[Siri Shortcuts] Discussie & Opdrachten

Pagina: 1 ... 7 8 Laatste
Acties:

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10:40
lowfi schreef op donderdag 29 september 2022 @ 11:36:
Dat kan nu geloof ik wel:

[Afbeelding]

Lijkt mij wel handig via nfc sticker op mijn laptop. Ben vaak onderweg voor mijn werk…
Dat had ik op m’n vorige laptop wel en werkt op zich prima. Vanmiddag eens kijken of ik die hotspot op de Watch krijg. Dat is nog net wat onopvallender dan de telefoon langs een NFC te halen.

• Dennisdn
Helaas, deze mag ook niet van Apple 😔

Edit: Nu wel ontdekt dat Apple het nu wél toestaat om de Hotspot aan 2- of 3x tikken op de achterkant te openen zonder verdere bevestiging.

[ Voor 33% gewijzigd door Dennisdn op 30-09-2022 08:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bob-nwk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 30-05 19:23
Beste mede tweakers, ik heb een probleem met een automation waar ik niet helemaal uit kom:
Ik verblijf momenteel voor werk in het buitenland en heb thuis (met behulp van Home Assistant) een eigen wakeup light met radio gemaakt: 20 minuten voordat mijn wekker staat ingesteld gaat er heel zachtjes muziek (radio 538 om precies te zijn) afspelen en deze gaat steeds iets harder. Dit in combinatie met mijn slaapkamer lampen die ook geleidelijk steeds feller gaan, zorgt ervoor dat ik altijd heel relaxed wakker wordt.

Ik slaap nu de komende weken in hotelkamers en heb deze luxe nu dus niet waardoor ik elke dag "plotseling" wakker wordt van mijn wekker (first world problems I know ;)) waar ik niet heel vrolijk van wordt.

Ik heb geprobeerd een dergelijke opzet te maken met shortcuts/automations (voor alleen audio dan) maar ik krijg dit niet helemaal naar wens draaiend: indien ik Tunein gebruik om af te spelen dan werkt niet dit omdat de iPhone dan unlocked moet zijn (wat uiteraard niet het geval is als ik lig te slapen).
Na wat gezocht te hebben op the interwebs las ik ergens de tip dat Apple Music wel speelt in een automation als het scherm vergrendeld is. Deze start ook netjes op de tijd dat ik deze heb ingesteld en gaat ook een paar keer harder maar op ten duur stopt deze automation toch (lees: de muziek blijft wel spelen maar hij volgt de sequence niet meer die hem elke 30 seconden en tandje harder zet).

Het is een hele eenvoudige automation:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7WnxpATVUM22YTtdM7mzjGxStVI=/x800/filters:strip_exif()/f/image/D9jujxId8lCWZ6YvHJk8rz6D.png?f=fotoalbum_large

Iemand tips hoe dit toch voor elkaar te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre_J
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09:11
bob-nwk schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 08:54:
Beste mede tweakers, ik heb een probleem met een automation waar ik niet helemaal uit kom:

Iemand tips hoe dit toch voor elkaar te krijgen?
Ik lees dat een shortcut niet veel langer kan lopen dan 5 min, met je pauze blokken zit je daar wellicht al snel aan?
Probeer eens na een paar pauze blokken een volgende shortcut te starten, wellicht verhelp je dat probleem daarmee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bob-nwk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 30-05 19:23
Andre_J schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 09:30:
[...]

Ik lees dat een shortcut niet veel langer kan lopen dan 5 min, met je pauze blokken zit je daar wellicht al snel aan?
Probeer eens na een paar pauze blokken een volgende shortcut te starten, wellicht verhelp je dat probleem daarmee.
Klopt, duurt in totaal ongeveer 12 minuten. Dan zal dat het zijn waarschijnlijk. Ik ga jouw voorstel eens proberen. Dank voor je tip.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PrimusIP
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 31-05 15:18
Ik kwam laatst de app "a-shell" tegen en die wil ik jullie niet onthouden.
Het is een IOS/iPadOS terminal app die (voor een niet-jailbreak app) best indrukwekkend is. Zo kun je op een sandbox respecterend manier wel files van andere apps benaderen (eigenlijk doet hij dat via file manager) en werken dingen als SSH, ifconfig, VIM en je talen zoals Python C++, Javascript, etc. gebruiken.
Verwacht natuurlijk geen wonderen als sudo commando's en rond kijken in je root directory, want zoals ik al zei: geen jailbreak en de app is heel braaf in de Appstore te vinden.

En waarom in dit topic: Je kunt hem ook aan Siri Shortcuts koppelen. Dus je kunt bijvoorbeeld een shortcut maken met python code er aan gekoppeld. Er zijn vast wel andere manieren waarmee je het ook kunt. Maar ik vind het wel leuk dat je dan dus Shortcuts kunt maken die 'on device' python code kan draaien.

[ Voor 10% gewijzigd door PrimusIP op 17-10-2022 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06:57

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

lowfi schreef op donderdag 29 september 2022 @ 11:10:
[...]

Hotspot zit nu standaard in 16.1. Of doet deze shortcut iets anders?

[Afbeelding]
Een hotspot tussen iOS/iPadOS devices gaat toch al automatisch ? Als mijn zoon in de auto op de iPad filmpjes wil kijken, gaat hij naar instellingen > Wifi. Dan staat daar mijn iPhone tussen. Zodra hij die aanklikt, wordt de hotspot functionaliteit gestart en maakt mijn zoon's iPad verbinding met internet via mijn iPhone.

Is het dan niet overbodig om hier een automatisering voor te maken. Tenzij je natuurlijk niet-iOS/iPadOS devices gebruikt, maar een Samsung/Android bv.

XBL: MRE Inc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
MRE-Inc schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 17:15:
[...]

Is het dan niet overbodig om hier een automatisering voor te maken. Tenzij je natuurlijk niet-iOS/iPadOS devices gebruikt, maar een Samsung/Android bv.
Of een PC, of een laptop, of een auto, of, of ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

Dennisdn schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 17:17:
[...]

Of een PC, of een laptop, of een auto, of, of ;)
Ja natuurlijk ook andere apparaten, maar ik zie de usercase niet zo.

Als er collega's zouden meereizen die onderweg willen werken, dan gebruiken ze maar lekker hun eigen hotspot op hun eigen telefoon. Mbt kleine kinderen en een Android device, kan ik het nog snappen als je als ouder alleen een iPhone hebt en de rest van de kinderen Android. Voor de rest zie ik het nut niet zo.

EDIT: gebruik hotspot alleen in de auto, dus baseer mijn ervaringen daarop. Je kan natuurlijk ook op een locatie werken, waar slechte wifi is etc en je gebruik wil maken van 5G icm hotspot. :)

[ Voor 14% gewijzigd door MRE-Inc op 17-10-2022 17:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
MRE-Inc schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 17:24:
[...]

Ja natuurlijk ook andere apparaten, maar ik zie de usercase niet zo.

Als er collega's zouden meereizen die onderweg willen werken, dan gebruiken ze maar lekker hun eigen hotspot op hun eigen telefoon. Mbt kleine kinderen en een Android device, kan ik het nog snappen als je als ouder alleen een iPhone hebt en de rest van de kinderen Android. Voor de rest zie ik het nut niet zo.

EDIT: gebruik hotspot alleen in de auto, dus baseer mijn ervaringen daarop. Je kan natuurlijk ook op een locatie werken, waar slechte wifi is etc en je gebruik wil maken van 5G icm hotspot. :)
Ik werk altijd op locatie van de klant en gebruik hem de hele dag, elke dag. WiFi-netwerken van de klant vertrouw ik niet áls het al zou mogen van m’n werkgever. Dan is het ideaal om een shortcut te hebben op je homescreen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

Dennisdn schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 17:54:
[...]

Ik werk altijd op locatie van de klant en gebruik hem de hele dag, elke dag. WiFi-netwerken van de klant vertrouw ik niet áls het al zou mogen van m’n werkgever. Dan is het ideaal om een shortcut te hebben op je homescreen.
Ja dat snap ik, dan is een Siri Shortcut wel makkelijk.

