Toon posts:

[Siri Shortcuts] Discussie & Opdrachten

Pagina: 1 2 3 ... 7 Laatste
Acties:

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Mede-auteur:
  • iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

iAR

Inleiding

Siri Shortcuts of in het Nederlands Opdrachten is een uitbreiding van Siri. Naast de standaard apps van Apple of toevoegingen van thirdparty ontwikkelaars, kun je ook zelf opdrachten maken. Dit doe je in de app Opdrachten (voormalig Workflow). Je download de app eenvoudig in de AppStore.

Dit topic

In dit topic kun je de app Opdrachten bespreken, hulp vragen bij het ontwikkelen van (complexe) opdracht "macro's" en zelfs het delen van jouw opdrachten.

Opdrachten

Binnen de app zijn talloze voorbeelden te vinden van standaard opdrachten die je kunt toevoegen aan Siri. De opdrachten zijn opgedeeld in thema's.

Opdrachten maken

Je kunt ook zelf opdrachten maken. Veelal bestaat het uit input, verwerking en output. Je kunt uiteraard van verschillnde apps opties inbouwen.
Apple heeft een handleiding hiervoor.

Opdrachten delen

Binnen de Opdrachten.app kun je je opdrachten delen als bestand. Upload het ergens en post de link hier met een beschrijving van wat je opdracht doet.

Er zijn ook andere bronnen waar je opdrachten kunt vinden, zoals:

Noemenswaardige Opdrachten uit het topic

hier komen noemenswaardige opdrachten uit het topic. Vote voor posts om de opdrachten op te laten nemen in de topic start.

Real Slomo
https://www.icloud.com/sh...4376a443ab4bb321c14e511a4 van @xoniq
Converteert een iPhone (instelbare slomo) naar een deelbare video met slowmo.

Noteer in je post je opdrachten op de volgende manier:
Naam van de opdracht
Link om de opdracht te downloaden
Eventuele uitleg van de opdracht. Instellingen voor de gebruiker of andere belangrijke zaken

Suggesties voor de TS? Laat het ons weten!

[Voor 150% gewijzigd door iAR op 24-09-2018 09:16]

LG OLED55XB6 | Samsung UHD AU80  MacBook Air M1  iPhone 14 Pro  Apple Watch Series 6  Apple TV 4K  AirPods Pro 2  AirTag’s  AirPort Express

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
ik woon in een gebied waar het soms erg zoeken is naar een parkeerplaats dat ik (of vriendin) niet meer eens weet waar de auto voor het laatst geparkeerd stond

Deze 2 Siri Shortcuts (en/of als Widget), eentje wanneer je je auto wegzet, en de ander als je je auto wil gaan halen (en je dus niet meer exact weet waar deze stond ;) ) vind ik persoonlijk erg handig bedacht.
de Shortcut ''auto ophalen'' loodst je dus naar de plek waar je je auto voor het laatst hebt geparkeerd.

auto parkeren:

https://www.dropbox.com/s...Park%20Car.shortcut?dl=0#

auto ophalen:

https://www.dropbox.com/s...9/Get%20Car.shortcut?dl=0

instructies:
1-maak parkeren.txt file (dit wanneer je de shortcut voor het eerst runt) vanaf je iPhone in Apple Bestand App
2- download
2- klik op ''More''
4- kies ''Copy to Shortcuts''

deze Siri Shortcut is ook handig als je je auto deelt met partner.

bron: Reddit

iCloud links delen is (tijdelijk?) stuk, vandaar de Dropbox links

[Voor 20% gewijzigd door _Bailey_ op 18-09-2018 08:40]

• Snakefoodjah
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11:56
Geert1976 schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 08:11:
ik woon in een gebied waar het soms erg zoeken is naar een parkeerplaats dat ik (of vriendin) niet meer eens weet waar de auto voor het laatst geparkeerd stond

Deze 2 Siri Shortcuts (en/of als Widget), eentje wanneer je je auto wegzet, en de ander als je je auto wil gaan halen (en je dus niet meer exact weet waar deze stond ;) ) vind ik persoonlijk erg handig bedacht.
de Shortcut ''auto ophalen'' loodst je dus naar de plek waar je je auto voor het laatst hebt geparkeerd.

auto parkeren:

https://www.dropbox.com/s...Park%20Car.shortcut?dl=0#

auto ophalen:

https://www.dropbox.com/s...9/Get%20Car.shortcut?dl=0

instructies:
1-maak parkeren.txt file (dit wanneer je de shortcut voor het eerst runt) vanaf je iPhone in Apple Bestand App
2- download
2- klik op ''More''
4- kies ''Copy to Shortcuts''

deze Siri Shortcut is ook handig als je je auto deelt met partner.

bron: Reddit

iCloud links delen is (tijdelijk?) stuk, vandaar de Dropbox links
Idd wel handig maar dit zit toch al standaard in de Apple Maps app?

Hij onthoudt toch zelf waar je de auto hebt achtergelaten ? En als je dan Apple maps opent kan je navigeren naar de plek waar je auto staat?

Maar de shortcuts-app kan dit voor sommige mensen misschien nog iets sneller maken natuurlijk :-)

Xbox Gamertag: Urbanus4809

• _Bailey_
  • Niet online
Snakefoodjah schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 08:50:
[...]

maar dit zit toch al standaard in de Apple Maps app?
Oeps! Daar was ik niet van op de hoogte.

Thanks ;)

• Woopdedooo
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 09-02 15:20

Woopdedooo

THT: Zie signature

Ik heb nu een workflow die me laat zien welke wifi ik heb en als ik bevestig om te veranderen ga ik naar de settings app. Omdat workflow niet genoeg bevoegdheid had kon die niet naar de wifi tap gaan. Weet iemand of dat nu wel mogelijk is?

Dit is de workflow:
https://www.icloud.com/sh...55b1146fca6af04e3e49acd62

... na de zomer

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Uffje schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 09:38:
Ik heb nu een workflow die me laat zien welke wifi ik heb en als ik bevestig om te veranderen ga ik naar de settings app. Omdat workflow niet genoeg bevoegdheid had kon die niet naar de wifi tap gaan. Weet iemand of dat nu wel mogelijk is?

Dit is de workflow:
https://www.icloud.com/sh...55b1146fca6af04e3e49acd62
Vanaf de 6S ( 3d touch ) kan je toch gewoon de settingsapp indrukken en dan wifi kiezen ?
kom je direct in de wifisettings terecht.

• Woopdedooo

Woopdedooo

FreshMaker schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 10:06:
[...]

Vanaf de 6S ( 3d touch ) kan je toch gewoon de settingsapp indrukken en dan wifi kiezen ?
kom je direct in de wifisettings terecht.

[Afbeelding]
Klopt maar ik heb de settings app ergens in een mapje staan met al m’n andere apps. Ik wil graag vanuit safari direct naar de wifi settings gaan.

Ik vind shortcuts/workflow echt een super interessante app, maar ik snap er nog niet veel van haha.

[Voor 9% gewijzigd door Woopdedooo op 18-09-2018 10:13]

... na de zomer

• Whisky
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 03-10-2022
Een eigen afspeellijst openen in spotify lijkt me ook niet mogelijk, er zit alleen intrergratie in voor Native muziek applicatie...

Heb nu via een workaround dat hij de spotify afspeellijst URI opent, wat uiteindelijk spotify opent met de juiste afspeellijst. Alleen moet je zelf alsnog op een nummer drukken ipv dat hij zelf begint met afspelen..

Freedom for everyone..

• Snakefoodjah
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11:56
Geert1976 schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 08:54:
[...]

Oeps! Daar was ik niet van op de hoogte.

Thanks ;)
Werkt natuurlijk enkel als je elke keer een Bluetooth connectie maakt met de wagen ;-)

Xbox Gamertag: Urbanus4809

• 323
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 27-10-2022
Ik mis de stand by tijd van de batterij hoelang dat hij van de netstroom is

• iAR
  • Niet online
Fijn dat er al een topic is!

Vanuit het Workflow tijdperk heb ik 2 bruikbare opdrachten om foto's (voornamelijk png screenshots) om te zetten in heic (bespaart ruim 90% van de filesize).
En om voltooite reminders te wissen. Die stapelen natuurlijk ook maar op.

Eens kijken of je opdrachten kunt opslaan ergens....

• The Chosen One
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16:06

The Chosen One

Zie signature!

De dev van de app moet dus eerst support toevoeging voor de shortcut app right?

Maar stel dat (Twitch in dit geval) ze dat doen dan zou het bijv mogelijk zijn om te zeggen "Siri Open X channel" en dat hij dan een bepaald Twitch channel direct opent?
In de zin van alles wat je handmatig doet in een app moet te doen zijn via shortcuts of denk ik dan te simpel?

Ik gaat ff zeuren voor support dan, dan komt het misschien in 2020 een keer.

[Voor 14% gewijzigd door The Chosen One op 18-09-2018 12:00]

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

• ex87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11:32
The Chosen One schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 11:57:

Maar stel dat (Twitch in dit geval) ze dat doen dan zou het bijv mogelijk zijn om te zeggen "Siri Open X channel" en dat hij dan een bepaald Twitch channel direct opent?
In de zin van alles wat je handmatig doet in een app moet te doen zijn via shortcuts of denk ik dan te simpel?

Dit zou je nu gewoon kunnen doen met de URL openen, als ze vanuit Twitch de app dan openen omdat ze zien dat je die hebt geïnstalleerd moet dit werken.

• The Chosen One

The Chosen One

Zie signature!

ex87 schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 12:00:
[...]

Dit zou je nu gewoon kunnen doen met de URL openen, als ze vanuit Twitch de app dan openen omdat ze zien dat je die hebt geïnstalleerd moet dit werken.
Als ik alleen URL doe gebeurd er niks. Get contents of url erachter aan ook niet.

Moet ik een specifieke actie hebben?

Als ik een URL via een ander programma wil laten openen moet ik dus eerst "Opener" downloaden wat weer ~€2,- kost?

[Voor 12% gewijzigd door The Chosen One op 18-09-2018 12:21]

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

• Whisky
Whisky schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 10:31:
Een eigen afspeellijst openen in spotify lijkt me ook niet mogelijk, er zit alleen intrergratie in voor Native muziek applicatie...

Heb nu via een workaround dat hij de spotify afspeellijst URI opent, wat uiteindelijk spotify opent met de juiste afspeellijst. Alleen moet je zelf alsnog op een nummer drukken ipv dat hij zelf begint met afspelen..
Ik heb op internet een voorbeeld gevonden. Alleen zie je op het einde dat hij dat nummer gaat afspelen. Kan dit uberhaupt met alleen een playlist? dat hij automatisch het eerste nummer gaat afspelen?

Freedom for everyone..

• iAR
  • Niet online
The Chosen One schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 11:57:

Klopt. Je ziet de opdrachtsuggesties dan terug bij instellingen -> siri en zoeken -> alle opdrachten én in de Opdrachten.app als (deel)opdrachten.

En inderdaad, mailen dus! Er zijn al een aantal apps maar hoe meer hoe beter. Overigens zie ik bij sommige apps echt de meerwaarde nog niet. Of vergeet je wat je ook al weer had ingespreken.

• Toppe
  • Laatst online: 16:10

Toppe

Oké ✅

Gisteravond meteen ook mijn HomePods geupdate naar 12.0 zodat ze Shortcut ondersteuning krijgen, helaas is het toch wel een deceptie, er is vrijwel geen HomeKit ondersteuning.

Als ik een Shortcut aanmaak met "Goodnight" oid dan wil ik dat de lampen uitgaan en de muziek stopt met spelen. Moet nu elke keer 2 commando's geven.

Ook een shortcut aangemaakt met het afspelen van mijn afspeellijst die ik netjes kan starten via HomePod maar de muziek speelt vervolgens vanaf mijn iPhone... Dit moet toch anders kunnen?

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

• JesseV
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10:15
Iemand enig idee of ik het volgende 'probleem' met shortcuts kan oplossen?

In mijn auto heb ik twee bluetooth connecties, eentje voor de parrot en eentje voor de Bluetooth muziek connectie.

De parrot verbindt automatisch maar voor de muziek moet ik elke keer als ik in de auto stap, instellingen openen en handmatig verbinden.

Kan ik een trigger toevoegen, die ervoor zorgt dat als mijn telefoon met de parrot verbindt - hij automatisch verbinding zoekt met de radio?

• iAR
  • Niet online
Toppe schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 12:20:
Gisteravond meteen ook mijn HomePods geupdate naar 12.0 zodat ze Shortcut ondersteuning krijgen, helaas is het toch wel een deceptie, er is vrijwel geen HomeKit ondersteuning.

Als ik een Shortcut aanmaak met "Goodnight" oid dan wil ik dat de lampen uitgaan en de muziek stopt met spelen. Moet nu elke keer 2 commando's geven.

Ook een shortcut aangemaakt met het afspelen van mijn afspeellijst die ik netjes kan starten via HomePod maar de muziek speelt vervolgens vanaf mijn iPhone... Dit moet toch anders kunnen?
Het zou jammer zijn als die niet werkt maar is goodnight niet al een bestaand commando (namelijk, je/de standaard scene "we gaan slapen"). Als je eens probeert met een heel ander woord?

• Toppe

Toppe

Oké ✅

iAmRenzo schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 12:23:
[...]

Het zou jammer zijn als die niet werkt maar is goodnight niet al een bestaand commando (namelijk, je scene "we gaan slapen"). Als je eens probeert met een heel ander woord?
Zelfde resultaat, de Shortcuts worden daadwerkelijk op je iPhone uitgevoerd, de muziek speelt direct via de HomePods.

Heb gister ook een Shortcut aangemaakt "Horse" (om zeker te weten dat deze niet ook al in gebruik was) met het commando muziek afspelen. Hij speelt netjes, maar wel op m'n iPhone...

Enige wat ik me echt kan bedenken is het uitvoeren van scenes in HomeKit, sommige scenes zijn totaal niet logisch genoemd (bijvoorbeeld 'zet 2 spots in de keuken aan op 10 procent') wat Siri niet snapt. Via Shortcuts kan je dit makkelijk aanpassen

• iAR
  • Niet online
Toppe schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 12:27:
Zelfde resultaat, de Shortcuts worden daadwerkelijk op je iPhone uitgevoerd, de muziek speelt direct via de HomePods.

Heb gister ook een Shortcut aangemaakt "Horse" (om zeker te weten dat deze niet ook al in gebruik was) met het commando muziek afspelen. Hij speelt netjes, maar wel op m'n iPhone...

Enige wat ik me echt kan bedenken is het uitvoeren van scenes in HomeKit, sommige scenes zijn totaal niet logisch genoemd (bijvoorbeeld 'zet 2 spots in de keuken aan op 10 procent') wat Siri niet snapt. Via Shortcuts kan je dit makkelijk aanpassen
Dat méén je?! Dat is inderdaad wel slecht. Merk dat Apple de laatste tijd wel meer van dat soort slordigheden heeft. Het is natuurlijk vrij makkelijk op te lossen: als je Homepods hebt, dan voeg je die toe aan de app met commando's.

Dat laatst is inderdaad wel zo.

• Toppe

Toppe

Oké ✅

iAmRenzo schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 12:51:
[...]

Dat méén je?! Dat is inderdaad wel slecht. Merk dat Apple de laatste tijd wel meer van dat soort slordigheden heeft. Het is natuurlijk vrij makkelijk op te lossen: als je Homepods hebt, dan voeg je die toe aan de app met commando's.

Dat laatst is inderdaad wel zo.
Dat kan niet, Shortcuts ondersteund geen apparaten van buiten af. Hij voert altijd alle commando's uit op je iPhone.

[Voor 11% gewijzigd door Toppe op 18-09-2018 12:53]

• iAR
  • Niet online
Waarom zou dat niet kunnen? Lijkt me toch redelijk eenvoudig voor Apple om dat te integreren. Ze hoeven dan alleen maar te zorgen dat de commando's op het juiste apparaat worden gegeven.

• sushieffer
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 15:28
Is het mogelijk om een shortcut te creëren waarbij WiFi automatisch aan/uit gaat op het moment dat je bij een locatie aankomt of vanuit die locatie vertrekt?

Think Different

• Toppe

Toppe

Oké ✅

iAmRenzo schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 12:53:
[...]

Waarom zou dat niet kunnen? Lijkt me toch redelijk eenvoudig voor Apple om dat te integreren. Ze hoeven dan alleen maar te zorgen dat de commando's op het juiste apparaat worden gegeven.
Klopt, die ondersteuning moet in mijn ogen vrij simpel zijn.

HomePod is op dit moment erg beperkt binnen HomeKit, verder dan updaten of het pauzeren en verder spelen gaat het nu niet. Het moet toch technisch vrij eenvoudig zijn om deze ondersteuning uit te bereiden?

Bedenk nu wel dat ze speelde via AirPlay, wellicht zit daar dus verschil in...

• THE_BASE
  • Niet online
Ik zie zelf graag een Shortcut welke 4G inschakelt als ik op m’n werk vertrek en WiFi wegvalt. Dat is natuurlijk al standaard. Maar ik ben zelf nogal van 4G uit als ik binnen ben. :)

LG OLED55XB6 | Samsung UHD AU80  MacBook Air M1  iPhone 14 Pro  Apple Watch Series 6  Apple TV 4K  AirPods Pro 2  AirTag’s  AirPort Express

• Whisky
kaisoj schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 13:27:
Is het mogelijk om een shortcut te creëren waarbij WiFi automatisch aan/uit gaat op het moment dat je bij een locatie aankomt of vanuit die locatie vertrekt?
Shortcuts werken niet automatisch voor zover ik weet, wel tijd gebonden (correct me if i'm wrong). Dit kon met Tasker op Android wel.

Ik heb nu zelf een shortcut gemaakt die vraagt welke afspeellijst ik wil tonen in spotify waarop ik 4 antwoorden kan geven. Als siri mij niet goed verstaat, krijg ik een dialoog te horen dat die afspeel lijst niet bestaat (zelf gemaakt). Maar hoe zorg ik ervoor dat hij weer terug gaat naar de eerste taak en weer vraagt welke afspeellijst ik wil horen?

[Voor 11% gewijzigd door Whisky op 18-09-2018 13:57]

Freedom for everyone..

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15:30
Whisky schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 13:54:
[...]

Shortcuts werken niet automatisch voor zover ik weet, wel tijd gebonden (correct me if i'm wrong). Dit kon met Tasker op Android wel.

Ik heb nu zelf een shortcut gemaakt die vraagt welke afspeellijst ik wil tonen in spotify waarop ik 4 antwoorden kan geven. Als siri mij niet goed verstaat, krijg ik een dialoog te horen dat die afspeel lijst niet bestaat (zelf gemaakt). Maar hoe zorg ik ervoor dat hij weer terug gaat naar de eerste taak en weer vraagt welke afspeellijst ik wil horen?
Zou je die shortcuts kunnen delen?

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 14 Pro Zilver  Apple Watch Series 6 Product Red  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePod Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

• Toppe

Toppe

Oké ✅

TheKerremenke schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 13:59:
[...]

Lol, ik dacht het zelfde. Wou ik 'm quote stond deze link er: https://www.icloud.com/sh...4918b4de68683d10fef8b14f2

Is nu pleite trouwens...

• Whisky
TheKerremenke schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 13:59:
[...]

Uiteraard, je moet zelf wel nog even de spotify afspeellijst URL's moeten aanpassen.

Ik krijg het alleen nog niet voor elkaar om bij het openen van de lijst de muziek ook daadwerkelijk af te laten spelen ;(

Hier een link naar mijn shortcut.
Toppe schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 14:07:
[...]

Lol, ik dacht het zelfde. Wou ik 'm quote stond deze link er: https://www.icloud.com/sh...4918b4de68683d10fef8b14f2

Is nu pleite trouwens...
Ja klopt dat is alleen de verkeerde 8)7 ging hiet helemaal lekker

[Voor 26% gewijzigd door Whisky op 18-09-2018 14:11]

Freedom for everyone..

• iAR
  • Niet online
kaisoj schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 13:27:
Ben bang dat dit te geavanceerd is. Wat wel kan is dat je een suggestie op je lockscreen krijgt als je vaak zelf die opdracht start. Tenminste, ik begreep deze optie ook in de WWDC Keynote.

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Whisky schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 14:10:
[...]

Uiteraard, je moet zelf wel nog even de spotify afspeellijst URL's moeten aanpassen.

Ik krijg het alleen nog niet voor elkaar om bij het openen van de lijst de muziek ook daadwerkelijk af te laten spelen ;(

Hier een link naar mijn shortcut.

[...]

Ja klopt dat is alleen de verkeerde 8)7 ging hiet helemaal lekker
Overstappen naar Apple Music, die kan het namelijk wél... Precies wat ik wil, alleen op m'n HomePod :'(

• Whisky
Toppe schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 14:13:
[...]

Overstappen naar Apple Music, die kan het namelijk wél... Precies wat ik wil, alleen op m'n HomePod :'(
Overstappen is helaas geen optie, ik krijg Spotify Premium gratis bij m'n Abbo. Dus dat scheelt weer 99,00 euro per jaar.

Wellicht handig om ook eens rond te kijken op de reddit threats! Staan wel gave voorbeelden tussen!

r/SiriShortcuts/
r/shortcuts

Freedom for everyone..

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Whisky schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 14:16:
[...]

Overstappen is helaas geen optie, ik krijg Spotify Premium gratis bij m'n Abbo. Dus dat scheelt weer 99,00 euro per jaar.

Wellicht handig om ook eens rond te kijken op de reddit threats! Staan wel gave voorbeelden tussen!

r/SiriShortcuts/
r/shortcuts
In deze maatschappij is niets gratis 8)7

• Woopdedooo

Woopdedooo

Ik probeer twee Alarmen aan te zetten via de Clock app, eentje heb ik voor elkaar gekregen maar dat was eentje die voorgesteld was, het andere alarm kan ik niet zelf activeren. Nog iemand die hier problemen mee heeft? Bij Calendar hebben ze wel gewoon dat je helemaal zelf een event kan maken.

Update: De suggestie voor de tweede is er net bijgekomen, dus mijn probleem is opgelost. Toch vind ik het erg omslachtig op het moment.

[Voor 19% gewijzigd door Woopdedooo op 18-09-2018 15:09]

... na de zomer

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
@Toppe Heb je die 2 spots wel gegroepeerd? Ik heb daar ook enorm gezeik mee gehad maar intussen snapt siri wat ik wil met die spots, ziet ze als één lamp.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

• Toppe

Toppe

Oké ✅

WhatsappHack schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 15:04:
@Toppe Heb je die 2 spots wel gegroepeerd? Ik heb daar ook enorm gezeik mee gehad maar intussen snapt siri wat ik wil met die spots, ziet ze als één lamp.
Ja zeker, zijn totaal 4 spots maar 's avonds heb ik er maar twee aan op 5% :D

• sushieffer
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 15:28
iAmRenzo schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 14:10:
[...]

Ben bang dat dit te geavanceerd is. Wat wel kan is dat je een suggestie op je lockscreen krijgt als je vaak zelf die opdracht start. Tenminste, ik begreep deze optie ook in de WWDC Keynote.
Dat is jammer.. Hopelijk komt het nog.

Think Different

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16-03 15:33
iOS slomo omzetten naar 'normale' slomo die te delen is via o.a. WhatsApp
https://www.icloud.com/sh...4376a443ab4bb321c14e511a4

Foto's downloaden van Instagram
https://www.icloud.com/sh...00e864479b02622798499f16e

QR-code genereren
https://www.icloud.com/sh...0fde8402da6de348ea16e260e

Video omzetten naar GIF
https://www.icloud.com/sh...0a8db4063bbb085dd28b94275

iPhone 12 128GB |  MacBook Pro M2 | Mazda CX-30 (2022)

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Oké, er is een beetje hoop met die HomePods.

Als ik muziek start vanaf mijn iPhone en die via AirPlay doorzet naar de HomePods dan werkt dit prima en kan ik onderstaande shortcut ook uitvoeren, de afspeellijst veranderd dan ook echt.

https://share.icloud.com/photos/0eQpsC9RnrqU7ZxdLshYvllNA

Doe ik een shortcut maken met alleen een pauze commando, dan gebeurt er niets...

https://share.icloud.com/photos/0c_FbSVgE9sb0KO65-hdYKLxw

Zal dit dan toch ergens een bug zijn?

[Voor 78% gewijzigd door Toppe op 18-09-2018 16:20]

• SpecialJ
  • Laatst online: 13:25
Iemand al bedacht dat je dus gewoon een imessage bom kan maken, gisteren getest met 10 berichten maar ik weet niet of ze er bij Apple over nagedacht hebben dat je met een loopje zo duizenden al dan niet meer berichten kan sturen.

Benieuwd wanneer dit ingeperkt gaat worden of dat je een zend limiet krijgt.

• kaanmijo
  • Laatst online: 19-03 18:18
Ik heb vanochtend even snel een shortcut in elkaar gezet die het mogelijk maakt om een afspraak te maken waarna alle personen die aanwezig moeten zijn bij die afspraak een bevestigingsmailtje krijgen: https://www.icloud.com/sh...441894f689a20b314dbbfb611

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

THE_BASE schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 13:32:
Ik zie zelf graag een Shortcut welke 4G inschakelt als ik op m’n werk vertrek en WiFi wegvalt. Dat is natuurlijk al standaard. Maar ik ben zelf nogal van 4G uit als ik binnen ben. :)
Ik zie zelf het nut er niet van in. Maar ik denk dat je dit wel in elkaar kan flansen met behulp van de aanwezige opties:
  • Get Network Details
  • If ($networkdetails=Werk)
  • Set Mobile Data
Alleen de trigger moet volgens mij nog handmatig gedaan worden (via widgets of homescreen icon bijv). Het blijft een shortcut, geen full automation.

Ik had zelf graag een shortcut gemaakt om met een (bepaalde) VPN te verbinden, helaas is dat nog niet mogelijk.

[Voor 18% gewijzigd door fsfikke op 18-09-2018 17:02]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• WhatsappHack
  • Niet online
Oh damn, zie net dat je ook SSH commando’s kan laten uitvoeren. Dat is wel heel erg relaxt voor meerdere doeleinden.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Heb zowaar de eerste nuttige toepassing van Shortcuts gevonden: het openen van de order status pagina`s!🤣 (die sluiten daarna ook automatisch), wordt gek van al die openstaande tabbladen

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

WhatsappHack schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 17:17:
Oh damn, zie net dat je ook SSH commando’s kan laten uitvoeren. Dat is wel heel erg relaxt voor meerdere doeleinden.
Dat ziet er heel interessant uit idd. Ik ben wel benieuwd of het ook werkt als je password authentication uit hebt staan maar de iPhone als authorized_keys hebt toegevoegd.
Toppe schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 17:49:
Heb zowaar de eerste nuttige toepassing van Shortcuts gevonden: het openen van de order status pagina`s!🤣 (die sluiten daarna ook automatisch), wordt gek van al die openstaande tabbladen
Do share :)

[Voor 28% gewijzigd door fsfikke op 18-09-2018 18:33]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• Toppe

Toppe

Oké ✅

fsfikke schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 18:32:
[...]

Dat ziet er heel interessant uit idd. Ik ben wel benieuwd of het ook werkt als je password authentication uit hebt staan maar de iPhone als authorized_keys hebt toegevoegd.

[...]

Do share :)
https://www.icloud.com/sh...2e2564ef6942100dc679a2394

Doet echt niets bijzonders hoor, opent alleen de webpagina zodat je de status kan zien en sluit hem daarna weer af zodat je geen 100 tabs open hebt staan _/-\o_

• THE_BASE
  • Niet online
Ik heb sinds gisterenavond een probleem. Ik heb een shortcut aangemaakt met de Siri-tekst: ‘navigeer naar huis’.

Deze lijkt de standaard te hebben vervangen. Normaliter opent Kaarten en rijden maar. Nu krijg ik de melden ‘Sorry, er is een probleem met de app’. Als ik Opdrachten.app verwijder krijg ik de melding ‘Er is geen app voor deze opdracht’.

Het lukt me niet meer om Navigeer naar huis te zeggen, zodat Kaarten start. Heb de app ook al verwijderd. Vrij irritant, gebruik de opdracht dagelijks. Iemand een idee?

• Toppe

Toppe

Oké ✅

THE_BASE schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 18:50:
Ik heb sinds gisterenavond een probleem. Ik heb een shortcut aangemaakt met de Siri-tekst: ‘navigeer naar huis’.

Deze lijkt de standaard te hebben vervangen. Normaliter opent Kaarten en rijden maar. Nu krijg ik de melden ‘Sorry, er is een probleem met de app’. Als ik Opdrachten.app verwijder krijg ik de melding ‘Er is geen app voor deze opdracht’.

Het lukt me niet meer om Navigeer naar huis te zeggen, zodat Kaarten start. Heb de app ook al verwijderd. Vrij irritant, gebruik de opdracht dagelijks. Iemand een idee?
Instellingen en dan Siri & Zoeken, mijn opdrachten (de bovenste). Staat daar waarschijnlijk nog

• MP3-Junky
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Is het mogelijk om acties te schedulen?

Bv batterijbesparing aan om 23u en weer uit om 7u?

• Toppe

Toppe

Oké ✅

MP3-Junky schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 19:04:
Is het mogelijk om acties te schedulen?

Bv batterijbesparing aan om 23u en weer uit om 7u?
Nee, je moet alles handmatig starten.

• hcloostermans
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 19-09-2018
Kun je via een shortcut verbinding maken met de Airpods. Vaak wordt de verbinding niet automatisch gemaakt. Je moet dan via Instellingen-Bluetooth-Aipods-Verbinden de verbinding maken. Erg omslachtig zo.

• Toppe

Toppe

Oké ✅

hcloostermans schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 19:24:
Kun je via een shortcut verbinding maken met de Airpods. Vaak wordt de verbinding niet automatisch gemaakt. Je moet dan via Instellingen-Bluetooth-Aipods-Verbinden de verbinding maken. Erg omslachtig zo.
Nee, Bluetooth kan alleen aan of uit

• THE_BASE
  • Niet online
Toppe schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 18:56:
[...]

Instellingen en dan Siri & Zoeken, mijn opdrachten (de bovenste). Staat daar waarschijnlijk nog
Toppe(r)! :)

Als ik zelf verder had nagedacht... maar dat is wel vaker zo. Dank!

• iAR
  • Niet online
Apple Music: Activities & Moods
https://www.icloud.com/sh...3c6c74f62b53896bda4d85fbe
De Opdracht vraagt welke playlists je in Apple music wilt zien: de gevraagde pagina wordt in Apple Music geopend.

Ik had deze Workflow ooit gedownload, vet dat je dus nu ook via spraak input kunt halen.
Ik heb hem nu omgebouwd naar spraak maar hij loopt bij mij vast op de eerste "Spreek tekst uit" (duurt heel lang). Tevens herkent hij mijn woord "feestje" niet, terwijl dat wel in beeld staat. Daardoor krijg ik dus weer een vastloper op "Spreek tekst uit": https://www.icloud.com/sh...812654fd19be9698c709505ea

[Voor 81% gewijzigd door iAR op 18-09-2018 21:30]

• Toppe

Toppe

Oké ✅

iAmRenzo schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 20:59:
[...]

Apple Music: Activities & Moods
https://www.icloud.com/sh...3c6c74f62b53896bda4d85fbe
De Opdracht vraagt welke playlists je in Apple music wilt zien: de gevraagde pagina wordt in Apple Music geopend.

Ik had deze Workflow ooit gedownload, vet dat je dus nu ook via spraak input kunt halen.
Ik heb hem nu omgebouwd naar spraak maar hij loopt bij mij vast op de eerste "Spreek tekst uit" (duurt heel lang). Tevens herkent hij mijn woord "feestje" niet, terwijl dat wel in beeld staat. Daardoor krijg ik dus weer een vastloper op "Spreek tekst uit": https://www.icloud.com/sh...812654fd19be9698c709505ea
Kansloze opmerking _/-\o_ 8)7

[Voor 5% gewijzigd door Toppe op 18-09-2018 21:42]

• NRG-81
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19-03 11:02
Als ik een shortcut configureer met Edit Bedtime als item, komt deze altijd als popup in de Opdrachten-app tevoorschijn. Ik wil dat de app Klok meteen geopend wordt op het tabblad Bedtijd. Het maakt niet uit of ik de optie Toon bij uitvoeren uit of aan heb staan. Bugje?

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
Kijk ik er nu helemaal over heen, maar waar vind ik de klok/wekker mogelijkheid? Ik heb nu een shortcut met alle lichten uit + niet storen aan, maar wil daar nog graag de wekker aan toe voegen. Ik kan wel een gedeelde shortcut van reddit binnen haleb, maar wil ook graag zelf weten hoe dit in te regelen.

Het voelt ook allemaal niet echt intuitief. Ik maak nu elke keer een ‘naamloze opdracht’ aan. Hoe kan ik deze een naam geven?

[Voor 18% gewijzigd door meesje op 18-09-2018 22:14]

• xoniq
meesje schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 22:04:
Kijk ik er nu helemaal over heen, maar waar vind ik de klok/wekker mogelijkheid? Ik heb nu een shortcut met alle lichten uit + niet storen aan, maar wil daar nog graag de wekker aan toe voegen. Ik kan wel een gedeelde shortcut van reddit binnen haleb, maar wil ook graag zelf weten hoe dit in te regelen.

Het voelt ook allemaal niet echt intuitief. Ik maak nu elke keer een ‘naamloze opdracht’ aan. Hoe kan ik deze een naam geven?
Als je je opdracht bewerkt, heb je rechts boven een icoontje met 2 switches, daar kan je 'm een naam geven en een Siri naam etc.

• meesje
  • Nu online
xoniq schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 22:17:
[...]

Als je je opdracht bewerkt, heb je rechts boven een icoontje met 2 switches, daar kan je 'm een naam geven en een Siri naam etc.
Thanks! Via de handleiding had ik dat zojuist gevonden. Ik wilde mijn bericht al aanpassen. Je was me net voor. ;)
Nu nog: hoe kan ik de wekker instellen.

Edit: ik kreeg net een ingeving.... de klok app is natuurlijk alleen op de iphone en niet op de ipad...

[Voor 11% gewijzigd door meesje op 18-09-2018 22:24]

• xoniq
meesje schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 22:19:
[...]

Thanks! Via de handleiding had ik dat zojuist gevonden. Ik wilde mijn bericht al aanpassen. Je was me net voor. ;)
Nu nog: hoe kan ik de wekker instellen.

Edit: ik kreeg net een ingeving.... de klok app is natuurlijk alleen op de iphone en niet op de ipad...
Dat weet ik niet precies. Ik heb Siri gevraagd om een wekker te zetten om 09:00, en zie in de Opdrachten app als ik zoek naar de optie 'klok' die wekker actie terug om her te gebruiken. Wellicht dat dat jou helpt.

• WhatsappHack
  • Niet online
fsfikke schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 18:32:
Zit er nu even mee te spelen om voor een server alle statussen op te vragen van services en zaken als de CPU-load. Dat werkt in principe, maar ik krijg het nog niet voor elkaar om de output van het SSH commando op het scherm te zetten zonder in de Workflow app te kijken :P
Met "Spreek uit" lukt het wel om dit in Siri te krijgen, maar ik wil helemaal niet dat Siri het gaat opdreunen :+ Enkel tonen.

Intussen ook bezig een commando te maken om van de huidige Youtube-URL het filmpje te downloaden met youtube-dl en dat dan in bestanden te zetten, dat kan je weer draaien in Pythonista. :P

-edit-
Ahhhhhhh, je moet in "Toon resultaat" (of melding, of wat je ook wilt doen) nog een variabele toevoegen en dan de output van "Voer script uit via SSH" selecteren. Alleen houdt Siri dan alsnog d'r klep niet, dat is het laatste vraagstuk.

[Voor 11% gewijzigd door WhatsappHack op 18-09-2018 22:40]

• meesje
  • Nu online
Ik loop nu tegen het volgende aan:
1. Mijn shortcut gemaakt op iphone zie ik niet terug op ipad.
2. Wanneer ik de naam van de shortcut tegen siri zeg, wordt alleen de eerste activiteit uitgvoerd.

Is het nog een beetje buggy of doe ik wat fout?

• xoniq
Photo Grid
https://www.icloud.com/sh...b9a984765ace42afa51fde788
Creëer super snel een raster met geselecteerde foto's om snel te delen.

• THE_BASE
  • Niet online
Iemand op Twitter was handig met de NS app. Zie hier: https://twitter.com/woute.../1041785112994689025?s=21

Maar als ik zijn Shortcut download, werkt het niet. Iemand? Leek me best nuttig!

Download:
https://is.gd/JVgA8p

• The Chosen One

The Chosen One

Zie signature!

Ik zie geen optie om bij/met de clock/alarm app met 1 shortcut meerdere alarmen tegelijk aan te zetten?

• WhatsappHack
  • Niet online
Nu ik zit te bedenken wat je hier zoal mee kan schiet dit scriptje me opeens te binnen :P https://github.com/NARKOZ...ter/coffee/fucking.coffee

Als je koffiemachine op werk SSH/telnet heeft kan je wellicht t een en ander aan opdrachten programmeren. :+

Even puur ter inspiratie... :P

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Ow lol, had een heel verhaal zitten tikken. Kwam er toen achter dat het nergens op sloeg wat ik had neer gezet.

Is een beetje vreemd over gekomen maar mijn reactie was kansloos _O-

• Tylen
  • Registratie: September 2000

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Present.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

• iAR
  • Niet online
THE_BASE schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 22:56:
Iemand op Twitter was handig met de NS app. Zie hier: https://twitter.com/woute.../1041785112994689025?s=21

Maar als ik zijn Shortcut download, werkt het niet. Iemand? Leek me best nuttig!

Download:
https://is.gd/JVgA8p
Ik krijg ook altijd een 0 als resultaat. Weet ook niet of ik dubbele namen van het station los of aan elkaar moet schrijven.

• Woopdedooo

Woopdedooo

The Chosen One schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 23:09:
Ik zie geen optie om bij/met de clock/alarm app met 1 shortcut meerdere alarmen tegelijk aan te zetten?
Je moet dan gewoon twee lossen wekkers erbij plaatsen. Ik was gister ook hier mee bezig. Maar het ziet er naar uit dat de klok acties gekozen worden door shortcuts zelf. Ik heb een half uur zitten zoeken, je kan niet zelf een wekker aanmaken.

Zo is die van mij nu. https://www.icloud.com/sh...91d4248a3a037f5e8721f1744

Ik wil ‘m zo maken dat als ik een dienst heb die om 6 uur begint, dat die dan meteen een wekker erbij zet. Al denk ik dat het niet echt iets toevoegd 7(8)7

[Voor 21% gewijzigd door Woopdedooo op 19-09-2018 09:52]

... na de zomer

• Serena
  • Registratie: September 2007
  • Nu online
Gewoon even een losse tip van mij. Je hoeft het wiel niet opnieuw uit te vinden als het al bestaat.
Kijk even op https://www.macstories.ne...the-macstories-review/11/ en scroll naar beneden naar de Morning Routine. Hier een beetje aangepast en het werkt perfect!
De eigenaar van die site heeft tig workflows gemaakt die je zo van hem kunt downloaden. Ideaal!!!

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

• _Bailey_
  • Niet online
Serena schreef op woensdag 19 september 2018 @ 10:38:
Gewoon even een losse tip van mij. Je hoeft het wiel niet opnieuw uit te vinden als het al bestaat.
Kijk even op https://www.macstories.ne...the-macstories-review/11/ en scroll naar beneden naar de Morning Routine. Hier een beetje aangepast en het werkt perfect!
De eigenaar van die site heeft tig workflows gemaakt die je zo van hem kunt downloaden. Ideaal!!!
nice! bedankt voor de macstories link/tip! :)

• The Chosen One

The Chosen One

Zie signature!

Uffje schreef op woensdag 19 september 2018 @ 09:47:
[...]

Je moet dan gewoon twee lossen wekkers erbij plaatsen. Ik was gister ook hier mee bezig. Maar het ziet er naar uit dat de klok acties gekozen worden door shortcuts zelf. Ik heb een half uur zitten zoeken, je kan niet zelf een wekker aanmaken.

Zo is die van mij nu. https://www.icloud.com/sh...91d4248a3a037f5e8721f1744

Ik wil ‘m zo maken dat als ik een dienst heb die om 6 uur begint, dat die dan meteen een wekker erbij zet. Al denk ik dat het niet echt iets toevoegd 7(8)7
Maar hoe vind je die clock in de 1e plaats. Ik kan hem gewoon niet vinden. "clock" "alarm" vind niks met search. Ook niet met "Open App". :?

• Woopdedooo

Woopdedooo

The Chosen One schreef op woensdag 19 september 2018 @ 11:06:
[...]

Maar hoe vind je die clock in de 1e plaats. Ik kan hem gewoon niet vinden. "clock" "alarm" vind niks met search. Ook niet met "Open App". :?
Als je op search klikt krijg je alle opties -> scroll je naar het kopje apps en dan staat clock/klok als 5e ofzo.

... na de zomer

• The Chosen One

The Chosen One

Zie signature!

Uffje schreef op woensdag 19 september 2018 @ 12:31:
[...]

Als je op search klikt krijg je alle opties -> scroll je naar het kopje apps en dan staat clock/klok als 5e ofzo.
Nope, geen optie.

Calendar, Camera, Contacts is enige bij C. Ik gaat eens restart doen van hele iPad. "Have you tried turning it on and off" idee.
Nope, nog niks.

• Tylen

Tylen

The Chosen One schreef op woensdag 19 september 2018 @ 12:35:
[...]

Nope, geen optie.

Calendar, Camera, Contacts is enige bij C. Ik gaat eens restart doen van hele iPad. "Have you tried turning it on and off" idee.
Nope, nog niks.
"off and on" werkt beter hoor ;)

• Woopdedooo

Woopdedooo

The Chosen One schreef op woensdag 19 september 2018 @ 12:35:
[...]

Nope, geen optie.

Nope, nog niks.
Probeer het eens via siri & search in settings. Daar kwam ik ‘m als eerste tegen. Als je die dan activeerd komt het misschien ook in shortcuts.

... na de zomer

• The Chosen One

The Chosen One

Zie signature!

Uffje schreef op woensdag 19 september 2018 @ 13:21:
[...]

Probeer het eens via siri & search in settings. Daar kwam ik ‘m als eerste tegen. Als je die dan activeerd komt het misschien ook in shortcuts.
Siri & Search -> lange lijst met apps en dan Clock -> Search, Suggestions & Shortcuts en Allow on Lock screen opties?
Beide uit en aan getoggeld maar nog niks. Staat niet bij de apps onder C en zoeken op clock, alarm, time etc vind niks relevant.

Als ik op mijn iPhone die shortcut van dubbel alarm van iemand hierboven download en dan open zie ik wel "klok" (NL op iPhone dus) staan. Dan krijg ik 7 opties van alarm tijd (3X enable Y tijd, 3X disable Y tijd en "edit 9:00") Heb totaal 8 tijden in mijn alarm staan.

Zo ver ben ik nu gekomen. Nu tijd voor werk. ;w

• Woopdedooo

Woopdedooo

The Chosen One schreef op woensdag 19 september 2018 @ 13:38:
[...]

Siri & Search -> lange lijst met apps en dan Clock -> Search, Suggestions & Shortcuts en Allow on Lock screen opties?
Beide uit en aan getoggeld maar nog niks. Staat niet bij de apps onder C en zoeken op clock, alarm, time etc vind niks relevant.

Als ik op mijn iPhone die shortcut van dubbel alarm van iemand hierboven download en dan open zie ik wel "klok" (NL op iPhone dus) staan. Dan krijg ik 7 opties van alarm tijd (3X enable Y tijd, 3X disable Y tijd en "edit 9:00") Heb totaal 8 tijden in mijn alarm staan.

Zo ver ben ik nu gekomen. Nu tijd voor werk. ;w
Ja de klok is op het moment nog niet handig in mijn opinie. Je moet gewoon de mogelijk heid hebben om een van de bestaande alarmen ofzo te kunnen kiezen, maar bij kon ik een hele tijd maar 1 kiezen.

Weet iemand een manier om het laatste resultaat van een voetbalteam te kunnen krijgen en deze laten zien in de show notification widget. Ik had geprobeerd via onefootball, maar dan kan ik alleen mijn favoriete team kiezen en stuurt het widget van de onefootball app, Die kan je daardoor weert niet zien in de shortcut widget.

Mijn doel is om een lijst te maken met een x aantal teams en dan door te verwijzen naar het laatste resultaat van het bijbehorende team.

[Voor 5% gewijzigd door Woopdedooo op 19-09-2018 13:58]

... na de zomer

• iAR
  • Niet online
Is het nu trouwens ook zo dat als je elke ochtend opdracht "Morgen" uitvoert, dat hij als suggestie voorbij komt? Op iPhone en/of Siri Watchface? En zo ja, hoe lang duurt dat?

• Whisky
Heeft er iemand nog een goede RSS feed voor het weer van deze dag? Meeste wat ik tegen kom is gelijk een heel verhaal over het weer vandaag en morgen en de rest van de week. Ik wil gewoon simpel.

"Het is vandaag X graden matige wind en kans op neerslag." Dan kan die mooi in m'n ochtend routine shortcut :)

Freedom for everyone..

• Serena
  • Nu online
Whisky schreef op woensdag 19 september 2018 @ 14:33:
Heeft er iemand nog een goede RSS feed voor het weer van deze dag? Meeste wat ik tegen kom is gelijk een heel verhaal over het weer vandaag en morgen en de rest van de week. Ik wil gewoon simpel.

"Het is vandaag X graden matige wind en kans op neerslag." Dan kan die mooi in m'n ochtend routine shortcut :)
Oeh, daar had ik nog niet aan gedacht. Goed idee!!!
Nu die feed nog vinden.

• Whisky
Serena schreef op woensdag 19 september 2018 @ 14:50:
[...]

Oeh, daar had ik nog niet aan gedacht. Goed idee!!!
Nu die feed nog vinden.
Heb inmiddels een feed gevonden, darksky heeft een nette korte omschrijving, in meerdere talen.
Je moet alleen even een accountje aanmaken om een key te genereren.

Deze ziet er als volgt uit:
code:
1
https://api.darksky.net/forecast/SECRETKEY/LATITUDE,LONGITUDE?lang=nl

Ik ga vanavond even knutselen :P

Freedom for everyone..

• THE_BASE
  • Niet online
Ik begreep dat Shortcuts alleen op iPhone werkt, want opdrachten oproepen tegen Siri op Apple Watch of CarPlay resulteert in een tekst als 'Er ging iets mis met de app'. Jammer, ik wil juist vanuit de auto kunnen triggeren dat er van alles gebeurd op de achtergrond.

• Spoiler
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15-03 13:51
Whisky schreef op woensdag 19 september 2018 @ 15:47:
[...]
code:
1

Thanks voor bovenstaande regel! Zo krijg ik nu voorspellingen in het Nederlands, alleen krijg ik nu niet de [Units] voor elkaar... dit zodat ik niet de degrees hoor maar juist in celcius

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Spoiler-2634/hero/28547946

• Serena
  • Nu online
[...]

Heb inmiddels een feed gevonden, darksky heeft een nette korte omschrijving, in meerdere talen.

code:
1

Hmmm, da's een complete pagina aan tekst. Benieuwd wat je er van maakt.

• Venco58
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 11-10-2018
Hoe krijg je het voor elkaar om de berichten automatisch te versturen. De shortcut maakt het hele bericht netjes klaar maar moet wel zelf op “stuur” in de berichten app drukken.

• Tylen

Tylen

Liep ik ook al tegen aan.

• NRG-81
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19-03 11:02
[...]

code:
1

Google is your friend: er bestond al een workflow die het weerbericht ophaalt mbv deze API. Alleen even een bestandje met je API key in de map iCloud Drive/Shortcuts/API keys zetten en je krijgt een mooi weerbericht inclusief icoontje

https://www.rosemaryorcha...ow-daily-dark-sky-weather

• Whisky
Serena schreef op woensdag 19 september 2018 @ 16:40:
[...]

Hmmm, da's een complete pagina aan tekst. Benieuwd wat je er van maakt.
Ik heb een bestaande shortcut aangepast naar Nederlands: https://www.icloud.com/sh...f80b442c78ed0d8fb21bdb5a4
Venco58 schreef op woensdag 19 september 2018 @ 20:29:
Hoe krijg je het voor elkaar om de berichten automatisch te versturen. De shortcut maakt het hele bericht netjes klaar maar moet wel zelf op “stuur” in de berichten app drukken.
Dat kan alleen met de message app. Met Whatsapp is dat niet mogelijk helaas..
Spoiler schreef op woensdag 19 september 2018 @ 16:26:
[...]

Thanks voor bovenstaande regel! Zo krijg ik nu voorspellingen in het Nederlands, alleen krijg ik nu niet de ~~~[Units] voor elkaar... dit zodat ik niet de degrees hoor maar juist in celcius
Np. De units juist instellen doe je met ?lang=nl&units=auto, hopelijk heb je er wat aan!

[Voor 22% gewijzigd door Whisky op 19-09-2018 21:31]

Freedom for everyone..

• Serena
  • Nu online
Heel netjes!!! Ik zou graag alleen de dark sky shortcut willen hebben. *Kijkt heel lief*

• Spike_wolf
  • Laatst online: 14:32

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Kijk ik er heel erg overheen of is het niet mogelijk om opdracht te geven om te verbinden met de hotspot van je iPhone?
De hotspot is altijd beschikbaar wanneer ik hem op m'n iPad nodig heb, zonder de iPhone te hoeven pakken, maar ik moet wel iedere keer naar instellingen -> wifi en hem daar kiezen. Het zou ideaal zijn om gewoon "hey siri, verbind met de hotspot" te kunnen zeggen of op een enkele knop te tikken. Maar ik geloof niet dat dat mogelijk is, of wel?

[Voor 3% gewijzigd door Spike_wolf op 19-09-2018 21:50]

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

• Whisky
Serena schreef op woensdag 19 september 2018 @ 21:46:
[...]

Heel netjes!!! Ik zou graag alleen de dark sky shortcut willen hebben. *Kijkt heel lief*
Voila

Freedom for everyone..

• Serena
  • Nu online
Thanks! Had gedacht deze in mijn eigen morning routine te kunnen plaatsen, maar dat werkt niet. Hij opent dan steeds de weer flow.
Huh?

• The Chosen One

The Chosen One

Zie signature!

Is er een rss nieuws feed die je kort nieuws geeft?

Want ik neem aan dat met/via http://feeds.nos.nl/nosnieuwsalgemeen je de hele stukken tekst (te horen) krijgt?

Zat ff in de gallery te kijken maar daar staat nog niks in over rss/nieuws.

• Serena
  • Nu online
The Chosen One schreef op woensdag 19 september 2018 @ 23:59:
Is er een rss nieuws feed die je kort nieuws geeft?

Want ik neem aan dat met/via http://feeds.nos.nl/nosnieuwsalgemeen je de hele stukken tekst (te horen) krijgt?

Zat ff in de gallery te kijken maar daar staat nog niks in over rss/nieuws.
Hier krijg je alleen de koppen te zien.

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15:35

Rivanov

Apple freak

Hoe kun je de bevestiging van Siri uitschakelen na het uitvoeren van een Siri Shortcut?
Nu zegt ze telkens: "Gebeurd" of "Oke"

[Voor 85% gewijzigd door Rivanov op 20-09-2018 07:09]

Xbox Live: Rivanov | PSN: RivanovNL | LG OLED65CX :: Xbox Series X :: PlayStation 5 :: PSVR 2 :: Fanatec GT DD Pro 8nm | Ryzen 7 5800x3D - PNY RTX 4080 - 32GB Fury Renegade - Samsung 980 Pro 2TB NVMe (Main) + Kingston 2TB NVMe (Storage)

• meesje
  • Nu online
https://www.macstories.ne...w-shortcuts-app-and-siri/
Integratie met IFTTT. Je kunt dus helemaal los gaan.
Pagina: 1 2 3 ... 7 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee