[Siri Shortcuts] Discussie & Opdrachten

Pagina: 1 ... 5 ... 8 Laatste
Acties:

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 14:05
meesje schreef op woensdag 23 september 2020 @ 13:31:
[...]

Waarschijnlijk zoek je naar de app. Je moet binnen ‘scripten’ kiezen voor ‘open app’ en daarna kun je FM kiezen.
Dat is gelukt, dankjewel. Maar ik kan vervolgens niet ervoor kiezen dat bluetooth moet verbinden met x. Ik kan alleen bluetooth aan/uit zetten.

Gelukt!

Edit: hoe zorg ik ervoor dat de opdracht automatisch start zonder dat ik op voer uit hoef te drukken?

[ Voor 12% gewijzigd door Untouchablezz20 op 23-09-2020 15:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Serena
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08-05 20:32
Untouchablezz20 schreef op woensdag 23 september 2020 @ 13:46:
[...]

Dat is gelukt, dankjewel. Maar ik kan vervolgens niet ervoor kiezen dat bluetooth moet verbinden met x. Ik kan alleen bluetooth aan/uit zetten.

Gelukt!

Edit: hoe zorg ik ervoor dat de opdracht automatisch start zonder dat ik op voer uit hoef te drukken?
Dat kan niet. Bij BT zul je helaas ALTIJD moeten bevestigen.

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

• GloriX
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Zou iemand een shortcut kunnen programmeren die naar de top van een pagina scrolt?
Vergelijkbaar met het tikken op de top van het scherm?

Ik zou dit graag willen gebruiken in combinatie met het tikken op de achterkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17:14
Ik zou graag willen dat mijn iPhone, wanneer deze op niet storen staat, automatisch de niet storen functie uitzet wanneer ik op mijn werk aankom. Andersom lukt wel, dus niet storen automatisch aan wanneer ik op mijn werk kom, maar ik wil dus dat hij dan uitgaat. Ik werk onregelmatig dus kan ik dit niet regelen met een tijdsinstelling. Iemand een idee of dit mogelijk is?

• GertJan2012
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 05-05 23:08
Ik heb het helaas niet in de topic start kunnen lezen, dus ik stel mijn vraag maar even.
Heb een persoonlijke automation aangemaakt welke de watchface van de AppleWatch aanpast. Echter werkt deze alleen als ik mijn telefoon in gebruik heb ( dus als hij unlocked is ) . Hoe kan ik er voor zorgen dat dit ook gebeurd op het moment dat ik mijn telefoon gewoon in mn zak heb zitten ?
Het vinkje vragen bij uitvoeren staat uiteraard uitgeschakeld, maar toch doet hij niets op de achtergrond?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gday
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-04 11:55

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Voor mensen die wonen in de gemeente Baarn, Bunnik, Nieuwegein, Soest, IJsselstein of Zeist en zich ook kapot ergeren aan de slechte ophaalkalender-app van de reinigingsdienst RMN, heb ik 2 shortcuts gemaakt.

Beide shortcuts vragen bij het importeren om je postcode en huisnummer, en aan de hand daarvan (met wat vage trucjes, regex en cookie-gedoe omdat de site een kalender bepaalt op basis van je session cookie) wordt een iCal-bestand van hun site getrokken en verwerkt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2AYwG2du9bh4aiKSJGrA6HV2R6s=/800x/filters:strip_exif()/f/image/tt0hNRpGc2lnk8fA5uBzy9uu.png?f=fotoalbum_large
https://www.icloud.com/sh...614314b02ab01b58d0087317a
Deze shortcut toont gewoon een kalender voor de komende 2 maanden, met alle soorten afval die op jouw adres opgehaald worden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ug-Muy5xvVQNtKLs8N6OtUxGc5U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NQ32a3tRHTPnlWb0hB2qW3LB.jpg?f=fotoalbum_large
Deze shortcut leest hetzelfde document in, en checkt of er mórgen afval aan straat gezet moet worden. Zo ja, dan wordt er een notificatie gegeven. Je kunt deze shortcut bijvoorbeeld elke avond automatisch om 21.30 laten lopen. (Ja, de shortcut houdt er ook rekening mee als er meerdere soorten afval op dezelfde dag opgehaald worden. ;))

[ Voor 39% gewijzigd door gday op 01-10-2020 13:55 ]

ingen vill veta var du köpt din tröja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
gday schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 13:45:
Voor mensen die wonen in de gemeente Baarn, Bunnik, Nieuwegein, Soest, IJsselstein of Zeist en zich ook kapot ergeren aan de slechte ophaalkalender-app van de reinigingsdienst RMN, heb ik 2 shortcuts gemaakt.

Beide shortcuts vragen bij het importeren om je postcode en huisnummer, en aan de hand daarvan (met wat vage trucjes, regex en cookie-gedoe omdat de site een kalender bepaalt op basis van je session cookie) wordt een iCal-bestand van hun site getrokken en verwerkt.

[Afbeelding]
Deze shortcut toont gewoon een kalender voor de komende 2 maanden, met alle soorten afval die op jouw adres opgehaald worden.

[Afbeelding]
Deze shortcut leest hetzelfde document in, en checkt of er mórgen afval aan straat gezet moet worden. Zo ja, dan wordt er een notificatie gegeven. Je kunt deze shortcut bijvoorbeeld elke avond automatisch om 21.30 laten lopen. (Ja, de shortcut houdt er ook rekening mee als er meerdere soorten afval op dezelfde dag opgehaald worden. ;))
Deze gemeente doet niet mee met afvalwijzer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

meesje schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 13:56:
[...]

Deze gemeente doet niet mee met afvalwijzer?
Nope. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:59
:)
Ik ben net verhuisd van Nieuwegein naar De Meern. En ik vond die RMN app juist een stuk fijner dan de AfvalWijzer app... sneller, vooral.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

vanaalten schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 15:23:
:)
Ik ben net verhuisd van Nieuwegein naar De Meern. En ik vond die RMN app juist een stuk fijner dan de AfvalWijzer app... sneller, vooral.
Ik moet gemiddeld elke week mijn postcode opnieuw instellen, en herinneringen in de app moet je instellen om 19.00 's avonds of 1.00 's nachts. Ik wil graag ergens daartussen een herinnering krijgen, want om 19.00 zit ik nog aan de eettafel of ben ik met de kinderen bezig, en om 1.00 slaap ik doorgaans. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Nu online
gday schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 15:27:
[...]

Ik moet gemiddeld elke week mijn postcode opnieuw instellen, en herinneringen in de app moet je instellen om 19.00 's avonds of 1.00 's nachts. Ik wil graag ergens daartussen een herinnering krijgen, want om 19.00 zit ik nog aan de eettafel of ben ik met de kinderen bezig, en om 1.00 slaap ik doorgaans. ;)
Postcode opnieuw instellen is voor mij totaal niet herkenbaar. En voor de herinneringen kun je een eigen vaste tijd (per soort afval) instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gday

gday

TENACIOUS D TIME!!!

meesje schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 15:46:
[...]

Postcode opnieuw instellen is voor mij totaal niet herkenbaar. En voor de herinneringen kun je een eigen vaste tijd (per soort afval) instellen.
Dan denk ik dat je het over een andere app hebt?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IydLnnx7fHEYnNPyydZLtYV-z-0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/18POqAXVKwkbXKCKv5dIoq7p.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Nu online
gday schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 15:54:
[...]

Dan denk ik dat je het over een andere app hebt?
[Afbeelding]
Excuses! Maar inderdaad, ik bedoelde de Afvalwijzer app. Die werkt in mijn ogen best fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Kent iemand een Shortcut om de laatst genomen foto te verwijderen? Ik stuur wel eens wat via WhatsApp, maar die slaat alles wat ik maak op in Filmrol. Ik wil dat niet, ga direct weg.

Een Shortcut zou handig zijn.

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silasje
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 17-04 11:29

Silasje

www.Entjes.eu

Ik ben een beetje aan het stoeien met de automatising.. alleen lukt het nog niet helemaal.

Ik heb het voor elkaar dat mijn iPhone bij het verbinden met mijn carkit automatisch flitsmeister en spotify opstart. Nu nog voor elkaar krijgen dat dit zonder de "Voer uit" knop op de achtergrond gedaan kan worden.

Iemand heel handig met scripten die een pushmelding van opdrachten automatisch op "voer uit" kan klikken?

Canon 7D MII, 550D, Tokina 11-16mm F2.8, Sigma 17-70mm F2.8/4, Sigma 30MM F1.4, Canon 50mm 1.8 STM, Sigma 70-200 F2.8, En de bende eromheen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
  • Nu online
Silasje schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 19:24:
Ik ben een beetje aan het stoeien met de automatising.. alleen lukt het nog niet helemaal.

Ik heb het voor elkaar dat mijn iPhone bij het verbinden met mijn carkit automatisch flitsmeister en spotify opstart. Nu nog voor elkaar krijgen dat dit zonder de "Voer uit" knop op de achtergrond gedaan kan worden.

Iemand heel handig met scripten die een pushmelding van opdrachten automatisch op "voer uit" kan klikken?
Indien je gebruik maakt van bluetooth, hou je helaas altijd de ‘voer uit’ actie. Waarom deze restrictie er in zit, geen flauw idee. Bij verbinden via CarPlay hoef je niks te bevestigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silasje
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 17-04 11:29

Silasje

www.Entjes.eu

meesje schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 19:34:
[...]

Indien je gebruik maakt van bluetooth, hou je helaas altijd de ‘voer uit’ actie. Waarom deze restrictie er in zit, geen flauw idee. Bij verbinden via CarPlay hoef je niks te bevestigen.
Dank u! dat maakt veel duidelijk..

Volgende vraag.
Nu ben ik bezig met mijn Hue, de lamp bij mijn telefoonlader laten knipperen als de telefoon 100% opgeladen is. Dit werkt prima, alleen haal ik aan het begin de van de opdracht de tint en de helderheid van de lamp op om deze na het knipperen weer te kunnen herstellen. Alleen snap ik niet hoe ik die opgeslagen lampgegevens (via het apple homekit systeem) weer toewijs na het knipperen.

Als batterij 100% is:
- haal LED-strip helderheid op
- haal LED-strip tint op
- stel groen in
- wacht 1 sec
- stel uit in
- wacht 1 sec
- stel groen in
- wacht 1 sec
maar dan, herstel helderheid en tint zoals in stap 1 en 2?

[ Voor 14% gewijzigd door Silasje op 14-10-2020 20:02 ]

Canon 7D MII, 550D, Tokina 11-16mm F2.8, Sigma 17-70mm F2.8/4, Sigma 30MM F1.4, Canon 50mm 1.8 STM, Sigma 70-200 F2.8, En de bende eromheen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tpouw
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16-03-2022
THE_BASE schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 15:56:
Kent iemand een Shortcut om de laatst genomen foto te verwijderen? Ik stuur wel eens wat via WhatsApp, maar die slaat alles wat ik maak op in Filmrol. Ik wil dat niet, ga direct weg.

Een Shortcut zou handig zijn.
Je kunt whatsapp zo instellen dat hij foto's niet opslaat op de filmrol.
Instellingen > chats > toevoegen aan filmrol uitzetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chippie777
  • Laatst online: 17:14
Volgens mij heeft deze instelling alleen impact op de foto’s die je ontvangt via WhatsApp. Foto’s die je zelf verstuurt en maakt in WhatsApp komen wel in je filmrol. Althans bij mij, of zie ik een instelling over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
tpouw schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 12:15:
[...]

Je kunt whatsapp zo instellen dat hij foto's niet opslaat op de filmrol.
Instellingen > chats > toevoegen aan filmrol uitzetten.
Klopt, voor wat je ontvangt. Niet voor wat je zelf maakt. Helaas.

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tartarus
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 08-05 18:52
Ik heb zojuist een shortcut gemaakt om mijn Watch te bedienen als ik geen zin heb om onder mijn regenjas, jas en dan nog mouwen van trui te gaan zoeken naar mijn Watch 8)7

https://www.icloud.com/sh...91db746ab989d5dc3ac41b149

Misschien hebben jullie er ook wat aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:18

paQ

Weet iemand een methode om in opdrachten een script te fabrieken dat bepaalt of een waarde stijgt of daalt?
Bijvoorbeeld temperatuur van een sensor in homekit?

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Nu online
Historie wordt niet opgeslagen in HomeKit. In Shortcuts heb je daardoor alleen de variabel 'current value'.
Om een vergelijk te maken, moet je dus in ieder geval een eigen database/tabel inrichten waar de (laatste) gemeten waarde wordt weggeschreven. Dit is wel wat meer dan alleen even een script. Maar wellicht heeft iemand dat al gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1441478

Ik wil met 1 druk op shortcut de scherm in "slim omgekeerd" modus zetten, de truetone en nightshift uitschakelen. Is dit mogelijk met de opdrachten app? Heb dit topic ff vlot doorgezocht en op wat linkjes in OP gedrukt maar niets bruikbaars gevonden. Zou zonde zijn als ik mijn tijd verspil omdat dit domweg niet mogelijk is. Iemand die dit weet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18:57
Anoniem: 1441478 schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 13:35:
Ik wil met 1 druk op shortcut de scherm in "slim omgekeerd" modus zetten, de truetone en nightshift uitschakelen. Is dit mogelijk met de opdrachten app? Heb dit topic ff vlot doorgezocht en op wat linkjes in OP gedrukt maar niets bruikbaars gevonden. Zou zonde zijn als ik mijn tijd verspil omdat dit domweg niet mogelijk is. Iemand die dit weet?
Weet niet zeker of het via de Opdrachten kan, maar het kan nog veel makkelijker: bij "Toegangelijkheid" kan je het instellen bij 2x op de achterkant tikken of 3x snel op de zijknop drukken. Beide werkt bij een locked iPhone. Dat werkt denk ik sneller dan eerst unlocken> knop zoeken> Opdracht drukken.

[ Voor 9% gewijzigd door Dennisdn op 01-11-2020 07:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S023
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online
Als mijn iphone aan de lader hangt, zou ik via mijn watch de batterijpercentage willen zien. Is dit mogelijk met Shortcuts? Met de functie batterijgegevens ophalen heb ik behoorlijk zitten stoeien, maar het is mij niet gelukt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• McLovinB
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19:28
S023 schreef op zondag 1 november 2020 @ 09:30:
Als mijn iphone aan de lader hangt, zou ik via mijn watch de batterijpercentage willen zien. Is dit mogelijk met Shortcuts? Met de functie batterijgegevens ophalen heb ik behoorlijk zitten stoeien, maar het is mij niet gelukt.
Als het ook zonder shortcut mag: de app BatteryPhone doet dit ook voor je

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15:44
Zou het ook mogelijk zijn via de opdrachten app om de melding die je op je iPhone krijgt als je watch vol is om deze ook op je iPad te krijgen?

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lenwar
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 02-05 17:12

lenwar

ni

Ik weet niet of ik hier in het goede draadje zit (zo niet wordt ik graag doorverwezen). Ik probeer een 'Opdracht' te maken om op m'n Apple TV automatisch Spotify op te starten zodra ik Spotify op m'n telefoon opstart.

Dat is op zich geen probleem. Op het moment vraagt hij netjes als m'n telefoon is verbonden met m'n wifi of hij de Spotify app moet opstarten op m'n Apple TV. Zo ver zo goed.

Het enige dat ik eigenlijk nog graag zou willen, is dat hij dat alleen vraagt als de Spotify app niet actief is op de Apple TV.

Mijn vraag is dan ook: Hoe kan ik op de Apple TV de huidige staat uitlezen? Dat is geen standaard optie, maar ik vond ook her en der dat je tegen een API aan kan praten op de Apple TV, al ben ik daar nog niet helemaal uit.

(dus straks moet het worden:)

Wanneer Spotify start (de trigger)
Als ik verbonden ben met Wifinetwerk ABC
Als op de Apple TV Spotify niet de actieve app is.
Vraag of ik op de Apple TV Spotify moet opstarten.
(indien Ja, doe dat, indien Nee, <niks>)

Neque porro quisquam est qui dolorem ipsum quia dolor sit amet, consectetur, adipisci velit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dennisdn schreef op zondag 1 november 2020 @ 06:59:
[...]

Weet niet zeker of het via de Opdrachten kan, maar het kan nog veel makkelijker: bij "Toegangelijkheid" kan je het instellen bij 2x op de achterkant tikken of 3x snel op de zijknop drukken. Beide werkt bij een locked iPhone. Dat werkt denk ik sneller dan eerst unlocken> knop zoeken> Opdracht drukken.
Dank je, zo doe ik het al. Maar had een snelkoppeling op scherm die hetzelfde doet ook leuk gevonden. Heb inmiddels een halfbakken shortcut oplossing gevonden voor Safari, wat al niet eens meer werkt als je van pagina veranderd. Waardeloos dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stijnb_
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 05-05 06:05
Ik zou graag een shortcut maken om een timer te starten in clockify.
Dit zou moeten gebeuren via de api van clockify.
Om internet staat een demo met de api van darksky maar dit is via een url request.
Voor clockify moet je sjon gebruiken, iemand die mij hierbij kan verder helpen?
https://clockify.me/developers-api

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charliemka
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 24-11-2023
Dennisdn schreef op zondag 1 november 2020 @ 06:59:
[...]

Bij mij lijkt dat toch niet te werken als de iPhone gelockt is, of is dit nog een aparte instelling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lenwar
  • Laatst online: 02-05 17:12

lenwar

ni

Kleine update op m'n vorige post. Ik heb ondertussen een 'oplossing' (voelt meer als een workaround, maar het werkt voor mij) middels Home Assistant.

Home Assistant kan de huidig spelende app uitlezen van m'n Apple TV en 'Shortcuts' kan met Home Assistant praten.

Neque porro quisquam est qui dolorem ipsum quia dolor sit amet, consectetur, adipisci velit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbinonline
  • Laatst online: 07-05 23:10
Is het mogelijk om een homekit sensor als trigger te gebruiken voor een persoonlijke automatisering.

Ik heb vanuit Home Assistant een sensor van Octoprint toegevoegd aan HomeKit en wil zodra deze op aan staat een bepaalde WatchFace instellen waarvoor ik een complication heb aangemaakt die de voortgang van de print weergeeft. Dat laatste kan sinds iOS 14 maar een sensor gebruiken als trigger heb ik nog niet kunnen vinden.

Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buzzs
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 13:28
Ik heb een automatisering aangemaakt dat Flitsmeister wordt geopend zodra mijn iPhone via Bluetooth verbinding maakt met mijn auto. Flitsmeister maakt voor meldingen gebruik van het mediavolume van de iPhone, dat ik standaard altijd op 0 heb staan.
Ik heb een automatisering gemaakt dat het volume naar 50% gaat zodra Flitsmeister wordt gestart en terug gaat naar 0 als Flitsmeister wordt gesloten.
Het probleem is alleen dat de iPhone denkt dat Flitsmeister wordt gesloten zodra ik het scherm vergrendel of een andere app open, terwijl Flitsmeister op de achtergrond gewoon actief blijft. Het volume gaat dus direct weer terug naar 0 en ontvang ik geen geluidsmeldingen.

Weet iemand hier toevallig een mooie oplossing voor?

[ Voor 5% gewijzigd door buzzs op 06-11-2020 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chorro
  • Laatst online: 15:16
Wil iemand mij helpen met de volgende situatie? Ik heb verschillende dingen al geprobeerd, maar het wil nog niet lukken.

Ik leg mijn telefoon standaard op een Qi lader, of deze nou opgeladen moet worden of niet. Daarvan wil ik niet dat deze constant van stroom wordt voorzien; als mijn telefoon bijvoorbeeld nog 80% acculading heeft is het niet nodig om de telefoon op te laden. Daarom zit er een Hue smartplug tussen.

Wat ik dus wil is dat als ik op mijn huisadres aankom, de telefoon checkt of het batterijpercentage onder een bepaald aantal % is gezakt en zo ja de Hue smartplug inschakelt. Zodra ik van huis vertrek moet de smartplug uitgeschakeld worden, maar dat is al gelukt.

Ik heb nu het volgende, waarbij ik netjes op de juiste momenten een melding krijg dat de opdracht getriggerd wordt maar de Hue smartplug niet aangaat.

Wanneer:
- Wanneer ik aankom bij ADRES

Voer uit:
- Haal batterijniveau op
-- Als batterijniveau is kleinder dan 40
---- Stel oplader in
---- Toon melding 'Oplader ingeschakeld'
-- Anders
---- Toon melding 'Batterij hoeft niet te worden opgeladen
-- Einde als

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chorro
  • Laatst online: 15:16
buzzs schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 09:53:
Ik heb een automatisering aangemaakt dat Flitsmeister wordt geopend zodra mijn iPhone via Bluetooth verbinding maakt met mijn auto. Flitsmeister maakt voor meldingen gebruik van het mediavolume van de iPhone, dat ik standaard altijd op 0 heb staan.
Ik heb een automatisering gemaakt dat het volume naar 50% gaat zodra Flitsmeister wordt gestart en terug gaat naar 0 als Flitsmeister wordt gesloten.
Het probleem is alleen dat de iPhone denkt dat Flitsmeister wordt gesloten zodra ik het scherm vergrendel of een andere app open, terwijl Flitsmeister op de achtergrond gewoon actief blijft. Het volume gaat dus direct weer terug naar 0 en ontvang ik geen geluidsmeldingen.

Ik kan mij vergissen, maar ik heb in Flitsmeister zelf het volume geregeld in de instellingen van Flitsmeister en dat werkt voor mij top. Is dat voor jou niet voldoende?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buzzs
Chorro schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 10:00:
[...]

Ik kan mij vergissen, maar ik heb in Flitsmeister zelf het volume geregeld in de instellingen van Flitsmeister en dat werkt voor mij top. Is dat voor jou niet voldoende?
Als ik het volume in Flitsmeister instel dmv de slider, wordt het mediavolume van de iPhone bij mij aangepast.
Als ik het Flitsmeistervolume bv. instel op 80%, gaat alle media die ik vervolgens afspeel op 80% spelen. Als ik het mediavolume daarna op 0 zet omdat ik geen geluid bij mijn video wil, staat de slider van het Flitsmeistervolume ook weer op 0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
buzzs schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 09:53:

Kan dat starten van Flitsmeister ook automatisch?
Ik krijg nu steeds een pop-up of ik wel wil dat Flitsmeister start.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buzzs
Donstil schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 19:38:
[...]

Dat is bij mij ook het geval. Volgens mij kan dat (helaas) niet anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluewater
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 05-05 19:43
[...]

Bij het connecten met CarPlay start Flitsmeister wel automatisch bij mij (scripten -> open app). Bij dezelfde actie maar dan met mijn volkswagen bluetooth radio verschijnt inderdaad een pop-up.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bio
  • Laatst online: 03-05 21:41

Bio

hebben meer mensen dat vragen om inputs nu siri laten zeggen:

wat moet numberanswer zijn

of

wat moet stringanswer zijn

Dit is als Siri op Nederlands staat, op Engels spreekt siri wel gewoon netjes de prompt uit. Vervelende bug wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nicjongen
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 06-05 20:25
Dag,

ik weet niet of het al genoemd is in dit topic, maar kan het niet vinden..

Ik zou graag willen dat mijn hotspot automatisch start op moment dat ik verbinding maak met Carplay en ook weer uit gaat op moment dat Carplay vebreekt. Of in elk geval misschien de menu optie direct al voor mijn neus krijg zodat ik alleen het knopje om hoef te zetten en niet door de instellingen hoef te bladeren

Iemand een idee of dit kan/ mogelijk is? Continu aan laten staan liever niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online

PeaceNlove

Deugleuter

Ja dat kan
Maak een opdracht aan met als eerste component URL. Geef als url op:
code:
1
prefs:root=INTERNET_TETHERING

En als 2e component Safari die de url opent.

En dan onder automatisering maak je een wanneer CarPlay verbinding maakt en daarin zet je dan Voer een opdracht uit en geef je de opdracht die je hiervoor gemaakt hebt op.

• nicjongen
  • Laatst online: 06-05 20:25
PeaceNlove schreef op woensdag 11 november 2020 @ 18:54:
Ja dat kan
Maak een opdracht aan met als eerste component URL. Geef als url op:
code:
1
prefs:root=INTERNET_TETHERING

En als 2e component Safari die de url opent.

En dan onder automatisering maak je een wanneer CarPlay verbinding maakt en daarin zet je dan Voer een opdracht uit en geef je de opdracht die je hiervoor gemaakt hebt op.
Super bedankt! werkt inderdaad.. _/-\o_

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:18

paQ

OK, misschien kijk ik er overheen, of misschien kan het gewoon niet.

Ik wil een homekit apparaat bedienen op basis van een gekozen Airplay speaker.
M.a.w.: Zodra ik op ATV een bepaalde AP speaker selecteer dan wil ik een opdracht uitvoeren.

Hoe is dat te fixen?

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kev7381
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 24-04 13:37
Is het mogelijk om via shortcut een screenshot maken van een pagina => open een app.

want wil graag via AssistiveTouch met singe tap klikken om de opdracht uitvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tom.cx
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 16-04 09:08
Hoi,

Ik heb -De Speld- shortcut gemaak. Hier kan je Speld meme's mee maken. Maar ik loop tegen een issue aan en kan niet vinden hoe ik het moet oplossen. Aan de bovenkant blijft een lijntje van ongeveer 1/2 pixels. Weet iemand hoe ik dat weg kan krijgen?

Dit is de shortcut: https://www.icloud.com/sh...15e33476dac30898884828cfe

Tom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Hoi,

ik heb sinds vrijdag een 12 mini, daarmee ook eindelijk Dualsim, alleen ik zou dat eigenlijk wel een beetje willen automatiseren dat buiten werktijden mijn 2e sim uitgeschakeld is.

Wat ik eigenlijk wil:

• maandag t/m vrijdag tussen 8.30 en 17.00 uur mijn zakelijke line geactiveerd en als default.
• daarbuiten zakelijke line gedeactiveerd en mijn privé line als default.

Fairly simple op zich.

Nu heb ik twee shortcuts gevonden waarmee ik in mijn instellingen kan komen tot een line switch, echter nog niet de actie zelf. Dus:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/41nPOPBzNi9ldPaDQiT0ELyUAZo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ljmoVt9GPv9N1PmzIFDCICmx.png?f=fotoalbum_large

Gaat naar:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p1w3r24pmewOI11-d_8TEf5Ltcg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IhLkTQzynIgYg6aYc0W1ugsj.jpg?f=fotoalbum_large

Maar daar moet ik eerst nog wel verder klikken naar Zakelijk en vervolgens moet ik daarna nog 'Turn on this line' aan of uitzetten. Nog twee extra kliks dus.

Voor het afwisselen van de default line heb ik deze shortcut:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZJ6LPVx_3-R7ckDlq7nZWQ47woI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ZSG9rWb2yP4Zw9hEQbgIjWVq.png?f=fotoalbum_large

En dan kom ik direct bij:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/liHjGizLbduHMhdFGbJzqIFacdw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vOaQSBlQnEjEU8i7TEGtfCe6.jpg?f=fotoalbum_large

Echter daar moet ik dus echter ook nog handmatig naar zakelijk of privé overschakelen.

Het zijn maar een paar klikjes, dus niet erg zou je zeggen. Maar vroeg me af of je in een shortcut of automatisering die klikken niet kan laten doen. Want dan kan ik er ook een automation op tijdstippen van maken.

Ik heb er een hard hoofd in, maar ben nog helemaal nieuw in dit wereldje dus jullie weten vast de mogelijkheden en onmogelijkheden :P

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
LuNaTiC schreef op maandag 16 november 2020 @ 15:13:

Echter daar moet ik dus echter ook nog handmatig naar zakelijk of privé overschakelen.
Helaas, dat gaat gewoon niet. De Opdracht die je al hebt gevonden om in het juiste menu te komen die je nu hebt is tot op heden de snelste wijze. Ik heb hem in een widget gezet waarmee hij nog sneller bereikbaar is.

Duo werkt echt heel goed bij Apple, maar hopelijk gaan ze nog eens wat kleine handigheidjes toevoegen:
- Ik zou bijvoorbeeld graag een eigen ringtone aan de lijnen toewijzen. Nu moet je in theorie iedere contactpersoon een eigen ring geven, niet te doen.
- Het is irritant dat je op de iPhone niet contacten in een groep kunt stoppen, maar daarvoor moet inloggen op icloud.com.
- Kleine irritaties als: als je Whatsapp prive én Whatsapp for business hebt geinstalleerd werkt dat op zich prima op beide lijnen. Echter wil je eens iets doorsturen via Whatsapp, gaat ie altijd naar de Business Whatsapp...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Mejh, was ik idd al bang voor.

Hoe handig zou het zijn als je gewoon shortcuts zou kunnen maken alsof je een macro opneemt?

Maybe ooit.

Die ringtones zouden ook handig zijn, voor nu stoort me dat nog niet, als ik aan het werk ben ga ik er gewoon vanuit dat het zakelijk is en zie ik dat vanzelf ook wel in het scherm.

Whatsapp gebruik ik alleen privé. Alleen directe collega’s van mn afdeling hebben mn privé-nummer en zit ook in een gemute afdelingsgroepje. Prima wmb. Rest van het bedrijf mailt, belt of smst mn zakelijke nummer maar.

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
Ineens start muziek niet meer vanzelf met spelen als ik deze heb opgenomen in een opdracht.
Het is juist de bedoeling dat ik niks meer aanraak als ik in de auto stap. Iemand een idee?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6E0KXCRUjnmHjis238-1FGyhz5A=/x800/filters:strip_exif()/f/image/ZLVAPt76F6rImEASTRca3rhj.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronvgs
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:08
Bij muziek nog een keer op radio 10 drukken en opnieuw de zender kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
Ronvgs schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 13:43:
Bij muziek nog een keer op radio 10 drukken en opnieuw de zender kiezen.
Hij selecteert hem wel braaf, hij gaat alleen niet op play.
Jouw methode verandert niets hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronvgs
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:08
Ik gebruik opdrachten al een tijdje om radio af te spelen en ik heb dit regelmatig.
Even de opdracht bewerken en de zender opnieuw selecteren en het werkt weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Heeft iemand ervaring met het scripten/maken van een shortcut waabij je een aantal variabelelen (cijfers) moet invullen, daarmee een simpel berekeningetje maken en dan de uitkomst teruggeeft?

Ik wil een soort simpel shortcutje maken waarbij ik mijn geprojecteerde kcal verbranding makkelijk mee kan opvragen.

Wat ik eigenlijk wil:

- klik op shortcut
- Vraag 1: hoeveel kcal heb je al verbrand: x (var1)
- Vraag 2: hoe laat is het nu? y (var2)

En daarna volgt het volgende rekensommetje:

3000 - (x + (24-y)*80) = z

(voorbeeldsommetje):

het is nu 10.00 uur en heb al 1025 kcal verbrand. Wil weten wat ik aan het einde van de dag heb verbrand op het moment dat ik nu niets meer zou uitvoeren (die 80 is het kcal wat ik in rust zou verbranden).

dus:

3000 - (1025 + (24-10)*80)=3000 - (1025 + 14*80) = 3000 - (1025 + 1120) = 3000 - 2145 = 855 kcal

en dat cijfer 855 kcal zou ik dan als uitkomst te zien krijgen. (je moet nog 855 kcal verbranden om je doel van 3000 te halen!

Het liefst zou ik het nog geautomatiseerder willen waarbij hij mijn huidige kcal verbranding ergens vandaan haalt (fitbit app) en de tijd automatisch ophaalt en allebei door de berekeningen heengooit, maar dat lijkt me nog een brug te ver :+

[ Voor 5% gewijzigd door LuNaTiC op 04-12-2020 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJGizbo
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12:50
LuNaTiC schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 10:16:
Heeft iemand ervaring met het scripten/maken van een shortcut waabij je een aantal variabelelen (cijfers) moet invullen, daarmee een simpel berekeningetje maken en dan de uitkomst teruggeeft?

Ik wil een soort simpel shortcutje maken waarbij ik mijn geprojecteerde kcal verbranding makkelijk mee kan opvragen.

Wat ik eigenlijk wil:

- klik op shortcut
- Vraag 1: hoeveel kcal heb je al verbrand: x (var1)
- Vraag 2: hoe laat is het nu? y (var2)

En daarna volgt het volgende rekensommetje:

3000 - (x + (24-y)*80) = z

(voorbeeldsommetje):

het is nu 10.00 uur en heb al 1025 kcal verbrand. Wil weten wat ik aan het einde van de dag heb verbrand op het moment dat ik nu niets meer zou uitvoeren (die 80 is het kcal wat ik in rust zou verbranden).

dus:

3000 - (1025 + (24-10)*80)=3000 - (1025 + 14*80) = 3000 - (1025 + 1120) = 3000 - 2145 = 855 kcal

en dat cijfer 855 kcal zou ik dan als uitkomst te zien krijgen. (je moet nog 855 kcal verbranden om je doel van 3000 te halen!

Het liefst zou ik het nog geautomatiseerder willen waarbij hij mijn huidige kcal verbranding ergens vandaan haalt (fitbit app) en de tijd automatisch ophaalt en allebei door de berekeningen heengooit, maar dat lijkt me nog een brug te ver :+
https://www.icloud.com/sh...2afd54739b762e401cf615b1a

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Oh wow thanks!

alleen stelt ie me de tweede vraag niet. En ik krijg ik dus ook geen uitkomst. Misschien moet ik hem dan nog tweaken.

Kan het zijn dat ie de input van de huidige tijd niet snapt?

(bij 10.15 uur zou ik namelijk als cijfer 10,25 invoeren om het kloppend te maken in de berekening)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJGizbo
Bij mij kwam er wel degelijk 2065 uit om 11 uur.

Maar je mag er nu zelf verder mee, anders moet ik er geld voor gaan vragen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

haha thanks ;) waardeer het al heel erg dat je me zo ver in de richting hebt geholpen :P Ben verder n00b op scripting-gebied dus moet er echt even in duiken
DJGizbo schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 11:15:
Bij mij kwam er wel degelijk 2065 uit om 11 uur.

Maar je mag er nu zelf verder mee, anders moet ik er geld voor gaan vragen :D
ik zie nu inderdaad als ik hem in de edit mode afspeel met de play button dat ie dan de berekening doet en teruggeeft.

Ik had alleen gedacht/verwacht dat als ik gewoon de shortcut startte dat ie de uitkomst teruggaf in een message/alert. Zou een beetje omslachtig zijn om via shortcuts --> edit dit te moeten doen. :P

[ Voor 64% gewijzigd door LuNaTiC op 04-12-2020 11:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DJGizbo
LuNaTiC schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 11:18:
haha thanks ;) waardeer het al heel erg dat je me zo ver in de richting hebt geholpen :P Ben verder n00b op scripting-gebied dus moet er echt even in duiken

[...]

ik zie un inderdaad als ik hem in de edit mode afspeel met de play button dat ie dan de berekening doet en teruggeeft.

Ik had alleen gedacht/verwacht dat als ik gewoon de shortcut startte dat ie de uitkomst teruggaf in een message/alert. Zou een beetje omslachtig zijn om via shortcuts --> edit dit te moeten doen. :P
Nou vooruit:
https://www.icloud.com/sh...e0cc540eabf582968ab13642f

Hij rekent nog met hele uren, dat moet je zelf uitvogelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

thanks, had het net voor elkaar gekregen om een alert erachteraan te doen :D :P

Edit; gelukt geloof ik. Voor iemand die het ook boeiend vind: https://www.icloud.com/sh...07ca94adaa0999955fcf7c993

[ Voor 45% gewijzigd door LuNaTiC op 04-12-2020 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
Serena schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 12:31:
Ineens start muziek niet meer vanzelf met spelen als ik deze heb opgenomen in een opdracht.
Het is juist de bedoeling dat ik niks meer aanraak als ik in de auto stap. Iemand een idee?[Afbeelding]
Mijn eigen probleem opgelost, blijkbaar is er een nieuwe opdracht om muziek daadwerkelijk te laten starten.
Ook de seconden eruit gehaald, heeft geen vertraging nodig, werkt prima.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t8hGfDMrLxSTXmAWT0SSEFkozdY=/x800/filters:strip_exif()/f/image/COdcLRXjwD9TnIxcfCPaZ9Er.png?f=fotoalbum_large

Helaas moet ik vanwege de Bluetooth de opdracht steeds bevestigen, zou hem liever in een widget plaatsen. Maar klopt het dat dit alleen met opdrachten kan en niet met automatiseringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hoe trigger je het starten van deze opdracht? Heb je in je auto Apple Carplay of tik je hierop voor het instappen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
Anoniem: 1441478 schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 10:49:
[...]

Hoe trigger je het starten van deze opdracht? Heb je in je auto Apple Carplay of tik je hierop voor het instappen??
Gisteravond werkt het mooi als ik hem startte vanuit de opdracht.
Vanochtend weer geen zelfspelende radio.
Hij triggert als hij met de Bluetooth in de auto verbindt.
Beetje frustrerend dat het niet lekker werkt…

Edit: En vanmiddag werkte het gewoon. Het was natuurlijk ook 05.55 uur vanochtend… <+:)

[ Voor 9% gewijzigd door Serena op 05-12-2020 15:26 ]

• Dennisdn
Bij iCulture hebben ze wel een leuke Opdracht- en Automatisering uitgewerkt.
Hierbij kun je automatisch wallpapers laten wisselen. Zelf heb ik bijvoorbeeld mapjes foto's gemaakt voor overdag en 's avonds. (En dit is wél een echte automatisering, zonder bevestigen).

https://www.iculture.nl/t...ne-achtergrond-aanpassen/

[ Voor 9% gewijzigd door Dennisdn op 17-12-2020 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kamoji_
  • Laatst online: 08-05 21:54
Zou iemand mij willen uitleggen hoe ik een simpele wifi aan/uit toggle maak? Het is de bedoeling dat wifi compleet uitschakelt ipv voor 24 uur.
Het lukt me maar niet om hem zoals de bluetooth toggle van de afbeelding te maken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rac1BPw7WQ76KZUuBKHABpDLV8k=/x800/filters:strip_exif()/f/image/jKFegf98NLgxSK1TLEyAayji.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tom.cx
Kamoji_ schreef op woensdag 30 december 2020 @ 22:32:
Zou iemand mij willen uitleggen hoe ik een simpele wifi aan/uit toggle maak? Het is de bedoeling dat wifi compleet uitschakelt ipv voor 24 uur.
Het lukt me maar niet om hem zoals de bluetooth toggle van de afbeelding te maken.

[Afbeelding]
Dat kan. Je kan gewoon WiFi uitzetten met een commando.

https://www.icloud.com/sh...01e6746209cb53b53cc0f7240

Als ik dit draai wordt WiFi geheel uitgezet.

• Kamoji_
tom.cx schreef op woensdag 30 december 2020 @ 22:49:
[...]

Dat kan. Je kan gewoon WiFi uitzetten met een commando.

https://www.icloud.com/sh...01e6746209cb53b53cc0f7240

Als ik dit draai wordt WiFi geheel uitgezet.
Bedankt voor je reactie maar dit is niet wat ik bedoel. Dit is een uit knop. Ik bedoel echt een aan/uit knop. Ik weet dat het mogelijk is omdat ik hem heb gehad. Heb hem alleen verwijderd om mijn ipad en toen verdween hij ook op de iphone.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tom.cx
De aan/uit knop heb je helaas niet meer voor zowel Bluetooth als WiFi.

Misschien dat je het op deze manier kan oplossen:

https://www.icloud.com/sh...0c5b7493ca30de23f124a2fc1

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LaborGardens
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:01
Kamoji_ schreef op donderdag 31 december 2020 @ 20:51:
[...]

Bedankt voor je reactie maar dit is niet wat ik bedoel. Dit is een uit knop. Ik bedoel echt een aan/uit knop. Ik weet dat het mogelijk is omdat ik hem heb gehad. Heb hem alleen verwijderd om mijn ipad en toen verdween hij ook op de iphone.
Volg de stappen uit deze YouTube video en je komt denk ik uit op wat je zoekt:
YouTube: How to Make iPhone or iPad WiFi Toggle Shortcut

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kamoji_
LaborGardens schreef op donderdag 31 december 2020 @ 21:18:
[...]

Volg de stappen uit deze YouTube video en je komt denk ik uit op wat je zoekt:
YouTube: How to Make iPhone or iPad WiFi Toggle Shortcut
Top tutorial. Snap er nu veel meer van. Heb de meldingen wifi on/off achterwege gelaten en nu komt het op exact hetzelfde neer als de bluetooth toggle die ik heb. De code is anders maar hij doet hetzelfde. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nero22
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 07-05 19:55
Via het Homepod topic heb ik een shortcut gevonden om het nieuws van NOS af te spelen. Echter, het komt soms bij me voor dat de audio via een URL abrupt stopt nog voordat het audio item volledig is afgespeeld. Als ik de shortcut vervolgens opnieuw opstart, doet hij het wel. Ik heb proberen te onderzoeken of het te maken heeft met de lengte van het item, maar dat lijkt geen verschil te maken. Hebben jullie hier ervaring mee?

(Of misschien een andere manier om het NL nieuws te beluisteren op commando? Het NOS heeft als voordeel dat deze elk uur wordt bijgewerkt. Met Google Home werkt het fijn, maar wil binnenkort over op HomePod.)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/i2u3WAOzmlNoGaDNdpHNE8CMcfY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/umUTnbd7jSHMR6D3QgHLEmFG.jpg?f=fotoalbum_large

It's funny. But not ha-ha funny.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tom.cx
Nero22 schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 20:13:
Via het Homepod topic heb ik een shortcut gevonden om het nieuws van NOS af te spelen. Echter, het komt soms bij me voor dat de audio via een URL abrupt stopt nog voordat het audio item volledig is afgespeeld. Als ik de shortcut vervolgens opnieuw opstart, doet hij het wel. Ik heb proberen te onderzoeken of het te maken heeft met de lengte van het item, maar dat lijkt geen verschil te maken. Hebben jullie hier ervaring mee?

(Of misschien een andere manier om het NL nieuws te beluisteren op commando? Het NOS heeft als voordeel dat deze elk uur wordt bijgewerkt. Met Google Home werkt het fijn, maar wil binnenkort over op HomePod.)

[Afbeelding]
Ik zou de MP3 eerst downloaden en dan afspelen. Het blokje 'Haal inhoud van URL op' ertussen zetten. Als dat mogelijk is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nero22
tom.cx schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 20:44:
[...]

Ik zou de MP3 eerst downloaden en dan afspelen. Het blokje 'Haal inhoud van URL op' ertussen zetten. Als dat mogelijk is.
Is inderdaad mogelijk en audio speelt vervolgens “gewoon” af. Even kijken of hij dit vol kan houden. Dank voor je input! Ik kende die opdracht nog niet. :)

Voor de volledigheid, hierbij een screenshot how hij nu is. (Zonder het overbodige gebabbel van Siri)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JTwCSJCNJO8CF-MKebTskpCqR_A=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dq7y8Tg2nVAfL2hmLn2OuFFd.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 37% gewijzigd door Nero22 op 20-01-2021 22:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DJGizbo
Nero22 schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 20:13:

[Afbeelding]
Dankjewel naar die URL ben ik heeeeel lang op zoek geweest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nero22
DJGizbo schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 09:16:
[...]

Dankjewel naar die URL ben ik heeeeel lang op zoek geweest!
Kudos aan iemand uit het Homepod topic drie weken terug. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJGizbo
Nero22 schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 14:15:
[...]
Kudos aan iemand uit het Homepod topic drie weken terug. :P
Homepod topic volg ik ook, maar heb die URL blijkbaar gemist! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theRich
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 08-05 14:59
Weet iemand of het mogelijk is om het resultaat van een opdracht op Apple Watch weer te geven, of te forceren dat een opdracht op watch wordt uitgevoerd?

Ik heb een shortcut gemaakt die een QR code op mijn watch weergeeft.

Mijn use case (automation)

1. Open App X op iPhone
2. Automation triggert shortcut
3. Shortcut toon QR code op watch
4. Scan QR code met app X.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• theRich
[...]

Ik heb dit opgelost met een NFC tag. Als ik mijn telefoon nu op zijn plek in het vakje van de auto leg maakt deze verbinding en schiet Flitsmeister aan.
Het mooie is dat met NFC automations er geen toestemming gegeven hoeft te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
theRich schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 22:18:
[...]

Ik heb dit opgelost met een NFC tag. Als ik mijn telefoon nu op zijn plek in het vakje van de auto leg maakt deze verbinding en schiet Flitsmeister aan.
Het mooie is dat met NFC automations er geen toestemming gegeven hoeft te worden.
Ooh nice goeie tip!, daar ga ik ook even naar kijken dan.
Kan je nog tags aanraden? Ik had AliExpress tags alleen die deden het erg matig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
Als zo’n NFCtag-sticker in de carkit houder direct Flitsmeister zou starten zonder die bevestiging dat zou wel ideaal zijn. Ik zie ze 10 voor 10 euro bij Bol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nero22
Nero22 schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 20:47:
[...]

Is inderdaad mogelijk en audio speelt vervolgens “gewoon” af. Even kijken of hij dit vol kan houden. Dank voor je input! Ik kende die opdracht nog niet. :)

Voor de volledigheid, hierbij een screenshot how hij nu is. (Zonder het overbodige gebabbel van Siri)
[Afbeelding]
Vanmorgen, tijdens het afspelen van het nieuwsbericht, bij het weerbericht, viel de audio opeens weer weg. “Get content” lijkt dus niet direct een oplossing te zijn. Heeft iemand nog geniale ideeën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theRich
Donstil schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 22:36:
[...]

Ooh nice goeie tip!, daar ga ik ook even naar kijken dan.
Kan je nog tags aanraden? Ik had AliExpress tags alleen die deden het erg matig.
Dennisdn schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 22:44:
Als zo’n NFCtag-sticker in de carkit houder direct Flitsmeister zou starten zonder die bevestiging dat zou wel ideaal zijn. Ik zie ze 10 voor 10 euro bij Bol.
Ja die NFC tags zijn echt een hidden gem.
Heb volgens mij ook een rol van die dingen via bol besteld, die doen het prima. Er hoeft ook geen specifieke data op de tag zelf te staan, het gaat meer om het herkennen van de unieke tag dus de integratie is simpel.
Moet nog een leuke functie voor die andere tags bedenken, ideeen zijn welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
theRich schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 08:55:
[...]

[...]

Heb volgens mij ook een rol van die dingen via bol besteld, die doen het prima. Er hoeft ook geen specifieke data op de tag zelf te staan, het gaat meer om het herkennen van de unieke tag dus de integratie is simpel.
Ik heb er gisteravond meteen wat besteld bij https://www.nfc-nederland-shop.nl/stickers/
Ben benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
[...]

[...]

Ik had een Rol op AliExpress besteld. Dezelfde kleur als mijn deur sponning.
Dus dan kwam ik thuis en tikte ik mijn telefoon ertegen en zou het licht aan moeten gaan.

Alleen die tags werkte dus echt vreselijk en was het meer "15x ertegen aan drukken en opgeven"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:03
[...]

Niet aan gedacht om ze hiervoor te gebruiken, geweldig idee, gelijk toegepast!

Bing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DJGizbo
[...]

[...]

Briljante vinding, ik ga ze meteen bestellen!

Ideeen die nu spontaan opkomen:

- Telefoon op tag nachtkastje: Alle lichten uit
- Telefoon op tag deurpost (bij vertrek): Alle lichten uit
- Telefoon op tag badkamer: Speel laatste nieuws af

- En Flitsmeister natuurlijk!

[ Voor 3% gewijzigd door DJGizbo op 21-01-2021 09:24 . Reden: Flitsmeister toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
[...]

Ik heb nu een automation voor als de iPhone verbinding maakt met mijn carkit, maar dat zijn meerdere opdrachten. Kan dat met NFC ook?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rIM_fbLspipjZjgMEqYX4GfaffY=/x800/filters:strip_exif()/f/image/BsffIfNc2g8T5Ve3Q7Obfc5D.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Laatst online: 19:19
@Serena Natuurlijk kan dat. Je wijzigt enkel de trigger. Ipv CarPlay naar nfc tag.

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvsteyn
  • Registratie: November 2003
  • Nu online
[...]

Heb je een how to hoe dit te realiseren? Vind dit wel interessant namelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Licko
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16:57

Licko

ZVDK

Zijn er minimale eisen aan zo'n NFC tag? Of kan je de trigger instellen met de meest simpele variant?

Hier komt binnenkort een overzicht van alle dure apparatuur die ik thuis heb staan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tom.cx
Licko schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 10:37:
Zijn er minimale eisen aan zo'n NFC tag? Of kan je de trigger instellen met de meest simpele variant?
Nee, heb 100 op aliexpress besteld voor nog geen 5 euro en die doen het gewoon.

Ik heb overigens ook nog een tip. Je kan bij toegankelijkheid instellen dat wanneer je twee of drie keer tikt op de achterkant van je iPhone een shortcuts wordt gestart. Werkt ook goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• theRich
Licko schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 10:37:
Nee, je hoeft ook geen data te schrijven of te lezen. Gaat om de herkenning van de unieke tag.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HO1hujhdnWEimy2WmOrhlxA7mOs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/i8bI6P73EmNv8H2f9KZiSfbG.jpg?f=fotoalbum_large

De automation zelf is simpel, je kiest gewoon NFC als trigger en de rest wijst zich vanzelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Nu online
Ik heb even gezocht op ‘flitsmeister’ maar het in dit topic niet terug gevonden. Ik heb een shortcut welke automatisch FM opstart wanneer connectie met CarPlay. Hierbij hoef(de) ik niks te bevestigen, maar sinds een tijdje wordt FM niet meer automatisch opgestart. Is dit een bekend issue? Bij connectie met BT, was mij bekend dat je elke keer het opstarten van FM moet bevestigen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
[...]
Nou behalve flitsmeister in de carkit is het eerste waar ik aan denk een nfc op m’n laptop. Buiten Corona ben ik altijd op klant locatie en zet 10x per dag de tethering opnieuw aan. De shortcut daarvoor hielp al enorm maar als het ook zou kunnen door alleen te taggen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:19
Dennisdn schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 17:57:
[...]

Nou behalve flitsmeister in de carkit is het eerste waar ik aan denk een nfc op m’n laptop. Buiten Corona ben ik altijd op klant locatie en zet 10x per dag de tethering opnieuw aan. De shortcut daarvoor hielp al enorm maar als het ook zou kunnen door alleen te taggen....
Das brilliant! Ik moet in het veld vaak een 4G verbinding maken, dat gaat zoveel makkelijker worden zo!

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theRich
theRich schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 22:14:
Weet iemand of het mogelijk is om het resultaat van een opdracht op Apple Watch weer te geven, of te forceren dat een opdracht op watch wordt uitgevoerd?

Ik heb een shortcut gemaakt die een QR code op mijn watch weergeeft.

Mijn use case (automation)

1. Open App X op iPhone
2. Automation triggert shortcut
3. Shortcut toon QR code op watch
4. Scan QR code met app X.
Niemand hier een oplossing voor? Kan dit uberhaupt? ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tom.cx
theRich schreef op maandag 25 januari 2021 @ 17:46:
[...]

Niemand hier een oplossing voor? Kan dit uberhaupt? ;(
Dus je wilt een app openen, dan moet er automatisch een shortcut gaan draaien op je Apple Watch. Deze moet een qr-code weergave die gescand moet worden?

Update: Heb even gekeken maar je kan geen shortcut triggeren op je Apple Watch vanuit je iPhone.

[ Voor 13% gewijzigd door tom.cx op 25-01-2021 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theRich
tom.cx schreef op maandag 25 januari 2021 @ 18:53:
[...]

Dus je wilt een app openen, dan moet er automatisch een shortcut gaan draaien op je Apple Watch. Deze moet een qr-code weergave die gescand moet worden?

Update: Heb even gekeken maar je kan geen shortcut triggeren op je Apple Watch vanuit je iPhone.
Jammer, ik kan echt veel redenen bedenken voor een soort ‘force execute on phone/watch’
Pagina: 1 ... 5 ... 8 Laatste