Dat kan met toobox pro. Een andere manier is im naar de huidige afspeeltijd te kijken en dan een sec te wachten en dan nog eens daarnaar te kijken.Rivanov schreef op zondag 24 september 2023 @ 19:49:
Hmm, zelfs met de aparte Actions app krijg ik geen optie gevonden die checkt of er audio aan het spelen is of dat het op pauze staat.
Vanochtend met wat spelen ontdekt dat Apple het nu wel toestaat dat Flitsmeister start bij connectie bluetooth zónder extra bevestiging. (Geen idee hoe lang al, maar in begin van shortcuts moest je hem nog steeds bevestigen). Dat is top. Maar.... dan blijft de app open staan, waar ik graag wil dat ie teruggaat naar het lockscreen. Is er nog een toevoeging te maken dat ie dat doet? UIteraard heb ik hierop proberen te Googlen, maar dan krijg ik 1000 pagina's over shortcuts óp het lockscreen zetten....
Gebruik “ga naar beginscherm” in Opdrachten. Dat uitvoeren nadat Flitsmeister gestart is.Dennisdn schreef op donderdag 28 september 2023 @ 11:15:
Vanochtend met wat spelen ontdekt dat Apple het nu wel toestaat dat Flitsmeister start bij connectie bluetooth zónder extra bevestiging. (Geen idee hoe lang al, maar in begin van shortcuts moest je hem nog steeds bevestigen). Dat is top. Maar.... dan blijft de app open staan, waar ik graag wil dat ie teruggaat naar het lockscreen. Is er nog een toevoeging te maken dat ie dat doet? UIteraard heb ik hierop proberen te Googlen, maar dan krijg ik 1000 pagina's over shortcuts óp het lockscreen zetten....
Je was mij net een seconde voorLocolau schreef op donderdag 28 september 2023 @ 11:33:
[...]
Gebruik “ga naar beginscherm” in Opdrachten. Dat uitvoeren nadat Flitsmeister gestart is.
Om het nog mooier te maken,met deze gaat ie zelfs naar het lockscreen (via een kunstje met de timer, dat zie je snel gebeuren). https://www.icloud.com/sh...c9cb14e69945ef15195a8cda1
[ Voor 23% gewijzigd door Dennisdn op 28-09-2023 11:56 ]
Ik heb dit al jaren zonder bevestiging, de truc zat hem in dat je hem anders moest triggeren. Niet via Bluetooth, maar via "Autorijden"-modus.Dennisdn schreef op donderdag 28 september 2023 @ 11:44:
[...]
Je was mij net een seconde voor, wilde net plaatsen dat ik dit heb gevonden. alsnog dank voor de moeite!!
Om het nog mooier te maken,met deze gaat ie zelfs naar het lockscreen (via een kunstje met de timer, dat zie je snel gebeuren). https://www.icloud.com/sh...c9cb14e69945ef15195a8cda1
Enige wat ik nog altijd erg vervelend vind, is dat je telefoon hiervoor unlocked moet zijn, anders doet hij nog steeds niets.
Iemand daar een oplossing voor?
Mijn gaming rigs | Steam: xitro01 | PSN: Xitro1
In mijn voorbeeld hoeft ie niet meer unlocked te zijn.Chrisz schreef op donderdag 28 september 2023 @ 13:08:
[...]
Ik heb dit al jaren zonder bevestiging, de truc zat hem in dat je hem anders moest triggeren. Niet via Bluetooth, maar via "Autorijden"-modus.
Enige wat ik nog altijd erg vervelend vind, is dat je telefoon hiervoor unlocked moet zijn, anders doet hij nog steeds niets.
Oh dat is erg nice! Kan je wat screenshots sturen van je huidige automation?Dennisdn schreef op donderdag 28 september 2023 @ 13:13:
[...]
In mijn voorbeeld hoeft ie niet meer unlocked te zijn.
Heb je hiervoor Flitsmeister toestemming gegeven voor 'background app refresh' en altijd toegang tot locatievoorzieningen?Dennisdn schreef op donderdag 28 september 2023 @ 13:13:
[...]
In mijn voorbeeld hoeft ie niet meer unlocked te zijn.
Ik zoek al jaren naar een echt goede oplossing om mijn telefoon in mijn broekzak te houden en Flitsmeister in de achtergrond te starten zodra hij contact maakt met bluetooth van autoradio. Voorwaarde is dat Flitsmeister niet altijd toegang heeft tot locatie, maar alleen 'while using'. Flitsmeister One hiervoor geprobeerd, maar die vraagt ook onnodige toestemmingen..
Wat niet meewerkt is dat Apple mijn carkit niet als auto ziet, maar als bluetooth audio device. Instellen van een ander type in bluetoothmenu van telefoon maakt geen verschil.
(sommige termen in het engels, want zo staan mijn devices)
[ Voor 10% gewijzigd door EsEsDee op 28-09-2023 13:51 ]
Uncontrollable & Incompatible
Dat kan, maar in die screenshot zie je alleen open opdracht staan. Het is supersimpel: gewoon alleen: wanneer ie contact maakt met Bluetooth, open app.Chrisz schreef op donderdag 28 september 2023 @ 13:39:
[...]
Oh dat is erg nice! Kan je wat screenshots sturen van je huidige automation?
Voorheen moest je dan bevestigen of andere kunstjes uithalen, maar dat hoeft nu niet meer. De app blijft dan wel open staan, wat een risico kan zijn als ie in de zak zit. Maar dat kun je oplossen door aan het einde de opdracht toe te voegen die ik iets hierboven heb gedeeld om naar lockscreen te gaan.
[ Voor 18% gewijzigd door Dennisdn op 28-09-2023 13:51 ]
Dit is dus precies waar ik ook tegenaan loop. Jouw oplossing is het enige wat ik overal (reddit, mac-forums) tegenkom, met het enorme nadeel van nog steeds de telefoon te moeten pakken om te unlocken.Chrisz schreef op donderdag 28 september 2023 @ 13:08:
[...]
Ik heb dit al jaren zonder bevestiging, de truc zat hem in dat je hem anders moest triggeren. Niet via Bluetooth, maar via "Autorijden"-modus.
