijn iPhone tabbladen zien die ik 's ochtends al op mijn mac heb gesloten en vice versa. Ervaren jullie dit probleem ook?

[ Voor 4% gewijzigd door Grin op 19-11-2020 20:32 ]
Ik gebruik het al niet meer, van ergernis.Dennisdn schreef op donderdag 19 november 2020 @ 20:18:
[...]
Zag dat de weer-widget nu rond 20.00 al de andere stand is gaan weergeven. Toch echt jammer dat we die niet zelf kunnen kiezen.
Je geeft per app aan of Siri er toegang op heeft. En wat je voor opdrachten kan geven via Siri?, is in de app meegenomen.(bijv dicteren om te schrijven) Siri zelf leert namelijk los van de apps hoe jij praat, en leert jouw activiteiten kennen.Sinan10 schreef op donderdag 19 november 2020 @ 21:12:
Beste mensen, ik heb een vraag over Siri, je kan per app aangeven of Siri van de app moet leren. Mijn vraag is: wat doet die instelling en heeft het invloed op de batterij. Thx.
Wil je dat wissen en opnieuw beginnen dan kan dat ook
"anoniem delen van je Siri-activiteiten uitschakelen via Instellingen" ▸ Privacy ▸ Analyse en verbeteringen ▸ Schakel 'Verbeter Siri en Dicteren' uit.
Bedankt voor je uitgebreide uitleg!Mel33 schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 11:54:
[...]
Je geeft per app aan of Siri er toegang op heeft. En wat je voor opdrachten kan geven via Siri?, is in de app meegenomen.(bijv dicteren om te schrijven) Siri zelf leert namelijk los van de apps hoe jij praat, en leert jouw activiteiten kennen.
Wil je dat wissen en opnieuw beginnen dan kan dat ook
"anoniem delen van je Siri-activiteiten uitschakelen via Instellingen" ▸ Privacy ▸ Analyse en verbeteringen ▸ Schakel 'Verbeter Siri en Dicteren' uit.
Je zegt “de melding dat de opdracht wordt uitgevoerd komt ook”. Voor de zekerheid: Die melding moet je wél bevestigen hé? Want helemaal automatisch doorstarten kan helaas niet.BeQuietAndDrive schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 16:11:
Ik heb een automatisering gemaakt dat bij verbinden met de Bluetooth van de daily driver, Flitsmeister wordt gestart. Verbinden lukt. De melding dat de opdracht wordt uitgevoerd komt ook. Alleen als ik dan bij mijn geopende apps kijk (dubbelklikken bomenkap) zie ik niet dat Flitsmeister daarbij staat. Wat doe ik verkeerd?
[ Voor 6% gewijzigd door Dennisdn op 21-11-2020 18:17 ]
Oh, dat wist ik niet. Beetje jammerDennisdn schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 18:16:
[...]
Je zegt “de melding dat de opdracht wordt uitgevoerd komt ook”. Voor de zekerheid: Die melding moet je wél bevestigen hé? Want helemaal automatisch doorstarten kan helaas niet.
Ik heb nu en dan wat boeken van internet gedownload en in de Boeken app op mijn iPhone aan het lezen. Ik download deze met Firefox en dan deelmenu -> openen in Boeken. Nu heb ik een nieuwe iPad Mini en heb ik op iPhone en iPad Mini dezelfde Apple ID. Met iCloud beiden ingelogd, Boeken staan op groen, iCloud Drive ook. Maar ik zie ze niet op mijn iPad Mini verschijnen als ik deze open. Iemand tips?
[ Voor 8% gewijzigd door Locolau op 22-11-2020 12:04 ]
De grootste wijziging die merkbaar is, is wel de audio exposure notification en dat hij geforceerd het volume omlaag zet.
Op de motor heb ik flitsmeister en muziek aanstaan op de headset. De iPhone staat op 100%, en regel het volume op de headset zelf. met 20 minuten geeft de iPhone nu aan dat ik boven de weeklimiet zit, en kapt het volume met 50% naar beneden toe.
Na wat onderzoek blijkt dat dit in 14.2 is geactiveerd. en niet uit te schakelen is. Downgraden naar 14.1 is ook geen optie meer gezien dit niet ondertekend is.
Als iemand hier al een oplossing voor gevonden heeft, ik hoor het graag. Anders staat mijn iPhone XS in de V&A.
Misschien kan je het wat omzeilen dan wel verminderen door in instellingen > horen en voelen > koptelefoonveiligheid de optie "verminder harde geluiden" uit te zetten? Mocht die aanstaan overigens. Dat is, zover ik heb ontdekt, een van de enige instellingen met betrekking tot volume.Patrock schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 10:47:
Oef. vannacht heeft de iPhone zelf de software geüpdatet nadat dit geruime tijd elke keer niet goed ging.
De grootste wijziging die merkbaar is, is wel de audio exposure notification en dat hij geforceerd het volume omlaag zet.
Op de motor heb ik flitsmeister en muziek aanstaan op de headset. De iPhone staat op 100%, en regel het volume op de headset zelf. met 20 minuten geeft de iPhone nu aan dat ik boven de weeklimiet zit, en kapt het volume met 50% naar beneden toe.
Na wat onderzoek blijkt dat dit in 14.2 is geactiveerd. en niet uit te schakelen is. Downgraden naar 14.1 is ook geen optie meer gezien dit niet ondertekend is.
Als iemand hier al een oplossing voor gevonden heeft, ik hoor het graag. Anders staat mijn iPhone XS in de V&A.
Of missc helemaal niet meedoen en dan kan het wel.
Geen idee hoor, ik noem maar een suggestie.
Dus je land bepaald hier in deze, goh wist ik niet
Op de terug weg ga ik het wel proberen met de slider. Maar ben er heel erg bang voor.
Je kan het in die zin omdraaien; geluid iPhone zachter en je headset wat harder?Patrock schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 11:12:
De verminder harde geluiden slider naar maximaal zetten heb ik zelf nog niet geprobeerd. Maar gezien reacties op het apple forum werkt deze functie onafhankelijk van de bovenste optie. Waar tot voor kort ook de optie was om dit in of uit te schakelen. Nu is dit echter permanent aan. En kan niet uitgeschakeld worden.
Op de terug weg ga ik het wel proberen met de slider. Maar ben er heel erg bang voor.
ik denk maar even hardop hoor
[ Voor 5% gewijzigd door EgoPro op 24-11-2020 12:04 ]
Headset is ook redelijk beperkt qua volume. Daarbij dikke oordoppen in en de muziek komt nauwelijks boven de windruis uit op max volume. Op de snelweg staan beiden op max. Als ik van de snelweg af kom gaat het volume ook wel weer omlaag. maar dat wil ik niet doen met de telefoon die in mijn zak zit.Mrjraider schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 11:55:
[...]
Je kan het in die zin omdraaien; geluid iPhone zachter en je headset wat harder?
ik denk maar even hardop hoor
Er zijn zat apparaten die eigen volume regeling hebben, waarbij je via bluetooth gewoon 100% volume wilt doorzetten.
Heb niets veranderd qua instellingen , iemand een idee?
Ter land, ter zee en in de kroeg
Ik had dit laatst al toen ik via QR code wilde betalen toen mijn boodschappen van AH werden thuisbezorgd en zojuist toen ik via de Amazon app wilde betalen via Ideal gebeurde er ook niets.
Is dit een instelling die wellicht verkeerd staat in mijn telefoon of heeft dit een andere oorzaak/bekend probleem?
ff restartenChristiano007 schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 12:54:
Ik, gebruik SPARK als mail app, maar de laatste tijd zie ik geen getallen meer staan bij het icoontje (ongelezen mails)
This is the Way.
Weer terug naar Apple vanaf Samsung/Pixel ?Christiano007 schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 12:54:
Ik, gebruik SPARK als mail app, maar de laatste tijd zie ik geen getallen meer staan bij het icoontje (ongelezen mails)
Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Hier hetzelfde. 10.5 zal wel geen support hebben gekregen vanuit Google. Wat gewoon oneerlijk is. 10.5 kan video's opnemen/afspelen.PatrickC schreef op woensdag 25 november 2020 @ 11:27:
Op mijn iPad Pro 10.5” (2017) kan ik video’s die in 4K HDR zijn niet bekijken in die kwaliteit (max 1080p, geen HDR) terwijl het op mijn iPad Pro 11” (2020) wel mogelijk is. Beide draaien op iOS 14.2 en Youtube app is uptodate. Waar zou dit aan kunnen liggen?
Via de Vimeo website zien 4K video's er echt prima uit.
Ja dat flikte m'n telefoon net spontaan in de auto. What the f-. Zometeen maar eens opzoeken hoe dat eruit gesloopt kan worden.Patrock schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 10:47:
Oef. vannacht heeft de iPhone zelf de software geüpdatet nadat dit geruime tijd elke keer niet goed ging.
-edit-
Discussie hierboven gemist. Blijkbaar kán het dus niet uit? Dat is heeeeel erg vervelend en ook gevaarlijk. Het lijdt me af tijdens het rijden en dan moet ik perse aan m'n telefoon zitten om het geluid weer naar een normaal niveau te zetten; [s]al kan ik wel een Opdracht programmeren om Siri het te laten doen[s] Siri kan het op verzoek terugzetten (eg: zet volume naar 80%), maar het blijft een afleiding. Levensgevaarlijk!
[ Voor 33% gewijzigd door WhatsappHack op 25-11-2020 14:46 ]
Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)
Kan niet.WhatsappHack schreef op woensdag 25 november 2020 @ 14:20:
[...]
Ja dat flikte m'n telefoon net spontaan in de auto. What the f-. Zometeen maar eens opzoeken hoe dat eruit gesloopt kan worden.
Mij is het in ieder geval nog niet gelukt.
leesvoer
[ Voor 16% gewijzigd door Yucko op 25-11-2020 14:49 ]
iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB - iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB - AirPods Pro 3 - Watch 5 Space Gray LTE - TV 4K 128GB - TV 4 64GB - Wireless CarPlay
Dat blijkt. Maar dat is wel erg vreemd, is er nieuwe wetgeving waardoor dit verplicht zou zijn?Yucko schreef op woensdag 25 november 2020 @ 14:47:
[...]
Kan niet.
Mij is het in ieder geval nog niet gelukt.
Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)
Voor vragen of problemen met specifieke apps en/of functionaliteiten moet een nieuw topic worden aangemaakt.