Dat had ik op mβn vorige laptop wel en werkt op zich prima. Vanmiddag eens kijken of ik die hotspot op de Watch krijg. Dat is nog net wat onopvallender dan de telefoon langs een NFC te halen.lowfi schreef op donderdag 29 september 2022 @ 11:36:
Dat kan nu geloof ik wel:
[Afbeelding]
Lijkt mij wel handig via nfc sticker op mijn laptop. Ben vaak onderweg voor mijn werkβ¦
Helaas, deze mag ook niet van Apple π
Edit: Nu wel ontdekt dat Apple het nu wΓ©l toestaat om de Hotspot aan 2- of 3x tikken op de achterkant te openen zonder verdere bevestiging.
[Voor 33% gewijzigd door Dennisdn op 30-09-2022 08:13]
Beste mede tweakers, ik heb een probleem met een automation waar ik niet helemaal uit kom:
Ik verblijf momenteel voor werk in het buitenland en heb thuis (met behulp van Home Assistant) een eigen wakeup light met radio gemaakt: 20 minuten voordat mijn wekker staat ingesteld gaat er heel zachtjes muziek (radio 538 om precies te zijn) afspelen en deze gaat steeds iets harder. Dit in combinatie met mijn slaapkamer lampen die ook geleidelijk steeds feller gaan, zorgt ervoor dat ik altijd heel relaxed wakker wordt.
Ik slaap nu de komende weken in hotelkamers en heb deze luxe nu dus niet waardoor ik elke dag "plotseling" wakker wordt van mijn wekker (first world problems I know
) waar ik niet heel vrolijk van wordt.
Ik heb geprobeerd een dergelijke opzet te maken met shortcuts/automations (voor alleen audio dan) maar ik krijg dit niet helemaal naar wens draaiend: indien ik Tunein gebruik om af te spelen dan werkt niet dit omdat de iPhone dan unlocked moet zijn (wat uiteraard niet het geval is als ik lig te slapen).
Na wat gezocht te hebben op the interwebs las ik ergens de tip dat Apple Music wel speelt in een automation als het scherm vergrendeld is. Deze start ook netjes op de tijd dat ik deze heb ingesteld en gaat ook een paar keer harder maar op ten duur stopt deze automation toch (lees: de muziek blijft wel spelen maar hij volgt de sequence niet meer die hem elke 30 seconden en tandje harder zet).
Het is een hele eenvoudige automation:
Iemand tips hoe dit toch voor elkaar te krijgen?
Ik verblijf momenteel voor werk in het buitenland en heb thuis (met behulp van Home Assistant) een eigen wakeup light met radio gemaakt: 20 minuten voordat mijn wekker staat ingesteld gaat er heel zachtjes muziek (radio 538 om precies te zijn) afspelen en deze gaat steeds iets harder. Dit in combinatie met mijn slaapkamer lampen die ook geleidelijk steeds feller gaan, zorgt ervoor dat ik altijd heel relaxed wakker wordt.
Ik slaap nu de komende weken in hotelkamers en heb deze luxe nu dus niet waardoor ik elke dag "plotseling" wakker wordt van mijn wekker (first world problems I know

Ik heb geprobeerd een dergelijke opzet te maken met shortcuts/automations (voor alleen audio dan) maar ik krijg dit niet helemaal naar wens draaiend: indien ik Tunein gebruik om af te spelen dan werkt niet dit omdat de iPhone dan unlocked moet zijn (wat uiteraard niet het geval is als ik lig te slapen).
Na wat gezocht te hebben op the interwebs las ik ergens de tip dat Apple Music wel speelt in een automation als het scherm vergrendeld is. Deze start ook netjes op de tijd dat ik deze heb ingesteld en gaat ook een paar keer harder maar op ten duur stopt deze automation toch (lees: de muziek blijft wel spelen maar hij volgt de sequence niet meer die hem elke 30 seconden en tandje harder zet).
Het is een hele eenvoudige automation:
Ik lees dat een shortcut niet veel langer kan lopen dan 5 min, met je pauze blokken zit je daar wellicht al snel aan?bob-nwk schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 08:54:
Beste mede tweakers, ik heb een probleem met een automation waar ik niet helemaal uit kom:
Probeer eens na een paar pauze blokken een volgende shortcut te starten, wellicht verhelp je dat probleem daarmee.
Klopt, duurt in totaal ongeveer 12 minuten. Dan zal dat het zijn waarschijnlijk. Ik ga jouw voorstel eens proberen. Dank voor je tip.Andre_J schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 09:30:
[...]
Ik lees dat een shortcut niet veel langer kan lopen dan 5 min, met je pauze blokken zit je daar wellicht al snel aan?
Probeer eens na een paar pauze blokken een volgende shortcut te starten, wellicht verhelp je dat probleem daarmee.
Ik kwam laatst de app "a-shell" tegen en die wil ik jullie niet onthouden.
Het is een IOS/iPadOS terminal app die (voor een niet-jailbreak app) best indrukwekkend is. Zo kun je op een sandbox respecterend manier wel files van andere apps benaderen (eigenlijk doet hij dat via file manager) en werken dingen als SSH, ifconfig, VIM en je talen zoals Python C++, Javascript, etc. gebruiken.
Verwacht natuurlijk geen wonderen als sudo commando's en rond kijken in je root directory, want zoals ik al zei: geen jailbreak en de app is heel braaf in de Appstore te vinden.
En waarom in dit topic: Je kunt hem ook aan Siri Shortcuts koppelen. Dus je kunt bijvoorbeeld een shortcut maken met python code er aan gekoppeld. Er zijn vast wel andere manieren waarmee je het ook kunt. Maar ik vind het wel leuk dat je dan dus Shortcuts kunt maken die 'on device' python code kan draaien.
Het is een IOS/iPadOS terminal app die (voor een niet-jailbreak app) best indrukwekkend is. Zo kun je op een sandbox respecterend manier wel files van andere apps benaderen (eigenlijk doet hij dat via file manager) en werken dingen als SSH, ifconfig, VIM en je talen zoals Python C++, Javascript, etc. gebruiken.
Verwacht natuurlijk geen wonderen als sudo commando's en rond kijken in je root directory, want zoals ik al zei: geen jailbreak en de app is heel braaf in de Appstore te vinden.
En waarom in dit topic: Je kunt hem ook aan Siri Shortcuts koppelen. Dus je kunt bijvoorbeeld een shortcut maken met python code er aan gekoppeld. Er zijn vast wel andere manieren waarmee je het ook kunt. Maar ik vind het wel leuk dat je dan dus Shortcuts kunt maken die 'on device' python code kan draaien.
[Voor 10% gewijzigd door PrimusIP op 17-10-2022 15:44]
Een hotspot tussen iOS/iPadOS devices gaat toch al automatisch ? Als mijn zoon in de auto op de iPad filmpjes wil kijken, gaat hij naar instellingen > Wifi. Dan staat daar mijn iPhone tussen. Zodra hij die aanklikt, wordt de hotspot functionaliteit gestart en maakt mijn zoon's iPad verbinding met internet via mijn iPhone.lowfi schreef op donderdag 29 september 2022 @ 11:10:
[...]
Hotspot zit nu standaard in 16.1. Of doet deze shortcut iets anders?
[Afbeelding]
Is het dan niet overbodig om hier een automatisering voor te maken. Tenzij je natuurlijk niet-iOS/iPadOS devices gebruikt, maar een Samsung/Android bv.
XBL: MRE Inc
Of een PC, of een laptop, of een auto, of, ofMRE-Inc schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 17:15:
[...]
Is het dan niet overbodig om hier een automatisering voor te maken. Tenzij je natuurlijk niet-iOS/iPadOS devices gebruikt, maar een Samsung/Android bv.

Ja natuurlijk ook andere apparaten, maar ik zie de usercase niet zo.Dennisdn schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 17:17:
[...]
Of een PC, of een laptop, of een auto, of, of
Als er collega's zouden meereizen die onderweg willen werken, dan gebruiken ze maar lekker hun eigen hotspot op hun eigen telefoon. Mbt kleine kinderen en een Android device, kan ik het nog snappen als je als ouder alleen een iPhone hebt en de rest van de kinderen Android. Voor de rest zie ik het nut niet zo.
EDIT: gebruik hotspot alleen in de auto, dus baseer mijn ervaringen daarop. Je kan natuurlijk ook op een locatie werken, waar slechte wifi is etc en je gebruik wil maken van 5G icm hotspot.

[Voor 14% gewijzigd door MRE-Inc op 17-10-2022 17:26]
Ik werk altijd op locatie van de klant en gebruik hem de hele dag, elke dag. WiFi-netwerken van de klant vertrouw ik niet Γ‘ls het al zou mogen van mβn werkgever. Dan is het ideaal om een shortcut te hebben op je homescreen.MRE-Inc schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 17:24:
[...]
Ja natuurlijk ook andere apparaten, maar ik zie de usercase niet zo.
Als er collega's zouden meereizen die onderweg willen werken, dan gebruiken ze maar lekker hun eigen hotspot op hun eigen telefoon. Mbt kleine kinderen en een Android device, kan ik het nog snappen als je als ouder alleen een iPhone hebt en de rest van de kinderen Android. Voor de rest zie ik het nut niet zo.
EDIT: gebruik hotspot alleen in de auto, dus baseer mijn ervaringen daarop. Je kan natuurlijk ook op een locatie werken, waar slechte wifi is etc en je gebruik wil maken van 5G icm hotspot.
Ja dat snap ik, dan is een Siri Shortcut wel makkelijk.Dennisdn schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 17:54:
[...]
Ik werk altijd op locatie van de klant en gebruik hem de hele dag, elke dag. WiFi-netwerken van de klant vertrouw ik niet Γ‘ls het al zou mogen van mβn werkgever. Dan is het ideaal om een shortcut te hebben op je homescreen.
Overigens werkt de Bypass Paywall shortcut niet echt goed bij mij. Maar wellicht komt dat ook omdat ik urls via de officiele Twitter app probeer te starten.
beste ik hoop dat iemand mijn kan helpen.
Ik wil mijn airco laten verwarmen (aanzetten op 20 graden) wanneer de binnen temperatuur lager is dan 18 graden. Het is me inmiddels gelukt de temp gegevens van mijn homewizard binnen te halen via een url opdracht:
{"status": "ok", "version": "3.403", "request": {"route": "/telist" }, "response": [{"id":0,"name":"Buiten","channel":1,"model":0,"te":12.9,"hu":76,"te+":15.5,"te+t":"01:05","te-":12.8,"te-t":"07:25","hu+":76,"hu+t":"06:35","hu-":74,"hu-t":"00:00","outside":"yes","favorite":"no"},{"id":1,"name":"Binnen","code":"5951259","model":1,"lowBattery":"no","version":2.32,"te":18.7,"hu":66,"te+":19.0,"te+t":"00:00","te-":18.6,"te-t":"06:25","hu+":67,"hu+t":"00:00","hu-":66,"hu-t":"04:56","outside":"no","favorite":"no"}]}
Het commando zou dus moeten zijn:
als "id":1 met "te-" is kleiner dan 18 dan....
Ik zit hier al 2 dagen mee te stoeien dus alle hulp is welkom
Ik wil mijn airco laten verwarmen (aanzetten op 20 graden) wanneer de binnen temperatuur lager is dan 18 graden. Het is me inmiddels gelukt de temp gegevens van mijn homewizard binnen te halen via een url opdracht:
{"status": "ok", "version": "3.403", "request": {"route": "/telist" }, "response": [{"id":0,"name":"Buiten","channel":1,"model":0,"te":12.9,"hu":76,"te+":15.5,"te+t":"01:05","te-":12.8,"te-t":"07:25","hu+":76,"hu+t":"06:35","hu-":74,"hu-t":"00:00","outside":"yes","favorite":"no"},{"id":1,"name":"Binnen","code":"5951259","model":1,"lowBattery":"no","version":2.32,"te":18.7,"hu":66,"te+":19.0,"te+t":"00:00","te-":18.6,"te-t":"06:25","hu+":67,"hu+t":"00:00","hu-":66,"hu-t":"04:56","outside":"no","favorite":"no"}]}

Geen panklaar antwoord, maar je krijgt JSON van de homewizard.royckev schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 08:06:
beste ik hoop dat iemand mijn kan helpen.
Wat ik dan doe is:
1. Haal inhoud van URL
2. Haal woordenboek op uit Inhoud van URL
3. Haal Waarde op voor (Hier moet je even stoeien, zal iets zijn van): response.1.te-
4. Als Woordenboekwaarde is kleiner dan 18
5. Verwarmen
- Vaal
- Registratie: Juni 2002
- Laatst online: 20:49
πππ ππππππππππ, πππ!
:strip_exif()/u/58925/ava.gif?f=community)
Ik ben op zoek naar een nieuwe automatisering die het volgende doet: als ik met mijn kantoorwifi verbind moet hij de VPN uitzetten. Zodra ik de verbinding met WiFi verlies (en hij dus overschakelt op 5G) moet hij automatisch verbinding maken met mijn VPN op kantoor. Ik kan wel opgeven dat hij iets moet gaan doen bij het verbinden of juist verliezen van verbinding, maar niet de VPN settings. Ik heb gewoon een VPN die geconfigureerd is in settings, dus geen NordVPN ofzo.
πΎππππππ, ππ πππ ππ ππ πππππ!
Ik gebruik een opdracht , als ik ergens ben en terug naar huis vertrek ik Siri vraag de opdracht te starten.
De ontvanger die thuis zit krijgt dan een bericht dat ik over zoveel minuten en het uur dat ik thuis arriveer.
Werkt perfect.
Nu zoek ik dezelfde opdracht , als de ontvanger niet thuis is maar op een andere plaats.....
Dus niet het thuisadres instellen , de plaats (gps) waardat deze persoon zich bevind op dat ogenblik.
Ik raak er niet uit, geen idee als dit mogelijk is.
De ontvanger die thuis zit krijgt dan een bericht dat ik over zoveel minuten en het uur dat ik thuis arriveer.
Werkt perfect.
Nu zoek ik dezelfde opdracht , als de ontvanger niet thuis is maar op een andere plaats.....
Dus niet het thuisadres instellen , de plaats (gps) waardat deze persoon zich bevind op dat ogenblik.
Ik raak er niet uit, geen idee als dit mogelijk is.
Je zou dan op de e.o.a. Manier de gps locatie van de ontvanger moeten zien te krijgen. Maar volgens mij zit dat niet in Opdrachtenβ¦.
Have Fun Funske
Hallo, ik wil in opdrachten verder rekenen met de data die ik uitlees van mijn slimme meter. Deze is aangesloten op een Raspberry Pi waar Domoticz op draait. Middels een JSON commando kan ik de data uitlezen welke met de volgende response komt:
Waar het mij om te doen is zijn de waardes achter "Data". Middels de volgende commando's kan ik al een gedeelte van de data extraheren:
Middels het commando "Haal getallen op uit [Woordenboekwaarde]" krijg ik als output alleen maar
Ik heb echter de eerste 4 waardes nodig. Het commando "Haal [Onderdeel op index] [1] op uit [Woordenboekwaarde]" werkt niet, dan krijg ik de volledige output. De index op [2] zetten geeft de foutmelding dat de lijst maar uit 1 index bestaat.
Mijn vraag is dus hoe ik deze getallen, gescheiden door een punt-komma, "los" kan maken om ermee verder te rekenen in opdrachten.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
| { "ActTime" : 1672313102, "AstrTwilightEnd" : "18:40", "AstrTwilightStart" : "06:38", "CivTwilightEnd" : "17:17", "CivTwilightStart" : "08:00", "DayLength" : "07:59", "NautTwilightEnd" : "18:00", "NautTwilightStart" : "07:18", "ServerTime" : "2022-12-29 12:25:02", "SunAtSouth" : "12:39", "Sunrise" : "08:39", "Sunset" : "16:38", "app_version" : "2020.1", "result" : [ { "AddjMulti" : 1.0, "AddjMulti2" : 1.0, "AddjValue" : 0.0, "AddjValue2" : 0.0, "BatteryLevel" : 255, "Counter" : "14823.708", "CounterDeliv" : "13198.142", "CounterDelivToday" : "0.126 kWh", "CounterToday" : "3.629 kWh", "CustomImage" : 0, "Data" : "8531540;6292168;3855462;9342680;0;23", "Description" : "", "Favorite" : 1, "HardwareID" : 3, "HardwareName" : "Slimme meter", "HardwareType" : "P1 Smart Meter USB", "HardwareTypeVal" : 4, "HaveTimeout" : false, "ID" : "0001", "LastUpdate" : "2022-12-29 12:24:54", "Name" : "Power", "Notifications" : "false", "PlanID" : "0", "PlanIDs" : [ 0 ], "Protected" : false, "ShowNotifications" : true, "SignalLevel" : "-", "SubType" : "Energy", "SwitchTypeVal" : 0, "Timers" : "false", "Type" : "P1 Smart Meter", "TypeImg" : "counter", "Unit" : 1, "Usage" : "0 Watt", "UsageDeliv" : "23 Watt", "Used" : 1, "XOffset" : "0", "YOffset" : "0", "idx" : "50" } ], "status" : "OK", "title" : "Devices" } |
Waar het mij om te doen is zijn de waardes achter "Data". Middels de volgende commando's kan ik al een gedeelte van de data extraheren:
- Haal inhoud van [URL] op
- Haal [waarde] op voor [result] in [Inhoud URL]
- Haal [waarde] op voor [Data] in [Woordenboekwaarde]
code:
1
| 8531540;6292168;3855462;9342680;0;23 |
Middels het commando "Haal getallen op uit [Woordenboekwaarde]" krijg ik als output alleen maar
code:
1
| 8531540 |
Ik heb echter de eerste 4 waardes nodig. Het commando "Haal [Onderdeel op index] [1] op uit [Woordenboekwaarde]" werkt niet, dan krijg ik de volledige output. De index op [2] zetten geeft de foutmelding dat de lijst maar uit 1 index bestaat.
Mijn vraag is dus hoe ik deze getallen, gescheiden door een punt-komma, "los" kan maken om ermee verder te rekenen in opdrachten.
Ik denk dat je daar βSplitsβ voor kunt gebruiken, dit werkt bij een tekst waarde in ieder geval wel.
Dus:
Splits [Woordenboekwaarde] Aangepast ;
Dus:
Splits [Woordenboekwaarde] Aangepast ;
Dat is inderdaad het commando waar ik naar op zoek was. De uitkomst van de gesplitste tekst heb ik aan een variabele toegevoegd. Hiervan kan ik vervolgens met "Haal [Onderdeel op index] [1 (of 2,3,4)] op uit [variabele]" de individuele waardes ophalen.
Bedankt!
Bedankt!
Ik heb het volgende "probleem" maar kom nog niet helemaal uit hoe het beste op te lossen.
Ik heb een iTunes playlist met tig liedjes en sommige liedjes moet ik nog iets aanpassen (volume of einde van liedjes inkorten). (hoe dat moet weet ik)
Maar ik wil een shortcut maken dat als ik zeg "hey siri run X" dat het huidige liedje gepakt wordt en in een aparte lijst komt zodat ik later op de pc met itunes die liedjes kan aanpassen.
Onder 'Music' zitten al een aantal opties. Waaronder "Get Current Song", dan kan ik "get title" from "current song" doen en "add to playlist" bijv.
Alleen dan stopt de huidige playlist met spelen en gaat alleen het toegevoegde liedje weer spelen vanaf het begin.
Nog manieren om dit op te lossen of ander benaderingen?
Ik heb een iTunes playlist met tig liedjes en sommige liedjes moet ik nog iets aanpassen (volume of einde van liedjes inkorten). (hoe dat moet weet ik)
Maar ik wil een shortcut maken dat als ik zeg "hey siri run X" dat het huidige liedje gepakt wordt en in een aparte lijst komt zodat ik later op de pc met itunes die liedjes kan aanpassen.
Onder 'Music' zitten al een aantal opties. Waaronder "Get Current Song", dan kan ik "get title" from "current song" doen en "add to playlist" bijv.
Alleen dan stopt de huidige playlist met spelen en gaat alleen het toegevoegde liedje weer spelen vanaf het begin.
Nog manieren om dit op te lossen of ander benaderingen?
Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc
Als je het nog niet gebruikt zou je het een like/hartje kunnen geven. Dan kan je later alle liedjes met een hartje er zo uitfilteren.
Hoi, ik ben een beginner met het maken van shortcuts. Ik heb dit topic helemaal bekeken, maar ik kan niets vinden over een stopcontact uitschakelen na 20 minuten in Homekit. Met automatiseren in Homekit lukt dit niet. Weet iemand een oplossing?
Het is geen slim stopcontact (Lidl) en een slimme werkt niet op de Lidl gateway.
Het is geen slim stopcontact (Lidl) en een slimme werkt niet op de Lidl gateway.