Nog wel één vraag voor de zekerheid: Triggered hij enkel vanaf een unlocked lockscreen of ook vanaf een locked lockscreen? Gezien unlocked en niet op het lockscreen zijn, twee geheel andere dingen zijn.Dennisdn schreef op donderdag 28 september 2023 @ 13:47:
[...]
Dat kan, maar in die screenshot zie je alleen open opdracht staan. Het is supersimpel: gewoon alleen: wanneer ie contact maakt met Bluetooth, open app.
Voorheen moest je dan bevestigen of andere kunstjes uithalen, maar dat hoeft nu niet meer. De app blijft dan wel open staan. Maar dat kun je oplossen door aan het einde de opdracht toe te voegen die ik iets hierboven heb gedeeld om naar lockscreen te gaan.
Hij doet het ook als ie in de zak zit. Maar… dan opent ie wel de app die blijft open staan. Hij kan niet per ongeluk gaan bellen, daarvoor moet je alsnog unlocken, maar hij het scherm batterij gebruiken dan. De automation dus wel afsluiten met de lock-shortcut.Chrisz schreef op donderdag 28 september 2023 @ 13:51:
[...]
Nog wel één vraag voor de zekerheid: Triggered hij enkel vanaf een unlocked lockscreen of ook vanaf een locked lockscreen? Gezien unlocked en niet op het lockscreen zijn, twee geheel andere dingen zijn.
[ Voor 15% gewijzigd door Dennisdn op 28-09-2023 13:56 ]
Kijk, precies wat ik zoek. Ga daar eens mee spelen, thanks!Dennisdn schreef op donderdag 28 september 2023 @ 13:54:
[...]
Hij doet het ook als ie in de zak zit. Maar… dan opent ie wel de app die blijft open staan. Dat kan in de zak voor per ongeluk bellen oid zorgen. Overigens kun je niet verder het systeem in, dan moet je alsnog unlocken (gelukkig).
Ik heb de tekst nog iets aangepast over per ongeluk bellen. Maar Apple is het dus allemaal stilletjes aan het verbeteren. In het iOS17-topic net gedeeld dat we nu zelfs mobiele netwerken mogen togglen met shortcuts wat altijd onmogelijk was.Chrisz schreef op donderdag 28 september 2023 @ 13:55:
[...]
Kijk, precies wat ik zoek. Ga daar eens mee spelen, thanks!
is dit iets van ios 17 misschien ? tot nu toe moest ik altijd de shortcut met de hand starten/goedkeuren via de melding die kwam. Ik gebruik bv deze automation als mijn motorhelm bluetooth gezien wordt naar een focus te gaan en FM en spotify te starten (helaas kan ik wel de playlist starten maar niet de muziek). Ik begrijp dat jij dus niets hoeft te doen en FM gestart wordt ?Dennisdn schreef op donderdag 28 september 2023 @ 11:15:
Signature
Maar dit werkt alleen als de telefoon unlocked is. Anders niet, en krijg je alsnog een notificatie.Dennisdn schreef op donderdag 28 september 2023 @ 13:47:
[...]
Dat kan, maar in die screenshot zie je alleen open opdracht staan. Het is supersimpel: gewoon alleen: wanneer ie contact maakt met Bluetooth, open app.
Voorheen moest je dan bevestigen of andere kunstjes uithalen, maar dat hoeft nu niet meer. De app blijft dan wel open staan, wat een risico kan zijn als ie in de zak zit. Maar dat kun je oplossen door aan het einde de opdracht toe te voegen die ik iets hierboven heb gedeeld om naar lockscreen te gaan.
Ik heb het net 10x geprobeerd en werkt zonder unlock. Een shortcut-notificatie krijg je wel dat ie is uitgevoerd, ben nu internet aan het afstruinen hoe je die notificatie weer weg krijgt. Dat scheen te kunnen via schermtijd, maar die optie om daar shortcut-notificaties te blokken lijkt weg sinds ios17..._AN schreef op donderdag 28 september 2023 @ 14:12:
[...]
Maar dit werkt alleen als de telefoon unlocked is. Anders niet, en krijg je alsnog een notificatie.
https://ios.gadgethacks.c...tion-your-iphone-0384101/
*Aanvulling: wacht even, volgens mij heb ik een bug in beta17.1 te pakken (al is ie deze keer gunstig), ik heb de automation gekopieerd naar toestel vriendin en bij haar moet ie wel unlocken (maar weer niet bevestigen)
Aanvulling 2: nu snap ik er weinig meer van, het lijkt aan het bluetoothapparaat te liggen, want als ze in mijn auto stapt werkt het wel, stap ik in haar auto (en natuurlijk gelinkt aan de automation) werkt de mijne weer niet.
[ Voor 35% gewijzigd door Dennisdn op 28-09-2023 14:30 ]
Hoe start jij automatisch een speellijst trouwens? Ik zou graag mijn Discover Weekly automatisch willen laten afspelen. Als ik het Siri vraag dan speelt hij dat automatisch af, maar krijg het voor geen mogelijkheid geautomatiseerd.Eboman schreef op donderdag 28 september 2023 @ 14:11:
[...]
is dit iets van ios 17 misschien ? tot nu toe moest ik altijd de shortcut met de hand starten/goedkeuren via de melding die kwam. Ik gebruik bv deze automation als mijn motorhelm bluetooth gezien wordt naar een focus te gaan en FM en spotify te starten (helaas kan ik wel de playlist starten maar niet de muziek). Ik begrijp dat jij dus niets hoeft te doen en FM gestart wordt ?
Ja ik had al zo'n gevoel dat er nog meer factoren speelde. (Beta, meerdere auto's) Heb je bijvoorbeeld ook in een van die auto's toevallig een Flitsmeister One?Dennisdn schreef op donderdag 28 september 2023 @ 14:17:
[...]
Ik heb het net 10x geprobeerd en werkt zonder unlock. Een shortcut-notificatie krijg je wel dat ie is uitgevoerd, ben nu internet aan het afstruinen hoe je die notificatie weer weg krijgt. Dat scheen te kunnen via schermtijd, maar die optie om daar shortcut-notificaties te blokken lijkt weg sinds ios17...
