Ik gebruikte origneel deze van 'iemand op reddit'; ik was op zoek naar iets om mijn huidige wallpaper in monochroom te krijgen na sunset:
https://www.icloud.com/sh...7d56f4d3e9541a86ea85af022
Deze is erg uitgebreid, je hebt opties om 'light' en 'dark' albums aan te maken en daaruit te laten kiezen/rouleren. De shortcut kan ook je huidige wallpaper autmagisch converteren naar monochrome en opslaan. ER zit zelfs een 'help' functie/uitleg in de shortcut.
Ik weet niet meer waarom (ik vermoed dat de oplossing daar niet meer werkt omdat wallpapers een aanzienlijk ander 'ding' zijn geworden in ios) maar ik ben mij eigen versimpelde versie daarvan gaan gebruiken. Ik krijg het alleen niet voor elkaar om deze met een nette link te delen

icloud blijft mekkeren.
Waar het op neer komt in hoofdlijnen
- maak een short: change walls
- maak een automation: trigger door sunrise/sunset. Voor hiermee de 'change walls' shortcut uit. Roep de shortcut aan met een variabele, ik gebruik gewoon het getal '1'.
- creer handmatig 2 of meerdere 'wall papers' onhoud de 'hoeveelste' deze wallpapers zijn in je rijtje want dat positie nummertje gebruiken we later om de juiste te selecteren.
change walls:
- check of er een variable is meegestuurd als input en check of die 1 is
- als var == 1, dan laten we geen "user interface" aka menutje zien, want we zijn getriggerd door een automation
- haal de huidige tijd op en stop in een var
.... ok dit gaat niet werken. Ik ga wel screenshots posten
caveats:
- inet connection nodig omdat de telefoon daar de sunrise/sunset tijd vandaan haalt
- wheater app wordt gebruikt om de sunrise/sunset tijd IN de shortcut te krijgen. Weather app moet dus werkend zijn en de app moet toegang to je gps locatie hebben om de juiste tijd op je huidige locatie te krijgen
- de sunrise/sunset tijd van de "telefoon" is NIET hetzelfde als de tijden in de "weather app". Dit verschil leid ertoe dat de shortcut wel getriggerd werd maar dan alsnog de verkeerde wallpaper laadde omdat de logica in de shortcut code andere tijdstippen krijgt. Dit is opgelost door niet op de minut nauwkeurig de tijd te controleren maar ook tijdstippen 1h voor en na sunrise/sunset te accepteren.
- de shortcut activeerd doodgewoon de gedefinieerde wallpaper nummers, hij is dus "dom". als je niets veranderd verwacht hij je lichte wall als wallpaper 2 en je donkere als wallpaper 3. Die nummer kan je zelf makkelijk aanpassen in de code