Toon posts:

[Siri Shortcuts] Discussie & Opdrachten

Pagina: 1
Acties:

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Mede-auteur:
  • iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

iAR

Inleiding

Siri Shortcuts of in het Nederlands Opdrachten is een uitbreiding van Siri. Naast de standaard apps van Apple of toevoegingen van thirdparty ontwikkelaars, kun je ook zelf opdrachten maken. Dit doe je in de app Opdrachten (voormalig Workflow). Je download de app eenvoudig in de AppStore.

Dit topic

In dit topic kun je de app Opdrachten bespreken, hulp vragen bij het ontwikkelen van (complexe) opdracht "macro's" en zelfs het delen van jouw opdrachten.

Opdrachten

Binnen de app zijn talloze voorbeelden te vinden van standaard opdrachten die je kunt toevoegen aan Siri. De opdrachten zijn opgedeeld in thema's.

Opdrachten maken

Je kunt ook zelf opdrachten maken. Veelal bestaat het uit input, verwerking en output. Je kunt uiteraard van verschillnde apps opties inbouwen.
Apple heeft een handleiding hiervoor.

Opdrachten delen

Binnen de Opdrachten.app kun je je opdrachten delen als bestand. Upload het ergens en post de link hier met een beschrijving van wat je opdracht doet.

Er zijn ook andere bronnen waar je opdrachten kunt vinden, zoals:

Noemenswaardige Opdrachten uit het topic

hier komen noemenswaardige opdrachten uit het topic. Vote voor posts om de opdrachten op te laten nemen in de topic start.

Real Slomo
https://www.icloud.com/sh...4376a443ab4bb321c14e511a4 van @xoniq
Converteert een iPhone (instelbare slomo) naar een deelbare video met slowmo.

Noteer in je post je opdrachten op de volgende manier:
Naam van de opdracht
Link om de opdracht te downloaden
Eventuele uitleg van de opdracht. Instellingen voor de gebruiker of andere belangrijke zaken

Suggesties voor de TS? Laat het ons weten!

[Voor 150% gewijzigd door iAR op 24-09-2018 09:16]

LG OLED55XB6 | Samsung UHD AU80  MacBook Air M1  iPhone 12 Pro  Apple Watch Series 6  Apple TV 4K  AirPods  AirTag  AirPort Express

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Uffje schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 09:38:
Ik heb nu een workflow die me laat zien welke wifi ik heb en als ik bevestig om te veranderen ga ik naar de settings app. Omdat workflow niet genoeg bevoegdheid had kon die niet naar de wifi tap gaan. Weet iemand of dat nu wel mogelijk is?

Dit is de workflow:
https://www.icloud.com/sh...55b1146fca6af04e3e49acd62
Vanaf de 6S ( 3d touch ) kan je toch gewoon de settingsapp indrukken en dan wifi kiezen ?
kom je direct in de wifisettings terecht.

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Vraagje, misschien iets heel simpels wat ik over het hoofd zie, maar hoe kan je text of variable's een naam geven?
Ik probeer een IFTTT scriptje te triggeren, wat op zich lukt, maar niet zoals hier beschreven.

In het URL veld zie je dat hij de verschillende text-velden een andere naam geeft om ze te kunnen onderscheiden. Mij lukt das dus niet waardoor ik niet kan specificeren tussen de twee textboxen.

Hetzelfde heb ik bij variabelen, ik kan alleen de inhoud van een variabele zetten, maar niet de naam.

Edit:
Hmm, lijkt dat magic variables het sleutelwoord is. Had imo handiger gekunt :p

[Voor 12% gewijzigd door fsfikke op 20-09-2018 22:51]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• Daan00
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15-08 00:37
Iemand die mij kan helpen met deze shortcut?
Het is de bedoeling dat ik aangeef hoe laat ik wakker wil worden, dat instelt in de wekker app als 1e wekker, en daarna de 2e wekker een kwartier later laat afgaan (just in case...) en de podcast app opstart voor wat achtergrondgebrabbel.

Ik heb een beginnetje gemaakt, maar hij pakt de ingegeven tijden niet over. Podcast starten etc werk wel lekker.

https://tweakers.net/ext/f/A0qVnmWnJMtuId7hSX0RVclo/thumb.png

• RVervuurt
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14-07 09:13
Ik heb de volgende shortcut gemaakt. Mijn wens was om een sms naar iemand te sturen met de geschatte fietstijd in minuten.

Gezien Maps (nog) geen fietsroutes ondersteunt, was ik genoodzaakt om die zelf uit te rekenen gebaseerd op looproute en -afstand. Gezien een gemiddeld mens zo'n 4x sneller fietst dan loopt, heb ik een simpele berekening toegepast (minuten / 4) en daarna een afronding op het nummer ("rounded number").