*Aanvulling: wacht even, volgens mij heb ik een bug in beta17.1 te pakken (al is ie deze keer gunstig), ik heb de automation gekopieerd naar toestel vriendin en bij haar moet ie wel unlocken (maar weer niet bevestigen)
Aanvulling 2: nu snap ik er weinig meer van, het lijkt aan het bluetoothapparaat te liggen, want als ze in mijn auto stapt werkt het wel, stap ik in haar auto (en natuurlijk gelinkt aan de automation) werkt de mijne weer niet.
Nee die hebben wij niet. Ik zal morgen nog even een finale-crosstest doen om e.e.a. uit te sluiten bij een maatje die exact dezelfde auto heeft als ik.EsEsDee schreef op donderdag 28 september 2023 @ 14:40:
[...]
Ja ik had al zo'n gevoel dat er nog meer factoren speelde. (Beta, meerdere auto's) Heb je bijvoorbeeld ook in een van die auto's toevallig een Flitsmeister One?
Helaas werkt het hier totaal niet, hij vraagt doodleuk of ik de automatisering wil uitvoeren. Moet op "Ga door" klikken. Alleen als je telefoon unlocked is voert hij het direct uit, anders niet.Dennisdn schreef op donderdag 28 september 2023 @ 14:17:
[...]
Ik heb het net 10x geprobeerd en werkt zonder unlock. Een shortcut-notificatie krijg je wel dat ie is uitgevoerd, ben nu internet aan het afstruinen hoe je die notificatie weer weg krijgt. Dat scheen te kunnen via schermtijd, maar die optie om daar shortcut-notificaties te blokken lijkt weg sinds ios17...
[ Voor 3% gewijzigd door Chrisz op 28-09-2023 14:52 ]
de url van de spotify platlist aanroepen, dan komt spotify naar voren met deze playlist, helaas begint hij niet zelf met spelen, dus ik moet nog even op play drukken.. Ik vermoed dat dit komt omdat spotify niet in shortcuts voorkomt.Chrisz schreef op donderdag 28 september 2023 @ 14:39:
[...]
Hoe start jij automatisch een speellijst trouwens? Ik zou graag mijn Discover Weekly automatisch willen laten afspelen. Als ik het Siri vraag dan speelt hij dat automatisch af, maar krijg het voor geen mogelijkheid geautomatiseerd.
[ Voor 5% gewijzigd door Eboman op 28-09-2023 15:20 ]
Signature
ik zie net dat er een optie voer onmiddelijk uit , erbij gekomen is (andere na bevestiging). Die zie je alleen als je op je bestaande automation kijken onder wanneer.Chrisz schreef op donderdag 28 september 2023 @ 14:45:
[...]
Helaas werkt het hier totaal niet, hij vraagt doodleuk of ik de automatisering wil uitvoeren. Moet op "Ga door" klikken. Alleen als je telefoon unlocked is voert hij het direct uit, anders niet.
edit : helaas bij mij nog steeds alleen unlocked, maar dat is beter dan altijd bevestigen.
[ Voor 8% gewijzigd door Eboman op 28-09-2023 16:28 ]
Signature
Ben even mee aan het lezen.
Ik heb ook geprobeerd FM automatisch op te starten. Ik heb geen CarPlay en geen Bluetooth in de auto, daarom geprobeerd met de Focus Autorijden.
FM opent niet als de telefoon gelocked is, wel als deze unlocked is.
Jammer 😳
Ik heb ook geprobeerd FM automatisch op te starten. Ik heb geen CarPlay en geen Bluetooth in de auto, daarom geprobeerd met de Focus Autorijden.
FM opent niet als de telefoon gelocked is, wel als deze unlocked is.
Jammer 😳
[ Voor 8% gewijzigd door edwardmila op 01-10-2023 15:39 ]
Krijgt iemand dit voor elkaar? Ik wil graag dat als ik mijn scherm uit heb (dus niet gebruik) dat die automatisch in de batterij besparingmodus staat. En als ik mijn iphone ontgrendel dat dat automatisch uitgaat. Kan iemand mij daarmee helpen?
Met vriendelijke groet.
Met vriendelijke groet.
met Actions add-on heb je "Is Device Locked" waarop je dan weer een Als statement los kunt laten.
iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB - iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB - AirPods Pro - Watch 5 Space Gray LTE - TV 4K 128GB - TV 4 64GB - Wireless CarPlay
Ik vraag mij af of het volgende mogelijk is: ik zou graag willen dat op mijn Apple Watch cellular wordt uitgeschakeld als ik in huis ben en weer wordt ingeschakeld als ik buiten huis ben.
Ik heb al zitten googlen maar ik ben bang dat het niet mogelijk is. Wellicht dat iemand hier het weet?
Ik heb al zitten googlen maar ik ben bang dat het niet mogelijk is. Wellicht dat iemand hier het weet?
Volgens mij gaat je Apple watch cellular thuis op wifi als die beschikbaar is.
Daardoor gaat net als je telefoon 4/5G uit.
volgens mij kan je dit zien aan 4/5G logo in je apple watch
Daardoor gaat net als je telefoon 4/5G uit.
volgens mij kan je dit zien aan 4/5G logo in je apple watch
Hi all,
Ik ben nieuw op dit forum. Weet ook niet of het de bedoeling is dat ik mijn vraag/probleem er zo even tussen knikker.
Ik ben op zoek naar een oplossing voor een probleem. Ik heb opdrachten aangemaakt om middels drukknoppen op mijn toegangscherm/beginscherm mijn hue verlichting aan en uit te zetten. Nu loop ik tegen het probleem aan dat de knoppen alleen werken als ik niet met mijn Wifi verbonden ben. Zodra ik verbonden ben met 4G/5G werkt het prima. Wie kan mij helpen?
Ik ben nieuw op dit forum. Weet ook niet of het de bedoeling is dat ik mijn vraag/probleem er zo even tussen knikker.
Ik ben op zoek naar een oplossing voor een probleem. Ik heb opdrachten aangemaakt om middels drukknoppen op mijn toegangscherm/beginscherm mijn hue verlichting aan en uit te zetten. Nu loop ik tegen het probleem aan dat de knoppen alleen werken als ik niet met mijn Wifi verbonden ben. Zodra ik verbonden ben met 4G/5G werkt het prima. Wie kan mij helpen?
Hallo,
ik heb het volgende:
Ik wil mijn iPhone gebruiken als klok.
Ik heb een draadloze zens oplader, en ik weet van standby modus af. Alleen Apple is soms crab dus geen oled dus niet altijd een zichtbare klok. plus mijn zens stop met laden om 11 uur en om 5 uur zodat die niet de hele tijd aan de lader ligt in de nacht.
Ahfin. ik heb nu de 'Big Clock' app. Deze moet zichtbaar zijn na 22:00 uur elke werkdag.
Deze opdracht is gelukt.
Nu moet die afsluiten, om 5:30 of welk tijd ik invoer. op werkdagen.
Dit is niet gelukt...
Heeft een van jullie een werkbare script hiervoor?
ik heb het volgende:
Ik heb een draadloze zens oplader, en ik weet van standby modus af. Alleen Apple is soms crab dus geen oled dus niet altijd een zichtbare klok. plus mijn zens stop met laden om 11 uur en om 5 uur zodat die niet de hele tijd aan de lader ligt in de nacht.
Ahfin. ik heb nu de 'Big Clock' app. Deze moet zichtbaar zijn na 22:00 uur elke werkdag.
Deze opdracht is gelukt.
Dit is niet gelukt...
Je zou er 2 automations van kunnen maken. De eerste die hem op 22u laat verschijnen en een tweede die je aan de wekker koppelt om hem af te sluiten. Weet even niet helemaal zeker maar volgens mij kun je een app niet laten killen in een shortcut, maar wél naar het homescreen (springboard) laten gaan zodat de big klok naar de achtergrond is verdwenen.Patrick22221 schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 11:15:
Hallo,
ik heb het volgende:
Deze opdracht is gelukt.
Dit is niet gelukt...
net geprobeerd... lukt niet, kan geen app selecteren van derden als mijn wekker af gaatDennisdn schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 11:22:
[...]
Je zou er 2 automations van kunnen maken. De eerste die hem op 22u laat verschijnen en een tweede die je aan de wekker koppelt om hem af te sluiten. Weet even niet helemaal zeker maar volgens mij kun je een app niet laten killen in een shortcut, maar wél naar het homescreen (springboard) laten gaan zodat de big klok naar de achtergrond is verdwenen.
Die dingen lukken nog wel eens met een omweg. Even een shortcut maken om de app te openen, dan een automation die opdracht uit laten voeren. Hier lijkt dat te lukken.Patrick22221 schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 11:28:
[...]
net geprobeerd... lukt niet, kan geen app selecteren van derden als mijn wekker af gaat
Om te openen is al gelukt, nu moet ik nog sluiten. Wat ik wil is dat mijn scherm leeg is als de wekker gaatDennisdn schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 12:14:
[...]
Die dingen lukken nog wel eens met een omweg. Even een shortcut maken om de app te openen, dan een automation die opdracht uit laten voeren. Hier lijkt dat te lukken.
Werkt niet gewoon het script “Ga naar beginscherm”?Patrick22221 schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 14:57:
[...]
Om te openen is al gelukt, nu moet ik nog sluiten. Wat ik wil is dat mijn scherm leeg is als de wekker gaat
:strip_exif()/f/image/8SBcn5o0dqSMZJX0rJzsg7NT.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 39% gewijzigd door Dennisdn op 13-01-2024 15:22 ]
Aah super bedankt!Dennisdn schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 15:22:
[...]
Werkt niet gewoon het script “Ga naar beginscherm”?
[Afbeelding]
Nu heb ik een betere opdracht verzonnen. Ik denk dat ik er zelf nog niet ben maar misschien met wat tips van jullie?
Ik zou graag willen dat de 'Big Clock app' alleen open gaat vanaf 21:45 en de telefoon aan de lading ligt.
Zelf heb ik nu dit:
/f/image/X9N6b972wFedYt5LWeQBl7Ka.png?f=fotoalbum_large)
Iemand ervaring met een (Hue) contactsensor? Zou graag een melding ontvangen als een deur langer dan bv 10 minuten open staat. Dus niet direct een melding, want dat kan volgens mij standaard in de Hue app, maar een waarschuwing voor een vergeten deur (tja, kinderen
)
Edit, want sensor gekocht en wat lopen testen:
Ik krijg het niet voor elkaar, terwijl, zo lastig kan het toch niet zijn?
Poging 1
:strip_exif()/f/image/GUqZXTV3ZFhqoVNPhRqJM8Qk.jpg?f=fotoalbum_large)
Poging 2
Edit, want sensor gekocht en wat lopen testen:
Ik krijg het niet voor elkaar, terwijl, zo lastig kan het toch niet zijn?
Poging 1
:strip_exif()/f/image/GUqZXTV3ZFhqoVNPhRqJM8Qk.jpg?f=fotoalbum_large)
Poging 2
/f/image/P9WQDYxbzvimjFS7UiuNNUik.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 61% gewijzigd door DCNY op 03-02-2024 08:02 ]
Anoniem: 1576590
Mogelijk dat volgers van deze draad geïnteresseerd zijn in het volgende.
Zojuist heb ik, onder het subforum Privacy en beveiliging een nieuw topic gestart: iPhone QR-scanner zelf maken.
Zojuist heb ik, onder het subforum Privacy en beveiliging een nieuw topic gestart: iPhone QR-scanner zelf maken.
@giantgiantusgiantgiantus schreef op maandag 1 april 2024 @ 09:50:
Ik ben beetje aan het klooien met shortcuts:
[Afbeelding]
Weet iemand hoe ik bv het waterslot in iets anders kan veranderen? Het lijkt alsof ik niets kan editen.
Het icoontje lijkt op die van de apple watch. In mijn ervaring kan je alleen de apple watch acties gebruiken/aanpassen als je ook echt een watch gekoppeld hebt aan je telefoon.
Probeer eens die actie te vervangen door bv je zaklamp op je telefoon aan/uit te zetten.
Dankjewel. Ik heb een Apple Watch gekoppeld.sjorsjuhmaniac schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 16:42:
[...]
@giantgiantus
Het icoontje lijkt op die van de apple watch. In mijn ervaring kan je alleen de apple watch acties gebruiken/aanpassen als je ook echt een watch gekoppeld hebt aan je telefoon.
Probeer eens die actie te vervangen door bv je zaklamp op je telefoon aan/uit te zetten.
/f/image/i8nAjfbQMRCJtw4N4mcXuvhv.png?f=fotoalbum_large)
Kan iemand mij helpen? Ik wil heel graag het waterslot veranderen in workout. Met geen mogelijkheid krijg ik dat voor mekaar. Ook het zelf nabouwen van deze shortcut lukt niet wat ik krijg huidige datum niet gevonden.
[ Voor 24% gewijzigd door giantgiantus op 07-04-2024 10:14 ]
Ik gebruik in een automatisering de huidige tijd. Misschien heb je iets aan dit voorbeeld.giantgiantus schreef op zondag 7 april 2024 @ 10:12:
[Afbeelding]
Kan iemand mij helpen? Ik wil heel graag het waterslot veranderen in workout. Met geen mogelijkheid krijg ik dat voor mekaar. Ook het zelf nabouwen van deze shortcut lukt niet wat ik krijg huidige datum niet gevonden.
Wat gebeurt er:
- De huidige datum en tijd wordt gebruikt
- Deze wordt in een vast formaat weergegeven (alleen de tijd, zonder datum
- Dat wordt gesplitst door de : als splitsteken op te geven. Ik heb nu een array met uur, minuut etc
- Van die array pak ik het eerste element (het uur dus)
- Dat zet ik om naar een getal (het was tot nu toe alleen maar tekst)
Succes ! 💪
/f/image/0WRKTogkHGZIwow3IMHtuwed.png?f=fotoalbum_large)
Gooi de actie ‘aan/uit’ weg. Voeg dan de actie toe die je echt wil hebben: actions -> watch -> kies uit de lijst van actiesgiantgiantus schreef op zondag 7 april 2024 @ 10:12:
[Afbeelding]
Heel soms loopt bij mij een shortcut of automation mis omdat bijvoorbeeld één van de gebruikte sensoren buiten bereik is of zonder stroom. Dan werkt geen enkele shortcut meer en het enige wat nog helpt is een restart. Ik dacht dat simpel te maken met een shortcut voor restart, maar natuurlijk, die werkt dan óók niet.
Zit er nou echt niets in IOS ingebouwd om gewoon even de shortcuts te resetten?
Zit er nou echt niets in IOS ingebouwd om gewoon even de shortcuts te resetten?
Ik vroeg me af of het mogelijk is om automatisch een notificatie op mijn iPhone te krijgen als de batterij van mijn macBook 20% is. Ik begreep dat zoiets voor iPad's te doen is, maar dat shortcuts voor macOS wat beperkingen heeft.
Kan het niet testen maar ben er vrij zeker van dat je op zijn minst een email zou kunnen sturen (naar jezelf) als je batt <20% heeft. Van mail kan je een notificatie krijgen op je telefoon.PrimusIP schreef op donderdag 11 april 2024 @ 22:33:
Ik vroeg me af of het mogelijk is om automatisch een notificatie op mijn iPhone te krijgen als de batterij van mijn macBook 20% is. Ik begreep dat zoiets voor iPad's te doen is, maar dat shortcuts voor macOS wat beperkingen heeft.
Mogelijk zou je ook nog een iMessage msg naar jezelf kunnen sturen
"run immediately" kiezen in je automation schermpje.Bulldog schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 09:13:
Vraagt alsnog om bevestiging
Heb hem hier met een tijd-trigger geprobeerd ipv locatie trigger maar het werkt bij mij gewoon. Belt direct.maar belt vervolgens ook niet. Iemand een oplossing?
geprobeerd zowel locked en unlocked.
Dat heb ik dus aanstaan. Ook als ik test op basis van tijd, moet ik ook eerst bevestigen.sjorsjuhmaniac schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 14:52:
[...]
"run immediately" kiezen in je automation schermpje.
[...]
Heb hem hier met een tijd-trigger geprobeerd ipv locatie trigger maar het werkt bij mij gewoon. Belt direct.
geprobeerd zowel locked en unlocked.
Edit. Ben er nu achter dat met een gewoon NL 06 of 088 nummer het inderdaad werkt, zonder bevestiging. Als ik echter een buitenlands nummer uit mijn adresboek selecteer, dan moet ik eerst bevestigen.
[ Voor 18% gewijzigd door Bulldog op 28-04-2024 12:56 ]
Als ik kaarten gebruik op mijn UW2 en ik draai mijn pols, loopt mijn scherm vast.
Hierdoor is navigatie wat mij betreft onmogelijk.
Iemand een idee hoe dit komt?
Hierdoor is navigatie wat mij betreft onmogelijk.
Iemand een idee hoe dit komt?
Thuis heb ik homepods, nu kunnen die oppikken als een rookmelder afgaat. Alleen valt dit ook te koppelen aan acties? Ik krijg het niet gevonden.
Het is standaard zo dat als je rookmelder wordt gedetecteerd, dat je dan op jouw iOS apparaten een melding krijgt.
Of wil je meer dan dat?
Of wil je meer dan dat?
Ja, ik zou graag willen dat o.a. de lampen dan aangaan.RoRoNL schreef op maandag 29 april 2024 @ 12:02:
Het is standaard zo dat als je rookmelder wordt gedetecteerd, dat je dan op jouw iOS apparaten een melding krijgt.
Of wil je meer dan dat?
Weet iemand of het mogelijk is om een opdracht te creëren die wekelijks een poll verstuurd in een WhatsApp groepsapp? Waar het op neer komt is dat ik iedere dinsdagochtend wil sturen "Wie komt er vanavond trainen?" Met 👍 & 👎 als antwoorden.
Zo ver ik kan zien kan dat niet, v 2.24.8.85.Konjin schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 14:39:
Weet iemand of het mogelijk is om een opdracht te creëren die wekelijks een poll verstuurd in een WhatsApp groepsapp? Waar het op neer komt is dat ik iedere dinsdagochtend wil sturen "Wie komt er vanavond trainen?" Met 👍 & 👎 als antwoorden.
Was al een opgave om met shortcuts überhaupt een bericht naar een groep te sturen.
Vraagje...
Ik wilde met opdrachten een handelink automatiseren maar lukt me niet helemaal
Als ik met mijn telefoon een NFC tag scan wil ik dat mijn telefoon via teams een vast bericht met daarin mijn huidige locatie stuur.
Zou iemand me hierbij kunnen helpen?
Met vriendelijke groet,
Eddy
Ik wilde met opdrachten een handelink automatiseren maar lukt me niet helemaal
Als ik met mijn telefoon een NFC tag scan wil ik dat mijn telefoon via teams een vast bericht met daarin mijn huidige locatie stuur.
Zou iemand me hierbij kunnen helpen?
Met vriendelijke groet,
Eddy
Wat heb je al geprobeerd en wat gaat er fout?
Zijn er mensen die een opdracht gebruiken om snel naar de wachtwoord manager van Apple te gaan? Ik gebruik deze al een hele tijd naar tevredenheid echter zou ik deze ook op de Mac willen gebruiken. Daar lijkt hij wel voor ingericht maar ik denk voor de versies voor macOS Sonoma:
/f/image/PdfVf0qy7zEVv0HWiRBCQqBZ.png?f=fotoalbum_large)
Iemand enig idee hoe ik deze aan kan passen zodat hij ook op mijn Mac werkt? Het is mij tot op heden niet gelukt.
Edit:
toch nog een keer gezocht met andere kenwords in de zoekmachine en via deze site de juiste shortcuts gevonden die ook op de Mac werkt. Voor de liefhebber:
https://gadgetstouse.com/...s-shortcut-on-mac-iphone/
/f/image/PdfVf0qy7zEVv0HWiRBCQqBZ.png?f=fotoalbum_large)
Iemand enig idee hoe ik deze aan kan passen zodat hij ook op mijn Mac werkt? Het is mij tot op heden niet gelukt.
Edit:
toch nog een keer gezocht met andere kenwords in de zoekmachine en via deze site de juiste shortcuts gevonden die ook op de Mac werkt. Voor de liefhebber:
[ Voor 14% gewijzigd door hk12nl op 31-05-2024 09:10 ]
©2004
Ik heb enkel de opdracht Toon wachtwoorden en die doet het zowel op iPhone als Mac.hk12nl schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 09:01:
Zijn er mensen die een opdracht gebruiken om snel naar de wachtwoord manager van Apple te gaan? Ik gebruik deze al een hele tijd naar tevredenheid echter zou ik deze ook op de Mac willen gebruiken. Daar lijkt hij wel voor ingericht maar ik denk voor de versies voor macOS Sonoma:
[Afbeelding]
Edit:
Beste,
Ik probeer een shortcut te maken waarmee ik in de hue app een kamer aan én uit kan zetten zodat ik met een nfc tag zowel aan als uit kan zetten. Helaas krijg ik dit zelf niet voor elkaar. Kan iemand helpen?
Thanks!
Ik probeer een shortcut te maken waarmee ik in de hue app een kamer aan én uit kan zetten zodat ik met een nfc tag zowel aan als uit kan zetten. Helaas krijg ik dit zelf niet voor elkaar. Kan iemand helpen?
Thanks!
Ik heb hem even proberen na te maken maar de standaard-shortcuts voor Hue geven alleen aan/uit opties en niet een toggle die je zoekt (zelfde knop aan én uit). Op Reddit gevonden hoe je de toggle kan maken. (Bij de 2e reactie van bradnogwat staat een imgur-screenshot die je kan namaken). Als je die toggle hebt gemaakt kan je daar weer een automation/shortcut van de NFC aan hangen.Kevin073! schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 22:34:
Beste,
Thanks!
Ik ben wel bang dat je dan elke keer als je de NFC aanraakt je op het scherm handmatig moet bevestigen omdat er iets in een externe app moet gebeuren. Handiger zou zijn om de scene in Homekit te laden en van daaruit werken.
Dacht hier ook al of het niet handiger is om alles via HomeKit automatiseringen te koppelen. Maar geen idee of alle hue onderdelen terug te vinden zijn in HomeKit.Kevin073! schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 22:34:
Beste,
Thanks!
iPad 12.9 Pro 2021 iPhone 15 Pro Natural Titanium Apple Watch Ultra 2 Black Apple TV 4K HDR & 4K & HD HomePods & HomePods Mini’s AirPods Max & Pro MagSafe HomeKit CarPlay
Is een uitvoering: Philips Hue Smart-knop of uitvoering: Philips Hue Dimmer Switch dan niet handiger?Kevin073! schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 22:34:
Beste,
Thanks!
“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”
Er staat geen streepje tussen current date en die if. Weet je zeker dat die time bestaat/linkt naar een bestaande var?SnoopBok schreef op donderdag 26 september 2024 @ 13:45:
Ik heb onderstaande shortcut. Maar ik krijg telkens deze foutmelding en kom er maar niet uit hoe ik dit moet fixen.
Iemand enig idee?
[Afbeelding]
deel anders de link van je shortcut eens dan kan ik hier ermee testen
https://www.icloud.com/sh...5914749458cd9f1e086dc9d35sjorsjuhmaniac schreef op donderdag 26 september 2024 @ 13:59:
[...]
Er staat geen streepje tussen current date en die if. Weet je zeker dat die time bestaat/linkt naar een bestaande var?
deel anders de link van je shortcut eens dan kan ik hier ermee testen
Ik heb Current Date geselecteerd in het If statement maar toch werkt het niet. Ik zit mij hier al een tijd op blind te staren, maar kom er niet uit. Ik heb ook al geprobeerd om de Current Date op te slaan in een variable en die dan specifiek te gebruiken, maar ook dan krijg ik dezelfde foutmelding.
Moet je niet zijn If time is before 07.00. Maar dan zonder die laatste + ?SnoopBok schreef op donderdag 26 september 2024 @ 13:45:
Ik heb onderstaande shortcut. Maar ik krijg telkens deze foutmelding en kom er maar niet uit hoe ik dit moet fixen.
Iemand enig idee?
[Afbeelding]
iPad 12.9 Pro 2021 iPhone 15 Pro Natural Titanium Apple Watch Ultra 2 Black Apple TV 4K HDR & 4K & HD HomePods & HomePods Mini’s AirPods Max & Pro MagSafe HomeKit CarPlay
Ik heb geen idee hoe je die laatste '+' weg kan halen. Lijkt erop dat je dat niet kan verwijderen. De '+' wordt overigens gebruikt om een extra conditie aan het 'If' statement toe te voegen.TheKerremenke schreef op donderdag 26 september 2024 @ 15:19:
[...]
Moet je niet zijn If time is before 07.00. Maar dan zonder die laatste + ?
die plus is nieuw in iOS18 omdat je nu meerdere condities in je IF kan opgeven. De plus kan je dus nooit weghalen.SnoopBok schreef op donderdag 26 september 2024 @ 15:43:
[...]
Ik heb geen idee hoe je die laatste '+' weg kan halen. Lijkt erop dat je dat niet kan verwijderen. De '+' wordt overigens gebruikt om een extra conditie aan het 'If' statement toe te voegen.
ik denk dat de error een beetje ongelukkig staat. Je IF is helemaal juist en werkt gewoon bij mij. De app die je aanroept (dat groene runner icon ding, ik heb die niet) heeft teen text 'open goal' staan. ik denk dat je hier geen goal hebt opgegeven en deze dus nog moet aantikken en een goal selecteren. Daarna zal het wel werken.SnoopBok schreef op donderdag 26 september 2024 @ 13:45:
Iemand enig idee?
[Afbeelding]
Helaas maakt dat ook niet uit. Als ik een 'goal' van 15 min invul geeft hij dezelfde error. In het stukje 'If Time is before 07:00' mist hij een waarde voor een parameter. Maar welke dat is, ik heb geen ideesjorsjuhmaniac schreef op donderdag 26 september 2024 @ 15:57:
[...]
ik denk dat de error een beetje ongelukkig staat. Je IF is helemaal juist en werkt gewoon bij mij. De app die je aanroept (dat groene runner icon ding, ik heb die niet) heeft teen text 'open goal' staan. ik denk dat je hier geen goal hebt opgegeven en deze dus nog moet aantikken en een goal selecteren. Daarna zal het wel werken.
Edit: ik heb kunnen achterhalen waardoor het komt. Ik heb de 'Opdrachten' app op de taal Engels ingesteld, zodat ik makkelijker kan zoeken op internet naar informatie. Ik heb de taal weer teruggezet naar Nederlands voor de app, nu mist hij de waarde '07:00'. Dit heb ik weer opnieuw toegevoegd, nu draait hij wel. Bedankt voor het meedenken
Toch wel een beetje raar, wellicht een bug?
[ Voor 22% gewijzigd door SnoopBok op 27-09-2024 08:07 . Reden: Oorzaak gevonden ]
Ooh ja dat is zeker een bug. Bij mij staat alles op EN en werkte je if direct.SnoopBok schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 08:02:
[...]
Helaas maakt dat ook niet uit. Als ik een 'goal' van 15 min invul geeft hij dezelfde error. In het stukje 'If Time is before 07:00' mist hij een waarde voor een parameter. Maar welke dat is, ik heb geen idee
Edit: ik heb kunnen achterhalen waardoor het komt. Ik heb de 'Opdrachten' app op de taal Engels ingesteld, zodat ik makkelijker kan zoeken op internet naar informatie. Ik heb de taal weer teruggezet naar Nederlands voor de app, nu mist hij de waarde '07:00'. Dit heb ik weer opnieuw toegevoegd, nu draait hij wel. Bedankt voor het meedenken![]()
Toch wel een beetje raar, wellicht een bug?
Is het iemand gelukt om met een persoonlijke automation een sms’je te sturen als er van een bepaalde afzender een sms binnenkomt?
Ik krijg het maar niet aan de praat.
Ik krijg het maar niet aan de praat.
Misschien wel leuk om te delen, maar wat is nou een automation/siri shortcut die jullie het meest zijn gaan gebruiken na het aanmaken ervan?
-vastleggen vocht innamemprkooij schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 19:51:
Misschien wel leuk om te delen, maar wat is nou een automation/siri shortcut die jullie het meest zijn gaan gebruiken na het aanmaken ervan?
-vastleggen gewicht
-vastleggen bloeddruk
-tonen gezette stappen
Ben wel nieuwsgierig naar de uitgewerkte opdracht voor het vastleggen van bloeddruk. Leg het nu manueel vast in notitie en in de app van Withings.Zapato schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 20:27:
[...]
-vastleggen vocht inname
-vastleggen gewicht
-vastleggen bloeddruk
-tonen gezette stappen
- Automatisch wallpapers wisselen op sunrise en sunset.mprkooij schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 19:51:
- Navi starten naar huis of het werk afhankelijk van mijn huidige locatie en een podcast app starten bij BT connection in een auto (zonder CarPlay, bij CarPlay start de Navi en podcast al automatisch) en daarna automatisch een berichtje naar het thuisfront met de ETA.
[ Voor 4% gewijzigd door sjorsjuhmaniac op 11-10-2024 22:35 ]
https://www.icloud.com/sh...796af4ccbb04335202ee2094dTheKerremenke schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 21:42:
[...]
Ben wel nieuwsgierig naar de uitgewerkte opdracht voor het vastleggen van bloeddruk. Leg het nu manueel vast in notitie en in de app van Withings.
Maar volgens mij kun je Withings app syncen met Gezondheid app.
Klopt, dat doet die ook. Dus achteraf gezien is het dubbelop. Evengoed bedankt voor het door sturen.Zapato schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 07:06:
[...]
https://www.icloud.com/sh...796af4ccbb04335202ee2094d
Maar volgens mij kun je Withings app syncen met Gezondheid app.
Ik ben wel benieuwd hoe je dit doet. Zou je de shortcut willen delen?Zapato schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 20:27:
[...]
-vastleggen vocht inname
-vastleggen gewicht
-vastleggen bloeddruk
-tonen gezette stappen
Hoe wissel je automatisch van wallpaper, lijkt me namelijk super handig.sjorsjuhmaniac schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 22:34:
[...]
- Automatisch wallpapers wisselen op sunrise en sunset.
- Navi starten naar huis of het werk afhankelijk van mijn huidige locatie en een podcast app starten bij BT connection in een auto (zonder CarPlay, bij CarPlay start de Navi en podcast al automatisch) en daarna automatisch een berichtje naar het thuisfront met de ETA.
[ Voor 48% gewijzigd door SnoopBok op 12-10-2024 08:47 ]
- Shortcut Launcher
Opent een lijst met map van Favoriete shortcuts, voor in gebruik met de Actie knop.
- Ask ChatGPT
Meteen typen en vragen ipv app openen.
- Spotify Launchpad
- Bed Time Mode
Verandert witpunt, zet kleurfilters uit, donkere weergave aan, helderheid omlaag - ideaal voor het slapen gaan en toch nog iets op je telefoon te doen.
- Was doen
Instellen een herinnering voor was op te hangen, droger instellen, herinnering was weg te werken daarna.
- Morning Briefing
Bij opstaan: Huidige datum, weersvoorspelling, herinneringen gemist en herinneringen van vandaag, verjaardagen, gaat het regenen als ik naar werk fiets of terug fiets?
Leest 5 headlines van een RSS feed op en speelt m'n Liked songs af op Spotify
Opent een lijst met map van Favoriete shortcuts, voor in gebruik met de Actie knop.
- Ask ChatGPT
Meteen typen en vragen ipv app openen.
- Spotify Launchpad
- Bed Time Mode
Verandert witpunt, zet kleurfilters uit, donkere weergave aan, helderheid omlaag - ideaal voor het slapen gaan en toch nog iets op je telefoon te doen.
- Was doen
Instellen een herinnering voor was op te hangen, droger instellen, herinnering was weg te werken daarna.
- Morning Briefing
Bij opstaan: Huidige datum, weersvoorspelling, herinneringen gemist en herinneringen van vandaag, verjaardagen, gaat het regenen als ik naar werk fiets of terug fiets?
Leest 5 headlines van een RSS feed op en speelt m'n Liked songs af op Spotify
[ Voor 5% gewijzigd door Locolau op 12-10-2024 10:20 ]
Ik gebruikte origneel deze van 'iemand op reddit'; ik was op zoek naar iets om mijn huidige wallpaper in monochroom te krijgen na sunset:SnoopBok schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 08:46:
[...]
Hoe wissel je automatisch van wallpaper, lijkt me namelijk super handig.
https://www.icloud.com/sh...7d56f4d3e9541a86ea85af022
Deze is erg uitgebreid, je hebt opties om 'light' en 'dark' albums aan te maken en daaruit te laten kiezen/rouleren. De shortcut kan ook je huidige wallpaper autmagisch converteren naar monochrome en opslaan. ER zit zelfs een 'help' functie/uitleg in de shortcut.
Ik weet niet meer waarom (ik vermoed dat de oplossing daar niet meer werkt omdat wallpapers een aanzienlijk ander 'ding' zijn geworden in ios) maar ik ben mij eigen versimpelde versie daarvan gaan gebruiken. Ik krijg het alleen niet voor elkaar om deze met een nette link te delen
Waar het op neer komt in hoofdlijnen
- maak een short: change walls
- maak een automation: trigger door sunrise/sunset. Voor hiermee de 'change walls' shortcut uit. Roep de shortcut aan met een variabele, ik gebruik gewoon het getal '1'.
- creer handmatig 2 of meerdere 'wall papers' onhoud de 'hoeveelste' deze wallpapers zijn in je rijtje want dat positie nummertje gebruiken we later om de juiste te selecteren.
change walls:
- check of er een variable is meegestuurd als input en check of die 1 is
- als var == 1, dan laten we geen "user interface" aka menutje zien, want we zijn getriggerd door een automation
- haal de huidige tijd op en stop in een var
.... ok dit gaat niet werken. Ik ga wel screenshots posten
caveats:
- inet connection nodig omdat de telefoon daar de sunrise/sunset tijd vandaan haalt
- wheater app wordt gebruikt om de sunrise/sunset tijd IN de shortcut te krijgen. Weather app moet dus werkend zijn en de app moet toegang to je gps locatie hebben om de juiste tijd op je huidige locatie te krijgen
- de sunrise/sunset tijd van de "telefoon" is NIET hetzelfde als de tijden in de "weather app". Dit verschil leid ertoe dat de shortcut wel getriggerd werd maar dan alsnog de verkeerde wallpaper laadde omdat de logica in de shortcut code andere tijdstippen krijgt. Dit is opgelost door niet op de minut nauwkeurig de tijd te controleren maar ook tijdstippen 1h voor en na sunrise/sunset te accepteren.
- de shortcut activeerd doodgewoon de gedefinieerde wallpaper nummers, hij is dus "dom". als je niets veranderd verwacht hij je lichte wall als wallpaper 2 en je donkere als wallpaper 3. Die nummer kan je zelf makkelijk aanpassen in de code
![]() |
In volgorde:SnoopBok schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 08:46:
[...]
Ik ben wel benieuwd hoe je dit doet. Zou je de shortcut willen delen?
https://www.icloud.com/sh...57fb442b5af8dd493c29054c6
https://www.icloud.com/sh...0f7bb49fc84c0082f0a2f55ea
https://www.icloud.com/sh...e066340de8a41627fa1a86faa
https://www.icloud.com/sh...87f0940099abd931507349702
Dat is natuurlijk simpel deze tijd van het jaar, vandaag weer geïnstalleerd. Zodra ik mijn wekker uitzet, wordt de kerstboom (Ikea stekker schakelaar) automatisch aangezetmprkooij schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 19:51:
youtube.com/@hisrep