Overigens werkt de Bypass Paywall shortcut niet echt goed bij mij. Maar wellicht komt dat ook omdat ik urls via de officiele Twitter app probeer te starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01-06 17:22
Ik gebruik hotspot eigenlijk 9 van de 10 keer voor hotspot naar een windows (werk) laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royckev
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 05-05 18:21
beste ik hoop dat iemand mijn kan helpen.
Ik wil mijn airco laten verwarmen (aanzetten op 20 graden) wanneer de binnen temperatuur lager is dan 18 graden. Het is me inmiddels gelukt de temp gegevens van mijn homewizard binnen te halen via een url opdracht:
{"status": "ok", "version": "3.403", "request": {"route": "/telist" }, "response": [{"id":0,"name":"Buiten","channel":1,"model":0,"te":12.9,"hu":76,"te+":15.5,"te+t":"01:05","te-":12.8,"te-t":"07:25","hu+":76,"hu+t":"06:35","hu-":74,"hu-t":"00:00","outside":"yes","favorite":"no"},{"id":1,"name":"Binnen","code":"5951259","model":1,"lowBattery":"no","version":2.32,"te":18.7,"hu":66,"te+":19.0,"te+t":"00:00","te-":18.6,"te-t":"06:25","hu+":67,"hu+t":"00:00","hu-":66,"hu-t":"04:56","outside":"no","favorite":"no"}]}

Het commando zou dus moeten zijn:
als "id":1 met "te-" is kleiner dan 18 dan....
Ik zit hier al 2 dagen mee te stoeien dus alle hulp is welkom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJGizbo
  • Registratie: Augustus 2010
  • Nu online
royckev schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 08:06:
beste ik hoop dat iemand mijn kan helpen.
Ik wil mijn airco laten verwarmen (aanzetten op 20 graden) wanneer de binnen temperatuur lager is dan 18 graden. Het is me inmiddels gelukt de temp gegevens van mijn homewizard binnen te halen via een url opdracht:
{"status": "ok", "version": "3.403", "request": {"route": "/telist" }, "response": [{"id":0,"name":"Buiten","channel":1,"model":0,"te":12.9,"hu":76,"te+":15.5,"te+t":"01:05","te-":12.8,"te-t":"07:25","hu+":76,"hu+t":"06:35","hu-":74,"hu-t":"00:00","outside":"yes","favorite":"no"},{"id":1,"name":"Binnen","code":"5951259","model":1,"lowBattery":"no","version":2.32,"te":18.7,"hu":66,"te+":19.0,"te+t":"00:00","te-":18.6,"te-t":"06:25","hu+":67,"hu+t":"00:00","hu-":66,"hu-t":"04:56","outside":"no","favorite":"no"}]}

Het commando zou dus moeten zijn:
als "id":1 met "te-" is kleiner dan 18 dan....
Ik zit hier al 2 dagen mee te stoeien dus alle hulp is welkom :)
Geen panklaar antwoord, maar je krijgt JSON van de homewizard.
Wat ik dan doe is:

1. Haal inhoud van URL
2. Haal woordenboek op uit Inhoud van URL
3. Haal Waarde op voor (Hier moet je even stoeien, zal iets zijn van): response.1.te-
4. Als Woordenboekwaarde is kleiner dan 18
5. Verwarmen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:53

Bob Popcorn

Plop!

Ik ben op zoek naar een nieuwe automatisering die het volgende doet: als ik met mijn kantoorwifi verbind moet hij de VPN uitzetten. Zodra ik de verbinding met WiFi verlies (en hij dus overschakelt op 5G) moet hij automatisch verbinding maken met mijn VPN op kantoor. Ik kan wel opgeven dat hij iets moet gaan doen bij het verbinden of juist verliezen van verbinding, maar niet de VPN settings. Ik heb gewoon een VPN die geconfigureerd is in settings, dus geen NordVPN ofzo.

Kan niet stoppen met ontploffen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azmodann
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 31-05 01:29
Ik gebruik een opdracht , als ik ergens ben en terug naar huis vertrek ik Siri vraag de opdracht te starten.
De ontvanger die thuis zit krijgt dan een bericht dat ik over zoveel minuten en het uur dat ik thuis arriveer.
Werkt perfect.

Nu zoek ik dezelfde opdracht , als de ontvanger niet thuis is maar op een andere plaats.....
Dus niet het thuisadres instellen , de plaats (gps) waardat deze persoon zich bevind op dat ogenblik.

Ik raak er niet uit, geen idee als dit mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-01-2023
Je zou dan op de e.o.a. Manier de gps locatie van de ontvanger moeten zien te krijgen. Maar volgens mij zit dat niet in Opdrachten….

Have Fun Funske

• W. Coumans
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 29-05 19:38
Hallo, ik wil in opdrachten verder rekenen met de data die ik uitlees van mijn slimme meter. Deze is aangesloten op een Raspberry Pi waar Domoticz op draait. Middels een JSON commando kan ik de data uitlezen welke met de volgende response komt:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
{
    "ActTime" : 1672313102,
    "AstrTwilightEnd" : "18:40",
    "AstrTwilightStart" : "06:38",
    "CivTwilightEnd" : "17:17",
    "CivTwilightStart" : "08:00",
    "DayLength" : "07:59",
    "NautTwilightEnd" : "18:00",
    "NautTwilightStart" : "07:18",
    "ServerTime" : "2022-12-29 12:25:02",
    "SunAtSouth" : "12:39",
    "Sunrise" : "08:39",
    "Sunset" : "16:38",
    "app_version" : "2020.1",
    "result" : 
    [
        {
            "AddjMulti" : 1.0,
            "AddjMulti2" : 1.0,
            "AddjValue" : 0.0,
            "AddjValue2" : 0.0,
            "BatteryLevel" : 255,
            "Counter" : "14823.708",
            "CounterDeliv" : "13198.142",
            "CounterDelivToday" : "0.126 kWh",
            "CounterToday" : "3.629 kWh",
            "CustomImage" : 0,
            "Data" : "8531540;6292168;3855462;9342680;0;23",
            "Description" : "",
            "Favorite" : 1,
            "HardwareID" : 3,
            "HardwareName" : "Slimme meter",
            "HardwareType" : "P1 Smart Meter USB",
            "HardwareTypeVal" : 4,
            "HaveTimeout" : false,
            "ID" : "0001",
            "LastUpdate" : "2022-12-29 12:24:54",
            "Name" : "Power",
            "Notifications" : "false",
            "PlanID" : "0",
            "PlanIDs" : 
            [
                0
            ],
            "Protected" : false,
            "ShowNotifications" : true,
            "SignalLevel" : "-",
            "SubType" : "Energy",
            "SwitchTypeVal" : 0,
            "Timers" : "false",
            "Type" : "P1 Smart Meter",
            "TypeImg" : "counter",
            "Unit" : 1,
            "Usage" : "0 Watt",
            "UsageDeliv" : "23 Watt",
            "Used" : 1,
            "XOffset" : "0",
            "YOffset" : "0",
            "idx" : "50"
        }
    ],
    "status" : "OK",
    "title" : "Devices"
}

Waar het mij om te doen is zijn de waardes achter "Data". Middels de volgende commando's kan ik al een gedeelte van de data extraheren:
  1. Haal inhoud van [URL] op
  2. Haal [waarde] op voor [result] in [Inhoud URL]
  3. Haal [waarde] op voor [Data] in [Woordenboekwaarde]
Dit geeft mij de volgende output:
code:
1
8531540;6292168;3855462;9342680;0;23

Middels het commando "Haal getallen op uit [Woordenboekwaarde]" krijg ik als output alleen maar
code:
1
8531540

Ik heb echter de eerste 4 waardes nodig. Het commando "Haal [Onderdeel op index] [1] op uit [Woordenboekwaarde]" werkt niet, dan krijg ik de volledige output. De index op [2] zetten geeft de foutmelding dat de lijst maar uit 1 index bestaat.

Mijn vraag is dus hoe ik deze getallen, gescheiden door een punt-komma, "los" kan maken om ermee verder te rekenen in opdrachten.

• Sneezydevil
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-11-2024
Ik denk dat je daar “Splits” voor kunt gebruiken, dit werkt bij een tekst waarde in ieder geval wel.

Dus:

Splits [Woordenboekwaarde] Aangepast ;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W. Coumans
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 29-05 19:38
Dat is inderdaad het commando waar ik naar op zoek was. De uitkomst van de gesplitste tekst heb ik aan een variabele toegevoegd. Hiervan kan ik vervolgens met "Haal [Onderdeel op index] [1 (of 2,3,4)] op uit [variabele]" de individuele waardes ophalen.

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chosen One
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 01-06 19:20

The Chosen One

Zie signature!

Ik heb het volgende "probleem" maar kom nog niet helemaal uit hoe het beste op te lossen.
Ik heb een iTunes playlist met tig liedjes en sommige liedjes moet ik nog iets aanpassen (volume of einde van liedjes inkorten). (hoe dat moet weet ik)

Maar ik wil een shortcut maken dat als ik zeg "hey siri run X" dat het huidige liedje gepakt wordt en in een aparte lijst komt zodat ik later op de pc met itunes die liedjes kan aanpassen.

Onder 'Music' zitten al een aantal opties. Waaronder "Get Current Song", dan kan ik "get title" from "current song" doen en "add to playlist" bijv.
Alleen dan stopt de huidige playlist met spelen en gaat alleen het toegevoegde liedje weer spelen vanaf het begin.

Nog manieren om dit op te lossen of ander benaderingen?

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJGizbo
  • Registratie: Augustus 2010
  • Nu online
Als je het nog niet gebruikt zou je het een like/hartje kunnen geven. Dan kan je later alle liedjes met een hartje er zo uitfilteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbeertsen
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 03-01 09:56
Hoi, ik ben een beginner met het maken van shortcuts. Ik heb dit topic helemaal bekeken, maar ik kan niets vinden over een stopcontact uitschakelen na 20 minuten in Homekit. Met automatiseren in Homekit lukt dit niet. Weet iemand een oplossing?
Het is geen slim stopcontact (Lidl) en een slimme werkt niet op de Lidl gateway.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SnoopBok
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 31-05 08:53
Weet iemand of je een opdracht (shortcut) / automatisering kan maken die het beltoon volume verlaagt? Ik zie wel de mogelijkheid om media-volume aan te passen maar niet het beltoon volume ...

Overdag zet ik namelijk regelmatig mijn beltoon volume harder met als nadeel dat als mijn wekker ochtends afgaat ik bijna het hele huishouden wakker heb. Ik hoop een shortcut/automatisering te kunnen maken die het beltoon volume verlaagt als de focus 'Slaap' aangaat en het weer verhoogt als de focus 'Slaap' stopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCNY
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 01-06 19:53
SnoopBok schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 16:10:
Weet iemand of je een opdracht (shortcut) / automatisering kan maken die het beltoon volume verlaagt? Ik zie wel de mogelijkheid om media-volume aan te passen maar niet het beltoon volume ...

Overdag zet ik namelijk regelmatig mijn beltoon volume harder met als nadeel dat als mijn wekker ochtends afgaat ik bijna het hele huishouden wakker heb. Ik hoop een shortcut/automatisering te kunnen maken die het beltoon volume verlaagt als de focus 'Slaap' aangaat en het weer verhoogt als de focus 'Slaap' stopt.
Oeh goeie, die wil ik ook :)

Zelf op zoek naar: focus aan en lampen slaapkamer uit indien ik mn telefoon oplaadt, maar dan enkel na 21:00u.

Oftewel
Als "oplader is verbonden"
en tijd is tussen 21:00 en 05:00
"Stel focus in"
"Stel 3 accessoires in"

Met name het dikgedrukte deel krijg ik niet voor elkaar. Is dit mogelijk?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
DCNY schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 15:13:
[...]

en tijd is tussen 21:00 en 05:00
ik pak de current Date en converteer die naar een nummer. het nummer is dan de tijd zonder ':' (dus 10:51 == 1051). Daarna kan je met if 'is between' je tijdblok filteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
  • Nu online
jbeertsen schreef op maandag 13 maart 2023 @ 15:17:
Hoi, ik ben een beginner met het maken van shortcuts. Ik heb dit topic helemaal bekeken, maar ik kan niets vinden over een stopcontact uitschakelen na 20 minuten in Homekit. Met automatiseren in Homekit lukt dit niet. Weet iemand een oplossing?
Het is geen slim stopcontact (Lidl) en een slimme werkt niet op de Lidl gateway.
Bij mijn weten kan het alleen als het 'aanzetten' ook via HomeKit gaat of als het stopcontact een sensor toevoegd aan homekit waaraan je een actie kan koppelen.

In de automation die het stopcontact aan zet kan je aangeven of hij weer automatisch uitgeschakeld moet worden, daar staat de optie 'after 20 min' tussen.

Ik snap je opmerkingen over 'slimme stopcontact' niet helemaal. Een stopcontact wat je van afstand kan schakelen is 'slim' in mijn boek. Maar wellicht bedoel je wat anders?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
  • Nu online
Bob Popcorn schreef op woensdag 16 november 2022 @ 15:03:
Ik ben op zoek naar een nieuwe automatisering die het volgende doet: als ik met mijn kantoorwifi verbind moet hij de VPN uitzetten. Zodra ik de verbinding met WiFi verlies (en hij dus overschakelt op 5G) moet hij automatisch verbinding maken met mijn VPN op kantoor. Ik kan wel opgeven dat hij iets moet gaan doen bij het verbinden of juist verliezen van verbinding, maar niet de VPN settings. Ik heb gewoon een VPN die geconfigureerd is in settings, dus geen NordVPN ofzo.
kan nu vanaf iOS16.4 dus wel met 'set vpn'. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob Popcorn

Bob Popcorn

Plop!

sjorsjuhmaniac schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 11:08:
[...]

kan nu vanaf iOS16.4 dus wel met 'set vpn'. _/-\o_
Geweldig! Alleen heb ik tegenwoordig een andere werkgever :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
  • Nu online
Bob Popcorn schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 11:15:
[...]

Geweldig! Alleen heb ik tegenwoordig een andere werkgever :p
ooh, te laat....

maar als het vanuit de zaak was hadden ze eigenlijk je vpn profiel gewoon moeten uitbreiden met een connect on demand action 'disconnect' op de wifi van de zaak ;) ik hoop dat je huidige werkgever het nu zo doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob Popcorn

Bob Popcorn

Plop!

sjorsjuhmaniac schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 11:25:
[...]

ooh, te laat....

maar als het vanuit de zaak was hadden ze eigenlijk je vpn profiel gewoon moeten uitbreiden met een connect on demand action 'disconnect' op de wifi van de zaak ;) ik hoop dat je huidige werkgever het nu zo doet.
Mwah, vorige werkgever was een non-IT mkb met 8 werknemers :p huidige doet het wel zo idd :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gulli
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-05 18:30

Gulli

100% Unwiderstehlich

Hey medetweakers!

Ik ben bezig met een hele simpele shortcut maar aangezien ik hier geen ervaring mee heb kom ik er toch niet uit. Het zit hem in de details denk ik.

Wat ik wil doen;
Elke dag om 21:00 wil ik weten of ik mijn dagelijkse doel van 10.000 stappen al heb gehaald. Zo niet -> stuur een notificatie naar mijn Apple Watch (of telefoon, mag ook) met 'Je hebt vandaag pas <xx> stappen gezet'. Zo ja -> doe niets.

"Elke dag om 21:00" ga ik oplossen met een automation die deze shortcut dagelijks op de goede tijd draait.
Het aantal stappen ophalen doe ik via 'Find all Health samples' met een aantal variabelen/condities erin (zie screenshot beneden).
Dit aantal sla ik op in een Variabele genaamd 'stappen' zodat ik deze in andere acties kan oproepen.

Maar dan. Dan wil ik een If statement gebruiken die het huidige aantal stappen vergelijkt met mijn doel van 10.000 en daar kom ik dus niet uit. Ik krijg het niet voor elkaar om een Condition te vinden die zegt 'less than'. Ik zie alleen maar de opties 'does not have any value' of 'has any value'

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0Tw1_MGoRZdEPPl0AyKQkQSprDU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NnDFkg1awZ7MldyhRhyQtKFh.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vT_CgZfJ3atMNQ9U2PjED6VGpqI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OLPtDWXEEAF0Y8ShU0FuRiDh.jpg?f=fotoalbum_large

Gebruik ik wel de juiste actions? Ik zie bijvoorbeeld wel 'Get details from Health Sample' en daarmee kan ik de waarde uitlezen en volgens mij als ik die vóór de If zet kan ik ook andere Conditions oproepen maar daar kom ik ook niet uit, nog steeds geen optie voor 'less than' gevonden.

Connaisseur des femmes

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
  • Nu online
Gulli schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 12:16:
Hey medetweakers!

Ik ben bezig met een hele simpele shortcut maar aangezien ik hier geen ervaring mee heb kom ik er toch niet uit. Het zit hem in de details denk ik.

Wat ik wil doen;
Elke dag om 21:00 wil ik weten of ik mijn dagelijkse doel van 10.000 stappen al heb gehaald. Zo niet -> stuur een notificatie naar mijn Apple Watch (of telefoon, mag ook) met 'Je hebt vandaag pas <xx> stappen gezet'. Zo ja -> doe niets.

"Elke dag om 21:00" ga ik oplossen met een automation die deze shortcut dagelijks op de goede tijd draait.
Het aantal stappen ophalen doe ik via 'Find all Health samples' met een aantal variabelen/condities erin (zie screenshot beneden).
Dit aantal sla ik op in een Variabele genaamd 'stappen' zodat ik deze in andere acties kan oproepen.

Maar dan. Dan wil ik een If statement gebruiken die het huidige aantal stappen vergelijkt met mijn doel van 10.000 en daar kom ik dus niet uit. Ik krijg het niet voor elkaar om een Condition te vinden die zegt 'less than'. Ik zie alleen maar de opties 'does not have any value' of 'has any value'

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Gebruik ik wel de juiste actions? Ik zie bijvoorbeeld wel 'Get details from Health Sample' en daarmee kan ik de waarde uitlezen en volgens mij als ik die vóór de If zet kan ik ook andere Conditions oproepen maar daar kom ik ook niet uit, nog steeds geen optie voor 'less than' gevonden.
Je krijgt alleen de optie 'less than' als je variablen als 'number' staan. Dus klik eens op "Stappen" in je if conditie en zet het type op 'number'. Daarna zal je 'less than' als vgl optie hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gulli

Gulli

100% Unwiderstehlich

sjorsjuhmaniac schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 22:37:
[...]
Je krijgt alleen de optie 'less than' als je variablen als 'number' staan. Dus klik eens op "Stappen" in je if conditie en zet het type op 'number'. Daarna zal je 'less than' als vgl optie hebben.
Cool, ik zie nu idd wel de opties, ik wist niet dat je het type van de variabele zelf ook kon wijzigen. Hij werkt nu! Thanks :)

Overigens helpt het als je de Shortcuts toestemming geeft om notificaties te versturen |:( O-) Dat verklaart waarom ik steeds maar niets zag gebeuren.

Dan zie ik nu nog wel iets raars, in de Find all Health Samples heb ik aangegeven dat ik die van vandaag wil hebben (Start date 'today' en Group by 'day') maar de output is te hoog. Als ik naar mijn fitness app kijk geeft die nu bijvoorbeeld 865 stappen aan, maar de Shortcut komt met 1556 aan. Het lijkt wel of hij Health Samples van gisteravond meepikt en erbij optelt ofzo :?

Connaisseur des femmes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

Gulli schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 08:37:
[...]

Dan zie ik nu nog wel iets raars, in de Find all Health Samples heb ik aangegeven dat ik die van vandaag wil hebben (Start date 'today' en Group by 'day') maar de output is te hoog. Als ik naar mijn fitness app kijk geeft die nu bijvoorbeeld 865 stappen aan, maar de Shortcut komt met 1556 aan. Het lijkt wel of hij Health Samples van gisteravond meepikt en erbij optelt ofzo :?
Hier idem. Gezondheid app geeft aan 895 en als ik de shortcut trigger, dan wordt er een hoger getal weergegeven.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z354OzBCykv_oeuIkcig_osybEE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/R3ejejzAlLqWoIw3Ad04aMsT.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 23% gewijzigd door MRE-Inc op 04-05-2023 15:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gulli

Gulli

100% Unwiderstehlich

MRE-Inc schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 15:22:
[...]
Hier idem. Gezondheid app geeft aan 895 en als ik de shortcut trigger, dan wordt er een hoger getal weergegeven.[Afbeelding]
Toevallig kom ik er net achter dat de shortcut ALLE data ophaalt. In mijn geval betekent dat dat hij zowel van de telefoon als mijn Apple Watch data ophaalt en die bij elkaar optelt. De Fitness app heeft blijkbaar een ontdubbeling ingebouwd waardoor die het meer reële getal aangeeft.

Ik heb een extra filter toegevoegd in de Find All Health Samples met de 'Source' en 'Apple Watch only'. Nu geeft hij in elk geval hetzelfde getal aan als ik in mijn Fitness app heb staan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dgIUc4ixBbRPyLe0ZTMwxLZOLOc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/07cMv4zBeakYUZK0irpb6rbe.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 17% gewijzigd door Gulli op 04-05-2023 15:34 ]

Connaisseur des femmes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

Gulli schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 15:32:
[...]

Toevallig kom ik er net achter dat de shortcut ALLE data ophaalt. In mijn geval betekent dat dat hij zowel van de telefoon als mijn Apple Watch data ophaalt en die bij elkaar optelt. De Fitness app heeft blijkbaar een ontdubbeling ingebouwd waardoor die het meer reële getal aangeeft.

Ik heb een extra filter toegevoegd in de Find All Health Samples met de 'Source' en 'Apple Watch only'. Nu geeft hij in elk geval hetzelfde getal aan als ik in mijn Fitness app heb staan.
Ja dat werkt. Afwijking nu van 2 stappen.

Ik had ook nog Leg gezondheidswaarde vast > Stappen toegevoegd als test, maar dan krijg ik de melding:
Gezondheid heeft geen toegang tot Stappen. Je kunt categorieen voor gezondheidsgegevens later inschakelen via de app Gezondheid: Open Gezondheid.

ALs je dan in de gezondheid app kijken, heeft opdrachten gewoon toegang tot Stappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 10:36
@MRE-Inc Hoe heb jij dat lopend mannetje toegevoegd. Dat lukt me namelijk niet als het een automation is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

Zapato schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 15:45:
@MRE-Inc Hoe heb jij dat lopend mannetje toegevoegd. Dat lukt me namelijk niet als het een automation is.
Even in de opdrachten app zelf op de 3 puntjes drukken van de opdracht en dan helemaal boven in op het opdrachten icoontje die de opdracht standaard krijgt. Dan kun je kiezen uit kleuren en diverse tekens/iconen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gulli

Gulli

100% Unwiderstehlich

Zapato schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 15:45:
Nee als het een automation is krijg ik het standaard Shortcuts-icoontje. Ik heb trouwens een persoonlijke automation aangemaakt die dan de gemaakte shortcut runt. Alleen mega-irritant dat je dan wel een notificatie krijgt van de automation, maar vervolgens moet je nog zeggen dat je hem wil runnen, en dan opent hij gewoon de shortcuts-app op je horloge en moet je hem zelf aantikken |:( En ja, ik heb 'ask before running' uitgevinkt.

Wat heb je nou aan een automation als je hem alsnog handmatig moet draaien. Ik weet niet of er een workaround voor bestaat maar voorlopig lees ik overal dat er een aantal scenario's zijn die niet daadwerkelijk automatisch kunnen runnen vanwege security. Zoals arrive en leave, dan zal time based daar ook wel tussen zitten.

Connaisseur des femmes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zapato
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 10:36
Bedankt @MRE-Inc en @Gulli voor jullie antwoord. Dan maak ik er vooralsnog een opdracht van, ziet er toch mooier uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

@Zapato Ik heb een opdracht gemaakt, het icoontje aangepast en daarna pas de automatisering ingesteld.

Net ook even getest door de automatisering op 15:57 te zetten ipv in de opdracht op het play/start knopje te drukken om de opdracht te testen. Dan krijg ik ook gewoon het lopende mannetje symbool te zien.

De automatisering is niks anders dan een:

Wanneer: 21:00, elke dag
Voer uit: Voer opdracht uit > Stappen.

Ik krijg zo ook geen Ask before running meldingen omdat ik die heb uitgeschakeld in de automatisering.

EDIT: In het automatiseringen overzicht zie je idd het opdrachten icoontje omdat je een opdracht uit laat voeren. In de melding die op het scherm verschijnt, zie je wel het lopende mannetje.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nez5KCjeLD_lJTf_ZWg_pt-YCKw=/x800/filters:strip_exif()/f/image/pG2Xz8IQHVevoO96sMcIhtfZ.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 33% gewijzigd door MRE-Inc op 04-05-2023 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gulli

Gulli

100% Unwiderstehlich

MRE-Inc schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 16:01:
@Zapato Ik heb een opdracht gemaakt, het icoontje aangepast en daarna pas de automatisering ingesteld.

Net ook even getest door de automatisering op 15:57 te zetten ipv in de opdracht op het play/start knopje te drukken om de opdracht te testen. Dan krijg ik ook gewoon het lopende mannetje symbool te zien.

De automatisering is niks anders dan een:

Wanneer: 21:00, elke dag
Voer uit: Voer opdracht uit > Stappen.

Ik krijg zo ook geen Ask before running meldingen omdat ik die heb uitgeschakeld in de automatisering.

EDIT: In het automatiseringen overzicht zie je idd het opdrachten icoontje omdat je een opdracht uit laat voeren. In de melding die op het scherm verschijnt, zie je wel het lopende mannetje.[Afbeelding]
Misschien is dat laatste dan weer Apple Watch specifiek? Op mijn telefoon laat hij het ook netjes zien als ik hem laat draaien maar ik wil nou juist de notificatie op mijn watch ontvangen en lezen.

Connaisseur des femmes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gulli

Gulli

100% Unwiderstehlich

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bnHdu9fghNsIG7hg3jqTwyoIY3w=/x800/filters:strip_exif()/f/image/RtWwR3V0hPE1LPpg7SOKydDa.png?f=fotoalbum_large

Melding als de automation draait
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3CO0Bt61fJbjXHVhTgLV1cRdbfs=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/rcR2k26963XuSG2tNcnHqV6M.png?f=user_large

Opent de shortcuts app op mijn watch
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o-fgJr8k_TI97QifenY8u_M6AVY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/ga01hmmQj6KyJ8E8EsqOMbH4.png?f=user_large

Die draaien geeft deze melding
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E0EOl9RLPerrYw6_vHETXIRkx9k=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/6m7BaXWl3OI8h0p92jpDHMZO.png?f=user_large

Daarop klikken geeft een notificatie
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OVhrWE7LEn8JhTJQm2C3rKyfSOw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/EZ2LJoowUOghz5mirXcJQy20.png?f=user_large

Die openen geeft pas de hele notificatie 8)7
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_ctV_AfDi7RS3xmfQK_CUO6g8G4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/vOTtJboWF7cNepsTIWKoxPz8.png?f=user_large

[ Voor 6% gewijzigd door Gulli op 04-05-2023 16:11 ]

Connaisseur des femmes

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

@Gulli is idd Apple Watch specifieks iets.

Ik heb een app waarmee ik mijn werktijden bijhoud. Die app ondersteunt Siri commando's en opdrachten. Dus ik heb 2 opdrachten gemaakt: Inklokken en Uitklokken. Wanneer ik dat via Siri doe op mn iPhone werkt het zonder problemen. Doe ik het via mijn Apple Watch dan krijg ik de melding: Wilt u toestaan dat HoursTracker toegang heeft tot <null> En dan moet ik op de knop Toestaan drukken op mijn AW. Als je op die melding zoekt, dan vind je wel aardig wat behalve een oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoNL
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
@MRE-Inc Met welke app houd je die werktijden bij (ook op de Apple Watch)? Thanks

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wian
  • Niet online
Voor de ChatGPT liefhebbers: S-GPT v1.0.2, een shortcut waarmee je ChatGPT in Siri integreert met spraak input en output. Je hebt een openai API key nodig en twee shortcuts (S-GPT en S-GPT Encoder).

Hier een stap voor stap uitleg. Gebruik echter niet de shortcut linkjes in het stappenplan, die wijzen naar een oudere versie.

Beide pagina's bevatten ook YouTube linkjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gulli

Gulli

100% Unwiderstehlich

wian schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 07:49:
Voor de ChatGPT liefhebbers: S-GPT v1.0.2, een shortcut waarmee je ChatGPT in Siri integreert met spraak input en output. Je hebt een openai API key nodig en twee shortcuts (S-GPT en S-GPT Encoder).

Hier een stap voor stap uitleg. Gebruik echter niet de shortcut linkjes in het stappenplan, die wijzen naar een oudere versie.

Is dit de betaalde versie of kan het ook met een gratis account? Ik kan me herinneren dat ze de gratis versie hadden dichtgetimmerd voor dit soort integraties.

Connaisseur des femmes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wian
  • Niet online
Ik heb sinds gisteren een pay-as-you-go abonnement voor de API en hierop een limiet gezet van 2 euro per maand. Tot nu toe 1 cent gebruikt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gulli

Gulli

100% Unwiderstehlich

wian schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 08:46:
Ik heb sinds gisteren een pay-as-you-go abonnement voor de API en hierop een limiet gezet van 2 euro per maand. Tot nu toe 1 cent gebruikt :)
Grappig, ik heb hem een playlist laten maken van 80s en 90s metal nummers in mijn Apple Music. Ik vroeg om 20 nummers maar kreeg er 9. Ik denk omdat de maker van de shortcut de response heeft gelimiteerd om deze niet te lang te laten maken. Wellicht pasten daar dan niet meer dan 9 nummers in. Maar goed, het werkt!

Helaas kan hij dan weer niet de huidige playlist aanvullen met nieuwe nummers, hij kan alleen nieuwe maken.

Oh ja en ik heb nu een prachtige karaoke-versie van Pantera - Walk in het lijstje staan 😂

Connaisseur des femmes

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

RoRoNL schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 01:46:
@MRE-Inc Met welke app houd je die werktijden bij (ook op de Apple Watch)? Thanks
Hourstracker

http://hourstrackerapp.com/

Ik heb zelf voor een paar euro de Pro versie gehaald en heeft ook een Apple Watch app. Ben er erg tevreden over.

Zit zelf in de detachering en moet 40uur maken bij de klant. Ik zie op vrijdagmiddag in 1 oogopslag datik bv om 14:36 de 40 uur heb gemaakt als ik de dagen ervoor bv langer dan 8u per dag heb gewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
  • Nu online
RoRoNL schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 01:46:
Een van de standaard shortcuts-voorbeelden is om je werktijden bij te houden in een (excel?) file.

Moet je ff in de gallery kijken/zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:46
In notities heb je een optie 'scan documenten'. Nu wil ik eigenlijk een shortcut die scan documenten start en daarna die scan (pdf) direct mailt naar een specifiek email adres.

Zoals het lijkt kan je die opdracht niet aanroepen vanuit shortcuts, dan zou ik een deel optie willen hebben die de pdf als attachment zonder tussenkomt mailt naar het ingestelde mail adres. Uit de gallery heb ik de 'email myself' shortcut geprobeerd, maar die stuurt geen attachment vanuit een pdf, de email blijft leeg.

>> Signature?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
  • Nu online
@ChiLLeR zowel de gallery 'email myself' shortcut als een die ik zelf in elkaar zet werkt bij mij gewoon. Ik krijg een email binnen, met een onderwerp, lege body en de attachment.

Ik heb in beide gevallen wel handmatig het email adress from en to ingevuld omdat ik dat vast wilde zetten op een bepaald account.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cU29tMI7YsRRJvXQ1WTcc-1hpGM=/x800/filters:strip_exif()/f/image/RF6I7FqMeWm3HZRS8NtPdD4u.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superpolm
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:40
wian schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 07:49:

Maar ChatGPT/Siri praat dan niet terug, je krijgt alleen tekst terug?

Edit: met deze addon kan je praten en chatGPT praat terug. https://chrome.google.com...fagpiemkeoliaelelfbboamlk

[ Voor 8% gewijzigd door superpolm op 01-06-2023 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 01-06 16:48
Kan ik ook alvorens een opdracht uitgevoerd wordt een vraag stelen of ik de opdracht echt wil uitvoeren ja uitvoeren nee niet uitvoeren oid

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
  • Nu online
@MarioMark1541 ja hoor, dat kan. Ik gebruik daar vaak een cobinatie van Speak en daarna Dictate text voor.

Speak: siri stelt de vraag aan je
Dictate: jouw gesproken antwoord wordt als var opgeslagen voor verder gebruik.

na je dictate moet je dus zelf wel matchen of je antwoord klopt met je keuze.

Ik heb daar eerste een 'change' actie staan naar lowercase en daarna een 'If <predefined-list> contains <Dictation>'

Dit doe ik omdat ik soms andere antwoorden met dezelfde betekenis geef ;)
Mijn predefined list is dan bv
- Ok
- Okay
- Yes
- Si
- Yeah

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p59rFjZiKU2vb0kcQ0YLFYE-x90=/x800/filters:strip_exif()/f/image/nx6eE2VSHqYVwppJOKG4PH2Y.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z5IcMeESVmGn7PrnBv-mEPFjKtI=/x800/filters:strip_exif()/f/image/dfbLUm0VoHajnpdbFkr6OGev.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
sjorsjuhmaniac schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 23:41:
@MarioMark1541 ja hoor, dat kan. Ik gebruik daar vaak een cobinatie van Speak en daarna Dictate text voor.

Speak: siri stelt de vraag aan je
Dictate: jouw gesproken antwoord wordt als var opgeslagen voor verder gebruik.

na je dictate moet je dus zelf wel matchen of je antwoord klopt met je keuze.

Ik heb daar eerste een 'change' actie staan naar lowercase en daarna een 'If <predefined-list> contains <Dictation>'

Dit doe ik omdat ik soms andere antwoorden met dezelfde betekenis geef ;)
Mijn predefined list is dan bv
- Ok
- Okay
- Yes
- Si
- Yeah

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Maar ik wil enkel en alleen ja/nee invullen zonder spraak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
  • Nu online
user invullen: 'ask for input'

user knopje klikken: 'choose from menu' of 'choose from list'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
sjorsjuhmaniac schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 18:06:
user invullen: 'ask for input'

user knopje klikken: 'choose from menu' of 'choose from list'
Oke zover ben ik

Wat ik wil is als antwoord ja is dan mag de opdracht uitgevoerd worden is het antwoord nee dan niet

Kan je het visualiseren V

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
  • Nu online
je vragen blijven wat vaag maar als ik je goed begrijp wil je hele standaard dingen doen. Lees dit eens:
https://support.apple.com/guide/shortcuts/welcome/ios
en
https://support.apple.com...apdf22b0444c/6.0/ios/16.0

je bent waarschijnlijk op zoek naar zoiets:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kRPRbXeT5ghaUZSdi6PaUarpxcM=/x800/filters:strip_exif()/f/image/ZP6BUicJ0OzJqbiSWAFs1e7H.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
sjorsjuhmaniac schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 21:01:
je vragen blijven wat vaag maar als ik je goed begrijp wil je hele standaard dingen doen. Lees dit eens:
https://support.apple.com/guide/shortcuts/welcome/ios
en
https://support.apple.com...apdf22b0444c/6.0/ios/16.0

je bent waarschijnlijk op zoek naar zoiets:

[Afbeelding]
Check!

Dat is inderdaad wat ik bedoel
Ik denk dat het nu gelukt is !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 01-06 12:38
Bij mij bevriest de app steeds. Meer mensen last van?

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
  • Nu online
Dat niet maar crashed bij mij wel vaak tijdens het editen. Met name shortcuts die redelijk wat stappen bevatten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
  • Laatst online: 10:48
Serena schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 18:45:
Bij mij bevriest de app steeds. Meer mensen last van?
Deze ervaring heb ik niet.

Wat betreft de shortcut Wanneer CarPlay verbinding dan start app a, wacht 5 sec, start app b, heb ik het volgende getest:
1. Start Flitsmeister, wacht 5 sec., start Apple Maps. Resultaat: alleen FM wordt gestart
2. Start Apple Maps, wacht 5 sec., start FM. Resultaat: alleen AM wordt gestart
Het maakt dus bij FM en AM niet uit welke als eerst.
3. Start Apple Maps, start FM (dus zonder wacht). Resultaat: alleen AM wordt gestart
‘Wacht’ heeft geen invloed.
4. Start FM. Resultaat: FM wordt gestart
Een enkele app werkt dus wel.

Wanneer je verbinding hebt met CarPlay en de shortcut handmatig start, zie je ook dat ie blijft hangen op de eerste actie. Deze blijft (licht) groen. Springt niet naar de volgende actie.