Die "rounded number" wil ik gebruiken in het bericht dat verzonden wordt, echter stuurt het bericht ook een .txt bestand mee met de output die ik wil sturen. De output wordt trouwens OOK in de sms zelf geschreven.

Ik heb geprobeerd om een "text"-blok toe te voegen, daar de "rounded number"-variabel te gebruiken en dat werkt. Echter is dat een gekke omweg, als je ook gewoon de "rounded number"-variabel direct zou moeten kunnen gebruiken.

Als ik nu de shortcut draai, stuurt ie ook niet automatisch een sms, terwijl dit wel zou moeten. Dit lijkt te komen door het .txt-bestand, want als ik de "rounded number" eerst in een "text"-blok gooi, werkt het wel meteen.

Iemand enig idee waarom dit gebeurt? En hoe ik dit kan voorkomen? Als ik precies hetzelfde draai (ETA / 4 + rounded number) zonder "if/otherwise" stuurt ie trouwens geen .txt bestand mee.

[Voor 0% gewijzigd door RVervuurt op 27-09-2018 11:18. Reden: Kleinere afbeelding]

• Whisky
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 03-06 13:03
THE_BASE schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 12:34:
[...]

Laatst genoemde zou ik ook erg prettig vinden:

Open Spotify
Open Flitsmeister
Navigeer naar Huis
Stuur ETA naar partner

:)
Ik heb navigeer naar huis/werk en ETA naar partner los getrokken. Omdat zei meer heeft aan ik ben over 10 minuten tijd dan bij mijn vertrek ik ben over 50min thuis (verkeer varieert soms nogal).

Navigeer naar huis werkt via een callback url omdat google maps openen met route niet lukte.

Dit is overigens mijn shortcut lijst:

Handsfree:
Keuze -> Rijden/Niet aan het rijden -> bluetooth + niet storen aan/uit

Ik kom eraan:
Pak thuis locatie -> haal huidige locatie op -> bereken reistijd -> stuur tekst met reistijd naar Vrouw.

Navi Thuis/Werk:
Keuze -> Thuis/Werk -> open google maps met route huidige locatie naar Thuis/Werk.

Extreme besparing:
Airplane mode, laagste helderheid, pauzeer muziek, bluetooth uit, wifi uit, mobiele data uit, energiebesparing aan.

Wi-Fi On/Off & Bluetooth On/Of spreekt voor zich

Apple Pay succes:
Speelt het geluidje af wat je krijgt als je moet identificeren na het downloaden van een app.

Wi-Fi QR:
Haalt huidig netwerk op, vraagt welk wachtwoord dit netwerk heeft. Genereerd een QR code voor een ander om met dit netwerk te verbinden.

Bel Q:
Belt Q music voor bel spellen in de auto :P

[Voor 47% gewijzigd door Whisky op 05-10-2018 12:50]

Freedom for everyone..

• Zephyer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-08 20:27
WhatsappHack schreef op woensdag 28 november 2018 @ 18:32:
Iemand tips? Ik probeerde voor een groep een taak aan te maken voor noodgevallen.
“Hey siri, er is een noodgeval”
https://www.icloud.com/sh...604b74a999be8d74a8ee99fd1

Als je normaal tegen Siri zegt dat je in nood bent, belt deze 112 maar verstuurt kennelijk niet de SMS-berichten met je locatie die wel verzonden worden via de SOS-melding functie.

Deze functie:
- Belt direct 112
- Vraagt intussen op de achtergrond je locatie op en SMSt deze naar door jou gekozen contacten.

Dit werkt prima en geheel zoals bedoeld vanuit de opdrachten app, maar als je het via Siri uitvoert weigert ie doodleuk en gebeurt er helemaal niets. Iemand enig idee waarom niet? :P

LET OP: als je wilt gaan testen om te kijken waarom misschien niet, vervang dan eerst 112 voor een testnummer!
Nadat ik toegang tot mijn locatie heb gegeven, doet hij het wel via shortcuts.. maar idd niet via Siri.
Ik krijg onderstaande foutmelding :/

Ediut;;
Deze werkt wel :)
https://www.icloud.com/sh...044374b0e81dee10bd0335239

[Voor 4% gewijzigd door Zephyer op 29-11-2018 09:20]

BF V Stats | BF1 Stats

• robbinonline
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 00:11

robbinonline

http://goo.gl/OKn06A

Wie iemand waarom bij een automatisering niet alle Bluetooth apparaten ertussen staan?

https://tweakers.net/ext/f/TRDhA6wOKnE7CZIxv6slef3X/thumb.png

https://tweakers.net/ext/f/Q9lt7ybjDOVIajEl4AUnycJb/thumb.png

Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare

• Xappiex
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 27-06-2020
Weet iemand hier raad mee ik kreeg de melding sinds de laatste update 13.5.1

• Xappiex
Ik heb zo beetje alles geprobeerd ook wat betreft die instelling

• Xappiex
Even proberen

• chippie777
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 05:23
Na een artikel https://www.iculture.nl/tips/tik-op-achterkant-iphone/ op iCulture opnieuw in de mogelijkheden van Apple opdrachten gedoken.
Ik wil dus dmv 2 tikken mijn lampen aanzetten. Ik volg de aanwijzingen en dat gaat goed tot het punt dat je de accessoires kunt/moet aanpassen. Wanneer ik dit op een iPhone XR doe krijg ik dat niet voor elkaar. Hoe lang ik ook de accessoire ingedrukt houd, er gebeurt niets. Doe ik het op een iPhone 7 dan lukt het wel.
Met andere woorden, op de Xr kan ik de accessoire niet aanpassen op de 7 lukt dit wel. Wat doe ik niet goed op de Xr?

• gday
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-08 02:01

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Voor mensen die wonen in de gemeente Baarn, Bunnik, Nieuwegein, Soest, IJsselstein of Zeist en zich ook kapot ergeren aan de slechte ophaalkalender-app van de reinigingsdienst RMN, heb ik 2 shortcuts gemaakt.

Beide shortcuts vragen bij het importeren om je postcode en huisnummer, en aan de hand daarvan (met wat vage trucjes, regex en cookie-gedoe omdat de site een kalender bepaalt op basis van je session cookie) wordt een iCal-bestand van hun site getrokken en verwerkt.

https://www.icloud.com/sh...614314b02ab01b58d0087317a
Deze shortcut toont gewoon een kalender voor de komende 2 maanden, met alle soorten afval die op jouw adres opgehaald worden.

https://www.icloud.com/sh...614314b02ab01b58d0087317a
Deze shortcut leest hetzelfde document in, en checkt of er mórgen afval aan straat gezet moet worden. Zo ja, dan wordt er een notificatie gegeven. Je kunt deze shortcut bijvoorbeeld elke avond automatisch om 21.30 laten lopen. (Ja, de shortcut houdt er ook rekening mee als er meerdere soorten afval op dezelfde dag opgehaald worden. ;))

[Voor 39% gewijzigd door gday op 01-10-2020 13:55]

ingen vill veta var du köpt din tröja

• gday
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-08 02:01

gday

TENACIOUS D TIME!!!

meesje schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 15:46:
[...]

Postcode opnieuw instellen is voor mij totaal niet herkenbaar. En voor de herinneringen kun je een eigen vaste tijd (per soort afval) instellen.
Dan denk ik dat je het over een andere app hebt?

ingen vill veta var du köpt din tröja

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Hoi,

ik heb sinds vrijdag een 12 mini, daarmee ook eindelijk Dualsim, alleen ik zou dat eigenlijk wel een beetje willen automatiseren dat buiten werktijden mijn 2e sim uitgeschakeld is.

Wat ik eigenlijk wil:

• maandag t/m vrijdag tussen 8.30 en 17.00 uur mijn zakelijke line geactiveerd en als default.
• daarbuiten zakelijke line gedeactiveerd en mijn privé line als default.

Fairly simple op zich.

Nu heb ik twee shortcuts gevonden waarmee ik in mijn instellingen kan komen tot een line switch, echter nog niet de actie zelf. Dus:

Gaat naar:

Maar daar moet ik eerst nog wel verder klikken naar Zakelijk en vervolgens moet ik daarna nog 'Turn on this line' aan of uitzetten. Nog twee extra kliks dus.

Voor het afwisselen van de default line heb ik deze shortcut:

En dan kom ik direct bij:

Echter daar moet ik dus echter ook nog handmatig naar zakelijk of privé overschakelen.

Het zijn maar een paar klikjes, dus niet erg zou je zeggen. Maar vroeg me af of je in een shortcut of automatisering die klikken niet kan laten doen. Want dan kan ik er ook een automation op tijdstippen van maken.

Ik heb er een hard hoofd in, maar ben nog helemaal nieuw in dit wereldje dus jullie weten vast de mogelijkheden en onmogelijkheden :P

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

• Serena
  • Laatst online: 15-08 18:41
Ineens start muziek niet meer vanzelf met spelen als ik deze heb opgenomen in een opdracht.
Het is juist de bedoeling dat ik niks meer aanraak als ik in de auto stap. Iemand een idee?

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

• Serena
Serena schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 12:31:
Ineens start muziek niet meer vanzelf met spelen als ik deze heb opgenomen in een opdracht.
Het is juist de bedoeling dat ik niks meer aanraak als ik in de auto stap. Iemand een idee?[Afbeelding]
Mijn eigen probleem opgelost, blijkbaar is er een nieuwe opdracht om muziek daadwerkelijk te laten starten.
Ook de seconden eruit gehaald, heeft geen vertraging nodig, werkt prima.

Helaas moet ik vanwege de Bluetooth de opdracht steeds bevestigen, zou hem liever in een widget plaatsen. Maar klopt het dat dit alleen met opdrachten kan en niet met automatiseringen?

• Kamoji_
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 05:12
Zou iemand mij willen uitleggen hoe ik een simpele wifi aan/uit toggle maak? Het is de bedoeling dat wifi compleet uitschakelt ipv voor 24 uur.
Het lukt me maar niet om hem zoals de bluetooth toggle van de afbeelding te maken.

• Nero22
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 15-08 15:47
Via het Homepod topic heb ik een shortcut gevonden om het nieuws van NOS af te spelen. Echter, het komt soms bij me voor dat de audio via een URL abrupt stopt nog voordat het audio item volledig is afgespeeld. Als ik de shortcut vervolgens opnieuw opstart, doet hij het wel. Ik heb proberen te onderzoeken of het te maken heeft met de lengte van het item, maar dat lijkt geen verschil te maken. Hebben jullie hier ervaring mee?

(Of misschien een andere manier om het NL nieuws te beluisteren op commando? Het NOS heeft als voordeel dat deze elk uur wordt bijgewerkt. Met Google Home werkt het fijn, maar wil binnenkort over op HomePod.)

It's funny. But not ha-ha funny.

• Nero22
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 15-08 15:47
tom.cx schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 20:44:
[...]

Ik zou de MP3 eerst downloaden en dan afspelen. Het blokje 'Haal inhoud van URL op' ertussen zetten. Als dat mogelijk is.
Is inderdaad mogelijk en audio speelt vervolgens “gewoon” af. Even kijken of hij dit vol kan houden. Dank voor je input! Ik kende die opdracht nog niet. :)

Voor de volledigheid, hierbij een screenshot how hij nu is. (Zonder het overbodige gebabbel van Siri)

[Voor 37% gewijzigd door Nero22 op 20-01-2021 22:26]

It's funny. But not ha-ha funny.

• Serena
theRich schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 22:18:
[...]

Ik heb dit opgelost met een NFC tag. Als ik mijn telefoon nu op zijn plek in het vakje van de auto leg maakt deze verbinding en schiet Flitsmeister aan.
Het mooie is dat met NFC automations er geen toestemming gegeven hoeft te worden.
Ik heb nu een automation voor als de iPhone verbinding maakt met mijn carkit, maar dat zijn meerdere opdrachten. Kan dat met NFC ook?

• theRich
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 29-07 16:42
Licko schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 10:37:
Zijn er minimale eisen aan zo'n NFC tag? Of kan je de trigger instellen met de meest simpele variant?
Nee, je hoeft ook geen data te schrijven of te lezen. Gaat om de herkenning van de unieke tag.

De automation zelf is simpel, je kiest gewoon NFC als trigger en de rest wijst zich vanzelf.

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08:10
Kassad schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 18:43:
[...]

Das brilliant! Ik moet in het veld vaak een 4G verbinding maken, dat gaat zoveel makkelijker worden zo!
Ik heb hem nu een paar dagen in gebruik en hij doet het prima :)
Het is deze opdracht die geactiveerd wordt in een automatisering met de NFC-tag.

Leuke toevoeging zie je onderaan.... Normaal met dit soort opdrachten blijft het instellingen-scherm open staan na het uitvoeren. Als de de app Launcher pro installeert en die onderste link toevoegd aan de opdracht dan sluit hij aan het einde het instellingen-scherm. Wellicht is die ook bij alle andere shortcuts mogelijk die op een instellingenscherm eindigen.

• Dennisdn
Herkent iemand dit?

De automatisering door een NFC (Auto in het plaatje hieronder) die Flitsmeister start gaat bijna altijd goed. Maar af en toe start hij niet de app maar krijg ik deze berichten. En dan wil ie ook een poosje hardnekkig niet werken om het na een paar uur weer wel te doen. Enig idee wat ik fout doe?

[Voor 4% gewijzigd door Dennisdn op 02-02-2021 23:02]

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:56
TheKerremenke schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 11:20:
[...]

Hier een shortcut toevallig van? Deze zocht ik nog. Bvd

En onder voer opdracht uit zet je dan je ETA opdracht

• Dennisdn
Hebben jullie toevallig ook de laatste dagen problemen met de shortcuts? Soms doet ie helemaal niets, soms voert ie de actie ineens toch uit na een dikke minuut, en soms alleen deze melding:

Het is alleen bij de Homekit-acties. Alle andere doen het wel gewoon….

[Voor 4% gewijzigd door Dennisdn op 11-05-2022 17:00]

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone SE (2022) LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S22 Garmin fēnix 7 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee