Toon posts:

[Siri Shortcuts] Discussie & Opdrachten

Pagina: 1 ... 5 6 7 Laatste
Acties:

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19:55
Kassad schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 18:43:
[...]

Das brilliant! Ik moet in het veld vaak een 4G verbinding maken, dat gaat zoveel makkelijker worden zo!
Ik heb hem nu een paar dagen in gebruik en hij doet het prima :)
Het is deze opdracht die geactiveerd wordt in een automatisering met de NFC-tag.

Leuke toevoeging zie je onderaan.... Normaal met dit soort opdrachten blijft het instellingen-scherm open staan na het uitvoeren. Als de de app Launcher pro installeert en die onderste link toevoegd aan de opdracht dan sluit hij aan het einde het instellingen-scherm. Wellicht is die ook bij alle andere shortcuts mogelijk die op een instellingenscherm eindigen.

• Ferret
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:03
PeaceNlove schreef op woensdag 11 november 2020 @ 18:54:
Ja dat kan
Maak een opdracht aan met als eerste component URL. Geef als url op:
code:
1
prefs:root=INTERNET_TETHERING

En als 2e component Safari die de url opent.

En dan onder automatisering maak je een wanneer CarPlay verbinding maakt en daarin zet je dan Voer een opdracht uit en geef je de opdracht die je hiervoor gemaakt hebt op.
Ik wil ook bovenstaand gebruiken maar ik struikel bij de laatste stap waarin je de Opdracht moet kiezen die ik aangemaakt heb. Ik heb het stukje met Opdrachten gevonden maar daar staat 'Haal mijn opdrachten op', 'Open opdracht' en 'Voer opdracht uit'.
Welke ik ook kies, ik vind niet mijn eerder gemaakte opdracht terug. Ik ben een groentje in deze materie dus wie helpt me op weg? Thanks!

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:54
Vreemd, ik heb bij mij nog even gekeken, maar je moet inderdaad ‘Voer opdracht uit’ hebben en als ik die bewerk zie ik in mijn lijstje alle opdrachten uit Mijn Opdrachten staan.

• Ferret
PeaceNlove schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 19:11:
Vreemd, ik heb bij mij nog even gekeken, maar je moet inderdaad ‘Voer opdracht uit’ hebben en als ik die bewerk zie ik in mijn lijstje alle opdrachten uit Mijn Opdrachten staan.
Ok, ik heb het gevonden, thanks! Morgenochtend proberen als ik naar m'n werk ga :)

• theRich
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10-02 10:17
Dennisdn schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 12:52:
[...]

Ik heb hem nu een paar dagen in gebruik en hij doet het prima :)
Het is deze opdracht die geactiveerd wordt in een automatisering met de NFC-tag.

Leuke toevoeging zie je onderaan.... Normaal met dit soort opdrachten blijft het instellingen-scherm open staan na het uitvoeren. Als de de app Launcher pro installeert en die onderste link toevoegd aan de opdracht dan sluit hij aan het einde het instellingen-scherm. Wellicht is die ook bij alle andere shortcuts mogelijk die op een instellingenscherm eindigen.

[Afbeelding]
Mooi dat het gelukt is!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Welke NFC tag kan ik het beste kopen? Wat ik wel handig vind is de lichten uit als ik mijn iPhone op nachtkastje leg. Of lichten aan als ik thuis kom.

Zie zoveel NFC tags...

LG OLED55XB6 | Samsung UHD AU80  MacBook Air M1  iPhone 14 Pro  Apple Watch Series 6  Apple TV 4K  AirPods Pro 2  AirTag’s  AirPort Express

• tom.cx
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 13-03 17:48
THE_BASE schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 22:50:
Welke NFC tag kan ik het beste kopen? Wat ik wel handig vind is de lichten uit als ik mijn iPhone op nachtkastje leg. Of lichten aan als ik thuis kom.

Zie zoveel NFC tags...
Ik heb een paar goedkope besteld via AliExpress. Werken prima. 100 stuks €6~ ongeveer.

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21-03 22:59

Zie zoveel NFC tags...
Ik zou een beetje grote nemen, die van mij heeft wat moeite met de kleinere stickers heb ik gemerkt (25mm)

• Serena
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14:28

Zie zoveel NFC tags...
Ik heb dezelfde vraag, maar er komt niemand met een daadwerkelijke link. 🤷🏻

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

• Dennisdn
Herkent iemand dit?

De automatisering door een NFC (Auto in het plaatje hieronder) die Flitsmeister start gaat bijna altijd goed. Maar af en toe start hij niet de app maar krijg ik deze berichten. En dan wil ie ook een poosje hardnekkig niet werken om het na een paar uur weer wel te doen. Enig idee wat ik fout doe?

[Voor 4% gewijzigd door Dennisdn op 02-02-2021 23:02]

• THE_BASE
  • Niet online
Dennisdn schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 23:01:
Herkent iemand dit?

De automatisering door een NFC (Auto in het plaatje hieronder) die Flitsmeister start gaat bijna altijd goed. Maar af en toe start hij niet de app maar krijg ik deze berichten. En dan wil ie ook een poosje hardnekkig niet werken om het na een paar uur weer wel te doen. Enig idee wat ik fout doe?

[Afbeelding]
Dit heb ik ook wanneer ik de kabel verbind aan CarPlay. Ligt denk ik aan iOS. Niet aan NFC.

LG OLED55XB6 | Samsung UHD AU80  MacBook Air M1  iPhone 14 Pro  Apple Watch Series 6  Apple TV 4K  AirPods Pro 2  AirTag’s  AirPort Express

• placemaster
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22-03 19:34
Nero22 schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 06:59:
[...]

Vanmorgen, tijdens het afspelen van het nieuwsbericht, bij het weerbericht, viel de audio opeens weer weg. “Get content” lijkt dus niet direct een oplossing te zijn. Heeft iemand nog geniale ideeën?
Ik heb exact hetzelfde. Ook tijdens het weerbericht stopt het ineens. De rest van de taak wordt dan ook niet meer uitgevoerd.
Als ik in de scherm ben om de taak te finetunen en dan de play button druk werkt het wel gewoon goed.

Ik heb na haal inhoud van url op als wel een wachttijd van 30 seconden ingebouwd maar ook dat bracht geen oplossing.
Heb jij nog een oplossing gevonden?

• DJGizbo
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 24-03 15:53
placemaster schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 08:55:
[...]

Ik heb exact hetzelfde. Ook tijdens het weerbericht stopt het ineens. De rest van de taak wordt dan ook niet meer uitgevoerd.
Als ik in de scherm ben om de taak te finetunen en dan de play button druk werkt het wel gewoon goed.

Ik heb na haal inhoud van url op als wel een wachttijd van 30 seconden ingebouwd maar ook dat bracht geen oplossing.
Heb jij nog een oplossing gevonden?
Zelfde hier helaas, de opdracht haalt maar zelden het einde van het nieuwbericht (er lijkt een max van 2 of 3 minuten op te zitten) |:( .

• Nero22
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 19-03 10:00
Ik ervaar nog steeds hetzelfde ja. Er is geen pijl op te trekken. De ene keer wel, de andere keer niet. Hij speelt ook niet af als reguliere media, die te bedienen is via het control centre. (Als je bijv YouTube opstart tijdens het nieuws, stopt ie sowieso)

Helaas.

It's funny. But not ha-ha funny.

• tom.cx
Apple zou inderdaad eens heel goed aandacht mogen geven aan de shortcuts app. Er zitten nog best veel bugs in sinds de laatste grote update. Ik krijg op mijn apple watch ook bij elke shortcut aan het einde te zien 'ongeldige parameter' en bij een andere shortcut krijg ik ineens bij het uitvoeren de melding dat de url ongeldig is.

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:00
Dennisdn schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 23:01:
Herkent iemand dit?

[Afbeelding]
Heb je dit probleem nog met iOS 14.4? Bij mij nog niet opgelost. Ik maak verbinding met CarPlay via een kabel. Ik heb ook nog geen structuur ontdekt. Het maakt niet uit of de iPhone (recentelijk) ontgrendeld is of niet. Hopelijk fixen ze dit snel. Ik ben nu redelijk gewend aan dat FM altijd (op de achtergrond) actief is wanneer verbonden met CarPlay.

• tom.cx
Ik draai de beta 14.5 en het wordt er helaas niet beter op. Krijg een error die gewoon nergens op slaat. Heb een beetje een idee dat Apple niet meer zoveel aandacht geeft aan de Shortcut app zoals het voorheen deed.

• mathijshooi
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 20:26
Klopt het dat het automatisch versturen van mijn ETA wanneer ik van een bepaald punt vertrek nog steeds een manuele bevestiging behoeft voordat de IMessage verzonden kan worden?

• PeaceNlove
Hangt van de trigger af toch? Ik stuur de ETA wanneer ik via CarPlay verbind en dat gaat automatisch.

• AppleFan2007
  • Nu online
Ik stuur mijn hele kamer via NFC-tags, zo kan ik de Apple TV aanzetten of de playstation laten opstarten.
Juist met de muziek ben ik wat aan het sukkelen.
momenteel stuurt de Apple TV de muziek naar de Sonos one en beam.
Blijkbaar is het nog steeds te moeilijk om ervoor te zorgen dat als je muziek wil afspelen dat niet ieder apparaat aanspringt.
Ook kan ik niet via een shortcut 2 Airplay apparaten aansturen.
Dit zijn nu toch echt eenvoudige taken die missen.
Hopelijk komt er eens een update waarbij Apple zo eenvoudige taken toevoegt.

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

AppleFan2007 schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 11:03:
Ik stuur mijn hele kamer via NFC-tags, zo kan ik de Apple TV aanzetten of de playstation laten opstarten.
Juist met de muziek ben ik wat aan het sukkelen.
momenteel stuurt de Apple TV de muziek naar de Sonos one en beam.
Blijkbaar is het nog steeds te moeilijk om ervoor te zorgen dat als je muziek wil afspelen dat niet ieder apparaat aanspringt.
Ook kan ik niet via een shortcut 2 Airplay apparaten aansturen.
Dit zijn nu toch echt eenvoudige taken die missen.
Hopelijk komt er eens een update waarbij Apple zo eenvoudige taken toevoegt.
Ik heb een tijdje terug ook wat nfc-tags aangeschaft, alleen nog niets mee gedaan. Heb je misschien een hele eenvoudige tutorial oid waarmee ik eens wat mee kan spelen/testen?

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20:17
PeaceNlove schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 17:39:
Hangt van de trigger af toch? Ik stuur de ETA wanneer ik via CarPlay verbind en dat gaat automatisch.
Hier een shortcut toevallig van? Deze zocht ik nog. Bvd

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 14 Pro Zilver  Apple Watch Series 6 Product Red  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePod Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

• AppleFan2007
  • Nu online
LuNaTiC schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 11:06:
[...]

Ik heb een tijdje terug ook wat nfc-tags aangeschaft, alleen nog niets mee gedaan. Heb je misschien een hele eenvoudige tutorial oid waarmee ik eens wat mee kan spelen/testen?
Dit artikel heeft mij wel een geholpen om inspiratie te krijgen waarvoor je ze kan gebruiken.
Met deze shortcuts kan je makkelijk eens spelen door iets toe te voegen.
https://www.pcmag.com/how...e-shortcuts-with-nfc-tags

Als je ook al een beetje bekend bent met shortcuts dan moet het zeker niet moeilijk zijn.

Hier zijn een paar ideeën:Je moet natuurlijk wel de juiste apparaten hebben.

• PeaceNlove
TheKerremenke schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 11:20:
[...]

Hier een shortcut toevallig van? Deze zocht ik nog. Bvd

En onder voer opdracht uit zet je dan je ETA opdracht

• TheKerremenke
PeaceNlove schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 11:35:
[...]

[Afbeelding]
En onder voer opdracht uit zet je dan je ETA opdracht
Dankjewel. Zover was ik ook al.

Vraag me alleen af of jullie de ETA doorsturen via message/whatsapp of automatisch via de delen met ... optie van Maps zelf. Ik zoek eigenlijk naar die laatste mogelijkheid.

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 14 Pro Zilver  Apple Watch Series 6 Product Red  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePod Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

• PeaceNlove
TheKerremenke schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 11:50:
[...]

Dankjewel. Zover was ik ook al.

Vraag me alleen af of jullie de ETA doorsturen via message/whatsapp of automatisch via de delen met ... optie van Maps zelf. Ik zoek eigenlijk naar die laatste mogelijkheid.
Ik verstuur het met iMessage. Als mijn partner wil weten waar ik ben kan ze dat vinden onder Zoek Mijn, dus een live Maps locatie delen heb ik persoonlijk geen behoefte aan.

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:22
AppleFan2007 schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 11:22:
Hier zijn een paar ideeën:
Zelf doe ik met een NFC tag automatisch de wekker aanzetten en do-not-disturb aanzetten. Handig: 's-avonds slaapkamer inlopen, telefoon tegen de tag houden, telefoon op de magsafe lader leggen.

• AppleFan2007
  • Nu online
vanaalten schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 13:10:
[...]

Zelf doe ik met een NFC tag automatisch de wekker aanzetten en do-not-disturb aanzetten. Handig: 's-avonds slaapkamer inlopen, telefoon tegen de tag houden, telefoon op de magsafe lader leggen.
Leg je je iPhone alleen ‘s avonds op de lader?
Anders kan je ook instellen dat alles ingesteld wordt als de iPhone op de lader ligt.

• Kassad
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:16
vanaalten schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 13:10:
[...]

de wekker en de do-not-disturb gaan bij mij sowieso automatisch, daar is toch geen handeling voor nodig?

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

• AppleFan2007
  • Nu online
Kassad schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 13:43:
[...]

de wekker en de do-not-disturb gaan bij mij sowieso automatisch, daar is toch geen handeling voor nodig?
Als je op onregelmatige uren gaat slapen kan het wel handig zijn.
Je kan ook al ingesteld hebben dat do nog disturb overdag aanspringt om een bepaald uur, dan kan je geen tweede tijd instellen en is zo een shortcut wel handig.

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:22
AppleFan2007 schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 13:40:
[...]

Leg je je iPhone alleen ‘s avonds op de lader?
Anders kan je ook instellen dat alles ingesteld wordt als de iPhone op de lader ligt.
...nadeel is dat ik dan op zaterdag en zondag om 05:45 wakker wordt. Da's niet acceptabel. :)
Kassad schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 13:43:
DnD gaat automatisch aan om 22:30, maar gebeurd regelmatig/vaak dat ik wat eerder naar bed ga en dan DnD eerder aan wil. Wekker aan op een vaste tijd op werkdagen zou inderdaad kunnen, maar dit werkt voor mij ook.

• meesje
Ik heb nu een shortcut aangemaakt welke het laatste NOS nieuws afspeelt op mijn HomePod Mini. Dit werkt als ik de shortcut vanuit de Opdracht app opstart. Echter wanneer ik het doe vanuit de widget, wordt het nieuws afgespeeld op iPad of iPhone (afhankelijk welk device ik gebruik).

Is dit nu gewoon een bug? Is het herkenbaar?

@Nero22 @DJGizbo Ik zie dat jullie deze shortcut ook gebruiken. Wat is jullie ervaring wanneer je de shortcut start vanuit de widget?

[Voor 17% gewijzigd door meesje op 25-03-2021 21:27]

• Nero22
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 19-03 10:00
meesje schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 21:25:
Ik heb nu een shortcut aangemaakt welke het laatste NOS nieuws afspeelt op mijn HomePod Mini. Dit werkt als ik de shortcut vanuit de Opdracht app opstart. Echter wanneer ik het doe vanuit de widget, wordt het nieuws afgespeeld op iPad of iPhone (afhankelijk welk device ik gebruik).

Is dit nu gewoon een bug? Is het herkenbaar?

@Nero22 @DJGizbo Ik zie dat jullie deze shortcut ook gebruiken. Wat is jullie ervaring wanneer je de shortcut start vanuit de widget?
Ik heb geen HomePod dus ik weet niet hoe het exact werkt. Volgens mij kun je een “AirPlay destination” o.i.d. opgeven.

De laatste keer had ik ook nog steeds de bug/feature dat het nieuws stopt met spelen na ongeveer anderhalf/twee minuten. Misschien dat het via een HomePod stabieler is.

It's funny. But not ha-ha funny.

• meesje
Nero22 schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 22:11:
[...]

Ik heb geen HomePod dus ik weet niet hoe het exact werkt. Volgens mij kun je een “AirPlay destination” o.i.d. opgeven.

De laatste keer had ik ook nog steeds de bug/feature dat het nieuws stopt met spelen na ongeveer anderhalf/twee minuten. Misschien dat het via een HomePod stabieler is.
Het issue staat los van HomePod. Als ik mijn airport Express als AirPlay speaker selecteer dan blijft het probleem. Een test vanuit Opdrachten app levert wel geluid op uit de AirPlay speaker, maar dezelfde shortcut opstarten vanuit de widget, zorgt er voor dat geluid op iPad/iPhone wordt afgespeeld. Schiet mij maar lek.
Ik ervaar overigens niet dat het nieuwsbericht vroegtijdig wordt gestopt.

• DJGizbo
meesje schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 22:15:
[...]

Het issue staat los van HomePod. Als ik mijn airport Express als AirPlay speaker selecteer dan blijft het probleem. Een test vanuit Opdrachten app levert wel geluid op uit de AirPlay speaker, maar dezelfde shortcut opstarten vanuit de widget, zorgt er voor dat geluid op iPad/iPhone wordt afgespeeld. Schiet mij maar lek.
Ik ervaar overigens niet dat het nieuwsbericht vroegtijdig wordt gestopt.
Ik zal vanmiddag eens testen vanuit de widget.

Vanuit opdrachten app gaat het inderdaad goed, maar begint hij sinds kort mijn enige Apple Music nummer dat ik 10 jaar geleden heb "gekocht" te spelen, todat de download compleet is en begint dan het nieuws te spelen. :(

Ik heb het nieuws ook aan mijn iPhone wekker gekoppeld, en dan breekt hij het na 3 minuten af 8)7

Korte samenvatting: nog erg veel willekeur/buggy.

• meesje
DJGizbo schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 08:55:
[...]

Ik zal vanmiddag eens testen vanuit de widget.

Vanuit opdrachten app gaat het inderdaad goed, maar begint hij sinds kort mijn enige Apple Music nummer dat ik 10 jaar geleden heb "gekocht" te spelen, todat de download compleet is en begint dan het nieuws te spelen. :(

Ik heb het nieuws ook aan mijn iPhone wekker gekoppeld, en dan breekt hij het na 3 minuten af 8)7

Korte samenvatting: nog erg veel willekeur/buggy.
Super! Ik ben benieuwd naar jouw ervaring. Maar het lijkt inderdaad nog een beetje buggy.

Zelf maak ik geen gebruik van de Apple Music dienst, maar heb wat losse muzieknummers (elke week gratis te downloaden dacht ik) en het befaamde gratis U2 album (dat naar iedereen gepushed werd) in mijn online library staan. Deze muziek wordt bij mij niet afgespeeld.

Ik heb nog niet ervaren dat de stream vroegtijdig wordt afgebroken.

Edit: Nog een update. Op mijn HomePod Mini luisterde ik naar radio. Toen ik de shortcut vanuit de widget wilde opstarten, stopte de radiostream wel. Er werd dus contact gezocht met de Mini, maar toch komt het geluid uit de speakers van mijn iPhone. Hetzelfde resultaat overigens als ik dit doe via mijn iPad, maar dan geluid via de speakers van mijn iPad.

[Voor 15% gewijzigd door meesje op 26-03-2021 09:17]

• DJGizbo
meesje schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 09:14:
[...]

Zelf maak ik geen gebruik van de Apple Music dienst, maar heb wat losse muzieknummers (elke week gratis te downloaden dacht ik) en het befaamde gratis U2 album (dat naar iedereen gepushed werd) in mijn online library staan. Deze muziek wordt bij mij niet afgespeeld.
Haha, ja, dat U2 album begint bij mij dus te spelen |:( Verder heb ik ook geen Apple Music maar Spotify.

• iAR
  • Niet online
Weet iemand het bestaan van een app waar je (via shortcuts) iets naar toe kunt sturen en die dan op je apparaten met die app een notificatie laat zien?

Voorbeeld: mijn iPad is 100% opgeladen, er start een automatisering die de tekst “iPad volledig opgeladen” naar die app stuurt waarna op mijn iPhone een notificatie verschijnt met die tekst. Het liefst draait een dergelijke app ook op een (M1) Mac.

• TheKerremenke
@iAR Zo direct weet ik geen app op te noemen die dit kan. Maar ik begrijp wel wat je bedoeld. Net als dat je op je iPhone een melding krijg als je Apple Watch volledig opgeladen is. Maar dit dan voor als de iPad is opgeladen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DJGizbo
iAR schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 15:14:
Weet iemand het bestaan van een app waar je (via shortcuts) iets naar toe kunt sturen en die dan op je apparaten met die app een notificatie laat zien?

Voorbeeld: mijn iPad is 100% opgeladen, er start een automatisering die de tekst “iPad volledig opgeladen” naar die app stuurt waarna op mijn iPhone een notificatie verschijnt met die tekst. Het liefst draait een dergelijke app ook op een (M1) Mac.
Vroeger had je pushed.io maar die site lijkt down.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• tom.cx

Misschien kan je het met IFTTT doen. Met IFTTT https://ifttt.com/maker_webhooks moet je wel de IFTTT app installeren op je telefoon en ik denk ook je Mac.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DJGizbo
DJGizbo schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 00:41:
[...]

Vroeger had je pushed.io maar die site lijkt down.
Nieuwe naam gekregen:
https://www.pushcut.io/

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:26
xavier_82 schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 16:39:
[...]

WhatsApp sta dit niet toe, via berichten/iMessage kan dit wel.

Opdracht:
Haal reistijd op -> tekst (om het bericht te personaliseren) -> Verstuur bericht (bij toon meer moet je "toon bij uitvoeren" uitschakelen) -> opdracht opslaan.

Automatisering:
automatisering -> plusje rechtsboven -> persoonlijk automatisering -> Vertrek -> Locatie toevoegen -> vink bij willekeurig -> volgende -> voeg taak toe -> Voer opdracht uit -> kies net opgeslagen opdracht (bij toon meer moet "toon tijden uitvoeren" uit staan) -> volgende -> gereed.

P.S. om het te laten werken moet Locatiegebonden melding onder privacy/Systeem aan staan en opdrachten moet ook toegang hebben tot locatie.
_/-\o_ _/-\o_

Hier was ik naar opzoek.

Kan je nog meer tekst toevoegen aan dat berichtje, bijvoorbeeld: Ik rij weg over "reistijd".

(en evt de huidige locatie meegeven).

Ik heb al een hele avond lopen googlen, maar ik vind of hele uitgebreide met allerlei nog in te vullen variabelen. Maar ik wil gewoon altijd hetzelfde sturen naar mijn vrouw, als ik weg rij.

Edit: Eindelijk gelukt, was heel simpel. Ik dacht dat ik het in een tekst bestand moest zetten en later invoegen.

[Voor 12% gewijzigd door mhr-zip op 23-05-2021 09:34]

Watertappunten: zoek en vul aan op Drinkwaterkaart.nl en zet Drinkwaterspots op je telefoon.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Andre_J
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19:22

Dat heb ik met Telegram geregeld.
Ik krijg een push notificatie wanneer m’n iPad opgeladen is.
Je kan een Automation aanmaken die iets doet bij een bepaald batterij niveau.
Dan haal ik de inhoud van een url op.
Een http post met de Telegram api dus.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• GertJan2012
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 18:24
Eerlijk gezegd het Topic niet helemaal doorgekeken, maar is er een shortcut mogelijk waarbij je heel makkelijk met een specific WIFI netwerk verbinding kunt maken?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Thomas20
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20-03 10:04
Hebben meer mensen last van dat hun opdrachten vanuit het “widget scherm” niet afspelen? Het maakt niet uit wat de inhoud van de opdracht is, hij blijft hangen op 0%. Als ik dezelfde opdracht in de opdrachten app start, doet deze het direct.

Iemand enig idee wat ik hier aan kan doen?

iOS 14.6 op een iPhone 11 Pro

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dennisdn
Thomas20 schreef op zondag 27 juni 2021 @ 14:09:
Hebben meer mensen last van dat hun opdrachten vanuit het “widget scherm” niet afspelen? Het maakt niet uit wat de inhoud van de opdracht is, hij blijft hangen op 0%. Als ik dezelfde opdracht in de opdrachten app start, doet deze het direct.

Iemand enig idee wat ik hier aan kan doen?

iOS 14.6 op een iPhone 11 Pro
Ja heb ik de laatste week ook last van op iOS 14.7. Je ziet dat hij hem dan niet door start en blijft hangen. Tijdje later werkt het dan gewoon weer :?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Thomas20
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20-03 10:04
Je moet inderdaad geluk hebben, dan doet hij het wel. Maar heel vervelend als je naar bed wilt en de boel uit wilt doen beneden 😅

Acties:
  • 0Henk 'm!

• funske
  • Laatst online: 31-01 16:21
Ook ik heb er regelmatig last van. Maar het merendeel werkt het wel, alleen zo nu en dan niet.

Have Fun Funske

Acties:
  • 0Henk 'm!

• pina
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15:56
Ik heb de volgende shortcut:

- navigeer naar bestemming x via waze
- haal de reistijd op
- stel een whatsapp bericht op naar persoon x met de reistijd

en dan moet ik enkel nog op verzenden drukken. Als ik de shortcut gewoon lanceer via de shortcuts-app en dan de shortcut aanklik, dan werkt hij probleemloos. Maar als ik hem oproep via Siri zelf door te zeggen "naar de xxxx", dan doet hij soms het volledige script en soms dan weer niet: hij opent en navigeert via waze maar stelt geen bericht op via whatsapp...

zeer vreemd, ik snap er echt niks van :(

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dzine
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 24-03 21:46
Beginnende shortcuts gebruiker hier. Ik probeer het volgende uit te zoeken;

Idee is simpel: Open Kindle app indien Twitter langer dan 10min open is. Een soort van wakeup call / schermtijd verkorter.

Open app commando gevonden - wacht X seconden dan gebruiken?

Zelfs als niemand me gelooft, ben ik de koning in mijn hoofd....

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:04

ThinkPad

Moderator Wonen & Mobiliteit
Vrij simpele opdracht, maar ik kom er niet uit: wanneer ik Waze open, dan wil ik Flitsmeister ook in de achtergrond starten en weer terug naar Waze.

Ik krijg het wel voor elkaar dat Flitsmeister opent zodra Waze wordt gestart, maar Flitsmeister wordt dan de actieve app. Switch ik terug naar Waze, dan wordt de shortcut opnieuw gerund.
Zet ik in de shortcut dat na Flitsmeister ook Waze moet worden geopend dan komt hij in een loop :+

Hoe los ik dit op?

Gas besparen door CV-tuning | Elektriciteit besparen
Geen vragen via privébericht die ook via het forum kunnen a.u.b.

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:43

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Is het omdraaien te simpel gedacht? Flitsmeister openen en daarbij ook Waze laten openen zodat die bovenop komt? :P

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

• Dennisdn
ThinkPadd schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 08:02:
Vrij simpele opdracht, maar ik kom er niet uit: wanneer ik Waze open, dan wil ik Flitsmeister ook in de achtergrond starten en weer terug naar Waze.

Ik krijg het wel voor elkaar dat Flitsmeister opent zodra Waze wordt gestart, maar Flitsmeister wordt dan de actieve app. Switch ik terug naar Waze, dan wordt de shortcut opnieuw gerund.
Zet ik in de shortcut dat na Flitsmeister ook Waze moet worden geopend dan komt hij in een loop :+

Hoe los ik dit op?
De laatste gestarte wordt de actieve. Dus als je het omdraait? Waze laten triggeren door FM, dan zou Waze bovenop moeten komen…

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:04

ThinkPad

Moderator Wonen & Mobiliteit
Ja dat werkt prima inderdaad, zit alleen niet helemaal in m’n systeem nog om het op die manier te doen. Maar dat is een kwestie van wennen. Thanks :)

Gas besparen door CV-tuning | Elektriciteit besparen
Geen vragen via privébericht die ook via het forum kunnen a.u.b.

• m_a_rnix
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-03 10:14
Ander icoon op de plek van Waze en daar dan de opdracht achter hangen?

• m_a_rnix
Ik ben wel trots op mijn homemade-darkmode-shortcut-automation: Hij bestaat uit 2 automations en een shortcut:

De shortcut zelf is vrij simpel:
https://www.icloud.com/sh...3b5394e1aa501407e429e9559
1. Check of dark-mode aanstaat
2. Ja? Zet Smart Invert aan

Automation 1:
1. Als app x of y of z geopend wordt
2. Run shortcut hierboven
3. Anders: doe niks

Automation 2:
1. Als app x of y of z gesloten wordt
2. Zet smart invert uit.

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18:44
Is het mogelijk om een shortcut te maken die er voor zorgt dat ik van een specifieke app (bijvoorbeeld de app van mijn camera’s) notificaties ontvang als ik niet verbonden ben met mijn WiFi?

Ik kan dit in de app instellen maar dan moet ik de app permanent toegang geven tot mijn locatie en dat wil ik niet. Verbonden met WiFi = thuis, niet verbonden met WiFi = weg.

Thuis = geen notificaties
Weg = wel notificaties

• m_a_rnix
Misschien een focus aanzetten?

• Sinan10
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 21-03 22:45
Kan iemand mij misschien helpen? Ik wil dat focus autorijden automatisch start bij een Bluetooth verbinding met mijn auto tot zover is dat goed gelukt. Kunnen we focus autorijden automatisch uitzetten bij geen Bluetooth verbinding met de auto of is dat teveel gevraagd?

• tom.cx
Sinan10 schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 17:35:
Kan iemand mij misschien helpen? Ik wil dat focus autorijden automatisch start bij een Bluetooth verbinding met mijn auto tot zover is dat goed gelukt. Kunnen we focus autorijden automatisch uitzetten bij geen Bluetooth verbinding met de auto of is dat teveel gevraagd?
Het enige wat ik kan bedenken is dat je een persoonlijke automatisering maakt. En wanneer je de app sluit die je gebruikt tijdens het autorijden, bijv flitsmeister, je sluit de app dat Bluetooth wordt uitgezet.

• PrimusIP
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 11:56
Voor degenen met een Mac: hebben jullie shortcuts al geprobeerd onder macOS? En zo ja, hoe bevalt het? Zijn er toepassingen die nuttig voor je zijn?

• funske
  • Laatst online: 31-01 16:21
PrimusIP schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 13:58:
Voor degenen met een Mac: hebben jullie shortcuts al geprobeerd onder macOS? En zo ja, hoe bevalt het? Zijn er toepassingen die nuttig voor je zijn?
Shortcuts onder macOS werkt wel, alleen kun je hem niet laten reageren op tijd, op ontwaken, op Bluetooth verbinding etc. Dus veel kun je er nog niet mee.
Maar hiervoor kun je wel Automator gebruiken…….

Have Fun Funske

• PrimusIP
Het leek me wel handig als het intergraal met andere devices werkt. Dat ik bijvoorbeeld een shortcut maak en het niet zoveel uitmaakt of ik het nou opstart met iPhone, MacBook, of weet ik wat allemaal.
Het grafische van shortcuts spreekt me ook wel aan. (Ik heb me er bijv. nooit zo toe kunnen zetten om mezelf voor alleen 'automating' dingen Python aan te leren.)

• m_a_rnix
PrimusIP schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 16:06:
Het leek me wel handig als het intergraal met andere devices werkt. Dat ik bijvoorbeeld een shortcut maak en het niet zoveel uitmaakt of ik het nou opstart met iPhone, MacBook, of weet ik wat allemaal.
Het grafische van shortcuts spreekt me ook wel aan. (Ik heb me er bijv. nooit zo toe kunnen zetten om mezelf voor alleen 'automating' dingen Python aan te leren.)
https://sixcolors.com/pos...cross-platform-shortcuts/

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Heeft iemand voor mij een gouden tip om notificaties/badges uit te zetten op het moment dat er een shortcut/automation runt?

In de oude IOS-versies kon je dat volgens mij nog wel bij Notifications —> Shortcuts uitschakelen, maar bij de meest recente IOS-en kon/kan dat alleen met een workaround via Screentime.

Nu heb ik die workaround (oa hier te lezen) maar ik krijg gewoon via die manier niet de optie om ze uit te zetten. Iemand die het wel voor elkaar krijgt/heeft gekregen?

Edit: toch gelukt :X @ modjes: excuses voor het uiteindelijk onnodig kicken van dit topic, feel free om mn reply te deleten

https://www.howtogeek.com...-shortcuts-app-on-iphone/

[Voor 10% gewijzigd door LuNaTiC op 17-12-2021 22:50]

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-03 12:02
Op Android kon ik instellen dat als de telefoon aan de oplader hangt na 10 uur, hij de slaap focus moet starten.

Bij opdrachten krijg ik echter geen EN functie gevonden.

En is het mogelijk om daarna een reserve kopie te maken en daarna de wifi uit te zetten?

ik zie ik zie wat jij niet ziet

• m_a_rnix
@icecreamfarmer dat kan toch met twee x IF? WiFi uitschakelen na reservekopie weet ik niet. Zou je wel omgekeerd kunnen doen. WiFi aan om 6 u en dan reservekopie starten.

• Saninl
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22-03 18:08
Het nieuwe jaar start niet voor iedereen even gelukkig… Vanwege het uitvallen van een deel van een iPhone scherm, zoek ik een oplossing om de ‘vorige/terug’ knop op een andere manier te kunnen gebruiken. Is het mogelijk om bijvoorbeeld een Siri shortcut aan te maken waardoor ik tweemaal op de achterkant van de iPhone kan tikken om terug te gaan in menu’s etc?

• Dennisdn
Saninl schreef op zondag 2 januari 2022 @ 12:55:
Het nieuwe jaar start niet voor iedereen even gelukkig… Vanwege het uitvallen van een deel van een iPhone scherm, zoek ik een oplossing om de ‘vorige/terug’ knop op een andere manier te kunnen gebruiken. Is het mogelijk om bijvoorbeeld een Siri shortcut aan te maken waardoor ik tweemaal op de achterkant van de iPhone kan tikken om terug te gaan in menu’s etc?
Kun je er met de 1-handbediening niet alsnog bij? (onderin scherm in midden naar beneden trekken)

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12:29
Ik heb een shortcut gemaakt welke al mijn lampen en HomeKit compatbile apparatuur uitzet als mijn telefoon in de lader gaat (meestal in de avond dus).
Echter bij het in slaapstand zetten van mijn AppleTV krijg ik uiteraard een foutmelding als ik niet op Wifi zit.

Iemand enig idee hoe ik makkelijk een voorwaarde in kan stellen dat hij alleen de Apple TV in slaapstand kan / mag zetten als ik verbonden ben met Wifi? Ik kan wel een 'als' voorwaarde toevoegen, maar ik kan daar niet selecteren op 'verbonden met Wifi' o.i.d.

• AppleFan2007
  • Nu online
SgtElPotato schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 10:27:
Ik heb een shortcut gemaakt welke al mijn lampen en HomeKit compatbile apparatuur uitzet als mijn telefoon in de lader gaat (meestal in de avond dus).
Echter bij het in slaapstand zetten van mijn AppleTV krijg ik uiteraard een foutmelding als ik niet op Wifi zit.

Iemand enig idee hoe ik makkelijk een voorwaarde in kan stellen dat hij alleen de Apple TV in slaapstand kan / mag zetten als ik verbonden ben met Wifi? Ik kan wel een 'als' voorwaarde toevoegen, maar ik kan daar niet selecteren op 'verbonden met Wifi' o.i.d.
Staat je Apple TV ingesteld als woning hub? Dan kan de Apple TV ook in slaapstand de lichten aansturen.

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12:29
AppleFan2007 schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 12:12:
[...]

Staat je Apple TV ingesteld als woning hub? Dan kan de Apple TV ook in slaapstand de lichten aansturen.
Ja klopt, maar misschien was mijn bewoording wat onduidelijk haha

Gaat er mij om dat als ik op 4G zit ik de Apple TV niet in slaapstand kan zetten omdat ie er niet mee kan verbinden, ik krijg dan een foutmelding in de opdrachten app.

Het mooiste zou zijn als ik er een if statement voor kan zetten die kijkt of ik verbonden ben met Wifi en dan de Apple TV in standby zet. Ben ik verbonden met 4G kan ie die overslaan omdat er geen verbinding gemaakt kan worden.

Mijn routine is als volgt:
Wanneer iPhone is aangesloten op het lichtnet -> Hue turn lights off in room x -> turn Apple tv in standby.

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:12

Rivanov

Apple freak

Heb sindskort het probleem dat alle afbeeldingen die ik via de sharesheet upload naar Imgur, automatisch geresized worden naar 640x360. Dit doe ik via een Upload to Imgur shortcut die ik al hele lang tijd gebruik. En voorheen werkte dit altijd perfect.

Iemand hetzelfde issue en mogelijk een oplossing gevonden?

Misschien te maken met 15.4 update?

Xbox Live: Rivanov | PSN: RivanovNL | LG OLED65CX :: Xbox Series X :: PlayStation 5 :: PSVR 2 :: Fanatec GT DD Pro 8nm | Ryzen 7 5800x3D - PNY RTX 4080 - 32GB Fury Renegade - Samsung 980 Pro 2TB NVMe (Main) + Kingston 2TB NVMe (Storage)

• Dennisdn
Hebben jullie toevallig ook de laatste dagen problemen met de shortcuts? Soms doet ie helemaal niets, soms voert ie de actie ineens toch uit na een dikke minuut, en soms alleen deze melding:

Het is alleen bij de Homekit-acties. Alle andere doen het wel gewoon….

[Voor 4% gewijzigd door Dennisdn op 11-05-2022 17:00]

• ucsdcom
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22-03 10:10
Ik heb gezocht in het topic, maar iets wat ik hoopte dat relatief eenvoudig was in te stellen niet gevonden:

Als ik film kijk etc. wil ik snel liefst met 1 druk op de knop de notificaties van bijvoorbeeld Whatsapp uit kunnen zetten.

Is er een shortcut waarbij ik voor het filmkijken met 1 sruk op de knop de notificaties van een app uit kan zetten en deze daarna weer met 1 druk aan kan zetten?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 24-03 13:08
ucsdcom schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 14:47:
Ik heb gezocht in het topic, maar iets wat ik hoopte dat relatief eenvoudig was in te stellen niet gevonden:

Als ik film kijk etc. wil ik snel liefst met 1 druk op de knop de notificaties van bijvoorbeeld Whatsapp uit kunnen zetten.

Is er een shortcut waarbij ik voor het filmkijken met 1 sruk op de knop de notificaties van een app uit kan zetten en deze daarna weer met 1 druk aan kan zetten?
Focusmode "Film kijken" instellen waarin je notificaties van whatsapp uitzet en die focusmode dan triggeren.

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ucsdcom
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22-03 10:10
Sluuz schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 15:08:
[...]

Focusmode "Film kijken" instellen waarin je notificaties van whatsapp uitzet en die focusmode dan triggeren.
Dank je, dat ga ik proberen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Martijn1994zip
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 23-03 09:22
Al even gezocht waarschijnlijk niet mogelijk maar toch de vraag.

Kan je met opdrachten ervoor zorgen dat bijv mijn home assistent app een VPN verbinding activeert. En zodra ik dan de app sluit deze weer afsluit.

Ik heb iets gelezen bij apple zelf over een MDM verbinding maar heb er echt geen verstand van.

Gr,

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:32

TheVMaster

Moderator WOS
Martijn1994zip schreef op maandag 23 mei 2022 @ 12:41:
Al even gezocht waarschijnlijk niet mogelijk maar toch de vraag.

Kan je met opdrachten ervoor zorgen dat bijv mijn home assistent app een VPN verbinding activeert. En zodra ik dan de app sluit deze weer afsluit.

Ik heb iets gelezen bij apple zelf over een MDM verbinding maar heb er echt geen verstand van.

Gr,
je kunt dmv MDM (Mobile Device Management) inderdaad in bepaalde situaties een VPN laten starten zodra je een (beheerde) app start. Dit lijkt mij een beetje overkill in jouw situatie, want een MDM oplossing wordt vaak gebruikt in een zakelijke omgeving en kost geld.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Martijn1994zip
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 23-03 09:22
TheVMaster schreef op maandag 23 mei 2022 @ 12:51:
[...]

je kunt dmv MDM (Mobile Device Management) inderdaad in bepaalde situaties een VPN laten starten zodra je een (beheerde) app start. Dit lijkt mij een beetje overkill in jouw situatie, want een MDM oplossing wordt vaak gebruikt in een zakelijke omgeving en kost geld.
Klopt, buiten dat ik niet eens zou weten hoe ik dat aanmaak is dit niet de passende oplossing. vandaar de vraag kan het met opdrachten? Of iets anders. Het lijkt mij namelijk erg handig. En volgens mij niet onmogelijk voor apple om toe te voegen😬 Mischien weet iemand wat de grenzen zijn van de scripten optie.

• nielsven
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 24-03 20:34
Ik hoop dat iemand ervaring heeft met het volgende:

Ik wil graag automatisch een Strava workout beginnen als ik op mijn fiets stap met een opdracht, nu zat ik te denken of het mogelijk is om deze automatisch te starten als ik in verbinding sta met een airtag (of een andere NFC tag als dat beter werkt) die ik dan ergens op mijn fiets verberg.

Ik heb geprobeerd een opdracht te maken met de locatie optie zodra ik bij de parkeerplaats ben van het mountainbike pad maar dat lijkt niet te werken :(

• StevenRSCA
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 20:12
Ik ben zelf mijn eerste stappen aan het zetten in de wondere wereld van shortcuts & automations, dus ik hoop dat deze vraag niet al te belachelijk is :)

De automation/shortcut die ik graag aan de praat wil krijgen, is eigenlijk eenvoudig: op het ogenblik dat mijn Apple TV opstart, zou de HomePod moeten stoppen met muziek spelen (moest dit het geval zijn).

Echter, bij de "events" voor automations zie ik enkel people arrive, people leave, time of day. Ik zou verwachten dat mijn conditie zou moeten in te stellen zijn bij "An Accessory Is Controlled" maar deze is uitgegrijsd.

Mis ik iets of is hetgeen ik wil niet mogelijk?

• Sennamph1938
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 24-02 16:04
Goedemiddag

Misschien is het al besproken alvast excuus daarvoor.

ik zoek een Shortcut (opdracht weet even niet hoe ik het moet noemen), die kan melden dat je van Wifi afgaat en overschakelt naar 4G.
ook andersom.

mijn dochters zijn niet altijd dat ze op 4G zitten en zodoende verbruiken ze veel data.
als ze de melding krijgen dat ze van WiFi af zijn zien ze dat en weten ze dat ze niet veel moeten verbruiken.

• Dennisdn
nielsven schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 11:49:
Ik hoop dat iemand ervaring heeft met het volgende:

Ik wil graag automatisch een Strava workout beginnen als ik op mijn fiets stap met een opdracht, nu zat ik te denken of het mogelijk is om deze automatisch te starten als ik in verbinding sta met een airtag (of een andere NFC tag als dat beter werkt) die ik dan ergens op mijn fiets verberg.

Ik heb geprobeerd een opdracht te maken met de locatie optie zodra ik bij de parkeerplaats ben van het mountainbike pad maar dat lijkt niet te werken :(
Het hoogst haalbaar is denk ik: NFC-sticker (kosten een paar cent) plakken op fiets, fietsdrager en/of ergens in de berging. Daar kan je dan een automation aan hangen die Strava opstart. Je zult dan zelf in Strava nog wel de route moeten starten, zover gaan de automations niet.

• Ferret
Ik weet dat het een keer voorbij is gekomen maar ik kan het niet (meer) vinden.

Ik zoek een manier om automatisch mijn hotspot op m'n iPhone aan te zetten zodra de telefoon verbinding maakt via bluetooth met mijn auto. Op die manier heeft de auto een internetverbinding en werkt bijvoorbeeld TuneIn. En andersom; zodra ik buiten bereik ben van de bluetooth moet de hotspot weer uitgezet worden.

Ik heb gelezen dat de Opdrachten functies onder iOS 16 een stuk uitgebreider zijn maar ik kan nog steeds niet vinden wat ik zoek.

Iemand die me een zetje in de richting kan geven?

• Dennisdn
Ferret schreef op woensdag 28 september 2022 @ 13:13:
Ik weet dat het een keer voorbij is gekomen maar ik kan het niet (meer) vinden.

Ik zoek een manier om automatisch mijn hotspot op m'n iPhone aan te zetten zodra de telefoon verbinding maakt via bluetooth met mijn auto. Op die manier heeft de auto een internetverbinding en werkt bijvoorbeeld TuneIn. En andersom; zodra ik buiten bereik ben van de bluetooth moet de hotspot weer uitgezet worden.

Ik heb gelezen dat de Opdrachten functies onder iOS 16 een stuk uitgebreider zijn maar ik kan nog steeds niet vinden wat ik zoek. Of je hem ook andersom kunt maken voor uitzetten weet ik niet, maar als je een paar minuten geen verbinding meer hebt gooit ie de hotspot er vanzelf uit.

Iemand die me een zetje in de richting kan geven?
Deze shortcut is om een hotspot op te zetten. Dan maak je een automation die de carkit als trigger gebruikt.

Kleine tip: voor een paar tientjes heb je een mobiele router. Voor een tientje krijg je een 2e Sim bij je provider en die gooi je ergens aan een 12v aansluiting in de auto en nooit omkijken meer naar. Veel minder gedoe dan hotspots opzetten.

[Voor 14% gewijzigd door Dennisdn op 28-09-2022 15:37]

• Ferret
Dennisdn schreef op woensdag 28 september 2022 @ 15:33:
[...]

Deze shortcut is om een hotspot op te zetten. Dan maak je een automation die de carkit als trigger gebruikt.[Afbeelding]

Kleine tip: voor een paar tientjes heb je een mobiele router. Voor een tientje krijg je een 2e Sim bij je provider en die gooi je ergens aan een 12v aansluiting in de auto en nooit omkijken meer naar. Veel minder gedoe dan hotspots opzetten.
Haha, en dat laatste wat je zegt. Zo heb ik het altijd gedaan met een Wifi dongel maar toen had ik een extra abbo bij een provider en die kosten wilde ik drukken door de databundel van m'n eigen abbo te gebruiken. Maar ik ga eens informeren bij m'n provider of een 2e sim mogelijk is. Thanks!

• Dennisdn
Ferret schreef op woensdag 28 september 2022 @ 16:19:
[...]

Haha, en dat laatste wat je zegt. Zo heb ik het altijd gedaan met een Wifi dongel maar toen had ik een extra abbo bij een provider en die kosten wilde ik drukken door de databundel van m'n eigen abbo te gebruiken. Maar ik ga eens informeren bij m'n provider of een 2e sim mogelijk is. Thanks!
Bij Vodafone betaal je eenmalig een tientje om een 2e of 3e Sim aan je abo te koppelen. Weet niet hoe het bij de andere providers is maar dat zal elkaar vast niet veel ontlopen.

• Ferret
Nou, bij mijn eigen provider kan het niet en bij Vodafone is het inmiddels 30 euro eenmalig voor een duo-sim.

Dus toch zou ik graag wat meer info willen over die shortcut/automation/trigger. Het rare is dat ik zeker weet dat dit al eens een keer voorbij is gekomen maar in dit topic vind ik er niks over...

• Dennisdn
Ferret schreef op donderdag 29 september 2022 @ 05:11:
Nou, bij mijn eigen provider kan het niet en bij Vodafone is het inmiddels 30 euro eenmalig voor een duo-sim.

Dus toch zou ik graag wat meer info willen over die shortcut/automation/trigger. Het rare is dat ik zeker weet dat dit al eens een keer voorbij is gekomen maar in dit topic vind ik er niks over...
Bijzonder, zie dat ik eind 2021 er nog eentje heb gehad voor een tientje.
Never mind, we gaan voor de Automation :)

1) Eerst maak je de Shortcut uit het plaatje van de vorige post.
2) Daarna maak je een nieuwe Automation aan (in de Shortcut app, vanuit Homekit werkt het niet)
3) Kies Persoonlijke automatisering
4) Kies voor Bluetooth en kies de gekoppelde bluetooth-radio/carkit.
5) In zoekbalkje even typen: "Open Opdracht" (als ie niet zelf al in beeld staat)
6) Kies de eerste gemaakte opdracht.

Dan zou het moeten werken.

• PrimusIP
Ik vind het idee van shortcuts erg leuk. Probleem is dat ik geen idee heb waar ik het voor zou willen gebruiken. De suggesties waar Apple zelf mee komt zijn volgens mij sinds de launch ook amper veranderd.

• wian
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Google eens op shortcuts om inspiratie op te doen. Ik vind deze bijvoorbeeld erg handig voor het geval je een linkje ontvangt naar een site met een paywall. Of deze die je redirect van twitter naar nitter, voor mensen die geen twitter gebruiken, maar wel tweets in de browser willen kunnen lezen zonder direct geconfronteerd te worden met een twitter login banner.

• Ferret
Dennisdn schreef op donderdag 29 september 2022 @ 05:57:
[...]

Bijzonder, zie dat ik eind 2021 er nog eentje heb gehad voor een tientje.
Never mind, we gaan voor de Automation :)

1) Eerst maak je de Shortcut uit het plaatje van de vorige post.
2) Daarna maak je een nieuwe Automation aan (in de Shortcut app, vanuit Homekit werkt het niet)
3) Kies Persoonlijke automatisering
4) Kies voor Bluetooth en kies de gekoppelde bluetooth-radio/carkit.
5) In zoekbalkje even typen: "Open Opdracht" (als ie niet zelf al in beeld staat)
6) Kies de eerste gemaakte opdracht.

Dan zou het moeten werken.
Thanks! Ik ga het eens proberen :)

• PeaceNlove
PrimusIP schreef op donderdag 29 september 2022 @ 08:12:
Ik vind het idee van shortcuts erg leuk. Probleem is dat ik geen idee heb waar ik het voor zou willen gebruiken. De suggesties waar Apple zelf mee komt zijn volgens mij sinds de launch ook amper veranderd.
ik heb er een waarbij ik een Shelly via HTTP request aanstuur, kan ik gewoon roepen tegen mijn telefoon dat de ventilatie harder moet :9

• lowfi
  • Laatst online: 20-03 06:24
Dennisdn schreef op woensdag 28 september 2022 @ 15:33:
[...]

Deze shortcut is om een hotspot op te zetten. Dan maak je een automation die de carkit als trigger gebruikt.[Afbeelding]

Hotspot zit nu standaard in 16.1. Of doet deze shortcut iets anders?

• Dennisdn
lowfi schreef op donderdag 29 september 2022 @ 11:10:
[...]

Hotspot zit nu standaard in 16.1. Of doet deze shortcut iets anders?

[Afbeelding]
Dat maakt het nog een stap simpeler :)

• Ferret
Kijk! steeds beter :-) Nu wachten op iOS 16.1 :+

[Voor 38% gewijzigd door Ferret op 29-09-2022 11:26]

• Dennisdn
Ik zou die hotspot het liefst ook nog vanaf de Apple Watch willen activeren (klant tegenover me hoeft niet te weten dat ik internet open zet en stiekem gewoon op Tweakers zit). Maar dat lijkt niet te kunnen via mijn eerder beschreven shortcut. Nu deze standaard al in iOS zit gaat het misschien wel lukken :)

[Voor 19% gewijzigd door Dennisdn op 29-09-2022 11:30]

• lowfi
  • Laatst online: 20-03 06:24
Dat kan nu geloof ik wel:

Lijkt mij wel handig via nfc sticker op mijn laptop. Ben vaak onderweg voor mijn werk…

[Voor 10% gewijzigd door lowfi op 29-09-2022 11:41]

Pagina: 1 ... 5 6 7 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee