EV3 GT LR iPhone 17 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Pro 2 & Max
Hier niks veranderd maar hier gewoon hoogte en zelfs de locatie?THE_BASE schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 18:05:
[Afbeelding]
Ook al in het Apple Watch-forum gevraagd, maar ook mijn iPhone registreert de hoogte niet.
Iemand een idee welke instelling ik over het hoofd zie? Kompas weet wel lengte- en breedte-graad, hoogte niet.
Heb je allicht GPS/locatie toegang uitgezet naar het kompas?
Ook die is ingeschakeld ‘bij gebruik van app’. Meer kan helaas niet.Mrjraider schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 18:41:
[...]
Hier niks veranderd maar hier gewoon hoogte en zelfs de locatie?
Heb je allicht GPS/locatie toegang uitgezet naar het kompas?
EV3 GT LR iPhone 17 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Pro 2 & Max
Bij mij geeft de hoogtemeter ook 0m elevation aan. Zal wel komen doordat ik nog een iPhone 7 heb.THE_BASE schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 18:05:
[Afbeelding]
Ook al in het Apple Watch-forum gevraagd, maar ook mijn iPhone registreert de hoogte niet.
Iemand een idee welke instelling ik over het hoofd zie? Kompas weet wel lengte- en breedte-graad, hoogte niet.
In ieder geval vind ik dat minder belangrijk dan de Watch S6. Die functie is immers tijdens de Keynote met veel bombarie aangekondigd.
Inmiddels losgekoppeld en opnieuw aan het koppelen. Het irriteert me dat het niet werkt, veel zal ik het niet gebruiken. Maar handig is het soms wel. En ik vind gewoon dat het moet werken. Anders morgen maar Apple bellen, al weet ik uit ervaring dat je zo een uur verder bent en ze geen idee hebben wat het zou kunnen zijn.Tartarus schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 19:20:
[...]
Bij mij geeft de hoogtemeter ook 0m elevation aan. Zal wel komen doordat ik nog een iPhone 7 heb.
In ieder geval vind ik dat minder belangrijk dan de Watch S6. Die functie is immers tijdens de Keynote met veel bombarie aangekondigd.
Edit: met backup teruggezet en werkt nog steeds niet. Nu loskoppelen en als nieuw instellen...
[ Voor 6% gewijzigd door THE_BASE op 04-10-2020 19:41 ]
Waarom is het soms handig? Want misschien zie ik iets over het hoofd. Ik heb met verbazing gekeken dat de functie met zoveel poeha werd aangekondigd. Voor die enkele bergbeklimmer? Ben een hele fanatieke wintersporter, maar zelfs daar heb ik niks aan die info. Maar goed, dat doet er niets aan af dat het dan wél gewoon moet werken.THE_BASE schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 19:34:
[...]
Inmiddels losgekoppeld en opnieuw aan het koppelen. Het irriteert me dat het niet werkt, veel zal ik het niet gebruiken. Maar handig is het soms wel. En ik vind gewoon dat het moet werken. Anders morgen maar Apple bellen, al weet ik uit ervaring dat je zo een uur verder bent en ze geen idee hebben wat het zou kunnen zijn.
[ Voor 5% gewijzigd door Dennisdn op 04-10-2020 19:43 ]
Ik snap je, zeker. Maar ik wil weten of het softwarematig is of dat het defecte hardware is.Dennisdn schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 19:41:
[...]
Waarom is het soms handig? Want misschien zie ik iets over het hoofd. Maar heb met verbazing gekeken dat de functie met zoveel poeha werd aangekondigd. Voor die enkele bergbeklimmer? Ben een hele fanatieke wintersporters, maar zelfs daar heb ik niks aan die info.
Dat was ik nog net aan het aanvullen, het moet natuurlijk wél gewoon werken inderdaad. Zeker nu het als een sellingpoint wordt gebruikt.THE_BASE schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 19:41:
[...]
Ik snap je, zeker. Maar ik wil weten of het softwarematig is of dat het defecte hardware is.
[ Voor 3% gewijzigd door Dennisdn op 04-10-2020 19:43 ]
Vandaag nog een strandwandeling gemaakt in Zandvoort.Dennisdn schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 19:41:
[...]
Waarom is het soms handig? Want misschien zie ik iets over het hoofd. Ik heb met verbazing gekeken dat de functie met zoveel poeha werd aangekondigd. Voor die enkele bergbeklimmer? Ben een hele fanatieke wintersporters, maar zelfs daar heb ik niks aan die info. Maar goed, dat doet er niets aan af dat het dan wél gewoon moet werken.
Dan is het wel leuk om te zien hoeveel meter je moet dalen om langs de strand te komen en weer omhoog.
Vooral met de harde wind tegen is het heel leuk om te weten hoeveel je hebt moeten klimmen.
Voor wandelaars en fietsers ook interessant om te weten.
Dat we hier toevallig in Nederland een enkele heuveltje hebben die maar enkele meters hoog is, doet niets af aan het feit dat de rest van de wereld wel vele hoogteverschillen kent.
De wereld is groter dan je straatje, zullen we maar zeggen.
Misschien ging mijn gedachte ook te veel naar echt nuttige info in plaats van dat het ook gewoon leuk kan zijnTartarus schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 19:45:
[...]
Vandaag nog een strandwandeling gemaakt in Zandvoort.
Dan is het wel leuk om te zien hoeveel meter je moet dalen om langs de strand komen en weer omhoog.
Vooral met de harde wind tegen is het heel leuk om te weten hoeveel je hebt moeten klimmen.
Voor wandelaars en fietsers ook interessant om te weten.
Dat we hier toevallig in Nederland een enkele heuveltje hebben die maar enkele meters hoog is, doet niets af aan het feit dat de rest van de wereld wel vele hoogteverschillen kent.
De wereld is groter dan je straatje, zullen we maar zeggen.
[ Voor 14% gewijzigd door Dennisdn op 04-10-2020 19:53 ]
- hardware/hoogtemeter defect
- instelling iPhone staat niet juist
Lijkt mij toch heel sterk dat Apple Watch defect is. Dan zou je kunnen concluderen dat een instelling in iPhone de boel blokkeert. Kost me wel teveel moeite om die ook te gaan herstellen.
Morgen Apple maar eens bellen...
Ik ben eerder geschrokken van hoe fel ik Apple en de mensen die de Altimeter interessant vinden, heb verdedigdDennisdn schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 19:51:
[...]
Misschien ging mijn gedachte ook te veel naar echt nuttige info in plaats van dat het ook gewoon leuk kan zijnEn uiteraard is het ook op veel plaatsen nuttig te bedenken zoals amateurvliegers, duikers, skydivers etc. Maar die hebben allemaal al betere instrumenten net als wandelaars en fietsers die die info altijd al hebben en veel accurater, namelijk in de kaarten.

Dat is wel heel zuur ja, vooral ook omdat het een gloednieuw apparaatje is, verwacht je er geen problemen mee.THE_BASE schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 19:54:
Helaas, zelfs herstellen als nieuwe Apple Watch resulteert in twee horizontale streepjes. Ik kan de volgende conclusies trekken:
- hardware/hoogtemeter defect
- instelling iPhone staat niet juist
Lijkt mij toch heel sterk dat Apple Watch defect is. Dan zou je kunnen concluderen dat een instelling in iPhone de boel blokkeert. Kost me wel teveel moeite om die ook te gaan herstellen.
Morgen Apple maar eens bellen...
Ik ben benieuwd wat Apple gaat zeggen.
Heb je wel een AppleCare+ afgesloten naast je Watch?
[ Voor 37% gewijzigd door Tartarus op 04-10-2020 19:58 ]
Dat laatste nog niet. Lijkt me niet nodig voor support binnen 90 dagen.Tartarus schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 19:56:
[...]
Ik ben eerder geschrokken van hoe fel ik Apple en de mensen die de Altimeter interessant vinden, heb verdedigd
[...]
Dat is wel heel zuur ja, vooral ook omdat het een gloednieuw apparaatje is, verwacht je er geen problemen mee.
Ik ben benieuwd wat Apple gaat zeggen.
Heb je wel een AppleCare+ afgesloten naast je Watch?
Het lijkt me geen hardware. Denk een instelling, maar welke is me dan een raadsel. Alle toestemmingen staan aan.
Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)
De optie 'aanpassen met volume buttons' staat uit, hij gebruikt niet de 'Stil' schuifknop aan zijkant telefoon, en gebruikt ook niet de setting Do not Disturb.
Hij kan de volume slider dan weer zelf naar rechts schuiven maar hetzelfde gebeurt op willekeurig moment later weer...slider naar links en geluid dus weer uit.
Betreft ios14.0.1.
Ik kan niets bedenken...hopelijk heeft iemand hier nog een idee?
Heb je ook alle apps op de achtergrond afgesloten? Mogelijk dat een app op de achtergrond graag stil wilt zijn? Anders zou je de volumeknop eens na kunnen kijken, mogelijk dat hij blijft plakken.dafmay schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 09:36:
Mijn pa heeft een nogal vreemd fenomeen op zijn iphone dat ik niet kan verklaren. Het geluid wordt zomaar uitgezet. Volume slider staat dan helemaal aan links.
De optie 'aanpassen met volume buttons' staat uit, hij gebruikt niet de 'Stil' schuifknop aan zijkant telefoon, en gebruikt ook niet de setting Do not Disturb.
Hij kan de volume slider dan weer zelf naar rechts schuiven maar hetzelfde gebeurt op willekeurig moment later weer...slider naar links en geluid dus weer uit.
Betreft ios14.0.1.
(is maar een idee hoor, iets anders weet ik ook niet)
[ Voor 4% gewijzigd door Mr. Freeze op 05-10-2020 09:45 ]
XBL gamertag StayingPow3r
Kan een App (op de achtergrond) het systeem verzoeken het volume aan te passen?
Heel suf misschien maar heb je al een force restart gedaan? Wellicht dat dat het probleem verhelpt omdat er een app blijft hangen oiddafmay schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 09:36:
Mijn pa heeft een nogal vreemd fenomeen op zijn iphone dat ik niet kan verklaren. Het geluid wordt zomaar uitgezet. Volume slider staat dan helemaal aan links.
Betreft ios14.0.1.
©2004
Ik heb hetzelfde issue. Elevation toont twee streepjes. Series 6.THE_BASE schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 20:08:
[...]
Dat laatste nog niet. Lijkt me niet nodig voor support binnen 90 dagen.
Het lijkt me geen hardware. Denk een instelling, maar welke is me dan een raadsel. Alle toestemmingen staan aan.
Is het niet een kwestie van kalibreren ofzo? Dat je op meerdere hoogtes moet zijn geweest voordat het gaat werken?
[ Voor 14% gewijzigd door Sluuz op 05-10-2020 10:13 ]
PSN: Sluuz
Verwijderd
Bij mij als mijn iPhone zich verbindt met een ander geluidsbron verspringt de slider ook naar hoe je het voor het laatst had ingesteld voordat je de verbinding destijd verbroken had. Staat zijn bluetooth bijv aan?dafmay schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 10:01:
Dank voor het meedenken. Volumeknop en ook de Stil knop idd al een paar keren op en neer gedaan enz voor de zekerheid.
Kan een App (op de achtergrond) het systeem verzoeken het volume aan te passen?
Dank ook al geprobeerd.hk12nl schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 10:05:
[...]
Heel suf misschien maar heb je al een force restart gedaan? Wellicht dat dat het probleem verhelpt omdat er een app blijft hangen oid
Goeie. Zal eens vragen...geloof dat hij muziek afspeelt via z'n iphone naar een externe Bluetooth speaker. Dit zou het zomaar kunnen zijn.Verwijderd schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 10:10:
[...]
Bij mij als mijn iPhone zich verbindt met een ander geluidsbron verspringt de slider ook naar hoe je het voor het laatst had ingesteld voordat je de verbinding destijd verbroken had. Staat zijn bluetooth bijv aan?
We zijn niet de enige, gelukkig:Sluuz schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 10:09:
[...]
Ik heb hetzelfde issue. Elevation toont twee streepjes. Series 6.
Is het niet een kwestie van kalibreren ofzo? Dat je op meerdere hoogtes moet zijn geweest voordat het gaat werken?
https://forums.macrumors....-or-complication.2258390/
Interessante daaraan is: vraag eens aan Siri hoe hoog je zitTHE_BASE schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 10:54:
[...]
We zijn niet de enige, gelukkig:
https://forums.macrumors....-or-complication.2258390/
Dan krijg ik namelijk wel een waarde. Lijkt dus geen hardware probleem te zijn (nog even los van de vraag of die waarde klopt).
PSN: Sluuz
Ik heb een aantal mappen links boven op mij iPhone SE 2020 staan. Als ik deze wil openen met mijn linkerduim, zie je hem wel verkleuren, maar de map opent niet. Soms na 5 keer drukken wel. Met mij andere hand opent hij direct. Eenmaal open en gesloten werkt het gewoon normaal. Ik heb gewone normale "kantoorhandjes"
Dit is sinds de upgrade naar IOS14. Ik heb al 10 jaar verschillende iphones en dit nog niet eerder meegemaakt.
Iemand enig idee?
[ Voor 6% gewijzigd door bert pit op 05-10-2020 14:04 ]
Tijdens het lezen van deze zin, wordt wereldwijd circa 1.000.000 liter olie verstookt. Dus niet 2X lezen hè.
Inderdaad, de waarde was gisteren 3,17 meter. Klopt, ik was op de eerste verdieping. Vanmorgen vroeg ik het op dezelfde verdieping nog maar eens aan Siri: - 1 meter. Dus ach, als m'n hardware maar in orde is. Kan ik dat in elk geval loslaten.Sluuz schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 13:42:
[...]
Interessante daaraan is: vraag eens aan Siri hoe hoog je zit
Dan krijg ik namelijk wel een waarde. Lijkt dus geen hardware probleem te zijn (nog even los van de vraag of die waarde klopt).
Daar waar ik eerder makkelijk een hele dag volhield en 's avonds met 30-40% op de lader ging, is ie nu rond 17:00u leeg.
Apple erkent de problemen inmiddels ook en heeft een vrij rigoureuze ingreep als work-around voorgesteld. https://support.apple.com/nl-be/HT211865
Ik heb het gisterenavond gedaan en het resultaat is vandaag dat mijn batterij in 6 uur tijd nog steeds 80% is leeggelopen, terwijl ik hem amper heb gebruikt.
Meer mensen die dit al hebben geprobeerd en andere resultaten hebben?
Het artikel van jouw link gaat over het ontbreken van Health data; er staat niets over battery drain?bas-nld schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 14:32:
Apple erkent de problemen inmiddels ook en heeft een vrij rigoureuze ingreep als work-around voorgesteld. https://support.apple.com/nl-be/HT211865
Misschien verkeerde link geplakt?
Laatste bulletremmuz schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 14:47:
[...]
Het artikel van jouw link gaat over het ontbreken van Health data; er staat niets over battery drain?
Misschien verkeerde link geplakt?
https://www.theverge.com/...in-apple-iphone-watch-fix[...] After updating to iOS 14.0 and watchOS 7.0, you might notice:[...]
- Your workout route maps are missing in the Fitness app on iPhone for previous GPS-enabled workouts from your Apple Watch.
- The Activity, Heart Rate, or other health-related apps fail to launch or load data on your Apple Watch.
- The Fitness app or Health app fail to launch or load data on your iPhone.
- The Health app or Fitness app is reporting an inaccurate amount of data storage on your iPhone.
- The Activity app is reporting an inaccurate amount of data storage on your Apple Watch.
- Your environmental sound levels data or headphone audio levels data from Apple Watch is missing in the Health app on iPhone.
- Increased battery drain on your iPhone or Apple Watch.
https://www.techradar.com/news/ios-14-battery-drain-fix
etc.
Ik heb exact hetzelfde op mijn XS met iOS 14.01. Ik heb die map naar rechts verplaatst en daar reageert hij wel zoals het hoort.bert pit schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 14:03:
Als ik het laat zien geloof je het niet, maar ik ervaar een vreemd gedrag van mijn touchscreen sinds IOS14.
Ik heb een aantal mappen links boven op mij iPhone SE 2020 staan. Als ik deze wil openen met mijn linkerduim, zie je hem wel verkleuren, maar de map opent niet. Soms na 5 keer drukken wel. Met mij andere hand opent hij direct. Eenmaal open en gesloten werkt het gewoon normaal. Ik heb gewone normale "kantoorhandjes"
Dit is sinds de upgrade naar IOS14. Ik heb al 10 jaar verschillende iphones en dit nog niet eerder meegemaakt.
Iemand enig idee?
Bleek tvOS 14.0.2 te zijn....

[ Voor 46% gewijzigd door Splinter Cell op 05-10-2020 19:09 ]
Zou rigoreus vond ik t niet, kostte me een klein uurtje denk ik op mijn S5 en beide problemen (geen GPS en enorme batterij drain) zijn voor mij verholpen. Heb nu na ruim 12 uur pas 40% verbruikt, voor de ontkoppel actie was ie nu al leeg geweest. Helaas zijn GPS routes tussen de update en de ontkoppel/herkoppel niet teruggekomen; die hebben nog altijd alleen een startpunt.bas-nld schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 14:32:
T.a.v. battery drain iOS14.0.1 op iPhone (X) icm WatchOS 7,
Daar waar ik eerder makkelijk een hele dag volhield en 's avonds met 30-40% op de lader ging, is ie nu rond 17:00u leeg.
Ik heb het gisterenavond gedaan en het resultaat is vandaag dat mijn batterij in 6 uur tijd nog steeds 80% is leeggelopen, terwijl ik hem amper heb gebruikt.
Meer mensen die dit al hebben geprobeerd en andere resultaten hebben?
Gekoppeld aan een Apple Watch 5
Gelijk weer een prima batterijduur heb nu nog dik 70%.
Beter dan ooit.
Zelfs met een paar widgets in gebruik.
Wel als nieuwe iPhone geconfigureerd.
Je watch niet op nieuw hoeven configureren (of moet dat sowieso, dat ben ik even kwijt😬)? En hoe is de status van je batterij? Welk %?Ronvgs schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 19:53:
Ik heb m'n X zaterdag ook opnieuw geïnstalleerd.
Beter dan ooit.
©2004
Dus geen backup teruggeplaatst?Ronvgs schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 19:53:
Ik heb m'n X zaterdag ook opnieuw geïnstalleerd.
Beter dan ooit.
Dan vind ik het helemaal nog wat werk met 100+ apps.
Wellicht voor mij dan ook weer een goed om te doen. Telefoon gaat nu best wel snel leeg. Even te snel voor het mooie. Thx voor de tip.Ronvgs schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 20:15:
Mijn Batterij status is nog 86%
Uiteraard ook je Watch opnieuw installeren.
©2004
+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++
Mijn SE (2016 model) heeft er in elk geval geen last van.Wijnands schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 09:59:
Iphone SE naar ios 14 geupdate en prompt werkt carplay niet meer. Wie heeft er tips waar te beginnen?
Tips waar te beginnen... het zou natuurlijk goed zijn om ook even te beschrijven wat er precies niet werkt en wat je zelf al geprobeerd hebt.
Maar goed... keertje uit & aan zetten? Volledige backup maken, reset naar factory defaults, ios opnieuw er op zetten via iTunes en backup terug zetten?
Verwijderd
Ik zou beginnen met een harde reset. Ik hoopte dat iemand anders dit zou gaan zeggen want ik wil niet bekend te komen staan als Mr.HardReset. Dit is namelijk een advies die ik al veel vaker gegeven heb.Wijnands schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 09:59:
Iphone SE naar ios 14 geupdate en prompt werkt carplay niet meer. Wie heeft er tips waar te beginnen?
Edit: schijnbaar hebben verschillende bedrijven\tweakers een andere uitleg wat harde reset is, ik ga het voortaan geforceerde herstart noemen wat minder snel voor misverstanden zal zorgen.
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2020 16:19 ]
Verwijderd
[ Voor 91% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2020 16:20 ]
Kabel erin geeft normaal een apple carplay scherm. Nu geeft de auto wel aan dat er een usb ding aan de kabel hangt verder niets. Heb de telefoon meerdere malen opnieuw opgestart en zelfs een andere kabel geprobeerd. Geen effectvanaalten schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 10:52:
[...]
Mijn SE (2016 model) heeft er in elk geval geen last van.
Tips waar te beginnen... het zou natuurlijk goed zijn om ook even te beschrijven wat er precies niet werkt en wat je zelf al geprobeerd hebt.
Wat voor problemen heb jij met een harde reset?? Als ik dit lees, lijkt het alsof dat het allerlaatste is wat je wil proberen???Wijnands schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 11:02:
Ik hoopte dat er nog iets anders was dan een harde reset. Schijnbaar niet. Beetje jammer. Maar goed, dank voor de tip.
Heb jij liever een komplete nieuwe installatie dan?
Have Fun Funske
Geen zin om alles weer terug te zetten vanaf backup. Tijdrovend gedoe. Of hoeft dat niet bij een iphone?funske schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 12:35:
[...]
Wat voor problemen heb jij met een harde reset?? Als ik dit lees, lijkt het alsof dat het allerlaatste is wat je wil proberen???
Je zet de backup terug - minuutje werk of zo, gok ik. Dan worden alle apps gedownload, maar dat gebeurt volautomatisch. Uurtje wachten of zo, dan is alles weer zoals het was met hopelijk de problemen opgelost.Wijnands schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 12:56:
[...]
Geen zin om alles weer terug te zetten vanaf backup. Tijdrovend gedoe. Of hoeft dat niet bij een iphone?
Zorg wel voor een encrypted backup (en onthou het wachtwoord er van...), dan worden alle wachtwoorden (wifi hotspots enzo) ook in de backup opgeslagen. Enige probleem wat ik mij kan herinneren was dat ik een authenticator-app weer opnieuw moest instellen bij m'n werkgever.
Maar nee, wat wachttijd maar verder is het weinig werk.
Verwijderd
Praat je nou langs de vraag van @funske heen of heb je gewoon geen idee wat een harde reset is want een harde reset heeft helemaal niets te maken met een backup of iets anders dat tijdrovend is?Wijnands schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 12:56:
[...]
Geen zin om alles weer terug te zetten vanaf backup. Tijdrovend gedoe. Of hoeft dat niet bij een iphone?
ik heb na de update dat mijn ''wekker aan'' icoontje blijft aan staan. uiteindelijk de hele klok ap verwijderd. aan uit gedaan, maar hij blijft rechts boven aan geven dat er een wekker gezet is.
Iemand een idee hoe ik dit kan verhelpen?
@Verwijderd kan je dat eens verder uitleggen?Verwijderd schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 15:16:
[...]
Praat je nou langs de vraag van @funske heen of heb je gewoon geen idee wat een harde reset is want een harde reset heeft helemaal niets te maken met een backup of iets anders dat tijdrovend is?
Als ik naar deze site kijk:
https://www.ubergizmo.com/how-to/how-to-reset-the-iphone/
...dan staat daar toch duidelijk dat een hard-reset de boel naar factory default zet. En dan heb je toch wel een backup nodig om de boel terug te zetten?
Het is geen reset, het is een froce restart een geforceerde herstart. laten we het reset even bij wat een reset is bij een iphone, Een reset bij een iphone is echt een reset, ''herstel'' en zoals zij het woord ook toepassen houdt dat een terug naar begin settings in.Verwijderd schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 15:16:
[...]
Praat je nou langs de vraag van @funske heen of heb je gewoon geen idee wat een harde reset is want een harde reset heeft helemaal niets te maken met een backup of iets anders dat tijdrovend is?
Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd
Zoals al eerder gemeld is het een geforceerde herstart, of te wel soft reset. Harde Reset gaat via DFU, dan wis je alles en stel je alles op 0 in(fabrieksinstellingen)Verwijderd schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 15:16:
[...]
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Verwijderd
https://www.google.com/search?q=iphone+harde+resetvanaalten schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 15:32:
[...]
@Verwijderd kan je dat eens verder uitleggen?
Als ik naar deze site kijk:
https://www.ubergizmo.com/how-to/how-to-reset-the-iphone/
...dan staat daar toch duidelijk dat een hard-reset de boel naar factory default zet. En dan heb je toch wel een backup nodig om de boel terug te zetten?
Zoals je ziet geeft iedereen een andere uitleg aan harde reset, daar wringt hem de schoen. De 1 bedoelt hier een totale wipe mee, de ander (en ik ook) bedoelen een geforceerde herstart. Om voortaan dit soort misverstanden te voorkomen zal ik het geforceerde herstart noemen.
[ Voor 25% gewijzigd door meesje op 06-10-2020 18:10 ]
Ik ook niet maar ING is goed bezig.meesje schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 18:05:
De ING app ondersteunt nu ook de nieuwe widgets. Niet dat ik het ga gebruiken.
Ik heb er inmiddels echt geen idee meer van. Ik hoor allerlei verschillende dingen nu en volg 't niet meer.Verwijderd schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 15:16:
[...]
Probeer dit eerst eensWijnands schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 20:15:
[...]
Ik heb er inmiddels echt geen idee meer van. Ik hoor allerlei verschillende dingen nu en volg 't niet meer.
https://support.apple.com...e/iphone/iph8903c3ee6/ios
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Toch handig. Wel onder een stapel, zodat het niet direct zichtbaar is.meesje schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 18:05:
De ING app ondersteunt nu ook de nieuwe widgets. Niet dat ik het ga gebruiken.
Verwijderd
Met een harde reset bedoel ik geforceerd herstarten, hiermee haal je vage problemen vaak weg, Hackus heeft je een URL gegeven met de stappen voor geforceerd herstarten.Wijnands schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 20:15:
[...]
Ik heb er inmiddels echt geen idee meer van. Ik hoor allerlei verschillende dingen nu en volg 't niet meer.
Hier nog een fan van CARROT Weather. Welke bron werkt voor jou het best in Nederland?Grin schreef op donderdag 17 september 2020 @ 15:05:
[...]
Betrouwbaarder wordt het simpelweg niet, deze app kan weerdata ontvangen van:Ik was altijd groot fan van Weather Pro maar dat is nu een oude gare app met niet eens een fatsoenlijke AW app. Die toko is door overnames een grote chaos geworden, zo jammer want ze hadden een van de beste apps, nu echt van de troon gestoten.
- Dark Sky
- Foreca
- ClimaCell
- AccuWeather
- Aeris Weather
- MeteoGroup
Hier had uw reclame kunnen staan.
Ik vermoed dat je bedtijd ingeschakeld hebt, dan verschijnt namelijk in de avond, afhankelijk van wat je als “ontspan” hebt ingesteld, dat de wekker aanstaat en dat je deze kan wijzigen.ieppom schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 15:31:
goede dag,
ik heb na de update dat mijn ''wekker aan'' icoontje blijft aan staan. uiteindelijk de hele klok ap verwijderd. aan uit gedaan, maar hij blijft rechts boven aan geven dat er een wekker gezet is.
Iemand een idee hoe ik dit kan verhelpen?
Deze instellingen staan in de gezondheid app ipv de klok. Gezondheid -> slaap -> volledig schema en opties en optioneel nog -> ontspan.
Ik zoek ook een alternatief voor WeatherPro. Jaren voor betaald en loopt binnenkort weer af. Maar komt geen update of iets nieuws aan. Werkt wel duidelijk en fijn.Eiríkr schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 21:53:
[...]
Hier nog een fan van CARROT Weather. Welke bron werkt voor jou het best in Nederland?
Jammer van Carrot vind ik dat je eenmalig betaalt én abonnement moet hebben.
Heb abbo genomen maar alerts zijn niet beschikbaar in mijn land krijg ik als uitleg(België).
Dan heb ik er niet veel aan zo of wel doe ik iets mis
iPhone 15 pro max nat tita|tv4 64|Airpods pro|airpods pro2|AW 6 grey| iPad Air 2020 blue| homepod mini grey|Airpods max blauw|Samsung s23 ultra green 512|Google pixel 7|
Word er krankjorum van dat alles elke keer alle kanten op gaat...
Omdat de widget zichzelf ververst, komt die weer vanzelf naar boven.......THE_BASE schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 20:56:
[...]
Toch handig. Wel onder een stapel, zodat het niet direct zichtbaar is.
Dus ‘onder een stapel’ zal niet veel uithalen, heb ik gemerkt.
Have Fun Funske
Slimme stapel uitschakelen.funske schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 14:57:
[...]
Omdat de widget zichzelf ververst, komt die weer vanzelf naar boven.......
Dus ‘onder een stapel’ zal niet veel uithalen, heb ik gemerkt.
Gisteren even kort met de ING widget gespeeld. Irritant dat als ik op de widget klik ik daarna nog eerst op de vingerafdruk knop moet drukken. Als ik zelf de app opstart, wordt direct gevraagd om de vingerafdruk.
Het is natuurlijk persoonlijk, maar ik niet de toegevoegde waarde om mijn banksaldo continu in beeld te hebben.
Ik heb een boodschappen rekening. Daarvan is er wel toegevoegde waarde of er nog budget is deze week.meesje schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 15:21:
[...]
Gisteren even kort met de ING widget gespeeld. Irritant dat als ik op de widget klik ik daarna nog eerst op de vingerafdruk knop moet drukken. Als ik zelf de app opstart, wordt direct gevraagd om de vingerafdruk.
Het is natuurlijk persoonlijk, maar ik niet de toegevoegde waarde om mijn banksaldo continu in beeld te hebben.
Precies daarom gebruik ik de widget van ING ook altijd al. Eigenlijk alleen om te kijken of er genoeg saldo op mn straat-rekening staat. Als-in: die rekening gebruik ik alleen op straat waarvan de schade beperkt is als die wordt geskimmd of whatever.THE_BASE schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 16:17:
[...]
Ik heb een boodschappen rekening. Daarvan is er wel toegevoegde waarde of er nog budget is deze week.
[ Voor 95% gewijzigd door Cumberworld op 29-12-2020 02:36 ]
iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile: iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W
Gek, YouTube app is bijgewerkt?HereIsTom schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 00:41:
@d22wth @Vettigedennis Op iPadOS kan ik maar tot 1080p in de YouTube app?
𝚒𝙿𝚑𝚘𝚗𝚎 16 𝙿𝚛𝚘 - 𝖱7 5800𝖷3𝖣 - 𝖷63 - 𝖬𝖲𝖨 𝖱𝖳𝖷2070𝖲 - 32𝖦𝖡-3800 - 2𝖳𝖡 𝖲𝖲𝖣 - 𝖧510 𝖤𝗅𝗂𝗍𝖾
iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile: iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W
Ik kijk eigenlijk bij Carrot niet eens meer naar het weer. Ik vind de semi beledigende quotes in de widget het besteEiríkr schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 21:53:
[...]
Hier nog een fan van CARROT Weather. Welke bron werkt voor jou het best in Nederland?
Zucht...
Hahaha ja, heel herkenbaar.SgtElPotato schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 00:58:
[...]
Ik kijk eigenlijk bij Carrot niet eens meer naar het weer. Ik vind de semi beledigende quotes in de widget het beste
Hier had uw reclame kunnen staan.
- e-mail welke niet meer automatisch binnen komt. Ik moet de app openen en zien dat ik ineens enkele ongelezen mails heb (standaard mail)
- Bluetooth problemen; ik heb er twee namelijk: regelmatig haperen tijdens muziek streamen en de tweede is wanneer ik van Bluetooth apparaat wissel. Dan speelt er geen muziek af tenzij ik heel Bluetooth uit zet en de muziek app sluit en beide opnieuw start
- geoptimaliseerd laden welke niets doet. Ondanks dat deze wel aan staat in de instellingen (tenzij het een feature is dat de melding weg is?)
Ik heb nog geen clean install gedaan (of reset) maar ik dacht dat dit voornamelijk een Android dingetje was dat er bij een update een reset nodig was. Zal dit weekend eens tijd maken.
Ik heb ook haperend bluetooth audio. En heb last van mega accu drain.Mrjraider schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 08:20:
Hoe langer ik op iOS 14.0.1 zit hoe meer bugs en problemen (?) ik tegen kom. Waaronder;
- e-mail welke niet meer automatisch binnen komt. Ik moet de app openen en zien dat ik ineens enkele ongelezen mails heb (standaard mail)
- Bluetooth problemen; ik heb er twee namelijk: regelmatig haperen tijdens muziek streamen en de tweede is wanneer ik van Bluetooth apparaat wissel. Dan speelt er geen muziek af tenzij ik heel Bluetooth uit zet en de muziek app sluit en beide opnieuw start
- geoptimaliseerd laden welke niets doet. Ondanks dat deze wel aan staat in de instellingen (tenzij het een feature is dat de melding weg is?)
Ik heb nog geen clean install gedaan (of reset) maar ik dacht dat dit voornamelijk een Android dingetje was dat er bij een update een reset nodig was. Zal dit weekend eens tijd maken.
Ben (as we speak) een backup aan het maken en ga een full wipe geven en dan alles terug zetten.
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Gek, mss dat Google t toch per account geleidelijk aan doorzetHereIsTom schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 00:56:
@d22wth Ja die is bijgewerkt, op mijn iPhone doet hij ook alleen 1080p.
𝚒𝙿𝚑𝚘𝚗𝚎 16 𝙿𝚛𝚘 - 𝖱7 5800𝖷3𝖣 - 𝖷63 - 𝖬𝖲𝖨 𝖱𝖳𝖷2070𝖲 - 32𝖦𝖡-3800 - 2𝖳𝖡 𝖲𝖲𝖣 - 𝖧510 𝖤𝗅𝗂𝗍𝖾
Verwijderd
Mijn touchscreen werkt niet goed na de update, om maar wat te noemen. Erg vervelend dat je 6 keer moet drukken, de map verandert wel van kleur maar opent niet. Andere vinger: geen probleem.meesje schreef op woensdag 23 september 2020 @ 12:23:
[...]
Over welke kinderziektes heb je gelezen? Ik heb zelf nog helemaal niks ervaren. En wat ik hier heb gelezen waren de beta releases ook allemaal al erg stabiel. Volgens mij was dat nog niet eerder het geval. Voor mij een extra argument of vandaag dag 1 direct iOS14 te installeren.
Tijdens het lezen van deze zin, wordt wereldwijd circa 1.000.000 liter olie verstookt. Dus niet 2X lezen hè.
Het lijkt me goed om hierbij aan te geven bij welk device je dit probleem ervaart. Wellicht ervaren anderen hetzelfde probleem. Voor mij in ieder geval niet herkenbaar (iPhone 7 en eerste iPad Pro).bert pit schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 09:39:
[...]
Mijn touchscreen werkt niet goed na de update, om maar wat te noemen. Erg vervelend dat je 6 keer moet drukken, de map verandert wel van kleur maar opent niet. Andere vinger: geen probleem.
Zoek even op Bert Pit, dan kom je het vanzelf tegen. Ik blijk niet de enige te zijn met het probleem. Hoe kun je dit melden bij Apple?meesje schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 09:56:
[...]
Het lijkt me goed om hierbij aan te geven bij welk device je dit probleem ervaart. Wellicht ervaren anderen hetzelfde probleem. Voor mij in ieder geval niet herkenbaar (iPhone 7 en eerste iPad Pro).
- Donstil
- Registratie: Maart 2006
- Niet online
- Apple iPhone
- Apple iOS
- Apple iPad
- Apple iPadOS
- Apple iPhone SE
- Apple iPhone 7 Plus
- Apple iPhone 11
- Apple iPad Pro (2021) 12,9"
- Apple iPad Pro (2021) 11"
- Apple
- Tablets
- Apple iPhone 11 Pro
- Apple iPhone 11 Pro Max
- Apple iPhone X
- Apple iPhone 7
- Apple iPhone 6s
- Apple iPhone 6s Plus
- Apple iPhone XS Max
- Apple iPhone XS
- Apple iPhone 8
- Smartphones
:strip_exif()/u/172393/crop671a552786579_cropped.gif?f=community)
YouTube app hoeft niet bijgewerkt te worden voor 4k Dat zetten server side aan, of uit want ik had het in de beta wel en nu niet meer

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Hoe zorg ik dat ik de foto's (in ieder geval in de cloud) in de originele resolutie opsla?
Blogger op www.RicksReviews.org
Ondertussen vandaag ook alle toestellen naar iOS 14 (14.0.1) geüpdatet.
Hoofdreden was toch de app library ipv folders maken waar je al je apps in wegstopt die je sporadisch gebruit.
Maar waarom het aanroepen van je app library helemaal rechts zit, is voor mij een vreemde keuze.
Beter leek mij om bij het scherm naar beneden te slepen, je spotlight te geven EN all je apps (al dan niet in gridview of in lijstmodus).
Ik kan mij inbeelden dat mensen met meerdere pagina's niet snel meer hun app library gaan benaderen gezien het veel scrollwerk.
Battle.net: NagaByrd#2844
Ik hoop dat je die hele App Library in een volgende update uit kunt schakelen. Voor mij volledig nutteloos aangezien ik spotlight al gebruik.nagasy schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 15:18:
Ik wacht altijd een paar weken voor een major update.
Ondertussen vandaag ook alle toestellen naar iOS 14 (14.0.1) geüpdatet.
Hoofdreden was toch de app library ipv folders maken waar je al je apps in wegstopt die je sporadisch gebruit.
Maar waarom het aanroepen van je app library helemaal rechts zit, is voor mij een vreemde keuze.
Beter leek mij om bij het scherm naar beneden te slepen, je spotlight te geven EN all je apps (al dan niet in gridview of in lijstmodus).
Ik kan mij inbeelden dat mensen met meerdere pagina's niet snel meer hun app library gaan benaderen gezien het veel scrollwerk.
http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips
Wat voor toegevoegde waarde heeft het uitschakelen van de App Library? Als je op de laatste Home Screen zit zal je toch niet zo snel verder scrollen om die op te roepen.Serena schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 17:41:
[...]
Ik hoop dat je die hele App Library in een volgende update uit kunt schakelen. Voor mij volledig nutteloos aangezien ik spotlight al gebruik.
Dat ik er niet naartoe swipe, gebeurt vaker per ongeluk. Als het er niet is, kan het ook niet gebeuren.Tartarus schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 18:09:
[...]
Wat voor toegevoegde waarde heeft het uitschakelen van de App Library? Als je op de laatste Home Screen zit zal je toch niet zo snel verder scrollen om die op te roepen.
http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips
Precies dat. Ik kom er elke dag tig keer per ongeluk in terecht terwijl ik het totaal niet gebruik.Serena schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 18:49:
[...]
Dat ik er niet naartoe swipe, gebeurt vaker per ongeluk. Als het er niet is, kan het ook niet gebeuren.
Zeker dat je usb poort van je wagen niet stuk is?Wijnands schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 19:31:
De harde reset en de update naar IOS 14.01 hebben geen klap uitgemaakt. Zijn er nog andere ideeen om Carplay weer aan de praat te krijgen?
iPhone 15 pro max nat tita|tv4 64|Airpods pro|airpods pro2|AW 6 grey| iPad Air 2020 blue| homepod mini grey|Airpods max blauw|Samsung s23 ultra green 512|Google pixel 7|
Ja. Android toestel wordt nl. wel herkendGunth schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 19:33:
[...]
Zeker dat je usb poort van je wagen niet stuk is?
Iets met usb beveiliging en onbekende apparaten?. Kweet zo niet waar die instellingen zit.Wijnands schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 19:31:
De harde reset en de update naar IOS 14.01 hebben geen klap uitgemaakt. Zijn er nog andere ideeen om Carplay weer aan de praat te krijgen?
Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd
Voor vragen of problemen met specifieke apps en/of functionaliteiten moet een nieuw topic worden aangemaakt.