M.i. is dit een keiharde bug (wanneer CarPlay als trigger). Dit is de afgelopen iOS versies al veelvuldig het geval geweest. Ook wanneer je alleen een enkele app opstart, krijg je als resultaat het bericht dat @Donstil eerder toonde.

O ja, ik heb alleen maar bedraad CarPlay. Wellicht dat draadloos CarPlay andere testresultaten oplevert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Ik heb hem nu zo, simpeler kan niet en werkte eigenlijk ook altijd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wTZlGd6pz09DECHdY1Pws-Ezsz8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/x9eDueUnqyhGERgCoxHN8wnI.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q9Cs7Z7RlhTwObCi2joITTmJ_So=/x800/filters:strip_exif()/f/image/KHgav8jPazU3bBCdkaI0rCik.png?f=fotoalbum_large

Ik heb nu alleen Flitsmeister en Pocketcasts omgewisseld, met deze set-up blijft pocketcast op het scherm (wat ook de bedoeling is).

Bedraad of draadloos maakt niet uit overigens. Het is puur de trigger dat de iPhone CarPlay herkend, de manier van verbinden maakt niet uit.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Donstil schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 19:49:
Ik heb hem nu zo, simpeler kan niet en werkte eigenlijk ook altijd.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ik heb nu alleen Flitsmeister en Pocketcasts omgewisseld, met deze set-up blijft pocketcast op het scherm (wat ook de bedoeling is).

Bedraad of draadloos maakt niet uit overigens. Het is puur de trigger dat de iPhone CarPlay herkend, de manier van verbinden maakt niet uit.
Bijzonder. Je zou verwachten dat FM (aangezien deze als laatste wordt geopend via de shortcut) op het scherm getoond wordt. Ook maar eens testen met Apple Music.

Wellicht werkt jouw shortcut wel omdat de apps in andere categorieën vallen. FM en Apple Maps (uit mijn shortcut/tests) vallen beide in de navi categorie.

Wat betreft draadloos/niet draadloos zou ik ook niet verwachten dat dat een verschil uit zou maken. Maar gewoon voor de zekerheid.
Je verwacht ook niet dat het model iPhone (wel OS versie) uit zou maken. Maar dat was destijds wel het geval. Ik kreeg continu een melding (wat nu dus ook het geval is) wanneer de shortcut werd uitgevoerd, terwijl anderen met dezelfde shortcut geen problemen hadden. Toen maar afscheid genomen van de shortcut voor opstarten FM. Ik heb geen zin om bij elke iOS update maar weer te moeten hopen of het werkt. Sowieso vind ik de flow FM en daarna AM niet fijn. Bij wegrijden wil ik direct AM actief hebben. FM kan altijd daarna volgen. Tegenwoordig nu dus gewoon via Siri. Voor mij helemaal prima. En ik start het alleen bij langere ritten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
  • Nu online
@meesje ik had altijd dat pocketcasts geopend werd en daarna AM, getriggered door mijn BT connectie met de auto. Dit werkte altijd prima. Ik hoefde pocketcasts niet voorop te hebben staan omdat die toch automatische begint met afspelen als de BT connectie er is en anders eventueel gelijk vanaf het stuur gestart kan worden.

Ik heb wel een probleem dat de 'Speak' acties, Siri die wat moet zeggen, alleen maar werken als er al audio afgespeeld wordt. Na wat testen ben ik ervan overtuigd dat dit komt door de BT connectie en dat de 'Speak' actie geen BT audio output triggered. Ik start nu dus bewust het afspelen van audio als eerste in die shortcut zodat ik Siri ook echt kan horen 8)7

Erg buggy shit allemaal die shortcuts, maar als het werkt wel handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
meesje schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 20:27:
[...]

Bijzonder. Je zou verwachten dat FM (aangezien deze als laatste wordt geopend via de shortcut) op het scherm getoond wordt. Ook maar eens testen met Apple Music.
Was ook altijd zo, vandaar mijn andere berichten.
Wellicht werkt jouw shortcut wel omdat de apps in andere categorieën vallen. FM en Apple Maps (uit mijn shortcut/tests) vallen beide in de navi categorie.
Dat kan ik mij niet voorstellen eigenlijk, daarin maakt iOS geen onderscheid met starten.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Vanochtend nog een test gedaan met een shortcut: wanneer carplay verbinding dan start Apple Music, wacht 5 sec. en start Flitsmeister. De shortcut blijft hangen op de eerste actie, alleen AM wordt gestart. Daarnaast de bekende foutmelding op het scherm van mijn iPhone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:16

Toppe

Oké ✅

meesje schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 08:55:
Vanochtend nog een test gedaan met een shortcut: wanneer carplay verbinding dan start Apple Music, wacht 5 sec. en start Flitsmeister. De shortcut blijft hangen op de eerste actie, alleen AM wordt gestart. Daarnaast de bekende foutmelding op het scherm van mijn iPhone.
Koop een flitsmeister TWO, spaart je een hoop ellende uit :D

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Toppe schreef op maandag 19 juni 2023 @ 17:58:
[...]

Koop een flitsmeister TWO, spaart je een hoop ellende uit :D
Haha, eerlijk gezegd vind het niet gebruiken van een shortcuts ook best. Bij start van de rit AM opstarten en daarna via Siri FM opstarten. Helemaal prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azmodann
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 31-05 01:29
Ik ben op zoek naar een shortcut , maar krijg het niet gefixt.
Om je locatie met een contact te delen voor 1uur.

Nu klik ik op het contact en kies ' deel mijn locatie' , graag zou ik hiervoor een simpele shortcut voor hebben.

Iemand met veel kennis van shortcuts en me even wil helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joja14
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 23-02 14:07
meesje schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 19:38:
[...]

Deze ervaring heb ik niet.

Wat betreft de shortcut Wanneer CarPlay verbinding dan start app a, wacht 5 sec, start app b, heb ik het volgende getest:
1. Start Flitsmeister, wacht 5 sec., start Apple Maps. Resultaat: alleen FM wordt gestart
2. Start Apple Maps, wacht 5 sec., start FM. Resultaat: alleen AM wordt gestart
Het maakt dus bij FM en AM niet uit welke als eerst.
3. Start Apple Maps, start FM (dus zonder wacht). Resultaat: alleen AM wordt gestart
‘Wacht’ heeft geen invloed.
4. Start FM. Resultaat: FM wordt gestart
Een enkele app werkt dus wel.

Wanneer je verbinding hebt met CarPlay en de shortcut handmatig start, zie je ook dat ie blijft hangen op de eerste actie. Deze blijft (licht) groen. Springt niet naar de volgende actie.

M.i. is dit een keiharde bug (wanneer CarPlay als trigger). Dit is de afgelopen iOS versies al veelvuldig het geval geweest. Ook wanneer je alleen een enkele app opstart, krijg je als resultaat het bericht dat @Donstil eerder toonde.

O ja, ik heb alleen maar bedraad CarPlay. Wellicht dat draadloos CarPlay andere testresultaten oplevert.
Ik heb een soortgelijke automatisering, trigger is een zelf geconfigureerde focus voor het autorijden.
Het maakt verschil of ik vooraf de GPS aan heb staan of niet. Staat deze aan, start FM en direct apple maps. Staat GPS uit, dan blijft ie hangen bij FM.
Vervolgens navigeert maps automatisch naar huis of werk afhankelijk van mijn locatie (voornamelijk vanwege file informatie. Ik heb meerdere routeopties).

De optie waar ik op zit te wachten is dat de GPS via een trigger aan of uit gezet kan worden, zoals nu ook het geval is bij Wifi, NFC en BT. Of heeft iemand hier al een oplossing voor?

Ook wil ik Wifi automatisch uitschakelen als er niet binnen x tijd verbinding is gemaakt met een bekend netwerk. Als iemand daar een tip voor heeft: zeer welkom😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
  • Nu online
Joja14 schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 13:59:
[...]

Vervolgens navigeert maps automatisch naar huis of werk afhankelijk van mijn locatie (voornamelijk vanwege file informatie. Ik heb meerdere routeopties).
[...]
De optie waar ik op zit te wachten is dat de GPS via een trigger aan of uit gezet kan worden, zoals nu ook het geval is bij Wifi, NFC en BT. Of heeft iemand hier al een oplossing voor?
Met triggers bedoel je volgens mij automations. Bij automations kan ik gewoon op locatie dingen laten gebeuren. Eerste blokje opties is op tijd, 2e blokje opties is op locaties + carplay. Heb jij dat niet dan?
Ook wil ik Wifi automatisch uitschakelen als er niet binnen x tijd verbinding is gemaakt met een bekend netwerk. Als iemand daar een tip voor heeft: zeer welkom😁
Alle logica zit standaard in shortcuts. Het probleem is de 'x tijd'. Shortcuts zijn nietbedoeld om als background job lang te draaien. Volgens mij was er hier iemand in dit topic die shortcuts tot wel 20min lang aan de gang hield. Ik zou dat niet doen, ik zou gewoon heel veel automations maken die op een vaste tijd triggeren. Dan bouw je een keer een shortcut die je wifi checked en dan uitzet en die run je vanuit all die automations.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joja14
sjorsjuhmaniac schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 15:20:
[...]

Met triggers bedoel je volgens mij automations. Bij automations kan ik gewoon op locatie dingen laten gebeuren. Eerste blokje opties is op tijd, 2e blokje opties is op locaties + carplay. Heb jij dat niet dan?
Ik bedoel iets anders, tenzij ik je niet begrijp.
Om op locatie dingen te laten gebeuren moet je wel je locatievoorzieningen aan hebben staan.
Dat wil ik dus niet continue, maar bijvoorbeeld pas als ik mijn focus rijden inschakel. Het is me wel gelukt om een shortcut te maken om sneller de locatievoorzieningen aan of uit te zetten, en die opdracht kan ik ook in een automation zetten, maar het daadwerkelijk aan of uit zetten zoals met BT, wifi en NFC kan lukt mij niet.
Alle logica zit standaard in shortcuts. Het probleem is de 'x tijd'. Shortcuts zijn nietbedoeld om als background job lang te draaien. Volgens mij was er hier iemand in dit topic die shortcuts tot wel 20min lang aan de gang hield. Ik zou dat niet doen, ik zou gewoon heel veel automations maken die op een vaste tijd triggeren. Dan bouw je een keer een shortcut die je wifi checked en dan uitzet en die run je vanuit all die automations.
Kan je een voorbeeld geven hoe ik dat doe? Lijkt mij namelijk overbodig om al die automations aan te maken die op een vaste tijd triggeren, want de trigger moet niet het tijdstip zijn maar of de wifi wel of geen verbinding met een bekend netwerk heeft.(?)
Wat ik heb geprobeerd is om de netwerknaam van de wifi op te halen om vervolgens een als netwerkdetails heeft geen waarde -> schakel wifi uit. Maar dat werkt niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
  • Nu online
Joja14 schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 21:11:
[...]

Ik bedoel iets anders, tenzij ik je niet begrijp.
Om op locatie dingen te laten gebeuren moet je wel je locatievoorzieningen aan hebben staan.
Correct, om locatie als trigger te gebruiken moet gps aan staan
Dat wil ik dus niet continue, maar bijvoorbeeld pas als ik mijn focus rijden inschakel. Het is me wel gelukt om een shortcut te maken om sneller de locatievoorzieningen aan of uit te zetten, en die opdracht kan ik ook in een automation zetten, maar het daadwerkelijk aan of uit zetten zoals met BT, wifi en NFC kan lukt mij niet.
als je doorscrolt bij je automations kan je focus' kiezen als trigger. Daarna kan je focus on of off als trigger kiezen.
[...]

Kan je een voorbeeld geven hoe ik dat doe? Lijkt mij namelijk overbodig om al die automations aan te maken die op een vaste tijd triggeren, want de trigger moet niet het tijdstip zijn maar of de wifi wel of geen verbinding met een bekend netwerk heeft.(?)
Ik snap t maar die trigger bestaat niet. Dus vandaar maar de trigger tijd gebruiken dan bv (of locatie, of focus, of bt, etc)
Wat ik heb geprobeerd is om de netwerknaam van de wifi op te halen om vervolgens een als netwerkdetails heeft geen waarde -> schakel wifi uit. Maar dat werkt niet.
Dat kan wel, dan waarschijnlijk iets fout.

"heeft geen waarde" == niet verbonden met wifi netwerk.
De voorwaarde die je beschreef was 'moet niet verbonden zijn met een bekend wifi netwerk', dat is iets anders (je kan namelijk ook verbonden zijn met een niet bekend netwerk).

Dus of je beschrijving was verkeerd of je test voor het verkeerde. Dit schreef je:
Joja14 schreef op zondag 20 augustus 2023 @ 13:59:
[...]

Als je alleen maar je wifi uit wil zetten als hij niet verbonden is met een netwerk kan dat direct (1).
Als je voorwaarde specifieke wifi SSID's zijn heb je een lijst van bekende SSID's nodig, hier een voorbeeld voor dat laatste. Door de geneste IF weg te halen kan je testen op 'wel/niet verbonden met een netwerk' en heb de eerste(1) case.

Deze shortcut kan je runnen met een focus-automation (of bt, carplay, etc)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/R6l_NcKzAuPD01cj6X_BhsmzXxk=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/2lH1mQSt3dq3Js6AwjBfShpS.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OrV1PfNuAyXxWtDaBk2_tHALuPc=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/VBkiHAkkkVHSm0KMSLNIKTLS.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ebLpgJ2BdUEk0tf5D9TGhfhGk-w=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/9fQI7f11evIqX1PLsaikn2nV.png?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joja14
Geweldig, dank voor je hulp, het is gelukt!
Nu begrijp ik ook hoe je gebruik maakt van een lijst, dat was me nog niet duidelijk.

Ik heb je voorbeeld voor mezelf wel simpeler gemaakt:
1. Get WiFi network’s network name
2. If Network details has any value
2a. If SSIDList does not contain Network details
2b. Turn WiFi off
End if
End if

Je hebt mij een blij mens gemaakt vandaag😎

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtenbos
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-06 19:25
Ik gebruik een oude iPhone als wekker, nu wil met een Smartplug deze iPhone automatisch laten inschakelen als deze batterij percentage zeg 20% is en bij 100% uitschakelen, gaat dit lukken met opdrachten en zou iemand me hier mee kunnen helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
mtenbos schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 21:39:
Ik gebruik een oude iPhone als wekker, nu wil met een Smartplug deze iPhone automatisch laten inschakelen als deze batterij percentage zeg 20% is en bij 100% uitschakelen, gaat dit lukken met opdrachten en zou iemand me hier mee kunnen helpen?
Dat ligt er aan hoe oud ie is. Op iOS 16/17 staat batterij niveau gewoon als trigger in de lijst. Maar op een oudere iPad die we aan de muur hebben hangen is die optie er niet. Ik heb het opgelost met een automation op basis van tijd waarmee de smartplug elke dag een uurtje aan gaat.

[ Voor 4% gewijzigd door Dennisdn op 01-09-2023 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtenbos
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-06 19:25
Dennisdn schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 21:47:
[...]

Dat ligt er aan hoe oud ie is. Op iOS 16/17 staat batterij niveau gewoon als trigger in de lijst. Maar op een oudere iPad die we aan de muur hebben hangen is die optie er niet. Ik heb het opgelost met een automation op basis van tijd waarmee de smartplug elke dag een uurtje aan gaat.
Die iPhone staat iOS 15.7.8, zoals ik het bedacht had gaat hem niet worden, bepaalde tijden inschakelen is een betere optie denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
  • Nu online
mtenbos schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 22:04:
[...]

Die iPhone staat iOS 15.7.8, zoals ik het bedacht had gaat hem niet worden, bepaalde tijden inschakelen is een betere optie denk ik
Mocht je wel HA hebben dan kan jet nog dmv de HA app op de telefoon automatiseren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronzz
  • Laatst online: 28-05 09:52
Dag allen,

Ik ben al een lange tijd op zoek naar een goede "opdracht" om twee verschillende taken uit te voeren in 2 opdrachten.

Opdracht #1 - Thuiswerken
- Wekker van iPhone om 8:10u en om 8:25u
- Hue "ontwaken" automatisering. slaapkamerlamp langzaam aan om 8:10u met een overgangstijd van 10 minuten tot deze de 100% heeft bereikt. Lamp uit om 8:30u.

Opdracht #2 - Kantoor
- Wekker van iPhone om 7:10u en om 7:25u
- Hue "ontwaken" automatisering. slaapkamerlamp langzaam aan om 7:10u met een overgangstijd van 10 minuten tot deze de 100% heeft bereikt. Lamp uit om 7:30u.

Op dit moment loop ik tegen het probleem aan dat ik mijn Hue ontwaken automatisering aan/uit moet vinken in de app. Het nadeel is dat ik dit wel eens vergeet, waardoor de lamp aangaat om 7u terwijl ik nog een uurtje langer kan slapen :). Of in de vakanties dat de lamp ineens om 7u of 8u aangaat terwijl ik dan uit kan slapen.
Het handmatig instellen van de wekker gaat wel goed.

Het zou voor mij handig zijn om deze twee opdrachten de avond van tevoren aan te hoeven klikken waarbij het automatisch ingesteld staat. Denk ook aan dat, wanneer "kantoor" actief is, ik thuiswerken dan niet actief hoef te hebben. Ik bedoel daarmee dat de lampen niet op 2 verschillende momenten op die dag aan hoeven te gaan.

Een behoorlijke wens, maar wellicht kan iemand me hier op weg helpen. Dat zou fijn zijn!

Alvast dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
  • Nu online
@Ronzz Hoe stel je de hue in in je automation?

Ik zou alles in 1 shortcut stoppen:
- menu toevoegen met 2 opties
— thuis
—- toggle alarm 8:10 on
—- toggle alarm 8:25 on
—- toggle alarm 7:10 off
—- toggle alarm 7:25 off
—- (alles voor de hue hier ook, cooy paste van je bestaande automation)
—kantoor
—- zelfde idee als hierboven maar

Dan deze shortcut op je homescreen zetten.
Je zou deze shortcut ook door een automation ‘s avonds kunnen triggeren. Bv trigger op tijd on 20:00h of op sunset.

• Ronzz
  • Laatst online: 28-05 09:52
sjorsjuhmaniac schreef op maandag 18 september 2023 @ 22:54:
@Ronzz Hoe stel je de hue in in je automation?
Dat lukt helaas niet, ik moet die trigger elke keer in de Hue app aan/uitzetten. Wellicht is er nu met Matter meer mogelijk maar dat moet ik even bekijken.
sjorsjuhmaniac schreef op maandag 18 september 2023 @ 22:54:
Ik zou alles in 1 shortcut stoppen:
- menu toevoegen met 2 opties
— thuis
—- toggle alarm 8:10 on
—- toggle alarm 8:25 on
—- toggle alarm 7:10 off
—- toggle alarm 7:25 off
—- (alles voor de hue hier ook, cooy paste van je bestaande automation)
—kantoor
—- zelfde idee als hierboven maar

Dan deze shortcut op je homescreen zetten.
Je zou deze shortcut ook door een automation ‘s avonds kunnen triggeren. Bv trigger op tijd on 20:00h of op sunset.
Dat is wel een goed idee maar dan zit ik nog steeds met hoe ik de Hue slaapkamerlamp moet triggeren. Zal het een dezer dagen nog eens uitzoeken zodra ik meer tijd heb :)

• sjorsjuhmaniac
  • Nu online
Ik heb vanochtend mijn home address in mij eigen contact gewijzigd. Maps had even nodig voordat die home als mijn nieuwe adres zag (uurtje) maar shortcuts is nog steeds niet bij, die komt nog steeds aanzetten met mijn oude adres. Iemand nog een idee hoe deze update voor shortcuts te forceren?

• Dennisdn
Net als vele andere op dit moment wat met shortcuts aan het vogelen om aan de nieuwe iPhone15-knop te hangen. Ik ben een beetje thuis in shortcuts en automations, maar op amateurniveau.

Als ik wat rondkijk in de mogelijkheden en wat logisch denk moeten complexe ook mogelijk zijn, maar hoe ver kun je gaan met een soort ITTT... Bijvoorbeeld: Als ik op de knop druk en het is na 09.00, dan dit, behalve als er wifi-bereik is van dit netwerk zit, dan dat.

Kan dat? En zo ja, weet iemand een site met wat complexere inspiraties?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online
Dennisdn schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 06:46:
Net als vele andere op dit moment wat met shortcuts aan het vogelen om aan de nieuwe iPhone15-knop te hangen. Ik ben een beetje thuis in shortcuts en automations, maar op amateurniveau.

Als ik wat rondkijk in de mogelijkheden en wat logisch denk moeten complexe ook mogelijk zijn, maar hoe ver kun je gaan met een soort ITTT... Bijvoorbeeld: Als ik op de knop druk en het is na 09.00, dan dit, behalve als er wifi-bereik is van dit netwerk zit, dan dat.

Kan dat? En zo ja, weet iemand een site met wat complexere inspiraties?
Wat jij zoekt is heeft Matthew Cassinelli al uitgevogeld. Een van de ontwikkelaars van het oorspronkelijke workflow team. (Nadat Apple dit bedrijf team/bedrijf opkocht om het later te verwerken tot het welbekende shortcuts)

Denk dat je met de volgende site wel het een en ander aan lees informatie gaat vinden. 8)
https://matthewcassinelli.com/sirishortcuts/

[ Voor 5% gewijzigd door TheKerremenke op 23-09-2023 07:25 ]

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
TheKerremenke schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 07:23:
[...]

Wat jij zoekt is heeft Matthew Cassinelli al uitgevogeld. Een van de ontwikkelaars van het oorspronkelijke workflow team. (Nadat Apple dit bedrijf team/bedrijf opkocht om het later te verwerken tot het welbekende shortcuts)

Denk dat je met de volgende site wel het een en ander aan lees informatie gaat vinden. 8)
https://matthewcassinelli.com/sirishortcuts/
Volgens mij is dit het zetje wat ik nodig had, heel veel dank! _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10:18
Ik gebruik momenteel deze Action List Menu i.c.m. de Action Button op m'n iPhone 15 Pro.

Deze checkt eerst o.b.v. de Focus mode of de list wel/niet getriggerd moet worden.

Ik vroeg me af of het ook nog mogelijk is om hier een extra afhankelijkheid aan te hangen.
Wat ik wil is dat ik dit menu standaard krijg zoals het nu ook werkt, maar wanneer ik Overcast (podcast app) actief heb, dan wil ik da de Action Button fungeert als de Next Chapter knop.

Is zoiets dergelijks mogelijk?

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
  • Nu online
@Rivanov niet heel eenvoudig.

Apple geeft alleen feedback als apple music audio afspeelt. Via de app Toolbox Pro kan je wel een true/false krijgen voor ‘is audio playing ‘ maar dan weet je niet welke app er nu afspeelt.
Daarnaast is dit een betaalde feature in tbp, eenmalig 6e om alle features te unlocken geloof ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EsEsDee
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

EsEsDee

The Certified Derailer

Rivanov schreef op zondag 24 september 2023 @ 06:37:
Wat ik wil is dat ik dit menu standaard krijg zoals het nu ook werkt, maar wanneer ik Overcast (podcast app) actief heb, dan wil ik da de Action Button fungeert als de Next Chapter knop.

Is zoiets dergelijks mogelijk?
Ik weet niet of Overcast 'now playing' gebruikt wat je bijvoorbeeld ook in je control centre terugziet, zoja kun je misschien hier wel wat mee.

Wat ik doe; ik tel het aantal characters in wat er nu speelt. Als dat groter is dan 0, door naar de volgende track. Speelt er niks (count = 0), open de camera.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gMfz349lSzuMh16_MFYYC45_ptg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/O2RyXeCXaQgmNLCCHnZigxfi.jpg?f=fotoalbum_large

Uncontrollable & Incompatible

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
EsEsDee schreef op zondag 24 september 2023 @ 19:09:
[...]

Ik weet niet of Overcast 'now playing' gebruikt wat je bijvoorbeeld ook in je control centre terugziet, zoja kun je misschien hier wel wat mee.

Wat ik doe; ik tel het aantal characters in wat er nu speelt. Als dat groter is dan 0, door naar de volgende track. Speelt er niks (count = 0), open de camera.

[Afbeelding]
Dit vind ik in Shortcuts terug als ik zoek op Overcast.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MTgrQ-2yOI23-fC67q7yNZDdhnU=/x800/filters:strip_exif()/f/image/NUbCuETgqHCauNb76GQpbIhg.png?f=fotoalbum_large

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EsEsDee
  • Niet online

EsEsDee

The Certified Derailer

Rivanov schreef op zondag 24 september 2023 @ 19:12:
[...]

Dit vind ik in Shortcuts terug als ik zoek op Overcast.
Ja, ok. Kijk even wat ik nog meer stuur, jouw screenshot bevat de actie 'next chapter' dat is een goede stap. Het gaat er om wat ik verder beschrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
  • Nu online
EsEsDee schreef op zondag 24 september 2023 @ 19:09:
[...]

[Afbeelding]
Ook in jouw shortcut weet je helaas niet welke app er nu audio afspeelt. De vraag was om het alleen bij overcast te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
@EsEsDee HELD! Ik heb het nu opgelost. Super simpel eigenlijk. :D
Bedankt dat je me de juiste richting op hebt gestuurd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HFK6ap_A4I6MMrktXaiW9uLEn7Q=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UIhjuor3RBH6BjaxC22S14gQ.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 6% gewijzigd door Rivanov op 24-09-2023 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EsEsDee
  • Niet online

EsEsDee

The Certified Derailer

sjorsjuhmaniac schreef op zondag 24 september 2023 @ 19:19:
[...]

Ook in jouw shortcut weet je helaas niet welke app er nu audio afspeelt. De vraag was om het alleen bij overcast te doen.
Ja, I know. Daarom zet ik er bij dat hij er misschien iets mee kan, het is maar een voorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorsjuhmaniac
  • Nu online
Rivanov schreef op zondag 24 september 2023 @ 19:20:
HELD! Ik heb het nu opgelost. Super simpel eigenlijk. :D

[Afbeelding]
Dit gaat niet goed. Nu skipt hij altijd. Ook als je niet aan het luisteren bent. Zet hem maar eens op pauze. Of speel daarna maar eens met apple music muziek af. Overcast blijft je een titel teruggeven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
sjorsjuhmaniac schreef op zondag 24 september 2023 @ 19:25:
[...]

Dit gaat niet goed. Nu skipt hij altijd. Ook als je niet aan het luisteren bent. Zet hem maar eens op pauze. Of speel daarna maar eens met apple music muziek af. Overcast blijft je een titel teruggeven.
Klopt. Ben as we speak naar een oplossing aan het zoeken om te checken dat er ook daadwerkelijk audio speelt. Maar in de basis werkt het wel, als ik een podcast aan het luisteren ben die chapters heeft. :)

[ Voor 9% gewijzigd door Rivanov op 24-09-2023 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Hmm, zelfs met de aparte Actions app krijg ik geen optie gevonden die checkt of er audio aan het spelen is of dat het op pauze staat.

Pagina: 1 ... 7 8 Laatste