Toon posts:

[Siri Shortcuts] Discussie & Opdrachten

Pagina: 1
Acties:

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Mede-auteur:
  • iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

iAR

Inleiding

Siri Shortcuts of in het Nederlands Opdrachten is een uitbreiding van Siri. Naast de standaard apps van Apple of toevoegingen van thirdparty ontwikkelaars, kun je ook zelf opdrachten maken. Dit doe je in de app Opdrachten (voormalig Workflow). Je download de app eenvoudig in de AppStore.

Dit topic

In dit topic kun je de app Opdrachten bespreken, hulp vragen bij het ontwikkelen van (complexe) opdracht "macro's" en zelfs het delen van jouw opdrachten.

Opdrachten

Binnen de app zijn talloze voorbeelden te vinden van standaard opdrachten die je kunt toevoegen aan Siri. De opdrachten zijn opgedeeld in thema's.

Opdrachten maken

Je kunt ook zelf opdrachten maken. Veelal bestaat het uit input, verwerking en output. Je kunt uiteraard van verschillnde apps opties inbouwen.
Apple heeft een handleiding hiervoor.

Opdrachten delen

Binnen de Opdrachten.app kun je je opdrachten delen als bestand. Upload het ergens en post de link hier met een beschrijving van wat je opdracht doet.

Er zijn ook andere bronnen waar je opdrachten kunt vinden, zoals:

Noemenswaardige Opdrachten uit het topic

hier komen noemenswaardige opdrachten uit het topic. Vote voor posts om de opdrachten op te laten nemen in de topic start.

Real Slomo
https://www.icloud.com/sh...4376a443ab4bb321c14e511a4 van @xoniq
Converteert een iPhone (instelbare slomo) naar een deelbare video met slowmo.

Noteer in je post je opdrachten op de volgende manier:
Naam van de opdracht
Link om de opdracht te downloaden
Eventuele uitleg van de opdracht. Instellingen voor de gebruiker of andere belangrijke zaken

Suggesties voor de TS? Laat het ons weten!

[Voor 150% gewijzigd door iAR op 24-09-2018 09:16]

LG OLED55XB6 | Samsung UHD AU80  MacBook Air M1  iPhone 12 Pro  Apple Watch Series 6  Apple TV 4K  AirPods  AirTag  AirPort Express

• iAR
  • Niet online
Fijn dat er al een topic is!

Vanuit het Workflow tijdperk heb ik 2 bruikbare opdrachten om foto's (voornamelijk png screenshots) om te zetten in heic (bespaart ruim 90% van de filesize).
En om voltooite reminders te wissen. Die stapelen natuurlijk ook maar op.

Eens kijken of je opdrachten kunt opslaan ergens....

• iAR
  • Niet online
The Chosen One schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 11:57:
De dev van de app moet dus eerst support toevoeging voor de shortcut app right?

Maar stel dat (Twitch in dit geval) ze dat doen dan zou het bijv mogelijk zijn om te zeggen "Siri Open X channel" en dat hij dan een bepaald Twitch channel direct opent?
In de zin van alles wat je handmatig doet in een app moet te doen zijn via shortcuts of denk ik dan te simpel?

Ik gaat ff zeuren voor support dan, dan komt het misschien in 2020 een keer.
Klopt. Je ziet de opdrachtsuggesties dan terug bij instellingen -> siri en zoeken -> alle opdrachten én in de Opdrachten.app als (deel)opdrachten.

En inderdaad, mailen dus! Er zijn al een aantal apps maar hoe meer hoe beter. Overigens zie ik bij sommige apps echt de meerwaarde nog niet. Of vergeet je wat je ook al weer had ingespreken.

• iAR
  • Niet online
Toppe schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 12:20:
Gisteravond meteen ook mijn HomePods geupdate naar 12.0 zodat ze Shortcut ondersteuning krijgen, helaas is het toch wel een deceptie, er is vrijwel geen HomeKit ondersteuning.

Als ik een Shortcut aanmaak met "Goodnight" oid dan wil ik dat de lampen uitgaan en de muziek stopt met spelen. Moet nu elke keer 2 commando's geven.

Ook een shortcut aangemaakt met het afspelen van mijn afspeellijst die ik netjes kan starten via HomePod maar de muziek speelt vervolgens vanaf mijn iPhone... Dit moet toch anders kunnen?
Het zou jammer zijn als die niet werkt maar is goodnight niet al een bestaand commando (namelijk, je/de standaard scene "we gaan slapen"). Als je eens probeert met een heel ander woord?

• iAR
  • Niet online
Toppe schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 12:27:
Zelfde resultaat, de Shortcuts worden daadwerkelijk op je iPhone uitgevoerd, de muziek speelt direct via de HomePods.

Heb gister ook een Shortcut aangemaakt "Horse" (om zeker te weten dat deze niet ook al in gebruik was) met het commando muziek afspelen. Hij speelt netjes, maar wel op m'n iPhone...

Enige wat ik me echt kan bedenken is het uitvoeren van scenes in HomeKit, sommige scenes zijn totaal niet logisch genoemd (bijvoorbeeld 'zet 2 spots in de keuken aan op 10 procent') wat Siri niet snapt. Via Shortcuts kan je dit makkelijk aanpassen
Dat méén je?! Dat is inderdaad wel slecht. Merk dat Apple de laatste tijd wel meer van dat soort slordigheden heeft. Het is natuurlijk vrij makkelijk op te lossen: als je Homepods hebt, dan voeg je die toe aan de app met commando's.

Dat laatst is inderdaad wel zo.

• iAR
  • Niet online
Waarom zou dat niet kunnen? Lijkt me toch redelijk eenvoudig voor Apple om dat te integreren. Ze hoeven dan alleen maar te zorgen dat de commando's op het juiste apparaat worden gegeven.

• THE_BASE
  • Niet online
Ik zie zelf graag een Shortcut welke 4G inschakelt als ik op m’n werk vertrek en WiFi wegvalt. Dat is natuurlijk al standaard. Maar ik ben zelf nogal van 4G uit als ik binnen ben. :)

LG OLED55XB6 | Samsung UHD AU80  MacBook Air M1  iPhone 12 Pro  Apple Watch Series 6  Apple TV 4K  AirPods  AirTag  AirPort Express

• iAR
  • Niet online
kaisoj schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 13:27:
Is het mogelijk om een shortcut te creëren waarbij WiFi automatisch aan/uit gaat op het moment dat je bij een locatie aankomt of vanuit die locatie vertrekt?
Ben bang dat dit te geavanceerd is. Wat wel kan is dat je een suggestie op je lockscreen krijgt als je vaak zelf die opdracht start. Tenminste, ik begreep deze optie ook in de WWDC Keynote.

• THE_BASE
  • Niet online
Ik heb sinds gisterenavond een probleem. Ik heb een shortcut aangemaakt met de Siri-tekst: ‘navigeer naar huis’.

Deze lijkt de standaard te hebben vervangen. Normaliter opent Kaarten en rijden maar. Nu krijg ik de melden ‘Sorry, er is een probleem met de app’. Als ik Opdrachten.app verwijder krijg ik de melding ‘Er is geen app voor deze opdracht’.

Het lukt me niet meer om Navigeer naar huis te zeggen, zodat Kaarten start. Heb de app ook al verwijderd. Vrij irritant, gebruik de opdracht dagelijks. Iemand een idee?

• THE_BASE
  • Niet online
Toppe schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 18:56:
[...]

Instellingen en dan Siri & Zoeken, mijn opdrachten (de bovenste). Staat daar waarschijnlijk nog
Toppe(r)! :)

Als ik zelf verder had nagedacht... maar dat is wel vaker zo. Dank!

• iAR
  • Niet online
Apple Music: Activities & Moods
https://www.icloud.com/sh...3c6c74f62b53896bda4d85fbe
De Opdracht vraagt welke playlists je in Apple music wilt zien: de gevraagde pagina wordt in Apple Music geopend.

Ik had deze Workflow ooit gedownload, vet dat je dus nu ook via spraak input kunt halen.
Ik heb hem nu omgebouwd naar spraak maar hij loopt bij mij vast op de eerste "Spreek tekst uit" (duurt heel lang). Tevens herkent hij mijn woord "feestje" niet, terwijl dat wel in beeld staat. Daardoor krijg ik dus weer een vastloper op "Spreek tekst uit": https://www.icloud.com/sh...812654fd19be9698c709505ea

[Voor 81% gewijzigd door iAR op 18-09-2018 21:30]

• THE_BASE
  • Niet online
Iemand op Twitter was handig met de NS app. Zie hier: https://twitter.com/woute.../1041785112994689025?s=21

Maar als ik zijn Shortcut download, werkt het niet. Iemand? Leek me best nuttig!

Download:
https://is.gd/JVgA8p

• iAR
  • Niet online
THE_BASE schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 22:56:
Iemand op Twitter was handig met de NS app. Zie hier: https://twitter.com/woute.../1041785112994689025?s=21

Maar als ik zijn Shortcut download, werkt het niet. Iemand? Leek me best nuttig!

Download:
https://is.gd/JVgA8p
Ik krijg ook altijd een 0 als resultaat. Weet ook niet of ik dubbele namen van het station los of aan elkaar moet schrijven.

• iAR
  • Niet online
Is het nu trouwens ook zo dat als je elke ochtend opdracht "Morgen" uitvoert, dat hij als suggestie voorbij komt? Op iPhone en/of Siri Watchface? En zo ja, hoe lang duurt dat?

• THE_BASE
  • Niet online
Ik begreep dat Shortcuts alleen op iPhone werkt, want opdrachten oproepen tegen Siri op Apple Watch of CarPlay resulteert in een tekst als 'Er ging iets mis met de app'. Jammer, ik wil juist vanuit de auto kunnen triggeren dat er van alles gebeurd op de achtergrond.

• iAR
  • Niet online
Thiago schreef op donderdag 20 september 2018 @ 15:03:
Heb men eigen API erin gezet maar krijg nog steeds die woordenboek foutmelding??
Woordenboekfoutmelding? Heb je je iPhone of Siri op een andere taal staan?

• iAR
  • Niet online
Vaag. Verwijder de routine eens, restart je iPhone en download hem nog eens...

• iAR
  • Niet online
Venco58 schreef op donderdag 20 september 2018 @ 18:00:
[...]

Maar ik had het ook over de message app?
Kan niet helaas. Check de faq in de handleiding van Apple. Die link vind je weer in de ts.
Iets met veiligheid.

• iAR
  • Niet online
Ik weet niet wat het is maar het lijkt wel of Opdrachten nog in beta is.
Bij heel veel opties om uit te spreken loopt de opdracht gewoon vast. En ik heb nu ineens in mijn voorheen werkende convert to .heic dat ik de foutmelding "mislukt: Verwijder foto's. Opdrachten kan Afbeelding niet omzetten in Fotomedia". Deze opdracht heeft gewerkt in Workflow én toen Apple de app omdoopte tot Opdrachten... behalve nu.

• iAR
  • Niet online
Iemand al zijn shortcuts proactief in beeld gezien op het moment dat je ze vaak zelf startte? Dat was toch ook een feature? Of is het alleen voorbehouden aan de "stuur die een bericht" of "bekijk de afspraak"?

• THE_BASE
  • Niet online
Whisky schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 11:58:
[...]

Dit vang ik meestal op door mijzelf als contact in te stellen! Maar zou inderdaad handig zijn!

[...]

Nee dit gaat helaas niet, wat denk ik wel netjes is het volgende:

Start shortcut:
Speel muziek (itunes?)
Open flitsmeister
Opent dialoog met keuze Navigeer naar: Straatnaam X Amsterdam
Opent Google maps met router van huidige locatie naar gekozen bestemming.
Laatst genoemde zou ik ook erg prettig vinden:

Open Spotify
Open Flitsmeister
Navigeer naar Huis
Stuur ETA naar partner

:)

• THE_BASE
  • Niet online
Is er een Opdracht om in een keer de verwijderde foto’s in die map te deleten? Ergens is het handig dat foto’s eerst in die map komen, maar verwijder ze daarna handmatig.

Nee, heb niets te verbergen, houd gewoon van een opgeruimde iPhone. :)

Zo’n Shortcut is makkelijker dan naar de map, klikken op selecteren, selecteer alles en dan verwijderen.

• iAR
  • Niet online
Je kunt je Apple TV wel aanzetten, ik heb het ergens gelezen... weet alleen niet meer waar.

• iAR
  • Niet online
Ik heb nu een shortcut die een herinnering maakt om iets te doen. om elke week een shortcut uit te voeren. ik De shortcut voert de actie uit, verwijderd de huidige herinnering en maakt een nieuwe aan. Alleen moet ik als ik die herinnering krijg wel handmatig die shortcut openen. Kan ik die niet koppelen in de herinnering? Zodat, als ik de herinnering krijg ik direct door kan tikken?

• iAR
  • Niet online
Met iOS 13.1 zijn Shortcuts en Automations eindelijk mogelijk. Ik zoek eigenlijk nog een Nederlandse versie van een weer shortcut die ik kan laten voorlezen wat het weer van vandaag wordt als ik mijn wekker uit zet.

Is er eigenlijk een RoutineHub voor Nederlandse shortcuts?

• iAR
  • Niet online
Met automatisering kun je nu ook je default apps wijzigen. Ik heb een andere camera app ingesteld, die dus ook start vanaf het lockscreen :)
harm12nl schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 16:37:
Druk aan het oriënteren in de 'opdrachten' app. Ben echt een complete leek hierin maar zou graag een optie toevoegen dat als ik thuis ben en/of contact met mijn eigen wifi heb dat mijn toestel dan naar 'airplane modus' (of mobiele data uitschakelt) gaat. En als ik weer vertrek dat hij hier vanaf gaat.

De reden? Slecht ontvangst in ons (nieuwbouw) huis wat de batterij niet ten goede komt. Als airplane modus aanstaat ben ik evengoed bereikbaar via wifi (ook bellen). Alleen vergeet ik het vaak uit te zetten als ik van huis weg ga 8)7

Is dit überhaupt mogelijk?
Ja, dat is heel simpel. Voeg een nieuwe persoonlijke automatisering toe. Kies als trigger wifi en kies je wifi netwerk. Bij volgende kun je een taak toevoegen. Zoek op mobiele data en zet die op uit. Tada!

Maar volgens mij kun je hem niet andersom doen. Er is geen trigger om wifi verbroken. Je kunt wel op basis van locatie mobiele data weer aanzetten.

[Voor 6% gewijzigd door iAR op 10-10-2019 13:51]

• iAR
  • Niet online
edwin99_8 schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 14:35:
[...]

Ik heb een (aanta verschillende) automatisering(en) ingesteld. O.a. dat wanneer ik aankom op mijn huisadres dat de 4G uitgeschakeld wordt. Op één of andere manier werken al deze automatiseringen niet. NB locatievoorzieningen staat gewoon aan.... 🙁
Hmm. Heb je alles goed gecheckt? Heb je al eens een andere trigger gebruikt met dezelfde actie. En andersom?

Bij doet bijvoorbeeld als ik de wekker uit zet (dus niet snooze maar stop) dan werkt een actie ook niet. Het lijkt nog best buggy.

• iAR
  • Niet online
TheKerremenke schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 22:54:
[...]

Is er hiermee ook mogelijk om de zaklamp in het beginscherm te vervangen. Ken iemand die er nogal last van heeft (Dat ie te pas en onpas aan staat) en die niet verwijderd krijgt.
Denk het niet. De zaklamp is geen app maar een instelling.

• THE_BASE
  • Niet online
Iemand een idee hoe ik een opdracht aan maak om in één keer de foto’s die in de ‘prullenbak’ staan en 40 dagen bewaard worden te verwijderen.

Nu doe ik dat steeds handmatig, maar dat is natuurlijk een beetje dubbel-op.

• THE_BASE
  • Niet online
Ik zou graag een lamp ingeschakeld hebben wanneer ik de wekker uit zet.

Een lamp inschakelen heb ik er in staan, maar de opdracht ‘wanneer wekker uit’ krijg ik er niet in. Ik moet kiezen voor een wekker en de lijst is leeg.

Iemand?

• THE_BASE
  • Niet online
Ik kijk er wellicht compleet over heen, maar waar vind ik de Siri zinnen die bij een opdracht horen.

Ik heb een ETA-opdracht en wil die oproepen met Siri. Niet te vinden in Opdrachten of Instellingen, Siri en Zoeken.

• THE_BASE
  • Niet online
Citroentaart schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 18:32:
Hebben jullie ook het probleem dat je sinds watch os 6.0 geen shortcuts via de watch kan starten?

Ik krijg ‘Siri shortcuts is currently unavailable on Apple watch’.. heel erg irritant!
Klopt, maar ik weet niet of het eerder wel kon. Vind het wel onhandig overigens.

• THE_BASE
  • Niet online
Kent iemand een Shortcut om de laatst genomen foto te verwijderen? Ik stuur wel eens wat via WhatsApp, maar die slaat alles wat ik maak op in Filmrol. Ik wil dat niet, ga direct weg.

Een Shortcut zou handig zijn.

• THE_BASE
  • Niet online
tpouw schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 12:15:
[...]

Je kunt whatsapp zo instellen dat hij foto's niet opslaat op de filmrol.
Instellingen > chats > toevoegen aan filmrol uitzetten.
Klopt, voor wat je ontvangt. Niet voor wat je zelf maakt. Helaas.

• THE_BASE
  • Niet online
Welke NFC tag kan ik het beste kopen? Wat ik wel handig vind is de lichten uit als ik mijn iPhone op nachtkastje leg. Of lichten aan als ik thuis kom.

Zie zoveel NFC tags...

• THE_BASE
  • Niet online
Dennisdn schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 23:01:
Herkent iemand dit?

De automatisering door een NFC (Auto in het plaatje hieronder) die Flitsmeister start gaat bijna altijd goed. Maar af en toe start hij niet de app maar krijg ik deze berichten. En dan wil ie ook een poosje hardnekkig niet werken om het na een paar uur weer wel te doen. Enig idee wat ik fout doe?

[Afbeelding]
Dit heb ik ook wanneer ik de kabel verbind aan CarPlay. Ligt denk ik aan iOS. Niet aan NFC.

• iAR
  • Niet online
Weet iemand het bestaan van een app waar je (via shortcuts) iets naar toe kunt sturen en die dan op je apparaten met die app een notificatie laat zien?

Voorbeeld: mijn iPad is 100% opgeladen, er start een automatisering die de tekst “iPad volledig opgeladen” naar die app stuurt waarna op mijn iPhone een notificatie verschijnt met die tekst. Het liefst draait een dergelijke app ook op een (M1) Mac.
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone SE (2022) LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S22 Garmin fēnix 7 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee