+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++
Grappig, ik ben juist helemaal om. Heb nog maar 1 pagina en de rest staat in de App Library. Zou willen dat ik m ook had op mijn iPadSerena schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 17:41:
[...]
Ik hoop dat je die hele App Library in een volgende update uit kunt schakelen. Voor mij volledig nutteloos aangezien ik spotlight al gebruik.
Hier hetzelfde. Ik mis hem nu zelfs een beetje op de iPad. Staat zo rommelig al die overbodige apps op je homescreenTomba schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 21:01:
[...]
Grappig, ik ben juist helemaal om. Heb nog maar 1 pagina en de rest staat in de App Library. Zou willen dat ik m ook had op mijn iPad
©2004
Ik ben nu een volledige reserve kopie aan het maken op mijn computer.Tylen schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 08:47:
[...]
Ik heb ook haperend bluetooth audio. En heb last van mega accu drain.
Ben (as we speak) een backup aan het maken en ga een full wipe geven en dan alles terug zetten.
Heb je nadien alles gewoon gereset via de iPhone zelf of via iTunes op iPhone herstellen gedrukt?
(op Android deed ik dan via de recovery een factory wipe)
[ Voor 103% gewijzigd door Cumberworld op 29-12-2020 02:35 ]
Het verdienmodel van Google is advertenties verkopen. Hoe beter jouw profiel gevormd is hoe beter ze kunnen adverteren.Aghanim schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 21:51:
Ik ben aan het uitzoeken of iOS per definitie (dus los van de individuele rechten die je per app kunt toekennen) een stuk beter is op het gebied van privacy dan Android. @Ernemmer impliceert in Ernemmer in "Ga jij dit jaar je iPhone upgraden naar de nieuwe 12 Series?" van wel, maar ik kan niet direct een objectieve vergelijking tussen beiden OS-en vinden die verder gaan dan het advies om geen Google apps te gebruiken. Bij Apple is er volgens mij geen zicht op de broncode, wat natuurlijk ook risicovol kan zijn. Iemand een idee?
Het verdienmodel van Apple is hardware verkopen.
Qua beveiliging zit er denk ik weinig verschil in.
[ Voor 3% gewijzigd door Ernemmer op 11-10-2020 23:09 ]
- Donstil
- Registratie: Maart 2006
- Niet online
- Apple iPhone
- Apple iOS
- Apple iPad
- Apple iPadOS
- Apple iPhone SE
- Apple iPhone 7 Plus
- Apple iPhone 11
- Apple iPad Pro (2021) 12,9"
- Apple iPad Pro (2021) 11"
- Apple
- Tablets
- Apple iPhone 11 Pro
- Apple iPhone 11 Pro Max
- Apple iPhone X
- Apple iPhone 7
- Apple iPhone 6s
- Apple iPhone 6s Plus
- Apple iPhone XS Max
- Apple iPhone XS
- Apple iPhone 8
- Smartphones
:strip_exif()/u/172393/crop671a552786579_cropped.gif?f=community)
Zo doe ik het ook sinds de eerste beta, erg fijn inmiddels.Tomba schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 21:01:
[...]
Grappig, ik ben juist helemaal om. Heb nog maar 1 pagina en de rest staat in de App Library. Zou willen dat ik m ook had op mijn iPad
Apps die niet op mijn homescreen staan start ik met spotlight maar dat deed ik al jaren eigenlijk.
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Had mijn bedenkingen met die App Library, maar inmiddels helemaal om. Sowieso apps die ik zelden gebruik, zoals van Eneco of mijn zorgleverancier hoef ik niet continue op m’n homescreen, maar inmiddels is ook Instagram ‘verstopt’, zodat ik niet onnodig getriggerd word die app te openen. De volgende is WhatsApp.Tomba schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 21:01:
[...]
EV3 GT LR iPhone 17 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Pro 2 & Max
Ik heb een tegoedbon van Apple, kan ik mn tegoed nu uploaden en daar straks een deel van mijn nieuwe iPhone mee betalen, of moet/kan ik dit pas doen als ik ook daadwerkelijk de iPhone ga aanschaffen?
Het hangt er helemaal vanaf wat voor een tegoedbon het is. Is het een iTunes (App Store) tegoed, dan kun je deze niet gebruiken voor de aanschaf van een iPhone. Is het een tegoedbon van de Apple Store dan kun je hem wel gebruikenJieve schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 09:27:
Ik weet niet of dit de juiste topic is; maar toch even vragen...
Ik heb een tegoedbon van Apple, kan ik mn tegoed nu uploaden en daar straks een deel van mijn nieuwe iPhone mee betalen, of moet/kan ik dit pas doen als ik ook daadwerkelijk de iPhone ga aanschaffen?
Have Fun Funske
Het was een lange dagtaak maar ik ben nu erg blij dat ik mijn foto's heb overgezet. De app is veel overzichtelijker dan Google Foto's met meer bewerkfuncties dan Google Foto's.
Enige wat ik mis van Google Foto's is een archief. Ook is het zo dat iCloud wat trager is met het herkennen van personen en dat de 'Voor jou geselecteerde foto's' alleen worden bijgewerkt als de iPad/iPhone aan de lader ligt. Ook zijn sommige geotags niet meegenomen maar dat is makkelijk op te lossen.
[ Voor 18% gewijzigd door VirinR op 12-10-2020 11:47 ]
Het is inderdaad een Apple Store Card.funske schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 10:58:
[...]
Het hangt er helemaal vanaf wat voor een tegoedbon het is. Is het een iTunes (App Store) tegoed, dan kun je deze niet gebruiken voor de aanschaf van een iPhone. Is het een tegoedbon van de Apple Store dan kun je hem wel gebruiken
Kan ik hem alvast toevoegen, of kan dat pas bij aankoop van iets?
Bel Apple Support eens 0800-201581, die hebben voor jou vast het antwoord.Jieve schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 12:33:
[...]
Het is inderdaad een Apple Store Card.
EV3 GT LR iPhone 17 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Pro 2 & Max
Ik heb nog nooit een Apple Store card gehad, maar ik weet wel dat iTunes kaarten meteen ingewisseld kunnen worden, zodat je een tegoed hebt staan. En volgens mij kom je er vanzelf achter als je het probeert.Jieve schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 12:33:
[...]
Het is inderdaad een Apple Store Card.
Have Fun Funske
Het downloaden van de benodigdheden duurde dik een uur. Install en de rest waren zo gepiept.
Tot nu toe werkt alles weer naar behoren, bluetooth hapert nog steeds (zal een bug zijn dus), mail werkt weer normaal, meldingen komen ook weer normaal binnen. De melding dat mijn toestel geoptimaliseerd aan het laden is, is er nog steeds niet.
Kan iemand dat eens testen? Ik heb het idee dat de melding is weggehaald....
Wel het eindgeluid, lijkt er op dat het geluid niet wordt doorgeven. Partner heeft hetzelfde. Is dit bekend?
Verwijderd
Dat komt omdat een backup gestolen kan worden en op andermans telefoon geplaatst kan worden, je wilt toch niet dat iemand anders met jouw backup overal kan inloggen?Mrjraider schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 17:51:
Helaas vind ik de backup functie maar mager, ik mocht overal opnieuw inloggen
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2020 18:17 ]
Nee dat is niet de reden, want ze hebben de mogelijkheid om de backup op te slaan met een wachtwoord (itunes optie op een pc) en dan bewaren ze wel de wachtwoorden.Verwijderd schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 18:16:
[...]
Dat komt omdat een backup gestolen kan worden en op andermans telefoon geplaatst kan worden, je wilt toch niet dat iemand anders met jouw backup overal kan inloggen?
Ik denk omdat je een volledige reset doet, het apparaat id voor die aps is vervallen, dus vragen sommige aps opnieuw om toestemming door inloggen. Apple itunes backup op pc met wachtwoord beveiliging doet dat iig wel, icloud weet ik het niet van.
Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd
Ook weer opgevraagd bij de bank.
Op zich is de uitleg hierboven redelijk plausibel, had geen wachtwoord ingesteld (gewoon geklikt op backup maken).
Geen ramp... het werkt allemaal weer naar wens..
Verwijderd
Wacht even.... met een wachtwoord op de backup staan ineens wel alle wachtwoorden erin? Dus ook die van bijv mijn mailadressen en ander meuk wat ik moet instellen zoals ING app? Dat is interessant.Mel33 schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 19:51:
[...]
Nee dat is niet de reden, want ze hebben de mogelijkheid om de backup op te slaan met een wachtwoord (itunes optie op een pc) en dan bewaren ze wel de wachtwoorden.
Ik denk omdat je een volledige reset doet, het apparaat id voor die aps is vervallen, dus vragen sommige aps opnieuw om toestemming door inloggen. Apple itunes backup op pc met wachtwoord beveiliging doet dat iig wel, icloud weet ik het niet van.
En volgens jou heeft dat niets te maken met dat andere mensen die backup kunnen misbruiken? Dat lijkt mij echt stug. Dat wachtwoord op die backup zit er niet voor niets.
De meeste wachtwoorden worden inderdaad encrypted opgeslagen maar ik durf niet te zeggen of bank apps dat ook doen.Verwijderd schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 20:43:
[...]
Wacht even.... met een wachtwoord op de backup staan ineens wel alle wachtwoorden erin? Dus ook die van bijv mijn mailadressen en ander meuk wat ik moet instellen zoals ING app? Dat is interessant.
En volgens jou heeft dat niets te maken met dat andere mensen die backup kunnen misbruiken? Dat lijkt mij echt stug. Dat wachtwoord op die backup zit er niet voor niets.
Dat daar een extra laagje security op zit, lijkt me niet heel onaannemelijk.
Het is zover ik weet een combinatie van beide. Zo worden via iCloud inderdaad geen gezondheidsinfo en wachtwoorden (indien sleutelhanger via icloud is ingesteld uiteraard wel) opgeslagen dit is enkel mogelijk met de encrypted backup via itunes. Het wachtwoord op de backup is dan om misbruik te voorkomen en sommige apps kunnen ingelogd blijven. Echter kunnen apps implementeren dat je wordt uitgelogd bij het herstellen van een backup en de meeste banken doen dit (net zoals zij nemen van een screenshot blokkeren bijvoorbeeld) aan de hand van een id (combi van soft- en hardware) indd.Mel33 schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 19:51:
[...]
Nee dat is niet de reden, want ze hebben de mogelijkheid om de backup op te slaan met een wachtwoord (itunes optie op een pc) en dan bewaren ze wel de wachtwoorden.
Ja die backup ww zit ervoor zodat anderen er niks mee kunnen, maar das niet de reden dat de apps vragen om een ww, want er vragen nog steeds apps om een ww ook als je wel een sleutel erop zet. \linkVerwijderd schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 20:43:
[...]
Wacht even.... met een wachtwoord op de backup staan ineens wel alle wachtwoorden erin? Dus ook die van bijv mijn mailadressen en ander meuk wat ik moet instellen zoals ING app? Dat is interessant.
en dat is ook gelijk het antwoord op de vraag of je ing oid weer moet aanmelden. (ik denk het wel, een bank zal net iets meer beveiligen dan een instagram)
[ Voor 3% gewijzigd door Mel33 op 12-10-2020 21:18 ]
Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd
Heb zelf een iPhone 11 Pro Max
Verwijderd
Lees de laatste 2 paginas een beetje door of vul zoekwoorden in bovenaan dit topic, je zou je verbazen wat je allemaal tegenkomt.MarioMark1541 schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 09:16:
Hebben jullie nog problemen met de batterij duur van je iPhone na de iOS 14 update ?
SE 2020 geen probleem met de batterij na upgrade, wel met het touchscreen.MarioMark1541 schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 09:16:
Hebben jullie nog problemen met de batterij duur van je iPhone na de iOS 14 update ?
Tijdens het lezen van deze zin, wordt wereldwijd circa 1.000.000 liter olie verstookt. Dus niet 2X lezen hè.
Gelezen en meerdere dus problemenVerwijderd schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 09:19:
[...]
Lees de laatste 2 paginas een beetje door of vul zoekwoorden in bovenaan dit topic, je zou je verbazen wat je allemaal tegenkomt.
Wordt dus wachten op een update van Apple
Volgens mij is er geen batterij probleem met iOS 14?MarioMark1541 schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 12:14:
[...]
Gelezen en meerdere dus problemen
Ik heb er we degelijk last vanHulliee schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 12:32:
[...]
Volgens mij is er geen batterij probleem met iOS 14?
Verwijderd
Hier dan: Ronvgs in "[iOS en iPadOS 14] Ervaringen & Discussie"MarioMark1541 schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 12:14:
[...]
Gelezen en meerdere dus problemen
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Nee in het algemeenHulliee schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 17:08:
[...]
Je bedoelt dat na een/de update je batterij sneller leeg is de eerste paar dagen?
forceer herstart, aangesloten aan je lader. Dan bij 100% nog half uurtje laten liggen(kan goed overnacht)
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
- Donstil
- Niet online
- Apple iPhone
- Apple iOS
- Apple iPad
- Apple iPadOS
- Apple iPhone SE
- Apple iPhone 7 Plus
- Apple iPhone 11
- Apple
- Tablets
- Apple iPhone 11 Pro
- Apple iPhone X
- Apple iPhone 7
- Apple iPhone 6s
- Apple iPhone 6s Plus
- Apple iPhone XS Max
- Apple iPhone XS
- Apple iPhone 8
- Smartphones
En 14.1 non beta ook.
Ik heb ineens een gigagrote muisaanwijzer op de iPad. Volgens de instellingen nog steeds op het kleinste.
http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips
Net als met 14.0 zullen we vast tot 2200 uur mogen wachten. Zal wel nieuwe release tijd zijn.Hackus schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 21:06:
iPadOS 14.1 lijkt nog niet beschikbaar ?
Ik doe wat ik kan, zodoende blijft er veel liggen.
Ah, oke eff afwachten dan. Ben op de iPad actief nu zodoende. Heb hier geen beta-profiel op staanPanzer_V schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 21:07:
[...]
Net als met 14.0 zullen we vast tot 2200 uur mogen wachten. Zal wel nieuwe release tijd zijn.
Ik heb het beta-profiel verwijderd. Hoop dat ze nog met een update komen voor de release zodat ik een niet-beta kan overhuizen.
Klopt vind zowel op m’n iPad als iPhone nog niets.Hackus schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 21:06:
iPadOS 14.1 lijkt nog niet beschikbaar ?
©2004
Ik doe wat ik kan, zodoende blijft er veel liggen.
Edit: oeps, foute releasedate.
https://twitter.com/macru.../1316113729155547142?s=21
[ Voor 55% gewijzigd door THE_BASE op 13-10-2020 22:31 ]
Apple appears to have pulled the iOS and iPadOS 14.1 updates from the developer portal, suggesting the updates may have been released by mistake. https://t.co/vIgtRPgDIH
— MacRumors.com (@MacRumors) 13 oktober 2020
Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)
Als je bij een andere browser onder 'standaardapp' kijkt staat daar dus geen Safari tussen? Net gecheckt, hier wel gewoon.WhatsappHack schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 05:04:
Ik wil iets testen met Safari, maare... Hoe zet je die in vredesnaam terug als standaardbrowser?Ik krijg meerder opties, maar geen Safari...
Ik ervaar precies hetzelfde na mijn update naar iOS 14.0.1 (ik sla de .0 versie altijd over). Ik heb een iPhone SE (2017).vespino schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 10:06:
Het valt me op dat foto’s niet meer worden getagged met de locatie sinds iOS 14. Waar ik eerst een foto maakte en deze werd gemarkeerd als zijnde genomen in de Efteling (om een voorbeeld te noemen), staat er sinds iOS 14 alleen maar de datum bij. Bij het kaartje onderin staat echter wel “Efteling” en het adres. Bugje of by design?
Niemand die ook het probleem met de rare muisaanwijzer heeft?Serena schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 20:53:
Bèta 3:
Ik heb ineens een gigagrote muisaanwijzer op de iPad. Volgens de instellingen nog steeds op het kleinste.
http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips
Net even getest. Het voegt inderdaad weinig toe. Je zou bijna zeggen: doe dan niks.THE_BASE schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 09:52:
[Afbeelding]
Nou, daar is ‘ie dan. Een widget van Spotify (update in App Store).
Doet niets, geen albumcover of titel. Alleen een snelkoppeling naar bibliotheek. Heb je veel aan.
Nope! Opera, Edge, iCab Mobile (geselecteerd). En that’s it.DwightKSchrute schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 07:44:
[...]
Als je bij een andere browser onder 'standaardapp' kijkt staat daar dus geen Safari tussen? Net gecheckt, hier wel gewoon.
Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)
Aan je conditie widget te zien, is Spotify niet de enige die niets doetTHE_BASE schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 09:52:
[Afbeelding]
Doet niets, geen albumcover of titel. Alleen een snelkoppeling naar bibliotheek. Heb je veel aan.
Ik zie wel mogelijkheden. Ik gebruik Spotify voornamelijk om podcasts te luisteren in de auto via CarPlay.meesje schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 12:27:
[...]
Net even getest. Het voegt inderdaad weinig toe. Je zou bijna zeggen: doe dan niks.
Ik vind het bladeren daarin omslachtig en meer dan eens begint een podcast dan weer bij S01E01 ipv de aflevering waar ik gebleven was.
Met deze widget kan ik veel sneller naar de juiste podcast en aflevering gaan.
Ja, dan moet ik in de auto wel mijn telefoon gebruiken en dat mag niet maar het gaat denk ik wel vlotter op deze manier en zorgt voor minder ergernis. Ik acht het persoonlijk nog veiliger ook, maar dat is een andere discussie.
Het was ook nog erg vroeg en Apple Watch lag nog op m'n nachtkastje.yassine schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 15:17:
[...]
Aan je conditie widget te zien, is Spotify niet de enige die niets doet
Van mij mag die hele Spotify ophouden met bestaan 🤮THE_BASE schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 09:52:
[Afbeelding]
#applefanboy
Maar ff zonder dollen, ik ben nog niet helemaal verknocht aan die widgets.
Misschien dat ik er op de 12 Pro Max meer gebruik van ga maken.
[ Voor 11% gewijzigd door Tartarus op 14-10-2020 16:47 ]
Ik vind het vooral een grote tegenvaller dat de app-ontwikkelaars er niks mee lijken te doen.Tartarus schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 16:46:
[...]
Maar ff zonder dollen, ik ben nog niet helemaal verknocht aan die widgets.
ING was weer vooruitstrevend, verder is het knap dat Spotify er als de kippen bij is (zij het met een widget waar je in mijn ogen weinig aan hebt). Wellicht komen er nog leuke widgets van andere ontwikkelaars die pas updaten als er toch iets in het verschiet zit.Dennisdn schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 16:52:
[...]
Ik vind het vooral een grote tegenvaller dat de app-ontwikkelaars er niks mee lijken te doen.
Zal wel weer aan de restricties en eisen van Apple liggen.Dennisdn schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 16:52:
[...]
Ik vind het vooral een grote tegenvaller dat de app-ontwikkelaars er niks mee lijken te doen.
Horen we vast wel wat over over een tijdje.
Ik heb het onlangs weer eens geprobeerd: overstap naar Apple Music. Maar die UI is voor mij een drama, werkt compleet anders en niet logisch. Geluid vond ik ook matig, van Spotify is die in mijn oren althans hoger. Dus terug naar Spotify.Tartarus schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 16:46:
[...]
Van mij mag die hele Spotify ophouden met bestaan 🤮
#applefanboy
Maar ach, gelukkig is er keuze.
Als nieuwsjunk had ik verwacht dat de grote nieuwsdiensten met widgets zouden komen zoals hun oude widgets. Maar helemaal niets nog.Tartarus schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 16:56:
[...]
Zal wel weer aan de restricties en eisen van Apple liggen.
Geluid van Music is echter wel beter.THE_BASE schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 16:57:
[...]
Ik heb het onlangs weer eens geprobeerd: overstap naar Apple Music. Maar die UI is voor mij een drama, werkt compleet anders en niet logisch. Geluid vond ik ook matig, van Spotify is die in mijn oren althans hoger. Dus terug naar Spotify.
Zit dus tussen je oren.
https://www.whathifi.com/...c-vs-spotify-which-better
Scroll maar even door dit artikel.
Hier idem. Verschil in kwaliteit van geluid heb ik niet ervaren. Inderdaad de UI, maar ook de vindbaarheid van NL (gericht) aanbod vind ik fijner.THE_BASE schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 16:57:
[...]
Ik heb het onlangs weer eens geprobeerd: overstap naar Apple Music. Maar die UI is voor mij een drama, werkt compleet anders en niet logisch. Geluid vond ik ook matig, van Spotify is die in mijn oren althans hoger. Dus terug naar Spotify.
Je gaat straks toch niet beweren dat Apple TV+ beter is dan Netflix?Tartarus schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 16:46:
#applefanboy
Klopt.Tartarus schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 16:56:
[...]
Zal wel weer aan de restricties en eisen van Apple liggen.
Omdat widgets geen interactieve elementen mogen bevatten, kun je vanaf de widget dus ook niet een nummer pauzeren of skippen naar een volgend nummer. Wel biedt het een snelkoppeling naar het desbetreffende nummer, album of afspeellijst.
Bron: iculture
Ach, we moeten wat te wensen hebben voor iOS15: interactieve widgets.
Zelf vind ik de widgets van agenda, het weer en aandelen wel handig/leuk, maar meer ook niet. Je bespaart vaak een klik. Nu alleen scherm ontgrendelen en je ziet gelijk de volgende afspraken in je agenda. Voorheen moest je dus de agenda app openen.
Toch ronduit belachelijk deze eisen vanuit Apple. Zo hebben die widgets mijn inziens totaal geen meerwaardemeesje schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 18:06:
[...]
Klopt.
Omdat widgets geen interactieve elementen mogen bevatten, kun je vanaf de widget dus ook niet een nummer pauzeren of skippen naar een volgend nummer. Wel biedt het een snelkoppeling naar het desbetreffende nummer, album of afspeellijst.
Zelf vind ik de widgets van agenda, het weer en aandelen wel handig/leuk, maar meer ook niet. Je bespaart vaak een klik. Nu alleen scherm ontgrendelen en je ziet gelijk de volgende afspraken in je agenda. Voorheen moest je dus de agenda app openen.

Vasthouden mag niet, bedienen wel.B-Real schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 16:12:
[...]
Ik zie wel mogelijkheden. Ik gebruik Spotify voornamelijk om podcasts te luisteren in de auto via CarPlay.
Ik vind het bladeren daarin omslachtig en meer dan eens begint een podcast dan weer bij S01E01 ipv de aflevering waar ik gebleven was.
Met deze widget kan ik veel sneller naar de juiste podcast en aflevering gaan.
Ja, dan moet ik in de auto wel mijn telefoon gebruiken en dat mag niet maar het gaat denk ik wel vlotter op deze manier en zorgt voor minder ergernis. Ik acht het persoonlijk nog veiliger ook, maar dat is een andere discussie.
Maar een afbeelding van een albumcover is toch niet teveel gevraagd?meesje schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 18:06:
[...]
Klopt.
En dan is het: “New, big, Amazing en never been done before!”.... oh en “fantastic with 5G” natuurlijk.meesje schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 18:06:
[...]
Klopt.
[ Voor 7% gewijzigd door Dennisdn op 14-10-2020 18:23 ]
😂meesje schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 17:56:
[...]
Je gaat straks toch niet beweren dat Apple TV+ beter is dan Netflix?
Verre van.
Maar dat mag ook wel, Apple bouwt het vanaf de grond op. We gaan zien wat er in de toekomst nee gebeurt.
Hetzelfde stoort mij eigenlijk aan de automation tab in shortcuts.Dennisdn schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 16:52:
[...]
Als je een proces/app wil starten op je gsm, moet je daar een manuele consent voor geven.
doet het ganse principe van automation voor mij teniet.
Battle.net: NagaByrd#2844
Verwijderd
Lol, daar kun je wel apart topic van aanmaken, standaard mail-app 😉Verwijderd schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 21:44:
Hoe goed werkt jullie standaard mailapp? Ik zie wel een getal verschijnen maar kan de mail niet zien zonder uit de "postvak in" te gaan en weer terug in de "postvak in" te gaan? Dit is al een paar keren gebeurd ondertussen, best irritant.
Ja klopt. Sommige werken goed zoals hue verlichting aan als de wekker gaat, maar als er externe triggers zijn dan blocken ze het uit veiligheid. Daardoor gebruik ik het heel veel minder dan zou willen doen. Flitsmeister aan bij Carkit-connectie bijvoorbeeld is in de praktijk alleen een herinnering, maar juist door die melding vet irritant als je de app niet nodig hebt bij korte ritten.nagasy schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 21:41:
[...]
Hetzelfde stoort mij eigenlijk aan de automation tab in shortcuts.
Als je een proces/app wil starten op je gsm, moet je daar een manuele consent voor geven.
doet het ganse principe van automation voor mij teniet.
Flitsmeister werkt perfect als ik CarPlay verbind. Het is dan wel een Automatisering en geen Opdracht.Dennisdn schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 21:56:
[...]
Ja klopt. Sommige werken goed zoals hue verlichting aan als de wekker gaat, maar als er externe triggers zijn dan blocken ze het uit veiligheid. Daardoor gebruik ik het heel veel minder dan zou willen doen. Flitsmeister aan bij Carkit-connectie bijvoorbeeld is in de praktijk alleen een herinnering, maar juist door die melding vet irritant als je de app niet nodig hebt bij korte ritten.
Ik zie nu ook dat als ik de telefoon s nachts aan de lader doe hij maar tot 96 procent laad ipv 100Hackus schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 17:51:
[...]
forceer herstart, aangesloten aan je lader. Dan bij 100% nog half uurtje laten liggen(kan goed overnacht)
Klopt dit of hoort dit bij het oppaadproces?
/f/image/KOBR3wjZF0Kggazd7nKhpee1.png?f=fotoalbum_large)
Geoptimaliseerd opladen?MarioMark1541 schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 06:32:
[...]
Ik zie nu ook dat als ik de telefoon s nachts aan de lader doe hij maar tot 96 procent laad ipv 100
Klopt dit of hoort dit bij het oppaadproces? [Afbeelding]
Hier laad mijn iPhone tot 100% zonder moeite.
Geoptimaliseerd opladen staat inderdaad wel aan komt het daardoor ?Mrjraider schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 06:36:
[...]
Geoptimaliseerd opladen?
Hier laad mijn iPhone tot 100% zonder moeite.
Ik bedoel de widget die je tevoorschijn tovert als je naar rechts swipet op t beginscherm.
- Donstil
- Niet online
- Apple iPhone
- Apple iOS
- Apple iPad
- Apple iPadOS
- Apple iPhone SE
- Apple iPhone 7 Plus
- Apple iPhone 11
- Apple
- Tablets
- Apple iPhone 11 Pro
- Apple iPhone X
- Apple iPhone 7
- Apple iPhone 6s
- Apple iPhone 6s Plus
- Apple iPhone XS Max
- Apple iPhone XS
- Apple iPhone 8
- Smartphones
YupDCNY schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 07:02:
Ik gebruik de Hue “widget” in iOS 13 dagelijks meerdere keren. Kan eigenlijk niet zonder. Is deze nog te gebruiken in iOS14?
Ik bedoel de widget die je tevoorschijn tovert als je naar rechts swipet op t beginscherm.
/f/image/mSZpJmR6gJdcD9PCast0V4dl.png?f=fotoalbum_large)
Bij CarPlay wel. Maar dat gebruik ik niet omdat ik de vaste navi van VW beter vind. En VW laat CarPlay niet draadloos toe, dus zou ik nog steeds handmatig telefoon moeten verbinden en is drukken op de automation nog minder werk.THE_BASE schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 22:33:
[...]
Flitsmeister werkt perfect als ik CarPlay verbind. Het is dan wel een Automatisering en geen Opdracht.
[ Voor 4% gewijzigd door Dennisdn op 15-10-2020 07:24 ]
Dank voor dat screenshot! Dexter nieuw seizoen dit jaar, dat is leuk nieuws!
Hue lamp aan als de wekker gaat? Hoe kan ik dat instellen? Ben aant Googlen naar de shortcut maar kan er niets over vinden..Dennisdn schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 21:56:
[...]
Ja klopt. Sommige werken goed zoals hue verlichting aan als de wekker gaat, maar als er externe triggers zijn dan blocken ze het uit veiligheid. Daardoor gebruik ik het heel veel minder dan zou willen doen.
Via de app Woning op je iPhone.DCNY schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 09:05:
[...]
Hue lamp aan als de wekker gaat? Hoe kan ik dat instellen? Ben aant Googlen naar de shortcut maar kan er niets over vinden..
De tweede “bedien mijn woning” die je ziet is om de lampen na een paar minuten ook weer uit te laten gaan.DCNY schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 09:05:
[...]
Hue lamp aan als de wekker gaat? Hoe kan ik dat instellen? Ben aant Googlen naar de shortcut maar kan er niets over vinden..
:strip_exif()/f/image/T14AWJNPNfPprRbuEHJyzVOg.jpg?f=fotoalbum_large)
Edit: het het gevonden, thanks! En sorry voor de offtopic zie ik nuDennisdn schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 09:08:
[...]
De tweede “bedien mijn woning” die je ziet is om de lampen na een paar minuten ook weer uit te laten gaan.
[Afbeelding]
[ Voor 35% gewijzigd door DCNY op 15-10-2020 09:21 ]
[ Voor 98% gewijzigd door DCNY op 15-10-2020 09:20 ]
- Donstil
- Niet online
- Apple iPhone
- Apple iOS
- Apple iPad
- Apple iPadOS
- Apple iPhone SE
- Apple iPhone 7 Plus
- Apple iPhone 11
- Apple
- Tablets
- Apple iPhone 11 Pro
- Apple iPhone X
- Apple iPhone 7
- Apple iPhone 6s
- Apple iPhone 6s Plus
- Apple iPhone XS Max
- Apple iPhone XS
- Apple iPhone 8
- Smartphones
Ja dat zag ik ook pas toen ik het screenshot maakte. Best leuk nieuws ja, als het de kwaliteit heeft van de eerdere seizoenen. Niet de latere.vanaalten schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 08:20:
[...]
Dank voor dat screenshot! Dexter nieuw seizoen dit jaar, dat is leuk nieuws!
Nee, normaal laadt ie 100%. maar je kunt het zelf testen als je het uit vinktMarioMark1541 schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 06:38:
[...]
Geoptimaliseerd opladen staat inderdaad wel aan komt het daardoor ?
Feature van iOS, dus volgens mij volledig ontopicDCNY schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 09:17:
[...]
Edit: het het gevonden, thanks! En sorry voor de offtopic zie ik nu
We hebben een apart Shortcuts topic. Ik denk niet bij iedereen bekend.Dennisdn schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 09:59:
[...]
Feature van iOS, dus volgens mij volledig ontopic
[Siri Shortcuts] Discussie & Opdrachten
Verwijderd
Ben maar overgestapt naar Outlook, zie meteen al wat pluspunten tov standaard mailapp, zo vind ik hem beter leesbaar en iets overzichtelijker.Hackus schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 21:46:
[...]
Lol, daar kun je wel apart topic van aanmaken, standaard mail-app 😉
Gebruiken jullie andere mailapps? (ik gebruik 2 mailadressen, mijn prive gmail en mijn werk exchange mail)
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2020 11:36 ]
Voor vragen of problemen met specifieke apps en/of functionaliteiten moet een nieuw topic worden aangemaakt.